2010.12.28. 09:27 Szerző: Đđ

Félelmek és hipotézisek

A kormánnyal szemben, egy-egy jogszabállyal kapcsolatban megfogalmazódó bírálatok csupán félelmek, s általában nem a törvény normaszövege okozza az ellenkezéseket, hanem az abból levont különböző hipotézisek. Legyen szó a Költségvetési Tanácsról, amely hatásköreit tekintve erősödik; vagy az Alkotmánybíróságról, amelynek hatásköre egy részterületen ugyan szűkült, de még így sem szűkebb az átlagos európai normáknál a magyar Alkotmánybíróság normakontrollja; vagy pedig a médiatörvényről, amelynek esetében az egyes rendelkezésekkel kapcsolatos kritika nem erősebb a szokásosnál, inkább félelmeket fogalmaznak meg a kabinettel szemben.

Ezek Navracsics Tibor tegnapi szavai…

Hát igen! Megint ott tartunk, hogy „Mindenki hülye, csak mi vagyunk normálisak!”… (Erről a „Ki a hülye?”-dologról alább még esik némi szó…)

Navra, ez gyenge volt! Állítólag te ennél sokkal okosabb vagy – már megbocsáss, de ez a Szijjártó Petya szintje. Mondd már: szerinted olyan alakok ezek az európai politikusok, hogy „félelmek és hipotézisek” miatt tesznek meg egyáltalán nem szokásos lépéseket? A német külügyminiszter pl. olyan gyáva legény, hogy „félelmében” felhívja Martonyi Jánost és megpróbálja rávenni a médiatörvény átalakítására? Szerinted mennyire életszerű ez?

Azokban az országokban nagyon komoly elemző munka folyik a háttérben, mielőtt egy miniszter, vagy egy kancellári szóvivő megszólal. Ne próbáld elhitetni itthon, velünk, hogy legerősebb szövetségeseink nem fontolják meg szavaikat – mert egyrészt ezt itthon sem veszi be egyetlen értelmes ember sem, másrészt ezzel, hogy „lebeszarizod” őket, csak tovább rontod a viszonyt és a renométokat velük-előttük. Ennyit pedig nem ér a ti „forradalmatok” médiavédelme! Azért nem ér ennyit, mert ha ők „leveszik a kezüket” rólatok, akkor annak gazdasági hatásait mi érezzük meg, elmaradó beruházások, meg nem teremtett munkahelyek és „a térképről való lekerülésünk” formájában…

Navra, nem arra kaptatok felhatalmazást áprilisban, hogy kivezessétek az országot az EU-ból, hanem éppenséggel arra, hogy európai szintre emeljétek. Ehhez persze az kell, hogy ti európai színvonalúak legyetek – és ez úgy látszik nem megy és valószínűleg nem is akarjátok!

…És itt elválnak az ország érdekei a ti érdekeitektől. Nekünk az az érdekünk, hogy európai keretek között és európai szinten élhessünk – erre várunk ezer éve. Ezért hajlandóak vagyunk – sokan – európai színvonalon dolgozni, amihez nektek európai szintű szervezett kereteket kellene biztosítanotok. Erre kellene „törvényalkotó képességeiteket” fordítani, nem pedig arra, hogy a médiában nehezebben derülhessen ki a hozzá nem értésetek és a mögöttetek álló gazdasági holdudvar rátok is kényszerítő erővel ható mohósága. Olyan törvényeket kellene hoznotok, amelyek új, racionális, fenntartható struktúrába rendezik a magyar költségvetést, egészségügyi ellátást, amelyek fejlődésre inspirálják a hátrányos helyzetűeket, amelyek megteremtik a korszerű, tudásalapú társadalom lehetőségét… Navra, ezeket a törvényeket sehol sem látjuk! és nem érzékeljük az ezek megalkotását előkészítő nyílt, kompetens vitákat sem – márpedig ezeket nem lehet „suttyomban”, „kamarilla-stílusban”, vagy az immár tőletek megszokott „egyéni képviselői indítványok” formájában megcsinálni.

Megírtuk már itt, a Blogon, hogy demokratikus keretek között a hatalom legitimitását csak a kompetens kormányzás adja – a szavazófülkékben csak a legitimitás lehetőségét kaphatja meg egy kormány, de annak „betöltéséhez” tudás, képességek és a köz érdekében való konzekvens cselekvés kellenek és ezekből nálatok egy sincs meg, ahogy tapasztaljuk. Ezek híján pedig elveszik a legitimitás.

…Fentebb azt írtuk: elválnak az ország érdekei a ti érdekeitektől – de mik a ti érdekeitek? Miféle érdekek és kényszerek mozgatnak titeket?

Itt be kell lépnünk a „városi legendák” közegébe és legfeljebb a rólatok-veletek kapcsolatban szerzett tapasztalatok, „megfigyelések” logikus sorba rendezését használhatjuk eszközül. Az valószínű, hogy kormányzásotok egyik „kényszere” a mögöttetek álló és a Pártot az ellenzéki években eltartó gazdasági körök „kifizetése” lehet. Melyek ezek a körök? Az eltelt hónapok intézkedései alapján: magyar nagyvállalkozók, akiknek „kézpénzt ér” egy bezárkózó és protekcionista gazdaságpolitika. Akik előnyös helyzetet remélnek a maguk számára a „külföldi konkurenciát” hátrányosan érintő „intézkedéseitektől”…

Ez persze ostobaság a részükről, mert ha „harcoltok” a külföldi tulajdonosok ellen, akkor tulajdonképpen a külföldi befektetések ellen is harcoltok, amelyek nélkül ez az ország nem él meg. Ha csökkennek a beruházások – amelyek a hazai tőkehiány következtében alapvetően külföldről származhatnak – akkor csökken a hazai vásárlóerő is – tehát akkor hiába „üldöznétek ki” a Tescot, azzal nem menne jobban a CBA-nak. Navra, ez ilyen egyszerű! Hiába „hozzátok helyzetbe” Csányi Sanyi bácsi bankját a „külföldi pénztőke reprezentánsaival” szemben, mert az OTP „életéhez” is kellenek a külföldi források és lehetőségek – amelyek „beszűkülnek”, ha úgy tapasztalják, hogy itt „nyírják” őket… És ha csökken emiatt a magyar vállalkozások finanszírozása, akkor szűkül a gazdaság, csökkennek a „zemberek” megtakarítási lehetőségei – emiatt pedig rosszabbul megy majd Sanyibáéknak is! …És hiába támogatjátok a MOL-t, ha a nyersanyag-beszerzési forrásai jórészt külföldön vannak – és ha ők ott „berágnak rátok”, akkor szegény MOL megszívhatja…

…De hogyan beszél Navra főnöke, Orbán mindeközben?

"Rendkívül kellemetlen, ha egy ország demokratikusan megválasztott parlamentjének döntéseit más országok kormányai nem csupán kritizálják, de egyenesen tanácsokat adnak, hogyan változtassák meg. Ez vagy gyarmatosító törekvéseket jelez a külföldiek részéről, vagy nagy böszmeséget jelez a hazai oldalon."

Ezek a „gyarmatosító törekvések” – ki tudja, miért – a Bryan életében szereplő „Mit kaptunk a rómaiaktól?”-t juttatják az eszembe (figyelem: a felvétel NEM az Orbán-kormány ülésén készült – nézzétek csak meg a ruhákat!):

https://www.youtube.com/watch?v=ym3LiPig7NM

Hát igen: Viktor, biztos, hogy mi olyan rosszul járnánk, ha az EU „gyarmatosítana” minket?

Ami pedig a „hazaiak böszmeségét” illeti, erről is kellene beszélnünk. Mert érdekes hír jelent meg a napokban. Arra gondolok, amit a Heti Válaszban mondott a hozzád még a „Jobbkezednél” is közelebb álló személy: „A választások óta ez volt az első alkalom, hogy együtt utaztunk Viktorral. Fél évig én sem voltam vele sehol…” (http://hetivalasz.hu/kultura/cirokseprure-mindenhol-telik-34298/)

Igen: még ha a „fél évet” netán június közepétől számítjuk is, a „választások óta” ennél tágabb időt határoz meg, amibe már a bulgáriai utazás sem fér bele. Aligha valószínű, hogy „kiesett volna az emlékezetből” egy komplett családi nyaralás, amely – ha igaz – az elmúlt év tulajdonképpen egyetlen „fesztelen” időszaka volt a Családdal

Igen Viktor, itt jönnek ismét a „városi legendák” – amelyekkel hitelesen, tényekre, netán bizonyítékokra támaszkodva le kellene számolnod! Mert ha nem, akkor elkezdünk aggódni…

Viktor, aggódunk érted – és aggódunk miattad is: aggasztónak érezzük a magunk számára azt, ha – netán, esetleg – egy „labilis állapotú” személy áll az ország élén, ráadásul ekkora hatalommal a kezében!

…Az, hogy a Heti Válaszban megjelent – és hogy éppen abban jelent meg – egy ilyen „vitákra és kétkedésre okot adó elszólás”, lehet annak a  jele is, hogy a visszafogottabb jobboldali körök elkezdték keresni a „megoldást” egy „Orbán utáni” helyzetre. Lehetséges, hogy egyre többen látják úgy a jobboldalon és a mögötte álló mérvadó gazdasági közegben is, hogy „nem jók az esélyeik” egy Orbán vezette kormánnyal, mert amit kaphatnak tőle-általa, annál sokkal többet kockáztatnak, veszíthetnek, ha ennyire „kalandos” marad a magyar politika, ha ennyire „konvenciókerülő” és konfrontatív módon igyekszik Orbán és szűkebb stábja kormányozni. Sokan lehetnek a jobboldalon is, akik szívesebben élnének Európában, európai módon, minthogy „Kínát előzgessék”…

…Mit mondjak: meg is értem őket, mert valóban veszélyes dolog lenne egy olyan vonaton (tovább-)utaznunk, ahol a mozdonyt bolond masiniszta vezeti, a kalauz meg közben járja a kocsikat és ellopkodja az utasok pénzét!

 

 

 

web survey

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr1002543406

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A határon túliak szavazzanak a határon túl! 2010.12.28. 19:28:36

Ha bejön a Fidesz számítása, akkor a következő választásokon – legyen 2014-ben vagy hamarabb – legalább egymillió plusz-szavazatot jó előre elkönyvelhet magának. Ez az állampolgársági törvény hozadéka – amennyiben átmegy Semjén Zsolt ...

Trackback: A sajtószabadság vége? 2010.12.28. 19:28:02

Ténytár A “médiaalkotmánynak” nevezett törvény jelentősen átalakítja a magyar elektronikus médiumok rendszerét, változtat

Trackback: Gyurcsány takarodj vs. Orbán takarodj – a kritikátlan seggnyalás reneszánsza, avagy most hol vannak a tüntetők? 2010.12.28. 18:30:20

Hideg van, meg válság, meg eltakarodott a főgonosz, macerás ilyenkor tüntetni menni, no meg értelmetlen is, hiszen minden a lehető legnagyobb rendben. Folyik a rendrakás ezerrel, aki másképp látja, hazaáruló, de legalábbis a komenyisták szekértolója. V...

Trackback: Megint Hazudsz Bazmeg 2010.12.28. 17:30:16

Jean Asselborn tegnapi nyilatkozata szerint nem a magán-véleményét  hangoztatta karácsony előtt a médiatörvénnyel kapcsolatban, hanem a luxemburgi kormány nevében beszélt.Bár a magyar emberek értelmesebbje tudta jól, hogy így van, azért nem árt ez...

Trackback: Hipotézisek 2010.12.28. 17:27:38

Navracsics Tibor ma év végi értékelést tartott. Nem szoktam bántani, mert ritkán szokott meggondolatlanul nyilatkozgatni. Nem kell neki két-három naponta újragombolni a kabátot. Ritkán szól, de nagyot. Hát ma azért sikerült neki nagyot szólni.A médiatö...

Trackback: A NYUFIG nevén nevezi a dolgokat 2010.12.28. 12:39:29

A sorszám alatt olvasható az ügyéntézés típusa: szabadság korlátozás.   A Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál a magánnyugdíj-rendszerben maradóknak, finoman jelezték, hogy nem bátorítja őket a Nemzeti Együttműködés Rendszere: az ügyintézés típusa...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csárli hárper 2010.12.28. 16:48:09

@Schaf: "Igen... elbocsát embereket... igen... nő a munkanélküliség... de akkor majd legfeljebb elmennek gátat építeni a "manager"-ek is. Mert arra szükség lenne.. luxus kocsira kevésbé."
Na ja elmennek gátat építeni, hát persze, és fizetést kitől kapnak, mert akár hogy nézem, a gát most valahogy nem jól fizet a nemzetközi piacon...vagy marad a jól bevált megoldjuk "okosba" magyar vállalkozótipusú minibálbér papíron, adót járulékot nem fizetek mer' én magyar vállalkozó vagyok.....

Shirkan8 2010.12.28. 16:49:32

@Gábor217:
Milyen közös piac?
A multik a többszörösét vitték ki az országból, mint amit az EU támogatásként adni. Mi - magyarok - nettó befizetők vagyunk! Ez jó? Ez lenne az EU által hangoztatott felzárkóztatás? Mi az EU egyik gyarmata vagyunk.
Felőlem jöhetnének a multik és az EU. Építsék fel újra a magyar cukoripart, a magyar könnyűipart, építsenek malmokat stb., ne kaszinókat, plazakat és ilyen sz@rokat.
Pl. Épül a merci gyár Kecskeméten. A villamos fővállalkozó az osztrák siemens. Már ez is abszurd! A labancok a magyar villamos alvállalkozókat 1Euro-s órabérért akarják foglalkoztatni!!! (ez 100%-os információ) Na ehhez hurrázzon a sok m@rh@. Aki ezzel egyetért az menjen el oda dolgozni. Ez az EU!
Lehet, hogy átmenetileg rosszabb lenne, ha kilépnénk, de úgy gondolom, hogy ez vállalható lenne. A nyugati tőkepiacoknak sem érdeke, hogy Magyarország bedőljön, mert akkor egy fillért sem látnának a pénzükből. Lehet, hogy azt kellen tennünk, mint Argentína néhány évvel ezelőtt. Beinteni az IMF-től kezdve mindenkinek.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 16:50:37

@ezittenkéremmagyarország:

kapnak segély helyett fizetést a gátépítésért. Igaz nem 200-400 ezreket, csak 70-et, de hát válság van...

Ráadásul ugyan sokan el sem tudják képzelni, de sok családban ennyi sem jut egy hónapban.

Gábor217 2010.12.28. 16:52:16

@Schaf: Szerintem nincs vele gond. Az én pénztáram egész jó hozamokat termelt, ha 5-10 évente beüt egy ekkora válság, még akkor is jócskán pluszban lesz.

Sajnos nincs valódi választásom döntei a nyugdíjjárulékom sorsáról. Vagyis van, ha a bevállalom, hogy adóként befizetem azt a 24%-ot az államnak, miközben cserébe semmit nem fogok kapni tőlük. Miközben mások csak 30%-kal többet fizetnek be, és mégis jogosultak lesznek állami nyugdíjra.

A biztosítók jobban gazdálkodnak a pénzzel, mint az állam. Ha nem hiszed, nézd meg az elmúlt 8 év, illetve elmúlt fél év állami gazdálkodását, és mondd meg, hogy elégedett vagy-e a látottakkal.

Shirkan8 2010.12.28. 16:52:59

@bebe tv:
Nem esik nehezemre elgondolkodni. Sőt!
És igen, megjártam az átnevelő tábort!
Sokkal inkább ez, mint amit az elmúlt nyóc évben kaptam, mert amit kaptam az a nagy semmi.
Ha ez önkényuralom, akkor én hurrázok hozzá ehhez!!!

apanna 2010.12.28. 16:53:22

@Gábor217: A manyuposok akkor bukták a legtöbbet, amikor Veres megengedte hogy többet tőzsdézzenek a pénztárak...
ennyire volt szigorú a fegyelem.
Elárulhatnád, hogy fogja a manyup kifizetni a nyugdíjakat, mert ugye ezentúl ott kemény versenyhelyzet lesz, nem úgy ám ,mint idáig volt.
Egyébként nem kötelező az állami nyugdíj, maradj nyugodtan manyp tag, ha neked az biztonságosabb. Akkora a diktatúra, hogy te dönthetsz a sorsodról..

apanna 2010.12.28. 16:56:48

@bebe tv:
Javaslok neked egy tescos állást minimálbérért pakolhatod a száraztésztát.
Mielőtt itt szenté avatod őket.
Még egyszer leírom: a KKV fizetik a bevételek 70% át. A maradék a multiké, még ha ott is vannak abban a top 100 ban.

Gábor217 2010.12.28. 16:57:45

@Shirkan8: Bocs, de hazugság, amit írsz. Nem vagyunk nettó befizetők. Munkát adnak nekünk ezek a cégek. Ha nem lennének itt, nem lenne más a helyükön. Ha nem épülne Kecskeméten ez a gyár, nem épülne semmi. Pedig szabad, te is építhetsz gyárat, ha szeretnél. A legtöbb magyar KKV a német piarcra termel beszállítóként.

Valóban tőkeszegény ország vagyunk. Ha kivonulunk az EU-ból, a külső tőkét is elveszítjük, hatalmas munkanélküliség lesz, ez óriási adókiesés, ugyanis a munkáltató jelentős mértékű adót fizet az államnak minden foglalkoztatott után. Jellemzően a magyar KKV-k ott csalnak, ahol lehet.

Mégis, milyen előnyünk származna az eu-ból való kilépésre?

Etniez 2010.12.28. 16:58:15

@Nowhere: Követelem, hogy Szíjjártó meg a szőke ribanc vonja vissza az mnypkre mondott vádakat (eltőzsdézték, válságban vannak, stb), mert mára kiderült, hogy egyik sem igaz. Hol vagy Annamária mikor szükség van rád?

Etniez 2010.12.28. 16:59:26

@KG2000: Miért kilenc évig? Hogy kitartson 3 kormányt?

bebe tv 2010.12.28. 17:00:28

@Schaf: Kezdek komolyan félteni minden olyan országot ahol a hozzád hasonló kaliberűek kezdik osztani az észt. A legyártott AUDI-k 95 %-t kiviszik az országból, ami ugyebár az exportot növeli.
Helyette a furkósbot gyártást pedig ti gazdasági zsenik fogjátok bevezetni hatalmi érdekből.Egyébként ha emlékezetem nem csal nem rólad írtam pár hete, hogy a nick name-d igen csak találó? Schaf=birka

Gábor217 2010.12.28. 17:00:34

@apanna: Ja, csak ha maradok, elveszítem az állami járandóságom, holott továbbra is pont ugyanannyit fogok fizetni az államnak, mint eddig. Nagy szabadság, mi?

Hagyd már ezt a tőzsdézést. Befektették, és hozamot termeltek. Te döntöd el, hogy milyen portfóliót választasz. Meg is változtathatod.

Ezentúl pontosan milyen versenyhelyzet lesz?

bebe tv 2010.12.28. 17:07:02

@Shirkan8: Miért mit vársz egy cégtől aki befektet? Adta volna oda neked? Ez így működik az egész világon cimbora. Az összes nem osztrák tulajdonban lévő cég Ausztriából is kiviszi a nyereségét.
Megpróbálom egyszerűbben elmagyarázni, hogy érthető legyen. Az a sok házaló nem magyar állampolgár mit csinál a nyeresé-
gével? HAZAVISZI !!!!

Etniez 2010.12.28. 17:11:21

@Schaf: Igen, de ő annyi adót fizet be, mint hat egyéni vállalkozó...

Gábor217 2010.12.28. 17:11:30

@bebe tv: És a magyar állampolgárok mit csinálnak a nagy nyereségükkel? Csányi befizeti az államkasszába az egészet? Demján befizeti az államkasszába az összes profitját?

Etniez 2010.12.28. 17:12:23

@Gábor217: Én simán kiszállnék a rendszerből, ha vihetném magammal a 24%-ot. Így ez sima zsarolás vagy szerencsejáték (arra fogadsz, hogy egy következő kormány kárpótol)

apanna 2010.12.28. 17:13:18

@Gábor217: Hát mégsem olyan jó az a manyup, mint ahogy ódákat zengtek róla?
Nem veszíted el az államit, mert amit idáig bfizettél zt majd megkapod.
Miért hagynám a tőzsdézést? Tudom, szar ezt olvasni, de épp Veres tehet a nagy bukásokról. Tessék utánaolvasni...

apanna 2010.12.28. 17:16:04

@bebe tv:
Az ilyen hozzászólás a buták fegyvere. Élsz is vele rendesen.

apanna 2010.12.28. 17:18:02

@Etniez: Abból a 24% ól fizetik pl. a szociális ellátásokat. Meg még minden ehhez kapcsolódó kiadást....

Gábor217 2010.12.28. 17:18:23

@apanna: Nem mondom, hogy tökéletes volt a rendszer. De szükséges, és nagyjából szabályozott is.

A tőzsdézés nem ördögtől való. Én olyan portfóliót választottam, ahol "tőzsdézik" a pénzemmel. Elégedett vagyok. Az állam is tőzsdézik, amikor piacra bocsát államkötvényeket. Ezzel semmi baj nincs.

Amit ezentúl befizetek az államiba, azt már nem kapom meg. Ha semmin sem változtatok, és marad a jelenlegi felállás, akkor az államnak fizetett járulékomért cserébe semmit sem fogok kapni. Ez normális? Demokratikus? Igazságos?

Ha Veres elrontotta, akkor elég lett volna ezt helyrerakni. verest meg leszarom, egy arrogáns pöcs.

bebe tv 2010.12.28. 17:18:24

@Shirkan8: @bebe tv:
Nem esik nehezemre elgondolkodni. Sőt!
És igen, megjártam az átnevelő tábort!
Sokkal inkább ez, mint amit az elmúlt nyóc évben kaptam, mert amit kaptam az a nagy semmi.
Ha ez önkényuralom, akkor én hurrázok hozzá ehhez!!!

Ja? Azt nem tudhattam, hogy te pártkáder voltál és azért nem termett neked babér az elmúlt 8 évben. Na de sebaj, most majd kárpótolva leszel azért a sok diszkriminációért. A cég ahol vagyok pedig 8 éve küszködik a szakmunkáshiánnyal.Olyan frankón el tudtalak volna képzelni ahogy ott esztergálsz és taposol a forgácsban!!

Etniez 2010.12.28. 17:19:01

@Schaf: Ezt konkrétan a Honvéd mnyp csinálta, ami a Honvédelmi Minisztérium alá tartozik. Ehhez semmi köze a MAGÁN nyugdíjpénztáraknak, ezért is kussol Szíjjártó meg a szőke kurva.

De látom téged jól behülyítettek.

A másik az, hogy az ingatlan ér annyit, de a válság miatt nem lehet eladni, mert nincs ingatlanpiac.
Ha nem államosítanák a manyupokat, akkor nem is lenne ez gond, hiszen sok évre fektettek be a pénztárak (pl vettek 14 éves lejáratú magyar államkötvényeket is).

Szerintem abba okoskodjál bele, amihez egy kicsit is értesz.

Etniez 2010.12.28. 17:19:39

@apanna: Nem, azt az SZJA-mból, TB járulékból, stb fizetik.

Gábor217 2010.12.28. 17:21:33

@Etniez: Ha azzal a 24%-kal szabadon rendelkezhetnék, az lenne a legjobb. Ha eldönthetném, hogy elköltöm most, vagy befektetem hosszú távra. De nem ez a helyzet. Az állam elveszi, és cserébe nem ad semmit. A célja egyértelműen a zsarolás.

Egyébként meggondolandó, hogy 30 év múlva mennyi lesz az állami nyugdíj, és mennyi az, amit a manyup ad ha a maradék pénzt oda utalom. Szerintem még így is jobban járok.

Állami nyugdíj miből lesz 30 év múlva? Olyan brutális adók és megszorítások kellenek majd ahhoz, hogy mindenki kaphasson nyugdíjat, amit már az aktívak nem fognak tudni elviselni.

nem várt fordulat 2010.12.28. 17:22:34

az, aki itt arra veri magát, hogy nem olvastam el. nem. nem is kell.

példátlan, hogy a három hatalmi ág egy kézben legyen. pont ez lenne a demokrácia lényege:

hu.wikipedia.org/wiki/Hatalmi_%C3%A1gak_sz%C3%A9tv%C3%A1laszt%C3%A1sa

minden ami ezután jön, hogy 20% ilyen hír, ennyi büntetés, stb... már csak hab a tortán. és nem, nem szavaztam az mszp-re.

MiKEY 2010.12.28. 17:22:48

@Gábor217: Te komolyan elhiszed nekik ,hogy majd pont ők fogják pl. a Magyar Nemzetet és a HírTV-t nagyobb objektivitásra kötelezni?

Ahogy irtam, en sem igazan hiszek benne. Azonban ez nem zarja ki elore a lehetoseget. Masreszt gondolj bele h a kormany szamara mennyivel veszelyesebb ha sajat celra hasznaljak a torvenyt. mert ha igen, az kiderul. most meg nincs alapja a veszhireknek, hacsak nem a magyar mentalitas. viszont akkor mar dokumentalt alapja lesz.

Miért ne lehetne akár többpárti a testület? A te érved alapján az egyes bizottságokban sincs helye az ellenzéknek.

Megirtam miert nem lehet. Masreszt az en meglatasom szerint lesz ellensulya a mediahatosagnak. Sokkal nagyobb mint par ellenzeki babfigura. A velemenyemet ne altalanositsd kerlek a tobbi testuletre, mert azokra nem vonatkozik. Csak es kizarolag ebben az esetben vagyok hajlando azt mondani, hogy ERTHETO. Messze all az elfogadhatotol.

És azt is jónak tartod a törvényből, hogy adott frekvcenciasávokat pályáztatás nélkül, pusztán a médiahatóság döntése alapján lehet kiosztani?

Nem tartom jonak.

A tobbire nincs ertelme reagalnom.

Etniez 2010.12.28. 17:25:28

@Schaf: Adóbevétel híján nem fogod tudni fizetni a "gátépítő managereket". Te tele vagy frusztráltsággal a sikeres emberek iránt, ezért tiszta hülyeségeket hordasz itt össze. Mondhatnám kocsmai szinten vagy, a harmadik házmester után...

röhögő 2010.12.28. 17:27:01

@apanna: Nem az mondom hogy irányítja, hanem hogy felügyeli. Mert te még azt írtad. A felügyelni és irányítani nem ugyanazt jelenti.

Gábor217 2010.12.28. 17:27:03

@MiKEY: Valóban van rá esély, amit én mondjuk 1%-ra saccolok.

Ha nem akarnak élni és visszaélni a lehetőséggel, akkor miért állt érdekükben megteremteni ezt a lehetőséget? Azért, hogy lejárassák magukat a világ és a saját országuk előtt?

Fontos szabályokat máshogy is meg lehetett volna hozni anélkül, hogy megnyitnák a lehetőséget a média és a sajtó cenzúrázására.

Etniez 2010.12.28. 17:28:05

@apanna: Hazugság amit írsz. Az nem döntés, hogy tőled elvesznek 32%-ot és te választhatsz a 8% és a 24% közül melyiket választod. Cinikus vagy, vagy "kocsog"...

Gábor217 2010.12.28. 17:29:00

@apanna: Az egy kérdés, hogy jó-e a manyupk szabáylozása, vagy sem. Ezen lehetett volna mit tökéletesíteni.

A kormány azonban ne mezt az utat választotta. Hanem az államosítást, azaz lopást. Hiszen a törvény tartalmazta, hogy az a pénz az állampolgárok saját tulajdona. Ez most átkerül állami tulajdonba. Ez lopás. Ez a törvény rossz. Függetlenül attól ,hogyan működtek eddig a manyupok.

orient 2010.12.28. 17:30:06

@apanna: A KKV-k megrendeléseinek a 90%-t pedig vagy a multik adják, vagy a a magánemberek akik a multiktól kapják a fizetésüket.

Nézz meg régiókat európában ahol nincsenek multik. Pl. délolaszország, Franciaország és Spanyolország egyes részei. Tudod miből élnek ott az emberek? Segélyekből mint nálunk, csak azok az országok gazdagabbak mint mi. Ahol az emberek jól élnek és KKV-k is jól működnek ott mindenhol multik vannak. Mint pl. Észak Olaszország, vagy Németország nagy része.

Etniez 2010.12.28. 17:30:19

@apanna: Ja, végül is otthon lehet ülni és várni a segélyt. Ahhoz képest már inkább legyenek árufeltöltők egy multinál.
Te mit fogsz kezdeni a lassan fél- egymilliós írni-olvasni alig tudó cigány kisebbséggel? Ki fog nekik munkát adni tíz év múlva? A paksi atomerőmű?
Márpedig ha a cigányságot nem integráljuk be a munkaerő piacra, akkor ennek az országnak legkésőbb 10-20 év múlva vége lesz.

Etniez 2010.12.28. 17:31:43

@Gábor217: Én is kurvára elégedett vagyok a 32%-os hozamommal... Bárcsak az állam tőzsdézné el így az államkötvényeit...

A fidesz primitív kommunikáció sajnos sok embernél célt ért. Hiába cáfolod ezerszer, attól még hisz benne..

Gábor217 2010.12.28. 17:34:35

@Etniez: persze, hogy hisz, mivel ebben hitt gyurcsányék alatt is.Hogy majd jobb lesz. Ez olyan mélyen beivódott a tudatukba, hogy már nem képesek észlelni a valóságot. Mert az nagyon fájna. Könnyebb azzal a tudattal élni, hogy minden jó így, ahogy van.

Csak egyre nehezebb igazolni azt, hogy ez így jó. Ugyanis a pártjuk korábbi állításaival kerülnek szembe.

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2010.12.28. 17:35:41

@Gábor217:

Ne viccelj már, a magyar átlagéletkor férfiaknál 68,7 év a nyugdíjkorhatár meg 65. 30 év múlva az átlagéletkor 65 lesz a nyugdíjkorhatár meg 75. Csak ki kell bekkelni.

Gábor217 2010.12.28. 17:37:23

@rotfl: Hát ha erre bazíroznak, akkor tényleg fölösleges a jövőnkre gondolni.

Etniez 2010.12.28. 17:38:44

@Gábor217: Én már nem megyek szavazni többet, már a Fideszben is csalódtam.
A manyup pénz elég lehetett volna arra, hogy a gazdaságot kifehérítsék, az alkotmányozó többség elég lehetett volna arra, hogy 400.000 kamu rokkanttól megszabadítsanak, stb
Rossz irányba megy a Fidesz, erre a média törvényre pl semmi szükség nem volt most....

Az a baj, hogy mind a két nagy pártnak megvan a maguk birkaserege, bármit mondhatsz nekik, a hitük átvezeti mindenen.

Sok Fideszes ilyen helyzetben van most: hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia

orient 2010.12.28. 17:40:47

@rotfl: ja csak hiába 65 a nyugdíjkorhatár, a valóságban sokan, sokkal hamarabb mennek nyugdíjba. Olyan korkedvezmények vannak amiket az emberek simán kihasználnak, és 55-60 évesen elhúznak nyugdíjba. 65 év fölé semmiképpen nem szabadna emelni a nyugdíjkorhatárt, mert azt nagyon kevesen élik meg sajnos, egészségesen. Akkor jobb ha eltörlik a francba az egész nyugdíjrendszert, nem fizetek semmi járulékot és összespórolom magamnak öregkoromra. Minél többet spórolok annál előbb hagyhatom abba a munkát. Ennyi. 70 éves nyugdíjkorhatárnál még ez is jobb, az már tényleg pofátlanság lenne.

MiKEY 2010.12.28. 17:43:01

@Gábor217:
Valóban van rá esély, amit én mondjuk 1%-ra saccolok.

Igy is kozelit a politikai ongyilkossagoz, hat meg ha visszaelnek vele. Epp ezert szerintem tobb az eselye joval, mint 1%. Csak egyszer hibazhat a testulet es onnantol veguk. A sajto kicsinalja oket amint van ra alapja. Sokkal veszelyesebb ez a kormanynak mint nekunk.

Jelenleg ugy gondolom, hogy elsosorban arrol szol a dolog, hogy teremtettek egy 'visszatarto erot', 'elrettentes'. Szerintem csak kifejezetten felhaborito esetekben lesz buntetes es egyebkent nem szolnak bele a dolgokba.

Mashogy? Hogyan?

Gábor217 2010.12.28. 17:43:02

@Etniez:
És ilyenkor jönnek azok a vélemények, hogy te is csak egy lierálbolsevik vagy, aki igazából sosem volt fideszes, ezt csak hazudod. Mindig is libsi voltál, meg komcsi. Tehát bármi, amit mondasz ,az hazugság, és gyurcsányék támogatása.

Ezt egyre többször látom végső érvként. Amikor már nem marad más, amibe kapaszkodhatnak. Ezt erősíti pl. Szijjártó kijelentése a luxemburgi külügyminiszterről, akit tulajdonképpen lekommunistázott. Ez a végső érv.

Egy egybites világban olyan nem létezik, hogy ha egyik pártot kritizáld, akkor ne a másik táborába tartozz.

Gábor217 2010.12.28. 17:45:27

@MiKEY:

Ez a visszatartó erő is már sokkal több, mint ami megengedhető lenne.

És azzal, hogy lejáratják magukat, az országnak, és az ország lakosainak ártanak. Ez is egy oka a tiltakozásnak, ezért is kellene a fidesznek sürgősen visszavonnia a médiatörvényt.

Így megmutatná, hogy tanul a hibáiból, és hogy mégis demokrata. Kérdés, hogy képesek-e ilyesmire. Meglátjuk, de a korábbi tények alapján nem sok esélye van sajnos.

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2010.12.28. 17:46:28

@orient:

Ezek az emberszerű lények akiket magyar politikusoknak nevezünk nem értenek semmihez, tök mindegy, hogy milyen zászló alatt futnak. Ez nem fog megváltozni akárhogy is ölik egymást a kommentelők. Erre kell berendezkedni. Tartsunk malacot.

Etniez 2010.12.28. 17:47:29

@Gábor217: Tipikus. Pedig nálam jobban nem sokan rühellik Gyurcsányt és bandáját...

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 17:50:13

@Etniez:

Te miről beszélsz barátom?? pont a hozzád hasonló hozzáállás miatt tartunk itt. Megmagyarázod nekünk hogy a szopás jó dolog, mert csak.

1.MNYP:
nem tudom szándékosan beszélsz-e féligazságokat, de elszomorító. nyilván a te nagy tudásod is elér addig, hogy a jelenlegi helyzetben a nyugdíjalapban NINCS tartalék. A MNYP-ok pénze sem az! Csak a hozzád hasonló megmondó emberek keltik ezt a képzetet. Ugyanis pont a kevés befizetés miatt a nyugdíjkassza hiányát az államnak pótolnia kellett. Miből? Hát nem a te befizetésedből barátom.. hanem kölcsönből!! tök mindegy, hogy IMF hitelnek, vagy állampapírnak hívjuk-e.
A MNYP-ak esetében az ingyen pénzt még törvénybe is iktatta pár érdekelt. Az APEH által beszedett járulékot megkapták a MNYP-ak, akik "hallelouja" vettek belőle részvényt és állampapírt. Kvázi a befolyt járulékot kölcsönadták az államnak kamatra. A költségeiket simán elszámolták a hozamok mellett és mivel a nyugdíjra a törvényalkotó állami garanciát vállalt az sem lett volna érdekes, ha bedől egyik-másik. majd az állam fizet...
Nagy biznisz mi? Nekem adod az adódat én papíron megmutogatom neked, hogy majd 20 év múlva milyen jó lesz neked és közben élek, mint marci hevesen, hiszen a befolyt összegből kvázi működésre fordíthatok egy nagy halommal! Hogy-hogy milyen működésre?? Hát köll számítóketyere, meg két merci, meg meetingelni is kell, na meg a béla öccsének is kéne valami jó állás....

Mindeközben az állam a hiány pótlására és hogy kvázi a mostaniaknak nyugdíjat adhasson kölcsönt vett fel és azt osztogatta. Jobban tetszene, ha megmaradna a KMNYP-ad és azt mondanák, plusz 24% extra nyugdíjadó?? Hmm?

Vagy csináljuk azt, hogy hazafelé mindenki elüt annyi nyugdíjast amennyit tud. Otthon folytatja a szülőkkel-nagyszülőkkel-stb. Így 2-3 hónap alatt rendbe jöhet a nyugdíjkassza.. No? Szerinted ez is járható út? Inkább, mint hogy "elvegyék" a sosem volt pénzed?
Mert ugye azt te sem akarod nekem megmagyarázni, hogy a MNYP-ak olyan remek hozamot hoztak?? Ugye nem?

2. Gátépítés:
Igazad van! Ez az! Adjunk továbbra is segélyeket inkább az otthonülő alkoholistáknak, meg segélyt az árvíz-belvíz után, építsünk nekik új házakat, stb.-stb.
Tudom.. olcsóbb, mint a gátépítés.. nyilván... hiszen az adóbevétel számít... amit a semmitmondó, mondvacsinált, körömreszelgetőktől vonnak le. Lásd állami alkalmazottak és a multi cégek középvezetőinek nagy része.

..nem kell ágálnod, utóbbiakat látom nap, mint nap és agyam dobom el, amikor az a legnagyobb problémájuk, hogy ebben a hónapban nem jár fitness bérlet.

Bányába gyerekek.. utána nem kell a fitness se.. frissek lesztek.. és végre termelni is fogtok, nem csak a melósokat nyúzni.

Ui.:
Mielőtt megint félrevisznek a gondolatid, saját cégem van, alkalmazottakkal és adózok(zunk) rendesen

MiKEY 2010.12.28. 17:51:45

@Gábor217:
Jelenleg semmi eselye. Csak rendkivul eros kulfoldi nyomasra fogjak megtenni. Sajnos itt mar nekik nem az a kerdes hogy jo vagy nem jo a torveny hanem hogy mikor veszitenek kevesebbet: nyomasra kihatralnak mogule mielott szankciok lennenek vagy kitartanak a vegsokig es az utolso utani pillanatban. a fidesz szavazotaborat nezve az utobbi a valoszinubb, az imponal jobban nekik.

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2010.12.28. 17:55:41

@Schaf:

Annyiban teljesen igazad van, hogy aki az MNYP-t abban a formában kitalálta ahogy azt régen kutyatápnak kéne árulni. Persze megszavazta mindenki, tehát azokat is.

orient 2010.12.28. 17:57:08

@rotfl: ez valóban így van, csak amíg a gazdaság szar és egy szűk réteg szarrá dolgozza magát hogy egy nagy réteg nem jól, de munka nélkül élhessen addig sajnos felmegy a pumpa bennem. Mert én a szűk réteghez tartozom. És változtatni nem lehet mert a nagy ingyenélő réteg szavazza meg őket. Most lehetne, mert a magánnyugi pénzekből olyan fersenképes adó és járulékrendszert lehetne kiépíteni, hogy a fél világ ide jönne céget alapítani és a magyar cégek is szuper versenyképesek lennének. Ha alacsony adók és járulékok lennének akkor a magyar KKV-k sokkal többet fordíthatnának fejlesztésre, terjeszkedésre a túlélés helyett, ez pedig munkaerőt igényelne, tehát sok ember találna munkát, és mivel a munkanélküliség alacsony lenne a sok rokkantat és 50 éves nyugdíjast, sok gyereken élősködő segélyes réteget el lehetne zavarni dolgozni, azzal hogy megvonnák a segélyeiket. És mivel a gazdaság és cégek futnának ezért találnának is munkát, ha nem akkor nem is akarnak. De amíg a pénzeket további segélyek és ingyenélések ösztönzésére fordítják addig csak merülünk a szarban de nagyon gyorsan és nagyon mélyre! Pár évet adok és elérjük a Görög szintet, és nem viccelek, komolyan azon az úton haladunk mint a görögök ahol a lakosság majdnem egésze vagy nyugdíjas, vagy közalkalmazott, vagy rokkant, vagy más segélyen élő. Jól haladtak ők is az elmúlt években pedig ott van egy 100x akkora bevétel turizmusból mint Magyarországon!

Etniez 2010.12.28. 17:58:05

@Schaf: Butuska, figyelj:

Az nyugdíjkassza hiánya kb. 700 milliárd forint, ebből az mynpk aránya úgy 300 milliárd. Miből fogod finanszírozni a maradék 400 milliárdot? Főleg úgy, hogy pár éven belül az már 500 milliárd lesz. Most levágja a buta Fidesz kormány a malacot, három év múlva meg éhen fogsz halni.
Én nem akarok neked semmit megmagyarázni, mert a tények téged nem érdekelnek.

A tény az, hogy a nyugdíjakat már most sem tudja fizetni az állam és nem az mynpk miatt, hanem azért mert mindig többet költ, mint amennyit beszed.

Az mnyp egy jó dolog lett volna tíz év múlva, sajnos nem fogjuk megérni.
De a legfőbb gond az, hogy az mnypből kilopott pénzből semmi nem lesz, pedig - fent vázoltam - lehetett volna valamit. Amíg a kamu rokkantakat nem takarítjuk ki, addig ez lesz. Amíg tele vannak a plázák 45 éves nyugdíjas rendőrökkel és katonákkal (egyéni vállalkozóként ugye), addig itt nem lesz semmi.
Ezért SZAR A FIDESZ, mert faszságokkal foglalkozik és össze-vissza hazudozik.

Te meg buta vagy, sajnos, :(

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:01:00

@Etniez:

Igazad van.. dögöljünk éhen most.

Ne vágjuk le annyjuk a malacot, mert 2 év múlva döhérebb lesz!
Hogy most nincs mit enni? nem érdekes.. legfeljebb 1 éven belül meghalunk... de a malac megmarad.

ui.. Igazad van.. nyilván nem hiányzik az állami nyugdíjalapból az a havi kisebb összegecske, ami eddig a MNYP-ba ment. Tutti nem.. Számolni meg tanulj meg... nem csak az számít amit "elvesznek" most onnan, hanem az is, amit ezentúl "NEM FIZETNEK TOVÁBB ODA" !

rotfl · http://kigondoltam.blog.hu 2010.12.28. 18:03:32

@Etniez:

Én megjósoltam a MNYP-k alakulásakor, hogy a kifizetések előtt 5-10 évvel bedőlnek a pénztárak, de "sajnos" ez már nem derül ki soha.

Etniez 2010.12.28. 18:06:09

@Schaf: A 2/3-al lehetett volna olyan alkotmánymódosítást csinálni, hogy azonnali felülvizsgálatra küldik az összes rokkantat, a véglegeseket is. Ugyanis a hiányt ŐK okozzák, ha 400.000-el csökkent volna a számuk, akkor nem kellett volna levágni a malacot és éhen sem haltunk volna.

A második rész, amit írtál egy faszság. Te ugyanazt a pénzt kétszer akarod elkönyvelni... Muhahaha.

Ha te nem adsz a koldusnak pénzt a pirosnál, akkor 100 ft-al több van a zsebedben vagy ugyanannyi marad? Jejzus, Te komolyan cégvezető vagy?

2/3-al ki lehetett volna zavarni a nyugdíjas rendőröket és katonákat az őrző-védő piacról és akkor az a szakma is rendben lenne és sokkal több adóbevétel lenne, ráadásul a "nyugdíjasok" nem vennék el a helyet az aktívaktól, stb.
Ezek nem új dolgok, DE A SZAR FIDESZ, nem ezzel foglalkozik. Helyette médiatörvényeket kreál, meg ellopja a jövő nyugdíjasainak pénzét. Hát gratulálok, hogy neked ez tetszik.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:06:27

@Etniez:

..és két kérdés az okfejtésedhez:

1. Eddig miből finanszíroztuk a hiányt? Neked gondolom tökmindegy, hogy 400 vagy 700 milliárdot kell-e kölcsön kérni. A lényeg a te adódat neked adják, ne másnak!

2. Pontosan ki miatt is kerültünk ebbe a helyzetbe? Ki erőltetett egy rossz konstrukciójú 3 pilléres rendszert? Ki adott 13. havi nyugdíjat a semmiből? Ki nem csinált semmit 8 évig?

orient 2010.12.28. 18:06:30

@Schaf: apró beleszólás. Elrulom a feleségem 5 nyelven beszél, nem hülyéskedek, 5 nyelven. Ebből 3-t használni kell a munkájához napi szinten felsőfokon. Egy bankban dolgozik vezető beosztásban és kevesebb a a fizetése mint a nyugdíjas rokonainknak a családban. Na erre varrjál gombot. Ez így működik minden fejlett országban igaz? Teljesen normális. Erre kell lenyúlni a magánnyugdíj pénzeket? Ja és a nagyapám aki 90 évesen halt meg pár éve, szuper nyugdíja volt szintén, az utolsó napig dolgozott. Elgyengült, kórházba vitték és 2 hét múlva meghalt. Ez volt szerintem az egyetlen betegállomány az életében. És képzeld nem a pénzért gürizett mert jó volt a nyugdíja hanem mert egy dolgos ember volt aki unta magát a semmittevésben és szeretett tenni és elfoglalt lenni. Az orvos megmondta ezért élt ilyen sokáig és ilyen jó egészségben mert mindig lelkes életerős ember volt aki tenni akart nem egy lusta pöcs mint az ország 70%. Érdekes mindig talált munkát bármi történt is. Végelgyengülésben halt meg és egészséges volt csak öreg...

Etniez 2010.12.28. 18:06:41

@rotfl: Miért dőltek volna be?

Gábor217 2010.12.28. 18:07:57

@Schaf: Úgy látom, népszerű lett a növő felélésének gondolata. ez fura, mert régebben a fideszben sem ez volt a nézet. Csak most, miután megszületett a törvény a manyup pénzekről.

A nyugdíjra szánt pénzeket függetleníteni kell a költségvetéstől. És nem hozzá nyúlni. Erre volt egy részmegoldás a manyup pillér.

A "kieső" pénzt pedig lenne honnan pótolni. Növekvő gazdaság, nagy rendszerek átalakítása, reformok, kiadáscsökkentés.

Valamint hiteles gazdaságpolitika. Mert ennek a hiánya miatt a hitelkamatok bizony növekedtek, a kockázati felár magasabb lett, és rengeteg pénz csak a megugró kamatra mennek el.

Nem elég,hogy feléljük a jövőnket, de még olyan hülyék is vagyunk, hogy a jelenünket is tönkretesszük. Ez mellé, hogyan lehet teljes mellszélességgel felsorakozni?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:08:13

@Etniez:

Rossz a példád barátom... Én elveszem a 100-ast a koldustól és kölcsön adom neki 20% kamatra.

Mennyi lesz a koldusnál?

Etniez 2010.12.28. 18:10:58

@Schaf:

"1. Eddig miből finanszíroztuk a hiányt?"
Hitelből. Ezért kell kivágni a kamu rokkantakat és nem lesz hiány. Már kiszámolták, hogy 200.000 rokkant esetén nem lenne deficites a nyugdíjkassza. DE AHHOZ BÁTORSÁG KELL. Szar Fidesz.

"2. Pontosan ki miatt is kerültünk ebbe a helyzetbe? Ki erőltetett egy rossz konstrukciójú 3 pilléres rendszert? Ki adott 13. havi nyugdíjat a semmiből? Ki

A 3 pillérés rendszer nem rossz, ez a jövő. Sokkal igazságosabb, mint az hogy az utolsó tíz éved alapján számolják ki azt, hogy mennyi nyugdíjat kapsz. Az előtte lévő 30 év nem számít semmit...

Hogy ki tehet róla? Hát az Mszp és a Fidesz, ugyanis mind a kettő megszavazta. Sőt, a Fidesz 14.-ről beszélt. Annak idején csak az Mdf szavazott nemmel. Kérdésed van-e még?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:11:38

@orient:

Vezetőként pontosan milyen TERMELŐ munkát is végez?

Nem személyeskedés.. egy multi tényleg arra költi a pénzét amire akarja. Egy bank a másokét is...
Viszont amint jött az extraadó, a nyereség elfelejtése helyett ezek a bankok is inkább a minden második utcában ott lévő fiókjaikból zártak be párat... hát nem érdekes?

Ui.. Semmi bajom a feleségeddel (sem).

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:12:48

@Etniez:

Megegyezünk... március 15.-én együtt megyünk tüntetni a FIDESZ ellen. :-))

Viszünk fegyvert te a rokkantkat és nyugdíjasokat én meg a körömreszelőket lövöldözöm halomra.

Ok?

Etniez 2010.12.28. 18:12:56

@Schaf: Ez nem példáz semmit...
Ha a pénzek nem a manyupokba folytak volna be, akkor már régen ellopták volna a bkvn, mávon, autópályákon keresztül. Így legalább megvan, eltudja lopni a pártod.

orient 2010.12.28. 18:13:40

@Schaf: itt a legtöbb embernek nem az a baja hogy lenyúlták a magánnyug. pénzeket hanem az hogy mire fordítják. SEGÉLYEKRE! Ha ebből egy atomerős keleteurópai gazdaságot építenének szuper adórendszerrel és óriási növekedéssel, boldogan adnám oda rá, mert mindannyiunk jövőjébe fektetnék be a megtakarításokat. Azonban a jelen f@szságaira elverni és felélni segélyekre a legnagyobb ökörség és jövőnk teljes lenullázása. Ezt nem értik a dilettáns politikusaink. És szarok rá mit mond az EU meg IMF és a Modis hitelminősítő. Ez csak épp ész kérdése és a körülötted lévő világ éber és objektív figyelése és megállapítható amit művelnek az az emberek elleni bűn!

Etniez 2010.12.28. 18:14:51

@Schaf: Én nem megyek sehova, mert leszarják. Buzi Gyurcsány is kibírta az utcai harcokat, azóta pedig jobban ki lett képezve a rendőrség....

orient 2010.12.28. 18:16:01

@Schaf: a feleségem nem lakossági banknál van. Tehát nem ismered. Tőled és senkitől sem nyúl le pénzeket, mert csak kereskedelmi és üzleti szférában van jelen. Mindegy milyen termelő munkát végez, hozhatnék termelő munkás példát is. A borász, pék vagy mezőgazdasági TERMELŐ szintén kevesebből él mint a nyugdíjas környezetem. Ebben biztos vagyok! Kérdés újra: Normális ez így?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:16:08

@orient:

Én még nem látom, hogy segélyre fordították volna. Viszont elolvastam a költségvetést (a főbb tételeket) és ott bizony a MNYP-ak pénzének csak töredéke szerepel bevételként... Hol a többi?
Esetleg valaki sejti, hogy nincs, nem lesz többi és ha számolnak vele, borul a költségvetés?

Szerintem akkor hőbölögjünk, ha majd tényleg segélyekre költik a pénzt. Attól, hogy most fennhangon ezt sikítozza az üzletileg érdekelt réteg, még nem lesz igaz.

Vagy te már kaptál segélyt ebből a pénzből?

Etniez 2010.12.28. 18:17:21

@rotfl: Nem értjük egymást. Ha arra célzol, hogy esetleg "ellopnák" a pénzt, akkor ne viccelődjünk már... Az olyan, mint ha azt mondanád, hogy ne rakd a pénzed a bankba, mert becsődöl, ha ki akarod venni.

Etniez 2010.12.28. 18:18:46

@Schaf: A "segélyt" minden ember megkapja, főleg a 300.000 felett keresők. a 20%-os szja miatt a gazdagok még gazdagabbak lesznek. Erre megy el az mynp pénz, legközelebb olvass figyelmesen.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.12.28. 18:18:49

"Ezért hajlandóak vagyunk – sokan – európai színvonalon dolgozni"

Ez a mondat önmagában tökéletesen kifejezi a posztoló teljes félretájékozottságát. Az a tény, hogy a kijelentés nagy tévedés, nagyjából meg is magyarázza a jó pár éve érvényes helyzetet.

orient 2010.12.28. 18:19:07

@Schaf: Nem de annyi ember él %-ban segélyből MO-n ma mint sehol máshol európában. Ez tény. És ezen nem látszik semmi szándék sem hogy bármit is akarnának változtatni, magyarul szar sem fog itt változni, pont mint az elmúlt 60 évben.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:20:09

@Etniez:

Helyes... és lesz pénzük a szeretett multidban 1 millió forintos LED TV-t venni. Hiszen különben a kutya se tudná megvenni. Nélküle meg nem is élet az élet...

finomanarancs 2010.12.28. 18:21:11

Ha már úgy is helyben van a korona, valaki húzza már rá a gonosz felcsúti törpe fejére, de felizzítva mint Dózsa Györgynél.

xylu 2010.12.28. 18:21:55

@LEG X: fél év alatt sikerült behozniuk, nem mintha ez NEKÜNK jó lenne....

Etniez 2010.12.28. 18:22:57

Jók ezek a bábszínházak:

"A Fidesz az államadósság felelőseit keresi

* Index

2010. december 28., kedd 13:53

A 2002 és 2010 közötti államadósság-növekedés okait vizsgáló albizottság létrehozását kezdeményezi Szijjártó Péter. Az albizottság a javaslat szerint 9 tagú lenne és 2011. április 30-ig kellene jelentést készítenie.

Az államadósság növekedésének okait vizsgáló albizottság létrehozását kezdeményezi Szijjártó Péter a miniszterelnök szóvivője.

A testületnek a javaslat szerint a 2002 és 2010 közötti, az államadósság 53 százalékról 80 százalék közelébe történt növekedéséhez kapcsolódó gazdasági és politikai döntéseket, ezek okait és az esetleges felelősséget kellene megállapítania. A miniszterelnök szóvivője azt kéri: a testület készítsen jelentést az általa tett megállapításokról és döntsön a jelentés nyomán adódó további teendőkről. Az albizottság mandátuma a tagok megválasztásától 2011. április 30-ig tartana, de szükség esetén meghosszabbítható lenne a határidő.

A javaslat szerint az albizottság kilenctagú lenne, akiket a számvevőszéki bizottság tagjaiból választanának. Öt tagot a Fidesz, további egyet-egyet pedig a KDNP, az MSZP, a Jobbik és az LMP delegálhatna. Az albizottság elnöke és alelnöke is fideszes lenne. Szijjártó Péter arra kéri Nyikos Lászlót, hogy a számvevőszéki bizottság következő ülésén tűzze napirendre a kérdést, a képviselőcsoportok pedig jelöljenek tagokat."

index.hu/gazdasag/magyar/2010/12/28/a_fidesz_az_allamadossag_feleloseit_keresi/

Etniez 2010.12.28. 18:23:45

@Schaf: Basszus, te pont ezt támogatod, ha nem vennéd észre.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:24:19

@xylu:

pontosan milyen kár ért téged is??

Még a valuta árfolyamokat se merd említeni, mert még messze vannak attól a szinttől, ahogy 2006-ban voltak. :-)

A média érint? Alkotmánybíróság? MNYP?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.12.28. 18:25:54

@Etniez:

Nem figyeltél.. én is ilyet akarok venni! :-)))

dagiiron 2010.12.28. 18:42:48

Ejnye-ejnye, ez a blog is elkezdi az egyenlítő után ezt a gusztustalan híresztelést, célozgatást Orbán állítólagos külföldi idegszanatóriumos kezelésére. Van egy szint ami alá talán nem kellene lemenni, de úgylátszik az MSZP-s blogolóknak mindent lehet. Talán értelmezni kellene a mondatokat.

A cikk decemberben jelent meg, azaz kb 6 hónapja voltak nyaralni Bulgáriában. azóta volt egy választás (tudjátok önkori), s azóta a neje se volt vele sehol. Tudom nektek meglepő, de bizony sok esetben a miniszterelnököt el kiséri a neje is a külföldi útakra, ahol együtt dzsemborizik a meghívó nejével pl. gyermekotthonokban, alapítványi esteken stb. stb. ez így szokott működni nem egy esetben, de Orbánéknál erre sem volt példa az önkori választások óta...

Szóval javaslom, e blog szerzőjének, hogy nyugodtan menjen el abba a gyógyintézetbe, kezeltesse az orbánfóbiáját, s ha meggyógyult, akkor írjon egy bejegyzést ide, az ottani tapasztalatairól, mert Orbántól sajna ilyet nem kap, mert nem volt ott.

apropó, esetleg nem tennétek célzást arra, hogy nem is Bulgáriában volt, hanem úgy elverte a feleségét, hogy az kórházba került, s bent ült nála folyamatosan? elvégre 2002-ben ezt a hazugságot terjesztettétek...

tcom 2010.12.28. 18:50:41

A Fidesz úgy hiszi, hogy egy média törvénnyel megfélemlítheti az internetet. Ez azért lehet, mert egy számítástechnikai analfabéta a fővezér.

Ő csak kiadta a parancsot, hogy valahogy hallgattassátok el a médiát és internetet, mert arról sok rosszat hallott.

A sok talpnyaló meg elkezdte, pedig tudják, hogy lehetetlen, de Kádár elvtárs... akarom mondani Orbán-vezér mondta.

Nevetségesen hülyék.

Đđ 2010.12.28. 18:56:34

@dagiiron:

1.) Sosem voltam MSZP-s, semmi közöm hozzájuk - ha lenne, ugyanúgy szégellném, mintha a Fideszhez lenne közöm.

2.) Láthatnánk esetleg néhány kedves családi fotót arról a nyaralásról? Ez szerves része volt korábban a Fidesz-PR-nek. Ha Orbán focimeccseiről, családi pápatúráiról láthattunk fotókat, akkor fagyit nyalva Bulgáriában ugyan miért nem???

3.) Hotelszámla, repülőjegy-foglalások az egész családra - ha már durvul a helyzet, ezeket is a pofánkba lehetne vágni, hogy kussoljunk.

dagiiron 2010.12.28. 19:20:53

@Đđ:

Megfordítom jó? Hozzál bizonyítékot arra, hogy nem ott volt, hanem máshol. Fotót, zárójelentést bármilyen papírt, addig pedig ne sunyizz. Virítsd a bizonyítékot, s ne sugalmaz a suttogó propaganda szintjén.

Egyébként láttál fotót Orbánról pl. a most vasárnapi családi ebédről?
vagy esetleg nem hallottad, hogy a parlamenti karácsony alkalmával nem engedett be fotóst, amikor a gyerekekkel találkozott? Ezen hörgött a stop.. Esetleg akkor ez se történt meg, mert nincs róla fotó? s vasárnapi ebéd se volt?

e

röhögő 2010.12.28. 19:41:04

@dagiiron: Szerintem elég bizonyíték hogy a firstlady nem emléxik.

papamaci1 2010.12.28. 19:46:39

Az ugye kétségtelen hogy az országot eladósító= nagy IMF profitot hozó Fletó-Bajnai kormány demokratikusabb lehet csak mint OVi...aki függetlenedést akart a hitelezőktől.(A szemkilövés+vipera nem számít).
Tök jó hogy olcsó forinthitelhez nem jutott a hitelfelvevő(Fletó uralma alatt) , hisz hol lenne a bankok nagy profitja ?

EU és USA. Ugye észre tetszik venni, hogy az EU éppen most van csődben(CHF árfolyamok, mediterrán +ír összeomlás, belga +francia veszélyeztetettség !) ?
Azt is tetszik tudni ugye , hogy az USA és most már az EU is a velejéig antidemokratikus államkapitalista jujjujj ! KÍNA kegyelméből él ?

De hát mindenkinek joga van SAJÁT ZSEBBŐL kifizetni a reá eső 2.000.000 HUF ÁLLAMADÓSSÁGOT... Tessék a kasszához fáradni, az IMF örül.
És tessék megbuktatni OVi-t, majd a fasiszta Vona Gábor és csapata jön ....a nép akaratából. Akkor ugye az EU csapatok demokratikusan megszállják kis országunkat és adminisztratíve is az anyaországhoz csatolják..

bebe tv 2010.12.28. 19:50:07

@Schaf: Ui.: Ezt írtad.
Mielőtt megint félrevisznek a gondolatid, saját cégem van, alkalmazottakkal és adózok(zunk) rendesen.

A cég neve pedig fidesz városi alapszer-
vezet. Én meg inkognitóban vagyok és a keresztségben kapott tisztes nevem Bill
Gates ( magyarul:Kapu Vilmos ). Mivel nem akarták itthon gyártani az általam szabadalmaztatott abacus-t, hát kénytelen voltam az USA-ba disszidálni.
Lassan kezdem azt hinni, hogy te itt úgy működsz mint az átkosban azok a zavarólokátorok, amikkel a Szabad Európa rádió adásait zavarták a 19-21-31 és 49 méteres rövidhullámon ami neked természetesen nem mond semmit

papamaci1 2010.12.28. 19:51:09

Aki azt mondja hogy sose volt MSZP-s se nem FIDESZ-es , az bizony kizárásos alapon csak a szélsőjobbhoz tartozhatik ugyebár, hisz a szatellit-pártok(MDF, SZDSZ,KDNP ) eleve valamely nagy párttal való együttműködést jelenthetik csak. Ergó vagy hazudik, vagy fasiszta....

dagiiron 2010.12.28. 19:57:45

@röhögő:
Miért is nem emlékszik? június 22, amikor is állítólag elmentek nyaralni kb mennyi ideje volt? úgy 6 hónapja? nem de bár? Azóta nem volt választás? de bizony volt, az önkormányzati? akkor meg mi van?

dagiiron 2010.12.28. 19:59:23

@röhögő:
arról nem is beszélve, hogy tegyük fel nem volt Bulgáriában, de ebből miért is következik, hogy egy elmegyógyintézetben volt? S milyen kezelés az, ami egy hétig tart csak?

bebe tv 2010.12.28. 20:28:05

@Etniez: Hát nagyon sok Mercedes gyárnak kéne ide települni, hogy mind az 1 millió ügyvezető igazgatói álláshoz juthasson. Félre a viccet. Én sajnos még borúlátóbb vagyok. Miért? Nagyon félő, hogy a magyar állampolgárság megadása után rengeteg Sztójka meg Kolompár fog áttelepülni. Miért? A szlovákok már a koronás időszakukban drasztikusan 1900 koronára kurtították a szociális támogatásokat. Ez akkoriban kb. 15.000 Ft-t tett ki. Tulajdonképpen ennek a következménye lett az ottani gettólázadás. Ezek után hülyék lennének Szlovákiában maradni, ha nálunk többet kaszálhatnak. Mit gondolsz a Krasznai pereputty miből él Strassbourg-ban, és mire spekulált több ezer amikor Kanadába ment? Csak hát onnan záros határidőn belül ki lettek toloncolva. Magyar állampolgárságot szerzetteket Magyarországról azonban nem lehet. Summa summárum: még többen tartják majd a markukat. Továbbá felmerül egy igen jogos kérdés. Mióta magyar egy szlovákiai vagy romániai cigány. Attól, hogy abban a környezetben ahol élt önkéntelenül is de megtanult magyarul? Másik dilemma:
ha egyszer ő romának vallja magát, akkor meg hirtelen mitől is lesz magyar?
Felhozom saját példám: őseim jó 250 évvel ezelőtt jöttek Magyarországra, Würtenberg-ből és Bajorországból.
Kivétel nélkül mindenki hűséges állampolgára lett Magyarországnak, de attól ők még sváboknak tartották magukat, mint ahogy még én is. Fordított esetben ha pl. Szlovákia akarna adni szlovák állampolgárságot azoknak a magyarországi lakósoknak akik beszélik a szlovák nyelvet, még ha tudnék is szlovákul nincs rá erkölcsi alapom.

bebe tv 2010.12.28. 20:35:37

@papamaci1: Hasonló szamárságokat mondott egyszer még az átkosban bizonyos Papp Árpád elvtárs a munkásőrség országos parancsnoka, hogy recseg ropog a kapitalizmus és a recsegés hangja egészen idáig elhallik. Hamarabb mész te az Unter der Linden-re a bazseváddal koldulni, mint fordítva ők ide a hermónikájukkal a Hősök terére.

bebe tv 2010.12.28. 20:35:38

@papamaci1: Hasonló szamárságokat mondott egyszer még az átkosban bizonyos Papp Árpád elvtárs a munkásőrség országos parancsnoka, hogy recseg ropog a kapitalizmus és a recsegés hangja egészen idáig elhallik. Hamarabb mész te az Unter der Linden-re a bazseváddal koldulni, mint fordítva ők ide a hermónikájukkal a Hősök terére.

Táskás Tóni 2010.12.28. 23:53:40

@piefke: Mo-on viszont a delejes ember már elkezdte osztogatni a pénzt a 12 év alatt összegyűjtött 3000 milliárd mnyp-i vagyont.Jövőre pl 3.8%-os infláció feletti, nyugdíj emelés lesz. Ez önmagában nem baj, de mindenki kapja a 3.8 %-ot , a több százezer ft-al rendelkező kiemelt nyugdíjasok is.Akik a közigazgatásban veszítenek a 16%-os szja-n azok között 20 milliárd ft-ot osztanak szét. Ha ezt így folytatják, akkor 1 év alatt elfogy az államosított mnyp-i vagyon.@dagiiron: Az egy hét kezelés túl rövid, a delejes embernek mindenesetre nem volt elég. Pár évig még bent tarthatták volna.

orient 2010.12.29. 11:24:18

@Schaf: Az a baj hogy nálad a multi fogalma megáll a Tesco-nál és nagy bevásárlóközpontoknál. Ez a multik néhány százaléka. A multik nagy része sajnos TERMELŐ és IPARI tevékenységet folytat, ami alapvetően emeli MO gazdasági erejét, vagy szolgáltató és fejlesztőközpontokat tart fent ami szintén tudás alapú értéket termelő ágazat. (ne gyere nekem hogy nem termel mert nincs kedvem még egy regényt leírni, miben áll a gazdasági húzóereje...)

Itt senki sem a Tesco-t és más szar multikat sajnál ha elmegy , hanem a többi multit aki a bizonytalan környezet miatt menne el. Jöhetsz a hülyeségeiddel mint a politikusaink hogy nem kellenek de sajnos ma a multik, És a NEKIK BEDOLGOZÓ KKV-k foglalkoztatják az emberek többségét. Multik huss el, munka huss el vele barátom. Audi gyár nem tetszik mert rohadt multi mi? Bezzeg ha lenne egy Magyar világhíres autómárka aki gyártana kocsikat az egész világra annak örülnél ha lenne gyára? Valószínüleg, de a munkakörülmény, fizetések...stb. nem lennének ott sem több csak mert magyar ebben biztos vagyok. Én is jobban örülnék ha lenne magyar gyártás termékek, és gyárak több, de ezeket meg kell alapozni felépíteni és amikor már elérnek egy Audi, Mercedes...stb. gyártó és eladási szintet a világban akkor ki lehet rugdosni a multikat innen, mert van helyettük hazai. Amíg nincs addig viszont a kormány a tűzzel játszik. Tudom a magadfajtáknak az informatikai és egyéb tudásalapú cégek nem is számítanak mert nem termelnek mint a paraszt meg a pék, csak hát a 21 sz. ban nagyot változott a világ és bizony az ilyen tudásalapú fejlesztőközpontok, szolgáltatók a világ nagy országainak húzóágazatai lettek. Tehát még egyszer nem kéne tökönrugdosni azokat akik az emberek nagy részének ma munkát adnak, mert nem biztos hogy jó vége lesz a dolognak (pl. vasárnapi munka betiltása, multiadók...)

orient 2010.12.29. 11:49:05

@papamaci1: azt észre tetszik-e venni hogy az EU pont azért van csődben mert pontosan olyan politikát folytattak néhány országban (görög, ír, portugál, spanyol...stb.) ahol a szociális rendszeren tartják el a népek nagy részét annak ellenére hogy nincs hozzá megfelelő háttér? Hitelekből és más forrásokból amit nem a gazdaságuk termelt ki olyan jóléti államokat építettek ki mint nálunk a szocik és mint amibe most az orbán a fejszéjét vágta szintén? Észre tetszik-e venni hogy Németország és más európai erős gazdaságú országok annyit osztanak szét szociális juttatásokra amennyit megengedhetnek maguknak és nem többet? És igazság szerint nem is a szoc. juttatások mértékével van itt a baj, hanem a mennyiségével. Én szeretném ha a rokkant, a valóban idős (nem 50 éves...) és rászorult az valóban kapjon jó pénzeket az államtól. Azonban a potyautasokat kéne lerugdosni a vonatról. A rokkantak min. 80% munkaképes, a nyugdíjasok jelentős része korkedvezményekkel megy nyugdíjba olyan korban amikor még javában munkaképes. És én ingyenélő potyautasnak tartom sajnos a közalkalmazottakat is akiknek nincs munkájuk csak nem rúgják ki őket mert mi lesz szegénnyel. Vannak helyek ahol fél létszámmal vezethetőek lennének állami szervek csak hát nem akarnak hozzányúlni. A maradéknak és orvosoknak pl. pedig adhatnának valóban megérdemelt fizetéseket. Csak annak akinek valóban van munkája, nem szociális alapon melegíti a széket valami hivatalban.

bebe tv 2010.12.29. 14:03:34

@Gábor217: bocs a késői válaszért. Egyáltalán nem, pedig tőlük elvárás lenne, hogy ne a Kajmán-szigeteken meg Szingapurban dekkoltassák a profitot, hanem hazai pénzintézeteknél. Akkor azonban a profit nagyságából hamar kiderülne,hogy mennyi után adóztak és mennyi után kellett volna valójában. Az már szót sem érdemel, hogy közülük ki hogyan szerezte a milliárdjait.Megboldogult Antall József mondotta annak idején, hogy Amerikában sem kérik ma már számon, hogy az elődök hogyan szerezték az első millióikat.Ez felhívás volt táncra, ami azóta is tart.
Mi a köznép reakciója? Az a sok büdös multi talicskával tolja ki a nyereséget. Miért mit képzeltek az emberek, azt hogy
a tulajdonosi köre egy egy multinak Felcsútra fog költözni, hogy a nyereségét a Bicske és Vidéke Takarékszövetkezetben tarthassa?
Egy egy ilyen multi a profitja után általában osztalékot is fizet a részvényeseinek, amit szintén a profitból fizet.
Egy komoly részéből pedig tartalékot képez a veszteséges évek finanszírozására. Majd Bicskén helyezi letétbe a tartalékalapját nem?
Érdekes módon csak a Simort cseszegették az offshore cég miatt amiről kiderült, hogy valójában nem is az, mivel Ciprus is az EU tagja, így nem működhetnek offshore cégek. A többi aki az ő kutyájuk kölke, azokról egy árva szó nem esett, pedig ott lehetne igazából kotorászni. Így lehet a bolhából elefántot csinálni, az igazi elefántot pedig cseresznyének álcázva elrejteni a cseresznyefán. Ismerek sajnos nem egy vállalkozót, aki pár év veszteséges működés után villát épített és nagy Mercedest vásárolt, és mivel minimál bér után adózott, a legkevesebb hozzájárulást fizette a gyereke után az oviban.
Ennyit arról, hogy a kkv-k majd felpörgetik a magyar gazdaságot.Erre épül a gazdasági csoda made in Hungary.
Szánalom. Nem vagyok sem zseni sem pedig jóstehetség, de a szerintem nálamnál okosabb baráti köröm először kétkedve, de azután mindig rendre akceptálja a megérzéseim igazát.
süti beállítások módosítása