2012.04.25. 21:55 Szerző: Đđ

Ki nyerte a szabadságharcot?

 

„Lieb' Vaterland, magst ruhig sein,

Fest steht und treu die Wacht, die Wacht am Rhein!”

 („Kedves hazám, nyugodt lehetsz,

Szilárdan és hűen áll az őrség a Rajnánál!”)

 

Max Schneckenburger: Az őrség a Rajnánál - 1840

 

 

-           Mégis megnyertük a háborút?

-           Nem!

-           Elvesztettük?

-           Nem!

-           Nem értem: nem nyertük meg, de nem is veszettük el?

A fenti párbeszéd A halál 50 órája (Battle of the Bulge – 1965) című filmben hangzik el – de elhangzik most sok-sok magyarországi beszélgetésben is, a tegnap és ma Brüsszelben történtek kapcsán.

Tessék mondani: tart még a szabadságharc? Áll még az őrség a NER kapujában? Mert mintha úgy tűnne: Orbán tegnap végül is az IMF-hitelt választotta, nem a „szabadságot”… És mintha Brüsszel szilárdabban állna, mint valaha…

…Hogyan lehet úgy eladni egy kapitulációt, hogy az úgy tűnjön, mintha az ellenfél tette volna le a fegyvert? Egyáltalán: letette-e Orbán a fegyvert, vagy épp az Európai Bizottság hátrált meg? Nézzük a számokat: eredetileg három témakörben dúlt a vita Magyarország (pontosabban: annak jelenlegi kormánya) és a Bizottság között:

1.     A jegybanktörvény ügyében.

2.     Az adatvédelmi biztos függetlensége tárgyában.

3.     Az igazságszolgáltatási reform kérdésében.

És mi történt tegnap-ma?

·          A jegybanktörvény kifogásolt kitételeivel kapcsolatban „a magyar hatóságok garanciát adtak arra, hogy teljes mértékben megváltoztatják úgy a jegybankra vonatkozó jogszabályt, hogy az garantálja a jegybank függetlenségét”. A Bizottság „lezárja a jegybanktörvényt érintő kötelezettségszegési eljárást, amint a releváns törvénymódosításokat elfogadta Magyarország”.

·          Magyarország kézzelfogható lépéseket tett annak érdekében, hogy az uniós jogszabályokkal összeegyeztethetők legyenek azok a magyarországi törvények, amelyek relevánsak a stabil és független jogi környezet biztosítása szempontjából, a kiszámítható jogi környezet ugyanis a befektetői bizalom és a makrogazdasági egyensúly szempontjából is rendkívül fontos.

·          Az adatvédelmi biztos függetlenségét garantálni kell, az igazságszolgáltatási reform ügyében pedig az eu-s joggal való harmonizációt garantálni kell, és mivel ez egy sürgető kérdés (a két eljárás bíróság elé kerülése), ezért a Bizottság azt kéri a Bíróságtól, hogy sürgősen tárgyalja ezeket, illetve a magyar hatóságoktól azt kéri, hogy mindeddig függesszék fel a jogszabályok alkalmazását.

·          „Magyarország jelezte elkötelezettségét az irányban is, hogy teljes mértékben végrehajtja a Velencei Bizottság ajánlásait az igazságszolgáltatás területén.

·          A magyar miniszterelnök megígérte, amennyiben kormánya elvesztené a pert akár az adatvédelmi biztos, akár az igazságszolgáltatás átalakítása ügyében, akkor azonnal módosítanak majd a törvényeken.

·          A tárgyalások végleges lezárásához szükség van arra a Bizottság várakozása szerint, hogy teljes mértékben végrehajtsák a magyar hatóságok a most jelzett elkötelezettségüket.

Magyarán: ha Orbán (mert ki más döntene?) ezúttal az utolsó pontig végrehajtja, törvénybe iktattatja mindazt, amit az EB diktál és nem csupán játszik a szavakkal, az ígéreteivel, mint múlt ősz óta, akkor lesz megállapodás, egyébként nem! A tárgyalások elindulhatnak - de ahhoz, hogy az Orbán-kormány hozzájusson az IMF-hitelhez, végrehajtott törvényi változtatások kellenek. Ez azt jelenti: az EB nem hisz Orbán ígéreteinek, nem bízik Orbánban – csak a befejezett tényeknek fog hinni, csak azokra ad majd pénzt.

Ahogy tegnap is írtuk (Terelgeti nyáját, dédelgeti álmát… - http://progressziv.blog.hu/2012/04/24/terelgeti_nyajat_dedelgeti_almat), Orbánnak aközött kellett választania, hogy vagy folytatja a hosszabb távon reménytelenül sokba kerülő „piacról finanszírozást”, vagy elfogadja a „brüsszeli feltételeket” és ezentúl betartja az EU-s tagságból következő jogi kötelezettségeket.

Ez utóbbit választotta. Tegnap az történt, hogy Barrosonak „letette a nagyesküt”, aztán Barrosoék leültek, meghányták-vetették Orbán nagyesküjét – és azt mondták: „Ám legyen! Leülünk veletek tárgyalni – de a hitelnyújtás feltételein nem változatunk: vagy EU-konformmakká teszitek a vitatott törvényeiteket, vagy nem lesz sikeres a tárgyalás!”. Amikor tehát tegnap Orbán kijött Barrosotól, még nem volt EB-döntés a tárgyalásokról, csupán annyi volt, hogy azok az akadályok „hárultak el”, amelyeket eddig ő támasztott, t. i. a nem EU-konformitásával… AZ EB tegnap csak annyi „kompromisszumba” ment bele, hogy Magyarországnak nem kell a tárgyalások indulásával megvárnia az itthoni törvényváltoztatásokat, de a sikeres tárgyalás-lezárulás előfeltétele, hogy azok megtörténjenek. Némi időt nyert a kormány, de – ismételjük – a hitelhez jutás feltételeiben nem ért el „lazulást”. És ezt az időt sem Orbánéknak adták: mi, magyar állampolgárok kaptuk, azért, hogy mihamarabb véget érhessen az az eszement időszak, amikor Magyarországot 9%-on kell finanszírozni – és persze majd ezt a 9%-ot kell a magyar állampolgároknak vissza is fizetni… Nem vált be az orbáni taktika: nem sikerült „kifárasztani” az EU-t – az „őrség” továbbra is „szilárdan áll”…

Ez volt az eső olyan eset az EU történetében, amikor egy tagállam kormánya megkérdőjelezte az európai demokratikus értékeket és olyan törvénykezési gyakorlatba kezdett, amely igen kevéssé volt tekintettel a hatalommegosztásra és a mindenkori hatalom ellenőrizhetőségére. Az EU eddigi történetében még nem fordult elő, hogy egy tagállamban egy kormány azon igyekezzen, hogy „megvonja a demokráciát” a saját állampolgáraitól – és mivel ez volt az első ilyen eset, időbe tellett, amíg az EU döntéshozói felfogták, hogy egy legitim módon megválasztott kormány is cselekedhet vastagon és konzekvensen illegitim módon. Idő kellett nekik ahhoz is, hogy hatékony stratégiát alakíthassanak ki a helyzet kezelésére: olyan stratégiát, amely nem kelt feszültségeket az EU-tagállamok között és nem is sérti az EU alapokmányait. …És az EU úgy találta: a legjobb, ha hagyják érvényesülni azt a gazdasági potenciálbeli különbséget, amely (nem éppen Magyarország javára) fennáll. Hagyták, hogy Orbán maga válasszon sorsot: leteszi a fegyvert – vagy finanszírozhatatlanná teszi az országát és abba bukik bele. Az EU szempontjából gyakorlatilag mindegy volt: Orbán ellenállása így is-úgy is megszűnik

…És most már csupán azt kell az EU-nak kivárnia, hogy elteljen egy a két, immár erős ellenőrzés alatt tartott két év. Azután pedig minden valószínűség szerint ad acta kerül Orbán.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr294473697

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Felmentették Ultra Ibolyát az UV Zrt. ügyben 2012.04.26. 16:20:44

A mai napon pont került a közvéleményt évek óta lázban tartó UV Zrt. néven elhíresült ügy végére, melynek elsőrendű vádlottját Ultra Ibolyát több millió ember megbetegedéséért, és évente több tízezer ember haláláért tették felelőssé. Ultra Ibolyát, az ...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.04.26. 13:21:27

Egy évnyi szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van, 24 éve megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipuláció t...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.26. 13:18:48

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám mind MSZMP-s, mind “demokrata” múltja alatt jó pénzt kapott azért, hogy igazgatott, elnökölt, kurátorkodott és tanácsokat adott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságá...

Trackback: Mennyibe kerül nekünk a Fidesz szabadságharca? 2012.04.26. 13:16:58

  Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba. Fejenként naponta több, mint 70, hetente 500, havonta 2000, éves szinten 25.000 forintjába kerül minden egyes magyar adófizető polgárnak a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Satyala 2012.04.26. 09:43:21

Én ugyan nem értek hozzá, de úgy látom az EU adott Orbánnak egy újabb időhúzási lehetőséget. A piac megnyugszik, erősödik a forint, az állampapírokat normálisabb kamatokkal lehet majd eladni, talán még devizáért is, és Orbánnak ezért nem kellett mást tenni,csak megígérni hogy jófiú lesz.
Kifizeti a lejáró IMF részletet, majd újra kezdi az időhúzást. Amikor a forint megint 300-ig kúszik, akkor majd átírják a törvényeket, amit a piac újra pozitívan fogad, a forint újra erősödik, és újra sok időt nyerhet, de még akkor sem kell megállapodnia. A médián keresztül folyamatosan pozitív híreket szivárogtatva sokáig ki lehet így húzni. Persze kérdés, hogy akkor valóban szükségünk van-e a hitelre, ha csak a hitel ígérete elég, hogy Mo a piacról is tudja finanszírozni magát? Ha viszont az EU tényleg a politikánkba akar beleszólni, akkor ezt most nagyon elrontották, hisz most adtak Orbán kezébe +1 évet, ameddig nem kell változtatni semmin. Jelzem még egyszer, én nem értek hozzá,

dany82 2012.04.26. 09:55:27

Figyu,

akkor most hogy van? A jegybankelnök fizetésének csökkentése és az eskü letétele mégis csak európéer, mondhatni progresszív lépés?

Vagy mi?

Eddig miért nem volt az?

Az pedig, hogy a kormány az összes többi kérdésben hajlandó engedni már kb februárban nyilvánosan deklarálva lett, mégsem indultak meg a tárgyalások.

Miért nem?

Satyala 2012.04.26. 11:17:30

A tárgyalás ami megindul, az kb olyan lesz mint amikor én kapok egy időpontot a banktól, hogy elmondhassák a saját feltételeiket. Az EU feltételekre már ígéretet tettek, bármennyit is érjen a szavuk, de az IMF-el még meg kell állapodni. A kormány hatalmas áttörésként értékeli, kommunikálja a történteket, de valójában semmi sem garantálja hogy lesz megállapodás, ahogy azt sem hogy Orbánék megakarnak állapodni. Ha megállapodnak, akkor is csak ott vagyunk, mint fél éve, vagy ha úgy tetszik 2 éve.
Az azért jellemző a kormány megállapodási készségére, hogy csak az előkészítésre heteket szánnak.
Gondolom a parlament, a vitatott törvényeket 100x megrágja majd, hetekig, hónapokig lehet ezzel húzni az időt. Orbán meg szét tárja a karját, hisz, én nem tehetek róla, nálunk demokrácia van. Az hogy ugyan ezeket a törvényeket pillanatok alatt szavazták meg...
Őszintén szólva az hogy Orbánék melyik nap mit mondanak, azt még Mo-n sem tudjuk követni, hisz amíg pl Orbán az EU-nak nyalt Brüsszelben, ugyan akkor Mo-n az EU, és az IMF ellen békemeneteltek a Fideszesek.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 11:58:40

Az EU pont leszarja hogy milyen törvények vannak itt.

Ezen törvényeket csak azért kritizálja, mert meg merészeltük adóztatni a bankokat és a multikat.

Mert védjük a földjeinket, és támogatjuk magyar cégeket.

Ez az ami nem tetszik az Európai bankár képviselőknek.

Ezért szívatnak minket..

Bár abban kétségtelenül igazad van, ha nyer az MSZP akkor ezen eljáráok megszünnek majd. Hisz az MSZP maximálisan kiszolgálja a bankokat, és a piacot, eladja az országot bárkinek.

Miközben persze ők is bővitették pl a monetáris tanácsot, épp Simor kinevezése okán.

fidzsi 2012.04.26. 12:05:39

Azt azért ne állítsátok, hogy Orbán nem
akart eddig semmiféle hitelformát. Ez nem
lenne méltó egy echte progresszívhez. Hónapok óta az ún. védőháló konstrukciót
szajkózzák kedvenceim. És ez a "klúja" a
dolognak. Ha sikerül az elővigyázatossági
formát kicsikarni "havaj", Vikim megdicsőül. Ha nem, gebasz. Én, mondjuk, mint droid egyrészt, másrészt mint haszonelvű egyed, a védőhálóért drukkolok. Bocs.
Tisztelettel. fidzsi, droid, de Magóg.

collateral collector (törölt) 2012.04.26. 12:07:55

mi történik akkor, amikor orbán viktor kényszerből, a saját akarata és a saját elképzelései ellenére kénytelen meglépni valamit?

15 forinttal lesz olcsóbb az euró egy nap alatt szinte.

de ne legyenek kétségeink: megy tovább a kamu, a hazudozás, a blöffölés, az időhúzás, a kettős beszéd.

ez az ember még véletlenül sem fogja azt tenni, ami az országnak az érdeke lenne. ő mindig az ország érdeke ellenére fog cselekedni.

de azért jó volt látni, hogy viktor letérdelt egy kicsit. meg olyan rosszul nézett ki ezen a héten, csak nem beteg?

ja, és nagyon aljas dolog azzal érvelni, hogy "nem fogadjuk el a politikai feltételek szabását egy hiteltárgyaláson". aki elhiszi, hogy a bíróságok, a bírók függetlensége NEM gazdasági kérdés, hanem csak politikai, az simán hülye.

Kono 2012.04.26. 12:17:36

Bocsánat, de én, ha tárgyalásra megyek, nem írom ki a blogomra reggel, hogy milyen lapokkal játszom.
A tárgyalás folyamat éppen erről szól, vagy nem?

HA egy ország tárgyal, akkor az miért más? Sokkal inkább érdeke, hogy úgy szülessen megállapodás, hogy senki se tudja igazából, milyen lapokkal játszunk. Normális vezető ezzel tisztában is van.

Ne legyenek illúzióitok, rég nem a jegybanktörvényről volt szó kedden, hanem arról, hogy Mr. Barroso-t hogyan kompenzáljuk azért, hogy zöld utat kapjunk.

dadddd 2012.04.26. 12:41:39

@Trompf: "Mert védjük a földjeinket, és támogatjuk magyar cégeket."

Bár így lenne...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.04.26. 12:44:22

Helló blogger,

Olvashatatlanul apró a betű a blogon, nem tudnál theme-t váltani, hogy olvashatóbb legyen?

Vagy html-ben beszúrni < font size=2 > vagy bármi egyéb megoldás?

we 2012.04.26. 12:59:07

A helyzet helyes értelmezése: lenyomtunk néhány kokit, kiosztottunk néhány baráti sallert. Legfőképpen pedig nekünk Brüsszel (=Moszkva) nem diktálhat!

béla a görög (törölt) 2012.04.26. 13:06:46

"Hogyan lehet úgy eladni egy kapitulációt,"

hehehe.
remélem a sok 'gerinces' fideszes meg mélymagyar majd kimegy gyújtogat egy sort :D

Amúgy szerintem még senki nem hisz senkinek. Ez a szerencsétlen hülye (Orbán) az elmúlt 2 évben csak kinyilatkoztatott, kijelentett, stb.
Na most meg meg kéne EGYEZNI - kb. ennyit Orbánról mint politikusról. Beszédet tud tartani de attól még csak szónok nem politikus.

Ami kárt ez(ek) okoztak... Éveket vesztegettek el az oktatásban/egészségügybe (szociális népszavazás) a gazdaságban. az mind pénz

Satyala 2012.04.26. 13:09:47

@Trompf: Ha a földek megvédése alatt arra gondolsz, hogy a Fidesz közeli gazdák veszik meg az egészet, egy nyílt pályázaton, ahol titoktartási szerződést iratnak alá a pályázókkal, és így azt sem lehet tudni, ki mennyit is ígért,+ a nyertesek az állatokat egymáshoz szállítgatták hogy megfeleljenek a kiírásnak, na akkor megvédték. Persze nem azért történt, mert 2014-ben lejár a külföldiek földvásárlási moratóriuma...
Megmertük adóztatni a bankokat, multikat. Igen! Ők meg bepereltek minket, és ha nyernek, akkor a kormány rajtad, és rajtam fogja behajtani a kiesést adó formájában, hisz törvényt is hoztak rá. Az MSZP-töl épp annyira mentsen meg az isten mint a Fidesztől vagy a Jobbiktól...

belekotty 2012.04.26. 13:16:46

@Kiszámoló: A CTRL + + esetleg? Tudod a legtöbb böngésző nagyít a hatására. :-))

Roy 2012.04.26. 13:19:50

@Trompf: Az Eu nem sz@rja le, hogy milyen törvények vannak itt.
A bankok, a multik, és a telekomunikációs cégek megadóztatását meg mi fizetjük ki, ha neddig nem vetted volna észre.
Valóban megvédjük a földjeinket. Több száz hektár földet már bérbe is adtak fidesz közeli vállalkozónak, igaz semmi köze nincs a mezőgazdasághoz.
Támogatjuk a magyar cégeket. Ezért dől be naponta több magyar vállalkozás.
Persze a fidesz közeliek kapják a nagy megrendeléseket.
A többit meg fenyegetik, ha nem fizetik a kormányunk álltal elqrt 16%-os adó miatt a különbözetet a dolgozóknak.
Nos ennyi a balf@sz kormányunkról. Az a lényeg, hogy te másképpen látod.
Valószínűleg te is a fülkeforradalmárok táborához tartozol. A BÉKEMENETEKEN REMÉLEM RÉSZT VETTÉL?

paleowit 2012.04.26. 13:20:50

Jó a poszt. Egyetértek. Nyilvánvaló, hogy kultúráltan, de helyre tették a fiút! Meg Satyala-val is egyetértek. Mert nem tudjuk mi jár a fejében. Mi van akkor, ha nem is akar IMF hitelt? Mert az arcvesztés lenne, és erre ő nagyon kényes, meg nem is jól adná ki magát a táboron belül. Viszont máris zuhan a kockázati felárunk és így a piacról finanszírozás is olcsóbb lesz.
Egy biztos, még semmi sem biztos! Léptünk egyet előre, de a köd nem lett átláthatóbb!

Balt 2012.04.26. 13:26:36

A tegnapi blama után sztem kár volt feszegetned a pofonládát...

Mária 2012.04.26. 13:30:16

@Trompf:

Legalább ne néznéd komplett hülyének azokat, akiket meg akarsz etetni a fideszes kommunikációs panelekkel :)

*

"Az EU pont leszarja hogy milyen törvények vannak itt." - a kötelezettségszegési eljárások amiatt vannak, hogy a magyar törvények sértik az EU törvényeket, amiknek a betartását a csatlakozással vállaltuk

*

"Ezen törvényeket csak azért kritizálja, mert meg merészeltük adóztatni a bankokat és a multikat." - ezzel szemben Orbán azt követeli, hogy ne a Zemberek fizessék meg az adókat. Hanem mondjuk az Üregi Nyulak, meg az Őzek.

*

"Mert védjük a földjeinket, és támogatjuk magyar cégeket." - megvédjük az átlagos vállalkozóktól a földjeinket, csak a Fidesz-közeli "új földesuraknak" jut bagóért belőle. Támogatjuk a CBA-t és a többi fideszközeli céget.

*

"Ez az ami nem tetszik az Európai bankár képviselőknek." - ez a saját hazája iránt felelősséget érző magyar állampolgároknak se tetszik

király vagyok 2012.04.26. 13:36:37

dicsak tesó nem hülyék azok ottan le vólt ezmá előre vajazva csak tikteket szopatnak ilyenel mert parasztokat lehet
kis játszodás volt de asz megszorittás a lényeg asz meg beszopjátok ugyis
fizessen is a gyáva paraszt, nemiga

J.László 2012.04.26. 13:40:18

@király vagyok:
Bocsánat, félrement a patkányom. Nem Neked szólt a hozzászólás.

J.László 2012.04.26. 13:40:47

@Mária:
Mária. Téged ki fizet?

király vagyok 2012.04.26. 13:42:18

@J.László: nekem senkise fizessen megszerzem ami kell elveszem
fizetésre a gyáva szar kuncsorog

király vagyok 2012.04.26. 13:43:57

ja jóvan azé válaszoltam dicsak

MacChicken (törölt) 2012.04.26. 13:44:47

Ez nyilvanvalo idohuzas Orban reszerol. Esze agaban sincsen modositani a torvenyeken. Miert verte volna keresztul olyan gyorsan a modositasokat, ha szandekaban allna visszacsinalni oket? Idot nyert megint. Szepen leepit mindent ami a demokraciara emlekeztet, helyzetbe hozza a sajat embereit mindenhol es kesz. Mit erdekli ot, hogy a kisemberek napi megelhetesi gondokkal kuszkodnek? Nyakukba aggat meg adokat ha penz kell.

lajafix 2012.04.26. 13:46:32

@Trompf: "Miközben persze ők is bővitették pl a monetáris tanácsot, épp Simor kinevezése okán."

Simort 2007ben nevezték ki, a tanácsot 2005ben bővítette ki Gyurcsány, tehát utolsó mondatod is sültbolondság, a korábbiak meg a szokásos összeesküvéselméletekből ismerősek.

Szvsz az EUt már azért nem érdekli az MNB elnök fizetése mert Simornak már 1 éve sincs hátra, lehet hogy hamarabb fog lelépni, mint megegyezik a kormány és az EU...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.04.26. 13:46:33

@belekotty: ezzel együtt is pocsék a betű és apró. Csak váltani kellene egy másik blog kinézetre.

Kinagyítottam, de így sincs kedvem végigolvasni, pedig gyakran jókat ír.

Kutchek (törölt) 2012.04.26. 13:49:30

Kíváncsi vagyok meddig szalad fel az EUR, ha kiderül mégsem "győztünk" Brüsszelben.
Ha ez is csak egy shortolásra volt jó...

J.László 2012.04.26. 13:49:55

@lajafix:
Amikor Ferenc barátunk bővítette a monetáris tanácsot, az EU nem szólt egy árva szót se. Hogy van ez?

J.László 2012.04.26. 13:50:39

@lajafix:
Simorról meg annyit, hogy 2008 óta az ég világon nem csinál semmit. Vicc.

lajafix 2012.04.26. 13:52:02

@MacChicken: "Idot nyert megint."
Dehogy is nyert időt, törleszteni kell az imf hitelt, a kockázati szint magas, finanszírozni nem fogja tudni az országot a piacról, ha nem állapodik meg gyurcsány sorsára jut.

"a kisemberek napi megelhetesi gondokkal kuszkodnek?"
Ha megállapodik, akkor fognak csak igazán gondokkal küszködni a "kisemberek" ua OV még mindig az ország erején felül tartja a szavazói többséget, ahogy gyurcsány tette...

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.04.26. 13:54:12

Na beesettmellű, görbeorrú, szakállas, vágottfaszú, sábeszes terroristák! Nem tudjátok megemészteni Viktor győzelmét?
Áruljátok csak tovább hazánkat! Biztos ki lesztek még egyszer fizetve érte!

J.László 2012.04.26. 13:54:58

@Kutchek:
Viktor lefizette Barrosot, az EU-t és a világ összes hírügynökségét, hogy tálalják a kormány valamiféle sikerének a dolgot, hogy ő és a Kövér megshortolhassák a forintot.

J.László 2012.04.26. 13:55:39

Lázárt kifelejtettem, bocsánat.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 13:56:38

@Mária: Köszönjük Mária !
Leülhetsz.
Ismerjük az elkötelezettségedet és aggódásodat.

Szaladgálj árulkodni és ázatni az országot , mint szoci elvbarátaid, és védd a bankokat, örömködj, ha a bankok adóztatása kapcsán szivatják országunkat.

Ahogy szoktál.

A földosztás kapcsán külön vicc, hogy Fideszes érdekeltségeket emlegetsz.
Emlékeztetnélek eme mondatokra Lampert Mónika szájából:
"Higgyétek el, tudjuk a dolgunkat. Én olyan javaslatot fogok a frakciókkal való egyeztetés után a kormány elé terjeszteni, ami a kormánypárti politikusoknak és a szocialista politikusoknak erős lehetőséget és mandátumot ad a regionális területfejlesztési tanácsban. Ez az összeg egyébként is nagy izgalmat okozott, legalábbis a sajtó szerint"

lajafix 2012.04.26. 13:58:33

@J.László: "Amikor Ferenc barátunk bővítette a monetáris tanácsot, az EU nem szólt egy árva szót se."
Szólt. Nézz utána. Csak akkor épp nem kilincseltünk hitelért az EUtól, hanem ömlött a piacról sajnos.

"Simorról meg annyit, hogy 2008 óta az ég világon nem csinál semmit. "
mit kellett volna csinálnia?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 13:58:39

@lajafix:
Szóval a szocik is bővítették a monetáris tanácsot, és ez mégse szórta az EU szemét.
És miért ? Mert nem adóztattak bankokat, hanem vették fel számolatlan a hiteleket.

És ezen szocik által beejtőernyőztett emberkék válaszották meg Simort, aki most kifogásolja a bővítést..

Beszarás a kettős mércéje Simornak is, és nektek is.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 14:00:42

@lajafix: Ne hazudozz..
Nem volt se szankció, se eljárás semmi.

Mert nem a bővítés miatt van most se, hanem ez az egész a bankok bosszúja az EU kivitelezésében.

Az MSZMP kinyalta a bankvilág seggét, kiárusította a közműveket, országot, cégeket, és eladósított minket.
Még szép hogy nem büntették.

J.László 2012.04.26. 14:02:40

@Trompf:
"Szólt. Nézz utána."
Te nézz utána. A semminek én nem tudok utánanézni.

"mit kellett volna csinálnia?"
Tőröl metszett homo sovieticus kérdés. Azért van ott havi 2 millióért, amit kikér magénak, hogy védje a forintot.

J.László 2012.04.26. 14:11:12

@Mária:
Trompf hozzászólásához mit szólsz, Mária? Lampert Mónikáról is mondhatnál valamit. Itt már az terjeng, hogy a Fidesz önkormányzatok adósságai tehetnek mindenről.
Nem feleltél a kérdésre: téged ki fizet?

GrenAbla 2012.04.26. 14:12:34

@fidzsi: ha nem tennél minden második szó után sortörést, lehet el is olvasnám, amit írsz.

DorMiX 2012.04.26. 14:16:41

"Életünket és Vérünket... de ne ma Pénzünket!"
LOL
Micsoda Daliás időket élünk meg, lesz mit mesélnem a gyerekeimnek és az unokáimnak.
Nagymajtény, Világos, Kiegyezés, 56, "Megyegyezés 2012"

Kutchek (törölt) 2012.04.26. 14:20:29

@J.László: Akkor úgy mint tavaly év végén?
Kidobták Matolcsyt a kamerák elé, hogy mondja azt, hogy tárgyalni fogunk. Egyből bekajálta világ, és erősödött a HUF. Aztán láttuk mi lett belőle.

Most emelni kellett a tétet, mert senki nem kajálja be a Gyuri mond valamit. Így a bubi helyett mért a királyt kellett lehívni....

J.László 2012.04.26. 14:23:46

@Kutchek:
Aztán mások gyártanak folyton összeesküvés elméleteket.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:25:30

Posztoló, talán hagyni kéne már ezt az Orbán = Hitler egyenletet a wachtamrheinozással. Elsősorban azért, mert q unalmas és gyenge. Másodsorban mert óvatlanul oda sorolod be magad ezekkel a "tréfákkal", ahová nem is gondoltad.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:27:42

@J.László: hát így van ez. Maoista a leninistának nem vájja ki a szemét.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:30:48

@Mária: a legalantasabb jellemhibáitok egyike, hogy akik kimutatják a gondalatmeneteitek önellentmondásait, azokat azonnal lefideszesezitek. Nem is véletlen, hogy ezzel még a középen állók megvető utálatát is sikerül kivívnotok magatok ellen.

lajafix 2012.04.26. 14:34:31

@Trompf:
Simort nem a montan tagjai választották ki, hanem a mineln nevezte ki, így szól a törvény. Gyurcsány épp azért nevezte ki 2005ben a mamelukokat -akik A hóthülye Bánfin kívűl nem nagyon kavartak be a döntésekbe- mert Járai 2007ig volt poziban.

"Nem volt se szankció, se eljárás semmi."
Most sincs eljárás és szankció az mnb miatt. Ja megállapodás sincs, ami nekünk kellene. Fordítva ülsz a lovon most mi vagyunk rászorulva az EUra, akkor nem voltunk. Ennyit arról, hogy mennyire kényszerít minket az EU. Semennyire, jogod van ugyanolyan butának maradni mint eddig.

épészmérnök 2012.04.26. 14:34:46

@van-itt-ész: :-DDDDDDDDDDD

Te kisfiam tényleg azt hiszed, hogy ez győzelem?

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:39:10

@lajafix: egész pontosan úgy kellene fogalmaznunk, hogy a 68-as Kohn-Bendit-Barroso-Rehn-banda először megteremtették annak kényszerítő szükségét, hogy Magyarország súlyos anyagi függésbe kerüljön az IMF-től, noha nem lenne rá szüksége (különféle terror- és bosszúhadjáratok, ha nem vesszük fel a tukmált pénzt), utána meg zsaroló szemétkedésekkel elnyújtják azt az időt, amikor a befektetők tovább nyúzhatják Magyarország bőrét.

Đđ 2012.04.26. 14:40:38

@Trompf:

A fideszes földosztogatásról - csak hogy képben legyél az általad preferált társaságról:

www.origo.hu/itthon/20120425-fejer-megyei-foldberleti-palyazatok-nyertesei.html

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:40:58

@belekotty: alantas oldalbüfögés. Talán erről a mocsok stílusról kellene leszokni - oldalfüggetlenül minden trollnak.

lajafix 2012.04.26. 14:41:05

@J.László:
"Te nézz utána. A semminek én nem tudok utánanézni."

talán megtalálod benne:
index.hu/gazdasag/magyar/mt050131/

"őröl metszett homo sovieticus kérdés. Azért van ott havi 2 millióért, amit kikér magénak, hogy védje a forintot. "

Ja bocs azt hittem értesz hozzá, ha már ennyire kinyilatkoztatsz hülyeségeket.
Védte a forintot is, mit gondolsz miért volt magas a kamat? Ja hogy jobb lett volna fiskális oldalról nem elbaltázni, de ezt te nem érted, te azt hiszed hogy kap valaki x milliót és akkor megcsinálja azt ami nem a feladata? Merthogy a forint árfolyamingadozásának nem az mnb az okozója és az mnb nem a hülyék képzelgéseiben élő szervezet ami a fiskális hülyeségeket érzéketlenné tudja tenni.

belekotty 2012.04.26. 14:41:48

@Kiszámoló: Nyomd meg a CTRL + + még kétszer, háromszor!

Satyala 2012.04.26. 14:42:48

Te jó ég! Azért nagy győzelemként nem kellene eladni a tegnap történteket. Hogy a kormány ezt teszi, az persze természetes, de normális ember ennek nem dől be, az elmúlt 2 év, meg az EU,IMF elleni békemenet után.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:42:57

@lajafix: "Ja bocs azt hittem értesz hozzá, ha már ennyire kinyilatkoztatsz hülyeségeket" - ez elég inkonzisztens és inkonzekvens hozzábüfi volt.

belekotty 2012.04.26. 14:43:27

@Marcangoló Korelnök: Jól van! Mert az ország függőségét a fentiek teremtették meg, igaz? Kérd vissza a lobotómiádra kifizetett összeget, mert láncfűrésszel csinálták! :-))

lajafix 2012.04.26. 14:43:35

@Marcangoló Korelnök: tehát nem az a hülye aki beleugrik a kútba, hanem az aki mondja? hagyd abba csak igazolod a tételt hogy minden országnak olyan vezetése van amit megérdemel...

belekotty 2012.04.26. 14:44:18

@Marcangoló Korelnök: Mert ez nem oldalbüfi volt? Ugye, te idióta?

Đđ 2012.04.26. 14:44:32

@Marcangoló Korelnök:

Hmm... Szóval, ha jól értem, egy maoista-szélsőbalos-extrémliberális banda uralja/terrorizálja az Európai Uniót... Csak azt nem értem, mit szólnak ehhez a kifejezetten jobboldali, konzervatív európai gazdasági elitek?

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:45:10

@lajafix: higgadj, Gyurcsánynak vége. Ezt Barroso szegény még nem látja a gyanúsan cukorbeteg malacszemei mögül, de te biztos lehetsz.

lajafix 2012.04.26. 14:45:47

@Marcangoló Korelnök: hozábüfi, itt én érveltem eddig szerintem ... hogy te nem érted az a te problémád.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:45:58

@Đđ: lefeküdtek nekik. Láttunk már ilyet, pl. Tildy Zoltán.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:46:50

@belekotty: majd ha szalonképes leszel, folytathatjuk a diskurzust.

Đđ 2012.04.26. 14:48:00

@Marcangoló Korelnök:

Azért arra befizetnék, ahogy a Thyssen-Krupp, a Bosch, a Siemens, a VW, a Shell, stb. befekszik néhány zavaros fejű alaknak!

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:48:34

@belekotty: nem az volt. Az oldalbüfi az, amikor egy jellemtelen csótány nem a vitapartnerének a szemébe mondja a véleményét, hanem egy harmadik félnek adresszálja.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:50:38

@lajafix: rosszul tudod, az nem érv volt, amit annak hiszel azon az ingatag alapon, hogy tőled származik.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:52:05

@Đđ: Hitlernek is befeküdtek. Épp' ugyanezek.

Đđ 2012.04.26. 14:53:12

@Marcangoló Korelnök:

Khm... Az öreg Robert Bosch pl. éppen nem...

lajafix 2012.04.26. 14:54:22

@Marcangoló Korelnök: ha nem érv volt akkor cáfold. Ezt hívnák vitának mert amit eddig előadsz az csak mellébeszélés.

nincsennek kétségeim hogy nem tudod, buta tök vagy.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:54:57

@Đđ: igen, bocs, ő valóban kivétel.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:56:57

@lajafix:

ezt a mondatodat kifogásoltam:

"Ja bocs azt hittem értesz hozzá, ha már ennyire kinyilatkoztatsz hülyeségeket".

Ez azért nem érv, mert sunyi, alantas, személyeskedő kötözködés. Hát ennyi. (És külön jellemző, hogy ezt te érvnek hiszed.)

orient 2012.04.26. 14:57:10

@Trompf: @J.László: egyszerúek vagytok mint a faék. Lehet a piacot szívatja a kormány és ezért büntet, és nem veszi a állampapírjainkat csak magas kamaton (8-9% jelenleg) és Olaszországban mikor 7% adták már államcsődöt kiáltottak. Kvázi 7% vagy a feletti kötvénykibocsátást gyakorlatilag már nem tud egy ország kifizetni csak akkor ha min. 5-6%-t nő a GDP-je évente, ettől mi meg olyan messze vagyunk mint Matolcsy az összeadástól.

Tehát most azért szívunk ugye mert a bankok meg a multik meg a zsidók meg az egész világ ellenünk fordult. Tudod hol mondják ezt reggeltől estig? Iránban meg Észak-Koreában és Fehéroroszországban ahol még villanyáramra/világításra sincs pénzük, és szinte éheznek, de ők bátran függetlenül tökön rúgják a pénzvilágot. A szar Dél-Korea meg hagyta magát gyarmatosítani és a sok multi meg mindenféle kapitalista, imperialista csőcseléket engedtek be a mocskos pénzükkel, és közben mindenbe beleugatnak, csak közben a világ egyik legfejlettebb országa lettek. Kína mitől nő 10% -ot évente ha nem a mocskos imperialista tőkétől? Lehet igen a "pénzvilágot" szívatni, de megéri? Lépjünk ki az EU-ból aztán a Csehek, Lengyelek, Szlovákok akik mint gyarmatosítva lettek és hagyták magukat a szemét kapitalista tőkének bemocskolni őket, na ők nyugati szinten élnek majd 10-20 éven belül mi meg csatlakozhatunk a Fehérorosz-Észak-Korea büszke tengelyéhez de szabadok leszünk és nekünk senki sem ugat majd? Komolyan ti valami volt Mszmp tagok vagytok mert kb. ott voltak ilyen eszmék.

Ja u.i.: csak mielőtt infarktust kapnátok elárulom Magyarország Mátyás Király után, kvázi 1526-s mohácsi vész óta gyarmat. Ezt le kell nyelni, sajnos egy ekkora ország nem maradhat 100% független mert semmink sincs, se nyersanyagunk, se világmárkáink (nem KGST alatt sem voltak) és mezőgazdaságból meg eddig minden ország éhen halt eddig, tehát az sokra nem elég mert nem igazán nyereséges a föld semelyik pontján sem...

Kérdés hogy abszolót gyarmat leszünk mint török és szovjet uralom alatt(gondolom nektek ez jönne be...), vagy relatíve szabad gyarmat leszünk mint Deák Ferenc féle kiegyezés után a Monarchiában és most az EU-ban ami nyilvánvaló alárendeltséget jelent valamilyen szinten, de nagyfokú függetlenséggel, belpolitikával cserébe jó gazdasági kapcsolatokkal. Nem európa nincs válságban, a csóró déli államok mint Görögök, Olaszok, Spanyolok, vannak válságban akik mindent ellopkodtak, többet költenek mint amennyit termelnek, korruptak és nem fizetnek adót. A nyugati félteke Németek, Angolok, Skandinávok, Dánok, Osztrákok, Svájciak, Finnek, Hollandok, de még Lengyelek, Csehek, Szlovákok is köszönik jól vannak, csak szívnak a lusta déliek miatt és a közös valuta miatt. Ennyit a nagy európai válságról.

Satyala 2012.04.26. 14:58:22

@Marcangoló Korelnök: Kormányváltás óta szembe megyünk az EU-val, és az IMF-el úgy gazdaságilag, mint politikailag. Amikor ez nem jön be, és Orbánék lefekszenek, akkor azért had kérdezzem meg mi volt az értelme az elmúlt 2 évnek?
Persze továbbra is az a véleményem, hogy csak az időt húzzák Orbánék, de akkor sem értem hogy mondhat olyat valaki hogy ez győzelem.

Mária 2012.04.26. 14:59:10

@Trompf:

"A földosztás kapcsán külön vicc, hogy Fideszes érdekeltségeket emlegetsz."

*

Mindig megfeledkeztek arról, hogy az INTERNET mindent számon tart, és SOHA nem felejt :)

Most tette közzé a Veszprém megyei fideszes "nyertesek" listáját az Origo:

*

"Nyolc nagyobb érdekcsoport söpörte be a Fejér megyében meghirdetett állami földek közel 90 százalékát, míg a többi 21 indulónak csak a maradék jutott. A nagyot kaszálók között több olyan ember van, aki szorosan kötődik a Fideszhez. A lista alátámasztja az állami földekre lecsapó oligarchák, "zsákmányszerző gazdasági érdekcsoportok" miatt felháborodó Ángyán József korábbi vidékfejlesztési államtitkár állításait.

Nyolc befolyásos érdekcsoport szerezte meg a Fejér megyében meghirdetett közel 5000 hektárnyi terület 87 százalékát a Nemzeti Földalap (NFA) pályázatán, további 21 nyertes csak a fennmaradó 13 százaléknyi területen, alig 630 hektáron osztozhatott - derül ki az [origo] birtokába jutott összesítésből. A nyertes gazdálkodók közül többeknek nyilvánvaló kormányzati, illetve fideszes kötődése van, és többen közülük a pályázati kiírás szabályait megszegve jutottak a területekhez."

Forrás:

www.origo.hu/itthon/20120425-fejer-megyei-foldberleti-palyazatok-nyertesei.html

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 14:59:21

@orient: "Németek, Angolok, Skandinávok, Dánok, Osztrákok, Svájciak, Finnek, Hollandok, de még Lengyelek, Csehek, Szlovákok" - ezzel a helyesírással a végén még elnök válik belőled...:$

Squid 2012.04.26. 14:59:33

@Trompf: "
A földosztás kapcsán külön vicc, hogy Fideszes érdekeltségeket emlegetsz.
Emlékeztetnélek eme mondatokra Lampert Mónika szájából:
"Higgyétek el, tudjuk a dolgunkat. Én olyan javaslatot fogok a frakciókkal való egyeztetés után a kormány elé terjeszteni, ami a kormánypárti politikusoknak és a szocialista politikusoknak erős lehetőséget és mandátumot ad a regionális területfejlesztési tanácsban. Ez az összeg egyébként is nagy izgalmat okozott, legalábbis a sajtó szerint"

Te sötét barom!

Ángyán József a FIDESZ embere LEMONDOTT, mert nem volt gyomra, hogy folytassa amit a vezérkar csinál!

Olvass: index.hu/belfold/2012/02/27/maffiakapcsolatok_es_zoldbarok_miatt_mondott_le_angyan/

Eközben a Fidesz Simicska cégeinek játsza ki a közbeszerzést, emellett szép csöndesen a Fidesz vezetőség rokonai/barátai/szomszédai (LOL) felvásárolják a magyar földet!

Szerinted mit fognak csinálni a megvett földdel? Termelni rajta? Lószart! 2 év múlva simán eladják külföldieknek 3-4x-es pénzért!

Ez fog történni, és ezt te véded!

Szar lesz az ébredés!

orient 2012.04.26. 15:01:52

@Marcangoló Korelnök: talán, de érveimet jól cáfoltad azért, meg is győztél, lehengereltél, nem találok szavakat.

MacChicken (törölt) 2012.04.26. 15:02:02

@lajafix: Minden ilyen megmozdulassal csokkenti a csod kockazatat ideig-oraig, persze csak atmenetileg. Ki tudja meddig kepes ezt a porhintest majd visszatancolast eljatszani. Mindenesetre az biztos, hogy o nem valtozott meg, a velemenye nem valtozott meg, nem fog modositani semmin. Nem fogja tartani az igeretet.

Jo lenne mar latni azt is, hogy a kiadasi oldalon is tortenik valtoztatas, mert az nem fog menni a vegtelensegig, hogy a hatalmas mereture fujt kozszferat fenntartsa az a par ember aki meg a piaci szferaban dolgozik. Ekkora kiadast soha nem lehetne a piacrol finanszirozni egy ekkora orszagban. Le kell epiteni, meg ha faj is, meg ha utcara mennek is tuntetni. Ha ez nem tortenik meg, ha tovabbra is felesleges irodistak (tomegevel)maradnak kivetelezett helyzetben, mikozben pl. a noverek ehberert dolgoznak, MAV-ra, BKV-ra, Postara, allami mobilcegre megy el a penz, akkor ugysem elkerulheto a csod. Meg fog tortenni, ha nem iden, akkor jovore vagy azutan. Ez attol fugg milyen sebesseggel keresnek kulfoldon munkat a vegtelensegig kivereztetett piacrol elok, milyen sebesseggel vonjak ki az orszagbol a toket es epitik le a munkahelyek szamat.

lajafix 2012.04.26. 15:02:31

@Marcangoló Korelnök: utána én indokoltam miért beszél hülyeséget az olvtárs. hogy te csak ennyit értesz önkéntes rendőrként, az a te problémád.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 15:02:51

@Satyala: evidens, ogy Orbán vesztett. Ebből a nézőpontból nézve persze hülyeség volt harcra adnia a fejét. Csakhogy előre ez nem volt látható.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 15:03:31

@lajafix: ez a mondatod indokolhatatlan, bármennyire is kepesztesz.

Squid 2012.04.26. 15:06:13

@Marcangoló Korelnök: "evidens, ogy Orbán vesztett. Ebből a nézőpontból nézve persze hülyeség volt harcra adnia a fejét. Csakhogy előre ez nem volt látható."

Nem volt látható, hogy egy szuper nyitott 10milliónál kevesebb lelket számoló ország miniszterelnöke veszteni fog az EU-val szemben?

Nem te vezetted a Titanicot? :D

lajafix 2012.04.26. 15:07:59

@MacChicken: nem csökkenti a csőd kockázatát semeddig, a piac(értsd finanszírozók) nem hülye, látja ezt és ki fogja kényszeríteni amit írsz. A nép és választott politikusaik szűklátókörűsége, hogy nem ismerik ezt fel és tovább nőnek a terheink.

lajafix 2012.04.26. 15:09:31

@Squid: nem vezette, max fűtötte... :)

lajafix 2012.04.26. 15:12:13

@Marcangoló Korelnök: értelmeset belőled a boncasztalon fognak kihúzni...

belekotty 2012.04.26. 15:13:11

@Marcangoló Korelnök: Seggfejke! Inkább anyucid tanítsd meg nyelni a megfelelő pillanatban, nehogy testvéred legyen! Már érted is kár volt!

belekotty 2012.04.26. 15:15:01

@orient: A spanyolok 10 éves államkötvénye jelenleg 5.5 százalék, holott elvileg az államcsőd előtt állnak.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 15:20:27

@orient: Elfelejted hogy miközben kiárusítottuk az országot (közműveket, földeket, cégeket, ..), az elmúlt 8 évben, akkor nehogy nem emelkedett nálunk az áletszínvonal, mint az általad említett Csehek, Szlovákok, ... vonatkozásában, hanem a Szlovákokat megelőző gazdasági mutatókat sikerült a Görögök szintjére az EU_ban utolsó helyre súllyeszteni.

Ha láttam volna a hozadékát a pénzvilág elötti pucsításnak az elmúlt 8 évben nem lenne egy szavam se.
De a jutalmunk annyi volt, hogy a Görögök szintjére jutottunk az EU utolsó helyére, az elsők közül.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 15:22:36

@Squid: Magyarul a szocik is tudják a dolgukat ala Lampert, és a Fidesz is.
De akkor nehogymár holmi szaros MSZP-s blogolók mondják meg a tutit, és senki ne állítsa azt hogy az MSZP jobb ezeketől.

orient 2012.04.26. 15:24:28

@belekotty: Igen az olaszoké is lement a 7%-ról, de ebben nagy szerepe van hogy az EU tagjai. A lényeg, hogy az Orbán-kormány jelenleg büszke mert a "piacról" finanszírozzuk magunkat (8-9%-on) gyakorlatilag államcsődöt jelentő kamatokon. Ekkora kamatokat nem tudunk visszafizetni megszorítás vagy óriási GDP növekedés nélkül. Sanszosabb az első verzió. Tehát a mostani kormány nem csinál mást mint az mszp csinált 8 évig, gyakorlatilag a gonosz imperialista szemét befektetők kezébe adja az országot drága finanszírozással, folyamatosan nagy kamatokon, megteremtve ezzel a lehetőséget a későbbi zsarolásokhoz is, kvázi valódi gyarmatosításhoz ahelyett, hogy gyorsan kiegyezne pár törvényben és 7% alatti kamatokon gyakorlatilag valóban FÜGGETLEN gazdaságpolitikát folytathatnánk mint a Lengyelek, Szlovákok...stb.

éljen orbán...kenyéren és vizen 2012.04.26. 15:25:12

meg kellene kérni a fiúkat, hogy köszönjük, de huzzanak a picsába széll-sebesen vagy akár, mint egy gyorsnaszád. csak az a horgony...

lajafix 2012.04.26. 15:26:33

@Trompf: az országot még a 90es években árusítottuk ki, a 2000es években ugyanúgy eladósodtunk mint a 1970-80as években. Hozadéka természetesen nem volt, ahogy előírva sem volt hogy hülyeséget kell csinálni.

S azért jutottunk az utolsó helyre mert mi saját akaratunkból szarul gazdálkodtunk és még mindig szarul akarjuk folytatni. csak már nincs ki finanszírozza. Magunknak csináltuk, s hogy mások keresnek rajtunk az nem mások hhibája.

éljen orbán...kenyéren és vizen 2012.04.26. 15:26:42

meg kellene kérni a fiúkat, hogy köszönjük, de huzzanak a picsába széll-sebesen vagy akár, mint egy gyorsnaszád. csak az a horgony...

király vagyok 2012.04.26. 15:29:52

aszt nefelejecsed paraszt hogya orál szexhe mindég kétember kel
tik választok melik végén akarrtok lenni a fasznak

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 15:29:59

@orient: A valóság ezzel szemben az, hogy az MSZP által megtermelt 80-82%-os hiány már túl magas nekünk a lehetőségeinket tekintve.
A Fidesz mellesleg nem ugyanazt csinálja, hiszen azóta a GDP arányos hiány nem emelkedik nyakló nélkül, hanem nyögjük a kamat terheket, és azért kell megszorítani hogy ne csődöljünk be.

Megjegyzem szerintem nem fog menni.
Láthatóan a bankok és pénzvilág mindent megtesz a szívatásunkért, hogy esélyünk se legyen felülemelkedni az adósság csapda helyzetén.

Szóval szerintem leginkább az a kérdés legfeljebb hogy mikor, és melyik kormány alatt mondjuk be a csődöt.

belekotty 2012.04.26. 15:31:20

@orient: Pontosan, de sajnos a narancsvarangyoknak ezt nem tudod elmagyarázni.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 15:31:22

@lajafix: A 90-es években pazaroltuk el az erőforrásainkat, és adtuk el cégeinket való igaz.
Pl Motim RT-t 3 millió törzstőkével Gyurcsány vette meg.

De az adósságcsapdát a szocik állították fel nekünk akik 50%-ról 80% fölé vitták a GDP arányos államadósságot.

Squid 2012.04.26. 15:31:56

@Trompf: "Magyarul a szocik is tudják a dolgukat ala Lampert, és a Fidesz is.
De akkor nehogymár holmi szaros MSZP-s blogolók mondják meg a tutit, és senki ne állítsa azt hogy az MSZP jobb ezeketől."

MSZP-s blogger mondja meg? MSZP jobb ezektől?

Te vajon mi a kénköves halál rézzel kirakott tökéről beszélsz itt komám? Hol és mikor mondtam én hogy BÁRKI jobb mint a Felcsúti Ramszesz és sleppje?

Lassan írom, hogy megértsd: Az utóbbi 22 év összes politikusának sitten a helye.

Remélem ez így érthető!

Amíg emészted amit írtam, olvasd el, hogy Orbánék mit csinálnak:

index.hu/belfold/2012/04/26/itt_vannak_angyan_oligarchai/

Nesze! Tessék! Reagálj! Kérlek oszd meg velem, hogy ez most miért sokkal jobb nekünk most Orbánnal?

Kilopják a szemedet és te szurkolsz neki!

Szerinted ez hogy minősít téged?

király vagyok 2012.04.26. 15:32:19

a bánatos birga csak áll a csuvejosba és bégett de ugyse sajnájja senkise aszt majd jönnek a farkasok széttépik dzsanázod

Hertelendi 2012.04.26. 15:33:05

Felhívom a normálisan kommentelő társaim figyelmét, hogy teljesen felesleges tényekkel cáfolni a fidesz bérencek okádásai, mert nagy ívben leszarják! Nekik nem az a dolguk, hogy értelmesen, tényekkel cáfolva vitázzanak velünk. Idejönnek, beböfögnek valami faszságot és várják a reakciónkat. Legfontosabb "érvük" az "elmúlt nyóc év" és a "Gyurcsány elkúrta"

J.László 2012.04.26. 15:34:41

@lajafix:
Ebben te látsz EU kifogást? Én nem.

zeddez 2012.04.26. 15:36:42

orient 2012.04.26. 14:57:10

Like! ;)

J.László 2012.04.26. 15:37:32

@orient:
Kedves Orient. Csak szemezgetni tudtam a doktori értekezésedből, mert két sorra szerintem két sorral kell felelni.
Mint a segg, olyan hülyék vagytok. Elnézést kérek mindenki mástól a kifejezésért.

zeddez 2012.04.26. 15:38:00

@Squid: khm, ezek csak vmi bérleti jogot nyertek rá, nemde?

J.László 2012.04.26. 15:40:19

@orient:
Kérlek, ne haragudj. Kisdoktorit akartam mondani.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 15:40:46

@Squid: Elemezzük cseppet ezt a cikket.
Amit kiosztottak pályázton legyen az 100%..

Ezidáig ezen területeket nem a kisbirtokosok művelték hanem az állam.
Azaz ezidáig semmilyen hozzáférése nem volt az ott lakóknak ezen földekhez.

Az index cikke szerint most 25%-ban ők művelik.
75%-ban pedig a klientúra.

Eddig meg 100% volt a klientúra, hisz aki művelte feldolgozta ezen területeket az az aktuális kormány csókosa volt.

Jobb lenne ha ha a 25%, 90% fölé menne
sokkal jobb, de a 0%-tól a 25% is jobb.

belekotty 2012.04.26. 15:41:40

@J.László: A te IQ-d nem magasabb a szobahőmérsékletnél, ezt a fenti szöveged bizonyítja.

orient 2012.04.26. 15:42:20

@Trompf: Részben igazad van, de jelentős részletekben tévedsz.

1. Igazad van abban hogy az ország ki lett árusítva, viszont nem az elmúlt nyolc évben (bár valóban mszp is tett érte sokat), hanem az első MDF kormány árusította ki. Antal és kormánya a legnagyobb hazaáruló, külföldi érdekeket saját zsebre eladó szemét bagázs volt az 1000 éves magyar történelemben. Az mszp kormánynak már nem volt mit nagyon mit eladni.

2. Azért mert kiárusítottuk az országunkat erről nem az EU tehet és nyugati tőke. Ő csak megvette azt amit pár korrupt politikus eladott nekik, érdekes a lengyelekkel ezt nem tudták megtenni, mert ott a politikusaik nem engedték ezt és a mai napig a saját kezükben vannak a stratégiai cégek.

3. Ha már kiárusítottuk az országot, akkor valóban vissza kell szerezni, és megtenni mindent ennek érdekében de ez nem azzal jár hogy Magyarország azokat bünteti akiknél a pénz van és szembe megy a nyugati tőkével, mert ezzel csak lejjebb kerülünk a lejtőn. Nem a bankadóval van a gond, hanem leginkább azzal hogy a kormány nem egyeztetett az érintettekkel csak diktatórikusan bevezette és a mértéke is olyan volt ami sajnos már a gazdaság fejlődését fogta vissza(többe került a leves mint a hús). Telekom adónál szintén nem maga az adó volt a gond hanem az egyeztetés hiánya. Védjük meg a magyar földeket? Igen! De hogyan? A legfontosabb a gazdasági növekedés beindítása amihez nagyon fontos volt a bankokkal való kiegyezés, nagyon helyesen. Szintén a nyugattal kiegyeznénk (EU-IMF) piacról finanszírozzuk magunkat alacsony kamatokon, nagyobb növekedéssel, akkor mindennek megy fel az ára majd, nem csak ingatlannak de a magyar földeknek is. Magyarul ha elérnénk egy közel nyugati árszinvonalat a földárakban és a mezőgazdasági támogatásokkal a parasztok, termelők is nyereségesek, akkor nem fogják megvenni a földjeinket, mert ha lehet akkor sem fogja megérni egy nyugatinak annyi pénzt kiadni érte, kvázi szabad földvásárlásnál is magyar kézben maradna a föld.

Ezt írtam korábban is, a függetlenség megőrzése nem asztalracsapkodásból, és nyugati tőke elleni harcból áll mert ezzel csak jobban gyarmatosítva leszünk (jelenleg 8-9% kamatokon), hanem abból állna, hogy kiegyezünk a tőkével, megfelelő, megbízható, nyugodt légkört teremtünk gazdaságilag itthon és szépen lassan kinőjük magunkat gazdaságilag. Erős gazdaság=függetlenség, gyenge gazdaság=erősebb gyarmatosítás. Sajnos a Fidesz az Mszp útját járja és egyre jobban kiszolgáltatottá teszi az országot a tőkének a Jobbik meg egyenesen tálcán nyújtaná Magyarországot az új gyarmatosítóknak kilépve az EU-ból, 100% függővé téve magunkat oroszoktól és más országoktól akik valóban teljesen gyarmatosítanának nem úgy mint az EU. Jó tapasztalatok megvannak: 40 év, Malév, soha ki nem fizetett orosz tartozások...stb. oroszokkal üzletelni jó!

J.László 2012.04.26. 15:42:43

@belekotty:
Belekotty is itt van. Olyan jó veletek ilyenkor meló után.

belekotty 2012.04.26. 15:43:21

@Trompf: Akkor nem értem mi a problémád a Gyurcsány által privatizált gyárakkal. Eddig az államé volt, most a Gyurcsányé. Ja hogy te nem kaptál belőle! Már értem a problémád!

Squid 2012.04.26. 15:43:36

@zeddez: "khm, ezek csak vmi bérleti jogot nyertek rá, nemde?"

A helyi gazdák ellehetetlenítése és kiütése után (75% ment nem helyi pályázóknak) cirka 1 év múlva szerinted mennyiből tart meghozni egy törvényt, hogy az épp aktuális bérlő megveheti kedvezménnyel? Látom nem vagy túl naprakész a helyi önkormányzatok és az minisztérium rugalmasságával, ha pénzről van szó haveroknak.

J.László 2012.04.26. 15:43:43

Légy szíves Mária, kérlek szépen, áruld el, kinek dolgozol.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 15:45:08

@zeddez: Akkor biztos tudsz válaszolni..
orient érve ez volt nagyjából : "Dél-Korea meg hagyta magát gyarmatosítani"
ezért neki jó. Észak-Kóreának meg rossz.

Szóval arra kéne válaszolni, hogy 2002-2010-ig mikor azt privatizáltunk amit kértek, közművektől, stratégiai vállalatokon keresztül mindent, mikor a bankok azt csináltak amit akartak (devizahitel), akkor miért nem lett jobb nekünk.

Mitöbb miért kerültünk a Szlovákok elötti gazdasági pozicióból, a Románok után utolsó helyre a Görögökkel holtversenybe ?

belekotty 2012.04.26. 15:45:29

@J.László: Látod én melóban vagyok, már csak a munkaidő végét várom. Végül is örülök, ha valami kis szellemi világosságot viszek életedbe azzal hogy itt elpöckölgetlek.
De el is megyek, mert mindgyá 4 óra...

J.László 2012.04.26. 15:46:03

@belekotty:
A balliberrált agyament idióták anyáznak a kocsmában. Hálós trikó, papucs, zsebben a kéz. Tele szájjal.

belekotty 2012.04.26. 15:46:47

@Trompf: "akkor miért nem lett jobb nekünk." - De jobb lett nekünk. Ennek árán éltünk sokkal jobban annál mint tehettük volna a megtermelt értékek alapján.

J.László 2012.04.26. 15:46:54

@belekotty:
Azt jól teszed, köcsög.

Hertelendi 2012.04.26. 15:47:12

@Mária: Légyszíves áruld már el a leghülyébbnek kinek dolgozol, mert addig nem megy haza:))

Köszi:))

belekotty 2012.04.26. 15:48:28

@J.László: De jól ismered a kocsmákat! Na mentem! Majd holnap szakítod rád időt, ha a szobádba betörő napfény emeli a hőmérsékletet, hátha feljebb meg vele az IQ-d. :-))
Kikapcs...

J.László 2012.04.26. 15:49:45

Könyvből olvassák ezeket a nagymenő dumákat a liberráltak? Fura egy népség.

belekotty 2012.04.26. 15:49:50

@J.László: Látom csak kijött belőled a kocsmában megszokott stílusod, hiába leplezted. Na haggyá hazamenni! :-))

Napkutya 2012.04.26. 15:50:25

@Hertelendi: Az a legnagyobb baj az igen tisztelt "fidenc bérencekkel", hogy egyre inkább meghasonlanak.

NEM a kommentek hatására. Hanem, a benzinkúton, a számlák fizetésénél, a boltok pénztárainál. Beszélgetnek a szomszéddal, a rokonokkal, bírságolják őket az utakon, sarcolják őket, amikor a gyerekükkel beszélnek telefonon, -és el kell ismerniük, hogy a kedvenceik mindenkit leraboltak. Őket is.

Ezt, maximum az tudja csak kompenzálni, ha egyre jobban utálhatnak valamit. Ez, talán, működik is egy darabig. Ugyanakkor, van egy határa.

Lassan, NINCS már, az a gusztustalan patás ördög, aki elég fekete seggű lenne ahhoz, hogy lefedje azt, ami most történik.

Hát, kb. itt van a probléma, ami szörnyen nagy bajt okozhat.

Amikor az átb.szott "kétharmados" szavazókban fordul meg a borjú, amikor NÁLUK szakad el a cérna, akkor nem tudom, elég lesz-e a maradék hat-hétmillió magyar, aki nem a FIDESZ-re szavazott, hogy elmagyarázza, nem kell kicsinálni azokat, akik a hátukon mászva, a zsírjukon hízva jutottak magasra.

J.László 2012.04.26. 15:51:33

@Hertelendi:
Rendes vagy. Köszönöm szépen. Régóta várom Mária válaszát. Nagyon titkolózik.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 15:54:31

@Napkutya: Ne olyat mutass, aki tudja hogy nem jó a Fidesz...
Olyat én is tudok többet is aki tudja hogy nem jü az MSZP.

Olyat mutass aki tudja ki a jó, ki érdmees a bizalomra.

Napkutya 2012.04.26. 15:57:20

@Trompf: Korrekt probléma felvetés.

Szerinted a FIDESZ ex komcsijai érdemesek a bizalomra? Pláne, az alapján amit EDDIG mutattak?

zeddez 2012.04.26. 15:57:29

@Trompf: 50% sosem volt a hiány. Max még Kádár alatt :P
Meg 62%-n vették át 1998-ban, és csak keresztbe trükközéstől volt 60% alatt 2002-ben úgy, hogy x-ből kivesszük a pénzt ideiglenesen áttesszük y-ba kijavítani azzal a statisztikát, amit új kormánynak azonnal pótolnia kellett persze, meg évtizedekre előre bevállalunk évenete egyre növekvő 100Mrd-kba kerülő állam támogatásokat, más faszával verjük a csalánt esete, ami ennek a 20% GDP hiánynak is kiteszi a 3/4-t alapból.
Aztán a meg a legszebb az, hogy azok kérik ezt GDP adósság növekedést számon utódjaiktól, akik ész nélkül bevállalták és aláírták.

Napkutya 2012.04.26. 16:00:55

@Trompf: A válaszodnál, kérlek vedd figyelembe, hogy eddig már többféle módon is állt rajtuk a köpönyeg.

Mikor, hogy fújt a szél.

Akár Kálmánnak hívták, akár fényesnek, akár keletinek... :)

Squid 2012.04.26. 16:02:32

@Napkutya: "Korrekt probléma felvetés.

Szerinted a FIDESZ ex komcsijai érdemesek a bizalomra? Pláne, az alapján amit EDDIG mutattak?"

A legszebb az, hogy azt a pártot védik aki a Nemkomcsi Alkotmányt.. elnézést Alaptörvényt bevezette amit részben Pozsgay Imrével írattak..

Aki ezt megeszi attól az utolsó falatot el lehet venni, akkor is hívő marad!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:04:47

@Napkutya: A válasz nem.

Ez magától értetődik.

Csakhogy az MSZP-t méginkább nemmel jutalmazom én személy szerint, Gyurcsányról nem is beszélve.

Márpedig szavazni fogok. Érvényeset.
És jelen esetben a legkevésbé érdemtelenre húzom az x-et, és nem leszek rá büszke.

Várom hogy legyen valaki akiről el lehet mondani nem érdemtelen hogy x-et kapjon.
Egyenlőre türelmesen.

És vitatkozom azokkal akik szerint a Fidesz a legérdemtelenebb, mert szerintem az MSZP.
Tudva hogy ennek a vitának az égvilágon semmi értelme.

Mert bármelyikünknek lesz igaza (persze ebben a kérdésben nincs igazság, csak vélelem), nem lesz nekünk jobb.

Napkutya 2012.04.26. 16:05:56

@Squid: Hát, pont ez a baj.

Előbb-utóbb, rájönnek, hová is tűntek a falatok...

No, akkor lesz itt k.va világ.

Satyala 2012.04.26. 16:06:48

@Napkutya: Nem szakad el a cérnájuk, csak morognak magukban:
Viktor tudja mit csinál!
Viktor biztos tudja!
Jobb lesz ez!
Majd nem sokára!
Megígérte, biztos úgy lesz!
Nem hazudhatott!
Viktor nem hazudhatott!
És így tovább a végtelenségig. De soha nem veszel rá egy hithű Fideszest, hogy a párt ellen felemelje a szavát.

lajafix 2012.04.26. 16:07:01

@Trompf: "De az adósságcsapdát a szocik állították fel nekünk akik 50%-ról 80% fölé vitták a GDP arányos államadósságot. "
Mi köze ennek az euhoz és a hitelezőkhöz? Mi toltuk el, itt a vége a történetnek, az a hülye, aki beleugrik a kútba.

Másképpen: eredményfelelősség van, szorgos népünknek annyira tetszett ez, hogy 2006ban újra is választották őket... Szorgos népünknek most sem akarózzik lenyelni a békát, helyette pár darab összeesküvéselméletet nyomat, amit tőled is olvashatok.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:07:53

@zeddez:

A tendenciát tekintve azért levonhatóak a következtetések:

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&idim=country_group:non-eu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu&ind=false

zeddez 2012.04.26. 16:08:29

@Trompf: mert volt egy szarrágó Fideszünk, aki lépten-nyomon keresztbetett ahol tudott, igazi magyarkodott, ahogy szokott. Orbán apád megmondta a tutit 2 eve, hogy most nem lesz többet oligarcha, mert majd igy meg ugy... tapsoltal is neki ugy, mint Eperes elvtars a Fidesz szekhazban -ide hamuzzal viktorom, ááááá-, most fideszoligarcha van helyette, aki 5-10x annyit lop, mint eddig akarki. Tok jol jartunk veluk, tenyleg. Inkabb lopjanak a regiek, ha mar vki ugyis lop, azok sokkal kevesebbe kerultek nekunk adofizetoknek, minden szinten.
amiota ezek vannak a nyakunkon havi 30-50k minusz van, ennyivel kerul tobbe a dakotavezer okos szabadsagharca egy csaladnak. Ez mondjuk pont egy havi rezsi vagy lakastorleszto ara. Kilopjak a szemedet is, es meg tapsolsz is kozben, mint egy igazi hugyagyu

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:12:05

@lajafix:
Nincs olyan hogy vége, illetve azt csődnek hívják:
A csőd pedig kétféle lehet:

1. elengedik az adósság egy részét, és cserébe azt kell tenned amit mondanak.
Ez a gyarmati sors, ez vár az országok nagyrészére az EU-ban.

2. bejelented a fizetésképtelenséget, és nem fizetsz. Kimegy a tőke, pénz semmit nem ér. Annyi kaja van amennyit az ország termel, nincs (megfizethetetlen) az import.
jegyrendszer, éhezés, ...

Személy szerint én tényleg nem tudom melyik a jobb.
Mindkét esetre van példa, de szerintem csak az egyikből vezet kiút. Nevezetesen a nehezebből (2-es verzió).

lajafix 2012.04.26. 16:13:27

@J.László:

Az EKB kinek a szervezete? Az EUnak. Akkor sem voltak figyelembe véve.

"Európai Központi Bank és a .... azon véleményét, hogy a Tanács bővítése ne egy lépésben, hanem megfelelő időközönként történjék, biztosítva ezzel, hogy a tagok kinevezését ne politikai ciklusok határozzák meg. "

A te összeesküvéselméleted szerint az EU irányítja Mo-t és kötelessége lett volna helyettünk gondolkodni. Hát nem, nem fogja senki a kezünket amikor hülyeséget csinálunk. Persze a szar most csap ránk vissza, mert amikor kellett volna nem volt észnél a magyar.
És még most sincs...

Satyala 2012.04.26. 16:14:41

@Trompf: Az összes pártot betiltanám ha rajtam múlna. A kormányzati szintű korrupció ellen ez lehetne a csodaszer.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:14:46

@zeddez: Köszönjük Emese..

Az elmúlt 8 évről a Fidesz tehet dumát, csak a legerősebb MSZP droidok eresztik meg.

Ismét gratula..

Bár megjegyzem egy darab Fideszes nem sok annyi se fogalmazott az országot elítélő határozatot, mint ahogy nemrégiben 2 MSZP-s is (Göncz, Tabajdi), és 1 Fideszes se szavazott országunkat érintő szankció mellett, mint az MSZP-s EU biztos.

Napkutya 2012.04.26. 16:16:05

@Trompf: Jó, de ettől a fajta látásmódtól, pont az lesz, ami most van.

Valaki, az MSZMP KB-ból, vagy a KISZ-ből, megint szénné kaszálja magát az átb.szott Magyaron.

Ha valakinek még nem tűnt volna fel, a FIDESZ egyik legmarkánsabb kommunikációs törekvése ma épp az, hogy NEHOGY valaki reális alternatívát lásson.

Bele is nyom, apait-anyait.

Ha most, maga Szent Péter alapítana itt pártot, akkor, két nap múlva, ÖT kormányszóvivő jelentené be, hogy az európai keresztény lobby, aljas módon át akarja venni a befolyást a "magyar nemzeti" érdek felett. :)))

Miről beszélünk?

zeddez 2012.04.26. 16:16:46

@Trompf: pesze levonhatóak, meg az is tény, hogy akkoriban egész EU zóna meg a fejlett világ is fejlődésben volt 1000-l és csak magával rántott minket ez, de gyakorlatilag 98 után semmit nem csinaltak ők maguk ebből. A bukóban is van szerepe a recessziónak, mivel 2002 körül már kezdett csúcsra érni a gazd emelkedés onnan meg lejtmenet jön. Ne legyen kicsit sem kétséged affelől, hogy Qrbánnal sem lennénk sokkal jobb helyzetben most -sőőt...-, ha 2002-ben sem bukják el a választást, legyen bizonyíték erre az elmúlt "csak" 2 évük balfaszkodása is, pedig nekik nincs olyan gyökérparéj ellenzékük, mint amik ők voltak 8 éven át. Tripla bóvli meg 325-s EUR meg 8%-s CDS ezt még a feri sem tudta összehozni, pedig ő már egy fokozat.

J.László 2012.04.26. 16:17:06

@lajafix:
Hát, igen. Ez egy döbbenetes bírálat. Akadályozták szegény libás hitelfelvételét, magyar napot rendeztek az EP-ben, orrba-szájba rinyáltak a "demokrácia" lábbal tiprásáról.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:18:52

@belekotty: bármibe lefogadom, hogy vagy a képmásod bekeretezve, vagy a tütükéd spirituszba áztatva ott állt Kertész íróasztalán, amikor a moslékzabáló disznókról futtatta az eszét.

lajafix 2012.04.26. 16:18:58

@Trompf: tévedés, a 2es az igazi gyarmati sors. Azt ne hidd, hogy nem leszünk hamar orosz gyarmat a 2es verzióban megint. S az EUban még lehetne boldogulni de ruszki csatlósként soha.

A feladata az államnak az lenne, hogy nullszaldós gazdálkodás mellett hatékonyan működjön. ha ezt elérjük már akkor finanszírozhatóvá válhatna az adósság és lehetne fejlődni. De ez nem fog menni ha összeesküvéselméletekre vevő a túlnyomó többség.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:19:15

@Napkutya: Tekintve a pártreferenciákat, nem a Fidesz hibája hogy nincs alternatíva, (nem is az MSZP-é), hisz van 70% pártreferencia nélküli ember.
Ezek 40%-a soha nem szavaz, de a maradék 30% csak arra vár, hogy jöjjön valaki, aki őszinte, vagy legalább annak látszik.
És nem Gyurcsánynak, nem Orbánnak hívják.

lajafix 2012.04.26. 16:19:41

@J.László: az okos ember már ebből is ért, a buta csak a szívlapátból.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:21:49

@lajafix: Nem egészen értem mi köze a 2-es verziónak az oroszokhoz.

És az 1-es verzió miért is nem gyarmati sors ?

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:22:18

@Napkutya: a komcsi természetesen mindenütt komcsi. Az a 99%-uk is, aki a baloldalon sündörög, és az a maradék 1% is, aki a jobboldalon. Gusztustalan népirtó banda zusammen.

J.László 2012.04.26. 16:23:02

@lajafix:
Bocsánat, valóban rosszul mondtam. Nem a libás, hanem Ferenc barátunk hitelfelvételéhez nem szóltak egy szót se. Holott lábbal taposta a demokráciát a monetáris tanács bővítésével. Elnézésedet kérem.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:23:25

@lajafix: a "Hej, te bunkócska, te drága" ősi szocialista reflexe...

lajafix 2012.04.26. 16:25:52

@zeddez: "Qrbánnal sem lennénk sokkal jobb helyzetben most "

jobb helyzetben lennénk ugyanis az első kormányzásuk a ktv egyensúly és növekedjünk elméletre épült, amit tovább folytattak volna. Sajnos szorgos népünk a jóléti rendszerváltást 2x választotta, ami a fijuk agyának ment és levonták a következtetést: a többséget ne szívassuk direktben. Ez így nem járható, szomorú látni hogy képtelenek levonni a következtetést: 2010ben egy csődben levő országot kaptak meg, amit a csőd szabályai szerint kellene rendberakni.

És rendbe is lesz téve, csak sokkal fájdalmasabban.

Napkutya 2012.04.26. 16:26:14

@Trompf: Igen. A stratégia az, hogy a vezetőket kell kicsinálni, akik mögé emberek állnak.

Orbán meg is tesz, tett, ezért mindent.

Kezdte a szobatársával, Fodorral, folytatta Torgyánnal, ledarálta Dávidot, most jön majd a Gyurcsány látszatper, azután, biztos ami biztos, kinyírja maga alatt a legismertebb belső egy-két embert, hogy a portán is rend legyen...

Így.

zeddez 2012.04.26. 16:26:28

@Trompf: Kivéve a gyevi bírót, meg a Szájer elvtit Brüsszelben, aki holmi önjelölt köpőgépként okoskodott állandóan vélt-valós fake ügyekben csúsztatásokkal lejáratva ezzel az országát az EU-ban. Grat, tapsoljuk is meg érte, sőt, tüntessük ki.
Ez a betépett aggyal fantáziálásra felépített politikai vádaskodás a Fidesz-től nem lenne mondjuk új, lásd pl tegnapi felmentés is a ex-MDF vezetők ellen is kocepciós perben is pl...

J.László 2012.04.26. 16:30:26

@Napkutya:
Áder János szerintetek összeesküvést szőtt Orbán ellen a Terror háza igazgatójával. Most Orbán jelölte Ádert köztársasági elnöknek. Bizonyos értelemben a saját főnökének.
Ezt mivel magyarázod?

orient 2012.04.26. 16:31:14

@Trompf: Szerintem lenne kiút. Valóban több befektetés kéne ehhez pedig megteremteni a megfelelő üzleti légkört és a bankokat hitelezésre bírni. Az EU pénzekből nem parkokat, játszótereket meg kilátókat kell építeni hanem autópályát, vasutat, tömegközlekedést, de mindezt átláthat formában piaci árakon nem mutyizósan, többszörös áron, és olyan infrastruktúrát ami szintén tőkét vonz! M4-es metrónak 90%-t fizette volna az EU egy feltételük volt. Átlátható, tiszta pályázat és kivitelezés, mivel ezt a magyar vezetés lesöpörte az asztalról és azt mondta szó sem lehet róla mert mi mityizni akarunk ezért haveroknak ment a kivitelezés a nyugati ár többszöröséért, és így az 50%-t fizeti csak az EU. NEm kell leírni hány milliárdot buk így az állam évente ugye csak mert haverok fontosabbak? Ha nem így mennének a dolgok akkor lehetne nálunk is 5% GDP növekedés mint lengyeleknél és adósságot szépen ki lehetne nőni, államcsőd nélkül is. Az alapötlete az Orbánéknak jó csak ehhez két dolog kéne:
1. az EU-val teljesen jóban lenni és mindent megtenni a jó jogi kapcsolatért (IMF-fel lehet birkózni a magyar érdekekért GAZDASÁGI kérdésekben, ez más kérdés) és nem foggal körömmel ragaszkodni jelentéktelen dolgokhoz mint pl. bíró nyugdíjazás.

2.A korrupciót erősen visszafogni mert amit az Mszp-Szdsz csinált az pofátlanság volt, de a Fideszt sem látom jobbnak ebben. Pl. 4-es metrót lehetett volna szintén javítani és tiszta kivitelezést végezni és a EU támogatást növelni 50%-ról, de ez a fidesznek sem volt érdeke 2010-óta, vajon miért? Költői kérdés.
Sajnos amíg a politikai elitünk ilyen és velejéig korrupt mint Mszp is volt addig itt nem lesz megoldás 80% államadósságra csak az államcsőd...

lajafix 2012.04.26. 16:31:51

@J.László: "hanem Ferenc barátunk hitelfelvételéhez nem szóltak egy szót se."
Merthogy nem voltunk és nem vagyunk EU báb, hiába képzeled. Megjegyzem szóltak belépésünk másnapján elindították a túlzottdeficit eljárást, én is sajnálom hogy nem pörgették, sőt még a görögöket is benézték, ami szintén a görögöknek nagyobb probléma, nem az EUnak.
A lényeg hogy a cselekedetéért a cselekvő felel. Most tényleg az EUtól várod hogy miért nem akadályozta meg Mo eladósodását? Ne legyél már naív.

Hertelendi 2012.04.26. 16:32:42

@Marcangoló Korelnök: Mi van öreg? Elgurult a gyógyszered?

J.László 2012.04.26. 16:33:29

@lajafix:
Szerintem teljes mértékben félreértesz. Ha elolvasod az előzményeket, rájössz magad is.

Napkutya 2012.04.26. 16:33:51

@J.László: Nézd, nem szeretnék semmi bántót írni, de, Te komolyan gondolod, hogy Orbán a "saját főnökének" jelölte Ádert?

Ha igen, akkor attól félek, igazából nagyon kevés közös gondolatunk van.

zeddez 2012.04.26. 16:35:26

@lajafix: ugyanmár, a magyar gazadaság mindig is nagyban fuggott az EU-tol az utobbi 20 evebn legalabbis onnan, amiota nincs a szovjet piac, ha ott szarban vannak, akkor itt fejre is allhatsz sem lesz novekedes, akarkinek hivjak a foistent eppen. Amit mege ezek csinalka 2 eve az minden, csak nem valsagmenedzsment. Ket evev telszajjal ugattak hogy ne a zemberekkel fizettesek meg adoban bla-bla-bla, erre lepeten-nyomon ujabb adokkal jonnek ki zemutnyoccevze -2032-ben is erre fognak hivatkozni-, azt vajon ki fizeti ki, nem a zemberek?
Olyan ez mint a Vitezi okoska Davidka, o tudja hogy kell BKV-t nyomatni occsoe, erre most penzert sir allandoan. Jah, penz nelkul szavakbol megsem megy neki sem? Akkor minek az a BKK is, hogy legyen allasa, meg par sogor-koma-jobaratnak is?
Akkor mi is valtozott veluk gyakorlatilag?
AA NAAAGY BUDOOOS SEEEMMMMMIIIII, az. Csak mar sokkal lejjebb vagyunk a szarban meg jobban kifosztva, mint eddig valaha.

lajafix 2012.04.26. 16:35:48

@Trompf: "Nem egészen értem mi köze a 2-es verziónak az oroszokhoz.
"
Az hogy K Európában nincs teljes függetlenség, ha direkt csődöt jelentesz azzal de facto kilépsz az EUból és akkor jönnek a ruszkik. Vannak akik ezt kívánatosnak tartják: ezért járt Moszkvába sűrűn gyurcsány, ezért képzeli Orbán hogy keletről jön majd segítség, a Jobbik pedig egyenesen hirdeti hogy milyen jók az oroszok.

"És az 1-es verzió miért is nem gyarmati sors ?"
Abból még lehet kiút. A 2esből nincs. Aki a 2est választja az orosz gyarmatot csinál belőlünk. ÉS akkor tényleg nem kell aggódni Moszkvában képesek rólunk minden kérdésben dönteni.

J.László 2012.04.26. 16:36:10

@Napkutya:
Nem áll össze az "elméleted". Orbán mindenkit a levesbe küld, ahogy mondjátok. Ebben az esetben nyilván nem Áder lenne az elnök, aki "összeesküdött" ellene, szerintetek legalábbis.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:37:13

@Hertelendi: hatalmas beszólás! És mennyire úúúújszerű! Hogy ti demokraták micsoda innovátorok vagytooook!

lajafix 2012.04.26. 16:40:33

@zeddez: nem ez volt a téma, "gondolatkisérletedben" azzal akartad védeni a maszop féle baloldalt, hogy a fidesz féle baloldal is ugyanazt csinálta volna 2002től. Nem, tévedsz indokoltam a korábbi kormányzásukkal, ami neked nem tetszett.

Azt hogy most folytatják azt a homokba a fejjel taktikát, amit GyF is művelt az ország katasztrófája. Persze ettől még újraválaszthatják őket 2014ben.

lajafix 2012.04.26. 16:44:56

@J.László: nem értelek félre, te a szívlapátból értesz és azt hiányolod hogy az EU miért nem jött rögtön szívlapáttal 2005ben.(Pedig aki érti annak már az EKB megszólalása is szívlapát) És ha akkor nem jött, akkor most miért fogad minket szívlapáttal? a problémád. Sajnos ilyen az élet, gondolom ennek a sajnálatos dolognak az egyetlen racionális magyarázata csak az lehet, hogy József Attilától csak most tudták elolvasni a karóval jöttél... versét! :)

J.László 2012.04.26. 16:47:53

@lajafix:
Mi lenne, ha nem szívlapátoznál? Azért a kérdés, mert elvileg ti lennétek az eminens példamutató "demokraták".

lajafix 2012.04.26. 16:48:47

@orient: egyet értek veled de M4 ügyben a fidesz kész csődöt örökölt, azon nincs mit javítani, kötött szerződések vannak ugyanis végig. Akkor tudna javítani ha tovább építene de ahhoz pénz kell még az euban is de nekünk nincs, eltapsoltunk 8 év alatt 2-3 évtizedet.

lajafix 2012.04.26. 16:57:10

@J.László: node kedves László a szívlapátból értesz, az általam google első találatként becsatolt cikkben sem találtad meg az EU álláspontját, mert neked nincs rá érzéked.

én nem lehetek példamutató demokrata, hisz fidesz szavazó vagyok 94-98-02-06-10

vagy voltam, akarom mondani. De bennem megvan a racionalitás, benned meg nincs és ez a fő választóvonal, nem a fidesznek hívott kádári balos alakulat vagy maszopnak hívott kádári balos alakulat közötti választás...

És szomorú látni hogy míg 2010 előtt a maszop támogatók hülyeségeivel kellett vitázni, most fidesz támogatók ugyanazon hülyeségeit kell cáfolni. Ez a csőd, nincs reális alternatíva ua önigazoló, buta, szűklátókörű tök társulat van mind2 oldalon. Koalícióra lépve 99%os fix többség. S garantált csőd. :-(

Napkutya 2012.04.26. 16:57:46

@J.László:

Bakter! KI, az a szerintetek?

NEKEM, senki nem mondja meg központilag, hogy mit kellene gondolnom!

Negyven felett vagyok! '89-ben, ott voltam a Kossuth-téren. Szerinted, HÁNYSZOR láttam már MSZMP-s, MSZMP-KB-s, vagy KISZ-es politikust hazudni Magyarországon? AKÁRMELYIK pártba is került azután.

Orbán, pont ugyanúgy végignézné, ahogy Áder feldobja a pacskert, (talán, még lehet is elég a tarsolyban hozzá, hogy sakkban tartsa) ahogy végignézte a jó Pál utolsó fordulását is. Felfelé.

Attól tartok, kettőnk közül, Te vagy az idealistább.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:58:35

@lajafix: "fidesz szavazó vagyok 94-98-02-06-10

vagy voltam" - ősi népszavás duma. Igen trutymó.

zeddez 2012.04.26. 16:59:40

@lajafix: én egyszerű adófizetőként ebből sajnos csak azt látom a pénztárcámban, hogy amig a szemét rohadék szocik alatt volt x pénzem egy hónapban, most a kedves okos faszagyerek fidesz alatt x-50ezer van, mert annyival drágult közben minden. Hoppá. Ennek döntő része meg a különböző "ne a zemberekkel fizettsék meg" adó- és áremelésekből jön össze, nem hiteltörlesztésből, mert azom nincs. Mi lenne ha az is lenne?
Lehet okoskodni, meg mutogatni, hogy ki miatt van ez így -az aktuális kormány a felelős mindenért, egy okoska Fidesz képviselő szerint-, de mindenki pénzből él és a kolbászból kerítés álom meg nem hogy közelebb van vmivel, hanem egyre messzebb kerül csak
Szóval nagyon nem úgy gondolom, hogy jó irányba megyünk "ezekkel" a nyakunkon. GDP arányos adósság ugyanott van ahol volt azokkal is, az EUR állandó jelleggel már 300 körül vagy felett is van, tripla bóvli miatt fizetjük a CDS felárat is ezerrel, fusssaaaaaa nem számít, meg ehhez adnak 20 újabb adót, 1.5x benzinárat -leszarom mitől annyi éppen, Szijártó ezen tépte kis pofáját, hogy kormány tehet róla, hát akkor tessék, hajrá, ők a kormány jelenleg-, aztán elmagyarázzák az agymosó HírTV-n, hogy most jobb dolgod van már, mint volt bármikor.
Tisztára, mint amikor Kim Ir Szen elvtárs is megmondta az éhező népének az állami TV-ben, hogy Ti észak-koreaiak éltek a világon a legjobban, azok meg elhitték, mert nem volt más információjuk erről, hogy ez qrvára nem így van.

lajafix 2012.04.26. 16:59:51

@Marcangoló Korelnök: népszavás csak te lehetsz, te fejted benne a keresztrejtvényt.

J.László 2012.04.26. 17:00:40

@Napkutya:
Igaza volt Tisza Istvánnak.

röhögő 2012.04.26. 17:00:47

@Marcangoló Korelnök: Te érvelni is fogsz vagy csak végigokádod a posztot?

J.László 2012.04.26. 17:03:06

@lajafix:
Nyilván Te tudod a tutit. De nem érti senki. Igen, a skizofrénia.

Szevasztok 2012.04.26. 17:05:04

@Trompf:

Hadd hozzak fel egy újabb szempontot:
A világon mindenkinek, még a legerősebb államoknak is szükségük van barátokra, szövetségesekre.

Mondjatok egy olyan országot, akit ma 2012-ben barátunknak hívhatunk! Csak egyet!

lajafix 2012.04.26. 17:05:20

@zeddez: szóval neked tetszett a szocik jövedelm politikája, előnyöd volt belőle. Pedig a szocik adóztatása teremtette meg a 2008as bukta alapjait.

a fidesz is teljesen rosszul csinálja, de fakto komoly kiadást kellene vágnia, de gyanús hogy akkor neked jóval kevesebb lenne az Xed. Ua a reális alternatíva, hogy a csődöt jelentenek a nyugdíjrendszerre és fele ennyi nyugdíjat fizetnek s kiraknak az állami alkalmazottak közül is egy 100-200 ezret. Az optatásra és az EÜre nem voltak restek a fijuk meglépni ezt, node ezek a területek nem direkt szavazók. Ellenben ezeknek a területeknek kellene kitermelni a jövő képességeit.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 17:07:03

@Szevasztok:
Melyik Olimpiai évből tudsz ilyet mondani, az elmúlt 20 évet tekintve ?
2008 ? 2004 ?

lajafix 2012.04.26. 17:09:53

@röhögő: nem fog érvelni, nincs mivel neki. Piatnik csak kártyát tudott neki adni...

J. László: nem tudom a tutit, skizo meg te lehetsz mert te magyarázod hogy miért nem lépett az EU mégse ha EU báb vagyunk de most miért mégis...

zeddez 2012.04.26. 17:11:28

@lajafix: ugyanmár, nézd már meg most mit csinálnak, 2002-ben is ezért lettek elzavarva a pöcsbe. Ennyira pofátlanul nyiltan senki soha nem lopott itt, mint Viktorkádék, foci fedőnév alatt saját telekre közpénzből felépíttetnek egy több tízMrd-s sportkomplexumot meg szállodát, aztán amikor véletlen lejár a kölcsönadás hopp az ingatlan meg ott maradt véletlenül rajta, és azé akié a telek.
Nem mintha ez a cocikat felmentené bármi alól is persze, de amíg cuslágot ehhez képest semmi 20 milláját 20 év múlva is fel fogják hozni, mert hetente ismétlik a nukuikús szavazóik agyába, mint egy mumust, a ferivel együtt, de erről hallgatnak, mint a sír, pedig 10000x-be kerül per kopf, és aminél bármelyik legalja Fidesz-s is messze többet tett zsebre.

J.László 2012.04.26. 17:11:32

@lajafix:
Nem mondtam, hogy EU báb vagyunk. Félreértesz. Az EU kétkulacsos magatartását bátorkodtam szóvá tenni.

Napkutya 2012.04.26. 17:12:23

@Trompf: A Lengyelekből melyik? A turista szakkör?

J.László 2012.04.26. 17:13:41

@Szevasztok:
Nyilván halálra fogod röhögni magad: Lengyelország.

Napkutya 2012.04.26. 17:15:14

@J.László: Ne hidd. AZ a társaság jött, aki ELVESZTETTE a választást. Számolj!

Jó nagy ország.

zeddez 2012.04.26. 17:19:15

@lajafix: Bokros pl simán ezt csinálta volna, meg is mondta előre de észkombájnnak a kisokos ötlelő viktor meg csapata kellett inkább megint.
Az egyetlen volt, aki kiállt a programjával is. De neeeeeeeeeeeeeem. Lehet kis pártocska, de látod mire negyünk ezzel a naggyal.
Na ezért szopunk most, mert kellett az A4-s biankó nagyon.
Ha vmi bajod van, és még idejekorán kezeled, akkor nem lesz akkora halom szar helyzet, mint ami most van.

lajafix 2012.04.26. 17:19:47

nem zeddez, ha neked nem világosak a szocik alatti lopások mértéke és pofátlansága akkor kár miről beszélnünk. simán annyi van hogy te a szociknak jobban elnézed, mert ők neked is osztottak. Ebbe ment csődbe az ország 2008ban. Te a maszopos kádári kisember vagy.

@J.László: "Az EU kétkulacsos magatartását bátorkodtam szóvá tenni. "
szóval nem érted a különbséget 2005 és 2012 között. Mondom hogy neked az fáj, hogy miért nem rakott rendet az EU 2005ben. És most hogy megyünk hozzájuk, mert rájuk kényszerülünk, akkor feltételeik vannak. Ezzel a mentalitással nem megy az ország semmire. Te gyarmatként képzeled el az országot, hát az is lesz így! Te meg a fideszes kádári kisember vagy. :(

J.László 2012.04.26. 17:22:19

@lajafix:
Te jó ég. Senki nem képzeli gyarmatként az országot. Vagy hát én legalábbis nem. Mondtam volna valami ilyesmit?
Az EU ezzel együtt bírálható. Ha valamit nem lehet bírálni, az a bolsevizmus. Aki ezzel egyetért, az a kádári kisember.

Napkutya 2012.04.26. 17:23:46

@J.László: Áááá, semmi.

Szeretnek kirándulni. Láttam őket a Várban. Egy családdal még dumcsiztunk is. Tényleg importálták őket.

Az egyetlen pozitívum az volt a dologban, hogy rom. katok, mint mi.

Azt hitték az ex-kommunisták ellen tüntetnek.

NAGYON meglepődtek pl. Kövéren és Matolcsyn... :(

király vagyok 2012.04.26. 17:26:30

olyat csak szopassák mindenhol amely nem tart ösze meg elfutos gyáva szar nép
a magyarnak ezér szopás lesz mindég

Szevasztok 2012.04.26. 17:27:32

@J.László: Tényleg röhögnöm kell.
Szerinted a romantikus "lengyel magyar örök barát" szlogenen kívül kormányzati szinten is barátként kezelnék bármelyik mai magyar vezetőt?

lajafix 2012.04.26. 17:31:31

@J.László: az a bajod hogy az EU miért nem cselekedett korábban és ha eddig nem akkor most miért igen? Én meg azt mondom hogy nem az EU dolga a cselekvés(a kútba ugrás megakadályozása), hanem a mienk(a kútba ugrotté).

De ha úgy véled hogy félreértelek akkor írd le részeltesen, hogy mi a bajod az EUval velünk kapcsolatban.

@zeddez a kormányzati felelősségre a fidesz volt 2010ben alaklmasabb, mint az egyszemélyes Bokros a tökhülye mdffel. Ha jól rémlik még a 176 jelölt sem jött össze nekik.

J.László 2012.04.26. 17:35:29

@Szevasztok:
Lengyelország 1990 után középhatalmi aspirációkat dédelgetett. 2003-ban, amikor az USA megszállta Irakot, Lengyelország Nagy-Britannia és az USA mellett önálló megszállási zónát kapott. Ez is erősítette a lengyelek efféle elképzeléseit.
Mára ebből nem lett semmi. Németország és Oroszország úgy tárgyal a fejük felett, mintha ott sem lennének. Gazdasági erejüket tekintve Európában semmiképp nem illeti meg őket a középhatalmi státusz.
Vegyük figyelembe, hogy valamennyi "nyugati" szövetségesükben csalódniuk kellett. Nagy-Britannia, mely miattuk lépett be a második világháborúba, 1944-ben cserben hagyta őket, akárcsak Amerika.
Valamennyi szomszédjukkal vitáéban állnak: Németország, Oroszország, Ukrajna, Szlovákia.
Kézenfekvő a magyarbarátság, aminek történelmi hagyományai is vannak.

J.László 2012.04.26. 17:38:48

@lajafix:
Laifax, hagyjál már az EU-buzi faszságaiddal. Amikor mi fiatalok voltunk, kötelező volt utálni a Szovjetuniót. Ti a lábatokat teszitek szét ennek a másik uniónak. Ez a mai ifjúság? Ha igen, bazd meg, akkor szégyeljétek magatokat.

zeddez 2012.04.26. 17:41:56

@lajafix: mivel egyedül élek, nem vagyok jogosult az egy főre eső jövedelmem alapján SEMMILYEN támogatásra, mindent a full áron fizetek, soha nem is voltam a cocik alatt sem amúgy támogatott, úgyhogy rám biztos nem tapsoltak abból semmit, ellentétben a sok nagycsalados lakáshitelessel, akiknek adózok a kamattámogatásukra, részben ezzel kifizetve az ennek ellenére kizárólag ő leendő tulajondonukat, de ahhoz a szinthez képest vagyok most a -50ezerben per hó, az adó- és áremelések miatt.
El vagy tévedve. Tipikus fideszista fasz, aki nem fúj egy követ veled, az csak vmi kádárista neobolsevik maszopos lehet. Hát nem. Vicces ezt annak pártnak szimpatizánsától olvasni, ahol messze a legtöbb 50év feletti, exKISZ-s exMSZMP-s exHNF-s, ex3-s ügyosztályos meg kommer leszármazott van jelenleg, akik a Kádári cocializmusban is részesültek a kiváltságokból, és ahol akkora demokrácia van, hogy a vezérkar 20 éve ellenkezés nélkül fentről előre kijelölve és meghatátozva nagyjából ugyanaz, és ezek komcsiznak másokat, hát röhög a vakbelem banyek tényleg... :) :LOL:
Van még ilyen nagy okosságod más is?

Napkutya 2012.04.26. 17:43:51

@J.László: "kötelező volt utálni a Szovjetuniót"

Nem volt kötelező. Csak utáltuk.

Az, már csak szomorú, hogy ma (2012) olyanok vannak a hatalomban, akik NEM utálták, sőt, ők, testvéreik, és a szüleik éltek azokkal az előnyökkel, amit a seggnyalás biztosított...

lajafix 2012.04.26. 17:45:08

@J.László: a lenygelek csődöt jelentettek 90ben, semmilyen hatalmi ambícióik nem lehettek 90 után, sőt a varsói gyors onnan indult 93ban, de nekik sikerült levetniük magukról a szocialista képzelgéseket.

Nagy Britannia 39ben hagyta cserben a lengyeleket a franciákkal karöltve, mert nem támadták meg a fricceket szeptember 1 után, bezzeg a németek nem voltak restek. 44ben a varsói felkeléskor nem a britek vagy az amcsik hagyták őket cserben, hanem a szovejetek álltak le, nekik lett volna lehetőségük segíteni nekik szimplán földrajzi okokból...

lajafix 2012.04.26. 17:49:50

@J.László: azt értem hogy megmaradtál az utálkozás szintjén, nem sikerült a gondolkodásra továbblépned, ellenségkép nélkül te nem tudsz létezni, mindig kell neked valaki akire tudsz mutogatni.

zeddez: te nem voltál részese a szocik adójóváírásának? Akkor te most nem Xet keresel mint a szocik alatt hanam X+Yt merthogy a fidesz a jövedelemadókon jelentősen enyhített. Nem teccett észrevenni?

lajafix 2012.04.26. 17:51:15

@Napkutya: nekem valahogy úgy rémlik hogy 90 előtt bizony utálták a fijuk a SZUt és voltak szilárd elveik is. Épp az a gond hogy ez nagyot változott...

zeddez 2012.04.26. 17:51:33

@lajafix: ez mire magyaráztat, hogyha nincs ki a 176, akkor mi van?
Attól lesz vki okosabb, hogy ez megvan neki, vagy a másik attól hülyébb, hogy nincs? Ezt a logikát vhol tanítják, mondd?
Mert ha másnak megvolt, akkor eljött velük a kánaán? Hát nem úgy néz ki, hogy 2/3-d a jólétre lenne megoldás, sokkal inkább másra az csak. Attól, hogy sokan csinálnak együtt hülyeséget, nekünk jobb nem lett, lásd EUR, CDS, GDP arányos számokat 2010 vs 2012. Ugyanott vannak vagy rosszabbak ezek a mutatóik "ezeknek", mint amik 2 éve voltak átadáskor.
Akkor miről beszélünk...?

Szevasztok 2012.04.26. 17:56:59

@J.László: "Valamennyi szomszédjukkal vitáéban állnak: Németország, Oroszország, Ukrajna, Szlovákia."

Akkor legalább ebben hasonlítunk...

"Kézenfekvő a magyarbarátság, aminek történelmi hagyományai is vannak. "

Ezek szerint Mo összesen annyi nemzetközi JÓKAPCSOLATOT tud felmutatni, ami kimerül egy romantikus történelmi hagyományban, és egy lassú agóniába forduló visegrádi együttműködésben?

Hát ezzel nehéz lesz elérni, hogy mi legyünk a mintaország másoknak ahogy OV fantáziálja...

lajafix 2012.04.26. 17:57:29

@zeddez: "ez mire magyaráztat, hogyha nincs ki a 176, akkor mi van?"
Arra hogy mennyire voltak kormányképesek... Tudod először választást kell nyerni, ha ez nincs meg akkor ez csak gondolatkisérlet... Na itt kezdődik a probléma.

"Ugyanott vannak vagy rosszabbak ezek a mutatóik "ezeknek", mint amik 2 éve voltak átadáskor."
Ebben csúcsosodik a probléma, nem is kapnak tőlem több X-et.

J.László 2012.04.26. 18:01:46

@Szevasztok:
Nektek nyilván Izrael lenne az egyedül elfogadható partner, amely ország szintén vitázik valamennyi szomszédjával. Nyilván minden nap családostul el kéne zarándokolnunk a Duna partra és a holokamuközpontba. Nálatok ez a menő. Nálunk a hagyományos dolgok a "menők".
Ilyen a világ. Ezt a szabadelvűeknek kell a legjobban tudniuk. Nem igaz?

fidzsi 2012.04.26. 18:07:15

@GrenAbla: El voltam, bocs. A sortörés
gyakorlatlanságom (bűn)jele. Túl fogod élni, hogy nem olvasod el.
Tisztelettel. fidzsi, droid, de Magóg.

zeddez 2012.04.26. 18:11:59

@lajafix: A jóváírást már rég kivezették, br 4.3M feletti éves jövedelemnél nem járt semmi rég óta, 3.8M-tól is csak részben járt, fokozatosan csökkenve 4.3M-g.
Ez az egykulcsos 16% mondjuk "jól" érintett, de azt a többletet simán ki is fizetem -még többet is-, de ezzel engem nem fognak megvenni magunknak, nópara ;).
Látom ugyanis azt is a környezetemben sokakkal ellentétben, hogy közben mennyi mindekinek meg nem jó ettől, pl anyáméknak se, régebben nem kellett őket támogatnom lóvéval, most már kell egy ideje.
Ezt is hozzáadnám a rohadék cocik alatti élet vs mostani fideszi jólét havi költségeiből, akkor nem is "csak" 50k lenne a diffi.
És még mindíg elmondhatom, hogy szerencsém van, mert van -egyelőre- még miből...
Csak közben akármerre megyek azok a "Csak a fidesz" vigyorifejek már nem vigyorognak annyira, mint két éve tették, hanem néznek maguk elé, hogy miafasztcsináljon, mert felesége után 2 héttel kirúgták őt is, mert annyira nincs melója a cégüknek, és sehova nem veszik fel, mert máshol sincs, hitel meg a nyakukon. Hát itt tartunk "ezekkel", mert ők megvédtek faszán mindenkit. Most július 1től jön aza munka tv könyv, ami az eddiginél is kiszolgáltatottabbá teszi a melósokat.
De nyilván pl erre kaptak 2/3-s felhatalmazást... majd ezt is előadják úgy, hogy ez is egy "megvédése" volt a zembereknek.

Napkutya 2012.04.26. 18:13:14

@lajafix: Igen.

Ha, még emlékszünk rá, ez az ostoba mentalitás, csak arra volt jó Antal alatt, hogy kicsinálják az Ikarust, a Rábát, a komplett magyar konzerv és hűtőipart, a vasúti szállítás egy komoly részét, a húsipar tartósított és feldolgozó részének felét, és az állami mezőgazdasági szektort.
Odatett a bánya- és nehéziparnak is.

Nyugaton vért pisáltak, hogy bejussanak az Orosz piacra.
Mi?
Hát, nem részletezném... Egy kontinens gazdasága röhögött a barom magyarokon.

Ugyanekkor, a magyar, kamu, politikai reform AHHOZ, kevés volt, hogy a volt, kivetkőzött kommunistákat is kizavarja a hatalomból.

A hülyék elhullottak, de a maradék csak éhesebb lett! Az ostobáknak ott volt a "Tovaris konyec"!

A volt MSZMP-nek? Nos, teli lett velük a parlament.

Ma is ott vannak.

Hát, ennyi. Lehet vitatkozni....

fidzsi 2012.04.26. 18:41:37

Csak "cum kuriozitász" elsütöm legújabb
kedves elméletemet/fantazmagóriámat.
1.§.Amennyiben Viktoroméknak sikerál kibulizni a rendelkezésre állási variációt, ami tudtommal nem jár adósság
növekedéssel...
2.§ Nem kell lehívni későbbiekben sem a
suskát- ez kvázi csoda lenne-,
ekkor trendváltozás lépne fel.
Nevezetesen, növekedésnek indulna a '14-es esély.
Amúgy ettől, droidként nem esnék kétségbe.
Tisztelettel. fidzsi, droid, de Magóg.

Szevasztok 2012.04.26. 18:42:07

@J.László: "Nektek nyilván Izrael lenne az egyedül elfogadható partner, (...)"

Tipikus fideszes módszer!
Ha nem tudsz válaszolni a kérdésre, vagy értelmesen hozzászólni, akkor támadsz.

Gratulálok a képességeidhez.

Mégis vajon mi történne, ha egyszer beismernéd, hogy szeretett vezéred tévedett valamiben? Először csak egy egészen apró dologban. Úgy próbaképpen. Hátha nem szakad le az ég...

egy maréknyi dollár 2012.04.26. 18:44:08

Hát ezt a sok süketelést már nem olvasom el(természetesen nem a szerzőt ócsárolom), de a képen a tiszteletbeli dakoták igen előnyösen néznek ki.Tetszik!

J.László 2012.04.26. 18:44:14

@Szevasztok:
Hogy jön Izrael a szeretett vezérhez? Elmagyaráznád? A Fidesz tette kötelezővé a holokamu-ünnepet. Tudsz róla? Hülyegyerek.

Szevasztok 2012.04.26. 18:45:09

@fidzsi: Attól, hogy nem hívjuk le az IMF/EU hitelt, attól még piaci forrásból kell felvenni hitelt, szóval sántít a gondolatmeneted.

A kettő között az a különbség, hogy a piaci hitel drágább. Most még a duplája a kamat, de ha lesz megállapodás, akkor ez lemegy talán kb. 1,2-es szorzóra.

Szevasztok 2012.04.26. 18:46:43

@J.László:
ÁCSI! Izraelt te hoztad fel! Miért engem kérdezel?

(Ez megint olyan fideszes: a másik szájába adunk valamit, amit aztán lehet támadni...)

J.László 2012.04.26. 18:48:35

@Szevasztok:
Azzal együtt ne terelj. Ki tette kötelezővé a holokamu-ünnepet?

J.László 2012.04.26. 18:52:16

@Szevasztok:
Ha nem tudsz, nem akarsz, félsz mondani valamit, akkor mi a fasznak ugatsz közbe? Hülyegyerek.

Napkutya 2012.04.26. 19:01:49

Nem nagyon látom, hogy bármelyik troll is ágaskodna, a kormány MSZMP-s vagy KISZ-es tagjainak említésén.

(Jó, jó, mondjuk tényleg kihívás. De, mondjuk lehetne emútnyócévezni, vagy kommunistázni. Esetleg zsidózni, vagy libsizni egy kicsit.)

Lejárt a műszak, vagy, csak kezdenek készülni a srácok a telekommunikációs adóra és spórolnak?

Hát, Bástya elvtársat már senki sem akarja megölni????

fidzsi 2012.04.26. 19:07:46

@Szevasztok: Pont eztetet mondom. Talán
nem kristálytiszta az érvelésem-droidnál
ez szinte elvárható-. Ez az optimális
forgatókönyv, piszok nagy presztizs emelkedést okozna, ami a politikumban
nagy jelentőségű. A finanszírozás mindig
hitelekkel történik. Persze az adósság szint versus GDP emelkedés -ill. a reciprika - nem elhanyagolható a jövő szempontjából. Hát majd meglátjuk, ahogy
a látássérült is mondja.
Tisztelettel. fidzsi, droid.
P.S. Most elhagyom telephelyemet. Csak
holnap du. tudom elolvasni válaszodat, ha egyáltalán látod értelmét. f.d.d M.

Mariann19 2012.04.26. 19:09:13

@Trompf: Felsoroltál két verziót az államcsődöt illetően.Lehet más út is, csak ehhez át kell értékelni nemcsak az Eu. gazdaságpoltikai stratégiáját, hanem a nemzetközi befektetői és pénzpiaci szereplők résztvételét is egy újszerű változásra. Ugyanis egyre gyakrabban olvashatók tekintélyes, nemzetközi közgazdászoktól azt a véleményt, hogy a válság és ahitelek miatti általános megszorítások a lefelé menő spirálba terelik a gazdaságot, mivel a gazdasági növekedés ellen hatnak.Megegyezésre kell jutni a hitelezőkkel, valamint a jövedelmek csökkenését meg kell akadályozni, a hitelek átcsoportosításával növelni is lehet és kell. Ezáltal létrejön a keresleti piac, mely az ehhez szükséges termelési kedvet indukálja.Leegyszerűsítve írtam le az általam olvasottakt, és teljesen logikusnak tűnik ez az elmélet.Tovább menve idézném dr. Bogár László gondolatait, melyek szerint a befektetők és bankok által folyamatosan bekebelezett tőke felhalmozódása nem célja e szereplőknek, ez a felhalmozott tőke befektetésre vár, mert a hozamok csak így érhetőek el. Közgazdaságilag elfo-gadható elméletekről van szó, azonban az nem ismeretes, hogy a nemzetközi politika és gazdaság összefonódásából eredően milyen érdekviszonyok akadályozhatják ennek az ideológiának a létrejöttét.

király vagyok 2012.04.26. 19:47:35

olyat csak szopassák mindenhol amely nem tart ösze meg elfutos gyáva szar nép
a magyarnak ezér szopás lesz mindég akármely párt irányicsa is

John Doe3 2012.04.27. 08:18:12

@tromf: "Bár megjegyzem egy darab Fideszes nem sok annyi se fogalmazott az országot elítélő határozatot" írod. Miért hazudsz? Olvass: hirszerzo.hu/hirek/2003/6/13/1906_magyarorszagot_elitelo_nyilatkozatot_fogado

lajafix 2012.04.27. 09:26:58

@Napkutya: "Ha, még emlékszünk rá, ez az ostoba mentalitás, csak arra volt jó Antal alatt, hogy kicsinálják az Ikarust, a Rábát, a komplett magyar konzerv és hűtőipart, a vasúti szállítás egy komoly részét, a húsipar tartósított és feldolgozó részének felét, és az állami mezőgazdasági szektort.
Odatett a bánya- és nehéziparnak is."

Napkutya ezek 90re már tönkrementek, miről beszélsz? A SZUval épp az volt a gondunk hogy a költségeinket nem fizették meg. Ez tudatlan nosztalgia.

lajafix 2012.04.27. 10:10:14

@zeddez: Na nézd már kiderült hogy jobban jártál, de szoci módon amikor az X-50ért sírtál a +Y lemaradt. Mondom hogy te maszopos kisember vagy téged megvettek ők.

"Látom ugyanis azt is a környezetemben sokakkal ellentétben, hogy közben mennyi mindekinek meg nem jó ettől, pl anyáméknak se, régebben nem kellett őket támogatnom lóvéval, most már kell egy ideje.
Ezt is hozzáadnám a rohadék cocik alatti élet vs mostani fideszi jólét havi költségeiből, akkor nem is "csak" 50k lenne a diffi."

Az ország katasztrófája, hogy te is azt várod hogy ne kelljen a többségnek jövedelemadót fizetnie. Szavazz a szocikra, mindegy hogy maszopnak vagy fidesznek hívják őket.

lajafix 2012.04.27. 10:14:14

@Mariann19: nem fog menni a kinőjük a problémáinkat majd csak valahogy elmélet...

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.28. 20:18:07

Vicces, de lehet hogy így működik!!!
süti beállítások módosítása