2012.07.25. 19:27 Szerző: Đđ

Viktor, ne segíts!

Münchhausen.jpg

„…Szinte minden tetteinkben a természeti rendet mindég meg akarjuk előzni. A nagyobb rész előbb költi jövedelmét, mint zsebiben van; a serdülő úgy veszi ereje hasznát, mint a férfiú; a tanuló tanít…”

Széchenyi István: Hitel – 1829

 

Amikor ma Orbán „post-IMF” arról beszélt, hogy „a pénzügyi szektornak - ideértve a nemzeti bankot is - képesnek kell lennie arra, hogy előállítsa a munkahelyvédelmi akciótervhez szükséges forrásokat”, illetve hogy „az európai és a magyar válságkezelés között éppen az a különbség, hogy míg az EU a bankokat védi, addig a magyar kabinet a munkahelyeket”, egy pillanat alatt nyilvánvalóvá tette, hogy:

  • vagy nem érti a kapitalizmust, a termelés folyamatát és a korszerű piacgazdaság működését,
  • vagy direkt szembe akar menni ezekkel.

Miért is? Hát azért, mert a pénzügyi rendszer nem „előállítója” a forrásoknak, hanem közvetítője. Egyszerű leszek – mint Orbán szóképei: a bankrendszer funkciója az, hogy a gazdaságban keletkezett jövedelmeket akkumulálja és odajuttassa, ahol ez a pénz a lehető legjobban hasznosul. És: mint mindenki, aki részt vesz az értékteremtésben, a bankrendszer is elszámolja a költségeit és nyereségért végzi a dolgát. (Az „ingyen dolgozó bank” nálunk egyre szélesebb körökben favorizált "ideája" semmivel sem valóságközelibb és semmivel sem jogosabb, megalapozottabb elvárás, mint az ingyen dolgozó munkás – hiszen mind a bank, mind a munkás szerves és elengedhetetlen résztvevője a termelés folyamatának.) A bankrendszer olyan, mint a vasút: összegyűjti és a megfelelő célállomásokra juttatja el az utasokat – de nem szaporítja azokat.

Mármost, ami a munkahelyek védelmét illeti: ez nem a kormány dolga. A munkahelyeket az védi a leghatékonyabban – sőt: az képes növelni a számukat a versenyszférában, ahonnan ugye minden forrás jön – ha a gazdaságban van beruházás, amelyet természetesen a bankrendszer „pénzelosztó funkciója” segít. Továbbá az is védi a már meglévő munkahelyeket, ha a vállalkozások finanszírozása biztos lábakon áll – és a fene egye meg, ehhez is egy stabil bankrendszer kell!

Ehhez képest mit látunk Orbániában, ahol ugye annyira, de annyira védik a munkahelyeket? A beruházási ráta GDP-arányosan a legalacsonyabb az egész régióban (és EU-s szinten is csak két olyan „válságbajnok” marad le Magyarország mögött, mint Görögország és Írország). Míg a „tündérmese” Magyarországon ez az érték csupán 16%-os, addig a „balkáni” Romániában 26. (Forrás: http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/07/25/magyarorszag_letoroltek_a_terkeprol/) Az pedig megvan ugye még Fidesz-fan körökben is, hogy beruházás kell a munkahelyek teremtéséhez és beruházás, fejlesztés kell ahhoz is, hogy a piacon lévő cégeink a jövőben is versenyképesek lehessenek és így megtarthassák a dolgozókat?

Ugyan ki ruházna be Magyarországon? A „multik”, akiket pellengérre állítanak (és kartelezésre kényszerítenek, ld. dinnye-ügy) és akikre különadókat vet ki egy ország, amely EU-tagállamként vállalta azt, hogy a tőke, az áru és a munkaerő szabad áramlását garantálja? Jó lenne már felfogni Orbánnak – és vele együtt még sokaknak – hogy egy kicsi, nyitott gazdaságban nagyjából-egészéből a gazdasági halállal egyenlő az, ha a „külföldi tőke” ellen ágálunk. (Ráadásul minden EU-tagállamból érkező cég „belföldi” is, hiszen mi is EU vagyunk!) …Vagy talán a „nemzeti tőkések” beruházásaira-fejlesztéseire, innovációjára lehetne alapoznunk? Nos, ehhez, vagy kevés a saját tőkéjük (és itt jönnének – ha jönnének – képbe a bankok!), vagy egyszerűen (finoman fogalmazva) nem a beruházásra, a hosszú távú fejlesztésre alapozzák cégük boldogulását, hanem a „közgépezésre”… A lényeg, hogy innen sem várható a beruházási ráta jelentős növelése. Vannak, akik állami beruházásokban gondolkodnának, afféle „magyar New Deal”-ként, ám jó, ha tudják, hogy az USA esetében sem maga a program, hanem a kirobbanó háború okozta konjunktúra és gazdasági súlypont-átrendeződés rántotta ki igazán a válságból a gazdaságot és szaporította fel a munkahelyeket. Ugyanis: az állam csak abból a pénzből gazdálkodhat és fektethet be, amit előzetesen már beszedett, ami előzetesen már megtermelődött a versenyszférában. Magyarán: csak az az állam képes nagy közberuházásokra, amelynek erős versenyszférája van (vagy aranya/olaja – de ez nekünk nincs). Itt sem működik a „Münchhausen-módszer – se a „saját hajunknál fogva kiemelés”, se az erről való hazudozás…)

…Amikor Orbán adókat vetett ki a bankszektorra, és árfolyamrögzítésre, végtörlesztésre kényszerítette azokat (aztán pedig még a velük erről kötött megállapodást is felrúgva, további extraterheket tett a pénzügyi szektorra), akkor ő maga, a saját (és a jobb-)kezével támadt rá a magyar munkahelyekre. Ezt pedig nem nevezhetjük „munkahely-védelemnek”. Mint ahogy azt sem, hogy addig-addig „szabadságharcolt és unortodoxkodott”, amíg nem maradt beruházásra képes erő az országban.

Innentől pedig már minden, ami elhagyja a száját, csak süketelés. El lehet ezzel még lenni úgy 20 hónapig és sok-sok pénzt elvermelni a „nemzeti tőkés” haveroknál a sanyarú időkre – de hogy aztán mi lesz, ahhoz, minden valószínűség szerint, Orbánnak már nem sok köze lesz!

2014 után vissza kell térni a politikai, társadalmi és gazdasági ésszerűség és szakszerűség útjára – vagy inkább: (akkor, 2014-ben immár) negyedszázaddal a rendszerváltás után rá kell térni arra!

Sok meló lesz – igaza van Orbánnak, aki tegnap azt mondta a Fidelitas előtt, hogy „a melós fiatalokkal törődni kell, mert Magyarország a melósok nélkül nem lesz nyertes”. Valóban melós, munkabíró fiatalokra van-lesz szükség a magyar politikában ahhoz is, hogy Orbán 2014 után távozzon a hatalomból és ahhoz is, hogy legyen olyan új politikai elitünk, amely azt a bizonyos ésszerű és szakszerű utat fogja járni. Törődjünk ezekkel a fiatalokkal – hogy aztán törődhessenek ők az országgal!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr684677831

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ön is "fél-ázsiai származéknak" tartja magát? 2012.07.26. 15:38:18

Az én filozófiám szerint az összefogás nem szándék kérdése, hanem erő kérdése. Ha van erő, van összefogás, ha nincs erő, nincs összefogás. Ez nem minden országban van így, de ilyen félázsiai származékoknál, mint mi vagyunk, ez így működik – válaszolt D...

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.07.26. 09:55:30

Hogyan lett a huszonéves, a kádári diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. (Kép: esbalogh.typepad.com)   Update 04. 09-é...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.07.26. 09:53:33

Egy évnyi szociológus szakmai gyakorlata van, 24 éve agresszív, gátlástalan megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegm...

Trackback: Amit Gyuri nem ért 2012.07.26. 09:37:04

Mivel Pascal (nem a fizikus) nem értette, hogy miért is baj a telekomadó, azért kicsit bővebben elmagyaráznám. Mivel sokan mások sem értik, ezért rakok bele egy kis matolcsyzást is, hátha úgy kikerül a címlapra :). Sajnos, nem nagyon kell beleerőltetni...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Le_Penseur 2012.07.26. 09:56:53

Itt egy speciális rend épül, melynek se a kapitalizmushoz, se a szocializmushoz nincs köze, ellenben mindkét rendszer legrosszabb elemeiből van összegyúrva.

A poszt sajnos troll mágnes és flémgyár, érdemi beszélgetés helyett hamarosan megjelennek a libsiző, zsidózó, komcsizó kommenetek....

tintamin 2012.07.26. 09:58:44

"munkahelyvédelem" ??????

Úristen!

Ha ezt is olyan jól "védik meg", mint a nyugdíjakat, akkor itt egy év múlva senki nem fog dolgozni.

Előre várom!

elwood 2012.07.26. 10:04:59

@Le_Penseur: nem annyira speciális, ez egy dél amerikai típusú államberendezkedés

nincstelenek nagy tömegei csapódnak populista politikusok mögé, felhatalmazást adva nekik, nem értve gazdasághoz, nem látva az üres szólamok mögötti programtalanságot, és egy szűk nagybirtokos réteg a haszonélvező

középosztály nincs, veszélyes is lenne, gondolkodik, egyetemre jár, nyugdíjra gyűjt magánszámlán, függetlenedik az államtól stb. ez irtanivaló

sulcus (törölt) 2012.07.26. 10:06:03

Egy ember négykézlábra ereszkedve a járda mellett legeli a füvet.
Arra jön Orbán miniszterelnök, keze tele szatyrokkal, ami
sajtokkal, húsokkal, kolbászokkal van megpakolva. Nézi a füvet
legelő embert és így szól hozzá:
- Uram, ne legelje a füvet, elhívom én önt magamhoz.
- Orbán úr, de nekem van egy feleségem, és ha ő nem jöhet,
akkor én sem megyek.
- Uram, hozza nyugodtan a feleségét is.
- Miniszterelnök úr, de van három gyermekem is, és ha ők nem
ehetnek, akkor inkább mi sem eszünk a feleségemmel.
- Uram, jöhet a feleségével és a gyermekeivel együtt, nem okoz
problémát, hisz másfél méter magas a fű az udvaromban!!!

dr. Bubó 2012.07.26. 10:20:09

álamosítás
visszamenőleges törvénykezés
és szeméjre szabott jogszabájok vagy kivételek...

végre tejjesen felépül a (náci, feudális) kommenyizmus...
(leánykori nevén: NER)

köszönnyük a fides mafiának, ártunk és ormányunk a hején

Borenbukk 2012.07.26. 10:31:56

Erdekes modszer ez a munkahelyek vedelmere. Mintha a gyereknek terd- es konyokvedot adnek, kozben meg kilazitanam a kereket a biciklijen es elvagnam a fekbowdent is.

dr. Bubó 2012.07.26. 10:32:47

viktor a magyar RATman

FreeWilly! 2012.07.26. 10:39:47

A bank a források közvetítése során lecsíp magának a forrásokból, így előállítva saját profitját. Ezt az "előállított" forrást az adókon keresztül az állam folyamatosan csapolja.
A baj ezzel hogy ez csak az állam részére "előállított" forrás, a bank ügyfelei ezt tőlük elvont forrásként élik meg, vagyis ezzel megint csak azokat adóztatják meg, akik a bankok szolgáltatásait igénybe veszik.
Tehát OV mondatát tehát így kell értelmezni:
„a pénzügyi szektor szolgáltatásait igénybe vevőknek képesnek kell lenniük arra, hogy kifizessék a munkahelyvédelmi akciótervhez szükséges forrásokat”

Le_Penseur 2012.07.26. 10:43:20

@elwood:
Igazad van, csak nehezen veszi be az elmém, hogy a XXI. században Európa közepén odajutunk, hogy Evo Morales, meg Hugó Chávez a minta...

christophe 2012.07.26. 10:45:06

Szerintem viktor ès matolcsy haverja egyutt szivjàk a tundèrport, ès ezàltal egy pàrhuzamos vilàgban(Tundèrland)èlnek.Ideje lenne megosztani a cuccot azemberekkel,ès akkor ismèt Magyarorszàg lenne a legvidàmabb barakk....

I_Isti 2012.07.26. 10:51:20

@christophe: Wazze, legalább szívtak volna tündérport, de ezek alapból ilyen debilek, még tündérpor se kellett hozzá...
Csak azt nem értem, hogy a többi magyar birka miért követi őket?

czsolt76 2012.07.26. 10:52:04

elwood: pontosan jól látod! ezért hagyja el szép lassan az értelmiség az országot..

elwood 2012.07.26. 10:53:47

@Le_Penseur: hát nekem is.

itt éltem a Kádár rendszer vége felé, az imperializmus ellen harcoltunk, meg a nemzetközi karvalytőke ellen akik kizsákmányolják a munkásokat

azt hittem az orosz fegyverek tartják fenn a rendszert

erre húsz évvel később az emberek önként választanak a fejükre egy Kádárt aki megint államosít, egypártrendszert csinál, harcol az imperialista karvalytőke ellen, az emberek meg nem elszörnyednek, hanem mosolyogva felvonulnak a kedves vezető képe alatt.

jól elcsesztem, el kellett volna húzni a francba innen, de hát ki gondolta ...

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.07.26. 10:54:13

A New Deal kapcsán csak annyit, h az nem akármilyen állami beruházás volt. Vízerőműveket építettek, rengeteget, ami jelentősen csökkentette az energia árát, ezzel pedig a termelés költségét, növelve a fizetőképes kereslet számát, ami kapacitásbővítést eredményezett, ez pedig pedig felszívta a gátépítéseken végzett munkaerőt. szal egyes vélekedésekkel ellentétben nem piramisokat építettek.

Le_Penseur 2012.07.26. 10:57:29

@elwood:
Úgy látszik van "némi" hasonlóság a sorsunkban...
Válaszként macskakörmözhetném az egész kommentedet! :D

rohadjmegARCgeci 2012.07.26. 11:00:46

A legújabb debilségük a nyugdjíasok visszavezetése a munka világába.Hát bazz nem ám hogy a fitalaoknak segítenének,áhhh nem!Még a nyuggereknek kell a nyugdíj mellett egy fizetés!Bazd meg Viktor!

I_Isti 2012.07.26. 11:01:08

@Le_Penseur: Én is. :-( Ha a '90-es évek közepén egy icipici sejtésem lett volna arról, ami 2010 óta itt van, akkor leléptem volna valami kultúrországba.

christophe 2012.07.26. 11:04:37

@I_Isti: Te joèg akkor azok a hulyèk akik mègmost is tapsikolnak nekik :-))

zipe moha 2012.07.26. 11:04:56

..olvasom a blogot, olvasom a kommenteket és elszomorodtam, mert csak zavart és zagyvaságokat látok itt is.Az orbáni út nem jó... nem jó, főként azért mert csak blöff ami a nemzetnek szól és hagyományosan kisérleti patkányként használják( EU IMF is)hazánkat, az új globalizációs fegyverek alkalmazhatósága érdekében...ez minimum amit látni kell...ti meg arra néztek amit előadnak..hát?!
Akkor inkább az europér MSZP.. ugye?
Kritika, gúny van bőven..majd egyénileg mindenki megoldja...micsoda naivizmus!!
Koldus ország 240 Milliárd dollár MAGÁN offshor vagyonnal+ termőföldek+mindenkori adóbevételek...és ehhez egy nemzet asszisztál az ostobaságával.
Államosítás + nemzetőrség+ köz(kényszer)munka..szép jövő!

Blogger Géza 2012.07.26. 11:06:36

@tintamin: Miért, mi a bajod a nyugdíjak értékállóságával, a nyugdíjemelésekkel? Többet kellett volna?

I_Isti 2012.07.26. 11:10:04

@Blogger Géza:
Trallalla megjött Blogger Géza
a fődroid!

I_Isti 2012.07.26. 11:13:21

@christophe: naja, de 3 gyerekkel már annyira nem kényelmes...

almatermelő 2012.07.26. 11:13:49

@FreeWilly!: helyesen fogalmaztál, ez a tény, vagyis az emberek fizetik az adót, a bank tulajdonosának (mindegy milyen nemzetiségű) csak a profitja lesz kevesebb, pénzt nem fog beadni, hogy fizetni tudjon, akkor inkább kilép.
Engedelmeddel egy kicsit általánosítanák: az adót az emberektől sokféleképpen lehet beszedni, mint látjuk. A kérdés az, melyik módszernek mi a "mellékhatása" és a mérték hol van. Ezt az egyensúlyt nem igazán érti a jelenlegi vezetés.
Ja, és lehetne kevesebbet költeni.

Blogger Géza 2012.07.26. 11:15:11

Még szerencse, hogy a munkaerőpiac nem úgy működik, mint ahogy azt a posztíró elképzeli, mert ilyen beruházási ráta mellett is nőtt a munkahelyek száma, és csökkent a munkanélküliségi ráta.

Amúgy egy beruházás nem feltétlenül munkahelyteremtő, pl ha Tesco beruház automata kasszákba vagy automata üvegvisszaváltókba fektet, hogy munkaerőt váltson ki, az nem éppen munkahely-teremtő beruházás.

Amúgy nem rossz dolog a magas beruházási ráta, de most a magyar állam a 2002-2010 közötti hatalmas eladósodási hullám megállításával van elfoglalva, a magyar lakosság jelentős része meg a korábban nyakló nélkül felvett deviza- (és forint) hitelei menedzselésével-törlesztésével, szóval ez nem épp egy olyan időszak, amikor a gazdaság eme két fontos szereplőjétől hatalmas beruházásokat várhatnánk - no persze a karosszékből könnyű előírni, kinek mit kéne tennie...

Blogger Géza 2012.07.26. 11:25:56

Úgy látszik, most a következő hetek sláger fikatémája a beruházások lesznek, de ha valaki már ennyire ráfekszik a témára, talán utánanézhetne a részleteknek. Rögtön kiderülne, hogy az ipari-mezőgazdasági beruházásokkal nincsen baj, egész egyszerűen a korábbi években annyi autópálya, híd, lakás stb. épült, hogy ez az ütemet fenntartani igény illetve források híján nem lehet.

Mit is ír a KSH 2011-es összefoglalója:

"Ezen belül az építési beruházások nagymérték-
ben, 13,9%-kal estek vissza, a gép- és berendezésberuházások viszont számottevően, 8,8%-kal
emelkedtek. A nemzetgazdasági beruházások mérséklődő tendenciájával szemben 2011-ben
a mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat nemzetgazdasági ág beruházásai 6,8%-kal nőttek.
A feldolgozóipar beruházásai tavaly ismét kiugró teljesítményt mutattak: éves szinten a beruházá-
si teljesítmény 24,2%-kal emelkedett."

www.ksh.hu/apps/shop.kiadvany?p_kiadvany_id=10267

dr. Bubó 2012.07.26. 11:27:53

@I_Isti: Blogger Géjza az ojjan mint a Lencsés Pista ?

aki szintén az IGAZI nevén kommentel ?

I_Isti 2012.07.26. 11:31:35

@dr. Bubó: Nem, rosszabb. A Lencsés szerintem buta, Blogger Géza meg nem buta, sőt nagyon intelligens, csak éppen gonosz, és hazudik mint minden igazi viktoriánus.

I_Isti 2012.07.26. 11:33:05

@Blogger Géza: Magyar állam? Nem azzal van elfoglalva hogy feltőkésítse a Közgépet, meg azzal, hogy kormányközeli oligarchák kezére juttassa a termőföldvagyont?

tomwar 2012.07.26. 11:33:15

@Blogger Géza:
...es nem ugy mukodik, ahogy Matolcsy miniszter ur elkepzeli. Dontetlen.

Ha a lakossag es az allam csoro befektetni, akkor ki fog? A MARSLAKOK? (ja, az viszi a penz csak, bocsesz...)

Esetleg munkehelyteremto beruhazast osztonzo kornyezet a kulfoldi befektetoknek? Hm?

mindenjónévfoglalt 2012.07.26. 11:33:34

@zipe moha:
a 240 mrd $-t mostanában sokan emlegetik, de senki nem gondolja végig, hogy ez mennyire nevetséges (önmagában, és más országokhoz hasonlítva is.) mivel egy nem különösebben komoly lap közölte le eredetileg, illetve a forrás autentikusságáról senm vagyok meggyőződve, szerintem jó esély van rá, hogy ez a szám minimum egy decimális nagyságrenddel kevesebb (ami még mindig sok, de legalább kevésbé irreális..)

nyanyus 2012.07.26. 11:42:33

@Dr. Furia: A nyuggereknek nem kell még egy fizetés, mert azért, hogy elérjenek a nyuggerkorba, olyan dolgokon mentek keresztül, hogy már csak járókerettel tudnák megközelíteni a munkahelyüket, ami nem létezik, hiszen az aktív korban lévők sem tudnak elhelyezkedni. Ez megint egy parasztvakítás. Jól hangzik, de semmi realítás nincs mögötte. A nyuggereket akarja Viktor maga mögött, de a zöme leginkább szeretné ezt a szar, ócska világot itthagyni, ahol a nyugdíjából - egy melós élet után- csak vegetál.

zipe moha 2012.07.26. 11:45:31

@mindenjónévfoglalt
...igazad lehet,mégis közvetlen bizonyíték az intézményesített korrupció természetéről, mely a lerohadt közvagyont-és közszolgáltatásokat eredményezte..illetve elitváltás nélkül még koránt sincs vége!
Épp ezért hiányolom itt is a valódi progresszív gondolatokat, gondolkodókat.
Ismételgetni,utánozni, belelmerülni a ma intellektuális mocsarába ez kevés lessz...megfogalmazni azt,hogy milyenné LEGYÜNK egy RENDSZERVÁLTÁS után..az már teljesítmény lenne!

pirimogyoró 2012.07.26. 11:49:30

A következő miniszterelnöknek (legyen bárki is ő) legyen kötelező az elmeorvosi szakvélemény, hogy a posztre alkalmas. Ez rendkívül kedvező lenne Magyarország számára :)
Addig is kérjük szépen Orbán Viktort, akinek még nincs ilyen papírja, hogy több dolgot ne védjen meg! :)

komplikato 2012.07.26. 11:58:11

Külön posztot érdemelne az áhítatos könnybe lábadt tátott szájú hallgatóság a Fidelitas részéről, mert ha ezek a tenyésztett díszpéldányok majdan kikerülnek a politikai vérkeringésbe, akkor lesz igazán nagy baj.

blacklord 2012.07.26. 12:14:38

@harmincas: Pedig de. :-) Az ország kilendítése fáradságos feladat lesz, nem ártana több humorérzék a folyamat során... ;-)

Egyéves Önkéntes 2012.07.26. 12:16:38

@elwood: orosz fegyverek egy fenét, ostoba emberek, akik képesek a saját boldogulásuk ellen szavazni.

Kakimaki0123456789 2012.07.26. 12:16:59

Tehat OV vegulis azt mondta tolvajnyelven hogy nem lesz IMF megallapodas?

tamareaf 2012.07.26. 12:26:45

@Blogger Géza: már elnézést, de le vagy maradva a pártprogrammal. Mivel az államadóságot nem sikerül számottevően csökkenteni, sőt, ugye az államkötvények elég borsos kamattal mennek el, így a kormány kénytelen más stratégiához nyúlni.
Az államadósság csökkentés helyett most a növekedés beindításán van a hangsúly. A GDP-hez mért államadósság, egy relatív érték, függ a GDP nagyságától, vagy a forint árfolyamtól is.

Jelenlegi államadóságunkkal el lehet lenni, most is el vagyunk nem? Ahhoz, hogy csökkenjen pedig legalább megfelelő növekedés kell, vagy megfelelő költségvetés. Itt a kormány pedig az elsőt részesítené előnyben. Így a kormány rövidtávon államadósság növekedéssel is kalkulál! Az IMF-ügylet fejleményei és a világgazdasági helyzet még változtathat a stratégián, de úgy látom jelenleg ez az irányvonal.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.26. 12:36:49

IMF segíts!

IMF áldd meg a magyart
Jóléttel, hitellel
Nyújts feléje védő kart
Ha küzd a Fidesszel!

Hajrámagyarértelmiség!

Kakimaki0123456789 2012.07.26. 12:43:11

@endike: Jellemzoen a sajat magatok (vagy inkabb az orbani media) altal krealt ellensegkepet uldozitek olyanokban akikkel valojaban kozos az ellensegetek: a korrupcio, despotizmus, elnyomas, tehat amit Orban valojaban kepvisel es valojaban tesz.

komplikato 2012.07.26. 12:44:36

@Kakimaki0123456789: Ha jól tévedek nemrég volt szavazás, hogy mikor lesz megállapodás, és a többség szerint idén nem, a tegnapi hírek "szeptemberes" felvetése szerintem is ezt jelzi, arról nem szólva, hogy "szegény" IMF 2011 november óta elfelejtette mit is szeretne "kérni"?
És persze van aki ezt megeszi.

komplikato 2012.07.26. 12:47:25

@feamatar: Van valami diszkrét bája az emberi hülyeségnek mikor címlapon közli nagybetűkkel a pártújság, hogy ennyivel meg ennyivel csökkent az államadósság, miközben az egész csak forint euró árfolyam ingadozás, meg pillanatnyi CDS csökkenés. Nagy összegben lehet fogadni rá, hogy ellenkező esetben, ami többször is bejöhet szeptemberig, nem fogja ugyan ezen lap leközölni mennyivel nőt az államadósság.

46,52% 2012.07.26. 12:47:54

legyen 4-es betűméret a hozzászólás, az még olvashatatlanabb!

Hmmm... 2012.07.26. 12:52:15

A vállalkozói körnek leginkább a pénzügyi- és a jogrendszer stabilitására, azaz hosszútávú kiszámíthatóságra, és kevés bürokratikus megkötésre lenne szüksége, mert ezáltal válnának fenntartható módon képesekké új munkahelyek teremtésére. E terület a rendszerváltás óta zajló vadkapitalizmusunkban folyamatosan problémás (mert a politikát irányítók a tevékenységüket csak mint egy szerepjátéknak gondolják -- tisztelet a kisszámú kivételnek, akik - hogy-hogynem - rendre el is tűnnek a süllyesztőben); szóval nem reális társadalmi célok pragmatikus megfogalmazására, hanem csak a politikai hatalom megszerzésére, utána pedig annak maximális kihasználására törekszenek, különutasságuk állandó hangsúlyozásával, és a társadalom egyre mélyebb megosztásával.

A közmunkát csak akkor tartanám elfogadhatónak, ha célirányos lenne, és olyan szakmát/képesítést is adna a benne résztvevőknek, ami később a munkához jutásukat segíthetné elő. A jelenlegi rendszer csak államilag finanszírozott rabszolgamunka, ami alig különbözik az Amerikában "alkalmazott" feketék XX század előtti "foglalkoztatásához". Lényegében nem más, mint államilag finanszírozott uzsora, hiszen ebből se lehet szabadulni.

dr. Bubó 2012.07.26. 12:58:34

@Hmmm...: na jó akkor komolyan...

szerintem először is... az álamnak pusztán anyni lenne a szerepe:
-SZJA, forgalmi, jövedéki adó: közoktatás, közközlekedés, közegészségügy, álamigazgatás
-ingatlanadó: utak, közművek

gyakorlatilag a nyugdíj sem...

minden álami szolgáltatást a LEGHATÉKONYABBAN a lehető legkevesbb költséggel és munkaerővel kell(ene) megoldania...

az álamnak a fenitek megszervezése és a JOGALKOTÁS a feladata

az utóbbi is hatékony/hatásos és értelmes módon...

semmi (más) módon nem lenne szabad beleavatkozni a versenygazdaságba...

SzaGyu 2012.07.26. 13:00:21

Nem hagyunk senkit az útszélén.
-Mindenkit belelökünk az árokba.

Éljen Orbán ! -Indiában.

Lucky Larry Silverstein 2012.07.26. 13:01:21

Miért is? Hát azért, mert a pénzügyi rendszer nem „előállítója” a forrásoknak, hanem közvetítője.

- Hahahhaahaaha

a bankrendszer funkciója az, hogy a gazdaságban keletkezett jövedelmeket akkumulálja és odajuttassa, ahol ez a pénz a lehető legjobban hasznosul.

- Hhihihihhhhiiiiihi

Poszter, felül kéne vizsgálnod a világképedet. Flat money, tartalékráta mond valamit neked? A bankrendszer nem közvetít, hanem előállít. Pont.

Blogger Géza 2012.07.26. 13:01:30

@feamatar: Már elnézést, de le vagy maradva a valóságtól. Az állampapapírok mostanság már jegybanki alapkamat alatt mennek el, a GDP arányos államdósság meg elég szépen csökkent. (Abszolút értékben persze nem, de úgy soha nem is fog - legalábbis belátható időn belül, de nem is az a cél.)

Netuddki. 2012.07.26. 13:09:58

„a pénzügyi szektornak - ideértve a nemzeti bankot is - képesnek kell lennie arra, hogy előállítsa a munkahelyvédelmi akciótervhez szükséges forrásokat”

ELŐÁLLÍTSA = ZSINNYEGTESSE
Felesleges ezen a szón rugózni. Mindenki nagyon jól tudja, hogy a bank nem állít elő semmilyen forrást. Nagyon jól tudja az orbán is. Ennyi erővel azt is mondhatta volna, zsinnyegtesse. Amúgy hasutasos Badár módra.

Azzal is mindenki tisztában van, hogy ez a nagy banki zsinnyegtetés megintcsak az állampolgárok zsebéből húzza ki a pénzt. Amiben a bankok szíves örömest részt vállalnak. Persze előtte sírnak egy kicsit, de qrvára meg fogja nekik érni.
Ez az egész orbán mellé képzelt bankutálat csak kamu...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.07.26. 13:17:06

@Blogger Géza: Az, hogy csökkent a munkanélküliség az egy dolognak köszönhető. A korábban 9 hónapig járó munkanélküli ellátást három hónapra csökkentették. És voilá, aki három hónap alatt sem talál magának munkát az kiesik a rendszerből, és bár továbbra is munka nélkül marad, mivel nincs benne a rendszerben, már munkanélkülinek sem számít. Statisztikai alapon javítják a munkanélküli mutatókat.

tamareaf 2012.07.26. 13:19:10

@Blogger Géza: a valóság az, hogy idénre recesszió várható, jövőre nézve pedig nem megalapozott a költségvetés, köszönhetően a munkahelyteremtő programnak. Ha nem indul be a növekedés jövőre, tehát a program nem sikeres, akkor nő az államadósság. Ez pedig sajnos a Gyurcsány-i időket idézi.

Az államadósság-csökkenés, mint fentebb írta is valaki a jó forint árfolyamnak is köszönhető. Ellenben a kormány terveinek egy magasabb forint árfolyam jobban kedvezne.

Szerintem a kormány a megszorítások helyett próbál most egy lazább költségvetési politikához fordulni, mint tette ezt az MSZP. De ugyan úgy, mint az MSZP, a FIDESZ is bele fog bukni ebbe. Csak a FIDESZ-nek nem az esztelen szociális kiadások, hanem a túlzott központosítás fogja tönkre tenni a terveit.

Kopi3.14 2012.07.26. 13:25:40

@Blogger Géza: a munkanélküliségi ráta a közmukának, meg a megitn statisztikailag eltüntetett munkanélkülieknek köszönhetöen javult. Utóbbit egyszer már elsütötték korábban, de nem mindenki dölt be nekik.

Hmmm... 2012.07.26. 13:28:22

@dr. Bubó: hát igen, körülbelül így, kiegészítve az állam (így, 2 l-el) teljes átláthatóságával, amit teljesen nyilvános, megfelelő részletességű, és jól kereshető adatbázisokkal, és a "véletlen elírásoktól" elrettentő szankciókkal lehetne biztosítani. A teljes nyilvánosságból csak alaposan indokolható esetben maradhatnának ki ügyek (egyes nemzetbiztonsággal összefüggők), amik viszont parlament/alkotmánybíróság ellenőrzése alatt lehetnének.

zipe moha 2012.07.26. 13:40:20

dr. Bubó...emlékszem, a 90'-es évek elejétől kezdve a frissen kiemelkedett politikai elit( + közgazdász "szakértőik") pont ezt harsogták:az állam rossz gazda kisebb államot... nyitott gazdaságot!
De mit tettek..mit tettek??
Mára MINDENKI az ÁLLAMTÓL várja a zsét és a kontraproduktivitásuk kompenzációját: oligarchák,bankárok, vállalkozók..s közben felmondták a (még!)nem is létező társadalmi szerződést például a mára már 4.000.000 leszakadó emberrel kapcsolatban...aki kapja, marja!
Szerintem ahhoz, hogy kisebb lehessen az állam (így legyen!)egyszer, először sokkal nagyobbnak kell lennie...sokkal nagyobbnak!!

harcsapaprikás 2012.07.26. 13:44:34

@Blogger Géza: Nem vitatom a KSH adatait, de változtat ez valamit azon, hogy ami nálunk 16% az Romániában 26%?

Pontos 2012.07.26. 13:47:18

Hagyjuk már azokat a különadókat! Mindenki tudta, Orbán is, hogy az érintettek a fogyasztókra fogják hárítani. S így Orbán tovább tetszeleghet a szabadságharcos szerepében, s vannak agyhalottak, akik ennek be is dőlnek. Mellesleg én nem láttam Csányi elvtársat és társait koldulni. Sőt!

kikiláltó 2012.07.26. 13:55:14

@komplikato: A FIDESZ megásta az ország sírját - a FIDELITAS meg majd elhantolja a maradványokat...

Blogger Géza 2012.07.26. 13:59:34

@harcsapaprikás: Nem, de nézd meg az autópálya-sűrűséget Mo-on és Romániában. Az az ország sokkal jobban rászorul infrastrukturális-építési beruházásokra. Nekünk most nem még 1000 km horror árú autópálya meg híd kell, hanem feldogozóipar meg agráripar, és ott nő is a beruházás, ami biztató (akár jövőbeni munkalehetőségeket tekintve is). De ezeket a részleteket a mániákus károgók már elhallgatják, mert nem illik bele a világképükbe. Pedig két kattintás.

Egyébként Románia most jóval nagyobb kakiban van nálnuk, úgy néz ki.

belekotty 2012.07.26. 13:59:59

@Dr. Furia: Bazz... most nyugdíjaznak minden 62 év felettit a közigban.

belekotty 2012.07.26. 14:03:24

@dr. Bubó: Tényleg! Hol a Lencsés? Megkapta a sportkommunikációs diplomáját, ténye van, már nem is jön csak fájhat nekünk az igaz? :-))

belekotty 2012.07.26. 14:04:53

@endike: Na és te mennyi adományt gyűjtöttél?

Roy 2012.07.26. 14:07:03

@Le_Penseur: A minta inkább Horthy.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.26. 14:07:17

Teljesen nyilvánvaló, hogy ez a helyzet:

"nem érti a kapitalizmust, a termelés folyamatát és a korszerű piacgazdaság működését,"

Jogász. Soha nem dolgozott. Mitől értené. Ez még nem is lenne oly nagy baj. A legszomorúbb, hogy egy vajákosra bízta a gazdaságot! A közgazdaságtan Égelyje. :(

dr. mesterséges színezék 2012.07.26. 14:08:31

@elwood: "itt éltem a Kádár rendszer vége felé, az imperializmus ellen harcoltunk"

Kádárék a diplomácia csimborasszóját vitték véghez még a SZU árnyékában, saját pártostobáik körében is, amennyiben ők "csak" tényként közölték, hogy haldoklik a kapitalizmus, de arra nem vetemedtek két kölcsönkérés között, hogy azt állítsák, hogy ők tapossák el a kölcsönadót.

Viktorék varacskos disznók a porcelánboltban.

Roy 2012.07.26. 14:10:47

@elwood: Kádár idelyében legalább az embereknek volt munkájuk.
Ma mi van? Munka, lakás, létbiztonság vagy inkább a teljes elszegényedés?

dr. Bubó 2012.07.26. 14:13:34

@zipe moha: totál el vagy tájolódva...

az álam mérete nem vita téma....

pont akkora amekkora közszolgáltatást akarunk az ADÓPÉNZÜNKÉRT...

ha nem haraxol szerintem nem sok kérdés van... szerintem egyértelmű hogy az állam acélt és cipőt ne gyárcson... de még tv műsort se... főleg ne 4 pazarlót... hisz láttyuk minden "vezsteséges"

a bankok és egyebeknél pont az ÁLAM az elsődleges feladatát képtelen elvégezni a SZABÁJOZÁST....

dr. Bubó 2012.07.26. 14:15:35

@zipe moha: egy vitatéma esetleg lehet...

a KÖZMŰ/INFRASTRUKTÚRA... de én ebben veled egyetértésben álami szerepet látok...

monopólium spec eset... de az utakat se építse más stb...

Kivlov 2012.07.26. 14:17:49

"...el szeretnék oda is jutni, hogy azt tudjam mondani, hogy aki fizikailag képes dolgozni, annak nem adunk segélyt. Szeretném, ha az összes szociális segélyt a munka rendszerén keresztül juttatnánk el az emberekhez..."

Akkor hajrá! gyerekgyártási pénzeket lenullázni! Rögtön lenne pár 10 mrd megtakarítás...

I_Isti 2012.07.26. 14:20:01

@Blogger Géza: Az a szó, hogy fideszes mifelénk káromkodásnak számít, tudod miért?
Például azért, mert a fideszes matematika szerint, vagyis szerinted a 8,0% például kevesebb, mint a 7,0%. Természetesen az ÁKK honlapján utána lehet nézni annak, hogy mondjuk az egy éves lejáratú, július 24-ei KKJ 8%-os kamatszinten van, és annak is utána lehet nézni az MNB honlapján, hogy a pillanatnyi jegybanki alapkamat 7,0%, de a fideszes vadbarmok csak a fideszes pártközpont agymosáscélú pártpropagandáját figyelik, ami szerint ez nem így van.

Nem baj az, hogy az emberek konkrétan sokkal rosszabbul élnek, mint Gyurcsányfletó alatt éltek, csak az a lényeg, hogy a sajtóban folyamatosan lehessen hülyíteni a népet arról, hogy ez nem viktor&bandája hibája, hanem az elmúttnyóccév.

Blogger Géza 2012.07.26. 14:22:00

@Kopi3.14: Kik vannak eltüntetve statisztikailag? Olyan viccesek ezek a mítoszok... A közfoglalkoztatottak létszáma 2011-ben valójában alacsonyabb volt, mint 2009-ben, az is csak egy mítosz (inkább hazugság), hogy a közfoglalkoztatottság miatt csökkenne a munkanélküliség.

www.ksh.hu/apps/shop.kiadvany?p_kiadvany_id=10984&p_temakor_kod=KSH&p_session_id=936696134966371&p_lang=HU

A kiadvány 2. oldalán szépen látszik a grafikonon.

dr. Bubó 2012.07.26. 14:30:24

@Blogger Géza: ha má belinkeltzed ezt az adatsort nézd má meg... ez még tán igaz is...

a qva kormányod alatt hajléktalan leszel büdös fidesznyik....

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_zrs001.html

Blogger Géza 2012.07.26. 14:34:35

@I_Isti: Az a szó, hogy funkcionális analfabéta, mond neked valamit? Ahelyett, hogy beszopsz minden hülye hazug propagandát, egyszer nézzél utána dolgoknak, ne az újságírói hazugságokkal meg csúsztatásokkal foglalkozz.

ÁKK holnap, utolsó aukció adatai:

Értékpapír D121031 (3 hónapos)
Átlag Hozam (%) 6,86

Értékpapír D130724 (12 hónapos)
Átlag Hozam (%) 6,93

És ezen az egy aukción nem kevés, 160 milliárdnyi állampapír ment el. Összehasonlításként: az egész éves költségvetési hiány 600 milliárd Ft körülre várható.

Nigro notanda lapillo 2012.07.26. 14:34:48

@dr. Bubó: off, de egy kérdés nem régen làttam egy kommentben ov különféle elnevzéseit egy csokorba szedve, tudja vki hol? köszönöm

I_Isti 2012.07.26. 14:35:19

@Blogger Géza: Göbbelsi magaslatok a fidesz agitpropjában. Részletek az általad linkelt KSH jelentésből:

"Továbbra is magas a legfiatalabb, a 15–24 éves korcsoportba tartozók
munkanélküliségi rátája, mely 1,0 százalékponttal meghaladta az egy
évvel ezelőttit, 2012. I. negyedévben 27,8% volt. A munkanélküliek
száma az előző évihez képest a 40–44 évesek kivételével valamennyi
korcsoportban emelkedett."
...
"Az év első negyedévében a legalább 5 fős vállalkozásoknál dolgozók száma
az előző év azonos időszakához képest mintegy 25 ezer fővel (1,3%-kal)
1804 ezerre csökkent."
...

15-74 évesek munkanélküliségi rátája, %
Magyarország 10,9
Románia 7,4
Lengyelország 9,7
Szlovákia 13,5
EU25 9,7
EU27 9,6

...
"A munkanélküliek 504 ezres száma 14 ezerrel, a 11,7%-os munkanélküliségi
ráta 0,1 százalékponttal haladta meg az előző év azonos időszakit."

Blogger Géza 2012.07.26. 14:38:10

@dr. Bubó: Ez nem túl valószínű, ne reménykedj, van pár lakás, ahol nyugodtan elalhatok. :) Amúgy kösz, hogy alátámasztottad a mondanivalómat, vagyis valóban nem az ipari, hanem az építési beruházások estek vissza. Ennyi üres lakás esetén ez talán nem is akkora baj...

I_Isti 2012.07.26. 14:40:23

@Blogger Géza: Na ez a fideszes agymosoda eredménye. A másik fülre kattintva ("Államkötvény") viszont érdekes módon ez van:
Értékpapír A150824C12 A171124A01 A220624A11
Aukció Dátuma 2012. július 26. 2012. július 26. 2012. július 26.
Értéknap 2012. augusztus 01. 2012. augusztus 01. 2012. augusztus 01.
Benyújtott mennyiség 21 250,00 30 680,00 26 004,10
Elfogadott mennyiség 15 000,00 15 000,00 14 999,94
Max Hozam (%) 7,39 7,54 7,62
Átlag Hozam (%) 7,36 7,53 7,61
Min Hozam (%) 7,26 7,43 7,53

Blogger Géza 2012.07.26. 14:42:24

@I_Isti: Bocsáss meg, de ez miben cáfolja azt, amit a közfoglalkoztatottakról mondtam?

Amúgy a munkanélküliségi ráta a Bajnai korszakban volt a csúcson Magyarországon (11,8%), azóta csökkent. Most épp 11,2%.

I_Isti 2012.07.26. 14:42:37

@Blogger Géza: Egész addig nem, amíg nem kőművesként szeretnél kenyérre valót keresni. Természetesen téged, mint vérfideszes barmot mit izgatnának az egyszeri munkásemberek problémái?

Blogger Géza 2012.07.26. 14:48:28

@I_Isti: Nézd, az talán nem a Fidesz baja, vagy az enyém, hogy nem vagy képes értelmezni elég egyszerű adatokat. Lehet, hogy átmosták az agyad, és ezért hátrányos helyzetű vagy, de ez már ne az én problémám legyen, jó? Az előbb még azt írtad, hogy az egy éves állampapír 8% felett van, megmutattam, hogy 7% alatt, ennyi.

dr. Bubó 2012.07.26. 14:52:16

@Blogger Géza: te mekkora egy barom vagy (mongyuk ezért vagy fides gyík)

hol a lóf@szban vannak üres lakások ????
rögtön az üres álások melett mi???

agyatlan istenbarma...

ha évekig nem építesz lakásokat akkor elörexenek te barom... úgy mint a bkv buszok és metrok és trolik stb

mongyuk ahogy a fides mafia a te bűnrészességed mellett nyomja... lassan az egész ország üres lesz... majd körbe áltok és egymás ánuszába dugjátok a farkatok és mindenki körbe dícséri egymást hogy mekkora ászok vagytok...

agyatlan marha... Kedves! te vagy az?

zipe moha 2012.07.26. 14:57:56

Dr Bubó...nálam sincs a bölcsek köve és már az is eredmény ha véleményt cserélünk egymással!
Én úgy látom, hogy a társadalomnak mindig lesz egy -remélhetően- bővülő rétege, akik a szabad cselekvést részesítik előnybe, és ehhez képességekkel, akarattal,tehetséggel is fel vannak vértezve. Számukra azt a torzítások nélküli versenyre alkalmas közeget kell biztosítania az államnak, ahol MAGÁN és KÖZÖSSÉGI ÉRTÉKET egyaránt teremtenek (pl adót is fizetnek...),s mindezt a legnagyobb társadalmi támogatottság mellet.
Mindig lesz viszont olyan-remélhetőleg-egyre kisebb réteg aki ÉRTÉKEIT-állami,szövetkezeti,közösségi vállalatok munkavállalójaként képes csak kifejteni.Középutas,objektív egyensúlyokon álló társadalom-és gazdaságpolitika elvezethet a jóléthez.
Mindezt érvényre juttatni ma már csak egy ÚJ ( nem "megújult":lásd mszp)elit által szervezett ERŐS ÁLLAM képes...olyan amely a magánszektor tényleges erősödésével arányosan vonul vissza a kisebb államba.Ennek a rendszerkísérletnek a végére jutottunk.. bár még jöhetnek"trükkök százaival".... Orbán, Bajnai, Gyurcsány, Mesterházi stble kell zárni,mert egyre nehezebb és zajosabb lesz ráfordulni a hazánk fejlődésének, az egyének gyarapodásának biztosíthatóságára

J.László 2012.07.26. 15:00:08

"Csak a vak nem látja, hogy olyan mélységű átrendeződés történik most, amely súlyában összevethető az 1990-es változásokkal. Új gazdasági rendszert kell fölépíteni Kelet-Közép-Európában - reméljük, a demokrácia helyett nem kell új politikai rendszert kigondolni és fölépíteni a túlélés érdekében" - mondta Orbán Viktor miniszterelnök.
Rosszul mondta. A "liberális demokrácia" helyett is új politikai rendszert kell kigondolni, mert teljes csődöt mondott.

I_Isti 2012.07.26. 15:07:48

@J.László: Persze. új gazdasági rendszer. Az államlopizmus.

elwood 2012.07.26. 15:10:50

@J.László: ja ja, a kapitalizmus is haldoklik

bebe tv 2012.07.26. 15:33:54

@elwood: erre húsz évvel később az emberek önként választanak a fejükre egy Kádárt aki megint államosít, egypártrendszert csinál, harcol az imperialista karvalytőke ellen, az emberek meg nem elszörnyednek, hanem mosolyogva felvonulnak a kedves vezető képe alatt.

Hát én is elcsesztem, nem csak te. A Matolcsy szerintem a marxista egyetemet végezte el és nem a közgázt, mert normális ember nem hoz létre újra tervhivatalt, úgy mint ő. Netán majd az ő tervhivatala akarja majd megmondani az Audinak, Mercedesnek és társaiknak, hogy mit és mennyit gyárthatnak? Ennél idiótább bagázs még nem volt hatalmon.
Ebbe mindenki aki kormányoz benne foglaltatik.

ob.szerver 2012.07.26. 15:37:07

@J.László:

"A "liberális demokrácia" helyett is új politikai rendszert kell kigondolni, mert teljes csődöt mondott."

Nebassz. És melyik lenne az?

Husz_János_Puszita 2012.07.26. 15:38:45

Jó a cikk, kicsit árnyalnám azért a képet.

Túl sokat halljuk ezt a kis, nyitott gazdaságot, már-már axiómaként emlegetik a baloldalon. Ami igaz is, de mint mindenben, itt is az arányokra kell helyezni a hangsúlyt. Az elmúlt 22 évben kizárólag a külföldi működő tőkére építették a gazdasági fejlődést, aminek az eredménye:

- A GDP előállítását szinte kizárólag néhány nagy külföldi tulajdonú cég végzi, az összes többi nagyon kicsi szeleten osztozik.
- A GDP 75-80%-a export, amiből a nettó export ( az importot levonva ) kb. 25%. ( Ezért nem működik az állami mesterséges fogyasztás- és beruházásösztönzés, nem itt csapódik le a haszon ).
- A GDP egy-egy megtorpanástól eltekintve évről évre nő 20 éve, az export bővülésének köszönhetően, de a lakosság ebből alig profitál: a reálbérek idén közelítik a rendszerváltáskori szintet.

Vagyis a gazdaság szerkezeti átalakításának szükségszerűsége nem csak az állami újraelosztásra vonatkozik, hanem a termelés-szolgáltatás szerkezetének átalakítására is. Ugyanúgy a kamatterhekre, melyek nagy mértékben meghaladják a környező országokét mind az állami adósságszolgálat, mind a lakossági-vállalati hitelezés vonatkozásában.

Orbán céljaival, vagyis a devizakitettség és az adósság lefaragásával, a hazai vállalkozások helyzetbe hozásával, feltőkésítésével, az állami újraelosztás csökkentésével ( egykulcsos pl.) maximálisan egyet tudok érteni. A célokkal, de nem a megvalósítással, mert az sokkal több kárt okoz, mint hasznot.

A magyar tőkét is külföldön fogják befektetni, ha ott jobban megéri. Olyan ember dönt egy személyben gazdasági kérdésekben, akinek halvány lila gőze nincs annak működéséről. Nem hagyhatjuk, mert ennek vagy államcsőd lesz a vége, vagy hosszú-hosszú agónia és elszegényedés. Már az eltelt két év ámokfutása is évtizedes károkat okozott.

dr. mesterséges színezék 2012.07.26. 15:41:36

@ob.szerver: Voluntarista árvalányhajas futballizmus.

Husz_János_Puszita 2012.07.26. 15:47:00

Az állami beruházások újraelosztott jövedelemből valósulnak meg, ami az európai kohéziós pénzekre is igaz. Utóbbi esetben az EU-ban keletkezett jövedelmeket osztanak újra. A jólét növekedése kizárólag a versenyszféra beruházásaitól várható.

Husz_János_Puszita 2012.07.26. 15:54:16

@Le_Penseur:

"Itt egy speciális rend épül, melynek se a kapitalizmushoz, se a szocializmushoz nincs köze, ellenben mindkét rendszer legrosszabb elemeiből van összegyúrva."

Mindezt egy olyan nép vezetői teszik, aki mindkét rendszerből csak az előnyöket szeretné kicsemegézni. Vicces nem?:D

Nem is fog működni hosszú távon, remélem.

Husz_János_Puszita 2012.07.26. 16:01:38

@Borenbukk: +1
Jó metafora arra, amit a kormány művel a gazdasággal.

I_Isti 2012.07.26. 17:06:32

@Blogger Géza: Ezzel bebizonyítottad, hogy az a szar, ami Bajnai alatt az orrunkig ért, most csak a szánkig ér. Ez hatalmas eredmény. A fidesz kb erre képes.

dr. mesterséges színezék 2012.07.26. 17:07:42

@Blogger Géza: "Most épp 11,2%. "

Nyár közepén.
Marha.

dr. jenőke (jenőke) 2012.07.31. 01:00:10

@harmincas:
Most vettem észre, hogy észrevetted bejegyzésem.
Bizony ez volt az irónia. Erre telt, most meg arra telik, hogy megnyugtassalak.
Pontosan tudom, hogy rablás történt, annak is minősített esete, amely minősítést a Btk. azért nem tartalmazza, mert elképzelhetetlen volt a megvalósítása.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2012.08.02. 08:00:45

Még ha van is a fenti posztnak nevezett kirohanásban igazság (nem kevés), akkor is igen egyoldalúnak tűnik.
Pl. az átlagembert, pláne azt, aki devizahitelt vett fel, különösebben nem érdekli a pénzintézetek nyereségének csökkenése. Kiváltképp most, amikor 300-ról 280-ra esett vissza a forint (igaz, kérdéses, hogy meddig).

A különadókról meg annyit, hogy a kormány kifejezetten azokat a szektorokat célozta meg, akik általában kiviszik a nyereséget (telekom, pénzügy - oké, a chipsadó kivétel), így belőlük akar hasítani. Más kérdés, hogy ezt az érintettek a fogyasztóikra hárították, mert megtehették. (Hiába versenytársak, ebben a kérdésben egy oldalon állnak - de a klasszikus fogolydilemma is ezt hozná ki.)
süti beállítások módosítása