2012.02.07. 20:54 Szerző: Đđ

A leghazugabb mondat

Ma és holnap bizonyára mindenki, aki politikával-politológiával foglalkozik, rá fog cuppanni orbán évértékelőjére: vesézik, elemzik és elvesznek a részletekben… Azonban az egész beszéd nem ér annyit, hogy érdemes legyen megpróbálni azt összevetni a valósággal…

…Kivéve a beszéd egy mondatát!

Abban az egy mondatban ugyanis benne van a Nagy Magyar Tévedés és Önáltatás – és amíg ez a mondat fejezi ki a magyar társadalom többségének önképét, addig ez egy reménytelen társadalom marad. Az inkriminált mondat a következő:

…rosszabbul állunk annál, amire a munkánk és a tehetségünk alapján jogosultak lennénk. (…És ezután még ragozta is a miniszterelnök: „A magyar mozgatórugó az, hogy bántja az igazságérzetünket a sorsunk… A magyarokat az viszi előre, hogy meg vannak győződve arról, hogy ennél jobbat érdemelnek.”)

Nem, viktor: ez az ország és ez a nép éppen úgy áll, ahogy dolgozik!

Fejtsük ezt ki részletesen!

A munka a magyarok többségének fejében azt jelenti, hogy baromi erővel, fárasztóan és sok ideig, önkizsákmányolva, napi tizenórákban csinál valamit. Ezzel szemben a modern világban nincs egyértelmű kapcsolat a munka (fizikai) nehézsége, a munkahelyen/munkával töltött órák száma és az adott gazdaság/társadalom „jóléte” között. (Jól szemlélteti ezt az alábbi forrás: http://macromon.wordpress.com/2011/12/12/italy-works-over-20-more-hours-than-germany-and-france/ Látható, hogy pl. az olaszok 25%-kal többet dolgoznak (munkaórákban mérve), mint a németek – és mégis: ez utóbbiak gazdasági ereje és jóléte messze meghaladja az előbbiekét…)

A modern világban a munka hatékonysága, termelékenysége, a technológiai színvonal és a szervezettség az, ami igazán számít. Ezeken a területeken Magyarország jelentős lemaradásban van. Amikor orbán ma arról szónokolt, hogy „…a munkánk alapján…”, akkor itt megfeledkezett a munka minőségi faktorairól. (Vagy: nem is ismeri azokat!) Megmaradt a munka fentebb leírt „magyar elképzelésénél” és ami még ennél is nagyobb baj: hagyta, hogy a magyarok is megmaradhassanak ennél a munkafelfogásnál! Pedig neki miniszterelnökként épp az (is) lenne a dolga, hogy szembesítse az országot a téves elképzelésekkel és új, helyes definíciók alapján segítsen újjászervezni a gazdaságot.

…Igen, a magyarok „sokat dolgoznak” – de ez éppen fejletlenségünk és szervezni nem tudásunk jele. Erre „többletelismerést”, többletjólétet alapozni nem lehet. És aki azzal áltatja országa népét, hogy mégis, az épp országa fejlődésének akadályozója.

orbánék azt mondják, hogy „újjászervezik” az országot – de az nem újjászervezés, ha megmaradunk/meghagynak minket a régi tévedéseinkben. Mit tett eddig orbán és kormánya azért, hogy a magyarok hatékonyabban dolgozzanak? Semmit. Még személyes példát sem mutattak erre, hiszen az utóbbi bő másfél év kormányzása minden volt, csak jól tervezett, jól szervezett és hatékony nem!

„…bántja az igazságérzetünket a sorsunk” – mondja orbán és mondják vele még számosan honfitársaink közül. Csak ne feledkezzünk meg arról, hogy az utóbbi 22 szabad évünkben sem tettünk meg semmit annak érdekében, hogy szembenézzünk a hiányosságainkkal és hogy ebből levonva a tanulságokat, változtassunk önmagunkon. Ugyan miben van nekünk „igazunk”, amikor a sorsunk miatt hőbörgünk? Mit adunk mi a világnak, ami az átlagból kiemelkedő teljesítmény lenne? Vannak-e a világban mindenütt elismert termékeink (ha már orbán a „tehetségünket” is emlegette)? Vannak-e magyar „világbrandek”? Nos, talán egy-kettő – azok is igen speciális területeken. Ha megállítjuk az utca emberét és valóban (nem csupán „legendáinkban” kiváló) magyar termékek iránt kérdezősködünk, hamar kiderül, hogy egyszerűen nem fog tudni a jóember ilyeneket mondani. A „kiváló magyar mezőgazdasági termékek”, akár a szalámi is csak azok szemében világverő, akik nemigen járnak nyugat-európai üzletekben és nem ismerik az ottani termékek színvonalát. Ők talán el is hiszik azt, amit orbán nemrég egy másik, a Darányi-tervet bejelentő beszédében emlegetett, hogy „a Magyarországra érkező külföldi élelmiszerek ipari hulladékok csupán”…

Mindez megmutatja, mit ér az a(z időben valóban nem kevés) „magyar munka”: nem ér annyit, hogy annak produktumai jó cserealapot képezhessenek a világpiacon – enélkül pedig hiába verjük a világ asztalát, hogy „Jólétet ide nekünk, de izibe’, mert megérdemeljük!

orbán mai beszéde egy teljesítményképtelen ember önfelmentő dumája volt, semmi egyéb. Egy olyan emberé, akinek a valóságban semmi sem sikerült – éspedig nem azért, mert a világ összefogott ellene, hanem azért, mert rosszul, átgondolatlanul cselekedett és ezért csupa értéktelen dolgot csinált.

…Volt már büszke nép a világtörténelemben, amely egyszer csak szembesülni volt kénytelen azzal, hogy munkája immár kevesebbet ér a világban, mint azt addig hitte. Ez a nép a japán volt, a XIX. század végén. Ott is akadtak „szabadságharcolók”, akik inkább bezárkóztak volna ez elől az igazság elől a „hagyományok” világába… De volt egy nagy különbség: a japán mentalitás mindig is teljesítmény- és minőségcentrikus volt: ha hibázott, igyekezett a hibát kijavítani és nem méltatlankodott. Ha a saját munkájánál jobbal szembesült, igyekezett a jobbat eltanulni – és aztán továbbfejleszteni. Odalett ezzel a nemzeti öntudat? Csorbult a nemzeti büszkeség? Fenét: fejlődött és megerősödtek annak alapjai!

Miért nem tudunk mi ebből tanulni? Miért van nekünk olyan miniszterelnökünk, aki nem erre az útra terelget minket? Mit gondol ez a miniszterelnök? Hogy majd megint „lekalandozzuk” Európát? Értem én, hogy orbánt frusztrálják Európa és a világ sikeres hatalmai, valamit a saját és országa fogyatékosságai – de nem az lenne a jobb, ha megpróbálná a japánok példáját követni?

De a „magyar tehetség” is megér néhány mondatot. A magyar köztudatban tehetséges nép vagyunk – és még pl. Fukuyama is így fogalmazott a minap: „…ez egy kis ország, amely aránytalanul sok nagy fizikust, matematikust, zeneszerzőt, művészt, írót és értelmiségit adott…” (http://hvg.hu/itthon/20120206_fukuyama_valasz_magyarorszag). Ám az egyes polgáraiban meglévő tehetségért cserébe csak akkor „érdemel többet” egy nép, ha ez a tehetség az adott nép alkotta társadalomban érvényesülhet. Ha nincsenek kontraszelektált elitek, amelyek – védvén saját pozícióikat – „zárnak”, ha kiugró tehetséggel találkoznak. Nálunk vannak ilyen erős szakmai elitek – pl. a magyar felsőoktatás és tudomány igen jelentős „bástyáit” éppen ilyenek „védik”. Aztán: az is kell a tehetséggének „termelőerővé alakításhoz”, hogy legyenek az adott országban jól szervezett tehetséggondozó pályák… Az új közoktatási törvény pedig a még meglévőket is szétveri. Továbbá: a gazdaságban létezniük kell a versenyszférában jól szervezett, magas munkakultúrát igénylő vállalkozások, ahol a tehetségek „rendszerbe szervezve” dolgozhatnak… Miniszterelnök úr, hogyan áll Magyarország e területeken? Megmondjuk ön helyett: úgy, hogy tehetségeink jelentős része már generációk óta külföldön érvényesül, ott válik „jólétfokozó erőforrássá”…

…Orbánt beszéde alatt közrefogták a „Magyarország megújul”-feliratok: előtte és mögötte/felette is volt egy-egy. De az az egyetlen mondat, amiről ez a poszt szólt, mindenféle megújulás lehetőségét lenullázza: aki miniszterelnökként képes „nagy nyilvánosság előtt” ezt a mondatot elmondani, az személyében akadálya mindenféle valóságos, vagyis a teljesítőképességünkben megnyilvánuló megújulásnak! Magyarország onnantól kezdve újulhat meg, ha eleve az újat képviselő, azt személyükben hordozó politikusok kerülnek (végre-valahára) az élére.

Beszéde végén orbán Wayne Gretzkyt idézte: „Ne oda korcsolyázz, ahol a korong éppen van, hanem ahol lesz!" – nos, mi már azzal elégedettek lennénk, ha végre rájönnénk, hogy megfelelő korcsolyatudás nélkül nem érvényesülhetünk a pályán!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr424076387

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Slota Orbánnal is kampányol 2012.02.08. 12:40:15

A Szlovák Nemzeti Párt (SNS) az óvatos kezdés után erősebb fokozatra kapcsolt választási kampányában. Slota elővette régi, bevált, agyonnyúzott kártyáit, amelyek tuti szavazatokat hoznak: rasszizmus, nacionalizmus, magyarellenesség. Az egyik plakátjuko...

Trackback: Slota Orbánnal is kampányol 2012.02.08. 12:40:15

A Szlovák Nemzeti Párt (SNS) az óvatos kezdés után erősebb fokozatra kapcsolt választási kampányában. Slota elővette régi, bevált, agyonnyúzott kártyáit, amelyek tuti szavazatokat hoznak: rasszizmus, nacionalizmus, magyarellenesség. Az egyik plakátjuko...

Trackback: Az illuzionista hibajavítás 2012.02.08. 09:45:58

A Kedves Vezető kommunikációs gyára új termékekkel állt elő: konszolidáció meg középosztály. Ja, meg önkritika, hogy mostmár kijavítjuk a hibákat. Lézer Spekuláns János aszongya Berlinben, hogy:„Kérdésre válaszolva elmondta. az "offenzíva&qu...

Trackback: UFO szállt le Magyarországon 2012.02.08. 09:09:30

Persze bennünket, magyarokat ez sem érhet váratlanul, mint ahogy nem is ért. Már órákkal az UFO érkezése előtt tudtunk róla....

Trackback: UFO szállt le Magyarországon 2012.02.08. 09:09:30

Persze bennünket, magyarokat ez sem érhet váratlanul, mint ahogy nem is ért. Már órákkal az UFO érkezése előtt tudtunk róla....

Trackback: Évértékelés: Istentől várd az új életet! 2012.02.08. 08:24:30

A Fidesz választási győzelme után Orbán Viktor beszédet intézett az ünneplő tömeghez a Vörösmarty téren. Semjén mester hatalmas keresztvetéssel mutatta ki, hogy a pénzen kívül még ki mindenkinek köszönhetik a győzelmet. (Alázatos, őszinte ember.) Aztán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

notib 2012.02.08. 13:55:15

DD: azért az se kis hazugság, amit pl. a német gazdaságról írsz....

ugyanis a német gazdaság profitját külföldön, a volt szocialista államokban, Kínában, Ázsiában, sőt Afrikában termelik
meg, igen gyakran a még olcsóbb gyermekmunkával ....

Hogy egy döbbenetes példát is mondjak, Adidas termék Németországban egyetlen darab sem készül, még Herzogen-aurachban is maláj, kínai stb. gyártmányú Adidas termék kapható....

Mondjuk ez is a képhez tartozik, csak mintha igyekeznél megfeledkezni erről,
ami a magyar munkaszervezéssel kapcsolatos észrevételed jogosságát sem írja felül, és a munkaszervezés színvonala hűen tükrözi a magyar felsőoktatás mai színvonalát is...

Mindamellett a németek a sok kiszervezéssel a saját nyakukra teszik a kést, csak még nem igen ébredtek rá....

Szalahadin 2012.02.08. 13:56:44

@belekotty:
Az elvi részében igazad van, ugyanakkor eléggé sok esetben mégis az a valóság, hogy elszakadnak a bérek, mert nem a németországiak harmadát, hanem inkább hetedét-nyolcadát adják az ittenieknek. Vagy abba az irányba nem gáz, ha elszakadunk az egy főre jutó GDP aránytól?
Persze lehet, hogy a német úgy gondolkodik, hogy az Audi, Opel és Mercedes nélkül a magyar GDP/fő csak a nyolcada lenne a németnek, ezért jogos a töredék bér, de ez azért túlzás. :-)

exilis 2012.02.08. 13:57:32

Az egész helyzetnek a tőkehiány az oka. Nem az eszünk, a progresszivításunk hiányzik, hanem a felhalmozott tőke, amelyet munkára foghatunk.

Miből is van az a híres Német termelékenység? Nem a német munkás dolgozik jobban, hanem a szingapúri az akinek a munkája lehetővé teszi a Német színvonalat. Nem a magyar vállalkozó elmaradott, vagy buta, csak a magyar vállalkozónak hiányzik a tőkéje ahhoz, hogy tőkeexportáló legyen, és ő is legyártassa olcsón a kis kínaiakkal, és piacra dobja mondjuk EU-ban. Ha a kormányunknak egy csöpp esze lenne, akkor minden pénzzel azt támogatná, hogy a magyar cégek piacra lépjenek külföldön, és termékeket gyártassanak szintúgy külföldön.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 13:58:36

"megfeledkezett a munka minőségi faktorairól. (Vagy: nem is ismeri azokat!)"

Ez tán nem is kérdéses, ha belegondolunk, hogy képesek voltak éjszakába nyúlóan szégyenkezésre okot adó minőséget, sőt olyat is jogalkotni, amelynek visszavonását nem győzik spanyolfal mögé kommunikálni.

miller draft 2012.02.08. 14:00:32

Sok mindennel egyet értek, kivéve a szalámi fikázásával.Egyrészt a nyugati áruházak polcain ha van akkor kurva drágán magyar szalámi(és ugye az ár-érték arány ott a fejlett kapitalizmusban nagyon igaz) másrészt 8 év németországi munka alapján mondhatom a német szalámik a Pick illetve Herz téli,paprikás szalámihoz a bányászbéka picsája alatt vannak.Ugyanez érvényes a gyulai kolbászra(szintén ritkán kapható kint, szintén kurva drágán)illetve a libamáj termékekre. Szóval a húsipari megállapításaid a hülyeség kategóriában vannak.

aleb19 2012.02.08. 14:02:22

a japcsi példa sántit az uccso 20-30 évben elkurták egy kicsit az országukat a változtatási képtelenségük miatt

Örzse néni 2012.02.08. 14:04:08

@totorohun: Pontosan. Lenne itt tőke, ha nem lopták volna a szemét kommunisták rendszerváltáskor. Mindent elloptak, offshore cégeken keresztül. A maradékot jó pénzért fillérekért elkótyavetyélték izraeli befektetőknek meg nyugati beruházóknak, akik csődbe vitték a konkurenciát. Teljes rablás és kizsákmányolás, nem irigylem a fiatalokat. És ha nem lenne Orbán Viktor és Vona Gábor, akik gátat szabnak a rablásnak, akkor már az ivóvizet és a maradék területeket is eladták volna, mint Sukoró. Munkahelyteremtés, lószar. Szabadrablás lenne.
Ezért sápítozik a sok tolvaj lókötő, mert nem jut nekik dinnyeföld Orbánék miatt. Dögöljön is meg mindegyik!

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2012.02.08. 14:18:52

A szokásos hazaáruló, a magyarokat, Magyarországot, a történelmünket, kultúránkat, az összes eredményünket gőgösen lefitymáló, internacionalista-hazafiatlan jellegű, magyarellenes, nemzetellenes, emberellenes, ballibbant förmedvény ez az írás. Nem elég már ezekből, elvtársak?

bvb09 2012.02.08. 14:25:18

@gnme: Szallag. Helyedre! Egyes!

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2012.02.08. 14:25:57

@lobaszopiatej:
Ha elhisszük azt, hogy húú, de keményen dolgoznuk, pedig nem, az pont olyan káros, mintha nem azt csináljuk, amit kéne, ahoz hogy haladjunk(szevezetlenség - amiről beszélsz).

gnme 2012.02.08. 14:28:31

@bvb09: szallag? helyedre? egyes?

szűkül a szókincsed :-D

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 14:32:48

images.piacesprofit.hu/ups/4240_small.jpg

Itt egy kis illusztráció arról, hogy az SZJA módosítás 'vesztesei' mennyivel járulnak hozzá az állami bevételekhez.

1,4 milla éves jöv. alatt a szavazati jogot el kell törölni, akkor lesz normális a politika. Soha nem kapna labdát qrcsány és a cuclibek.

Botrány hogy olyan emberek döntik el merre menjen az ország akik semmit nem tesznek a közösbe. Még szocializmus van.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 14:37:03

@troll ellenpólus: Kb. ugyanez lehet a reakciója egy szerb ökörnek, amikor rávilágít valaki, hogy Belgrád nem az univerzum közepe, és az izmait mutogató majom is ugyanolyan majom, mint a többi, csak nevetségesebb.

Jaffar 2012.02.08. 14:37:08

@Kompli:
Ez attól függ, hogy mit nevezünk jobban járásnak. Akik még nem voltak kint, azok nem tudják, hogy az, hogy nekem "sok" a fizetésem, az még nem elég, ugyanis, ott sokba kerül minden és nincs sógor-koma-jóbarát, aki majd elintézi és nincs olyan vállalkozó, aki majd áfa nélkül megoldja a problémádat. Összességében, ha valaki kimegy (eleve kell hozzá min. 3000€ az elinduláshoz), akkor annak legjobb esetben is kell 5-6 év, hogy egzisztenciát teremtsen. Persze, hogy jobban élnek és magasabb az életszínvonal, de ez nem azért van, mert a jóságos multik és cégek, ott vajszívüek és jól megfizetik a zembereket. Olvasd el a posztot, menj ki és majd meglepödsz, hogy mennyire igaza van a posztolónak. Én azt hittem anno, hogy mi sokat dolgozunk otthon. Aha, nagy lófaszt (persze biztos van kivétel). Ahogy a poszt is írja, lehet, hogy sokat vagyunk bent a munkahelyen, de termelékenységben, precizitásban és minöségben nagyon le vagyunk maradva. Általánosságban persze.

spinat 2012.02.08. 14:38:11

mit érdemel az az ország, amelyik többre becsüli az utcasepröit, mint az orvosait?

zorki 2012.02.08. 14:39:17

@belekotty:
Nem osztom a véleményed.
Az Árpád-vonat pl. a Ganz Gyár terméke, amely már akkor (1933) majd hatvan éve gyártott mozdonyokat. Az Árpád-vonat megalkotásához természetesen szükség volt a gyár műszaki múltjára tapasztalataira. Emellett a magyar műszaki egyetemi oktatás magasszínvonalára. Történetesen a a Budapesti Műszaki Egyetemen biztosította a tu8dományos hátteret. Ha mond neked valamit két nevet említek: Bánki Donát professzor, Csonka János gépészmérnök a kísérleti műhely vezetője. Kell a karburátornál komolyabb innováció?
Vagy a telefonközpontnál?
Ugyanez mondható el például az izzógyártásról, ahol komoly szakmai háttér segítette az iparágat.
Ugyanez a helyzet a gyógyszergyástásnál.

Vagy Finnország. A finn gazdaság jelképe az elmúlt húsz évben -mai gyengélkedését ne számítsuk- a Nokia volt. A gyár végképpen a legmodernebb technológiát és modernkori innovációt jelképezte.
Ami pont az bizonyítja, hogy Magyarországon is lehetne ezt így csinálni.
Amúgy pont tudós elmékben nem szűkölködtünk soha.
Abban van igazad van, hogy az innovációban közben nagyon lemaradtunk.
Ez ráfogható a szoc. gazdaságra, de az elmúlt húsz évben sem léptünk előre.

gnme 2012.02.08. 14:39:54

@spinat: hát igen ... srácok, valaki kérdezze már meg a Matolcsy bal keze felől ülő Balog Ádámot, hogy ilyet miért kellett csinálni? - thx

hvg.hu/itthon/20120208_korhazak_adossag_berkompenzacio

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 14:40:31

@Silverstein -'I was lucky'-: "Botrány hogy olyan emberek döntik el merre menjen az ország akik semmit nem tesznek a közösbe. Még szocializmus van. "

Nem egészen. Olyanok döntik el az ország sorsát, akik kiagyalják, hogy elveszik a magánnyugdíjpénztári megtakarításukat, aztán olyanok adnak erre felhatalmazást, akik odaadják és olyanok, akik örülnek annak, hogy a többieknek se lesz.

Ez nem szocializmus, hanem annál rosszabb: ez a létező Magyarország.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2012.02.08. 14:42:42

Abban igazad van, hogy a "bántja az igazságérzetünket a sorunk" mentalitással nehéz messzire jutni, bármennyire igaznak érezzük a keserűséget. Abban is igazad van, hogy az elmúlt 22 évért nehéz mást okolni, mint saját magunkat, illetve a saját magunk által választott vezetőket.

Viszont abban reménykedni, hogy Orbán Viktor helyett előkerül valami országos megújításra képes politikai figure - hááát....

Tetszik, nem tetszik, nincs jobb vezetőnk, mint ő. Amiért természetesen keseregve okolhatjuk sorsunkat.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 14:44:10

@gnme: Valszeg ez ugyanazon bölcs koncepció része, mint amelyben egy lyukas zsák foltozására iskolai költségvetésből 10%-ot be lehet fagyasztani egyfelől, másfelől meg stadionépítéssel lehet büszkélkedni.

Jaffar 2012.02.08. 14:44:40

@miller draft:

Ezzel ellentétben Ausztriában a Merkurban a Pick szalámi olcsóbb (igaz nem sokkal), mint otthon és még érettebb is. :)
Kolbász nincs, illetve olyan amilyen odahaz, de vannak helyette fenomenális olasz szalámik, sonkák. Leszólni én nem szólnám le ennyire egy más nemzet élelmiszerválasztékát, pláne, ha csak a "rosszat" találom meg. Mindenhol vannak jó kaják, szalámik etc., odahaza is. A választék és a minöség a lényeg, arról nem is beszélve, az, hogy neked nem jön be egy a bajor weißwurst, az még nem jelenti azt, hogy az szar. Pl. A disznósajttal bármelyik kollégámat ki tudnám kergetni a világból, amióta tudják, hogy miböl készül :)
Mondd inkább azt, hogy te a magyar kajákért vagy oda, de az, hogy a német az mind szar, az enyhén szólva szánalmas.

tarackos 2012.02.08. 14:44:40

Az írás csak az érem egyik oldala, a meló, termelékenység etc. A másik oldala viszont a bér, ott viszont TÉNY, hogy kevesebbet keresünk mint GDP per capita alapján kereshetnénk. Pontosabban kevesebbet kapunk kézhez. Aminek oka természetesen az állami újraelosztás amin most éppen Viktror trónol.

Vagyis az alacsony technológiai szint miatt sokkal többre nem számíthatunk -a kkv szektorban- de a multik sem fizetnek többet az írás pedig nem ad arra magyarázatot!

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 14:49:51

@dr. mesterseges szinezek: Tegnap a beszédben OV szerintem elismerte hogy ez kényszerintézkedés volt és hogy nem büszke rá. Ahogy a különadókra sem.

Kérdés mit kellett volna csinálni?

Amikor így is sír mindenki mint a fürdős kurva, hogy keveset keres? A román út lett volna fasza -25% bércsökkentés?

gnme 2012.02.08. 14:50:54

@Jaffar: velem egyszer nagyon kiszabott a kollégám, .. szólt hogy jött a kamion tőlünk, meg jött egy pakk, de ŐŐŐ felhozta, bontsuk ki együtt

ó mondom, mámma nagy zabálások lesznek, jó kis brémai bor meg magyar disznóságok.. egy hétre vége szakad a sportdisznó időszaknak

errefel bazegh' mindenből kunyeráltak, alig maradt kajám .. mert hogy a magyar fűszeres kaják olyan jók, mert ők már rég nem éreztek ilyen ízeket, meg különben is, adjak már

lenyúltak tőlem majdnem mindent .. még a piros aranyat is a velem szemben ülő kunyerálta ki, mert az neki olyan jó volt a múltkor is a pörköltbe - ?

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 14:53:20

@Jaffar: Nyilván az importkaják azért sz*rok többnyire idehaza, mert az olcsót hozzák be, amire van kereslet. Nehogy azt higgye valaki, hogy a 100 ft-os német sört Németországban el lehet adni!

dr kíváncsivagyok 2012.02.08. 14:55:54

Orbán 2005 - ben , ( a Gyurcsánnyal folytatott megalázó vita alatt ) mondta : " Nem törekszem az egykulcsos adó bevezetésére , nem szerepel a terveim között ! "
Nabazki ez az ember tényleg soha sem hazudott !?

Herr Bruder Netzwerk 2012.02.08. 14:56:37

Németországban dolgozom egy éve, és megértettem, hogy hogyan érték el a németek a kevés munkaóra melletti nagy teljesítményt, mert nagyon egyszerű.

1. Minden hibát csak egyszer követnek el. Elkövetés után pedig tervet készítenek, hogy hogyan fogják elkerülni legközelebb ezt a hibát.

2. Nem felelősöket keresnek, hanem megoldásokat.

3. Nem csinálnak/csináltatnak semmit kétszer. Ahogy sikerült valami, úgy sikerült. Nem építik ugyanazt újra. De ha találnak benne hibát, akkor goto 1.

Ez az alaplüktetése a németeknek. Valahogy kora gyerekkortól ivódik bele az emberekbe ez a szemlélet.

(Ehhez képest az Orbán beszédből valóban annyi jön csak át, hogy a felelősöket jól megbüntetjük, és milyen szerencsétlenek vagyunk. Kár)

Hohó60 2012.02.08. 14:57:15

@fetyisob: azért nehogy már számítson, hogy Kádár udvari bolondja mit beszélt össze-vissza. Azt a nagy szart meg, amit életútja 90 után jelentett, nem is lehet eléggé alulértékelni.
neki a Kádár-rendszer volt a jó, nyilván, hogy utána is az elvtársak szekerét tolta.

Herr Bruder Netzwerk 2012.02.08. 15:05:28

(a német hatékonysághoz) mégegy, talán az előzőknél is fontosabb, mondjuk, hogy nulladik pont: bizalommal vannak egymás iránt. Azt feltételezik, hogy azért vagy a posztodon, mert rátermett vagy. Akkor is, ha látszik rajtad, hogy kezdő vagy. Megbíznak a HR processzekben. És feltételezik rólad, hogyha nem tudsz/értesz valamit, akkor kinyitod a szádat. Hát ennyi.

jonatanxx 2012.02.08. 15:08:10

"A munka a magyarok többségének fejében azt jelenti, hogy baromi erővel, fárasztóan és sok ideig, önkizsákmányolva, napi tizenórákban csinál valamit." A posztra ez baromira igaz! Azért a posztírón túl (meg innen) is van élet.

charlie sheen 2012.02.08. 15:08:17

@dr. nomac: Orbán nevének kisbetűvel írása szerintem minősítés, a posztírónak ez is volt a szándéka.

charlie sheen 2012.02.08. 15:10:40

@Silverstein -'I was lucky'-: Azt kellett volna / kellene csinálni, amit Bokros mondott. És pont.

Hohó60 2012.02.08. 15:10:41

@dr kíváncsivagyok: a megalázó vitát ugye arra hazugságcunamira érted, amit Gyurcsány ott is művelt? Valóban megalázó volt az országra nézve, hogy egy ilyen valaki itt miniszterelnök lehetett. Mindannyian bűnhődünk a mások által elkövetett galád tettért, ma is isszuk a levét, meg még sokáig fogjuk is.

charlie sheen 2012.02.08. 15:12:35

@Örzse néni: Te egyszerűen hülye vagy. Bocsánat, hüje. Így, schmittpálosan...

charlie sheen 2012.02.08. 15:14:35

@troll ellenpólus: "Jobb szembenézni a rideg tényekkel, mint fejünket a seggünkbe dugni!" Ezt nem Seneca mondta, de akár mondhatta is volna.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 15:19:02

@charlie sheen: Persze, csak a bokrospatkány az elkúrás alatt csendben volt, most meg nyelje be a népszerütlen intézkedéseket az OV kormány. Nem rossz, de kapja be inkább.

dekol84 2012.02.08. 15:19:15

@Kompli: "...hogy kisebb balkáni államokról szó ne essék. Pedig őket is lerabolták."

Pedig a kisebb balkáni államok is sínylődtek a török iga alatt, még tovább is, mint mi.

Igaz, hogy a zorbán "eeemúúútmásféléves" ámokfutása több kárt okozott, mint a török 150 év alatt. Azok legalább alkottak is valamit, ez a köcsög meg csak tör-zúz!

használt cikk · http://www.hasznaltcikk.hu 2012.02.08. 15:19:46

jo a cikk, de teljesen erthetetlen es funkcio nelkuli, hogy szandekosan kis betuvel irjak OV nevet, ezzel eppen a szerzo komolysaga kerdojelezodik meg...

dekol84 2012.02.08. 15:21:06

@charlie sheen: "Orbán nevének kisbetűvel írása szerintem minősítés"

Így van! A patkányok nevét nem írjuk nagybetűvel, mert csak egy undorító állat. Ahogy a zorbán is!

Never 2012.02.08. 15:29:16

@dekol84: 84-ben születtél, tehát most 27 éves vagy (esetleg szélső esetben 28).

Ennyi év bölcsességével már ennyire futja? A mai fiatalok milyen gyorsan érnek... És meg is lottyadnak, barnulnak és penészesednek, úgy látszik.

Avagy egy jó tanács az öregebbtől: soha ne sérts stílussal, ha tartalommal is lehet.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 15:33:43

@Silverstein -'I was lucky'-: "A román út lett volna fasza -25% bércsökkentés?"

Nem tudom, és hálistennek nem az a dolgom, hogy tudjam, de azt el tudom mondani, hogy mennyiben lett volna jobb ez a megoldás:
- nem tépázta volna tovább a mindenkori magyar kormány egyébként is csak szavakban létező hitelét,
- nem jelezte volna, hogy a magyar állam bármikor semmibe vesz magánjogi szerződéséket, és hogy még természetesnek is tartja, hogy azt teheti,
- nem tette volna (hagyta volna ott) vakvágányra legalább 2 emberöltőre a nyugdíjproblémát,
- nem ültette volna a fejekbe azt a nehezen, drágán és nem nyom nélkül törölhető gondolatot, hogy hétfőről keddre úgy lehet ébredni, hogy a magánbetétek állami számlára kerültek.

Karcolt lendület 2012.02.08. 15:37:25

@Zolito67:
Nem arról ír a szerző, hogy Magyarországon a magyarok nem tudnak ugyanolyan vagy nagyobb hatékonysággal dolgozni, mint a nyugatiak: tudnak, de sajnos nagyrészt csak multiknál, ahol behozták az ehhez szükséges menkeszervezési tudást szervezeti felépítéssel és és munkahelyi kultúrával. (Nem mondom, hogy multiknál nincsenek idegesítő baromságok, de a célnak megfelelően működnek.) Ugyanakkor a mikro és kisvállalkozásoknál nincs meg ugyanez a hatékonyság, részben mert nem tanulták meg ezek tulajdonosai a hatékony vezetési módszereket, részben köszönhetően annak, ha adóelkerülésbe illetve az alkalmazottakkal kicseszésbe fekteti az ember az energiáit, azzal jobban jár sokszor, mintha jól szervezetten minőségi munkát végezne. Így a teljes társadalom hatékonysága alacsonyabb, mint a németeké, így aztán az is kevesebbet keres náluk jóval, aki hasonló színvonalon dolgozik (de a magyar átlaghoz képest azért jobban).

Csak egy példa: a németeknél (osztrákoknál) az építőmunkások (a magyar vendégmunkások is) képesek elsőre a járólapot úgy letenni, hogy a megrendelő ne köthessen bele. Magyarországon kb. 90% trehány munkát végez, aminek a következő az eredménye: vitatkozás, konfliktus a megrendelővel, újra meg kell csinálni, nem fizetik ki a teljes összeget, később készül el a dolog, más munkák is csúsznak. Ez igen erősen rontja a hatékonyságot, miközben csak némi koncentráció és kicsivel több időráfordítás kellett volna elsőre. Mondhatnék még csomó példát, ahol észrevehető különbség van a jómunkásemberek hozzáállásában, pedig aztán az osztrákok sem szeretik feltétlenül a munkájukat vagy a főnöküket, de a munkavégézésnél ennél függetlenül odateszik magukat, mert tudják, hogy azzal mindenképpen jobban járnak.

gnme 2012.02.08. 15:37:41

@Herr Bruder Netzwerk: én abban látom az erősségüket, hogy szegmensenként vannak speciálisan ahhoz a területhez idomított embereik, akiket időről időre továbbképeznek saját pénzen.

Ott egy cégvezetőnek nem kell egyszemélyben mérnöknek, gyártáselőkészítőnek, árajánlatadónak, logisztikusnak, anyagbeszerzőnek, művezetőnek, adóügyben jártas bérszámfejtőnek, hiperszenzitív szociális érzékű embernek lennie.

Elég ha csak azzal foglalkozik amivel neki kell.

Crescendo 2012.02.08. 15:42:57

@buddha: ellentetben a cikkiroval a kormanyt nem papolni, hanem erdeket kepviselni valasztottak meg. Kivaloan kepviseli az erdekeket es azt mondja Orban, amit a zemberek hallani akarnak, zsenialis politikiai erzekkel.
Ki akarna azt hallani, hogy a kinai fele annyiert megcsinalja azt, amit te itthon es ez raadasul a te hibad?
Ragyogo politikus, ha a nephangulatra valo raerzesrol van szo. Epp ugy, ahogy az elodei is. Csak a vege a tortenetnek nem ilyen szep, ez a baj?

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.08. 15:43:38

messerschmitt pál seggnyalóiról rántják le a leplet a kurucok:

kuruc.info/r/20/91805/

Dajcstomi diplomáját mikor vizsgáljátok ki, gyógyegerek?!
A cikk legvégén a miértek!

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 15:43:47

@Herr Bruder Netzwerk:
Azé a németeket nem kell túlfényezni... tudnak, de nem ANNYIRA, ami ANNYIRA, az inkább a német precizitás emléke, és mint olyan, hasonlít a magyar lovasnemzet voltára: szokás emlegetni, mi szívesen ráerősítünk a hiedelemre, szeretjük is a lovat (amikor nem éheztetjük halálra), csak az egész ÚGY nem igaz, ahogy a folklór tartja.

A cégünknél 6-7 éven át arra ment el az energiájuk nagy része, hogy bizonyítsák az usák gazdának, hogy nélkülük megállna az élet. Aztán az usák gazda mégis úgy gondolta, hogy drága mulatság őket hetente oda-vissza röptetni háromnapos munkahétért, és arra napidíjat is fizetni nekik, és láss csodát, azóta eltelt további 7 év, a cég nem állt meg, csak a szarkeverés lett kevesebb (a magyer-német és német-német front kiesett, "csak" a magyar-magyar maradt meg).

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 15:46:45

@Herr Bruder Netzwerk: Ez viszont faktum. Németül a jo, annyit tesz: "megértettem, és úgy lesz" - magyarul a jó annyit: "durvára unom már a témát, fejezd abba, majd én (nem) csinálom, ahogy akarom".

Herr Bruder Netzwerk 2012.02.08. 15:49:18

@gnme: Igen, ez is hozzátartozik. És egész pontosan tisztában vannak a felelősségi körükkel, mit kell megcsinálnia neki, és mit másnak.

kitiltott bögre 2012.02.08. 15:51:41

akkor higgy egy fideszesnek ha ló legel a sírján.

lorantka_a_gall 2012.02.08. 15:53:08

Én úgy tudom, Dél-Korea gazdasági sikertelenségének is a munkaórák magas száma a fő oka... :D

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 15:56:00

@lorantka_a_gall: Én meg úgy tudom, hogy a diszlexia egyre komolyabb probléma.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 15:56:11

@dr. mesterseges szinezek: A másik megoldás is jó lett volna,meg az is ha kirúgnak minden második közalkalmazottat. Emelkedő pályára állította volna a gazdaságot, ahogy Romániában ez történt. A Fideszt meg hazavágta volna 20 évre. Ilyesmi politikustól nem várható el, pláne nem, ha azok adják ezt a jótanácsot akik miatt ez a helyzet egyáltalán előállt.

Azt jól mondta OV, ha ma is 52% lenne az ÁA., akkor hitelezhetnénk az IMF-nek és az EUnak, mert utóbbi átlagos eladósodottsága ugye 82%.

Szóval az talán csak nem baj, ha OV nem adja vissza a kormányt a sáskahad szoclibáknak vagy a jobbiknak azzal hogy meglépi amit a románok megléptek?

Herr Bruder Netzwerk 2012.02.08. 15:58:46

@dr. mesterseges szinezek: nem mondom, hogy 100%-os a minőség, és nem vagyok ANNYIRA elájulva a "német precizitástól", de roppant stabil és robosztus a termelés/munka. És ha kell, mindig tudnak tolni rajta 1-2 tized százalékot, vagy lefaragni az árból ugyanennyit

debreceni.blog 2012.02.08. 16:01:00

Orbánk bán az úr 2012. évében. Értékelés

Bihari Ernő2012. február 08. 12:55

A szocialisták felborították a magyar hajót, és szaladgálnak, mint pók a falon.

www.vagy.hu//tartalom/cikk/1632_orbank_ban_az_ur_2012._eveben_ertekeles

Zolito67 2012.02.08. 16:01:02

@Karcolt lendület: Nyilván nincs nagyobb tapasztalatom mikro és kisvállalkozás ügyben, de számtalan ellenpéldát tudok legalábbis az élet azon területein /szolgáltatás, kereskedelem/, amivel egy mindennapi ember találkozik.

Az építőipari példádat pedig durva túlzásnak érzem. Bár ilyen jellegű szakmunkával/szakmunkással leginkább saját lakásaim felújításánál találkoztam, nálam az arány fordított: 90%-ban elégedett voltam. Lehet, hogy szerencsém is volt, és nyilván a nagy svindlik/linkségek a nagy beruházásoknál vannak, de az meg már a korrupció és nem a munka minősége/mennyisége/stb.

Herr Bruder Netzwerk 2012.02.08. 16:01:52

@dr. mesterseges szinezek: Mondjuk szerintem a válságkezelésük megmutatta, hogy ha KELL, akkor ANNYIRA tudnak. Ki pénzeli ma Európát? Ők. Kinél csökken folyamatosan a munkanélküliség a válság kirobbanása óta? Ők. Legkisebb deficit? stb stb...

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 16:05:20

@Silverstein -'I was lucky'-: Nézd, nem vagyok Fidesz-tag, fideszes mameluk pedig végképp nem, magyar állampolgár viszont vagyok -- ebből kis önprofilból kiszámítható, mennyire éri meg nekem, ha a kormánypárt a kormányzati energiáját saját arculattervezésére és -formázására fordítja: nem különösebben.

Sicc 2012.02.08. 16:07:51

A blog szerzőjének:

Vastagabb könyvet tudnék írni arról, hogy Magyarország miért áll ott, ahol.

Magyarországot eladták. Ez az ország csak a nevébne létezik, de valójában megszűnt. Ez a huszonöt év hozadéka. A nyelv még él, vannak olyan emberek, akik magyarnak vallják magukat, de nagyjából itt vége is a történetnek. A szándék nyilvánvaló.
Uff.

fda 2012.02.08. 16:10:22

Ilyen butuska írást rég olvastam.

Mert bizony ha a szüleid bazi nagy adósságot hagytak rád, akkor te lehetsz bármilyen tehetséges és kereshetsz sokat, ha a fizud kétharmada mindig valami régi törlesztésre megy el. Ilyen esetben esetleg azt érezheted, hogy hiába vagy okos és szorgalmas, valahogy nem viszed annyira mint a kollégád, akinek nincs ilyen öröksége.

Hallgasd meg még egyszer.

Azúrkék égbolt (törölt) 2012.02.08. 16:10:51

Az ötéves terveket kellene újra bevezetni meg a %-ot! :)
pl: A héten Szabó szaki írhat a brigádnaplóba, mert élmunkásként 180 %-ot teljesített.
És szarnyal a termelés, lvtrsak.

Kozod????? 2012.02.08. 16:17:42

Orbán mondatait igazából felesleges elemzeni, hiszen céljuk egy lelkibeteg nemzet lelkibetegségének a megerősítése a hatalmaonamradás érdekében.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 16:19:33

@fda: Ha a fizetésem kétharmada elmenne hiteltörlesztésre, menten elkezdenék stadiont építeni, és a hitelezőimet győzködni arról, hogy velem nem érdemes szóbaállni.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 16:23:31

@Kozod?????: Azé külön megerőltető lehetett kitörpölni, hogy a szokásos külső és belső ellenség felállást lecseréljék belső (mszp) és felső (a Sors) ellenségképre.

Persze szomorú csoda, hogy ilyen tökéletes kormányt akármilyen ellenség meg tud gátolni a kánaán elhozatalában.

KG2000 2012.02.08. 16:27:00

Ha már a "legnagyobb" dolgokat akarjuk sorolni, akkor itt van az eddigi legnagyobb csontváz is:

"Ezermilliárd forint lehet az állami teher a Malév felszámolása esetén
Forrás: MTI | 2012. február 08. szerda 14:09

Közel ekkora összeget tartalmaz a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés.

Közel 1.000 milliárd forint az az állami teher, amit a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásba kerül - közölte Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos.

Az elszámoltatási kormánybiztos felolvasott a szerződésből, amely szerint "a felszámolási megszűnési összeg (...) megegyezik azzal, amely abban az esetben lenne fizetendő, ha a Kincstári Vagyoni Igazgatóság megszünteti a vagyonkezelői szerződést".

Tájékoztatása szerint a hitelezőnek elsőbbséget biztosító úgynevezett senior adósság 90, illetve a tőkejuttatás 97 százalékát kell megfizetni a Budapest Airport fő tulajdonosának, a német Hochtief cégnek a Malév felszámolása esetén.

Budai Gyula az MTI kérdésére közölte, hogy a vagyonkezelői szerződésben tételesen szerepel senior adósság címén 1,5 milliárd euró, további 60 milliárd forint a részvények ellenértékeként, 390 milliárd forint a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért, és 15 milliárd forint ingóságok ellenértékeként."

KG2000 2012.02.08. 16:29:24

@Silverstein -'I was lucky'-: egyébként a hírek szerint 5000 tisztviselőt el is akar bocsátani idén a kormány.

Dekatlon 2012.02.08. 16:40:25

Sajnos ez a "kínnal sokat dolgozni, odatenni, megnyomni, hétvégén is", ez nagyon mélyen gyökeredzik. Az ostoba ötlettelen emberek, azt becsülik , amit értenek. Az ügyes megoldások, és jó szervezés meg nem ilyen.

Marcangoló Korelnök 2012.02.08. 16:44:20

Posztoló!

"orbán", "viktor": ezzel a két írásmóddal már le is húztad magad a klotyón, cikkentyűddel együtt. Nem vagy méltó rá, hogy tovább foglalkozzak veletek.

dr. trafik nomac 2012.02.08. 16:49:02

@Marcangoló Korelnök: "orbán", "viktor": ezzel a két írásmóddal már le is húztad magad a klotyón, cikkentyűddel együtt. Nem vagy méltó rá, hogy tovább foglalkozzak veletek." Ur isten, most mi lesz ?!

Jofiu 2012.02.08. 16:49:04

A magyar kollegák el vannak képedve a svéd partnerek "laza" munkastílusán, akiknél egy megbeszélés egyetlen biztos kimenetele az, hogy mikor lesz a következő megbeszélés.
Személyes, többszörös tapasztalat alapján is biztosíthatok mindenkit, az úgynevezett munkamorál a svédeknél a béka segge alatt van (magyaros felfogással). Napi két kávészünet plusz ebéd, beszélgetéssel vegyítve. Tiszta pazarlás.
Gondolnánk.
Hisz vajon ennek ellenére mi lehet az oka a hatékonyságkülönbségnek? Két hasonló nagyságú, másként szerencsés fekvésű nemzet esetén.

Ami a kormányzónk kiemelt mondanivalója mögött áll, az sajnos az:

gőzünk sincs arról mi a mások számára is hasznos, amit képesek vagyunk nyújtani, és amiért hajlandóak fizetni is (itthon vagy külföldön).

Pedálozunk, és brillírozunk, csak sajnos ez senkit nem érdekel rajtunk kívül.

Adalberto Gellenzeeri 2012.02.08. 17:03:22

Nagyon igaz, nagyon értelmes blog. Így aztán igen kevesen értik majd meg. A FIDESZ fanok hivatalból, a turulmadaras magyarok meg tájékozatlanságból. Nehéz azt a tényt elismerni, hogy derék nemzetünk nem az élvonalban van. Ennek legfőbb bizonyítéka maga a magyar "isten": orbán viktor.

VT Man 2012.02.08. 17:05:07

@SünBalázs:
"Szerintetek magyar piacra gyárt? Megint segítek: nem. Vagyis az olcsó munkaerő miatt van itt. Ha ugyanannyiba kerülne a munkaerő, mint Németországban, vajon idehoznák a gyárat?"

Miről beszélsz, ember?
Senki nem mondta, hogy ugyanannyiba kellene kerüljön a munkaerő.

Azt írtam, hogy a magyar ember termelékenysége nem ötödannyi, mint a nyugatinak, hanem mondjuk 20-30%-al gyengébb csak.

Tehát ez nem indokolja az ötödakkora bért. Tehát nem arról van szó, hogy nem tudunk jól vagy hatékonyan dolgozni, mert bénák vagyunk.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.08. 17:06:04

@negondolkozz!majdénmegmondom!: Nem fogják vizsgálni Tomika diplomáját, mivel az akkori köztársasági elnök külön engedélyével szerezte meg a diplomát. Az már egy másik kérdés, hogy miért tettek kivételt egy politikussal!

Jaffar 2012.02.08. 17:16:50

@fda:
Már nem azért, de miapicsa köze van valakinek a szülei adósságához, ha elmúlt 18 éves?

Đđ 2012.02.08. 17:23:04

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Íme, a magyarázat, ami miatt konzekvensen orbán viktor:

IMF-től IMF-ig, avagy: orbán viktor - progressziv.blog.hu/2011/11/16/imf_tol_imf_ig_avagy_orban_viktor

2012.02.08. 17:29:34

@STX Joe: sztem meg te nem érted:-) no offence, de ha 20-30%-kal kisebb termelékenységért 20-30%-kal kisebb bért szeretnél, akkor ugyanott vagy. vagyis nem, mert az overhead költség(pl. marketing) ugyanannyi a kevésbé hatékony meg a hatékony munkaválllaók esetében is.

[megmondoember] 2012.02.08. 17:49:24

Viktorunk sajnos megint végighazudta az egész beszédét - egyetlen igaz szava sem volt. Hazudott az államadósság csökkenéséről, hazudott arról, hogy hányan végtöreszletettek. Hazudott reggel, délben, este.

Feri annyival volt jobb nála, hogy volt annyira tökös, hogy ezt bevallja. Viktor király még ehhez is nulla.

contractor 2012.02.08. 18:06:19

Csak nézzük meg milye nöles léptekkel halad a magyar gasztronómia amióta ki merték mondani, hogy amit addig csináltak az egy nagy rakás sz.. volt, de nem vendéglátás. Jönnek a Michelin csillagok, egyenlöre csak Pesten mert csak ott tesztelnek, de vidéken is vannak helyek amelyek már most is kiérdemelnék. Ugyanaz a helyzet az élemiszeriparral is. Amíg abba ringatjuk magunkat hogy milyen finom a magyar élelmiszer, addig nem kell változtatni semmin és csak várjuk, hogy az utólsó vevöt is mikor veszítjük el. Az importált termékekkel föleg a tehetösebb réteget célozzák meg akik már le sem veszik a polcról a magyar élelmiszert. Ha kimondanánk itt is hogy bizony ezek ehetetlenek már többet tennénk az élemiszeriparért mint száz egymásnak osztogatott érem.

Mitzimackó 2012.02.08. 18:12:06

@Kompli: "Sajnos a negyven év szocializmusa több generációban teljesen hibás attitűdöket generált. " Ez igaz,...

nagyon jó, hogy leszóljátok az országot romjaiból többször újjáépítő embereket, azokat, akiknek a munkájával felépített "köztulajdont" ügyesen kiprivatizálták néhányan vagy megfelelő kenőpénz ellenében átjátszották valakiknek, és NEM CSAK A bolsi-libsi kormányokról beszélek, hanem a nagyon tolvaj nagypofájú, de semmihez sem értő fideszről is, meg az antall-kormányról, amelyik pl. konkrétan szétverte a mezőgazdaságot józsibohóc és a kdnp tevékeny részvételével. azért gondold meg, mielőtt leköpködöd a szüleidet, mert aki jól él, ABBÓL él jól, amit felépítve kapott, aki meg rosszul él, az azért él rosszul, mert azt is elveszik tőle, amit eddig vérrel-verejtékkel megszerzett. úgyhogy 40 alatt ne osszátok az észt, mert könnyen élősdinek nevezhetlek titeket...

Mitzimackó 2012.02.08. 18:13:48

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: az akkori köztársasági elnököt meg tompika pártja tette köztársasági elnökké... kéz kezet mos...

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 18:15:54

@dr. mesterseges szinezek: De abban gondolom megegyezhetünk, hogy a PR egy politikai pártnak igenis feladata. Ugyanis ha nem kormányoz akkor b*szhatja a nagy 5leteit. Tehát, tetszik vagy sem, ebben a rendszerben az első mindig az, hogy újraválasszák őket, a második az ország érdeke.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 18:17:14

@KG2000: A hírek szerint a honvédség felvesz 3000 embert.....:)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 18:22:17

@contractor: importált termékekkel föleg a tehetösebb réteget célozzák meg akik már le sem veszik a polcról a magyar élelmiszert.

Nagy LoL.

Voltál-e már LIDLben, barátom? Mert nem a tehetős, de a középosztálybeli sem teszi oda be a lábát. Az áru nagy része német.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a német szar, hanem azt, hogy olcsó szart exportra ők is szívesen gyártanak.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 18:33:37

@Silverstein -'I was lucky'-: Megegyezhetünk (nekem nem kerül semmibe) de ilyen alapról Fletó akár fideszes is lehetne: píározott, hogy újraválasszák, és megvalósíthassa a nagy ötleteit.

És ebben az az iszonyú, hogy tényleg: csereszabatosak.

dr. mesterséges színezék 2012.02.08. 18:44:15

@Silverstein -'I was lucky'-: Én elméletileg (bérstatisztikailag) középosztály vagyok (sőt) és a (magyar) tejet rendszeresen a LIDL-ben veszem, de igaz ez a magyar paprikára, papírtörlőre, pudingra, krémtúróra, stb... is.

Egyébként kis színes a bót- és terméknácisághoz: pár éve Vác környékén magyar paradicsompürét akartam venni. Megnéztem a kismarosi, nagymarosi és verőcei CBA-ban, de volt ott szlováktól az olaszon át spanyolig pár verzió, csak magyar nem.
Pár nappal később, amikor a dolog már nem érdekelt, az echte németorientált váci Plusban (ma Spar) láttam Arany fácánt.

Jut eszembe: amíg létezett az áru, rendszeresen ott vettem 8x% hústartalmú német import pástétomot/májkrémet - még a gasztronómiailag überkekec (mellesleg HACCP-s) nejem is elégedetten emlékszik rá.

Jofiu 2012.02.08. 19:17:32

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.:

... úgy érzem nem sikerült az előző fordítás, még egyszer:

Eredeti:
"…rosszabbul állunk annál, amire a munkánk és a tehetségünk alapján jogosultak lennénk."

Fordítás:
Gőzünk sincs arról, és nem is érdekel, mi a mások számára hasznos, amit képesek vagyunk nyújtani, és amiért hajlandóak fizetni (itthon vagy külföldön). Pedálozunk, és brillírozunk egymásnak, és ez senkit nem érdekel rajtunk kívül.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.08. 19:19:36

@dr. mesterseges szinezek: Az általam ismertek közül a legigénytelenebb lánc a Lidl. De én a környékünk 2 áruháza alapján általánosítok. Itt még a Tesco is jobb.

dr.Hüppögő Balneológus 2012.02.08. 19:56:53

„…rosszabbul állunk annál, amire a munkánk és a tehetségünk alapján jogosultak lennénk.”

Dehogyis Viktor! Pontosan ott állunk, ahová kiharcoltál minket a narancskomcsi jobbágyaiddal...a Bóvliban.
Ennyit a "tehetségedről".
(bár a szőlőbányákat tehetséggel fejleszted, azt elismerem)

Pontos 2012.02.08. 20:19:54

Maradjunk annyiban, hogy ez az ország és ez a nép éppen úgy áll, ahogy vezetik.
Így igaz a mondat.

Csávógyerek 2012.02.08. 20:22:11

@Mizar: "A profit nem a miénk?"

Én úgy tudom, hogy a profit az értéket termelő szervezet tulajdonosaié.

Előfordulhat, hogy "mi" nem vagyunk tulajdonsok?

torró 2012.02.08. 20:46:03

Pontos!!!!!!
Remélem más is érti.Innét kellene újragondolni! A! VEZETŐINKNEK!!!!

stim 2012.02.08. 20:47:31

Szerintem mindenki magából indul ki mint már annyiszor. Én úgy gondolom többet érdemlek mert önkizsákmányolva magam kurvasokat dolgozom.

És annak is igaza van aki úgy gondolja, hogy a magyarok csak ennyit érnek mert ő meg annyit dolgozik amennyit másokról gondol, magából kiindulva.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.08. 20:56:40

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: @Mitzimackó: Na, azokat a kezeket aztán moshatják. Sikálhatják gyökérkefével. Csontig.

torró 2012.02.08. 21:14:55

Kicsit cizellálnám az előbbi kijelentésem, ugyanis a politikus nem azonos a gazdasági vezetővel, ámbár életem során inkább alkalmatlan vezetőkkel találkoztam. Az a baj, hogy az orosz megszállás óta hihetetlen gátlás nélküli politikusok ültek a nyakunkon, még néha manapság is. Engedtessék meg nekem, hogy a koromra való tekintettel, a saját tapasztalataimból kiindulva mondjam ezt, hozzátéve: tisztelet a kivételnek!

sulcus (törölt) 2012.02.09. 08:53:10

A Magyarfasz szopkodóknak csak annyit,hogy a napokban vettem eredeti vetschésci ungarische savanyúságot telekúrva magyar zászlóval,magyar termék felirattal!

Túl azon,hogy a vecsési sváb aki a savanyúságot készíti mióta magyar,ha már annyira turbó magyarok vagyunk,ő is telebassza a savanyúságát mesterséges anyagokkal (ami még rá is van írva) tisztán üzleti célból.

Pl:cukor helyett,szorbit amí egy vegyszer(egészségtelen),de undorító is,hányingerem van tőle!

Akkor most mi a különbség a fújjkülföldi és a echte ungarische termék között??

Ehhez mit szóltok hülye sznobok?

Örzse néni 2012.02.09. 09:36:43

Te csak ne egyél össze minden szemetet. Neked ott a pászka, az egészséges és finom. Itt minden olyan szar, el lehet innen menni!

sulcus (törölt) 2012.02.09. 10:19:05

@Örzse néni: Nem eszem a nemzeti eledeledből,nem szeretem.

nekteksem 2012.02.09. 15:27:38

@zorki: amiganzunk.blogspot.com
Jendrassik, Mechwart...stb.,stb.
süti beállítások módosítása