Lódög.jpg

„Auf hårt’m Fels håd sein Bluad ve’goß’n,

Am Bauche liegend fand man ihn,

Von hinter wår er ang’schoß’n,

Zerschmettert wår sein Unta’kinn.”

(„Kemény sziklára folyt ki a vére,/Hason fekve találtak rá,/Hátulról lőtték le,/Szétverték az állát.”)

Jennerwein, a vadorzó - bajor népdal, 1860 körül

 

A valamiben sikertelen emberek és népek szokása, hogy ezért valaki-valami mást hibáztatnak, ahelyett, hogy szembenéznének a valósággal, levonnák annak tanulságait és változtatnának, ha kell, magukon is. Népek esetében ilyenkor jönnek elő az összeesküvésekről, a „hátbatámadásról” szóló fantazmagóriák: a híres „tőrdöfés-elmélet”1, vagy haddal-pénzzel való „megszállásról” szólók – és persze jönnek a különféle „igazsághelyreállító” harcok is…

A magyarságra most váró és immár halaszthatatlan önmagán való változtatnivaló a modernizálás.

…Kezdjük egy kis gyurcsányozással: a rendszerváltozás óta Gyurcsány volt az egyetlen magyar miniszterelnök, aki nyíltan beszélt arról, hogy Magyarország és a magyarok problémái alapvetően egy konzekvens modernizációval oldhatók meg. Az persze más kérdés, hogy felfogta-e valójában, mekkora feladat ez (nem!), felkészült-e erre (nem!) – és az is más kérdés, hogy kikkel próbálta modernizálni az országot, hogy erre épp a változatlan viszonyokból élő MSZP élén tett tétova és felemás próbálkozást… Bele is bukott.

Most, két miniszterelnökkel később nemhogy nem téma a társadalom (és nem csak az állam, vagy egyes részterületek) modernizálása, hanem éppen hogy a legrosszabb magyar hagyományra alapozza hatalmát és annak fenntartását a kormányerő. Ez a rossz hagyomány a hárítás: a felelősség és a tények hárítása. Lám, mit mondott tegnapi rádióinterjújában a miniszterelnök is: miközben arról beszélt, hogy „mi, európai vezetők, nem tudunk szembenézni azzal, hogy nincs válság a világban, csak Európa van válságban” – tehát a szembenézésre való képtelenségről szólt (és itt nyilván nem a saját, hanem az EU és a „nagyhatalom”-tagállamok vezetőire gondolt), aközben Magyarország bajaiért „az EU-ból jött válság” –ot, Brüsszelt és a nemzetközi cégeket tesz felelőssé. Mi – értsd: ő és a kormány – természetesen semmiért sem vagyunk felelősek, mi magunk vagyunk a siker és „minden a terveink szerint halad”… Érthető, hogy Orbán másokat hibáztat – el is mondja erről, hogy „ez egy ismert lélektani jelenség, hogy külső okokat keresünk”. És valóban: ha bevallaná a saját hibáit, akkor annak egyetlen logikus következményeként le kellene mondani. Érthető az is, hogy annyi magyar osztozik vele ebben a „mások a hibásak!”-féle hárításban. Hiszen ha szembenéznének azzal, hogy kis és nagy, személyes és közös dolgaik azért állnak rosszul, mert rosszul, célszerűtlen módszerekkel, hibás és hamis világszemlélettel, elavult gondolkodásmód alapján csinálják azokat, akkor számukra sem maradna más logikus lépés, mint lemondani az idő és a teljesítmény által nem igazolt „hagyományaikról” – mert a magyar társadalom stratégiáit az elmúlt évszázad nem igazolta. A saját hagyományaiból, megszokásaiból kiindulva a magyar nép nem lehet sikeres

Milyen is ez a magyar hagyomány, amely ma is aktív és működik?

A magyar nép gondolkodásmódjában és a társadalmi struktúrákról alkotott elképzeléseiben hierarchikus, ami azt jelenti, hogy a „fent lévők” hatalma független azok valós teljesítményétől. A pozíció és a kapcsolatok adják a kompetenciákat, nem pedig a teljesítmény. Ez pedig „nem kompatibilis” egy demokratikus társadalom- és intézményberendezkedéssel, így állandó és szükségszerű ellentét áll fenn a „mentalitás” és a „rendszer” között.

Amíg a magyar alapstruktúrában nem következik be a demokratikus viszonyokat „maguktól értetődé tévő” változás, addig ez a fajta (ösztönösen működő) hierarchiában-tekintélyelvűségben való gondolkodás újra és újra, óhatatlanul és szükségszerűen „tereli le” a magyar népet a demokratikus megoldások útjáról…

…De hogyan modernizálódhat egy egész nép?

Modernizálni – igen ritka és speciális kivételekkel nem számolva – nem az emberi akarat szokott egy társadalmat, hanem a körülmények megváltozása. Megjelennek új technológiák, megnyílnak új lehetőségek, vagy egy-egy közösség, nép új politikai struktúrába kerül. A modernizálódás nem a „jobblét” vagy stagnálás kérdése, hanem a lét vagy nemlété: ha egy közösség, struktúra, szerveződés, nép, kultúra nem modernizálódik, akkor nem képes új erőforrásokat teremteni – a régieknél maradás pedig egy idő után már nem elég ahhoz, hogy az adott „életforma” fenntartható legyen. Ami pedig nem tartható fenn anyagi és szellemi oldalról, attól érzelmileg és motivációs energiák tekintetében is elszakadnak a benne élő emberek, hiszen „élhetetlenné” válik: a benne létezés akkora áldozatokat követelne meg, amelyre egyre kevesebben és kevesebben lesznek hajlandók a „hagyomány változatlanságáért” cserébe. (Megjegyzem: ez áll a legaktívabb magyarok manapság tapasztalható külföldre települése hátterében is.)

…Ezt le lehet írni egyszerűbben is: ha a magyarság nem modernizálódik, akkor el fog tűnni!

No, nem egyik hétről a másikra, de az biztos, hogy így nem éri meg a nép a „második millenniumát”. Hangsúlyozom: itt nem az önálló magyar állam túléléséről van szó, hiszen az államok abban a formájukban, ahogyan ma léteznek, nem örökké létezők. Ha fentebb az új technológiák modernizáló hatásáról írtam, ez a „modernizáló hatás” nem csak a népekre és kultúrákra, hanem az általuk alkotott államokra is érvényes. A mai, XXI. századi technológia, amelyet az emberiség a szükségletei kielégítésére használ, egyértelműen sokkal jobban működnek (legalábbis) többszáz milliós közegekben, mint néhány- vagy tizenmilliós keretek között. Ezért a „nemzetállami fejlődés” következő – ismétlem: a technológiából következő – szakasza a „multinacionális” állam lesz. (Megjegyzendő, hogy ilyenek mindig is léteztek – sőt: ezek voltak az emberei közösségek megszokott államformái. A „tiszta etnicista” alapokon szervezett állam ideálja csupán kétszáz éves – és létrejöttének oka éppen az akkori technológia által a legtermészetesebben kiszolgálni képes méretekben, illetve az addigi, még kisebb körökbe szervezett feudális közösségek „technológiai túlhaladásában” volt keresendő. És: valójában a legsikeresebb és leggazdagabb „nemzetállamok” voltak a legmultietnikusabbak: ezek voltak a gyarmatbirodalmak. „Nemzeti keretek” között csak a vesztesek – éppen a nem modernizálódottak – tengődtek!)

Magyarország és a magyarok aktuális választása a következő: vagy – modernizálódva – alkalmassá válik a mi legtermészetesebb „multinacionális államunkba” az Európai Unióba való szerves és tökéletes betagozódásra, és ekkor sikeres és fejlődő „túlélő kultúra” lesz, vagy pedig aki teheti, elvándorol. Az elvándorlók 2-3 generáció után elveszítik „kulturális magyar” mivoltukat – hiszen ugyan miért kötnék magukat egy „lúzer kultúrához” és hogyan is őriznének magukban bármiféle „nemzeti büszkeséget” egy ilyen iránt? Akik pedig maradnak „a Kárpátok Ölén”, azok körülbelül olyan viszonyokra számíthatnak, mint amilyenek ma egy borsodi zsákfaluban, vagy Koszovóban vannak: egynéhány „helyzet ura”-bandavezér és sok-sok szegény. Ráadásul ez utóbbiak nem is fognak tudni kitörni, hiszen nem lesz piacképes, a szomszéd „multiállam”-EU-ban keresett tudásuk sem… Nem hinném azt, hogy bármelyik „nemzeti keretekben gondolkodó” polgártársuk létezésideálja ez lenne, és azt sem hiszem, hogy a fenti forgatókönyv valódisága ellen lennének érveik…

Aki valóban jót akar a magyaroknak, az most azon van, hogy ne „csak magyarok” maradjanak, hanem – képességek, tudás, mentalitás terén – legyenek és akarjanak lenni teljesítőképes polgárai a most formálódó „nem nemzetállami” EU-nak!

…És akik a sajátos magyar szellemi értékek és kultúra fennmaradásáért aggódnak egy nemzetállami önállóságát nagyobb részben elhagyó magyar világban, azok szíves figyelmét felhívom a nemzetállami önállóságát 1871-ben elveszített Bajorországra: hát úgy néz ki egy nemzeti és kulturális identitását elveszített „retardált és megalázott” közösség? Én egy olyan leendő magyarságban hiszek, amelynek kultúrájára legalább annyira felnéz majd a világ, mint a bajorokéra és teljesítményük legalább akkora elismerést vált majd ki!

…Ám mindaddig, amíg nem akarunk a fentiekkel szembenézni, bizony nem BMW-t fogunk gyártani, hanem újabb és újabb Orbán Viktorokat. És nagy szégyen lenne, ha éppen az évszázadok óta legjobb éveiben tűnne el a világból ez a nép!

 

 

 

1 Az I. világháborús vereséget követően a korabeli Németországban elterjedt-elterjesztett „tőrdöfés-elméletről” ld. itt: http://www.huszadikszazad.hu/cikk/a-tordofes-elmelet - további, részletes kifejtéséről és következményeiről ld.  Sebastian Haffner: A Német Birodalom hét főbűne az első világháborúban c. könyvében.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr145306474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

savanyujóska 2013.05.19. 08:47:32

Éppen ezért tenném én olyan szívesen Orbán nyakára a kötelet. Ezt a kétharmados teljhatalmat felhasználhatta volna az ország modernizációjára, és a Nyugathoz való felzárkóztatás megkezdésére is. Ugyanezzel a kényszerrel és a néphülyítéssel terelhette volna a birkákat Nyugat felé is. Olyan lehetősége volt erre, amilyen generációk óta nem volt egy magyar politikusnak sem, és amilyen valószínűleg nem is lesz a következő évtizedekben senkinek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.19. 09:20:06

A magyar nacionalizmus Kossuthtal kezdődött és arról szólt: csináljunk a mulinacionális államból egynemzetiségű, homogén államot. Kossuth pedig szinte minden magyar politikai irányzat idolja (a törpe ultrakonzervatíveket leszámítva), azaz ebben nemigen lesz változás. Amíg Kossuth a fő magyar hőse jobboldalinak, baloldalinak, liberálisnak, konzervatívnak, addig nem lesz kiszállás ebből a mókuskerékből.

savanyujóska 2013.05.19. 10:11:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: „A magyar nacionalizmus Kossuthtal kezdődött”

Marhaság. Kossuth liberális politikus volt, már a Duna-menti Köztársaság tervezete előtt is. A harcok alatt a nemzetiségiek által elkövetett véres atrocitások miatt tett néhány drasztikus megjegyzést a szerbek és a románok jövőjét illetően, a szabadságharc végére mégis kiegyezett mindkettővel. Csak éppen már túl későn.
Egyébként meg herótom van ettől az újmódi divattól, ami oly nagy kedvét leli Kossuth fikázásában. Nyilván ez egyféle reakció az eddig túlzásba vitt heroizálására, de akkor is elég visszataszító.

Moin Moin 2013.05.19. 10:36:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Az én idolom I. (Orseolo) Péter király, aki német hűbérbe adta Magyarországot. Kár, hogy az a szemét I. András felkelt ellene...-))))))

Husz_János_Puszita 2013.05.19. 14:57:35

„ez egy ismert lélektani jelenség, hogy külső okokat keresünk”.

Igen az. Védekező mechanizmusnak hívják, az éretlen lélek sajátja. Az ilyen ember ( nép? ) tanulásra képtelen, mert be sem ismeri saját magának, ha hibázik, így azt kijavítani nem tudja. Ugyanazokat a köröket futja egész életében. Ugyanazokkal a működésképtelen stratégiákkal próbálja meg újra és újra leküzdeni ugyanazokat a helyzeteket. Önpusztító sors ez.

Társadalmi szinten én csak felülről tudom elképzelni a modernizációt. Kitartó felvilágosító munkával, pozitív és negatív aktív motiválással. Ha úgy nem, marad a sokkterápia államcsőd formájában, vagy az elhúzódó agónia lassú, de biztos lecsúszással. Lehet választani.

Multikulti nélkül a mai napig rónánk az ázsiai sztyeppéket.

legeslegujabbkor 2013.05.19. 18:36:21

"Krisztusod zsidó, demokráciád görög, számaid arabok, írásod latin"

Most éppen azt éljük át, hogy Magyarországról sokan más országokba mennek tanulni, dolgozni, élni, a hozzánk érkezők számát és sorsát nem ismerem. A hagyományok pedig nagyon jól tudnak egymás mellett élni, sőt van amikor lopkodunk egy szokást vagy ünnepet, mert megtetszik. Senki nem akar más nyelvet vagy vallást ránk kényszeríteni, miért félnénk hát?

GERI87 2013.05.20. 14:45:43

@savanyujóska:

Kossuthnak esze ágában sem volt a soknemzetiségű magyar államot feldarabolni a Dunai föderáció keretein belül sem, pedig úgy értelmesebb lett volna, már ha egy ábrándot érdemes továbbgondolni egyáltalán...
Eszük ágában sem volt pl azt megadni a szlovákoknak, ruszinoknak amivel a horvátok rendelkeztek...
A lényeg hogy országok föderációja lett volna, nem népeké, hisz az államhatárok nem változtak volna, tehát Erdélyt nem adták volna fel az igazságosság jegyében.
Az egyetlen terület amiről magyar politikussal vitázni lehetett területi kérdésekben az Horvátország volt, a többi az szerves elválaszthatatlan része volt az országnak és a közgondolkodásnak, függetlenül attól hogy egyes vidékeken még magyart se nagyon láttak...

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.05.20. 19:41:43

Egy érdekesség: Bajorország az egyetlen német állam, amely nem fogadta el a német alaptörvényt a II. VH után. Azaz nem egészen részei Németországnak.

Ez egy kicsit árnyalja a képet. És mondjuk ezért kell az okoskodást arra korlátozni, amihez ért az ember!

savanyujóska 2013.05.20. 19:50:25

@GERI87:
Horvátország különállásába minden további nélkül beleegyezett volna, és hajlandó volt Erdély különállásáról is tárgyalni. A többieknek tényleg nem akart területi autonómiát adni, amire utána se volt hajlandó egyetlen magyar politikus sem, 1918-ig.

Moin Moin 2013.05.20. 21:50:14

@Brendel Mátyás:

Az 1949-ben esett "eset", hogy t. i. a bajor tartományi gyűlés nem ratifikálta 2/3-dal a szövetségi alkotmányt, még nem jelenti azt, hogy az ne lenne érvényes Bajorországban is, vagy hogy Bajorország ne lenne "egészen része" a Szövetségi Köztársaságnak. Az 1949-es esetnek speciális, akkori okai voltak (katolikusok, ill. Wittelsbach-legitimisták befolyása). Bajorországnak - a szövetségi szerződésben amúgy minden tartománynak biztosított jog révén - van "külön", saját "belső alkotmánya" is, némi állampolgári többletjoggal. Ez azonban csak a tartományi gyűlés által hozott tartományi jogszabályokkal szemben érvényesíthető.

...Amúgy: mégsenem hatyhattuk asztat szó nékű, hogy a Piefkék dirigájjanak nállunk es!

Ve'stehs, tu Gràddlà?:-)

Muzsikok közt 2013.05.20. 22:00:46

@Moin Moin: Ma az a modernizálás hogy el kell szakadni az európai gazdasági modelltől.

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ez volt a mainstream nemzetállam - álom egész európában a 19. században/leszámítva azt a párat, ahol korábban létrejött/. A német volt a fő állam/jogmodell.

Moin Moin 2013.05.20. 22:09:13

@Zuckerbrot:

Kár, hogy ezt nem tudják az olyan fejletlen és modernizálatlan, sikertelen országok, mint Német- és Svédország!:-)

Javaslom: hallgass kevesebb Orbánt és Matolcsyt! Meglásd, gyorsan kitisztul a szervezetedből a méreg!

Moin Moin 2013.05.20. 22:12:07

@Zuckerbrot:

...Persze, aki képes olyat leírni, mint te hogy t. i. "bolsi aki a fideszt le akarja váltani", az már valószínűleg menthetetlen!:-)

Muzsikok közt 2013.05.20. 22:14:11

@Moin Moin: Németországot lenyomjuk az idei gazdasági növekedésünkkel. Ez utoljára az 1. Orbán kormány idején volt így.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.05.20. 22:18:44

@Moin Moin: Nem jelenti azt, hogy nem érvényes. De azért azt igen, hogy nem annyira egészen része. És van is itt komoly mozgalom a különválásra. Nem Bajorország a legjobb példa. Das wars.

Kerek négyszög 2013.05.20. 22:22:20

SIKERTELEN NÉP?

MITŐL IS SIKERTELEN?

HÁT EZ A JELENSÉG MINDENT MEGMAGYARÁZ:

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OYj9_2j6vOs

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.05.20. 22:32:59

Azért a gyarmatokat ne állítsuk már be úgy, mint a multietnicitás mintapéldáit, persze, h sikeresek voltak gazdaságilag, hiszen egy minimális létszámú réteg zsákmányolt ki és gyilkolt le egy hatalmas erőforrásokkal rendelkező másikat. Azért ennek sok köze nincs mondjuk pl. az USA multietnicitásának későbbi sikeréhez.
Ennyi erővel a rabszolgatartó Konföderáció meg egy sikeres fekete-fehér együttélést valósított meg...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.20. 22:40:00

1948 óta Xszer nekiszaladtak a modernizációnak... mindegyik eszménak voltak rajongói...az eredmények ismertek, Recsk, 56..ésatöbbi....köszönjük. nem lehetne, hogy csak úgy menjenek a dolgok szépen?! maguktól, mindenféle morernizátorok nélkül?

nyisziati 2013.05.20. 22:44:11

Nagyon jó írás, bár azzal, hogy "A modernizálódás nem a „jobblét” vagy stagnálás kérdése, hanem a lét vagy nemlété:" nem tudok teljesen egyetérteni.

Rengeteg ország van, amelyek csak részben modernizálódtak, sok európai ország vidéke ma is erősen elmaradott, a magyar vidékhez hasonlíthatóan nacionalista, antiszemita, primitív elveket vall (Olaszország déli részén, Franciaország északi területein de pl. Ausztriában is megfigyelhető ez a jelenség, ahol Karintiában sokan már egymillió bécsi zsidót vizionáltak Haider kormányzása idején).

A modernizálásnak sokkal inkább az állami szerepvállalás minimalizálását kellene célul kitűzni, elsősorban a közalkalmazottak drasztikus leépítését (Nyugat-Európában a hazai arány (6-8%) fele-harmada a jellemző).

Ez önmagában biztosítaná a versenyszféra arányának növekedését és a teljesítmény centrikus gazdaság kialakulását.

CSAKHOGY pont ezt nem akarják sokan. Maga a nép áll ellene ennek a törekvésnek (vagy legalábbis nagy százaléka). Inkább elviselik ezt a kormányzatot a nettó 50-60 ezres közmunkás bérrel, de akkor is visszakoznak a kapitalizmustól.

Akinek meg nem tetszik, az külföldre kényszerül.
Üdv a fideszes kádárizmusban. Úgy tűnik, sokáig fogjuk nyögni.

Moin Moin 2013.05.20. 22:44:11

@Brendel Mátyás:

Nah, joa': i woas, daß mia etwa' goanz beson'rs' san!:-)

Éjjen a független, demokratikus és lederhosés Chiemgau!!! Virágozzék a Szabad Rottach!!!

...Támadjon fel Jennerwein!!!

zengjen a dalunk fajtárs 2013.05.20. 23:20:16

"Gyurcsány volt az egyetlen magyar miniszterelnök, aki nyíltan beszélt arról, hogy Magyarország és a magyarok problémái alapvetően egy konzekvens modernizációval oldhatók meg"

Ennek érdekében annyit tett, hogy modern izraeli vízágyút és egyéb tömegoszlató eszközöket szerzett be sürgősséggel. Egyébként meg minden maradt a régi kerékvágásban

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.05.20. 23:27:29

Gyurcsánynak esze ágában nem volt bármiféle modernizáció, az a faszi egy hagymázas lázálmok súlya alatt gyötrődő túlmozgásos idióta, egy rossz ripacs, akibe semmiféle politikai készség nem szorult, szimplán egy szemfényvesztő sarlatán, egy másodosztályú varázsló. Egy Rumburák.

Mohamed 2013.05.21. 01:20:18

@Moin Moin:

Azt írod, hogy: "XXI. századi technológia, amelyet az emberiség a szükségletei kielégítésére használ, egyértelműen sokkal jobban működnek (legalábbis) többszáz milliós közegekben, mint néhány- vagy tizenmilliós keretek között. Ezért a „nemzetállami fejlődés” következő – ismétlem: a technológiából következő – szakasza a „multinacionális” állam lesz."

Na már most az az ide vonatkozó kérdés fel sem merül benned hogy egy túl bürokrtizált, korrupt és nehezen mozduló a lélegeztető gépről még le nem választott a saját inkubátorában egyre inkább szovjetúnióvá hízó multikulti Eu ba való erőszakos és kényszerű további betagozódás helyett a saját anyaországi ,ha úgy tetszik a mi etnikumunk születés számát növelnénk drasztikusan ezáltal ki tűzve a több tízmilliós majd száz milliós célt, így a saját népünket olyan méertűre hízlalva hogy ahhoz már sokkal testhez állóbb legye a XXI. századi modernítás?

És erre jó nemzetközi példák is vannak pl. Szaúd-Arábia, Katar, Dubaj ,Malajzia vagy a 2010-ben éppen 128 milliós számot elérő Japán.

hungarisztan 2013.05.21. 01:47:37

@FILTOL:

Szerinted Recsk, 56 stb. (?) modernizáció volt? Vagy esetleg itt most összemosol géppuskát a csasztuskával...

„mindegyik eszménak voltak rajongói”
Rajongói nem az eszméknek voltak, hanem a vélelmezett és/vagy valós előnyszerzésnek. Többnyire más rovására.

Én itt eszme iránti rajongóból talán ha pár tucatnyit láttam, ha csak ennyien éltették volna ezt vagy azt a rendszert, sehova sem jutottak volna.
Opportunista, immorális galád embert, aki adott esetben a nyilasoktól állt az ávóhoz – na, azt látni mindenfele. Ma is.

Ennek azonban semmi köze a modernizációhoz.

nandras01 2013.05.21. 01:49:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: birca, igazán ritka az az eset, hogy egyetértek veled, de most a szívemből szóltál!
ha van magyarországnak kárt okozó politikusa, akkor kossuth az.
és végigmegyek a magyar településeken, és nincs, amelyikben nem található kossuth utca, amelyik leginkább a főutca... ha belegondolok, akkor a jövő az, hogy alig néhány tíz év, és elözönlik az országot az orbán utcák.
egy dolog vigasztal csak.
azt én már nem érem meg.

nandras01 2013.05.21. 01:55:56

@Zuckerbrot:
"Németországot lenyomjuk az idei gazdasági növekedésünkkel"
a nagy szovjetúnió is folyamatosan lenyomta a zusát a gazdasági növekedésben, oszt' meg is lett az eredménye :)

(te magadtól vagy ennyire hülye, vagy tanítják neked?)

hungarisztan 2013.05.21. 01:59:05

@Mohamed:
„a saját inkubátorában egyre inkább szovjetúnióvá hízó multikulti Eu ba való erőszakos és kényszerű további betagozódás”
EU = Szovjetunió?
Tudom, hogy ez most divatos, mert megmondták odafönt is, de ember, mindannyiunk érdekében remélem, hogy csak ironizálsz.

Az arab mintát követő népességrobban(t)ás, mint sikerrecept... hát... mit mondhatnék? Kezdj hozzá, biztos jó hely Szaúd-Arábia (de akár a Dubajban rabszolgaként dolgoztatott import munkaerőt is megkérdezheted, mekkora sikersztori az életük).
Japánban meg nem a népességnövekedés implikálja a jólétet, hanem a jólét a népességnövekedést (megjegyzem, minden normális helyen így megy, pusztán az oktalan hülyék gyártják a gyereket szakmányba, ha egyszer a körülmények nem adottak a felnevelésükhöz – ez esetben a népességszaporulat ugyanis nem jólétet teremt, hanem épp ellenkezőleg: még nagyobb nyomort és kilátástalanságot).

Borzasztóan szeretném azt hinni, hogy csak vicceltél a fönti magasröptű okfejtéssel. De erős félelmeim vannak.

hungarisztan 2013.05.21. 02:08:52

@nandras01: „ha van magyarországnak kárt okozó politikusa, akkor kossuth az.”
Istenem, be szeretném, ha nálánál nagyobb kárt okozó politikust nem találnék!
Kossuth örökségét (ha az övé egyáltalán, ha még létezik egyáltalán, ha a létező ugyanaz, mint amit ő megteremtett – megannyi kérdőjel) eleddig kábé 10millió alkalommal lehetett volna meghaladni, megtagadni, revideálni ésatöbbi, ésatöbbi. Már ha lett volna rá valódi igény.

Megy már megint ez a köldöknéző historizálás, mindjárt jön Trianon meg Mohács, meg persze az obligát kommunista 40 év. Mintha ennek az országnak csak búvalbaszott múltja lenne mindig, jövője sosem. Már azon kívül, hogy merjünk álmodni.

röhögő 2013.05.21. 06:11:01

@Mohamed: "a saját anyaországi ,ha úgy tetszik a mi etnikumunk születés számát növelnénk drasztikusan ezáltal ki tűzve a több tízmilliós majd száz milliós célt, így a saját népünket olyan méertűre hízlalva hogy ahhoz már sokkal testhez állóbb legye a XXI. századi modernítás?"
- Szíriában az átlagéletkor 15 év. Menjél Szíriába, nekünk is jobb lesz!

röhögő 2013.05.21. 06:13:32

@Zuckerbrot: Sok eszed van. Csak a negyedévesben, te eszetlen! És ráadásul előtte volt sokáig GDP csökkenés. Mi a helyzet az államadóssággal?

nandras01 2013.05.21. 06:25:41

@hungarisztan: reagálásod második részével tökéletesen egyetértek.
az elsővel lenne némi vitám...

2013.05.21. 06:28:31

A radikális népességnövelés egyik úttörője Hitler volt. Célként tűzte ki, hogy a terhes anyákat kötelezni kell a 6 hónapos terhességre, hogy minél gyorsabban vállalhassák a következő gyereket. Mohamed szaki sem lehet távol ettől a nagyszerű, a természeti törvényeket zseniálisan térdre kényszerítő ötlettől.

röhögő 2013.05.21. 06:46:30

@Mohamed: A népesség növekedésben a cigányok az élen járnak kishazánkban, gondolom ők a példaképeid. Szellemi színvonalban hasonlítasz is hozzájuk.

HajraFidesz (törölt) 2013.05.21. 06:59:51

Lol, az elso mondat utan abbahagytam - gyurcsanyi fele dicseretbeszed lesz ez.... Szep.

HajraFidesz (törölt) 2013.05.21. 07:01:10

@savanyujóska: uszito jellegu beszed, nehogy gond legyen belole. Persze bloldalon minden belefer - volt mar erre pelda sokszor a tortenelemben. Utoljara 2006-ban.

HajraFidesz (törölt) 2013.05.21. 07:02:48

@Husz_János_Puszita: olvasass toikonyvet pubi. Multikulti meg reg nem volt, amikor nkunk mar allamunk volt. Tudod, Szent Istvannal kezdodott. Neked inkabb azt a cikket kellene olvasgatnod, hogy egyre butabb az emberiseg.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.21. 07:10:28

"A sikertelen emberek és népek szokása, hogy ezért valaki-valami mást hibáztatnak, ahelyett, hogy szembenéznének a valósággal."

egyetértek
az index címlapos blogok, és libbant kommentelőik között jól megfigyelhető a jelenség, ahogy állandóan orbánt hibáztatják nyomorult életükért

nem is viszik semmire

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.21. 07:18:34

@hungarisztan: nyilván nem írtam ide egy hosszú elemzést, de gyorsan összefoglalom...
a nemzetet évtizedek, sőt, évszázadok óta azzal ostorozzák, hogy elmaradott...ráférne egy kis fejlődés...bezzeg a MŰVELT nyugat (jó ez itt ilyen konkréten nem hangzott el) az ilyen ostorozások MÖGÖTT legtöbbször valaki olyan van aki a nemzet ellensége, a nemzetnek rosszat akar (pl. osztrák hatalom, kommunista felforgatók, nácik, kommunistából maoistává lett..majd átöltözve szocialista illetve liberálissá vált szabadpiac hívők)
tehát minden alkalommal amikor KÍVÜLRŐL akartak modernizálni a modernizátorok....mindig szarul jártunk.
erre gondoltam, ezért kérném tisztelettel...hagyjanak már minket békében szépen fejlődgedni magunktól....azért azt a többmint ezer évet elvoltuk a történelemben eddig mindenféle okos modernizátor ELLENÉRE is.

Mészáros Laci 2013.05.21. 07:36:49

A sikeres emberek nem boldogak.

Persze, a sikerre vágyók sem, sőt.

Mészáros Laci 2013.05.21. 07:36:49

A sikeres emberek nem boldogak.

Persze, a sikerre vágyók sem, sőt.

mojszipupi 2013.05.21. 07:58:16

Abból látszik mennyire generált ellenségekkel harcol a fidesz h mind a mai napig egy 5% el nem érő párt vezetőjét tekinti legfőbb ellenségének. Vajon miért?
És akkor a baloldaliak a bérrettegők haha...

savanyujóska 2013.05.21. 08:19:12

@HajraFidesz: "uszito jellegu beszed, "

Az. Merőben elméleti jelleggel úgy gondolom, Orbán bőven megérdemelne egy nyilvános akasztást a Kossuth téren. Rákosi Mátyás óta nem volt politikus, aki ekkora kárt okozott volna az országnak.

"Persze bloldalon minden belefer "

Nagyjából 2010-ig valamiféle konzervatív jobboldaliként határoztam volna meg magamat. Három év után most úgy gondolom, ha a Fidesz a konzervatív, akkor én balliberális vagyok.

"nehogy gond legyen belole"

Kösz az aggódást. A feljelentés már elment?

vladimir964 2013.05.21. 08:34:00

Rendkívül jó cikk, rávilágít Magyarország rákfenéjére. Ehhez kapcsolódóan nézetem szerint kis hazánkban 1848-ban semmiféle előrelépés nem történt, azóta is ugyanúgy feudalizmusban élünk, csak a köntöse változott. Saját példámból is tudom, hogy a változás, a régi rögeszmékkel és beidegződésekkel való - fájdalmas - szakítás nélkül nem lehet előre lépni. Baromi szar és keserű dolog a saját hülyeségeinkkel szembenézni, de enélkül nem megy. Tehát a fejeket kell modernizálni, és ez irgalmatlanul nehéz feladat lesz: a begyöpösödött, ostoba jobbágy gondolkodásból kilökni ezt a lúzerhalmazt. Utána már könnyen megy minden.

Sir Galahad 2013.05.21. 08:34:24

Bocsánat, de 1. a bajok okát külső okokban keresni nem magyar specialitás; szokás ez a világon mindenütt, pláne politikusoktól (lásd pl.: Obama szerint külső ok, a terrorizmus indokolja a szabadságjogok korlátozását Amerikában), 2: attól, hogy valaki úgy gondolja, üldözik, nem föltétlen van üldözési mániája - lehet, hogy tényleg üldözik.

Rive 2013.05.21. 08:37:51

~ stimmel.

Apró gond, hogy modernizálás 'innen' már nem fog menni ~ hasonló kaliberű vagy nagyobb krízis nélkül, mint anno a II. VH - a háborús pusztítás és a korai komcsi rendszer együtt kellett ahhoz, hogy úgy nagyjából felszámolja a most frissiben restaurálni próbált Horty-féle félfeudális sz@rt.

Ami azt illeti úgy nagyjából ok-okozati viszonynak is fel lehet fogni: az a sz@r és aminek megágyazott sz@r meglehetősen szoros 'történelmi szükségszerűség' mentén függ össze, és ideje volna felfogni a sok idült orbánistának, hogy mivel is játszanak.

Akinek még tétje van a dologban (~ negyvenen innen) az nagyon is érzi, és vagy tiplizik, vagy tervezi.

Fejesrob 2013.05.21. 08:46:01

Na ja. Csakis sikertelen emberek gondolhatják, hogy Lauderék, egy másik ország állampolgárai utasították a magyar miniszterelnököt.

Na meg persze azt is csak sikertelen emberek gondolhatják, hogy van cigánybűnözés.

A legsikertelenebbek pedig azt gondolják, hogy a profitjuk egy részét elvesztő külföldi vállalatok az EU-nál lobbiznak, megkenik az EU egyes képviselőit, hogy fellépjenek Mo. ellen, mintegy az EU felől befolyásolják a magyar szavazókat Orbánék megbuktatásában.

mendson 2013.05.21. 08:46:39

Nos blog szerzőjének igazát a "Orbán Viktor majd tesz bele, de csuhajja!" dalocska tökéletesen igazolja. Gyurcsány modernizációs elképzeléseít meg a maszopon kivül a fidesz ellenproagandája furta meg. És ez megint csak a blogírót igazolja. Hatalmas többséget tudott szerezni a fidesz ,és személyesen, Orbán azzal kampányolva , hogy megkiméli az embereket a gondolkodástól és az öngondoskodástól.

kacsa232 2013.05.21. 08:52:22

@savanyujóska: éppen ezér kapott orbán 2/3-os többséget,mert az elmúlt 20 évben a nyugathoz való felzárkózás jegyében tették tacscsra az országot! Ő pedig a keleti nyitást hangoztatta már 2010 előtt is.

Az embereknek elegük van abból,hogy idejönnek a nagy multicégek és mondjuk minimális garantált hasznot rögzítenek a sokéves energetikai szerződésekbe...ez a piacgazdaság,vagyis amit nekünk szánnak a nagy fehér nyugati hittérítőink!

Orbánnak a stílusával és a pitiánér hozzáállásával van a legnagyobb bajom,amivel a talpnyalóit kifizeti(állami hivatalok,trafik stb...)

röhögő 2013.05.21. 08:52:41

@Fejesrob: Nyilván. Ezek a kisemberek gondolják hogy a szemét bankok vetették fel velük a hiteleket. Hogy a szemét Gyurcsány felelős mindenért. Na meg a libsik.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.21. 09:00:50

@wmіkі: igen, és még mindig itt vagyunk...ezek ellenére.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.21. 09:00:57

@röhögő: meg, szemét orbán... az felelős mindenért, és patája is van...

a nyomorultak... :x

kacsa232 2013.05.21. 09:02:14

@Husz_János_Puszita: ez így van szerintem is.
A vesztesek "önigazolása" ez. Sok ilyen embert ismerek, aki elmondja a sanyarú sorsát,hogy "ezért az a hibás,amazért meg az,de persze én is hibás vagyok benne,dehát izé..." és a végén az jön le a mondandójából,hogy 90%-ban kibaszott vele az életben mindenki,és ő csak 10%-ban hibás.

Ez nemzeti szinten az echo tv-ben ölt testet Bayer/Bogár/Boros műsorában,ahhol mindenki hibás,csak mi nem...

Kritizálnak(unk) mindent,de persze a megoldást azt nem tudja senki,csak az a lényeg,hogy velünk kibaszik mindenki.

Régi Péter 2013.05.21. 09:07:13

Nagyon szépen kibontottad, csak az a baj, hogy az éremnek van egy másik oldala is. Tehát, hogy mi, magyarok vagyunk a hibásak mindenért, merthogy elmaradottak vagyunk, különben is Londonban még pizzafutárnak is jobb lenni, mint itt osztályvezetőnek, stb. És akkor elindul a nagy önmarcangolás, hogy itt minden milyen fejletlen, milyen primitív a magyar stb. A te cikkednek is ez a végkicsengése.

Fejesrob 2013.05.21. 09:11:22

@röhögő: Ebből, amit írtam, nem feltétlenül következik ez.

A bankok azért vetethettek fel ilyen hiteleket, mert Gyurcsányék nem szabályozták a bankokat.

Mint Simor elmondta, kaptak figyelmeztetéseket, de nem látták a veszélyt.

A valóságban, pörgött a gazdaság, nekik pedig ez akkor is jól jött, ha tudták, milyen veszélyekkel járhat ez a típusú hitel. Nyilván gondolták, ha gáz lesz, majd akkor megoldják.

Az más tészta, hogy a bankok láttak egy esélyt. Orbánék épp ezt verik le rajtuk, azaz nem hagyják, hogy csak ők tegyék el a lét.

röhögő 2013.05.21. 09:16:00

@Fejesrob: Ez így van. De ebben benne volt a Járai féle magasan tartott alapkamat, meg a devizahiteleket lehetővé tévő 2001-es törvény.

röhögő 2013.05.21. 09:16:42

@wmiki: Figyelj a helyes légzésedre!

MetálFater (törölt) 2013.05.21. 09:19:43

"A valamiben sikertelen emberek és népek szokása, hogy ezért valaki-valami mást hibáztatnak, ahelyett, hogy szembenéznének a valósággal, levonnák annak tanulságait és változtatnának, ha kell, magukon is..."

A Személyes megszólíttatás okán reagálnék.

Már születésemkor hendikeppel indultam, mivel az állam nevelt. Hogy ez mit jelentett a 60-as években, ezt csak azok tudják, akik benne voltak.

Tizenkilenc évesen szó szerint kiraktak az utcára, lakhatás és pénz nélkül.
Ezért nyilván nem is meglepő, hogy a bűn útjára tévedtem.
Az első börtönbüntetést - 11 hónap a Tököli börtönben - fél kiló almáért, 6 db. tojásért, egy műanyag tálért, 4 db. vöröshagymáért, és nyilvánvalóan - a bíró az ítéletben hangsúlyozta is! - a Nevelőotthoni múltamért kaptam.

Már e két nagyobb esemény az életemben megérne egy külön posztot, hogy részletesebben leírjam, hogyan hatott ez mind a gyermek, mind pedig a felnőtté válásom testi-lelki és szellemi fejlődésére.

Nem is részletezném.

Azonban nem jártam jobban később sem.

A nyilvánvalóan személyes okok, valamint Krassó Gyuri bácsi ráhatására a 80-as években politikai bűnöket követtem el, amiért 1983-ban 11 évnyi fegyházra ítéltetett.

És bár 86 nyarán Demszky Gábor Főpolgármester Úr a cellatársam volt néhány napig a Budapesti Fegyház és Börtönben, mégsem lett ebből semmi hasznom, mert nem a Bibó Kollégiumban, hanem - többek között a Budakeszi Béke Nevelőotthonban jártam oskolába.

1994. márciusában szabadultam meg a börtönök világából, és szabadultam meg az addigi múltamtól.

Azonban a baj nem jár egyedül - ahogyan népi tudomány is állítja.

Mikor már rendeződni látszottak körülöttem a dolgok - új város. új életfelfogás, új kapcsolatok, új név - jött az a bizonyos hab a tortára.

Áttétes, III-as stádiumban lévő hasnyálmirigy rákot diagnosztizáltak nálam. aminek a gyógyulási esélye annyi, mint ennek az országnak a felemelkedésre.

Mivel gyakorlatilag emberi roncs lettem alig néhány hónap alatt, az addigi, a korábbiakhoz képest lényegesen jobb minőségben lévő életem ismét semmivé foszlott.

A szeretett asszony elhagyott.
A lakásom és - a munkámhoz szükséges autóm - elvitte a válság és az ebből kiválóan profitáló bank.

Jelenleg egy albérletben élek, és a megmaradt vagyonom, illetve a még megmaradt hitem, és illúzióm élem fel.

Kérdések.

A valósággal szembenézve, milyen alternatívám lehet még azonkívül, hogy néhány hónapom, talán egy évem van hátra?

Miután levonjuk a tanulságot, és rájöttünk:

"Rossz helyre születtél, nem várt rád senki," ebből végül is mi a tanulság?

Nem panaszkodni akartam, és főleg nem sajnáltatni magam, csak és kizárólag a fenti, a szerző által leírt és a hite és meggyőződése szerinti alapigazságokra reagáltam.

Köszönöm.
További szép napot!

Cinkes 2013.05.21. 09:23:41

Ha a magyar a cigányt/zsidót/románt, a jobboldali hívő a baloldalit és fordítva, a politikusok egymást és az EU-t/Amerikát/Zimbabwét hibáztatják akkor most ki a hibás, hogy nem vagyunk képesek az együttélésre, együttműködésre és boldogulásra?

Szelid sunmalac 2013.05.21. 09:26:40

@legeslegujabbkor: Latom ezt mindenhova beszurod. Mika Waltari?

no_successful2 2013.05.21. 09:26:51

"A magyar nép gondolkodásmódjában és a társadalmi struktúrákról alkotott elképzeléseiben hierarchikus, ami azt jelenti, hogy a „fent lévők” hatalma független azok valós teljesítményétől."

Pontosan ezért tudott 2006-ban Gyurcsány választást nyerni.

"A pozíció és a kapcsolatok adják a kompetenciákat, nem pedig a teljesítmény."

Ez nagyon sok esetben nyugaton is így van, talán csak Japán kivétel ilyen szempontból.

"Ez pedig „nem kompatibilis” egy demokratikus társadalom- és intézményberendezkedéssel, így állandó és szükségszerű ellentét áll fenn a „mentalitás” és a „rendszer” között."

Látod, pont ezt éreztem én 2002 és 2010 között.

A bajor példa azért nem jó, mert a Bajorok, azért kulturális szinten, nagyon sok szállal kötődnek az össz német kúltúrkörhöz.
A mi nyelvünk azonban merőben eltér a többi európai nyelvhez képest.
A magyarság, pedig leginkább a demográfiai folyamatok miatt, és a környező országokban gyorsuló asszimiláció eredményeként fog eltűnni.

no_successful2 2013.05.21. 09:35:47

@MetálFater:

"A valósággal szembenézve, milyen alternatívám lehet még azonkívül, hogy néhány hónapom, talán egy évem van hátra? "

Történeted és a magyarság története között sok párhuzam van.
A szerző azt írja, hogy modernizáld magad, és majd minden megoldódik.

A sorok között meg az van, hogy Orbán menjen a p.csába, Gyurcsány meg Bajnai Jöjjön vissza.

hhh. 2013.05.21. 09:41:35

Két dolog nyilvánvaló a bejegyzésből:
1. Írója nem tudja, ki az a Gyurcsány és mit akart
2. Nem járt még bazmegyei zsákfaluban

Modernizáció nem egyenlő multikulti.
A hierarchikusnak mondott szemlélet meg valószínűleg abból fakad,hogy az utóbbi néhány száz évben a vezető réteget nem magyarok képviselték, hanem valamilyen más nemzetiség (és a velük kollaborálók), a megszálló katonai erő támogatásával. (1849, 1945, 1956)
A hierarchia tehát azt jelentette, hogy ha pofáztál, megjegyzésed vagy javaslatod volt, könnyen börtönben vagy akasztófán találtad magadat.
A nagyrészt idegen származású (multikulti?) vezetés miatt van az is, hogy a magyar nép nem teljes mértékben érzi magát felelősnek a jelenlegi helyzetéért.
A már említett idegen megszállás, és az ötvenes évek óta tartó folyamatos modernizációs törekvések miatt szerintem joggal.

savanyujóska 2013.05.21. 09:58:59

@kacsa232: "éppen ezér kapott orbán 2/3-os többséget,mert az elmúlt 20 évben a nyugathoz való felzárkózás jegyében tették tacscsra az országot!"

Nem vitatom.

" Ő pedig a keleti nyitást hangoztatta már 2010 előtt is."

A keleti nyitással önmagában nem volna bajom, csupán csak annyi, hogy Orbánék terminológiájában ez egyben nyugati zárást is jelent, és hogy Kelet alatt még véletlenül sem Japánt, Dél-Koreát, vagy Tajvant értik, hanem Azerbajzsánt, Kirgizisztánt, meg Iránt.

"Az embereknek elegük van abból,hogy idejönnek a nagy multicégek és mondjuk minimális garantált hasznot rögzítenek a sokéves energetikai szerződésekbe...ez a piacgazdaság,vagyis amit nekünk szánnak a nagy fehér nyugati hittérítőink!"

Mégis mit gondoltál, miért jöttek ide? Hogy nekünk segítsenek? Ezek nem karitatív szervezetek, ahogy azt sokan gondolták a rendszerváltás körül. A működésük feltételeit az államnak kellett volna szabályoznia, ehelyett az állam, a megfelelő embereknek és a megfelelő pártkasszáknak juttatott megfelelő adományokért cserébe monopóliumokat adott nekik. Most sincs szó a monopóliumok megszüntetéséről, és arról, hogy ezentúl a piaci verseny szabályozza majd az árakat, hanem egyszerűen csak baráti kezekbe akarják juttatni ezeket a monopóliumokat.

WLaci 2013.05.21. 10:08:20

Kiváló helyzetértékelés! Sajnos nem vagyok optimista a megmaradást illetően. Ma már egyszerűen kedvezőbb elmenni, mint itt vesződni a magyar ugaron a sok idiótával, tehát aki innovatív, az el is fog menni.

deruyter 2013.05.21. 10:12:39

Nem tudom pontosan mit ért a szerző modernizálás alatt, de a cikknek nem is ezzel a részével foglalkoznék. 1. Gyurcsányt heroizálni finoman szólva is csúsztatás.
2. Abban teljesen egyetértek, hogy tévúton jár az ország. Lépten nyomon szembejön a múltba révedő, ellenségképet kereső, mást hibáztató gondolkodásmód. És ilyen szempontból a 2. Orbán kormány rosszabb még az 1.-nél is. Akkor is azt éreztem, hogy az emberek negatív indulataira apellál, félelemre, lustaságra, felelős keresésére. Ha a fidesz kormányon van, mindig árokásást folytat, indulatokat gerjeszt. Ezt utáltam legjobban már az előző kormányzásuk idején, de most tökélyre fejlesztették.
Értem én, hogy volt az emberekben egy feszültség és harag, a szoclib kormányzás miatt, ezt kell is kezelni, meg kell hozni néhány döntést, hogy az emberek igazságérzete megkapja amit megérdemel. De ez nem lehet egy kormányzás vezérfonala.

kacsa232 2013.05.21. 10:14:18

@savanyujóska: persze,ezt nem vitatom. Most annyi lesz a különbség,hogy nem német vagy francia kezében lesz a monopólium,hanem a magyar hűbéres kezében,aki persze kidobja a megfelelő részt a haszonból a megfelelő helyekre.

Csak azt akartam éreztetni,hogy nem nagyon lehet szembrehányást tenni a magyar választóknak azért,amiért nem erőszakolja ki a nyugati modernizációt,hiszen az egyszerű emberek csak azt látták az elmúlt 2 évtizedben,hogy nyugatról is csak a hiénák jönnek a modernizáció jegyében és a 2-3 eurós nettó órabéres szalagmunka.

Ilyen értelemben a kutyát sem érdekli,hogy orbán hogyan osztja újra a lapokat,hiszen láthattuk már hosszú éveken át,hogy milyen a másik lehetőség...

deruyter 2013.05.21. 10:23:30

@vladimir964: Hát igen, de oda kellene figyelni a fiatalokra, mert pl. a jobbik a marha pozitív energiáival már le is csapott az egyetemistákra, lásd. ELTE

savanyujóska 2013.05.21. 12:26:12

@kacsa232:
Hát igen, a tragédia az, hogy a Fidesz nevű szarkupaccal szemben csak az MSZP nevű szarkupac van reális alternatívaként. Abban viszont, hogy az ország 20 év alatt nem volt képes ezek mellé egy harmadik lehetőséget is kitermelni önmagából, abban azért a magyar választók is vétkesek valamennyire.

kacsa232 2013.05.21. 16:29:08

@savanyujóska: persze. Az emberek nagy része csak pillanatokban gondolkodik,ha 19 ezret adnak neki vagy 13.havi nyugdíjat,akkor arra szavaz,ha a rezsijét csökkentik,akkor meg majd a másik irányba.

Akik tehetnének ellene,mert meg van bennük a szándék vagy van víziójuk a jövőről,azok pedig megunják ezt,és lelépnek előbb-utóbb,ha tehetik.

legeslegujabbkor 2013.05.21. 18:32:28

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Még nem idéztem sehol, valakivel keversz. Az eredete:
"2002. április 22-én, a francia elnökválasztás első fordulójában az alacsony választói részvételnek és Lionel Jospin szocialista jelölt csúfos szereplésének köszönhetően a május 5-i második fordulóra két jelölt maradt a ringben: a második elnöki ciklusára pályázó Jacques Chirac (a szavazatok 19,88 százalékával) és a szélsőjobboldali Jean-Marie Le Pen (16,86 százalék).
A következő két hét Franciaországban a pánik, a folyamatos, több százezres utcai demonstrációk, az egyéni és kollektív tiltakozások, felszólítások, de mindenekelőtt a győzködések jegyében telt.
jelszavak, amelyek Franciaországban közismerten nagy bőségben és szellemességben teremnek. "Első, második, harmadik generáció: mindannyian bevándorlók gyerekei vagyunk - Premiére, deuxiéme, troisiéme génération, nous sommes tous des enfants d'immigrés"; "A távolmaradás a hülyék csapdája - Abstention, piége a cons"; "F mint fasiszta, N mint náci - F comme fasciste, N comme Nazi" (a Front National kezdőbetűiből); és a legszebb: "Krisztusod zsidó, demokráciád görög, a számaid arabok, az írásod latin, a szomszédodnak meg azt veted a szemére, hogy bevándorló! - Ton Christ est juif, ta démocratie est grecque, tes chiffres sont arabes, ton écriture est latine, et tu reproches a ton voisin d'etre étranger!"
süti beállítások módosítása