Egyre szaporodnak a jelei annak, hogy immár véget ért az évezredes magyar pechszéria. Eddig az volt a megszokott, hogy honfitársaink igyekeztek „függetleníteni” magukat és értékeiket a magyar államtól – manapság viszont azt látjuk, hogy megfordult ez a folyamat.

De lássuk a tényeket!

Nemrég azok, akik – talán még valami régi megszokástól vezéreltetve – Ausztriába utaztak, azt láthatták, hogy Hegyeshalomtól Budapest felé megjelentek az autópálya mentén eddig sohasem látott óriásplakátok:  a magyar bankok ajánlanak osztrákoknak magyarországi betételhelyezési lehetőségeket. Ezzel párhuzamosan az osztrák Der Standardban megjelent információk szerint radikálisan elkezdett csökkenni az osztrák kereskedelmi bankok betétállománya, különösen a Magyarországgal határos területeken. A hírek szerint az addig a pénzüket saját bankjaikban tartó és fialtató, azt ott biztonságban tudó derék osztrák polgárok egyre szívesebben nyitnak magyar bankszámlát és helyezik el azon megtakarításaikat. Bécsi bankárkörökből származó információk szerint a jelenség oka az új magyar kormány tevékenységében keresendő. Köztudomású, hogy a tavasszal hatalomra került Orbán-kormány az elmúlt fél évben igen nagy határozottságról és magabiztosságról tett tanúbizonyságot és rettenthetetlen lendülettel látott hozzá Magyarország fejlesztéséhez. Egyre nyilvánvalóbb már az egyszerű osztrák polgárok - és vállalkozások – számára, hogy Magyarország a jövő országa, kormánya és gazdasága rendkívül stabil, ezért ott pénzük sokkal nagyobb biztonságban van, mint a hanyatló Nyugathoz tartozó Ausztriában.

Különösen sokat nyom a latban a magyarországi nyugdíjrendszer közelmúltbeli változása során a miniszterelnök által meghirdetett garancia, ugyanis ha egy miniszterelnök 20-30 évre előre magabiztosan és megalapozottan, felelőssége teljes tudatában kijelentheti, hogy „személyes garanciát vállal” az állami nyugdíjak értékállóságáért és az egész nyugdíjrendszer hosszú távú teljes stabilitásáért, akkor országa csakis a világ legstabilabb – és egyben legdinamikusabb – országa lehet, tehát ennek az országnak kell hogy legyenek a világon a legbiztonságosabb bankjai.

Hasonló jelenség játszódik le északi szomszédunk, Szlovákia esetében is (http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/30/szlovakiaba_menekul_a_magyarok_penze/). Pozsonyi sajtóhírek szerint a Raiffeisen Bank szlovák leánybankja, a Tatra Banka jelentős ügyfélszám-csökkenésről volt kénytelen beszámolni. Hasonló hírek érkeztek a belga KBC-csoporthoz tartozó szlovákiai CSOB pénzintézettől is. Mindez vonatkozik a lakossági és a vállalti ügyfélszférára is. Okként itt is azt említik, hogy az új magyar kormány rendkívül magabiztosan és határozott kézzel irányítja az országot és ez hihetetlen mértékben megnövelte az ország és bankrendszere stabilitását. Magyarországgal úgy tekintenek, mint stabil és egyre inkább vállalkozóbarát közegre, ezzel indokolják a szlovák bankok volt ügyfelei, hogy betétjeiket magyarországi bankokba viszik át.

A jelenség azonban jóval túlmutat a bankszféra – és általánosságban: a gazdaság – keretein. Bizalmas információk szerint osztrák kormányzati tényezők egyre nyíltabban emlegetik, hogy itt lenne az ideje visszaállítani az Osztrák-Magyar közös államot – azonban, tekintettel a megváltozott gazdasági és politikai erőviszonyokra, budapesti székhellyel. Ezzel párhuzamosan pozsonyi kormánykörökből származó hírek arról tudósítanak, hogy a szlovák kormány hamarosan megtárgyalja annak lehetőségét, hogy miképpen élhetne a fél éve elfogadott magyar állampolgársági törvény adta lehetőségekkel „en bloc” Szlovákia teljes lakossága – hiszen a magyar törvény lehetőséget ad arra, hogy akiknek ősei 1920-ig magyar állampolgárok voltak, azok ismét csatlakozhassanak a magyar nemzettesthez és köztudott, hogy a Monarchia megszűnéséig Szlovákia teljes népessége a magyar koronához tartozott, magyar állampolgár volt. A szlovák kormány keresi a módját annak, hogy az 1918 és 1920 közötti csupán két éves időszakot hogyan iktathatná ki (Cseh-)szlovákia történelméből, illegitimmé téve az 1918 október 28-i, a Cseh Nemzeti Tanács által kikiáltott önálló államiságot.

Ha nyugati és északi szomszédaink törekvéseit siker koronázza, akkor akár még ebben az évben újjáalakulhat az egykori Kárpát-medencei egység, az Új Magyar-Osztrák Monarchia.

Ha pedig ez bekövetkezik – ami a fentiek alapján igen valószínű – akkor kár is töprengeni az új császár személyén…

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr372558676

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor csalódott bennünk 2011.01.04. 18:28:15

Közhely, hogy a mai miniszterelnök erősen paternalista politikus. Hogy a hatalom bebiztosításának és megerősítéseének mindennél magasabb prioritása van számára és hogy eszközeit tekintve tökéletesen cinikus. De szerintem nem volt ez mindig így. Ahho...

Trackback: Orbán Viktor csalódott bennünk 2011.01.04. 18:21:50

Közhely, hogy a mai miniszterelnök erősen paternalista politikus. Hogy a hatalom bebiztosításának és megerősítéseének mindennél magasabb prioritása van számára és hogy eszközeit tekintve tökéletesen cinikus. De szerintem nem volt ez mindig így. Ahho...

Trackback: Az NMHH kiábrándít és nyomaszt 2011.01.04. 14:54:45

Atyafiak, Isten lássa lelkem, nem akartam beleülni a médiatörvény láncain lengő hintába, de mégis kimerészkedem erre a játszótérre is. Az a tény, hogy elmarasztalják az egyik kereskedelmi televíziót, nem ejt kétségbe, hiszen többször is tettek ennek é...

Trackback: Ispánság vagy tanácsrendszer? 2011.01.04. 12:54:58

Ténytár Kétséges lépések az egységes, olcsóbb és egyszerűbb közigazgatás irányába   A központi államig

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piefke 2011.01.04. 11:09:39

@aeidennis:

Mondd: tulajdonképpem miért olvasgatsz te olyasmit, mint a Progresszív Blog?

Csak felmegy tőle a vérnyomásod!

aeidennis 2011.01.04. 12:55:50

@piefke: azt hittem, hogy lesz sok cikk a Dream Theaterről, a Psychotic Waltz-ról, meg a Pain of Salvationról...

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 13:02:02

"hiszen a magyar törvény lehetőséget ad arra, hogy akiknek ősei 1920-ig magyar állampolgárok voltak, azok ismét csatlakozhassanak a magyar nemzettesthez és köztudott, hogy a Monarchia megszűnéséig Szlovákia teljes népessége a magyar koronához tartozott, magyar állampolgár volt."

Szükséges a magyar nyelvtudás is.

"kár is töprengeni az új császár személyén."

A császár meg vagy egy Habsburg lehetne, vagy valaki más egy európai uralkodóházból.

www.nol.hu/lap/hetvege/20091017-mozgasserult_alaptorveny

hvg.hu/itthon/20100113_alkotmany_reform_gero

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.01.04. 13:21:22

A mocskos szájú Rákay tv vezető, a nép arculköpése 2011.01.04. 11:58:53
Schmitt Pál újévkor is rombolta a magyar nyelvet Ha igaz, hogy olyan az egész év, amilyen az első napja, akkor Schmitt Pálnak nehéz esztendője lesz. Alighogy nyilvánosságra hozták ugyanis az államfő - rendhagyó módon sétálva előadott - újévi beszédét a Köztársasági Elnöki Hivatal (KEH) honlapján, azt máris darabokra szedték bloggerek. Az államfő - ahogy az alkotmányhoz adott javaslatainál is - helyesírási hibáktól hemzsegő szöveget adott ki kezei közül. Most éppen a Himnuszból sikerült rosszul idéznie - a többi tucatnyi hiba mellett.

A mocskosszájú, trágár, fostos Rákai filip??? hogy lehet tv intendáns?
Rákay filip Kálmán:
www.youtube.com/watch?v=nmnDS11Awys&feature=related

www.youtube.com/watch?v=25WxWE5Le5w

www.youtube.com/watch?v=-Yr44k9fmvM

Egy tisztességes fideszes vagy KDNP-s mondaná azt hogy ez mind nagyon gáz!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.04. 13:24:00

Eloszor talan visszakellene kovetelni az elcsatolt tortenelmi Magyarorszagot. De legalabb is bun volt hivatalosan lemondani rola. Evtizedekig a liberalis (a fenet az) es internacionalista hatalom azt sulykolta belenk, hogy az bun ha nacionalistak vagyunk, ha pl. Erdelyt, vagy a Felvideket a hazanknak tekintjuk. Na, megneznem, hogy jarna az aki hivatalosan Kinaban Tajvan fuggetlensegerol beszelne. Itt legalabb tisztelik azt aki hu a nemzethez, sot az a bun ha nem vagy nacionalista, ha csak ugy lazan lemondasz osi foldedrol. Vajon nalunk mi torzitotta el az egeszseges gondolkodast effele ellensegnek is a segget nyalo (bocs) magatartas favorizalasara? Foleg politikusoknal lenne megbocsajthatatlan bun, hogy lemondanak arrol a foldrol amiert kb. 1000 evig magyar emberek, es a nemzethez tartozo kissebbsegek szoszerint az eletuket adtak haborukban, hogy ne keruljon idegen kezekbe. Elvi okokbol kerdem en, hogy nem hatalmas hazaarulas lenne-e azok szemeben ez akik meghaltak, vagy veruket aldoztak az orszag teruletenek szuverenitasaert?! Micsoda agymosas kellett ahhoz es mennyi birka, hogy mara ez elbagatelizalt tema, es az a bunos aki ki meri mondani, hogy nem szabadott volna lemondani semmilyen korabban hozzank tartozo teruletrol, hivatalosan. Legalabb ahogy Kina. Ok sem tesznek lepeseket, de sosem fogjak hivatalosan deklaralni, hogy Tajvan nem Kina resze. Igazuk van. Betegeg a magyarok, hogy hisznek a gyava hazaaruloknak es magukat tartjak erkolcstelennek "nacinak" amiert huen gondolkodnanak az elmulult 1000 ev szellemisegehez. Na, csak ennyit a csaszarrol :D

2011.01.04. 13:24:27

ez a kép... ehh :)

tlvajferi 2011.01.04. 13:25:42

ausztria legyen szíves koronázza meg gyurcsányt császárnak, ők ugyanis nagyon szerették, a starbagon át működött a pénzszivattyú

ha megteszik, mi is megkoronázzuk az orbánt királynak, úgy hoyg adott lesz a dualizmus :-)))

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 13:32:57

@A mocskos szájú Rákay tv vezető, a nép arculköpése:

"rendhagyó módon sétálva előadott - újévi beszédét"

A zászlók kényszerítettek erre! :-)

Fontos kérdés, hogy a magyar köztársasági elnök mögött van-e zászló, ha van, milyen és mennyi? :-)
Így oldották meg a kérdést, sétálva:

1. Nincs zászló
2. 4 p-fz
3. egy p-f-z, egy EU-s
4 egy p-f-z

Ennek a szimbólikáját fejtse ki valaki! :-)

@Chaoyang:

"1000 evig magyar emberek, es a nemzethez tartozo kissebbsegek"

Ja, de az más milyen Magyar Királyság volt! Pl. a magyar csak 1844-tól lett hivatalos!
A többnemzetiségű Magyar Királyságból nem lehetett Nagy-Magyarországot csinálni, ez már világosan látszik!

aeidennis 2011.01.04. 13:34:10

@tlvajferi: Orbán nem lehet király, mert református és nem utóda egyetlen Magyar Királynak sem.
A Magyar Királyságnak van törvényes trónörököse, úgy hívják, hogy Habsburg-Lotharingiai Ottó királyi herceg. Neki ugyancsak vannak fiai és azoknak is vannak fiaik.

tlvajferi 2011.01.04. 13:36:56

@aeidennis:
jó igaz

de ha az osztákok az álatluk oly nagyon ajánlott és szeretett "első strabag" gyurcsányt megteszik császáruknak,
akkor lehet mi is köthetnénk kompromisszumot
:-)
shalom!

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 13:41:15

@aeidennis:
Pontosan,de szerintem hiába magyarázol/zunk ilyen dolgokat, az egyszerű bolsi történelemoktatáson átesett olvasó nem fogja megérteni.

aeidennis 2011.01.04. 13:42:35

@Ianitorum Regalium Magister: Kevesen lapozgatják a Koronázási Ordót lefekvés előtt, az igaz! :)

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 13:43:16

@aeidennis:

"mert református"

Ez önmagában még nem lenne akadály.

Habsburg-Lotharingiai György felesége Eilika von Oldenburg hercegnő is evangélikus.

De pl. József Károly főherceg édesanyja József nádor harmadik felesége, az evangélikus vallású Mária Dorottya württembergi hercegnő (1797–1855) volt.

aeidennis 2011.01.04. 13:52:18

Nem is lettek soha királynők...
Szerintem akadály, ugyanis egy református nem hajt fejet Szent István koronája előtt, mert számára az bálványimádás. Meg aztán az esztergomi érsek sem az a protestáns fajta... Aztán a Mátyás templom és a Bazilika sem felelne meg egy lemeszelt falú templomhoz szokott ember lelki világának.

bebe tv 2011.01.04. 13:58:02

Természetesen a monarchia fizetőeszköze ismét a korona lesz. Továbbá 8 fillér 1 liter Kocsis Irma a borok királynője. Az összes tartományban ( Ausztria, Csehország, Horvátország, Szlovénia, Bosznia-Hercegovina ) magyar nyelven folyna az oktatás. A Bécsi Burg-Theater pedig csakis magyar nyelvű előadásokat tűzhetne műsorra kizárólag magyar szerzők művei közül. A Maria Hilfer Strasse utcanév pedig azonnali hatállyal Mária Segítség utcanévre fog változni. Nemzetgazdasági megfontolás- ból és versenyképességünk fokozása érdekében a Shoping-City Süd is átstrukturálásra kerül és a Józsefvárosi Kínai Piac-Nyugat nevet veszi fel.Mayerling helységnevű település pedig még a monarchia kikiáltása napján lebontásra fog kerülni, nehogy a trónörökös szerelmi bánatában önkezével végezhessen magával.

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:01:03

@aeidennis:

"Meg aztán az esztergomi érsek sem az a protestáns fajta..."

Pedig a norvág, dán, svéd királyi ház evangélikus, a brit meg anglikán, igaz ezek nem lemeszelős fajták! :-)

kochav 2011.01.04. 14:02:49

Hm... vajon hogy nézne ki ez a bejegyzés, ha az enemháhá helyreigazítást követelne?

Pl. le kéne írni, hogy "Valótlanul, illetve kellő megalapozottság nélkül állítottuk, hogy '...Magyarország a jövő országa, kormánya és gazdasága rendkívül stabil, ezért ott pénzük sokkal nagyobb biztonságban van, mint a hanyatló Nyugathoz tartozó Ausztriában.' stb."?

aeidennis 2011.01.04. 14:04:38

Náluk az a hagyomány, nálunk meg más. Svédországban voltam éppen a királylány esküvője alatt, tavaly nyáron, mondtam is a házigazdának, hogy addig jó, míg van királyuk. Amíg királyuk van ugyanis, addig sincs SchmittPáljuk....

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:14:22

@aeidennis:
"Svédországban voltam éppen a királylány esküvője alatt, tavaly nyáron"

Érdekes lehetett.

Ugyanabban a templomban volt az esküvő, ahol 1976-ban Victoria szülei is esküdtek, s ugyanazt a fejéket viselte ő is, mint amit az édesanyja annak idején, csak a fátyla volt 1 m-rel hosszabb. (=5 m-es)
Szerencséjük volt az időjárással, bár a templomi szertartás idejére beborult, de mire a 7 km-es nyitott-hintós körútra került sor, kisütött a nap. Végül egy 18 evezős hajóba szálltak, s a királyi családi hagyományoknak megfelelően, ezzel a csónakkal tértek vissza a királyi palotába, 21 dísz-ágyúlövés közepette, miközben láthattuk a tiszteletükre felsorakozott svéd hadi és tengeri flotta szebbnél szebb hajóin hurrázó tengerészeket. Végül 18 gripen húzott át felettük, ami nagyjából a közönségnek szánt műsor végét is jelentette.

aranyosfodorka.blogspot.com/2010/06/tudositas-sved-kiralylany-eskuvojerol.html

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 14:14:53

@Maisie MacKenzie:
Habsburg-Lotharingiai György nem is trónörökös...

"Pedig a norvág, dán, svéd királyi ház evangélikus, a brit meg anglikán"

Nem is apostoli királyok és főleg nem a Szent Koronával lettek megkoronázva...

aeidennis 2011.01.04. 14:16:12

@Maisie MacKenzie: Reggel nyolctól éjfélig közvetítette a "királyi" TV.

Itthon mekkora balhé lett volna belőle...

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:23:31

@Ianitorum Regalium Magister:

"Nem is apostoli királyok"

Nem kenem-vágom, hogy mi az az "apostoli király? Valami katolikus cucc? Én tökéletesen kiegyeznék egy svéd királyszerű királlyal is.

"és főleg nem a Szent Koronával lettek megkoronázva..."

Még jó, hiszen a Szent Koronánkkal szerintem a magyar királyon kívül max. a szlovák és a horvát királyt lehetne megkoronázni! :-) De inkább a perszonálunió célszerőbb lenne (3 in 1)

(Tudom, hogy szlovák király még nem volt, de nem hiszem, hogy kicsinyesnek kellene lennünk.)

bugylikulacs 2011.01.04. 14:23:54

zseniális ez a szarkazmus, de mind pofára fogunk esni, ha mégis bekövetkezik. Itt persze a koronázásáról beszélek, nem a nyugdíjak és az ország stabilitásáról.

Terézágyú 2011.01.04. 14:25:32

@Chaoyang:
"Ok sem tesznek lepeseket, de sosem fogjak hivatalosan deklaralni, hogy Tajvan nem Kina resze."

Van egy icipici különbség: Tajvanon is kínaiak laknak ugyebár. Meg Kínában is.

Murderface 2011.01.04. 14:26:54

Hirtelen ez jutott eszembe:
"Mindent megfontoltam, mindent meggondoltam."

Terézágyú 2011.01.04. 14:27:00

@Maisie MacKenzie:
"Szükséges a magyar nyelvtudás is."

Tényleg ezen gondolkoztam is. Mennyi magyar nyelvtudás kell ehhez?? Folyamatosan kell beszélnie?

Corvinus 2011.01.04. 14:28:48

Bolond lyukból bolond szél fúj!
Ekkora baromságot rég olvastam!

szerjóska 2011.01.04. 14:29:09

@Chaoyang: nem adtuk oda, elvették. egyébként Szerbiában is menő sírdogálni Koszovóért, Crna Goráért, sőt Boszniáért, Horvátországért meg Macedóniáért, sőt Bulgária, Magyarország, Románia és Görögország egy részéért is, csak mi innen Európából emiatt egy kicsit hülyének nézzük a rácokat.
ha a kezdetektől etnikai határok menti kiigazítást követeltünk volna, nem pedig az egész egykori királyság területét, nem ritkán Horvátországostul, akkor talán nem néznének minket is hülyének.

aeidennis 2011.01.04. 14:33:28

@szerjóska: Etnikai alapon Berlint lassan Törökországhoz lehetne csatolni.

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:36:25

@Terézágyú:

A kérelmet magyar nyelven kell megtenni.

A "magyar nyelv ismerete" kitétel szerepel a jogszabályban. Erről nyilatkozni is kell.

Hogy ez konkrétan mit jelent, arról fogalmam sincs.

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:42:40

@szerjóska:

"ha a kezdetektől etnikai határok menti kiigazítást követeltünk volna, nem pedig az egész egykori királyság területét, nem ritkán Horvátországostul, akkor talán nem néznének minket is hülyének."

Vigyázz, mert az ilyen normális hangokat egyből lehazaárulózzák! :-)

Lemondani a román többségű Dél-Erdélyről, a szlovák többségű Tátraaljáról, a horvát többségű Horvátországról csak azért mert ott románok, szlovákok, horvátok élnek?!

A 19. századi magyar törvények frappánsan megoldották a problémát: nem léteztek jogilag pl. szlovákok, csak tótajkú magyarok, akiket pár évtized alatt elmagyarosítottak volna, ha nem jön közbe Trianon.

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:44:27

@Ianitorum Regalium Magister:

Aha, egy viszonylag új és katolikus cucc.

Terézágyú 2011.01.04. 14:46:42

@Maisie MacKenzie:
"A 19. századi magyar törvények frappánsan megoldották a problémát: nem léteztek jogilag pl. szlovákok, csak tótajkú magyarok, akiket pár évtized alatt elmagyarosítottak volna, ha nem jön közbe Trianon. "

Csakhogy korábban még valami közbejött: az úgynevezett nemzeti ébredés. A 19. század végén azt gondolni, hogy majd a nemzetiségek itten elmagyarosodnak - hát az nagy ábránd volt, semmi több.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 14:47:41

Maga az elnevezés új, de amit takar az "ősi". Hogy lenne a legfőbb kegyúr a király,ha mondjuk mohamedán? Sehogy.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 14:50:11

@Terézágyú:
Pontosan,főleg úgy,hogy az 1800-as évekre komplett területek voltak,ahol már csak hírből ismerte a lakosság a magyar nyelvet. Igaz, a vegyesen lakott területeken elkezdődött az asszimiláció,de ahol már nem volt magyar ott ez nehezen ment.

Amúgy maga a hungarus tudat, szerintem sokkal,de sokkal előrehaladottabb,mint ez a nemzetieskedés.

aeidennis 2011.01.04. 14:51:32

@Maisie MacKenzie: Tökéletesen mindegy kik élnek Dél-Erdélyben, meg a Tátránál, ez nem befolyásolhatja azt, hogy egy ország határai hol húzódnak. Érdemes elolvasni a román felszólalók beszédeit (Kolozsvár 1918. dec 22), amelyben kiállnak Magyarország mellett, 2 !! nappal a román megszállás előtt.

Etnikai alapon Mexikóhoz lehetne csatolni Californiát, Arizonát, Új-Mexikót és Texast, de annak a spanyolajkúak se nagyon örülnének, mert nem véletlenül menekültek át a határon...

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:51:39

@Terézágyú:

A szlovák, a magyar, a román nemzeti ébredés kb. egyidős.

A nemzeti ébredés előtti magyarságnak esze ágában sem lett volna a kedélyes, többnemzetiségű Magyar Királyságból magyar nemzetállamot, Nagy-Magyarországot csinálni.

A konfliktust azt okozta, hogy több nemzetállami igény lépett fel egy adott területre: a magyar és a román Erdélyre, a magyar és a szlovák az északi részekre.

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 14:56:09

@aeidennis:

"hogy egy ország határai hol húzódnak."

Nincs is semmi baj az ország határaival, inkább azzal van baj, hogy MILYEN ez az ország? Toleráns vagy elnyomó?
Állam cél a magyarosítás, vagy értéknek tekinti az együtt élő népek nyelveit?

aeidennis 2011.01.04. 15:02:15

@Maisie MacKenzie: Nagyon erős túlzás elnyomó nemzetiségpolitikával vádolni azt a Magyar Királyságot, ahol a "Lex Apponyi"-ig fakultatív volt a magyar nyelv tanítása.

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 15:09:47

@aeidennis:

Mikor egy évtizeddel ezek után a trianoni magyar delegátus vezetőjének Apponyit választották, az a magyar diplomácia öngyilkosságával ért fel. Apponyinak valóban világhíre volt, ő volt a (korában egyébként nem legsúlyosabban) elnyomó nemzetiségi törvény megalkotója, vagyis a külföld szemében az egyik főoka, az elcsatolásnak.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.04. 15:14:45

@Maisie MacKenzie: Ebbe az is beletartozik, hogy a magunk mongol-tatar-hun kulturabol atorokolt kulturankban a hatarvidekre telepitettuk a szovetsegeseinket ahelyett, hogy brutalisan kiirtottuk volna oket. Ez akkor meg nem tunt rossz otletnek.

@szerjóska: Kinaban is vannak nemzetisegek. Pontosan 56. Tibetben sem han kinaiak laktak, de egyszer mar Kinahoz tartozott, hat visszafoglaltak. Sok haborut folytattunk a Karpatok hegycsucsain levo foldrajzilag es vedelmileg indokolt hatainkert. Az a furcsa, hogy a Monarchia utan nem a Habsburgok elotti- torok idokbol szarmazo teruletet kaptuk vissza hanem egy strategialiag lecsonkitott es erosen megoszott teruletett, hogy kesobb Anglia, Franciaorszag kevesebb problemaval nezzen szemben. Ez ertheto, de ehhez miert statisztalt a magyar politikai elit, nyilvan, mert gyava arulok voltak, a nep meg agymosason ment keresztul az internacionalizmus meg egyebb hatasok miatt, aminek fejlemenyekent kikozositjuk azokat akik az orszag eredeti mereteiben gondolkodnak. Ezt latom csak bajnak, a hozzaallast. Es azt, hogy ennek ellenere a szomszedaink szarnak a fejunkre es hala es beke helyett erosen nacionalistak. Osszetett problema.

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 15:20:04

@Chaoyang:

"akik az orszag eredeti mereteiben gondolkodnak."

Az ország, a Magyar Állam eredeti mérete kb. a mai Dunántúl. Ez volt Szent István államának magva, erre terjedt ki Szent István hatalma, Erdélyt pl. akkor lázadó szakadárok uralták. A magyar-lengyel határ is délebbre volt.

dr kíváncsivagyok 2011.01.04. 15:22:54

@Terézágyú: 16 helyesírási hibától kevesebbel kell tudni megírni egy újévi köszöntőt.....

aeidennis 2011.01.04. 15:24:39

@Maisie MacKenzie: legsúlyosabb elnyomó nemzetiségi törvény ha az iskolában heti 2 órában magyart tanítanak?
Azonnal be kell szüntetni az országban az angoltanítást még mielőtt mindenki angollá válik...

Nem tudom, nem is érdekel! 2011.01.04. 15:25:52

Szerkesztőségi vezércikkben bírálta Orbán Viktor miniszterelnököt a New York Times kedden többek között a médiatörvény miatt. Az amerikai lap szerint a kormány több intézkedése veszélyezteti a demokráciát, ami arra utal, hogy Orbán és pártja elfelejtette az 1980-as években magukévá tett ideákat.

"Mr. Orbán felejt" címmel közölt szerkesztőségi vezércikket kedden a New York Times tekintélyes amerikai napilap, amelyben Orbán Viktor miniszterelnököt kritizálja, többek között a médiatörvény miatt. A lap azt írja, hogy a magyarok büszkék lehetnek 1956-ra és 1989-re, de az új médiatörvényre - amelyet a kommunista rendszer politikai cenzúrája felé tett visszalépésnek nevez a cikk - nem.

Terézágyú 2011.01.04. 15:32:38

@Chaoyang:

Jól látom, hogy neked (nektek) a kommunista Kína, a Tibetet megszálló Kína a példakép?... :-O

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 15:35:54

@aeidennis:

"iskolában heti 2 órában magyart tanítanak?"

Ez volt a cél:
"a nem magyar anyanyelvü gyermek a negyedik évfolyam bevégeztével gondolatait magyarul élőszóval és irásban érthetően ki tudja fejezni"

Ha neked erre heti két angol óra elég négy év alatt, akkor otthon is angolul beszélhetsz! :-)

De a lényeget nem érted! A magyar, mint hivatalos, kötelező nyelv léte már önmagában sérelmes volt a nemzetiségiek számára! Miért nem a magyar hivatalnokok tanulják az ő nyelvüket, ha akarnak tőlük valamit a szülőföldjükön? Nyelvi kantonokra bontás lett volna a fair megoldás.
(És miért pont a magyar nyelv volt a hivatalos, miért nem a semlegesebb német?)

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 15:45:37

@Maisie MacKenzie:
nyelvi kantonok azért nem jó,mert nagyon vegyes volt a lakosság. Én például alapvetően elhibázott lépésnek tartottam mindig is az 1848. utáni Erdéllyel való uniót. Be kellett volna látni, hogy Erdély már más,mint 1526-ban volt. Egy 3(4) (magyar,szász,román és ha külön számítjuk,akkor székely) nemzet által uralt nagyfejedelemségnek kellett volna tovább működnie ott a Birodalom kebelén belül és akkor cseszhették volna a románok,mert tuti nem került volna Erdély hozzájuk.
Nem hiába nem volt nagy a lelkesedés az unióért 1848-ban. (szászok szemszögéből nézve érthető volt az ellenállás,hiszen Erdély fejlettebb volt több mindenben,mint a Magyar Királyság)

Terézágyú 2011.01.04. 15:49:11

@Ianitorum Regalium Magister:
"Én például alapvetően elhibázott lépésnek tartottam mindig is az 1848. utáni Erdéllyel való uniót."

Lehet hogy utólag annak tartod, de akkor a magyar ébredés korszakában ez óriási jelentőségű dolog volt.

"nemzet által uralt nagyfejedelemségnek kellett volna tovább működnie ott a Birodalom kebelén belül"

Ebbe belement volna a magyar (osztrák) uralkodó, hogy hozzunk létre egy nagyfejedelemséget? Egy külön kis monarchiát a monarchiában?... ugyan...

Maisie MacKenzie 2011.01.04. 15:52:54

A nemzeti ébredés, nem csak nemzeti, hanem liberális, polgári és szociális is volt (eltérő hangsúlyokkal).

szerjóska 2011.01.04. 15:53:26

@Chaoyang: szerintem csak tehetetlenek, Kemal Atatürk meg nem terem minden bokorban.

@Terézágyú: szerintem meg lehetett volna oldani, csak Fráter György sem terem minden bokorban. ha termett volna, Erdély lehetne K-Európa Svájca.

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 15:53:28

@Terézágyú:
1765. és 1848. között Erdély neve Erdélyi Nagyfejedelemség volt.
(1571. és 1765. között pedig Erdélyi Fejedelemség)

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 15:55:23

Amúgy,ha a magyar uralkodók címei alapján létrejönne egy államalakulat,akkor simán Kelet-európai Unió lennénk.

Ausztria császára, Magyar, Cseh, Dalmát, Horvát, Tót, Halics, Ladomér, Ráma, Szerb, Kun és Bolgár országok apostoli, úgy Illíria, Jeruzsálem stb. királya, Ausztria főhercege, Toscana és Krakkó nagyhercege, Lotharingia, Salzburg, Stájerország, Karintia, Krajna és Bukovina hercege, Erdély nagyfejedelme, Morvai őrgróf, Fel- és Al-Szilézia, Modena, Parma, Piacenza, Guastalla, Osvieczim és Zátor, Teschen, Friaul, Ragusa és Zára stb. hercege, Habsburg, Tyrol, Kyburg, Görcz és Gradiska grófja, Trient és Brixen fejedelme, Fel- és Al-Luzsicza s Istria őrgrófja, Hohenembs, Feldkirch, Bregenz, Sonnenberg stb. grófja, Triest, Kattaro és a Szláv őrgrófság Ura.

Terézágyú 2011.01.04. 15:58:53

@Ianitorum Regalium Magister:
"1765. és 1848. között Erdély neve Erdélyi Nagyfejedelemség volt.
(1571. és 1765. között pedig Erdélyi Fejedelemség)"

De akkor a magyar (osztrák) uralkodó volt egyben a nagyfejedelem is :)

Én úgy értettem a szavaidból, hogy egy önálló nagyfejedelem által vezetett nagyfejedelemség legyen Erdély :)

Terézágyú 2011.01.04. 16:01:54

@Ianitorum Regalium Magister:
"Amúgy,ha a magyar uralkodók címei alapján létrejönne egy államalakulat,akkor simán Kelet-európai Unió lennénk.

"Jeruzsálem stb. királya" :))))))

Egyébként elég nevetségesek ezek a címek... Ezek szerint Bukovina is "önálló" hercegség? Meg Osviecim (ami ugye... :) is?

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 16:11:12

@Terézágyú:
elég fura lenne,ha más lenne a nagyfejedelem. =)) Habár,ha olyan államközösség lenne,mint a Német Római Császárság,ahol a császár mellett szebb időkben 4-500 monarcha is leledzett,akkor elképzelhető :)

Vannak valós és igénycímek. Valós az,ahol az uralkodónak adóznak, míg az igénycím esetében csak szeretné,hogy neki adózzanak az ott lakók :)

Jeruzsálem már II. Andrástól ott van,de például,ha jól emlékszem,akkor Károly Róbert volt akháj fejedelem is,anélkül,hogy valaha is járt volna ott.

Általában minden cím valahogyan kapcsolódik az uralkodóhoz,tehát nem viccből vannak.

A volt lengyel területek betagozódásával egy rakás valaha ott létezett hercegség került az uralkodó irányítása alá.

Amúgy az összes cím felvételének az a szerepe,hogy növeli a presztízsét az uralkodónak,valamint birodalmának lakosait is féken tartja. Nem hőbörögnek annyit,ha látják,hogy XY nem csak a magyarok királya,hanem mondjuk az övüké is.

Terézágyú 2011.01.04. 16:16:40

@Ianitorum Regalium Magister:
"elég fura lenne,ha más lenne a nagyfejedelem. =)) Habár,ha olyan államközösség lenne,mint a Német Római Császárság,ahol a császár mellett szebb időkben 4-500 monarcha is leledzett,akkor elképzelhető :)"

Na, én erre asszociáltam, bár tényleg fura.

Mindegy, mert akkor a magyarok döntő többsége örült, hogy a egyesült a két haza. A két magyar föld, ugyebár. Hogy az maradjon külön, és ott négy nemzet uralkodjon? Piha!

"Jeruzsálem már II. Andrástól ott van,de például,ha jól emlékszem,akkor Károly Róbert volt akháj fejedelem is."

És az nagyobb mint Agamemnón a mükénéi király? :)

"Általában minden cím valahogyan kapcsolódik az uralkodóhoz,tehát nem viccből vannak. "

Számukra nem - de pl. számomra igen :)

SzaGyu 2011.01.04. 16:18:42

Az a legborzasztóbb, hogy ennek az írásnak 1-2 dolgon kívül több a valóságalapja mint kellene! -Ennyi

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2011.01.04. 16:19:09

Ej, csak gratulálni tudok. Egyre magasabb fokon művelitek az újbeszélt. És azok a duplagondol módon megfogalmazott metaforikus képek... Öröm volt olvasni! :-D

2011.01.04. 16:20:03

Aki vissza akarja foglalni a történelmi területeinket, annak ne a szája járjon, tessék venni a puskát, aztán gyerünk az ellenségre! Nemzeti imába foglaljuk neveiket, ha győznek, írunk még egy versszakot a Himnuszhoz!

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 16:22:54

Nagy Lajos:
Lajos, Isten kegyelméből Magyarország, Dalmáczia, Horvátország Ráma, Szerbia, Galiczia, Lodoméria, Kunország és Bolgárország királya, Salerno fejedelme és a szent Angyalhegyi javadalom ura.

Zsigmondnál még csak ennyi volt:

Zsigmond, Istennek kedvező kegyelméből a rómaiaknak örökké felséges császára és Magyarország, Csehország, Dalmáczia, Horvátország, Ráma, Szerbia, Galiczia, Lodomeria, Kunország és Bolgárország királya

Mátyás:
Mátyás, Isten kegyelméből Magyarország, Csehország, Dalmáczia, Horvátország, Ráma, Szerbia, Galiczia, Lodomeria, Kunország és Bulgária királya, Szilézia és Luxemburg herczege, Morvaország és Lusitza őrgrófja

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 16:25:21

@Terézágyú:
Akkor lehet örültek, 1920-ban (1918-ban) már nem volt akkora az öröm az elváláskor... Amúgy tudja a fene,hogy tényleg örültek e. Itt Pest-Budán mindenkinek járt a szája.

Nemzeti Gonosz Törpe 2011.01.04. 16:35:25

a Csaászár hamarosan a bolondok házába vonul, vagy börtönbe---de az lenne a biztos ha kivégzik:)

MiKeyRuLeS 2011.01.04. 16:41:08

Csak én gondolom, hogy ez egy szarkasztikus írás?

Mert a hozzászólások alapján igen...

Terézágyú 2011.01.04. 16:41:40

@Ianitorum Regalium Magister:
"Amúgy tudja a fene,hogy tényleg örültek e. Itt Pest-Budán mindenkinek járt a szája. "

na igen... fogadjunk, hogy rengeteg embert lehetett volna találni, aki egyáltalán nem örült annak, hogy állandó híd épül a Dunán Buda és Pest között...
És nem csak a helyi csónakkölcsönzők voltak ilyenek...

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 16:44:19

@Terézágyú:
Csak nézzed meg a mai beruházásokat (azokat,amelyek mondjuk tényleg szükségesek). Van egy csomó támogató és ugyanannyi ellenző.

Nincs olyan,hogy valamit mindenki közösen szeretne.

weirdo 2011.01.04. 17:00:15

Engem nem zavar, hogy összevissza írogattok, de nemá megmondjátok, hogy ne tévedjen a szemem az index jobb oldalára. Pár hete a teljes jobb sávot kibérelte magának pár nagypofájú hőbörgő. Elmentek ti a jó édes anyátokba!

is 2011.01.04. 17:01:02

egy fontos hibat javitsunk: a Monrchianak ket szekhelye (fovarosa) volt egyszerre: Becs es Budapest. tehat nem kell athelyezni.

Nyugi Palika 2011.01.04. 18:31:28

Néhány napja jelent meg egy blog arról, vajon hol is volt O.V. nyáron, ha nem Bulgáriában. Neje nyilatkozott, hogy mióta férjét megválasztották, most voltak először együtt külföldön. Ezt a vatikáni látogatás után mondta, ami meg nem oly rég volt. (a bulgáriai nyaralás miatt mondta le OV a Merkel találkozót, állítólag). A Blog írója megjegyezte: lehet igaz a pletyka, hogy OV Grazban volt a pszichiáterénél. Erre írtam én, nyugi, csak alakul a Monarchia. Viszont nem gondoltam ám komolyan! :)

töreki 2011.01.04. 18:34:52

Teljes mértékben kizárva hogy beltenyészeti korcs habsburg kerüljön Magyarország trónjára!

Nyugi Palika 2011.01.04. 18:43:41

Mindenkitől elnézést... csak nézem az index sporthíreit. Íme a cím:Megölte gondozóját egy medve
a sztavropoli állatkertben.
Bocsi, tudom itt komoly viták vannak, és nem is akarom elterelni a figyelmét senkinek, de ez olyan jónak tűnt. (nem a gondozónak). Szép estét mindenkinek. :)
Ui.: azért remélem nem lesz Olimpiai sport, mondjuk az öttusa helyett...

aeidennis 2011.01.04. 18:44:54

@töreki: szerencsére ez nem népszavazás kérdése.

Nyugi Palika 2011.01.04. 19:28:34

Bocsi, Medve kikerült a sporthírekből. Köszi srácok, szerintem sem odavaló volt. :)

nem nemsiker_s 2011.01.04. 19:51:57

@szerjóska:
"nem adtuk oda, elvették. egyébként Szerbiában is menő sírdogálni Koszovóért, Crna Goráért, sőt Boszniáért, Horvátországért meg Macedóniáért, sőt Bulgária, Magyarország, Románia és Görögország egy részéért is, csak mi innen Európából emiatt egy kicsit hülyének nézzük a rácokat.
ha a kezdetektől etnikai határok menti kiigazítást követeltünk volna, nem pedig az egész egykori királyság területét, nem ritkán Horvátországostul, akkor talán nem néznének minket is hülyének. "

Hmm nem tudok róla, hogy anno bárki megkérdezte volna, mi mit szeretnénk. A hivatalos diplomáciai érinkezés jegyzékeken keresztül történt, a béketárgyalásokra meg sem hívtak bennünket (béketárgyalas ? hülyeség, talán inkább győztesek és spanjaik tárgyalása) Csak végszóra hívtak oda bennünket, ott viszont Apponyi ha jól emlékszem, azt indítványozta, hogy legyenek népszavazások a hovatartozásról, ennek eredményét előre elfogadjuk. Persze le se szarták mit mond, szép beszéd volt öreg gondolták, na húzás innen.
A szerbek, a népszavazás eredményét sem fogadják el.
Szal. azért van különbség a mi sérelmeink, meg a szerbek sérelmei között.
Ja, és még valami, mi mindezeket megelőzve nem lőttük szét Gyulafehérvárt
Vagy a tisztán szlovák városokat, és nem töltöttünk tömegsírokat, szal.
szerintem hülyeség így összevetni a két szitut.
Koszovó a Szerbek Trianonja, de csak érzelmi síkon, nemzetközi jogi vonatkozásokban azonban nem.

magyar bucó 2011.01.04. 19:58:46

@Maisie MacKenzie: Szerintem az ősi norvég uralkodóházból kellene választani. :)

legeslegujabbkor 2011.01.04. 20:09:52

Ha érdekel valakit, már megvan Orbán Viktor keresztlevele a katolikus egyháztól, és bizonyíték van arra, hogy hittanra járt és bérmálkozott. Az elkészült családfája pedig bizonyítja, hogy az ősei visszavezethetőek az Árpád-házig. A koronázást most beszélte meg a Pápával.

nem nemsiker_s 2011.01.04. 20:11:27

@Maisie MacKenzie:

"A magyar, mint hivatalos, kötelező nyelv léte már önmagában sérelmes volt a nemzetiségiek számára! "

lásd pl. Szlovák nyelvtörvény

2011.01.04. 20:27:49

@Ianitorum Regalium Magister: És mennyire szerette volna (Mathias) még ehhez a cseh koronát is, és ami vele járt...

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.01.04. 20:30:47

@non-profit:
Annyira szerette volna,hogy taccsra vágta az ország készleteit s vagyonát. Az a szerencséje, hogy máig az a hülye nézet uralkodik, hogy a Jagellok tettek tönkre mindent. Pedig a mi "nemzeti" királyunk volt a kezdő lökés Mohácshoz.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.01.04. 20:55:09

"Svédországban voltam éppen a királylány esküvője alatt, tavaly nyáron, mondtam is a házigazdának, hogy addig jó, míg van királyuk."

Én vagyok a házigazda, de nem emlékszem rád.

hazug fidesznyik (törölt) 2011.01.04. 20:56:48

@A mocskos szájú Rákay tv vezető, ellen a KDNP ???: "tisztességes fideszes vagy KDNP-s "

ilyen fogalom márpedig nincsen

hazug fidesznyik (törölt) 2011.01.04. 21:04:40

@Chaoyang: "Osszetett problema."

Menj orvoshoz, van megoldás a te problémádra is.

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2011.01.04. 21:13:27

"mert református"

PÁRIZS MEGÉR EGY MISÉT.

hahahahahahahahahahahahahahahaha

magyar bucó 2011.01.04. 21:57:21

@hazug fidesznyik: Miért ne lenne? Nem hallottál még az üres halmazról?

aeidennis 2011.01.04. 22:24:39

@Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu]: Ahá, ez hogy nem jutott eszébe Horthynak...? Pedig ő már a Palotában lakott...

Maisie MacKenzie 2011.01.05. 08:19:18

@Ianitorum Regalium Magister:

"Nem hőbörögnek annyit,ha látják,hogy XY nem csak a magyarok királya,hanem mondjuk az övüké is."

Pontosan!

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Greater_austria_ethnic.svg/400px-Greater_austria_ethnic.svg.png

Ezt a térképet egy hangyányit módosítanám!

Nyugat-Galícíát és Szlovákiát megfelezném, a nyugati részeik mennének Cseh-Morvaországhoz, a keletiek meg "Halics"-hoz (a térképen Kelet-Galíciaként szerepel.)

Így azért áttekinthetőbb lenne a Birodalom és nyelvileg sem okozna problémát.
süti beállítások módosítása