2011.04.11. 13:10 Szerző: Đđ

A jóslat

Magyarország vesztes lesz. 22 évnyi egyre csökkenő bizakodás után mára világossá vált, hogy a magyar nép nem tudta, nem fogja tudni kihasználni azt a nagy történelmi lehetőséget, amelyet a világpolitika szerencsés konstellációja kínált fel – és amely kínálat a világ részéről ugyan ma is él, ám népünkben nincsenek meg azok a belső feltételek, melyek kellettek volna/kellenének ahhoz, hogy éljünk e lehetőséggel.

Igen, a magyar népben nincsenek jelen azok a viselkedés- és gondolkodásminták, amelyekkel működtetni lehetne egy önálló, szabad országot és annak piaci alapokon szerveződő gazdaságát. Ehelyett alattvaló-ösztönök vannak és vágy a felülről kapott gondoskodásra. És nincs meg az az adottságunk sem, hogy erős és tartós szövetségeket tudjunk kötni egymással.

Számtalanszor leírtuk már itt, a Progresszív Blogon, hogy minden magyar egyedül próbálkozik és azt is, hogy egyedül reménytelen közös érdekeket érvényesíteni. Ha ez az ország tízmillió, egyenként taktikázó ember államhatárral körülrajzolt kényszerű együttélése csupán és nem több, akkor előbb-utóbb mindig akadnak olyanok, akik maguk alá gyűrik és a saját érdekeik szolgálatára kényszerítik ezt a tízmillió embert. Most is ez történik…

Azok, akik ezt a maguk alá kényszerítést végrehajtják nem kell, hogy feltétlenül tehetséges emberek legyenek – elég, ha gátlástalanok. Nem kell az, hogy nyugat-európai értelemben vett politikai-gazdasági elitet alkossanak – elég, ha Cosa Nostra-szerűen szerveződnek. Nem kell, hogy sokan legyenek a társadalom összlétszámához képest – elég, ha nincs náluk szervezettebb és nagyobb közösség az országban.

Ennek természetesen semmi köze sincs a társadalom érdekeihez és az egyes egyének valódi érdekeihez sem. Az érdek, amely itt mindent meghatároz, ennek a kisszámú, de elszánt csoportnak az érdeke – és ha érdekharcok vannak, az is csak e csoporton belül zajlik, kívülről a társadalom, vagy annak egyes csoportjai ebben a küzdelemben semmit sem lesznek képesek elérni. Sem a szakszervezetek, sem a civil csoportok nem lesznek hatékonyak az érdekérvényesítésben, mivel tagjaik ugyanolyan „egyéni magyarként” élnek és viselkednek, mint az általános a magyar társadalomban. És bármennyire is kicsi az egész társadalmat maga alá gyűrő érdekcsoport, bármennyire is ellentétes annak uralma az ország és a polgárok érdekeivel, mivel gyakorlatilag egyedül van, azt tesz, amit kedve tartja – ez látjuk nap mint nap.

Persze, a látszatra ügyel: lehet ellene írni, beszélni, még tüntetni is (…legfeljebb azt állítja, hogy valójában mellette tüntetnek, mint láttuk a szakszervezeti tüntetés kapcsán is), de nem lehet ellenállni neki.

Abban sem bízhatunk, hogy majd Európa segít és eltávolítja a fejünk fölül ezt a hatalmi érdekcsoportot, mert ez a csoport sosem fogja átlépni azt a határt, amely után az EU-nak már nem lenne más választása, mint a nyílt konfrontáció. És még ha ez meg is történne, akkor is „csak” a kizárás lenne a sorsunk, nem a beavatkozás.

A jelek szerint a magyarok képtelenek megoldani a saját erejükből a problémát, idegen segítség sem remélhető – marad a szívás. Aki tud, meneküljön ebből az országból: tanuljon nyelvet, szerezzen a világ fejlett országaiban is eladható szaktudást, keressen munkát és húzzon el, ha jót akar! Ott talál majd jól működő közösséget és önállóságra képes, fejlődő társadalmat, amiben itt nem bízhat. Aki pedig képtelen mozdulni, az kérdezze szüleit, nagyszüleit, hogy miképpen éltek ők az előző rendszerek alattvalóiként – mert nagyjából erre kell most is berendezkedniük! Marják csak egymást, keressenek bűnbakokat egymásban – és vegetáljanak!

Magyarok: ne reménykedjetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr542816856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TitokJolán 2011.04.11. 14:36:18

Egyetértek,
Menjetek el mielőbb......

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.04.11. 15:55:44

@TitokJolán: köszönjük, hogy végtelenül átgondolt kommenteddel mintegy ezernégyszázhatvanhét százalékosan alátámasztottad a posztot.

"azt sem értitek, hogy mit nem értetek".

ennyi.

legeslegujabbkor 2011.04.11. 20:36:33

@idelle: Ne csak beszélj, elkezdhetnéd te az összefogást TitokJolánnal:)

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.04.11. 21:38:27

Kedves posztoló! Addig osztom a diagnózisodat, hogy komoly baj van a magyar közvélemény gondolati érettségével, együttműködési hajlamával, öngondoskodásával.
Azzal viszont egyáltalán nem értek egyet, hogy a helyzet a kormány leváltásával javulna: a "bal" (önjelölt terminológiával "progresszív") oldal odáig nézett szembe a maga problémáival, hogy Orbán monnyon le, azt' folytassuk ott, ahol 2010-ben abbahagyatták. Nos, amíg ez a progresszív láthatár, addig nem tud kialakulni együttműködés.
Együttműködés akkor kezdődhet, ha a baloldal szembenéz a választók fokozatos elidegenedésének okaival, megköveti őket a maga stiklijeiért, majd alázatos szívvel megfogadja, hogy mostantól egész másokkal, egész másképp lesz. Ennek semmi jelét nem látom, persze attól még megeshet.

ROZ 2011.04.11. 21:45:21

A poszt nem a baloldal dícsérete, nem ezzel foglalkozik, hanem a magyarokban benne rejlő (vagy épp nem bennük rejlő) lehetőségekről. Arról, hogy képesek-e oldalaktól függetlenül a saját kezükbe venni a saját sorsukat, vagy nem képesek önálló polgárként és önálló népként élni.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.04.12. 11:03:06

@Vértes László: A mai állást nézve, egyáltalában nem lenne olyan rossz, ha a 2010-ben abbahagyott tendencia folytatódna... A baj ott van, hogy pl. a jobboldal prominens csörgősipkása még mindig Bajnait ekézi, holott már maga a nagyvezír is elismerte (igaz, csak külföldön) hogy ez a Bajnai-Oszkó-csapatnál jelenleg nincs jobb válogatott Magyarországon. (Mindegy, hogy mit mond az agymosott közvélemény, persze ők választanak...) Így marad:
"Ha van Isten, ne könyörüljön rajta:
Veréshez szokott fajta,
Cigány-népek langy szivű sihederje,
Verje csak, verje, verje.

Ha van Isten, meg ne sajnáljon engem:
Én magyarnak születtem.
Szent galambja nehogy zöld ágat hozzon,
Üssön csak, ostorozzon.

Ha van Isten, földtől a fényes égig
Rángasson minket végig.
Ne legyen egy félpercnyi békességünk,
Mert akkor végünk, végünk."

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.04.12. 11:06:06

Pedig aztán Ady igazán nem volt mondható balosnak sem, de még liberálisnak se nagyon.... :))) Minden százéves szava igaz a mai napon (is).

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.04.12. 13:05:09

@efes: Ady az egyik kedvencem, és en bloc igaza is van. Erősen balos és liberális is volt, de számomra, aki liberális konzervatív keresztény vagyok, ez egyáltalán nem gond. Tök jól megfogalmazza az önsorsrontásunk problémáját.
Ám ebből még nem következik, hogy egy választás előtt (2006 tavaszán) adatot csaló kormány maga nevezheti ki a szakértői utódját. Lett volna összpárti szakértői kormányra is lehetőség, de ahhoz egyezkedni kellett volna, és pont ez a hajlam hiányzik jobbra és balra egyaránt.
A "progresszív" oldalon csak a demokratikus formák lózungja megy, teljesen átgondolatlan tartalommal. Ha a demokratikus formák önmagukban, józan közösségi gondolkodás nélkül is jólétet adnának, akkor tíz éve Kánaán lenne Magyarhonban. Ha az lenne, nem lett volna kormányváltás, nem kellett volna megírni a posztot. Az együttműködést nem lehet cinkelt lapokkal megkezdeni, kedves cimborák. Sajnos épp annyira vagytok készek szembenézni a "progresszív" kudarcokkal, mint a magyar nép a Holokausztban játszott szerepével. Ti tényleg azt gondoljátok, hogy Ady rólatok nem, csak a többi "hülyéről" beszélt?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.04.12. 13:38:31

@Vértes László: szvsz a demokratikus formák "lózungjainak" nincs elfogadható alternatívája. Azonban ha egy nép önként hajtja fejét rabságba(diktatúrába), akkor bekaphatja...:) De ne papoljon semmiről, hanem kussba' van és nyeli a festéket. Erről azonban szó sincs, mint azt ssok ábra mutatja.

Az ún. "szakértői kormány" egyeztetése elől éppen a Fidesz zárkózott el, mint arra talán tetszik emlékezni. A demokrácia nem Kánaán, hanem egy igen szar dolog, ez tény. Viszont még nem találtak ki nála jobb dolgot egy társadalom üdvös működésére.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.04.12. 13:43:24

@Vértes László: phi. A magyar nép semmilyen szerepet nem játszott a Holocaustban, mint ahogy egyetlen nép sem, még a német sem. Egyes németek, egyes magyarok, bizonyos politikai csoportok igen, de egy nép sohasem tehető felelőssé semmiért, semmilyen bűnért. Ergo, aki a kollektív bűnösséget emlegeti, az a legnagyobb bűnös a Földön.

Ady, persze, mint művész perelhet, akár az egész világgal, hisz' ez a dolga. Nem is lett belőle "senki", csak egy zseniális költő. Hálaistennek.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.04.12. 15:04:20

@efes: Szóval szerinted a Holokauszt csak úgy megtörtént, magától. A magyar lakosság meg elszegényedett a rendszerváltás után, kajak önerőből. A közbiztonság romlása sehogy sem függ össze a Jobbik iránti szimpátia növekedésével. A baloldali kormányzás nyilván megfejthetetlen okból lett népszerűtlen. Azért az ciki, ha nem nézel szembe a feltűnő összefüggésekkel.

Churchill egy pár száz éve demokratikus országban mondta, hogy nincs annál jobb. Igaza is van, ám a brit rendőrség mégis fenn tudja tartani a közbiztonságot, a britek előnyükre fordították a privatizációt, a gazdaság liberalizálását, még az euró be nem vezetését, a külföldi befektetők ösztönzését is - azért, mert a demokratikus látszat mellé józan észt és együttműködést is pakoltak. Csak annyi a két ország közötti különbség, hogy mi egymást hülyézzük józan ész és együttműködés helyett. Persze soha sem késő abbahagyni a kákán makramézást.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.04.12. 20:25:28

@Vértes László: Csúsztatsz, és akkor finom vagyok. Éppen azt mondom, hogy bizonyos politikai csoportok (és tevékenységük) az okai a holocaustnak, nem pedig a németek (magyarok, stb.), en bloc. Megelőzöm: a zsidók sem tehetnek a palesztinok fal mögé zárásáért, hanem bizonyos izraeli politikai és vallási csoportok bűne ez. Sok zsidó izraeli ugyanúgy ellene van a palesztinok szegregálásának, mint a Hamasz, pl.

A magyar lakosság bizonyos része elszegényedett, bizonyos része pedig felemelkedett. A Jobbik iránti szimpátia sem jellemző a magyarság egészére, csak bizonyos magyarokra. Én pl. magyar vagyok, de a Jobbikkal kurvára nem szimpatizálok.

A balodali kormányzás a jobbereknek volt népszerűtlen, akik aztán ügyes kommunikációval maguk mellé állítottak politikailag nem eléggé elkötelezett magyarokat, igen nagy számban (ezek nagyrészt el is fordulnak majd tőlük...)

Az angol közbiztonságról tudnék mesélni, Londonban sej van számos utca, ahol éjszaka már nem tanácsos egyedül kimenni, ellenben Pesten ilyen még nem nagyon van (mondjuk Diószeghy utca környéke az igen...) A Jobbik gárda azonban mindent elkövet, hogy ne így legyen. Az angol gazdaság dettó, csak nekik magasabbról kellett zuhanni, így most úgy tűnik, ott még mindig Kánaán van.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.04.12. 21:05:39

@efes: A kollektív nem bűnösség ügyében igazad van, bocsánat, figyelmetlenül olvastalak. Csúsztatás helyett előrelépés a célom. Egyetlen nép sem kollektív bűnös, de attól még felelős azért, ahogy a sorsát alakítja. Pl. 2002-től részben a baloldalra szavazók felelnek azért, ami az országgal történt, 2010-től meg részben a Fidesz-re szavazók. Senki ellen nem indul ezért eljárás, de szembe kell néznünk azzal, hogy mi döntünk a sorsunkról.

Engedd meg, hogy vitába szálljak azzal a mondatoddal, hogy a baloldali kormányzás a jobberek körében volt népszerűtlen. Legoptimistább becslésem szerint is a választáson résztvevők kb. 40%-a szavazott a Fidesz mellett. Kb. 12% az MSZP-SZDSZ ellen szavazott, mert vállalhatatlannak tartotta a baloldali kormányzást. További x százalék nem ment el, mert szégyellte magát az előző 8 év miatt. Ha azt mondod, hogy 2010-ben kár volt abbahagyni, legközelebb ott kell folytatni, akkor vesztésre ítéled a magad oldalát, áttételesen a hozzád közelebb álló szavazókat. Egy történelmi vereség után nagyon kemény maghoz kell tartoznod, hogy ne tarts lelkiismeret-vizsgálatot, ne gyakorolj önkritikát.
A londoni közbiztonságot joggal említed, viszont a Jobbik nem önjelölten masírozik x falukban, hanem akkor hívták be a lakosok, amikor a közbiztonság a londoni szint alá csökkent náluk. A jólét és a közbiztonság hiánya radikalizál, ezért örülnék, ha a következő választásra a baloldal a demokrataságon kívül a kormányzáshoz is érdemben hozzá tudna szólni.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.04.12. 21:46:45

@efes: Igyekszem szimmetrikusan gondolkodni. A Fidesz 2002-es vereségét is választási csalásnak, baloldali megvezetésnek fogták fel sokan, csalódottságomban egy darabig én is. Aztán rájöttem, hogy egy társadalom boldogításáról kötelező megkérdezni a társadalmat, különben bukta lesz.

Ha egy csapat úttörőnek kell áttolni az öreg nénit a zebrán, mert szegény nem is akart átmenni, az nagy gáz. Főleg ha utána az öreg néni szavazata dönt az úttörő csapat sorsáról. Ez van, ilyen a demokrácia. Plusz néha akkor is van kormányváltás, amikor nem feltétlenül kéne, de már unják a garnitúra képét, ami 2-3 ciklus után elkerülhetetlen. Ezért sem érdemes valamiféle egyetlen kötelező igazság birtokában hülyének tételezni a választók többségét: megorrolnak érte.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.04.13. 12:04:27

@Vértes László: Igen kis részben, mert azért az egész globális gazdasági válságot talán mégse kérne Feriék számlájára írni. Nyilván, voltak barom lépéseik, a szocik klientúrája amúgy is híresen ciki, de azért a Fidesz ez eddig eltelt egy évben már ezt is sikerrel beérte, mutyiban, sógor-komaságban egyaránt. És még a bili igazán ki sem löttyent...

Szerintem, aki nem ment el szavazni, az részben lusta, részben apolitikus, tök mindegy, mi okból. A szocik balfékeskedéseinek ehhez csak annyi köze van, mint a fidesz ovis homokozós durcizásához.

Én már megtartottam az önvizsgálatot, és mérlegelve a lehetőségeket, csakis egy Bajnai-stílusú pragmatikus és majdnem apolitikus kormányzást tudok elképzelni, kiegészítve a törvények kőkemény betartatásával, és a korrupció mérséklésével. Tudom, ezek lózungok, fogalmam sincs, például a korrupciót hogyan lehet visszaszorítani, ahogy az ábra mutatja, az teljesen oldalfüggetlenül jelen van ott, ahol a pénzt és a hatalmat osztják. A besúgórendszert nem tartom erre megfelelő eszköznek.

A jobbikot nem a lakosság, csak a lakosság jobbikkal szimpatizáló része hívta járőrözni. meg kéne kérdezni azonban őket, akik behívták a gárdát, közülük hányan adna munkát romának? Tippem: 0. Így miről beszélnünk? Erőszakkal ezt a problémát sem lehet megoldani, hiszen napokig, esetleg évekig lehet terrorizálni a romákat, de az elfojtás mindig robbanáshoz vezet, és az igen csúnya lesz. Arról nem is szólva, hogy akkor éppen a Jobbik lesz az első, aki világgá szalad (lásd: történelmi példák, nyilasok, ávósok, stb.)

piefke 2011.04.13. 12:20:18

@efes:

A korrupció visszaszorításának módszerére vagy kíváncsi? Íme a válasz:

A korrupció akkor jelenik meg egy társadalom életében, ha tagjai úgy érzik, egyéni utakra vannak kényszerítve, mivel sem a közösség aktív támogatására, sem általánosan elfogadott közösségi szabályokra nem számíthatnak és nem támaszkodhatnak.

Alapvetően tehát a korrupció mértéke egyenesen arányos a társadalom atomizáltságával.

Szintén a korrupciót a társadalom eszköztárába beemelő és azt előbb-utóbb elfogadottá tévő tényező, ha az államhatalom hosszú időn át ellenségként jelenik meg a társadalom tagjai előtt. Ekkor ui., ha a társadalom és a hatalom „monolitikusan”, „tömbszerűen” nézve ellenségek, az egyén számára nem marad más „megoldás”, mint az „egyéni alkuk”-kal való próbálkozás.

Atomizáltság és kiszolgáltatottság – ez a két oka van tehát a korrupciónak, amiből pedig az következik, hogy amíg e kettőt legalább jelentősen nem vagyunk/leszünk képesek csökkenteni, addig nem lehetséges a korrupció ellen sem eredményesen harcolni.

Jogszabályokkal, újabb „átláthatósági intézkedésekkel” ez reménytelen; itt sem működnek azok a módszerek, amelyek a társadalmon kívüli eszközöket „vetnek be” – hiszen éppen hogy növelik a társadalom és a hatalom távolságát.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2011.04.13. 13:14:29

@efes: Bajnai csontbal technokrata, nem bírja a jobboldal bizalmát, az enyémet sem. Az együttműködéshez cinkeletlen kockák (mindkét oldalon elfogadható szakemberek) kellenek.
A romáknak nem tudnak munkát adni azok, akik a gárdát hívják, mert nem ők vannak abban a helyzetben. Olyan kormány tud munkát adni nekik, amelyik szakképzetlen munkaerőt igénylő helyi beruházásokat tud elindítani (autópálya vagy vasútépítés, New Deal után szabadon). Én ezt javaslom a Fidesznek, de a következő kormányt előkészítő elméknek (hahó, figyuztok?) is. Ezzel párhuzamosan szakmunkásképzést kell elindítani. Hat hét hit és hat...
Kiváló cikk erről: www.nol.hu/belfold/20110412-vona_gabor_figyelmebe

@piefke: Egyetértek, a korrupciót közösségi tudattal lehet visszaszorítani. A közösségi tudattal nem kompatibilis gondolat, hogy külföldi befektetőkkel kell fellendíteni a gazdaságot, hogy a gyerekvállalás magánügy, hogy aki közbiztonságot követel, az "hülye". Megvan tehát a jó (közösségi) gondolat csírája, csak ki kell sarjasztani.

Az átláthatósági jogszabályok szerintem hasznosak, sőt szükségesek, csak nem elégségesek. A többit az újabb poszt keretében.
süti beállítások módosítása