2012.09.07. 14:27 Szerző: Đđ

A bunkólobbi

Orbánok.jpg

"Quod non fecerunt barbari, fecerunt Barberini.

(„Amit a barbárok nem tettek meg, megtette Barberini.”)

Gúnyvers VIII. Orbán pápáról (eredeti nevén: Maffeo Barberini), amikor az a Szent Péter bazilika bronzbaldachinjához leszedette és beolvasztatta a római Pantheon kupolájának ókori bronzdíszeit – 1623-’34 között

 

Megszűnik a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal, leánykori nevén az Országos Műemlékvédelmi Hivatal. Hírek szerint erről döntött a kormány kedden... (Ld. erről: http://index.hu/belfold/2012/09/06/megszunik_a_kulturalis_oroksegvedelmi_hivatal/)

Igen, az a kormány, amely pedig minden második szavával a magyar kultúrára, a magyar örökségre és e kettő megóvásának szükségességére hivatkozik. Ám úgy látszik, ez a szándék csak addig ér, amíg nem ütközik bizonyos érdekkörök földgyaluiba, vagy éppen ingatlanfejlesztési elképzeléseibe.

A közelmúltig e hivatal (és elődei) feladata volt a műemlékek, az épített örökség védelme. Engedélyező és ellenőrző hatóságként járt el, mondhatni: „élet-halál ura” volt egy-egy, műemlékhez, vagy régészeti lelőhelyhez kötődő ügylet során. Ez volt a helyzet évtizedek óta, szinte változatlanul – aztán jött két éve az Orbán-kormány és elkezdődött a hivatal és jogköre „eróziója”. A műemléki felügyelők átkerültek a hivataltól a kormányhivatalokhoz, majd odalett a hivatal és a kormányhivatalok mellett működő ún. Kulturális Örökségvédelmi Irodák építéshatósági jogköre és onnantól már csupán egy szakhatóság voltak a sok közül a teljes építés-engedélyezési ügymenetben. (Ez azért jelentős változás a korábbihoz képest, mert míg korábban maga a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal adta – vagy, ha úgy találta megalapozottnak, nem adta – ki az építési engedélyt minden, a kompetenciájába tartozó projekttel kapcsolatban, addig mint „egy hatóság a sok közül”, immár megkerülhetővé és negligálhatóvá vált az állásfoglalása...)

...Mielőtt tovább mennénk, elmondom, hogy nekem, személy szerint sok bajom volt a „műemlékesekkel” (ahogy akár a hivatalt, akár annak munkatársait a szakmában nevezni szokás). Vaskalapos, olykor életidegen, „retrográd” hajlamú társaság voltak, nem ritkán... Úgy tekintettek (többségében) a műemlékekre, de a műemlékek környezetére is, hogy onnan szívük szerint kitiltották volna az idő folyását. Ahogy a haldokló őskonzervatív Baradlay Kázmér mondta Jókai A kőszívű ember fiai c. regényében: „A föld ne mozogjon, hanem álljon. S ha az egész föld előremegy is, ez a darab föld, ami a mienk, ne menjen vele”, mivel „Álmodozó rajongók tűzbe viszik a gyémántot, s nem tudják, hogy az ott satnya elemeire fog feloszlani, s soha vissza nem jegecül.

Hát igen: aki XX-XXI. századi kézzel és szemlélettel akart építészként hozzányúlni a magyar épített örökséghez, az hosszú, kemény és néha kilátástalan harcra készülhetett fel ezzel a hivatallal – és én most mégis azt mondom, hogy a magyar kultúra elleni gátlástalan merénylet volt ezt a hivatalt elsorvasztani, megszüntetni!

Hogy miért? Nos, azért, mert sajnos Magyarországon hiányzik az a polgári „jó gazda” szemlélet és tudatosság, amely a saját szűkebb vagy tágabb környezete épített és történeti örökségére úgy gondol, hogy ha az a gondatlan, vagy netán bűnös kezek és kezelők miatt „satnya elemeire fog feloszlani”, akkor „soha vissza nem jegecül”: odavész és vele a magyar polgárok és az itt élt korábbi emberek öröksége. Ez a fajta – és mondom: nálunk hiányzó – szemléletmód éppen úgy tekint egy barokk-kori városi házra, mintha az a saját atyai öröksége lenne. Mert ez a szemléletmód nem csak anyagi, hanem szellemi, kulturális értékekben is méri a „vagyont”. És ez a szemléletmód – ha általános egy társadalomban, egy közösségben – akkor mindenféle hivatalok nélkül is megakadályozza a kulturális értékek eltékozlását, magának a kultúrának a szegényítését. Egy olyan országban, ahol ez a szemléletmód általános, aligha lehet egy város polgármestere valaki, aki nem osztozik e személetmódban – nálunk viszont ez nem szempont a választásnál. Ha véletlenül kulturális értékekben is gondolkodó ember tölti be a posztot, az szerencse – de ha nem, hát nem: simán lehet valaki bunkóként is városatya!

...És ez a „bunkólobbi” most elérte, hogy gyakorlatilag ne legyen semmi akadálya annak, hogy a rájuk bízott kulturális vagyont „saját céljaikra fordítsák”. Velük szemben pedig nem áll egy általános kultúrapárti közmentalitás. Sajnos a magyarok többsége csak a mában él és úgy gondolja: nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy évszázadokkal-évezredekkel ezelőtti „kacatokkal” foglalkozzon, azok védelmében kiálljon.  Ez az „itt és most” kultúrája: ami volt, elmúlt, ami lesz, az meg majdcsak lesz valahogy! Kit érdekel így egy, az életünket könnyebbé tévő autópálya nyomvonalába eső, legtöbbünknek teljesen ismeretlen nép több ezer éves településnyoma, amely ráadásul laikusoknak csak pár folt a talajon? Kit érdekel az, hogy ha egy város elad egy régi épületet, vagy éppen engedélyt ad annak átalakítására, akkor az új tulaj vajon értő kézzel nyúl-e hozzá, vagy szétcseszi, mert „úgy occsóbba van”?

Olyan sokat szoktunk beszélni a magyar kultúráról és arról, hogy értékeinkből mennyi ment veszendőbe „a magyar nép zivataros századaiban”. És akkor jön – mert jöhet – néhány önérdekű alak és kilobbizza a „nemzeti ügyek kormányánál” azt, hogy szűnjön meg az egyetlen akadály, amely eddig mohóságuk és akarnokságuk útjában állt. Ha mást nem is tudnánk jelen kormányunk álságosságáról, az már elég lenne ahhoz, hogy elgondolkozzunk: kik is vezetik ezt az országot és vajon merre? Milyen emberek ők, akik tízmilliárdokat adnak „látványsportokra”, de hagyják elpusztítani azt – persze jó pénzért! – amitől látható és kézzelfogható a magyar múlt.

...Aktualizálva a bevezetőben idézett, VIII. Orbánra vonatkozó mondást: „Amit a komcsik sem tettek meg, megtette azt Orbán.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr634761342

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Láttad már Orbán grimaszolós videóját? 2012.09.07. 20:39:15

Pontosan olyan fejet vág, mintha ki akarná nyalni Jókai Anna írónő punciját a Magyar Érdemrend Nagykeresztjének átadása után. Mielőtt fikázni kezdenéd a posztot, gondolj bele: milyen arckifejezéssel szokták végigcsinálni a résztvevők az ehhez hasonló d...

Trackback: Köszönjük, Orbán, elég a kommunikációs trükkökből, a forradalmi hevületből és a barokkos túlzásokból! 2012.09.07. 20:15:43

Élni akarjuk az életünket, jókedvvel, bőségben, és annak, hogy ezt megtehessük, jelen pillanatban te és a slepped vagytok a legnagyobb akadálya. * Nézd meg, már megint mit csináltál! * Úgy tűnik, hazudtál, és két órán belül rajtakaptak! Már megint rajt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 18:35:38

Vélhetőleg a döntéshozók gazdasági érdekeit veszélyeztette ez a komcsi csökevény hivatal...

komplikato 2012.09.07. 18:40:01

"Igen, az a kormány, amely pedig minden második szavával a magyar kultúrára, a magyar örökségre és e kettő megóvásának szükségességére hivatkozik."

Az a bizonyos kormány, aki a múzeumok fenntartását önkormányzati kézbe adja, amivel kapásból a múzeumok fele megy csődbe azonnal? Ezeknek kultúra? Azt sem tudják eszik vagy isszák. :(

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.09.07. 18:43:07

Progresszííííív blog? Na, ezen már csak kuncogni tudok. :-))
Destruktív, Géza!

Matróz Kommandó 2012.09.07. 18:49:36

A szakma csak Kulturális Ökörségvédelmi Hivatalnak hívta ezt a sóhivatalt.
A másik zseniális húzása ennek a sóhivatalnak: X falu határában egy majd tövig lepusztult várrom. Falu népe összegyűlik: nosza építsük fel a várat úgy, ahogy állt, mielőtt a fránya labancok felrobbantották. Megvan még a kőbánya, technológia (kézimunka) lelkesedés. Csinálnak alapítványt, nyernek pályáztokat, történészeket, előkotorják a terveket stb. Persze mindenben feltüntetve, mi az eredeti és mi az utánaépítés. Tanítani kellene a civil összefogást, erre jön a balfsz sóhivatal és közli, nemá! Majd ő megmondja mit lehet (semmit) mennyiért (sokért) és főleg azt ki végezheti el a munkát (haver).
Baszki aki ezekért sír-ri az menjen sóbányába dolgozni.

Matróz Kommandó 2012.09.07. 18:53:35

Bocs összekeveredtek a "zseniális húzások".
Szőke Tisza gőzös története: amig menthető lett volna, addig csak keresztbe tettek, most amikor már az enyészeté, közölték nem is fontos.

zsírvezér 2012.09.07. 18:56:28

Azért ne kenjük rá ezt semmilyen politikai rétegre...Az emberek a honpolgárok szarnak az örökségvédelemre...
Még valami: Egy katonazenekar karmestere válaszolta, mikor azt kérdezték tőle; hogy szállt szembe a náci háborús törekvésekkel:
- Lassabban vezényeltem a Himnuszt a vasútállomáson, hogy késsenek a frontra induló vonatok.
Hogy jön ez ide? Külön vonattal, hogy stílusos legyek, de egyébként meg úgy, hogy ez a gesztus tekinthető az átlagos magyar civil kurázsi az ellenállás mindenkori maximumának is; Szóval lehet rinyálni, de attól csak az derül ki, hogy a "Himnuszát" minden magyar eldirigálja, na bumm egy egy ember ezt adagio-ban teszi.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.07. 18:59:10

Én épitészként rengeteg ősz hajszálat köszönhetnek a KÖH-nek, meglehetősen sokszor a pokolba kivántam őket.
Viszont ezt a beszántás-sóval behintés a ló túlsó oldala...

Átvette az önkormányzat a hatásköröket tőlük július 1.-vel, és az utód bakker két hónapja nem tudja eldönteni egy anyagról, hogy engedélyköteles-e vagy nem.
Ahhoz hogy eldöntse, nekem a komplett anyagot meg kellett csinálni. Viszont ha nem engedélyköteles, akkor nem kapok érte pénzt, hiszen a tervezési szerződés szerint akkor jön lóvé, ha van épitési engedély.

Matróz Kommandó 2012.09.07. 19:08:19

@Kőmíves Kelemen: mikor közöltük velük, az egyébként hasznosíthatatlan épületre, hogy az általuk előirt felújítást nem tudjuk elvégezni, mert nincs rá annyi pénzünk, ha meg nem csinálunk semmit össze fog dőlni. Azt válaszolták nem baj, a legszebb műemlék a rom!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.09.07. 19:12:04

@Matróz Kommandó:
Nálunk volt olyan, hogy megcsináltuk a kiviteli terveket + restaurátori mintákat, mindegyikre ráirták hogy oké, majd amikor meg lett úgy csinálva, akkor az aláirása ellenére azt mondta, hogy mégsem jó, csináljuk meg másképpen.
A külföldi beruházó meg pislogott, hogy miafasz?

(nekem volt olyan munkám, amit azért nem vállaltam, mert a KÖH volt az illetékes hatóság. Nem lehet annyi pénzt kérni a tervezésért, hogy megérje...)

2012.09.07. 19:15:34

gusztustalan, penetráns társaság volt, nem bánkódom értük, de azért mégiscsak szükség lenne egy ilyen hivatalra, valamilyen újraértelmezett feladatkörrel
azt hiszem a fürdővízzel a gyerek is klasszikus esete ez

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.09.07. 19:26:09

sírni kell, mit sírni, magunkat földhöz verve hisztérikusan sírva rinyálni és mindenért azt a kurva fideszt okolni és minden szarunkat, bármit rájuk kenni

komplikato 2012.09.07. 19:29:23

@Somló November: Ja, hogy mindenki hülye és nem az általuk kinyírt hivatal a gond, sem a múzeumok kinyírása nem az ő saruk, hanem a nagynénikémé? :D

Matróz Kommandó 2012.09.07. 19:34:49

Faluban két templom, evngelikus meg katolikus, az egyiken van/volt eresz, amásikon nem (a katkóknk több pénzuk volt már akkor is :). Az evangélikus templom fala persze vizesedik mint a veszedelem, modjuk kéne rá eresz. Válasz nem lehet, mert akkor ez nem volt szokás. Mondjuk tévedés, mert a két utcával arréb ugyanakkor épült templomon meg volt. Válasz nincs, falak áznak.

Đđ 2012.09.07. 19:42:34

Te, ha rosszul működik a fék a kocsidban és állandóan "befog", akkor te kiszereled és eldobod a francba - vagy elmész vele a szerelőhöz és megcsináltatod?

laci0011 2012.09.07. 19:45:15

@Kara kán: Genetikailag alattvaló...simicska üdvözöl.

ROZ 2012.09.07. 19:50:06

@Somló November:

Miért, szerinted ki szüntette meg az Örökségvédelmi Hivatalt? Talán az IMF?:-)

És persze azért is az IMF lesz a felelős, ha mostantól kézen-közön kerülnek suttyomban "átalakításra" a műemlékeink, ugye?

Unionist (törölt) 2012.09.07. 19:50:59

a probléma, hogy magyarországon nincsenek kulturális önkormányzatok. régió, régió, régió. a műemlékvédelelnek tipikusan regionálissá kellene válnia. budapesten majd megmondja egy nyúlott pulóveres szemüveges levéltári főokos, hogy a templomra nem kell esőcsatorna. mert olvasta egy könyvben.
erre (és általában a kulturális ügyekre) a válasz az, hogy ezt a dolgot a központi kormányzattól kicsit közelebb visszük. az önkormányzat túl közel van. mert akkor az lenne, hogy jóska a faluba, majd tudja, hogy mi kell oda. és van ismerőse a tüzépnél. a települési önkormányzat túl közel van. az országgyűlés hivatala túl távol.

német-osztrák-svájci mintára szervezett tartományi parlament, tartományi kormány tökéletes lenne. a régiót éppenséggel lehetne vétózni ha valamilyen a világörökség részét is képző az egész ország érdeklődését felkeltő nemzeti jelképet vagy műtárgyat akarnak átalakítani.

Unionist (törölt) 2012.09.07. 19:57:18

@Somló November:
ezt a fidesz szüntette meg. gondolom volt valami haver, aki épített volna valamit. nem engedte a hivatal. és most felszámolják. tipikus komcsi tempó. csak hazafias mázzal leöntve. hazafias népfront.

Matróz Kommandó 2012.09.07. 20:05:16

@Đđ: Látom nem érted, megmagyarázom:
Van egy tök jó régi verdád, mindenkinek tetszik, de szar a fék így nem tudod haználni. Eredeti már nincs, van utángyártott, de azt nem engedi a szemüveges pulóveres hatósági. Mondod eredeti már nincs, így a kocsi használhatatlan. Sebaj mondja a szemüveges pulloveres, lehet hogy nem lehet használni. de az legalább eredeti!

Mr. Acid 2012.09.07. 20:08:35

@Matróz Kommandó: Azt mondanám, hogy az egésszel nincs semmi baj, mert én is gyakran találkoztam a KÖH orbitális hülyeségeivel, de az igazi probléma az az, hogy most (megint) le fognak állni az engedélyezési eljárások, határozathozatalok, mert fél évig senki nem fogja tudni, hogy ki az illetékes. Szerintem nagy hiba volt ezt a lépést így meglépni.

Đđ 2012.09.07. 20:17:38

@Matróz Kommandó:

A te hasonlatod arra vonatkozott, hogy miképpen működött eddig a hatóság - az enyém meg arra, hogy miképpen kellett volna átalakítani annak működését.

A poszt nem a régi hatóság működését "sírta vissza" (mert az szar volt, belterjes, olykor korrupt, stb., ahogy a posztban is írtam), hanem arról szólt, hogy - tekintettel a magyar társadalom értékfelfogására - szükség van/lenne egy jól működő kulturális értékvédelmi mechanizmusra s semmiképp sem az jelenti a jó sáfárkodást épített és régészeti örökségünkkel, hogy gyakorlatilag rászabadítjuk erre a területre a szabadrablást. (Ld. erről ezt is: index.hu/belfold/2012/09/07/l._simon_laszlo_nem_szunik_meg_az_oroksegvedelmi_hivatal_feladatkore/ - különösen az utolsó bekezdést!)

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.09.07. 20:20:44

"Sajnos a magyarok többsége csak a mában él és úgy gondolja: nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy évszázadokkal-évezredekkel ezelőtti „kacatokkal” foglalkozzon, azok védelmében kiálljon."

Frászt. A magyaroknak máig a nagykörút és a klasszicizmus az etalon, utálnak minden újat. (A nagyon különleges hópelyhecskék továbbá szeretik a szecessziót is.) Ha rajtuk múlna, visszadugnánk a fejünket a múltba, mert azt már ismerik - tanulták töriből.

De tényleg nem állnak ki a véleményük mellett.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.09.07. 20:22:29

Amúgy de jó, hogy idézted a kőszívűt. Én jótékonyan elfelejtettem, de mostmár kezdem érteni, mit tesz az emberrel, ha fiatalon ilyen igazságnak látszó ("cáfolhatatlan", mert irracionális) tárgyakkal tömik a fejét.

harpagon 2012.09.07. 20:32:08

@Matróz Kommandó:
Látom nem érted, megmagyarázom.
Van egy tök jó régi verdád, mindenkinek tetszik, de szar a fék így nem tudod használni. Igazából muzeális értékű, minden eredeti alkatrész aranyárban van hozzá, és csak két faluszéli mester ért hozzá, hogy kell valóban helyrehozni. Az utángyártott szar alkatrészek ócsón kaphatók a gagyi piacon, és Józsi haverod simán berakja délután. Nem ügy. Aztán a kardánt, a kereket, a lámpát....Mondod eredeti, muzeális, és nagyot nézel,mert csak Suzuki árban tudod eladni. Suzukinak drága és szar, de már nem muzeális. Sebaj mondod, ez így már semmit se ér, és elmész egy új kocsiért. Ezt meg kivágod, mert értéktelenné tetted. Pedig lehet, hogy a szakállas pulóveresre kellett volna hallgatnod.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.07. 20:33:16

Asszem, akkor mostmár semmi akadálya, hogy eladják a Szabadság-hidat bontott vasként,
a Citadellából focistadion legyen,
a Várból meg fidesz-velneszközpont.

ROZ 2012.09.07. 20:37:26

@Dr. simonmondja.:

Á, dehogy: focistadion az óbudai Amfiteátrumból lesz, csak előbb kiássák a fődbű és átalviszik Felcsútra!:-)

regress 2012.09.07. 20:48:29

@Kara kán: te csak kecskét baszni tudsz,köcsög jurtaszökevény

hamisnero 2012.09.07. 21:00:49

Valahol Valamilyen ugrásra kész buldózerek várnak Valamiért, hogy nekimenjenek Valaminek, ami Valakinek az útjában áll, ezért Valaki beszélt Valahol Valamit Azzal, aki barátja Neki. Ő gondolta Amazok nem kellenek, mert bajt okoznak Emezeknek, és ezért azt mondja Nekünk, Mi nem szeretjük, ha Bennünket Amazok basztatnak, mert akkor Emezek bajba jutnak, és a Mi forradalmunk szekere AzIlyenek kátyújába jut.
...nem bánom, ha bedől egy hivatal, de a kérdés már dikasztériumok óta nem az, hogy van-e, vagy nincs hivatal, hanem van-e olyan állami feladat, amit hatósági eszközökkel kell véghezvinni, ez megvalósítható-e a jelenlegi állami feladatkiosztásban, és ha nem, akkor hogy helyezzük el az új hatóságot az állam szervezetrendszerébe. kérdés tehát, hogy a kulturális örökségünk védelmére szükség van-e, ez egy állami funkció-e, és ezt milyen jogosítvánnyal, milyen felkészültséggel kinek kell ellátni. Válasz: igen, igen, most már nem tudjuk, nem tudjuk, bárkinek. szóval hivatal már nincs, de a funkció gazdátlannak tűnik, vagy legalább is csak mondva csinált gazdája van.

Mohamed 2012.09.07. 21:30:00

Na ezt kurvára nem kellet volna
Bármennyre is nehezen lehetett velük kijönni ezt nem kellett volna a csutiparasztnak meglépnie
Na ennyit arról hogy a zsidesz "nemzeti" párt

kalandfereg 2012.09.07. 21:52:36

Tipikus magyar történet: van egy rosszul felépített, rosszul működő hivatal. Aztán ezt a hivatalt megjavítás, átszervezés helyett egy jól irányzott mozdulattal eltörlik a föld színéről, amitől még rosszabb lesz minden.
Ott volt pl. a Nemzeti Színház is: ment a balfaszkodás már évtizedek óta, aztán Orbán V. megunta a tökölést és megvalósították Európa legizléstelenebb középületét.
De még egy csomó ilyen van, hogy a bürokratikus ügymenet helyett jön OV a provinciális, gagyi világával és elképzeléseivel, és HATÉKONYAN INTÉZKEDIK!
Sajnos azonban a bürokratikus ügymenetnek eredetileg az lenne a haszna, hogy az OV-hoz hasonló eccerű, de nagy önbizalmú emberek túlburjánzó érdekérvényesítési képességének gátat szabjon.

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.07. 21:54:52

@ROZ:

Ott szerepel a követeléseik között, közvetlenül Safarov átadása után.

embb 2012.09.07. 21:57:29

@Somló November: Ja, Gyurcsany a hibas meg az emuutnyocev.

várbástya 2012.09.07. 22:01:06

Ez után ki fogja megvédeni múltunk emlékeit, ha az 1590-ben épült várbástya helyére -büntetlenül ki lehet dózerolni a falakat és- mélygarázst lehet építeni a helyére.
Ehhez egy Olimpiai bajnok törvény módosítási javaslata kellett.Érdekeit
sértette az Örökségvédelmi Hivatal.A Mammon nagy úr!

Battlestar Galactica 2012.09.07. 22:29:11

Csak egy szó jut eszembe erről az ámokfutásról, amit ez a csürhe csinál.

GYALÁZAT!

Mikor mossuk már le?

Commandante Jayasuriya 2012.09.07. 22:29:37

@A fidesz a betegek kiirtására készül:

Annyira komcsi hivatal volt, hogy az első fidesz kormány hozta létre. Vezetői mindig a párt holdudvarából kerültek ki,
ahogyan a műemlékvédelemmel foglalkozó ÁMRK, és a témában kompetens más állami sóhivatalok vezetői is.

mese1 2012.09.07. 23:01:23

@Commandante Jayasuriya: Teljes tévedésben vagy. A műemlék hivatal már a kommunizmus idején is létezett, mára pedig maffiává vált, megrendelést csak az ő embereik kaphatnak, hanem mindenütt keresztbe tesznek, valaki azt írta sóhivatal, hát az, így nincs rájuk szükség, uniós pénzek sokaságát buktunk el miattuk.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2012.09.08. 00:04:33

de hát magyarország egy élő múzeum, társadalmilag, építészetileg évszázados élő örökség konzerválódott mindenhol, a többezeréves vallási kőzeggel, nehogymár most kezdjünk el modernizálni! igen, a múlt konzerválására kell költenünk, ne "modernizáljunk", meg mittudomén, kéremszépen! ha modern, európai környezetben akarok élni, akkor arra számos modern hely van nyugateurópában, de mi nem azért szeretjük magyarországot, mert modern, hanem pont azért mert törzsökös, régi, feudális, becsökösödött társadalom! nem kell nekünk sem modern világ, amit nem is értünk, sem felhőkarcolók! műemlékek, turul, szent istván szobrokat minden sarokra, törzsökös bőröket szárítani a kunigunda téren a pamlagon, álmos vezér lángoló csontváza előtt tisztelegj, bunkósbotot lábhoz, emelj, indulj magyar, a cél ázsia!

f_o_x 2012.09.08. 01:41:19

nincs ezzel semmi baj hogy megszunt.rengeteg kulfoldi befekteto látta túl rizikósnak építeni bármilyen gyárat ide.senki nem akar milliókat fizetni csak mert az építkezésen egy megkovult kutyaszarra bukkantak amire azt mondják hogy ez bizony magyar torténelem...szóval inkább ment a befekteto más kelet európai országba.
persze ezután is fog mert magyarisztán egy bebukott lószar.

M_R 2012.09.08. 06:11:47

@f_o_x: Le kell xarni a történelmet... az a múlt.

Romániában pl. ha gazdaság úgy kívánta úgy dózeroltak le hülye secuiesc falvakat ahogy kell...

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.09.08. 07:39:18

@mese1: Rendben, akkor keríts elő egy linket hogy a fidesz ellenzékből ezt szóvátette. Akkor lesz hiteles amit most csinának. Csak az hiteles részükről amit csinálnak, amit már ellenzékből is javasoltak.

Commandante Jayasuriya 2012.09.08. 08:15:37

@mese1:

Laikusokkal nem vitatkozom!
Olyanokkal meg pláne nem, akik hallomásokra, és buta pletykákra hivatkoznak konkrét érvek helyett. Csakis a te okulásodra, -talán tanulsz belőle valamit-, írom a következő letagadhatatlan tényeket!

Az igaz, hogy korábban létezett Műemlékvédelmi Hivatal, de azt a ma is megszokott módszertan szerint egy tollvonással megszüntették!
Helyébe az első orbán-kormány idején, pontosan 2001 október 18-án létrehozták az új hatóságot, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalt, mely a kulturális örökség védelméről szóló 2001 évi LXIV. törvény 93.§ (1) bekezdés b/ pontja alapján a Kötv-ben meghatározott kulturális örökségvédelemmel kapcsolatos feladatokat alaptevékenységként látja el.
Tessenek figyelni a dátumok egybeesésére!
Magát az örökségvédelmi törvényt, melynek végrehajtására alapították az új hivatalt, úgyszintén az a kormány hozta létre, amelyiknek az utódja megszünteti azt. A hivatal első, és utolsó vezetőjéről, Cselovszki Zoltánról nem nagyon lehet azt állítani, hogy komcsi, hiszen feleségével együtt megbízható "fekete öves" fidesznyik. Az őt 2002-ben posztján felváltó Varga Kálmánt sem nagyon lehet mással vádolni, mint azzal, hogy elkötelezett híve a fertődi Esterházy - kastély régi pompájához méltó helyreállításának.
A fülkeforradalom felfalta saját gyermekeit, ami nem gond, legyen az ő egyéni problémájuk. Majd lesz helyük itt-ott néhány újonnan gründolt állami vállalatban, vagy a Szerencsejáték Zrt-nél. Az már viszont nagy baj, hogy az eddig bőszen acsarkodó, nemzeti színekbe öltözött sitnyikek visszafordíthatatlan károkat okoznak a magyarság kulturális örökségében!

Erre csak nem lehet azt mondani, hogy ugye-ugye, már megint miket művelnek ezek a piszok komcsik...

Punxsutawney Mormota 2012.09.08. 08:17:58

Rám igazán nem mondható, hogy Fidesz- vagy kormánypárti lennék és ha lehetőségem volna rá, akkor a Szíjjártó-Orbán-Lázár triumvirátust magammal rántanám Drégelyvár faláról. DE! A KÖH egy túlburjánzó, a saját fontosságát bőven túllihegő elmebeteg maradi hülyék gyülekezete, akik a lóvontatású villamost állítanák vissza, ha rajtuk múlna. Természetesen nem kellene őket eltörölni, csak mondjuk a hatáskörüket korlátozni, hogy ne tudjanak beleköpni abba, hogy ha az ember kilincset akar cserélni egy műemléki házban lévő lakásának az ajtaján.

sóhajó 2012.09.08. 08:42:46

@Kara kán: azt sem tudod mit jelent az, hogy "progresszív"...

Đđ 2012.09.08. 09:00:44

@Kara kán:

Leírnád a definíciódat?:-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.09.08. 09:07:02

@Đđ:
Haladó, jövőbe mutató, vagyis olyan, mint én.

Đđ 2012.09.08. 09:16:52

@Kara kán:

Aha... Elolvastam a blogod néhány posztját: a jövő nem kumiszból épül!:-)))

ROZ 2012.09.08. 09:40:22

@milyen szép a Vértes, ó:

Igen, igen - és Sarafov baltáját is kéri az IMF, hogy azzal fenyegetve minket tukmálja ránk végre a minket életben tartó hitelt!:-)

felcsutisuttyo 2012.09.08. 10:38:22

Én várom az örmény terroristát, hogy megszabadítson a Nemzeti Gonosz törpétől bennünket!

koksz 2012.09.08. 10:52:38

Majd minden témában egyesek ugy érzik, kihagyhatatlan lehetőség Orbánt és a Fideszt mocskolni. És mint az ókori római szenátusban, kötelező jelleggel teszik ezt.... "egyébként az a véleményem, hogy Karthágót le kell rombolni" szisztémával élve próbálják saját vélt igazságukat sulykolni.

koksz 2012.09.08. 10:53:30

Jó kis mondat mi?

koksz 2012.09.08. 10:59:58

Szerintem kár sopánkodni mindenféle kerékkötő apparát megszűnése miatt, legyen az gazdasági, netán KÖH. (anno egyesek tragédiaként élték meg a Balaton Intéző Bizottság.....nyugger pártfunkcik mentsvárának megszüntetését)

koksz 2012.09.08. 11:05:20

Van még egy-két ilyen tök felesleges hangzatos nevű intézmény, melynek hiánya, kifejezetten előnyére válna a gazdaságnak. (persze az ebben élősködőknek, akik lehet hogy még dolgoznak is, de haszontalanul, igencsak fájna a dolog)

labrabbit 2012.09.08. 11:18:16

A kisajátítási törvény "egyszerűsítésével" natura 2000-es és más, most védett területek is használatba vehetők.

A környezetvédelmi engedélyeztetés a kiemelt eseteknél egyszerűbb lett, elég a beruházó hatástanulmánya.

Örökségvédelem kilőve.

Gyakorlati alapú szakképzés a kamara kezében.

Munka tvk. a legversenyképesebb.

Van még akadálya a (fél)ázsiai típusú fejlődésnek? Ja, 1 még van. Senki nem akar ezekkel bizniszelni.

labrabbit 2012.09.08. 11:19:34

@koksz:
"Van még egy-két ilyen tök felesleges hangzatos nevű intézmény, melynek hiánya, kifejezetten előnyére válna a gazdaságnak."

Pl. Fidesz MPSZ-KDNP.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.09.08. 11:32:44

@Kara kán: Ha egy karó végén lennél, na az előremutató lenne!

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.09.08. 11:34:44

@sóhajó: Már hogy ne tudná, a Progress űrhajó karburátora.

mese1 2012.09.08. 12:00:56

@Commandante Jayasuriya: Mindegy minek nevezed ugyanazok vannak ott, hála Istenek most egy kicsit visszavesznek az arcukból. Majd ha buksz pár millát miattuk (pontosabban már buktál csak nem közvetlenül) te sem fogsz utánuk sírni...

fairplay50 2012.09.08. 12:50:48

@Matróz Kommandó: Egyetértek. Szakmaialag alkalmatlan területi felügyelők kiskirályként viselkedve akadályoznak mindent. A mi körzetünkben 20 éve tevékenykedő agyalágyult kijelentette, hogy sokkal szebb egy műemlék épület ha romos, mert az az eredeti állapot. Mindig azt csodáltam, hogy az ilyen miért is nem megy el akár Ausztriába és nézi meg a műemlékek kezelésének és megóvásának ottani ésszerű gyakorlatát. A magyar gyakorlatban például kizárólag a műemlék sárga lehetett elfogadott homlokzat szín. Pusztuljanak az ilyenek!

bgp 2012.09.08. 15:15:28

@Kara kán: mert a progresszív az a redundáns stadionépítés, ugye?

bgp 2012.09.08. 15:21:22

Véleményem szerint a sóhivatal egyszerűen útban volt egy Közgép traktornak.
Nem gond, kinek kell annyi műemlék, a turisták is stadiont akarnak látni nem mindenféle romokat.

mese1 2012.09.08. 15:24:27

@saravad: ...MSZP, LMP, DK stb...

sidol 2012.09.08. 15:27:39

@Kőmíves Kelemen: a külföldi beruházó mehet haza ruházgatni... Szánalmas, hogy az ilyen beruházók eltörlik a múltat, végülis persze ki ne várja a teszkó, hogy kiássák Attila sírját az áruház alól, hogy aztán felhúzzanak egy jellegtelen bádogdobozt amit 20 év múlva szétesik. A KÖH kinyirásával és a feltárás helyetti elfedéssel megoldható, hogy a haverok nehogy kivárják még valami fel lesz tárva..

lobster thermidor 2012.09.08. 19:27:05

Félelmetes, hogy mennyi humanoid külsővel felruházott egysejtűt hord a föld a hátán!

Ha nem lett volna a hivatal, már sok-sok kiemelkedő műemléki épületet ledózeroltak volna. Olyanokat is, amiknek csodájára jár, és még remélhetőleg néhány évszázadig teszi ezt ország-világ. Például a New York palota, vagy a Gresham sem így nézne ki. Ne gondolják az egyszerű gondolkodású urak, hölgyek, hogy Boscoló úr, és befektetőtársai önként és dalolva költenek vagyonokat a helyreállításra. Sokkal egyszerűbb, és olcsóbb lebontani a régi épületet, majd az üres telekre felhúzni egy üveggel fedett vasbetonszerkezetet. Minden ingatlanokhoz valamicskét konyító tudja,hogy a legértékesebb az üres telek, a műemlékkel terhelt, csak előre nem látható problémák megszámlálhatatlan halmazát hozza elő.
De ez így is van rendjén!
A hivatal szigorú, és következetes fellépésének köszönhető, hogy még láthattok valamit a
múlt épített örökségéből.
De ha nektek az elég, hogy a felnövekvő, nemzeti identitásukat kereső kölkeiteknek a debreceni Loki stadiont, a felcsúti fociakadémiát, vagy a budapesti Nemzeti Színházat mutogassátok, mint őseik rájuk testált örökségét, hát legyen. Párizs, London, Róma műemlékeinek árnyékában legyenek majd büszkék ezekre a "hatalmas" forradalmi teljesítményekre.

Ami pedig azokat az örökre betemetett, tönkretett, letiport, szétrombolt avar, római, közép és újkori emlékeket illeti, azokról szót se ejtsünk. Majd jönnek a fémkeresővel felszerelt kincsvadászok, és így a leletek legalább olyanok kezébe kerülnek, akik megbecsülik azokat.
Ha már a Nemzeti Együttműködés Rendszere, és a "zemberek" kormánya nem tart igényt ezekre.

Commandante Jayasuriya 2012.09.08. 22:16:39

@mese1:

Vajon melyik gombot kell megnyomni rajtad, ha van olyan egyáltalán a rozsdás kapcsolótábládon, hogy "gondolkodó emberi lény" üzemmódba kapcsolj, és megértsd:
A kulturális örökség nem egyéni érdek, vagy pillanatnyi haszonszerzés kérdése!

legeslegujabbkor 2012.09.09. 16:49:05

Ez lett a vége az állandó akadékoskodásnak. Nem tudom, miért nem lehetett egy szó nélkül engedélyezni a Budavári Palota átalakítását, az Országos Levéltárat szállodává, a Mátyás Templomot pedig olyan reprezentációs épületté, amit díszvacsorákra használnának. A Halászbástya helyére pedig zászlótartó rudak kerültek volna, amiken a miniszterelnök életkorának megfelelő számú magyar zászló loboghatna. A Hősök Terét is kekeckedés nélkül modernizálni lehetett volna, a tervezett unalmas üvegpiramis helyett felállították volna az óriási méretű Alaptörvény asztalát, és a 14 királyszobrot raktárba helyezve, helyükre kerülhettek volna a felnagyított illusztrációk is.
süti beállítások módosítása