2013.05.09. 10:26 Szerző: Cincinnatus

Unalmas ellenzék

Ébresztő.jpg

Az ellenzékre senki sem figyel, mert nem érdekes. Mi lett a Millából? Most még ott sem tart, mint két éve, már ami a társadalmi hatást (azaz: az események menetére gyakorolt befolyást) illeti. A benne együtt lévő szabad értelmiségiek képtelenek megvédeni még a maradék szabadságot is. Egymás közt beszélgetnek, szavuk nem hallik ki a körből és nem hat senkire rajtuk kívül. Hiába csatlakoztak az Együtthöz, nem lett teljesítmény a szándékból. Már érdektelenek…

Igen: az Együtt… Fél éve még sokan úgy hitték, majd a Bajnai… Mára Bajnai nincs a címlapon és nincs a fejekben sem. A nevét tudjuk, de hogy mit csinál és pláne, hogy miképpen lesz abból 2014-es kormányváltás, nemigen tudjuk, nem követjük és már nem is érdekel minket. Most majd országjár – és elmennek a rendezvényeire azok, akik már amúgy is megvannak neki (csak a neve, de nem a programja, pláne nem a karizmája okán) – de hogy ebből nem lesz, nem lehet új emberek tömeges meggyőzése, arra most nagy összegben merünk fogadni!

Az MSZP úgy őrzi a hibáit, hogy abból egyértelmű: mása nincs is neki! Egy csődtömeg, amelynek ugyan van több mint egymillió híve, de akiben nincs semmi megszerethető: semmi, amivel újabb támogatókat lehetne bevonzani, akik bennük látnák bárminek is a megoldását. és amíg úgy gondolkodnak és úgy kommunikálnak, mint Suchmann Tamás 1996-ban a somogyi tagszervezet hatvanpluszosaival, addig hullaszaguk van.

Lassan elhiszi az ország, hogy két lehetőség van: Orbán vagy elmenni Magyarországról.

Hogy van, hogy lehet az, hogy épp az a nép nem tud ezzel a helyzettel mit kezdeni, amelyik pedig magát „tehetségesnek”, kezdeményezőkésznek” és „innovatívnak” tartja? Hát úgy, hogy még ha meg is vannak benne mindezek a tulajdonságok, akkor is hiába, mert egyvalami hiányzik: az összefogás ösztöne és képessége.

Itt mindenki csak a maga módszerében hisz, csak a maga feje után akar menni – és még ha esetleg összeáll is másokkal, rögtön ott a kérdés: ki legyen a Főnök? Nem azon meg a töprengés, hogy objektíve mi a célszerű, hogy mi következik a realitásokból, hanem azon, hogy úgy legyenek, úgy menjenek, úgy történjenek a dolgok, ahogy azt mi kitaláltuk. A magyarok kerülik a valóságot, kerülik az objektivitást – talán azért, mert ezek kényszerűen szembesítenék őket azzal, hogy valamit nagyon nem jól szoktak csinálni. Szeretnének ugyan kikerülni a bajból – szeretnének megszabadulni az orbáni világtól – de ezt a vágyukat oly gyakran felülírja a „saját fejük után menésre” érzett késztetésük, hogy még a bajban is inkább maradnak, minthogy változtatnának a módszereiken és a szokásaikon.

Orbán ereje nem önmagában van, hanem abban a módszerben, amellyel a magyarok zöme a problémáit megközelíti, szemléli és kezelni szokta. Sokan kérdezgeti ma, hogy meddig marad a Fidesz és vajon ki fogja leváltani tudni? A válasz egyszerű: addig marad, amíg nem érti meg elegendő számú magyar, hogy a régi, magányos, saját feje után menő módszerrel csak vesztes lehet – ő, egyénileg is és a magyar társadalom is. Nincs példa a világon, se a történelemben arra, hogy egy ilyen módszerekkel-szemléletmóddal dolgozó nép sikeres lett volna. Leváltani a Fideszt pedig majd azoknak a magyaroknak a közössége fogja tudni, amely közösség a magukon és gondolkodásmódjukon változtató magyarokból állhat össze.

…Hogy ehhez mennyi idő kell? Szerintem meglepően kevés – mert más egyesével elég sokan vannak, akik a jobbik eszük szerint másképpen csinálnák. Kell egy üzenet, egy közösség, amelyhez ők csatlakozhatnak és amelyben elkezdhetik a másképp cselekvést. Igen: a Fideszt így 2014-ben le lehet váltani!

De másképpen nem – még 2114-ben sem!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr715290898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

republican 2013.05.09. 11:10:32

Csak azt hitték, elég valamit csinál(gat)ni, a nép majd magától felébred és követi őket. az a baj, hogy senki nem tud róluk, mert a propagandára és agitációra nem ügyeltek.Pedig ez is a párt - (sőt: MINDEN mozgalom)munka szerves része! Ez olyan, mintha valaki úgy szeretne asztalos lenni, hogy kezébe veszi a szerszámokat és nekiesik egy darab fának, majdcsak lesz belőle VALAMI...

kuszkusz1 2013.05.09. 13:47:35

@republican:

"...a nép majd magától felébred és követi őket..."

A nép kifejezetten éber volt amikor Bajnai színre lépett - 14 százalékos népszerűségre ugrott kapásból - ami csak azután kezdett zuhanórepülésbe minekutána kiderült, hogy Bajnai szabadúszó politikusként maga a siralomvölgye.

Bajnai dögunalmas, fantáziátlan voltáért és gyurcsányi méretű szereptévesztéséért - ahelyett, hogy terepre ment volna szimpatizánsokat szerezni, szimpatizánsokat szerezni, szimpatizánsokat szerezni! - az elempé után vetette magát máig homályos indokokból, ne a népet tessék hibáztatni.

Mi nép ártatlanok vagyunk!

republican 2013.05.09. 15:45:53

A nép sosem ártatlan, ez is egy ilyen hülye mentegetőzés. A démosz el volt kényeztetve, karizmatikus, vagy annak beállított vezetőkkel - és Orbán mellett Gyurcsány is ilyen volt. Bajnai a vállalatvezető, elvezeti a céget és nem a villogással foglalkozik. Abban igaza van "kuszkusz1", hogy sokat kell terepre menni - de ehhez is meg kellett volna "csinálni", megértetni, hogy ő épp azért lenne jó, mert nem nagyot mondani hívnánk be a kormányrúdhoz, hanem csendben dolgozni, visszaépíteni Magyarország iránt a bizalmat, és idehaza a jó kormányzást, a mindennapi ügyek sima intézését kialakítani végre. Abban nagyot hibáznak, hogy mindennapjaikról nem tudósítanak folyamatosan, hogyan állnak össze a programok, ki mit képvisel,adott szakmákban mi lenne várható tőlük. Viszont itt meg NAGYON óvatosnak kell lennie, hiszen a fidesz MINDEN NAP belepök a levesbe, s csak az a biztos, hogy M.o. rohadt sokat fog fizetni kártérítésben, emelt kamatban,stb. és MEGINT nem lesz pénz még arra sem, hogy helyreállítsuk a romokat, amik a dúlás után maradnak...nemhogy újakat építsünk. Ezért javasolták sokan az elején, hogy most ne vegye át normális ember a kormányt, mert belebolondul és úgysem ér el semmit - nos én ezért örülök, hogy bajnai "dögunalmas", mert most NEM lelkesíteni kell, és nem is kétségbeejteni egy országot. S ha az "ártatlan" nép ezt nem érti meg, megérdemli sorsát, de tudni kell, hogy ahogy cserbenhagyta a tutyimutyinak vélt és láttatott baloldalt azzal helyet adott a mutyizó jobbnak - és örüljön, ha nem lesz halálesettel járó ramazuri belőle.

legeslegujabbkor 2013.05.09. 18:42:49

Bajnainak rossz hírt kell mondanom, ha meglátom Mesterházit, vagy megszólal Szanyi nem leszek képes az Együttre szavazni, van egy bizonyos határ, amit arcvesztés nélkül egyszerűen képtelen vagyok átlépni, ha összefog az MSZP-vel, akkor elvesztett egy szavazót, és nem érdekel a választási matematika.

Husz_János_Puszita 2013.05.09. 19:19:54

"Aki nyavalyog, de nem változtat, annak még nem fáj eléggé..." / Dr. Bubó /

Husz_János_Puszita 2013.05.09. 19:23:00

@legeslegujabbkor:

Eddig már én is eljutottam párszor, aztán akkor csinált a Fidesz megint egy egetverő disznóságot. :D

Bajnainak az a baja, hogy színtelen, szagtalan mint a szénmonoxid. Kereshetne maga mellé egy karizmatikus alakot, aki vinné a kommunikációt.

Husz_János_Puszita 2013.05.09. 19:24:04

Igazságtalan vagy a Millával Cinci. Most is voltak tüntetni a füvezés mellett.

legeslegujabbkor 2013.05.09. 20:52:24

@Husz_János_Puszita:
Rendben, én elfogadom, hogy Orbánnal szemben neked is egy azonnal visszavágó, támadóbb típusú ember kellene, kipróbáltuk Medgyessyt, mint nyugisabb alkatot, de mégis Gyurcsány volt az, aki legyőzte a stílusával.
Nekem mégis a körülötte állók miatt vannak rossz érzéseim, főleg azok zavarnak, akikben már csalódtam egyszer.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.05.09. 21:04:13

Szerintem ez inkább értelem kérdése. orbán zseniálisan operál a többség zsigeri érzelmeivel, ahogyan a Kádár-rendszer megtanította erre mind őt, mind az ország önmagáról gondoskodni képtelen részét. A gondolkozni képesek (max 10%) egy része kilóra meg van véve, a másik része meg annyira kevés, és annyira méltatlannak érzi a hülyék győzködését, hogy ebből (a tévedés jogát fenntartva) a következő 2-3 ciklusban nem lesz rendszerváltás. Egyszerűen: nem jön össze ennyi ember.

Másrészről azok, akik Orbán előtt voltak totál inkompetensek, azok mostanra sem lettek okosabbak, és legfeljebb beszarozzák azokat, akik új erőként összefognak velük. Erős a gyanúm, hogy ha az ún. "baloldal" összefogna, rövid időn belül ugyanolyan öntökönszúrás lenne belőle, mint a Fico elleni koalíció, vagy az olyasz olajfa esetén.

Szóval Orbánék leváltása egyáltalán nem realitás. Se Berlusconi, se Fico nem leváltható, akármekkora gyíkok, mindig újraválasztják őket - még ha időnként fél ciklusokat ki is kell hagyniuk.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.05.09. 21:32:17

Így van, jó gyenge kis fos ellenzékünk van. Ahol az ilyen trafikolás meg egy-egy plágiumbotrány számít kormánybuktatási lehetőségnek, ott aztán tényleg várhatnak.

Azzal reklámozni a kormányváltást, hogy majd eltörlik az egykulcsos adót, az elég nagy öngól. A budai fonódó most lerakott síneit nem akarja az Együtt 14 felszedegetni vajon?

Én ennek csak örülök persze.

Link elek 2013.05.10. 04:49:39

Bajnai azert min. elnok jelolt, mert a tobbi baloldali vezeto meg nala is szarabb politikus.
Pedig Bajnainak valojaban kancellaria miniszternek kene lennie.
Vagyis a legmagasabb pozicioban ulo nem politikus vezeto, aki megkapja a politikai donteseket, es elintezi, hogy _jol_ vegre legyenek hajtva.
Most Navracsics balfaszkodik ebben a pozicioban, es kozel sem olyan jo, amilyennek kene lennie.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.10. 09:26:07

És tegyük hozzá, hogy mindegyik ellenzéki azt HISZI magáról, hogy ő aztán dávidként le tudja győzni góliátot.

Hogy "nincs mire" ez a nagy önbizalom az fel se tűnik nekik...

odamondó 2013.05.10. 10:11:05

Két lehetőség van? Szerintem egy: elhagyni Magyarországot.

kuszkusz1 2013.05.10. 12:54:39

@doggfather:

Hát, éppen ez az. Többek között önbizalmuk sincs.

Bajnai a tulajdonságok nélküli ellenzéki búbánat.

kuszkusz1 2013.05.10. 13:35:05

@doggfather:

Gazdasági szakembernek jó. Miniszterelnökként szerettem.

De politikusként - amikor nem kapja készen a kormánypozíciót, hanem meg kéne szereznie - ebben a szerepben rémes.

savanyujóska 2013.05.10. 19:07:11

Kezdettől úgy gondoltam, az Együttnek Oszkó Pétert kellett volna kitenni a kirakatba. Sokkal jobb a fellépése, magabiztosabb, energikusabb, talpraesettebb, jobb a dumája, és nem néz ki úgy, mint egy megszeppent kisdobos. Nem olyan ismert arc, mint a Bajnai, de ez nem biztos, hogy hátrányára vált volna. A választások előtt aztán elő lehetett volna húzni miniszterelnök jelöltként Bajnait. Az Együtt azonban rögtön a legnagyobb értékű lappal akart kezdeni, és most hogy ez nem jött be, már nem tud mással rálicitálni.
Bokrosban bíztam egy kicsit, talán sikerül jó neveket szerezni maga mellé, de neki sem jött össze. Célozgatott is rá, hogy tárgyal a csatlakozásról sok mindenkivel, de senki sem akar kötélnek állni. Pedig bíztam a volt MDF némelyik értelmesebbnek tűnő tagjában, különösen Habsburg Györgyben. Ha már az új arisztokrácia nem vált be, megpróbálhatnánk a régit.
süti beállítások módosítása