2011.06.02. 12:24 Szerző: Đđ

Vitézy tett

Négy napot élt a Nagy Buszsáv-koncepció. A történet megtalálható itt: http://index.hu/belfold/budapest/2011/05/31/auto-busz_kiszoritosdi_a_budaorsi_uton/, a (most látható) vége pedig itt: http://index.hu/belfold/budapest/2011/06/02/megadta_magat_tarlos_torolte_a_buszsavot/

A buszsáv-felfestés kiagyalója a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület), végrehajtója a BKK (Budapesti Közlekedési Központ Zrt.). Mindkét szereplő főszereplője (utóbbié vezérigazgatói minőségben) Vitézy Dávid, egy 26. életévében járó fiatalember.

Szokatlan, hogy egy ilyen korú ifjú akkora hatalomra tehessen szert, amelynek birtokában – jobb ötlete nem támadván – százezrekkel baszhasson ki, érdemes kissé elmélyednünk az illető ifjú titán kilétében.

Mit olvashatunk (rövidke) életrajzában a Wikipédián (http://hu.wikipedia.org/wiki/Vit%C3%A9zy_D%C3%A1vid)? Többek között az alábbiakat, családi hátteréről, mely tele van csemegékkel – és talán a karrierjére is ad némi magyarázatot:

Édesapja Vitézy László filmrendező, tévés szakember, édesanyja Dr. Hankiss Ágnes (Erdős Ágnes) fideszes európai parlamenti képviselő, pszichológus, író. Anyai nagyapja Erdős Péter jogász, popmenedzser, egyik apai nagybátyja, Vitézy Tamás üzletember, Magyarország 100 leggazdagabb embereinek egyike, másik apai nagybátyja, Vitézy András, Antall József volt tanácsadója, a BÁV egykori vezére, az LRI korábbi miniszteri biztosa, jelenleg a Paksi atomerőmű Zrt. Igazgatótanács tagja. Féltestvére Vitézy Zsófia, Orbán Viktor unokatestvére.

Nem semmi, ahogy mondani szokás: „Kinek az Úr barátja (nagybátyja, unokatesója, stb.), az könnyen üdvözül” – vagy lesz vezérigazgató 25 évesen.

Azért hogy milyen is ez a magyar elit és hogy mennyit is ért a rendszerváltás a „vérfrissítés” és a valódi, tehetségalapú társadalmi mobilitás tekintetében, jól mutatja a nagypapa személye: Erdős Péteré. Róla is ír a Wiki (http://hu.wikipedia.org/wiki/Erd%C5%91s_P%C3%A9ter_(menedzser)), íme:

…[1956] október 23-án benn tartózkodott a rádió épületében, az utcai tüntetőket próbálta csillapítani, de sikertelenül. November 4-én kapott menedéket a jugoszláv katonai attasé lakásán, itt november 18-áig tartózkodott. 1957 januárjában miután országos körözést adtak ki személye ellen, önként adta fel magát. 1958 augusztusában egy év hat hónap börtönbüntetést kapott a Legfelsőbb Bíróság ítélete alapján. 1958 és 1959 között vezette a Szerzői Jogvédő Hivatal Színházi Osztályát, 1960 és 1966 között az ELTE jogi karán esti tagozaton folytatott tanulmányokat. 1968-tól jogtanácsos és sajtóosztály-vezető volt a Magyar Hanglemezgyártó Vállalatnál, a PRO Menedzser Iroda igazgatói tisztjét töltötte be. Mint a Hungaroton munkatársát, a könnyűzene legismertebb menedzsereként ismerték… A magyar popzenében végzett sikeres cenzori munkáját a CPg együttes az "Erdős Péter" című számban örökítette meg. A zenekar tagjait 1983-ban ezért és egyéb rendszerellenesnek minősített tevékenységük miatt összesen 5 és fél év börtönbüntetésre ítélték…

Hát… Jó olvasmányos! (…És csak csendben kérdezem meg: vajon mire utal az, hogy valakit 1958-ban ’56-os ügyekben elítélnek – aztán meg kinevezik osztályvezetőnek a „kultúrharc” egyik alakulatánál?)

Jól értse meg a Kedves Olvasó: nem azzal van baj, hogy valaki 25-26 évesen vezető pozícióba kerül – hanem hogy egy efféle háttérnek köszönhetően és hogy ez a háttér megmutatja, hogy bizony: a mai „urak” „komcsikból” lettek. (Jó példa erre Csányi Sándor is, aki egykoron, a boldog Kádár-korszakban a pártállami vezetők vadászatait szervezte, minisztériumi osztályvezetőként, bizony!).

Tudjuk jól: Napóleon is tábornok volt már 24 évesen – de őt a tehetsége emelte oda, nem a családja. És ha már Napóleonnál tartunk: ő mindig az alapos előkészítés és a részletes tervezés híve volt – ellenben a „Vitézy-társasággal”, amely mindenféle komolyan vehető előzetes vizsgálódások, konzultációk és megfelelő technikai előkészítés nélkül egyszerűen csak ragadott egy ecsetet és festett az úttestre egy záróvonalat, meg egy BUSZ feliratot. (Az ui. nem számít „komoly előkészítésnek”, hogy esetleg ők maguk között megbeszélték a dolgot, hogy az milyen fasza lesz!)

Ez éppen az a fajta arrogancia, amelynek immár egy éve nap mint nap vagyunk tanúi: „Enyém a hatalom, azt csinálok, amit akarok – még akkor is, ha se az eszem, se a tudásom, se a tehetségem, se a tapasztalataim nincsenek meg hozzá és soha végig sem gondoltam igazán, hogy mivel is jár, hová is vezet az, amit épp barmolok! Leszarlak titeket, mert ÉN VAGYOK AZ ÚR – ti meg senkik vagytok!”

…Figyelem, „urak”: még a zseniális Napóleon is Szent Ilonán végezte – hát akkor ti hová fogtok kerülni a dolgok végén?

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr872951231

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fontos emberek országa 2011.06.05. 21:25:40

A Buszsáv sokaknál kiverte a biztosítékot, s hogy ne legyen forradalom, végül a főpolgármester szólt le személyesen, hogy visszacsinálják. Most már nehéz lesz visszagyömöszölni azt a bizonyos szellemet a palackba az egész ország az "autóval vagy b...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.06.02. 16:16:59

Ez az Erdős Péter-vonal nekem újdonság, de nem csodálkozom. A múltkor valahol leírtam, hogy teljes vagyonelszámoltatásban kell részesíteni az összes "100 leggazdagabbat", kiröhögtek, mi tagadás, naiv elképzelés, de ezt a cikket olvasva, még jobban azt hiszem, hogy nincs ezen semmi röhögni való. Független, nemzetközi bíróság elé az összes exkomcsi rohadékkal, és teljes vagyonelkobzás annak, aki '89 előtti státuszából eredően lett gazdaggá! Enélkül lehetetlen a teljes rendszerváltás.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.06.02. 16:40:11

Most hallgattam a rádióban a híranyagot: a buszsáv az EU-finanszírozás feltétele volt, és nem vitézy virtus.

Hamarosan módosul a buszsáv szabályozása, és 3 főtől már autóval is igénybe vehető. Megtelnek az autók és a buszsávok, csökken a dugó, mindenki elégedett lesz, minden a helyére kerül. Addig persze lehet családfát kutatni és emlegetni -- kétségkívül érdekes adalékok ezek, de egészében mintha árnyékra vetődött volna a poszt. Budapest közlekedése megérne egy konstruktív eszmecserét.

Szolgálati Füldugó 2011.06.03. 02:52:21

Most mivel van a baj? Santiago de Chilében megcsinálták a buszsávot, még korláttal is el van választva, tök jó.
Bogotában szintén, és nagyon bevált.
A koncepciót tessék megvitatni, nem személyeskedni. Vagy személyeskedni, de egy külön posztban, buszsáv nélkül.
süti beállítások módosítása