2010.08.16. 20:25 Szerző: piefke

Kitört a pánik…

Az MSZP-nél kitört a pánik. Rájöttek, hogy valószínűleg nem élhetik túl az önkormányzati választásokat, a finom ösztöneik megsúgták nekik, hogy kb. 2010. október 3-ig tartott az a szép korszak, amikor legfeljebb közepes képességű emberek százai még honi mércével (a bányászbéka segge) mérten is csekély teljesítményt nyújtva egészen jól, de mindenképpen megszakadás nélkül tudtak élni.

Természetesen a lelküket odaadnák azért, hogy a korábbi Aranykor folytatódjon: ha nem is mindannyiuknak (hiszen mindig vannak „óhatatlan veszetések”) és ha nem is olyan fényesen és biztonságosan, mint eddig (hiszen: kis hatalom-kis hal-veszélyesebb vizek). Éppen ezért próbálnak meg most szinte bárkivel „összefogni”, akinek akár egy kicsivel is több esélye van valamilyen önkormányzati pozíció megszerzésére, mint nekik (értsd: a nullánál valamivel több). Arra sajnos nem gondolhatnak, hogy saját erejükből, saját ötleteik segítségével győzzenek – hiszen annyi szép, semmittevéssel elvesztegetett év után erejük elsorvadt, igazi ötleteik pedig sosem voltak (épp ezért álltak politikusnak annak idején…), így egyetlen reményük az, ha valakinek sikerül a hátára kapaszkodni.

Hiába: nagy a tét és ezért nagy a csábítás is – ami viszont lassacskán mindenféle jó ízlést kiiktat. És elveszi az egészséges politikai érzéket is, hiszen ha az még meglenne, tudhatnák, hogy a választók mennyire undorodnak az ilyen „Mindent a túlélésünkért!”-alkukért; megmutatta ezt tavasszal az MDF és az SZDSZ pusztulása…

…Mert a választó nem szeret nyilvánvaló lúzerek mellé x-et tenni, hiszen akkor úgy érezné, hogy ő, személy szerint is lúzerré válik: „…embert barátjáról.” A magyar ember pedig, aki olyan sok századon és generáción át kényszerült „örök vesztes” lenni, semmit sem akar annyira elkerülni, mint azt, hogy  vesztesnek látsszék. Hiszen tudja ő, hogy az, az volt már az apukája és a nagypapája is, tudja jól, hogy mi mindene nincs meg képességek és tudás terén ahhoz, hogy kikerüljön ebből a szerepkörből, de ha már benne is van, legalább ne saját maga deklarálja ezt: „Vesztes vagyok, eleve vesztesekre szavaztam!

A magyar ember általában oda húz, ahol az erőt és a sikert sejti. Alapvetően ezzel nem is lenne baj, ha a „sejti” helyett” a „joggal remélheti” kifejetés zárná a mondatot – de nem így van! Mert nem alapos, ésszerű mérlegelés alapján „nevez ki” valakit, egy erőt, egy politikai alakulatot „nyerő”-nek, hanem legtöbbnyire vágyai alapján: „De jó lenne, ha…!

De jó lenne, ha nem kellene NEKEM felelősséget vállalnom, de jó lenne, ha VALAKI megmondaná a tutit, de jó lenne VALAHOGY a húsosfazék közelébe keveredni… És mivel nem akar felelősséget vállalni a saját életéért, döntései következményeiért, ezért rendre akad is valaki, aki el is veszi tőle a felelős döntés lehetőségét. Akad valaki, aki „tuti megmondó” lesz életében és akad valaki, aki azt ÍGÉRI, hogy ha kussol és alkalmazkodik, akkor juthat neki is némi konc… Ez a magyar demokrata élet!

Szép is ez, jó is ez, de van vele egy baj: nem lehet tovább már semmiképp sem finanszírozni! Kádár meghalt, a politikai elitünk képtelen egy jól működő és hatékony rendszert létrehozni, népünk pedig hogyan is lenne képes önmagát megszervezni? A világban pedig véget ért az olcsó hitel időszaka: ma hülyék nem kaphatnak pénzt – aki mégis adna, annak nyilvánvaló és súlyos politikai-térnyerési szándékai lennének, ez pedig túl nagy ár…

Mi a magyar valóság? Van egy önmaga hatalmáért szinte bármire képes, ám totálisan ideológiátlan és koncepciótlan kormányzó erő. Van egy ötlettelen, és szintén koncepciótlan, haldokló „baloldal”. Van egy semmilyen ál-ökopárt és van a radikális jobboldal, amely nem más, mint a magyarság frusztrációinak legmélye és esszenciája. És van egy nép, amely fél évezrede él úgy, hogy nem bízik, nem bízhat senkiben és nem szövetkezik senkivel és nem határoz meg közös, hosszú távú célokat – ennélfogva mindezekben nincs és nem is lehet semmiféle gyakorlata! Minden magyar egy sziget…

…Van itt még esély egyáltalán? TÉNYLEG „csak ennyi” lenne a magyar társadalom?

Nem! Mert – szinte „véletlenül” - az utóbbi egy-másfél évtizedben megjelent és köszöni szépen, egyre gyarapodik számban és erőben egy „új Magyarország”. Ezek ésszel élnek, vannak ambícióik, amelyeket teljesítménnyel próbálnak megvalósítani, van tudásuk és képesek egymással hatékonyan kommunikálni és hatékonyan együttműködni. Ugyan közös, megfogalmazott, „expressis verbis”-ideológiájuk még nincs, de azzal nagyjából tisztában vannak, hogy miféle ideológia és program mellé sorakoznának fel, ha lenne.

Ezek az embereink kezdik azt is felfogni, hogy ha itt továbbra is a szokott Kárpát-mederben folynak a dolgaink, akkor az épp az ő jövőjükre fog menni. Ha hagyják, hogy náluk hülyébbek, viszont náluk sokkal gátlástalanabbak legyenek a megmondók, akkor ők, személy szerint és egyenként, magányosan, hiába okosak és hiába teljesítőképesek, ha a közeg és a rendszer nem az. …És emiatt soraikban is pánikhangulat kezd lenni – pedig ők dolgoznának, nem úgy, mint a politikusok, tehát félelmeik oka nem a teljesítményre való képtelenség, hanem az, hogy az ő teljesítményeik is ellehetetlenülnek egy faszkalap rendszerben. Hiába jó mérnök valaki, ha cége jövőjét „gazdaságon kívüli eszközökkel” alakíthatja egy önérdekű és gátlástalan politika. Hiába kiváló orvos, ha a kormány eltűri, hogy a mindeniknek megalázó és csak egy „orvoselitnek” nagyonis megfelelő hálapénz legyen abból az évi kb. 73 milliárd forintból, ami egy egészséges és tiszta viszonyokkal működő társadalombiztosítási rendszerben éppen elég lenne évente az orvosok és az egészségügyben dolgozók normális megfizetésére. Hiába jó közgazdász, ha az országban egy minden ésszerűséget és alapot nélkülöző „pénzügyi szabadságharcot” akarnak megvívni a nemtudomkik ellen harmadrangú „közgazdász elmék”… Akik közben az Államtól jól megszedik magukat.

És még sorolhatnám, de minek, mikor mindenki tudja, mi a helyzet, akinek egy csepp esze van…

A posztot a szocikkal kezdtem, hadd zárjam egy Nagy Szoci, Lenin klasszikus kérdésével: „Mi a teendő?

Nos: új csapatot állítani, új játékra, hagyni hogy a csapatot a legokosabbak és legfelkészültebben vezethessék – az egész csapat és az egész ország érdekében. Ehhez fel kell hagyni a „magányos próbálkozások” taktikájával és belátni, hogy akkor juthatunk csak egyénenként is el a célhoz, ha közösen igyekszünk oda, mert az ellenfél erős és nagyon hatékony a saját érdekei képviseletében. Be kell látni, hogy a régi, levitézlett „ballib formációk”-ban való hit ostobaság, vagy legjobb esetben is megszokás csupán, de rajtunk és jövőnkön már nem segít.

…Ha bármi mást teszünk, ha bárhogyan másképp akarjuk tenni, akkor minden erőfeszítésünk céltalan és eredménytelen lesz!

Gondolkozzanak el ezen, Tisztelt Olvasóink…!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr582226338

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szanyi egy egész országot szórakoztat: "Lájkolod az MSZP-t?" 2010.08.17. 10:11:20

Köszönjük meg Szanyi Tibor kinevezését a kampányigazgatói posztra, látszik, hogy mennyire értenek a politikához és a kampányhoz a vörös törpepártban. (Ezek szerint ők sem nézték végig az Elnök embereit) Ezek komolyan azt gondolták, mert Szanyi nyert eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter51 2010.08.17. 08:44:20

Az egész poszt sötét demagógia,majd magyarázza el az író pld.hogy hogyan kellene nem eltűrni a hálapénzt?
Jól megemelni az orvosok fizetését/miből?/ eddig rendben.És utána hogyan ellenőrzöd okoska,hogy van e adómentes plusz juttatásuk??
Börtönbe zárod azt akiről kiderül?

kocsisj 2010.08.17. 08:51:49

Nagyon jó és lényegre törő írás. Gratulálok.

kocsisj 2010.08.17. 08:54:15

@Péter51: Kultúrországokban ennek meg van a megoldása, a németeknél úgy hívják, hogy Steueramt. És az adócsalókat igenis börtönbe csukják.

Caprica99 2010.08.17. 08:55:06

Ha-ha-ha...
és most jönnek az újabb középszerű vagy méginkább aljanépek ülni a zsíros kis posztokon és tömni a zsebüket.

Lefetyke 2010.08.17. 08:55:56

Több dologban nem értek egyet - pl. a szavazók gyakran adják "vesztes" helyre a szavazataikat, hogy ezzel legalább bátorítsák az adott pártot. Ilyen szavazatokat remélhet most az LMP és a Jobbik.
A Fideszről és az LMP-ről leírtakkal sem értek egyet, mert előbbinek szerintem a hatalom megszerzésén túl is van programja, utóbbitól meg elég keveset láttam még, hogy végképp leírjam (és ez ekkora politikai súly és ennyi idő eltelte mellett nem az ő hibájuk).
A fél évezreddel sem értek egyet, abban benne van a reformkor, a kiegyezés utáni időszak és a két háború közötti időszak is, amikor a magyarok igenis képesek voltak nagyon szép sikereket elérni.

Az alapüzenettel, miszerint tessék jobb pártokat alapítani, teljesen egyetértek. De itt jelezném, hogy amíg az átlag választópolgár viselkedése nem javul, addig nem remélhetünk jobb pártot. Mire megy egy racionális politikai erő, ha a rivális miniszterelnök-jelölt pl. egy táncikálós videóval megszerzi a győzelemhez szükséges támogatást? (A táncikálós videó konkrét példa, a "racionális politikai erő" már nem feltétlenül a Fidesz; de az tény, hogy ezzel a retardáltsággal Gyurcsány egy rakás szavazót maga mellé állított.)

atv2010 2010.08.17. 08:57:50

Ne reménykedj, azért nem mindenkit nyűgözött le a mostani hatalom. Majd te is felébredsz.

loláb 2010.08.17. 09:01:12

"Nem! Mert – szinte „véletlenül” - az utóbbi egy-másfél évtizedben megjelent és köszöni szépen, egyre gyarapodik számban és erőben egy „új Magyarország”. Ezek ésszel élnek, vannak ambícióik, amelyeket teljesítménnyel próbálnak megvalósítani, van tudásuk és képesek egymással hatékonyan kommunikálni és hatékonyan együttműködni. Ugyan közös, megfogalmazott, „expressis verbis”-ideológiájuk még nincs, de azzal nagyjából tisztában vannak, hogy miféle ideológia és program mellé sorakoznának fel, ha lenne."

Én ilyeneket ebben az országban nem látok.
Vannak valamelyik oldalról fizetett véleményformálók, meg önmagukat függetlennek gondoló, valójában MINDENEN fanyalgó, örtök elégedetlenek, és persze a sok százezer birka, akit tényleg csak vezetni kell. Pillanatnyilag zömüket a fidesz vezeti, kisebb (de frusztráltabb) részük a jobbik mögé sorakozik, mégkisebb részük pedig az lmptől várja a csodát. A szocik mögött pedig csak azok állnak, akik már semmit nem várnak az élettől: nyugdíjasok, vagy olyanok, akik felismerték és elfogadták, hogy vesztesek.

De az a réteg, akiről a poszt szól, az teljesen hiányzik ebből az országból. Gyarapodik az "ésszel élők" tömege? Abban az országban, ahol 900 ezer fő van a BAR listán?
"Képesek együttműködni, kommunikálni egymással?"
Hol, mikor, milyen ügyben?

"Akik keresik az ideológiát, amire szavazhatnának"
Keresik, és SOHA, semmilyen formációban nem találják meg azt, ezért csak a fanyalgásik jutnak el.

Kivlov 2010.08.17. 09:03:05

@Péter51:
miből? nem kéne 2 kézzel szórni segélyeket a kisebbségnek, megszüntetni az ingyenes utazgatást, rokikat felülvizsgálni, korkedvezményes nyugdíjazást megszigorítani, közszférát leépíteni (pl: polgármesterség és képviselőség összeférhetetlenné tétele => alpolgármester hegyek elzavarása) stb.
ezekből saccra 500 Mrd / év maradna... alsó hangon

Lord_M_ 2010.08.17. 09:07:25

kicsit kusza, kicsit elveszett útközben a lényeg... régi ismerősöm mondogatta néha
"a kevesebb néha több"

"…Mert a választó nem szeret nyilvánvaló ..." innentől

" mi a helyzet, akinek egy csepp esze van…" idáig ... ez a rész felesleges... ami ezek körül van az remek. Ha csak ennyi lett volna akkor frappáns, tömör, lényegre törő lett volna...

ki kicsoda 2010.08.17. 09:09:07

... az még nem lenne baj, hogy lecserélődnek a garnitúrák, ha lennének. Csakhogy egy sem nagyon van, nem még több. Az eredmény: szarabb szolgáltatás, még kisebb teljesítmény, még a rutin feladatok is - rutin nem lévén - csorbát szenvednek. Így aztán egyáltalán nem lehetetlen a visszatérés a megjelenő elégedetlenség miatt, csak a teljesítmény csökken.
A helyzet, a munkahely teremtés vágyával cseng össze, amikor a "nagyonokos" fideszes azt mondja: kitörési pont az IT ipar. Mondja ezt akkor M.o.-on, amikor a dühöngő válság és elbocsátások idején, 6.000 betöltetlen állás van, az egyetemeken, ahol ilyen képzés folyik, már a maximum alatt, 80%-kal is be lehet jutni, csak legyen aki elkezdi és az is min. 5 év, mire számolni lehet vele.
A tényleges munkaerőpiaci kínálat, képzettség szintjén, tömegével még a lapáthoz is kevés. A szavazat vásárló lakásépítési támogatások pedig, a még használható munkaerőt is röghöz kötik, így mobil munkavállalói réteg nem létezik.

Csak néhány, a pártfüggetlen problémák közül.

Kivlov 2010.08.17. 09:13:40

@ki kicsoda:
nem a lakástámogatások kötik röghöz a munkavállalókat, hanem a béka segge alatt tartott bérek...

piefke 2010.08.17. 09:15:45

@Lefetyke:

Akik a Jobbikra szavaznak, „elkötelezettnek” érzik magukat és ezt demonstrálni is akarják (ami persze ostobaság egy titkos szavazásnál). Az LMP-szavazók közül pedig igen kevesen „hívő zöldek”, a szavazóik nagy többsége „nincs jobb”-alapon szavazott rájuk.
Igen? Mi a Fidesz programja? Az általam felfogható 3 térbeni és egy időbeni dimenzióban nyoma sincs – biztosan a felcsavarodott további 6 dimenzió rejti a programot!:-) Javaslom, olvasd el az alábbi, nagyon alapos cikket e témában: beszelo.c3.hu/cikkek/tofupart
Az LMP-ről: ha nem sokat tudhatsz egy új pártról, annak elképzeléseiről, akkor az a párt hibája, nem azé, hogy kevés ideje és kis parlamenti frakcióval van jelen a közéletben. A dolog tehát épp fordított: akkor van hír és akkor lehet nagyobb frakció (egy nem populista, Fidesz-típusú pártnál), ha van jó program.
A reformkor legfeljebb néhány ezer-egy-két tízezer nemest és értelmiségit érintett, de a magyar nép millióit egyáltalán nem. Amiről Kossuth, Széchenyi, stb. beszéltek Pozsonyban, az az emberek millióira nem hatott. A kiegyezés valóban jó példa, de mindössze egy generációnyi időszak volt, tele a korábbról hozott, ill. a modernitással kialakult feszültségekkel és egy „félfüggetlen” helyzettel. Az 1920-1944 közötti időszak sikerei pedig egy alapvetően kudarcos két évtized „elszórt gyémántjai” csupán – ha akkora faszaság lett volna itt, akkor hogyan is jutottunk el a II. világháborúba és a nyilas korszakba???
Nem az „átlag választónak” kell új pártot alapítania, hanem a posztban leírt „újaknak”, akik mentalitásban különböznek tőlük.

Spiro 2010.08.17. 09:17:13

Az alapvető probléma a pártok dominanciája a rendszerben. (A „nem létező” KDNP-nek van a második legnagyobb parlamenti frakciója? Akik másfél évtizede a FIDESZ hátán púposkodnak.)

Nevetséges, hogy még mindig pártokra kell szavazni, akiket csak a hatalomra kerülés, és az ehhez szükséges szavazat maximalizálás érdekel.
1997 óta a nyugdíjrendszer egyensúlytalansága, és a járulék bevételeket meghaladó kifizetések, illetve a 25%-nyi korhatárt el nem érő nyugdíjazott eltartása ~8.000MRD Ft-tal növelte az államadósságot.

Hány párt mondta azt, látva a finanszírozhatatlanságot, hogy csökkenteni kell a nyugdíjakat??
ZÉRÓ, NULLA!

A 3174 feleslegesen fenntartott Önkormányzat működési költsége kb. egyenlő az SZJA bevételekkel. Ergo az SZJA kulcsa 0% lehetne, ha nem lenne ennyi Önkori. (ezek a 2/3-ában a népesség < 1500, ezzel az erővel bármelyik panelház lehetne Önkori, de minek).

Stb.

Maximum 20.000 honfitársunk alkotja a „politikai elit”-et, akik a politikában látják megélhetésük kulcsát és tevékenységükkel, hozzá nem értésükkel tönkre tesznek minket.
Jó lenne, ha nem személyes ambíció, hanem rátermettség is társulna a politikai szerepvállalással. (valahogy a politika az egyetlen munkahely, ahol nem feltétel az alkalmasság)

2010.08.17. 09:19:10

Na, már megint egy felsőbbrendűségi komplexussal küszködő, saját magát progresszívnak képzelő libsibolsi emberke, aki ex cathedra általánosít és skatulyáz be másokat.

Jellemző, hogy pont ezek szoktak a leghangosabban sikoltozni, ha meglátják a cigánybűnöző szót.

roxxtar 2010.08.17. 09:21:25

@Spiro: Te meg csinálj pártot aztán szavazok rád.

Kivlov 2010.08.17. 09:22:04

@Spiro:
ott a pont! viszont, ha kimondanál ilyet, hogy csökkenteni (maximálni) a nyugdíjakat, rögtön jönne valami korózs féle vörös féreg hőbörögni...
pedig valahol a minimálbér 2-2,5szerese táján maximálni kéne. vagy megadóztatni...

piefke 2010.08.17. 09:22:41

@imperial:

Hát, ezzel a libsibolsival igazán melléfogtál!:-))))

De sebaj!

Lord_M_ 2010.08.17. 09:25:04

@loláb: Szerintem létezik ez a csoport. Nem túl jelentékeny még, és mozgásban van, azaz hol csökken, hol növekszik a létszáma. De létezik. Ez a középrétegnek egy sávja. Akik nem úsztak el a hitelekben, mint a hülyék fizetik az adót és egyre kevésbé érzik úgy hogy jó helyen vannak. Nem mindennel elégedetlenek, hanem mindennel ami itt van. Évi pár millióval járulnak hozzá ahhoz, hogy végül semmi ne legyen belőle. Nem tetszett nekik (nekem) az MSZP-SZDSZ töketlenkedése, adósságteremtő és eladósodásra biztató hozzáállása, nem tetszett Gyurcsány kéthavonta kitalált programrendszere, nem tetszett az őszödi beszéd, de nem mentünk tv székházat pusztítani, nemtetszett a 2009-es menekülés. Ugyanakkor elismerjük Bajnai és csapata válságkezelő képességét, hogy visszatáncoltunk az államcsődtől, hogy a külföldi meghatározó vélemények lenyugodtak velünk kapcsolatban. És hogy rekordszinten alacsony költségvetési hiányt produkáltak. Elismerjük a II. Fidesz kormány elképzeléseit, de a hideg ráz attól, hogy lassan mindent forradalomnak kell nevezni.

A leginkább viszont azzal vagyunk elégedetlenek, hogy _SENKI_ nem akar dolgozni a politikai elitből. Hogy legyen MSZP-FIDESZ-LMP-JOBBIK egyebet nem sejthetünk, mint hogy ők is csak a zsebeiket akarják degeszre tömni, közben meg rohadjon el az országban dolgozó réteg.

Nem tetszik, hogy minden alkalommal rólunk nyúznak le egy réteget ha pénz kell. És osztják fűnek fának. Nemtetszik, hogy most amikor némi kedvezményhez jutnánk (adócsökkentés) akkor mindenkinek mi vagyunk a "gazdagok" és azonnal mindenki sátánt kiált, holott eddig is mi tartottuk el az ingyenélőket, a segélyért havonta sorbanállókat, a közszolgákat. Mi finanszíroztuk az orvosi ellátását mindenkinek.

Nem vagyunk mindennel elégedetlenek, látunk olyat ami jó irányba mutat, és reményt ad arra, hogy ne érezzem úgy magam mint Drága Ferink után "el lehet menni az országból..."

Itt születtem, itt szeretnék élni, a gyerekeimnek is itt lenne jó, hiszen magyarok. Nem, nem mélymagyarok, csak magyarok.

De vesszek meg, ha jövőre sem lesz semmi változás, pártot alapítok :-) és 2014-ben kitakarítjuk a parlamentet. (gondolom keresnek takarítómunkatársat is :)))

bocs... hosszú lett...

vércseharcsa 2010.08.17. 09:26:28

Nem, nem szavazok az MSZP-re, de az írás sötét demagógia.

MINDEN politikus tehetségtelen balfasz! A rokononkról nem is beszélve, akiket bevesznek olyan pozíciókba ahol nulla, 0, zéró munkáért kapnak 800 ezer bruttótól fölfelé úgy, hogy lófaszt sem csinálnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ilyen környezetben ...hazni (valaki más megcsinálhatná, eldönthetné...stb) sötét, buta és főleg őprosztó demagógia.

Kedves posztíró próbáltál már a versenyszférából, tapasztaltan, kiemelkedő teljesítményt nyújtva szolgáltatni a mindenkori kormányzatnak?

Egyszer feltétlenül próbáld ki. Utána nem fogsz ilyen faszságokat írni!

belekotty 2010.08.17. 09:26:36

Az emeszpés lopós slepp megérdemli a sorsát. Az a baj hogy helyettük egy még sötétebb fideszes hűbéresek jönnek.

is 2010.08.17. 09:26:39

azt en ertem, hogy leultel egy sarokba, es Grimmet meghazudtolva kitalaltal egy vilagot, egy tortenetet, es azt elmeseled nekunk. azert mondom, hogy mese, mert a valosaggal torteno elso osszeellenorzesen ugy elverzik, mint annak a rendje:

- az elmult 15 ev pontosan arrol szol, hogy a magyar hogyan all ellen mindenfajta, a szocializmus lebontasat megprobalo eronek: 1995 tandijtuntetes a kiindulasi pont, 2008 hulyenepszavazas az eddigi csucspont. 2008 utan leirni, hogy a magyar esszel el, az a tundermesek vilaga. az erzelmek, a falra festett ordogok vilaga van most. a FIDESZ pontosan megmutatta, hogy mire kepes: Schmitt, Stumpf, Szalai Annmaria, Szocs Geza, Pinter Sandor, Fellegi Tamas, Matolcsy Gyorgy, jaj, elfaradok a sorolasba, pedig alig telt el ido. ha ez nem a kozepszer, es meg annal is rosszabb diadala, akkor semmi.

barmennyi rosszat elmondhatsz az MSZP-rol altalaban, de Bokros, Bajnai, es a 2006 utani gyurcsanyi reform is az MSZP-hez kotheto. mindegyiket elgancsoltad, es helyebe a kozepszert ultetted. szerintem te ne magyarazz itt eszrol, meg hasonlokrol.

ki kicsoda 2010.08.17. 09:28:03

@Kivlov!

Ez a baj, ugyan úgy nem érted, mint a politikusok! A világon sehol nem támogatja az állam a vagyonszerzést. Ezeket a forrásokat kiszórják az ablakon. Ahelyett, hogy lennének elérhető áron bérlakások, ami a munkaerő mobilitását is támogatná, amivel az adó és járulék befizetések növekednének és ami nem sodorná életük kezdetén a fiatalokat adóság csapdába, ...

A világ, ahol működik, ott a saját tulajdonú ingatlanok aránya, 25-30%, míg nálunk 92%, ha jól emlékszem.

belekotty 2010.08.17. 09:29:40

@vércseharcsa: "Kedves posztíró próbáltál már a versenyszférából, tapasztaltan, kiemelkedő teljesítményt nyújtva szolgáltatni a mindenkori kormányzatnak?"

- ha te vagy a legolcsóbb és leadod a 10 százalékot, akkor van esélyed, ha csak már nincs lezsírozva valakivel 30 százalékért.

Pék Ciprián 2010.08.17. 09:30:06

"új csapatot állítani, új játékra, hagyni hogy a csapatot a legokosabbak és legfelkészültebben vezethessék – az egész csapat és az egész ország érdekében." - ezt emelem ki, itt van a lényeg, politikától függetlenül.
Mert a kontraszelekció:
Nem előnyös vagy káros tulajdonságok megjelenése a kitenyésztett új tulajdonságok kísérő jelenségeként. A társadalom számára hátrányos, az érdemteleneknek kedvező kiválasztás, kiválogatódás.
forrás: Lapoda Multimédia

Értsd:
politikai berendezkedéstől független a kompetenciakritérium elsődlegesen. Lsd. Kína fejlődését - számos afrikai országnak is lenne hova fejlődnie, úgyhogy a relatívfejlődési potenciál, azaz, hogy van honnan növekedni, az nem releváns - és vessed össze pl. "kapitalista", nyugati típusú fejlődési utakkal és hazánk útjával.

Összefoglalva, a politikai kiválasztódás az egész ország érdeke.

Egyedül a dilettáns, kompetencia hiányos politikusoknak nem érdekük a (kiválasztódási) verseny, párton belül sem.

Mit tehet az egyén?

Tessék elmenni a szimpatikus pártba és elmondani a véleményt, hátha egyszer lehet véleményvezér, talán politikus is.

A pártok ki vannak ürülve, kevés a valódi humán potenciál és a kultúrájuk - tisztelném a kivételt - nincs berendezkedve a tudásalapú kiválasztódásra, hiszen mindegyik az előző rendszer politikai kultúráját örökítette.

Nem fűzöm tovább a szót, ez még sok igét megér!

Szép napot!

panteon 2010.08.17. 09:30:19

"Ehhez fel kell hagyni a „magányos próbálkozások” taktikájával és belátni, hogy akkor juthatunk csak egyénenként is el a célhoz, ha közösen igyekszünk oda"...
Na ez a büdös életben nem fog menni, ugyanis a Magyar: önző,irígy,rosszindulatú,beleszarik a közös ügyekbe, pesszimista, örökké elégedetlen,és birka...

Kivlov 2010.08.17. 09:30:48

@is:
2008as hülyenépszavazás... :)))

nem az volt a hülye, hanem a vizitdíj rendszere. mert a 120. bőrt húzták le arról, aki addig is adózott (ahogy fentebb írta a kolléga)
mert épp az nem fizetett, aki a legtöbbet használta a rendszert, mint a C.-k meg a nyuggerek.
én meg ha elmentem 5 év után egyszer a körzetihez, fizessek még amellett, hogy havi több 100ezret adózok. hát, b+...

belekotty 2010.08.17. 09:32:47

@vércseharcsa: "Kedves posztíró próbáltál már a versenyszférából, tapasztaltan, kiemelkedő teljesítményt nyújtva szolgáltatni a mindenkori kormányzatnak?"

- Ezt már egy amerikai cég próbálta, nagy tapasztalattal, sok referenciával egy kormánynak. F16-osokat akart eladni, de az aktuális kormány mégis a drágább és referencia nélküli Gripenek mellett döntöttek.

SAPécs 2010.08.17. 09:33:27

Az írás minden szavával egyetértek. Csak sajnos a változás nagyon lassú folyamat lesz.Talán azért még megérem, hogy a dolgok józan paraszti ésszel nézve is normálisak lesznek nálunk.

Kivlov 2010.08.17. 09:33:31

@ki kicsoda:
épp ellenkezőleg. azért van itt ilyen magas saját lakás arány, mert a fizetésed lóf*szt sem ér, ha meg van tulajdonod, annak értéke van (hacsak cigók nem költöznek melléd)

belekotty 2010.08.17. 09:33:53

@Kivlov: Látom nem érted mi volt a vizitdíj lényege, te csak a 300 forintot láttad.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 09:35:38

@Kivlov: "nem az volt a hülye,"

valoban, nem hulye volt, hanem szegenysegi bizonyitvany. egyertelmuen kiderult, hogy 300 rupport barmire hajlando a magyar.
a 300 forintos anyabaszasi nepszavazas. en csak igy hivom:-)

bar mondjuk meg nem teljesen vilagos, hogy valopban egy ennyire aljas, tetves, fillerbaszo sopredek el itt, vagy pedig csak ortban kedveert valtak alsaj, ruppotlan, fillerbaszo sopredekke egy x erejeig..?

"hanem a vizitdíj rendszere. mert a 120. bőrt húzták le arról, aki addig is adózott"

udvozollek a megvilagosodottak kozott. most, hogy tul vagyunk az elso lecken, miszerint az adofizetok dolga eltartani az allamot es a tarsadalom nem adofizeto reszet johet a kovetkezo ?

Grigorij 2010.08.17. 09:36:23

"kb. 2010. október 3-ig tartott az a szép korszak, amikor legfeljebb közepes képességű emberek százai még honi mércével (a bányászbéka segge) mérten is csekély teljesítményt nyújtva egészen jól, de mindenképpen megszakadás nélkül tudtak élni."

Miért?

Most nem ugyanilyen taknyok uralkodnak?
Sőt, ezek a zombik még a közepest sem ütik meg...

piefke 2010.08.17. 09:40:22

@Grigorij:

Bizony, igazad van!

De épp az a baj - és épp ezért íródott a poszt - hogy az egyik szart most csak a másik váltja...

ki kicsoda 2010.08.17. 09:44:13

@Kivlov!

Ezen is elgondolkozhatnál! Az USA gazdasága sem bírja el, az alapellátásokon túli egészségügyi finanszírozást, akkor majd mi, igaz! Ostoba átverés! Ha meg nem bukik, a fidesz fogja bevezetni a fizetős egészségügyet, "kétszintű" címczó alatt - jegyezd meg ezt a szót - ami azt jelenti, hogy a kötelezően fizetendő járulékod "fedezi" majd az alapellátást, a második szintre majd köthetsz magán biztosítást, vagy akkor fizeted, amikor szükséged lesz rá - nem ajánlanám, mert mint az USA-ban, belepusztulsz. Ott még mai napig pusztítanak olyan betegségek, mint TBC, ami nálunk manapság egyre gyakrabban üti fel a fejét.

böhömúr 2010.08.17. 09:47:57

Vannak a posztnak igazság tartalma, tényleg el kéne kergetni egy-két semmire kellő szocit... DE!!! Ez önkormányzati választás. Itt igen jól teljesítettek az elmúlt években (is) az MSZP-és városvezetők. Szerintem egy "progresszív" gondolkodó azért tudjon már különbséget tenni... Ha nem akkor a Poszt írója is a béka segge alatt van... egy középszar blogon....

Hajrá MSZP!!! (mert, hogy most győzni fog)

moncayo 2010.08.17. 09:48:08

Szerintem ez az ország és népe (döntőrészt) reménytelen. Ha csak ne az ük-ük unokád jobb életében reménykedsz (mert a remény hal meg utoljára, akkor jobb ha elmész máshonba. Szélmalomharc ez itthon.

ca2 2010.08.17. 09:51:06

Ne ez tipikus jó kis libsi poszt!
"Hülye a nép, hülye a kormány, hülye az ellenzék, mert nem mi vagyunk hatalmon."
Ez van elvtársak, ezzel a helyzettel kénytelenek lesztek legalább 4 évig együtt élni.
Érdekes módon most az "választók undorodnak a mindent a túlélésért típusú pártoktól mint az mdf", de amikor fletó kormányzott akkor dávid ibolya "felelős gondolkodású nemzetasszony" (vagy hogy is titulálta az elmebeteg vezéretek?) volt.
Akkor nem undorodott tőle a nép?
Kínotokban már olyan hülyeségeket hordtok össze, hogy az sztem nektek is fáj!
Vizionáltok 20 évre bebetonozott jobboldalról, meg nem tudom én mikről...
A helyzet az, hogy most 4 évig lesz egy kormány, aztán 4 év múlva meg lesz egy választás...
Akkor majd a "hülye, lúzer nép" eldönti, hogy szeretné-e "bebetonozni" a kormányt újabb 4 évre vagy másnak ad felhatalmazást. Egészen nyugodtak lehettek, 2/3 ide vagy oda, ha orbánék úgy kormányoznak mint a feltó-libás vonulat akkor húznak ők is a politikai pöcegödörbe gyurcsányék mellé.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 09:51:15

@piefke: es ezek a legjobbajaink, akiket mi valasztunk ki magunk kozul...

itt igazabol ez a roppant kellemetlen.

mert ez azt jelenti, hogy gyurcsanyok, orbanok, koverek, szanyik, matolcsyk, szilik vagyunk mind...

karolyist 2010.08.17. 09:51:57

Szanyizsidó megcsinálja a jót, lopott LMP-s arculati elemekkel, internetről lopott ötlettel

MSZP? Leköplek!

piefke 2010.08.17. 09:54:16

@az igazi Sipi:

Nem, "mi" nem ezek vagyunk - illetve: ha összeszedjük magunkat és végre a józan eszünkre hallgatunk, akkor lehetünk mások is!

:osbourne. (törölt) 2010.08.17. 09:54:20

@Péter51: Igen ha az orvosok megérdemelt fizetést kapnak akkor majd verseny lesz közöttük a bejutésért. Külföldön miert megy ez olyan jól. Akit meg lecsuknak lesz helyette masik 10 ...

ki kicsoda 2010.08.17. 09:56:25

@Kivlov!

... nagyon nem érted, sajnos és erre épít a politika. Milyen értékről beszélsz, amikor élete során fojtogatja az ember gyerekét, rosszabb esetben lenullázza. A válságok - kapitalizmus természete - nagyjából tíz évente követik egymást. Ez arra való, hogy újra rendeződjenek a viszonyok, hogy kiderüljenek a hibák és a rossz hitelek kiessenek a rendszerből.
Következmény: a tőkeerősek talpon maradnak, a gyengék kihullanak a rendszerből, ingatlan esetében a piac kicsit meghal, árak esnek, a talpon maradottak veszteségeik pótlására ár alatti felvásárlásokba kezdenek az árverések olcsó termékeiből - ingatlanok pl. - és az élet megy tovább.

Ugye nem gondolod, hogy a tömegek a győztes oldalon állnak?

tudomcsunyadolog 2010.08.17. 09:58:43

summa summárom aki a szocikra szavaz az majdhogynem hazaáruló! Mondjuk nem nagyon van akire szívesen bíznám az országot, de az MSZP-re még a legkisebb falu önkormányzatát sem...

hower 2010.08.17. 10:02:23

Nagyon jó kis írás!

ki kicsoda 2010.08.17. 10:05:01

@tudomcsunyadolog!

... ostoba vagy, és biztosra veszem a haza fogalma is megfoghatatlan számodra.

Értünk Kunság mezein.
Ért kalászt lengettél,
Tokaj szőlővesszein.
Nektárt csepegtettél.
Rám ezer virággal.
Szórtad a tavaszt.
S égi boldogsággal.
Fűszerezted azt

... jut valaki erről eszedbe, például?

nas 2010.08.17. 10:06:07

vegyétek már észre, hogy nem a jobb vagy a baloldal kúrta/kúrja el ezt az országot, hanem MI, a nép.

Dr. Cica75 2010.08.17. 10:09:21

"2010. október 3-ig tartott az a szép korszak, amikor legfeljebb közepes képességű emberek százai még honi mércével (a bányászbéka segge) mérten is csekély teljesítményt nyújtva egészen jól, de mindenképpen megszakadás nélkül tudtak élni."
Fidesz frakciot keprol lattad mar?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 10:12:48

@piefke: en mar egyre kevesbe hiszek ebben..

felnott fejjel kovettem vegig az elmult 20 evet. eleg volt, hogy orokre kiabranditson ebbol a nepbol es orszagbol, aki a sajat megszerzett szabadsagat onmaga gyuloletere es megosztasara hasznalja...

a bosszuvagy a velt, vagy valos serelmekert es az ellenfel totalis elpusztitasa motival itt mindenkit. semmi kompromisszum, semmi megegyezes. semmi, ami kicsit eloremutatna.

bar orbantol 1994 ota lever a viz, amikor antiklerikalis liberalbolsevikbol atfujta a szel szent nemzeti konzervve - eredkees egyebkent, hogy ballibknent hirdette a kapitalizmust, most meg a szocializmust.. - , azert remenykedtem, hogy bar nyomja a kadarista bullshitet a kampanyban, azert tisztaban lesz vele, hogy nincs mas lehetosege, mint nadragszij meghuz es sporol kurvara, ha nem akarjuk a gorogokkel kozos gyrosban kapni a szoszt.

ehhez kepest azt latom, hogy a csurhet, a plebset szolgaja ki latszatintezkedesekkel. az ora meg ketyeg, a penz fogy. minden egyes nap milliardokkal noveli az allamadossagot ezzel a strukturaval...

megerdemelnenk, ha odacsatolnanak minket egy fegyelmezettebb, jozanabb, okosabb orszaghoz.

gyamsag ala kellene minket helyeztetni, komolyan mondom.

Lefetyke 2010.08.17. 10:15:44

@piefke:
"Igen? Mi a Fidesz programja? Az általam felfogható 3 térbeni és egy időbeni dimenzióban nyoma sincs – biztosan a felcsavarodott további 6 dimenzió rejti a programot!:-)"

az a 29 pont nekem elég programszerű. A választások alatt a Fidesz szinte semmi konkrétumot nem mondott, csak nagy vonalakban vázolt elképzeléseket (adócsökkentés, gazdaságélénkítés, kettős állampolgárság stb.). Annyit azért elmondhatunk, hogy ehhez tartják magukat, és ez közel sem ugyanaz a helyzet, mint amit Gyurcsányék virítottak 2006-ban: adócsökkentéssel kampányoltak, aztán a nyár már az ÁFA emelésről, a tandíjról meg a vizitdíjról szólt.
Lehet szídni a Fideszt sokmindenért, de a sablonos "a Fidesznek nincs programja" meg "a Fidesz nem azt csinálja, amit megígért" szöveget hagyjuk már el.

""Az LMP-ről: ha nem sokat tudhatsz egy új pártról, annak elképzeléseiről, akkor az a párt hibája, nem azé, hogy kevés ideje és kis parlamenti frakcióval van jelen a közéletben. A dolog tehát épp fordított: akkor van hír és akkor lehet nagyobb frakció (egy nem populista, Fidesz-típusú pártnál), ha van jó program."

Ebben részben egyetértek, mert a lehetőségeikhez mérten is kevéssé aktívak. Az érme másik oldala, hogy se tapasztalatuk, se pénzügyi hátterük nincs arra, hogy felvegyék a versenyt a nagy pártokkal. Inkább a tapasztalat a döntő. Én azért adok még nekik két évet, mielőtt végképp ítéletet mondok.

"A reformkor legfeljebb néhány ezer-egy-két tízezer nemest és értelmiségit érintett, de a magyar nép millióit egyáltalán nem."

Közteherviselés, vízszabályozás, vasútvonalak, nemesi földek elidegeníthetősége, ipartámogató törvények... jópár országos kihatású döntés született akkoriban. A Reformkor nem csak Lánchíd meg Kaszinó volt azért.

"Az 1920-1944 közötti időszak sikerei pedig egy alapvetően kudarcos két évtized „elszórt gyémántjai” csupán – ha akkora faszaság lett volna itt, akkor hogyan is jutottunk el a II. világháborúba és a nyilas korszakba???"

Morálisan, gazdaságilag, katonailag tönkrevert országot újjászervezni és felépíteni azért jóval több ennél. A II. világháború és a nyilas korszak már egy másik időszak. Előbbiről nem is Mi tehetünk.
Az egész történelmi részről annyit, hogy jópár ember szenvedett és dolgozott azért, hogy jobb legyen a helyzet. Némelyikük komoly sikereket ért el, mások legalább tettek valamit. Ne intézzük már el az egészet egy sommás kijelentéssel, hogy fél évezred kudarc volt.

Publius Decius Mus 2010.08.17. 10:16:14

Volt még a válastások előtt egy jó cikk, hogy most eljön a "rettegők aranykora". Kissé cinkes volt amikor 8 évig kormányon voltak a libsibolsik és úgy próbáltak rettegni a diktatúrától, hogy közben fényezték a kormányt.

Most végre lehet szabadon rettegni, viktatúrázni.

hunyuan 2010.08.17. 10:18:05

@karolyist: hulladék szarfaszú hányadék kis náci vagy te féreg...

grésa 2010.08.17. 10:18:16

amíg, amíg senki nem ad szabályos számlát, különösen ha evés-ivásról van szó, addig ez nem ország!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 10:18:43

@Lefetyke: "az a 29 pont nekem elég programszerű."

pontosan te vagy az a plebs, akinek a fidesz latszatintezkedesei szolnak.

rajtatok kivul senki nem fogadja el a 29 pontot. konkretan nektek keszult. nem a gazdasagi elet szereploinek, az unionak, vagy a piacnak, akiktol az orszag sorsa fugg, hanem nektek, akiktol orban sorsa fugg.

vajon mi lehet ennek az oka?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.08.17. 10:20:22

Azért ezt az önkormányzati választást még túlélik.

Az országgyűlési választási eredmény biztos bevételt jelent 2014-ig, és még jut pénz is pár pártkádernek, ha már messze nem is annyinak, mint korábban.

vazze... 2010.08.17. 10:23:04

@ki kicsoda: értelmezhetetlen, nem válasz, nem kérdés. Csak így tovább te nem ostoba.

Szavazás helyett inkább énekelj vigyázz állásban otthon.

warren büfé 2010.08.17. 10:24:10

ésszel élnek, vannak ambícióik, amelyeket teljesítménnyel próbálnak megvalósítani, van tudásuk és képesek egymással hatékonyan kommunikálni és hatékonyan együttműködni. Ugyan közös, megfogalmazott, „expressis verbis”-ideológiájuk még nincs, de azzal nagyjából tisztában vannak, hogy miféle ideológia és program mellé sorakoznának fel, ha lenne....

=LMP

karolyist 2010.08.17. 10:31:13

@hunyuan: Mi van kisfaszú zsidószanyi, nem bírod az igazságot?

Publius Decius Mus 2010.08.17. 10:32:45

Mennyi idő kell még, hogy az asztal alat megfogják egymás kezét az MSZP és az LMP?

parttalan 2010.08.17. 10:37:30

Az MSZP valóban szörnyű a mostani állapotában. De semmivel sem szörnyűbb, alávalóbb, mint pl. a Fidesz, - pusztán csak amaz népszerűbb nála. Ugyanis attól még, hogy egy pártot a választók akár nagy többsége támogat, az még lehet sötét hülyék gyülekezete, lásd 2002-be és 2006-ban az MSZP-t.

És még mindig van kábé 900 ezer szavazója, úgyhogy kár temetni. Fárasztó dolog olvasni a kárörvendő v. egyszerűen csak ostoba posztokat a szocialisták eltűnéséről, ami úgyse fog bekövetkezni.

Lefetyke 2010.08.17. 10:38:19

@az igazi Sipi: Akkor, ha jól értem, te már nem a plebs vagy. Akkor mi, lovagi réteg, netán optimata? Az üzleti élet szereplője, a piac?

Maga a cikk ír arról, hogy van egy "hatékonyan kommunikáló réteg, ami tudja mit akar". De hol? Biztos, hogy nem ehhez a poszthoz irogatnak. Itt én csak mindenkit szídó, egymást maró embereket látok, mind magas lóról beszélünk, lesajnáljuk egymást, vagy egyenesen sértegetjük, provokáljuk. Nem érdemlünk mi jobb vezetést, az a nagy igazság. Egymással se tudunk megfelelően beszélni.

Publius Decius Mus 2010.08.17. 10:45:37

@az igazi Sipi: Szerintem a látszattal ellentétben az LMP még ki sem alakult. A zöld gondolat harmadrangú, mert a legtöbben átlátják, hogy nem rajtunk múlik 99%-ban és az embereket kevésbé izgatja a Föld holnaputánja, amikor a megélhetésük mája és holnapja is totál bizonytalan.

A kisebbségi gondolat már erősebb körvonal, mert ezek szeretnének előnyöket a többséggel szemben, ezért is határolják el magukat, nem másért.

Egyebet nem tud állítani az LMP, már az elnevezése is köznevetség tárgya lesz néhány éven belül, ezért várható annak "kiegészítése" is, mint ahogy a Fidesz-MPP is megtette már.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 10:46:45

@Lefetyke: hat toled es a hozzad hasonloktol mindenkeppen es nagyon elesen elhatarolodom...:-)

vércseharcsa 2010.08.17. 10:48:03

@belekotty:

"- ha te vagy a legolcsóbb és leadod a 10 százalékot, akkor van esélyed, ha csak már nincs lezsírozva valakivel 30 százalékért."

ez igaz, de nemcsak erről beszélek, hanem a feketébbnél sötétebb sűrű homályról ami MINDEN politikus, minisztériumu alkalmazott, stb, stb, fejében van.

elég csak beülni egy tendereztetési tárgyalásra és az egész emberiségbe vetett hited oda lesz. néha már azion csodálkozom, hogy hogyan jöttek le a fáról (vagy ki az óceánból).

newcy67 2010.08.17. 10:49:03

Ahogy azt a nagy költő már megírta: haverok, buli, fogda!

Amúgy szeretnék látni a médiában nyilatkozni olyan osztályvezető főorvost, aki rendszeresen kijár mondjuk Angliába ügyelni hétvégén.

A magyar egészségügy a főorvosok hitbizománya, semmilyen érdekük nem fűződik a változtatáshoz. Lehet intézni az egy és kétágyas kórtermi helyet jó pénzért, a zárójelentést odaadni a magánrendelésen, természetesen nem ingyen stb.

Amíg egy orvos a magánrendelésén megjelent beteget az államilag finanszírozott kórházban gyógyítja, az államilag finanszírozott infrastruktúrával, de ezért természetesen semmilyen díjat nem fizet (mert nem kell fizetnie), ugyanakkor a beteg ellátásáért elrakja az aprót, az több, mint elgondolkodtató.

A megoldás piszok egyszerű lenne: magánpraxist is folytató orvos leszerződne ilyen esetre a kórházzal. Csak az a nagy ellenállás ne volna a szakmai szervektől... A magánkórház létrehozása meg sokba kerül, ugye? Bele kellene nem csekély tőkét tenni, hogy színvonalas legyen, viszont rizikós a megtérülés. Marad helyette a jól bevált fenti módszer. Talán ezen nem ártana változtatni, de az tutira kiverné a biztosítékot.

lehet más a handa-banda 2010.08.17. 10:50:47

"hagyni hogy a csapatot a legokosabbak és legfelkészültebben vezethessék – az egész csapat és az egész ország érdekében"

Ez a csapat Timur és csapata, az MSZP-t nagyon élénk fantáziávalal lehet csak ilyennek látni. Marad tehát a púder, a Lendvai Ildikónak adott Botox meg a Szekeres Imre hajátültetése mint reform. Ettől persze még nem lesznek a legfelkészültebbek, csak a legszebbek talán

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 10:53:32

@Publius Decius Mus: akkor kicsit konkretabban fogalmazok, mert tuleufemizaltam a dolgot.

az lmp konkretan egy szelid kommunista part. nem az a harcos, voros zaszloval barrikadon harcolos. csak az a kis csendes, mosolyogva es aranyosan kommunista. akik szerint a vilag es az orszag rakfenejet a globalis toke es az imerialistak okozzak ahelyett, hogy mindenki annyit venne el a termeszetbol es az anyagi javakbol, amennyire csak eppen szuksege van.

megvan!

oko-kommunistak!

ez a legjobb kifejezes:-)

vércseharcsa 2010.08.17. 10:54:29

@belekotty:

az f16-os sztorihoz csak annyit, hogy az oroszok a kibaszott nagy államadósságuk fejében zsír új mig29-eseket szállított volna amihez nato kompatibilis elektronikát már a márjahilerdstrasssszszszszszéén is lehetett volna venni karcóra árban.

az egész gépestül, nato elektronikástul, nato fegyverzetestül harmadába került volna az 16osoknak
a grippeneknek meg a felébe.

ráadásul ilyen kombinációban a mig29-es VERHETETLEN lett volna. az is igaz, hoyg az üzemeltetés drágább lett volna, de egy mig 29es repülési tulajdonságokban valahol az f15 eagle fölött van.

vércseharcsa 2010.08.17. 10:57:23

@Lord_M_:

baszott módon igaz amit írtál.

Lefetyke 2010.08.17. 11:00:40

@az igazi Sipi: kösz, hogy így igazolod a szavaimat. Csak azt nem értem, miből gondolod, hogy bárkit meggyőzöl bármiről ezzel a hangnemmel. És kiváncsi vagyok, engedsz-e teret arra, hogy téged bárki meggyőzzön.

Na, hanyagolom mostantól ezt a posztot is, a kommentekből kiolvasható, hogy semmi változás nem várható az országban.

ki kicsoda 2010.08.17. 11:02:40

@vazze...!

... kérdés, miről? Válasz, mire? Beszélsz, minek, miről? Véleményed? Neked?

Légy jó és vigyázz magadra! Nincs semmi probléma. Csak nyugi.

ki kicsoda 2010.08.17. 11:05:09

@vazze...!

... egyébként? Megoldás?

ki kicsoda 2010.08.17. 11:08:35

@vazze...!

... neked nem is lehet kérdés, ".. jut valaki erről eszedbe, például?"

Mibe jutna? Hová? Ez nem kérdés! Sehova!

beragadt 2010.08.17. 11:11:53

Ferenc!!!

Bújj elő az álca alól!!!

Ilyen ócska módszerrel teszteltetni a "Régi Nagy Terv" aktualitását...

Szánalmas!

belekotty 2010.08.17. 11:12:12

@vércseharcsa: "elég csak beülni egy tendereztetési tárgyalásra és az egész emberiségbe vetett hited oda lesz. néha már azion csodálkozom, hogy hogyan jöttek le a fáról (vagy ki az óceánból). "

- Nehogy azt hidd hogy multik vezetőivel sok esetben nem ugyanez van. Amikor megszervezik a meeting szervező meeting kickoff meetingjének értékelő meeetingjét.
A hülye kis varázslók akik pár évig hülyitik a tulajokat aztán lépnek tovább.

loláb 2010.08.17. 11:12:40

@Lord_M_: Nálam az, aki felnéz Bajnaira, az nem tekinthető "ésszel élőnek".

Ellenkezőleg: a Bajnai kormány nem tett mást, mint zokszó, ellenvetés nélkül végrehajtotta az IMF, és az únió követeléseit, az ország érdekei ellenében is.

Például gyes/gyed csökkentés, miközben fogy a népesség. És ráadásul cinikusan mindezt a "nők munkaerőpiacra visszavezetésével" magyarázták, amikor egy év alatt a regisztrált munkanélküliek száma 200 ezerrel, a nem regisztráltaké ennek vélhetően többszrösösével nőtt.
Ha ilyen lelkesen kinyaljuk az IMF fenekét, akkor még jó, hogy jó véleménnyel lesznek rólunk. Hogy ezek az intézkedések mennyire vannak összhangban az ország hosszú távú érdekeivel, azt Bajnaiék soha, egy másodpercig nem nézték.

Ez már önmagában elég lenne ahhoz, hogy Bajnaiék tevékenységét a helyére tegyük, de ha ehhez hozzáteszem, hogy az egy év csak arra szolgált, hogy a szocik a vereségük biztos tudatában tartalékoljanak a következő időkre, és valójában már nem a kormányzásról, hanem a megmaradt közpénzek elköltéséről, az alkotmányos költségekkel megtámogatott beruházások sínre helyezéséről szólt, akkor már önmagában megértheted, hogy miért mondom azt: Bajnait erényeit csak az ismeri el, aki semmit nem tud a háttérben lévő folyamatokról.

Én ellenben azt gondolom, az elmúlt 20 év LEGKÁROSABB 1 éve volt a bajnai kormány regnálása.

bőrpofa 2010.08.17. 11:16:33

Bla-bla-bla-bla Fidesz 62% bla-bla-bla...

grésa 2010.08.17. 11:25:16

"Bajnait erényeit csak az ismeri el, aki semmit nem tud a háttérben lévő folyamatokról."

Neked meg fingod sincs az államháztartásról!

grésa 2010.08.17. 11:26:41

@loláb: Mi tartozunk az IMF-nek, nem fordítva!

Lord_M_ 2010.08.17. 11:29:40

@loláb: Had jegyzem meg halkan. Ha a Bajnai féle kormányzásra nyomnál egy delete-gombot (amúgy kár hogy azéletben ilyen nincs, sem ctrl-z)... akkor nagyobb eshetőséggel néznénk szembe az államcsőd és további százezrek munkanélküliségével. Nincs olyan hogy mi lett volna ha. Azzal egyet kell értenem veled, hogy nem egy lányregény volt a Bajnai kormány 1 éve... azt is értem és ez engem is felháborít, hogy az alatt az egy év alatt az MSZP még görcsösen mentette amit lehetett, majd angolosan távozott (bukott) ... és a végén ahelyett, hogy fejet hajtott volna, nekiállt a demokráciát félteni és az emberekért aggódni.. éppen csak előtte nem vette észre az embereket.

Ugyanakkor, még ha IMF seggnyalással is, de a Bajnai kormány kinttartotta az országot a csődből, még ha kellett hozzá külső 25Milliárd euró, akkor is elérték azt hogy a forint lemászott a 320 körüli szintekről, elérték, hogy beindult az állampapír piac, elérték, hogy a totális fizetésképtelenség helyett egyben maradt az állam, a költségvetés (lássuk csak, az a 4% alatti hiány kellett). Ha a Bajnai kormány nem nyalja az IMF és az EU seggét akkor a FIDESZnek most nem volna lehetősége adótcsökkenteni, nem volna lehetősége szabadságharcot vívni. Légy magadhoz is őszinte, 2009 tavaszán, ha előrehozott választásokat tartanak, szerinted, az Orbán kabinet mit tett volna amikor benéz az államkincstárhoz és két pókhálós-egércsontvázon kívűl mást nem talál ? Leült volna az IMF asztalához és majdnem mindent megtettek volna ők is. Vagy vállalják az államcsődöt. A legkárosabb időszak az elmúlt 20 évből ... szerintem a 2006 ősze utáni időszak volt. Meg az előtte lévő egy év, amikor Gyurcsányék mindent a választás megnyerésének rendeltek alá. Amikor utána nem mondott le, hanem megpróbált új meg új programokkal előugrani. Amikor tudva, hogy az ország továbbra is a szakadék szélén táncol semmi értelmeset nem tett. Csak lári-fári...

Ehhez képest a Bajnai kormány (legyen ez bármekkora szitokszó is) dolgozott valamelyest, és az ő munkájuknak (meg annak a 100.000 munkanélkülinek) köszönhetjük, hogy 300 alatt válthatjuk az eurót és megvagyunk az IMF hitele nélkül is.

Ha ezeket nem látod, vagy nem vagy hajlandó látni akkor valóban lehet a legkárosabbnak is nevezni... akár... de szerintem nincs versenyben gyurcsányék "tesze-toszáskodásával"

Számomra az mindenképpen eredmény, hogy az ország megúszta enyhe gyomorrontással, hasmenéssel a világválságot, és nem döglött bele. Most majd a Fidesz csapata bemutathatja gyógyító munkáját, hogy midnen talpraálljon.

Mellékesen:
Az persze furcsa párhuzam, hogy 1998-ban egy bokros-csomag után (tehát egy válság (országcsőd-helyzet)) kerültek hatalomra, most pedig megint csak egy válság (most nevezd Bajnai-csomagnak) után jönnek ők. Ha hozzák azt amit akkor tudtak, akkor 2014-ben újra minden szép lesz...

NightmareDominator 2010.08.17. 11:35:18

Undorító magyar gyalázó szöveg..

Na, 'pot kívánok!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 11:46:14

@Lefetyke: nem akarok senkit meggyozni

en nem masoknak akarok megfelelni, hanem sajat magamnak. es leszarlak teged is es a tobbieket is mar ebben az orszagban.

tolem elhettek, megdogolhettek, csinalhattok gyereket, agyonlohetitek egymast. l-e-s-z-a-r-o-m

nem fogtok semmirol meggyozni es nem fogok senkit semmirol meggyozni. egyszeruen elek az alkotmanyos jogommal es kimondom, hogy menyjen az orszag nepe a jo kurva anyjaba...

20 ev alatt ilyen kritikanaluli szarokat voltak kepesek kitolni magukbol, mint ezek a kormanyok?

1.6-1.8 millio van, akinek er a bore egyaltalan valamit. a tobbi? tanul, oreg, kamurokkant, allami alkalmazott, tanar, tuzolto, vadakat terelo juhasz, korunk hose az adocsalo, a kozpenzbol ertektelen sokadig diplomajat szerzo tarisznyarak. aztan a tobbmillioert megszerzett diplomajat soha az eletben nem fogja hasznalni egy gyorsetterem pultjaban.

igen. ezek a magyarok.

ez is tul jo sors, ami most van. ennel szarabbat erdemelnenk. de meg tart a hitel. meg lehet vakitani a tirpakokat. meg elhiszik, hogy van ingyen csoda.

keves volt ide egy trianon...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 11:48:19

@loláb: "Én ellenben azt gondolom, az elmúlt 20 év LEGKÁROSABB 1 éve volt a bajnai kormány regnálása. "

az egyetlen ev, ami azt mutatja, hogy a jozan esznek a szikraja meg megvan az orszagban az pont bajnai egy eve volt.

a tobbi 19 alapjan fel kellene gyujtani az egeszet, behinteni soval es kiadni berbe valami ertelmesebb nepnek mondjuk tekepalyanak...

Lord_M_ 2010.08.17. 11:55:23

@az igazi Sipi: nem lehetne esetleg gokartpálya ?

vagy golfpálya?
van bucka, tó, teli van lukakkal... az M6 alsó szakaszain meg az alagutak :D

najó... golfpálya gokarttal :D

tölgyes 2010.08.17. 12:00:10

A cikk fanyalog.. Fanyalog mert a szocialisták (MSZP) várhatóan el fognak veszíteni tovább 2500-3500 fizetős politikai állást... és ez újabb válságba fogja őket sodorni.

A cikk fanyalog, mert ma nem látszik olyan politikai erő, amelyik meg fogja törni a jelenlegi kormánypárt térnyerését.Még egy 45%os eredménnyel is szinte mindent megnyernek... márpedig ehhez a közvélemény-kutatási eredményekhez képest 15%-ot kellene veszíteniük..Ez pedig nem nagyon valószínű.

A cikk fanyalog, mert szerinte nincs változás, miközben szemére veti a kormánynak, hogy van változás..Ilyen változás a "gazdasági szabadságharc".. A cikk írója szívesebben venné, ha a kormány lefeküdne az IMF-nek.. mint az elődje tette... No de ha lefeküdne, akkor biztosan nem lenne változás..(ezt megtapasztaltuk már) most pedig, hogy nem fekszik le az a baja, hogy esetleg lesz változás...Például az, hogy az IMF és a pénzvilág se lesz kivétel: rájuk is vonatkoznak a törvények, nem csak ránk..Ez ugye felháborító.:( (Megjegyzem: az MNB adatai szerint a 2. negyedévben a netto finanszírozási igény 6,1% volt a költségvetési hiány pedig 4,8% volt...Vagyis a remek Bajnainak még csak reménye se volt arra, hogy a 3,8%-os hiányt további megszorítások nélkül tartani tudja.. ezek után már csak az a kérdés, hogy ezt a pénzt kitől szedik be: Öntől, vagy a bankoktól)

A cikk írója fanyalog a hálapénz miatt.. de nem fanyalog amiatt, hogy azok, akik a hálapénz megtörésére kampányt indítottak (Gyurcsány-Molnár-Horváth) a várólistákkal megnövelték a betegek hálapénz-adási késztetését.

A sok fanyalgás után mit várhatunk? A cikk írója sem fog kliens-pénzt kapni.(Az itt siránkozók egy részének ez a baja..).. Az IMF október végén új rezidensekkel újra kezdi a tárgyalásokat új feltételekkel..mert addigra már azt is érzi, hogy a magyarok szabadságharca nem magányos harc... Az emberek megtapasztalják, hogy nem lehet bármit következmények nélkül megtenni... és még valamit fognak megtapasztalni: dolgozni kell. Talán még a siránkozó cikk írójának is.. Ne ez tényleg nagy gáz lesz neki.:)

Themisz 2010.08.17. 12:02:17

Tényleg nagyon pánikolnak hogy BP-n elveszítik a no.2. pozíciójukat, hazudnak reggel, délben... és a Népszabadságban!

www.nol.hu/belfold/20100728-az_lmp_elgancsolta_kaltenbach_jenot

és a valóság
www.hirextra.hu/2010/08/16/kaltenbach-nem-pendlizik-a-partok-kozott/

Lord_M_ 2010.08.17. 12:12:38

@az igazi Sipi: Nem az a lényeg hogy buzi egy sport vagy sem... hanem a kb 93.000km2 területen annyi gazdag-pénzes fickó golfozhat amennyi csak akar.. és abból töméntelen mennyiségű bevételre tehetünk szert :D

loláb 2010.08.17. 12:20:39

@grésa:
"Mi tartozunk az IMF-nek..."
Igen, és ez nálad azt jelenti, hogy haptákba vágod magad, és gazsulálsz bármihez, amit kérnek?
Te az életedben is így szoktált hitelt felvenni?

@Lord_M_:
Bajnaiék semmiféle konkrét országvezetői munkát nem végeztek. Az IMF azt mondta, el kell törölni a 13. havi nyugdíjat, ők megszövegezték az erre vonatkozó modósítót, és elfogadtatták a parlamentben.
Ennyi történ. Ettől kellene a seggem a földhöz verni, hogy micsoda teljesítmény?

Az euró forint árfolyam alakulásában, az IMF hitelnek vajmi kevés szerepe volt, ha tavaly márciustól fogva nincs a következő egy évben hurráoptimista hangulat a nemzetközi pénzpiacokon, akkor IMF hitel, meg kiadáslefaragás ide, vagy oda, maradt volna 320 körül az euró.

sanyix 2010.08.17. 12:21:28

Bajnainak nincsenek érdemei, egy sötét fasz az is... 2 éves gyerek szintű reformokkal hozta vissza az országot... mert egy ember akinek agya is van, úgy hozná vissza az országot a csőd széléről hogy nem a dolgozó népen veri le(elég annak a 75%-os adó) az egészet, hanem mondjuk szétnéz a saját háza táján, és beszünteti az elvtársai lopkodását, vagy a sötétbőrűek ész nélküli pénzelését... de neeem ahhoz nem nyúlunk hozzá, csak a felszínen (bkv,máv,ott is azért mert balhéznak az emberek, és ott is csak látszatintézkedésekkel), amúgy ugyanúgy úsznak el a milliárdok havonta az elvtársaknak, de nembaj a birka nép ezt is kifizeti.
Ráadásul azt hozza helyre valamennyire, amit az ő asszisztálásával basztak el, még igazmondó ferenc királysága alatt.
Ez olyan mintha a tolvaj arra verné magát hogy visszavitte az ellopott cuccokat, és ő mekkora faszagyerek most.

sanyix 2010.08.17. 12:24:03

@sanyix: Ez olyan mintha a tolvaj arra verné magát hogy visszavitte az ellopott cuccokat, és ő mekkora faszagyerek most

folyt

"visszavitte" az ellopott cuccokat, amit viszont mástól lopott el.

Fenehorizont 667 2010.08.17. 12:28:28

@az igazi Sipi:
érdekes, ahhoz képest, hogy leszarod, egészen sok energiát fektetsz abba, hogy bebizonyítsd, mennyire utálod a magyarokat.

2010.08.17. 12:29:56

Üdv piefke!
Jó amit írtál, még ha nem is te vagy az első:
index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/
én nagyon várom már okt3at:) mert nagyon szeretném látni az összeomló MSZP-t. Mert megérdemlik :)Az a vicc viszont, hogy szeptemberben, ha világon bárhol beüt a krach, az nagyon gyorsan itt lesz, akkor a hazárdjáték, amit OV játszik, az bukó. Röhejes, de én nagyon drukkolok neki, mert ha nem jön be, akkor itt mindenki szívni fog, de úgy, ahogy az elmúlt 20 évben soha. 19-re lapot kért Orbán, minden vagy semmi. Nem tudom, kikről beszélsz, akik tudnának bármit tenni az elit ellen. Nem lehetsz semleges. Nem mondhatod példának okáért azt, hogy: te nem azért akarod, hogy a marihuána birtoklás ne legyen büntethető, mert drog párti vagy, hanem azért mondod, mert szerinted az igazságszolgáltatás nem képes ellátni a feladatait, és ezért valamelyik újba bele kell harapni, hogy egyes, társadalomra veszélyesebb bűnöket fel tudjanak deríteni, és ez tűnik a legmegfelelőbbnek. És még sorolhatnánk ezeket a dolgokat, amik a józan észről szólnának(eü, oktatás), de olyan szinten nem hallgat az elit a szakemberekre, hogy az ide juttatott minket a 20 év. S ehhez még 4 év jön. Vagy itt van pl pótfelvételi, ahol minden FIZETŐS, ahol lenne fizetőképes kereslet, de a ponthatárok miatt több ezer embert nem vettek föl. Miért, mert nem kell a pénz? Röhejes, szarul megalkotott törvények. S valóban úgy tűnik, nem lesz változás, legalábbis a józan észt követő változás. Én nem látom "azokat" kik a az új(de régi, hisz 21 éve ők is itt vannak) elitet le tudnák váltani. 12 év múlva talán, de azok mind 90 után születettek, világot látott, nyugati iskolákban tanult emberek lesznek. Reméljük addig nem lesz összeomlás.

Lord_M_ 2010.08.17. 12:34:41

@loláb: nem kell az ülepedet a földhöz verni. Nyilván vagyunk annyira lovagiasak egymással, hogy tiszteletben tartjuk a másik véleményét, és nem akarjuk feltétlen a másikra kényszeríteni a sajátunkat.
A magam részéről viszont üdvözítőnek tartom hogy a példában említett módon a 13. havi nyugdíj megszűnt. Remélem, ez így is marad.

Ugyanakkor, nem tom hol jártam az elmúlt kicsit több mint egy évben, én nem láttam a hurráoptimizmust. Az IMF hitelnek pedig volt szerepe, azon egyszerű oknál fogva, hogy az ország mögött ott állt az a néhány tízmilliárd euró, ami garantálta hogy képesek vagyunk törleszteni az esedékes tartozásainkat, kifizetni az államkötvényeket és azok ígért ("garantált") hozamát. Miután megvolt a garancia, a befektetők nem menekültek tovább a magyar állampapíroktól, nem menekültek a magyar befektetésektől. E kettőhöz szorosan kapcsolódik, hogy az ország csődkockázati mutatója normalizálódott, ami miatt a befektetők ha nem is hurráoptimizmussal, de legalábbis optimistán álltak a magyar papírokhoz. Ezen keresztül pedig kissé javult a forint-euró egyensúly.

Az feltétlen igaz, hogy ha a befektetők továbbra is menekültek volna a magyar valutától, akkor minden intézkedés hiábavaló lett volna, legalábbis ezen a téren. Ugyanakkor (szerintem és mások szerint is) a fenti intézkedések és egy 25 milliárdos "biztosíték" garantálta hogy a magyar állam fizetőképes marad, emiatt nem írtak le minket teljesen.

viszont a grésának címzett válaszodban eltévedtél egy picit. Amíg te magad hitelt veszel fel, és úgy alakítod a szabályaidat, addig maximum magaddal szúrsz ki vagy épp a közvetlen családoddal. Egy ország nevében hitelt felvenni, ennél kissé komolyabb kérdés, és a Bajnai kormánynak választania kellett, hogy kb 10 millió ember tökéhez veri a csalánt (ugrál és nem teljesíti az ígéreteket) vagy "csak" pár tízezeréhez-százezeréhez. (nyugdíjasok, illetve a fent említett újabb munkanélküliek). Ebben az esetben a kisebb rosszat választották... Ugyanakkor ha a gyurcsánykormány nem kényszeríti őket ebbe az irányba másképp alakulhatott volna... (de mint írtam, olyan hogy 'mi lett volna ha' felesleges szócséplés csupán)

Természetesen magam részéről továbbra is tiszteletben tartom a véleményedet, mert úgy gondolom a véleménycsere, a gondolatok megosztása kirajzolhatja a valódi képet, és abból talán kiviláglik, hogy merre és hogyan kellene tovább haladnunk.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.17. 12:39:08

@fenehorizont: ez nem erzelem kerdese.

mit sikerult produkalni az elmult 20 evben?

elore szolok, a kifogasok nem erdekelnek, hogy miert nem...

Lord_M_ 2010.08.17. 12:40:29

@sanyix: Ennek egy részével kétségtelenül egyet kell értenem. (Bajnai mint gazdasági miniszter valóban benne volt a probléma kialakulásában)

És azzal is, hogy nem akadályozta meg az MSZP további harácsolását... az még nagyon kellett volna... :( Viszont abban nincs igazad, hogy csak a dolgozókat nyúzta, a nyugdíjasoktól is elvett, ami pedig addig szent-tehén volt az mszp előtt.

Ugyanakkor a magam részéről, továbbra is azt gondolom, hogy ha ez volt az ára annak, hogy a Fidesz most harcolhat, és jobbá teheti az országot, akkor belefért. túléltük, itt vagyunk. Az mszp pedig porbahull és egy darabig majd ott tekereg...

Azontúl pedig szerintem az mszp igazi visszaszorítói nem is a fidesz lesznek, hanem a Jobbik... A mi Ferinket meg remélem lassan bevasalják... :)

Videofon 2010.08.17. 12:42:42

@Publius Decius Mus:
Nincs semmi baj az LMP nevével.
Liberális Magyar Párt.

2010.08.17. 12:49:34

www.newsweek.com/2010/08/15/interactive-infographic-of-the-worlds-best-countries.html

itt a 33.vagyunk, ez a felső osztály alja.

viszont a boldogság rangsorban a 103.
Érdekesség képen. Tehát az elitünk 20 év alatt mindent elcseszett amit lehetett, sokkal előbbre lehetnénk.

Yasashi Tanuki 2010.08.17. 13:09:48

Az írás mondanivalója pozitív, csak a demográfia és az ezzel szoros összefüggésben működő szocialista állampárti megszokás már rég amortizálta a felnövekvő középosztály esélyeit. Ha a postíró nem vette volna észre hazánkban az inaktívak már egy ideje többségbe kerültek a választókorú lakosság körében és az arányok a társadalom elöregedésével és a cigányok exponenciális szaporodásával romlanak egészen az összeomlásig. Talán ha a szociális ellátórendszer már összeroskadt majd jöhet egy jobb - öngondoskodáson, azaz tényleges teljesítményen nyugvó világ a jelenlegi mindenkit támogatni akaró állampárt helyett.

2010.08.17. 13:18:50

@tölgyes A fanyalgás az ami itt állandó. Vívódjon csak meg az a gazdasági szabharc és hamar kiderül, hogy mindent meg lehet következmények nélkül tenni, csak nem mindig ugyan azoknak. Dolgozni pedig valóban kéne,de fogadkozáson kívül nem nagyon mutatkozik komoly szándék. Ja! De a legfontosabb :"a szocialisták (MSZP) várhatóan el fognak veszíteni tovább 2500-3500 fizetős politikai állást... és ez újabb válságba fogja őket", az rendben van.
Ne mindig ugyan azok dőljenek má' válságba.

noreg 2010.08.17. 13:22:02

@loláb: Te egy buta fasz vagy, ha ezt gondolod. Bajnaiék válságkezelése világszerte jó kritikát kapott, nem csak az IMF-töl.Kéne kicsit tájékozodni a világsajtóban mielött a hülye dumádat lököd.

papamaci1 2010.08.17. 13:24:38

Teljesen szokatlan, hogy egy kormány nem a külföld, a banktőke, a piacrabló internacionalisták=kozmopoliták érdekeit képvisel , hanem egyáltalán MEGPRÓBÁL patrióta politikát folytatni.
Igaz ugyan, hogy Európában mindenütt ez a cél, de hogy mi a MAGYAR érdeleket képviseljük? Ez botrány ! Ez felháborító ! A lengyelek, szlovákok, franciák, németek stb...az igen, de hogy MI ?

papamaci1 2010.08.17. 13:26:43

Orbán minden hibájával együtt megpróbálja az ország érdekeit képviselni. Az MSZP nyíltan az ellenkezőjét tette.

tölgyes 2010.08.17. 13:33:19

@Vitáz van Bánegressy: Ha a fidesz úgy gondolja, hogy bármit megtehet következmények nélkül, akkor akár már a következő választásokon is vereséget fog szenvedni... és el is fogják verni rajtuk a port..:) Tehát nem lehet bármit megtenni következmények nélkül. Ezt nekik is tudni kell.

Az valóban nem lesz könnyű, hogy a munkáról leszokott embereket munkára kényszerítsék.. Nem hiába szólt így az MSZP vicc 2002-ben: Miért veszített Orbán? Mert munkát ígért a cigányoknak..Én még hozzáteszem: nem csak a cigányoknak

Publius Decius Mus 2010.08.17. 13:35:32

Az MSZP sokat szív mostanában. Én az első sorba váltottam jegyet, be van hűtve a sör és hoztam csipszet is.

loláb 2010.08.17. 13:47:58

@Lord_M_:

"Ugyanakkor, nem tom hol jártam az elmúlt kicsit több mint egy évben, én nem láttam a hurráoptimizmust."

Hát, tőzsdézni biztosan nem tőzsdéztél.
Mutatom: S&P500 (az usa 500 legnagyobb cégét magába foglaló index):
stooq.com/q/?s=s%26p500&c=3y&t=c&a=lg&b=1
2009 márciusától fogva pont 1 éven keresztül emelkedik.

Eközben a forint árfolyama:
stooq.com/q/?s=eurhuf&c=3y&t=c&a=lg&b=1
Lám, ugyanekkortól fogva csökken az euró árfolyama, azaz erősödik a forint.

"IMF hitelnek pedig volt szerepe...Miután megvolt a garancia, a befektetők nem menekültek tovább a magyar állampapíroktól, nem menekültek a magyar befektetésektől."

Akkor magyarázd már meg nekem légyszives, hogy miért esett a forint 2008 október végét (az IMF hitelmegállapodás megkötését követően) még több mint fél évig, és miért volt 320 forint az euro árfolyama azután, hogy hazánk megállapodott az IMF hitelről?
Elmondom: azért, mert az IMF hitelnek önmagában minimális bizalomerősítő hatása van. Ha a befektetők azt hiszik, hogy nagy a szar, akkor lehet nekünk IMF hitelünk, meg 3,8%-os hiányunk, adni fogják a forintot, mert menekülnek a kockázatos eszközöktől.
Ha viszont úgy látják, hogy nyugalom van, akkor a befektetők kockázatvállalási hajlandósága nő, ezért veszik a kockázatos eszközöket, köztük a forintot is.

"E kettőhöz szorosan kapcsolódik, hogy az ország csődkockázati mutatója normalizálódott"

A CDS-en keresztül nézni akármilyen ország gazdasági teljesítményét, ugyanolyan butaság, mintha azt mondanád, hogy egy ember egészségi állapotát a pulzusából akarod megállapítani. Ha tornázik pldául, akkor 180-as lesz, ugyanígy, ha jön valami hiszti, akkor a CDS is elszáll, miközben pedig az ország esetleg a korábbiakhoz képest semmivel sem folytat pazarlóbb fiskális politikát. Mivel a CDS egy-két nap leforgása alatt változik nagyot, reálisan gondolkozva különösen nehéz elképzelni olyan változást, ami egy ország VALÓS csődveszélyét néhány nap alatt többszörösére emelné.

"Az feltétlen igaz, hogy ha a befektetők továbbra is menekültek volna a magyar valutától, akkor minden intézkedés hiábavaló lett volna, legalábbis ezen a téren."
Mégegyszer leírom: NEM a magyar forintba vetett bizalom állt helyre, hanem a világgazdaságba vetett bizalom erősödött ebben az időben.
Az, hogy a forint árfolyama csökkent, az ennek a következménye, és nem pedig másnak. Főleg nem a Bajnai kormány gazdasági növekedést feláldozó, megszorító politikájának, ugyanis az ilyen jellegű megszorító politika közép-hosszú távon inkább csökkenti a gazdasági teljesítőképességet, versenyképességet, mintsem növelné.

"a fenti intézkedések és egy 25 milliárdos "biztosíték" garantálta hogy a magyar állam fizetőképes marad"
Az államadósság 2009 júniusa óta teljes egészben a piacról finanszírozódik, de az esedékes IMF hitelek 2010 márciusig lehívásra kerültek, és az MNB devizatartalékát növelik.
Ez azt jelenti, hogy az államadósság finanszírozására semmiféle garancia 2010 márciusig nem volt. Ha a piacról nem ment volna a finanszírozás 2009 júli-2010 márc között, akkor cseszhettük volna, ugyanis a adott időszakban rendelkezésre álló IMF forrásokat az MNB lehívta (az MNB devizatartalékából az államadósságot nem lehet finanszírozni).

"Amíg te magad hitelt veszel fel, és úgy alakítod a szabályaidat, addig maximum magaddal szúrsz ki vagy épp a közvetlen családoddal."

Viszont, ha nekem nem tetszik a kondíció, akkor megyek máshoz, és nem ott veszem fel a hitelt.
Az ország fizetőképessége (az én hitelfelvételem elenében) nem csak nekem fontos, hanem a világgazdaságnak is. Görögország például anélkül kapott 300 milliárd eurós EU és IMF hitelt, hogy különösebben megerőtette volna magát a kiadások lefaragásában. Nyilvánvalóan nekik is végre kell hajtani a komoly kiadáslefaragást, de azt, hogy ezt milyen szerkezetben teszik, azt ők dönthetik el, és nem kötötték meg előre a saját kezüket, mint mi.
Mégis kaptak hitelt, mert egy ország csődje a világon SENKINEK nem hiányzik.
Lehet így is csinálni, meg lehet gazsulálni is.

"Természetesen magam részéről továbbra is tiszteletben tartom a véleményedet"
Én téged tartalak tiszteletben, de a véleményed azt nem, mivel számomra borzalmas tájékozatlanság, és hozzá nem értés rajzolódik ki az alapján.

urambátyám 2010.08.17. 13:49:33

Az MSZP mehet a lecsóba, éljen a Magyar Kétfarkú Kutya Párt!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.08.17. 13:50:00

@Publius Decius Mus: a hátsó so már röhög rajtuk, az első sorba még le sem ültek az emberek (a világon mindenhol lenézik ezt a pártot, de még mindig van egy fél ország ami nem lát a szemétől)
mindenesetre én is szíveen nézem, tökéletes színházi műsor :)

2010.08.17. 14:19:35

megy az, hogy ki dolgozik, ki nem. Mo-n mindig problem volt, hogy nincs elég munka(kivéve a Kádár rendszert, ugyibár). s mindig a mutyis elit miatt. Hadd kérdezzem meg, hány ezer milliárd adót csaltak vajon el az elmúlt 20 évben? Mert 20 év alatt képtelenek voltak normális adórendszert csinálni. A most beharangozott 16% az nem adóreform, mert a munkavállaló után a munkáltató terheit nem csökkentik úgy, hogy fölvegyen több embert. Nincs is mire persze. De hogy a fenébe hagyták kisétálni "140milliárd Princz Gábort" a bíróság ajtaján? Hogy nem tudja az APEH elkapni az adócsalókat? Hogy lehet az, hogy a közadatokat változatlanul nem hajlandóak kiadni(pedig a mi adóforintjainkról van szó)? Hogy nem tudtak egy jogszabályt hozni arról, akinek adótartozása van, az nem alapíthat addig új céget? Mi az, hogy elévül az adócsalás? Mi az, hogy évekig nem hoznak ítéletet? Csak néhány kérdés

piefke 2010.08.17. 17:03:13

@NightmareDominator:

Ha akkora magyar vagy, miért nem tanulod meg anyanyelved szabályait? Párszavas kommentedben 2 súlyos helyesírási hiba is van, a szöveg helyesen így néz ki:

Undorító, magyargyalázó szöveg...

Jelzők közé felsorolásnál vesszőt kell tenni és a magyargyalázó szó egybeírandó!

Ha majd elsajátítottad a nyelvtant, akkor gyere vissza és beszélgetünk a magyar nép történelméről - és az abból következő dolgokról.

...Egyébként: én nem hiszem, hogy azzal "gyalázunk" valakit, ha elmondjuk a hibáit és hozzátesszük azt is, hogy miképpen javíthat azokon. De hogy úgy is megfogalmazzam, ahogy a hozzád hasonlóak tennék: Te idióta gyökér! Hát azt hiszed, verném itt a nyálamat, ha nekem nem lenne fontos, hogy mi történik ezzel a néppel?

piefke 2010.08.17. 17:51:34

@ki kicsoda:

Azt nem tudom, mi járhat a te fejedben, de az biztos, hogy összehozdat Kölcseyt és Csokonait - mert az utolsó sorok NEM a Himnuszból, hanem Cs. V. M. "A Reményhez" c. verséből valók...

Ezt még egy Piefke is tudja!:-)

piefke 2010.08.17. 17:54:09

@beragadt:

Biztosan túl sokat és nem csupán elméletileg tanulmányoztad a borlapot - ezért látsz Ferencnek!

KCB 2010.08.17. 20:23:04

Szanyi Tibor egy hazudozós senki. Nálam ott hitelét vesztette amikor a Parlamenti dohányzásról készítettek riportot, még neki állt feljebb! Utána meg a választáson fel volt háborodva hogy átjelentkeztek a körzetébe és meg akarják buktatni, míg ki nem derült hogy ezt ő kérte a szavazóitól. Tudom, politikus, de hogy ilyen szinten balfasznak nézzék az embert. Nem vagyok a célközönsége, a like kartonpapírját meg dugja fel a seggébe, úgy is olyan bárhyún szokott vigyorogni.
No meg az a szöveg hogy az MSZP a tisztességes, bátor emberekből ál. LOL. 8 év katasztrófa után még örüljünk is. Ez volt a legroszabb a szocializmuisban is. Bár tudtuk hogy a nyugat fényévekre van, de még úgy is kellett tenni mint ha jó lenne! Szerencsére a masszív MSZP-s tábor lassan koporsóba kerül ahogy reméljük hogy a párt is.
Még valami. Az MSZP már a szineit sem vállalja fel, tiszta LMP-s image-el nyomulnak. Ez ám az önmaguk elismerése!
süti beállítások módosítása