Elcsenik, a mi eléjök akad, s ezt aztán keresetnek hívják… az én emberiségemnek pedig igen ellenére van, hogy a más zsebéből kivegyem s a magaméba tegyem: hiszen az már annyi volna, mint az igaztalanságot zsebre dugni. El kell őket hagynom s jobb szolgálatot keresnem; bitangságuk háborgatja gyönge gyomromat, ki kell adnom rajta.

Shakespeare: V. Henrik (ford.: Lévay József) - 1600

 

A poszt címét részben* Jancsó Miklós 1976-os, ellentmondásos megítélésű filmjéből vettem – ha már egyszer szokás Magyarországon elvenni a másokét.

Schmitt doktorit plagizált, húsz éve, Gyurcsány pedig főiskolai szakdolgozatot, huszonnyolc évvel ezelőtt. Mindeközben Orbánról („az emberről, aki még sohasem hazudott”), kiderült, hogy legalább egy évtizede folyamatosan hazudik, ezzel próbálva álcázni a Nagy Eltulajdonítási Hadműveletet: előbb sikkasztott magának egy országot, majd az országtól elsikkasztotta a demokráciát és a jogállamiságot – és most, hogy ezzel megvan, jelentős darabokat osztogat országzsákmányából a haveri körnek…

Jól ismerjük a politika gyakorlatában azt a módszert, hogy az ellenfelek egymás emberi, magánéleti hibáit előbányászva, kipiszkálva próbálják meg lejáratni egymást. A választópolgárok szemében az embert támadva akarják legyőzni a politikust. Ez megy nálunk is: mivel egyik politikai erő és tényező sem áll vetélytársai és a nép elé a többiekénél lényegesen, minőségileg jobb programmal – így ezzel nem tudja sem ellenfeleit le-, sem a választókat meggyőzni.

…És mindig akad egy „önkéntes vadász”, aki felhajtja az illető célszemély „magánbűneit”, majd annak birtokában leteríti az áldozatot.

A magánbűnök általi levadászás hátterében rendszerint az áll, hogy az illető ellenlábasai politikai, programalkotási téren, továbbá a kormányzási képességek terén nem tudnak „döntő érvekkel” fellépni – így maradnak a „magánbűnök”… (Sajátos keveréke-összekapcsol(ódá)sa volt a magánvéteknek és a politikai inkompetenciának az, ahogyan Gyurcsányt az őszödi beszéddel kinyírták: az alap a „mocskos szájú hazug” volt; ebből kiindulva és erre építették fel a teljes miniszterelnöki-államférfiúi alkalmatlanságot…)

Schmittel nem az volt a baj, hogy magánemberként, húsz évvel ezelőtt vágyott egy doktorira és nem a saját munkájával szerzett egyet magának. Az vele a baj, hogy elnökként nem az ország és a nép érdekei mellé állt, hanem az aktuális hatalom mellé. Ezzel vesztette az erkölcsi jogot a posztra, nem a plágiummal. Gyurcsány sem azért nem alkalmas az ország (újra-)vezetésére, mert szinte gyerekként eltulajdonította másvalaki szellemi tulajdonát, hanem azért, mert (ha jól belegondolunk) a mai napig megmaradt ezen az úton. Így szerzett vagyont: egykori állami tulajdonokba ült (ültették?) bele - nem pedig innovativitással, vállalkozói merészséggel, a nulláról indulva „lett valaki” a gazdasági életben. (Megjegyzés: ez meglehetősen általános a magyar nagyvállalkozói körben – ezek szerint tehát inkább nevezhető „közerkölcsi” jellegzetességnek, mint „magánbűnnek”!) És így szerzett pártot is: előbb „átvette” az MSZP, majd amikor mind pártelnökként, mind miniszterelnökként ellehetetlenült, akkor előbb megpróbálta visszaszerezni azt, és miután ez az akció nem sikerült, fogta és „kiprivatizált” magának belőle legalább egy darabot. Fogott néhány hatalmát vesztett MSZP-s felsőközép-kádert és egy-kétezer öreg szocimozgalmárt – és ez lett az „új párt”. Orbánnal sem az a baj, hogy akarta és akarja a (túl-)hatalmat, hanem az, amire felhasználja. Nem az ország rosszulszervezettsége, az emberek atomizált gondolkodásmódja, passzivitása és önző stratégiái ellen harcol, hanem csak úgy harcolgat – ki tudja, talán magáért a harcért… Orbán győzni akar; számára a győzelem önmaga az örömforrás, nem pedig a győzelemmel elérhető országhaszon.

Az egyén bűnének alapja sokszor a közviszonyokban található meg. Schmitt azért doktorálhatott azon a módon, ahogy tette, mert az egész országban széltében-hosszában elterjedt az, hogy nem kötjük össze a pozíciót és a sikert a valóságos és személyes teljesítménnyel. Gyurcsány azért lehetett „sikeres nagyvállalkozó”, mert csupán csak a „magáévá tett” javak nagyságrendjében emelkedett ki úgy szerzünk, ahogy tudunk”-mentalitású honfitársai közül. Orbán pedig azért tehette rá a kezét az országra és azért osztogathatja el annak javait, mert mi, magyarok nem érezzük, hogy igazán közünk lenne az országhoz – mégpedig nem szavakban és „nagybüdös nemzeti érzésben”, hanem tulajdonával gondos gazdaként bánó polgár módjára.

A magánbűnök tehát az itt uralkodó közerkölcsből táplálkoznak – ezért a megoldás is egyértelmű: ha kevesebb magánbűnt szeretnénk látni magunk körül, akkor változtatnunk kell a saját hozzáállásunkon. Az, ha valaki „ügyes”, elismerést vált ki bennünk - és némi irigységet, amely aztán arra ösztönöz, hogy ha lehet, „ügyeskedjünk” mi magunk is. Ha valaki lebukik, akkor persze nagyon szeretünk „közfelháborodni” – de arra azért kíváncsi lennék, hogy Schmitt lebukása a szabálytalanul megszerzett doktori címmel vajon meggondolásra késztetett-e itt bárkit, aki éppen szabályt akart szegni? Mondta-e valaki magának azt, hogy „Nem megyek át inkább a piroson, mert az is szabályszegés lenne!”?

…Igen: amíg átbringázik az egyetemista a piroson, addig ott lapul benne is egy potenciális Schmitt, Gyurcsány, vagy Orbán.

Más, jobb országot szeretnénk, mint ez a korrupt, szétlopkodott, rosszul vezetett és rosszul szeretett, szervezetlen szar, ami most van? Jó, ez eddig rendben van – de ehhez olyanok kellenek, akik megcsinálják maguk körül azt a sokkal jobbat!

·         Kellenek politikusok, akik legalább a jövőben nem úgy viselkednek, mint a múltbéliek.

·         Kellenek választópolgárok, akik beszavazzák őket a hatalomba – és utána folyamatosan ellenőrzik is őket.

·         Kellenek vállalkozók, akik, ha álomra hajtják fejüket, nem csak duzzadó és nekik tejelő állami emlőkről álmodnak, hanem arról, hogy neveiket száz év múlva úgy emlegessék, mint ma a kiegyezés korának igazi vállalkozóit. Akik nem a feléjük lejtő hazai pályán tudnak csak „nagyok lenni”, hanem (ne legyünk nagyravágyók) Szlovákiában is, ahová már nem érnek át a „jó (párt-holdudvari) kapcsolataik”.

Nem tudok olyan utat egy sokkal jobban működő ország felé, amelyen nélkülözni lehetne ezeket a tényezőket. …Illetve tudok: azt, ami Hegyeshalmon át vezet – de azon nem indulhat el az egész nép. Már régen lezárult a népvándorlás kora – emlékeztek: Augsburgnál már 1057 évvel ezelőtt visszafordították a magyarságot.

 

 

*A poszt címében „önkéntes vadászokat” is említek és ugye ráadásul „szabadságharcos” időket élünk (vagy: vagyunk éppen túl rajtuk?), így részben a forrást felfedve, részben pedig a poszt által felborzolt idegek megnyugtatására idelinkelem az Önkéntes Vadászok Indulóját a Felszabadító Háborúkból (Marsch der Freiwilligen Jäger aus den Befreiungskriegen - 1813) – nem vicc, tényleg van ilyen!

https://www.youtube.com/watch?v=BUOXfnu5s_4

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr194479833

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Barter 2012.04.30. 16:43:58

Ami elsőre úgy tűnt, hogy nem több figyelemelterelési és szarterítési próbálkozásnál, válaszul a Schmitt botrányra, úgy néz ki, még sincs minden alap nélkül.Gyurcsány szakdolgozatáról egyre több érdekes momentum derül ki, maga Fletó pedig egyre jobban ...

Trackback: Gyurcsány diplomamunkája: mindkét oldalon elvakultság 2012.04.30. 14:50:51

Az egészben az a szomorú, hogy kérem ez az, ami a magyar megmondóemberek, újságírás, szellemi "elit" bizonyos hangos részéből jellemzően kijön. Elvakultság, zsigeri hozzáállás van ezerrel. Értelmes, racionális gondolkodás, pontos, precí...

Trackback: Plágiumbotrány: az egyiknek sikerül, a másiknak nem? 2012.04.30. 11:19:25

Mennyire szubjektív az igazságérzetünk? Mennyire bocsáthatjuk meg a tudatos csalást az egyik közéleti szereplőnek és nem a másiknak, pusztán azért, mert az egyik a "mi kutyánk kölyke", a másik meg nem? Mikorra nő ki ebből a gyermeteg, képmuta...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.30. 11:09:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andráska8 2012.04.29. 23:06:01

Konkrétan mit lopott Gyurcsány?

Azt végképp nem tudom, hogy tudják összehasonlítani a bírálatot, ha nincs meg a dolgozat... A bírálatot ugyanis beleteszik a szakdolgozatba. Miután Gyurcsány példánya nem került elő és az egyetemi szakdolgozat példány is eltűnt, akkor hogy került a Hirtv kezébe a bírálat... Netán ők lopták, vagy lopatták el a szakdolgozatot?

Itt a vád legalább akkora bűncselekmény, mint amivel Gyurcsányt vádolják...

De láttunk már lopásra alapozott hatalmas bajkeverést...., aminél még a finnyás ízlésű köztársasági elnök sem a lopáson akadt ki, hanem az őszödi kazetta félremagyarázott, megvágott tartalmán...

Nils. H 2012.04.30. 10:13:54

@Andráska8: Nem bírom ezt a mosdatást.
Gyurcsány nagyon úgy néz ki, hogy ellopott egy fél dolgozatot, beköttete, beadta sajátjaként.

Az, hogy ehhezképest ez hogyan derül ki, másodlagos, ez az ember ne magyarázzon a saját erkölcsi fölényéről... Ami pedig még akár lehetett is volna ilyen schmittpálokhoz, meg kövérekhez képest.
De úgy néz ki, hogy nincs.
Tűnjön el, hagyja élni a baloldalt végre.

ephudd 2012.04.30. 10:14:53

Nagy 'like' a szerzőnek. Az elmúlt huszonegynéhány év benne van mindebben, s esély sincs semmire, amíg az emberek elhiszik, hogy egy szemernyivel is jobb, ha a FIDESZ és klientúrája lopja el a fél országot, mint ha az MSZP-s haverok teszik. Erkölcsi züllés van, fejétől bűzlik a hal, de ebben mindenki felelős ám! Azzal, hogy jó a zavarosban halászni, amikor 'a haversrác szerez ingyen belépőt', amikor 'jóleszszámlanélkül', amikor 'megoldjukokosba', amikor 'átmész a piroson, mert sietsz' és villogsz a szembejövőnek, hogy ne kapják el gyorshajtásért. Ezért nem mentek ki tömegek az utcára a magán nyugdíjpénztári hazudozás miatt,ahogyan azóta sem, bevesz mindenkinek mindent a gyomra, ilyen az ingerküszöb. "Képviselők" - ugyan már, csak magukat...Csak eközben, barátaim, Európa szégyene lett az ország, röhögnek rajtunk, és szalonképtelenek vagyunk. Ezt érte el a 'Blundering Generation'...

champagneM 2012.04.30. 10:23:59

kidobom a tegnapi vacsit ettől a szerecsenmosdatástól, broááf

Demszky 2012.04.30. 10:27:51

Gyurcsánynak egész másért kellene már eltakarodnia a francba, nem ezért az ebül szerzett diplomájáért. Ez köztudomású, de a fasisztázásba belehülyült demokraták nem hajlandóak tudomásul venni. Na de csak próbáljon visszajönni a böszme, elkergetjük a picsába!

qwertzu 2012.04.30. 10:33:03

@Andráska8: Ha jól értem, a bírálatot hasonlítják össze, a sógor dolgozatával.

Ha a bírálat szerint a 12. oldal első bekezdésében Gyurcsány hibásan írja, hogy a recsegve fingó kecske bűzrádiuszának négyzetes szórása 2*pi, pedig ugye tudvalevő, hogy (e-1)^2 , majd a sógor dolgozatában pont ugyanez a hiba szerepel, pont ugyanott, akkor az gyanús. Minél több ilyen van annál gyanúsabb.

qwertzu 2012.04.30. 10:35:32

@Andráska8: Illetve össze lehet hasonlítani 2 bírálatot is, ugyanígy.

monosadolf 2012.04.30. 10:46:59

Ha Schmitt ment akkor menjen Gyurcsány is!
Viccország vagyunk lassan.
Az ország vezetői hivatásos csalók, a vérűkben van.
monitorok.blog.hu/

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.04.30. 11:00:09

Mivel a magyar emberek elég nagy része vágyik az ilyen "ingyendiplomákra" és elég sok diplomásnak hasonlóan "értékes" diplomállyya van, ezért nem kell azon csodálkozni hogy ilyen állapotok uralkodnak.

Hajrámatyar értelmiség...

hattyú 2012.04.30. 11:01:23

Nagyon jó írás, de sajnos csak ábrándozás... talán majd 30 év múlva felnő egy generáció, amelyik képes lesz ezeken túllépni, addig marad a külföldre menekülés, mármint azoknak akik nem akarnak szenvedni 20-30 évig értelmetlenül.

lobster thermidor 2012.04.30. 11:04:55

@Nils. H:

Akkor most ez a "nagyon úgy néz ki" már kellően bizonyító erejű is...

lobster thermidor 2012.04.30. 11:07:15

@qwertzu:

Láttad te ezt az összehasonlítást valahol, vagy csak a hír tévében mondták? Mert a kettő azért nem ugyan az.

qwertzu 2012.04.30. 11:11:07

@lobster thermidor: Nem.

"Azt végképp nem tudom, hogy tudják összehasonlítani a bírálatot, ha nincs meg a dolgozat."

Erre volt válasz.

champagneM 2012.04.30. 11:15:05

@lobster thermidor: tanuld már meg te szerencsétlen, hogy "ugyanaz"

/manens 2012.04.30. 11:17:21

@lobster thermidor: Azok a gyámoltan, szerencsétlen szocik, meg demokraták !
Anno-amikor ők voltak helyzetben- kivették volna a többi közül a csutikicsi adóbevallását, most mondhatnák, hogy nem is adott be. Oszt'jónapot.

Mária 2012.04.30. 11:24:35

Losonczi Kata hírtévés riporternek jót tenne, ha kiadósan megkúrná valaki.

Kevesebbet fantáziálgatna.

Priceless élmény egyébként magát "mértékadónak tartó" magazinműsorban látni egy ennyire rosszindulatú, hidrogénezett hajú, frusztrált középkorú picsát.

A HírTV-nek meg remélem ebben a sajtóperben is elkenik a száját, hiszen gyakorlatilag SEMENNYI bizonyíték alapján terjesztik valakiről, hogy lopott és csalt.

Marylmonroe 2012.04.30. 11:30:45

Nagy pofon kell az országnak, mert így tovább fog vergődni a langyos pisiben.

mese1 2012.04.30. 11:32:05

@Mária: Semmit nem állított, de azért a körülmények igen gyanúsak...

mese1 2012.04.30. 11:32:42

@hattyú: Már ott sem várnak minket tárt karokkal...

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.04.30. 11:35:12

kedves blogszerzo.te el is hiszed ezt a soxart amit leirsz?

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.04.30. 11:38:36

@mese1: dehogyisnem.A szorgalommal lehet ervenyesulni.

piefke 2012.04.30. 11:39:55

@mifolyikittgyöngyösön?!:

Légy szíves a poszt minden egyes, szerinted téves állítását tételesen, valós érvekkel-tényekkel cáfolni! Azzal, hogy kijelented, hogy " soxar", nem lehet mit kezdeni.

(Egy másik kommentedben azt írod, hogy Svájcban élsz - hát akkor hozzá lehetsz szokva a pontos, tényszerű érveléshez!)

Blogger Géza 2012.04.30. 11:41:06

Nagyon szánalmas ez az erőlködés, hogy ebbe történetbe, ahol SP-t és GYF-t lehet párhuzamba állítani, oda nem illő módon bele kell húzni Orbán Viktort. Ez a röhejes és egyúttal értelmetlen "sikkasztott magának egy országot" megfogalmazás annak a jele, hogy konkrétumot nem lehet találni, ezrét úgy általában dobálni kell a szart mindenkire, mint egy begőzölt óvódás, aki haragszik minden felnőttre. Ez a Jobbik módszere, csak kicsit elegánsabban.

"Orbán pedig azért tehette rá a kezét az országra és azért osztogathatja el annak javait," a posztoló mintha 20 évet rosszul állított volna be az időgépén, és úgy tesz, mintha most itt tömeges privatizáció zajlana, holott egyáltalán nem, épphogy a korábban minimálisra vetkőztetett közösségi vagyon kismértékű növelése zajlik. (MOL, RÁBA, mobilszolgáltató, étkezési jegyek)

Mária 2012.04.30. 11:41:41

@mese1:

"igen gyanúsak"

Pont ez a lényeg. Semmit nem tudnak bizonyítani, éppen ezért "sejtetnek" bizonyos "gyanús" dolgokat.

Ám a Büntető Törvénykönyv és a Polgári Törvénykönyv szempontjából nincs különbség, hogy nyíltan állítasz valakiről valótlanságokat, vagy úgy fogalmazod az üzenetedet, hogy csak sejtetsz, de nem mondasz semmit ki egyértelműen. Sőt, a Sajtótörvény szempontjából sincs - ami az egyszerű polgárokra nem, de a sajtómunkásokra nagyon is vonatkozik.

Ezért nem működik a sajtóban az a trükk sem, hogy nem nyíltan állítják egy cikk címében pl. azt, hogy "Gipsz jakab lopott" hanem kérdőjelet téve a cím végére ezt írják: "Gipsz Jakab lopott?"

Mindkét cím rágalmazásnak és a jó hírnévhez való jog megsértésének minősül, amennyiben a cím írója nem tudja bizonyítani a címben említett személy bűnösségét.

gézukácska 2012.04.30. 11:42:07

Ez a szemét Gyurcsány puskázott az oviban! Felháborító! Mi lesz most a Hazával?! Még jó hogy semmi más probléma nincs az országban. Amúgy ki is az a Gyurcsány? Min. elnök? Közt. elnök? vagy talán egy utolsó képviselő a sok közül? Kit érdekel? Ok, de akkor az összes képviselő monnyonle, aki puskázott.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.04.30. 11:45:14

@piefke: Ne haragudj,en arra gondoltam,hogy szomoru dolog hogy ilyenek elofordulnak,a helyzet szar,hogy ilyenekkel van tele a sajto.Ezzel kell foglalkozni.
Mellesleg valoban svajcban elek.
A tenyek:Rue du simplon 2,vevey,1800.
Elnezest ha felreertheto voltam.

Pepibubó 2012.04.30. 11:45:43

@ephudd: "Nagy 'like' a szerzőnek."
Tőlem is, továbbá neked is!

Egyébként a "Konkrétan mit lopott Gyurcsány?" kérdés annyira megfogott, hogy legalább 5 perce gondolkozom rajta. A válasz a "tisztelt" kérdezőnek:
hat-nyolc "elmúlt" évünkkel együtt a jövőnk egy jókora darabját, azt lopta el.
Nem csokiszeletet lopott a boltban, hanem a remény óriási, táblás "csokiját" a magyar néptől, amit állítólag "szolgál", "szolgálnak".

Amikor "rendben lévőnek" találta, hogy a "leesett" azonosítószámos, így tudatosan törvényen kívül helyezett hordája meggyalázza a nép ünnepét, akkor lopta el. Akkor is. Meg azóta is, hogy képetelen egy őszinte, bűnt beismerő bocsántkérésre.
Nem szakdolgozatozni, "hazugságbeszédezni" kell, mert az mind csak a maszatolás, az elkenés eszköze.

Egyetlen, akármilyen "kicsi", konkrét momentum: 2006. október 23-ának "leesett" azonosítói és az ezen bátorítás leple alatt elkövettetett bűnök.
Ezt kellene, kellett volna "lemosni" a véres-vörös mellényről, Gyurcsány úr, "elvtárs"!
Amíg ez így marad, addig azt sulykolja ön is és elvbarátai is, hogy ez itt mind lehetséges. Ezt itt mind meg lehet tenni ezzel a néppel. Ez az ellopott jövőnk.

hackbard.celine 2012.04.30. 11:51:16

@qwertzu: Először is szögezzük le: Gyurcsány-bohóc egy idióta. Menthetetlen.
Viszont egy 1 oldalas bírálat 4-5 sorából rekonstruált 35 oldalas dolgozat azért még a CSI és McGyver együttes képességeit is meghaladná. Esetleg Chuck Norris lenne rá képes, hogy szétüti és a Mars pályáján összeáll.
Mert hogy az MTI ezt közölte a HírTV műsora alapján:
"A HírTv Gyurcsány Ferenc szakdolgozatának bírálata alapján próbálta meg rekonstruálni az eltűnt 35 oldalas dokumentumot."
A bírálat fent van az mno.hu-n, de hol van a két szakdolgozat, hogy a tényleges tartalmi egyezést lehessen ellenőrizni?
Külön gratula a HírTV-nek a Marslakók szintű "oknyomozáshoz", a riport a rejtett kamerával és az összevágott "telefonálok a főnöknek, hogy két monitor előtt ülve olvasson fel Debreceni Gyurcsányos könyvéből" az priceless, alulmúlhatatlan.
De tegyük fel, hogy összeáll a plágiumvád. Mit nyer vele a közélet? Gyurcsány nem taníthat bioszt? Hűha, máris megkönnyebbültem.
Viszont közben olyan témák tűnnek el a süllyesztőben, mint az államadósság nem csökkenése, a kamatterhek folyamatos növekedése, 600 Mrd megszorítás.
A kenyeret és cirkuszt magyar módra:
... és cirkuszt. A kétharmada megmaradt.

piefke 2012.04.30. 11:54:39

@mifolyikittgyöngyösön?!:

Értem!

Hmm. Francia-Svájc... Nicht schlekkt, de nekem a Shwiizerdütsch jobban bejön:-)

Mária 2012.04.30. 11:57:52

@Pepibubó:

Most már csak azt áruld el, hogy jönnek gyurcsány múltbéli, BIZONYÍTOTT dolgai ahhoz, hogy most a HírTV és a közrádió NEM BIZONYÍTOTT állításokat terjeszt róla?

*

Vagy szerinted, aki egyszer már elkövetett valamit, ami miatt akár jogi eljárás során, akár morális megfontolások alapján elítélték, arról azután bárki terjeszthet bármit, rágalmakat, hazugságokat is, következmények nélkül?

piefke 2012.04.30. 11:59:39

Figyelem, figyelem: a posztnak csak apropója a szakdoli-ügy - a téma mi magunk vagyunk!

hackbard.celine 2012.04.30. 12:02:58

@piefke: Kijelentő módban, tényként tálaltad, hogy Gyurcsány plagizált.
"Schmitt doktorit plagizált, húsz éve, Gyurcsány pedig főiskolai szakdolgozatot, huszonnyolc évvel ezelőtt."

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2012.04.30. 12:03:00

Amilyen a nemzet, olyanok a vezetői. Megérdemeljük őket. 20 év óta képtelenek vagyunk felnőttként dönteni a választások idején.

----------
Mosógépszerelés MA: mosogepszerelok.eu

Mária 2012.04.30. 12:10:35

@hackbard.celine:

Valóban jobb lenne update-ben beszúrni, hogy a HírTV szerint, és belinkelni a honlapot.

hackbard.celine 2012.04.30. 12:24:13

@Mária: Még inkább azt, hogy az MTI hírcentrum szerint a HírTV politikai bulvárstábjának beszámolója alapján.
Mert hogy az összes országos rádióadón az MTI hírt nyomják, nem a HírTV-st.

Cobs 2012.04.30. 12:48:31

@Mária: Hm, kúrás neked nem hiányzik? :) mondjuk te biztos sokkal szebb vagy mint a Kata :)

Szerintem Katát egyébként kurjak bőven...

Dolgozónép 2012.04.30. 12:48:40

Ügyrendi javaslat: mindenkinek, aki valaha is diplomát/tud. fokot szerzett ebben az országban, sorakozó, hóna alatt a dolgozattal! Aki hitelt érdemlően bizonyítani tudja, hogy nem lopott/csalt/másolt stb, az megőrizheti a diplomáját. Aki nem, az visszaadja. Abba a pillanatban megszűnne a túljelentkezés a felsőfokú végzettséget igénylő állásokra...

Cobs 2012.04.30. 12:51:55

@hackbard.celine: "De tegyük fel, hogy összeáll a plágiumvád. Mit nyer vele a közélet?"

Hackbard: emlékszek rád. A scmitt témából sajnálatos hogy akkor teljesen ki voltál akadva hogy milyen erkölcstelenség ami a mocskos fideszes palival történik és mekkora egy gyökér ember aki ezt nem ismeri el.

hackbard.celine 2012.04.30. 13:05:34

@Cobs: külön öröm ismerősbe botlani. :)
Összevessük a két esetet?
1.) SchP az ország első embere
- hazudott a doktorijáról
- bebizonyosodott, hogy 95%-ban lopta
- megfosztották a címétől
2.) Gyurcsány Ferenc (menthetetlen idióta), semmilyen köz- vagy hatalmi tisztséget nem tölt be, nem gyakorol, egy kimutathatatlan támogatottságú, frakció nélküli párt médiabohóca
- a HírTV marslakói GyF sógora 60 oldalas szakdolgozatát vetették össze GyF 35 oldalas szakdolgozatát bíráló 1 oldalas dokumentummal, de a dolgozatot nem hozták nyilvánosságra, csak a bírálatot és a véleményüket. Ez járta körbe a sajtót.

És akkor most mi van? Csökkent az államadósság? Lett 1000000 új munkahely?
Visszaállt az alkotmányosság? Nem lesz víz-, csatorna, stb. kreatív adó?
A napi gyurcsányozás megvolt, pofák betömködve, a birka nép örül, hogy lám-lám, a mi Palink becsülete is csak relatív, meragyurcsány és elmúttnyócév.

Gumi 2012.04.30. 13:56:57

@ephudd: te valamit nagyon félreértesz, mert 'a haversrác szerez ingyen belépőt', meg a 'jóleszszámlanélkül' és a 'megoldjukokosba' viselkedési mintákat egyrész a bűzlő halfejtől kaptuk, másrészt ezek az államhatalom pénzelvonó adórendszere elleni apró szabotázsakciók. Ha tisztességes kormányunk lenne, ezek a minták is eltünnének pár évtized alatt.
Tehát kár belemagyarázni, hogy "ilyen a magyar". Semmivel sem vagyunk rosszabbak a mindenkori kormányunknál.

Mária 2012.04.30. 14:09:12

@hackbard.celine:

Az MTI hírt azért nem érdemes linkelni, mert csak a regisztrált olvasók tudják az EREDETI hírt elolvasni.

Szelid sunmalac 2012.04.30. 14:22:42

Komolyan ezen veszekdnek emberek meg mindig?! Kurvara nem erdekel, hogy az illetot Gyurcsanynak, Schmittnek, vagy Koponyani Monyoknak hivjak! Ha lopott, nem valo kozeletbe!
Nem erdekelnek a partallasok. Aki emberekert, vagy partokert rajong, es almult 16, az egesz egyszeruen nem erre a vilagra valo es egy komplett idiota!

Deres · http://textura.blog.hu 2012.04.30. 14:32:34

A poszt írója naiv vagy álnaiv??

Az ember gyarló. Esendő. Ez legyen a kiindulási pont! Olyan rendszer kell, amiben megbukik, aki megbotlik. Olyan rendszer kell, amiben tuti rosszabbul jár aki törvényt sért,mint aki jogkövető!

Ne akarjál nekem erkölcsöt oktatni! Mindenkiről, aki ezt csinálta velem, kiderült hogy sumák gazember, aki vizet prédikál és bort iszik.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.04.30. 14:33:41

Létfenntartási stratégia a mutyizás. Elnézve a kétes úton vagyonossá lett embereket, az egyén szintjén jól működő stratégia a korrupció, ami viszont nagyobb szinten romboló hatású. De ez miért is érdekelné a már tehetőssé vált embert?! Miért is lenne szociálisan érzékeny? Hiszen keményen megdolgozott a vagyonáért.
Más. Az emberek akkor szoktak változtatni az életmódjukon, ha közli velük az orvos, hogy valamilyen rákos folyamat indult be a szervezetükben.
A rákos ismerőseim zöme tényleg 180 fokos fordulatot tett, hogy mentse magát.
Ellenben az alkoholista ismerősöm, akivel közölte az orvosa, hogy a mája már nagyon tönkrement és tényleg az élete múlik rajta, hogy ne igyon alkoholt, nem változtatott, ugyanúgy iszik. Az alkoholizmus mentális betegség inkább mint szervi.
Nos, a magyarok zöme "alkoholista", tehát mondhatjuk nekik, hogy a mutyi kinyírja az országot, lepereg róluk.
Kevés magyar viszont a rákos beteg módjára reagál, és miután tudomásul vette a komoly bajt, inkább kivándorol, és teljesen új életet kezd.
Tömény irónia következik:
Egyébként meg fölösleges ríni a "nemzethalál" miatt, ilyen nép vagyunk és kész. A mutyinak évszázados hagyományai vannak. Sőt emiatt maradt fent a magyarság! A mutyi a nagy magyar lelkünk szerves része. Aki ellene hadakozik, a magyarságot támadja. ;-) A szerző nem is igazi magyar, hanem valami idegenszívű hazaáruló. ;-D

KGS_online (törölt) 2012.04.30. 16:49:37

pepibubó: "Egyébként a "Konkrétan mit lopott Gyurcsány?" kérdés....:
hat-nyolc "elmúlt" évünkkel együtt a jövőnk egy jókora darabját, azt lopta el.Nem csokiszeletet lopott a boltban, hanem a remény óriási, táblás "csokiját" a magyar néptől..."

Bocs, de nekem és családomnak SOKKAL jobb életünk volt 2003/4-től, 2010-től viszont folyamatosan romlik. Ez hitelekkel együtt így van. És ezt a belülről folyamatosan szétzilált Fletónak, és a stabilnak látszódó (szerinted hazudott) országnak tudom be.
Meg most aztán látsz reményt mi?

"...Meg azóta is, hogy képetelen egy őszinte, bűnt beismerő bocsántkérésre.."

Hát az, amiért kellett, már megvolt. Amire gondolsz, az nem volt bűn, eddig mindig az derült ki a bíróságokon, hogy az akkori törvények szerint nem volt bűneset.

"...2006. október 23-ának "leesett" azonosítói és az ezen bátorítás leple alatt elkövettetett bűnök.
Ezt kellene, kellett volna "lemosni" a véres-vörös mellényről, Gyurcsány úr, "elvtárs"!"

Nekem konkrétan megmentették az életemet, mint ahogy a Parlament előtti állami ünnep összes fellépőjéét is. Zenekarok, színészek, táncosok, stb. És éghetett volna az Országház is. Minden ország rendőrsége ezt tette volna a felfegyverzett, álarcos csőcselék ellen - csak több helyen, és még Európában is, tényleg keményebben.

Mesterlövész 2012.04.30. 17:42:59

@endike: És azt ki is felejtetted, hogy ájemef hitelt kétpofára a magyartos népnek!

Reggie 2012.04.30. 19:22:08

@KGS_online: "És éghetett volna az Országház is. Minden ország rendőrsége ezt tette volna a felfegyverzett, álarcos csőcselék ellen - csak több helyen, és még Európában is, tényleg keményebben."

Pontosan. Europaban a csocselek ellen leptek volna fel, nalunk meg talalomra mindenkit osszevertek, aki a kozelben volt. Meg sem probaltak kulonbseget tenni a csocselek es a tuntetok kozott. Ezek utan a tobbi rendor meg bujtatja is a rendorterroristakat es csodalkoznak, hogy emberek szemeben szart sem ernek.

épészmérnök 2012.04.30. 20:13:56

@Reggie: a rendőrnek nem feladata, hogy válogasson a tüntetésen lévők között. Sehol a világon. A te egyéni felelősséged, hogy odafigyelj - ha sok embert, és sok rendőrt látsz, akkor nyomás ellenkező irányba, nem pedig odakíváncsiskodni. Ilyen hülye sehol nincs a világon, csak Magyarországon.

épészmérnök 2012.04.30. 20:16:21

@épészmérnök: a magyarok mentségére legyen mondva, hogy soha korábban ilyen zavargások nem voltak, az emberek még nem tanulták meg, hogy ez hogy megy.
Most viszont már túlvagyunk rajta, tanulni kell belőle, nem utólag fényezni a saját tapasztalatlanságunkat.

Reggie 2012.04.30. 20:20:58

@épészmérnök: LOL. Dehogynem. Errol szol pl. a celzott kiemeles is.

piefke 2012.04.30. 20:42:36

@Reggie:

A célzott kiemelés egy egységesen ellenséges tömeg vezetőinek kiemelésére szolgáló módszer. Kevert, rendezetlen tömeg esetében épp az a gond (rendőrségi szempontból), hogy nincsenek egyértelmű viszonyok: nem tudni, kiknek a kiemelésével lehet az ellenséges tömeg irányítását, egységes mozgatását kiiktatni.

Reggie 2012.04.30. 21:00:07

@piefke: Teny, de akkor megis kell ilyennel foglalkozni... Raadasul szerintem az elvonulokat is meg kene kulonboztetni az ottmaradoktol, de hat ezzel is sok problema adodot. A fenti videora pedig egyik sem magyarazat, bar epeszmernok szerint szegeny aldogalo ember tehet rola, mert nem tajekozodott arrol, hogy barmikor szetverhetik a rendorok a fejet, minden ok nelkul.

piefke 2012.04.30. 21:08:44

@Reggie:

Hosszasan beszélhetnénk a magyar társadalom és benne arendőrök frusztráltságáról és az emiatt bennük lévő erőszak-hajlamról.

...Hát mit gondolsz, miért olyan agresszív a magyar közélet, az emberek viselekedése, a kommunikációs stílus? Ne hidd, hogy ami 2006-ban rendőri oldalról (is) történt, az külön értelmezhető a magyar társadalom általános mentális állapotától!

Reggie 2012.04.30. 21:15:44

@piefke: Valoban, de hagyjuk, mert offtopic igy is.

Ebben igazad van.

bekerült 2012.05.01. 08:12:00

A gond ezzel a bloggal az, hogy a nagy összemosásból indul ki és ezzel szándékosan kijelöl magának egy végkövetkeztetést ! Az tény, hogy gyarlók vagyunk és ezért bukott meg a "szocializmus" is ! Most azt próbálja bebizonyítani a blogíró, hogy semmi nem változott és ezért bukik meg a kapitalizmus is ! Ráadásul ugye, ennek mi emberek vagyunk az okai ! Tegyük hozzá, hogy azért olykor a mesterségesen felállított erkölcsi aggályok szerint ! Azt is írhatnám, hogy ez a blog is afféle Török Gáboros megoldás ! Persze ennek is, annak is meg van a célja, le kell amortizálni a nem kívánatos embereket, el kell terelni a figyelmet !
A gond az, hogy amíg Schmitt Pál a lemondásával letudta az egészet, Gyurcsánynak nincs miről lemondania és így lehet rágódni rajta pro és kontra, addig se figyel senki másra ! Sajnos a lóláb itt is kilátszik, hogy bizony ez a helyzet a 2 nagy pártnak kedvez és szinte biztos, hogy a kezük benne van az egészben ! Azért kíváncsi lennék, hogy ha Gyurcsányt ennek tudtával választanák meg miniszterelnöknek, mit szólnának hozzá a tisztelt mai okoskodók, akik egy szikrával sem különbek, sőt!

Csomorkány 2012.05.02. 10:23:57

No, ebben a cikkben még igazság is vagyon, úgyhogy gratula!

Egy gondolat a választott mottóhoz John Henry Newman bíborostól: Jézus igazából kérdezi, hogy "Képmutató, miért látod meg a felebarátod szemében a szálkát, és miért nem veszed észre a magad szemében a gerendát?" Newman válasza pedig: "Azért Uram, mert gyűlölöm a felebarátomat."

Azért problémám is van a cikkel: amiről ír, az a teológia nyelvén az "áteredő bűn". József Attila szavával: "hamis tanúvá lettél saját igaz pörödnél".

Namost, az áteredő bűnnel kapcsolatban valóban nem jó stratégia, hogy másokon számonkérjük, magunkat pedig fölmentjük alóla.

Viszont ha a másik bűnének konkrétan áldozatai vagyunk, akkor az önvédelemhez jogunk van, és nem azért, mert kevésbé vagyunk bűnösek, mint a másik.

Szóval abból, hogy tudatosítjuk, hogy ezt a sok alkalmatlan tökfejet mi szavaztuk be a Parlamentbe, és bennünket tükröznek, még nem következik, hogy ne kellene konkrétan cselekedni a politika megtisztításáért, és az alkalmatlan politikusok kipakolásáért. Nem azért, mert jobbak vagyunk náluk, hanem csak azért, mert önvédelem is van a világon.
süti beállítások módosítása