2012.08.02. 15:35 Szerző: Đđ

For Fidesz-people only!

apartheid.jpg

„Rabok legyünk vagy szabadok?
Ez a kérdés, válasszatok! –
A magyarok istenére
Esküszünk,
Esküszünk, hogy rabok tovább
Nem leszünk!”

Petőfi Sándor: Nemzeti dal – 1848. március 13.

 

A Fidesz-kommunikáció az nyomja, hogy az új erősen korlátozó választási regisztrációs (op’pardon: „feliratkozásos”!) rendszerre azért lenne szükség, hogy ne a „sodródók” és „az utolsó pillanatban döntők” szabják meg a választások végeredményét, hanem az úgynevezett „elkötelezett szavazók”…

Csakhogy: az „elkötelezett” szavazó korántsem azonos a felelősen, megalapozottan, releváns információk alapján döntő, megfontolt szavazóval. Vannak – szép számmal – elvakult párthívek, akik akkor is a favoritjukra szavaznak, ha az nyilvánvalóan ostoba, kártékony gazemberek gyülekezete, és akik akkor sem szavaznának át más pártokra, ha ott csupa szentember lenne. Ugyanakkor ezek az „elkötelezettek” az elsők között fognak „feliratkozni”. Mennyivel lesz ez jobb, mint a manipulálatlan korlátozatlan szavazati jog? Mennyivel inkább remélhető ettől jobb, felelősebb kormányzás?

Semmivel!

A tervezett új rendszerben ugyanúgy – vagy még hatékonyabban - lehet „láncszavazni” és szavazatokat ellenszolgáltatásokért megvásárolni, mint eddig. (Megjegyzem: ez eddig egyáltalán nem volt jellemző, az ezzel kapcsolatos „városi legendák” leginkább csak a 2002-es és 2006-os Fidesz-vereség megokolására szolgáltak!) Ugyanis az új, feliratkozásos rendszerben az előző „szervezési feladathoz” képest csak annyi a különbség, hogy máskor lesz az a két alakalom, amikor a megvett szavazónak meg kell jelennie. Eddig ugye volt a szavazás első és második fordulója, most pedig lesz először a feliratkozás, másodszor pedig maga a(z egyfordulós) voksolás. Ráadásul, ha valóban bevezetik a feliratkozók későbbeni szavazási kötelezettségét is, valamiféle szankcióval, vagy akár kedvezménnyel összekötve azt, akkor ezzel máris legális eszközhöz jutnak azok, akik „garantált (lánc)szavazatokat” akarnak szervezni.

Azt hiszem, lassan odaérkeztünk, ahonnan már megkérdőjelezhető lesz az, hogy a 2014-es választás megfelel-e az EU elveinek, továbbá az is, hogy el lehet-e fogadni a népakaratot tükrözőnek és legitimnek egy ilyen szisztémában megszervezett szavazás során kialakult választási végeredményt.

Mit lehet és mit kell egy ilyen helyzetben tenni?

Alapvetően két dolgot – és persze ezek egyike sem az az őrültség, amit Debreczeni József ajánlgat: a bojkott.

Az első dolog, hogy Alkotmánybírósághoz, EU-hoz szaladgálunk, ám ennek eredménye körülbelül a kutya vacsorájának bizonyosságával mérhető össze – pláne az időtávlatokra való tekintettel. Az is egy további baj ezzel a szaladgálós, tiltakozós, beadványozgatós módszerrel, hogy nem ad megoldást arra a nagy kérdésre, hogy „Ha a Fidesz nem, akkor vajon ki?”. Ha erre is akarunk megoldást, akkor csak a másik dolgot választhatjuk, ami ebben a helyzetben megteendő: olyan ellenzéki erőt kell összehozni, amely „saját pályáján” is megveri a Fideszt. Ez persze jóval több tudást és aktivitást követel, mint az első, passzív, a megoldást másoktól váró ötlet – de csak ez működik!

A jelenlegi pártok csak tiltakozni tudnak – vagy: csak arra lesznek képesek, hogy kollaboráljanak a Fidesszel egyes, számukra is kedvezőnek gondolt kérdésekben, mint például az MSZP a részvétel kötelezővé tételében. Azonban ezeknek az emlékezetébe szeretném idézni azt, hogy mindazok a politikai erők, amelyek eddig vállalták a Fidesszel való kollaborációt (Kisgazdák, MDF), a politikatörténet szemétdombján végezték. A Fidesszel nem lehet kiegyezni – mert egyeduralomra törekszik. Ebben lehet támogatni – akár politikai pártként, akár „elkötelezett szavazóként” – ám arra semmi remény, hogy ezért cserébe a Fidesz majd „nagylelkű” lesz. Nem: a Fidesz egy szűk, zártkörű klub – és a klubon kívüliek és „nímandok” számára csak a szolgaszerep az, amit nekik a Fidesz szán.

Amit itt a Fidesz csinál, az a színtiszta politikai apartheid: vannak-lesznek első és másodrendű állampolgárok – és az a rendszer kodifikált célja, hogy ez utóbbiak ne szólhassanak bele érdemben a közéletbe: „For Fidesz-people only!” (Lásd erről például ezt itt: http://index.hu/belfold/2012/08/02/szazezrek_maradhatnak_le_2014-ben_az_egyeni_jeloltekrol/)

…Van egy kellemetlen hírünk fideszéknek: Magyarországon is vannak Mandelák és Martin Luther Kingek, akik elvégzik a kötelességüket, betöltik történelmi feladatukat és megszervezik a Fidesz-apartheid ellen hatékonyan fellépő, a közjót és a köztársaságot képviselő új politikai mozgalmat. …Az egyszerű, másodrendű magyarok pedig gondolkozzanak csak el Petőfi bevezetőben idézett szavain!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr334692525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci0011 2012.08.02. 19:29:59

Van még pár luxus és nem luxus börtön is,ahová majd bevonulhatnak,ha még sokáig közgépeznek,játék gép helyett.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.08.02. 20:06:38

Egyszerűen kihasználják, hogy az ő szavazóik elszántabbak, ezért bevezettek egy elszántsági cenzust. Lehetne kék cédulákat is használni, de az túl átlátszó lenne.

házelnök 2012.08.02. 20:33:06

tetű banda egytől egyig

babakék 2012.08.03. 08:30:09

Egyetlen célja lehet minden demokratikusan gondolkodó egyénnek és pártnak, szervezetnek. Ez kell legyen az elsődleges, mindenek feletti:LEVÁLTANI ORBÁNT ÉS BŰNTÁRSAIT A HATALOMBÓL.Minden más másodlagos. Tehát se egyénnek se pártnak nem kell finnyáskodni, mert amikor tűz van a házban, akkor nem azzal foglalkozunk, hogy elromlott a kávéfőző és meg kéne csináltatni, hanem el kel oltani a tüzet, de gyorsan, különben fenének se kell majd a kávéfőző. Hasonlóképpen,az ellenzéki pártoknak, szervezeteknek, de az ezekhez magukat közel nem érző embereknek is félre kell tenni a picsogást, hogy ezt, meg jaj, nem akarom Gyurcsányt, az MSZP-, mert leszerepeltek, az LMP, meg ilyen nem akarok ezekkel szövetkezni - a jobbikot kakukktojásnak tekintem - nem szalonképes, amúgy is kriptofideszes szervezet - szóval első lépésben ha úgy alakul el kell menni regisztrálni, minden embert fel kell rázni, le kell győzni a fideszt. Ez mindennél fontosabb cél. Aztán a következő lépést majd meglátjuk. Amíg az első nem teljesül, úgyis értelmetlen bármi másról beszélni.

helipokter 2012.08.03. 08:39:18

„… őrültség, amit Debreczeni József ajánlgat”

Én nem nevezném őrültségnek noha magam sem értek vele egyet.
1) Ha nem tetszik, akkor vitatkozom vele. Na, az érvelés itt most elmaradt.
2) És ajánlok valami konkrétat ami viszont működik. Hát, az is elmaradt. Nem mintha könnyű lenne. Másoknak sem sikerül.

helipokter 2012.08.03. 08:48:39

Ja, és Debreczeni már letett dolgokat az asztalra, ami miatt én őt nagyobb tisztelettel kezelném.
Na, persze, beállt Gyurcsányék közé az ebadtája! Mondjátok, nem kéne már ebből a „gyurcsány-rakaroggy”-ozásból kinőni? Azt értem, hogy a sok hülye elhiszi, amit soxor ismételnek neki, de a gondolkodók is?

Đđ 2012.08.03. 09:34:52

@helipokter:

Meg sem kezdeni a harcot, amikor az ellenség a nyakunkon van, holott az legyőzhető lenne: őrültség

Évek óta a győzelem megszervezésére képtelen, reménytelen politikai erőt és politikust támogatni: őrültség

Mit is tett le az asztalra Debreczeni? Egy csomó írást, amellyel semmiféle gyakorlati eredményt nem ért el. Márpedig a politikában csak a gyakorlati eredmény – magyarán: a megszerzett hatalom – számít, hiszen hatalom híján semmit sem tehetsz. (Napóleont idézve: „Az elmélet: semmi! A gyakorlat: minden!”) De Debreczeni nem elemezte, hogy miért nem működik sem a „hagyományos” demokrata erő, mozgalom Magyarországon, sem pedig azt nem írta meg, hogy pontosan, lépésről lépésre mit kell tenni annak érdekében, hogy egy igazi, modern, hatékony politikai erő létrejöjjön. Ergo: ugyan mit tiszteljünk benne?

Gyurcsány: számos posztunkban foglalkoztunk vele itt, a blogon, írd be az itteni keresőben a „Gyurcsány” szót, vagy a „DK”-t és rá fogsz találni ezekre az írásainkra. Így most nem ismételném meg mindazt, amit ott részletesen és megindokolva írtunk le a Gyurcsány- és DK-jelenségről.

Đđ 2012.08.03. 09:46:54

@helipokter:

A posztjaink közül ezt különösen ajánlom a szóban forgó témához:

progressziv.blog.hu/2011/08/25/szalondemokratak

legeslegujabbkor 2012.08.03. 15:27:37

@babakék: Általánosítsuk le ezt arra, hogy bármilyen akadályt állít a Fidesz a 2014-es választások elé, mindent meg kell tenni, hogy legyen választás, mégpedig csalások nélkül.

helipokter 2012.08.04. 17:48:48

@Đđ:

Debreczeni tanár, közíró. Az a dolga, hogy írjon, tisztességes, pontos elemzést adjon a dolgokról. Azt, hogy milyen az orbáni hatalom természete, senki sem írta le nála pontosabban, és KORÁBBAN.
Az írásainak népnevelő hatása van, más nem is nagyon lehet. És a nevelésre ennek a népnek piszok nagy szüksége van.
1) Hogy Orbán 2/3-ot kapjon a 8-éves ellenzéki ténykedése (=szemétkedése) után, ahhoz komoly politikai idiotizmus kell.
2) Mint ahogy ahhoz is, hogy fél év országlás után (2010végére) a népszerűsége ne menjen 10% alá.
3) Általában véve: hogy az ország 1990 után nem indult felfelé robbanásszerűen, és érte el mára az osztrák GDP-nek a felét, abban nem a tőkehiány a ludas. Ekkora kis ország számára lett volna elég a nagyvilágban, ha a tőke úgy gondolja, hogy érdemes ide jönnie, mert itt értelmesek a fejek.

Én minden bajunkat az ország lakosságának fejében honoló űrre vezetek vissza. Ezért gyűlölöm azt, aki erre építik a hatalmát és persze (célszerűen) fokozni is igyekszik a sötétséget.

Debreczeni a sötétség ellen küzd. Te is. És köszönet illet Benneteket a tevékenységetekért. Egy hajóban eveztek.

helipokter 2012.08.04. 18:14:31

@Đđ:

Látod, Te is b*szogatod a szalondemokratákat (jogosan) a programalkotásra és az összegfogásra való képtelenség miatt. (amiként ők is egymást) De vajon lábadban levő puskaport a megfelelő valagakba való durrogatásra használod-e? Igazad van, hogy a szalondemokratáknak impotens dolgaik vannak. De megjavulnak-e, ha ellenük keltesz hangulatot? A fideszidióták maguk melletti érvként teszik a tarsolyukba az efféle balra irányuló szapulást.
Elég nehéz persze visszatartani. Szabad-e visszatartani? Mivel teszünk jót? (jobbat, kevesebb rosszat) Tényleg nem tudom. De félek lecseszni jó szándékú embereket csak azért, mert a zseni államférfi kvalitásaiból néhány hiányzik belőlük. És addig is kímélni azt az ülepet, amelyik valóban orbitális rúgásokat érdemelne. Persze a demokratikus értelmiség feladata, hogy nevelje-ostorozza a legjobbnak ítélt demokrata versenylovakat, ha még nem elég jók. Nem szabad elhallgatni a hibákat.
:::: Beszélek pro és kontra. Tényleg tanácstalan vagyok.

piefke 2012.08.04. 18:27:16

@helipokter:

…Na, akkor kezdjük elölről!

Debreczeni nem adott pontos elemzést, mert mindenki tudja, aki stratégiai elemzéssel foglalkozik, hogy az elemzés célja a helyzeten változtatni képes stratégia – ilyet pedig Debreczeni nem adott sosem.

Ami a „korábbant” illeti, ez sem igaz – legfeljebb akik korábban (és kifejezetten a változtatáshoz szükséges stratégiát „előállítandó”) leírták az orbánizmust és magának Orbánnak a személyiségét is, nem a nagyközönségnek dolgoztak. Megjegyzem, hogy a magyar „nagyközönség” olyan passzív, hogy azt puszta leíró, elemző anyagokkal semmiképpen sem lehet hatékony, kitartó, célszerű közös tevékenységre ösztökélni. (Olvasd el ezt a posztunkat és érted, miért nem működik nálunk ez: progressziv.blog.hu/2012/07/27/papirhajok_es_szogolyok)

A „sötétség” ellen pedig nem írásokkal, hanem adekvát politikai, társadalmi és gazdasági cselekvésprogram összeállításával kell-lehet küzdeni, majd ezt követően létre kell hozni azt a politikai erőt is, amely mindezt a megszerzett hatalom birtokában megvalósítja. Fejletlen polgári öntudatú népet nem lehet sem „írásokkal felébreszteni”, sem pedig azt elvárni tőle, hogy magától szervezze meg magát. és persze az sem elég, amit Debreczeni szövetségesei, Gyurcsány és a DK csinálnak – mert abból éppen a részleteket is pontosan meghatározó program és a valódi szervezettség hiányzik. És ezt az annyira okos leíró Debreczeninek bizony észre kellene vennie és nyilvánosságra hoznia. ha nem teszi, annak csak két oka lehet:
1. Nem tudja ezt,m nem veszi észre, mert nem elég tehetséges ehhez.
2. Tudja, hogy nem stimmelnek a dolgok a DK körül és hogy ebből semmiképp sem lehet sikeres, modern Magyarország, sem pedig választási győzelem – de kussol, mert nem akar kikerülni kenyéradó gazdája kegyeiből.

…Tertium non datur.:-)

[…Apropó, Gyurcsány és DK: nem tudom, elolvastad-e a legutóbbi válaszkommentemben ajánlott „kötelező olvasmányokat” a blogról?]

Husz_János_Puszita 2012.08.04. 18:28:29

Menjen el mindenki regisztrálni, ott sugallja azt, hogy a Fideszre fog szavazni. Hadd legyen jó nagy a pofára esés.

Đđ 2012.08.04. 18:46:40

@helipokter:

Én nem baszogatom őket – egyszerűen nem létezőknek őket!
Nem érdekel, hogy „megjavulnak-e”, mert tudom, hogy nem képesek megjavulni – ahhoz ui. olyan képességek és olyan mentalitás kellene, amivel ők nem rendelkeznek. (Ha rendelkeznének, nem így csinálták volna és nem így csinálnák a dolgukat!)
Ne foglalkozz azzal, mit mire használnak a fideszidióták – tekintsd ezt a másfélmillió ember nem létezőknek, ui. őket észérvekkel, vitával úgysem lehet átprogramozni. Nekik lelki szükségletük az, hogy vakon bízhassanak valakiben: hogy ez felmentse őket az önállótlanságuk, a teljesítményképtelenségük és a potyázhatnékjuk alól. [Megj.: ezek a tulajdonságok ott vannak sok DK-szimpatizánsban is, akik Gyurcsány nyilvánvaló hibái, hiányosságai és ezekből következő alkalmatlansága ellenére „istennek” tartják őt… Mondhatom: szép kis isten az, aki összeáll Szűcs Erikával, vagy Ficsor Ádámmal! Az a baj, hogy sokak előtt pl. az utóbbi urat simán el lehet adni „profi, tehetséges, szorgalmas, munkamániás, magasan képzett szakember”-ként… Róla csak röviden, ez az idézet az origo-hu írásából (www.origo.hu/itthon/20080121-munkamaniasnak-es-karrieristanak-tartjak-a-gyurcsanykormany-uj-kabinetfonoket.html): „…Az új kabinetfőnök az uniós intézmények és a közigazgatás mellett már a versenyszférát is megjárta: még javában egyetemi tanulmányait végezte, mikor megalapította a jelenleg is működő Agrotrust Consulting 2004 Kft.-t, amelynek profilja a pályázati tanácsadás, hazai, és európai uniós pályázatok elkészítése, menedzselése. 2004 júniusa, brüsszeli kinevezése óta már nem vesz részt a cég életében, a Heti Válasz azonban tavaly ősszel számolt be arról, hogy az Agrotrust Consulting - amelyet Ficsor egykori sárospataki kollégista társai vittek tovább - érdekelt a szaktárca uniós pályázataiban, miközben barátjuk, diáktársuk a szakállamtitkár. A lapnak Ficsor Ádám azt állította, egyetlen pályázónak sem hívta fel a figyelmét volt cégére, barátai pedig nem fognak visszaélni befolyásos kapcsolatukkal. Az [origo] megkereste az Agrotrust Consulting képviselőit is, de nem kívántak nyilatkozni egykori munkatársukról…”]
A szalondemokrata ülepeket pedig azért sem kell kímélni, mert:
1. Csak a helyet foglalják el az igazi, tehetséges ellenzék elől, azzal, hogy sokakban fenntartják azt a hamis hitet, hogy „Majd ők legyőzik orbánt!”, pedig lófaszt se győznek le.
2. A kíméletért cserébe semmit sem adnak hozzá a sikerhez.
Aki nem zseni (hogy az általad használt kifejezéssel éljek), az ne akarja azt terjeszteni, hogy ő mindet tud – mert ezzel csak árt. A francba velük!
…Tanácstalan vagy? Na, azt látom! Olvass minket – és elmúlik a tanácstalanságod!:-)))

Husz_János_Puszita 2012.08.04. 19:02:54

@Đđ:

Hmmm...munkamánia és karrierizmus nélkül létezik vajon profi politikus? Szerintem nem lehet anélkül a csúcsra jutni, semelyik területen a mai világban.

Az jó, ha van önbizalom gyerekek...:D :D

helipokter 2012.08.04. 19:43:35

Még egy gondolat:
A versenylovaink házi értékelésénél hasznos lehet annak figyelembe vétele, hogy Orbán mekkora erőket összpontosított a leamortizálásukra. Ha Orbánnak semmi máshoz nincs is érzéke, hát ehhez van: tudja, hogy kitől kell tartania. Minden DK elleni támadáskor ma jót röhög a markába, hogy "megérte éveken át annyit tyúktolvajozni".

Đđ 2012.08.04. 20:04:59

@Husz_János_Puszita:

Ficsor Ádám esetében nem a munkamániával van a baj, hanem azzal, ahogy kormányzati hatalom birtokában a magáncégét „helyzetbe hozta”.

Egyébként: igen, létezik államférfi karrierizmus nélkül is – gondolj csak Cincinnatusra (róla ld. itt: users.atw.hu/munduslatinus/Rrm/RRMCincinn.pdf) .:-)

És: nem az a kérdés, hogyan jutsz a csúcsra, hanem az, hogy minek!

Đđ 2012.08.04. 20:10:52

@helipokter:

Óriási tévedés azt hinni, hogy Orbán reális politikai stratégiát követ és abból kiindulva „irtja” az általa ennek alapján legveszélyesebbnek tartott ellenfelét. Orbánt ui. lelki késztetései motiválják, így a „Gyurcsány-vadászat” is csupán egy frusztráció túlkompenzálása. Ugyan melyik reálpolitikus lőne folyvást egy 2%-os pártocska vezetőjére, aki nyuggerek lieblingje és akit épp az általa emlegetett „progresszívek” utálnak. (Éspedig azért, mert beígérte a nyugatos, modern társadalmat, de arra cseppet sem volt felkészülve.)

Ha Orbánt reálpolitikai megfontolások vezetnék, akkor nem kísérelné meg a hatalma további fenntartását az új alaptörvényre és az új választási rendszerre alapozni, mert tudná, hogy mindkettő alapjaiban illegitim és egy következő (kellően tökös) kormány egyszerűen eliminálni fogja azokat…

Az, hogy a saját, 1,2-1,4 milliós törzstábora éljenzi a „tyúktolvajozást”, semmit sem jelent, mert rajtuk kívül immár nincsen hatása.

helipokter 2012.08.04. 20:38:02

@piefke:
@Đđ:
Egyetértünk abban, (nekem úgy tűnik), hogy minden bajnak az alapja a nép hülyesége. Én ehhez hozzátenném még Madách-ot: „ úszója, nem vezére az egyén”
Ha éretlen rá a nép, akkor hiába a hiper-szuper akcióprogram, nem lesz belőle semmi. A népnek kell először megérnie.
Könnyen lehet, hogy a leghatékonyabb érlelő maga Orbán. Nincs senki, aki olyan meggyőzően tudná megutáltatni az orbánizmust, és immunizálni ellene a népet. De időbe kerül és sok (közös) szenvedésbe. Félek, hogy így van, és nagyon szeretném hinni, (Veletek együtt), hogy az értelmes szó valamelyest gyorsíthatja a folyamatot.

A nép tehát a kulcs. A legtöbb „bejárásuk” a néphez a színészeknek-humoristáknak van. Utóbbiakat azért említem, mert a humort tartom Orbán ellen a leghatékonyabb fegyvernek. (kár, hogy én nem forgatom)

Na és ki a franc fogja eldönteni, hogy kinek a programja lesz alkalmas Orbán menesztésére?

Még : A nép politikai idiotimusát bizonyítja, hogy Orbán milyen sikeresen tudja rángatni Trianonnal, Horthyval, vallással. Itt kéne kezdeni: a nagy problémáink kibeszélésével. De lehet-e nyugodtan kibeszélni egy háború közepén? De lesz-e addig béke, míg ezeket nem beszéljük ki? (Össztársadalmi szinten. Ahogyan a németek képesek voltak.)

Debreczeniről írni: „de kussol, mert nem akar kikerülni kenyéradó gazdája kegyeiből.”
Ez elég randa duma volt. Aki szolgaként működik, az nem tud úgy írni, ahogyan Debreczeni tud. Szégyelld Magad! Ebből a hozzáállásból a büdös kurva életbe’ nem lesz itt semmi jó!

Tudjátok, én azt figyelem, hogy ki mit mond, mit ír. Hogy róla mit mondanak, az másodlagos.
Minden politikus mond néha marhaságokat is, amitől már az első pillanatban égnek áll a hajam.
Ebben a „jót-rosszat” összesített rangsorban GYF nálam valahol elöl áll. De ez mellékes.

Mondjátok, kik számára kellene helyet adniuk a szalondemokratáknak egy szerény háttérbe húzódással? Kik lennének szerintetek az alkalmas orbánváltók? Hol születik (születik-e) az az üdvözítő akcióprogram, amit ma az a csúnya-csúnya Debreczeni háttérbe szorít?

A nyugatos társadalomra inkább a nép nem volt felkészülve illetve a maszop. Nem?

Nem állítottam, hogy Orbán reálpolitikai megfontolások vezetik. Csak azt, hogy a hatalom-pszihológiában zseni. Minden másban pedig ostoba.

„alaptörvényre és az új választási rendszerre alapozni, mert tudná, hogy mindkettő alapjaiban illegitim és egy következő (kellően tökös) kormány egyszerűen eliminálni fogja azokat…”
Na, ebben egyetértünk. Én is ezen kezdeném minden teketória nélkül.

helipokter 2012.08.04. 20:46:55

...egyébként én nem(sem) látom sehol, (tehát a DK-ban sem!) az orbánváltó potenciált.

Husz_János_Puszita 2012.08.04. 21:05:29

@helipokter:

" időbe kerül és sok (közös) szenvedésbe"

Ez a kulcs, szerintem. Látni már kezdeményeket, Milla, Szolidaritás, vagy a kedvencem tegnapról, a közmunkások szakszervezete. Igazi alulról szerveződő szakszervezet, nem megélhetési. Jó jel, hogy szaporodnak, nem? Ebből lesz egyszer a demokrácia.

helipokter 2012.08.04. 21:10:46

@Husz_János_Puszita:
Igen, az jó nevelő, amit az ember (a nép) saját maga csinál. De mit kéne csinálni nekünk?
Én már meg vagyok nevelődve. Tudom, hogy alkalomadtán hova (ne) szavazzak. (A hová-val vannak gondjaim) De azon kívül még mit tehetek?

Đđ 2012.08.04. 21:19:20

@helipokter:

Hogy kinek a programja alkalmas Orbán legyőzésére, azt a történelem mutatja majd meg – mondhatnám, de azért előre is lehet ezt tudni. Orbánt az veri meg, aki rendszer épít. Aki nem csak akciókban, hanem komplex folyamatokban gondolkodik. Aki felismeri, mik a magyar társadalom örökös gyengélkedésének és erőforrás-szegénységének igazi okai – és aki ezekre működő megoldást hoz. És még folytathatnám!

Értetlen nép esetében csak a „zseniális vezető” képes változást véghezvinni – valahogy úgy (és persze egészen másképpen), mint Géza és István ezer éve. Ugyanis: a nép „megérése” rendkívül hosszú folyamat – akár évezredekig is eltart. (Azok a jól működő demokráciák, amelyeket ismerünk, valóban szó szerint évezredes társadalmi alapokkal rendelkeznek ebben – de ezt most ne nyissuk ki! ha érdekel, itt olvass róla: progressziv.blog.hu/2012/06/18/ki_nyeri_a_ii_vilaghaborut A „germán szabadság” c. fejezetben.)

A humor nem fegyver, hanem feszültség-levezetés: semmi gyakorlati eredménye nincs. Amit erről írsz, az tipikusan a tehetetlen(ségre kárhoztatott) népek gondolkodásmódja, amelyek azt szokták meg, hogy a hatalom ellen a gyakorlatban semmit sem tehetnek, ezért kifigurázzák azt kínjukban.

Trianon, Horthy, vallás: Megint a látszatok után mész! Ezek csak azt a másfél-kétmillió embert vonzzák, akik a Fidesz és a Jobbik törzstábora – a társadalom többi tajgát nem! Azért lehetnek” témák” ezek manapság, mert nincs más a jobboldalon kívül, aki képes lenne a társadalmat és a közbeszédet másvalamivel tematizálni. Nem kell ezekkel foglalkozni és „reflektálni” sem ezekre, mert ezek nem „kibeszélendők”. Ezek csak azoknak fontosak, akik valami felmentést keresnek arra, hogy ők – és az általuk favorizált „nemzeti, keresztény, jobboldali, úri, stb.” Magyarország - miért sikertelen és teljesítménytelen. (Itt a német hasonlat sántít, ui. ott éppen az volt a kérdés 1918 ősze és kb. 1970 között, hogy egy rendkívül sikeres és racionális nép hogyan lehetett előbb 1918-ban vesztes, majd olyan „őrült”, hogy nácivá engedje válni az országát. Ez egészen más, mint az „500 éve sikertelen” magyarság identitásválsága… De ezt se nyissuk most ki!)

Debreczeni szolgasága: ugyan hol kapna enni, ha nem a DK-tól? Ebből indulj ki – és akkor máris nem találod olyan felháborítóaknak a megállapításaimat!:-) Egyébként: még 2010 szeptember volt egy DK- (akkor még MSZP-platform) összejövetel, ahol Debreczeni felszólalt. Egyik bloggertásrunk megkérdezte, hogy miért is van itt és mi az egész célja (ui. ez az egész előadásból, de a rendezvényből se derült ki) és erre azt válaszolta, hogy „Fogalmam sincs, csak hívtak és eljöttem.” (Erről az „élményről” szólt annak idején ez a posztunk: progressziv.blog.hu/2010/09/11/100_143) Szóval: zárjuk már le ezt a Debreczeni-éltetést!:-)))

Alkalmas Orbán-váltók: :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) [„Gedult!” („Türelem!”) – ahogy Hitler is mondta, amikor London bombázását követelte tőle Hans Jeschonnek, a Luftwaffe vezérkai főnöke…]

Orbán pedig egyáltalán nem „hatalompolitikai zseni”, csak egyrészt elvégzi a napi melót és nem csak lezserkedik, másrészt fegyelmet tart a saját szervezetében, harmadrészt pedig tudja, hogy a támogatóinak lelki igénye van arra, amit nyom nekik.

Husz_János_Puszita 2012.08.04. 21:19:33

@Đđ:

"nem az a kérdés, hogyan jutsz a csúcsra, hanem az, hogy minek! "

Ebben van azért némi naivitás. Megelégednék az élni és élni hagyni elvével, így kezdetnek. Teljesen hidegen hagy a Ficsor, a Gyurcsány, az összes elhasználódott arc, nem ők jelentik a megoldást. Utóbbi elveivel nem lenne baj, de én sem látom benne a tehetséget a gyakorlati megvalósításra. Nem csak mert patás ördögöt festettek belőle, nem csak mert a nép távolabb nem állhatna a polgári nyugatostól, hanem úgy magától sem.

Aligha én vagyok az egyetlen, aki valami egészen új minőségre vár. Remélem megérem még, hogy szívemből szavazhatok egyszer ebben az országban. Belőlünk lesz a jövő nyuggere, jó széles szavazóréteg.:D

Đđ 2012.08.04. 21:23:08

@Husz_János_Puszita:

Mondom: "Gedult!":-)))))))))))))))))))))))))))

Husz_János_Puszita 2012.08.04. 21:26:06

@helipokter:

Sokan, sokat lamentáltunk már, mit tehetünk? Részemről rendben van, hogy fizessek havi X összeget egy politikai formációnak, független lehessen. Meg is fogom tenni, de sokra nem megyünk. Az Amerikai Népszavának talán néhány száz tagja jött össze, aki a zsebébe nyúlt havi 7 dollárral. Kicsit többen mondják ott a tutit nap mint nap, és ők még aktívnak mondhatók. Szkeptikus vagyok.

Đđ 2012.08.04. 21:27:04

@helipokter:

A 2010 szeptemberi DK-ülésről szóló posztunk linkje helyesen:

progressziv.blog.hu/2010/09/11/100_143

Đđ 2012.08.04. 21:30:02

@Husz_János_Puszita:

Az Amerikai Magyar Népszava deklarált programot és meghirdetett annak mentén politikai hatalomváltást?

Ja, nem?

Hm, akkor az egészen más! Valami passzív, leíró, elmondó dolog nem képes aktivitást kiváltani - mert nem kínál valós megoldást, valós erőt, valós szabadulást az orbáni világból. Nem kínál megvalósuló jövőt és az ahhoz szükséges politikai vezetőket sem...

Đđ 2012.08.04. 21:32:49

GedulDDDDDD - csak fáradt vagyok:-)

Husz_János_Puszita 2012.08.04. 21:38:38

@Đđ: Én is bírom azt a ballibes gyermeki énközpontúságot, amikor a humort fegyvernek képzelik. ( Azért ballib, mert a jobbereknek hírhedten nincs humorérzéke.:D ).

Hitler azzal riogatott az elején, jönnek a komcsik és elveszik a magántulajdont. A jó polgárok berezeltek, mondhatni joggal, látván mit művelnek a SZU-ban.

helipokter 2012.08.04. 22:18:06

@Đđ:

HUMOR szerepéről...
Ha humor nem abban segít, hogy aki már Orbánt akar váltani, az hogyan tegye. A humornak egy korábbi fázisban van szerepe: az orbánfanok gyérítésében.
Azt mindenki utálja, (pártállástól függetlenül,) ha körberöhögik. Ha egy fideszidióta rendszeresen megszégyenül a hite miatt, előbb utóbb elege lesz belőle. (vagy csak nem keletkeznek új hívők)
Most a fideszhit a folyamatos nyalogatásból táplálkozik. Orbán rendszeresen biztosítja őket, hogy ők a jó magyarok, az okosak, a szabadságszerető kurucok. És hogy a ballib meg minden csúnyát gondol róluk. (az intellektusukról valóban, de ezzel nincs mit tenni) Hogy nem azért élnek rosszul, mert élhetetlen-tehetségtelen-teszetosza balfaszok, hanem mert a rondacsúnyák (pl. zsidók, imperialisták) kizsákmányolják őket. És ha valakinek rendszeresen udvarolnak, szépet mondanak, az egy idő után AKAR hinni. Na ezzel az hinni akarással tudná felvenni a harcot a humor. Mert azt nem vállalnám, hogy hasonló szépekkel hazudjam tele az fideszidióták fülét az átcsábítás érdekében. De az elképzelhető, hogy az orbánimádat langyos pocsolyáját ellensúlyozzam a (nagy többség általi) permanens kiröhögés kellemetlenségével. Mert az nagyon tud ám fájni.

helipokter 2012.08.04. 22:30:20

@Đđ:

„Trianon, Horthy, vallás: Megint a látszatok után mész! Ezek csak azt a másfél-kétmillió embert vonzzák,... „
Bocsi, de én ennyi embert nem neveznék látszatnak.

„Orbán pedig egyáltalán nem „hatalompolitikai zseni”, csak egyrészt elvégzi a napi melót és nem csak lezserkedik, másrészt fegyelmet tart a saját szervezetében, harmadrészt pedig tudja, hogy a támogatóinak lelki igénye van arra, amit nyom nekik.”

A fegyelem, és a lelki igény és mindenki tőle függ. Ezt senki nem csinálja nála hatékonyabban. Ha elvégezné valóban a napi melót, akkor meg nem itt tartanánk. Én persze nem a hatalombetonozást értem napi meló alatt.

LezárhatJUK Debreczeni éltetését, ha a szapulását is lezárJUK.

helipokter 2012.08.04. 22:38:48

@Đđ:
Megértem, hogy megfelelő vezető iránt kiáltasz. De nem látom sehol. Meg tudod mutatni?
Meg tudod azt mutatni, hogy a jószándékú-de-alkalmatlanok sárba tiprása az alkalmasnak a születését elő fogja mozdítani?

Husz_János_Puszita 2012.08.05. 16:06:16

@helipokter:

Más a tapasztalatom. A vakhitűek a humort nagyképűségnek vagy fanyalgásnak látják. Két reakció van rá: meg akar nevelni vagy el akar taposni, mindenképp a gyűlölete lesz nagyobb irántad. Nem értik a humort, nem fér bele a világképükbe. Nem vetted észre az állandó moralizálást? Azt állítják a valódi, internalizált erkölcs helyébe. Aki moralizál, át akarja nevelni a másik embert, nem is látja a másikat és mindenképp a másik a hibás. Ha kiröhög, főleg ő a szemétláda. Felesleges erőltetni. Már kezdi nagyon megülni a gyomromat. Rosszul viselem, ha az enyémtől idegen értékrendet akarnak lenyomni a torkomon.

Használjuk csak a humort arra, amire való, feszültséglevezetésnek és szórakozásnak.

helipokter 2012.08.05. 22:21:13

@Husz_János_Puszita:
Vannak megfontolandó érveid. De nem a fideszidiótákra kell, hogy hasson, hanem a többiekre. Nem várok én a hívőktől humorérzéket. A körberöhögés a lényeg. Szerintem a nonstop megszégyenülés kell, hogy hasson. Bár elfogadom az ellenvetéseidet, tényleg nem csodaszer.

Ha egyetértünk abban, hogy a népnek nevelésre van szüksége, akkor hatékony módszert is kell hozzá választanunk. Én ebben szánnék a humornak szerepet. Száraz érveléssel nem sokra lehet menni. De nyitott vagyok egyéb javaslatokra...

Szúrófény 2012.08.27. 05:37:52

@helipokter:
Nem számít? - alapvető kérdések a szocialista párt szavazói számára
2002 választási szórólap terv, leszavazva! El is buktuk!
— Az, hogy megbuktak 1919-ben, 1956-ban, 1989-ben?
— A megszállók, és csalások segítségével jutottak hatalomra 1948-ban?
— Félmillió embert hurcoltak meg törvénytelen eljárással, tízezreket veréssel, börtönnel?
— Hogy a moszkvai helytartók köztörvényes bűnözők voltak szerte a világon!
— Hogy idegen tankokat hívtak be saját népük ellen?
— Repülőgépről géppuskázták, sortüzekkel irtották a hatalmuk ellen tüntetőket, hatvan helyen az országban!
— A világ minden táján megbukott az eszme a gyakorlatban?
— A gazdagok vagyonát elszedők, magukévá tették az „állami, népi vagyont”!
— A kizsákmányolók elűzői maguk lettek kizsákmányolóvá?
— A nácizók magukon viselik a nácizmus ismérvét? — milliárdosok hirdetnek szocialisztikus jólétet kapitalizmusban!
— Minden, amit hirdettek, tettek, és tesznek, hazugság.
— Ostobaságuk, gazemberségük, révén lejárattak egy jobb sorsra érdemes eszmét?
— A szegény tömegeket ugyanúgy becsapták, mint mindig a történelemben?
— A volt internacionalisták nemzeti szocialisták a szó hitleri értelmében?
süti beállítások módosítása