2012.04.14. 15:22 Szerző: Đđ

Feri huszár bukása

"…Rajta lovasbrigád!" -
félnek-e a katonák?
Nem, noha tudja mind,
parancsa: botlás!
Nem dolguk a felelet,
se kérdezni, hogy minek,
dolguk: ott halni meg…”

Alfred Tennyson: A könnyűlovasság támadása (Tellér Gyula fordítása) – 1854

 

Posztunkkal sem „fikázni”, sem „magasztalni” nem akarjuk Gyurcsány Ferencet. Igazából a poszt nem is róla, hanem a történetéből a jövőnkre nézvést levonható-levonandó tanulságokról szól. Kérjük, így olvassátok! 

 

Ma három éve, 2009. április 14-én adta át Gyurcsány Ferenc a kormányzást Bajnai Gordonnak. Ez volt a rendszerváltás azóta is legtöbbet vitatott kormányfő-cseréje és maga Gyurcsány a legvitatottabb és a legtöbbször és a legtöbbek által átértékelt miniszterelnök. Ő eddig az egyetlen, akit „futó” kormányfőként újraválasztottak – és ezzel, az újraválasztásának körülményeivel tulajdonképpen már benne is vagyunk a vele és kormányzásával kapcsolatos dolgok sűrűjében.

Pártos és üzleti karrierjével már sokan foglalkoztak – mondhatni: Gyurcsány élete a csepp, amely magába sűríti a magyar tengert a ’80-as évek közepétől-végétől. Benne van az egész magyar politika, társadalom és gazdaságtörténet, kicsiben. Személye igazán akkor kezd érdekessé válni, akkor emelkedik ki a számos, az MSZMP/MSZP-konglomerátumban sajátos üzleti és pártkarriert befutott személy közül, amikor (valamikor talán 2003 táján) egyre többen kezdtek rá felfigyelni, egyre többen kezdték úgy érezni vele kapcsolatban, hogy valami újat testesít meg. Mindenek előtt (és ez fontos a politikában!) nem úgy nézett ki, mint a szoci politikusok standard modellje: nem úgy, mit egy ’80-as évekből itt ragadt TSZ-elnök. És a stílus, ahogyan beszélt, sem vágott egybe a „Kedves elvtársak, elvtársnők, barátaim!...” közegében és stílusán szocializálódott szocialistákéval…

…Aztán, egy, a párton belül gondosan eltervezett folyamat révén 2004 szeptemberében a miniszterelnöki székben találta magát – egy nem éppen sikeres és főként a gazdaság és az államháztartási reform területén oly keveset felmutatni képes, kétéves időszak után. Még bő másfél év volt a következő választásig, 2006 áprilisáig – és hát persze: a szocik maradni akartak a hatalomban. Igazából ez volt az a korszak, amikor kiépült és beindult a „nagybani” pártközpontú korrupciós nagyüzem – ehhez képest a rendszerváltó évek pártszékházas, olajszőkítős időszaka kispálya volt. A két nagy óriás, akikhez a népemlékezetben ez kötődik, Puch László (MSZP) és Simicska Lajos (Fidesz). Mondhatni: egyfajta kettős hatalom épült ki Magyarországon, éspedig „vízszintesen és függőlegesen is”. Vízszintesen kialakult a két nagy politikai tábor, a ballib (ez sok szempontból egyként kezelhető) és a Fidesz, függőlegesen pedig a parlamentben és a kormányban folyó nyilvános politizálás felett a nagy gazdasági érdekkörök hatalma. A vízszintes osztás erőteljes, látványos és szimbolikus is volt: valaki vagy ide, vagy oda tartozott. Ellenben a függőleges más képet mutatott: ott, a nagy érdekkörök bizony kooperáltak egymással. Mondhatjuk: ebben az időszakban vált el a tényleges és a nyilvános(ságnak szánt) politika egymástól.

Sokan gondolták úgy 2004-2005 körül, hogy „Gyurcsány más!”. A 2005 őszén induló választási kampányban egy kifejezetten modern világban gondolkodó politikus figuráját hozta, aki bevezette a „nyugatos” és „progresszív” fogalmakat a magyar közbeszédben. (…És, későbbi tetteivel – no meg azzal még inkább, amit nem tett – le is járatta ezeket; emiatt mi magunk is nem minden rossz érzés nélkül választottuk és használjuk a „progresszív” jelzőt blogunk nevében… Ám ha hagyjuk, hogy ilyen-olyan politikusaink ellopkodjanak maguknak, aztán tönkretegyenek szavakat, és utána már nem is használjuk ezekeket, akkor a végén itt fogunk állni némán…)

Gyurcsány Ferenc 2005-’6-ban egy „modernnek látszó tárgy” volt – és a magyar politikai közeg, a magyar társadalom még nem volt olyan érett (és gyanakvó), hogy mögé nézett volna ennek. Nem gondolkodott el a magyar választó akkor (még) azon, hogy vajon lehet-e igazán modern valaki, aki egész tudatos életében a szocialisták között élt, létezett, működött: megismerte őket, a gondolkodásmódjukat, a módszereiket – és ezek után, e tapasztalatok birtokában is úgy gondolta: a modernizáció során majd bártan, nyugodtan támaszkodhat miniszterelnökként erre a közegre és azokra az emberekre, akik e közeget vezetik.

Gyurcsány nagyon akart 2005-’6-ban miniszterelnök lenni. Első „félperiódusát” csupán előjátéknak tekintette: az igazi kormányzást 2006-tal akarta elkezdeni. Így könnyű szívvel „hazudott éjjel és nappal” a magyar gazdaság 2005-ös állapotairól, az államadósságról, stb. Úgy fogta fel, hogy mindezt, mint áldozatot, azért vállalja fel, hogy utána „tényleg modernizálhasson”, hogy tényleg kivezethesse Magyarországot a bajból és tényleg új pályára állíthassa. És persze: ehhez győznie kellett 2006 tavaszán! Ennek rendelt alá mindent…

…Akár be is jöhetett volna neki. Illetve: nem!

Akkor jöhetett volna be neki, ha:

·          Valóban lett volna egy komplex modernizációs programja. Olyan program, amely nem csupán szlogeneket és óhajokat tartalmaz, hanem működő módszereket arra, hogy miképpen lehet és kell egy (bocsánat a jelzőkért) „paraszti-hűbéri-vazallus” társadalomként működő népből modern, tervezni, szervezni, előre gondolkodni szerető, polgári mentalitású népet csinálni. És mindezt azért, hogy legyenek valódi vállalkozóink, hogy lehessen erős, az országot eltartó versenyszféránk (ha már egyszer ’89-től kapitalizmust akartunk játszani!).

·          Lettek volna ehhez szövetségesei, lett volna (pártbeli) hátországa. Ehhez az kellett volna, hogy annak a pártnak a vezetői és a „párttömeg” is érdekeltnek érezték volna magukat egy modern, teljesítményorientált – „meritokrata” – magyar társadalomban.

·          Ha munkatársai kiválasztása során/útján létrehozott volna egy kőkemény élcsapatot: az ország legjobb szakembereiből.

·          Ha le tudott/le mert-/le akart volna számolni párton belül mindazokkal a vezetőkkel, akik később majd a bukását okozták. És persze, ha a másik nagy politikai táborból is „utoléri a végzet” mindazokat, akik azt törvény, jog és igazságérzet alapján megérdemelték volna.

Mindez nem volt meg 2006-ban, amikor a második miniszterelnöki periódusa kezdődött.

Gyurcsánynak nem volt szerencséje a második periódusával. De tudjuk: szerencséjük csak az arra előzetesen felkészülteknek lehet. Gyurcsány pedig nem készült fel, sem tervvel, sem tervezni képes saját stábbal.

Az őszödi beszéddel elszámította magát. Pontosabban: nem is értem, hogy mi másra számított, mint ami történt? Kiállt 180 nettó ellensége elé – és elmondta nekik, hogy „Nektek végetek van és az fog veletek végezni, amit én csinálok!” Ennyire magabiztos volt a választási sikere után? Ennyire öntelt volt? Ennyire naiv? Nem gondolat végig, mi is történik majd azokban az emberekben, akiknek a világuk végéről szónokolt? És arra sem gondolt, hogy mivel nincs igazi, saját és kizárólag hozzá lojális stábja, bizony már a beszédre való készülés ki fog szivárogni a vele a párton belül nem szimpatizálók felé? Vagy talán azt képzelte, hogy az a karizma, ami hatott a szociszimpatizáns kisnyugdíjasra, vagy esetleg a modernitáspárti szakértelmiségire, majd Puch Laci bácsit is le fogja nyűgözni és „Dicsőség felségedet szolgálnunk!”-kiáltással mellé állnak a teremben lévő ős-szoci ősbölények? Vagy: netán épp a „tanácsadói” vezették meg? Ők bíztatták - nyilván/talán a mögöttük álló ősbölények sugallatása – hogy Feri rohanjon csak neki az ellenséges ágyútűznek, mint a könnyűlovasság tette a krími háborúban? Nyilvánvaló, hogy a pártbeli ellenfeleinek kellett egy apropó, egy hiba, egy támadási felület. És talán gondoskodtak is egy ilyenről, felheccelve-felbíztatva az amúgy is krakéler természetű, „huszáros”, rohamozni szerető, „ki-ha én-nem?!”Gyurcsányt…

…„Aztán - no, hisz úgy volt! aztán elesett!*: 2006. szeptember 17-én nyilvánosságra hozták „valakik” az őszödi beszédet – persze előbb manipulálva és ezzel beindították a már jó előre eltervezett, végső célként Gyurcsány politikai ellehetetlenítését célul kitűző kampányt.

E kampány érdeke volt mind a már említett szoci bölényeknek, mind pedig a hatalomra borzasztóan éhes Fidesznek – és mind a szocik, mind a Fidesz abban voltak érdekeltek, hogy maradjon fenn továbbra is az a pártfinanszírozásra, korrupcióra és közpénz-magánvagyonosításra alapuló rendszer, amelyet már egy ideje mindketten olyan szépen üzemeltettek. Ha véletlenül, minden felkészületlensége ellenére Gyurcsánynak mégis összejött volna valami ezen túllépő szisztéma, akkor mit kezdett volna ez a két, nem ritkán összedolgozó csapat?

Magyarországon 2006 őszére egységfront alakult ki: "Gyurcsány monnyon le!"

…És itt bosszulta meg magát a „tervtelenség” és a „stábtalanság”. Ha egy hadvezérnek sem haditerve nincs, nem pedig olyan vezérkara, amelytől megfelelő tanácsokat kaphatna, ha az eredeti terv mégsem működik, akkor az onnantól már nem háború, hanem menekülés. Gyurcsányék nem tudták azzal maguk mellé állítani a teljesítményelvű fiatalokat, hogy „Van szakszerű programunk!”. Igazából Gyurcsány meg sem szólította ezt a nem kis létszámú és meglehetősen aktív réteget. Nem kért tőlük tanácsokat, nem vonta be őket a programalkotásba és nem támaszkodott rájuk a hatalomban sem. Ők pedig, a valóban nyugatosak azt látták, hogy Gyurcsány becsapta őket. Ugyanazokkal akar kooperálni, akik már Horn mellett is ott álltak és kiderült számukra, hogy ugyanaz a tervezetlenség, koncepciótlanság jellemzi őt is, amit ők annyira utáltak.

…Jött a „Minden héten egy program!”-korszak. De ez már csak a vég felé való botorkálás volt: 2007 elejétől az egész magyar politikailag aktív társadalom Gyurcsány bukásával kalkulált. Vizitdíj-népszavazás, örökös szélsőjobbos cirkuszok, kordonbontás, - ráadásul a betörő világgazdasági válság is! És mindezekkel szemben egy teljes kormányoldali-kormányfői tehetetlenség, ötlettelenség és eszköztelenség. Pedig hát…! Pedig hát Magyarország miniszterelnökének kezében – elvileg – óriási hatalom van. De csak akkor, ha van elegendő ember, aki benne működőképes jövőt lát. Gyurcsányt 2005-2006 fordulóján erősnek és magabiztosnak látta a választók többsége – egy évvel később pedig sírós roncsnak. Ugyan ki akarna egy sírós roncsra bízni jövőt és országot?

Gyurcsány „elkúrta” az őszödi beszédet: ugyanezeket az igazságokat (mert azok voltak!) nagy nyilvánosság előtt kellett volna elmondania, hogy hallhassa és megérthesse minden magyar polgár. És amikor a titkos beszéd kiszivárgott, megint csak „elkúrta”, hogy nem tudta, nem merte használni a hatalmát – mert meglepődött, hogy a titkos beszéd nem titok, hogy a pártja nem áll szilárdan mögötte, hogy a nép, amely néhány hónapja ünnepelte, most utálni kezdi – és elment a magabiztossága, amely kellett volna ahhoz, hogy merjen élni a hatalmával

2009 tavaszáig bírta… Március 21-én bejelentette lemondását és ma három éve, a „többedik fordulóban”, nyolcadik jelöltként** a miniszterelnökséget végül elvállaló Bajnai jött: ideiglenesen, egy szükséghelyzetben, egyetlen évre. A szocik pedig kaptak még egy „szép évet”… talán és remélhetőleg: az utolsót

..De talán lett volna még egy esélye Gyurcsánynak: ha tanul a saját tévedéseiből és pótolja a hiányosságait – de egyiket sem tette! Nem lépett ki idejében az MSZP-ből, mondván: „Én komolyan gondoltam és gondolom, a modernizációt – mi közöm hozzátok?” Nem mert rögtön új erőt alapítani – legkésőbb 2010 nyár végén-ősz elején. Persze: ő igazából soha a nulláról semmit el nem kezdett, fel nem épített a semmiből. Ehhez is magabiztosság kellett volna: önbizalom – ami odalett a 2006-os tüzekben.

Ha mert volna új utakra lépni, és idejében és azonnal meghívja a csalódott, magukat (általa is) elárultnak érző fiatalokat, akkor lehetett volna még egy esélye - talán… De úgy, ahogy végül is megcsinálta, már nem. Előbb csinált egy MSZP-frakciót – „kint is vagyok - bent is vagyok…”, de ebbe is csupa leharcolt, eredeti gondolatokat hozni képtelen alakot szervezett be. Nem nyitotta ki a kapukat: nem mondta, hogy „Alkalmatlanokkal és hülyékkel még egyszer nem veszem körül magam!” Nem: vitte Molnár Csabát, szegény "nagyon-nagyon öreg" Vitányit – és meghívta Szűcs Erikát. …Ezek után ki lenne olyan bolond a valóban modern és tehetséges fiatalok közül, hogy odaállna magát égetni közéjük?

Gyurcsány úgy indult el 2004-ben, hogy „belovagol a Történelembe”. Nem sikerült neki – és most már nem is fog

…Van-e tanulsága a Gyurcsány-sztorinak?

Igen!

Még egyszer nem szabad belekezdeni egy olyan kormányzásba, ahol a majdan a hatalmat átvevők nem tették meg az összes szükséges előkészületek és ahol maga a miniszterelnök sincs igazán tisztában országa és az általa vezetni vállalt nép valódi állapotaival. Nem szabad úgy elkezdeni a kormányzást, hogy nem végezzük el előtte azt a munkát, ami majdan a jó kormányzás alapja lenne. Ha kormányozni akarunk, akkor ahhoz azonos érdekű és azonos mentalitású szövetségesek kellenek: közülük kell kiállítani a „vezérkart” is. Nem szabad úgy belevágni az ország megújításába, hogy olyanokat (erőket és személyeket) „veszünk be a buliba”, aki magukban vagy nem értik, vagy nem értenek egyet azzal, amit tenni kell: félszívvel nem lehet „forradalmat csinálni”!

 

Zárásképpen álljon itt Franz von Suppé híres műve, a Könnyűlovasság-nyitány, egy másik „nagy rohamozó”, Herbert von Karajan vezényletével. A népszerű részlet 5.44-nél indul, aki csak azt szeretné meghallgatni – mint Gyurcsány is: csupán a neki tetsző hangokat…:

https://www.youtube.com/watch?v=bzc6BFAVgRo&feature=related

 

 

*          Arany János: Szondi két apródja – 1856. június

**        Surányi György, Glatz Ferenc, Vértes András, Takács János, Bokros Lajos, Békesi László és Gráf József után jelölte az MSZP Bajnait

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr254427926

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kövér László szerint az ellenzéknek nincs helye a parlamentben 2012.04.14. 17:07:18

Ezt mondta Schmitt lemondása után: “… az önmagában méltatlan, hogy a tőlem balra helyet foglaló képviselő hölgyek és urak egyáltalán itt ülhetnek ebben az országgyűlésben.” Mit lehet erre válaszolni? Talán azt, hogy az MSZMP Központi ...

Trackback: Kalapjával tarháló koldusként ábrázolja Orbánt egy cartoonstock oldal 2012.04.14. 17:03:49

Most akkor ki miatt is van rossz híre Magyarországnak? Ki miatt kell szégyenkezni külföldön, ha magyarok vagyunk? A képet Marian Kamensky rajzolta, a drága miniszterelnökünkről készült karikatúra akár 1850×1550 pixeles méretben is letölthető, a mé...

Trackback: Miért nem állt szóba Obama elnök Schmitt Pállal Koreában a nukleáris biztonsággal foglalkozó csúcstalálkozón? 2012.04.14. 17:00:08

Állítólag ez a beszélgetés történt Obama és a titkára között, amikor közelített feléjük  Schmitt Pál: Titkár (súgva): – Ő a magyar köztársasági elnök (angolul: president). Obama: – A Magyar Köztársaság elnöke? (president of the Hungarian Re...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kampfkoloss 2012.04.14. 16:42:53

Ne haragudj, nem tudnál kisebb betűvel írni, esetleg még kisebb sorközzel, hogy a kis betűk a kis sorközök által, így egymásba folynának, úgy talán még kevésbé lehetne fogyasztani a tartalmat, mint ahogy most van!

hillman. 2012.04.14. 16:58:47

"Még egyszer nem szabad belekezdeni egy olyan kormányzásba, ahol a majdan a hatalmat átvevők nem tették meg az összes szükséges előkészületek és ahol maga a miniszterelnök sincs igazán tisztában országa és az általa vezetni vállalt nép valódi állapotaival."

Akkor nincs kire szavazni. Jöhetnek vissza az osztrákok. Ők legalább értették a dolguk.

Éljen a Császár! Halál a lázadókra!

laci_52 2012.04.14. 18:05:35

Gyurcsány egy össze-vissza hazudozó politikai kalandor. Ilyen politikusokra nincs szüksége az országnak. Remélem, néhány éven belül el is tűnik a süllyesztőben.

Jegkoko 2012.04.14. 18:19:30

@laci_52: Miért talán a vitya egy fokkal is jobb?Arról nem is beszélve, hogy már az adót is meg adóztatja 2x is.Emlékszem annó ha a gyurcsány bejelentette , hogy a kenyér árát 2ft al növelni fogják, másnapra az egész országban tüntetések voltak , ezzel szemben most mindenki tűri , hogy a vityáék hónapl hónapra egyre több pénzt nyuljanak le az emberekről.

tiborc2008 2012.04.14. 18:19:38

Egyszerűen érthetetlen, hogy egy ország csak ilyeneket képes kitermelni.
Szánalmas.
maszopp is, fityesz is.
Szervezett bűnözés A és B csapata.
Ma se jobb, a fityeszidióták által megszállt államigazgatás elkúrja amit csótányék meghagytak.

vakapad 2012.04.14. 18:27:44

Hát azért a politika nem csak vágyak kérdése, hanem valahol szakma is.
1./ Gyurcsány sohasem állt sziklaszilárdan az MSZP élén, ezért állandó kompromisszumokat kellett kötnie. Azzal a hatalommal, ami volt neki, élt, ami nem volt neki, azzal nem tudott, mert nem is lehetett, ezért ostobaság ez utóbbit számon kérni rajta. Más párttal nem volt esélye a hatalom megszerzésére, ezért a kompromisszumokra rá volt kényszerítve.
2./ Az őszödi beszédet mindennek minősítették már, csak annak nem, ami. Gyurcsánynak rá kellett ijeszteni a frakcióra, hogy a megszorításokat és a reformokat megszavazzák (sikerült neki). A gyerek leszidása, hogy pl. jobban tanuljon, otthoni, belső, másra nem tartozó ügy. Ilyenkor az ember hajlamos olyanokat is mondani, hogy eddig én is hülye voltam, de majd most! Viszont ez nem jelenti azt, hogy a szülő tényleg hülye.
3./ Gyurcsány naiv volt abból a szempontból, hogy nem is gondolt a kicsempészésre. Ezzel vágta el magát örökre. Aki kicsempészte, az Gyurcsánnyal együtt magát is főbelőtte, de ő meg erre nem gondolt. Gyurcsány bukása persze törvényszerű (mégpedig saját hibából - ha nem Őszöd révén, akkor mással előbb-utóbb úgyis bukik), az emberek sohasem arra gondolnak, hogy mi lesz holnap, hanem arra, hogy mi legyen ma.
4./ Az MSZP-hez azért ragaszkodott a legutolsó pillanatig, mert valamilyen esélye a politikába való beleszóláshoz csak azzal volt. A DK-val már nincs, akárkiket is sikerül maga köré gyűjtenie.
5./ Miniszterelnöknek ő lenne a legjobb, de erre már semmi esély sincs.

Agent Cooper 2012.04.14. 18:39:56

Szarul hangzik, de akkor legalább még az akarat megvolt a modernizációra, meg a progresszivitásra.
Ma már az sincs. Múltba nézés, az van helyette, jövőképe a mostani kormánynak nulla.
A pofánkba hazudás az alap, nemhogy tüntetünk, hanem elnézzük nekik, sőt a hardcore hülyék Békemenetelnek is.

laci_52 2012.04.14. 18:41:49

@Jegkoko: Nem azt írtam, hogy a Viktor jobb(nem is jobb). Én csak a Gyurcsányt minősítettem...

Kerek négyszög 2012.04.14. 18:45:05

@Jegkoko: ".Emlékszem annó ha a gyurcsány bejelentette , hogy a kenyér árát 2ft al növelni fogják, másnapra az egész országban tüntetések voltak , ezzel szemben most mindenki tűri , hogy a vityáék hónapl hónapra egyre több pénzt nyuljanak le az emberekről. "

Azok a tüntetések, zavargások mögött a háttérben szervezői tevékenység volt. Erre cáfolhatatlan bizonyíték, hogy most sokkal súlyosabb megszorítások vannak, mégis tűri a jónép. Gyurcsány alatt tized ennyiért is már gyújtogatások indultak. Ugye milyen érdekes?

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2012.04.14. 19:17:24

"Magyarországon 2006 őszére egységfront alakult ki: "Gyurcsány monnyon le!"

Ha így történt volna, le is kellett volna mondania abban a minutumban. De nem így történt. És ez többek között orbán rossz taktikájának volt köszönhető, aki az "ultimátummal" elérte, hogy a mszp-szdsz beálljon gyurcsány mögé. Így aztán "egységfront" igazából csak a fidesz-szavazókból a radikál-jobból és a nem elkötelezett választók egy részéből alakult ki. Igaz így együtt messze felülmúlták a baloldal támogatottságát. És innen már nem volt megállás lefelé.

Ami pedig az öszödi beszédet illeti, én továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy aki ilyen beszédet elmond (akár nagy nyilvánosság előtt, akár nem) annak igenis le kell mondania. Van határa a cinizmusnak és a pofátlanságnak is. Ha valami, hát ez fog véget vetni az orbán-kormánynak is. A kérdés csak az, hogy mikor.

Várúr 2012.04.14. 19:24:36

@légycsapó:
Nem gondolod, hogy az emberek a légycsapót mostanában okkal nem használják? Nem gondolod, hogy Furcsány idején számos súlyos okból csapkodtak? Nem gondolod, hogy "Vityáék" (csökkenő,de stabil) népszerűsége több, mint Furcsány-gyűlölet és kommunikáció? Nem gondolod, hogy fenti ballib vagy fene tudja milyen kommentek a "jónép" mélységes megvetését tanusítják? Nem gondolod, hogy az emberek tisztában vannak a rájuk szakadt 22 ezer milliárdos államadósság iszonyú terheivel, az országból kivitt profit nagyságával, a rablóprivatizáció súlyos örökségével, az EU ostoba és kontraproduktív kettős mércéjével, az izlandi, ír, görög, spanyol válság súlyos következményeivel, általában az európai válság hatásaival?
KÖltői kérdések, de hátha valaki elgondolkodik rajtuk.

genyamagyar 2012.04.14. 19:33:16

@Várúr: Én elgondolkodtam. Arra a következtetésre jutottam, hogy te tényleg debil vagy.

Gyurcsányt furcsánynak hívod? Tudod mit? Hívd Orbánt "Szopjának".

2012.04.14. 19:38:48

orbán kb 50 szer emelt adót, a sleppje szétlopja az országot, minden fiatal menekül külföldre, a nép fele éhezik, az ország a bedőlés szélén tántorog, ki a faszt érdekel egy 3 %-os párt vezetője
minek gyurcsányozni állandóan, lassan már az óvodai székét is keresitek, hátha van rajta karc

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.14. 19:56:49

Gyurcsány már csak egy sikertelen kísérlet a történelem lapjain!!!

Pszt! 2012.04.14. 20:01:42

Csak azt tudnám miért rettegnek még mindig a fideszesek a Gyurcsánytól?

Pontos 2012.04.14. 20:16:15

Én nem értékelem át: az elmúlt húsz év legnagyobb kártevője volt. S azzal, hogy kétharmadhoz jutatta Orbánt, még rátett egy lapáttal.

Pontos 2012.04.14. 20:17:23

@Pszt!: Dehogy rettegnek, ő a nyerő emberük, vele lehet riogatni a szavazókat.

flippant 2012.04.14. 20:32:24

@Pontos: Egy forgatókönyv szerint zajlott minden. Ma már tudjuk, hogy a bolsevikok 8 éves országromboló ámokfutása szándékos volt, mint a 2006-os szándékos fidesz bukás is (pl. gyurcsány-orbán vita, ahol orbán szándékosan gyengeelméjűnek tetette magát). Amiatt, hogy biztos legyen a mostani fidesz győzelem, mert

fidesz = mszp

egyik kutya, másik eb

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2012.04.14. 20:38:01

Szerintem meg az a tanulság, hogy ebben az országban politikus nem tud megbukni. Milyen bukás az, amikor Gyurcsány még mindig ott veri a nyálát a parlamentben, SP meg élete végéig szívja parazita módjára a közpénzt és kapja a juttatásait. Szeretnék én ilyen bukott politikus lenni.

Várúr 2012.04.14. 20:39:29

@genyamagyar:
Én gondolkodás nélkül oda jutottam, hogy tökéletesen azonos vagy a nicked első felével.

Lacdelo 2012.04.14. 20:44:44

A Fidesznel kartekonyabb part meg nem volt Magyarorszagon hatalmon (legalabbis a rendszervaltas ota). :(

bIQa 2012.04.14. 20:55:37

A politikai pártoknak éppúgy megvannak az életciklusai, mint a vállalatoknak. Az ifjonti kezdeményezés idővel szenilis hülyeségbe fullad, aztán jön a csőd vagy a felvásárlás. Az MSZP-n már egyik sem segít, önmagát túlélte, bokáig lejáratódott, jelenleg éppen saját belső ellentmondásaival küszködik reménytelenül. Az agyalágyult nyugger szavazói tartják életben, ameddig ők is életben vannak, aztán konyec.

earlyrat 2012.04.14. 21:02:08

@Pszt!: nem rettegnek, használják őt.
8 év mszp után meglátjuk milyen lesz ez a 8 év. még csak 2 év ment el a 8-ból.

nu pagagyí 2012.04.14. 21:08:19

Sok igazság van a posztban. De azért ne írjuk le Gyurcsányt. Ha le akarja itt váltani valaki Orbánékat kénytelen lesz vele is szövetséget kötni. A sorsa jól mutatja a társadalom jelenlegi állapotát. Pillanatnyilag gazdasági maffiák és könnyen megvezethető kiszolgáltatott emberek halmaza.
Modernizáció és szolidaritás. Ez az a két dolog ami Orbánék alatt soha sem lesz.

nu pagagyí 2012.04.14. 21:17:40

@Várúr: Hogy elszomorítsalak a rablóprivatizáció csak fokozódik. Egyrészt a régi tulajokat fosztják meg tulajdonától, hogy egy új rablóé lehessen (lásd. MAL 170 milliárdos bírsága), másrészt folyik a piacok eredeti tőkefelhalmozása a lehető legpiszkosabb eszközökkel (közbeszerzések tender nélkül, a földek spekulációs célú kitulajdonítása, az offshore hátterű CBA versenytársainak handikeppje, stb.)
Rablók, fosztogatók rendezik be az országot maguknak, akik népnyúzásból óhajtanak ezentúl megélni.

puffatag 2012.04.14. 21:17:50

@bIQa: téged és a fidess-t meg csak a magyar náci férgek tartanak életben, de nem sokáig

Ludovikás Levente 2012.04.14. 21:20:22

Feri zsoké megpróbálta a lehetetlent: egy vízilóval átugratni a sorompót. Mivel csapnivaló zsoké, a víziló meg nem tud ugrani, inkább ledobta, aztán visszamászott a dagonyába hemperegni. Ferinek meg lett egy saját demokratikus dagonyája

puffatag 2012.04.14. 21:21:50

@nu pagagyí: a várúr nickes fideszdroiddal vitatkozol? ő kósa "mr. 16%" jobbágya

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.04.14. 21:22:57

Ébredj magyar, hí a haza...

Május elején zavarjuk el ezt a bóvlista bandát!

Emberek és polgárok térjetek észhez, ez a megosztó , bóvlista, világ szégyene, orbáni fideszes, nemzeti szar politika, hová vezet?

Simlis snitt után a K Áder János jobb lesz?

Orbán - Gyurcsány takarodj!!!

puffatag 2012.04.14. 21:23:19

@Ludovikás Levente: az a baj, hogy az mszp nevű lamantint nézte vizilónak

genyamagyar 2012.04.14. 21:25:31

@Pontos: "Én nem értékelem át: az elmúlt húsz év legnagyobb kártevője volt. S azzal, hogy kétharmadhoz jutatta Orbánt, még rátett egy lapáttal."

Nos, ezen logikával kijelenthetjük, hogy az elmúlt 20 év legnagyobb kártevője Orbán, hiszen ha jobban kormányoz 1998-tól 2002-ig, akkor nem kerül hatalomra Gyurcsány.

puffatag 2012.04.14. 21:46:08

@genyamagyar: sőt, az elmúlt 100 év legnagyobb kártevői horthy és szálasi (a mai magyar jobboldal idoljai), hiszen miattuk jött a komenista diktyatyura

2012.04.14. 22:23:08

Igy kezdődik ez a buta poszt:
Ma három éve, 2009. április 14-én adta át Gyurcsány Ferenc a kormányzást Bajnai Gordonnak.

Gyurcsány nem adott át semmit Bajnainak. Kipöckölték őt a miniszterelnöki posztból, azok akik oda emelték. Lecserélték őt egy másik strómanra, akinek a pályafutása addig is a nemzetközi nagytőke kiszolgálása volt.
Bajnai mint ember nem olyan nyilvánvaló elmebeteg pojáca, mint Gyurcsány, de talán épp ezért még kártékonyabb! De jó, hogy már nem a ballibek vezetik az országot!

villamos alóli kacaj 2012.04.14. 22:23:11

És három éve fönnakadt nálad a tű?
Vagy rendet raktál az irattárban?
Három év után is ennyi betűt le tudtál görcsölni egy 2%-kos pártvezérről?

nu pagagyí 2012.04.14. 22:26:39

@Lindalinda: Furcsa ez az örömködés ebben a Fidesz által szétkúrt országban. Mondhatnám agyalágyult.

Đđ 2012.04.14. 22:52:40

@villamos alóli kacaj:

Talán elkerülte a figyelmedet a poszt elején álló figyelmeztetés, ezért most úja ideidézem neked:

"...Igazából a poszt nem is róla, hanem a történetéből a jövőnkre nézvést levonható-levonandó tanulságokról szól. Kérjük, így olvassátok!
"
"Ennyi betűt" tehát nem a 2%-os párt vezetője miatt "görcsöltem", hanem a tanulságok okán...

miro1 2012.04.14. 23:00:29

Nézzük csak meg közelebbről azokat a „független”, illetve „magyar-szakértő” jogászokat, akik az elmúlt két évben elmarasztalták a magyar jogalkotás egyes fejezeteit:

Christoph Grabenwarter, osztrák jogprofesszor. Hanna Suchocka, 1992-től a liberális Demokrata Unió miniszterelnöke Lengyelországban. Kaarlo Tuori, aki Pokol Béla tanulmánya szerint „a ’80-as évek elején egy marxista elméleti álláspontról kiindulva jutott el a jog eltérő szintjeinek megfogalmazásához”. Jan Velaers, a sajtószabadság „specialistája”, belga liberális értelmiségi, hazájában politikai botrányhős. Wolfgang Hoffmann-Riem, aki 1999-ben az SPD (szocdem párt) jelöltjeként került a Szövetségi Alkotmánybíróságba (Bundesverfassungsgericht) Németországban. (Schröder alatt az SPD – hasonlóan a Gyurcsány-kormányhoz – neoliberális elveket követett.)

Tehát egy volt-marxista jogtudós, két liberális ex-politikus, és egy szociáldemokrata értelmiségi által jegyzett, nem az Európai Unió intézménye által készített jelentésre hivatkozva próbál ismét beavatkozni a magyar belügyekbe az Európai Bizottság. A demokrácia védelmére. No persze!

Nincs ebben mégis egy kis politika?

villamos alóli kacaj 2012.04.14. 23:13:45

@Đđ:
Három év után már nem a tanulságokat kell levonogatni!
Egyébként meg ki vonogassa le?
- A FIDESZRE szavazók?
- Az ellenzéki szavazók?
- A polgárok, a zemberek, a zembertelenek?...
- A hitelét vesztett, önmaguk árnyékát átlépni nem tudó MASZOP-sok, DK-sok?
- A zöldebbnél is zöldebb LMP-sek?

is 2012.04.14. 23:18:12

érdemes lenne a tényeknek jobban utánanézni:

"Igazából ez volt az a korszak, amikor kiépült és beindult a „nagybani” pártközpontú korrupciós nagyüzem – ehhez képest a rendszerváltó évek pártszékházas, olajszőkítős időszaka kispálya volt."

Az olajszőkítésnél nagyobb buli nem volt. Az ott, akkori pénzben százmilliárdokat vitt el. Minden más kispálya az olajszőkítéshez képest.

"bizony már a beszédre való készülés"

Nem készült rá, ezt is elmondták. Reggel bement jó hangulatban, és délutánra felbaszták az agyát a lehetetlen 180-ak az irreális további kéréseikkel, hogy még hová miket osszon az új kormány.

"nem szabad belekezdeni egy olyan kormányzásba, ahol a majdan a hatalmat átvevők nem tették meg az összes szükséges előkészületek és ahol maga a miniszterelnök sincs igazán tisztában országa és az általa vezetni vállalt nép valódi állapotaival."

Mint azt Orbán megmondta 1989 környékén, Gyurcsány az egyetlen értelmes ember a KISZ-oldalon (meg haverja, Szilvásy). Gyurcsány kibaszott jó könyveket írt a modern baloldalról, innen indult a politikusi pályája. 15 évig készülődött, és ismeri az állapotokat legalább olyan jól, mint bárki más (pl. "Mama, dehogy lett jobb az egészségügy! Megismerték a nevedet!"). Ez, amit tanulságnak bepróbáltál, ez a saját torz világképed szüleménye, semmi köze a tényekhez.

is 2012.04.14. 23:20:39

@miro1: teljes ez a lista? vagy direkt szemezgettél a szájad íze szerint? pl. a Velencei Bizottság tagjai mind fel vannak benne sorolva? nem átlátszó egy kicsit ez a próbálkozásod?

villamos alóli kacaj 2012.04.14. 23:22:45

@Đđ:
Ja, egyébként a formához ragaszkodva, 2017-ben várom a " Fekete huszár bukása "
című elemzésedet.
Arra is válaszolok (ha az urnám engedi).

jenőke 2012.04.14. 23:23:47

@Várúr:
Elgondolkodtam.
Hogy vagy?

Kopi3.14 2012.04.14. 23:55:40

@vakapad: kiegészíteném, a minden héten egy reform korszak nem Gyurcsány saját ötlete volt, kellett hozzá egy olyan zseniális pártkoalíció, mint a möszöpö-szödöszö tandem, akikkel az ég egy adta világon semmit nem lehetett megvalósítani, mindent elhasaltattak.
Úgy elég nehéz kormányozni, meg reformokat végrehajtani, ha az ember mögött álló párt a legnagyobb ellenzék...

Várúr 2012.04.14. 23:56:06

@nu pagagyí:
Gondolj, amit akarsz, de a MAL némi kárt csak okozott.. és nem az ott lakó szerencsétlenek... Az állam kiperkálta, most a MAL jön. Ezzel az egyetlen érvvel szétverted az összes többit, ami ráadásul tök bizonyítatlan. A vörösiszap meg eléggé látható volt.

Lacdelo 2012.04.15. 00:37:12

@Várúr:

A Fidesznel kartekonyabb part meg nem volt Magyarorszagon hatalmon (legalabbis a rendszervaltas ota). :(

nu pagagyí 2012.04.15. 07:16:41

@Várúr: Egyrészt nem tudni mi volt az ok, a hatóságok felelősségét, amelyek rendszeresen ellenőrizték a MAL működését és létesítményeinek állapotát, fel sem vetették. A MAL-t előbb teszik tönkre, mint ahogy megállapítanák, hogy egyáltalán hibázott-e.

A tárolót még az előd állami cég építette, a MAL folyamatosan karbantartotta. A kárelhárítás összege amúgy 30 milliárd körüli volt (a helyreállítást természetesen Simicska cége végezte, úgyhogy lehet fele sem volt a tényleges kár), ehhez képest a 170 milliárdos bírság enyhén tulzó. Úgy meg pláne, hogy még bíróság előtt sem volt az ügy.

Szerintem ez egy sötét ügy. Valaki kinézte a céget magának, kíváncsi vagyok kié lesz, az átmeneti állami tulajdonlás után.

tomtyi 2012.04.15. 07:22:48

@kampfkoloss:
Nem tudom, milyen böngészővel olvasod, de általában a ctrl és a + (kiosztástól függően ctrl shift +) billentyűkombináció megnyomásával növelhető a betűméret.

tomtyi 2012.04.15. 07:44:19

Különben tetszik az írás. Lesz folytatása mondjuk "Orbán, a szabadságharcos" címmel? ;)

tomtyi 2012.04.15. 07:49:07

@Pszt!:
Nem rettegnek.Olyan ez, mint az allergia: ha egyszer kialakult, az allergiát okozó anyag legkisebb jelenléte kiválthatja a legsúlyosabb reakciót. Kúrcsány egy ilyen allergizáló anyag, ráadásul az agresszívabb fajtából, mert nem akar eltűnni a picsába, pedig már Horn Gábor is jelezte neki az emberek igényét.

bekerült 2012.04.15. 08:00:06

Hát elég ellentmondásba került a blog írója saját magával ! Miközben Gyurcsányt járja lefelé, elismeri, hogy nem is győzhetett a két kialakult érdekcsoport miatt !A gond ott jelentkezett, hogy ezek az érdekcsoportok kijátszották, becsapták a választókat és Gyurcsányt is ! Ezt bárkivel meg lehetett volna tenni, aki hisz a tisztességben és as becsületben, a demokráciában ! Igen, a blogíróval ellentétben, aki most sem a sajátságos "körülményeket" okolja, hanem Gyurcsányt, mert továbbra is őt kell lejáratni, nehogy erőre kapjon ! Az igaz, hogy csapat kell mindenhez, de nem olyan csapat, amely hamiskártyásokból áll !Gyurcsányból csak a népszerűsége kellett a háttérembereknek ! Hagyták az elképzeléseiben bízni, közben tették a "maguk" dolgát! Ezt hibának felróni Gyurcsánynak és nem azoknak akik ezt elkövették, enyhén szólva is szándékos ferdítés ! Hogy miért nem számolt le velük, mert egy demokrata nem leszámolni akar, hanem meggyőzni ! Ha ezt tette volna, most az lenne a baj és már a börtönben ülne !A népszavazás utáni távozni akart, csak a párt miatt nem tette ezt, mivel azzal biztatták, kérték, hogy vigye tovább amíg találnak megoldást ! Az az igazság, hogy egy ilyen helyzetben még túl is teljesített, ahhoz képest, hogy gúzsba kötve kellett neki táncolni és csak a válság hatása tette nyilvánvalóvá, hogy nincs olyan lehetősége, hogy tovább vigye a munkát. A legnehezebb lépéseket megtette, Bajnainak ezt kellett tovább vinni, amit ő is megtett. Helyretették az elcseszett dolgokat, de ráment a népszerűségük, no nem a választók körében, hanem a a" nagyokosok" körében, akik még most is rugdosni szeretik, hogy ők okosabbnak látszódjanak ! Lettek volna a helyébe, 10-ed annyit se tudtak volna tenni, pláne becsületesnek maradni ! Ha ugyanis beállt volna ő is a sorba, lehet ma egy agyondicsért politikus lehetne, csak a tükröt kellene elkerülni neki !A blogíró célja az Orbán tábor erősítése és az általa is vélt táborok további fenntartása. Ki kell ábrándítanom, a FIDESZ nem fogja elkövetni azt a hibát, hogy az MSZP-t hagyja megerősödni, de másokat sem ! Ehhez járul hozzá a blogíró is a maga "véleményével" !

tomtyi 2012.04.15. 08:01:50

@nu pagagyí:
Mondjuk a 3-4 méter magas folyadékszint az 1-1,5 méteres helyett nem az elődök hibája.
A bírság pedig nem a kártérítés. A bírság büntetés. A legmagasabb közlekedési bírság sem azért 300000 Ft, mert annyi kárt okoztunk (mert nem okoztunk, pl. azzal, ha nem kapcsoljuk be a biztonsági övet, ha okoztunk volna, akkor az már büntetőfeljelentés), hanem mert ezzel szoktatják a népet a jogkövető magatartásra. Ráadásul a bírságot sosem bírság szabja ki. Ott lehet fellebbezni ellene.

tomtyi 2012.04.15. 08:06:30

@bekerült:
Gyurcsány tudta, milyen közegben van. Maga vállalta, hogy politizálni fog, és hogy ezt a katyvaszt "megreformálja". És ennek elérése érdekében saját döntése volt a másfél évnyi hazugságdömping. Aktív közreműködő volt a választók becsapásában, ráadásul a történelmi tapasztalatok alapján fel lehetett készülve a párton belüli képmutatásra, hátbatámadásokra.

tomtyi 2012.04.15. 08:12:18

@bekerült:
"A blogíró célja az Orbán tábor erősítése és az általa is vélt táborok további fenntartása."

vs

"Vízszintesen kialakult a két nagy politikai tábor, a ballib (ez sok szempontból egyként kezelhető) és a Fidesz, függőlegesen pedig a parlamentben és a kormányban folyó nyilvános politizálás felett a nagy gazdasági érdekkörök hatalma. A vízszintes osztás erőteljes, látványos és szimbolikus is volt: valaki vagy ide, vagy oda tartozott. Ellenben a függőleges más képet mutatott: ott, a nagy érdekkörök bizony kooperáltak egymással. Mondhatjuk: ebben az időszakban vált el a tényleges és a nyilvános(ságnak szánt) politika egymástól."

Ennek alapján lehetne azt írni, inkább te mosdatod a szerecsent.

Gúzsba kötve kellett táncolnia? Érdekes ez az érv. Annak fényében különösen, hogy 2006-ban még nemhogy sehol nem volt válság, de kifejezetten gazdasági emelkedés volt. Ebben a helyzetben sikerült a szakadék szélére irányítani az országot. És nem az ellenzék érte ezt el a 300 Ft-ok eltörlésével. kérdés, hogy ez a gúzsbakötöttség mint érv felmerült-e benned vagy bármely ballib gondolkodóban, kommentelőben OV tevékenységének lehetőségei kapcsán is. Vagy csak Fletó mentegetésére?

bekerült 2012.04.15. 08:32:21

Kedves tomtyi! Nagyon téves elképzeléseid vannak a politika világáról ! Gyurcsány is csak egy fiatal agilis politikus volt, akit a "nagyok" bizony alaposan megvezettek ! Az biztos, hogy Gyurcsány hitt és bízott a "Pártban", mert elhitették vele a körülötte sündőrgők, miközben csak felhasználták ! Igen,hitt a demokráciában és az emberekben, mert a bizalmat meg kell előlegezni ahhoz, hogy tenni lehessen valamit! A reformáláshoz sajnos nem elég egy ember, de még a választók és a párttagok sokasága sem ! Gyurcsány népszerű volt ezek körében, csak a Háttéremberek között volt népszerűtlen, akik el is intézték neki, hogy belebukjon ! A "hazugságdömping" pedig azért alakulhatott ki, mert a végrehajtásba mindenki keresztbe tett, a jobb és baloldalon egyaránt ! A különbség csupán abban volt, hogy a jobboldal nyíltan, míg a baloldal titokban dolgozott a 2/3 elérésén, a közös megállapodásuk alapján ! Aktív elszenvedője volt annak aminek a választók is, hogy minden próbálkozása ellenére nincs lehetősége a reformokat végigvinni ! A gazdasági és társadalmi helyzet pedig ezt követelte ! Egyszerűen muszáj volt lépni és tenni valamit ! Neki ez volt a kötelessége és a keresztje is egyben, miközben tudta, hogy rámegy a "népszerűsége"! A választókat nem ő, hanem akik nem engedték a "reformokat" megcsinálni, azok csapták be ! Ez jól látszik innen ahol most vagyunk, mert most aztán vannak reformok, amik a FIDESZ-en kívül senkinek sem jók ! Ezt akarták elérni és megkaptuk ! Lehet örülni neki ! Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy lehet úgy dolgozni, hogy állandóan a" hátbatámadástól, árulástól kelljen tartani ! A bizalmat meg kell előlegezni és a hazugság általában utólag derül ki, mint az árulás is ! Pénzért sokan még az anyjukat is eladnák ! A jobboldalnak meg volt ehhez a pénze, a megfelelő érdekcsoportok finanszírozták ezt ! A baloldalon pedig a betartást finanszírozták azok akiknek ez volt a feladatuk ! Ki lettünk játszva ! Mi is, a választók és Gyurcsány is, mint előre tolt vezető ! Ő tanult belőle, mi meg még mindig bedőlünk azoknak akiknek semmi nem elég ! Hajrá, segíts nekik !

nu pagagyí 2012.04.15. 08:33:48

@tomtyi: Gyorhajtásért nem szabnak ki az autó árát ötszörösen meghaladó bírságot. Amúgy nem olvastam sehol, hogy a MAL megsértett volna bármilyen előírást. Ha sértett volna, a rendszeres környezetvédelmi vizsgálat feltárta volna. A katasztrófa előtt egy héttel ellenőrizték a MAL-t.

vakapad 2012.04.15. 08:52:30

@Kopi3.14:

További kiegészítés:
Amikor a magyar értelmiség tudomására jutott a beszéd, elöntötte az agyukat a lila köd, és őrületes Gyurcsány lejáratásba kezdtek, pedig nekik volt egyedül médiafelületük, hogy támogassák a törekvéseket, és megfordítsák a szociális népszavazás eredményét. Mintha fogalmuk se lett volna, hogy mi történik.
Ha nem tudták, ha tudatosan kapcsolták ki az agyukat, mindegy, ezt én az értelmiség árulásának tartom.

vakapad 2012.04.15. 08:56:49

@bekerült:

Gyurcsány nem hitt, és nem is bízott a Pártban, de ez volt az egyedüli lehetősége, hogy hatalomra jusson, mert anélkül az elképzelések megvalósítása nem lehetséges.
Az őszödi lebarmolással és fenyegetéssel még elérte, hogy (ha kompromisszumokkal is) megszavazzák a törvényeket, de arra nem is gondolt, hogy ezt valaki kicsempészi (mondván, akkor saját magát is hátbaszúrja), és ezzel sikerült elásnia magát. Immár örökre.

Gatinho 2012.04.15. 09:01:24

Gyurcsány egy kretén.

vakapad 2012.04.15. 09:01:50

@tomtyi:

Gyurcsány tényszerűen sohasem hazudott. Az igaz, hogy minden lehetőséget kihasznált a ráutaló magatartás kialakításával, de ez ahhoz kellett neki, hogy megnyerje a választásokat, mert 2006-ban a FIDESZ másfélszer annyit ígért, mint az MSZP:

vakapad 2012.04.15. 09:03:06

@Gatinho:

Úgy gondolom, az ember ilyesmiről akkor nyilatkozhat, ha ellenséges közegben miniszterelnök lesz. Addig jobb, ha csöndben marad.

bekerült 2012.04.15. 09:07:38

Igen, Megismétlem, hogy a blogíró célja most sem a választói érdekek képviselete, de még csak nem is a demokratikus értékek mellett áll ki, hanem a további státuszquo fenntartása ! Nem érdekem a szerecsenmosdatás, nincs is miért, nem fűződik érdekem hozzá ! Amiről írok, azt könnyű meglátni, csak benne kell élni és nem részrehajlóan nézni ! Minden vezetőnek meg vannak a "kötelességei", amik "gúzsba" kötik ! Orbánnak is vannak, amiket ő maga alkotott ! Ennek isszuk a levét mi, egyszerű emberek ! Ő a nagytőkét szolgálja ki és tesz a többi érdekcsoportra, miközben a "középosztály érdekeit hangoztatja ! Érdekes, hogy ez a hazugság nem ér el az ingerküszöbödig ! Az a sok törvénytelen és átgondolatlan , káros, "munka", amit hazugsággal megalkotott eddig, mindnyájunk kárára fog menni, csupán azért, hogy a saját érdekcsoportjuk minél nagyobb legyen ! Közben az "zemberek" érdekeit harsogják és az EU aljasságát ! Csak ők nem a hibásak ! 2006-ban nem volt a szakadék szélén az ország, bár a szükséges reformok megtételében jócskán el voltunk maradva ! A szakadékot a válság hatása jelentette, amire válaszul lett felvéve a hitel ! Az országot mégis úgy adták át, hogy a hiányt lefaragták és az MNB deviza tartaléka elérte a 32 milliárd EURÓT! Nem forintot, hanem EURÓT ! Ebből tud most kekeckedni Orbán Viktor az EU-val! A 300Ft-os vizitdíj egy jelképes összeg ahhoz képest ahová jutottunk és sokan visszasírják azt a helyzetet ami akkor volt ! A most kialakuló rendszert nézd majd meg, amit Orbánék csinálnak ! Hogy nem a betegek érdekeit nézik, hanem a pénztárcáját, az borítékolható ! Orbán most sem azon dolgozik, hogy azt az értékrendet képviselje amiben benne élünk, hanem egy olyan vízióval kísérletezget, amibe bele fogunk rokkanni, közben mást, másokat okol az egyre nagyobb problémákért ! Érdekes, hogy a hazugság mégsem merül fel Orbánnal kapcsolatban a köreitekben ! Pedig ő is megmondta, hogy ne azt figyeljék, hogy mit mond ! Sajnos amit tesz, az meg még rosszabb és ráadásul káros is ! Lassan mindenki lenéz bennünket, hogy ne mondjam, hülyéknek néz bennünket ! Úgy néz ki, hogy nem is járnak messze az igazságtól, főleg azért, mert tűrjük ezt !

1bak 2012.04.15. 09:10:28

Sok apró igazság, még nem a teljes igazság. Így van ez a tárgyalt témával kapcsolatban is, oda is és vissza is.
Lehet, hogy nem volt minden intézkedés kellően megalapozott, minden hatásában végig gondolt, de előre akart vinni, nem hátra.
Aki a Gyurcsány elleni hadviselést értelemmel figyelte, csak fel tette magában azt a kérdést, ha ez úgy, ahogy Gyurcsányék csinálják nem jó, az maga a totális csőd, akkor, hogyan lesz jó és az, mibe kerül majd nakünk.
Néhány modernizációs törekvés:
- ha hülyeség a vizitdíj, mi és ki pótolja majd azt a bevételt az érintetteknél? A háziorvosi várókban plakátokon agitáltak az orvosok az ellen a vizitdíj ellen, ami az ő tiszta bevételük volt! Most mindenki fizet, csak azt, az orvos nem kapja meg!
- az egyetemi tandíj dettó, most sokkal kevesebben részesülnek az állami képzésben, így sokkal többen és többet fizetnek!
- a hátrányos környezetből kikerülő tehetséges gyerekeknek járó "útravaló" ösztöndíj már romokban van, esély nincs!
- kihasználatlan vasúti vonalak, forgalom nélküli postahivatalok bezárása mekkora felháborodást váltott ki! Vissza lettek állítva, dehogy lettek, és minek is lettek volna, ha nincs utas, ha nincs bennük ember!
- túlhajszolt infrastruktúra fejlesztések voltak akkor, milyen jelentősebb beruhásra született szerződés Gyurcsány óta, hát semmilyen.

Gyurcsány, ha megkopott volt a hitelessége, akkor is redszeres kapcsolatban állt Európa és az USA vezetőivel, őt fogadták, a meghívásának eleget tettek, mert nem bezárkózott, hanem nyitott volt, ez mai szemmel nézve meg maga volt a progresszió.

vakapad 2012.04.15. 09:20:38

@Gatinho:

Szóval hívőnek tetszik lenni. Az más, a hittel nem vitatkozom.

tomtyi 2012.04.15. 09:21:41

@vakapad:
"Gyurcsány tényszerűen sohasem hazudott.">Ennek némileg ellentmond az őszödi beszéd. ;)
"Hazudtunk reggel, este és éjjel..."

"de arra nem is gondolt, hogy ezt valaki kicsempészi (mondván, akkor saját magát is hátbaszúrja), és ezzel sikerült elásnia magát.">Ehhez képest azóta is "igazságbeszédnek" hazudják. Olyan igazságbeszédnek, amely nem tartozik azokra, akikre hatással van: az emberekre. Ugye?

nu pagagyí
"Gyorhajtásért nem szabnak ki az autó árát ötszörösen meghaladó bírságot">Hogy jön ide az autó ára?

@bekerült
"Gyurcsány is csak egy fiatal agilis politikus volt, akit a "nagyok" bizony alaposan megvezettek!">Hogy egy klasszikust idézzek: "Lószart!" Gyurcsány 2004-ben 43 éves volt. Nem egy álmodozó tekintetű tini. ráadásul a komcsi belharcokban edződött, tapasztalt, rafinált politikus.
"Neki ez volt a kötelessége és a keresztje is egyben">Ha igazán ezt akarta volna, lett volna majd' 2 éve a 2006-os választásokig. De addig hazudott, ezzel meg elhiteltelenítette azt is, amit vetíteni akart. Pedig akár eredményeke is érhetett volna el. Mert akkor még jobb volt a helyzet. Minden prosperált, rajtunk kívül. És ők ebben a jó gazdasági környezetben is csökkenést tudtak csak produkálni. Ehhez vajmi kevés köze volt bárkinek is rajtuk kívül.

Đđ 2012.04.15. 09:23:17

@bekerült:

Ha nem csupán írnál, hanem olvasnál is – mondjuk a Progresszív Blogon az elmúlt két évben megjelent többszáz írásunkat - , akkor nem írnál és nem gondolnál olyanokat, hogy mi a „status quot” szeretnénk fenntartani. Minden egyes poszt a blogon azzal foglalkozik és azért íródott, hogy utat mutasson a magyar társadalom számára egy célszerűen berendezett ország felépítéséhez, egy sikeres, européer, modern Magyarország felépítéséhez. Ha (pl.) Gyurcsány hibáit, hiányosságait és tévedéseit elemezzük, akkor ezzel korántsem Orbán hibáit akarjuk relativizálni. Az elemzés, a tanulságok mindannyiunk okulására szolgálnak – már ha akarunk okulni és nem csupán hinni szeretnénk, kritika és objektivitás nélkül ebben vagy abban a politikusban!

vakapad 2012.04.15. 09:24:19

@1bak:

Az intézkedések azért voltak kicsit felemásak, mert Gyurcsány koalícióban kormányzott, és minden törvényhez és rendelethez az SZDSZ-t hátra kellett neki rángatni, az MSZP-t meg előre rugdosni. Mindenki láthatta, hogy nem volt egyszerű.

vakapad 2012.04.15. 09:32:35

@tomtyi:

1./ Ha Gyurcsányt hazudósnak tartod, akkor ezt a szöveget miért hiszed el neki? Ha egy házból kihallatszik, hogy egy apa üvöltözik a gyerekkel, és azt mondja, „Én is hülye vagyok, hogy ezt hagytam neked eddig!”, abból még nem következik, hogy az apa tényleg hülye.
2./ Ismételten: ez nem „igazságbeszéd” volt, nem „bevallás”, hanem a frakcióra való ráijesztés. Másképp nem lett volna 194 szavazat, anélkül meg szabhatjuk.
3./ Amikor Gyurcsány hatalomra került (a vidék szavazataival, a belső MSZP mag ellenére – ők Kiss Pétert akarták), csak egy felkapaszkodott parvenü volt a régiek szemében, aki nem tehette meg az amit akart (194 szavazat!). Csak azzal lehetett ténylegesen az MSZP vezetője, hogy megnyeri a választásokat, azaz 2006-ig nem próbálta, mert nem tehette volna meg a reformlépések megindítását.

bekerült 2012.04.15. 09:32:44

@vakapad:

Abban igazad van, hogy a "pártot" meg kellett győzni a reformok érdekében ! Ez a meggyőzés zajlott Őszödön ! Ezt a beszédet ahhoz lehet hasonlítani, mint amikor az edző, az öltözőben "doppingolja" a futballistáit! Ebből ragadtak ki elhangzottakat, hogy a lejáratást el tudják kezdeni ! Aki is meri az ilyen helyzeteket és az "edzői" túlzásokat a siker érdekében, annak eszébe sem jutna, hogy ezek a hazugságok, azok a hazugságok ! Igen, a blogírónak igaza van abban, hogy ki kellett volna állni a közvélemény elé és támogatást kérni mindehhez! Könnyű utólag okosnak lenni, lehet, ma már Gyurcsány is másképpen látná a megoldást ! A kicsempészés és az árulás következménye még nagyon sokáig hatni fog ! Ennek a szellemisége ugyanis ott maradt a "pártban, mert Gyurcsánynak nem sikerült átalakítani az MSZP-t! Ezért maradt ilyen sokáig az MSZP-ben, hogy sikerüljön előbb rendbetenni és megújítani a pártot ! Sajnos ekkor derült ki, hogy a párttagok körében még mindig a Gyurcsány a nyerő, de a felső vezetésben ez nem mondható el ! Ezért kellett új pártot alapítania ! Hogy mi lesz a vége ? Az a választókon fog múlni ! Egy biztos, hogy nem Gyurcsánynak van szüksége ránk, hanem nekünk van őrá, mert igazi ellenfélnek őt tekintik jobbról is és balról is ! Megölnék egy kanál vízben, ha tudnák ! Mi meg sokszor felülünk ezeknek az "okoskodóknak" ! Lassan már azért is a Gyurcsány lesz a hibás, ha napfogyatkozás lesz ! Ki kellene a csipákat nyitni és észhez térni, amíg nem késő ! Nekünk mindig a rossz kellett, aki jót akart nekünk, azt megöltük volna, ha tudtuk volna ! Bokros, Békesi, Gyurcsány, a javunkat akarta ! Nem kellettek, nem kellenek ! Majd jönnek olyanok, akik tovább rontanak a helyzetünkön, csak győzzük lenyelni amit elénk tálalnak !

tomtyi 2012.04.15. 09:45:01

@bekerült:
A vizitdíj leszavazásából nem következik a megelőző 6 év gazdasági kudarca, ugye. Nem csak visszafelé hatályos törvénykezés, de visszafelé hatályos történelemmagyarázat sincs. Bár ez a komcsiknál szokás. Hol volt a ténylegesen sok embert foglalkoztató kis és középvállalkozások támogatása? Miért mentek el százmilliárdok viadukt és alagútépítésre? Hol van a 8000 milliárd eu-s támogatás?

"Az országot mégis úgy adták át, hogy a hiányt lefaragták és az MNB deviza tartaléka elérte a 32 milliárd EURÓT!">Aminek kb. a fele az IMF-től felvett kölcsön. Tehát olyan tartalékunk van, ami után kamatot kell fizetni. Az addigi kölcsönök után fizetendővel együtt az szja 80%-át. Király.

Gatinho 2012.04.15. 09:54:02

@vakapad:

Ahogy itt olvasgattam, itt Ön a hívő kettőnk közül. :)

vakapad 2012.04.15. 09:55:32

@tomtyi:

Csak úgy mondom, nem mintha hatásos lenne:

1./ Gyurcsány Medgyessytől 60 %-os adósságot vett át, és ez a világválság előestéjén (2008. augusztus) 65 % volt.
2./ A várható hiány 2008-ra 3 % körüli, a CHF 160 forintot ért, és volt 13. havi nyugdíj meg fizetés. Kész csődhelyzet, nemdebár?
3./ A viadukt építéséről a döntés még az Orbán kormány idején született (utána lehet nézni).
4./ Ha a 8000 milliárd EU támogatásnál valami hiba történt volna, azzal Budai Gyula már rég teleharsogta volna a sajtót. Egyébként a tényleges kifizetések messze nem annyit tesznek ki, mint az elméleti összeg.

vakapad 2012.04.15. 09:57:21

@Gatinho:

Majd ha valami érvet vagy cáfolatot teszik írni annak ellenében, amit én írtam, akkor kezdek kételkedni a saját elképzeléseimben. Viszont addig arra semmilyen okom sincs.

mendson 2012.04.15. 09:59:14

A blogiró premisszájával van a gond.Ugyanis Gyurcsány felkészült a reformra.Az a nevezetes öszödi beszéd az egész cirkusz harmadik felvonása.Az első a reformintézkedések tömegeít tartalmazó kormányprogram volt.A második pedig a szoci képviselők reagálása a tervekre.És erre volt reakció az az öszödi beszéd.A kormányprogram is fent van valahol a netten.Csak példának az utolsó bekezdésből "...Ezért fogok arra kérni sokakat, hogy ne akarjanak három széken ülni, elég kettő széken ülni, vagy egyen, mert aki sok széken ül, az azt eredményezi, hogy más meg egy széken sem ülhet. Ugye értítek?..."

mendson 2012.04.15. 10:10:37

@mendson: Benne van az államaparátus csökkentése,a megyei aparátusok helyett csak néhány (uniós szempontok szerini) régió.A nyugdijak tartós és mindenkinek biztonságos ,hosszútávú rendezése,egészségügy rendbetétele stb.Elég rendes ellenszélben próbálta tenni amit tett.Söt,a 2008-as hiányt valami 3,5-re vitte le (manyup és extra különadók nélkül!!).Csak, hát a Leckhmann&Brother bebaszott.Kedvező IMF-Eu hitellel elhárította a közvetlen veszélyt,de ahát az ellenszél az ellenszél.Akkor Bajnai tovább vitte és válság ide-válság oda, tovább vitte az ország gazd.konszolídációját.Ne felejtsük el Bajnai egyáltalán nem más módon gondolkodott mint Gyurcsány,hisz az utolsó Gyurcsány kormány gazdasági csúcsminisztere volt.

2012.04.15. 10:14:43

Gyurcsány hazudott és belebukott!

De vajon Viktor mikor mondott igazat? Mert kb 2-3 éve csak hazudik!
Ha már választani kell, hogy ki a nagyobb hazudozó, akkor nálam Viktor viszi el a pálmát!
Ugyanis Viktor egy megrögzött hazudozó!

De vajon tudtok e egy olyan embert mutatni a magyar politikai elitnek nevezett ,megélhetési politikusok között, aki nem hazudott?
Várom a neveket!

nu pagagyí 2012.04.15. 10:17:54

@jános515: "Farkas Flórián, Kubatov Gábor és Meggyes Tamás sem szólalt fel tavaly az Országgyűlésben."

Na, ők még nem hazudtak!

Gatinho 2012.04.15. 10:33:40

Senki nem kérte, hogy kételkedjen abban amit írt. Vakbuzgalom és gyurcsányimádat ellen ellen nincs gyógyszer ez már fényesen bebizonyosodott az elmúlt években. :)

vakapad 2012.04.15. 10:38:18

@Gatinho:

Hát, elővettem a nagyítót, hátha találok valami konkrétumot. De még azzal se. Ennyi telik? Nem valami sok ...

Gatinho 2012.04.15. 10:45:57

@vakapad:

Konkrétum: Te akkor is gyurcsányimádó maradnál, ha ElQuró nyilvánosan meghágná Apró Piroskát.

Konklúzió: feleslegesen fárasztanám magam további konkrétumok citálásával.

vakapad 2012.04.15. 10:55:10

@jános515:

Nem állom meg, hogy ide ne idézzem Gyurcsány két legtöbbet emlegetett hazugságát.

1./ Mikor 2006. márciusában megkérdezték tőle, hogy mi van a költségvetéssel, azt mondta, hogy a költségvetés köszöni, jól van (akkor még csak a februári adatok voltak ismertek, és februárban még valóban jól volt). Azt nem szokták idézni, hogy hozzátette, ha nem lenne jól, majd teszünk valamit (tettek, 2008-ra 3 % körülire vitték le a hiányt).

2./ A Gyurcsány-Orbán vitában Gyurcsány rátámadt ellenfelére, hogy ne mondjon már olyat, hogy lesz gyógyszerfelírási díj, mert ez hazugság (tényleg nem lett, viszont vizitdíj igen - a gyógyszerfelírási díj annak rossz, aki sok gyógyszert szed, a vizitdíj meg annak, aki sokat jár orvoshoz, maximális összege havi 500 Ft volt. Béke poraira).

A további tízezermilliárd hazugságának ideidézését rábíznám a kedves hozzászóló társakra.

vakapad 2012.04.15. 10:56:51

@Gatinho:

Azt nem csodálom. Valóban nagy fáradságodba kerülne, még tán nem is bírnád erővel.

nu pagagyí 2012.04.15. 11:02:49

@Gatinho: Mondja ezt egy vakbuzgó Orbánimádó. Egy pozitív valamit mondjál, ami ehhez a kormányhoz köthető. És mondj még egy valamit, amiről igazat mondtak a kampányban. Most éppen ott tartunk, hogy a tegnap kimondott véleményükre sem emlékeznek másnap.

tomtyi 2012.04.15. 11:18:51

@vakapad:
Bocs, de már 2006-ban is 66% volt, és nem csökkent. 2008-ban már 70% fölött volt.

"Budai Gyula már rég teleharsogta volna a sajtót.">Budai Gyulának nem az a dolga, hogy az ugyan szabályosan, de rosszul, rossz helyre, célokra elköltött pénzeket vizsgálja.

"A várható hiány 2008-ra 3 % körüli, a CHF 160 forintot ért, és volt 13. havi nyugdíj meg fizetés. Kész csődhelyzet, nemdebár?">Várható??? 4 éve volt "várható", ma már tudjuk, hogy NEM TELJESÜLT.
hvg.hu/gazdasag/20090120_PM_hiany_allam_aht_2008_keller
3,3% "nemdebár".
Az EU-ba lépés ideje óta 6 éven keresztül nem tudták lenyomni 3% alá, aminek a levét most isszuk. OV-ék sok (sokszor balfasz) akciója pont erre vezethető vissza: bármihez nyúlnak, valakinek fáj, mert olyan pocsék helyzetben kapták az országot, hogy nem lehet mást csinálni. Ezt viszont Gyurcsányék "csinálták".

"Gyurcsány Medgyessytől 60 %-os adósságot vett át">Amit Medgyesynek 2 év alatt sikerült 55%-ról feljebb tornáznia. Gyurcsány meg folytatta: 2005=62%, 2006=66%, 2007=67%, 2008=72%...
Miről beszélsz? És hogy pontosak legyünk: az Euro/Forint árfolyam csak 2009 áprilisában szállt el, így a 2008-as hiányra még nem volt hatása.
Ahogy a Fidesz tevékenységének sem túl sok a CHF/Forint árfolyamra. Bezzeg az Eur/Chf árfolyamnak. Csak ehhez nem elég demagógnak lenni, meg kellene nézni a tényeket is.
Érdekes módon Bajnai egyik első intézkedése a 13. havi nyugdíj eltörlése volt. Érted? Nem OV-é. Vajon összefüggésben lehetett ez a csődhelyzet, a válság hatásai ellen hozott intézkedésekkel?

fourgee 2012.04.15. 11:19:42

@légycsapó: "Azok a tüntetések, zavargások mögött a háttérben szervezői tevékenység volt. Erre cáfolhatatlan bizonyíték, hogy most sokkal súlyosabb megszorítások vannak, mégis tűri a jónép. Gyurcsány alatt tized ennyiért is már gyújtogatások indultak. Ugye milyen érdekes?"

Ezt mondták már nekem is ismerőseim. MEg azt is mondták ugyanezek, hogy a WTC-t az amerikaiak rombolták le, meg hogy a zsidók irányítják az egész világot. Hát elég érdekes gondolataitok vannak :)))

tomtyi 2012.04.15. 11:31:56

@vakapad:
"mi van a költségvetéssel, azt mondta, hogy a költségvetés köszöni, jól van">
"Őrületbe kergetjük egymást bizonyos pontokon, hogy összeszedjük a szükséges mennyiségű pénzt a kollegákkal, hanem amikor mennek a politikai egyeztetések, húzzatok már a picsába ezzel! Gyerünk előre! Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt, mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"
Persze, ráijesztés a frakcióra. Ezt a te általad említett szándékot hol és mikor jelezte GyF? Vagy hol cáfolta volna az iGazságbeszéd állításait?

"a vizitdíj meg annak, aki sokat jár orvoshoz, maximális összege havi 500 Ft volt">Lófaszt. Elment körzetihez: 300, elment egy járóbetegre: 300, elment kórházba: 300. Ahányszor elment: 300. Ez hol max. 500/hó. Akkor volt, ha több, mint 20-szor mentél orvoshoz. És nem havonta igényelhetted (volna) vissza, hanem ha betelt. Ráadásul külön a háziorvosi és külön a szakorvosi, tehát a kettő együtt 2x20 alkalom, max. 12000Ft/év.

Geo_ 2012.04.15. 12:20:54

@vakapad:
Azzal nehéz lenne vitatkozni, hogy
1 volt-e komplex modernizációs program
2 pártbéli hátország
3 "élcsapat"
4 párton belüli retrográdok semlegesítése
5 valamennyire normális ellenzék

Az 1. miatt haragszanak rá olyanok, mint Lengyel, Tölgyessy. Gyurcsánynak csak víziója volt - politikusként az egyetlennek, de többje nem, s nem is lehetett, hiszen erre még nem volt szakmai háttér (pl: Hankiss is csak írogatott a levegőbe, hogy "Találjuk ki Magyarországot". 2006-ban úgy gondolta, hogy az oktatás, EÜ, önkormányzatiság átalakítására van/lesz erő, a többire pedig fel kell készülni - ezért is jöttek létre a kerekasztalok. Vagyis a komplex program léte utólag is irreális követelmény
2 A pártbeli hátország, a tagság támogatása ehhez alapvetően létezett - így inkább a 3. és 4. pont játszik. Taktikailag érthető: minden egyes lépést egyeztetni kell a párton belüli vezetőkkel, a koalíciós partnerrel, az OÉT-en is keresztül kell verni - úgyhogy ez magyarázza, hogy egy nagyon szűk csoport létezett csak egy "élcsapat" ellen.

A "komplex modernizációnak" pedig az őszödi szöveg hazugságbeszédnek minősítése vágott leginkább alá. Ezt az a párt érte el, amelyik megszavazta a 100 napos programokat, 13,5 %-os hiánnyal számolva is 14. havi nyugdíjat ígért - s melynek vezére egy kukkot sem mert szólni, amikor a min.eln.jelölti vitán megkapta a kérdést, hogy akkor mi is van a költségvetéssel.

Az mindenesetre érdekes, hogy Gyurcsány ma egy kis, a parlament küszöbért küzdő pártnak a vezetője - s mégis ennyire foglalkoznak vele, a fideszesek pedig még nagyon messze állnak anaka felismerésétől, hogy számukra nem Gyurcsány, hanem Orbán a legnagyobb veszély.

Gatinho 2012.04.15. 12:24:21

@nu pagagyí:

Tévedésben vagy, ellentétben veled én nem imádok senkit. Viszont röhejes nézni, ahogy próbáljátok itt mosdatjátok ezt a sárgacédulás, őstulok Gyurcsányt! :)

tomtyi 2012.04.15. 13:19:43

@Geo_:
"A "komplex modernizációnak" pedig az őszödi szöveg hazugságbeszédnek minősítése vágott leginkább alá.">Tévedsz. Nem a minősítés, és főleg nem az, hogy a Fidesz minek minősítette. Ha lett volna ereje a párton belül, akkor mit tehetett volna a Fidesz? A tandíj és a vizitdíj leszavazásán kívül. A 2006-os választások előtt nem vágott bele, mert félt a puchlaszlóktól és kitartottjaiktól. Csakhogy 2006-ban is a puchlászlók és kitartottjaik továbbra is ott voltak. Akkor már nem félt tőlük? Milliárdos vezető politikusként azért tisztában lehetett a helyzettel. Ha meg ráadásul a tagágon belül még a támogatottsága is magas volt, akkor meg mire várt 2006-ban? Miért nem vágott bele rendesen? Vagy akkor kik és miért akadályozták? Merthogy nem az ellenzék, az tuti. Annak pont semmi beleszólása nem volt.
A költségvetést miből lehetett volna tudni, mikor Veress János képes volt olyanokat kijelenteni, hogy az adatokat azért nem hozzák nyilvánosságra, mert megzavarná a választókat.

Geo_ 2012.04.15. 15:13:37

@tomtyi: Nézd, nem a tagság ül az elnökségben, frakcióban, választmányban.
Aki valamennyire is figyelt, az tudhatta, hogy baj van a költségvetéssel. A 11 % úgy jött össze, hogy abba már nem számították bele a nyugdíjkedvezményt (1,5), nem lehetett elszámolni a Gripeneket és az autópálya építést, kb 1 % volt a költségvetési, önkormányzati és TB többlet (CEMI) - s tisztába rakták az évek alatt felgyülemlett dolgokat (Hamecz).
Verest valóban el kellett volna küldeni.
Ősztől pedig már igencsak bele tudott szólni az ellenzék, meg is tette.

bekerült 2012.04.15. 15:45:21

@Gatinho: Azt ne hidd, hogy a mosdatás itt a lényeg ! A lényeg az események és a problémák tisztázása lenne érzelem nélkül, amit te el se tudsz képzelni ! Máskülönben nem használnál jelzőket, amivel eltereled az értelmes vitát !

tomtyi 2012.04.15. 18:08:17

@Geo_:
Ha rendesen fellépnek a korrupció ellen, akkor sokkal több pénzt tudtak volna megtakarítani, mint amennyit a vizitdíjjal és a tandíjjal beszedtek volna. A Kőröshegyi viadukt és az M6-os alagútjai együtt kb. 6x annyiba kerültek, mint amennyi a vizitdíjból egy év alatt bejött.

www.origo.hu/auto/20100402-oriasalagut-es-oriashid-vegigfilmeztuk-az-uj-m6os-autopalyat.html
"Négy alagút, 87 híd (köztük az ország második leghosszabbja), és 1,5 millió négyzetméternyi aszfalt jellemzi a most átadott M6-os izgalmasabb, déli szakaszát." Ezt a mondatot odaadod egy svájcinak, az minimum azt hiszi, hogy komolyabb hegyek vannak nálunk, mint náluk otthon.

Geo_ 2012.04.15. 18:53:15

@tomtyi: ez igaz. De a kérdés az, hogy mindebben mi Gyurcsány felelőssége - miközben ő volt az első politikus, aki fellépett? (inkább felszólalt) ez ellen, még min.elnöksége előtt.

Az ilyen mutyis helyzetek jellemzője az, hogy aki először kilép belőle, az biztosan veszít. Az eredmény persze az, hogy most nincs szükség mutyikra, megosztozásra, szabad a pálya a hatalom előtt.

tomtyi 2012.04.15. 19:32:18

@Geo_:
Gyurcsány alatt kezdődtek az építkezések. Minimum leállíthatta volna őket, hiszen a legnagyobb kiadások nem a tervezés fázisában vannak.

"Az eredmény persze az, hogy most nincs szükség mutyikra, megosztozásra, szabad a pálya a hatalom előtt.">Ha a cikk szerintem egyik fő mondandóját újraolvasod, kiderül, hogy a pálya mindig is szabad volt.
"A vízszintes osztás erőteljes, látványos és szimbolikus is volt: valaki vagy ide, vagy oda tartozott. Ellenben a függőleges más képet mutatott: ott, a nagy érdekkörök bizony kooperáltak egymással. Mondhatjuk: ebben az időszakban vált el a tényleges és a nyilvános(ságnak szánt) politika egymástól."

Geo_ 2012.04.15. 20:05:32

@tomtyi: utólag persze sok mindent lehet mondani.

Amit pedig akartam volna volt mondani: a függőleges megosztásnak vége.

bekerült 2012.04.16. 09:49:07

@tomtyi: A vizit díj leszavazásából tényleg nem következik a magelőző 6 év kudarca, hanem a FIDESZ ujabb hazugsága a választók felé ! Ráadásul már ekkor világos volt, hogy az Alkotmánybíróság aq jobboldal iránt részrehajlóan itélkezett ! Persze nem azt akarom ezzel mondani, hogy jól kormányoztak a megelőző időszakban, mert a reformok egy tapodtat sem haladtak előre ! Magyarán az ország nem volt felkészítve a piacgazdasági tevékenységre ! Ebben Horb Gyuláék tévedtek a legnagyobbat, mert nekik lett volna erre meg a legnagyobb lehetőségük ! A következő kormányoknak már erre alig volt meg a többségük ! Most is az a baj, hogy a FIDESZ nem arra használja a 2/3-ot amire kellene, hanem a saját pecsenyéjét sütögeti ! Ami az adóságot illeti ! Tény, hogy a 10% fölötti hiányt Gyurcsányék vitték le 3,9 %-ra és a Bajnaiék tartották ezt ! Az MNB tartaléka felduzzadt eközben 32 milliárd EURÓRA ! Ezzel a lehetőséggel tud most Óberkodni Orbán !Mindegy miből jött össze, de van és örüljünk neki ! Orbán is fel akar venni még erre is, hogy még több legyen ! Sőt, még a hiányt is fel akarta 7,5 %-ra vinni, végül is fel is vitte, annak ellenére, hogy elpcsékolt 3000 millárd forintot !!! Több kárt okoztak Orbánék már eddig is mint a tatárjárás ! Ideje lenne elhúzni nekik ! Az autópályák építése, de még a Merecedes Gyár is, tényleg Gyurcsányéknak köszönhető ! Ezeket használja most a FIDESZ, hogy villogjon velük ! Közben meg eteti a választókat a hülyeséggel, hogy nem volt erre szükség ! Most láttam az M3-asról egy dicsőséges bemutatót, mintha Orbánéknak lenne köszönhető ! Az eddigi MSZP áltaél megkezdett dolgokat átkeresztelték a saját elnevezésükre és azzal dicsekednek most ! Tele van az ország a plakátjaikkal, mert ebből is az ő saját hírdetőjük húzza a hasznot ! Korrupcióban tudnak nagyot alkotni, csak nehogy börtön legyen a vége !

bekerült 2012.04.16. 09:49:07

@tomtyi: A vizit díj leszavazásából tényleg nem következik a magelőző 6 év kudarca, hanem a FIDESZ ujabb hazugsága a választók felé ! Ráadásul már ekkor világos volt, hogy az Alkotmánybíróság aq jobboldal iránt részrehajlóan itélkezett ! Persze nem azt akarom ezzel mondani, hogy jól kormányoztak a megelőző időszakban, mert a reformok egy tapodtat sem haladtak előre ! Magyarán az ország nem volt felkészítve a piacgazdasági tevékenységre ! Ebben Horb Gyuláék tévedtek a legnagyobbat, mert nekik lett volna erre meg a legnagyobb lehetőségük ! A következő kormányoknak már erre alig volt meg a többségük ! Most is az a baj, hogy a FIDESZ nem arra használja a 2/3-ot amire kellene, hanem a saját pecsenyéjét sütögeti ! Ami az adóságot illeti ! Tény, hogy a 10% fölötti hiányt Gyurcsányék vitték le 3,9 %-ra és a Bajnaiék tartották ezt ! Az MNB tartaléka felduzzadt eközben 32 milliárd EURÓRA ! Ezzel a lehetőséggel tud most Óberkodni Orbán !Mindegy miből jött össze, de van és örüljünk neki ! Orbán is fel akar venni még erre is, hogy még több legyen ! Sőt, még a hiányt is fel akarta 7,5 %-ra vinni, végül is fel is vitte, annak ellenére, hogy elpcsékolt 3000 millárd forintot !!! Több kárt okoztak Orbánék már eddig is mint a tatárjárás ! Ideje lenne elhúzni nekik ! Az autópályák építése, de még a Merecedes Gyár is, tényleg Gyurcsányéknak köszönhető ! Ezeket használja most a FIDESZ, hogy villogjon velük ! Közben meg eteti a választókat a hülyeséggel, hogy nem volt erre szükség ! Most láttam az M3-asról egy dicsőséges bemutatót, mintha Orbánéknak lenne köszönhető ! Az eddigi MSZP áltaél megkezdett dolgokat átkeresztelték a saját elnevezésükre és azzal dicsekednek most ! Tele van az ország a plakátjaikkal, mert ebből is az ő saját hírdetőjük húzza a hasznot ! Korrupcióban tudnak nagyot alkotni, csak nehogy börtön legyen a vége !
süti beállítások módosítása