2013.01.02. 22:13 Szerző: Đđ

Fegyverletétel?

capitulatus.jpg

„Nicht durch Reden oder Majoritätsbeschlüsse werden die großen Fragen der Zeit entschieden – das ist der große Fehler von 1848 und 1849 gewesen – sondern durch Eisen und Blut.“

(„A kor nagy kérdései nem szónoklatokkal és többségi határozatokkal fognak eldőlni – ez volt 1848 és 1849 nagy hibája - hanem vassal és vérrel.”)

Otto von Bismarck – 1862. szeptember 30.

 

Hát… Ma megjelent az Együtt 2014 programja a jogállam helyreállításáról és megújításáról. (A teljes anyag itt érhető el: http://www.egyutt2014.hu/ftp/hirek/130102_alkotmany/programpontok.pdf) Sokan és sokáig vártak egy igazi „civil” programra – hát most megkapták! Az Együtt igazi civil programot állított össze – csak éppen az a baj, hogy ezzel az abszolút civil elképzeléshalmazzal akarnak megnyerni egy HÁBORÚT! A program azt a címet viseli, hogy „A jogállam helyreállításának és megújításának programja”, de alkotói jobban tették volna, ha A kapituláció programja címet adták volna művüknek…

Miért írom le ezeket a súlyos szavakat?

Nos, 2014-ig és 2014-ben nem akármilyen ellenféllel kell megharcolni majd: egy olyan ellenféltől kell visszaszerezni a Magyar Köztársaságot, amely azt foglyul ejtette („state capture”), gúzsba kötötte, átnevezte és megerőszakolta, majd a saját képére akarta formálni, miközben kivéreztette. Ezt pedig egy háborút viselő ellenség szokta csinálni, nem egy másik demokratikus politikai erő. Ebből pedig nem más következik, mint az, hogy a háborút viselő ellen háborús stratégia kell, mert a háborús valóságot tekintetbe nem vevő civilkedés eredménytelen lesz.

A ma nyilvánosságra hozott anyagok1 szerint az Együtt eleve két alkotmánytervezettel készül a 2014 utáni időkre (ahelyett, hogy szervezetépítéssel, megalapozott politikai programmal és a legtehetségesebb káderek mozgalomba szervezésével – no meg az országos hálózat kutya kemény kiépítésével készülne…). Az első tervezet az „ideális demokrata alkotmányt” példázná, míg a második egy „kompromisszumos változat”, ha a mai ellenzék valami csuda folytán (no meg az el nem végzett munka és a kellő munkafegyelem híján) mégsem szerezne kétharmadot a 2014-es országgyűlésben.

Az elsőről nincs sok mondanivalónk: papír, amely annyit ér, amekkora realitása van a megvalósulásának. Jelen állás – és az ellenzékre jellemző szemléletmód és hozzáállás alapján – igen csekélyke. Ahelyett, hogy a most aktuális dolgukat végeznék el (ld.: szervezetépítés, káderezés, programírás, tanulás, stb.), valami olyasmivel (alkotmánytervezetek írogatása) töltik a drága, mert kevés időt, ami majd valamikor 2014 elején lehet aktuális – ha addigra már ők lennének az ország vezető politikai ereje.

A második tervezetet sem alkotmányjogi szempontok alapján elemezzük – ez ui. most felesleges szakpolitikázgatás lenne, amit meghagyunk az ebben örömüket lelő elméleti mikulásoknak – hanem az abban megmutatkozó korlátos szemléletmód és az egész (ir)realitása alapján.

A „kompromisszumos alkotmány” gondolati alapja az az eszement ötlet, hogy a Fidesz, mint leendő erős ellenzéki párt majd asszisztál a saját maga által meghozott és a saját érdekeit képviselő Alaptörvénye felpuhításához. De mégis: ezt hogyan? Talán könyörögni fognak a majdani demokratikus kormányerők az erős és abszolút ellenérdekelt ellenzéknek (Fidesz!), hogy járuljon hozzá azoknak a számára létkérdést jelentő alaptörvénypasszusok kiiktatásához, amelyek neki a hatalomba való gyors visszatérés lehetőségét adják?

…Aztán: mi ez a marhaság, hogy „Semmilyen politikai cél nem legitimálhatja a jogi eljárásrend áthágását, amikor Gustav Radbruch már 1946-ban kidolgozta éppen azt az alapelvet, amely szerint: „A pozitív jogot akkor kell jogtalanságnak tekinteni, ha a törvény és az igazságosság közötti ellentmondás olyan elviselhetetlen, hogy a törvénynek az igazságosság előtt meg kell hátrálnia.” Így egyszerűen jogi-szakmai alapon sem igaz az Együtt programjában szereplő fent idézett megállapítás – már csupán azért sem, mert a jogállamiság helyreállítása nem egyszerűen csak egy „politikai cél”, hanem az emberi élet méltóságának, valamint az egyéni és közszabadságnak érdekében mindenképpen megteendő lépés. És mivel egyéni és közszabadság híján nem létezhet polgári, kapitalista társadalom sem2, továbbá nem működhet annak gazdasága és nem működhet a társadalom és a gazdaság normális viszonyait fenntartó közbizalom, tulajdon- és jogbiztonság sem, ezért az ezek megvalósulását akadályozó, öncélúan, klikkérdekeket kiszolgálva odarakott akadályokat el kell távolítani! Éppen ez a jogállami aktus, és nem akkor járunk el „jogállami módon”, ha be- és fenntartjuk ezen akadályokat!

A „jogi eljárásrend” formális betartása önmagában csak kelléke a jogszerűségnek, de annak összes attribútumát nem pótolja. Amikor a jelenlegi kormányerők „több mint kétharmada” meghozta az új Alaptörvényt, akkor a demokratikus joggyakorlásnak, a demokratikusan kapott hatalom legitim gyakorlásának csupán egy kritériumát teljesítette: a „több mint kétharmados” megszavazást, Ugyanakkor súlyosan megsértette a demokratikus joggyakorlás valódi célját: a közjó és a hosszú távú közérdek képviseletét. Így aki fenntartja ezt a „jogot”, az valójában cinkos a jogállam és a demokrácia lebontásában. Nem hinném, hogy ez lenne az Együtt szándéka…

…Folytatva az elemzést, még a fent idézett mondat folytatásában egy újabb súlyos tévedést találunk, íme: „[a jogi eljárásrend áthágása] olyan precedenst teremtene, ami még inkább rombolná az alkotmányos demokrácia szerkezetét, egyben megalapozná a négy, nyolc vagy tizenkét évvel későbbi újabb és újabb erőszakos alkotmányozást. Éppen ezért a közjogi korrekcióra csak kétharmados parlamenti többséggel kerülhet sor.

Hát, fiúk, rossz hírem van: a későbbiekben egy ismételten erőszakos alkotmányozást nem úgy kell megakadályoznunk, hogy letesszük a (mint fentebb leírtuk, jogilag abszolúte megalapozottan bevethető) „fegyvert” azok előtt, akik már el is követték az erőszakos alkotmányozást, hanem úgy, hogy megakadályozzuk az antidemokratikus-maffiaszerű erőket abban, hogy felöltve a demokratikus politikai párt álcáját, visszaszerezhessék az (újbóli) alkotmányozáshoz szükséges politikai hatalmat. Amit az Együtt derék és bizonnyal jó szándékú, ám naiv - „civil” – programírói leírtak, az kb. azzal egyenlő, mintha a rabló elfogását, lesittelését szolgáló jogi eszközökről mondatnánk le a társadalmat.

Mondjuk már ki: a Fidesz nem demokratikus politikai párt, mivel célja a demokrácia saját pártérdekeiből következő korlátozása. A Fidesz nem tekinthető „legitim jobboldali” pártnak, mivel az a jobboldaliság bizonyos jelszavait és külsőségeit csupán álcaként használja. Amikor tehát az Együtt az új alkotmányozásba beinvitálná a Fideszt, mint a jobboldaliság megtestesítőjét, akkor meghívóját rossz helyre adresszálja. Amikor az Együtt-fiúk nem merik kihagyni a Fideszt (és: a Jobbikot) a jogállam és a demokrácia restaurációjának folyamatából, akkor nem a demokratikus kultúrájukról tesznek tanúbizonyságot, hanem csupán a doktrinerségükről, a bizonytalanságukról és a gyávaságukról. „Szónokolni” akarnak a nyilvánvaló antidemokrata erőszak és önkényeskedés ellen és be akarják vonni a demokratikusan meghozandó „többségi határozatba” azokat, akiknek elemi önérdekük a demokrácia, azaz a teljesítményelvűség elgáncsolása.

…A posztot felvezető mondatban 1849-’49 nagy hibájáról esik szó – amire most e program alapján az Együtt és a demokratikus ellenzék készül, az 2013-’14 nagy hibája lesz, meglássátok!

 

 

 

1 Ezek az anyagok (a programtervezet, ill., a két alkotmánytervezet) itt olvashatók és tölthetők le teljes terjedelmükben (Figyelem: csak erős idegzetűeknek!): http://www.egyutt2014.hu/hirek/ellenzeki_egyeztetes_a_jogallam_ujjaepiteserol_az_egyutt_2014_dokumentumcsomagja.html

2 Itt sürgősen tisztáznunk kell valamit, amire a mai, csekély munkakultúrával és még csekélyebb szervezeti fegyelemmel bíró ellenzék sok szereplője egyáltalán nem gondol és nem is beszél róla. Ez pedig nem más, mint a demokrácia és a kapitalizmus ugyanazonossága és egy tőről fakadása. Mert mi is jellemző egy demokratára (és mint tudjuk: a demokrácia nem más, mint a demokrata mentalitású és gondolkodásmódú egyének alkotta közösség!)? Nem más, mint hogy előre és ésszerűen tervez, a céljait racionálisan választja meg, terveit és céljait kitartóan, fegyelmezetten követi, azok érdekében másokkal összefog. Mármost: ugyanezek jellemzik a jó kapitalistát is!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr914993145

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sötét árnyak Mordor felett... 2013.01.03. 15:18:45

"...a Sötét Úr újra nagy sereget toboroz." Akár ezzel az idézettel is kezdhetném, amikor az ellenzéki erők diskurálására gondolok. Talán Tolkien idézet, vagy csak a Gyűrűk Ura filmben volt hallható, már nem tudom, de idevág és ez a lényeg.Az ellenzéki ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuszkusz1 2013.01.03. 11:09:28

Nade kedves Dd, talán nem is olyan rossz ez az alkotmánytervezet....jó, lehet, hogy a Sólyom Lászlónak nem tetszene, de ha mondjuk a Maczó Ágiéval vetjük össze...

kuszkusz(valójában ka nélkül)
Együtt szimpatizáns

Ui: Ha Istent ismertek akkor nem kérdezitek meg tőlem, hogy hogy vagyok!
Előre is kösz!

Đđ 2013.01.03. 12:36:43

@kuszkuszka:

Minden (szakmailag jó) alkotmánytervezet annyit ér, amennyi abból megvalósul. A mostani A és B változatú Együttes alkotmánytervezettel az a baj, hogy azzal a stratégiával, amit az Együtt és Tsa. cég produkál, nem lehet megszerezni a politikai hatalmat és nem is lehet azt megtartani – így az alkotmánytervezet sem valósulhat meg.

Természetesen nem kérdezem meg, hogy vagy, mint Együtt-szimpatizáns – hiszen pontosan tudom, hogy voltak 1945 április közepén azok a berlini németek, akik a Berlin bleibt deutsch! szövegeket pingálták a falakra…:-)

kuszkusz1 2013.01.03. 12:45:15

@Đđ:

Kedves Dd! Távol áll tőlem, hogy bármit is pingáljak.

A rozsdás kardomat keresgélem mostanában.. jön a Gyurcsány is... hát itt kell annak valahol lennie...

Đđ 2013.01.03. 12:47:41

@kuszkuszka:

Gyurcsány (és társai) maga a rozsda!:-)))

kuszkusz1 2013.01.03. 13:42:14

Gyurcsány személyét illetőleg bizonytalan vagyok.
Nem tudok választani, hogy a borzalmas, a rettenetes, vagy az iszonyatos illik-e rá jobban.

Ja igen. Szíves és utólagos engedelmeddel ezt az írásodat átvittem az Együtt-höz. @Đđ:

kuszkusz1 2013.01.03. 14:38:50

Jaj, ezer bocs, hogy nem jeleztem külön, nekem eszembe sem jutott a nem facebakos honlap. Még sosem voltam ott.

Husz_János_Puszita 2013.01.04. 18:25:27

Kerekedett a szemem rendesen, amikor magyarázták Olgánál, hogy majd a Fidesszel konszenzusos alkotmányt...

Esélytelen. Orbán csak az erőből ért, lásd diákok.

Én itt bedobom a kulcsot.

kuszkusz1 2013.01.05. 13:04:08

@Husz_János_Puszita:

A mai kesergésemből az Együttnél, a három grácia a Kónya, Szigetvári meg nemtudomki.

"Az ember eljut arra a pontra amikor már nem szomorkodik, nem kesereg, nem siránkozik hanem röhög. Kínjában, persze.
És megpróbálja kivonni az érzelmeit egy olyan szituációból ahol csak rémségeket tapasztal maga körül. Megpróbál hátralépni, résztvevőből szemlélővé válni, hogy ne érezze magát olyan borzalmasan amikor a szeme előtt válik semmivé a lehetőség Orbán leváltására és a Fidesz elkergetésére.

Én erre a pontra akkor jutottam el amikor megnéztem a Három Grácia sajtótájékoztatóját."

Husz_János_Puszita 2013.01.06. 17:00:39

@kuszkusz1:

Nem tudok csendesen szemlélődni, ennek a gazdaságnak a szereplője, ennek a társadalomnak a része vagyok. Nem tudom, marad-e más, mint kilépni belőle.

22 év egy emberöltő. 22 évig reménykedtem, egyszer

-normális, piaci gazdasági körülmények között dolgozhatom, ahol
- a teljesítmény nagyobb súllyal esik latba, mint az ügyeskedés, a sírás, a gátlástalanság
- a tetteknek következményei vannak, mert az a társadalom élhető csak.

Mára letettem róla. Az én aktív életemben már nem lesz ilyen. A saját társadalmam ejtett túszul,és nem lehet az egészet a politikai elit nyakába varrni. Saját magunktól egy varázsló sem védhet meg, nem egy kormányfő.

kuszkusz1 2013.01.07. 05:28:39

@Husz_János_Puszita:

Itt egy félreértés van.

Ezt a szemlélődő magatartást én itt saját magamra vonatkoztatom - mint Együtt-szimpatizáns az Együtt facebookos oldalán - abból az alkalomból, hogy már egy jó ideje ordibálok, hogy: baj van!, baj van!, baj van! - nem úgy alakulnak a dolgok itt nálunk, a Gordon égisze alatt ahogyan azoknak alakulniuk kellene.

Hibák vannak elkövetve, Gordonilag. Amilyen jó miniszterelnök volt olyan pocsék szabadúszó politikusként. Miután teljesen hiába óbégatok - a kutya sem figyel rám és ha mégis akkor megkapom, hogy fideszes vagyok - ez okból, önvédelmi jelleggel gondoltam tanácsosnak önmagam számára az érzelmek kivonását és hátrébb curukkolást ebben a helyzetben. Nem ragaszkodom mániákusan a naponta megismétlődő kudarcélményekhez... az óbégatást nem hagyom abba - nem tudok leállni - csak próbálom kevésbé figyelembe venni, hogy tök fölöslegesen teszem, az égvilágon semmi befolyásom nincsen semmire.
Nemcsak nekem nincs - mi, akik ott vagyunk kb. harmincezren - abszolút figyelmen kívül vagyunk hagyva.

Đđ 2013.01.07. 13:21:36

@kuszkusz1:

Kedves, drága Kuszkusz,

te tényleg elhitted egyetlen pillanatig is, hogy a Bajnai-legények valóban a teljesítményalapú jogállamot jöttek megcsinálni? „Lószart, mama!”, ahogy egykor Gyurcsány mondta. Ha a valóság és az abból kényszerűen következő várható jövő érdekel, akkor olvasd el az alábbi, csaknem egy éve itt megjelent írásunkat:
progressziv.blog.hu/2012/01/30/ellenzeki_cerberus - no meg a belelinkelt további posztokat is!

Ez van, ez lesz, amit ott olvashatsz. Ne próbáld Bajnaiékat és az Együtt-fiúkat jobb belátásra bírni, éspedig két ok miatt sem:

1. Nekik csak addig terjed a szellemi-intellektuális horizontjuk, amiről beszélnek.

2. „A hatalmat nem kenyér módjára osztogatják, hanem lopják.” – ahogy azt már Napóleon is megmondta. Ebből pedig az következik, hogy ha a nép érdekeit képviselő hatalmat akarsz-akartok, akkor azt nem bízhatjátok azokra, akik érdekei ellentétesek a népével, hanem magatoknak, magatok közül kell megkeresni azt a valakit, aki képes ezt megteremteni. és ennek az embernek majd, rátok támaszkodva, bizony, „el kell lopnia a hatalmat” az Együttön belül a most „erős” fiúktól! De ezt ő sem fogja tudni egy szál maga megtenni, csak ha van akikre támaszkodhat, akik a tömegbázisa lesznek!

kuszkusz1 2013.01.07. 17:48:38

@Đđ:

Köszönöm, el fogok mindent olvasni. Nekem jó véleményem van Bajnairól, de....lássuk a medvét!

Ideiktatok egy piciny részt a tegnapi kesergésemből:

"Gyön a Mesterházy - hóna alatt a 106 fix szoci jelölttel, gyön a Gyurcsány azzal a népszerűséggel ami van neki és érkezik Schmuck Andor. Hát, ha a választók erre az egyvelegre nem cuppannak rá, akkor semmire sem. Különösen a jobboldali választókra gyakorolhat vonzó hatást a fenti koktél.
Őszintén szólva nekem van némi hiányérzetem: miért nincs itt gróf Drakula és hol marad Hasfelmetsző Jack?
Ők ketten lehetnének az Együtt kampányarcai.
De előfordulhat, hogy mégsem a fönti felállás jön létre - állítólag azt tanácsolták Bajnainak a kampányszakértők, hogy a Gyurcsány helyett mégis inkább Yersinia Pestissel, a bubópestis bacillusával lépjen választási koalícióra."

kuszkusz1 2013.01.08. 16:48:21

@Đđ:

Elolvastam az írásokat - de hát én ezekkel egyetértek! Csak némi eltérés van: nekem jobb véleményem van a boldogtalan, sokat szenvedett, az idióta pártjainak és tökkelütött politikusainak kiszolgáltatott lakosságról mint a szerzőknek.

Az viszont igaz, hogy a visszatérő Bajnai csalódás - elképesztő, hogy egy jó miniszterelnök, hogyan viselkedhet ilyen félkótyán mint ahogyan azt szeretett Gordonom teszi.

De van amit nem értek - netán azt képzeled, hogy akár nekem, akár másnak akik ott lébecolunk az Együtt-nél van némi befolyásunk bármire is? Nahiszen... a Gordon egyáltalán nem törődik velünk, még egyetlenegy szava sem volt ahhoz a harmincezer emberhez akik ottan regisztráltak és akiknek egy kis hányada írogat oda mindenféléket.

Mi csak egymásnak írogatunk, egymásnak felelgetünk és jól elvagyunk egymással...a Gordon közben kudarcot kudarcra halmoz, a mozgalom népszerűsége meg zuhan.
Viszont van már logónk is. Nem emblémánk, isten őrizz, nekünk logónk van.
Jó logó, nekem nem tetszik. Fabrikáltam hozzá jelmondatot:
Együtt 2014 - Egy párt a boldogtalan keveseknek!

kuszkusz1 2013.01.08. 16:50:02

@Husz_János_Puszita:

Ugye? Puffogó vipera vagyok, kérem!

Đđ 2013.01.08. 17:05:15

@kuszkusz1:

Na, a népről azért van rossz véleményem, mert épp azt teszi, amiről írsz: ott vannak 30.000-en, egy nem rátermett és velük nem foglalkozó vezetővel – de ahelyett, hogy mindezért leváltanák és tennének a helyére egy elhivatottat, csak egymásnak (s)írogatnak a neten… Ez gáz, nagyon gáz!

Én azt tenném, hogy Bajnaitól/Haza és Haladástól FÜGGETLENÜL megalapítanék egy szervezetet, és nyilvánosan meginvitálnék mindenkit, aki valóban tehetséges, hozzáértő és komoly alapokkal rendelkezik, hogy írjanak programot, szervezzék meg a kommunikációt, stb. Ti pedig lehetnétek a „háttér” – ami Bajnainak most nincs.

…Vagy: mondjuk a 30.000-ből pár ezren elmennétek a H&H székhelyhez és felszólítanátok Bajnait (meg persze Szigetvárit, mert Gordon őnélküle fogat se mos…), hogy „Gondon, gyere elő és adj számot a portékával!”

…Nos?

(…És akkor Husz János se panaszkodna itten, hogy egyedül nem áll ki a vágtató szarvascsorda elé…)

kuszkusz1 2013.01.08. 17:42:46

Hát ez jó...mert amikor én a Ti írásaitokat olvastam akkor pont ezt gondoltam: miért nincsenek ilyen pártok, ilyen pártvezérkarokkal, miért kell nekem boldogtalan páriának azokat a sületlenségeket hallgatnom a pártvezetők részéről amiket nem átallanak a képembe nyomni?

Mi ott nem vagyunk közösség - mindannyian egyedül vagyunk. Néhányunk tesz pikírt megjegyzéseket a Gordonra, mások vitába szállnak velünk és van egy kis visszafogott anyázás - én nem anyázok vissza, inkább elhülyéskedem a dolgot. De azt sem tudjuk pl. hogy kik üzemeltetik az oldalt, nem tudunk neveket, fogalmunk sincs róla, hogy kik képviselik a mozgalmat. Csak abban az egyben vagyok biztos, hogy ott minket hülyének néznek, ez az egy fix pont van amire támaszkodni lehet.

Đđ 2013.01.08. 17:50:19

@kuszkusz1:

Közösség attól lesz egy csomó magányos emberből, hogy vannak közös érdekeik és vannak köztük, akik erre ráébresztik a többieket. Ha pl. te elkurjantod magad, hogy „Legyünk közösség!”, akkor biztosan követnek – előbb néhányan, aztán pedig annyian, amennyire magával ragadó és jól szervezett lesz a mondanivaló és a közösség.

Husz_János_Puszita 2013.01.08. 17:57:16

@Đđ:

Figyu, ennek semmi köze Bajnaihoz, se más ellenzéki erőhöz. A magyarok 99%-a kapitalizmusellenes. Itt kapitalizmusellenes a konzervatív jobboldal is, de mondok szebbet. Kapitalizmusellenes még maga a kapitalista, a vállalkozói is. A demokratikus jogaival a többség nem tud, vagy nem akar élni.

Széllel szemben pedig nem, mert vizesek leszünk, érted? Hadd kapja a nép, amire vágyik, én nem zavarom a köreiket.

kuszkusz1 2013.01.08. 17:59:59

Valaki olyannak kéne pártot alapítani akinek neve van - én el tudnám képzelni a Simort, úgyis rengeteg szabadideje lesz nemsokára.
Ha a Simor hívna oda embereket, neki jönnének. Az egy marhaság, hogy alulról kell építkezni, mert aki alul van annak nincsenek meg a kvalitásai az ország vezetéséhez. Hisz pont ezért van a boldogtalan alul, ezért nem tudott feljebb vergődni a társadalmi hierarchiában.

Persze a Simornak elege van a politikából ami nem is csoda. De azért én nagyon el tudnám őt képzelni egy igazán klassz párt és pártvezérkar élén. És jönnének oda a népek, lennének szavazói, nem igaz, hogy a plebejusoknak a hülyék kellenek, ez csak egy ócska, hamis mítosz.

kuszkusz1 2013.01.08. 18:10:39

@Husz_János_Puszita:

Én nem értek egyet azzal, hogy a nép az egy nagy csacsi! Ez a nézet nagyon el van terjedve, a pártemberek között is és ez beindít egy lefelé menő spirált: ha a pártember abban a hiszemben van, hogy a választó - az övé is - gügye akkor gügyögni fog neki. Hadovázik, lapos közhelyeket nyekereg abban a hiszemben, hogy ő most 'lement a szintjükre'.
Hát nem: sokkal lejjebb van.

Husz_János_Puszita 2013.01.08. 18:16:15

@kuszkusz1: Olvasd el a legfrissebb demokráciás élményemet ROZ-nál a fenti poszt alatt.

Đđ 2013.01.08. 18:18:12

@kuszkusz1:

Simor szakember - és introvertált személyiség. Nincs karizmája, mozgósító ereje – róla nehezen tudom elképzelni, hogy meglátván őt, felkiált a Régi Gárda: „Dicsőség Felségedet szolgálnunk!”:-) Simor beszédei talán még a Bajnai okt. 23-i beszédénél is szánalmasabbra sikerednének. Ezek az emberek csak igazgatótanácsokban tudnak – a számok nyelvén – beszélni.

Aztán: tévedés, hogy azért van alul valaki, aki egyébként alkalmas vezető lenne, mert a képességei hiányoznak ehhez. Mivel ez egy kontraszelektált társadalom, ezért a „fenn lévők” egyáltalán nem a legkiválóbbak, hanem vagy a legszolgálatkészebbek (Szijjártó Petike), vagy a leggátlástalanabbak (Orbán, Simicska, Csányi Sándor, Lázár János)

kuszkusz1 2013.01.08. 18:38:30

@Husz_János_Puszita:

Elolvastam. Ez az ahol a három cukorfalat sajtótájékoztat? De hát ez a három úriember hülye.

A Gordonból nem tudom miért, de hiányzik a kellő önbizalom politikusként. Enélkül pedig nem megy. Nem a bátorság hiányzik belőle - aki Gyurcsány után el meri vállalni a miniszterelnökséget az halált megvetően bátor...és még jól is csinálta. Azt igen - pedig az sokkal nehezebb, a viszonylag könnyebb szimpatizánsszerzést és megtartást meg elrontja.

kuszkusz1 2013.01.08. 18:50:10

@Đđ: Én nem ismerem a Simort, de úgy tudom, a legnagyobbak közül való közgazdászként.

Egy ilyen ember ha - teszem azt - politikára adná a fejét, hát lenne annyi esze, hogy megszerezze az ehhez szükséges mesterségbeli tudást. Pl. elsajátítaná a sok emberhez való beszélés tudományát, azt az eszköztárat amely révén a mondanivalója 'átjönne a rivaldán'.

Simor venné ehhez a fáradságot, de sem Bajnai sem egyetlen más baloldali politikus soha nem tett ilyesmit. Egyedül Németh Miklós volt olyan amilyennek egy politikusnak lennie kell, de ő spontán volt ilyen.

kuszkusz1 2013.01.08. 19:00:32

@Đđ:

Pardon, nekem egy Szijjártó, vagy Orbán, vagy a névsor többi tagja nincs fenn.

Éppen erről van szó! Hogy a pártosodás révén kerülővel "fel" lehet jutni. Nem egy rendes, normális karrier keretében, tanulással, dolgozással meg ilyesmivel, hanem egy pártot meglovagolva pártfunkciként, vagy a haveri kör tagjaként.

Ezért nem tetszene nekem ha Hürgiber Ottokár cipőfelsőrész készítő egy sűrű szerda reggel arra ébredne, hogy ő a nép és ebből az alkalomból pártot alapítana - az ég óvjon tőle, hogy kormányozni kezdjen!

Đđ 2013.01.08. 19:04:13

@kuszkusz1:

A karizma nem tanulható, az vele születik az emberrel. „Amit Isten kihagyott, nem pótolhatod.”:-)

Aztán itt van ez a „nem ismerem, de úgy tudom” – ez meg miféle megalapozott állampolgári állásfoglalás már? Nem: itt arról van szó, hogy Simor „olyan higgadt, kiegyensúlyozott úriember-forma”, ami jól hat rád a sok idióta, idegbajos politikusbunkó között és ezért gondolod sasszemnek az ő fél szemét a sok vak között.:-)

Simornak nincs komplex társadalomképe, sem „víziója” arról, hogy mi lenne most egy miniszterelnök feladata – és ezeket nem az ő korában kezdi el összerakni valaki…

Husz_János_Puszita 2013.01.08. 19:09:35

@kuszkusz1:

Képzeld el, ha a Gordon előadja, mit akar a gazdasággal csinálni. Kapna úgy 1% szavazatot. Én nem tudnám a dilemmát megoldani, megmondom őszintén. Nem is leszek politikus, bárhogy adjusztál itt Dd minket folyton.:D

Đđ 2013.01.08. 19:18:31

@kuszkusz1:

Hmmm… Joszip Broz Tito eredetileg suszter volt – tehát elvileg a cipőfelsőrész-készítők előtt sem kellene lezárni az utat.:-) Legfeljebb a suszterek gyerekeivel kell vigyázni – ui. Sztálin faterja volt cipész. De említhetnék egy bizony Michael SCHUMACHERT is, aki szintén sokra vitte, éspedig egyáltalán nem kontraszelektív úton.:-)

Đđ 2013.01.08. 19:24:51

@Husz_János_Puszita:

No, csak vigyázz - már gondolkodom a kényszersorozáson!:-)))

...Príma porosz kiképző őrmestereink vannak!!!

Also: Bataillon, Marsch!
www.youtube.com/watch?v=aiwigh27zSo

Husz_János_Puszita 2013.01.08. 19:35:52

@Đđ: laszmichlósz bitte májn frojnd:D

kuszkusz1 2013.01.08. 19:37:06

@Đđ: A karizmát talán hagyjuk, arról nekem mindig az Antall jut az eszembe (nyugodjék) és kiver tőle a víz.

Nem karizma köll hanem tehetség és meg lehet hozzá tanulni amit kell. A Viktor is megtanulta a szónoklás fogásait, a mesterségbeli tudást és vissza is él vele rendesen. De lehetne odafelé is élni nemcsak vissza.

Nem ragaszkodom a Simorhoz, ha nem hát nem. De azért az MNB-és dolgot jó csinálja, azon felül, hogy olyan úriember forma.

kuszkusz1 2013.01.08. 19:45:29

@Husz_János_Puszita:

A Gordonnak azon felül, hogy tudnia kell, mi a teendő a gazdasággal még azt is kellene tudnia, hogyan szóljon az népekhez - se ne gügyögjön, se ne mondjon laposságokat, hanem tisztára azt a benyomást keltse, hogy ő homo sapiensnek tekinti a népeket, és felelősnek érzi magát értük. Egy tehetséges politikus erre képes, képesnek kell lenni, ezt a feladatot meg kell tudni oldana. Ezért van ott, ezt vállalta.

Đđ 2013.01.08. 19:47:14

@kuszkusz1:

Antallnak karizmája? Annak a sült halnak több volt, amit vacsira megettem az előbb!:-)

A karizma is a politikusi (államférfiúi) tehetség RÉSZE, éspedig elengedhetetlen része. Az összes nagy demokrata mind-mind egyben karizmatikus vezető is volt. Orbán pedig már akkor karizmatikus alak volt, amikor a koleszban Dajcstomival (khm…) „ábrándoztak” a csajokról… ha karizmád van, akkor mindent megtanulhatsz, elsajátíthatsz –d e ha nincs karizma benned, akkor hiába tanulsz, legfeljebb a szakértői stábban lesz helyed, max. kancelláriaminiszterként.

Simor még egyszer: egészen más dolog egy MNB-t vezetni, mint egy (nagy bajban lévő, átalakításra váró) országot!

kuszkusz1 2013.01.08. 19:47:50

@Đđ:

Schumacher tud és tudott is vezetni. A másik kettőről ezt már nem annyira lehet elmondani.

Đđ 2013.01.08. 19:48:04

@kuszkusz1:

Gordon azt vállalta, hogy a hátán, az arcával (ha sikerül...) beviszi a szocikat ismét a hatalomba - és a jólétbe. Ezt sose feledd!:-)

Đđ 2013.01.08. 19:49:20

@kuszkusz1:

Nos, azért Tito csak kiverte a Wehrmachtot Jugoszláviából! Aztán pedig tudott függetlenedni Sztálintól is - és ez akkoriban nem volt semmi!:-)

Đđ 2013.01.08. 19:53:58

@Husz_János_Puszita:

Ugyan már, ne húzódozz! Gondolj arra, amit Švejk mondott Lukas főhadnagynak, mikor megtudta, hogy kimenek a frontra: "az valami csudaszép lesz, amikor mi ketten együtt elesünk a császár őfelségéért és a családjáért.":-)))

Aztán meg:

Die Musketenkugel macht ein kleines Loch;
Die Kanonenkugel macht ein weit größeres noch;
Die Kugeln sind alle von Eisen und Blei,
Und manche Kugel geht manchem vorbei.

kuszkusz1 2013.01.08. 20:01:48

@Đđ:

Én nem gondolok ilyen rosszakat róla.

Node, késő éjszaka van, nyolcat ütött már az óra én ilyenkor már aludni térek...

Mindenkinek jó éjszakát!

Husz_János_Puszita 2013.01.08. 20:06:48

@Đđ: :D Svejk gyakran eszembe jut mostanában, annyira abszurd, ami folyik.
süti beállítások módosítása