2012.04.25. 21:55 Szerző: Đđ

Ki nyerte a szabadságharcot?

 

„Lieb' Vaterland, magst ruhig sein,

Fest steht und treu die Wacht, die Wacht am Rhein!”

 („Kedves hazám, nyugodt lehetsz,

Szilárdan és hűen áll az őrség a Rajnánál!”)

 

Max Schneckenburger: Az őrség a Rajnánál - 1840

 

 

-           Mégis megnyertük a háborút?

-           Nem!

-           Elvesztettük?

-           Nem!

-           Nem értem: nem nyertük meg, de nem is veszettük el?

A fenti párbeszéd A halál 50 órája (Battle of the Bulge – 1965) című filmben hangzik el – de elhangzik most sok-sok magyarországi beszélgetésben is, a tegnap és ma Brüsszelben történtek kapcsán.

Tessék mondani: tart még a szabadságharc? Áll még az őrség a NER kapujában? Mert mintha úgy tűnne: Orbán tegnap végül is az IMF-hitelt választotta, nem a „szabadságot”… És mintha Brüsszel szilárdabban állna, mint valaha…

…Hogyan lehet úgy eladni egy kapitulációt, hogy az úgy tűnjön, mintha az ellenfél tette volna le a fegyvert? Egyáltalán: letette-e Orbán a fegyvert, vagy épp az Európai Bizottság hátrált meg? Nézzük a számokat: eredetileg három témakörben dúlt a vita Magyarország (pontosabban: annak jelenlegi kormánya) és a Bizottság között:

1.     A jegybanktörvény ügyében.

2.     Az adatvédelmi biztos függetlensége tárgyában.

3.     Az igazságszolgáltatási reform kérdésében.

És mi történt tegnap-ma?

·          A jegybanktörvény kifogásolt kitételeivel kapcsolatban „a magyar hatóságok garanciát adtak arra, hogy teljes mértékben megváltoztatják úgy a jegybankra vonatkozó jogszabályt, hogy az garantálja a jegybank függetlenségét”. A Bizottság „lezárja a jegybanktörvényt érintő kötelezettségszegési eljárást, amint a releváns törvénymódosításokat elfogadta Magyarország”.

·          Magyarország kézzelfogható lépéseket tett annak érdekében, hogy az uniós jogszabályokkal összeegyeztethetők legyenek azok a magyarországi törvények, amelyek relevánsak a stabil és független jogi környezet biztosítása szempontjából, a kiszámítható jogi környezet ugyanis a befektetői bizalom és a makrogazdasági egyensúly szempontjából is rendkívül fontos.

·          Az adatvédelmi biztos függetlenségét garantálni kell, az igazságszolgáltatási reform ügyében pedig az eu-s joggal való harmonizációt garantálni kell, és mivel ez egy sürgető kérdés (a két eljárás bíróság elé kerülése), ezért a Bizottság azt kéri a Bíróságtól, hogy sürgősen tárgyalja ezeket, illetve a magyar hatóságoktól azt kéri, hogy mindeddig függesszék fel a jogszabályok alkalmazását.

·          „Magyarország jelezte elkötelezettségét az irányban is, hogy teljes mértékben végrehajtja a Velencei Bizottság ajánlásait az igazságszolgáltatás területén.

·          A magyar miniszterelnök megígérte, amennyiben kormánya elvesztené a pert akár az adatvédelmi biztos, akár az igazságszolgáltatás átalakítása ügyében, akkor azonnal módosítanak majd a törvényeken.

·          A tárgyalások végleges lezárásához szükség van arra a Bizottság várakozása szerint, hogy teljes mértékben végrehajtsák a magyar hatóságok a most jelzett elkötelezettségüket.

Magyarán: ha Orbán (mert ki más döntene?) ezúttal az utolsó pontig végrehajtja, törvénybe iktattatja mindazt, amit az EB diktál és nem csupán játszik a szavakkal, az ígéreteivel, mint múlt ősz óta, akkor lesz megállapodás, egyébként nem! A tárgyalások elindulhatnak - de ahhoz, hogy az Orbán-kormány hozzájusson az IMF-hitelhez, végrehajtott törvényi változtatások kellenek. Ez azt jelenti: az EB nem hisz Orbán ígéreteinek, nem bízik Orbánban – csak a befejezett tényeknek fog hinni, csak azokra ad majd pénzt.

Ahogy tegnap is írtuk (Terelgeti nyáját, dédelgeti álmát… - http://progressziv.blog.hu/2012/04/24/terelgeti_nyajat_dedelgeti_almat), Orbánnak aközött kellett választania, hogy vagy folytatja a hosszabb távon reménytelenül sokba kerülő „piacról finanszírozást”, vagy elfogadja a „brüsszeli feltételeket” és ezentúl betartja az EU-s tagságból következő jogi kötelezettségeket.

Ez utóbbit választotta. Tegnap az történt, hogy Barrosonak „letette a nagyesküt”, aztán Barrosoék leültek, meghányták-vetették Orbán nagyesküjét – és azt mondták: „Ám legyen! Leülünk veletek tárgyalni – de a hitelnyújtás feltételein nem változatunk: vagy EU-konformmakká teszitek a vitatott törvényeiteket, vagy nem lesz sikeres a tárgyalás!”. Amikor tehát tegnap Orbán kijött Barrosotól, még nem volt EB-döntés a tárgyalásokról, csupán annyi volt, hogy azok az akadályok „hárultak el”, amelyeket eddig ő támasztott, t. i. a nem EU-konformitásával… AZ EB tegnap csak annyi „kompromisszumba” ment bele, hogy Magyarországnak nem kell a tárgyalások indulásával megvárnia az itthoni törvényváltoztatásokat, de a sikeres tárgyalás-lezárulás előfeltétele, hogy azok megtörténjenek. Némi időt nyert a kormány, de – ismételjük – a hitelhez jutás feltételeiben nem ért el „lazulást”. És ezt az időt sem Orbánéknak adták: mi, magyar állampolgárok kaptuk, azért, hogy mihamarabb véget érhessen az az eszement időszak, amikor Magyarországot 9%-on kell finanszírozni – és persze majd ezt a 9%-ot kell a magyar állampolgároknak vissza is fizetni… Nem vált be az orbáni taktika: nem sikerült „kifárasztani” az EU-t – az „őrség” továbbra is „szilárdan áll”…

Ez volt az eső olyan eset az EU történetében, amikor egy tagállam kormánya megkérdőjelezte az európai demokratikus értékeket és olyan törvénykezési gyakorlatba kezdett, amely igen kevéssé volt tekintettel a hatalommegosztásra és a mindenkori hatalom ellenőrizhetőségére. Az EU eddigi történetében még nem fordult elő, hogy egy tagállamban egy kormány azon igyekezzen, hogy „megvonja a demokráciát” a saját állampolgáraitól – és mivel ez volt az első ilyen eset, időbe tellett, amíg az EU döntéshozói felfogták, hogy egy legitim módon megválasztott kormány is cselekedhet vastagon és konzekvensen illegitim módon. Idő kellett nekik ahhoz is, hogy hatékony stratégiát alakíthassanak ki a helyzet kezelésére: olyan stratégiát, amely nem kelt feszültségeket az EU-tagállamok között és nem is sérti az EU alapokmányait. …És az EU úgy találta: a legjobb, ha hagyják érvényesülni azt a gazdasági potenciálbeli különbséget, amely (nem éppen Magyarország javára) fennáll. Hagyták, hogy Orbán maga válasszon sorsot: leteszi a fegyvert – vagy finanszírozhatatlanná teszi az országát és abba bukik bele. Az EU szempontjából gyakorlatilag mindegy volt: Orbán ellenállása így is-úgy is megszűnik

…És most már csupán azt kell az EU-nak kivárnia, hogy elteljen egy a két, immár erős ellenőrzés alatt tartott két év. Azután pedig minden valószínűség szerint ad acta kerül Orbán.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr774473697

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Felmentették Ultra Ibolyát az UV Zrt. ügyben 2012.04.26. 16:20:44

A mai napon pont került a közvéleményt évek óta lázban tartó UV Zrt. néven elhíresült ügy végére, melynek elsőrendű vádlottját Ultra Ibolyát több millió ember megbetegedéséért, és évente több tízezer ember haláláért tették felelőssé. Ultra Ibolyát, az ...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.04.26. 13:21:27

Egy évnyi szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van, 24 éve megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipuláció t...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.26. 13:18:48

Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám mind MSZMP-s, mind “demokrata” múltja alatt jó pénzt kapott azért, hogy igazgatott, elnökölt, kurátorkodott és tanácsokat adott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságá...

Trackback: Mennyibe kerül nekünk a Fidesz szabadságharca? 2012.04.26. 13:16:58

  Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba. Fejenként naponta több, mint 70, hetente 500, havonta 2000, éves szinten 25.000 forintjába kerül minden egyes magyar adófizető polgárnak a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:07:53

@zeddez:

A tendenciát tekintve azért levonhatóak a következtetések:

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country:hu&idim=country_group:non-eu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu&ind=false

zeddez 2012.04.26. 16:08:29

@Trompf: mert volt egy szarrágó Fideszünk, aki lépten-nyomon keresztbetett ahol tudott, igazi magyarkodott, ahogy szokott. Orbán apád megmondta a tutit 2 eve, hogy most nem lesz többet oligarcha, mert majd igy meg ugy... tapsoltal is neki ugy, mint Eperes elvtars a Fidesz szekhazban -ide hamuzzal viktorom, ááááá-, most fideszoligarcha van helyette, aki 5-10x annyit lop, mint eddig akarki. Tok jol jartunk veluk, tenyleg. Inkabb lopjanak a regiek, ha mar vki ugyis lop, azok sokkal kevesebbe kerultek nekunk adofizetoknek, minden szinten.
amiota ezek vannak a nyakunkon havi 30-50k minusz van, ennyivel kerul tobbe a dakotavezer okos szabadsagharca egy csaladnak. Ez mondjuk pont egy havi rezsi vagy lakastorleszto ara. Kilopjak a szemedet is, es meg tapsolsz is kozben, mint egy igazi hugyagyu

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:12:05

@lajafix:
Nincs olyan hogy vége, illetve azt csődnek hívják:
A csőd pedig kétféle lehet:

1. elengedik az adósság egy részét, és cserébe azt kell tenned amit mondanak.
Ez a gyarmati sors, ez vár az országok nagyrészére az EU-ban.

2. bejelented a fizetésképtelenséget, és nem fizetsz. Kimegy a tőke, pénz semmit nem ér. Annyi kaja van amennyit az ország termel, nincs (megfizethetetlen) az import.
jegyrendszer, éhezés, ...

Személy szerint én tényleg nem tudom melyik a jobb.
Mindkét esetre van példa, de szerintem csak az egyikből vezet kiút. Nevezetesen a nehezebből (2-es verzió).

lajafix 2012.04.26. 16:13:27

@J.László:

Az EKB kinek a szervezete? Az EUnak. Akkor sem voltak figyelembe véve.

"Európai Központi Bank és a .... azon véleményét, hogy a Tanács bővítése ne egy lépésben, hanem megfelelő időközönként történjék, biztosítva ezzel, hogy a tagok kinevezését ne politikai ciklusok határozzák meg. "

A te összeesküvéselméleted szerint az EU irányítja Mo-t és kötelessége lett volna helyettünk gondolkodni. Hát nem, nem fogja senki a kezünket amikor hülyeséget csinálunk. Persze a szar most csap ránk vissza, mert amikor kellett volna nem volt észnél a magyar.
És még most sincs...

Satyala 2012.04.26. 16:14:41

@Trompf: Az összes pártot betiltanám ha rajtam múlna. A kormányzati szintű korrupció ellen ez lehetne a csodaszer.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:14:46

@zeddez: Köszönjük Emese..

Az elmúlt 8 évről a Fidesz tehet dumát, csak a legerősebb MSZP droidok eresztik meg.

Ismét gratula..

Bár megjegyzem egy darab Fideszes nem sok annyi se fogalmazott az országot elítélő határozatot, mint ahogy nemrégiben 2 MSZP-s is (Göncz, Tabajdi), és 1 Fideszes se szavazott országunkat érintő szankció mellett, mint az MSZP-s EU biztos.

Napkutya 2012.04.26. 16:16:05

@Trompf: Jó, de ettől a fajta látásmódtól, pont az lesz, ami most van.

Valaki, az MSZMP KB-ból, vagy a KISZ-ből, megint szénné kaszálja magát az átb.szott Magyaron.

Ha valakinek még nem tűnt volna fel, a FIDESZ egyik legmarkánsabb kommunikációs törekvése ma épp az, hogy NEHOGY valaki reális alternatívát lásson.

Bele is nyom, apait-anyait.

Ha most, maga Szent Péter alapítana itt pártot, akkor, két nap múlva, ÖT kormányszóvivő jelentené be, hogy az európai keresztény lobby, aljas módon át akarja venni a befolyást a "magyar nemzeti" érdek felett. :)))

Miről beszélünk?

zeddez 2012.04.26. 16:16:46

@Trompf: pesze levonhatóak, meg az is tény, hogy akkoriban egész EU zóna meg a fejlett világ is fejlődésben volt 1000-l és csak magával rántott minket ez, de gyakorlatilag 98 után semmit nem csinaltak ők maguk ebből. A bukóban is van szerepe a recessziónak, mivel 2002 körül már kezdett csúcsra érni a gazd emelkedés onnan meg lejtmenet jön. Ne legyen kicsit sem kétséged affelől, hogy Qrbánnal sem lennénk sokkal jobb helyzetben most -sőőt...-, ha 2002-ben sem bukják el a választást, legyen bizonyíték erre az elmúlt "csak" 2 évük balfaszkodása is, pedig nekik nincs olyan gyökérparéj ellenzékük, mint amik ők voltak 8 éven át. Tripla bóvli meg 325-s EUR meg 8%-s CDS ezt még a feri sem tudta összehozni, pedig ő már egy fokozat.

J.László 2012.04.26. 16:17:06

@lajafix:
Hát, igen. Ez egy döbbenetes bírálat. Akadályozták szegény libás hitelfelvételét, magyar napot rendeztek az EP-ben, orrba-szájba rinyáltak a "demokrácia" lábbal tiprásáról.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:18:52

@belekotty: bármibe lefogadom, hogy vagy a képmásod bekeretezve, vagy a tütükéd spirituszba áztatva ott állt Kertész íróasztalán, amikor a moslékzabáló disznókról futtatta az eszét.

lajafix 2012.04.26. 16:18:58

@Trompf: tévedés, a 2es az igazi gyarmati sors. Azt ne hidd, hogy nem leszünk hamar orosz gyarmat a 2es verzióban megint. S az EUban még lehetne boldogulni de ruszki csatlósként soha.

A feladata az államnak az lenne, hogy nullszaldós gazdálkodás mellett hatékonyan működjön. ha ezt elérjük már akkor finanszírozhatóvá válhatna az adósság és lehetne fejlődni. De ez nem fog menni ha összeesküvéselméletekre vevő a túlnyomó többség.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:19:15

@Napkutya: Tekintve a pártreferenciákat, nem a Fidesz hibája hogy nincs alternatíva, (nem is az MSZP-é), hisz van 70% pártreferencia nélküli ember.
Ezek 40%-a soha nem szavaz, de a maradék 30% csak arra vár, hogy jöjjön valaki, aki őszinte, vagy legalább annak látszik.
És nem Gyurcsánynak, nem Orbánnak hívják.

lajafix 2012.04.26. 16:19:41

@J.László: az okos ember már ebből is ért, a buta csak a szívlapátból.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 16:21:49

@lajafix: Nem egészen értem mi köze a 2-es verziónak az oroszokhoz.

És az 1-es verzió miért is nem gyarmati sors ?

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:22:18

@Napkutya: a komcsi természetesen mindenütt komcsi. Az a 99%-uk is, aki a baloldalon sündörög, és az a maradék 1% is, aki a jobboldalon. Gusztustalan népirtó banda zusammen.

J.László 2012.04.26. 16:23:02

@lajafix:
Bocsánat, valóban rosszul mondtam. Nem a libás, hanem Ferenc barátunk hitelfelvételéhez nem szóltak egy szót se. Holott lábbal taposta a demokráciát a monetáris tanács bővítésével. Elnézésedet kérem.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:23:25

@lajafix: a "Hej, te bunkócska, te drága" ősi szocialista reflexe...

lajafix 2012.04.26. 16:25:52

@zeddez: "Qrbánnal sem lennénk sokkal jobb helyzetben most "

jobb helyzetben lennénk ugyanis az első kormányzásuk a ktv egyensúly és növekedjünk elméletre épült, amit tovább folytattak volna. Sajnos szorgos népünk a jóléti rendszerváltást 2x választotta, ami a fijuk agyának ment és levonták a következtetést: a többséget ne szívassuk direktben. Ez így nem járható, szomorú látni hogy képtelenek levonni a következtetést: 2010ben egy csődben levő országot kaptak meg, amit a csőd szabályai szerint kellene rendberakni.

És rendbe is lesz téve, csak sokkal fájdalmasabban.

Napkutya 2012.04.26. 16:26:14

@Trompf: Igen. A stratégia az, hogy a vezetőket kell kicsinálni, akik mögé emberek állnak.

Orbán meg is tesz, tett, ezért mindent.

Kezdte a szobatársával, Fodorral, folytatta Torgyánnal, ledarálta Dávidot, most jön majd a Gyurcsány látszatper, azután, biztos ami biztos, kinyírja maga alatt a legismertebb belső egy-két embert, hogy a portán is rend legyen...

Így.

zeddez 2012.04.26. 16:26:28

@Trompf: Kivéve a gyevi bírót, meg a Szájer elvtit Brüsszelben, aki holmi önjelölt köpőgépként okoskodott állandóan vélt-valós fake ügyekben csúsztatásokkal lejáratva ezzel az országát az EU-ban. Grat, tapsoljuk is meg érte, sőt, tüntessük ki.
Ez a betépett aggyal fantáziálásra felépített politikai vádaskodás a Fidesz-től nem lenne mondjuk új, lásd pl tegnapi felmentés is a ex-MDF vezetők ellen is kocepciós perben is pl...

J.László 2012.04.26. 16:30:26

@Napkutya:
Áder János szerintetek összeesküvést szőtt Orbán ellen a Terror háza igazgatójával. Most Orbán jelölte Ádert köztársasági elnöknek. Bizonyos értelemben a saját főnökének.
Ezt mivel magyarázod?

orient 2012.04.26. 16:31:14

@Trompf: Szerintem lenne kiút. Valóban több befektetés kéne ehhez pedig megteremteni a megfelelő üzleti légkört és a bankokat hitelezésre bírni. Az EU pénzekből nem parkokat, játszótereket meg kilátókat kell építeni hanem autópályát, vasutat, tömegközlekedést, de mindezt átláthat formában piaci árakon nem mutyizósan, többszörös áron, és olyan infrastruktúrát ami szintén tőkét vonz! M4-es metrónak 90%-t fizette volna az EU egy feltételük volt. Átlátható, tiszta pályázat és kivitelezés, mivel ezt a magyar vezetés lesöpörte az asztalról és azt mondta szó sem lehet róla mert mi mityizni akarunk ezért haveroknak ment a kivitelezés a nyugati ár többszöröséért, és így az 50%-t fizeti csak az EU. NEm kell leírni hány milliárdot buk így az állam évente ugye csak mert haverok fontosabbak? Ha nem így mennének a dolgok akkor lehetne nálunk is 5% GDP növekedés mint lengyeleknél és adósságot szépen ki lehetne nőni, államcsőd nélkül is. Az alapötlete az Orbánéknak jó csak ehhez két dolog kéne:
1. az EU-val teljesen jóban lenni és mindent megtenni a jó jogi kapcsolatért (IMF-fel lehet birkózni a magyar érdekekért GAZDASÁGI kérdésekben, ez más kérdés) és nem foggal körömmel ragaszkodni jelentéktelen dolgokhoz mint pl. bíró nyugdíjazás.

2.A korrupciót erősen visszafogni mert amit az Mszp-Szdsz csinált az pofátlanság volt, de a Fideszt sem látom jobbnak ebben. Pl. 4-es metrót lehetett volna szintén javítani és tiszta kivitelezést végezni és a EU támogatást növelni 50%-ról, de ez a fidesznek sem volt érdeke 2010-óta, vajon miért? Költői kérdés.
Sajnos amíg a politikai elitünk ilyen és velejéig korrupt mint Mszp is volt addig itt nem lesz megoldás 80% államadósságra csak az államcsőd...

lajafix 2012.04.26. 16:31:51

@J.László: "hanem Ferenc barátunk hitelfelvételéhez nem szóltak egy szót se."
Merthogy nem voltunk és nem vagyunk EU báb, hiába képzeled. Megjegyzem szóltak belépésünk másnapján elindították a túlzottdeficit eljárást, én is sajnálom hogy nem pörgették, sőt még a görögöket is benézték, ami szintén a görögöknek nagyobb probléma, nem az EUnak.
A lényeg hogy a cselekedetéért a cselekvő felel. Most tényleg az EUtól várod hogy miért nem akadályozta meg Mo eladósodását? Ne legyél már naív.

Hertelendi 2012.04.26. 16:32:42

@Marcangoló Korelnök: Mi van öreg? Elgurult a gyógyszered?

J.László 2012.04.26. 16:33:29

@lajafix:
Szerintem teljes mértékben félreértesz. Ha elolvasod az előzményeket, rájössz magad is.

Napkutya 2012.04.26. 16:33:51

@J.László: Nézd, nem szeretnék semmi bántót írni, de, Te komolyan gondolod, hogy Orbán a "saját főnökének" jelölte Ádert?

Ha igen, akkor attól félek, igazából nagyon kevés közös gondolatunk van.

zeddez 2012.04.26. 16:35:26

@lajafix: ugyanmár, a magyar gazadaság mindig is nagyban fuggott az EU-tol az utobbi 20 evebn legalabbis onnan, amiota nincs a szovjet piac, ha ott szarban vannak, akkor itt fejre is allhatsz sem lesz novekedes, akarkinek hivjak a foistent eppen. Amit mege ezek csinalka 2 eve az minden, csak nem valsagmenedzsment. Ket evev telszajjal ugattak hogy ne a zemberekkel fizettesek meg adoban bla-bla-bla, erre lepeten-nyomon ujabb adokkal jonnek ki zemutnyoccevze -2032-ben is erre fognak hivatkozni-, azt vajon ki fizeti ki, nem a zemberek?
Olyan ez mint a Vitezi okoska Davidka, o tudja hogy kell BKV-t nyomatni occsoe, erre most penzert sir allandoan. Jah, penz nelkul szavakbol megsem megy neki sem? Akkor minek az a BKK is, hogy legyen allasa, meg par sogor-koma-jobaratnak is?
Akkor mi is valtozott veluk gyakorlatilag?
AA NAAAGY BUDOOOS SEEEMMMMMIIIII, az. Csak mar sokkal lejjebb vagyunk a szarban meg jobban kifosztva, mint eddig valaha.

lajafix 2012.04.26. 16:35:48

@Trompf: "Nem egészen értem mi köze a 2-es verziónak az oroszokhoz.
"
Az hogy K Európában nincs teljes függetlenség, ha direkt csődöt jelentesz azzal de facto kilépsz az EUból és akkor jönnek a ruszkik. Vannak akik ezt kívánatosnak tartják: ezért járt Moszkvába sűrűn gyurcsány, ezért képzeli Orbán hogy keletről jön majd segítség, a Jobbik pedig egyenesen hirdeti hogy milyen jók az oroszok.

"És az 1-es verzió miért is nem gyarmati sors ?"
Abból még lehet kiút. A 2esből nincs. Aki a 2est választja az orosz gyarmatot csinál belőlünk. ÉS akkor tényleg nem kell aggódni Moszkvában képesek rólunk minden kérdésben dönteni.

J.László 2012.04.26. 16:36:10

@Napkutya:
Nem áll össze az "elméleted". Orbán mindenkit a levesbe küld, ahogy mondjátok. Ebben az esetben nyilván nem Áder lenne az elnök, aki "összeesküdött" ellene, szerintetek legalábbis.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:37:13

@Hertelendi: hatalmas beszólás! És mennyire úúúújszerű! Hogy ti demokraták micsoda innovátorok vagytooook!

lajafix 2012.04.26. 16:40:33

@zeddez: nem ez volt a téma, "gondolatkisérletedben" azzal akartad védeni a maszop féle baloldalt, hogy a fidesz féle baloldal is ugyanazt csinálta volna 2002től. Nem, tévedsz indokoltam a korábbi kormányzásukkal, ami neked nem tetszett.

Azt hogy most folytatják azt a homokba a fejjel taktikát, amit GyF is művelt az ország katasztrófája. Persze ettől még újraválaszthatják őket 2014ben.

lajafix 2012.04.26. 16:44:56

@J.László: nem értelek félre, te a szívlapátból értesz és azt hiányolod hogy az EU miért nem jött rögtön szívlapáttal 2005ben.(Pedig aki érti annak már az EKB megszólalása is szívlapát) És ha akkor nem jött, akkor most miért fogad minket szívlapáttal? a problémád. Sajnos ilyen az élet, gondolom ennek a sajnálatos dolognak az egyetlen racionális magyarázata csak az lehet, hogy József Attilától csak most tudták elolvasni a karóval jöttél... versét! :)

J.László 2012.04.26. 16:47:53

@lajafix:
Mi lenne, ha nem szívlapátoznál? Azért a kérdés, mert elvileg ti lennétek az eminens példamutató "demokraták".

lajafix 2012.04.26. 16:48:47

@orient: egyet értek veled de M4 ügyben a fidesz kész csődöt örökölt, azon nincs mit javítani, kötött szerződések vannak ugyanis végig. Akkor tudna javítani ha tovább építene de ahhoz pénz kell még az euban is de nekünk nincs, eltapsoltunk 8 év alatt 2-3 évtizedet.

lajafix 2012.04.26. 16:57:10

@J.László: node kedves László a szívlapátból értesz, az általam google első találatként becsatolt cikkben sem találtad meg az EU álláspontját, mert neked nincs rá érzéked.

én nem lehetek példamutató demokrata, hisz fidesz szavazó vagyok 94-98-02-06-10

vagy voltam, akarom mondani. De bennem megvan a racionalitás, benned meg nincs és ez a fő választóvonal, nem a fidesznek hívott kádári balos alakulat vagy maszopnak hívott kádári balos alakulat közötti választás...

És szomorú látni hogy míg 2010 előtt a maszop támogatók hülyeségeivel kellett vitázni, most fidesz támogatók ugyanazon hülyeségeit kell cáfolni. Ez a csőd, nincs reális alternatíva ua önigazoló, buta, szűklátókörű tök társulat van mind2 oldalon. Koalícióra lépve 99%os fix többség. S garantált csőd. :-(

Napkutya 2012.04.26. 16:57:46

@J.László:

Bakter! KI, az a szerintetek?

NEKEM, senki nem mondja meg központilag, hogy mit kellene gondolnom!

Negyven felett vagyok! '89-ben, ott voltam a Kossuth-téren. Szerinted, HÁNYSZOR láttam már MSZMP-s, MSZMP-KB-s, vagy KISZ-es politikust hazudni Magyarországon? AKÁRMELYIK pártba is került azután.

Orbán, pont ugyanúgy végignézné, ahogy Áder feldobja a pacskert, (talán, még lehet is elég a tarsolyban hozzá, hogy sakkban tartsa) ahogy végignézte a jó Pál utolsó fordulását is. Felfelé.

Attól tartok, kettőnk közül, Te vagy az idealistább.

Marcangoló Korelnök 2012.04.26. 16:58:35

@lajafix: "fidesz szavazó vagyok 94-98-02-06-10

vagy voltam" - ősi népszavás duma. Igen trutymó.

zeddez 2012.04.26. 16:59:40

@lajafix: én egyszerű adófizetőként ebből sajnos csak azt látom a pénztárcámban, hogy amig a szemét rohadék szocik alatt volt x pénzem egy hónapban, most a kedves okos faszagyerek fidesz alatt x-50ezer van, mert annyival drágult közben minden. Hoppá. Ennek döntő része meg a különböző "ne a zemberekkel fizettsék meg" adó- és áremelésekből jön össze, nem hiteltörlesztésből, mert azom nincs. Mi lenne ha az is lenne?
Lehet okoskodni, meg mutogatni, hogy ki miatt van ez így -az aktuális kormány a felelős mindenért, egy okoska Fidesz képviselő szerint-, de mindenki pénzből él és a kolbászból kerítés álom meg nem hogy közelebb van vmivel, hanem egyre messzebb kerül csak
Szóval nagyon nem úgy gondolom, hogy jó irányba megyünk "ezekkel" a nyakunkon. GDP arányos adósság ugyanott van ahol volt azokkal is, az EUR állandó jelleggel már 300 körül vagy felett is van, tripla bóvli miatt fizetjük a CDS felárat is ezerrel, fusssaaaaaa nem számít, meg ehhez adnak 20 újabb adót, 1.5x benzinárat -leszarom mitől annyi éppen, Szijártó ezen tépte kis pofáját, hogy kormány tehet róla, hát akkor tessék, hajrá, ők a kormány jelenleg-, aztán elmagyarázzák az agymosó HírTV-n, hogy most jobb dolgod van már, mint volt bármikor.
Tisztára, mint amikor Kim Ir Szen elvtárs is megmondta az éhező népének az állami TV-ben, hogy Ti észak-koreaiak éltek a világon a legjobban, azok meg elhitték, mert nem volt más információjuk erről, hogy ez qrvára nem így van.

lajafix 2012.04.26. 16:59:51

@Marcangoló Korelnök: népszavás csak te lehetsz, te fejted benne a keresztrejtvényt.

J.László 2012.04.26. 17:00:40

@Napkutya:
Igaza volt Tisza Istvánnak.

röhögő 2012.04.26. 17:00:47

@Marcangoló Korelnök: Te érvelni is fogsz vagy csak végigokádod a posztot?

J.László 2012.04.26. 17:03:06

@lajafix:
Nyilván Te tudod a tutit. De nem érti senki. Igen, a skizofrénia.

Szevasztok 2012.04.26. 17:05:04

@Trompf:

Hadd hozzak fel egy újabb szempontot:
A világon mindenkinek, még a legerősebb államoknak is szükségük van barátokra, szövetségesekre.

Mondjatok egy olyan országot, akit ma 2012-ben barátunknak hívhatunk! Csak egyet!

lajafix 2012.04.26. 17:05:20

@zeddez: szóval neked tetszett a szocik jövedelm politikája, előnyöd volt belőle. Pedig a szocik adóztatása teremtette meg a 2008as bukta alapjait.

a fidesz is teljesen rosszul csinálja, de fakto komoly kiadást kellene vágnia, de gyanús hogy akkor neked jóval kevesebb lenne az Xed. Ua a reális alternatíva, hogy a csődöt jelentenek a nyugdíjrendszerre és fele ennyi nyugdíjat fizetnek s kiraknak az állami alkalmazottak közül is egy 100-200 ezret. Az optatásra és az EÜre nem voltak restek a fijuk meglépni ezt, node ezek a területek nem direkt szavazók. Ellenben ezeknek a területeknek kellene kitermelni a jövő képességeit.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 17:07:03

@Szevasztok:
Melyik Olimpiai évből tudsz ilyet mondani, az elmúlt 20 évet tekintve ?
2008 ? 2004 ?

lajafix 2012.04.26. 17:09:53

@röhögő: nem fog érvelni, nincs mivel neki. Piatnik csak kártyát tudott neki adni...

J. László: nem tudom a tutit, skizo meg te lehetsz mert te magyarázod hogy miért nem lépett az EU mégse ha EU báb vagyunk de most miért mégis...

zeddez 2012.04.26. 17:11:28

@lajafix: ugyanmár, nézd már meg most mit csinálnak, 2002-ben is ezért lettek elzavarva a pöcsbe. Ennyira pofátlanul nyiltan senki soha nem lopott itt, mint Viktorkádék, foci fedőnév alatt saját telekre közpénzből felépíttetnek egy több tízMrd-s sportkomplexumot meg szállodát, aztán amikor véletlen lejár a kölcsönadás hopp az ingatlan meg ott maradt véletlenül rajta, és azé akié a telek.
Nem mintha ez a cocikat felmentené bármi alól is persze, de amíg cuslágot ehhez képest semmi 20 milláját 20 év múlva is fel fogják hozni, mert hetente ismétlik a nukuikús szavazóik agyába, mint egy mumust, a ferivel együtt, de erről hallgatnak, mint a sír, pedig 10000x-be kerül per kopf, és aminél bármelyik legalja Fidesz-s is messze többet tett zsebre.

J.László 2012.04.26. 17:11:32

@lajafix:
Nem mondtam, hogy EU báb vagyunk. Félreértesz. Az EU kétkulacsos magatartását bátorkodtam szóvá tenni.

Napkutya 2012.04.26. 17:12:23

@Trompf: A Lengyelekből melyik? A turista szakkör?

J.László 2012.04.26. 17:13:41

@Szevasztok:
Nyilván halálra fogod röhögni magad: Lengyelország.

Napkutya 2012.04.26. 17:15:14

@J.László: Ne hidd. AZ a társaság jött, aki ELVESZTETTE a választást. Számolj!

Jó nagy ország.

zeddez 2012.04.26. 17:19:15

@lajafix: Bokros pl simán ezt csinálta volna, meg is mondta előre de észkombájnnak a kisokos ötlelő viktor meg csapata kellett inkább megint.
Az egyetlen volt, aki kiállt a programjával is. De neeeeeeeeeeeeeem. Lehet kis pártocska, de látod mire negyünk ezzel a naggyal.
Na ezért szopunk most, mert kellett az A4-s biankó nagyon.
Ha vmi bajod van, és még idejekorán kezeled, akkor nem lesz akkora halom szar helyzet, mint ami most van.

lajafix 2012.04.26. 17:19:47

nem zeddez, ha neked nem világosak a szocik alatti lopások mértéke és pofátlansága akkor kár miről beszélnünk. simán annyi van hogy te a szociknak jobban elnézed, mert ők neked is osztottak. Ebbe ment csődbe az ország 2008ban. Te a maszopos kádári kisember vagy.

@J.László: "Az EU kétkulacsos magatartását bátorkodtam szóvá tenni. "
szóval nem érted a különbséget 2005 és 2012 között. Mondom hogy neked az fáj, hogy miért nem rakott rendet az EU 2005ben. És most hogy megyünk hozzájuk, mert rájuk kényszerülünk, akkor feltételeik vannak. Ezzel a mentalitással nem megy az ország semmire. Te gyarmatként képzeled el az országot, hát az is lesz így! Te meg a fideszes kádári kisember vagy. :(

J.László 2012.04.26. 17:22:19

@lajafix:
Te jó ég. Senki nem képzeli gyarmatként az országot. Vagy hát én legalábbis nem. Mondtam volna valami ilyesmit?
Az EU ezzel együtt bírálható. Ha valamit nem lehet bírálni, az a bolsevizmus. Aki ezzel egyetért, az a kádári kisember.

Napkutya 2012.04.26. 17:23:46

@J.László: Áááá, semmi.

Szeretnek kirándulni. Láttam őket a Várban. Egy családdal még dumcsiztunk is. Tényleg importálták őket.

Az egyetlen pozitívum az volt a dologban, hogy rom. katok, mint mi.

Azt hitték az ex-kommunisták ellen tüntetnek.

NAGYON meglepődtek pl. Kövéren és Matolcsyn... :(

király vagyok 2012.04.26. 17:26:30

olyat csak szopassák mindenhol amely nem tart ösze meg elfutos gyáva szar nép
a magyarnak ezér szopás lesz mindég

Szevasztok 2012.04.26. 17:27:32

@J.László: Tényleg röhögnöm kell.
Szerinted a romantikus "lengyel magyar örök barát" szlogenen kívül kormányzati szinten is barátként kezelnék bármelyik mai magyar vezetőt?

lajafix 2012.04.26. 17:31:31

@J.László: az a bajod hogy az EU miért nem cselekedett korábban és ha eddig nem akkor most miért igen? Én meg azt mondom hogy nem az EU dolga a cselekvés(a kútba ugrás megakadályozása), hanem a mienk(a kútba ugrotté).

De ha úgy véled hogy félreértelek akkor írd le részeltesen, hogy mi a bajod az EUval velünk kapcsolatban.

@zeddez a kormányzati felelősségre a fidesz volt 2010ben alaklmasabb, mint az egyszemélyes Bokros a tökhülye mdffel. Ha jól rémlik még a 176 jelölt sem jött össze nekik.

J.László 2012.04.26. 17:35:29

@Szevasztok:
Lengyelország 1990 után középhatalmi aspirációkat dédelgetett. 2003-ban, amikor az USA megszállta Irakot, Lengyelország Nagy-Britannia és az USA mellett önálló megszállási zónát kapott. Ez is erősítette a lengyelek efféle elképzeléseit.
Mára ebből nem lett semmi. Németország és Oroszország úgy tárgyal a fejük felett, mintha ott sem lennének. Gazdasági erejüket tekintve Európában semmiképp nem illeti meg őket a középhatalmi státusz.
Vegyük figyelembe, hogy valamennyi "nyugati" szövetségesükben csalódniuk kellett. Nagy-Britannia, mely miattuk lépett be a második világháborúba, 1944-ben cserben hagyta őket, akárcsak Amerika.
Valamennyi szomszédjukkal vitáéban állnak: Németország, Oroszország, Ukrajna, Szlovákia.
Kézenfekvő a magyarbarátság, aminek történelmi hagyományai is vannak.

J.László 2012.04.26. 17:38:48

@lajafix:
Laifax, hagyjál már az EU-buzi faszságaiddal. Amikor mi fiatalok voltunk, kötelező volt utálni a Szovjetuniót. Ti a lábatokat teszitek szét ennek a másik uniónak. Ez a mai ifjúság? Ha igen, bazd meg, akkor szégyeljétek magatokat.

zeddez 2012.04.26. 17:41:56

@lajafix: mivel egyedül élek, nem vagyok jogosult az egy főre eső jövedelmem alapján SEMMILYEN támogatásra, mindent a full áron fizetek, soha nem is voltam a cocik alatt sem amúgy támogatott, úgyhogy rám biztos nem tapsoltak abból semmit, ellentétben a sok nagycsalados lakáshitelessel, akiknek adózok a kamattámogatásukra, részben ezzel kifizetve az ennek ellenére kizárólag ő leendő tulajondonukat, de ahhoz a szinthez képest vagyok most a -50ezerben per hó, az adó- és áremelések miatt.
El vagy tévedve. Tipikus fideszista fasz, aki nem fúj egy követ veled, az csak vmi kádárista neobolsevik maszopos lehet. Hát nem. Vicces ezt annak pártnak szimpatizánsától olvasni, ahol messze a legtöbb 50év feletti, exKISZ-s exMSZMP-s exHNF-s, ex3-s ügyosztályos meg kommer leszármazott van jelenleg, akik a Kádári cocializmusban is részesültek a kiváltságokból, és ahol akkora demokrácia van, hogy a vezérkar 20 éve ellenkezés nélkül fentről előre kijelölve és meghatátozva nagyjából ugyanaz, és ezek komcsiznak másokat, hát röhög a vakbelem banyek tényleg... :) :LOL:
Van még ilyen nagy okosságod más is?

Napkutya 2012.04.26. 17:43:51

@J.László: "kötelező volt utálni a Szovjetuniót"

Nem volt kötelező. Csak utáltuk.

Az, már csak szomorú, hogy ma (2012) olyanok vannak a hatalomban, akik NEM utálták, sőt, ők, testvéreik, és a szüleik éltek azokkal az előnyökkel, amit a seggnyalás biztosított...

lajafix 2012.04.26. 17:45:08

@J.László: a lenygelek csődöt jelentettek 90ben, semmilyen hatalmi ambícióik nem lehettek 90 után, sőt a varsói gyors onnan indult 93ban, de nekik sikerült levetniük magukról a szocialista képzelgéseket.

Nagy Britannia 39ben hagyta cserben a lengyeleket a franciákkal karöltve, mert nem támadták meg a fricceket szeptember 1 után, bezzeg a németek nem voltak restek. 44ben a varsói felkeléskor nem a britek vagy az amcsik hagyták őket cserben, hanem a szovejetek álltak le, nekik lett volna lehetőségük segíteni nekik szimplán földrajzi okokból...

lajafix 2012.04.26. 17:49:50

@J.László: azt értem hogy megmaradtál az utálkozás szintjén, nem sikerült a gondolkodásra továbblépned, ellenségkép nélkül te nem tudsz létezni, mindig kell neked valaki akire tudsz mutogatni.

zeddez: te nem voltál részese a szocik adójóváírásának? Akkor te most nem Xet keresel mint a szocik alatt hanam X+Yt merthogy a fidesz a jövedelemadókon jelentősen enyhített. Nem teccett észrevenni?

lajafix 2012.04.26. 17:51:15

@Napkutya: nekem valahogy úgy rémlik hogy 90 előtt bizony utálták a fijuk a SZUt és voltak szilárd elveik is. Épp az a gond hogy ez nagyot változott...

zeddez 2012.04.26. 17:51:33

@lajafix: ez mire magyaráztat, hogyha nincs ki a 176, akkor mi van?
Attól lesz vki okosabb, hogy ez megvan neki, vagy a másik attól hülyébb, hogy nincs? Ezt a logikát vhol tanítják, mondd?
Mert ha másnak megvolt, akkor eljött velük a kánaán? Hát nem úgy néz ki, hogy 2/3-d a jólétre lenne megoldás, sokkal inkább másra az csak. Attól, hogy sokan csinálnak együtt hülyeséget, nekünk jobb nem lett, lásd EUR, CDS, GDP arányos számokat 2010 vs 2012. Ugyanott vannak vagy rosszabbak ezek a mutatóik "ezeknek", mint amik 2 éve voltak átadáskor.
Akkor miről beszélünk...?

Szevasztok 2012.04.26. 17:56:59

@J.László: "Valamennyi szomszédjukkal vitáéban állnak: Németország, Oroszország, Ukrajna, Szlovákia."

Akkor legalább ebben hasonlítunk...

"Kézenfekvő a magyarbarátság, aminek történelmi hagyományai is vannak. "

Ezek szerint Mo összesen annyi nemzetközi JÓKAPCSOLATOT tud felmutatni, ami kimerül egy romantikus történelmi hagyományban, és egy lassú agóniába forduló visegrádi együttműködésben?

Hát ezzel nehéz lesz elérni, hogy mi legyünk a mintaország másoknak ahogy OV fantáziálja...

lajafix 2012.04.26. 17:57:29

@zeddez: "ez mire magyaráztat, hogyha nincs ki a 176, akkor mi van?"
Arra hogy mennyire voltak kormányképesek... Tudod először választást kell nyerni, ha ez nincs meg akkor ez csak gondolatkisérlet... Na itt kezdődik a probléma.

"Ugyanott vannak vagy rosszabbak ezek a mutatóik "ezeknek", mint amik 2 éve voltak átadáskor."
Ebben csúcsosodik a probléma, nem is kapnak tőlem több X-et.

J.László 2012.04.26. 18:01:46

@Szevasztok:
Nektek nyilván Izrael lenne az egyedül elfogadható partner, amely ország szintén vitázik valamennyi szomszédjával. Nyilván minden nap családostul el kéne zarándokolnunk a Duna partra és a holokamuközpontba. Nálatok ez a menő. Nálunk a hagyományos dolgok a "menők".
Ilyen a világ. Ezt a szabadelvűeknek kell a legjobban tudniuk. Nem igaz?

fidzsi 2012.04.26. 18:07:15

@GrenAbla: El voltam, bocs. A sortörés
gyakorlatlanságom (bűn)jele. Túl fogod élni, hogy nem olvasod el.
Tisztelettel. fidzsi, droid, de Magóg.

zeddez 2012.04.26. 18:11:59

@lajafix: A jóváírást már rég kivezették, br 4.3M feletti éves jövedelemnél nem járt semmi rég óta, 3.8M-tól is csak részben járt, fokozatosan csökkenve 4.3M-g.
Ez az egykulcsos 16% mondjuk "jól" érintett, de azt a többletet simán ki is fizetem -még többet is-, de ezzel engem nem fognak megvenni magunknak, nópara ;).
Látom ugyanis azt is a környezetemben sokakkal ellentétben, hogy közben mennyi mindekinek meg nem jó ettől, pl anyáméknak se, régebben nem kellett őket támogatnom lóvéval, most már kell egy ideje.
Ezt is hozzáadnám a rohadék cocik alatti élet vs mostani fideszi jólét havi költségeiből, akkor nem is "csak" 50k lenne a diffi.
És még mindíg elmondhatom, hogy szerencsém van, mert van -egyelőre- még miből...
Csak közben akármerre megyek azok a "Csak a fidesz" vigyorifejek már nem vigyorognak annyira, mint két éve tették, hanem néznek maguk elé, hogy miafasztcsináljon, mert felesége után 2 héttel kirúgták őt is, mert annyira nincs melója a cégüknek, és sehova nem veszik fel, mert máshol sincs, hitel meg a nyakukon. Hát itt tartunk "ezekkel", mert ők megvédtek faszán mindenkit. Most július 1től jön aza munka tv könyv, ami az eddiginél is kiszolgáltatottabbá teszi a melósokat.
De nyilván pl erre kaptak 2/3-s felhatalmazást... majd ezt is előadják úgy, hogy ez is egy "megvédése" volt a zembereknek.

Napkutya 2012.04.26. 18:13:14

@lajafix: Igen.

Ha, még emlékszünk rá, ez az ostoba mentalitás, csak arra volt jó Antal alatt, hogy kicsinálják az Ikarust, a Rábát, a komplett magyar konzerv és hűtőipart, a vasúti szállítás egy komoly részét, a húsipar tartósított és feldolgozó részének felét, és az állami mezőgazdasági szektort.
Odatett a bánya- és nehéziparnak is.

Nyugaton vért pisáltak, hogy bejussanak az Orosz piacra.
Mi?
Hát, nem részletezném... Egy kontinens gazdasága röhögött a barom magyarokon.

Ugyanekkor, a magyar, kamu, politikai reform AHHOZ, kevés volt, hogy a volt, kivetkőzött kommunistákat is kizavarja a hatalomból.

A hülyék elhullottak, de a maradék csak éhesebb lett! Az ostobáknak ott volt a "Tovaris konyec"!

A volt MSZMP-nek? Nos, teli lett velük a parlament.

Ma is ott vannak.

Hát, ennyi. Lehet vitatkozni....

fidzsi 2012.04.26. 18:41:37

Csak "cum kuriozitász" elsütöm legújabb
kedves elméletemet/fantazmagóriámat.
1.§.Amennyiben Viktoroméknak sikerál kibulizni a rendelkezésre állási variációt, ami tudtommal nem jár adósság
növekedéssel...
2.§ Nem kell lehívni későbbiekben sem a
suskát- ez kvázi csoda lenne-,
ekkor trendváltozás lépne fel.
Nevezetesen, növekedésnek indulna a '14-es esély.
Amúgy ettől, droidként nem esnék kétségbe.
Tisztelettel. fidzsi, droid, de Magóg.

Szevasztok 2012.04.26. 18:42:07

@J.László: "Nektek nyilván Izrael lenne az egyedül elfogadható partner, (...)"

Tipikus fideszes módszer!
Ha nem tudsz válaszolni a kérdésre, vagy értelmesen hozzászólni, akkor támadsz.

Gratulálok a képességeidhez.

Mégis vajon mi történne, ha egyszer beismernéd, hogy szeretett vezéred tévedett valamiben? Először csak egy egészen apró dologban. Úgy próbaképpen. Hátha nem szakad le az ég...

egy maréknyi dollár 2012.04.26. 18:44:08

Hát ezt a sok süketelést már nem olvasom el(természetesen nem a szerzőt ócsárolom), de a képen a tiszteletbeli dakoták igen előnyösen néznek ki.Tetszik!

J.László 2012.04.26. 18:44:14

@Szevasztok:
Hogy jön Izrael a szeretett vezérhez? Elmagyaráznád? A Fidesz tette kötelezővé a holokamu-ünnepet. Tudsz róla? Hülyegyerek.

Szevasztok 2012.04.26. 18:45:09

@fidzsi: Attól, hogy nem hívjuk le az IMF/EU hitelt, attól még piaci forrásból kell felvenni hitelt, szóval sántít a gondolatmeneted.

A kettő között az a különbség, hogy a piaci hitel drágább. Most még a duplája a kamat, de ha lesz megállapodás, akkor ez lemegy talán kb. 1,2-es szorzóra.

Szevasztok 2012.04.26. 18:46:43

@J.László:
ÁCSI! Izraelt te hoztad fel! Miért engem kérdezel?

(Ez megint olyan fideszes: a másik szájába adunk valamit, amit aztán lehet támadni...)

J.László 2012.04.26. 18:48:35

@Szevasztok:
Azzal együtt ne terelj. Ki tette kötelezővé a holokamu-ünnepet?

J.László 2012.04.26. 18:52:16

@Szevasztok:
Ha nem tudsz, nem akarsz, félsz mondani valamit, akkor mi a fasznak ugatsz közbe? Hülyegyerek.

Napkutya 2012.04.26. 19:01:49

Nem nagyon látom, hogy bármelyik troll is ágaskodna, a kormány MSZMP-s vagy KISZ-es tagjainak említésén.

(Jó, jó, mondjuk tényleg kihívás. De, mondjuk lehetne emútnyócévezni, vagy kommunistázni. Esetleg zsidózni, vagy libsizni egy kicsit.)

Lejárt a műszak, vagy, csak kezdenek készülni a srácok a telekommunikációs adóra és spórolnak?

Hát, Bástya elvtársat már senki sem akarja megölni????

fidzsi 2012.04.26. 19:07:46

@Szevasztok: Pont eztetet mondom. Talán
nem kristálytiszta az érvelésem-droidnál
ez szinte elvárható-. Ez az optimális
forgatókönyv, piszok nagy presztizs emelkedést okozna, ami a politikumban
nagy jelentőségű. A finanszírozás mindig
hitelekkel történik. Persze az adósság szint versus GDP emelkedés -ill. a reciprika - nem elhanyagolható a jövő szempontjából. Hát majd meglátjuk, ahogy
a látássérült is mondja.
Tisztelettel. fidzsi, droid.
P.S. Most elhagyom telephelyemet. Csak
holnap du. tudom elolvasni válaszodat, ha egyáltalán látod értelmét. f.d.d M.

Mariann19 2012.04.26. 19:09:13

@Trompf: Felsoroltál két verziót az államcsődöt illetően.Lehet más út is, csak ehhez át kell értékelni nemcsak az Eu. gazdaságpoltikai stratégiáját, hanem a nemzetközi befektetői és pénzpiaci szereplők résztvételét is egy újszerű változásra. Ugyanis egyre gyakrabban olvashatók tekintélyes, nemzetközi közgazdászoktól azt a véleményt, hogy a válság és ahitelek miatti általános megszorítások a lefelé menő spirálba terelik a gazdaságot, mivel a gazdasági növekedés ellen hatnak.Megegyezésre kell jutni a hitelezőkkel, valamint a jövedelmek csökkenését meg kell akadályozni, a hitelek átcsoportosításával növelni is lehet és kell. Ezáltal létrejön a keresleti piac, mely az ehhez szükséges termelési kedvet indukálja.Leegyszerűsítve írtam le az általam olvasottakt, és teljesen logikusnak tűnik ez az elmélet.Tovább menve idézném dr. Bogár László gondolatait, melyek szerint a befektetők és bankok által folyamatosan bekebelezett tőke felhalmozódása nem célja e szereplőknek, ez a felhalmozott tőke befektetésre vár, mert a hozamok csak így érhetőek el. Közgazdaságilag elfo-gadható elméletekről van szó, azonban az nem ismeretes, hogy a nemzetközi politika és gazdaság összefonódásából eredően milyen érdekviszonyok akadályozhatják ennek az ideológiának a létrejöttét.

király vagyok 2012.04.26. 19:47:35

olyat csak szopassák mindenhol amely nem tart ösze meg elfutos gyáva szar nép
a magyarnak ezér szopás lesz mindég akármely párt irányicsa is

John Doe3 2012.04.27. 08:18:12

@tromf: "Bár megjegyzem egy darab Fideszes nem sok annyi se fogalmazott az országot elítélő határozatot" írod. Miért hazudsz? Olvass: hirszerzo.hu/hirek/2003/6/13/1906_magyarorszagot_elitelo_nyilatkozatot_fogado

lajafix 2012.04.27. 09:26:58

@Napkutya: "Ha, még emlékszünk rá, ez az ostoba mentalitás, csak arra volt jó Antal alatt, hogy kicsinálják az Ikarust, a Rábát, a komplett magyar konzerv és hűtőipart, a vasúti szállítás egy komoly részét, a húsipar tartósított és feldolgozó részének felét, és az állami mezőgazdasági szektort.
Odatett a bánya- és nehéziparnak is."

Napkutya ezek 90re már tönkrementek, miről beszélsz? A SZUval épp az volt a gondunk hogy a költségeinket nem fizették meg. Ez tudatlan nosztalgia.

lajafix 2012.04.27. 10:10:14

@zeddez: Na nézd már kiderült hogy jobban jártál, de szoci módon amikor az X-50ért sírtál a +Y lemaradt. Mondom hogy te maszopos kisember vagy téged megvettek ők.

"Látom ugyanis azt is a környezetemben sokakkal ellentétben, hogy közben mennyi mindekinek meg nem jó ettől, pl anyáméknak se, régebben nem kellett őket támogatnom lóvéval, most már kell egy ideje.
Ezt is hozzáadnám a rohadék cocik alatti élet vs mostani fideszi jólét havi költségeiből, akkor nem is "csak" 50k lenne a diffi."

Az ország katasztrófája, hogy te is azt várod hogy ne kelljen a többségnek jövedelemadót fizetnie. Szavazz a szocikra, mindegy hogy maszopnak vagy fidesznek hívják őket.

lajafix 2012.04.27. 10:14:14

@Mariann19: nem fog menni a kinőjük a problémáinkat majd csak valahogy elmélet...

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.28. 20:18:07

Vicces, de lehet hogy így működik!!!
süti beállítások módosítása