2012.02.27. 20:16 Szerző: piefke

Bagót ér!

 

Kié az ország – és kié legyen benne a politikus?

Aktuális kérdés, hiszen csak a minap bukott le (ismét) egy képviselő, aki miközben ott ül a parlamenti patkóban, egy cég felügyelőbizottságában is ott csücsül (http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/27/trafiktorveny/) és masszívan képviseli is a cég érdekeit a törvényalkotás során. Nyilván mélységes meggyőződésből lobbizik a cég érdekei mellet, biztos lévén abban, hogy ami jó a cégnek, az még jobb az országnak – mert ha nem erről lenne szó, ha szimplán csak anyagi érdekből diktálna törvényeket, akkor az gáz lenne!

A rossz politika ott kezdődik, amikor a politikus eltávolodik a közérdektől és odaköti magát valamiféle magánérdekhez. Teszi pedig ezt általában és végső soron valamiféle anyagi érdektől hajtva. (Általában – mert akad néhány olyan eset is, amikor valamiféle fatális ideológia nevében tagadja meg az illető a valódi közérdeket.) És valóban: bármennyire is háborognak sokan, hogy „A politikusok sokat keresnek!” és hiába igaz az, hogy egy országgyűlési képviselő jövedelme többszöröse a magyar átlagkeresetnek, mégsem mondhatjuk, hogy önmagukban a politikusi fizetések eltúlzottak lennének. Az igazi probléma ott van, hogy egyes politikusok megszereznek maguknak „béren kívüli juttatásokat” is – és máris ott vagyunk a politikai/politikusi korrupció birodalmában!

Nézzük, mennyit is keresnek a képviselőink – és hogy ez vajon tényleg „kiugrik-e” a hozzánk hasonló országok mezőnyéből? Lássuk a múlt év őszén ezzel kapcsolatban benyújtott törvényjavaslatot és annak indoklását (ez utóbbinak lesz még jelentősége alább):

Hazánkban az országgyűlési képviselők alapdíja a mindenkori köztisztviselői illetményalap hatszorosa, jelenleg 231.900 Ft, míg térségünk államai közül Lengyelországban egy képviselő tiszteletdíja 9.900 zloty [napi árfolyamon számítva 691.218,- Ft – a szerző], Csehországban 59.000 CZK [686.760,- Ft], Romániában 6.994 RON [469.507,- Ft], Szlovéniában 3880 E [1.133.736- Ft]. Az előbbi összegek alapján megállapítható, hogy a környez ő országok törvényhozásaiban a képviselők átszámolva nagyságrendileg 450 000 – 1 200 000 Ft közötti tiszteletdíjban részesülnek, amely jelentősen nagyobb, mint amelyet a törvény hazánkban megállapít az országgyűlési képviselők számára.

A Magyarország Alaptörvényének megfelel ő új, koherens köz- és államjogi berendezkedés kiépítése, valamint a polgárok számára átlátható, transzparens, közbizalmon nyugvó, a visszaélések lehetőségeit kizáró, a jó és olcsó állam ideájának megfelelő képviselői javadalmazási rendszer kiépítése indokolt, amely hosszútávon szabályozza az Országgyűlés tagjai részére megállapított tiszteletdíj, illetve a munkájukhoz kapcsolódó, azt elősegítő és támogató juttatások rendszerét.

(Képviselői önálló indítvány az országgyűlési képviselők javadalmazásáról; forrás: http://www.parlament.hu/irom39/04995/04995.pdf – Lázár János, 2011. november 18.)

…Mármost kérdés, hogy a Lázár javaslatára megemelt képviselői jövedelmek mennyiben képesek „a visszaélések lehetőségeit kizárni” – ahogy szándékairól a javaslat benyújtója írt.

Aligha! És erre a legjobb bizonyságot maga Lázár János szolgáltatta az általa benyújtott „trafiktörvénnyel”. E törvényt ugyanis benyújtani valóban Lázár nyújtotta be, ám („Testvér, segítsd a lebukottakat”) a Continental Zrt. tulaja írta! És mit ad isten (illetve: mit tehet a sikeres lobbitevékenység): a készülő törvény épp a Contineltalnak kedvez – „nem kicsit, nagyon”!

Félreértés ne essék: nem az a baj, hogy a magyar vállalkozás nyerhet teret a multik rovására, hanem az, hogy a politika/a politikus beleszól abba, hogy melyik magánvállalat növekedhessen! Itt ugyanis masszív magánértekről van szó: kihez kerül az emberek zsebéből a dohányért a dohány? Az állam szempontjából közömbös, hiszen ugyanúgy adózik a magyar és adózik a multi is. Az embereknek is mindegy lenne: a bagóért ugyanannyit kell fizetni és ugyanúgy árt is nekik. Munkahely-teremtés? Hát… Ha csökken a multik magyarországi eladási lehetősége, akkor előbb-utóbb csökkentik a magyarországi gyártókapacitásaikat is – ezt pedig munkavállalói oldalról „kirúgásnak” nevezik. Úgyhogy az sem lehet a törvényt támogató érv, hogy ezzel is közelebb kerül az „egymillió új munkahely”…

Akiknek nem mindegy, az a Continental tulaja és a vele (mondjuk így) „kooperálók”. Továbbá (nyilvánvalóan) az a politikai erő is csak jól járhat, amelynek parlamenti ereje segíti a „személyes érdekek” érvényre jutását a törvényalkotásban – különben miért is állna e parlamenti döntőerő a törvény mellé?

Ez nem mást jelent, mint hogy évi százmilliárdokat érő törvények születnek itt, anélkül, hogy ennek bármi köze is lenne a közérdekhez.

…Vajon mennyibe kerül egy valaki számára kedvező törvény? Mennyit kér-kap az, aki a nevét adja hozzá („egyéni képviselői indítvány”)? Mennyiért lehet megvásárolni egy pártot, hogy annak frakciója támogassa az adott törvényt az országgyűlésben?

Nem is a tételes összegek a fontosak… Hanem az, hogy a magyar országgyűlés ideje egy részében nem a közért, hanem „privát zsebre” dolgozik. Így nyer értelmet a poszt elején feltett kérdés: kié az az ország, amelyet nem a saját érdekében vezetnek? A válasz evidens: azoké, akik a saját érdekükben működtetik – mert nekik termel!

Be kell látnunk, hogy ameddig sokan csupán azért lehetnek képviselők, politikusok, hogy kevés munkával és még kevesebb tisztességgel és közösségi elkötelezettséggel kereshessenek sokat és ameddig ebben őket egy erős állampolgári öntudat meg nem tudja akadályozni, addig a magyarok országa valójában csupán néhány magyaré lesz. És mivel „nemzeti jellegzetességeink” között nemigen találunk közös érdekeink mentén való együttműködést az emberek között, ezért nagyon nehéz lesz ebből a „kevesek Magyarországa”-helyzetből kitörnünk! Egyénileg hiába „füstölgünk” – mert mi nem vagyunk benn a Parlamentben, a Lázárok viszont ott vannak és velük-általuk a magánérdekek is…

Miért ne ülhetne a közérdek a Parlamentben? Miért ne lehetne övé a „több mint 2/3”? A válasz egyszerű: azért, mert a nép még meg sem képes fogalmazni a közérdeket, nemhogy annak mentén erős és hatékony politikai tömörülést létrehozni! Még elméletben sem végeztük el azt a munkát, amely alapja lehetne egy valóban demokratikus (mert a közérdeket képviselő) politikai gyakorlatnak. Legfeljebb ködös általánosságokról szól a közbeszéd („szabadság”, demokrácia”, „függetlenség”, nemzeti érdekek”, stb.) és csupán részigazság-darabkákkal találkozunk („munkavállalói érdekek”, „zöld gazdaság”, „vállalkozások támogatása”, stb.). Hol van egy, az egész országot leíró és komplex, hatékony rendszerbe szervező program? Még akarat és képesség se igen van erre. Legkülönb politikusaink is csupán gazdaságban gondolkodnak (meg persze demokráciában…) – de hát belegondoltak-e már abba, hogy milyen messze van az „államháztartási egyensúly” az egyes ember és az egyes vállalkozások napi valóságától és „lokális teljesítőképességétől” – és hogy épp e kis, helyi elemek alacsony teljesítőképessége miatt nem akar sehogyan sem összejönni az a bizonyos áhított „stabil költségvetés+gazdasági növekedés” – kombó!

…A magyar politika gyakorlatilag a rendszerváltás óta gazdasági érdekcsoportok marionettfigurája – és amíg nem változtatunk a politikai erők finanszírozásán, addig ez így is fog maradni! Amíg nem lesz képes Magyarország népe egy „saját zsebből fizetett” (http://progressziv.blog.hu/2012/01/29/arnyekkormany_program_a_siker_ara), erős, jól szervezett és hatékonyan működő erőt létrehozni, fenntartani és az országgyűlés meghatározó erejévé tenni, addig itt a valódi közérdek meg nem fogalmazódik törvényekben, addig bizony a közérdek bagót ér

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr514217981

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Retteghetnek az oligarchák, zöldbárók és a maffia 2012.05.07. 15:38:40

A tegnapi hírek után már kezdtem elkámpicsorodni. Na, itt a vidék vége, gondoltam azok után, amit Ángyán József nyilatkozott a lemondása indoklásaként. Súlyos dolgokat mondott ki....

Trackback: Retteghetnek az oligarchák, zöldbárók és a maffia 2012.03.07. 08:51:47

A tegnapi hírek után már kezdtem elkámpicsorodni. Na, itt a vidék vége, gondoltam azok után, amit Ángyán József nyilatkozott a lemondása indoklásaként. Súlyos dolgokat mondott ki....

Trackback: Retteghetnek az oligarchák, zöldbárók és a maffia 2012.03.07. 08:51:47

A tegnapi hírek után már kezdtem elkámpicsorodni. Na, itt a vidék vége, gondoltam azok után, amit Ángyán József nyilatkozott a lemondása indoklásaként. Súlyos dolgokat mondott ki....

Trackback: Retteghetnek az oligarchák, zöldbárók és a maffia 2012.03.07. 08:51:47

A tegnapi hírek után már kezdtem elkámpicsorodni. Na, itt a vidék vége, gondoltam azok után, amit Ángyán József nyilatkozott a lemondása indoklásaként. Súlyos dolgokat mondott ki....

Trackback: Fiam, ballagásod alkalmából egyházzá nyilvánítalak! 2012.02.28. 10:06:42

Mitől értékesebb egy egyház által végzet munka egy mezei civil, Istenre nem fókuszáló, tevékenységébe vallást nem belekeverő szervezet munkájánál? A hit, valamilyen istenkép különbbé, jobbá, támogatandóbbá teszi az egyiket a másiknál? Az egyenjogú...

Trackback: KacsaLeaks: A háború csirkéi 2012.02.28. 10:02:01

A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen kirobbant botrány továbbgyűrűzni látszik. A szociológiai tanulmányért nyolcmilliót kimentő, majd az összeget az egyetem kancellárjának átadó grillcsirkés vállalkozó, a saját üzletét is sütögette a patinás múlttal...

Trackback: Cipőt a cipőboltból, dohányt a dohányboltból 2012.02.27. 22:33:53

   Kevés olyan hánytatott sorsú törvény-tervezet van, mint a a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló javaslat, amely már többször bekerült a parlament elé, már módosítás is született hozzá, azonban...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.02.27. 21:17:40

rájöttem hogy a politikus az az ember ki a magyar átlagemberből lesz ha az politikusnak megy

Zöldkabátos (törölt) 2012.02.27. 21:18:49

En ugy gondolom, egy politikusnak elhivatottnak kell lennie. Ehhez biztositani kell az anyagi korulmenyeket.

Ha nincs elhivatottsag, tisztesseg, akkor tok mindegy, mennyit kap a szuksegesen felul valaki.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.02.27. 21:24:46

"...A válasz egyszerű: azért, mert a nép még meg sem képes fogalmazni a közérdeket, nemhogy..."

Hát látod, ez van!
Mint, ahogy Te sem vagy képes megfogalmazni egy értelmes magyar mondatot!

A "még meg sem képes fogalmazni" helyett, helyes lenne:

- még arra sem képes, hogy megfogalmazza...

- még a közérdek megfogalmazására is képtelen

- stb...

ökörpöröly 2012.02.27. 21:30:34

A FIDESZ ezerszer nagyobb bolsevik párt, mint az MSZP. Nálunk a teljes politikai elit a velejéig rohadt. Olyanok, mint a csekista gyerekgyilkosok. Ha kell ölnek, ha kell lopnak, ha kell rabolnak. Mindent megtesznek, amit a párt és a zsebük diktál. Ezek miatt rohad szét ez a szerencsétlen ország, nem a zsidók, cigányok, imperialisták miatt.

ave 2012.02.27. 22:22:51

Zsenialis ez a dohanyceg.
Sose hallottam meg rola, asse tudom milyen sz**rokat gyartanak, gondolom nem is voltak belistazva sok helyen.
Hat ezt remekul megoldana ez a trafikrendszer, hisz ott mindent kellene tartani. Zero verseny.
Az hogy beszopatja a sajat vasarloit (a dohanyzokat) az mindegy.

egy nemdohanyos

Sicc 2012.02.27. 22:23:01

"…Mármost kérdés, hogy a Lázár javaslatára megemelt képviselői jövedelmek mennyiben képesek „a visszaélések lehetőségeit kizárni” – ahogy szándékairól a javaslat benyújtója írt."

Semennyire. Ez nem pénz kérdése, hanem a szemléletmódé. Ha valaki szar ember, akkor két forintért még az anyját is ...

ijontichy 2012.02.27. 22:30:49

Köz érdeke : Magán érdeke
50:50 procent
Ha így dolgoznának a nemT. képviselők, ezzel az aránnyal már elégedett lennék, és meg is látszana az országon. Sajnos ez úgy 20:80 lehet - és nem csak mostanság.

InteriorLulu 2012.02.27. 22:41:14

@BPBP:
"Mint, ahogy Te sem vagy képes megfogalmazni egy értelmes magyar mondatot!"

A posztíró olyannyira meg tud fogalmazni értelmes magyar mondatokat, hogy a posztban egyetlen olyan mondat nincs, ami ne lenne értelmes, az általad kritizáltat is beleértve. Azzal együtt, hogy azt valóban meg lehetne többféleképp is fogalmazni, mint ahogy sok más mondatát is, csak épp teljesen felesleges.
Grammarnácinak lenni egy bizonyos szintig még rendben van, ám te ezt a szintet bőven túllépted ahhoz, hogy úgy tűnjön, egy öncélúan kritizálgató, okoskodó, tudálékos fasz vagy.
Ismétlem: úgy tűnjön...

v2peti 2012.02.28. 02:09:51

A képviselői fizetések felsorolása erős csúsztatás. Ugyanis szinte minden képviselő tagja egy vagy két bizottságnak, szinte korlátlanul számolhat el költségeket, sokan szupermenek, azaz egy időben tudnak polgármesterkedni is, így napi 16 órákat dolgoznak :) ezeket összegezve nem biztos, hogy az összehasonlítás korrekt.

gyuvi 2012.02.28. 02:14:33

Ha már a nyelvtannál tartunk...
Elméletem szerint a "korrupt politikus" jelzős kapcsolat ugyanolyan hibás kettőzés, mint pl. a bacon szalonna vagy a La Manche-csatorna.

gyuvi 2012.02.28. 02:18:10

@ijontichy: Én 1:99 és 0:100 közé tenném :) és akkor nagyon engedékeny vagyok, mert nem számolom be a mínuszokat, amiket a köz ellen tesznek. Az a durva!

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.28. 02:46:45

Jó ha szeptemberben elkezdődnek az IMF tárgyalások sunyi bóvlisták.
Orbánnak el kéne takarodnia rögtön min. 250 ft lenne az euró, és béke lenne a hazában!

Talpra magyar ... itt az idő...! Orbán takarodj!

flazz 2012.02.28. 05:13:11

mondj egyetlen kepviselot, aki az elmult 50 evben az orszag erdeket kepviselte volna...

Marcipán58 2012.02.28. 06:20:15

No, és ez mióta hír?

Arthur Dent 2012.02.28. 06:39:10

Aki többet keres többnyire nem kevésbé korrupt hanem a tarifája nagyobb. Így mondják akik már láttak egyet s mást.

De van az a vicc is, hogy a csúcsra a legnagyobb geci jut fel.

Csak legalább ne hazudnának a képünkbe és ez a birka ország meg ne hinne el mindent.

Borzasztó.

nu pagagyí 2012.02.28. 07:08:15

A dohánykereskedelem korlátozása nem a legális, hanem a feketekereskedelem érdekeit szolgálja. Ezzel a törvénnyel a maffia jár majd jól. Gondolom áruval majd Lázár haverja fogja ellátni őket. Az extrahasznot az állam biztosítja a legális terméket sujtó, a termelési költség 4-5 ötszörösét elérő adóval

pjm 2012.02.28. 07:40:59

A korrupció lényege, hogy a világ összes pénze sem elég, minél többet lop, annál többet akar, amíg egy tiszta kezek csoportja a nyakára nem teszi a kést. Akkor nem fog annyit lopni. Pont ez a baj a gengszterváltással, a régi megyei pártitkárnak elég volt, hogy házhoz viszik a banánt, a mainak a megye sem elég...De megválasztottátok őket, élvezzétek a hatalmukat!

fehéregér 2012.02.28. 07:53:14

Nem szerencsás sem elhinni, sem sulykolni, "mémmé" tenni, hogy minden politikus korrupt, egyrészt mert ez nem igaz, másrészt csökkenti, elmossa a valóban korrupt, kapzsi politikus személyes bűnét, felelősségét. Észnél legyünk.

fehéregér 2012.02.28. 07:54:56

@BPBP: jaj, te. Akkor légy grammarnáci, ha legalább valamit konyítasz a nyelvhez, helyesíráshoz. Az általad kifogásolt mondattal semmi baj nincs, ember.

kormányzó 2012.02.28. 08:21:23

@fehéregér:
Önnek igaza van!
Nem minden politikus korrupt,van amelyik sk. lop!
Csak az ilyenre azt mondja az Ügyészség/!/ hogy nem gondolta komolyan.

Crescendo 2012.02.28. 08:24:34

Mi ezen a meglepo?
Allamkapitalizmus epul, kis szamu tulajdonos a nagy szamu dolgozo folott a totalis kontrollt gazdasagilag a kis szamu, am annal nagyobb befolyasu privat cegen keresztul gyakorolja. A politikai hatalom (rendorseg, birosagok) kiepultek. A szellemi, vallasi iranyitas szinten. Nem veletlenul vannak nagy munkaban...
Most mar csak a grand finale hianyzik, amikor a leplet lerantjak a murol... Altalaban ez valamilyen megrendezett terrorcselekmeny szokott lenni, mint a hitleri Nemetorszagban.
Politikailag mestermunka... egyeb humanszempontbol meg remiszto. Kulonosen az a resze, hogy egy tarsadalom annyira eltompult es buta, hogy ezt nem veszi eszre, csak amikor mar tul keso. Utana meg rezignaltan belenyugszik. :(

szigorú58 2012.02.28. 08:34:43

Demokratikusnak tűnő, vagy eredetileg annak szánt, de mára már velejéig rohadt a magyar választási rendszer. Ennek egyik oka - szerintem - a listás választási forma, amin az kap befutó helyet, aki mértéktelenül képes kiszolgálni, értsd kinyalni a pártközpont muftijainak a hátsóit. Itt nem számít az egyén múltja, vagy felkészültsége. A kizárólagos elvárás, magyarán az a "jó" elvtárs (képviselőjelölt, majd képviselő), aki ennek feltétlenül meg tud és meg is akar felelni. A fizettet pártalkalmazottak - majd a győzelem után az állami cégek vezetői - meg összejönnek a rokonokból meg a haverokból. A szisztéma olajozottan működött a 90-s évek előtt, s utána is, függetlenül attól, hogy ki volt és ma is ki van hatalmon. Az utca embere leginkább azt látja, hogy az általa ismert XY-nak anyagilag mennyire bejött a politikus lét, miközben az illetőt korábban a "siker" a munkahelyén és/vagy a magánszférájában (is)messze elkerülte. Hány olyan ogy.-i képviselő van a mai parlamentben is, aki már több politikai zászló alatt is állt, mert a megvilágosodása mindig csak azt a célt szolgálta, hogy nem szabad a pikszisből kiesni. (Nagy a család, meg a jót könnyű megszokni.) Mennyivel könnyebben, és mennyivel több pénzt lehet azzal keresni, ha csak bólogatni, mások szavait fenntartás nélkül ismételgetni kell. Aztán, amikor meg már az egyén megmelegedett a politika "művelésében", jöhetnek az okosságok.
Pedig előtte volt fogadkozás, eskü + minden. Igaz, azt senki ígérte, hogy a saját érdekei ellen fog tevékenykedni...

fabijoe 2012.02.28. 08:45:38

A "lázárok"-at magyarul kis betűvel írjuk. (Nem azért, mert Lázár nevéből képeztük, a "gyurcsányok"-at is kis betűvel írjuk), hanem azért, mert ez tulajdonnévből képzett többes számú köznév. Más kérdés, hogy nem a köz- hanem magán érdekért dolgozó köznév a "lázárok".
(Elnézést a nem teljesen témába vágó hozzászólásért)

Netuddki. 2012.02.28. 09:07:33

"A rossz politika ott kezdődik, amikor a politikus eltávolodik a közérdektől és odaköti magát valamiféle magánérdekhez. Teszi pedig ezt általában és végső soron valamiféle anyagi érdektől hajtva"

Na itt a probléma. Az ilyet nem rossz politikának kellene hívni hanem bűncselekménynek. Csak mert az is. Aztán keményen büntetni.

A tiszteletdíjakkal kapcsolatban meg ajánlom a múlt heti HVG-t. Ott megnézheted, hogy valójában mennyit keresnek a képviselőt. De segítek, zömük 1 milka fölött...

kitiltott bögre 2012.02.28. 09:40:22

mindannyian tudjuk hogy ezzel csak az árat veri fel.nem 20% hanem 25.
azt is tudjuk hogy a jelenlegi politikai rendszertől-ami nem kapitalizmus de nem is szocializmus-csakis úgy tudunk megszabadulni ha porig romboljuk.ha kell szó szerint.ugyanis ezt már csak maximum kozmetikázni lehet,kijavítani nem.
hozzátéve hogy a rendszer újjáépítése alatt és után egyetlen olyan embert sem szabad odaengedni a döntések közelébe aki bármilyen módon tagja,kiszolgálója volt a jelenlegi politikai elitnek.
ez olyan mint a csótányirtás.ha egy megmarad akkor feleslegesen csináltad az egészet.

Tábornok 2012.02.28. 09:41:15

Az a gond, hogy parlament nem olyan, mit egy mukahely, ott ugyanis ezek a hölgyek és urak, a napi ásványvízre valót sem keresnék meg....
arról ne is beszéljünk, hogy az ország éve óta "veszteséges", ezt melyik profitorientált cégnél lehet megcsinálni?

Sok ingyenélő, aki életében nem dolgozott olyan helyen, ahol a teljesítmény, a sikert elvárt tényező, ellenkező esetben lapát.

kennyking 2012.02.28. 10:09:10

@szigorú58: Egyetértek.Nekem már vagy húsz éve piszkálja a csőrömet a listás választási rendszer.Ez az intézményes korrupció melegágya.

Roy 2012.02.28. 10:32:57

Az összes fideszes politikus korrupt, saját zsebét tömi. A haveri, rokoni körnek osztogat.
Rosszabbak mint a szocik. Nyíltan lopnak csalnak.

Arbet 2012.02.28. 10:36:25

@Roy: Szerintem inkább rakjuk egy kalap alá őket, mert 8 évig a szocik loptak kétmarokka. Nem a színét kell nézni a tolvajnak, hanem azt, hogy mit tett. Másrészt, ha valaki csak az egyszínű tolvajokat látja, akkor menjen szemészhez, és ne mentegesse a másik színűt.

Olyan nyíltan játszik össze az összes párt, hogy azt csak a vak nem veszi észre. Nem a tolvajok között kell választani, hanem keresni kell becsületes embert.

Arbet 2012.02.28. 10:38:02

@kitiltott bögre: +1. Örülök, hogy egyre többen látják ezt így.

Arbet 2012.02.28. 10:43:55

@fehéregér: Amelyik politikus nem korrupt az miért nem tesz az ellen, hogy a többi korrupt? Kutya kötelessége lenne minden tudomására jutott esetet kivizsgáltatni.

Szóval aki nem korrupt az is bűnös, mert hagyja, hogy a többi korrupt legyen.

Jelenleg nincs ártatlan politikus.

Lencsés István 2012.02.28. 11:36:44

Ne legyünk már álszentek , ha a nagyobb többség odakerülne , akkor mindenki dolgozna a saját zsebéért is , ez teljesen normális .... Látszik hogy anonim a blog . :D

blah 2012.02.28. 11:38:50

A fidesz és az mszp között annyi különbséget látok, hogy az előbbi nem is leplezi a korrupciót, tehetik azért mert úgy módosítják a törvényeket, hogy ne kelljen leplezni. Ja és persze nagyobb arányban birka a szavazótábora mert olyan "megette a kutya a házimat" szintű magyarázatokat simán bevesznek és utána mennek békemenetelni. A bal oldalon legalább a nagytöbbség elfordult az mszp szdsz párostól... A nagy kérdés, hogy mi a tökömre fognak az emberek szavazni ezek után?

Roy 2012.02.28. 12:56:40

@Arbet: Van egyáltalán becsületes ember a politikusok között?
Különben csak arra akartam utalni, hogy míg a szocik közül burkoltan loptak egynéhányan, addig a Fidesz és Orbán mindezt nyiltan teszi. Nem hiszem, hogy erre kapták a 2/3-ot.
Egyébként se jobbos, se balos nem vagyok, hanem mindig is kritikus szemmel néztem mindent. Ami meg nem tetszik annak hangot is adok.

Crescendo 2012.02.28. 13:20:52

@kovi1970: Ervelesed logikus, csak azt meg senki nem mondta meg, hogy mit is jelent az, hogy "kozjo"... Egy szo ami barmit jelenthet, az semmit sem jelent, nincs tartalma. Emiatt pedig nincs felelossegre vonhatosag, hiszen barmit is csinal a politika, azt mindig a nagy, kodos "kozjoert" teszi.
A Lendvia a "kozjora" hivatkozva demonizalta "gazdagnak" a kozeposztaly azon reszet, aki 3 kiflire valonal tobbet keresett es adoztatta meg. Az Orban "kozjora" hivatkozva csokkenti a terheiket, valamint vezeti be opressziv es diktatorikus intezkedeseit.

Crescendo 2012.02.28. 13:34:43

@Roy: Persze, hogy van becsuletes... betyarbecsuletes. :(

Lencsés István 2012.02.28. 16:43:32

@kitiltott bögre: Igen én vagyok , és ezen mi a vicces ? :O Ja egyébként meg már lenyugodtál ? :) Mert múltkor nem voltál képes válaszolni a kérdésre , ez mutatja a szinted , igaz ezt az is mutatja hogy a neved sem vállalod ! :) ;)

kitiltott bögre 2012.02.28. 17:23:48

@Lencsés István: én nem voltam ideges.keversz valakivel.nem kérdeztél tőlem semmit,ergo megint keversz valakivel.abban pedig megegyeztünk hogy a személyazonosságod kb annyira valós mint az általad igen nagyra tartott párt népjóléti intézkedései.:)

legeslegujabbkor 2012.02.28. 17:53:22

Pedig mégiscsak a közjót keressük a kormány döntéseiben (na jó, én már régen nem). Ha ezt a Fideszre szavazók közül vitatják, akkor ők inkább bosszúállásra szavaztak, de ez már tényleg visszavezet minket az európai kalandozásaink korába. Az egyensúlyt megtalálni csak objektíven, józanul mérlegelve lehet, hogy a nyilvánosan megjelenő csoportérdekek beleilleszkedjenek egy közösen elfogadott rendszerbe, mert a többség különben miért is fogadná el ezt a felállást?

Lencsés István 2012.02.28. 18:19:31

@kitiltott bögre: De pont az voltál , most is az vagy :) ;) De kérdeztem , de nincs agyad amivel emlékezz rá ! :) ;) Az én nevem tényleg ez , de többször nem írom le mert nem az általános iskolában vagyunk .... ellentétben a te " neveddel " ugyanis nem kitiltott bögre van a személyi igazolványodban .... A FIDESZ pedig igenis jól kormányoz akár tetszik akár nem ! :) ;)

kitiltott bögre 2012.02.28. 19:01:05

@Lencsés István: az irónia nagymestere vagy.meghajlok nagyságod elött.:)

Lencsés István 2012.02.28. 20:50:08

@kitiltott bögre: Ez nem irónia , hanem tény , azzal meg nem lehet vitatkozni ! :) ;)

Lencsés István 2012.02.29. 09:39:50

@kitiltott bögre: Nem kell elhinni , attól még igaz ! :) ;)

kitiltott bögre 2012.02.29. 09:52:43

@Lencsés István: az igazság jórészt nézőpont kérdése.egyébként meg ezt nekem már nem tudod eladni,mondd annak aki komolyan veszi.:)

Lencsés István 2012.02.29. 10:21:02

@kitiltott bögre: Ne haragudj , hogy megkérdezem , de nem tudsz olvasni ? :O A ténnyel nem lehet vitatkozni , többször meg nem írom le mert nem az általános iskolában vagyunk ( Ja megjegyzem én csak akkor írok mikor tényem van ! :) ;) Hát az hogy nem veszed komolyan a tényt - t az megint csak rólad állít ki 1 képet , de ezt már megtette az hogy anonim vagy , szóval mindegy ! :) ;) :D

kitiltott bögre 2012.02.29. 11:26:37

@Lencsés István: ugyan,ugyan.próbálkozhatsz az amatőröknél,de nem nálam.:)

Lencsés István 2012.02.29. 12:30:08

@kitiltott bögre: Próbálkozni a kutyák szoktak névtelen senki ! :) ;) Az amatőrségről is mindent elárul hogy vitatkozni nem tudsz , mivel te is jól tudod hogy nincs mivel ! :) ;)

kitiltott bögre 2012.02.29. 12:40:36

@Lencsés István: ezek után képtelen vagyok komolyan venni téged.:)

Lencsés István 2012.02.29. 17:04:07

@kitiltott bögre: Én már az elején nem vettelek komolyan , mivel nincs neved , szóval ennyit erről te anonim geci . :) ;)

kitiltott bögre 2012.02.29. 17:15:11

@Lencsés István: ugyanmár Lencsés.mindaketten tudjuk hogy a te nicked is körülbelül annyira fedi a valóságot mint az enyém.ha esetleg mégis ez lenne a valódi neved akkor sem ér egy fillért sem hisz nem tüntetted fel az anyád nevét ,szig.számod, adószámod, tb.számod.
amíg ezek nem szerepelnek a nickedben addig te is egy anonim geci vagy.:D

Lencsés István 2012.02.29. 20:39:06

@kitiltott bögre: Kis betűvel kezdeni 1 mondatot ? :O :D Még írni sem tudsz ? :O :D Gratulálok ! :) ;) :D Mind a ketten egyben ? :O :D Újabb " dicséret " . :) ;) :D Lencsés István - nak hívnak és nem Lencsésnek , add meg a tiszteletet te anonim geci , vagy síri csend és hullaszag ! ! ! + ! Nekem tényleg ez a nevem de többször nem mondom el , azt hiszel amit akarsz , attól mint mondtam már ezt is a tény nem változik ! :) ;) Szig szám , tb ? :O Mi van lusta vagy írni ? :D Ennyit rólad te szerencsétlen ! :) ;) :D Hogy lennék anonim ha van nevem és tényleg ez a nevem , erre az egyre felelj ! ( ezt is másodszorra kérdezem , többet nem teszem , mert akkor lesüllyedek a szintedre és ott már legyőzöl a rutinoddal .... )

Đđ 2012.02.29. 21:19:06

@Lencsés István:

Kedves "Lencsés Isván" nick alatt kommentező Akárkiislegyélavalóságban!

Napok óta hadakoztál itt - és hosszú ideje már más blogokon - és e hosszú harcodban tulajdonképpen csupán 2+1 dolgot ismételgetsz:
1. "nekem tényem van"
2. "te egy anonim geci vagy"
a +1 pedig: "A Fidesz jó!"

Úgy érezzük, mindent elmondál már, ezért nem látjuk értelmét, hogy (legalábbis nálunk) tovább trollkodhass (vagy: ismételgesd üres rögeszméidet).

...Ezért most elbúcsúzunk tőled!:-)))

kitiltott bögre 2012.02.29. 22:21:34

@Lencsés István: Lencsés,Lencsés...a magadfajta emberek akkor jönnek elő a nyelvtannáciskodással amikor kifogytak minden észérvből.
nos,az hogy mi a neved senkit sem érdekel,
te egy jelenség vagy.az pedig hogy a neved tényleg Lencsés István bizonyítanod kell, mint említettem volt,egyéb személyes adatokkal.addig amíg ezt meg nem teszed csupán egy anonim geci vagy a sokból.

Lencsés lstván 2012.03.05. 00:25:16

@Lencsés István: @kitiltott bögre: @Đđ: sértésetek lepereg anonimok ! fáj az igaz ? Nekem van nevem ! Megmondta a doki hogy használjam és legyek rá büszke , még akor is ha a nővérkék adták és azért mert aznap lencse volt az ebéd . Attól én bűszke vagyok rá és nem bulyok anonimusságban fetrengö nikkek mőgé .
süti beállítások módosítása