El kell menni.jpg

„Kossuth Lajos azt üzente,

Elfogyott a regimentje.

Ha még egyszer, azt üzeni,

Mindnyájunknak el kell menni!

Éljen a magyar szabadság,

Éljen a haza!”

(Kossuth-nóta - 1849)

 

…Valóban „mindnyájunknak el kell menni” az Összefogásra szavazni? Valóban ez lenne „A Magyar Demokrácia és Felemelkedés Fényes Ösvénye”?

 

„Ahol nem vagyunk mi, ott az ellenség.”

(Virág elvtárs1)

Már hosszú ideje „nyomják a Kossuth nótát” az ellenzéki pártok és elkötelezett híveik és ez a kórus csak erősödik, mióta létrejött az a valami, amit „Összefogás”-ként ismerünk. Mostanra eljutottunk odáig, hogy e pártok vezetőinek és híveinek szemében mindenki „NER-es disznó”, aki bármennyire is jogos kritikával, kérdésekkel áll elő és ezek megválaszolásától teszi függővé azt, hogy hajlandó-e támogatni az Összefogást.

…Eljutottunk a vakhitig! Eljutottak odáig ezek az ellenzékiek – pártvezetők és párthívek –, hogy anélkül várnának feltétlen és kritikátlan támogatást, hogy azok, akiktől szavazatokat várnak, azok, akiket maguk mellett mobilizálni akarnak, akár a legcsekélyebb, de később számonkérhető, „behajtható” garanciákat kaphatnának tőlük arra nézvést, hogy amit ígérnek szlogenszinten, az úgy is lesz – és ha nem, akkor le fognak mondani a hatalomról.

Azt hiszik ezek a szerencsétlenek (pártvezérek és híveik), hogy ez így valóban működni fog: hogy azzal is maguk mellé fognak tudni állítani százezreket (akik az elmúlt három és fél évben nem álltak oda), hogy a Fidesz további hatalmon maradásával riogatják őket. Hát nem, „baszki”: ez édeskevés ahhoz, hogy éppen a társadalom legtudatosabb és legtisztábban látni képes polgárait meggyőzze egy esetleges Összefogás-kormányzás akarásáról.

Itt most nem is (csak) arról van szó, hogy „Mit tettek ezek (akik most „összefogtak” – de istenem, hogyan, micsoda kisszerű cirkuszok után!) az elmúltnyolcévben!”, hanem arról, hogy tudnak-e mást tenni? Azért és arra kérnénk garanciákat, hogy legyen okunk feltételezni erre a pozitív választ. Mert mit látunk: ugyanazok a fejek vannak ott, akiknek korábban fogalmuk sem volt a bajaink valódi okairól. Ugyanolyan koncepciótlanul politizálnak, beszélnek és állítanak össze választási programo(ka)t, mint korábban – semmi sem változott. Ráadásul minden igyekezetükkel úgy akarják feltüntetni a dolgokat, mintha az ország polgárai csak köztük, vagy a Fidesz (+ Jobbik) között választhatnának – azt pedig miden erejükkel igyekeznek elhallgatni és „lehetetlennek” feltüntetni, hogy van egy harmadik lehetőség is: egy (vagy több) új, valóban polgári politikai erő megszervezése.

Az a baj ezzel az összefogás-sugallta gondolatmenettel („Vagy mi – vagy a Fidesz!”), hogy éppen azt igyekszik „elfeledtetni” még elvi lehetőségként is, ami pedig a valóban demokrata és valóban fejlődni képes (azaz: polgári mentalitású és kapitalista) Magyarország alapkritériuma lenne: az önálló és kezdeményező, a saját dolgait saját maga intéző magyar embert!

Mit adhat nekünk Mesterházy Attila miniszterelnöksége – és meddig tarthat az, ha egyszer az Összefogásban tömörülő pártoknak valójában halvány fogalmuk sincs arról, hogy miképpen alakítsák át azt a közjogi rendszert, amelyet a Fidesz hagy hátra nekik?

A „meddig tarthat a hatalma?” kérdését gyorsan elintézhetjük: ha nem tud mit kezdeni a közjogi viszonyokkal, akkor legfeljebb addig, amíg a Fidesz érdeke úgy kívánja. Azok az irreális szövegek, amiket ezzel kapcsolatban az Összefogás politikusaitól hallhattunk, nevetségesek. Sem nem lehet meg (egyszerű választásmatematikai okok miatt) az Összefogás kétharmada a következő országgyűlésben, sem pedig azt a bizonyos „visszautasíthatatlan ajánlatot” nem lehet a valóság talaján elképzelni, amelyről Bajnai beszélt még múlt szeptemberben és azt követően Szigetvári Viktor is elismételt, hogy t. i. „a kormányozhatóság érdekében le kell bontani a kétharmados bebetonozottságot, ehhez néhány kérdésben békét kell kötni a Fidesszel. A Bajnai Gordon által korábban hivatkozott ’’visszautasíthatatlan ajánlat’’ lényege, hogy a Fidesznek is lesz felelőssége abban, ha az ország kormányozhatatlanná válik.” Muhaha: a Fidesz semmi másra nem várna egy ilyen helyzetben, mint éppen arra, hogy kormányozhatatlanná váljon az ország – és ő visszatérhessen! …De Mesterházy is csak annyit tudott kinyögni a „Hogyan fogjuk hatástalanítani kétharmad nélkül a Fidesz által hátrahagyott kétharmados aknákat?”-kérdésre, hogy „tehetséges fiatal jogászok már dolgoznak rajta”. Ja, a szocik környéke általában is tele van tehetséges fiatalokkal: erről híresek!

…Az egyik nagy baj tehát az az Összefogással, hogy fogalma sincs arról, miképpen tudná (a számára teljesen irreális) kétharmados győzelem nélkül is konszolidálni a hatalmát és biztosítani a cselekvőképességét. A legjobb ötletük erre az, hogy majd mutyiznak a Fidesszel és megpróbálják egyenként megvásárolni a parlamenti képviselőiket…

De van ennél még súlyosabb fogyatékosságuk is: azt sem tudják, hogy a (ki tudja, hogyan megszerzett-megőrzött) hatalom birtokában mit is kellene majd valóban tenniük ahhoz, hogy az ország elkerülje a további leszakadást és sodródást.

 

„A Szentháromságról a pogányok többet tudnak.”

(Pandulpho bíboros2)

Amikor azt kérdezzük, hogy mit adhat az országnak az Összefogás kormányzása, akkor valójában arra kérdezünk rá, hogy vajon tisztában vannak-e az Összefogásban tömörülő pártok és politikusaik azokkal az okokkal és tényezőkkel, amelyek az országot hosszú ideje leszakadó pályán tartják – és amelyek megismerése és megoldása nélkül ez a leszakadó pálya el nem hagyható? Mert jó, O.K., elmegyünk és leszavazunk az Összefogásra és győz is az ellenzék ezáltal (általunk) – de már bocsánat: ez a győzelem csak általunk, az eddig meg nem győzöttek által lenne lehetséges! És hát az a helyzet, hogy mi nem hiszünk vakon, mi csak épkézláb, megalapozott és garantált koncepciókat támogatunk. Tudjátok: akárcsak az üzleti életben, vagy épp a technokrata világban. Az, hogy „…de higgyétek el!”, nem érv a mi világunkban – nálunk nem így működnek a dolgok! Ez az, amit nem akarnak érteni az összefogottak vezetői - és ami oly idegen az ő támogatásukat pusztán „Nincs más alternatíva!”-alapon tőlünk elvárók.

Ami pedig ezt az Összefogás-ígérte „alternatívát” illeti: ez éppen azért nem valódi alternatíva, mert nincs mögötte a valódi bajaink tudása és ennek híján csak nagyjából az folyhat tovább, ami eddig is. A végeredmény szempontjából mindegy, hogy egy „koncepciózusan” hegemonisztikus és hatalommániás, korrupt politikai erő (Fidesz) viszi csődbe Magyarországot gyorsabban, vagy egy koncepciótlanul széteső és egymással marakodó, szintén korrupt (Összefogás), valamivel lassabban. Ha egyszer nem ismerjük és nem kezeljük a leszakadás valódi okait, akkor így is és úgy is a csőd a dolgok vége – a maga káoszával, radikális életszínvonal-esésével és az utána jövő „keserű évtizeddel”. Ezt kell felfognia a „Nincs más alternatíva!” jelszavával az Összefogás kritikátlan támogatását követelőknek: az Összefogás nem jelent alternatívát – mert vele sem állhat dinamikusabb pályára az ország, mivel arról, hogy miképpen és mitől dinamizálódhatna a magyar versenyszféra, az Összefogás vezetőinek sincs még csak hozzávetőleges tudásuk sem!

…Nézzük, tényleg, mitől is? – de előtte fogalmazzuk meg, hogy miben tévedett a Fidesz, amikor meghirdette a maga „munkaalapú társadalom”-koncepcióját!

Orbánék két dolgot kevertek össze: összetévesztették a „hatékonyság” fogalmát és tartalmát a „sokan, sokat és kevés pénzért dolgoznak” esetével. Mivel közöttük aztán igazán nincsenek valódi, nyugati értelemben vett menedzserek, de még csak a valamirevaló közgazdászokat sem tűrték meg maguk között (Chikán, Mellár), így lövésük sincs arról, mitől is hatékony egy európai, vagy amerikai (és nem ázsiai!) vállalkozás. Orbánék módszerével és szemléletmódjával egyszerűen nem értelmezhető és nem fejthető meg pl. Németország gazdasági sikeressége és termékeinek világpiaci versenyképessége. …De van tovább is az orbáni „gazdaságpolitika” tévedéslajstroma: náluk a gazdaság az államból indul ki, ami persze éppen fordítva van a valóságban. Igazán nem akarom elvenni itt az 1000 A Mi Hazánk blog3 kenyerét, így nem elemzem részeletlen azt, hogy miért nem lehet eredményes az a módszer, amikor az állam „uralja” a gazdaságot (no meg – ha már, akkor – az egész társadalmat is!), így csupán annyit erről, hogy nem attól lesz jobban teljesítő a versenyszféránk, hogy nem a „Centrálgép” fogja nyerni csaknem az összes nagyobb állami-önkormányzati tendert (hanem a „Balgép”), hanem attól, ha a vállalkozások általában nem az állami-önkormányzati megrendelésekre alapozzák a sikerességüket, hanem az innovativitásukra és a szervezettségükre, no meg a munkakultúrájukra. Az államnak pedig nem azzal kell támogatnia a vállalkozások fejlődését, hogy „pénzt oszt (le…) nekik”, hanem azzal, hogy stabil jogi és gazdasági szabályozói környezetet csinál Magyarországból, ahol a versenyt nem a mutyi és a jó pártkapcsolatok torzítják el, hanem a teljesítmény dönti el. És – mivel a magyar sajátosságok miatt – az állam van itt kezdeményező pozícióban, ezért az állam és polgár, valamint az állam és vállalkozó közötti bizalmi viszony kezdeményezése is lenne az a feladat, amelyhez egy, a hatalomra aspiráló politikai erőnek előzetes garanciákkal kellene hozzálátnia.

Ez az a valami, amitől dinamizálódhat a magyar versenyszféra!

…Na, olyan politikusokra és olyan, a közhatalmat gyakorló és a játékszabályokat megalkotó pártokra van-lesz szükségünk egy sikeres Magyarországhoz, akik-amelyek tisztában vannak mindezzel és mentalitásuk, politikai „hitviláguk” alapját ez képezi… Ám jelenleg az Összefogás vezetői között nincs egyetlenegy olyan személy sem, aki a valódi versenyszférában dolgozott volna és ne csupán valami állami tulajdonú, vagy az állami vagyon kedvező és kapcsolatok adta magánosításából élő vállalkozásnál. Mert például mit is ír az e témában mérvadó Kis Oligarchahatározó4 az Összefogás két „menedzserfavoritjáról”, Gyurcsányról és Bajnairól? Az előbbiről ezt:

Az Altus azonban finoman szólva sem a Szilícium-völgybéli start-up vállalkozások mintapédánya. A vállalkozás “innovációja” nem volt más, mint hogy felhasználta tulajdonosának kiterjedt pártállami kapcsolatait, amelyeknek új lendületet adott, hogy sikeresen beházasodott az egykori nagyhatalmú kommunista vezető, Apró Antal családjába.5 – Ú, vazze! …De jöjjön csak Bajnai – róla inkább nem is emelünk ki semmit, jobb elolvasni az egészet, úgy, ahogy van, íme: http://atlatszo.hu/2012/10/15/kis-oligarchatarozo-bajnai-gordon/. Hát, ez sem kifejezetten az a garázscégből startolt, kreativitásból és 20 dollárból felívelő „tiszta kapitalista” menedzserkarrier!

…Magyarán: tiszta, polgári és a saját invención alapuló kapitalista menedzserkarrierek helyett poszt-pártállami „irányított vagyonkezelési karrierekkel” van csupán dolgunk – és még így is ők a legkülönben és legfelkészültebbek ebben a körben polgáriságból-kapitalizmusból… Nekik – és a náluk is kevésbé értőknek – kellene megszabniuk a teljesítményalapú, önálló kezdeményezésre épülő és legfőképp politikafüggetlen magyar versenygazdaságot, annak szabályrendszerével együtt, beleértve a szükséges képzési rendszereket is. De vajon elvárható-e az, hogy éppen azok nyissák ki a kapukat a szabad verseny előtt, akik egész életüket a kontraszelekcióban töltötték és arra alapozták a maguk pályáját? Ehhez bizony akkora emberi nagyság kellene, amelyről eddig az érintettek nem tettek tanúbizonyságot! És ha megnézzük a pártjaikat, azok vezetőit és az ottani tehetségérvényesülés lehetőségét, akkor azt látjuk, hogy „minden megy a régiben”: évtizedes haverok, mind-mind kiváló pártállami eredetű pedigrékkel. Új, a teljesítmény világából jövő ember ott igazi beleszólást-hatalmat nem kapott – „…kinek kelljen hát az ő segítségek?”, ahogy Zrínyi írta.

 

„Nekik trófeák kellenek, agancsok, de homlokcsontunkkal együtt.”

(Kopereczky főispán6)

És ez a baj: mert ennek a körnek, amely most „összefogásnak” nevezi magát, csak a szavazatink kellenének – de mi magunk, a mentalitásunk, az általunk képviselt valóban nyugatos, új világ és annak értékrendje már nem, és persze a tudásunk sem. A tudásunk valójában még veszélyt is jelent a szemükben – a saját pozícióikra -, hiszen amíg mi egy valós teljesítmény- és tudásszelekción mentünk keresztül és lettünk azok, amik, addig ők, a Mesterházyk és társaik egy olyan kontraszelektív kiválasztási folyamat termékei, amely az MSZP belső világát mindig is jellemezte - és amely tipikusan pártállami. (És amilyen belső kontraszelekciós rendszer a Fidesz is üzemeltetett és üzemeltet ma is, immár nem csak a párton belül, hanem az egész országban!)

Persze, megértjük, hogy ha a mi hatékony, teljesítményalapú szemléletmódunk és módszereink bekerülnének az Összefogás pártjaiba és eluralnák a terepet, akkor a mai „korifeusaik” rövid úton mondhatnának búcsút a pozícióiknak és az azzal járó anyagi lehetőségeknek is. Ám az a helyzet, hogy közpolitikát nem azért kell valakinek – és általában sem – csinálni, mert jól akar élni akkor is, ha nem épp kimagasló tehetséggel és szorgalommal van megáldva. Közpolitikát azért kell csinálni, hogy a közérdek érvényesülhessen és a közösség lehessen sikeres – de ehhez bizony éppenséggel nem a szűk látókör, az invenciótlanság, a lustaság és a klikkharcokban szerzett dörzsöltség a legjobb alap... És nem mellesleg: ha egy politikai erő választást akar nyerni, akkor ahhoz is tehetség és invenció kell, nem pedig az, hogy (legjobb esetben is csak) szűklátókörű szakpolitikákkal próbáljuk követni az ellenfelet, bármiféle kezdeményezőkészség híján. Röviden: az Összefogás-fiúk még egy győztes kampányt se tudtak összetolni, nemhogy utána egy sikeres kormányzást végig tudnának vinni. Abban reménykedni pedig, hogy negyvenvalahány nap alatt meg lehet szerezni azok támogatását, akiket előtte három teljes évig sem sikerült, ráadásul úgy, hogy ez alatt a negyvenvalahány nap alatt semmi újjal nem hozakodnak elő, ami megváltoztathatná a róluk kialakult képet, már jóval több, mint naivitás vagy vakhit: ez már maga a politikusi inkompetencia.

…Ezt így látják Magyarországon mindazok, akik sem nem elvakultak, sem nem pánikolnak a „Mi lesz, ha marad a Fidesz?” rémképe miatt. Nem „utálatból” nem állnak az Összefogás mellé és természetesen nem is azért, mintha titokban a Fideszt támogatnák: egyszerűen az Összefogás vezetőinek alkalmatlansága és ötlettelensége tartja távol őket…

Néhány napja írtunk egy „kívánságlistát”, amelyen a Fideszt (és a Jobbikot) nyilvánvalóan nem támogató, ám az Összefogásra „biankó hatalmat” testálni nem kívánó, ma politikai képviselet híján lévő, ám az ország erőforrásainak jelentős részét adó társadalmi csoport előzetes elvárásai szerepeltek (ld.: Támogatás, vagy távolmaradás? - http://progressziv.blog.hu/2014/02/19/tamogatas_vagy_tavolmaradas). Ebben „három napot” adtunk arra, hogy az Összefogás tegyen nyilatkozatot az ott olvasható hat pont elfogadásáról. Ez – előzetes várakozásainknak megfelelően – elmaradt, noha jól tudjuk, hogy az Összefogásban lévő három „főpárt” vezető közül többen is rendszeres olvasóink – ráadásul csaknem egy teljes napon át az Indexen is ott volt a poszt. A nem nyilatkozás oka tehát csak az lehet, hogy nem vállalják azokat a feltételeket – azokat a feltételeket, amelyek vállalása, majd teljesítése elkerülhetetlen a szó valódi értelmében demokratikus magyar közpolitikai viszonyokhoz. Mármost, ha nem vállalják, akkor az azt jelenti, hogy nem azt akarják: nem azt akarják, amit a szlogenjeikben hirdetnek – hanem valami mást. Valami mást, amely sokkal jobban hasonlítana a Fidesz világára (mínusz nacionalizmus, mínusz „úri világ, Horthy-kultusz”), mint egy „nyugatos”, polgári-kapitalista demokráciára. Minden jel arra utal, hogy csak egy másik, szintén nem a teljesítményre, hanem az informális összeköttetés-hálóra alapuló rendszer lenne az is – viszont ahol nem a teljesítményre alapoznak, az a társadalom nem is lehet sikeres, az a politika pedig, amely ilyen „mutyialapú”, csak tovább tolná az országot a leszakadás útján!

…Mivel mi azt hirdetjük, hogy az ország további leszakadása az Európai Uniótól előbb-utóbb (de inkább előbb) elvezet az Unióból való formális kilépéshez/kiszakadáshoz is (akár a szóban forgó politikai erők akarata ellenére is, csupán maga a leszakadás okán) és hogy a magyar nép számára ez szörnyű lenne, így – a fentiekre tekintettel – egyszerűen nem tehetjük meg morálisan és nem tesszük meg nagyon praktikus okok miatt sem azt, hogy az Összefogással és híveivel együtt daloljuk a „…Mindnyájunknak el kell menni!-t!

Nem: Magyarországnak sajnos jobbat tesz az, ha végigmegy az amúgy is kikerülhetetlen úton, és ha megtapasztalják majd az emberek, hogy fizikailag, őket személyesen is érintve hová vezetnek az illúziók, a visszaellenőrizetlen hitek és a csupán fogadkozó, de semmit garanciákkal alátámasztani nem akaró politikusok. Ez lehet az a tapasztalat, amely elindítja a kiábrándulást a populizmusból – mivel az láthatóan katasztrófát okozott – és ez lehet az, ami megteremtheti a tömegbázist egy valódi, teljesítményalapúságot hirdető magyar politikai erő és közpolitika számára. …Vagy ha még ez sem, akkor marad a tehetségesek kivándorlása.

 

 

 

 

1 Bacsó Péter A tanú c. filmjéből – 1969

2 Friedrich Dürrenmatt János király c. drámájából - 1968

3 http://www.hafr.blog.hu – A saját blogunkon kívül talán ez az egyetlen olyan közpolitikai blog, amely teljes összefüggésrendszerében foglalkozik Magyarország sikertelenségének, leszakadásának valódi okaival – inkább „filozófiai” aspektusból, míg mi inkább a gyakorlatiasság oldaláról.

4 http://atlatszo.hu/category/cikkek/oligarchatarozo/

5 Az idézet forrása – és az egész karrier - itt található: http://atlatszo.hu/2012/09/27/kis-oligarchatarozo-gyurcsany-ferenc/

6 Mikszáth Kálmán A Noszty fiú esete Tóth Marival c. regényéből – 1906

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr815827566

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.02.24. 11:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

high up! 2014.02.23. 17:02:32

Na azért egy kis tényadalék a komcsizásból megélni akaró Orbenscuéknak is jár:

Valójában két ország és nemzet rohasztó, a nemzeti vagyont elprivatizáló komcsi párt van: a maszopba átalakult komcsiké és a fideszbe emigrált megélhetési komcsiké. Valójában mindkét tábor ugyanaz a szenny és bünözés: fajtiszta MSZMP-s családok, akik a privatizációkor lenyúlták maguknak az állami vagyont:

Orbán família, Kövér família

Mellettük meg a megélhetési komcsi dezertőrök:
Kerényi, Scmittpali, Bencsikbandi, Hoffmannrózsi, Pintér, Martonyi, Matolcsi és a többiek.

Ezeknek az egykori MSZMP-s, KISZ-es komcsiknak a hirtelen meggazdagudásukról is, az offshore birodalmukról, meg a 100 milliós vagyonaikról is kellene már egy jó kis összefoglalót írni.

Ugyanis olyan nincs hogy:

- jó komcsi Orbán Győző - rossz komcsi gyúrtcsány

- jó elprivatizátor Orbán meg Kövér família - rossz elprivatizátor Medgessy meg gyúrtcsány família

kovi1970 (törölt) 2014.02.23. 17:03:15

Tökéletes elemzés!
Semmi értelme az Összefosásnak, életképes koncepció nélkül.

lenoardo999 2014.02.23. 17:03:42

Erről nagyjából én is a posztban leírtakat gondolom. Azzal, hogy kb. úgy gondolok az utolsó bekezdésben vázoltakról a nép felelősségére, mint Krisztus az Atyáéra a Getszemáni kertben: „"Atyám, ha akarod, vedd el tőlem ezt a poharat, mindazáltal ne az én akaratom legyen meg, hanem a tied."

Bársony és Selyem 2014.02.23. 17:04:39

@dr kíváncsivagyok: Leülünk beszélni - vagy ott sem éreznél magadban elég erőt is tudást ahhoz, hogy győzhess egy érdemni vitában?:-)

Nézd: a posztot, ha nem olvastad végi, akkor nem értem, miért merészeled kritizálni? Annak egyébként éppen az a lényege, hogy vajon miért "éhezik 4 millió magyar"? (Egyébként nem éhezik annyi: kb. 3 millió magyar szegény, de hál' istennek ez nem jelent éhezést...) Ott van a posztban, hogy mi hiányzik ahhoz, hogy ne legyen és ne maradjon az ország szükséggéppen szegény és leszakadó - és éppen azért nem érdemes alternatívának vennünk az Összefogást, mert ezeken az alapvető dolgokon nem áll szándékukban változtatni, akarat és tudás híján.

Azzal pedig jó, ha tisztában vagy, hogy ezen alapok nélkül valódi demokrácia sem lehetséges.

profilo 2014.02.23. 17:04:59

@Existimator:

Egy valamiben a poszt írójának igaza van/lett.
Ti népfrontosok még a birkameneteseknél is százszorta jobban utáljátok azokat,akik nem választanak,választanának a negyedszázada tartó állóháború lövészárkaiban felsorakozott két sereg közül.
Liberalizmusotok és demokráciafelfogásotok csak a határainkon belül kialakult és félresikerült rendszer adta kereteken belül mozog.Tőletek legalább annyira távol áll a nagybetűs SZABADSÁG,mint Viktor csatlósaitól.
Számtalanszor leírtam és elmondtam már,hogy megérdemlitek és kiegészítitek egymást minden téren a fülkeforradalmárokkal.
Közösen görgetitek a szekeret a szakadék felé...

Bársony és Selyem 2014.02.23. 17:08:38

@high up!: @profilo:

Hadd idézzek a mai posztunkból - hoy bizonyítsam, mennyire igazatok van!

"Őszödnél” és utána a budapesti utcákon nem a bal- és jobboldaliak, nem az MSZP és a Fidesz, de még csak nem is az „idegenszívűek” és a „nemzeti érzelműek” álltak szemben egymással, hanem a teljes hazug politikai elit az általuk konzekvensen és szisztematikusan átvert, megvezetett szegény magyar néppel."

vakapad 2014.02.23. 17:08:58

A Rogán-Selmeczi duónak tetszik lenni?

Bársony és Selyem 2014.02.23. 17:10:20

@kovi1970: ...Mint ahogy a Fidesznbek sincs se értelme, se haszna a magyar nép szempontjából!

high up! 2014.02.23. 17:10:38

@dr kíváncsivagyok:

Majd gondolod, hogy van olyan normális ember, aki majd arra szavaz, hogy az az Elmútnyócév ótvar arcai jöjjenek vissza és maradjanak a nyakán?

Barátom, a maszopnak és a gyúrtcsányi Ótvaroknak vége van. Barom Nyeszlettházit beszopatták, hogy vigye be a parlamentbe a történelmi maszop bünözőket, ezzel aztán a balos hatalomra jutás örökre véget is ért.

A választás után új pártoknak kell alalkulniuk (ez csak elhatározás kérdése), többek közt polgári pártoknak, meg alternatív pártoknak. Majd amikor a maTROLLcsizmus 1-2 éven belül végleg kifingatja még a Nemzeti Birkabarom hívőt is, akkor jöhet egy teljesen új fordulat az új pártok felé.

De soha többé a másik elmebeteg, gyúrtcsány és oligarcha haverjai felé. Ezeknek örökre KONYEC, ráadásul Nyeszlettházit is kinyírták.

tobeor (törölt) 2014.02.23. 17:11:20

Nagyszerű írás!
Az összefogásnak nincsenek embereik, akik kitartó munkával képesek lennének kidolgozni a további lecsúszásunkat megakadályozó tervek kidolgozását!

Bársony és Selyem 2014.02.23. 17:11:42

@vakapad: Látom, te is csak érzelemből tudzs politizálni!

Igazán nagyon polgári és nagyon demokrata szokás!:-)

kovi1970 (törölt) 2014.02.23. 17:20:16

@Bársony és Selyem: A Fidesz akarnoksága és kizárólagosságra törekvése ugyanúgy öncélú, ahogy az Összefosásé is!
Így most PC?

Bársony és Selyem 2014.02.23. 17:24:44

@kovi1970: Szarok a PC-re: lapotopom van!:-)

apanna 2014.02.23. 17:31:52

@toportyánzsóti: Ha nem BajnaiGyurcsányMesterházis, akkor csak Orbános lehet vazze?

DezInf (törölt) 2014.02.23. 17:33:23

Tudás, szakértelem, kreativitás?
Ezektől próbálja magát távol tartani az MSZP!

high up! 2014.02.23. 17:34:55

A fidesznek semmi programja nincsen, ráadásul Tovaris Orbenscu megint nyúlként megfutamodik meg a min.elnöki vita elől.

Az Összefosás az összes szemkilövető meg ország eladósító ótvar trógereivel még azt se érdemli ki, hogy az ember kritizálja őket.

A választás után a 40 év alatti generációnak döntenie kell, hogy beleintegrálódik-e (=belehülyül-e) a két posztkkomcsi párt (fidióták - bocilisták) rendszerébe, vagy megszervezi önmaga védelmére a saját pártját, pártjait.

A maTROLLcsizmus már összedőlt, de a reccsenés az elkövetkező 1-2 évben hatalmas lesz. Ekkor már ismert emberekkel és mindenki által várt programokkal kell előrukkolni az új pártoknak. Úgymint:

- ügynöklisták teljes nyilvánosságra hozása
- az összes politikus és a közbeszerzésben résztvevők totális vagyonosodási vizsgálata oldalági rokonokra kiterjedően
- szigorított büntető törvények meghozatala a közbeszerzési és politikusi korrupcióra
- na meg fel kell futtatni a gazdasághoz értő szóvivőket. Enélkül sose fog menni

Szóval konkrétumokkal kell majd megindulni, mert jajveszékelni mindenki tudott eddig is, csak éppen hülye volt bezárni a korrupciós kiskapukat, amikor hatalomra jutott.

feketeesfeher 2014.02.23. 17:48:34

A poszt az ismereteim és a megítélésem alapján jelentősen téved abban, hogy az Összefogás pártjaiban ne lennének olyan politikusok illetve tanácsadó háttéremberek, akik ne lennének tisztában azzal, hogy mik is a magyar gazdaság hatékonyságát növelő lehetséges intézkedések. (innováció, stabil szabályozás, átlátható verseny, az állami erőforrások elosztásának az innovációra és nem a lojalitásra alapuló rendszere stb.)

A Gyurcsányról illetve Bajnairól írottak az én véleményem szerint inkább az "ahogy móricka elképzeli" rekeszbe valók.

Nagyon sok példa van arra, hogy a kapcsolati hálón keresztül megszerzett vagyont a tulajdonos képtelen volt működtetni, és rövid időn belül megbukott az egész.
Sem Bajnai sem Gyurcsány nem ilyen, viszont egészen pontosan tudják, hogy a sikeres gazdaság hogyan működik.

Azt pedig vicces lenne várni, hogy később sikeres startup cégek vezetői majd hirtelen sikeres politikusok lesznek.
A kettő ugyanis nem ugyanaz a szakma.

Az elemzés abban is téved, hogy szinte kizárólag a gazdaságra koncentrál, holott jelen pillanatban a közhatalmi berendezkedés jelentősen nagyobb probléma, mint a kormányzat koncepciótla társadalmi és gazdaságpolitikája, mert ez a közhatalmi struktúra alapvető gátja minden korrekciós folyamatnak.

Az összefogás nagyon nem =Fidesz-úri világ - Horthy.

Ennél azért lényegesen bonyolultabb a dolog.

Kétségkívül népszerű leegyszerüsítés, hogy "ej, ugyanolyanok mind a politikusok, tűnjenek el a francba, és várjuk meg a tavaszt, amikor frissen kihajtanak az új, becsületes, sikeres, innovatív politikusok"
Hát erre várni mondhatni ostobaság.

Ez a gárda van, több nincs, apránként majd kerülnek melléjük nyilván újak, pár régi meg kiesik, de drámai változásokat várni max egy forradalomtól lehetne, annak meg momentán nem sok az esélye.

eqlessootista 2014.02.23. 18:01:03

Ez a poszt a hivatkozott 6 pontos elvárás határidejének eredménytelen elmúlása kapcsán talán még korai volt. (adj nekik még egy esélyt, pls)
Tény, a magyar nép szerencsére(?) nem leváltható. Ám csak hozott anyagból lehet dolgozni. Sok (legalább 3) generáció kell még a civilizálódáshoz. Sajnos, addig marad a "kitántorgott Amerikába" 3 millió...
Elgondolkodok olykor, vajon ennyire reménytelen és menthetetlen eset vagyunk, mi magyarok? Ennyire kilátástalan a sorsunk? Genetikai oka vannak ennek?
(Alapvicc: "Purgatóriumban Lucifer szemlét tart. 3 kondér rotyog: németek, oroszok, magyarok, mind szépen benn csücsülnek. A németek kondérja mellet egy tábla: "Aussteigen ist verboten", az oroszoké mellett egy géppisztolyos őr.
Kérdi Lucifer a segédjét, hogyhogy a magyaroknál semmi rendszabályozás?
"Tudja, ha valamelyik magyar ki akar szökni a kondérból, a többiek úgyis visszarántják..."

"Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!" Egyre jobban teljesítünk (?).

dr kíváncsivagyok (törölt) 2014.02.23. 18:01:36

Az MSZP totálisan kiüresedett.
Ebben az állapotában teljességgel alkalmatlan a hatalom átvételére.

feketeesfeher 2014.02.23. 18:06:05

Nem mellesleg pedig az itt vázolt okfejtés az országban nagyjából érdekelhet úgy 100 000-200 000 embert, és annak a fele is fanyalogna, ha a politikai kommunikációban jelentős hangsúlyt kapnának ezek az elemek.

A tömegesen szavazó milliók meg momentán letojják ezt az egészet, mert nekik ez nem jelent semmit.

Tömegdemokráciákban racionális gazdaságpolitika célkitűzésekkel választást nyerni nem lehet.
A választás ugyanis alapvetően érzelmi kérdés és nem racionális mérlegelés.

14,99% (törölt) 2014.02.23. 18:06:56

Az összefosás örülhet, ha bekerül a következő parlamentbe!
Az emberek érzik, hogy impotens csapatra nem lehet bízni az országot!

dr kíváncsivagyok (törölt) 2014.02.23. 18:11:10

@Bársony és Selyem: Ilyen az evolúció!
Az MSZP mutat még halovány életjeleket, de ez csak jövőkép nélküli agonizálás.

csak egy néző 2014.02.23. 18:16:31

@Nagy Zsolt E.:
Végeztél a mosogatással, vendégmunkás?

Bársony és Selyem 2014.02.23. 18:26:09

@feketeesfeher:

„A poszt az ismereteim és a megítélésem alapján jelentősen téved abban, hogy az Összefogás pártjaiban ne lennének olyan politikusok illetve tanácsadó háttéremberek, akik ne lennének tisztában azzal, hogy mik is a magyar gazdaság hatékonyságát növelő lehetséges intézkedések. (innováció, stabil szabályozás, átlátható verseny, az állami erőforrások elosztásának az innovációra és nem a lojalitásra alapuló rendszere stb.)”:
Itt nem arról van szó, hogy ismerik-e ezeket a jelszavakat (igen: ismerik), hanem arról, hogy mit is jelentenek ezek valójában – és ehhez képest mi nincs meg fejben, jogszabályi és mentalitásbeli környezetben az előfeltételek közül Magyarországon és hogy miképpen, milyen módszerekkel lehet ezen változtatni. Ilyen emberek sem a frontvonalban, sem a háttérben nincsenek – még azt sem tudják, hogy ezek valójában nem is makro-, hanem mikroökonómiai szinteken dőlnek el.

„A Gyurcsányról illetve Bajnairól írottak az én véleményem szerint inkább az "ahogy Móricka elképzeli" rekeszbe valók.”:
Részletesen ismerjük és elemeztük a nevezettek menedzseri és politikai pályáját, habitusát és képességeit.

„…[Bajnai és Gyurcsány] egészen pontosan tudják, hogy a sikeres gazdaság hogyan működik.”:
Sem Bajnai, sem Gyurcsány nem tudják – az a baj, hogy azt hiszik, hogy tudják, ám valójában ennek tudati aspektusaival egyáltalán nincsenek tisztában.

„Azt pedig vicces lenne várni, hogy később sikeres startup cégek vezetői majd hirtelen sikeres politikusok lesznek.”:
A posztban – és az idézett Kis Oligarchahatározóban sem – az az állítás szerepelt, hogy az lenne a kívánatos, ha a start up cégek vezetőiből válnának politikusok. A helyzet éppen az, hogy Bajnai és Gyurcsány kapcsán emlegetik a követőik folyvást az ő magas szintű menedzsment-ismereteiket. nem az az elvárásunk, hogy maga miniszterelnök legyen egy volt startupos sikermenedzser, hanem az, hogy vegye körül magát olyanokkal, akiknek megvannak az adekvát ismereteik és hallgasson is rájuk.

„Az elemzés abban is téved, hogy szinte kizárólag a gazdaságra koncentrál, holott jelen pillanatban a közhatalmi berendezkedés jelentősen nagyobb probléma, mint a kormányzat koncepciótlan társadalmi és gazdaságpolitikája, mert ez a közhatalmi struktúra alapvető gátja minden korrekciós folyamatnak.” :
Rosszul látod – és ez megmutatja, hogy mennyire nem tudod igazán sem azt, hogy mi a demokrácia, sem pedig azt, hogy mi a piacgazdaság. Ui. a dolog úgy fest, hogy a demokrácia „másik neve” a piacgazdaság (a kapitalizmus), ui. mindkettő éppen ugyanazokon az egyéni és közösségi előfeltételeken nyugszik. Olyan nincs, hogy „előbb rendbe hozzuk a demokráciát (a „közhatalmi berendezkedést”), aztán majd foglalkozunk a gazdasággal is!”

„…apránként majd kerülnek melléjük nyilván újak, pár régi meg kiesik…”:
„Apránként” sosem kerülhetnek be igazán tehetséges és a jelenlegi, e pártokban általános mentalitástól eltérővel élő új politikusok az Összefogásba, hiszen e pártok belvilága és a teljesítményalapúság „tűz és víz”. Egy rendszer vagy meritokrata, vagy kontraszelektáló – a kettő „békés evolúciója” rendszerelméleti abszurdum. Avagy: elképzelhető az szerinted, hogy az abszolút az MSZP-s kontraszelekciós és kamarillapolitikával megtűzdelt vezető-kiválasztódás révén pártelnökké lett Mesterházy egyszeriben elkezdi maga mellé emelni a nálánál minden tekintetben teljesítőképesebbeket?

Bársony és Selyem 2014.02.23. 18:29:20

@feketeesfeher:

Jártál már Németországban, vagy Svédországban? Esetleg Hollandiában - ahol nem is veszik komolyan a polgárok azt a pártot, amely az ottani költségvetési tanáccsal nem költségelteti be előzetesen a saját választási programját "forint-fillérre" (ahogy Bajnai mondta...)?

Muzsikok közt 2014.02.23. 18:32:25

@Bársony és Selyem: Hülyeségeket beszél Bajnai, ami nem baj, az a baj hogy volt már miniszter meg miniszterelnök.

ugorgyunk

fvipera 2014.02.23. 18:34:28

@maxval a gondolkodó birca: izgulsz, hogy kubatov szerződést hosszabbít veled vagy sem?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.23. 18:36:14

@fvipera:

Pártfüggetlen közíró vagyok, nem írok sosem pénzért.

Bársony és Selyem 2014.02.23. 18:39:49

@Existimator:

Aha, értem: megalapozott elemzések helyett inkább pánikolsz!:-)

...Ezt is lehet - de erre közpolitikai javaslatokat azért ne alapozz és ne osztogass tanácsokat másoknak, mert nem illik!

[Jó, ha tudod azt, hogy a félelem, a szorongás, a frusztráció és/vagy a tartósan fennálló stressz jelentősen csökkenti és beszűkíti a racionális, objektív mérlegelés és információ-feldolgozás képességét az agyban - és aktivizálja a csoportkohéziós ösztönöket. Mármost, amit e kommentedben is írtál, az e folyamat csaknem tankönyvi verbális reprodukálásra.:-)

Javaslom: lazulj le, relaxálj - és úgy fussunk neki a tényeknek, a veszélyeknek és a valószínűségeknek még egyszer! Most bármi, amit írhatnék, csak tovább növelné az ellenállásodat - ui. azt csak a "saját csoportod" elleni "agresszióként" detektálnád - és így az heves reakciókra ösztönözne téged.]

Muzsikok közt 2014.02.23. 18:40:42

@maxval a gondolkodó birca: Vigyázni kell a szavakkal a közírás elkövetésekor.

Pl. olyan szót nem írhatsz hogy független meg demokrata mer egyből mindenki levágja hogy maszopos vagy.

barli 2014.02.23. 18:42:31

A poszt jó, a democrat blog meg a democrat blog nevében lesz szíves befogni a száját ezen meg más blogokon is, amíg az övékét nem lehet kommentálni..

Bársony és Selyem 2014.02.23. 18:42:46

@Muzsikok közt:

Á, nem biztos az! Mert "független" lehet az is, akit még nem akasztottak fel, "demokrata" meg az, akit még nem koronáztak királlyá!

...Tényleg: te mit prognosztizálsz Orbánnak e két témban???

csak egy néző (törölt) 2014.02.23. 18:44:19

@fvipera: Maxval nem szívleli a Fideszt. Csak szólok!

Bársony és Selyem 2014.02.23. 18:45:46

@fvipera:

Fel kell világosítsunk: ő maga Kubatov - ez az "írói munkássága"!:-)

(...Korábban, a korai '60-as évektől "Csurka" néven is publikált...)

Muzsikok közt 2014.02.23. 18:46:06

@Bársony és Selyem: Milyen 2 témában? Pártpolitikus, nem független, be is baszna, igaz?

Demokrata nyilván, jelenleg egyenesen a legnagyobb demokrata ha eccer a nép őt akarja.

profilo 2014.02.23. 18:46:24

@nyugtával dicsérd a navot:

Nem anya szülte.
A választási küzdelmekben elesett szoci,fideszes,jobbikos és szadeszos kampányaktivisták darabjaiból rakták össze.
És ez jött ki belőle...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.23. 18:46:43

@Bársony és Selyem:

Fizethettek írásaimért, hiszen nektek is szükségetek van a pártfüggetlen eszméimre.

surken 2014.02.23. 18:49:36

Értem én ezt a teljesítményorientált, valódi versenyszférás, kapitalista, polgári Magyarország számonkérést a mai politikai eliten, csak egyetlen gond van ezzel, a jelenlegi magyar társadalom nagyon nagy többsége zsigerből utasítja el ezt az elképzelést.
Kádár népe nem akar semmiféle versenyt, megméretést, akar inkább rezsicsökkentést, atyáskodó miniszterelnököt, mindenről gondoskodó állambácsit.
Az állami csöcsön függő közalkalmazott/köztisztviselő/közmunkás, nyugdíjas, egyéb eltartott emberek + az agymosott, EU ellenes, antikapitalista, antiglobalista, magyarkodó tömegek SOHA nem akarnak nyugatias, valódi kapitalizmuson alapuló polgári Magyarországot.
Azok, akiknek ez fontos, egyre kevesebben vannak itthon, a többségük már külföldön él és dolgozik. Abból főzünk tehát amink van; Kádár népét kell a hatalomba jutáshoz megnyerni. Lehet persze mondani, hogy belőlük nem kérünk, az ő szavazataikra nem számítunk és egy ilyen politikát felvállaló párttal el is lehet érni a választásokon 1-2%-ot.
Ha ezzel az eredménnyel kellene bemenni a másnapi meetingre, ahol a teljesítményt, hatékonyságot és megtérülést értékelik a nyugatias, kapitalista, profitorientált főnökök, nem tudom mivel magyaráznánk a bizonyítványt.

nincs_nick 2014.02.23. 18:50:44

@Existimator: Elolvastam a böfögésed amit linkeltél elvtárs. Meggyőzött abban, hogy biza ti ugyanazok vagytok mint Viktorék. Btw, a nagy igazságosztásban magyarázd már el kérlek miért törlik mindkét pártgyülekezet blogszemetei azon hozzászólásokat alapból amik pl. a tavalyi fidesz/mszp közös gázmutyiról szólnak ellenben a mocskolódás mehet nyugodtan?:D

Csak kibújik a szög a zsákból, hogy nincs itt két tábor, csak egy politikusi szeméttelep vikorokkal és ferencekkel akiknek egy célja van, hogy cirkuszt adjanak a népnek miközben az előadás alatt kirabolják a házaikat....

Muzsikok közt 2014.02.23. 18:51:17

@maxval a gondolkodó birca: De te aszontad hogy téged nem érdekel más mit gondol, nem propaganda célból közírsz. Akkor nyilván ez szórakozás.

Nem propagandáért viszont ki a tököm fizetne pénzet? Nem arra való a demokrata paraszt hogy azt gondoljon amit akar.

Bársony és Selyem 2014.02.23. 18:51:45

@Muzsikok közt:

Á, nem! A két téma:
1.) Felkötik-e?
2.) Megkoronázzák-e?

Tudjátok, erre sokan kíváncsiak!

feketeesfeher 2014.02.23. 18:52:25

@Bársony és Selyem:

Azon persze órákig lamentálhatnánk most, hogy az Összefogás vezető politikusai illetve háttéremberei mennyire látják jól a helyes gazdasági folyamatokat, ebben a kérdésben meglátásom szerint nagyon nem értünk egyet.

Sokkal érdekesebb probléma az, amikor azt állítod, hogy "Olyan nincs, hogy „előbb rendbe hozzuk a demokráciát (a „közhatalmi berendezkedést”), aztán majd foglalkozunk a gazdasággal is!”"

Egyrészt, mert nem pontosan ezt írtam :))), másrészt pedig amikor össze kell rakni egy hatékonyan működő közpolitikai rendszert, akkor annak két alapvető része van, amire az egészet alapozni kell, az pedig a társadalompolitika és a gazdaságpolitika.
A közhatalmi rendszernek ugyanis ezt a kettőt kell alapvetően kiszolgálni, ésw a két alrendszer közötti érdekkülönbségeket összehangolni.

Abban én egészen biztos vagyok, hogy Magyarországon sokféle okok miatt, de nem lehet hatékony piacgazdaságot építeni korrekt demokratikus keretek nélkül.
A Távol-Keleten lehetett, nálunk nem lehet. Ez ki lett próbálva, az eredmények ismertek.

Ráadásul hiába a legbrilliánsabb és abszolút vállalható, előremutató politikai program, ami gazdasági fejlődést alapoz meg, ha a magyar társadalom azt nem fogadja el, akkor nem lesz belőle semmi.

Ráadásul irgalmatlan bonyolult rendszereket és alrendszereket kellene átszervezni, és ahhoz nem eléág, ha felkiáltunk, hogy "na most akkor egy demokratikus piacgazdaságot fogunk építeni".

Ezt én 90-ben úgy 15 évre taksáltam, de természetesen nem lett belőle szinte semmi.

Ja, és ehhez az is kéne, hogy legalább az alapokban megegyezen a magyar társadalom.

Csak ugye a helyzet az, hogy 2010-ben a magyar társadalom kibaxta a hóra az alapokat, és azt mondta, "na fiúk, most azt csináltok amit akartok".
A fiúk meg csinálták, úgyhogy momentán pont ugyanott vagyunk, ahol 1990-ben elkezdtük.

feketeesfeher 2014.02.23. 18:54:03

@Bársony és Selyem:
Jártam meglehetősen sok helyen a világban.

De nálunk ugye nem a svédek vagy a németek vagy a svájciak szavaznak, hanem a magyarok.

És itt a rezsicsökkentéssel a fidesz szinte mindent vinni fog.

Na, ehhez add hozzá amit a helyes irányról gondolsz.

czjanos 2014.02.23. 18:57:41

@feketeesfeher: Ha a vizitdíjas népszavazásra gondolsz, sajnos, igazad lehet! 300 forintért megvettek 3 millió embert, akik persze ma már nyafognak, hogy milyen rossz az egészségügyi ellátás. Most fél köbméter gázért adják el ugyanezek sokan (túl sokan) a lelküket és a szavazatukat.

Bársony és Selyem 2014.02.23. 18:59:54

@feketeesfeher: A magyarok nem "szavaznak", hanem "követnek"...

profilo 2014.02.23. 19:04:16

@Bársony és Selyem:

A magyar sosem gondolkodik ilyen végletesen.Sem korona,sem kötél...
Középút,megakuvás,elsunnyogás a szélen,várni tapsra vagy valakire...

Muzsikok közt 2014.02.23. 19:04:42

@feketeesfeher: Ja az alulfejlett magyar demokratikus igények miatt kergették el böszmesterházy gordont. ugyanezért nem jönnek vissza

vagy nem

Bársony és Selyem 2014.02.23. 19:08:08

@feketeesfeher:

Komolyan, mintha Szigetvári Viktor lennél!:-) Persze tudom, hogy nem ő vagy, mert ő '90-ben még közel sem a következő 15 éven morfondírozott.

Nézd: valójában sokkal-sokkal mélyebbre kell menni, mint hogy "társadalompolitika", meg "gazdaságpolitika", meg "átszervezendő alrendszerek".

'90-ben már eleve ott rontottak, hogy demokráciát akartak "kihirdetni" - demokrata mentalitás nélkül, és kapitalizmust akartak - polgári mentarlitsá nélkül.

Alapvetően hibás vonalon halad az, aki úgy szeretne magyar közegben demokratikus és piacgazdasági viszonyokat teremteni, hogy ehhez csak (alkotmány-)jogi, (makro-)gazdaságpolitikai és egyéb szakpoltikai eszközöket akar használni. Aki ebben gondolkodik, az nem ért semmit.

Bársony és Selyem 2014.02.23. 19:10:32

@profilo:

Ja, hát ezt tudjuk: ezért nincs ott a magyar címerben sem a sas, sem az oroszlán, sem a kard, sem a pöröly!:-)

Quercus a favágó 2014.02.23. 19:14:48

Az ellenségeit már megvette Orbán az elején. A többséget megeteti a rezsicsökkentéssel, meg a "rendbe rakjuk a devizahitelt" dumával.

Annyit lehet biztosan mondani, hogy egyedül a Jobbik fog szavazatokat elvenni tőle.

Muzsikok közt 2014.02.23. 19:18:20

@QUERCUS: 'Az ellenségeit már megvette Orbán az elején.'

Hogymi? A kulákok a maszop barátai voltak? Ez új.

feketeesfeher 2014.02.23. 19:23:55

@Bársony és Selyem:
"Nézd: valójában sokkal-sokkal mélyebbre kell menni, mint hogy "társadalompolitika", meg "gazdaságpolitika", meg "átszervezendő alrendszerek"."

Mélyebbre, de ugye a választások meg most vannak.
Meg lesznek 18-ban, és addiga sem fog alapvetően változni a helyzet, kivéve abban az esetben, ha a fidesz által összegányolt építmény egy kisebb közép-kelet-európai földrengéstől mindenestül a fejünkre nem omlik, és akkor majd nézhetünk ártatlan boci szemekkel, hogy "Hát akkor ezt meg hogy".

Abban egészen biztos vagyok, hogy az Összefogást alkotó pártok sokkal inkább mennek az általunk helyesnek gondolt irányba, mint a fidesz.
És abban is egészen biztos vagyok, hogy azt is pontosan tudják, hogy nem lehet visszatérni 2010 elé.

Ezért aztán bermennyi vitám is van velük, akkor sem tudok jobb stratégiát kialakítani a magam számára, mint politikailag őket támogatni.
Ez az egész demokrácia-piacgazdaság dolog úgyis egy 15-20 éves program, csak el kéne már kezdeni.

Mária 2014.02.23. 19:25:30

@feketeesfeher:

Ügyesen forgatod a szavakat, de valami átok ülhet rajtad, mert ostoba mondatokká állnak össze a kezed alatt.

drzsivago 2014.02.23. 19:25:44

@savanyujóska:

"Én még négy éve is haloványan bíztam benne, talán Orbán lesz a magyar Atatürk...."
Az "emútnyócév" után nem tudom ezt mire alapoztad.
Egyébként minden másban egyetértek, jól látod a magyar ugart.

fvipera 2014.02.23. 19:27:27

@csak egy néző: ugyan már. kubatov egyik embere. nem a verőlegény fajtából. ő az írástudó a csapatban. végül nem lesz rá szükség.

csak egy néző 2014.02.23. 19:30:32

@fvipera:
"csak egy néző 2014.02.23. 18:44:19
@fvipera: Maxval nem szívleli a Fideszt. Csak szólok!
Válasz erre "
Csak szólok, hogy ezt valami nicktolvaj köcsög írta.

fvipera 2014.02.23. 19:32:48

"kun béla repülőgépen menekül az országból"

janukovics helikopteren

felcsúton is érdemes bekészíteni egy gépet

Quercus a favágó 2014.02.23. 19:33:59

@Muzsikok közt:

Nem erre gondoltam. Egyrészt azokra a magas jövedelmű, értelmiségi emberekre, akik soha nem voltak Fidesz
szimpatizánsok. Őket az egykulcsos adóval vette meg. Szerinted hogyan fognak dönteni a szavazófülkébe? Az kedvenc liberális csoportosulásra szavaznak, akik vissza akarják hozni a progresszív adóztatást, ezzel több tíz- esetleg százezer forintot kivéve a zsebükből, Vagy a gyűlölt Fideszre, aki a 16%-os kulcsot is le akarja vinni 9%-ra? A zsebük ellen szavaznak?
Ugyan ez a kérdés azoknál a jól kereső nagycsaládosoknál, akik a Fidesznek köszönhetik, hogy gyakorlatilag nem fizetnek adót.
Meg van véve az egész társadalom.
A magyaroknak 20 év kellett, hogy megértsék: a liberális gazemberek tönkretették az országot. Vajon hány év kell, hogy megértsék: a Fidesz sem különb.

feketeesfeher 2014.02.23. 19:34:11

@Mária:

Kopj le rólam.
Viszonylag gyorsan.

feketeesfeher (törölt) 2014.02.23. 19:41:21

@Mária:
Bocsáss meg Mária!
Hirtelen voltam és forrófejű!
Balfasz vagyok, hogy megvédtem a túlmozgásost és a libást!
Valójában ők az ország legnagyobb ellenségei!
Nemzetvesztők mindketten!
Lúzer aki rájuk szavaz4

Mária 2014.02.23. 19:42:48

@czjanos:

"Ha a vizitdíjas népszavazásra gondolsz, sajnos, igazad lehet! 300 forintért megvettek 3 millió embert, akik persze ma már nyafognak"

A szociális népszavazáson NEM a vizitdíj, a tandíj és a kórházi napidíj ellen szavaztak az emberek, hanem a kormány ellen, amihez a népszavazás csak eszköz volt.

Ugyanígy 2010-ben sem a Fideszt akarták kormányra juttatni, hanem azt akarták, hogy az MSZP tűnjön el.

Ennek a büntető jellegű, sehová nem vezető hisztinek kellene végre véget vetni, aminek az a módja, hogy az emberek felfogják végre, hogy ha nincs olyan párt, amelyikre jó szívvel szavaznék, akkor NEM megyek el szavazni.

Fel kéne végre érni ésszel, hogy a "büntető" jellegű, "befogott orral" elkövetett - valljuk be, GYEREKES mentalitást tükröző - szavazásokkal az ország valójában saját magát bünteti.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.02.23. 19:49:55

@regress˙: És 2018-ban az orbáni Népfront elnyeri a szavazatok 98 %-át, mint a szép kádári időkben. Ne legyen illúziója senkinek, ha a 2014-es választás visszaigazolja a FIDESZ-nek, hogy jól politizáltak, mert újra nyernek, nem lesz többé esély leváltani őket.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.02.23. 19:52:31

@Mária: Téged megsértett Gyurcsány, mert nem Te lettél a fő politikai marketingese, és ezért nyomod az ellenkezőjét annak, amit régebben (mépg a blog.hu-n), ellopták a nickedet, vagy egyszerűen megvilágosodtál? Utóbbit vajh mitől?

czjanos 2014.02.23. 20:04:35

@Mária: Bizony a 300 forint volt akkor a perdöntő. Emlékszem, amikor Orbán rekedten üvöltötte a Várhegy alatti gyűlésen: ügydöntő népszavazást fogunk tartani! A plakátjaikon pedig ez állt: 3 igennel sokat spórolhat. Ezért mentek el 3 millióan, mert bekapták ezt a cumit. Mi lenne akkor, ha senki nem menne el szavazni? Pár milliárd forintért tartanának egy újabb szavazást és ez menne a végtelenségig? Mert arra nem szívesen gondolnék hogy kiev napjait akarná bárki is lemásolni.

csárlszbrunzol 2014.02.23. 20:05:46

@QUERCUS: Nem akarják 9%-ra csökkenteni, csak kampányfogás. Mint ahogy a 2010-es választásokra is azt igérte az MSZP, hogy majd jól átvariálja sávhatárokat és mondjuk 15 milliónál fog kezdődni a felső kulcs határa. El ne hidd, mese habbal mindkettő.
"...hogy gyakorlatilag nem fizetnek adót."
Lehet, hogy SZJA-t nem fizetnek. Ellenben mégis tesznek a közösbe bőséggel, mivel nem csak az van, hanem egyéb közterhek is. A fizud (hivatalos, bejelentett) felét még most is elveszi az állam és az SZJA abból csak 12,6%.

czjanos 2014.02.23. 20:06:03

@fvipera: kifutópálya már van!

csárlszbrunzol 2014.02.23. 20:06:29

@Mária: "...ha nincs olyan párt, amelyikre jó szívvel szavaznék, akkor NEM megyek el szavazni."
White box. Gyáva szarok hozzá.

czjanos 2014.02.23. 20:07:36

@profilo: Valszeg nem éltél még 1956-ban!

Mária 2014.02.23. 20:08:46

@feketeesfeher:

"Kopj le rólam.
Viszonylag gyorsan."

:DDDDD

Miért is?

barli 2014.02.23. 20:16:13

@czjanos: az a 300 az gyorsan felkúszhatott volna sokkal többre is.
Az volt a kérdés, hogy fizessünk e még egyszer azért, amiért már egyszer fizettünk. Plusz hogy a balkánon megéri e privatizálni az eüt. Föleg nekik.

J.László 2014.02.23. 20:22:02

Az a beszólás a fejlécen mi a fészkes fenét akar jelenteni?

czjanos 2014.02.23. 20:22:26

@barli: Most nem fizeted a 300 forintot, de viszed a WC-papírt meg a vattát magaddal, ha a kórházba kerülsz. Ismerősömet egy koponya-vizsgálatra utalták, amikor megkapta az időpontot, mondták neki, hogy egy lepedőt vigyen magával.

zobod 2014.02.23. 20:58:09

@barli: A 300 ft-os népszavazás üzenetét Horn Gábor értette meg. Úgy tűnik a ballibek mégis még mindig valami más okot, magyarázatot keresnek... túlkombinálják :)

smartdrive 2014.02.23. 21:09:41

"tehetséges fiatal jogászok már dolgoznak rajta"

na elmentek az anyátokba. rühellem a fidesz törvényalkotását, de ezt, hogy úgy állítják be, mint ha valami komoly tudományos vagy mérnöki teljesítménnyel lehetne a jogrendszert bütykölni, ezt állampolgárként kikérem magamnak

csárlszbrunzol 2014.02.23. 21:24:21

@czjanos: gondolod, hogy ha marad a vizitdíj, akkor most minden fasza lenne?
Szerintem ugyanúgy kivonták volna a forrásokat, mivel a vizitdíj visszapótolta volna. Ne érts félre, kifejezetten örültem a vizitdíjnak, de pénz akkor sem lenne a rendszerben.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.02.23. 21:55:16

@csárlszbrunzol: Azt is vegyük figyelembe, hogy a vizitdíj jelentősen csökkentette a felesleges orvoslátogatások számát.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.02.23. 21:59:33

@smartdrive: A jogrendszert jogszerűen lehet csak bütykölni. Hiába rühelled a FIDESZ törvényhozását, nyilván azt is rühellnéd, ha az új kormány azt mondaná Poltnak, Balsainak, Stumpfnak, Ádernek stb., hogy igaz, nincs kétharmadunk, és be vagytok betonozva x évre, de húzzatok a sunyiba. Vagy 52%-kal megszavaznák az Alaptörvény hatályon kívül helyezését jogi alap nélkül. Vannak viszont jogi érvek, amelyek megállnak. Azt meg, hogy a formalitások (pontosan: "due process", az eljárási szabályok is pontatlan fordítás) betartása mennyire fontos a demokrácia és a jogállam (főleg a bizalom fenntartása) szempontjából, azzal gondolom egyetértesz.

Bársony és Selyem 2014.02.23. 22:27:57

@feketeesfeher:

Nem most, a választások előtt negyven nappal kell megszervezni a teendőket – volt erre majdnem négy évük! És ha te is elismered, hogy bizony, mélyebbre kell menni, akkor ez azt jelenti, hogy belátod: az Összefogásban lévők ezt nem tudják és nem is tették meg.

Hogy mi lesz 2018-ra, arról lehetne beszélni – de egyvalami biztosan nem lesz és ahogy írod, nem fog az az egyvalami megváltozni? nem lesznek se tehetségesebbek, se okosabbak, se belátóbbak az összefogó vezetők.

Azt meg honnan gondolod, hogy „pontosan tudják, hogy nem lehet visszatérni 2010 elé”? Hiszen ugyanazok a személyek ugyanazzal az iskolával maguk mögött, ugyanazokkal a gondolatokkal, ugyanazokkal a módszerekkel és ötletekkel próbálkoznak, mint 2006 és 2010 között. Tudod, pl. amikor egy szűk körű, az Együtt politikai marketing- és kampánystratégiájáról szóló megbeszélésen néhány hónappal ezelőtt Szigetvári halálos komolysággal azt mondta, hogy „annak idején, a 2006-os kampányban én ezt így és így csináltam és ezért most is így kell csinálni!”, akkor azért az emberben megfagy a velő: hát ez a faszi tényleg képtelen azt felfogni, hogy ő 2005-2006 fordulóján egy hatalmon lévő kormánypárt és miniszterelnök kampányfőnöke volt és messze nem volt akkora különbség a pártok támogatottsága között, mint manapság? És az sem tűnik fel neki, hogy megváltozott az egész választási rendszer, meg a fél világ – de ő akkor is ugyanazt és ugyanúgy akarja és ettől remél sikert?

…Még hogy nem akarnak 2010 elé visszamenni? De: minden vágyuk az!:-)

Az „egész demokrácia-piacgazdaság dolog” pedig nem 15-20 év, hanem legalább 3 generációnyi idő… Ahogy egykor Max Planck is megmondta: „Valamely új tudományos igazság nem úgy szokott győzelemre jutni, hogy az ellenfelek meggyőznek és kijelentik, hogy megtértek, hanem inkább úgy, hogy az ellenfelek lassanként kihalnak és a felnövekvő nemzedék már eleve hozzászokik az igazsághoz.”

Occam beretvája 2014.02.23. 22:42:35

@czjanos: Igazad van.Én abban az időben kerültem kórházba, amikor a szadesz tartotta rajta az egészségügy ütőerén a mancsát.Rögtön adtak egy széfet aminek
kulcsát rövid ünnepség keretében személyesen hordágyági adott át.Miután közösen beraktuk az arany rolexemet a széfbe, és a sajtó is kivonult, ágica a fülembe súgta hogy hálából én is berakhatnám neki.
Na ekkor elájultam és megtapasztaltam milyen is a halálközeli élmény.
De molnárlala és teamje két koporsószög elszívása között szakszerűen újraélesztett.Ekkor úgy éreztem hogy teljesen meggyógyultam.Távozáskor kaptam
egy nagypárna és egy kispárnacihát valamint egy vadi új lepedőt.Adtak még
két 16 tekercses zewa exclusiv standard wcp papírt az egyik rózsa színű volt a másik kék.Nem tudták ugyanis hogy buzi vagyok vagy szadeszes esetleg mindkettő.
Azóta már persze exitáltam nehogy nekem a fidesz alatt lepedőt, kontrasztanyagot
vagy az otthoni MRI kelljen bevinnem.
Velem ugyan nem kefélnek ki, azt ebből is majd a simicska fog ezüsthajózni a Dunán, fedélzetén a koronát viselő miniducséval.

feketeesfeher 2014.02.23. 23:33:10

@Bársony és Selyem:
"az Összefogásban lévők ezt nem tudják és nem is tették meg."

Tudják, de nem tették meg amit meg kellett volna.
És ennek baromi sok oka van, az egyik a pénz, a másik az idő a harmadik az emberi erőforrások hiánya.
Senki a világon nem akar befektetni ebbe a cuccba hozomra túl sokat. Az emberi természet az ilyen.

De ez nem csak az Összefogásra igaz.
Ez az egész magyar társadalomra igaz.
Limitált erőforrásokkal rendelkezünk, nincs az, hogy akkor majd ezrek dolgoznak ingyen a szabadidejükben a megoldások megtalálásán, meg a nagy elvi kérdések tisztázásán.

Lehet persze baszogatni itt mindenkit az Összefogás tájékán, de a nagy harci helyzet az, hogy rajtuk kívül a világon senki nem mutatott föl semmit.
HaFr a Konzervatív Néppártjával mire ment?
Semmire.
Bejelentkeztek a neten emberek, hogy jaj de szimpatikus meg kiváló ötlet, oszt gyakorlatilag ott el is halt az egész, mert se ember, se munka, se aktivista se semmi, csak a nagy löttyös indulat meg blogolás.

Na, abból sose lesz semmi, ez kiderült.
Ja, majd minden egyéniben lesz jelöltállítás meg minden.
Hát semmi nem lett az egészből a szájkaratén kívül.

"Azt meg honnan gondolod, hogy „pontosan tudják, hogy nem lehet visszatérni 2010 elé”?"

Mert látom és tapasztalom.

Az, hogy a kampánytechnikák sokat nem változtak 2006 óta, az indifferens.
Szigetvárival nem ez a baj.
Hanem az, hogy pénz nélkül ő sem tud várat építeni, meg az, hogy helyette nem tud kreatív ötletekkel előállni.
De ez kampánytechnika, semmi köze az egésznek az alapproblémához.

Az én elvi álláspontom pedig az, hogy akár 20 év akár 3 emberöltő, én itt élek, most élek, most kell döntenem és most kell cselekednem, tehát vagy ide vagy oda de állnom kell.
Pusztán azért, mert "jajdefinnyásvagyok" nem fogok karba tett kézzel ücsörögni, és a számat húzogatni, hogy amit xy ajánl az nem pont az amit én elképzeltem.
A demokrácia ugyanis szerintem erről is szól.
Hogy az egyén a képességei szerint részt vesz a társadalmi felelősségvállalásban.
Még akkor is, ha amúgy nem minden alakul pont a szája íze szerint.

De ettől persze lehet sértődötten kivonulni a társadalomból, és távolról fikázni mindenkit.

explanatus 2014.02.23. 23:54:28

"miden erejükkel igyekeznek elhallgatni és „lehetetlennek” feltüntetni, hogy van egy harmadik lehetőség is: egy (vagy több) új, valóban polgári politikai erő megszervezése"

Persze, hogy van, de erre kicsit várni kell, amíg a mostani hívek, Fidesz illetve Összefogás be nem látják a maguk sorsán keresztül, nem megy ez a sajátjaiknak.

A nagy kérdés az, meddig tart ez a folyamat, a visszafordíthatatlanságig vagy még előtte megtörténik.

feketeesfeher 2014.02.24. 00:02:53

@explanatus:
""miden erejükkel igyekeznek elhallgatni és „lehetetlennek” feltüntetni, hogy van egy harmadik lehetőség is: egy (vagy több) új, valóban polgári politikai erő megszervezése"

Ugyan már, hol a bánatba bujkál ez a harmadik erő?
Annyira láthatatlan, hogy nincs is, vagy annyira töketlen, hogy nincs is.

Itt fikázza mindenki az Összefogást, de az legalább van, létezik csinál valamit.

Akik meg a sültgalambra várnak, azok meg leginkább nem csinálnak semmit, és mélyen hiszik, hogy a semmittevésnek megjő majd az ő gyümölcse.

És akkor majd kibaszott jó posztokat írnak a harmadik erőről a blogjukon.

Bársony és Selyem 2014.02.24. 00:24:52

@feketeesfeher:

Te, személy szerint mennyi időt, munkát és pénzt ajánlottál fel valamelyik ellenzéki politikai erőnek, mennyit fektettél bele?
...Vagy csak vártad és várod, hogy "valakik" elvégezzék a munkát? Mert tudod csak az mondhatja, hogy ő nem a sültgalambra várt, aki valóban, személyesen tett is valamit: vállalt munkát, adott pénzt, stb.

"...Lehet persze baszogatni itt mindenkit az Összefogás tájékán, de a nagy harci helyzet az, hogy rajtuk kívül a világon senki nem mutatott föl semmit." - Miért? Ők mit mutattak fel? Éveken át trató civódást, pozícióharcokat, kisszerű alkukat, amelyek végeredményeképpen most ugyanzok a pofák sandítanak ránk, akik évekkel ezelőtt elcseszték és akiknek a tehetelnesége, lustaság, ötlettelensége, rossz munka- és emberi morálja és korruptsága a hatalomba engedte kétharmaddal a Fideszt.

És most ők akarnak "megváltani" a Fidesztől?

Az igazi, demokrata polgár nem "hisz", hanem maga szervezi meg a jövőt. és ettől lesz sikeres.

explanatus 2014.02.24. 00:27:07

@feketeesfeher: A harmadik erő sokkal felkészültebb, mint gondolnád, de ki van (demokratikusan) szorítva a küzdelemből. És nem mondd, ott a lehetőség, szedjenek össze annyi aláírást mint a két nagy. Ezt magad se hiheted.

Összefogás, mondod. Ugyan, mondd már meg mitől összefogás az Összefogás, attól, hogy összeállt hat egyenként esélytelen párt, melyek ráadásul korábban egy pártot alkottak. Ugyan már!

Tudod Te mennyibe kerül egy levél postai költsége? Tudod Te mennyibe kerül egy "ingyenes" újság három éven át postaládába juttatása hetente, kéthetente, az egész országban?

És erre azt mondod " sültgalambra várnak, azok meg leginkább nem csinálnak semmit"

Tudod mibe kerülne ennek a posztnak minden egyes magyar választópolgárhoz való eljuttatása? Jelen pillanatban a látogatószámláló 6963-on áll, szerinted ez felér a bohócos plakát hatásával? Ugyan, legyél kicsit realista.

A posztban szépen megvan írva "mutyialapú" a mi teljesítményorientáltságunk. Hogy Te mennyit veszítesz ha nem az Összefogás diadalmaskodik, kiolvasható a reagálásodból, de hogy Magyarország mennyit veszít, ahhoz olvasd el még egyszer értőn a posztot, meg a hivatkozásait is.

feketeesfeher 2014.02.24. 00:40:07

@Bársony és Selyem:
"Te, személy szerint mennyi időt, munkát és pénzt ajánlottál fel valamelyik ellenzéki politikai erőnek, mennyit fektettél bele?"

Pénzt keveset, de időt és munkát annál többet.

Csináltam a kitelepülések logisztikáját, segítettem az alap geoinformatikai bázis kiépítésében, ha kellett, akkor telefonáltam a nekem kiadott listából, vállaltam a szavazóköri párt delegálti szerepet, részt vettem a demonstrációkban, hurcibáltam mindenféle biszbaszokat.

Én anno arra a szerepre készültem, hogy civilként csinálom azt, amit szeretek.
De 2012-ben eljött a felismerés, hogy ez sajna kevés.
És magamat meggyakva vállaltam el olyan dolgokat, amiktől egy normális helyzetben távol tartom magam.

Én heti 10-12 órában csinálok ingyen és bérmentve olyan dolgokat, amik szerintem a társadalom számára fontosak.
Én ezt így tartom helyesnek, bár jobban érezném magam, ha ez nem kapcsolódna közvetlenül a pártpolitikához, és csinálhatnám a civil közösségi tevékenységemet.
De miután kiderült, hogy ez a rendszer nem támogatja azt, amit én fontosnak gondolok, ezért muszáj volt bekapcsolódni a politikai részbe is.

Én legalább csinálok valamit.

feketeesfeher 2014.02.24. 00:45:28

@explanatus:
"Tudod Te mennyibe kerül egy levél postai költsége? Tudod Te mennyibe kerül egy "ingyenes" újság három éven át postaládába juttatása hetente, kéthetente, az egész országban?"

Hogyne tudnám.
Pont ezért hurcibálok szórólapokat is, mert nincs pénz a postai továbbításra.

Te mennyit vittél ki?

Bársony és Selyem 2014.02.24. 00:51:20

@feketeesfeher:

Besétáltál a csapdámba: tudtam, hogy az Együtt aktivistája vagy - ez kiderült számos szófordulatodból, de most a "geoinformatikai bázis" végképp lebukatott...:-) Csupán azért provokáltalak azzal, hogy te mit teszel személyesen, mert jól tudtam, hogy a sok befektetett melód és az ahhoz képesti semmi eredmény (E14 valahol a 3 és 5%-os sávban) frusztrál téged annyira, hogy elszóld-eláruld magad.

A lényeg: a véleményed nem elfogulatlan - viszont vastagon önmentegető. Azt persze nem feltételezem rólad (Dehogyis!!!), hogy megbízatásod lenne itt, a blogszérában védeni a mundér becsületét - annyira talán még nem aljasított le téged a frusztráltságod, hogy bértrollnak állj Szigetvárikámnál...

Szóval: ha igazán tudni szeretnéd, hogy miért vagytok a béka segge alatt, akkor előbb fújd ki magad, törődj bele, hogy ilyen tehetségtelen és ennyire önző, a semmi kis pozícióikra ilyen baromira féltékeny gazdákkal semmi esély a választási győzelemre - és ha ez megvolt, akkor majd beszélgethetünk arról is, hogy miképpen végezhetsz igazán hasznos melót!

...De a Déli Pointba felesleges bemenned, ezt hidd el!:-)

explanatus 2014.02.24. 00:58:47

@feketeesfeher: Összefogásosat? Egyet se! Még pénzért se! Ahogy Neked, úgy nekem is vannak elveim. Csak nehogy most lebirkanépezzél.

Látod, ez az az duma, amit az Összefogást nem teszi hitelessé. Millióik vannak osztrák számlán és Neked meg kutyagolnod kell a szórólapokkal.

Barátom, hidd el nekem, rossz helyre álltál. Ezért vannak még ott, ahol vannak, mert ilyen embereik vannak, mint Te. Saját maguktól mára már csak (rossz) emlékek lennének, mint a chilei cseresznyés manus, meg a kalapos hölgy, hogy a többieket szóba se hozzam.

(Azért jó ez a poszt, legalább Veled is beszélgethettem)

feketeesfeher 2014.02.24. 01:14:09

@Bársony és Selyem:
"Besétáltál a csapdámba: tudtam, hogy az Együtt aktivistája vagy"

Milyen csapdába?
(mellesleg spec nem az Együtt aktivistája vagyok, de ez mindegy)

Mégis órákkal ezelőtt mit gondoltál, miért nyilatkozom úgy ahogy?

Akkor is megmondtam, hogy fontosnak tartom a kiállásomat az ellenzéki összefogás mellett.
Nem rejtettem véka alá.

Most meg azon kerekíted a szemedet, hogy ezt nem csak verbálisan a blogkommentek között teszem, hanem valóságosan is?
Ne röhögtess már. :))))
Baromira semmi értelme kommentelni, pusztán csak annyi a haszna, hogy készülsz a napi utcai beszélgetésekre.

Amit te csinálsz, az nagyjából a nulla.
Amit meg én, az picivel a nulla felett van, de legalább a pozitív tartományban.

És akkore te tartod magad hősnek, aki gyakorlatilag nem csinál semmit.

Amúgy miért lenne a véleményem elfogulatlan? A tiéd sem az.
Én legalább vállalom, te meg mismásolsz.

Annyit azért mondanék még neked jó tanácsnak -oszt vagy elfogadod vagy nem- a jelzős szerkezetek halmozása egy blogban az sajna nem helyettesíti az érdemi munkát.

Egyébiránt pedig komolyan azt gondolom, hogy valójában nekünk a mostani állapotban nincs miről beszélni egymással.
Nem vidám ez a dolog, de tény.

DezInf 2014.02.24. 07:51:55

@DezInf:

A nevemben írogató "úriember" egy fidextroll.

A saját állítása szerint olyan blogokban használja a lopott nickeket, ahonnét a saját fidexes nickjeivel kitiltották már.

Nem új nicket reggel magának, hanem másét lopja el.

Ez a gerinces fidexes hazafi hozzáállása a demokráciához :))

Az igazi nickje a gyúrcsányos, meg a biboldós , meg ...... azokat nem lopta, mert olyat normális ember nem reggelne magának :)))

DezInf 2014.02.24. 07:58:48

@feketeesfeher:

"feketeesfeher 2014.02.23. 19:41:21
@Mária:
Bocsáss meg Mária!
Hirtelen voltam és forrófejű!
Balfasz vagyok, hogy megvédtem a túlmozgásost és a libást!
Valójában ők az ország legnagyobb ellenségei!
Nemzetvesztők mindketten!
Lúzer aki rájuk szavaz"

Na ez is ugyanaz a troll által ellopott és frissen gyártott nick két hozzászólással.

..... gyermeteg, és azt sem veszi észre, hogy ezzel pont a fidexet járatja le ...

A fidex a nicktolvajlásban is jobban tejjesít!!!!!!!!!

Ennyit a fidex gerinces és hazafi jelleméről :)))

csárlszbrunzol 2014.02.24. 11:10:42

@Kuviklacz: Ez volt az egyik pozitívuma
A másik pedig, hogy az is hozzájárult valamelyest a rendszer üzemeltetéséhez, aki amúgy elcsalta a járulékfizetést.
harmadrészt pedig kicsit legalább közel került az egyésgsugarú igénybevevő, hogy bizony az egészségügy nincs ingyen.
süti beállítások módosítása