2012.06.23. 11:07 Szerző: Đđ

Kormányt ellenségéről

Utcanevek.jpg

„Az Zsuzsánna egy szép német leán,
Bécsben lakik Tiefengrab utcáján”

Balassi Bálint: Hatvanodik – XVI. század. második fele

 

Törvényjavaslat született arról, hogy a jövőben betiltanák (ó, milyen szép is ez a szó – és milyen szimpatikus korszakokat idéz vissza!) a XX. századi önkényuralmakhoz köthető elnevezéseket (A törvényjavaslatot lásd itt: http://www.parlament.hu/irom39/07757/07757.pdf)

Eszerint sem cég, sem sajtótermék, sem intézmény, sem szervezet, sem pedig közterület nem viselheti „olyan személy nevét, aki a XX. századi önkényuralmi politikai rendszerek megalapozásában, kiépítésében vagy fenntartásában részt vett, vagy olyan kifejezést vagy olyan szervezet nevét, amely a XX. századi önkényuralmi politikai rendszerre közvetlenül utal/közvetlenül összefüggésbe hozható.

A javaslat indoklása a Fidesz-KDNP kormány elmúlt bő két évében nyilvánvalóvá vált hatalommonopolizálási céljai tükrében minimum különös és ízléstelen: „Az önkényuralmi politikai gyakorlattal történő teljes körű szakítás megköveteli, hogy ilyen ideológiákhoz, pártokhoz, jelképekhez kötődő elnevezések ne maradhassanak fenn, illetve a jövőben se jelenjenek meg . Ezzel eleget teszünk annak a társadalmi elvárásnak, hogy utcáink, intézményeink, szervezeteink csak olyan elnevezést viseljenek, amelyek méltóak a demokratikus jogállam eszméihez . A módosító javaslat e célnak megfelelően széles körben megtiltja a diktatúrához kötődő elnevezések használatát.

Írják ezt annak a pártnak a képviselői – közöttük az abszolút szélsőség- és indulatmentes és kiegyensúlyozott Wittner Mária – amely hol nyíltan, hol stikában futószalagon épít kultuszt XX. századi önkényuralmat megalapozásában, támogatásában, fenntartásában, illetve az ilyen rendszerekre jellemző kirekesztő ideológiák (nácizmus, antiszemitizmus) propagálásában, dicsőítésében aktív személyeknek. Horthy, Nyírő, Szabó Dezső, Tormay Célice, vagy éppen Prohászka Ottokár említése talán elég példa erre.

Az indoklásban az is ott van, hogy: „Hazánkban jelenleg egyre erősebb nyomás érezhető mind a lakosság, mid a média irányából a diktatúrákhoz, elsősorban a kommunista diktatúrához, valamint a tanácsköztársasághoz köthető személyekről elnevezett utcanevek, intézmények, társadalmi szervezetek nevének megváltoztatásával kapcsolatban.” Nos, a lakosság felől érzékelhető egyre erősebb nyomás egyáltalán nem erre irányul. A lakosság normális kormány(zás)t szeretne! Egyáltalán: hogy mer a lakosságra hivatkozni még egy olyan kormány, amely a felmérések szerint a lakosság töredékének támogatását élvezi, és amely kormány az elmúlt két évben annyit ártott a lakosságnak? Elpocsékolta a MANYUP-pénzeit, unortodox gazdaságpolitikájával mélyrepülésbe küldte a nemzeti valutást és a versenyszférát, agyonvágta a növekedés esélyeit – és ennek árát mind-mind az a bizonyos „lakosság” fizette és fizeti meg. Tönkretette az oktatást, ami (legalább) évtizedes hátrányba lökte az országot a tudásalapú társadalom – és ezzel a jólét – felé vezető úton… És most ezek a törvényjavasló hölgyek és urak, csak hogy együtt tarthassák a maradék Fidesz-hívek egyre inkább szélsőjobbos attitűdökkel jellemezhető táborát, meg persze hogy majd 2014-re minél több ma jobbikos szavazót is maguk mellé állíthassanak, beterjesztenek egy látványosan antikommunista törvényjavaslatot. Mintha ma bárkinek is, aki normális ebben az országban, épp ez lenne a baja! A kommunizmusról csak annyit, hogy az a rendszer, amiben az ország 1949 és 1989 között létezett, nem kommunista volt – hiszen még az azt megelőző „fázist” a szocializmust is csak építettük. Még Rákosiék nem állították, hogy itt kommunizmus van! (Sőt: még a sztálini Szovjetunióban sem volt az – Észak-Korea meg messze van…)

Nem: ma a magyaroknak nem a kommunista múlttal van bajuk, hanem az orbánista jelennel – és attól félnek, hogy a jövő is az lehet. Ha már nevekben, elnevezésekben gondolkodunk, akkor ma sokkal többek szemét szúrják a szélsőjobbos alakokkal kapcsolatos kanonizálási aktusok, mintsem az, hogy néhány, a hatalom közelébe jutásra sem esélyes vénember magát „Kádár János Társaságnak” nevezi a demencia határán. És azt sem hiszem, hogy a dédestapolcsányiakat az zavarja, hogy néhányan közülük a Ságvári utcában laknak – de az más sokkal inkább, hogy a kormány által le se szart Borsodban, munkanélküliségben, szegénységben, esélytelenségben. És különben is: épp Ságvári Endre volt az, aki a Nyírő József által támogatott és a Horthy Miklós által hatalomra jutni engedett náci rendszer ellen. Persze, tudom, tudom: komcsizsidó volt, ráadásul a magyar bíróság 2006. március 6.-án ki is mondta, hogy „Ságvárival szemben a csendőrök a korabeli jognak megfelelően jártak el”. Na, ja: csak éppen a „korabeli jogot” az akkor Magyarországot megszállva tartó nácik határozták meg – és ez a szerencsétlen kis komcsizsidó gyerek ellenük merészelt szervezkedni. …És ő most nem „comme il faut” a fideszeseknek és KDNP-seknek. Erre csak azt lehet mondani, hogy ha igaz az a mondás, hogy „Embert barátjáról…”, akkor az is helytálló megállapítás, hogy „Kormányt ellenségéről…

…És ha már itt tartunk, mondjuk ki, mi (is) a baja a jelenlegi kormánynak a szocializmussal-kommunizmussal! Nem az, hogy „akkor ott nekik rossz volt” – hiszen pl. a miniszterelnöknek a Horthy-korszakban esélye sem lett volna a jogi diplomát megszerezni, a miniszterelnökségre pedig előbb juthatott volna egy huncut feketerigó… Az az ő nagy bajuk ezzel, hogy (legalább elvi alapjaiban) a társadalmi igazságosságra törekedtek ezek az ideológiák (és bizony, nem ritkán maguk a rendszerek is – hiszen ne feledjük: ha marad a Horthy-rendszer, akkor Magyarország nemigen vált volna agrárországból iparivá… De ezt most ne nyissuk ki!) Az orbánista rendszer pedig nem törekszik sem igazságos, sem méltányos lenni, de még csak teljesítményelvű sem. Elég, ha elolvassuk Schmitt Mária hírhedetté vált múltkori írását: Reakciósnak lenni - http://mandiner.blog.hu/2012/06/06/reakciosnak_lenni_schmidt_maria_mi_a_jobb (de ha már ezt elolvastuk, feltétlenül olvassuk el Schmitt írásának pontról pontra menő megalapozott cáfolatát is itt: Reakció a reakcióra - http://pendulum.blog.hu/2012/06/18/reakcio_1505) Orbánéknak veszélyes bárki és bármi, ami azt hirdeti, hogy törekedni kell az igazságra és hogy nem helyes az, ha a kormányzás és a hatalombirtoklás célja egy szűk elit jóléte.

Vannak országok, ahol nem mánia az átnevezgetés – jó példa erre, hogy a bécsi Grabenről (akkor: Tiefengrab) már Balassi Bálint is írt verset. És lám, Bécsben ma is van Karl Marx Hof… Máshol tudnak objektívek lenni a XIX-XX. század baloldali mozgalmaival és személyiségeivel. Sztálinról nemigen van elnevezve semmi kultúrországban – mint ahogy Hitlerről sem – de Karl Marxszal, mint láttuk a bécsi példán, már más a helyzet, vele „tele van a térkép”. Berlinben van Karl Marx Allee és Straße, Münchenben Karl Marx Ring (pedig Münchenben keresztényszocialista a jónép!). Plaça de Karl Marx van Barcelonában, Place Karl Marx Lille-ben… De hogy egy kuriózumot is hozzunk: Szlovénia egyik legszebb, Adria-parti városkájában, Piranban is van Marxova ulica… (Nem csoda, ott a polgármester is egy afrikai…)*

Aztán itt van Lenin… Leninplatzból 5 van Németországban, Leninstraßéból úgyszintén – és a kereszténydemokrata Angela Merkel tud aludni ettől. (Orbántól azért néha felsír álmában… Pedig róla még nincs is utca elnevezve sehol.)

Nézzük most a Kun Béla-szerű „nemzeti kommunistákat”: itt Tito az abszolút favorit Európában. Horvátország számos közterülete viseli a nevét, pl. Opatija főutcája. (Megjegyzem: az ezzel párhuzamos, igen hosszú tengerparti sétány, a település legnépszerűbb „turisztikai közterülete” meg I. Ferenc József nevét viseli. Vele is békében tudnak lenni, nem érzenek „egyre erősebb nyomást”, hogy megváltoztassák…) De még az Isztrián maradva, Porec tengerparti sétánya is Tito marsallról van elnevezve – pedig ő is komcsi volt! És a város „ötcsillagos” védőszentje Szent Euphrasius mégsem sújttatja a várost az Úr által kén- és tűzesővel…

Akik „egyre erősebb nyomást” éreznek, azok a Fidesz-KDNP korifeusai, leginkább fej- és hastájékon – de ebből nem szabad politikát, törvényt csinálni. Nem azt várjuk a kormányunktól, hogy átrendezze a múltunkat, hanem azt, hogy értelmes és jól élhető jövőt segítsen építeni.

…Vagy ha erre nem képes, akkor „Monnyon le!

 

 

* Update: Piranban utca viseli Antonio Gramsci, az Olasz Kommunista Párt alapítója nevét is, íme: http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=478655698826887&set=a.184186411607152.52349.100000473829070&type=1&theater

 

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr864606113

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szimbólumok harca 2012.06.27. 15:28:12

Szerintem a jó kormány, olyan mint egy ideális pincér. Észre sem veszed, hogy ott van, de amikor szükséged van rá, rögtön megjelenik. Szólsz neki ha foltos az abrosz, piszkos az evőeszköz, vagy kiürült a poharad. Cserébe nem szól bele melyik asztalhoz ...

Trackback: Orbán gurul lefelé a lépcsőn 2012.06.23. 22:43:49

Schmitt Pál társadalmi nyomásra történő lemondásával, Orbán Viktor nem meggyengült, hanem megbukott. Nem most, hanem már kb. egy évvel ezelőtt. Ezek már csak a bukásának a szintjei, amelyen koppan lefelé. Egyensúly vesztés a lépcsőfok tetején, a kapasz...

Trackback: Orrbavág a begombázott gyorsnaszád 2012.06.23. 17:57:58

A birodalom odabasz: ütőképes államot vizionál Balog Zoltán, bármi legyen is az, vagy ha nem a birodalom, akkor a 93 ezer négyzetkilométeren vívott, fülkeforradalommal legitimizált kétharmados szabadságharc lesz az, ami oda fog baszni, de nagyon. Egyre...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Husz_János_Puszita 2012.06.23. 15:42:06

Nem sül ki a szemük, beterjeszteni ezt a törvényjavaslatot, miközben antiszemitákat emelnek a nemzeti alaptantervbe?! Szemforgató képmutatás. Hova hányjak??

midnight coder 2012.06.23. 17:25:02

Elvtársak! Azt a kommunizmust véditek, aminek összesen kb. 20x annyi ártatlan áldozata volt, mint a Holocaustnak. Lenin elvtárs ugyan visszaadta a labdát a kisgyereknek, holott le is lövethette volna, ugyanakkor már indulásokra kb 2 millió muzsikot gyilkolt meg tervszerűen, akiknek két bűnük volt: a vallásosság, és a hűség a cár atyuskához.

rasszistafasiszta 2012.06.23. 17:28:13

És Bezzegberlinben lám-lám hány Goebbels Straße van?

Csak mert nekem van olyan sejtésem, hogy az ilyeneket átnevezték ordas kommunistákra, hogy aztán az ordas liberálisok szemforgatva megkérdezhessék, hogy miért baj az a néhány kommunista utcanév.

Közben meg nagyokat tercel alájuk két Horthy-szobordöntés között néhány virsliszagú kádárista, hogy és milyen sokba fájna az átnevezés a "kisembereknek".

2012.06.23. 17:28:45

Én is tudom, hogy nem az utcanevek problémája a legfontosabb probléma, de miért jó az, ha a történelem egyik jelentős tömeggyilkosáról van utca elnevezve? Ettől vagyunk modernek?

rasszistafasiszta 2012.06.23. 17:34:50

Vajon elég érettek vagyunk arra, hogy nekünk is afrikai polgármestereink legyenek?

Mert bolsevista zsidó népbiztosokra már 90 éve megértünk nagy szerencsénkre.

Putyilov gyári melós 2012.06.23. 17:44:57

Azt hiszem, hogy az efféle utcaátnevezéseknél jobban nem is tudná jobban demonstrálni Orbán Viktor a saját maga és kormánya IMPOTENCIÁJÁT!

Amúgy Orbán feltaláló, megvalósítja az kommunista szimbólumrendszer nélküli kommunizmust, tehát Orbán KRIPTOKOMMUNISTA! :O)))
Rákosi, Sztálin Orbánnal ellentétben antikommunisták lehettek, hisz ők százezrével zárták börtönbe és irtották a kommunistákat.

Ja és vajon mit keresett a volt kabinettitkára Nagy Andor a napokban egy népes Fidesz küldöttség élén Kínában, a Kínai Kommunista Párt Központi Bizottságának vendégeként?
Egy hétig voltak a Fideszes elvtársak elvtársi, testvéri, meleg légkörben a kommunista párt és nem a kínai kormány vendégei!
Remélem legközelebb magukkal viszik a Pongrátz Gergely által "szadista, fröccsös kurvaként" jellemzett Mariska nénit is, aki amúgy szintén védi a komcsi elvtársait, mert nem támogatja a múlt nyílt feltárását.

Putyilov gyári melós 2012.06.23. 17:48:49

@rasszistafasiszta:

És miért is a kisemberekkel fizettetnétek ki a hülyeségeiteket?

Hány István szobor van ebben a qrva országban?
Ő volt a magyarság arányaiban legnagyobb mészárosa, az első hazaáruló, az ősi hit elárulója, a népes családja kiírtója!

Egyszer elunja a magyar nép az élősködéseiteket, népnyúzó sarcaitokat, aztán csodálkoztok, hogy mentek a lámpavasra!

rasszistafasiszta 2012.06.23. 17:52:10

Látom, megjöttek Rosenfeldék, és hozták a "kultúrájukat" is.

Szalahadin 2012.06.23. 17:55:17

Az valóban igaz, hogy a ma legfontosabb teendőinek listáján ez a dolog nincs előrébb, mint 1 143 567. hely. A szimbolikus politizálásra az anyagilag ellehetetlenülő választók egészen biztosan nem fogékonyak.

DE

"Nézzük most a Kun Béla-szerű „nemzeti kommunistákat”"
Kun Béla, még idézőjelben sem tekinthető nemzeti kommunistának, ennyi idézőjel egyszerűen nincs, egyrészt a Tanácsköztársaság alatti cselekedetei miatt, de legfőképpen amiatt, hogy emigrációban teljesen egyértelműen a kisantant pártjára állt, velük szövetkezett, őket támogatta mind Magyarország, mint a határon túlra szakadt magyarok ellenében.

Putyilov gyári melós 2012.06.23. 17:55:20

@rasszistafasiszta:

Téved az elvtárs, engem a Zazrivetz és Novák elvtársak küldtek a párt zsidó-szlovák tagozatától a magácskához hasonló idegenszívű köcsögök koncentrációs táborba való zárására:))))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.23. 17:55:45

Jól értem, most akkor ez egy érdem, hogy tömeggyilkosokról nevezünk el utcát?

Hát kérem, ha ez a progreszsió, akkor ez! Éljen a Szálasi tér! Rákosi utca, Névtelen zsidógyilkos sugárútja, Keretlegén körönd és Biszku sétány!

De kib*szott európerek lennénk!

Btw: Németországban hány Röhm strasse van?

Alamio 2012.06.23. 17:57:43

És attól hogy Leninstasse van Berlinben, helytálló, hogy itthon van ilyen? Vagy akár, hogy ott?

Miféle elmebeteg logika ez???

Stеfánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány) 2012.06.23. 18:11:08

Merkel asszony fajtiszta árja, neki nem kell kompenzálásból átnevezgetni semmit.

Aquila non captat muscas.

Vu, de ja vu 2012.06.23. 18:17:28

"sem cég, sem sajtótermék, sem intézmény, sem szervezet, sem pedig közterület nem viselheti „olyan személy nevét, aki a XX. századi önkényuralmi politikai rendszerek megalapozásában, kiépítésében vagy fenntartásában részt vett, vagy olyan kifejezést vagy olyan szervezet nevét, amely a XX. századi önkényuralmi politikai rendszerre közvetlenül utal/közvetlenül összefüggésbe hozható"

Tess' mondani, Szálasi Ferenc önkényuralmi rendszert hozott létre??? És ennek működtetésében megboldogult Nyíró nemzettestvér közreműködött???

Óó, de nagy kár!!! Egy magas labda onnan, ahonna a legkevésbé várták volna??? OMG:-PPP

Ülő Birka nagyfőnök 2012.06.23. 18:17:49

Úgy látszik, hogy valakit nagyon zavar az, hogy a Budai Irgalmasrendi Kórház a Frankel Leó utcában van :-)

Amúgy nekem a 80-as években volt egy Marx Károly nevű szomszédom! Azzal viccelődtünk, hogy a felesége biztos Engels ...
Akkor ő mostantól nem alapíthatja meg a Marx BT-t, mert különben lecsukják? :-)

csorsza 2012.06.23. 18:18:37

@Husz_János_Puszita: ahová általában szoktál, a nappali közepére.

yatumux 2012.06.23. 18:32:45

A blog írója stílusáról, mondanivalójáról, témájáról Raccs jut eszembe. Ő egy ismerősöm ismerőse és postán adogatta a dobozokat ameddig ki nem rúgták mert folyton berúgva és bedrogozva ment be dolgozni.

Na ő védte a kommunizmust és a kommunistákat ilyen esetlen, suta, szerencsétlen stílusban.

Raccs, ha Te vagy az keress munkát magadnak mert jobb ha dolgozol

ha nem Raccs akkor számomra értelmezhetetlen, hogy kinek fontos, hogy tömeggyilkosokról, hazaárulókról legyen elnevezve egy utca.

Az ország egy komoly része sőt mindenki megszenvedte Szálasi ténykedéseit és a másik fele (illetve az egész) Kun, Kádár, Rákosi, stb ténykedését.

Hogyan szeretnétek békét, ha nem vagyunk tekintettel egymásra?

Igen. Sokaknak millióknak Kádár de még Horn is nem szalonképes

Neménvoltam! 2012.06.23. 18:42:53

Irigylem a problémákat. Gondolom a foglalkoztatottság 100%, szárnyal a gazdaság, és eltüzelik a kerítéslécet, mert kell a hely a kolbásznak.

esef 2012.06.23. 19:00:31

@rasszistafasiszta:
Rosenfeldéknek már akkor kulturájuk volt amikor az ősmagyarok még az urál mögött kergették a turult... :D

kirsten 2012.06.23. 19:01:57

Akkor a Horthy rezsim alatt tevékenykedő alakok nevét is tiltsák be. Akkor lenne ez "igazságos". De szerintem az utca neveknél sokkal fontosabb a növekvő szegénység, munkanélküliség és kilátástalanság. Ezzel kéne foglalkozni ennek a dilettáns kormánynak, mert most már látszik hogy semmihez sem értenek, csak a zsebük tömögetéséhez.

kirsten 2012.06.23. 19:03:22

@rasszistafasiszta: Az a baj hogy a ti fejetekben nincs kultúra. Azt sem tudjátok hogy eszik-e vagy isszák.

Halihó 2012.06.23. 19:09:33

Én mindenképpen betiltatnám azt a fasiszta román írót - Vass Albertet. (Nyírőt is természetesen, de ezt szerintem mindenkinek evidens.)

plephyl 2012.06.23. 19:09:52

A következő poszt remélem arról fog szólni, hogy a kettős mérce mellőzése miatt mely utcákat kellene átnevezni Hitler, Göbbels és Himmler utcákká.

Halihó 2012.06.23. 19:13:24

@yatumux: Nekem is van egy ismerősöm, ő a "Gatya". Világéletében sikertelen ember volt, de azt hiszi, hogy ő mindent jobban tud. Pont ilyen hülyeségeken lovagol mint te, hogy "mocskos komcsik nem engedték hogy legyek valaki!" És issza közben a nagyfröccsöket és minden baját másban keresi. Neki sem tetszenek a "komcsi" utcanevek.

Fizessek egy fröccsöt neked is?

Halihó 2012.06.23. 19:14:44

@plephyl: Tanultál-e történelmet? Nem? Látszik!

Đđ 2012.06.23. 19:15:03

@plephyl:

Nos, közkívánatodta: azokat az utcákat, ahol Orbán, Szijjártó és Kövér laknak - hadd lássák nap mint nap, hogy milyen hellyé tették Magyarországot!:-)

Halihó 2012.06.23. 19:19:12

Nem irigylem a következő parlamentet, azt a sok faszságot mind visszacsinálni, amit ezek elkövettek...

Anti Anyag (törölt) 2012.06.23. 19:19:30

Merkel ízlése pont leszarható, népírtókról és rendszerükről ne legyen utca elnevezve. Komcsikról sem.

Vegyen a vérlibsi magának egy Lenin szobrot és nézegesse otthon.

Halihó 2012.06.23. 19:22:39

"A kommunizmusról csak annyit, hogy az a rendszer, amiben az ország 1949 és 1989 között létezett, nem kommunista volt – hiszen még az azt megelőző „fázist” a szocializmust is csak építettük. Még Rákosiék nem állították, hogy itt kommunizmus van!"

És tegyük hozzá, hogy nem hogy kommunizmus sem volt, de egy szál kommunista sem!

Halihó 2012.06.23. 19:28:33

@marosy: Látom érdeklődsz az állatok iránt! Családi vonás? :)))))

Anti Anyag (törölt) 2012.06.23. 19:32:31

Komancsoknak az volt a nagy mázlijuk, ahogy Sztálinnak eszébe jutottak a zsidók, másnap már nem élt, a libsiket a 100 millió "egyéb" pedig nem zavarja.

Đđ 2012.06.23. 19:32:47

@Anti Anyag:

1.) Az "népírtó" rövid i-vel írandó, így: népirtó

2.) Egy "vérlibsi" (azaz: a szabad tőkés vállalkozás és az individuális és közszabadság elkötelezett híve) aligha babusgatna egy Lenin-szobrot. Igencsak össze-vissza lehetnek a fejedben a különféle ideológiák!:-)

exlex 2012.06.23. 19:34:56

Raknám a faszom az összes balliberális fasszopó köcsög szájába.

exlex 2012.06.23. 19:35:27

@Đđ: Menj a kurva anyádba.

Đđ 2012.06.23. 19:37:08

@exlex:

Hm... Ezek szerint kedveled a homoszexuális orális szexet? Tudják ezt rólad a társaid a Gárdában? Vagy ővelük is "úgy" vagytok együtt???:-)

exlex 2012.06.23. 19:37:40

@Đđ: Megbasztam az anyádat.

Đđ 2012.06.23. 19:41:14

@exlex:

Észérvek a poszttal kapcsolatban?

Hm... Az nincs? Csak a puszta nemi ösztönök élnek benned? Netán kiiktatódott egy tragikus balesetben a magasabb agyi funkcióid java?:-)

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.06.23. 19:45:37

en.wikipedia.org/wiki/Stalingrad_(Paris_M%C3%A9tro)

Rohadt komenyisták.

Marx a XIX. század utolsó harmadában hunyt el, akkor róla lehet elnevezni?

csabakirályfi 2012.06.23. 19:47:34

Na, az eddigi kommentekből tényleg látszik a társadalmi elvárás. És mindez a masszív bő negyven éves kommenista diktatúra után. Érdekes diktatúra volt.

laci0011 2012.06.23. 19:57:34

@rasszistafasiszta: Javaslom a saját szemetekből távolítsd el a gerendát,utána lehet észrevenni más szemében a szálkát.Amíg 1 platformon vagy exlex polgártárssal nincs igazán mire büszkének lenni.Másrészt be kéne már vetni a csodafegyvert ,nem pótcselekvéssel múlatni az időt,vagy csak álmodozni tudtok?

laci0011 2012.06.23. 20:02:31

@Anti Anyag: Bajban leszel nemsokára,viktorbán a kínai komcsiknak készül lefeküdni,csak már nincs semmi érték az országban,a Malévot sem tudta rájuk tukmálni.Ilyenkor vajon hol is van az antikommunizmus,vagy 1 kis pénzért bármit?

szanalmas 2012.06.23. 20:03:20

Hát, engem kurvára zavar a Gül Baba türbéje elnevezés, ez most társadalmi elvárás-e? Elég szégyen, hogy a megszálló törökök emlékét ápolgatjuk!

Pan Modry 2012.06.23. 20:53:47

Okadok ha a kormany ilyen faszsagokkal foglalkozik.
Sokkal jobb lenne ha egy az egyben az imf iranyitana magyarorszagot, akkor nem azt kellene nezni hogy Szlovakia is behozhatatlan elonyre tesz szert ami a joletet es a gazdagsagot illeti.

xéniav 2012.06.23. 21:04:39

@Husz_János_Puszita: Én például ettől a szavazó lapra vagy mi-a-francra hánytam, javaslom Neked is. Elárulom a kormánynak, hogy csináltam az utcánkban egymini-felmérést és lássatokcsodát mindenki magasról tesz rá, hogy hogyan hívják az utcát, Tőlünk Kádár János vagy Kun Béla is lehetne ha az örszág egészében demokratikus és nem diktatórikus lenne. Szégyeljék magukat, hogy ezzel foglalkoznak mert ez csak az ottlakókra tartozik. Még egy nagy titok, még mindíg mindenki Moszkva térnek hívja a tökömtudja milyen teret!!!

ember100 2012.06.23. 21:07:16

@rasszistafasiszta:
Helló !
A nicknevedért külön gratulálok , De te IQ lájt ,hát pontosan azért nincs Göebbels strasse mert egy olyan alak volt , nem is ember , és Marx Engels Lenin , meg filozófusok teoretikusok voltak , nem népírtók !!!!

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.23. 21:10:16

@Schindlеr Pistája: "Te, aki azt írtad, hogy
"Aki benne van a gazdasági élet sűrülyében az tudja miről beszélek."
Te meg a "tejhatalmat". Hülyegyerek!
Ha valakinek nem kéne okoskodni az pont te vagy. Az IQ-d = a karalábééval.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.23. 21:22:28

@xéniav: Akkor már legyen szent matolcsi tér is...bár az nagyon hülyén hangzik.

xéniav 2012.06.23. 21:24:48

@exlex:" Raknám a faszom az összes balliberális fasszopó köcsög szájába. " így jönnek elő a titkolt vágyak. Tehát balliberális az aki szerint ez nem egy kormány-intézkedés, hanem csak parasztvakítás a nem túl értelmes szavazó réteg felé?
a kormány drága idejéből, amit mi állampolgárok fizetünk talán hasznosabb dolgokkal kellene foglalkozniuk.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.23. 21:39:33

@xéniav: Te el vagy tájolva! Azt hiszed, hogy a kormánynak minden piszlicsáré dologgal van ideje foglalkozni? Van sokkal fontosabb dolga is...
Nyírő újratemetése, Gyurcsány gyalázása, mindenféle hülye szobor felállítása...soroljam még?

Yatumux 2012.06.23. 21:43:25

@Halihó: Nem érted. De inkább nem akarod érteni. Hat nem rajtad múlt hogy volt rendszerváltás. Nem siketelensegrol beszéltem hanem gyilkosságokról, életek tönkre tételéről. Engem igenis érdekel ha zsido ha sváb ha cigány ha magyar életet vagy vagyonát piszkálják. Az meg hogy melyikünk a sikeresebb a helyedben nem feszegetnem. Nem jársz jól.

lilalalilalázik 2012.06.23. 21:51:55

Szerintem az előző, kommunista rendszer és az azt megelőző ugyanolyan ocsmány Horthy korszak, meg a Kun Béla féle hányás meg az összes többi XX. századi kakitenger mindegyike egy tőről fakad, egy lealacsonyodott, önmagával szembenézni képtelen, mindenki mást és minden mást gyűlölő, elutasító, megújulni gyáva, kisebbségi komplexusos kultúra megnyilvánulási formái, és ami az elmúlt 20 évben, és ma történik, az ezeknek a logikus folytatása. Egy szánalmas, röhejes társadalom megpróbálja dölyfösen verni a mellét, mert azt hiszi attól majd erősebb lesz...egyik elmebeteg Kádárt, a másik Horthyt vagy Nyírőt húzza elő, mert nincs saját egyénisége, nincs semmi amire valóban büszke lehetne, csorda és ellenségkép kell neki, hogy üvölthessen és gyűlölhessen... azon kevesek akik ebből nem kérnek, ugyanazt tehetik csak amit mindig: elmenekülnek...de nem baj, szar helyek is kellenek erre a bolygóra és Mország egy ilyen hely és az is marad.

Yatumux 2012.06.23. 21:54:09

@Schindlеr Pistája: amice, mert kimaradt egy vessző? :) az nem gáz :) harmincad utca 6. Miért? Hiába kopogsz nem jutsz be :) piszkálj azzal ami jogos. Péld híztam 5 kilót. Az igaz. De te mikor new york- bán jársz nem biztos hogy fogad a főkonzul DC- Ben a nagykövet, nekem van opera bérletem. Neked mi is ? Proletár kisebbségi komplexus és erős késztetés a nemesebb elpusztítására. Ugye ugye. Ennyit a kultúráról. Anyagiak. Mi is a karórád márkája? Tsatsi

Sírköves Slomó 2012.06.23. 21:58:53

Nekem spec a kommunistákkal van bajom. Nem baj?

Yatumux 2012.06.23. 21:59:51

@Schindlеr Pistája: De te is mesélj magadról. ;) munka életkor család. Nyugodtan de gyorsan. Megyek bulizni kb 1 óra múlva.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.23. 22:02:35

@lilalalilalázik: Ennek a társadalomnak te is részese vagy...voltál. Mint mindenki más. Ezen el lehet vitatkozgatni.

kvadrillio 2012.06.23. 22:03:59

"[entropia] [2012.jún.23. 15:47]
Azzal kezdték,hogy visszaállítják a 45. elötti állapotokat,mintha ezt az emberek elemi erővel követelték volna. Amikor én sok-sok évvel ezelőtt a Moszkva-téren randevúztam,soha nem gondoltam sem a SZU-ra,sem Hruscsovra.A köruti Berlin étterem kerthelyiségében sörözve eszünkbe sem jutott sem Hitler,sem Walter Ulbrick,vagy Honeckker,a Belgrád rakparton most sem gondolok sem Titó-ra,sem az ő partizánjaira.Csak az ostoba politika gondolja,hogy velük kezdődik a történelem,ők az origó,a múltat ezért el kell törölni.Ezek valóban olyanok,mint a bűnözők,akik ideges sietséggel akarják letörölni az ujjlenyomatukat,hiszen közölük jó páran az előző kurzusban is összetapogattak mindent.Ócska egy társaság,lecserélik a seggeket.Javaslom,hogy az előző rendszerben felhúzott épületeket is takarítsák el,így a lakótelepeket(minek az a panelproliknak),de ne kíméljék a Hilton szállót sem,azt is a rohadék komcsik építették.Emlékeztetnék arra,hogy 45.előtt Hitler és Mussolíni nevét viselte a Körönd,illetve az Oktogon,visszaállítani.A magyarázkodás könnyen fog menni,ehhez Nyirő és Wass Albert beemelése a kánonba jó ujjgyakorlat volt.Marx Németországban elismert közgazdász, Frankel Leó nevét ma is emléktábla őrzi Párizs legnagyobb temetőjében,sebaj,nekünk Wittner Mária mutatja meg a helyes utat,sőt pártunk és kormányunk szellemi szinvonalát is meghatározza

"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA :))))))))

MÉÉÉÉÉÉÉG ILLLLLYENEKET MONDANI ??!!!!!:o)

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.23. 22:12:42

@kvadrillio: Sok igazság van abban, amit mondasz! Tehetetlenek vagyunk, erre is felhatalmazást kaptak. Csak a pontosság kedvéért...Walter Ulbricht...
Wittner Mária pedig bekaphatja...orbánét...

xéniav 2012.06.23. 22:26:52

@lilalalilalázik: abszolút , tökéletesen egyetértek ezzel.Itt mindíg valaki mása hibás. Sokkal könnyebb bűnbakot keresni mint tükörbe nézni és tenni valamit. Pótcselekvésekaz az igazán valami, Ferihegy- ből Liszt Feri.

osszetortlelkek 2012.06.23. 22:36:56

Halkan megjegyzem, Párizsban a mai napig van Sztálin utca, mert diktatúra ide-oda, a Franciák emlékeznek a Német megszállásra. Mi meg még tegnapra sem...

dr. Bubó 2012.06.23. 22:46:44

@Leonaprofi: de ennek vége... a franciák sem ugrálhatnak
a szentkétharmad megtilttya...
aminek sem térbeli sem időbeli korláttya nincs...
még a szovjetúnióban visszamenőleg is törlendők...
minden anyakönyvi és egyéb iratokból...

Éhes_ló 2012.06.23. 22:52:49

Nincs hiteles antifasizmus antikommunizmus nélkül.
Vica versa.
Gondoltam csaxólok, mielőtt a kettős mérce elviszi a szemét valakinek.

Yatumux 2012.06.23. 22:55:55

@Leonaprofi: Halkan megjegyzem nem Párizs szívott hanem Budapest. Megjegyzem Izrael a mai napi érzékeny wagnerre. Megjegyzem talán Krakkóban próbálkozz Sztálinnak szerinted mennyire fogan elpicsazni ? Megjegyzem magyar vagy. Neked kötelességek szól ideálisnak lenni minden magyarral aki antidemokratikus rendszerben szadiztak. Megjegyzem nem érdekel téged sigray gróf elkobzott vagyona sem zsido polgárok elkobzott villái. Kívánom tapasztalt meg.

Yatumux 2012.06.23. 23:07:26

Azon kívül hogy az ikes igekben nagyon azon kívül miben hiszel? Én ezt tanultam 40 év alatt. Nagyszüleimtol, szuleimtol, barataimtol, nyugaton, mindenhol. És itt tőled mást hallok. Lehet hogy te keveredtel rosszban társaságba.

Kalmár 2012.06.23. 23:09:45

@Leonaprofi: "a Franciák emlékeznek a Német megszállásra"

Te kretén!
A szarházi békazabálók, nem emlékeznek 40 év ruszki megszállásra. Egyébként nem is ők szabadították fel őket. Ha egy Amcsi, Angol stb sereg felment, majd hazahúznak, úgy kicsit könnyebb az élet nem?
Ekkora seggfej, hogy lehetsz????
Történelemből 1.

Yatumux 2012.06.23. 23:16:48

@Kalmár: Kolléga igazad van de ez az ő stílusuk. Hagyd meg nekik.

dukeekud 2012.06.23. 23:28:51

"Nem: ma a magyaroknak nem a kommunista múlttal van bajuk, hanem az orbánista jelennel – és attól félnek, hogy a jövő is az lehet."

Ez igy nem pontos. Ma a magyaroknak a szemet, tetves, mocskos, HAZAARULO mszp 8 eves pusztitasaval van bajuk. Es azzal, hogy ezek a bunozok meg mindig itt pusztitjak az orszagot, csak most nem belulrol, hanem kivulrol tamadnak.

Laeisz 2012.06.23. 23:48:53

@dukeekud:

Te, ha tényleg az "elmúltnyolcév" az emberek baja, akkor miért a Fidesz támogatottsága zuhant a felére az elmúlt két évben és miért növekedett éppen a szociké? Írnál erről valamit?

nyuszi kopp 2012.06.23. 23:56:58

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Nyehehe, te tudtommal elkötelezett fideszes vagy. Orbán a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség alapszervezeti titkára volt. Matolcsy meg MSZMP tag. Kövér az MSZMP KB-n dolgozott. Miről is beszélsz?! :D

yatumux 2012.06.24. 00:09:51

@Laeisz: Engedd meg hogy én (is) válaszoljak. Azért mert a népszerűtlen megszorító intézkedéseket a Fidesz kénytelen meghozni, kommunikálni.

Ez mindenkinek fáj.

A választópolgárok többsége 99.99%-a nem ért a gazdaságoz, nem érti mi az államadósság, miért volt oltári oktondiság svájci frankból LED tévét venni Tesco pénztáros létére.

Ám a jobboldal óriási fölénnyel nyerne most is lásd fidesz+jobbik.

a fidesz akkor veszene ha a magyar társadalom egyetlen kivételezett rétegétől is elvenne- a nyugdíjasoktól.

Ez amúgy az MSZP szavazótábora főleg a régi proli gettókban.

Szóval hidd el a magyarok döntő többsége soha nem akart fasizmust, kommunizmust, szocializmust vagy bármiféle utopiát.
Nem lehet, hogy olyan hogy baloldali vagy jobboldali sincs igazából ?

Minden kormánynak kötelessége minden szavazó érdekeit képviselni lásd fidesz az mszp szavazók érdekei.

Az külön tragédia hogy a mindenkori ellenzék abbam érdekelt hogy a mindenkori kormány sikertelen legyen magyarul az ország ne legyen sikeres 4 évig.

Lásd vizitdíj Fidesz
Lásd IMF eröltetése MSZP

captain morgan 2012.06.24. 00:43:12

@midnight coder: A kommunizmus egy meg nem valósított eszmerendszer, vízió egy soha meg nem valósított társadalmi berendezkedésről.
Perkátán a Lenin utcában lakók nem törik naphosszat a fejüket, Vlagyimir Iljics mi mindent tett a bolsevik párt hatalomra jutásáért és a hatalom megtartásáért Oroszországban majdnem száz éve.
De a mai magyar kormány(ok) áldásos tevékenységéről asszem van véleményük.

captain morgan 2012.06.24. 00:48:13

@dukeekud: Bocs' de kissé megrekedtél a hatvanas évek propagandájánál. Meg a hetvenes évekénél.

yatumux 2012.06.24. 01:15:34

@captain morgan: Ne haragudj, de Lenin bácsi kiírtott pár millió embert. Talán nem szerencsés kiírni a nevét.

Lehet hogy hitler sem tudta az eszméit megvalósítani, de ez nem baj... :)

Mindenesetre Hitler nevét nem írnám ki Izraelben.

Magyarország sokat szenvedett a szocialista, kommunista, stb eszmék, utópiákkal való kisérletezgetések közben.
Miközben a nyugati államok gyarapodtak és semilyen közös eszmerendszerrel nem kisérleteztek. Nem is kell.

Élni kell, dolgozni kell, szeretni kell, kultúra kell, gyerekek kellenek, tisztelet kell, rend kell, szabadság kell. És minden úgy ahogy de működni fog.

Bicepsz Elek 2012.06.24. 01:26:54

Kun Bela miota "nemzeti kommuista"? 1919.+ben o demoralizalta a sajat hadsereget mikor tot tanacskoztarsasagot kialtatott ki!!!

[megmondoember] 2012.06.24. 04:02:24

Csak a diktatúrák félnek a nevektől, szimbólumoktól. Egy erős demokráció ilyenektől nem ijed meg, kibírja - hiszen sem a nevek, sem a szimbólumok önmagukban nem ártanak senkinek. Sőt, az a valódi demokrácia lényege, hogy ilyen lényegtelen dolgokban szükségtelenül nem korlátozza az embereket.

Magyarországon viszont ma diktatúra van épülőben. Ezért akarnak minden a rendszer ideológiájával ellentétes nevet, eszmét, információt betiltani, miközben a saját neveiket, eszméiket és hamis történelemértelmezésüket szoborba akarják önteni és alkotmányba akarják betonozni.

Doktor Kotász 2012.06.24. 05:25:18

Az egész cikk mondanivalóját redukálta a kádári nosztalgia, és a hála, hogy volt itt iparosodás is a szocializmusban.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.06.24. 06:32:27

A legmocskosabb önkényuralmi rendszer a monarchia. Annak a gyalázatos jelképei meg a mai napig ott pihennek a parlamentben...

labrabbit 2012.06.24. 07:31:46

" Ezzel eleget teszünk annak a társadalmi elvárásnak, hogy utcáink, intézményeink, szervezeteink csak olyan elnevezést viseljenek, amelyek méltóak a demokratikus jogállam eszméihez . "
Nem, nem elnevezéseket akarok. demokratikus jogállamot akarok.

" „Hazánkban jelenleg egyre erősebb nyomás érezhető mind a lakosság, mid a média irányából a diktatúrákhoz, elsősorban a kommunista diktatúrához, valamint a tanácsköztársasághoz köthető személyekről elnevezett utcanevek, intézmények, társadalmi szervezetek nevének megváltoztatásával kapcsolatban.”

Demokratikus jogállamban a média írhat ilyenről, de nem szólhat bele. A helyi közösségek, utca lakói kezdeményezzék az átnevezést, ha akarják. Akkor kiderülne, hogy egy polgár ad absurdum a Lenin utcában is lehet elégedett a kormánnyal, vagy a Horthy közben se.

labrabbit 2012.06.24. 07:33:23

"... a diktatúrákhoz, elsősorban a kommunista diktatúrához..."

A többi jöhet? Kilóg a ló!

Hozzászólóóó 2012.06.24. 07:34:57

@Laeisz:
"Te, ha tényleg az "elmúltnyolcév" az emberek baja, akkor miért a Fidesz támogatottsága zuhant a felére az elmúlt két évben és miért növekedett éppen a szociké?"

Ezzel a képpel megkapod a választ:

static.mellbimbo.eu/files/2012/06/19/1340118791010.png

Így működik a prolik választási "logikája".

labrabbit 2012.06.24. 07:40:35

@Hozzászólóóó: Ha megengedsz egy személyes kérdést: részt vettél a szociális népszavazáson? Tudod, azon a nemzetmentőn.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 07:50:59

@Stefánia kisasszony (lánctalpas germán kurva): Te tényleg nem vagy normális!:)
De fantáziád az van...
Javasolnám még a jelzőid közé a " vállról indíthatót"

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 07:55:17

@yatumux: "Ne haragudj, de Lenin bácsi kiírtott pár millió embert."
Tegyük már helyre a dolgokat! Nem Lenin volt az orosz nép gyilkosa, hanem Sztálin!
30 millió ember...csak ennyit.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 08:02:00

@Yatumux: Miért van olyan érzésem, hogy tegnap nem voltál teljesen magadnál???? Totál összefüggéstelenül irkálsz. Vagy most már mindig ilyen leszel????
Olvasd vissza miket irkáltál

Stefánia kisasszony (rommá baszott SS ribanc) 2012.06.24. 08:06:25

@Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy!: Két yatumux van. A kisbetűs az igazi, a barom aki a gazdasági élet "sűrülyében" van. :-))
A nagybetűs csak nick hamisító.

Stefánia kisasszony (rommá baszott SS ribanc) 2012.06.24. 08:07:30

@Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy!: Na, azért a hadikommunizmusban rendesen kivégezték az ellenálló parasztokat!

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 08:13:07

@Stefánia kisasszony (rommá baszott SS ribanc): Bocsi, nem tudtam...
A '20-as évek elejétől már Sztálin volt a király. Lenin addigra már leamortizálta magát. Sztálin válogatás nélkül gyilkoltatta, nem csak a parasztokat, hanem még a vezetőtársait is...

Mr. Rustical 2012.06.24. 08:18:10

Kicsit furcsa fogalmai vannak a posztírónak a magyarokról.

Az általad magyaroknak nevezett parókanépeknek persze sosem volt bajuk a kommunizmussal, mivel ők voltak a kommunizmus haszonélvezői - akik elállamosították más emberek vagyonát, házát, mezejét, stb., aztán kiprivtizálták saját maguk számára.

A többieknek viszont elég sok bajuk volt és van ma is a kommunizmussal. Csak utóbbiakról - azokról a magyarokról, akik ténylegesen magyarnak is tartják magukat - a magatokfajta nem vesz tudomást.

A poszt újabb ékes bizonyítéka annak, hogy a "magyar" "baloldallal" egyáltalán nincs miről beszélni. Nem is lehet, mivel a legalapvetőbb fogalmak (pl. ki a magyar) jelentésében sem lehet megegyezni.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 08:21:45

@Mr. Rustical: "mivel a legalapvetőbb fogalmak (pl. ki a magyar) jelentésében sem lehet megegyezni."
Nos akkor beszéljük már meg ki is a magyar...
Szerinted?

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 08:24:50

@Stefánia kisasszony (vállról indítható picsa): A hadigazdálkodást sok helyen vezették be, különösen háborúk alatt, vagy utána....persze nem gyilkolásztak mindenhol

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 08:46:43

@Stefánia kisasszony (vállról indítható picsa): Figyu! Igazából Lenin '17-24-ig volt számottevő jelenség a szovjet történelemben. Előtte elég sok helyen kóborolt Európában. Biztos sok emberélet, vagy halál fűződik a nevéhez, de az igazi hóhér Sztálin volt.

töreki 2012.06.24. 08:55:20

@Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy!:
Sokat kell még tanulnod a valós történelemből mert lenin volt aki először mondta, hogy kevés legyilkolt muzsik többet kell kivégezni, a sztalin és hitler csak gyenge utánzata az "isteneteknek! A szellemi vezér ő volt és nem véletlenül gyilkolták meg a tanítványai!

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 09:00:10

@töreki: Megígérem, hogy sokat fogok tanulni, de nem tőled! Én tudniillik nem a Blikkből szerzem az információkat, hanem tényleg szeretek olvasni, méghozzá sokat.
Nem vagy vitapartner.

Szalahadin 2012.06.24. 09:16:32

@Halihó:
"Én mindenképpen betiltatnám azt a fasiszta román írót - Vass Albertet. (Nyírőt is természetesen, de ezt szerintem mindenkinek evidens.)"

Ha már sértegetsz valakit, legalább a nevét le kéne helyesen írni, ugyanis Wass Albertnek hívják. Az, hogy lerománozod, nem neki sértés, hanem téged minősít. Lehet bőven kritikát megfogalmazni a műveivel vagy a cselekedeteivel kapcsolatban, de azt állítani, hogy román lett volna, szánalmasan tapló dolog.

Nyírővel kapcsolatban pedig érdemes a korabeli zsidó lapokat olvasgatni, a magadfajta tudatlan bugrisok véleményének semmiféle súlya nincsen. A Libanon című folyóiratban a következőt írták róla:
"irodalmi műveiben nem lelhetők fel sem náci eszmék, sem pedig az antiszemitizmus"

Még egy dolog: minden olyan íróval kapcsolatban, aki nem tetszik, az intelligens megoldás az, hogy elmondom a gyereknek, miért tévedett, miért volt gáz, amit írt.
A nem intelligens, bugris kommunista reakció pedig ugyanerre az, hogy tilcsákbe! Vannak, akik csak ennyit tudnak....

Szerintem a billentyűzet püfölése nem neked való dolog, sokkal nagyobb hasznodat venné a népgazdaság az útépítések valamelyikén. Ott még hülyeségeket is magyarázhatnál, nem okoznál vele feltűnést.

Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.24. 09:22:45

@Szalahadin: Figyu! Nyirővel kapcsolatban...Nem a műveivel van a gond, de ezt te is tudod...ne legyél demagóg. A gyerekeimnek már nem kell semmit elmondanom. Önálló véleményük van...mindenről.

MACISAJT 2012.06.24. 09:27:06

"Vannak országok, ahol nem mánia az átnevezgetés – jó példa erre, hogy a bécsi Grabenről (akkor: Tiefengrab) már Balassi Bálint is írt verset. És lám, Bécsben "

Tételesen cáfolható hazugság.
Érdekes ugye(ámde oly jellemző) , hogy éppen azok bezzegbécseznek, akik nemrég még Lueger bécsi kinyírásával dicsekedtek:

nol.hu/kulfold/20120425-milyen_polgarmester_volt_lueger_

Stеfánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány) 2012.06.24. 09:36:14

@Szalahadin: "A Libanon című folyóiratban a következőt írták róla:
"irodalmi műveiben nem lelhetők fel sem náci eszmék, sem pedig az antiszemitizmus"

- irodalmi műveiben...

Guillaume sous guillotine 2012.06.24. 09:50:27

@Halihó: még a nevét se tudod leírni te idióta.

tamatomi 2012.06.24. 10:25:52

@exlex: idióta jobber vagy,primitiv alak.
hülyének lenne alanyi jog.kimeritetted.

Kandaláber 2012.06.24. 10:29:23

Az index.hu címlapjára eleve cenzurázott, megrendelt írások kerülnek fel "blog"-ként.

Ez is.

Látszatkritikák, amelyekkel más, fontosabb témákat el lehet tüntetni.

Vannak fizetett hozzászólások, amelyekkel lehet terelni: ál-buta, primitív, durva, közerkölcsromboló hozzászólások.

Ezek íróit vajon miért nem szűrik? Mert rájuk hivatkozva lehet a blogolást zárt, ellenőrzött keretek között tartani.

És miért nem lehet a szerkesztőségi cikkeket kommentelni? Mert a hatalom a más véleményt el kívánja zárni. Mert az index.hu cikkei nyelvtanilag, tartalmilag rendszeresen a béka feneke alatt vannak A Pulitzer díj-hoz kapcsolódó újságírás szakmai és etikai szintjének a közelében sincsenek.

Pankráció.

Wagem 2012.06.24. 10:30:29

De..a kommunista múlttal,és veletek libolsi zsidrák semmire kellők van tele a töke mindenkinek
Ti basztátok,basszátok szét az országunkat.
Nem az Orbán kormány.
Ők csak rendet akarnak,és fognak is tenni.
Előbb utóbb szétcsapunk közöttetek.
Nyomorultak.

kifordított nagyanyó 2012.06.24. 10:32:02

Hazánkban most kurvára pont nem ez a legnagyobb probléma.
Az utcaneveket én pont leszarom.

szanalmas 2012.06.24. 12:04:47

@Wegam:

Ja, az utcanévtábla cseréje mindig is a karvalytőke elleni harc fontos stratégiai eleme volt. Megzavarodik a GPS-ük, és szakadékba zuhannak!

dr. Bubó 2012.06.24. 12:14:24

mindent át kell nevezni, hogy a kapitalista karvajtőkések ne tuggyanak minket megtámadni... plusz a terroristák se...

dr. Bubó 2012.06.24. 12:16:13

egyébként terroristákra nincs szüksége ojjan oszágnak ahol a törvények és a hivatalok ennyire HITVÁNYAK... saját vörös szarunkba majd belefulladunk egyedül...

P1sty 2012.07.15. 01:06:11

@Schindlеr Pistája: aki meg nem "alul iskolázott", az tudja, hogy az aluliskolázottat egybeírják. És pont te osztod az észt helyesírásból, röhej.
süti beállítások módosítása