2012.02.02. 22:35 Szerző: piefke

Maurocordato igazsága

„A múltakon ne tépelődjék, a jelenről gondoskodjék maga, a jövőt pedig bízza istenre.”

Alessandro Maurocordato portai főtolmács válasza Thököly Imrének, mikor az a támogatását kérte – 1682.

 

Van egy rossz magyar szokás: amikor cselekedni kellene a jelenben, akkor is folyvást csak valami múltbeli harcot vívunk fejben tovább. Mintha ezt a népet sokkal jobban érdekelné az, hogy ki mit csinált jól – vagy még inkább rosszul – a múltban, mint az, hogy mit tehetnénk a jelenben a sikeres jövőnkért. Mintha nem tudna ez a nép szabadulni attól a kényszerképzettől, hogy mikor, ki és mit rontott el és miért alakulnak rendre szerencsétlenül a dolgai…

Ezt látjuk ezekben a napokban is: egymás után és egymásra felelve jelennek meg írások arról, hogy ki mit gondol a rendszerváltás óta eltelt 22 évről – de különösen 2006-tól és -ról - és arról, hogy abban ki mikor nem viselkedett kristálytiszta demokrataként és öntelten hazafiként. Ki mit lopott és melyik oldalon. Ki miféle összeköttetések révén tett szert egykori állami vagyonra. Ki kinek és miért nem képes „megbocsátani” és kinek miért kellene bocsánatot kérnie.

A vita szubjektív: nem az igazságot keresik a legtöbben, hanem „a bűnöst”. Úgy csoportosítják a tényeket, ahogy azt „a maguk igaza” megköveteli. Ha a vitapartner tényeket, érveket sorol, nemigen reagálnak azokra érdemben – ritka, magányos kivételektől eltekintve – hanem vagy kussolnak, vagy úgy tesznek, mintha a tény nem létezne és a vele kapcsolatos kérdés el sem hangzott volna az ellenfél szájából. Mintha úgy éreznék sokan, a legtöbben a vitatkozók közül, hogy nem a tények és az objektivitás a fontos, hanem az, hogy igazolják a maguk álláspontját. Sok esetben már „toposszá vált” szlogeneket ismételgetnek, kiragadva a valós összefüggésekből. És úgy viselkednek sokan ebben a vitában, mintha az ellenfél megbocsáthatatlan „eposzi bűnök” elkövetője lett volna a múltban – mintha az illető múltja csakis bűnök egybefüggő láncolata lenne – és mintha ők, akik e bűnöket felemlegetik, olyan erkölcsiség birtokában lennének, amely megfellebbezhetetlen bírói tekintéllyé magasztosítaná őket… Úgy beszélnek ezek a „bírák”, mintha bennük nyoma sem lenne annak a magyar gondolkodásmódnak, amely pedig – szocializációs hatásként – bizony ott van mindenkiben, aki Magyarországon nőtt fel, magyarok között. Ezek – az önzés, a következetlenség, az erőszakosság, az intolerancia – rendre csak az ellenfélnek kipécézett személyekben vannak meg, persze…

…Biztosan sokaknak leesett már, hogy a napokban kibontakozó, Gyurcsány Ferenc „elfogadhatóságával” foglalkozó polémiáról jutottak ezek a gondolatok az eszembe. Kezdte Jávor Benedek, folytatta – a személyes megszólíttatás jogán – maga Gyurcsány, nyílt levelet fogalmazván Jávorhoz (Levél Jávor Benedeknek - http://www.facebook.com/pages/15-legnagyobb-baki-a-filmekben/267684323275495#!/notes/gyurcs%C3%A1ny-ferenc/lev%C3%A9l-j%C3%A1vor-benedeknek/338110256221443). Aztán beszállt a vitába az élelmiszeripar is – akarom mondani a (boldogok a) sajtkészítők (Nyílt levél Gyurcsány Ferenc úrnak - http://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/2012/02/02/nyilt_level_gyurcsany_ferenc_urnak?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_02_02&utm_campaign=index).

Gondolom, lesz még folytatása ennek a vitának – és talán ennek során az igazság is kiderül, legalábbis azok számára, akik valóban arra kíváncsiak. (Megjegyzés: egyébként már ki is derült – tehát ez is azt igazolja, hogy itt korántsem arra hajt mindenki!) De félek, az országnak most nem arra van szüksége, hogy múltbéli dolgokon való polémia kösse le azok szellemi energiáit, akiktől pedig a helyzet cselekvést kívánna! Aki politikával foglalkozik, annak lehetőségekkel, stratégiákkal, erőforrásokkal, teendőkkel, szerveznivalókkal kell foglalkoznia - ami volt, az a történészekre tartozik. A politikusok foglalkozzanak a jelen lehetőségeivel és feladataival! És ha jól foglalkoznak – foglalkozunk- a jelennel, akkor nem is kell mindenben megfogadnunk a posztot bevezető Maurocordato-idézetet: akkor a jövőt sem kell csupán az istenre bíznunk!

…És persze: Gyurcsány Ferencre sem kell rábíznunk a jövőt – de nem azért, amit tett vagy nem tett vagy éppen elmulasztott 2004 és 2009 között, hanem azért, amit ma nem tesz meg. Nem nyitja ki az általa létrehozott, szervezett és irányított pártban a teljesítményversenyt – hanem „régi társaival” akarja megoldani azokat a feladatokat, amelyeket ezek az emberek a múltban, hatalmuk teljében se nem tudtak, se nem akartak megoldani. Nem Gyurcsány Ferenc múltbeli demokrataságával van gond, hanem azzal, hogy most sem viselkedik úgy, mint aki bízik a demokrácia legalapvetőbb funkciójában: hogy a legjobbak léphetnek az élre.

Aki valamit számon akar kérni Gyurcsányon (vagy akár a szocikon), annak ezt kell számonkérnie – de hát ez éppenséggel számonkérhető magukon a számonkérőkön is! Vajon az LMP meghívta már Magyarország legjobb szakembereit, hogy azok hozzák létre azt a politikai programot, amely nem csupán részigazságokból indulna ki? Szó sincs róla – csak a maguk belső bizonytalanságaival vannak elfoglalva. De amíg ez így lesz, addig éppen velük kapcsolatban (is) fel lehet vetni a kérdést, hogy egyáltalán érdemes-e velük szövetkezni, lenne-e ennek haszna a Fidesz utáni, a jelenleginél minőségileg sikeresebb kormányzás szempontjából? Mert más nem számít, ha szövetségeseket mustrálgatunk: nincs, nem lehet más szelekciós szempont!

Ismétlem: nem arra vagyok kíváncsi immár, hogy ki mit tett volna valakinek a helyében évekkel-évtizedekkel ezelőtt. Ami érdekel, az nem más, mint hogy a „beszélő”, a „véleményformáló” most és a jövőben mit tenne és miért éppen úgy. …És a magyar választópolgárok is akkor járnak jól, ha erre kíváncsiak!

…És ha majd már megcsináltuk a sikeres Magyarországot, ha már új pályára állítottuk a magyar társadalmat, és ha már elindultunk egy, a jövőnk szempontjából szerencsésebb közmentalitás felé és nyugdíjban leszünk, akkor majd foglalkozhatunk a múlttal is: elolvassuk a Gyurcsány által (az őszödi beszédében beígért) „kibaszott jó könyveket” - és persze elolvassuk majd az erre adott ellenválaszokat is!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr864054902

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Családi történelmek 2012.02.03. 09:18:07

Családi történelmek: Orbán – ha megfeszül erősen – államférfi is lehetett volna?...

Trackback: A világ mai szemléletéről 2012.02.03. 09:06:22

A szemléletünkről. A korszerűségről. A hagyományos és az információs kor jellemzőiről. Miközben azt is megtudjuk, hogy Piroska a mozdonyvezető!...

Trackback: Az én pártom 2012.02.03. 08:01:28

Ha lenne egy pártom, amelyik megpróbálna mindenkit képviselni, senki nem szavazna rá, mert senkit nem érdekel a másik sorsa....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kajagugu 2012.02.03. 04:38:43

"Bünösök vagyunk mi, akár a többi nép."
De igenis kell foglalkozni a multtal,mert ha nem tesszük,még azt se tudjuk,hol baltáztuk el és ujra elizéljük.
Aki meg magára nézve se jön rá,mint fent,
az jobb ha kilép a politikából és elkezd rendesen dolgozni.

2012.02.03. 05:13:19

Ezek szerint, mindegy hogy ki, mit és mennyit lopott, csalt , vagy mennyit hazudott az elmúlt 22 év alatt?

Vagy mindegy hogy miért kerültünk, ki vagy kik miatt váltunk lassan a 4 millió koldus országává?

Ezt idézetekkel és hires emberek mondásaival nem lehet elintézni , sem megindokolni.

Ám én is irok egy népi bölcseletet---"az aki a más hibájából, vagy a más kárán tanul, az okos.
Aki pedig a saját kárán, és hibáján sem, az bolond!"
Én nem szeretnék a bolondok közé tartozni és majd magyarázkodni, az unokámnak, ha megkérdi," hogy miért hagytuk hogy igy legyen!"
Tessék csak mindenkit felelőségre vonni, aki csalt, lopott és hazudott, mint politikus az elmúlt 22 év alatt.
Mert ez a minimum!

Kulmar 2012.02.03. 05:53:14

@jános515: nem, nem mindegy, de ha ki is deríted, az nem segít a jövődön, csak a lelkeden. De a lelkeden az is segít, ha kimászol a szarból ahova navigáltad magad. Ha kimásztál, akkor majd foglalkozhatsz azzal, hogy ki, mit, miért, de valószínűleg akkor már nem fog érdekelni. ;)

2llkedő 2012.02.03. 06:14:55

@jános515: "Tessék csak mindenkit felelőségre vonni, aki csalt, lopott és hazudott, mint politikus"

Mindenkit felelősségre kell vonni, aki csalt, lopott és hazudott, nem csak a politikusokat. Erre találták ki a bűnüldöző szerveket, a zügyészséget, a b1róságokat. De nem a fantázia szülte bűnöket kell keresni, kutatni, hanem a törvény szerintieket. És ezeket rá kell bízni azokra, akiknek ez a feladatuk. Nem erről kellene szólnia a politikának. Nem a vélt vagy valós bűnökkel lejáratni a másikat. Ez ideig-óráig működik, viszont egy idő után már visszaüt, tehát tudni kell megálljt parancsolni. Tudni kell abba hagyni. Mint ahogy a posztban is le vagyon 1rva, a múlton rágódni, azzal foglalkozni nincs értelme. A múltat megváltoztatni már nem lehet. Az előítéletek pedig mindig rossz irányba viszik a gondolkodást.

"Amikor a boldogság egyik ajtaja bezárul, egy másik kinyílik. De gyakran oly sokáig tekintünk vissza a zárt ajtóra, hogy nem vesszük észre, amelyik megnyílt előttünk. /Helen Keller/"

Pan Modry 2012.02.03. 06:37:40

Gyurcsanyt nagyon nem birom de a poszt uzenetevel egyetertek...

Meg a munkahelyeimen is tapsztaltam hasonlokat, adott a szituacio: valami gond van, valami el lett baszva.

Atlag magyarokkal: Nekik az a legfontosabb hogy sajat magukat tisztazzak, felelosoket keressenek, mutogassanak, de magaval a problemaval a lassu tuzoltason kivul nem sokat foglalkoznak. Miutan a problema meg lett oldva, a problema nem szemelyes okaival nem foglalkoznak.

Atlag amerikaiakkal: Elsore csak a problemara koncentralnak, hogy azt megoldjak. Utana megnezik a folyamatokat es a szabalyozast hogy mi vezetett a problemahoz es azt valtoztatjak. Szemelyi dologrol csak akkor van szo, ha a szabalyozas jonak talaltatott es egyertelmuen szemelyi hiba okozta a problemat. Ilyenkor sem a lebaszas van az elso helyen, hanem az adott szemely ujraoktatasa stb...

Pan Modry 2012.02.03. 06:41:41

@jános515:

Valojaban felelossegre kell vonni aki csalt, lopott, hazudott...

De ha ez a fo tema es nem az a megoldasi terv es cselekves ami a szar helyzetbol kihuz akkor az elodok altal elkovetett problema csak ujra es ujra fog ismetlodni.

Tipikus pelda:
A Volgyhid az valojaban egy nagy korrupcio volt, de ahelyett hogy azt vizsgalnak meg hogy milyen szabalyozasi kornyezet vezetett a helyzethez a Budai gyerek nevekkel dobalozik ahelyett hogy a donteshozoi folyamatokat ujradefinialni. Es mi tortenik, megy a lopas ugyanugy csak mas nevekkel, nagysagrendileg kb. ugyanugy.

2012.02.03. 06:56:16

@Fan....: Hogy a szarba navigáltam magam, ez túlzás egy kicsit.
Talán inkább, a szarba navigálták az országot, köztük nagyon sok millió embert,a politikusok és a pártok.

Akkor ebben az országban, ha valaki "tegnap" lopott, ne foglalkozzunk vele?
Hurrá ! Ha politikus vagy, akkor lophatsz, csalhatsz, hazudhatsz és nem vonnak felelőségre?!
Ez milyen törvénykönyvben van leirva? Vagy ez volna a politikusi tisztesség és becsület? Vagy ezért lettek megválasztva?

@Dr. 2llkedő: Hogy a politika erről szól, ezt önmaguknak köszönhetik az"elvárs-urak".

A politikusokat nem kell már lejáratni. Megtették ezt önmaguk a 22 év alatt.
Az igaz, hogy a múltat megváltoztatni nem lehet, de meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy a 22 év bajai, bünei, hazugságai, többé ne ismétlődhessenek meg ebben az országban!

Lorp 2012.02.03. 06:56:35

A cikk megírását remélem nem a strabag támogatta:).

2llkedő 2012.02.03. 06:59:14

@jános515: "A politikusokat nem kell már lejáratni. Megtették ezt önmaguk a 22 év alatt."

Talán lehetne keresgálni valamelyik óvodában egy új politikusi gárdát. Ők még esetleg nem bűnösök.

igényes 2012.02.03. 07:00:07

Leállt a Malév

2012. február 03., péntek, 06:57 • Utolsó frissítés: 2 perce
Szerző: MTI

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.02.03. 07:04:12

A jelen tennivalóival nem lehet foglalkozni.
Se a jövővel.

Ezeket már lenyúlta a fidesz.

Ha nincs mozgástér, marad az olcsó játék hülyegyerekeknek.

Gyurcsányozás bla-bla.

2llkedő 2012.02.03. 07:06:21

@jános515: "annak érdekében, hogy a 22 év bajai, bünei, hazugságai, többé ne ismétlődhessenek meg ebben az országban!"

""Aki nem tud szembenézni a múltjával, arra van ítélve, hogy örökké megismételje. (George Santayana)""

A probléma ott van, hogy nem csak a másik múltjával kell foglalkozni, hanm elsősorban a sajátunkéval, és azzal kell tudni elszámolni. És meg kell tanulni megbocsátani. A nagy keresztényeknek ezt illene tudni.

""A megbocsátás annyiból áll, hogy elengedünk egy terméketlen, segítséget nem adó gondolatsort, visszaadjuk az egónak mint nem kívánatost""
angolkonnyen.hupont.hu/35/a-szeretet-tizenegyedik-fejezet

Kulmar 2012.02.03. 07:10:33

@jános515: általánosságban értettem. Te, mi, ők, én tökmindegy.

kirsten 2012.02.03. 07:13:24

@Pan Modry: Hát én meg az orvnánt nagyon nem bírom. Ha meghallom vagy meglátom hányingerem lesz tőle.

2012.02.03. 07:15:59

@Pan Modry: Akkor "keleten a helyzet változatlan?"
Már bocs, de miért higgyem el, annak aki 22 év alatt,lopott, csalt, hazudott--hogy az "Ő" megoldási terve, majd kihúz a szarból bennünket?
De ha vajon annyira tudja a megoldást, akkor eddig miért nem tette meg?
Eddig hol voltak, a most már "tuti" megoldást felvázoló értelmiségiek, pártok és politikusok?
Megmondom-- egy részük sunnyogott, lapitott,helyezkedett mert féltette az egzisztenciáját.
Másik részük nyalt és megszedte magát , a hallgatólagosan megkötött --"én is lopok, te is lopsz", az "én is adok, te is adsz" --megállapodás, vagy nevezzük paktumok alapján.

Hertelendi 2012.02.03. 07:16:51

Most hallottam az Echo TV-n, hogy fidesz aktivisták forró teát és kis orbánviktorokat osztogattak a hajléktalanoknak.

Hertelendi 2012.02.03. 07:22:21

@kirsten: Használj Dedalon kupot:)))

2llkedő 2012.02.03. 07:23:45

@jános515: "Megmondom-- egy részük sunnyogott, lapitott,helyezkedett mert féltette az egzisztenciáját.
Másik részük nyalt és megszedte magát , a hallgatólagosan megkötött --"én is lopok, te is lopsz", az "én is adok, te is adsz" --megállapodás, vagy nevezzük paktumok alapján."

És ez így megy, amíg világ a világ.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.02.03. 07:33:20

@jános515: írod...

" miért higgyem el, annak aki 22 év alatt,lopott, csalt, hazudott--hogy az "Ő" megoldási terve, majd kihúz a szarból bennünket?
De ha vajon annyira tudja a megoldást, akkor eddig miért nem tette meg? "

- Orbánnak elhitte a jobboldal -

És hiszi.
És hiszi.
És hiszi.

Jaffar 2012.02.03. 07:34:17

@Dr. 2llkedő:

Felesleges az ilyen jános515 félékkel leállni. Róluk szól ez a poszt és róluk szól az ország is, hisz sajna a lakosság nagy része így gondolkodik, már ha ezt annak lehet nevezni.

jános515: Neked meg azt üzenem, hogy tanuljál meg olvasni és szöveget értelmezni. Ha ez megvan, akkor kezdj el okoskodni.

@Poszt : A magyar alkotmány ezzel a poszttal kellene, hogy kezdödjön és ezt kellene már az óvódától is a gyerekek (és szüleik) fejébe sulykolni, s akkor talán 30-40 év múlva már elörébb lennénk :S

phaidros 2012.02.03. 07:43:38

@jános515: "Ezek szerint, mindegy hogy ki, mit és mennyit lopott, csalt , vagy mennyit hazudott az elmúlt 22 év alatt?
"

Nem mindegy csak a jelen és a jövő szempontjából nem lényeg. A jelen és a jövő azon múlik, hogy most mit lépünk (pl. sose választjuk meg többet őket, az is egy lépés, de csak egy.)

phaidros 2012.02.03. 07:49:19

@phaidros: de nem ez a jelen problémája.

apanna 2012.02.03. 07:49:26

"Valojaban felelossegre kell vonni aki csalt, lopott, hazudott."

Akkor mindenki kezdje önmagán. Minimálbérből nem lehet megélni.

Hertelendi 2012.02.03. 08:03:32

Mindenki vonjon felelősségre mindenkit!
Én is loptam...1982-ben egy csokit a közértből...

Sir Galahad 2012.02.03. 08:11:48

Ennek a gondolkodásnak megvannak az előzményei. Hogy mást ne mondjak, vannak, akik bő fél évszázaddal a történtek után még mindig arról beszélnek, hogy mi magyarok mennyiben, miként vagyunk hibásak a kolokausztért. Nem tudom, hogy ennek van-e értelme (vagy a másik oldalon a Trianonozásnak), de elég mélyen belénk verték ahhoz, hogy folyton a múlton rágódjunk.

huncut 2012.02.03. 08:12:15

Ha tűz van, oltani kell. Ha bajban van az ország, akkor meg összefogni, és együtt keresni a megoldás módját. A számonkérés másodlagos fontosságú, de feltétlenül szükséges, hogy a jövőben mások ne követhessék el ugyanazokat a bűnöket még egyszer, vagy ha mégis, tudják, nem úszhatják meg a felelősségrevonást.

nazer 2012.02.03. 08:15:09

Felelősöket,felelősöket...

Idet 2012.02.03. 08:19:30

@Dr. 2llkedő: Arról nem is beszélve, hogy egy portai követ szövegkörnyezetből kiemelt mondata - ezeknek a fiúknak kizárólag maguk felé hajlott a keze - nem feltétlenül mérvadó. A mondat szabad fordításban annyit jelent: pénz nincs, törődj magaddal és sűrűn hagyj békén. Az is igaz, hogy ha nem lavíroztak jól, könnyen valami Héttoronyszerűség vagy fejlecsapás lett a vége.
Különös fényt vet a "no segítség"-re, hogy Maurocordato különben egész életében a görögök török uralom alóli felszabadításán munkálkodott.

Hertelendi 2012.02.03. 08:21:46

@huncut: Összefogok én, csak mond meg kivel...Tudatosan valaki kettéosztotta az országot magyarokra és idegenszívűekre és a két csoport nem is hajlandó egymással kommunikálni. Magyar állampolgár vagyok, magyarul beszélek, felneveltünk két gyereket, egyfolytában dolgozom...miért nem lehetek magyar????
Azért mert utálom Orbán Viktort???

nu pagagyí 2012.02.03. 08:31:59

Ez nagyon szép a posztírótól, hogy mit is kér számon Gyurcsánytól.
Túllépve a múlton, amivel nem foglalkozik, a jelennel van baja. A jelenben meg az a baja, hogy Gyurcsány nem nyitja ki saját pártját, hogy a legjobb lépjen előre. Tehát azért kellett volna pártot alapítania, hogy semiképpen ne vezesse, mert nyilvánvalóan nem Ő a legjobb a pártjában, amelyben egyébként senki sem elég jó, mert nem csinálták meg azt a valamit a múltban, amivel egyébként a posztíró természetesen nem foglalkozik.

Na, idáig jutottam. Sokáig tartott mire egyáltalán kisilabizáltam valamit, hogy mi is lenne a mondanivaló. És akkor hogyan tovább? Az utolsó mondataival amúgy egyetértek: beszéljünk a jelenről és a jövőről. Hallgatom!

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2012.02.03. 08:34:25

Uff, ez így van! Qlturális dolog, nem politikai oldal kérdése. Nekem a topic ezidáig: amikor átszakadt a vörösiszap és elmosott mindent, akkor a rádió hírek első mondatai azok voltak, hogy a kormányfő már keresi a felelősöket. Nem az, hogy emberek váltak földönfutóvá és mindenük elveszett és halálos áldozatok is voltak. HOGYAN lehetne gyorsan segíteni!? Na ennyit erről....

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.02.03. 08:34:44

@Hertelendi: Majd Orbán Viktor eldönti, hogy magyar vagy-e.

Neked erre nincsen kétharmados felhatalmazásod.

Meg semmi másra sincs.

huncut 2012.02.03. 08:37:37

@Hertelendi: Nehéz kérdés, bárcsak tudnám a választ... A politikusainknak a káosz fenntartása az érdeke, mi meg csak kapkodjuk a fejünket, mert nem tudjuk igazából, mi történik a háttérben. Jó lenne, ha a civil mozgalmak képesek lennének az összefogásra, de asszem erre még várnunk kell.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.03. 08:43:28

így jár az a barom nép, amelyik életben hagyja az ellenségeit.

Csetepaté márki 2012.02.03. 09:03:21

@Pan Modry: Ne hasonlitgassunk mär össze egy munkahelyi „elbaszäst“ egy büncselekmennyel, mert a korrupcio, hütlen kezeles, lopäs az. Ezek nem egy kategoria. Megint jön a relativizäläs, csusztatäs, összemosäs, eppen ezt csinälod. Mindenki cseszett mär el valamit a munkahelyen, de nem hinnem, hogy akkor azonos elbiräläs es eljäräs järna neki, mint egy bünözönek es forditva, mivelhogy szerinted ugyanarrol van szo.

Jelentkezzen mär az, aki szerint ugyanarrol van szo, ha egy logisztikus M6 csavaranya helyett M8-ast rendel, vagy ha valaki a räbizott milliärdos ällami ceget nehäny millioert kiprivatizälja magänak, vagy mäsnak egy kis kenöpenzert, esetleg pitiäner modon mär egy felügyelöbizottsägi hellyel is beeri.

Legyszives arrol irjäl, mit csinälnak az amerikaiak, amikor a ceg durva, szändekos megkärositäsärol, meglopäsärol, kilometerekröl büzlö korrupciorol, esetleg a ceg szändekos tönkreteteleröl van szo. Mert amit irtäl, felrevezetö es durvän kärtekony.

kkk666 · http://www.vizvezetekszereles.info/ 2012.02.03. 09:11:16

Az a baj, hogy a blog írójának igaza van. Egyik pártnak nevezett képződmény se végzett az elmúlt 2 évben olyan tevékenységet, ami minimálisan visszaadná szegény állampolgárnak a jövőbe veett hitét. A "Kibaszta el" egymásra mutogatós játék egyik alapvető célja, hogy palástolja azt a tényt, hogy a magyar politikus (szerintem mindegyik): buta, korrupt, opportunista, kevély és cseppet sem törődik a választóival.

benoke77 2012.02.03. 09:12:45

"ami volt, az a történészekre tartozik."

Hát akinek 5 éve kilőtték a szemét (itt él velünk a jelenben), és emiatt nem kap munkát, megértem hogy nem a szép rózsaszín jövő építgetése foglalja le az ideje nagy részét...
Amikről írsz igazak mondjuk egy István-Koppány vitára, de 2006ra semiképpen. Az akkori emberek (politikusok és tüntetők egyaránt) élnek, itt vannak köztünk és személy szerint én inkább az ő véleményüket hallgatnám meg mint 50év múlva valami történész csapat előadását.
És mi a baj Gyurcsánnyal ezzel kapcsolatban?

Az, hogy hazudott (és lényegtelen, hogy a másik oldal is), ezt nem nyíltan mondta el, ahogy később kommunikálták igazságbeszédnek, hanem suttyomban, zárt körben. Ez kiszivárgott és az emberek kimentek az utcára. Ő nem mondott le, hanem lenézően szólt ezekről az emberekről. (Ugyanúgy ahogy a fityisz bohócforradalmazott) Törvényszerűen elszabadult pokol.

Ha akkor lemond, semmi nem történik meg abból ami megtörtént. Ehelyett maradt, és a baloldali újságírók, értelmiségiek (de utálom ezt a szót) segítségével magyarázta/magyarázza a bizonyítványt.
Bájdövéj az egész sztori titkosítva van.

Persze, hogy sokkal fontosabb teendők vannak az országban, de ez a velünk élő történelem, aminek még nem tettünk pontot a végére. A felelősök nincsenek megnevezve, ne tudunk szinte semmit a körülményekről. Könnyű csőcselékezni meg hazaárulózni, de akkor ez is csak egy újabb tétel lesz amiben nem értünk egyet.

AtomHard 2012.02.03. 09:13:19

Kínában érdekes nem problémáznak azzal, ha valaki közpénzt lop, simán nyilvánosan kivégzik amit a TV közvetít. Mutyiországban meg következmények nélkül lehet lenyúlni a nép által befizetett adót. Lehet feszíteni a húrt, de van egy határ amikor már elpattan...
Nem az a kérdés lesz-e változás mert az biztos lesz, csak ha eljön az idő lesz-e elég lámpavas?

Dinsdale Piranha 2012.02.03. 09:26:25

Önmarcangoló, széthúzó nép vagyunk, aki sokkal nagyobb örömét leli egymás sárba döngölésében, mint a jövő építésében. Lehet szidni az EU-t, IMF-et, multikat meg a szabadkőműveseket, valójában mi vagyunk saját magunk legnagyobb ellenségei.

2012.02.03. 09:29:15

@Jaffar: Mielőtt elszállnál magadtól, ülj le és gondolkozz.
Mert az ilyenek mint én--sok millióan--dolgoztunk és dolgozunk, igaz nem ugy mint szeretett politikusaid és imádott pártvezetőid.
Tudod az "ilyenféléknek" köszönheted, hogy létezel, hogy van mit enned és esetleg van még munkahelyed, vagy nyugdijad, esetleg "segilykéd".

De vajon te mennyivel vagy különb, mint én, vagy a lakosság többsége, akit itt lenézel, te baromarcú?

Netán csak nem azokhoz tartozol, akiknek köszönhető a 22 év hazugsága, lopása?

Annak meg csak örülj, hogy a zemberek még csak gondolkoznak, hogy mit tegyenek.
A baj csak akkor lesz, ha már nem gondolkoznak, hanem teszik--mint te a hülyeséged felbüfögését és irását--ész nélkül.

ROZ 2012.02.03. 09:33:00

@benoke77:

Benőke, te egyetlen emberről beszélsz (akinek "kilőtték a szemét"), a poszt viszont az egész országról!

Megértem az egyes ember tragédiáját, de azért a közélet nem erről kell, hogy szóljon, ugye? Mert ha az egész politikusi gárda és mi, magyarok is csupán arra az egy szemre koncentrálunk, akkor mindannyian vakok vagyunk!

A 2006-os vizsgálatok anyagai egyébként nincsenek titkosítva, teljesen nyilvánosak, mindkét oldalról, a Gönczöl-bizottságé és a Balsai-féle ellenanyag is. (A kettő közti minőségi különbségről most nem írnék...)

És igen, a velünk élők történeteivel lehet foglalkozni - a történészeknek. Ez nem a politika dolga.

torró 2012.02.03. 09:36:20

Sokan írják, hogy először magunkban kéne vizsgálatot tartani. Hát igen.Nagyon sok kérdést kellene saját magunknak megválaszolni,de erre senki nem mer vállalkozni! Nézz tükörbe! Jó! És ha visszaköp?
Szóval tudomásul kell venni, hogy a háború utáni korszak, borzasztó károkat okozott erkölcsi és morális téren egyaránt. De, például a magántulajdon eltörlésével,megszűnt a tisztelete is./morális/.A közös meg olyan lett hogy mindenki úgy gondolta,hát ha közös, akkor viszek belőle. Lehetne sorolni napokon át olyan dolgokat ami átformálta a közösség iránti felelősségi tudatot. Azon kívül mindenki megszokta,hogy ha valami problémája támadt /leesett a kilincs a társas házban/ majd az állam megoldja. Azonkívül kialakult a kiskirályok korszaka /vállalati, járási, megyei,országos pártitkárok/ akik korlátlan hatalommal rendelkeztek.Igen bárkit letapostak ha úgy döntöttek. Kialakult egy borzasztóan rossz társadalom. Ami a mai napig tart, amiben a hatalom a lényeg. Amúgy ha mindenkit felelősségre kellene,vagy lehetne vonni, hát nem tudom mi jönne ki belőle. Ne feledjük nincs olyan ember aki ne próbált meg valami kis stiklit a javára fordítani. Szóval ,így lett ez a nép beleszorítva a megélhetés játékaiba. És ebből alakult ki az a közbeszéd,miszerint:
Aki milliárdokat tudott lopni az tekintélyes ember.
Aki milliókat az ügyes ember.
Aki csak annyit hogy éhen ne haljon, na az egy piti kis tolvaj.
Azonkívül mindenki hagyta magát valaki által valahová beképzelni magát, amiről meg van győződve hogy az a tuti és a másik a hülye, de elfelejti, hogy mind a ketten valakinek a hatalmi törekvéseit támogató bábui lettek. Itt meg aztán lehülyézitek egymást, ami részben igaz is! Na! Most megyek és megrakom a tüzet. Vagy már meg is raktam?:D:D

benoke77 2012.02.03. 09:44:37

@ROZ: "Benőke, te egyetlen emberről beszélsz (akinek "kilőtték a szemét"), a poszt viszont az egész országról!"

És az a kilőtt 1 darab szem elég jól szimbolizálja az egészet. (Volt ott még tömegével horror, nem csak a kilőtt szem volt durva)

"Megértem az egyes ember tragédiáját, de azért a közélet nem erről kell, hogy szóljon, ugye?"

Rendben. Azok a bírók akik az akkori rendőri tanúk hamis tanúzása alapján zártak tömegével embereket börtönbe, az akkori BV-ek akik agyba-főbe verték a fogvatartottakat, a nőket meztelenre vetkőztetve tornáztatták stb., na ők ma is bírók és ki tudja mi alapján ítélnek azóta is. És azok a BV-ek őrzik ma is a rabokat. A közéletnek erről is kell szólnia!

A Gönczöl és a Balsai jelentésben max a fogalmazásban lehet különbség, mert mindkettő elfogult így seggtörlésre alkalmas csupán.

"És igen, a velünk élők történeteivel lehet foglalkozni - a történészeknek. Ez nem a politika dolga."

Nem a politika dolga, de én nem is vagyok politikus. Én civilként akarom tudni. Amúgy az igazságszolgáltatás és a bíróság dolga lenne.
A magyar történészekre pedig semmiképp nem bíznám ezt. Ők is állami pénzből élnek, azért meg meg kell dolgozni. Tehát amilyen a kormány, olyan a történész véleménye is.

Martian (törölt) 2012.02.03. 09:45:57

@jános515: "az aki a más hibájából, vagy a más kárán tanul, az okos.
Aki pedig a saját kárán, és hibáján sem, az bolond!"

Már az is remek, ha valaki legalább a saját kárán képes tanulni. :)

Pan Modry 2012.02.03. 09:47:15

@subrik:

transzparense kell tenni az osszes kozbeszerzest...

kozbeszerzesi csalast 5-20 evig bortonnel kellene jutalmazni, aki pedig az ilyeneket lebuktatja kapja meg az elsibolt penz 10%-at. Lenne eleg visszatarto ero, a besugoknak meg eleg motivacio.

2llkedő 2012.02.03. 09:52:37

@benoke77:
"És az a kilőtt 1 darab szem elég jól szimbolizálja az egészet. "

Ez olyan, mint ha egy lelőtt katona szimbolizálná a II. világháborút. De melyik lelőtt katona? A német? A szovjet? Az angol? A japán? .... És melyik mit szimbolizál?

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.03. 09:54:39

Amikor 2006 szeptemberében 69,4 millió svájci frank névértékű kötvényt bocsátottak ki H.vásárhelyen, és az adósságot megtestesítő papírokat az Erste vette meg az önkormányzattól, a lépés az akkori 174 forintos frankárfolyamon 12 milliárd forint többletforrást jelentett a városnak.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2009-es jelentése szerint a város Lázár megbízásából 2007. szeptemberében és októberében hatszor kötött devizaeladási ügyletet, ezekkel összesen 187 millió forint árfolyamnyereséget és opciós díjbevételt zsebelt be az önkormányzat.

A NYERESÉGET MIÉRT NEM PRÓBÁLTA MEGOSZTANI, ELFELEZNI ez a jellemtelen, sz.rjankó?

A kötvénykibocsátásból eredő kockázatokat (ilyen például az árfolyamkockázat vagy a kamatlábkockázat) mindig a kibocsátó vállalja, ezért kedvezőbbek és rugalmasabbak a kötvény feltételei, mint egy „sima” hitelnek. Ezért ezt normális esetben a bankok sem átvállalni, sem megosztani nem tudják és nem is szokták, de a határidős devizaügyleteken elért nyereségből sem kaphatnak. Ráadásul az, hogy a forintgyengülés miatt egy önkormányzatnak a kötvény visszaváltásakor többletköltsége van, nem jelent a banki oldalon extra nyereséget.

Ilyen a sunyi fideszes gondolkodás, a jó az nekem jár, a rosszért meg más a felelős!

Budai kopó Gyula azonnali vizsgálatot és függesszék fel Lázár „hazárdőr, sz.rjankó” Jánost!

Advanced Flight 2012.02.03. 10:00:59

"mintha bennük nyoma sem lenne annak a magyar gondolkodásmódnak, amely pedig – szocializációs hatásként – bizony ott van mindenkiben, aki Magyarországon nőtt fel, magyarok között. Ezek – az önzés, a következetlenség, az erőszakosság, az intolerancia"

Bizony, kedves posztíró, ezek ugyanúgy benned is megvannak, mégis valami megfellebbezhetetlennek hitt, képzelt erkölcsi magaslatról osztod az észt és fikázol le egy egész országot....

*azta* 2012.02.03. 10:04:52

@igényes: ne törődj vele - az már a múlt!

ez a poszt jó is lehetett volna, de kurvára féligazságok mentén halad. aztán megnéztem mi ez a blog. jóreggelt!

gyurcsány nagyon nem a múlt! gyurcsány alatt lettünk az elsőkből utolsók! ezzel tessenek bírkózni! az nem lep meg, hogy pofátlanul kezdi magát a megmondó szerepkörbe belavírozni, az viszont igen, hogy nem látok senkit, aki ennek a hátterét (ki adja bázisát, honnan a támogatás) nem firtatja (a zsidózók kíméljenek, ha lehet)! ha valakinek ez a múlt, hát b+! a múlt az a Kádár János, meg a Grósz Károly! de azokból is sokat tanulhatunk! a jelen, még mindig ez a túlmozgásos fasz, aki tényleg elhiszi, hogy több év balfaszkodás, egy abszolút kudarc kormányzás után lehet hangja, szava, akármi.
mondjuk a küzdelem szép példáját olvasom itt a blogon. így kell elkenni a dolgokat. jók vagaytok! gratula!

"…És persze: Gyurcsány Ferencre sem kell rábíznunk a jövőt – de nem azért, amit tett vagy nem tett vagy éppen elmulasztott 2004 és 2009 között, hanem azért, amit ma nem tesz meg. Nem nyitja ki az általa létrehozott, szervezett és irányított pártban a teljesítményversenyt – hanem „régi társaival” akarja megoldani azokat a feladatokat, amelyeket ezek az emberek a múltban, hatalmuk teljében se nem tudtak,"

jajjistenem!

benoke77 2012.02.03. 10:06:31

@Dr. 2llkedő: Azért egy háború borzalmait és egy tüntetéssorozat jogsértéseit ne hozzuk egy szintre. 2006ban nem halt meg senki (szerencsére), így az egyik legbrutálisabb sérülés szerintem szimbolizálhatja.

De félreértés ne essék a széttörtlábú rendőr sorsára/véleményére is kiváncsi vagyok.

2llkedő 2012.02.03. 10:11:14

@benoke77: "így az egyik legbrutálisabb sérülés szerintem szimbolizálhatja."

Mit szimbolizál?

Itt is kérdezem, a repülő egyenesen megy Budapestről New Yorkba? Attól, hogy Te itt lent a földön úgy látod, hogy egyenesen repül, attól messzebbről nézve íven halad. A kicsiből nem lehet következtetni a nagyra, a nagyból viszont lehet a kicsire.

Ebből a konkrét eseményből nem tudsz következtetni az előzményekre. Ez már az okozat. Lehet azt is mondani, hogy az illető rosszkor volt rossz helyen.

vladimir964 2012.02.03. 10:24:38

Nagyjából egyetértek a cikkíróval. Pedig már JA a 30-as években megírta (ugye, milyen érdekes, hogy azóta semmi sem változott???): "fortélyos félelem igazgat" és "rendezni végre közös dolgainkat/EZ a mi munkánk - és nem is kevés"
Ez az ország folyamatosan fixa ideákban szenved, egyszerűen képtelen túltenni magát a "trianon, avh, 3/3, román-szlovák összeesküvés, mindenki ellenünk van, büdös komcsi - rohadt fasiszta, aztán a te apád mi volt stb." komplexusain.
Másra nem tudok gondolni, minthogy e nemzet genetikai szinten be van oltva összefogás, józan ítélőképesség, és legfőképp emberiesség ellen.
2012-ben krokodilkönnyeket hullajtani egy soha olyan formában nem létezett turulmadaras, mindentvisszás, táltosos világú álomkép oltárán, 80-90 éves emberek dolgait felhánytorgatva egymást gyalázni (1956), 30-40 évvel ezelőtti megfigyelési ügyekből politikai fegyvert kovácsolni (amikor már maga a megfigyelt is zömében nagy ívben szarik már az egészre), és még sorolhatnám az elmebetegség szimptómáit. Hála istennek, odáig még nem jutottunk el, hogy OV az oviban bepisilt, vagy GyF mit csinált tinédzserként éjszakánként a paplan alatt...
A történelem a történészekre és történelemkönyvekre tartozik, el kéne felejteni az egész mocskot, amit évszázadok alatt egymásra kentünk, ahogy azt civilizált országokban sikerült is, és a valós problémákra összpontosítani. Van mire: tömeges gyermekéhezés, komplett régiók kulturális és gazdasági leszakadása, szakemberek tömegméretű kivándorlása, fiatalok perspektívátlansága, nemzeti tragédiaszint méretű alkoholizmus, katasztrofális nemzeti egészségügyi mutatók, stb. stb. Bevallom, kényelmetlen kérdések, ezeket nem lehet egy-egy május elsejei jelszóval elintézni. Vagyis DOLGONI, TENNI kéne valamit mindannyiunknak, és - ha már egyszer deklaráltak keresztény ország vagyunk, hát nem ártana annak egyik legfőbb alaptételét, a megbocsátást, szeretetet és könyörületet alkalmazni.

torró 2012.02.03. 10:49:49

vladimir964:
Én egyetértek! Ha jól emlékszem,tegnap írtam valamelyik poszthoz hasonlót,úgy fogalmazva, hogy a 2/3 fényében másképp kellene az ellenzékhez viszonyulni,mert lehet hogy kifizetődőbb lenne mint az örökös marakodás.

piefke 2012.02.03. 10:58:38

@Advanced Flight:

„Magyarországon nőtt fel, magyarok között” – Akkor biztosan csak a véletlengenerátor dobta ki a „Piefke” nicknevet.:-)

benoke77 2012.02.03. 11:19:06

@Dr. 2llkedő: "Ebből a konkrét eseményből nem tudsz következtetni az előzményekre. Ez már az okozat. Lehet azt is mondani, hogy az illető rosszkor volt rossz helyen."

Ugye tudod mit takar a szimbolizál kifejezés?

Abból, hogy valakinek kilőtték a szemét nem következtetek semmire. Lehet, rosszkor volt rossz helyen. Én viszont nem erről beszéltem.

Én egy hiú emberről beszéltem, akit hazugságon kaptak, nem volt hajlandó lemondani, ezért erőszakos utcai megmozdulások történtek. Itt a rendőrök, bírók stb. jogsértéseket követtek el (például fejre lőttek). Ámblokk az egész eseményt az okot és az okozatot is jól szimbolizálja egy szemen lőtt ember.

Azt, hogy nagyon kevés (vagy sok) elég ahhoz, hogy idáig fajuljanak a dolgok. Továbbá arról beszéltem, hogy még a jelenben kéne a történtek végére pontot tenni, különben ez is csak egy olyan esemény lesz ami megoszt.

Kétséged pedig ne legyen afelől, hogy a következő ilyen még durvább lesz, mert az előző élményei még dolgoznak az emberben. Ezt a feszültséget most kell megoldani és nem a történészeknek.

2llkedő 2012.02.03. 11:29:22

@benoke77: "Én egy hiú emberről beszéltem, akit hazugságon kaptak, nem volt hajlandó lemondani, ezért erőszakos utcai megmozdulások történtek."

Nekem mindig azt tanították, hogy a kiindulási modellnek kell jónak lenni, mert ha az rossz, onnantól kezdve számolhats akárhány tizedesjegy pontosan, a végeredmény rossz lesz. Ha a modelled jó, akkor tévedhetsz, hibázhatsz menet közben, a végeredmény olyan les, ha van is benne hiba, az javítható, de múködőképes les.

No most neked éppen a kiindulási modelled a hibás, innentől kezdve az összes következtetésed is hibás, rossz. Próbáld meg helyére tenni a dolgokat, tedd félre az előítéleteidet, vetkőzd le a narancsimádatot, és gondolkozz el józanul.

benoke77 2012.02.03. 11:39:12

@Dr. 2llkedő: Bár mi még nem dumáltunk, de a narancsimádatot már többször kikértem magamnak és teszem azt most is. Sem rajongó, sem szavazójuk nem vagyok.

Igazán érdekelne, hogy mi a helyes kiindulási alap. Lehet valami elkerülte a figyelmemet.

2llkedő 2012.02.03. 11:40:10

@benoke77: "Ámblokk az egész eseményt az okot és az okozatot is jól szimbolizálja egy szemen lőtt ember."

Ha az emberek a felszólításra oszladozni kezdenek, ha az uszítás nem lett volna előtte, ha a fidesz a rendőrség véleményét figyelembe veszi és nem az Astoriához szervezi a gyúlést, ha...., akkor nem lőtték volna ki senkinek a szemét.

Ha ennyire biztos az a kényszerképzeted, hogy itt hatalmas törvénysértések voltak, akkor szerinted miért nincsenek még tárgyaláson Gyurcsány és tsa-i?

benoke77 2012.02.03. 11:49:04

@Dr. 2llkedő: "Ha ennyire biztos az a kényszerképzeted, hogy itt hatalmas törvénysértések voltak, akkor szerinted miért nincsenek még tárgyaláson Gyurcsány és tsa-i?"

Úgy gondolod az elmult 20 évben aki nem került börtönbe, az nem is követhetett el törvénysértést?

"Ha az emberek a felszólításra oszladozni kezdenek, ha az uszítás nem lett volna előtte, ha a fidesz a rendőrség véleményét figyelembe veszi és nem az Astoriához szervezi a gyúlést, ha...., akkor nem lőtték volna ki senkinek a szemét."

Ez mind szép és jó, de a tüntetések nem okt.23.-án kezdődtek. Ez olyan mintha 56 lenne a hibás az orosz megszállásért.
Ebből látszik, hogy velem ellentétben te elvakult vagy és a kiindulási alapod rossz.
Egy hazugság indította el a tüntetéseket (amire ahogy mondod a fidesz ráerősített), a többi meg adta magát, bár fentartom lényeges mozzanat, hogy Gyurcsány nem mondott le.

2llkedő 2012.02.03. 11:58:20

@benoke77: "Egy hazugság indította el a tüntetéseket (amire ahogy mondod a fidesz ráerősített)"

Egy hazugság, ami 2002-től tart. Mégpedig az, hogy Orbán Viktor = HAZA.

Egy hazugság nem lehet ok arra, hogy törjenek, zúzzanak, autókat borogassanak, gyújtsanak fel.
Ha hazugságnál tartunk, akkor Orbén Viktornak jelenleg azért van 2/3-a, mert végig hazudta az előző nyolc évet. De engem ezz nem érdekelne, ha most kormányoznának, és látnék eredményeket, ha logikusan fel lehetne építeni azt, amit csinálnak. De az unortodoxia nem a logikáról híres. Kuszaszem a lila tehén (tudod, a számokhoz nem konyít, a társasjátékokhoz sem ért) emit gazdaságilag művel, az egy katasztrófa.

piefke 2012.02.03. 12:04:38

@benoke77:

„Egy hazugság indította el a tüntetéseket (amire ahogy mondod a fidesz ráerősített), a többi meg adta magát, bár fentartom lényeges mozzanat, hogy Gyurcsány nem mondott le.”

Bocsánat, hogy a csapos közbeszól, de:

a tüntetéseket az indította el, hogy egy bizalmas körnek szánt (és e kört a szükségszerű jövőbeni változásokra intő) beszédet a kör egy tagja kijutatta a Fideszhez, ahol annak egyes, valódi összefüggéseiből kiragadott részleteire egy komplex kommunikációs stratégiát építettek fel, kifejezetten a közrend – és ezáltal a kormány – destabilizálásának szándékával. (A kormány – értsd: Gyurcsány Ferenc – pozícióinak gyengítése és cselekvőképességének korlátozása mind pártbeli ellenségeinek, mind a Fidesznek létérdeke volt...)

A dolog tehát szerves részét képezte éppen annak a „régi stílusú”, a pártfinanszírozósdihoz köthető politizálási stílusnak, amely egyaránt jellemezte az MSZP-t (különösen annak „régi”, Puch Lászlóhoz kötődő gárdáját) és a Fideszt (ahol Simicska Lajost állíthatjuk mellé méltó párhuzamként). Aki ezt a játszmát „igazságként” beszopja, annak valóban „téves a kiindulási modellje” – ahogy vitapartnered fogalmazott!

2llkedő 2012.02.03. 12:04:40

@benoke77: "bár fentartom lényeges mozzanat, hogy Gyurcsány nem mondott le."

Miért is kellett volna lemondani?

Megpróbálom egyszerúbben levezetni. Ajándékot szeretnél venni a feleségednek a születésnapjára. Ahhoz, hogy ne tudja meg, azt mondod neki, hogy elmész a fodrászhoz. Mikor hazaérsz, és megkérdezi Tőled, hogy miért voltál ilyen sokáig a fodrásznál, azt mondod, hogy sokan voltak. Aztán eljön a nagy nap, és átadod az ajándékot az asszonynak. A családi vacsoránál elmeséled a rokonoknak, hogy hogyan sikerült a meglepetést összehozni. Véletlenül az asszony fülébe jut, hogy hazudtál akkor, amikor a fodrásznál olyan sokáig voltál, ezért innentől kezdve hazug ember vagy, és mindig 2llkedni fog a szavaidban.

Remélem érted, amit mondani akarok.

benoke77 2012.02.03. 12:09:00

@Dr. 2llkedő: Én nem azonosítom Orbán Viktort a Hazával sőt. A tüntetők nem azt skandálták hogy éljen Orbán, hanem hogy Gyurcsány takarodj. Ebből kiindulva nem az Orbán miatt törtek-zúztak hanem a Gyurcsány miatt. Tehát ha akkor Feri elegánsan lemond, nincs törészúzás. Tudod ok és okozat. A 2. kiindulópontod így hibás, de legalább keresed az okokat és ez jó. Előbb utóbb kinyílik a szemed.

A leveled második részéhez pedig, annak ellenére, hogy nem ez a téma (tehát hogy mit csinál most az Orbán annak semmi köze 2006-hoz): Igazad van. Baromira unom a pofázást (ami 20 éve megy), eredményeket szeretnék látni.

2llkedő 2012.02.03. 12:17:03

@benoke77: "Én nem azonosítom Orbán Viktort a Hazával sőt."

Nem Te azonosítod, hanem ő és tsa-i. Ha emléxel még rá, a haza nem lehet ellenzékben, vagy alakítsatok polgári köröket, hogy ha szükséges, együtt mozdulhassunk. A jelenlegi kommunikáció is erről szól. Ha valaki nem ért egyet Orbánnal, meg Kuszaszemmel, azok hazát támadják, hazaárulók, azok nem magyarok, stb. Ez a kiindulási modell.

2llkedő 2012.02.03. 12:23:16

@benoke77: "A tüntetők nem azt skandálták hogy éljen Orbán, hanem hogy Gyurcsány takarodj."

Valszeg elfelejted, hogy ez a választások után, és nem előtte volt. Választási kampányban az éljen Orbán szólt volna, mint ahogyan a békaügetésen is az ment.

benoke77 2012.02.03. 12:23:49

@piefke: Az hogy aközrendet akarták volna destabilizálni kétlem, a kormányt igen. Ez sajnos a politika. Itt van Schmitt Pál esete. Én nem tudom, hogy lopta e a dolgozatát, te sem és senki csak Pali. Amíg nem zárul le a vizsgálat nem tudjuk. Ennek ellenére más sem folyik a bal oldali médiából csak ez. Tehát ráerősítenek valamire, hogy destabilizálják a Fidesz és embere pozícióját. Abban teljesen igazad van, hogy ezzel (is) fel kéne hagyni végre, de amíg van aki elhiszi, nem fognak.

A beszéd: Kivágtak egy szót, egymás mellé rakták és lejátszották? Vagy mondott olyat, hogy hazudtak stb.? Mert ha mondtak nem érdekes, hogy a beszélő megígéri eztán nem fognak és jó fiúk lesznek. A hazugság megtörtént, a választás ezzel manipulálva lett.

Ha téves a kiindulási pontom az nem azért van, mert beszoptam amit a Fidesz mondott, hanem mert tévedek. Nekem volt szerencsém rendőrrel és tüntetővel is beszélni, így azt tudom mit gondoltak/gondolnak az egészről.

benoke77 2012.02.03. 12:28:12

@Dr. 2llkedő: Az hogy ők mivel azonosítják magukat nem érdekel, te se izgasd magad rajta. Ezek politikai jelszavak és nekem úgy tűnik elég eszed van ahhoz, hogy ne hidd el és ne mérgelődj rajta.

Az pedig, hogy a fideszhívek mit skandálnak lényegtelen, minden pártnak megvannak a fanatikusai.

2llkedő 2012.02.03. 12:35:45

@benoke77: "Vagy mondott olyat, hogy hazudtak stb.?"

Mondott. És azt tudod, hogy miben hazudott? Vagy az lényegtelen, a lényeg, hogy kimondta.

Orbén Viktor kimondta, hogy sohasem hazudott. Tök mindegy, hogy sorban lebukik a hazugságaival, ő akkor sem hazudik, mert megmondta.

2llkedő 2012.02.03. 12:37:32

@benoke77: "Az pedig, hogy a fideszhívek mit skandálnak lényegtelen, minden pártnak megvannak a fanatikusai."

A probléma nem a hívekkel van, hanem Orbán gondolkodásmódjával van. Ami az, hogy ÉN vagyok a HAZA (azaz Orbán Viktor)

benoke77 2012.02.03. 12:42:45

@Dr. 2llkedő: Hagyjuk már kérlek az Orbánt, nem gondolom, hogy ő sose hazudott, de nem erről van szó. Újra kérlek, ne kezelj fideszfanként, mert a további eszmecsere feleslegessé válik.

Miben hazudott? Ha kimondta, hogy hazudott bármivel kapcsolatban is, ami az ország helyzetét érinti akkor az már mindegy miben.

benoke77 2012.02.03. 12:43:43

@Dr. 2llkedő: A miben hazudott kérdést hozzád intéztem:-)

benoke77 2012.02.03. 12:48:30

„Az, amit el tudtam nektek mondani, itt egy órában, sőt talán több is volt, mint egy óra, az természetesen nem az egész politikánk, az természetesen nem képes magában foglalni egy sor dolgot, amelyet meg kell tenni, és nem képes visszaadni az egyébként szükséges kommunikációnak azt a sokrétűségét, ami kell a sikerhez. Ezzel együtt is a figyelmeztetést és a tanácsokat ez ügyben köszönjük szépen. Ha őszinte vagyok hozzátok, akkor azt tudom mondani, hogy tele vagyunk kétségekkel, hogy a magabiztosság mögött ott van az őrlődés és a gyötrődés. Egészen pontosan tudom, hogy mindaz, amit csinálunk, az nem lesz tökéletes. Hogy egy sor ügyben fogalmam sincsen, hogy melyik, nem a hatodik lépés, még a harmadikat sem tudom. Tudom az első kettőt. És egyszerre kell megpróbálni előrevinni ezeket az ügyeket, fenntartani közöttünk az együttműködést, a jóhiszeműséget, biztosítani a koalíciós partner támogatását, fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak, bevonni őket ebbe a folyamatba. Megtanulni nem fölszisszenni minden pillanatban és menni előre. Dehogy tudom kiszámolni minden lépésünknek a következményét. Nem tudjuk! Nincsen ennyi kapacitásunk. Azt az igazság, hogy csak reggel 7 órától éjjelig dolgozik az egész csapat, és hiába, egy pont után nem lehet szélesíteni. Nem tudjuk 12-15 embernél többen körülülni azt az asztalt, amelynél meg kell állapodni kormányzati emberekkel, minisztériumi emberekkel meg szakértőkkel. Nem tudjuk. Ennyi tehetségünk van gyerekek!

Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük. Úgy őriztük a titkot, hogy miközben tudtuk, és ti is tudtátok, hogy ha el fog jönni a választási győzelem, utána nagyon neki kell állni, hogy soha ilyen problémánk nem volt. Úgy őriztük a politikai egységet tavaly nyár óta, és mögötte mondjuk a szakmapolitikai egységet, mint soha az elmúlt években. Vagy talán sose. Természetesen mindaz, amit tudunk, az anyagaink kidolgozottsági foka, hagy maga után kívánnivalót. Igen, igazatok van. Pontosan tudjuk mi azt, hogy rengeteg kockázattal nézünk szembe. Amikor azt mondjátok nekem, hogy vigyázzunk oda, mert az Alkotmánybíróság visszaküldhet dolgokat, tudjuk mi ezt. Nem baj, hogy mondjátok, de higgyétek el, tudjuk. Egy nagyon szűk csapat dolgozik Petrétei Jóska mögött, mert hogy nem engedhetjük be a minisztérium egészére ebbe a fázisban még, 5-6-7 ember reggeltől éjszakáig, a szó legszorosabb értelmében, hogy nehogy baj legyen.

Őrületbe kergetjük egymást bizonyos pontokon, hogy összeszedjük a szükséges mennyiségű pénzt a kollegákkal, hanem amikor mennek a politikai egyeztetések, húzzatok már a picsába ezzel! Gyerünk előre! Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még ország nem csinált, amit mi csináltunk. Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt, mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?

Természetesen a dolog az nem szépen, nyugodtan, aprólékosan felépített. Nem. Nem. Őrült lóhalálában készül, mert egy darabig nem csinálhattuk, nehogy kiderüljön, most meg már olyan rohadtul kell csinálnunk, hogy majdnem belegebedünk. Aztán lassan fölbukunk. Mert nem bírjuk jobbra a tempót. Ez a helyzet. Közben meg kell állapodni még a szabaddemokratákkal, meg még miniszteri problémák, meg ismeritek. Nézzétek, a dolog az úgy áll, hogy a legrövidebb távon nincsen választás. Veres Janinak igaza van. Lehet még egy picikét itt tesza-toszáskodni, de nem sokat. Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen. És persze még gondolkodhatunk nagyon sokáig, meg kibaszott sok elemzést el lehet végezni, hogy melyik társadalmi csoportot hogy fogja végezni. Azt tudom nektek mondani, nem tudunk még hetekig elemezni gyerekek. Nem tudunk. Az első nap meg kell mondani, hogy mit kell csinálni azért, hogy ebből még idén kiigazítás legyen. Hogy szeptember elsejétől bizonyos adójogszabályok életbe léphessenek. Elemezgethetek én még egy pár hétig, aztán majd jönnek, akiknek az a szakmájuk, és azt mondják, hogy ők már elemezték. Magyarország le van írva.

Ezért annak az előrebocsátásával, amit csinálunk, az messze nem tökéletes, nem tudok nektek B verziót mondani. Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos véleményformáló makrogazdasági ügyekben, Kornaitól Bokrosig, Békéstől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig, azokkal végig beszéltük, végig szenvedtük, végig üvöltöztük. És azt is meg kell mondjam nektek, hogy nagyon sok nagy ötlettel találkozom. Hű, a hétszázát neki! És kiderül, hogy még a legnagyobbak is, a legtöbbre tartottak is százmilliárdos nagyságrendű tévedésekben vannak. Vessünk ki ingatlanadót mindenkire! Tudjátok, hogy mennyi jön be ingatlanadóból, ha minden ingatlant megadóztatunk, ami ötmillió forintnál drágább? Alacsony értékhatárt mondtam, nem százmilliót. Ötöt. És egyébként még odaadjuk az önkormányzatoknak azt az 52 milliárdot, ami a kommunális adóból bejön, mert akkor azt oda kell nekik adni, az az ő bevételük. Az egész sztorinak az egyenlege kevesebb, mint 20 milliárd forint.

Magyarország talán legbefolyásosabb üzletembere Demján Sándor. Hatalmas nagy hanggal, hogy Ferikém, olvasom a Sarközy tanulmányban, hogy ha minden háttérintézményt bezárunk, akkor 700-800 milliárd forintot fogunk megtakarítani. Mondom Sanyikám, normális vagy te? Hát legalább te tudhatnál számolni, áldjon meg a jó isten! Odajön Surányi Gyuri barátunk, hogy ő neki megvan, hogyan kell átalakítani úgy a minimálbér adómentességét, hogy közben fent lehessen tartani az igazságosságot. És dolgozunk sokáig vele. Vagy elküldi a papírját, amelyen kiszámolja, és kiderül, hogy minden nagyon jó, csak azt nem tudja, hogy létezik az adójóváírás intézménye ma Magyarországon, és azt is át kell alakítani, és az 230 milliárd forint összességében. Ja? Hát, ha a 200 milliárd forint benne van a pakkban, akkor úgy már nincsen megoldásunk. Általában sok jó ötlet van egészen addig, amíg nem kell számolni. Amikor számolni kell, akkor elfogy a tudomány. Általában sok kritika van, hogy a rendszer nem eléggé kerek, nem eléggé konzisztens, mindenkinek van ötlete, hogy akkor mit vegyünk ki belőle, hogy a maradék konzisztensebb legyen, és máris éppen csak harmadannyi pénz van, mint amennyit össze kell szedni. Ja, úgy én is tudok konzisztens rendszert. Csak az a problémám, hogy nem 50 milliárdot kell összeszedni, hanem nem mondom meg, hogy mennyit. Hát ez a baj. Ráadásul mindezt valahol úgy kell megtenni, hogy amit akarunk csinálni hosszú távon, azt ne keresztbe verje. Gyerekek, nem vagyunk tökéletesek! Egyáltalán nem. Nem is leszünk. Nem tudom nektek azt mondani, hogy minden rendben lesz. Azt tudom nektek mondani, amit mondtam az utolsó egy évben, hogy ami tisztességgel megcsinálható, ami a tehetségünkből kitelik, mert nem játszunk különleges meccseket, mert az energiáinkat nem arra fordítjuk, hogy egymással szarakodjunk, mert nincsenek külön érdekek, amik egyébként nem bírnák ki közöttünk a nyilvánosságot, mert nem valamit akarok veletek elintézni.

Az a csapat, akire rábíztátok ennek az oldalnak a vezetését, az a csapat képes nagyjából erre a teljesítményre. Képes nagyjából programot adni. Lehet, hogy van egy másik csapat, amelyik tud mást. Nem tudunk, nem tudunk ennél többet és ennél jobbat. Nem leszünk rá képesek. Ha belegebedünk, akkor se. Nagy munka van, tisztességes munka van egymás között, muszáj megcsinálni. Nem beszélek az Új Magyarországról, a fejlesztésekről, határon túli magyarokról, egyházakhoz fűződő kapcsolatokról és még ezer dologról, mert a nagyhoz képest ma nem ez a legfontosabb. Mindegyikben érdemi, jelentős és mély javaslataink lesznek. Egyik-másik meglepetést is fog okozni. De az egészhez képest, amit el kell döntenünk egymás között, nem ez a legfontosabb. Reform vagy bukás, nincs más. És amikor azt mondom, hogy bukás, akkor beszélek Magyarországról, beszélek a baloldalról, és nagyon őszintén mondom nektek, beszélek magamról is. És akarok most egyetlen egyszer mondani nektek három percet. Ezt legfeljebb még egyszer fogom én elmondani nektek.

Fantasztikus dolog politikát csinálni. Fantasztikus. Fantasztikus egy országot vezetni. Az utolsó másfél évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált, és egy dolog fűtött: visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet, hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól meg a jobboldaltól, és tanulja most már meg magát, nem ő hozzájuk mérni, hanem a világhoz. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt, imádtam, életem legjobb része volt. Most az adja, hogy történelmet csinálunk. Nem a történelem könyveknek, arra szarok, egyáltalán nem érdekel, hogy benne leszünk-e. Hogy én személy szerint egyáltalán nem érdekel. Csinálunk-e valami nagyot. Azt mondjuk-e, hogy a kurva rohadt életbe, jöttek pár napig, meg merték tenni, és nem szarakodtak azon, hogy hogy a francba lesz majd az útköltség elszámolásunk, bassza meg! Jöttek párak, akik nem szarakodtak azon, hogy akkor a megyei önkormányzatban lesz-e majd helyük, vagy nem. Hanem megértették, hogy másról szól ez a kurva ország! Hogy megértik azt, hogy azért érdemes politikusnak lenni itt a XXI. század elején, hogy csináljunk egy másik világot! Csak azért! Egzisztenciát lehet még találni sokat.

Tudom, hogy nekem ezt könnyű mondani. Tudom, ne vágjátok mindig a képembe! De csak ezért érdemes! Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányoztunk volna, ehelyett hazudtunk reggel, éjjel, meg este. Nem akarom tovább csinálni! Vagy megcsináljuk, és van hozzá egy emberetek, vagy mással kell csinálni! Soha egy darab interjút nem fogok adni akkor, amikor be fogom fejezni, hogy ha vitával fogunk elválni egymástól. Soha. Soha nem fogom a magyar baloldalt bántani. Soha. De csak azért érdemes csinálni, hogy hozzányúljunk a nagy dolgokhoz. Elmagyarázni és majd hosszú bizottságokban ücsörögni, és majd új munkabizottságot tartani, aztán majd kideríteni, hogy soha egyetlen egy törvényben nem tudunk megállapodni, mert újra csak azok a kompromisszumok születnek, ami lényegében a semmittevés kompromisszuma, hogy fönnmaradjon, amely eddig volt, mert minden más sérti valakinek az érdekét, ahhoz másik madame kell. Ez az én imádatomat nem fogja megváltoztatni. Egyáltalán nem. Én nem fogok naponta felállni. Volt ilyen minisztere Horn Gyulának is, aki mindig le akart mondani. Volt ilyen miniszterelnök-elődöm is, aki állandóan elmondta, hogy én nem ilyen pasi vagyok. Amíg van benne erő, és megyünk előre, addig igen, és egyszer meg nagyon csöndben elmegyek. Nem érdemes másért.

Mindenki döntse el magában, hogy 4-500 ezer forintért csinálja a dolgot, ami kurva fontos, különösen, ha az embernek már nincsen más szakmája, csak ez, tudom én. Hogy képes-e az elmúlt 15 év összes történetén felülemelkedni és megkötni új védeket, vagy azt gondolja, hogy ez is egy olyan négy év lesz, hogy a francba, túléltük az eddigit is, most is túl leszünk. Volt elég miniszterelnökünk, ezen a pasin is túl leszünk majd. Mi úgy is maradni szoktunk. Lehet, és azt is mondom, hogy ez egy legitim érvelés, és nem is bánt. Egyáltalán nem. Egyáltalán nem. Van ebben a frakcióban nem egy miniszterelnöknek alkalmas ember. Én azt mondom, hogy vegyen mindenki nagy levegőt, igyon kurva sok bort, aludjon egy-két éjszakát és döntse el magában, ha mindenki csak ugyanazt tudja mondani, amit az elmúlt években mindig mondott, és nem jut el odáig, hogy na, a franc egye meg, lehet, hogy mást kell mondani, mint amit mondtam öt éven keresztül, mert láthatólag soha nem tudtunk megállapodni egymással. Mert ha mind a 190 ugyanazokat a mondatokat mondja, mint amit az elmúlt években mondott, akkor ugyanúgy nem fog történni semmi, mert ugyanúgy nem tudunk megállapodni. Bassza meg, ugyan nem értek egyet, de elengedem először. Csinálják!

Máskor meg azt, másik engedje el, hogy hadd csinálhassa. Az nem reform, hogy a többiek változzanak meg. Az nem reform, hogy egyébként kiállunk és mondjuk a népnek a mantrát. Az a reform, hogy hajlandóak vagyunk mi is egy sor ponton átértékelni mindazt, amit eddig gondoltunk és tettünk. És ehhez képest az első hónapoknak a dolga, a kiigazítás dolga, az csak szimpla kényszer. Be kell valljam. Ott tévedtek, ha azt hiszitek, hogy van választásotok. Nincsen. Nekem sincs. Ma legfeljebb az a választás, hogy megpróbáljuk befolyásolni, hogy mi történik, vagy rá fog omlani, a francba. A megoldás biztosan nem tökéletes, igazatok van. Biztosan nem. Csak nem tudunk jobbat. Olyat, amiben meg tudunk állapodni a szakma nagy részével, akivel el tudjuk fogadtatni a piacokkal, el tudjuk fogadtatni a koalíciós partnerrel, és nálunk, akik ezt egy páran a tetején csinálják a Bélától a Veres Janiig, Kiss Pétertől az Ildikóig, Szekeres Imrétől a Hillerig, meg mondjuk velem, nagyjából elhisszük, hogy körülbelül jó. Mert ezeknek el kell hinni. Egyedül külön-külön tudunk mást is, csak nem külön-külön vagyunk, hanem ott ülünk tizenegy néhányan az asztal körül és el kell fogadni. Én azt gondolom, hogy meg lehet csinálni.

Azt gondolom, hogy lesznek konfliktusok gyerekek. Igen, lesznek. Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek. Csak akkor lehet végigcsinálni, ha a lényegben hisznek és a lényegben van egyetértés. Kikerülni a konfliktusokat, önmagunk között, megijedni attól, hogy egyébként sértünk érdekviszonyokat, akkor nem szabad elkezdeni. Nem szabad. Semmihez nem ragaszkodunk, úgy nem igaz, hogy én ahhoz ragaszkodom, hogy van egyvalami a fejemben, hogy annak kell lenni az egészségügyben, annak kell lenni, az izé. Dehogy! Én ezeket a beszélgetéseket szervezem, mediálom. Nyitom ki a pasikat, hogy mondják el, hogy mi van bennük Nem diktálom, nem igaz. Ha diktálom, akkor, amikor le akarnak lassulni, és nem akarnak megállapodni. Hogy gyerünk a hétszázát, előre! Ezt tartom a dolgomnak. És amiben megállapodtunk, akkor ne engedjem, hogy lelassuljanak. Nem arról szól, hogy nekem van egy A-Z-ig megírt forgatókönyvem Magyarországra, és azt mondom, hogy ki fogom belőletek verni. Francot! Van A-Z-ig forgatókönyvem, hogy hogyan lehet a szocialistákban ott lévő hihetetlen energiát arra fölhasználni, hogy az országot megváltoztassák, hogy tegyék már bele, hogy legyenek már úrrá végre a kishitűségükön meg a régi igazságaikon. Arra van! Aztán, amikor nem bírom, akkor meg kiabálok egyet. Nincsen személyes sztorim ebben az ügyben. Egyáltalán nincsen. Nagy dolgot kaptam ettől, amit a másfél évben csinálhattam. Azt a személyes sztorim, hogy változtassuk meg ezt a kurva országot, mert ki fogja megváltoztatni, Orbán Viktor fogja megváltoztatni a csapatával?

Vagy C változat, nem történik semmi, el lehet még így egy darabig lébecolni. Persze, hogy bonyolult az egészségügynek a dolga. De hát amelyikünk bemegy egy egészségügyi intézménybe, tudja, hogy hazugságok sokaságára épül. Persze, hogy az oktatásban borzasztóan nehéz bármihez hozzányúlni, de igen, azt látjuk, hogy nem egyenlően osztja a tudást széjjel. Valamelyikőtök mondta - az Arató Gergely -, az mégiscsak a legnagyobb igazságtalanság kérem szépen, hogy a magyar oktatási rendszer egyik oldalról a köztünk lévő társadalmi különbségeket fölerősíti, nem gyengíti, aztán még szegregál is. Hát ez az igazi nagy probléma! Ez a nagy gond! És az a nagy gond, hogy azoknak adjuk az ingyenes állami oktatást kérem szépen, akik a legjobb családokból jönnek! Hát ehhez képest nem az a botrány, hogy ki kell fizetni 3 százalékonként. Ha van társadalmi botrány, akkor az, hogy a felső tízezer termeli magát újra közpénzen! Mi meg ezt nem merjük kimondani, és be vagyunk szarva, hogy azt mondjuk, hogy egyébként, ha hét százalék, akkor tessék fizetni. Ne áltassuk itt egymást, ez az igazi botrány! Az az igazi botrány, ahogy a Laci beszél az ő cigány embereinek, annak tized olyan jó minőségű egészségügyi szolgáltatás jut, mint nekem! És mióta az anyámnak, ismerik a nevét, azóta neki is jobb jut, a kurva életbe! Nem tudta, hogy mi történt, megjavult az egészségügyi rendszer fiam? Mondom, egy lószart mama! Az az igazság, hogy fölismerik a nevedet! Ez botrány! Ehhez képest, társadalmi értelemben a vizitdíj semmi, az nem botrány, az kényelmetlen politikailag. Meg kifizetni. Meg politikailag lehet súlyos következménye, de őszintén szólva, ez a következmény legfeljebb bennünket érint, ha idióták vagyunk. A társadalmi következménye az meg mindenkit érint. Mi azért nem merünk hozzányúlni egy sor nyilvánvaló társadalmi hazugsághoz, mert félünk a ránk ható politikai következményektől. De hölgyeim, és uraim! Ez egy pár száz embernek meg a családjának, meg az ismerőseinek a problémája, a miénk. De nem azért kell politikusnak lenni, mert ebből olyan kurva jól meg lehet élni, mert már elfelejtettük, hogy milyen autófényezőnek lenni! Hanem azért, mert meg akarjuk ezeket oldani.

És egyébként pedig épp az az elmúlt négy évnek a tapasztalata, épp az Horn Gyula kormányzásának tapasztalata, hogy nem abba szoktak belebukni emberek, ha valamit csinálnak, meg ha nem csinálnak. Francba is, mibe is akkor? El kell indulni, tudni kell, hogy mit akarunk csinálni! Irtózatos lesz az első pár év, persze. Teljesen érdektelen, hogy 20 százaléka a lakosságnak fog ránk szavazni. Tavaly nyáron az utolsó nyolc évben először a 100 emberből a Szonda szerint csak 18 mondta, hogy ránk fog szavazni. Tavaly nyáron gyerekek. Egy évvel később nyertünk. Mi lenne, hogy ha nem az egymás közötti faszkodást miatt veszítenénk el a népszerűségünket, hanem mert csinálunk nagy társadalmi ügyeket, és nem probléma, hogy elveszítjük akkor egy időre a támogatásunkat, aztán majd visszaszerezzük. Mert megértik. És el lehet majd menni vidékre nyugodtan, hogy megcsináltuk, a hétszázát. Hogy nem lett mindenkinek jobb, igazuk van. De neki, meg neki, meg neki, meg kollégiumok épültek ebben a nyüves országban végre újra. Erről szól a politika. Nem arról, hogy melyikünkből lesz kerületi polgármester meg hány helyettese lesz. Fontos az is persze, tudom én. Nem vagyok naiv. De nincs benn az ország első száz legfontosabb ügyében, és mi döntjük el, hogy melyikkel foglalkozunk. Mi! És az ország azt gondolom, hogy megérdemelné, meg mi magunk is, hogy ilyen dolgokat csináljunk. Szóval, azt tudom nektek mondani, hogy álljunk neki, csináljuk meg, sok igazságotok van a figyelmeztetésben, a féltésben, a részletek ügyében. Csak azt tudom, hogy nem fogok játszani semmilyen játszmát. Sem így, sem így, tesszük a dolgunkat. Amíg nagy tempóval lehet menni előre, addig megyünk. Ha nem lehet menni és elmagyarázzátok, hogy reform igen, de, ahhoz én nem kellek, ahhoz más kell. És írok majd kibaszott jó könyveket a modern magyar baloldalról. Gyerekek, kell még valamit mondanom Ildikó?"

MR

2llkedő 2012.02.03. 12:54:55

@benoke77: A kettő dolog összefügg. Ha csak az egyiket, vagy csak a másikat nézed, megint tévútra jutsz. Ha egyiknél elítéled, a másiknál nem, akkor bezony fideszfanként vagy látható.

Ha megérted azt, hogy Gyurcsány másfél évvel a választások előtt vette át a kormányzást, amikor már nem lehet semmi olyan dologba bele kezdeni (változtatás, reform, hívd aminek akarod), ami a választási eredményeket döntően befolyásolhatja. Sajnos a választások erről szólnak. A hatalom megszzerzéséről, és nem az országról. Az más kérdés, hogy aki hatalomra akar jutni, az mindegyik azt hiszi, hogy az országnak az a jó, amit ő elképzel. Tehát Gyurcsány kénytelen volt hazudni annak érdekében, hogy a választásokat megnyerje, és az elképzeléseit el tudja kezdeni a megnyert választások után. Viszont a választási eredmények olyanok lettek, hogy egy kényszerkoalícióval is minimális többséget szerzett, erről szólt az öszödi beszéd. Hogy nem lehet ugrálni, össze kell fogni ahhoz, hogy a kényes döntéseket végig lehessen vinni.
Bajnai ezzért volt szerencsésebb. Ő előre megmondta, hogy egy évet vállal, és nem kíván indulni a választásokon, de aláírattatott egy papírt, hogy a koalíció támogatja a kormányának az intézkedéseit. Mert Neki nem a választási győzelem volt a célja, hanem ténylegesen az ország érdeke foglalkoztatta.

2llkedő 2012.02.03. 13:01:23

@benoke77: Mondjuk ehhez egy link is elég lett volna. Remélhetőleg nem csak Skiccpalis Ctrl+c Ctrl+v megy, hanem az olvasás, és értelmezés is.

benoke77 2012.02.03. 13:01:29

@Dr. 2llkedő: "Tehát Gyurcsány kénytelen volt hazudni annak érdekében, hogy a választásokat megnyerje, és az elképzeléseit el tudja kezdeni a megnyert választások után. "

Tehát hazudott. Ezek szerint egy általa jó iránynak tartott politika érdekében. Oké. Nem lett volna jobb igazsággal kezdeni? Tisztában volt a hazugságokkal, de mégis mártír mert jót akart? Tudod, cinkosok közt... Arról nem is beszélve, hogy lehet, hogy másfél évre vette át, de előtte kormánytag volt.

benoke77 2012.02.03. 13:09:25

@Dr. 2llkedő: Azért nem link került oda, mert az emberek többsége nem nyitja meg, ill. beszélgetésünkhöz illőbnek tartottam, ha teljes egészében áttekinthető miről is beszélünk.

Úgy látom veled nem lehet ésszel beszélni, többszöri kérésem ellenére is indulatból, cinikusan, érzelmi alapon írtál.

Az ülést így berekesztem, de javaslom olvasd végig az itteni hozzászólásaimat és rájössz mire próbáltam rávilágítani, amíg nem mentünk bele ebbe a teljesen értelmetlen Orbán-Gyurcsány vitába.

2llkedő 2012.02.03. 13:16:23

@benoke77: "Oké. Nem lett volna jobb igazsággal kezdeni?"

Már leírtam korábban. A feleségednek megmondod, hogy meglepetést mész vásárolni?

2llkedő 2012.02.03. 13:21:08

@benoke77: "de javaslom olvasd végig az itteni hozzászólásaimat és rájössz mire próbáltam rávilágítani"

Kiinduló pont, hogy Gyurcsány hazudott, és nem mondott le. Erre próbálsz rávilágítani, én pedig ezt próbálom elmagyarázni, hogy nem fehér és fekete van.

"amíg nem mentünk bele ebbe a teljesen értelmetlen Orbán-Gyurcsány vitába."

Igazad van, Gyurcsány fekete, Orbán pedig patyolat tiszta. De ha Orbánnal nem foglalkozunk, akkor nem lehet megérteni semmit, mert megint csak kiragadsz egy környezetből valamit. Nem látod az összefüggéseket. Márpedig az elmúlt nyolc évhez Orbán is hozzá tartozik, nem lehet figyelmen kívül hagyni.

benoke77 2012.02.03. 13:38:12

@Dr. 2llkedő: "Már leírtam korábban. A feleségednek megmondod, hogy meglepetést mész vásárolni?" Egy ékszer és a vizittdíj között van különbség:-)

Nem mondtam, hogy Orbán patyolat tiszta és azzal is egyetértettem, hogy köze van a dolgokhoz. Nem értem miért hozol fel olyan dolgokat amiket nem mondtam, sőt egyetértettem veled? Én arról beszéltem, miért mentek ki az egyes emberek az utcára tüntetni, amit objektíven csak akkor tudunk szemlélni ha nem megyünk bele a rád jellemző sárdobálásba.
Márpedig, mivel Orbán nem dobolta ki, és adta egyenként parancsba az embereknek, hogy törjetekzúzzatok (még ha rá is erősített a hangulatra), az az egy logikus magyarázat maradt, hogy azért tüntetett az emberek egy része, mert azt látta/hallotta, hogy a Gyurcsány hazudott. Az, hogy tényleg hazudott az pedig tény. Hogy miért hazudott, az az ő személyes sorsát vizsgálva érdekes lehet, de nem változtat a tényeken.
Az Orbánnak egyébként nem az elmúlt 8, hanem az elmúlt 23 évhez van köze és már az elején elbaszta. Gyurcsány pedig azért felel amit a politikában csinált. Számomra egykutya mind a 2.
Próbálod elmagyarázni, hogy nemcsak fekete és fehér van, de pont te vagy az aki csak ebben tud gondolkozni és árnyalni a véleményét képtelen.
Engem az egészben az eseményeket megélt emberek (mind2 oldalon) véleménye, érzései, mozgatórugói érdekeltek és csak azok véleményéből tudok kiindulni akikkel beszéltem, ill. amit a saját szememmel láttam. Gondolom, te az indexen követted otthon és narancsutálatodon keresztül vizsgálod csupán.
Sajnálom, hogy ez is csak egy átpolitizált történet lett (köszönhetően a hozzád hasonló habitusu emberek miatt), emiatt az igazságát az ebben részvevőknek nem ismerheti meg egy szélesebb kör soha.

2llkedő 2012.02.03. 13:51:56

@benoke77: "Márpedig, mivel Orbán nem dobolta ki, és adta egyenként parancsba az embereknek, hogy törjetekzúzzatok (még ha rá is erősített a hangulatra)"

Igen, nem mondta, nem írta le, nem adta parancsba. Viszont egy kordonbontás, Kossuth téri vekkerezés és a hasonlók megtették hatásukat. Nem kell hozzá beszélni.

"Engem az egészben az eseményeket megélt emberek (mind2 oldalon) véleménye, érzései, mozgatórugói érdekeltek és csak azok véleményéből tudok kiindulni akikkel beszéltem, ill. amit a saját szememmel láttam."

Erre írtam a repülő példáját. Te a szük kör, egyéni érzések oldaláról közelíted a dolgokat. Én pedig messzebről tekintek az egészre. Az ország érdeke nem azonos az egyén érdekével (mert ugye sok egyén van, viszont egy ország). Amit akkor Orbánék múveltek az éppen a jog tiprása éppen azoktól, akik jogot tanultak.

Olvasd el a Balsai jelentést. Ha ezt egy független bíróságra beadnád, kiröhögnének vele.

2llkedő 2012.02.03. 14:00:31

@benoke77: "Egy ékszer és a vizittdíj között van különbség"

Vizitdíj és manyup között is van különbség.

2llkedő 2012.02.03. 14:02:31

@benoke77: "Egy ékszer és a vizittdíj között van különbség"

Ja? És örülők, hogy csak ennyit értettél meg az egészből. Úgyhogy felesleges is koptatnom a billentyúzetet, mert vagy nem érted, vagy nem akarod érteni amit írok.

benoke77 2012.02.03. 14:08:32

@Dr. 2llkedő: Komolyan ez egy színházban 100%helyzetkomikum lenne. Nem ugyanarról beszélünk. Én ezt már jeleztem irányodba, nem értem miért erölteted. Remélem viccből. Ebből a szösszenetből is kiderül:
"
Erre írtam a repülő példáját. Te a szük kör, egyéni érzések oldaláról közelíted a dolgokat. Én pedig messzebről tekintek az egészre. Az ország érdeke nem azonos az egyén érdekével (mert ugye sok egyén van, viszont egy ország). Amit akkor Orbánék múveltek az éppen a jog tiprása éppen azoktól, akik jogot tanultak."

He? Persze, hogy a szűk körröl beszélek, mert róluk van szó. Ki a tökömet érdekel, hogy ennek kapcsán mit mondanak a politikusok, ha az köszönő viszonyban sincs azzal ami az embereket mozgatta akkor. Lassan mondom, hogy felfogd: Az hogy ki miért ment ki az utcára az nem válaszolja meg azt kinek volt igaza. Én arról írtam, hogy az emberek miért mentek ki az utcára.

Te messzebről tekintesz az egészre. Valószínüleg a képernyőre is.

Persze megint idekerül az Orbán. Kicsit unalmas, de oké. Szánalmas volt ahogy kordont bontottak (és hogy egy kicsit a hozzászólásom a te stílusod idézze), az oké, hogy a Gyurcsány odamegy haknizni az lmp tüntetésre? De mint már írtam a politikai hangulatkeltés önmagában nem elég, hogy egyetemisták verekedni menjenek az utcára. Aki az Orbán miatt ment az f@sz.

A hozzászólásod vége a legszebb. A Balsai jelentés. Ilyenkor csak arra tudok gondolni, hogy olvasni nem tanultál meg. Amikor arról írtam, hogy a Balsai jelentéssel ki lehet törölni a segget mire gondoltam vajon?

1. Éljen Orbán
2. Éljen Balsai
3. Mocskosgyurcsány

Nem is értem mit akartál ezzel.

benoke77 2012.02.03. 14:11:42

@Dr. 2llkedő: Lassan kezdem azt gondolni, hogy szerelmes vagy az Orbánba, és mindenhol imádatod tárgyát látod. Persze megrémít a tudat és a szüleid is intettek az ilyen seggfejektől,ezért úgy teszel mintha utálnád, dehát az ösztön nagy úr.

2llkedő 2012.02.03. 14:17:01

@benoke77: "Aki az Orbán miatt ment az f@sz."

Akkor akikkel beszéltél azok azok. Nem közvetlenül Orbán miatt mentek ki, hanem amiatt, amit propagáltak. Mert akikkel beszélgettél azok az alapján ítélkeztek, hogy mi ömlött az Echo tv-ből, a RémHírtv-ből, a Magyar Hírlapból, a Magyar Nemzetből, stb. Mert azok az emberek ezekből tájékozódtak.

2llkedő 2012.02.03. 14:22:07

@benoke77: Majd ha egy kicsit tapasztaltabb leszel, sokmindent meg fogsz érteni. No pá!

benoke77 2012.02.03. 14:44:39

@Dr. 2llkedő: Volt köztük rendőr is, gondolom ő is miatta ment ki...
Öcsém téged nagyon szerethet a környezeted:-)

Imádom a tapasztaltabb leszel dumákat, gondolom te már nagyon az vagy, így pont, a vita lezárva, neked van igazad.

Kár volt rád pazarolnom az időmet.

További szép napot

reálisan 2012.02.03. 20:13:17

Fantasztikus itt arról olvasni, hogy vannak akik még politikust látnak Gyurcsányban. Uramisten, milyen agyak forognak itt? Egy külföld és a nemzet előtt önmagát porig lealázó, reszkető szájjal lemondó pojáca kéne nektek? Akitől az addigi saját párttársai, nemondjam alattvaló csicskásai is elhúzódnak, mint egy leprástól? Úgy látszik az emberi butaság tényleg határtalan!
süti beállítások módosítása