2013.03.10. 11:53 Szerző: Cincinnatus

Hatvan évvel Sztálin után

LSz.jpg

„Valahányszor hibbantra issza magát, mindig Haynau nevét ordítozza. Haynau már régen halott. Haynau nem a Monarchia, a szentségit! Most mi vagyunk a Monarchia!”

Szabó István: Redl ezredes – 1984

 

 

Majdnem napra pontosan hatvan évvel Sztálin halála utánra tervezi a Fidesz az újabb és erősen vitatott alaptörvény-módosításokat. Éppen az a folyamat zajlik most Magyarországon, ami a húszas évek Szovjetuniójában: az eredetileg a közösséget szolgáló jogállam konzekvens átalakítása egy szűk halalmi elit uralta felülről zárt társadalommá. Mintha „Sztalinjóska”1 felülne a ravatalon és röhögne egyet - rajtunk

Már most, az elején leszögezem: ez a mi mostani folyamatunk nyilvánvalóan nem fog eljutni a Gulagig, sem pedig a tábornoki kar kiirtásáig – ám azt vegyük észre, hogy ennek nem belső okai vannak-lesznek, hanem külsők. Ez a mi készülődő diktatúránk – és diktátorunk – sokkal kisebb, fakóbb (értsd: nem vörös, csak narancsszín), viszont ha nem teszünk ellene, a miénk lesz! Ami viszont kezd igazi, sztálini méreteket ölteni, az a paranoia! Már mindenütt kis, alattomosan támadó bajnaikat látnak, lassan a tányérjuk szélé és az ágyuk alatt is. Kell az ellenség, névvel, arccal, hiszen ha az nem lenne, akkor csak az arctalan megfoghatatlan szorongás lenne: a hatalom közelgő összeomlásától.

Egy önérdekű hatalom akkor omlik össze, ha kimerülnek az erőforrásai és ha az emberek már kezdik nem komolyan venni. Nos, ami azt illeti: egy éve recesszióban a „tündérmese” és az elemzők egységesen további recessziót jósolnak nekünk. A hatalmat pedig már csak azok veszik komolyan, akik belőle élnek, vagy akik belé kapaszkodnak, hogy néha-néha valakinek érezhessék magukat és kiadhassák a keserűségüket és a félelmeiket. Ami a hatalom további erőforrás-biztosítását illeti: mivel képtelen bármiféle hathatós gazdaságpolitikára, ezért ha a felszínen akarja tartani magát, azt csak az adóprés továbbsrófolásával teheti – ez viszont csak növeli a vele szembeni ellenérzéseket. Minél nagyobb pressziót kénytelen alkalmazni, akár a gazdaságban, akár a közéletben és a szabadságjogok terén, annál több ellensége lesz – ha viszont nem növeli a nyomást, akkor sem lesz képes hatalmon maradni.

A kérdés csak az, ki fekteti sírba?

Alapvetően két jelentkező van erre: az MSZP és az Együtt 2014-Párbeszéd. (Noha az utóbbinál attól a pár szép, zöld gyerektől, mint valóságos politikai erőtől, akár el is tekinthetünk – a dolog inkább szimbolikus: íme, van, aki már vállal minket!) Ám ez a két jelentkező „bajos”: egyikről sem valószínű, hogy meg lesz képes mozdítani azt a bő milliós tömeget, akik nélkül elképzelhetetlen az ellenzéki győzelem. A szociknál evidens okai vannak ennek: ez a milliónyi polgárunk a leginkább „polgári”, mentalitásban és elvárásokban egyaránt, így őket a frász töri ki Mesterházyéktól és az egész ósdi szocibullshittől, ötlettelenségtől, tehetséghiányosságtól. De Bajnaival (mostani nevén: E14) sem sokkal jobb a viszonyuk: ahogy halad az E14 kommunikációja, egyre inkább beijed ez a millió polgárunk: hát ezek is szocik? Jézusom, hát ki akar itt kapitalizmust?

A kormányzati oldal propagandája természetesen mindent megtesz azért, hogy Bajnait összemossa a 2002-2009 közötti szocikkal - ami, valljuk, be, nem is egészen alaptalan… Túl a fentebb már emlegetett (részben tudatos) Bajnai-paranoiájukon, valóban nehéz is szétoperálni a szoci közegben évtizedes karriert befutott Haza és Haladásos fiúkat magától a párttól: ha egy kutya hosszú ideig csatangolt  a bogáncsosban, valóban nem egyszerű megmondani, hol végződnek a bogáncsok és hol kezdődik a kutya?

Ami viszont nem igaz a kormánypropagandában az az, hogy mindent és mindenkit, ami és aki a kormány ellen van, a szocik („komcsik”) és Bajnai bérencének akar feltüntetni. Erről pedig mi, akik a millió közé tartozunk, tudjuk a legjobban, hogy nem igaz! Nyilvánvaló, hogy a Fidesz érdeke a „Vagy mi vagy a komcsik!”-játék és emiatt igyekszik stigmatizálni bárkit is, aki ellenzéki és demokrata. Ezért „ordítozzák” a kormányoldal „hibbantjai”, Fidesz-korifeusok, hivatásos (bér-)kommunikátorok, mezei Fidesz-trollok és békemenetelők, hogy „Mindenki az MSZP-t akarja, aki nem ért egyet velünk!”. Ezért emlegették Gyurcsányt (aki politikai értelemben „már régen halott, a szentségit!”) és ezért emlegetik újabban Bajnait, az „új veszélyt” is úgy, mintha maga Rákosi Mátyás lépne elő ismét a kolumbáriumából

A szocikkal lehetett alkudni 1994 és ’98 között, lehetett velük 70-30-at játszani 1998 és 2002 között, aztán fordított leosztással 2002 és 2010 között is… Velünk viszont nem lehet alkudni… A Fidesz-rendszer – és még inkább a mögötte álló mentalitás – igazi ellenségei mi vagyunk, akik igazi kapitalizmust és valódi meritokráciát akarunk. Most – ha egyáltalán valaki – akkor mi vagyunk Magyarország jövője, sem nem a Békemenet, sem nem a szocik, sem nem az osztogató-ígérgető politikát elváró és ezért a sodródást is felvállaló „massza-szavazók”!

Képtelenség, hogy a mi kormányellenességünk mögött a szocik iránti szimpátiánk állna. Nem igaz az, hogy mi „vissza akarjuk hozatni az „elmúltnyolcévet”. Abszurditás az, hogy bennünk bármiféle nosztalgia, vágyódás élne az osztogató állam és a Kádár-korszak iránt. Nem: mi nem „a szocialisták” vagyunk – számunkra az a világ már „régen halott”. Mi modern, teljesítményalapú és éppen a jó teljesítményekre alapozva jólétet hozó viszonyokat akarunk – és ebből következően csak olyan politikát és politikusokat fogunk szavazatainkkal és esetleg mással-többel is támogatni, akiktől ezt várhatjuk. Nem igaz, hogy a szocik lennének-lehetnének a jövő Magyarországa: a jövő Magyarországa mi vagyunk – és ezt jól tudja a Fidesz is! Tudja, hogy ha mi egyszer egységes erőként lépünk a politika porondjára, akkor neki kicsengettek – és mellesleg a szociknak is. Éppen ezért igyekszik már most, jó előre „szociként kategorizálni” minket is: tőlünk való félelmében. Ám ez legfeljebb az elvakult Fidesz-hívere hathat, senki másra – így értelme sincs!

…De Mesterházy és Bajnai is jól tudja, hogy ha mi nem támogatjuk őket, akkor nem győznek 2014-ben. Ám azt is jól tudják, hogy ennek a támogatásnak olyan ára lenne, ami véglegesen, egyszer s mindenkorra lezárná a jól ismert szoci mutyiutakat – és ezt a helyzetet se lenyelni, se kiköpni nem tudják! Nem tudják elfogadni azt, ami a mi támogatásunk ára lenne – hiszen az a teljesítményalapúság, többek között a politikában és az ottani vezető pozíciókban is. És akkor hol lenne „Attila” és „stábja”? De elutasítani se merik nyíltan azt, amit mi kérnénk, cserébe a szavazatainkért – hiszen akkor nem lenne hatalom és ezért nem lehetne újból mutyizni sem!

Hadd segítsek a szociknak – és mellesleg Bajnaiéknak is – ugyanis a helyzet roppant egyszerű. Ha nem lesznek részesei a 2014 utáni hatalomnak, akkor nem fogják megérni 2018-at: véglegesen leépülnek. Tűntek már el erős, nagy pártok itt, jutottak „koldusbotra” egykor nagyhatalmú politikusok… Ha viszont valamilyen módon tagjai lesznek egy 2014-es győztes koalíciónak, akkor legalább a személyes egzisztenciájuk-pozícióik megőrizhetők lesznek – persze csak akkor, ha jól teljesítenek és ésszerűen kormányoznak. Ami viszont illúzió, az nem más, mint hogy akár az MSZP, akár a Bajnai-stáb „egy az egyben” (vagy akár a kettőjük alkotta kombó) vezetője lehet ennek a bizonyos 2014-ben győztes koalíciónak. Éspedig azért nem, mert ez a koalíció csak akkor fog győzni, ha mi, a millió, támogatjuk, ennek pedig az az ára, hogy ezt a koalíciót a mi szellemiségünk – és: a mi embereink – vezessék! Különben nincs alku! Ne feledjétek, kedves Attila és Gordon: mi vagyunk azok, akik a legkönnyebben mehetünk el innen (már akik közülünk eddig még nem mentek el!). Így, ha szarban hagyjátok az országot, a modernitást és a teljesítményelvűséget és valami ős-szoci osztogatós maszlaggal próbálkoztok (nota bene: a mi adóinkból, az általunk megtermelt javak terhére!), akkor ránk ne számítsatok! Se a szavazatainkra, se a GDP-nkre… Mi nem leszünk partnerek a további sodródásban!

Az ország ma válaszúton van: vagy visszamegyünk Sztálin örökségéhez és csatlakozik az ország Putyin holdudvarához, vagy végre hagyjuk azokat vezetni, akik értik, mi a kapitalizmus és tudják, hogy miért az a legjobb választás. Most Oroszország vagy Svédország között lehet választanunk. Nyilvánvaló, hogy sem egyik, sem másik nem egyik napról a másikra köszönt majd ránk, de az biztos, hogy a mostani „könnyebb választás”, az orosz út, nem kívánatos.

 

 

 

1 Sztálin eredeti neve grúzul Ioszeb Dzsugasvili, (იოსებ ჯუღაშვილი; oroszul, mozgalmi nevén: Joszif Visszarionovics Sztálin - Иосиф Виссарионович Сталин) volt, innen, a magyarul Józsefet jelentő keresztnevéből eredt az ’50-es években közkeletű „Sztalinjóska” név – talán az egykori „Ferencjóska” mintájára.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr555125928

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A gyönyörök kertje 2013.03.11. 13:11:30

Kihevertük a disznóölést, kitört a tavasz, az unaloműzés egy újabb nagy felelőse lépett elő a hajnali ködpárából: a kert. Tavaly már futottunk néhány kört azért, hogy a dús vegetációval megáldott rétünkből művelt, hovatovább pallérozott konyhakert válj...

Trackback: Aranyos János: Orbán spanja 2013.03.11. 07:41:31

Kubatov Gáborunk levelét megírta / Álságos könnyével azt is telesírta. / Csürhének ment levél Pestnek városából / Rémhíreket viszen a Fidesz-székházból. / „Híveim! Gyertek fel a Fidesz-székházhoz / Törnek-zúznak, vernek minket a diákok."   Arany...

Trackback: "Hálát adunk, hogy Erdély Romániához tartozik" 2013.03.11. 07:38:15

"Ez nem magyarság. Ez egy fogyó nép pökhendi felfuvalkodottsága" - írja a határon inneniekről egy határon túli magyar. Mit gondol egy erdélyi az anyaországi magyarok pökhendi, kirekesztő, melldöngető magyarkodásáról? Megírta kommentben:   "Már e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kld 2013.03.10. 13:53:35

Én régóta szimpatizálok veletek, de ez most egy kicsit "vagyunk az új rend hű katonái / leszünk a győztes élcsapat" jellegűre sikeredett. Ki az a ti, és hol vagytok így bő egy évvel a választások előtt? Hol vannak a "ti embereitek"?

Husz_János_Puszita 2013.03.10. 13:56:39

Mi vagyunk a jövő!!!!
Azt az 50 évet addig fél lábon is kibírjuk. Nyihihi.

Az ország 80%-a kádárizmust akar. A Kard-on már megtárgyaltuk egyszer, ha CDU-ra akarunk szavazni, akkor nekünk kell menni a CDU után.

kuszkusz1 2013.03.10. 14:03:39

@kld:

Én is erre lennék kíváncsi.

kekex 2013.03.10. 14:06:00

1 millió ember, aki a teljesítménye alapján akar megélni? HOL ÉLSZ te?
Mert hogy nem Hungarisztánban az biztos.
Itt nem volt 100 ezer ember sem, aki a manyupjához ragaszkodott volna!
Meg a "mi embereink vezessék"????
Csak egyet mondj! Nem vagyok igazán nagy igényű, nem ragaszkodom a többes számhoz.
Szóval?

kekex 2013.03.10. 14:08:15

@kekex:
Jujj! Csak nem Bokros lenne a messiásod?
A "reformok kritikus tömegével" amikor már a reform szótól is sikítófrászt kap a nép?!

Cincinnatus 2013.03.10. 14:10:49

@Husz_János_Puszita:

Dahoam nehm' i d'e CSU lieba'!:-)

panelburzsuj 2013.03.10. 14:46:39

Ha mi egyszer kilépünk a pástra!...

Ha mi egyszer elkezdünk látszódni!...

...ómájfaszom, Papócsi-progresszó ...

panelburzsuj 2013.03.10. 14:48:21

@panelburzsuj:

(ad notam: "ha mi egyszer egységes erőként lépünk a politika porondjára"...)

danyielsztájn 2013.03.10. 17:12:20

@Cincinnatus:
Tudom, az "egymillió"-nak írtok, ők a célközönségetek.
De jelenleg csupán az E2014 látszik többé-kevésbé vállalható közösségnek. Ezért kérdem: vajon Gordon olvassa-e ezeket az írásokat? Ha igen, vajon mit gondol ezek szellemiségéről?

mrZ (törölt) 2013.03.10. 23:02:41

A posztból:
>> hát ezek is szocik?
>>Jézusom, hát ki akar itt kapitalizmust?
Sokan emlékeznek még a szocialista piacgazdasági nyitásra, 67-től a háztáji gazdaság támogatásra, 83-tól a kisvállakozói trv általános nyitására.
89-ben az a buta szocializmus 6millió aktív dolgozót jelentett, a mai siker kapitalizmus 4milliót. Az akkori átlagbér vásárlóerő paritáson 60%-kal magasabb volt mint most.
Volna még többtucat különbség a régi rendszer javára, talán egyszer majd azt is kielemzed.

Muad\\\'Dib 2013.03.10. 23:18:45

Idáig jutottam a cikkben (és ez el is döntötte a színvonalát az egésznek):
"...ami a húszas évek Szovjetuniójában: az eredetileg a közösséget szolgáló jogállam konzekvens átalakítása egy szűk halalmi elit uralta felülről zárt társadalommá..."
Hol a jó édes kesergős nénikéd tökeiben volt az SZU-ban közösséget szolgáló állam bármikor is a XX. század elején?

kjoji 2013.03.10. 23:35:24

"...vagy visszamegyünk Sztálin örökségéhez ...vagy végre hagyjuk azokat vezetni, akik értik, mi a kapitalizmus és tudják, hogy miért az a legjobb választás..."
Olvastál Sztálinról barátom bármit is? Ó, mondd, hallottad ezeket a neveket:Dzerzsinszkij, Jezsov, Jagoda, Berija? Szerintem nem tudod, mit beszélsz, vagy tudod, de direkt irogasz ilyeneket.
Neked Bajnai jelenti a svédországi kapitalistát, tényleg???? Szegény tudatlan vagy provokátor barátom, ajjajjjj.

unionista (törölt) 2013.03.11. 00:02:03

magyarországnak két választása van: közép-európai lesz, vagy balkáni. mivel közép-európai kezdeményezés (pláne megoldás) nem körvonalazódik, ezért egyértelmű a sztori. nem fogunk csatlakozni se kínához, se a szaudiakhoz vagy brazíliához. az oroszokhoz se természetesen. magyarország a balkánra sodródik. a történelme során nem először, és valószínűleg nem is utoljára.

Muzsikok közt 2013.03.11. 00:21:06

'Éppen az a folyamat zajlik most Magyarországon, ami a húszas évek Szovjetuniójában: az eredetileg a közösséget szolgáló jogállam konzekvens átalakítása egy szűk halalmi elit uralta felülről zárt társadalommá.'

- Milyen jogállam volt a szovjetúnióban a húszas években? Csak kérdezem.

Mindig azt hiszem hogy már nincs lejjebb.

Szúrófény 2013.03.11. 03:30:57

@danyielsztájn:
A politikában az emberek mindig az ámítás és az önámítás együgyű áldozatai voltak és azok is maradnak, amíg meg nem tanulják, hogy bármely erkölcsi, vallási, politikai, szociális frázis, nyilatkozat, ígéret mögött fel kell fedniük egyik vagy másik osztály érdekeit. A réginek a védelmezői mindig rá fogják szedni a reformok és javítgatások híveit, amíg ezek meg nem értik, hogy minden régi intézmény, bármily használhatatlan és rohadt is, egyik vagy másik uralkodó osztály erejére támaszkodik. Lenin: Mi a teendő.

Bajnai korszak, mit mond rólatok szülőatyátok, vagy azt hiszitek a jelen lévők kivételek?

nu pagagyí 2013.03.11. 05:11:04

Nem olyan bonyolult ez mint amilyennek látszik. A demokrácia nem tökéletes rendszer, de formálható, mindenkinek ad esélyt. Egy tekintélyuralmi rendszer viszont újabb évtizedekkel veti vissza az országot és szüli rakásra az ocsmány, sunyi embereket, akik most teljhatalmat igyekeznek kiépíteni. Jönnek majd sűrű sorokban a besúgó házmesterek, a titkos megbízottak, cenzorok. Kövér semmiben nem különbözik Biszku Bélától, Lázár Komócsintól, Hoffmann Köpeczitől. Brutyó Jánost még nem sikerült beazonosítanom. Ugyanazok fiatalabb kiadásban. És ugyanannyi kárt is fognak okozni az országnak.

felcsutisuttyo 2013.03.11. 05:29:15

Orban olyan mint Szálin és Chausescu együtt összegyúrva...mindhárom szarik a Népre csak a hatalom érdekli.
s..lehet, hogy úgy is végzi mint a Román...

kuszkusz1 2013.03.11. 05:44:09

@mrZ:

Bizony, nem ártana egy pár jó szót is szólni a boldogult szocializmusról - már csak az igazságosság és a méltányosság okán is, - de nem hinném, hogy ez bekövetkezne.

kuszkusz1 2013.03.11. 05:48:44

@mrZ:

Természetesen a magyarországi szocializmusra gondolok, a kádári konszolidációra és azokra az emberekre akik működtették az országot és akiket az idióta jobboldal és a kevéssé árnyalt lelkületű nem jobboldal mind egy szálig a rendszer kiszolgálóiként tart számon.

felcsutisuttyo 2013.03.11. 05:55:45

Vers Mindenkinek ( kiegészítés)

Kubatov Gáborunk levelét megírta
Álságos könnyével azt is telesírta.
Csürhének ment levél Pestnek városából
Rémhíreket viszen a Fidesz-székházból.
„Híveim! Gyertek fel a Fidesz-székházhoz
Törnek-zúznak, vernek minket a diákok."

Ma már mások a Fradi ultrái,
Nem drukkerek már azok,
hanem a Fidesz csicskái.
Videoton, Fradi, Debrecen
új stadiont kapnak, szavaznak.
A Civil Együttfosás Birkákat lefizetik
s rendelésre meneteltetik.

Amilyen a csőcselék olyan a pártja,
Ennyire telik már csak,
Gyűlik a Nemzeti Szar a gatyába.
Hamarosan elmennek a pi...ba!!!!!

felcsutisuttyo 2013.03.11. 06:01:03

Vers Mindenkinek (kiegészítés)

Kubatov Gáborunk levelét megírta
Álságos könnyével azt is telesírta.
Csürhének ment a levél Pestnek városából
Rémhíreket viszen a Fidesz-székházból.
„Híveim! Gyertek fel a Fidesz-székházhoz
Törnek-zúznak, vernek minket a diákok."

Ma már mások a Fradi ultrái,
Nem drukkerek már azok,
hanem a Fidesz csicskái.
Videoton, Fradi, Debrecen
új stadiont kapnak, s rájuk szavaznak.
A Civil Együttfosás Birkákat lefizetik
s rendelésre meneteltetik.

Amilyen a csőcselék olyan a pártja,
Ennyire telik már csak,
Gyűlik a Nemzeti Szar a gatyába.
Hamarosan elmennek a pi...ba!!!!!

felcsutisuttyo 2013.03.11. 07:10:51

Orbán nagyon el van keseredve, hogy csak a fizetett Birkamenet szereti, meg a Fizetett foci ultrák
kimegy a Kádár sírjához s megkérdezi jó hangosan:
"Mondd János mit tegyek, hogy legalább úgy szeressenek az emberek mint téged szerettek.....?"
Kádár válaszol:
" Feküldj ide mellém....és hozd a "Köteles" Lacát is:)))

felcsutisuttyo 2013.03.11. 07:14:51

Orbán nagyon el van keseredve, hogy csak a fizetett Birkamenet szereti, meg a Fizetett foci csürhe ultrák,
kimegy a Kádár sírjához s megkérdezi jó hangosan:
"Mondd János mit tegyek, hogy legalább úgy szeressenek az emberek mint téged szerettek.....?"
Kádár válaszol:
" Feküdj ide mellém....és hozd a "Köteles" Lacát is:)))

felcsutisuttyo 2013.03.11. 07:26:06

a népnek (az igazi 2/3 ad- nak) kell bevezetni a LÁZ-ADÓ-t!!!!!!!!..de sürgősen!!!

Doberdo 2013.03.11. 07:59:56

Kedves Cincinnatus ! Remélem jól irtam a
nevedet, és remélem, hogy Te még a Bajnainál is kapitalistább vagy. Egyébként most mondom, hogy Bajnai is legalább annyira kapitalista, mint Te vagy !!!

Vahakomb 2013.03.11. 08:29:35

Kedves posztíró, sürgősen szerezz be valamit paranoia ellen, s szedd a lehető legnagyobb dózisokban... Hátha segít!

pocakos focisla 2013.03.11. 08:46:41

index.hu/belfold/2013/03/09/horn_in_the_usa/
"Mesterházy elmagyarázta, hogy amit Victor Ponta csinál, az nem nacionalizmus, hanem hazafiság, "

Értse mindenki... A Székely zászló betiltása, a magyar nyelv korlátozása, az autonómia igények leszarása, a magyar iskolák ellehetetlenítése, bezárása, magyar ellenes beszédek sokasága, .....
Mesterházy és az MSZP szerint hazafias cselekedet.
Ez a mai MSZP álláspontja.
Becsüljük is ekként őket !

SOHA TÖBBET MSZP !

felcsutisuttyo 2013.03.11. 08:47:13

"Minden Nemzetnek olyan kormánya van aminőt érdemel.
Ha valami foknál oknál fogva ostoba,
vagy komisz emberek ülnek
egy Bölcs és becsületes nép nyakára,
Akkor az a Nép azokat a silány fickókat
minél hamarabb a pokol fenekére küldi.
De ha egy hitvány kormány , huzamosan
megmarad a helyén, akkor bizonyos,
hogy a nemzetben van a hiba."

Gróf Széchenyi István
Bécs, 1791,IX. 21. -Döbling ,1860. IV. 8.
(Na , akkor most itt az idő..jöjjön a pokolra küldés!!!)

Nagykevély 2013.03.11. 08:49:46

Komolytalan dolog egy korrupt és populista simlis balkáni focistát Sztálin elvtárshoz hasonlítani. Ez minimum aránytévesztés. Meciar pl. akkor micsoda? Szauron?

pocakos focisla 2013.03.11. 08:53:21

@felcsutisuttyo:

Egyrészt Az MSZP-t már elzavartuk, és soha nem engedjük vissza a hatalom közelébe őket.
SOHA TÖBBET MSZP !

Másrészt meg ez nem Széchenyi idézet marharépa:
www.urbanlegends.hu/2007/03/minden-nemzetnek-olyan-kormanya-van-aminot-erdemel/

Sütemény1975 2013.03.11. 09:00:32

Juj, diktatura van, hova menekuljunk? ;)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.11. 09:03:07

Ez a Lenin-Sztálin hasonlítás Orbánhoz nagyon nem áll.

Orbán példája nem Lenin és Sztálin, az ő példája Chávez és Lukasenka. Ezt egybemosni abszurdum.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.11. 09:05:31

"Éppen az a folyamat zajlik most Magyarországon, ami a húszas évek Szovjetuniójában: az eredetileg a közösséget szolgáló jogállam konzekvens átalakítása egy szűk halalmi elit uralta felülről zárt társadalommá."

Tessék mondani, a cikkíró kommunista? Mert csak egy kommunista láthat a SZU-ban közösséget szolgáló jogállamot.

Fejesrob 2013.03.11. 09:26:04

Ezért nincs nektek hiteletek balliberálisok.

Aki nem tetszik nektek azt rögtön Hitlerhez, Sztálinhoz hasonlítjátok, miközben saját soraitokban körül sem néztek.

Normális ésszel értékelni egy holokauszttagadásért többet kapni mint egy betöréses lopásért, a diktatúra előszobája.

Szerintetek normális.

Normális ésszel értékelni, hogy megveretnek egy még csak nem is politikai tiltakozás céljából összegyűlt tömeget egyértelmű kísérlet a diktatúrára. (Szerencsére mind Gyurcsányék, mind az SZDSZ egyszerűen kevés volt ahhoz, hogy folytassa).

Szerintetek normális, hogy kb. 130 demonstrálót behajtanak a gyűlés éppen szétoszló és mit sem sejtő résztvevőibe, egyben lövik is őket gumilövedékekkel.

Az a gond, hogy ballib oldalon mindenki normálisnak számít, a legprimitívebb kommunista és a legszélsőségesebb liberális is. Demokratáztok, miközben az MSZP-ben Gyurcsány ugyanúgy pénzért, ígéretekkel vette meg a szavazatokat, mint az SZDSZ-ben Fodor vagy Kóka.

Sublagéder (törölt) 2013.03.11. 09:38:40

Emberek!
Az volt már, hogy PINA?

regress 2013.03.11. 09:42:30

@Fejesrob: nem,az a normális ha a fideszőrségbe előnyt jelent ha valaki gyilkos.és ezeket ráengedik a diákokra

Muzsikok közt 2013.03.11. 09:49:05

@nu pagagyí: Ja ma azok sírnak a reform ellen akik anno 90ben azt hitték örökre a tsz elnökök országa maradunk.

klóbnibolcni (törölt) 2013.03.11. 09:49:29

@Fejesrob: "Az a gond, hogy ballib oldalon mindenki normálisnak számít, a legprimitívebb kommunista és a legszélsőségesebb liberális is. Demokratáztok, miközben az MSZP-ben Gyurcsány ugyanúgy pénzért, ígéretekkel vette meg a szavazatokat, mint az SZDSZ-ben Fodor vagy Kóka."

Most az összes jól fizetett állami "munka"-helyen fidesznyik párt-katona dőzsöl, gondolom gyurcsány, kóka tette oda őket!

Sublagéder (törölt) 2013.03.11. 09:56:34

@Fejesrob:
Leg undorítóbb mikor mikor az kommunistázik legjobban akinek a "háza ég"
Légyszíves nézz már körül a mostani hatalmi vezetésben egy hangyányit, úgy MSZMP ügyileg, álszent képmutató tahó.

Muzsikok közt 2013.03.11. 10:09:14

@Sublagéder: Az hogy a fideszben vannak mszmp-sek azt jelenti hogy a demokrácia jegyében cseréljük a fideszt az mszmp-re?

Elijah_Baley 2013.03.11. 10:32:57

szánalmas ez a vergődés, a hülye is lássa, h a fidesz kritikán aluli belorusz stílust nyom (nem balkáni, azok ettől mind progresszívebben és europaiabbak), de ebből azt a következtetést levonni h akkor szavazzunk a másik poszt mszmp-s arcra, finoman szólva is meglepő konklúzió

Muzsikok közt 2013.03.11. 10:43:10

@De gustibusaut bene, aut nihil: Egyetértünk. Ezért bolsi aki a fideszt le akarja váltani.

Elijah_Baley 2013.03.11. 10:43:10

@Sublagéder: még nem, de már hiányzott, nagyon!

Elijah_Baley 2013.03.11. 10:54:33

@Zuckerbrot: ez ugyanaz a logikai bukfenc, csak a másik oldalról :)
én nagyon szívesen leváltanám a fideszt, épp csak nincs kire...

kyanzes (törölt) 2013.03.11. 11:03:48

Sőt, napra pontosan 28 éve lett Mihail Gorbacsov főtitkár.

Napra pontosan 68 évvel ezelőtt a japánok nagyarányú kamikaze támadást indítottak a csendes-óceáni amerikai flotta ellen az Ulithi atollnál (Operation Tan No. 2.)

Biztosan relevánsak ezek az események is.

Larry Silverstein 2013.03.11. 11:12:19

Gondolom a poszternek nem volt éppen erőssége a történelem ha a Sztálin előtti időket jogállaminak meséli.

2013.03.11. 11:49:15

Ez a millió ez konkrétan ki is? Te, a Jani meg az Ottó?
Olyan ez, mint amikor az egér meg az elefánt megy át a hídon, s az egér odaszól az elefánnak: Hallod Jumbó, hogy dübörgünk?

2013.03.11. 11:50:58

@pocakos focisla: Nem szar ennyit nicket fejben tartani? Vagy oda vannak írva a monitor szélére?

öt görög 2013.03.11. 11:56:24

osszodúró váffánkúló

laci_52 2013.03.11. 11:58:07

"Most Oroszország vagy Svédország között lehet választanunk"

Ez nem így van!

Csak rossz és még rosszabb között tudunk választani. Nem megy jó irányba az Orbán-kormány, de már tudjuk, mit várhatnánk a másik oldaltól: nem sok jót.

Ilyen a politikai elitünk: nem az ország és népe érdekében működik, hanem csak a saját hatalmára és zsebének megtömésére törekszik, pártállástól függetlenül.

pocakos focisla 2013.03.11. 11:58:25

@_zulu_:
Ezt a nickem csak ott használom, ahol cenzorkodik a komcsi blogger, és a másik nickem letiltotta.

Annyit viszont elárulok, hogy nem kell több account, a több nickhez.

s 2013.03.11. 12:06:53

"Már most, az elején leszögezem: ez a mi mostani folyamatunk nyilvánvalóan nem fog eljutni a Gulagig"

Nagyon bízol benne. Várd csak ki a végét.

Maitre 2013.03.11. 12:49:27

"Ez a mi készülődő diktatúránk – és diktátorunk – sokkal kisebb, fakóbb (értsd: nem vörös, csak narancsszín), "

Igen, nagyon éleselméjű észrevétel. Hiányoltam belőle az "élei is gombölydedebbek" jelzőt, elvégre nem csillag, hanem kör. És lehetett volna valami utalás a békaemberekre is, hátha ne m érti meg mindenki.

Maitre 2013.03.11. 12:52:17

Bajnaiék egyébként eléggé esélytelenek. Ha sokat ficeregtek, legfeljebb egy mssszív eu-s felügyeletet kapunk majd, ami már nem csak a pénzügyekre fog kiterjedni... aztán pár hülye miatt mi leszünk majd európa nácijai. Az biztos jobb lesz.

Larry Silverstein 2013.03.11. 13:03:02

@Maitre: Ha sokat ficeregtek, legfeljebb egy mssszív eu-s felügyeletet kapunk majd

- Legalábbis ez az álmod. Az egyetlen felügyelet a deficiteljárás amivel a szocik gazdálkodását díjazták...:DD

Maitre 2013.03.11. 13:18:28

@Larry Silverstein: Inkább kihagynám. Tudod az eu-s átlagcsőcselék semmivel nem különb a magyarnál, és ide börtönőrnek nem az értelmiség, meg az elit jön majd.

Ludovikás Levente 2013.03.11. 13:23:58

"A kormányzati oldal propagandája természetesen mindent megtesz azért, hogy Bajnait összemossa a 2002-2009 közötti szocikkal - ami, valljuk, be, nem is egészen alaptalan… "

Bruhaha, ez jó vicc volt!
Nem teljesen alaptalan hogy az akkori kormány egyik fontos pozícióban ülő miniszterének, aki éppen Gyurcsányhavernak köszönhette a kinevezését, volt valami köze az akkori kormányzáshoz

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.03.11. 13:25:50

Mi a post lényege? Sztalinista a Viktor?
Úgy hallottam, hogy Szatlin kifejezetten rühelte pl. a zsidókat, Viktor meg szereti őket, tehát nem teljesen egyformák... :D

Ludovikás Levente 2013.03.11. 13:28:58

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Orbán példája nem Lenin és Sztálin, az ő példája Chávez és Lukasenka. Ezt egybemosni abszurdum."

Na és Hitler, Horthy, Haynau, Heródes hol marad (hogy csak a H betűseket említsem a sok közül)?

Maitre 2013.03.11. 13:30:18

@Ludovikás Levente: H, mint hungary? Vagy miért H?

mahet 2013.03.11. 13:32:14

"hát ezek is szocik? Jézusom, hát ki akar itt kapitalizmust?"

Ez itt a lényeg, ezért fölösleges megvárni a választásokat. Ha véletlenül sikerülne leváltani a Fideszt akkor is egy baloldali kormányunk lenne. Megint ott lenne a Fidesz ellenzékben, ráadásul most még többet tudna ártani, mint az előző ellenzéki ideje alatt.

www.vg.hu/lapokkepek/cikkek/27000/27549_ados.jpg - ez a 285e tartaná életben az országot... aki még itt marad.

Maitre 2013.03.11. 13:58:20

@mahet: Kapitalista alapon ez úgy nézne ki, hogy az első 3 hónapban megkapod a 285 ezret, aztán a harmadik hónap végén megnézzük, mennyi valós haszont termeltél a munkaadódnak, és ha nincs meg a béred bérköltségestől, akkor megállapítjuk szépen a valós teljesítményedhez a béredet. Amivel meg túl lettél fizetni, azt levonogatjuk szépen.

Maitre 2013.03.11. 13:58:56

... namost, nem tudom, hány frissdiplomásnak lenne meg a minimálbér a negyedik hónapban.

Ludovikás Levente 2013.03.11. 14:06:54

@Maitre:
erre szokták írni, hogy "a teljesség igénye nélkül"

Orbánt már mindenhez és mindenkihez hasonlították ami rossz a világon. sztem egyszerűbb volna abszolút gonoszként aposztrofálni, egy külön e célból alapított vallás dogmatikájában:
Hülye Hungary Hordák Hitlere elleni Vörös Fény Szeplőtelen Jedi Lovagjainak Egyháza

Maitre 2013.03.11. 14:12:31

@Ludovikás Levente: Miért pont Vörös Fény? A Kékfény sokkal jobban hangzana. :)

Ludovikás Levente 2013.03.11. 14:15:37

"azt is jól tudják, hogy ennek a támogatásnak olyan ára lenne, ami véglegesen, egyszer s mindenkorra lezárná a jól ismert szoci mutyiutakat"

Gyerekek, ti még nagyon éretlenek vagytok, most komolyan. Azt hiszitek, egy 6 évtizeden keresztül virágzó, generációkon keresztül mélyen beivódott és hétköznapi szinten rögzült rendszert meg lehet szüntetni csak valami egyszeri paktummal?

És azért tegyük hozzá, hogy ennek a rendszernek bajnai is része volt, sőt most is a része, egzisztenciálisan függ ő is a rendszer hatékony működésétől

Gyerekes vágyálmok, rózsaszín ködös elképzelések

Ludovikás Levente 2013.03.11. 14:18:36

@Maitre:
A poszt írója érezhetően a szívén viseli a bolsevik mozgalom becsületét, neki akartam valami kedveset kitalálni. Merthogy volt ugye a jó bolsi mozgalom, a drága jó Lenin bácsival, amit a rossz Sztálin elrontott. Így mesélték neki kiskorában

Maitre 2013.03.11. 14:19:31

@Ludovikás Levente: Erre az egzisztenciális függésre azért ne vegyél mérget. Ha jól emlékszem, a Comunbián tanított, ahol valószínűleg röhögve keres annyit, mint egy magyar miniszterelnök.

Tulajdonképpen nem tudom miért volt hajlandó visszajönni, szerintem a háta közepére sem hiányzik neki ez az egész cirkusz. Minden esetre azért szép tőle.

Maitre 2013.03.11. 14:20:11

@Ludovikás Levente: Á értem. Tőled is nagyon szép ez. :D

Ludovikás Levente 2013.03.11. 14:45:36

@Maitre:
Vendégelőadó volt Charles Gáti prof meghívására. (Gyengébbek kedvéért: C G a legbefolyásosabb lobbistája a magyarországi szoclibeknek az amerikai hatalmi körökben.) És ezzel be is zárul az a kör, amiről már megírtam a véleményem

Larry Silverstein 2013.03.11. 14:45:42

@Maitre: Igen, nyilván a 2 hónapos előadási időszak bevételéből lett többszörös milliárdos Bajnai

hvg.hu/itthon/20110414_bajnai_gordon_new_york

Arányok, a fránya arányok.

Maitre 2013.03.11. 14:49:57

@Ludovikás Levente: Vannak lobbistáink amerikában?... Nemár. És miért nem lobbiznak? :D

@Larry Silverstein: Meg az a fránya időrend. :D

Larry Silverstein 2013.03.11. 15:01:47

@Maitre: Ja tehát keresett a bolsikon pármilliárdot, a columbián talán 6 milliót. Na kinek elkötelezett?

mrZ (törölt) 2013.03.11. 15:09:35

@mahet:
Az a 285 ezer fő nagy része az államtól kapja a fizut, bírók, ügyészek, állami érdekeltségek vezetői, polgármesterek, képviselők, hivatalnokok, tanácsadók, és mindezek személyi sleppje. A maradék sem kapná mert nem lenne kinek eladni vagy kivel termeltetni.

Larry Silverstein 2013.03.11. 15:13:54

@mrZ: Azt a 2010es adózási táblát lehetett volna már frissíteni az még a maszop féle kulákellenes adórendszert mutatja.

Maitre 2013.03.11. 15:30:02

@Larry Silverstein: Szerintem most már csak Svájcnak. :)

Ludovikás Levente 2013.03.11. 23:44:36

@Maitre:
Dehogynem lobbiznak. Gati volt például a legfőbb szószólója a Magyarország elleni szankciók bevezetésének tavaly januárban
süti beállítások módosítása