2013.08.14. 21:00 Szerző: Moin Moin

Rendszerváltás újratöltve?

Rendszerváltás újratöltve.jpg

…Ha hiszünk a magunk erejében, képesek vagyunk véget vetni a… diktatúrának…

Részlet Orbán Viktor Nagy Imre temetésén mondott beszédéből – 1989. június 16.

 

…Hogy juthattunk idáig? Hogy süllyedhettünk ilyen mélyre? Sokan kérdezgetik ez manapság a magyarok közül.

Hogyan történhetett meg az, hogy ez a „szabadságszerető nép” nem tiltakozik milliószámra a jogai csorbítása miatt? Hogyan lehet az ország legtámogatottabb pártja az, amelyik ennyire korrupt, álszent, hatalommániás és amely képtelen az ország gazdaságát kezelni? Hogy lehet az, hogy a jövő évi választások után megmaradhat a hatalomban ez a párt, noha a kevesebb, mint tízmilliós országban négymilliónál többen élnek a hivatalos szegénységi szint alatt?

Mi van a magyarokkal? Megbolondultak talán? Nem akarok én itt a heves vérű mediterrán népekkel példálózni, de azért ez a temetői csend mégiscsak gyanús: lehet, hogy a magyarok egyszerűen csak félnek? Ha így van: hogy félhet több millió ember néhány száztól? Mi értelme van ennek? Mit tudna tenni Orbán, vagy a TEK egy általános sztrájkkal? Talán kirúgnák az összes pedagógust, vagy orvost, vagy elbocsátanák az önkormányzati hivatalnokokat? Ugyan már!

Az eszükkel persze tudják a magyarok, hogy ez az igazság: tudják és megértik, hogy ennek a hatalomnak az ereje az ő gyengeségükben, gyávaságukban, engedelmességükben és összefogás-képtelenségükben van és semmi másban. Tudják és megértik, mert tudnak számolni, hogy a talán kétmilliós támogatottságú Fidesz „normális helyzetben” esélytelen lenne a következő választáson, hiszen Magyarországon csak bőven két és félmillió feletti szavazatszámmal lehetett nyerni az elmúlt 2-3 alkalommal. Most pedig ezzel a kétmillió szavazattal meglehet akár az újabb kétharmad is!

…Mi lesz a magyarokkal?

Persze, vannak, akik „emelkedésnek”, „fejlődésnek” és „szabadságnak” élik meg azt, hogy megint lehet valós teljesítmény nélkül is „büszke magyarnak” lenni – és persze lehet a „magyar hegemóniát” is emlegetniük egy olyan országban, amely egy óra alatt bukna meg, ha nem lenne benne a gazdaságában legnagyobb szövetségese, Németország. De ezek az emberek, akik örülnek ennek, jelentős kisebbségben vannak: ha látunk az utcán 10 felnőtt magyart, abból legfeljebb 2-3 hiszi, hogy itt minden fasza…

Miért lehet az, hogy egy huszonszázalékos kisebbségre támaszkodó (és a valóságban e kisebbség jelentős részének is káros) politikai erő mindent a kezében tarthat egy országban? Ennek a huszonszázaléknak nincs fegyvere, nincsenek rohamosztagai – ugyanolyan átlagos életű emberek, mint bárki más.

Azért lehetséges mindez ma Magyarországon, mert a meglévő ellenzéki pártok lélekben már rég letették a fegyvert. Mesterházy, Bajnai, Schiffer nap mint nap úgy kelnek fel, hogy biztosak a Fidesz 2014-es győzelmében. Úgy kelnek fel, hogy nem éreznek magukban erőt ahhoz, hogy ezen fordítsanak. Nem érzik elégnek önmagukat ehhez a feladathoz. …És az emberek ezt megérzik rajtuk! Ugyan ki hinne egy olyan vezetőben, amelyik nem hisz a győzelmében, abban, hogy képes győzni? Az emberek, legyenek bármely demokraták is, csak győzni tudó vezető mögé sorakoznak be – ez így van már néhány millió éve. Még egy Gyurcsány Ferenc mögé is hányan álltak be, mert éreztek benne erőt és elszántságot a győzelemre – mármost vajon mekkora „győzelmi erő” árad Bajnaiból, vagy a szocik kedves Attilájából?  Szerintem ezek a faszik egy magabiztosabb csincsilla elől is elmenekülnének és csak „reagálnának rá”, mint teszi azt Bajnai napi többször, bármilyen blőd Fidesz-közleményre.

Az a vezér, akinek az összes tudománya annyi, hogy követi az ellenséget, csak veszíthet. Tisztelettel megkérdem: hogyan győzné le a Fidesz-alkotta alkotmányos („alaptörvényes”?) dzsungel indáit és bebetonozott ragadozóit az a „vezér”, aki még egy sima választási küzdelemben sem képes átvenni a tematizálást?

Mára világossá kellett váljon minden ellenzéki erőnek, hogy úgy, ahogy elgondolták korábban, nem fognak tudni győzni. Hiába tárgyalnak egymással e túlhaladott stratégia mentén és hiába osztják egymás között a számukra gyakorlatilag reménytelen választókörzeteket, ez csak látszattevékenység: hogy mégse mondhassák rájuk a híveik, hogy meg sem próbálták… De sem Mesterházynak, sem Bajnainak, sem pedig összes alvezéreiknek fogalmuk sincs, hogyan kellene győzni 2014-ben, és hogy utána valójában mihez is kezdenének egy Fidesz-törvényekkel és Fidesz-emberekkel körülvett közjogi helyzetben? Magyarán: az ellenzék úgy készül a választásra, hogy tudja: azt el fogja veszíteni – de ha még meg is nyerné, akkor sem tudná, hogyan kormányozzon és mit is lehet valójában kezdeni a Fidesz-örökséggel?

…De lehet-e egyáltalán győzni?

Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy lehetséges lenne-e 2014-ben egy komplett, fejlett, jól működő és az emberek által a sajátjuknak érzett demokráciát csinálni, akkor erre csak nemmel lehet felelni!

Az a lendület, amelyet 1989-ben a rendszerváltással kapott az ország, 2010-re elenyészett. További átalakulás, demokratizálódás és polgárosodás helyett ismét egy tekintélyuralmi alapú irányított demokráciában találta magát a magyarság. Ez azért történt meg, mert a magyarok jelentős többségében még az „évszázados” nemdemokrata reflexek működnek és e reflexek dolgoznak a legtöbb magyar politikai aktorban is. Nincs „demokratikus közhangulat” – alattvalói, alkalmazkodó közhangulat van. Nincsenek mélyen, a szellemiségükben demokratikus pártjaink sem (vagy amik esetleg akadnának, marginálisak és „ezoterikusak”). Mármost, ebben a helyzetben ugyan kitől-mitől ugrana elő egyszeriben a demokrácia?

A mai helyzetben, a mai állapotokból kiindulna nem lehetséges Magyarországon egyetlen lépésben „perfekt” teljesítménylevű demokráciát teremteni. Sem az ellenzék felkészültsége, sem az egy részüket uraló szellemiség, sem pedig a választási rendszer nem teszi ezt lehetővé – nem is beszélve magának a magyar társadalomnak a „ledermedt” állapotáról, passzív, szorongó és visszahúzódó hozzáállásáról.

Ebben a helyzetben külön kell választanunk a Fidesz-rendszer felszámolását és magának a demokratikus Magyarországnak a létrejöttét. Az első, 2014-ben esedékes lépés az ország fidesztelenítése.

Ehhez, a közhiedelemmel ellentétben, nem kellenek feltétlenül mélyen demokratikus politikai erők – elegendő az, ha a Fidesz-leváltásra vállalkozók (még azt sem mondom, hogy „szövetkezők”!) érdekeinek inkább megfelel egy fidesztelen, mintsem egy fideszes magyar közhatalom. És persze kell egy olyan politikai szereplő/tényező is, amely megmozgatja a ma ugyan a Fideszt szívből utáló, ám önmagukban (értsd: külső kontrolláló tényező nélkül) a különféle szoci-pártvariánsokban bízni egyszerűen nem tudó, az LMP-n pedig átlátó polgárokat.

Akkor lehet 2014 tavaszán leváltani a Fideszt, ha mától számítva legfeljebb 2-3 hónapon belül létre tud jönni egy, a kapitalizmust és polgári demokráciát óhajtó, érdekeiket egy ilyen politikai erőben megtaláló választók bizalmát és támogatását megszerző új politikai mozgalom. Ha ez meglesz, akkor reális esély van arra, hogy ez a „zsírúj” erő olyan elvek vállalására tudja kényszeríteni a szocialistákat (és más „szatelliteket), amelyek elfogadhatóvá tesznek egy választási összefogást e pártokkal. Ne feledjük: a kormányra kerülés nagy csáberő: sok „vállalást” megérne a szociknak! Még talán azt is, hogy a leendő hatalom elé olyan, előzetesen felvállalt és meghirdetett korlátokat emelnek, amelyen ellehetetleníti a „hagyományos”, holdudvaros magyar politizálgatást.

…De lehet-e 2-3 hónap alatt közismertté tenni egy új politikai erőt?

Van egy olyan - meglehetősen elterjedt - vélemény, hogy a rendelkezésre álló idő alatt már nem lehet egy új „országos” ellenzéki erőt megszervezni. Akik így vélekednek, azok talán elfelejtik, hogy a rendszerváltáskor is hónapok alatt szerveződtek országossá az addigi „szobapártok”, mint az MDF, az SZDSZ és persze a jó öreg fiatal demokraták is! Volt a helyzet és volt akarat – helyzet most is van, csak akarni kell és ismét sikerülni fog!

…És hogyan kellene kormányozni az esetleges választási győzelem után?

Erre van egy másik, a fentihez hasonlóan szintén a rendszerváltás korából származó analógiai is: az „átmeneti kormány”. Akkor a Németh Miklós vezette kabinet és a mögötte álló parlament volt ez a szerv, 2014-ben pedig egy olyan átmeneti parlamenti többség és kormány kell, amely tulajdonképpen előkészíti a demokratikus kormányzást: szabályokat alkot, alkotmányoz és kivezeti a magyar jogrendből az oktrojált Fidesz-törvényeket.

Ám nem csupán ez lesz a feladata, mert ha itt megállna az új kormány (úgy, ahogy azt még 2011 júniusában Karácsony Gergely is javasolta a „technikai koalíciót”), akkor maga a Fidesz, mint szervezet, gyakorlatilag bármikor visszaszerezhetné a hatalmat, még annak ellenére is, hogy a bebetonozott embereit az új átmeneti kormány már kipenderítette a pozícióikból. Megmaradna a pénze, megmaradna a vezetése és megmaradna a szervezete-szervezettsége is, továbbá megmaradnának azok a gazdasági érdekkörök, amelyek mögötte állnak. Mindezek szétzúzása nélkül nincs igazi visszademokratizálódás, hiszen az ország legnagyobb politikai ereje továbbra is az „irányított demokráciát” akaró Fidesz maradna…

És még ezzel sincs vége az átmeneti időszak teendőinek. Mert hiába tűnik el/ erőtlenedik el/szakad részekre a demokráciát irányítani vágyó politikai erő, azzal még nem lesznek igazi, mind belső struktúráikban, mind pedig politikai céljaikba-eszközeikben demokrata pártjaink – illetve: a létezők nem erősödnek meg. Enélkül pedig ugyanúgy csak visszaállna a jelenleg létező, nem teljesítményelvű magyar politikai világ.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy-egy szervezet alapvetően nem szokott megváltozni. Ez igaz a pártokra, a pártjainkra is. Megváltozhat a felszín, a jelmez, a kommunikáció, de az igazi célok és az alapvető, a szervezetet meghatározó mentalitás (ahogy fentebb már volt erről szó) nem – hiszen ezek az adott szervezet létrehozóiba, fenntartóiba és üzemeltetőibe vannak kódolva. Az emberek pedig gúnyát ugyan válthatnak, de jellemet nem. Ahogyan a Fidesz igazi célja kezdetektől a hegemón hatalom volt – mert ez a vágy élt a Fideszt mindenkor alapvetően meghatározó, a „bizalmi kört” alkotó figurákban -, ugyanúgy az MSZP sem változott: megmarad mindenkor „átlagosnak”, mint amilyen átlagos, nivelláló, kontraszelektív, a valódi vitákat lefolytatni nem akaró, a konfliktusokat vállalni nem merő, invenciótlan és kreatívtalan közeg volt, pontosan olyan a mai és mindenkori MSZP is. Hiszen ahhoz, hogy változzon, embereknek kellene távozniuk a valódi vezető közegéből: embereknek, akik abból éltek és élnek, hogy „valakik” ebben a pártban. Aki ott ma (akár formális, akár informális módon) „vezető”, az éppen azon a valódi tehetségeket nem befogadó, a karakteres figuráktól elhatárolódó közegben jutottak (juttatták őket) egyre feljebb, ami ezt a pártot folyamatosan jellemezte. Amikor ez a párt „megújulásról” beszél, akkor legfeljebb „új trükkökre” gondol: új kommunikációs stratégiára, újabb, de a régiekkel gyökeresen szakító világot biztosan „rájuk nem hozó” programra – de arra sohasem gondolnak, hogy a párt sikerét sikerre, teljesítményre, kreativitásra képes emberek adhatnák.

…Új célokra új szervezetet kell létrehozni – ez alapvető szervezetstratégiai igazság. Amikor egy társadalom meg kell változzon, ezt a változást nem hozhatják el és nem menedzselhetik olyan szervezetek és vezetők, akik éppen abból a régiből jönnek és éppen azt a régit hordozzák magukban is, amelyet le kell váltani. A legtöbb, ami elvárható tőlük és a legtöbb, amivel szolgálhatják a közérdeket jelentő változást csupán az, hogy megteszik azt, amit az új „rendszer” felállítása és az ehhez szükséges szabályok megalkotása érdekében megtehetnek. Hogy ezt megteszik-e, attól függ, felfogják-e, hogy személy szerint is ez az egyetlen igazi esélyük? Németh Miklós felfogta, megtette, amit kellett – és ma élvezi „az utókor háláját”, anyagi téren is. Megtette Horn Gyula is, pedig ez nála nyilván komoly „filozófiai aggályokkal” mehetett csak…

A mai MSZP-nek és vezetőinek helyzete sem különbözik az 1988-’89-es MSZMP-jétől és az akkori vezető politikusokétól. Az a világ, amelyben eddig (jól) éltek, vagy így, vagy úgy, de véget ér szűk egy év múlva. Vagy győz a Fidesz – és akkor azért nem, vagy pedig azért, mert ha győz a Fidesz-váltó koalíció, akkor az csak úgy képes győzni, ha a ma még senkit sem támogató választók bizalmát és támogatását megszerzi, azzal, hogy feltételek, cselek és kibúvók nélkül vállalják a transzparens és teljesítménycentrikus politizálást.

Nyilvánvaló, hogy szükség és igény is van egy baloldali magyar tömegpártra, de hogy ez lehet-e majd az MSZP egy igazi átalakulás után, vagy valamilyen új formáció jön létre, ma tulajdonképpen mindegy is. Nem az a kérdés most, hogy kik lesznek a holnapután baloldalijai, hanem az, hogy mire lesznek alkalmasak a mai, magukat baloldalinak valló politikusok? Nagyrészt az ő belátásukon fog múlni, hogy 2014-ben le lehet-e váltani a Fidesz-rezsimet és utána elindulhat-e a magyarság a demokratizmus útján, vagy tolódik mindkét dolog, valahová a bizonytalan jövőbe?

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr205461077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 21:06:36

"Hogyan történhetett meg az, hogy ez a „szabadságszerető nép” nem tiltakozik milliószámra a jogai csorbítása miatt?"

A magyar nép leszokott a szabaságszeretetről Kádár alatt. Most már csak a jólét érdekli.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 21:12:29

"Akkor lehet 2014 tavaszán leváltani a Fideszt, ha mától számítva legfeljebb 2-3 hónapon belül létre tud jönni egy, a kapitalizmust és polgári demokráciát óhajtó, érdekeiket egy ilyen politikai erőben megtaláló választók bizalmát és támogatását megszerző új politikai mozgalom."

Állítólag Bajnai ezzel kezdte, legalábbis ezt mondogatta, de hamar lesüllyedt a balpopulista mocsárban.

De ha lenne is ilyen erő, maximum a parlamentbe jutásért küzdhetne, nem a választások megnyeréséért.

Mára a kapitalizmus szitokszó lett, vices módon a marxizmus a marxista dikatúra után 20 évvel lett alapeleme az átlag magyar gondolkozásának. A demokrácia meg sosem volt fontos, az emberek megtanulták még Kádártól, hogy a politika piszkos dolog és rendes ember nem piszkolja be magát ezzel a tisztességtelen huncutsággal.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 21:15:11

"Akik így vélekednek, azok talán elfelejtik, hogy a rendszerváltáskor is hónapok alatt szerveződtek országossá az addigi „szobapártok”, mint az MDF, az SZDSZ és persze a jó öreg fiatal demokraták is! Volt a helyzet és volt akarat – helyzet most is van, csak akarni kell és ismét sikerülni fog!"

Nem tudom, hogy a szerző hány éves, de ha legalább 35, akkor tudnia kellene, hogy akkor egész más volt a hangulat. Mindenki akkor valami újat akart, márpedig olyan légkörben könnyen lehet új mozgalmat létrehozni.

A mai légkör egészen más: nincs tömeges igény kormányváltásra.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 21:18:47

"Akkor a Németh Miklós vezette kabinet és a mögötte álló parlament volt ez a szerv"

Rossz párhuzam. Az egy EGYPÁRTI kormány és parlament volt. Ott egyszerűen maga az állampárt akarta megváltoztatni a rendszert, s akaratát az 1985-ös látszatválasztáson kinevezett parlament meg szó nékül teljesítette. A kormány pedig a pártvezetés része volt. Azaz nem valamiféle ellenzéki szövetség váltotta le a diktatúrát, hanem maga a diktatúra állampártja.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.14. 21:22:12

"„technikai koalíciót”"

Ez akkor működhetne, ha mögötte jelentős választói akarat állna. De nem áll.

A szavazók 40 %-a fideszes, további 15 %-a jobbikos, 5 % meg LMP-s. Ez összesen 60 %. S bár mind a Jobbik, mind az LMP a Fidesz ellen van, nem szövetkeznének másokkal. S persze a Jobbikot eleve el se fogadná szövetségesnek az ellenzék többi része.

toportyánzsóti 2013.08.15. 06:07:41

Feleslegesen erőlteted,ide USA kormányzás kellett volna 10-15 évig,nem ajándékba kapott szabadság amit olajszőkítők és simicska féle kokainbárók az állam kifosztására használnak bűnszövetségben.Addig amíg nem lesznek felezve az adóterhek marad ez a röhejes banánköztársaság,birkaintellektust alulmúló vezetőkkel és kormányzati produkcióval.Vezetők életcélja az alkalmazotti bérek négyszeresét meghaladó osztalék!

toportyánzsóti 2013.08.15. 06:09:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Birca indíts saját blogot,vagy aludj inkább.A számokat pedig felejtsed el,nem a te világod.

savanyujóska 2013.08.15. 06:41:45

Teljesen korrekt helyzetértékelés. Csak ezt a fidesztelenítésre alkalmas politikai erőt tessék már felmutatni, mert eddig csak beszéltek róla, mint vágyálomról.

tamas11 2013.08.15. 07:39:54

@savanyujóska:
Mit kéne per MA csinálni ennek a fidesztelenítésre alkalmas politikai erőnek?

a mór 2013.08.15. 08:05:08

Mond Moin!
Mennyit kaptál a Soros félmillárdjából, amit az ellenzéknek adott ???
Mert ez a cikk nagyon karcsú, azaz kevesled a tortaszeletedet...

savanyujóska 2013.08.15. 08:36:01

@tamas11: "Mit kéne per MA csinálni ennek a fidesztelenítésre alkalmas politikai erőnek?"

Először gondolom meg kellene alakulnia. Anélkül nehéz lesz a rendszerváltás.

tamas11 2013.08.15. 09:44:26

azt mondják, ide összefogás kell. Azok, akik összefoghatnak, már mind megalakultak.Nem az ő dolguk, (még)hogy felmutassanak egy hiteles sikeres kormányzati politikát. Az ígérgetés sem időszerű. A kormányzat viszont alig várja, hogy karaktergyilkolászásra költhesse a nemzeti közpénzt. Ennek a tájképnek pont megfelel az ellenzéki magatartás. Utcára vinni az embereket káros, ellenjavallt és oktalanság lenne.Ezért nem is mennek. Lehet, hogy érett az ellenzék?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.15. 09:45:10

@toportyánzsóti:

A számaim a kutatási adatok alapján vannak, nem én találtam ki őket.

Moin Moin 2013.08.15. 10:34:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

„A magyar nép leszokott a szabaságszeretetről Kádár alatt.”:

A magyar nép (mármint: a nép egésze) sohasem találkozott hosszú távú tapasztalatként a szabadsággal – az a legtöbbjük számára csupán egy jelszó volt. A (polgári) szabadság, a maga komplexitásában nemhogy a Kádár-rendszer idején, de azelőtt is ismeretlen volt. Természetesen létezett egy szűk, értelmiségi réteg, amelynek voltak valamelyes fogalmai a dologról – de hogy ezek mennyire „elméletiek” és mennyire nem a gyakorlatból származók voltak, mutatja, hogy milen sorsar jutott a „magyar szabadság”.

„Állítólag Bajnai ezzel kezdte, legalábbis ezt mondogatta, de hamar lesüllyedt a balpopulista mocsárban.”:

Bajnainak fogalma sincs sem a politizálásról, sem a politikai szervezet nulláról való felépítéséről – és általánosságban: nem is „vezér típus”. Ez a vállalt feladat nagyon távol esett az ő személyiségétől, nem csoda, hogy nem boldogult vele és még egy Mesterházy is kifogott rajta. Ráadásul éppen abból a közösségből, akikre alapozni akart, akiket aktivizálni szeretett volna, nemigen fogadták el őt és csak egy részüknél volt respektje a 2009-’10-es (egészen más jellegű) tevékenysége miatt. Aztán, amikor összeállt a Szolidaritással és a Millával, ezzel a két definiálatlan, populista/anarchista alakulattal, végképp elveszítette „a kapitalizmust és polgári demokráciát óhajtó, érdekeiket egy ilyen politikai erőben megtaláló választók” bizalmát. Innen útja csak lefelé vezethetett.

„De ha lenne is ilyen erő, maximum a parlamentbe jutásért küzdhetne, nem a választások megnyeréséért.”:

A parlamenti székek száma egy dolog és egy másik dolog a politikai befolyás. Ne feledd, hogy ciklus közben is nagyot változhat egy párt társadalmi támogatottsága – gondolj csak az 1994-’98 között „felnövő” Fideszre! A posztban éppen arról volt szó, hogy „egy lépésben” nem lehet megteremteni a kapitalizmus-alapú polgári demokratikus közpolitikát – ez azt jelenti, hogy a 2014-es cél éppen az új párt parlamentbe jutása lehet, koalícióban a szocikkal, bajnaistákkal. A poszt éppen azt írta le, hogy miféle „biztonsági szabályok” mentén szabad ilyen koalíciót felvállalni és vállalhatóvá tenni az új párt támogatói előtt is. Nyilvánvaló, hogy ez a koalíció nem húzza ki 2018-ig – nem is lenne „egészséges”. Az idő arra kell, hogy a párt támogatottsága annyira megnövekedhessen, hogy a következő parlament és kormány meghatározó erejévé váljon. Csak ezt követően jöhet a demokratizálás „második lépése”.

Kapitalizmus-ellenes „átlaghangulat”:

Az „átlag magyar gondolkozás” bevallom, nemigen érdekel – mert sosem az átlagra kell pártot építeni, hanem egy koherens kisebbségre. Erről olvasd el a Panaszkodunk vagy cselekszünk c. posztomat, az épp erről a témáról szól!

’89-es rendszerváltó hangulat, 2013-as tömeges igény a kormányváltásra:

Nem volt már a hangulat és nem „várta” a magyarok többsége a rendszerváltást, hanem úgy került bele, mint Pilátus a Krédóba. Akik várték, az országos szinten talán néhány tíz-, vagy egy-két százezer ember volt: „másként gondolkodók”, volt „polgári”, ill. „ärisztrokrätä elemek”, egykori ’56-os „hőbörgők” – és persze azok a csoportok, akik a volt pártállam „reformszocialista” erőinek kreatúráiként jöttek létre… A tömeg bizonytalan és tanácstalan volt, igyekezett a legkisebb megrázkódtatást választani – így lett sikeres a „nyugodt erő” MDP… Nem „rendszerváltó lelkesedés” volt, hanem csupán a változás és az esetleg megnövekvő lehetőségek miatti izgatottság.
Ma viszont igenis: van tömeges igény a kormányváltásra, hiszen a felmérések szerint a választók 56%-a akar kormányváltást, míg csupán 31%-uk akarja, hogy továbbra is ez a kormány maradjon. Így, ha megjelenik a megfelelő ajánlat, akkor lesz kit támogatniuk azoknak is, akik ugyan kormányt akarnak váltani, de nem találnak ma számukra elfogadható kormányváltó pártot.

Németh-kormány, mint párhuzam:

Ha 2014-ben az előzetesen megkötött egyezség alapján áll fel az új parlamenti többség, akkor a fidesztelenítés, mint alapvető teendő szempontjából az is „egypártiként” fog működni.

Amit a pártok támogatottságáról írsz, az (talán) a biztos pártválasztókra igaz, de ez nem mutatja a teljes társadalom véleményét és különösen nem mutatja a bizonytalanok, de választani akarók mobilizálhatóságát, ami témánk szempontjából a legfontosabb. Azt nem mutatja ez az adatsor, hogy miként hatna a pártok támogatottságára és a választás valószínű végeredményére az, ha megjelenik az új párt. Erre legfeljebb az egyes társadalmi csoportok értékpreferencia- és mobilizálhatóság-vizsgálatai alapján lehet következtetni. És ezek azt mutatják, hogy egy ilyen új politikai ajánlat megjelenése teljesen átrendezheti a képet.

Így a fidesztelenítő „technikai koalíció” mellett nagyobb (jelenleg 56%-os) támogatottság állhat, mint amennyi megválasztotta a jelenlegi „több mint kétharmadot”!

Moin Moin 2013.08.15. 10:38:12

@a mór:

Soros? Haggyad má': az egy csóró nímand! Engem a Titkos Világkormány fizet. De a pénz egy részét nem tartom meg, hanem jótékony célra költöm: német páncélosokat vettem belőle!

...Nem hallod a lánctalp-csörgést? Már a kanyarban vagyunk!

a mór 2013.08.15. 10:51:42

süllyedt - Talált Moi !
A kanyarban vagy? és melyik orszáh GPS térképén? faszfej

Moin Moin 2013.08.15. 12:10:20

@a mór:

Valami Cinege utcánál dübörgünk…

Éppen látok egy köpcös alakot, aki arról mormog valamit, hogy a szép sötétbarna lányának ellopta a szívét az ország első kompániájának egy altisztje…

www.youtube.com/watch?v=pfNDxjE7u24

a mór 2013.08.15. 12:21:18

@Moin Moin: Ahhh te hibbant az már a dunapart! A kiszuperált tankod, meg lesűllyed.... ámbár neked már ugyis annyi , a libás nem jött be,,,

panelburzsuj 2013.08.15. 13:02:38

Dear Prgresszivecskéim!

Új műsorhoz új férfi kell – ez alapvető OPERETT-szervezetstratégiai igazság ...

Azaz: tulajdonképpen mi a francnak reszelgetitek itt a körmeiteket hétről hétre? Az intellektuális recskázáson túl mi a poén abban, hogy csináltok egy exszadeszos tutiblogot?

Szóval: végül is mi hasznotok a "magyar társadalom" felől nézve?

Sweet And Full Of Grace 2013.08.15. 13:23:02

Minden héten lehet új "politikai mozgalmat" létrehozni, az nem fog változtatni rajta, hogy baloldalnak kevesebb szavazója van, mint kormánypártoknak.

A poszt csak egy újabb szópocsékolás arról, hogy a többség semmi másranem vágyik, csak a bohócforradalora, de fél, meg megbolondult, meg passzív.

A valóságban pedig ezt az egész diktatúrázos baromságot kizárólag a baloldal jelenlegi törzsbázisa hiszi el, ők meg egyszerűen kevesen vannak egy választási győzelemhez. Bármilyen rendszerben.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.15. 13:25:01

A "technikai koalícióról" való ábrándozás is meddő. Csak a Jobbikkal együtt lehetne megvalósítani, a Jobbik pedig nyilván nem óhajtja a baloldalt hatalomba segíteni.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.15. 13:28:31

"Hogyan történhetett meg az, hogy ez a „szabadságszerető nép” nem tiltakozik milliószámra a jogai csorbítása miatt? "

Úgy, hogy nem a "szabadságszerető nép" jogai csorbultak, hanem a baloldal és klientúrájának érdekei. És ez a "szabadságszerető népet" különösebben nem izgatja föl.

panelburzsuj 2013.08.15. 13:35:47

@Sweet And Full Of Grace:

A görcsös diktatúrázás valóban jellegzetesen baloldali elmetorna.

Hogy a NER-rel egy nagy tál meleg fos zúdult Magyarország nyakába - ebben szélesebb bázisú közmegegyezést látok kiformálódni.

Mondhatnám: all inclusive - kivéve CSAKAFIDESZ.

Sweet And Full Of Grace 2013.08.15. 14:46:31

"Hogy a NER-rel egy nagy tál meleg fos zúdult Magyarország nyakába - ebben szélesebb bázisú közmegegyezést látok kiformálódni."

Ez tény, ellenben a kövéleménykutatók szerint abban még ennél is valamivel szélesebb bázisú közmegegyezés van, hogy a baloldal visszatérésével csupán egy újabb nagy tál, valami másnak felcímkézendő meleg fos zúdulna Magyarország nyakába.

52% kergetné el a kormányt, 62% kergetné el az ellenzéket.

Nagyjából úgy néz most ki a szitu, hogy a baloldal ordibál, hogy "kergessük el a kormányt", a nagyrabecsült választópolgár pedig azt gondolja erről, hogy "remek ötlet, kergessük, ti meg fogjátokmeg a kezüket, és velük együtt húzzatok a picsába".

panelburzsuj 2013.08.15. 14:49:15

@Sweet And Full Of Grace:

No lám, milyen népszerű lett nálunk Camus.

Olyasmit szólt, hogy "A pokol - a többiek."

panelburzsuj 2013.08.15. 15:18:04

@Sweet And Full Of Grace:

Csapdát állítottam: beleestél.

Megvan az első "dolog", amiben fenntartások nélkül kiegyezhetünk.

Kicsi, sovány és bicegő gránitalap ugyan - de a miénk! ... :)

Sweet And Full Of Grace 2013.08.15. 15:26:21

@panelburzsuj:

"Kicsi, sovány és bicegő gránitalap"

Lelki szemeimmel látom, ahogy bicegtében elrepül fölötte az idő vasfoga is.

panelburzsuj 2013.08.15. 15:32:56

@Sweet And Full Of Grace:

Prófétálni is tudsz?!?

Minő kincsre bukkantam.

Mária 2013.08.15. 15:46:51

SOKAN kérdezgetik?

Ugyan már.

A magyarnak a vérében van, hogy a mások bajának még a saját sikerénél is jobban tud örülni.

Kivlov 2013.08.15. 15:50:13

"Hogy lehet az, hogy a jövő évi választások után megmaradhat a hatalomban ez a párt, noha a kevesebb, mint tízmilliós országban négymilliónál többen élnek a hivatalos szegénységi szint alatt?"

Úgy lehet barátom, hogy a dolgozó emberek jó részének elege van abból, hogy a szegénység alibijére hivatkozva őt halálra adóztassák, azért hogy a többieket eltartsák...

csárli hárper 2013.08.15. 15:53:28

"…Mi lesz a magyarokkal?"

én speciel nemsokára Bécsbe költözöm, a többiek meg...

Moin Moin 2013.08.15. 15:57:08

@csárli hárper:

Ha "a többiek meg...", akkor minek kommenzetgetsz itt mégiis?

panelburzsuj 2013.08.15. 15:59:20

@Moin Moin:

Olvasott valami barom posztot a száműzetés hazafiságáról.

Valami szuterénben.

Vagy szuverén.

Vagy mi.

Moin Moin 2013.08.15. 16:00:33

@a mór:

1. A Cinege út a Svábhegyen van.
2. Tank és Duna: szíves figyelmedbe ajánlom az alábbi kis videót:

www.youtube.com/watch?v=tzIOyj5rpOA

Moin Moin 2013.08.15. 16:04:28

@panelburzsuj: A "távolsági nacionalizmusra" gondolsz? Az nem baromság.

Dolgozónép 2013.08.15. 16:04:44

Ezek a kommentek mutatják a legjobban, miért tartunk itt. Ahogy messziről jött barátom mondta: "gyönyörű ország ez, csak nagyon hülye emberek laknak benne..."

nyomasek 2013.08.15. 16:06:59

@Mária: Ne "magyarozz" mert úgy maradsz!

J.László 2013.08.15. 16:07:35

"Hogy süllyedhettünk ilyen mélyre? Sokan kérdezgetik ez manapság a magyarok közül."

A kedves posztoloó úgy tűnik, összekeveri a magyar embereket az önmagukkal szemmel láthatóan meghasonult liberálisokkal.

csárli hárper 2013.08.15. 16:07:44

@Moin Moin: még szabad, vagy lemaradtam valamiről?

nyuggernyúzó 2013.08.15. 16:18:50

Ez a demokrácia következménye. Lényegtelen milyen pártról van szó, mindegyik a heréket képviseli. Mo-n a szavazók között van mondjuk 6 millió here és 2 millió adófizető, gyereket nevelő ember. A helyzet csak romlani fog, akinek van esze, az menekül innen.

J.László 2013.08.15. 16:19:48

@Dolgozónép:
Tudod, hogy van ez. Messziről jött ember azt mond, amit akar.

Egyébiránt: a hungarofóbia szerinted gyógyítható, vagy genetikailag determinált beztegség?

a mór 2013.08.15. 16:20:06

@Moin Moin: mi a faszt keresel a Svábhegyen?
Nem hallottál még a Parlamentről ?
Ezért nincs itt rendszerváltás!! a hülye Soros kiknek adta a sutyi támogatást, istenem?

nyomasek 2013.08.15. 16:21:14

Ezt a helyzetet tágabb környezetben kell vizsgálni.
Ennek a népnek gyakorlatilag évszázadok óta nem volt szabad akarata, szabad kormánya, szabad parlamentje. Mikor kiállt magáért, hol keletről, hol nyugatról gyűrték le, aztán elvették még a fele országát is, a fele népességével együtt. Aztán évtizedekig azt tanították neki, hogy a megszállók testvérek és csak szívjóságból taposnak a nyakán. Most ott tartunk, hogy a nagy jólét beköszöntével lassan szarabbul él mint mikor a gumicsizma a pofájába volt tolva. Mégis miért kéne megbíznia bármelyik mesemondóban? Eddig mindegyik (tisztelet annak a néhány kivételnek) csak átverte, kisemmizte, hátbadöfte, eladta, elárulta.

nemigenértem 2013.08.15. 16:27:27

"Kedves" posztoló!

Az emberek azt kérdezik, hogy miért nincs börtönben a szocialista-szabad demokrata elit?
Egyre nő a szavazási hajlandóság és ezzel egyidőban a Fidesz előnye.
A sok "rejtőzködő ellenzéki" mesétek kezd felfesleni.

A Fidesztelenítés pedig.........

Másik bolygón éltek. Akármennyi pénzt fogtok elkölteni Soros ezüstjeiből, nem fog sikerülni. Már meztelen a baloldal.
Gyurcsány, Bajnai, Mesterházy.
Sosem engedik a koncot, sosem kapnak kormányt!

A többség a Fideszt várja kormányra!
2014 a Fidesz éve!
Ez az ország szerencséje.

Moin Moin 2013.08.15. 16:28:23

@a mór: Az Orbán Vikor nevű faszt keressük.:-) (Ui. ott lakik... Hogy miből vette a telket és épíette a házát, az a mai napig rejtély. Talán kérdezd meg: neked, mint feltétlen hívének biztosan elárulja!)

A parlamenten kívüli politizálás példáját pedig Orbántól és az általa vezetett Fidesz nevű párttól vettük.:-)

gipsz.jakab 2013.08.15. 16:29:30

túl jót gondoltok a magyarokról... hitvány xar nép...

amugy a poszt érdemi előremutató javaslatokat is mutat
jo gondolat kísérlet...

amugy a 2milla fidesbirka is túlzó becslés...
szerintem fele lehet kb... de felesleges találgatni,
mert ezzel is lehet 2/3-duk...

Moin Moin 2013.08.15. 16:31:14

@nyomasek:

A diganózisod nagyjából stimmel - de a következtetésed nem, Ui. a demokratizmus nem azt jelenti, hogy megbízunk egy-egy politikusban/pártban, hanem azt, hogy megbízunk egymásban mi, állampolgárok és együtt, egymással szövetkezve alakítjuk a közpolitikát.

nyomasek 2013.08.15. 16:31:23

@nyomasek: Ami még eszembe jutott, hogy baromira érthető az a szűkölés meg nyüszítés is, mikor elhangzik valahol hogy "magyar érdek". Persze, mert ha ilyet valaki valahol csak kiejtett a száján, azt azonnal pofánverték. Nem külföldön, hanem itthon, mert olyan szinte van ez a nép megfélemlítve, dereka megroppantva, hogy még ettől a két szótól is összeszarja magát, nehogy jöjjön valaki, keletről-nyugatról, bárhonnan és majd jól megint lerohanják az országot, már ami maradt belőle.

J.László 2013.08.15. 16:31:40

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
"A magyar nép leszokott a szabaságszeretetről Kádár alatt. Most már csak a jólét érdekli."

Ebben nem vagyunk egyedül. Ez talán világjelenség. Vagy helyesebben mondva a mára egészen dekadensé vált "euro-atlanti civilizáció" egyik attribútuma. A vicc pedig az, hogy jólétről (legalábbis a társadalom többségére kiterjedő jólétről) lassan már az USA-ban sem beszélhetünk.

Pepibubó 2013.08.15. 16:32:43

"Azért lehetséges mindez ma Magyarországon, mert a meglévő ellenzéki pártok lélekben már rág letették a fegyvert."

Ha fegyver alatt azt értjük, ami demokráciában a politikusoké, akkor a mai hazai ellenzék nem letette azt, hanem nincs neki.
Mije is nincs? Íme vázlatosan:

- erkölcsi alapja, aminek hiányát a 40 év kommunista diktatúra pártjának "jogfolytonos" illegitimitása hagyott reá. Megtetézve a diktatúra bukása óta eltelt szerepléseivel, lopásaival, élén 2006. őszével,

- szaktudása, hozzáértése, aminek hiányát a kommunista diktatúrára dicső gárdája személyi hátterével hagyta reá,

- a kommunista diktatúra bukása óta eltelt 23 évnek egyetlen olyan pozitív tapasztalata sincs neki, amellyel vissza lehetne nyúlni a mai ellenzék kormányaihoz, hogy lám csak, mégiscsak lehetett kutyából szalonna!
Nem lehetett.

Szóval, miféle fegyvert tettek le?

♔batyu♔ 2013.08.15. 16:33:52

Épp most csinálja Orbán a rendszerváltást. Az a gond, hogy nagyon puha, az SZDSZ vezérkarának eleve sitten kellene csücsülnie, az MSZMP kommunistái pedig mellettük.

A Fidesz kommunistái pedig azok mellett.

♔batyu♔ 2013.08.15. 16:34:58

@J.László: Ez nem igaz, mert ha így lenne, akkor még mindig a szemkilövetős és betiltós MSZP-SZDSZ lenne.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.15. 16:35:18

@a mór: Ne abból indulj ki, hogy hogyan működik egy narancs csinovnyik. Nem mindenki olyan pondró ám.

Feketeistván 2013.08.15. 16:35:54

Az ilyen okfejtések mindig ott buknak meg, amikor szóba kerül, hogy kik lennének azok ,akik elhozzák a demokráciát ? a jelenleg porondon levők nem valamiféle társadalomtól független entitások, bizony közülünk jött a Gyurcsány az Orbán és a többi pondró is, merthogy ezt termeli ki a társadalom, nem demokratákat. Majd ha a társadalom eljut arra a szintre hogy tud értelmesebb alternatívákat felmutatni, és arra szavazni, eljő a változás, addig el kell viselni magunkat a mi pondróink ők, közülünk, megérdemeljük őket.

E.Csaba 2013.08.15. 16:36:30

Még egy újabb politikai "erő"? Mégis mennyi kellene? Nincs még elég?Nem alakult jó pár, "nahogyőkasztánmajdmegmutattyák" formáció, akik patyolat tisztának, nagyon demokratikusnak mondják magukat?Mindegyik új erő akar lenni, akkor,amikor egyetlen nagy erő kellene, ami úgy néz ki, hogy még úgy is kevés lenne a jobboldallal szemben.
De legalább az ellenzéki média próbálná segíteni ezt a szerencsétlen ellenzéket, de nem.Ott is a fanyalgás megy, az egyiknek csak Gordonka jó , a másiknak Atika kell, a harmadiknak Feri az isten, a negyediknek pédául új erő.. Jobboldali médiában lehet hallani negatív írásokat, nyilatkozatokat a kormánypárttal szemben?Én még nem hallottam, pedig bizos hibázik ez a Drága Ember is.Ballibeknél még az sem megy, hogy ne baszogassák egymást.
Kertész Ákos minden szava igaz volt..

J.László 2013.08.15. 16:37:42

@♔batyu♔:
Az utca emberét nem érdekli a "demokrácia". Nem csak Magyarországon.

nyomasek 2013.08.15. 16:38:43

@gipsz.jakab:

"túl jót gondoltok a magyarokról... hitvány xar nép..."

Ezzel azt akarod mondani, hogy te egy hitvány szar ember vagy. A másik megfejtés, hogy nem vagy magyar. Mondjuk hitelesebb lett volna, ha mindezt valami idegen nyelven írtad volna le.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.15. 16:39:26

@J.László: Hány magyar van? Mert ugye 1-1,5 millió nyommadt narancsfan, meg mondjuk félmillió "liberális"... bár még mindig nem tudta egy elvtársad sem elmagyarázni, hogy pontosan mit is jelent ez. A többivel mi van? Ők sem magyarok?

gipsz.jakab 2013.08.15. 16:40:03

@nyomasek: igen ezt akartam mondani... szép ékes hejes magyarsággal...

hitvány xar nép...

Moin Moin 2013.08.15. 16:40:28

@gipsz.jakab:

A Fidesz törzstábora nagyjából másfélmillió ember - a még félmilliót a rezsicsökkentés hozta be nekik, azok közül, akik még éppen hajlandóak elmenni szavazni, de egyébként a társadalom "alacsonyabb régióiban" élnek, mind képzettség, mind egzisztencia tekintetében.

Az a sajátos helyzet, hogy ezzel a kétmillióval "rendes körülmények között" a választási győzelem közelébe sem lehetett kerülni az utóbbi hérom választáson - ehhez kb. 2,6-2,7 millió kellett. Az ok, amiért most ez a kétmillió is elég lehet az, hogy gyakorlatilag nincs harcképes ellenzék.

(Az újonnan választójogok kapott külmagyarokkal együtt sem lenne a nyeréshez elegendő a Fidesz-szavazók száma, mert azokkal együtt is csak kb. 2,4 millió szavazóra számíthatnának.)

gipsz.jakab 2013.08.15. 16:42:34

@Moin Moin: alapvetően egyetértek...

de nincs annyi fides birka... nagyságrendekkel kevesebb van szerintem...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 16:49:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: 2006-bam az akkori kormány bemutatta, hogy a tiltakozások ellene a karhatalom kiválóan alkalmazható.

Sokan a hasonló eseteket elkerülve, már csak a biztonság kedvéért, nem mennek tiltakozni-tüntetni.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 16:49:55

@gipsz.jakab: Anyád erre a legjobb bizonyíték, nézd meg tükörben a fattyát!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.15. 16:50:43

@Moin Moin:

Ha nincs alternatíva, akkor mindig a kormány nyer.

Netuddki. 2013.08.15. 16:51:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "A mai légkör egészen más: nincs tömeges igény kormányváltásra."

Aztán azt te onnan Vulgáriából honnan tudod ennyire?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 16:51:55

@Moin Moin: Várd ki a végét, az igazi osztogatás még el sem kezdődött. Ráadásul a fityisz rutinos, az ellenzék pénzembereinek kárára (zsebéből) osztogat...

gipsz.jakab 2013.08.15. 16:53:08

@Magánvéleményem: különösöbben nem akarok szeméjeskedő szubjektív szócsatába beleméjjedni...

csak anynit jegyzek meg hogy a magyarság minden mutatóban a LEGNEGATÍVABB, szinte már az egész világon szinte mindenben a végén kullog...

vagy ezt te pusztán a körülményekkel magyarázod?
nagyméretű nemzetközi cionista összeesküvés?
nyilván a zértékes földünket és vizünket ajkarják

sztem a magyar nép társadalom építésből megbukott..
hót sötét feudál komcsi náci országban élünk...
minden mindenben a legutolsók...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.15. 16:54:46

@kovi1970:

Figyelem az eseményeket. A távolság sokszor ebben előny is, hidd el.

Pl. jobban meg tudtam jósolni a magyar választásokat, mint a bolgárt... ez nem vicc.

R_Gábor 2013.08.15. 16:58:11

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "a politika piszkos dolog és rendes ember nem piszkolja be magát ezzel a tisztességtelen huncutsággal."
Ezen én is sokat szoktam gondolkodni. De mindig a következő problémához jutok:
Ismert, hogy ma rengeteg információval bombázzák az embereket, az ingerküszöb egyre nő. Ahhoz, hogy felfigyeljünk valamire, nagyot kell ütnie és frappánsnak, RÖVIDNEK kell lennie. Ehhez jön az, hogy konkrét hivatkozást ugyan nem tudok, de úgy emlékszem, voltak felmérések, miszerint az emberek nagy hányadának az olvasási, szövegértelmezési készsége döbbenetesen rossz.
Ha egy politikus kicsit is hosszabb, bonyolultabb okfejtéssel jön, sok ember nem tudja de leginkább talán nem akarja majd megérteni. Vagyis egyszerű, rövid, szlogenszerű, leginkább negatív politikai üzenetek kellenek, a politikusok, még ha képesek is lennének értelmes vitára, droidként csak a primitív szlogeneket fogják ismételni. Egyszerűbb egymást lopással vádolni, mint kifejteni, hogy az országon belül kinek milyen forintárfolyam jó és miért, az egészségügyben a biztosítókat vagy a szolgáltatókat érdemes-e privatizálni, jó volt-e itteni formájában a magánnyugdíjpénztári rendszer, stb. Aki értelmes üzenetet próbál megfogalmazni értelmes érveléssel, az egyszerűen alulmarad.
Kíváncsi vagyok, hogy a politikusoktól vagy a zemberektől számíthatunk-e előbb ennek belátására.

legeslegujabbkor 2013.08.15. 16:58:43

@E.Csaba:
Eddig csak a régi szereplők alakítottak pártocskákat, és nem értik még mindig, hogy senki sem fog rájuk szavazni, nem azért mert ne lenne meg a tudásuk meg az ismertségük, hanem azért mert már csalódtak bennük. Nagyon.

Egyszerűen új arcok kellenek, akkor is, ha nehéz lesz eljutniuk a választókhoz.

nyomasek 2013.08.15. 16:59:07

@gipsz.jakab: Csak neked, csak most, szereposztást gondolom sejted:

Arra eszmélt, hogy lábánál fogva húzzák lefelé egy lépcsőn, ami egy
csöppet sem puha. Belökték egy mocskos veremcellába, és rázárták a rácsot.
Az utolsó, amit a külvilágból látott, a börtönőr mocskos, állati képe
volt. Nyál csorgott a száján, és menet közben úgy mozgott, mint egy sánta
gorilla. De ezt sem látta sokáig, ugyanis a börtönőr szemen köpte.
- Szemét mázlista! - hallatszott a cella mélyéről.
- Ki az? - Brájen tétován próbált körülnézni.
- Rohadt, szemét mázlista!
- Mi? - hősünk észrevette társát. Öreg, hosszúszakállas rab volt, a falról
lógott lefelé.
- Igazi kis csókos - rikácsolta a sorstárs -, foglár kedvence!
- Ezt hogy érted? - kérdezte Brájen elképedve.
- Biztos megkented egy pár sékellel, mi?
- Hogy én megkentem? Te is láttad, hogy pofán köpött.
- Ó, mit nem adnék azért, ha egyszer jól pofán köpnének! Néha arról
álmodom éjszakánként, hogy végre jól pofán köpnek.
Brájen nem hagyta annyiban.
- Azért nem bántak velem olyan barátságosan - bizonygatta. - Megbéklyóztak.
- Mennybe mennék, ha megadatna, hogy megbéklyóznak egy órácskára. Biztosan
azt hiszik, hogy a te seggedből jön a napfény, fiacskám.
Az öregnek csúnya, rikácsoló hangja volt. Brájent az anyjára emlékeztette.
- Szállj le rólam! - vágott vissza -, sokat szívtam már!
- Még hogy sokat szívtál! Én öt éve vagyok itt, és csak tegnap kötöttek föl
szakszerűen. Ne gyere nekem ezzel!
- Jól van, jól van - adta fel Brájen. Ezzel a taktikával már otthon is
megoldott néhány helyzetet.
- Biztos azt hiszik, - méltatlankodott tovább a fal lakója -, te vagy a
Mindenható éristen.
- Mit fognak csinálni velem?
- Oh! Nyilván megúszod keresztre feszítéssel.
- Keresztre feszítés? - döbbent meg a piszok mázlista.
- Igen. Megúszod.
- Megúszom keresztre feszítéssel?!?
- Aha - nyugtatta meg rabtársa - ez a legjobb, amit a rómaiak tettek
értünk. Ha nem lenne keresztre feszítés, ez az ország egy nagy kupleráj
lenne. Csak szögeljék fel őket!
Brájen rémülten ugrott a rács felé.
- Őrség! - üvöltötte.
- Üssenek szöget a fejükbe! - tette még hozzá az öreg.
- Őrség! Őrség!
Az őrség meg sajnos olyan, ha hívják, jön. Megjelent az állati külsejű
foglár.
- Mit akarsz? - hörögte.
- Vigyenek át egy másik cellába! - könyörgött Brájen, mire az őr azonnal
pofán köpte.
- Óúúú! Már megint kényezteti! - hallatszott a falról.
- Fogd be a szád! - mordult még vissza az őr.
- Bocs. Vegyük az én esetemet! Idekötöttek öt évvel ezelőtt. Minden éjjel
levesznek húsz percre, és aztán újra visszakötnek, ami igazán fair ahhoz
képest, amit elkövettem. Ha semmi más, ez megtanított tisztelni a
rómaiakat. És arra is, hogy nem juthatsz sehová az életben, csak ha kész
vagy tisztességes munkát végezni. Tisztességes...
- Hallgass! - kiáltott rá Brájen, és még folytatta volna, de abban a
pillanatban kivágódott a rács.
- Ott van - mutatott Brájenre az időközben visszatért foglár. Mögötte
légionáriusok álltak.
- Pilátus látni óhajt - közölte Brájennel a parancsnok.
- Engem?!?
- Gyerünk! - Pilátus miért akarna látni engem? - kérdezte még hősünk, de
már kászálódott kifelé. A légiós nem zárkózott el a tájékoztatás elől.
- Biztos tudni akarja, milyen keresztre feszítést szeretnél.
- Ha, ha, ha! - Röhögött az öreg a falon. - Ez jó volt légiós koma! Nagyon
tetszik.
- Pofa be!
- Jó,jó. Nagyszerű faj ez a római. Nagyszerű!
És függött tovább.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.15. 16:59:19

@Moin Moin:

Nem tudom mit értesz törzstábor alatt. De szerintem nincs nagy törzstábor. Az igazi tábor az, aki azért szavaz X pártra, mert azt látja a kisebbik rossznak. Az ilyen ember meg nemigen minősíthető fanatikus birkának.

Igazi komoly törzstáboruk csak valamilyen nagyon meghatározott ideológiájú pártoknak szokott lenni, de a Fidesz - és az MSZP is - alapvetően "néppárt" jellegű, azaz nincs nagyon meghatározott ideológia. A Fidesz fő érve: "ne jöjjön vissza az országrontó 8 év".

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.08.15. 16:59:59

"Hogyan történhetett meg az, hogy ez a „szabadságszerető nép” nem tiltakozik milliószámra a jogai csorbítása miatt?"

Pl. mert az elmebeteg ballibásokat kivéve egyetlen épelméjű magyar se gondolja,hogy bármiféle jogcsorbulás történt volna.

Moin Moin 2013.08.15. 17:00:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Azért az 56% még Bulgáriában is "tömeges igényt" jelent a kormányváltásra. Hiszen - ahogy már egyszer, fentebb megírtam neked - "Ma viszont igenis: van tömeges igény a kormányváltásra, hiszen a felmérések szerint a választók 56%-a akar kormányváltást, míg csupán 31%-uk akarja, hogy továbbra is ez a kormány maradjon. Így, ha megjelenik a megfelelő ajánlat, akkor lesz kit támogatniuk azoknak is, akik ugyan kormányt akarnak váltani, de nem találnak ma számukra elfogadható kormányváltó pártot."

Érdekes módon erre nem reagáltál (megjegyzem, nemigen lehetett volna mást, mint hogy "A tények igazoltak téged, belátom!") - ehelyett itt másoknak is váűltozatlanul azt állítod, hogy et jobban látod...

Uva 2013.08.15. 17:02:33

mindenki baloldali partot csinal orban levaltasara, pedig egy igazi polgari jobboldali kapitalista parttal lehetne valami elerni. ugyanis magyarorszagon jobboldali part nincs. a jobbik egy nemzetszocialista-populista faszfejhorda, a fidesz meg egy szintisztan nacionalista-populista part. a baloldalon meg tul nagy a kinalat.
jobbos part kell uraim, magyarkodo es bullshit kereszteny maszlag nelkul, a liberalis piacgazdasag es a magantulajdon vedelmeben.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.15. 17:02:45

@R_Gábor:

Ez a tömegdemokrácia alapja. A tömegember szavának van súlya, s őt nem érdekelnek pártprogramok, eszmék, érvek, viták.

Moin Moin 2013.08.15. 17:03:25

@... zöld levelecske, ...:

Gratulálok és köszönöm a hozzászólásodat!

savanyujóska 2013.08.15. 17:03:46

@a mór: "a hülye Soros kiknek adta a sutyi támogatást, istenem?"

Például: vilag.transindex.ro/?hir=13774&nyomtat=1

Rive 2013.08.15. 17:04:15

Dunvori.

Nem lesz még vége az évnek, hogy újra csődhelyzetről szólnak majd a hirek. Egész jól össze fog érni a dolog egy csomó korábbi baki társadalmi hatásainak begyűrűzésével.

lyia (törölt) 2013.08.15. 17:06:05

@nemigenértem:

"Az emberek azt kérdezik, hogy miért nincs börtönben a szocialista-szabad demokrata elit?"

Azért ne általánosíts, biztosan sokan vannak a közeledben, akik (még mindig) ezt kérdezgetik, de hidd el, Orbánékat is legalább annyian szeretnék rács mögött látni, de szavazni majd csak 2014-ben fogunk róla.

Szerintem várjuk ki az eredményhirdetést, aztán majd beszéljük meg, kinek az éve lesz 2014.

gipsz.jakab 2013.08.15. 17:07:01

1013 év feudalizmus + fides = álamcsőd + belháború

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.15. 17:07:20

@Moin Moin:

Hiába van igény váltásra, ha a váltási igény nem konkrét. S méginkább így van, ha a fő ellenzéki erő nem népszerűbb a kormánypártnál.

Persze lehet csodában reménykedni... de nem valószínű a csoda. Ha megjelenne egy új erő, az ellen ugyanis a mostani ellenzék is kampányolna, hiszen neki sem érdeke.

Nekem meggyőződésem: a Fideszt csak a jobboldal tudja leváltani. Azaz amíg nem jelenik meg egy új jobboldali erő, addig ez esélytelen. A baloldalnak nincs üzenete, nincsenek érvei, s le van járatva teljesen.

Moin Moin 2013.08.15. 17:07:23

@Uva:

Ugye elolvastad a posztot? Mert ha igen, akkor talákoznod kellett az alábbi kulcsmondattal is:

"Akkor lehet 2014 tavaszán leváltani a Fideszt, ha mától számítva legfeljebb 2-3 hónapon belül létre tud jönni egy, a kapitalizmust és polgári demokráciát óhajtó, érdekeiket egy ilyen politikai erőben megtaláló választók bizalmát és támogatását megszerző új politikai mozgalom."

...Ennek tükrében fuss neki ismét!:-)

bulista 2013.08.15. 17:08:11

@... zöld levelecske, ...: Hogy aranyköszörűs költőnk, Frady Endre stílusában válaszoljak magas röptű kommentedre:

"Zöld levelecske - b@szzon meg egy(ezer) kecske!"

Kim Jong Un 2013.08.15. 17:09:42

"Hogy süllyedhettünk ilyen mélyre?"

8 ev boszme+libas.
Ennyi.

lyia (törölt) 2013.08.15. 17:10:12

A Kenderike utcában mindig jóra való népek éltek, kistisztviselők, művezetők, egy tanár, két orvos, szolidabb vállalkozók. Mind ismerték egymást, páran össze is járogattak grillezni. Anélkül, hogy valaha is megbeszélték volna, természetesnek tartották, hogy szombat délután és vasárnap nem használnak robbanómotoros kerti gépet, éjfél után nem hangoskodnak, és nem mosnak autót az utcán. A legtöbb ház előtt gondozott virágágyás díszlett, és a dohányosok inkább hazavitték a csikket, mintsem eldobják az utcán. Mindenki köszönt mindenkinek, és, ha egy-két neveletlen kutya miatt össze is különböztek olykor, mindig jött egy pártatlan az utca másik oldaláról, akik összebékítette őket. Egyszóval fasza kis utca volt, na.

Aztán amikor a Weingruber néni meghalt, és az örökösök eladták a házát a Nagy Embernek, minden megváltozott.

A Nagy Ember is vállalkozó volt, de nem a szolidabb fajtából, sötétített üvegű terepjáróval közlekedett, tele volt tetoválva, kigyúrt izmain feszült az izompóló. A szomszédain átnézett, hajnalig bömböltette a tévéjét, rendszeresen úgy parkolt az utcán, hogy ne lehessen tőle elférni, vasárnap ebéd után kistraktorral nyírta a füvet, a csikket ott dobta el, ahol éppen végzett vele.

A régi lakók a háta mögött pusmogtak csak róla, de senki sem szólt rá, miután egyszer a Lakalics bácsit, aki megkérte, hogy kicsit csendesebben éljen, elküldte a jó kurva anyjába.

Így megy ez.

Te meg MoinMoin, azt kérdezed, hogyan történhetett meg az, hogy ez a „szabadságszerető nép” nem tiltakozik milliószámra a jogai csorbítása miatt.

Hát úgy, hogy ilyen kis beszariak vagyunk, nincs nagy terepjárónk, meg amúgy sem szeretünk veszekedni (verekedni pláne nem), majd elmegyünk szépen szavazni, és kipenderítjük a Jogcsorbító Kisnagy Embert a helyéről.

Addig meg a közvélemény-kutatók higgyenek amit akarnak.

Uva 2013.08.15. 17:11:13

@Moin Moin:
Igen, igen, amit irsz azt en is igy gondolom, csak az a baj, hogy minden uj part azt hangoztatja, hogy o baloldali, meg baloldali fordulat kell, meg blablabla, szerintem meg egy hatarozott _jobboldali_ brand tudna orbantol szavazokat elcsipni. a jobboldalon van eros kinalati hiany.

Moin Moin 2013.08.15. 17:11:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Olvasd el Uvának írott válaszomat!:-)

...Lehet, hogy azt a bizonyos mondatot pirossal ki kellene vastagítanom a szövegben?:-)

Egyébként: az, hogy a többi ellenzéki párt (pontsabban: az MSZP - mert a többi nem sok vizet zavar!) kampányolna-e egy ilyen párt ellen, az attól függ, hogy ez a párt miképpen kezdi tematizálni a közéletet és hogyan tudja ráébrezsteni az MSZP vezetését arra, hogy annak az egytelen esélye, ha összefog e párttal. (És arról sem kell elfeledkezni, hogy az MSZP-szavazók egy részére is vonzóan hat egy magabiztos, kezdeményezőképed Fidesz-ellenes párt!)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.08.15. 17:12:08

@Moin Moin: Jajj, hát ezt hallotta a 100 holdas Habonyban. Most meg harsogja. :-)

a mór 2013.08.15. 17:13:53

@Moin Moin: Fölösleges , nekifutni nektek kell! Meg kellene dolgoznotok azért a fél milliárd EU-éeórt , amit leszakítottatok, hogy a libásék leváltsák a regnáló kormányt!!! Nem gondolod,hogy ilyen sehol Európában nincs, legalábbis nem bevett dolog?
Viszont, majd 1 év múlva szarba lesztek, amikor vissza kell adnotok amit bezsebeltetek, a többi kukabúvárral közösen! A nevük megvan, már régóta jegyezve vagytok, gáz lesz , inkább meneküljetek patkányok

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:15:50

"…Hogy juthattunk idáig? Hogy süllyedhettünk ilyen mélyre?" - akkor és az által süllyedtetek ilyen mélyre, hogy abszurd hosszúságú ideig kitartottatok Gyurcsány mellett. Ha Gyurcsány időben képes megválni a hatalomtól, ma nem lennétek a béka feneke alatt.

lyia (törölt) 2013.08.15. 17:17:14

@Moin Moin:

Igen, én is egy ilyen pártra várok, csak az a baj, hogy senki sem csinálja meg helyettünk.

És ennek az új pártnak a szavazói is hiányoznak: tisztességes, szorgalmas és takarékos népek, protestáns (evangélikus) erkölcsökkel, akik számára fontos a környezet tisztasága, a természetvédelem, az energiatakarékosság. Sok gyermeket nevelnek, magabízók, keveset várnak az államtól, de hajlandóak közösségi munkára, nyíltan vállalják a véleményüket, és amellett érvelni is tudnak, részt vesznek a közéletben, beszélnek idegen nyelven, toleránsak és szeretik a szabadságot.

Az nem egy másik nép?

Uva 2013.08.15. 17:17:14

@a mór:
kedves fideszes droid. szerintem te nem latod a fatol az erdot. azon picsogsz, hogy bajnaiek allitolag kapnak innen-onnan apropenzt, mikozben szeretett fuhrered kertjeben allami milliardokbol epul egy boszme nagy stadion. javaslom vedd le narancsos szemellenzodet

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:17:40

@Moin Moin: ja, átlendültünk a mesék birodalmába? :D

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 17:18:11

@lyia: "... majd elmegyünk szépen szavazni, és kipenderítjük a Jogcsorbító Kisnagy Embert a helyéről. ... "

Ha elsőre nem fog menni, akkor másodjára, harmadjára, vagy negyedjére bizton sikerül....

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:18:46

@csárli hárper: már nagyon várnak. Kanadát viszont nem javaslom.

Moin Moin 2013.08.15. 17:20:11

@lyia:

ondolom, te is jól tudod, hogy ez nem így működik. Aki gyáva, az passzív is. Egy passzív emberek alkotta társadalom pedig igen könnyen "ledominálható" egy "terepjárós tahók" alkotta Fidesz-szerű "gang" által.

Ha az emberek passzívak (mert gyávák), akkor az ún "ellenzéki pártok" nem lezsnek erősek és cselekvőképesek - az pedig humánetológiai alaptétel, hogy a gyengék nem szeretnek más ygengét melé állni, mert nem hisznek abban, hogy az a gyenge meg tudja majd őket védeni. Ezért (sem) nem támogatja a gyáva és gyenge nép a gyáva és gyenge ellenzéket.

Önfelmentő meséket pedig ugyan lehet gyártogatni a Kenderike utcaiakról - de ha valódi eredményt akartok, akkor előbb-utóbb ki kell rángatnotok a tahót a SUV-ból... Ma Magyarországot kb. 500 tahó uralja - gondolkozz el ezen!És ajánlom neked Schiller sorait:

"Korcs lett a világ; csupa szolga meg úr,
Odalett a drága szabadság,
A gyávaság szepegve, remegve lapul,
A sötétben győz a ravaszság.
Csak egy szabad, egy nem fél: a vitéz,
Nem ijeszti a halál szeme sem, belenéz.”

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 17:20:46

@Uva: Neked az a stadion fáj? De kurvajó neked! Csak ennyi bajod van, hogy a Bonsai Duce kertjében kici sztadijon épül...

Uva 2013.08.15. 17:22:04

@Magánvéleményem:
miert ne fajna? ez egy pelda volt. az osszes fideszes faszsag faj.

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:24:16

@Uva: kár, kár, kár volt Gyurcsányt hatalomközelbe ereszteni, sőt ott tartani... Ez lett belőle!

Szevasztok 2013.08.15. 17:25:34

@Moin Moin: Gratulálok a poszthoz! Olyan jó, hogy nyíltszíni beszédnek is beillik. Már csak hely, meg alkalom kellene hozzá...

Moin Moin 2013.08.15. 17:26:51

@Uva:

K@va egyszerű:

-Mi termeli a GDP-t?: a versenyszféra
-Milyen a versenyszféra?: kaiptalista
-Akkor mi a társadalom mozgatóereje és alapja?: a kapitalizmus
-Akkor miylen pár(ok) kell(enek)?: kapitalisták

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:27:29

@Szevasztok: és közönség. Mármint a standard 7-8 álrokin túlmenően...

Moin Moin 2013.08.15. 17:27:56

@Marcangoló Korelnök: Hm... azt hiszem számodra a rémmesék kora következik!:-)

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:28:30

@Moin Moin: kapitalista párok? Az egyiken cilinder van, a másik dagadt és szivarozik?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 17:29:06

@Moin Moin: Hát, a jelenlegi politikai állóvíz elposványosodott. Itt nem nő ki egyhamar új párt, mert jelenleg minden szlogen foglalt, amire igény lenne, az pedig az az Ájrópaji Junijó és a libernyákok mindenféle konvencióiba ütközik.

A mindenkori hatalmat nem lehet "csak úgy" megdönteni, mert akkor nemzetközileg puccsot kiáltanak és amúgy is alkotmányellenes. Marad majd az újabb "fülkeforradalom" csak ahhoz még érnie kell a politikai sz@rnak, hogy nagyot durranjon...

Van itt néhány MSZMP-s vezetővel megrakott párt, ahol a volt MSZMP-s gazemberek átmentették az állami vagyont a családba, és azóta is folyamatosan csapolják az államkincstárt...

Amíg ezek nincsenek elszámoltatva, addig itt nem lesz normális kormányzás, csak az egyik rablóbanda váltja a másik rablóbandát!

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:29:25

@Moin Moin: tartok tőle erősen. Mármint hogy jövőre megint csúnyán padlót fog a ballib.

is 2013.08.15. 17:29:45

Van ebben a posztban három állítás:
1. Az ellenzék vezeti már letették a fegyvert 2014 ügyében.
2. A FIDESZ mindig is a hatalomért nyomult csak.
3. Az MSZP ugyanaz, mint 1989-ben volt.

Namost mind a három a posztíró saját képzelgése, és amennyire az én elmúlt 25 éves tapasztalatom mondja, egyik sem igaz egy cseppet sem, ezek mind saját rögeszmék a saját világkép megtámasztásához. vagyis előbb van a kiábrándult világkép, aztán ezek lennének az indokok hozzá, amikor valaki megkérdezi, hogy miért is nem tetszik valamit tenni, csak kiábrándulni.

Kár, hogy van ez a hozzáállás. Jobb lenne nélküle.

Moin Moin 2013.08.15. 17:31:03

@Szevasztok: Arra egy másik szöveg született:

"Véreim, magyarok!

Vessünk üszköt az árulók honára!"

:-)

Mr. Mojo 2013.08.15. 17:31:08

"elindulhat-e a magyarság a demokratizmus útján" :))) Érdekes, tudtommal a jelen kormány az ország nagy többségének kívánságára alakult. Most aztán mi lesz? Milyen kurva nagy szó lett a "demokrata", ezzel sugallva, hogy mindenki más diktátor. Bárcsak valóban az lenne, diktatúra, már vonulnék is, hogy tarkónlövögessem az ilyen fizetett fosbloggereket, meg a saját kis károgó sleppjét.

Moin Moin 2013.08.15. 17:32:56

@Marcangoló Korelnök:

Kit érdekel a ballib?

Engem ugyan nem!

...Mondd: olvastad te a posztot?:-)

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:33:03

@is: a te hozzáállásod sem fog győzelemmé érni egyhamar.

is 2013.08.15. 17:33:15

@... zöld levelecske, ...: teljesen igazad van. a magyar ember tájékozottsága pontosan addig tart, hogy észre sem veszi, hog ymibe dugja a fejét, sőt még büszkén veri is a mellét, hogy ő aztán 'épelméjű', és aki szól, az az 'elmebeteg'. nos, rács az biztos van, de hogy te melyik oldalán állsz, azon azért időről időre gondolkodj el. eddig kb. 300 millióan mondják, hogy te vagy belül 3 millió magaddal, és 3 millióan, hogy nem, a másik 300 millió van belül.

Marcangoló Korelnök 2013.08.15. 17:33:44

@Moin Moin: hol állítottam, hogy téged érdekel? :)

tisztapista 2013.08.15. 17:34:05

Baromi hosszú cikk, érzelgős ömlengés a rendszerváltásról.

Aktualitása, értelme: semmi. Legalábbis amíg a kommunista utódpárt MSZP létezik, és az ügynöklista nincs nyilvánosságra hozva.

Igen, ez a Fidesz sara is.

a mór 2013.08.15. 17:34:44

@Uva: én vegyem le a szemellemzőt, te szerencsétlen, hát a hírt mindenki elismeri! Soros Úr a nagy demokrata, a szocik kedvence, még továbbra is szeretne az országból tőkét kiszivattyúzni!!! Ezért hajlandó volt fél milliárdot rászánni, hogy az ellenzéket jutassa hatalomra és akkor szabad a gazda!!!
Csőstől jönne vissza neki is a privatizációból a pénze, bajnaiéknek pedig hízna a ciprusi ofshort számlájuk. Mint nem látsz ezen tisztán , te süket és néma - hallgatag majom!?

Moin Moin 2013.08.15. 17:36:03

@Marcangoló Korelnök:

Rosszul emlékszel, mert a törikönyvekben a cilinderes és a dagadt, szivarozó egy személy volt - és dolláros zsákon ült!:-)

Ja, és a "Világnézetünk alapjai" c., a gimnáziumok 4. osztályának szóló könyvből a kedvenc idézetem: "A kommunizmusban az emberek úgy fognak tekinteni az érdekházasságra, mint mi manapság az emberevésre."

...Nem csoda, ha ennyi hülye lett köztünk!:-)))

tisztapista 2013.08.15. 17:39:08

Régi véleményem, hogy ha a "rendszerváltáskor" nem az a nemzetközi környezet, ami - gyk: a Szovjetúnió szétbomlóban, a CIA és a KGB együtt készíti elő az országok békés átalakítását és lerablását, a hazai titkosszolgálatok szépen kezdik átmenteni magukat, stb. - akkor itt semmi nem lett volna.

Orbán Viktor, a Fidesz, a Szadesz, a Madef, és az összes söpredék kb. olyan szinten lenne, mint az Együtt-PM. Szépen lengetnék a zászlókat, néha megmozgatnák az embereket az utcán, de egy erős kormány ellen semmit sem tehetnének.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.08.15. 17:40:13

A probléma lényegét már sokan leírták itt. Az embereknek valóban tele van sok mindenük a figyusszal - ez nem is csoda, hiszen ugyanott folytatták a dolgot, ahol 2002-ben abbahagyták, azaz ugyanazzal a rózsaszín szemüveges retorikával, szimbólumrendszerrel, kommunikációval, csak most nem a "polgári", hanem a "nemzeti" a nagy varázsszó. Csak ehhez most hozzájött a kétharmad nyakló nélkülisége is, tehát sokkal jobban megnyilvánulnak tettekben is.

Ha viszont letaszítjuk őket a trónról, tényleg ki ül a helyükbe? Mesterházy, Bajnai és Gyurcsány még mindig szitokszó, ha pedig a még előttük lévő levitézlett emberekből - akiknél mindegy, hogy MDF, SZDSZ vagy más volt a táblára írva - esetleg a 2002 és 2008 közötti sameszok közül jönne vissza bárki, az még náluk is nagyobb bukást jelentene.

A zöldséges libarealizmust néhány alter arcon kívül senki nem tudja komolyan venni, és szerencsére annyira nem ment az emberek agyára a szar, hogy a jobbikra akarjanak szavazni. De hiába is szavaznának, mert velük aztán biztos nem fog senki leállni, még ha esetleg jobbra húz is, hiszen kinek kell az, hogy kifocizza magát az európai zsírosbödön mellől.

Ez utóbbi kapcsán viszont én egy rohadt nagy patthelyzetet látok magam előtt jövőre. A figyusznak nem lesz többsége, de nem lesz a mostani "baloldali ellenzék" nevű katyvasznak sem. A Jobbik lesz a mérleg nyelve, de mint mondtam, velük senki nem áll majd szóba (vagy ha a figyusz megteszi, akkor igen nagy baj lesz) - és majd erre kell gombot varrni.

De mondom, ez a jelenlegi állapotok mellett lehet csak. Ha tényleg lenne valaki, aki tanul a mostani kínálat, valamint az eggyel előtte lévő süllyesztősök hibáiból, és tudna egy olyan programot kitalálni, amely merően szembemegy az eddigi gyakorlattal (mutyizás, lopás, sógor-koma újraelosztás, és az egésznek a legrosszabb hozadéka, hogy a többiekkel fizettetik meg mindezek következményeit), akkor az tudna nyerni. Lehet persze, hogy aztán az embereivel együtt ugyanolyan korrupt disznó lesz, mint az elődei, vagy hogy azok még ezen folyamat előtt ki fogják túrni a kondér mellől (hiába, a rutin) - de amíg nincs normális alternatíva, addig itt nem érdemes változást várni a jelenlegi szereplőkkel.

Uva 2013.08.15. 17:40:20

@a mór:
ajjjajjjajjajaj. pont errol beszelek. kepzelegsz mikozben fuhrered es tisztjei milliardokat vagnak zsebre (stadion, allami foldberlet, trafikbiznisz, TEK, kozgepes szarok, tanacsadoi szerzodesek, allamparti sajto, soroljam meg?). nos a te fantazmagaroriaiddal szemben sajna tenyek allnak. soros meg azt tamogat akit akar, a sajat penze, ellentetben orbannal, aki meg adofizetoi penzen epitteti a stadiont a sajat kertjebe

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 17:41:54

@Marcangoló Korelnök: Tartok tőle, hogy nuku alternatíva. Magyarországon nincsen hagyománya a demokráciának, az emberek sosem láttak olyat működés közben, így bármit hajlandóak annak nevezni, a komcsik hatalmától kezdve a fityisz láncain át az esetleges szélsőjobbikos "reform" elképzeléseket is.

Kimondottan jót tett a demokráciának a 2006-os karhatalom, ami elültette az emberekben a félelmet az utcai politizálástól.

Szerintem a Kurcsányi kormányának az volt a legnagyobb hibája, hogy Őszöd után nem mondott le, és írt ki újabb választást, mert ha kiírja, akkor a fityesz nem kap 2/3-os erőt a parlamentben, mert akkor nem lett volna akkora reklámértéke a "tüntetők közé lövésnek" a fidesz oldalán. Szóval, szerintem ezt a jelenlegi hatalmon levő harácsbandát az MSZP-nek köszönhetjük, mert foggal-körömmel ragaszkodtak a hatalmukhoz.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.08.15. 17:47:38

@no-night: Igen valószínű (kb 60%), hogy a fidesz icipici többséget szerez, és így "normálisan" kormányozhat tovább a saját zsebére, a maradék valószínűség pedig az, hogy kicsivel elmarad a többségi kormányzás lehetőségétől, ezért kisebbségi kormányt alakít, és az ellenzék összeférhetetlen tagjai (jobbik - maszop) egymás elleni kijátszásával sikeresen intézi tovább a saját zsebének tömését...

Moin Moin 2013.08.15. 17:49:13

@Mr. Mojo:

"Az ország nagy többsége" nem azonos 2,7 millió szavazóval - így a Fideszt csak egy relatív többség választotta meg.

Továbbá: a demokratikus rendszer jellemzője, hogy bárki, aki az egyik választáson valakire szavazott, a következő választáson meggondolhatja magát és másvalakire szavazhat. A jelek szerint a 2010-ben a Fideszre szavazók közül többszázezren ma már nem szavaznának a Fideszre.

Ami pedig az én általad történő tarkónlövésemet illeti: készséggel találkozom veled - ha óhajtod a "sleppem" kíséretében! Aztán majd, látván engem/minket, lesz módod eldönteni, hogy van-e realitása az elképzelésednek?:-)

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.08.15. 18:06:39

@Moin Moin: De, bizony azonos, mivel a politikailag inaktívok nem részesei a játéknak. De engem nem zavar ez a ballib hülyeség, amit mantráztok minden alkalommal, mikor buktátok a választást ...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.08.15. 18:07:46

Akinek esetleg nem lenne világos. Az ellenzék 2018-ra készül, tudják, hogy még esélytelenek.

tamas11 2013.08.15. 18:07:58

@Uva:
nem lehet, nem maradhat kulcskérdés, hogy valamely képződmény jobb, vagy baloldali. Egyszerűen azért, mert ezen a "nyelven" nem fogalmazható meg semmi tuti, hiszen nincsenek egzakt, közös fogalmaink az "oldaliasságról", miként lehetne róla beszélgetés? Aki ezt használja, sőt, bevezette, az meg akarta téveszteni az embereket, mert hallgatott arról, hogy az egyenlőség szolidaritás és igazságosság eszményét barmolja, illetve, hogy pl egy szoci is lehet keresztény, vagy konzervatív...Nem lehet eleve buta vagy szörnyeteg a baloldalas, és nem lehet szent a fidesznyik, (hajjaj!!) akit jobbként fixált a propaganda - persze ugyanúgy ez sem igaz.Ezt vissza kell vezetni a köztudatba - nyerő stratégia.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.08.15. 18:08:54

@Magánvéleményem: "Szerintem a Kurcsányi kormányának az volt a legnagyobb hibája, hogy Őszöd után nem mondott le, és írt ki újabb választást, (...)"
Szvsz. ebben teljesen igazad van.

gipsz.jakab 2013.08.15. 18:09:06

minden politikus bűnöző

2013.08.15. 18:11:03

@gipsz.jakab: Demokráciában, ha úgy vesszük, mindenki politikus, hiszen részt vesz a közhatalom gyakorlásában.:-)

Frőczy Sanyi 2013.08.15. 18:13:22

Menjünk döntsük le a kordonokat a Kossuth téren és füstöljük ki õket!

Vombatus Ursinus 2013.08.15. 18:14:39

@Mr. Mojo: Hű de kemény gyerek vagy te b+...

Gera 2013.08.15. 18:15:51

Azért jutottunk idáig, mert a magyarok többségének erre van igénye. Éppen ezért felesleges a fideszt démonizálni, ők egyszerűen csak gyengék ahhoz, hogy ne feküdjenek le ezeknek az igényeknek. Az mszp dettó, csak kicsit másképp, mert hülyék voltak és azt hitték, hogy a demokratikus intézményrendszer lebontását azért már nem engedhetik meg maguknak, pedig ugye de, itt a példa.

Van egy 10-20 százalék, akiknek egy polgári kapitalista országra van igénye, ők nem képezik célcsoportját egyik pártnak sem. Az ember azt hinné, hogy csak akad valami pénzes figura, aki szintén erre vágyik, de úgy látszik, nekünk csak ilyen zavarosban halászó milliárdosok jutottak, akiknek tökéletesen megfelel ez a mutyiország. Pedig tényleg nem lenne rossz egy ilyen párt. Attól, hogy jelenleg nem nyerhetnek, még lehetnének megkerülhetetlen tényezők és szép lassan változtathatnának a közgondolkodáson.

a mór 2013.08.15. 18:20:41

@Uva: Épp most vallottad be - faszfej!! Európában melyik regnáló kormány ellen indult intervenció, akár pénzzel, akár médiában, újságcikkekkel ..stb?
Ennek ellenére az emberek hisznek a Fidesz-KDMP kormányban és nem hiszik el amit fröcsögtök rá!!!!
Ez a stílus a tietek "demokraták" gyurcsótánnyal az élén!!!
Jövő májustól szarba lesztek, kidobtatok több milliárdot!! és még azt hiszed és fröcsögöd, hogy a Fidesz stadionokat épít, Ők legalább arra költik, nem a magyar kormány lejáratására, bravó "magyar értelmiségi" aljas szennyládák..

Brix 2013.08.15. 18:21:19

A baloldal is hibás, hogy Orbán ki tudta alakítani autoriter rendszerét. 2006-ban " engedni " kellett volna Orbánt hogy hatalomhoz jusson, és akkor a világgazdasági válság a fideszt kinyírta volna mint politikai pártot.
2010-ben a körülmények együtt voltak, hogy Orbán 2/3-ot elérjen, ezzel a felhatalmazással mára odáig jutottunk, hogy Magyarország nem tekinthető köztársaságnak és demokratikus politikai rendszernek. Amit maga után hagy Orbán, azt nem is lehet megváltoztatni csak egy rendszerváltással. A Kúria és az Országos Bírósági Hivatal elnökét, a legfőbb ügyészt, a Médiatanács elnökét és tagjait 9 évre, az alkotmánybírákat és az Állami Számvevőszék elnökét és alelnökét pedig 12 évre választja meg a parlament. Ők mindig Orbán érdekeit fogják képviselni, ha új kormány lesz akkor is... Az Alaptörvény teremtette kaloda szintén meg fogja kötni az új kormány kezét.
Ha valamilyen módon mégis sikerülne leváltani Orbánt- ami az általa kreált választási rendszerben nem lesz egyszerű- ,akkor azonnal bele kell kezdeni az alkotmányozásba. A fidesz által létrehozott korporációs fasiszta rendszer teljes leépítése így is éveket fog igénybe venni, hiszen ma már a legkisebb iskolát sem lehet vezetni fidesz párttagkönyv nélkül és nincs pályázati pénz sem fideszes kapcsolatok nélkül
A 2014 rendkívüli sorsfordító év lesz. Az ellenzék nagy veszélyben van, hiszen pl. az Együtt-PM-nek 10%-ot kell elérni listán, ha be akarnak kerülni a parlamentbe. Ha nem lesznek képesek ellenzéki oldalon egy nagyon felfokozott választási kampányt csinálni, akkor erre kicsi az esély.
A jobboldali elit pártját csak úgy lehet leváltani, ha a szavazók olyan rétegei is elmennek szavazni, akik nem kötődnek a politikához, és már beletörődtek a sorsukba. Nem szabad elfelejteni hogy amikor igazán sokan mentek el szavazni, 2002-ben és 2006-ben, akkor mindig vesztett a fidesz.

rasztaszív 2013.08.15. 18:23:36

egy programrészlet:

hosszútávú célunk a bázisdemokratikus működés kereteinek kialakítása.

ez egy lépésben biztosan nem megvalósítható,ezért először egy stabilan működő átmeneti forma kialakítása a cél.
első lépésben az évenkénti választások bevezetését javasoljuk,alacsony(pl. 1%-os) bejutási küszöbbel.
nyilvánvaló,hogy ez eleinte a parlamentbe bejutó pártok számának megsokszorozódásával fog járni.a stabil kormányozhatóság érdekében ezért a parlamenti szabályok rendszerének átalakítása is szükséges.azt gondoljuk,ha úgyis évente megújul a parlament,akkor nem kell az 50%-ot meghaladó kormánytöbbséget megkövetelni.a legnagyobb együtt szavazó tömb jelölhessen kormányfőt.ilyenkor éven belül a kormányfő leváltására másik tömb által akkor legyen lehetőség,ha a másik tömb valamilyen előre meghatározott arányban megelőzi az előtte jelölő tömböt.
emellett biztosítani kell a köztisztviselői kar stabilitását.
eleve ki kellene zárni a pártpolitika beszüremlését a közszolgálatba.ezért korlátozni kell a nyertes pártok ráhatását a köztisztviselői karra.meg kell szüntetni a politikai államtitkári rendszert!
természetesen a parlamenti többség mértékétől is függővé kell tenni a kormány lehetőségeit.kisebbségi kormányzás esetén a miniszteri szintig kell szabad kiválasztási jogot biztosítani a kormányfőnek.többségi kormányzásnál ezt valamelyest ki kell terjeszteni,de korlátok közé szorítva(a részletes szabályozás kidolgozásába természetesen mindenkit be kell vonni).
kisebbségi kormányzás esetén miniszteri szint alatt,többségi kormányzás esetén a más pártokkal közösen meghatározott szint alatt,és mindkét esetben egy közösen meghatározott szintig pályázati rendszerben kell a munkavállalókat kiválasztani.a pályázatok elbírálását paritásos parlamenti bizottságra kell bízni.a stabilitás biztosítása érdekében viszont egy cikluson belül az elbocsájtottak ne legyenek pótolhatók!ez mindig a következő ciklusban megválasztottak feladata kell legyen.
ezen alapelvek mentén kialakítható lenne egy professzionális,pártpolitikától mentes,stabil közszolgálati kar.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.08.15. 18:26:01

Nem es tudom, miért nem a rózsaszín a nemzeti színünk -- egy 93 ezer km2-es büdös nagy rózsaszín zászlóval szépen betakarhatnánk mindent, és rózsaszín gumibugyiban feküdne alatta minden magyar, gőgicsélve

Moin Moin 2013.08.15. 18:33:53

@rasztaszív: Leheteet volna tömörebb is ez a program: Anarchiát akarunk!

A bázisdemokrácia lehetetlenségéről itt olvashatsz - hátha segít: progressziv.blog.hu/2012/11/19/az_lmp_politikaja_lehetetlen

Moin Moin 2013.08.15. 18:34:37

@Gera: Épp erre született ez a poszt - és maga a blog is!

Muzsikok közt 2013.08.15. 18:36:11

@Moin Moin: '…Hogy juthattunk idáig? Hogy süllyedhettünk ilyen mélyre? Sokan kérdezgetik ez manapság a magyarok közül.'

- Fel vagy háborodva hogy a magyarok ilyeneket kérdeznek tőletek? Botrány...:DD

stefiapo 2013.08.15. 18:37:47

Nem tudom hol vannak az értelmes jobboldali politikusok, szakemberek stb...? Mert jelenleg nem hallatják a hangjukat. És hol vannak az értelmes jobboldali szavazók? Az nem lehet, hogy mindenre rábólintanak amit a fidesz csinál. Mert ha mindent rájuk hagytok egyre szemtelenebbek lesznek.

stefiapo 2013.08.15. 18:40:27

Bocs, a lényeg az, hogy a fidesztől csak akkor szabadulunk meg, ha lesz egy értelmes jobboldali párt.

rasztaszív 2013.08.15. 18:45:34

@Moin Moin: kevered a szezont a fazonnal.
nincs lehetetlen,csak tehetetlen.

Moin Moin 2013.08.15. 18:47:03

@stefiapo: Ne haragudj, de tévedsz. Hadd idézzek egy közelmúltbeli írásunkból (Ki lesz az ellenzék?):

"Vannak, akik abban gondolkodnak, hogy úgy kell egy „új modernizációpárti politikai pólust” képezni, hogy az elfogadható, netán „csábító” legyen a jobboldali, nemzeti-konzervatív választók szemében is, ám ez „lehetetlen küldetés”. Azonban az a helyzet, hogy a konzervatív oldal foglalt – éspedig emocionálisan az. Így nincs értelme még egy konzervatív oldalt gründolni. (Gründolni modernizáló oldalt kell – mert az, mint írtam, nincs jelenleg.)

A konzervatív oldal azért foglalt emocionálisan, mert akik ma odatartozóknak érzik magukat, azoknak mindenkor fontosabb lesz az, hogy valamiképpen (valósan vagy legalább szimbolikusan) kivételesnek, kivételezettnek érezhessék magukat, mint az, hogy az ország jól teljesítsen és valóban is sikeres legyen, ne csak a HírTV-ben. A modernizáló oldal pedig sohasem fogja „államilag garantálni” nekik ezt az érzést. Inkább lenyomják a tudatalattijukba azt, hogy egy végtelenül korrupt és önző – és persze egyáltalán nem demokrata – politikai elitet támogatnak, mert ez az elit engedi őket „isten választott népének” szerepében tetszelegi, anélkül, hogy ezért cserébe valóságos teljesítményt, tudást, kiemelkedő képességeket, stb. várna el tőlük. Nem: ehhez elég a hűség – ebben meg van bőven gyakorlatuk: ez egy alapvetően „aulikus” társaság! Hiába tudják az eszükkel ezek az emberek, hogy igazi erőt, az ország valódi felemelkedését modernizáció híján nem lehet elérni, mert ők - minden nemzetieskedésük ellenére - bármikor készek egy olyan politikához adni a nevüket-szavazatukat, amely úgy garantál nekik „középosztálybeli létet”, hogy még egyet szorít a szegényeken. Igen: ezek a „nemzetiek” valójában nem tekintik a nemzet részének a szegényeket – amiben a „nemesi nemzet”-fogalom és -felfogás él bennük tovább.

Akik abban bíznak, hogy közülük jelentős számban csábíthatók át egy „CDU-típusú” konzervatív erő oldalára a Fidesztől, azok nem ismerik ezt a társaságot és nem értik a motivációikat. Hiszen egy „européer jobboldali párt” legalább annyira teljesítményelvű, mint a „modernizálók”, és nem ad-osztogat „kivételezettséget” „állami pénzből”. Egy olyan politikai erő, amely ugyan fontosnak tekinti a nemzeti identitást és a polgári-konzervatív értékeket és akár még keresztény szellemiségű is, de nem garantál kivételezettséget és nem működtet a „nemzeti-keresztény szimpatizánsoknak” kedvező állami kontraszelekció, az aligha számíthat e „nemzetiek” támogatásra!"

...Nos, ezért elhibázott ötlet a magyar politika fidesztelenítését egy, a (nem "CDU-s" mentalitású) magyar jobbolali érzelmű választóknak gründolt poárttól remélni!

Moin Moin 2013.08.15. 18:49:46

@rasztaszív:

Esztet meine Großmutti sagte mir - aber ő volt ety terék, okosch Schvabin és tutta, hoty Basisdemokratie fan tejesen ganz unmöglich.:-)

Vombatus Ursinus 2013.08.15. 18:50:16

@a mór: "Ennek ellenére az emberek hisznek a Fidesz-KDMP kormányban és nem hiszik el amit fröcsögtök rá!!!!" Dehogy hisznek...

rasztaszív 2013.08.15. 18:55:28

@Moin Moin: hadd ne kelljen sorolnom,nem túl rég még mi mindent tartottak lehetetlennek...:)

Muzsikok közt 2013.08.15. 19:00:00

@Moin Moin: Grosmutti így belédverte a jiddist? És még mit tanított? Általános népfelkelést?

Don Quixote de la Ferko 2013.08.15. 19:01:48

"Hogy lehet az, hogy a jövő évi választások után megmaradhat a hatalomban ez a párt, "

Ennél mocskosabb orbánseggnyaló cikket már rég olvastam.

Moin Moin 2013.08.15. 19:08:11

@rasztaszív: Nem kell sorolnd - de ezek között a korábban lehetetleneknek tartott, ám később mégis megvalósult és sikeresnek bizonyult társadalmi szerveződések között nincs egy sem, amely ellentétes lenne az ember, mint faj genetikus örökségével.

...Elolvastad az ajánlott irodalmat?:-)

Moin Moin 2013.08.15. 19:13:12

@Zuckerbrot:

Mei Groaßmudda' woar koa Jüdin, sonda' oa Schwoabin. So konnt'i net jiddisch, sonda' deutsch lern'a.

...Na, joa, a bisschl in Mundoa'd.:-)

ekat 2013.08.15. 19:43:15

@Moin Moin: Moin Moin! Hát én ezt nem németnek, hanem osztráknak nevezném. :)

jet set 2013.08.15. 19:43:35

Ezt a cikket is a pártszékházból diktáltál?
Alapvető tévedések vannak benne. Az emberek jogai nem csorbultak, ez csak demagóg duma, az emberek alapvetően leszarják, hogy pl. az AB-nak épp mekkora a jogköre (mellesleg nagyobb, mint pl. Szlovákiában). Miért nincs tiltakozás? Mert az emberek belefásultak abba, hogy bármelyik párt is van hatalmon, nekik nem lesz jobb. Az emberek többsége már csak ilyen önző, hogy a saját boldogulása fontosabb annál, hogy épp lesz-e klubrádió holnapután.
Tévedés, nem fidesztelenítés kell, hanem tiszta politika. Ami ebben az országban elképzelhetetlen sajnos. Az mszp pedig eléggé bemocskolta magát ahhoz, hogy soha többet ne férhessenek oda a zsírosbödönhöz. Tudod, mi lenne az igazán demokratikus lépés? Ha megszüntetné magát az mszp és akkor lenne hely a baloldalon egy új formációnak.

ekat 2013.08.15. 19:46:52

@jet set: Érdekes, én nem kormányoktól várom, ho9gy nekem jobb legyen, hanem tenni szoktam érte. Ezért aztán van energiám akár az AB jogkörével is foglalkozni. :)

rasztaszív 2013.08.15. 20:17:17

@Moin Moin:
olvastam.
ha jól értelmezem,két tézisen alapul a tagadásod.
1 "emberekből, homo sapiens sapiensekből álló közösség egyszerűen nem létezhet és nem működhet csupán „horizontális kapcsolati hálóval”."
ha jól megnézed,a javasolt modell nem is ilyen.
2 "A létezés oka és célja ugyanis az élővilágban nem más, mint a gének továbbörökítése"
emberek vagyunk,nem csak élőlények.a galileai ember egyik alaptanítása volt,hogy NEM A VÉR SZÁMÍT(más szavakkal:nem a származás,nem a genom számít).csak az számít,hogy mind emberek vagyunk.a saját anyját is megtagadta,hogy nyomatékosítsa ezt a tanítást...
más kérdés,hogy sokaknál még mindig nem esett le a tantusz.
emberként képesnek kell lennünk meghaladni a puszta genetikai örökségünket.ez különböztet meg minket az állatoktól.

HowAreYouOneAVet;ésün? 2013.08.15. 21:06:52

Hogy mi történt, arra a választ megtaláljuk a svájci trezorokban.

Csetepaté márki 2013.08.15. 21:09:22

„zsírúj” erő

Szerintem itt nem kell semmit mondani.

VadMacs 2013.08.15. 21:14:03

@tisztapista:
>Aktualitása, értelme: semmi. Legalábbis amíg a kommunista utódpárt MSZP létezik, és az ügynöklista nincs nyilvánosságra hozva.
Igen, ez a Fidesz sara is.

Mégis mit vártál egy kommunistákkal megrakott párttól, ami demokratának nevezi magát? Levetett komcsik, tanítványaik, akik nevükben a "fiatal"-t hordozzák? Melyik komcsi lesz olyan hülye, hogy hozzájáruljon az akták nyilvánosságra hozásához?

Amíg nincs elkergetve, felelősségre vonva (minimum a gengszterváltás utáni rablásokért) az összes, pártoktól függetlenül, csak folytatódni fog ez az agymenés, ami ebben az elqrt országban megy...

VadMacs 2013.08.15. 21:21:29

@jet set:
>Alapvető tévedések vannak benne. Az emberek jogai nem csorbultak, ez csak demagóg duma, az emberek alapvetően leszarják, hogy pl. az AB-nak épp mekkora a jogköre (mellesleg nagyobb, mint pl. Szlovákiában).

Már megbocsáss, de eléggé trágya megoldás ez attól a párttól, ami olyan jogköröket vett el, amelyeket korábban aktívan kihasznált saját politikai céljainak elérésére. Másrészt ne példálózzál szlovákiával, ha az tetszik, költözz oda.

Tehát nem csorbult a vélemény nyilvánítás szabadsága sem, lásd amikor a gyökér tőzsdézős, meg a luxuxbudis feljelenti a kommentelőt, holott korábban ezeket röhögve dobták vissza a bíróságok - már amikor nem létezett még a kúroda, meg a többi ejtőernyős lerakat.

Természetesen nem sérült a munkavállalók joga sem, amikor gyakorlatilag lehetetlenné tette az olyan jellegű sztrájkolást, amire korábban ellenzékből ő maga is elég szépen ráakaszkodott.

komplikato 2013.08.15. 22:04:22

@a mór: " Ők legalább arra költik, nem a magyar kormány lejáratására, ..."

Te is a Cseh kettest nézted anno, amikor hetente jártak Orbánék feljelentgetni Brüsszelben az akkori kormányt és pénzelvonásokért lobbiztak? :D

Másrészt meg amit stadionra költöttek és máshonnan vették el (azaz mind) költsék gyógyszerre ...

Moin Moin 2013.08.15. 22:05:54

@rasztaszív:

Hm… Látom, sokat tudsz az emberi agy működéséről!:-)

…Azért egy kétezer évvel ezelőtti, többé-kevésbé legendás alakot belehozni egy, a XXI. századi társadalomról szóló vitába több mint bizarr… A Jézus-példa azért érdekes, mert rámutat arra, hogy az emberi tulajdonságok nem azonos arányban vannak jelen minden embernél – ez az oka, hogy egyesek jobban, míg mások kevésbé képesek az ősibb ösztöneiket tudatosan kontrollálni. (Azt most nem nyitnám ki, hogy e tudati kontroll „akarása”, az erre való törekvés mennyiben érzelmi indíttatású – azaz: mennyiben éppen az „ősi”, vagyis nem tudatos agyterületek hatása…) És emiatt a nem egyenlő eloszlás miatt lehetetlen az is, hogy a jézusi tanok általánossá váljanak a társadalmakban, és az is emiatt lehetetlen, hogy „különbségek nélküli társadalom” létezhessen. (Azt se nyissuk most ki, hogy az egész Univerzumban érvényes törvények is „tiltják” a teljes homogenitást és hogy e törvények miképpen determinálják az élő szervezetek felépítését és működésüket…, mert félek, hogy ha az emberi agyszerkezet és –működés ismeretlen számodra, akkor ez a téma még idegenebb lenne.)

A bázisdemokrácia hívei abban is tévednek, hogy a demokrácia lényege nem abban áll, hogy mindenki „egyenlően” szóljon-szólhasson bele a polgárok a közügyekbe, hanem az, hogy miféle módon választja ki az adott közösség a vezetőit.

(Ami pedig a „puszta genetikai örökségünk meghaladását” illeti, nos, ez nincs messze – de nem valamiféle „spirituális úton” fog ez megtörténni és nem hiszem, hogy a hozzád hasonlók örömmel fogadják majd…)

…Akarsz még erről a témáról beszélni?:-)

2013.08.15. 22:10:50

@komplikato:

Amikor a nacionalisták és bigott vallásosok visítják tele a világot, az nemzetmentés - amikor viszont az europérerek hozzák szóba, hogy ezek a derék, keresztény, nemzeti magyar urak az egész országot maguknak akarják és ennek érdekében szétbasszák a stabil, demokratikus-alkotmányos jogrendet, az már magyargyilkolás!:-)

komplikato 2013.08.15. 22:19:31

@jet set: "Az emberek jogai nem csorbultak, ez csak demagóg duma, az emberek alapvetően leszarják, hogy pl. az AB-nak épp mekkora a jogköre (mellesleg nagyobb, mint pl. Szlovákiában)."

Most akkor leszarják vagy nem sérült? :D

Ja ha meg szlovákoknál sérül minden jog, akkor tippelj a két ország közül melyikben tudod a hivatali ügyeidet anyanyelveden intézni az EU előírásoknak megfelelően és melyikben jönnek azzal, hogy pár hét és szereznek tolmácsot?

Moin Moin 2013.08.15. 22:39:28

@komplikato:

Egyszer, még a '90-es évek végén, egy földhivatali ügyintézés közben megszállt a Szentlélek és egy különösen slamposan dolgozó hivatalnoknak feltettem a kérdést, hogy ugye, kitölthetem az adatlapot az alkotmányban biztosított jogommal élve az anyanyelvemen, németül is? Úgy nézett rám, mint aki még nem látott embert és azt volt képes kipréselni magából, hogy "A Földhivatalban nem érvényes az alkotmány, mert rájuk magasabb minisztériumi jogszabályok vonatkoznak." Biztosan az Isteni Törvényekre gondolt...:-)

rasztaszív 2013.08.15. 22:41:42

@Moin Moin:

nézd,ha az emberi agy működéséből próbálod levezetni a bázisdemokrácia lehetetlenségét,hát állok elébe.érdekes lesz.
nem hinném,hogy az általam írottak "teljes homogenitást",vagy "különbségek nélküli társadalmat" feltételeznének,vagy követelnének meg.de ha ragaszkodsz ehhez az állításhoz,nem ártana néhány érv mellette.
embermivoltunk lényegi része a genetikai meghatározottságok meghaladásának képessége.ez ugyanúgy nem a galileai ember tanításától van így,ahogy a gravitáció sem Newton miatt működik.

gondolom,az első ponton meg már túl vagyunk...

Sweet And Full Of Grace 2013.08.16. 22:02:52

@Moin Moin:

"Így, ha megjelenik a megfelelő ajánlat, akkor lesz kit támogatniuk azoknak is, akik ugyan kormányt akarnak váltani, de nem találnak ma számukra elfogadható kormányváltó pártot."

Én például szívesen váltanék kormányt. Pompás lenne egy számomra elfogadható kormányváltó párt, csak az a probléma, hogy valószínűeg az nem lenne elfogadható a jelenlegi kormányváltó pártok hívei számára. Ugyanis sine qua non lenne, hogy semmiféle együttműködésre ne legyen hajlandó se a szélsőjobbal, se a magát talányos okokból demokratikusnak becéző bukott kurzussal.

jet set 2013.08.22. 12:24:20

@komplikato: Leszarják és nem sérült. :-) A korábbi tágabb jogkör szűkült.
Nem írtam, hogy Szlovákiában minden jog sérül, csak annyit, hogy konkrétan az AB-nak ott még szűkebb a jogköre, mégsem pattog senki, hogy mekkora diktatúra van ott.

jet set 2013.08.22. 12:26:17

@VadMacs: A te agyad sérült. Ne te mondd már meg, hogy hol éljek, seggfej!
Nagyon helyes, hogy nem lehet megbénítani a vasutat mindenféle idióta indokkal.

VadMacs 2013.08.22. 12:59:03

@jet set:
seggfej a droid fajtád, az.

Még egyszer, lassan mondom: akkor rohadt jó volt a régi sztrájktörvény, amikor a vasutasokba kapaszkodva lehetett politikai tőkét kovácsolni? Most meg szar lenne, ha mernének a "tökéletes modell" ellen sztrájkolni? Idióta bégető droid...

jet set 2013.08.26. 10:32:30

@VadMacs: Te mondod meg a tutit? Seggfej vagy, én meg ezt mondom!
süti beállítások módosítása