2011.03.09. 09:39 Szerző: Đđ

Orbán Viktor szerencséje

Nagy szerencséje van Orbán Viktornak azzal, hogy a magyar átlagdolgozó nem szokott akadémiai elemzéseket olvasgatni! Mert ha szokna, akkor közel minden második magyar dolgozó leírva és objektív adatokkal alátámasztva is megtalálná azt, amit az idei évre eső első fizetésnél megtapasztalt: kevesebb lett a nettója

Hát, itt tartunk! Egészen pontosan itt:

http://www.wargo.hu/tij/publications/aa_adovalthat_2011_110224.pdf

Populárisabb változatban pedig itt:

http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/07/szaz_emberbol_negyven_bukott_az_uj_adoszabalyokkal/

Ez van! Az „azonnali és nagyarányú adócsökkentés” többszázalékos nettójövedelem-csökkenést okozott! valószínűleg erre a mutatványra is egyedül az Orbán-kormány volt képes eddig a világon: hogy adócsökkentéssel okozzon reáljövedelem-csökkenést. Ez is biztosan része a Matolcsy-féle „szabadságharcos-alternatív közgazdaságtannak”.

További szerencséje Orbánnak, hogy neki nem kell számolnia egy olyan erős, elszánt és szervezett ellenzékkel, mint amilyen annak idején, 2002 és 2010 között az általa vezetett Fidesz volt. Kíváncsi lettem volna, mit harsogott volna a Fidesz-propaganda és miről szónokolt volna maga Orbán Viktor, ha Gyurcsány, vagy Bajnai hoz hasonló hatású „adóreformot”? Valószínűleg új szavakat alkottak volna, mivel a „népnyúzó” és a „hazaáruló” kifejezések meg sem közelítették volna az általuk kommunikálni szándékozottakat… Ha akkor történt volna ez, amikor a Fidesz ellenzékben volt, akkor Gaskó még a játékvonatokat is leállíttatta volna a gyerekszobákban, a BKV-sok pedig éhségsztrájkot kezdtek volna a remízekben…

Igen: szerencséje van Orbánnak. Azért is hogy ez a nép csak magában dohog, hogy kevesebb lett az annyi és eszébe sem jut, hogy a mellette ugyanezért dohogókkal összeszövetkezzen és nyomatékosan megkérje a Tisztelt Miniszterelnök urat, hogy ha már mást nem tud, akkor legalább hajtson végre egy „azonnali és nagyarányú adóemelést” – egészen vissza a „népnyúzó” Bajnai-féle adókulcsokig! És azért is, mert senki sincs ma a porondon, akire hallgatna ez az annyiszor és minden politikai erőtől átvert és/vagy megvadított-meghülyített nép. Nincs egy hiteles erő, amelynek vezetői előállhatnának, hogy „Hát ebből nem kérünk!” és akikre ez a nép hallgatna, akikről nem éreznék az emberek, hogy „Ezek is csak maguknak ágálnak!

De azért mégsem szerencsés Orbán, mert a jelenleg számára kedvező helyzet megváltozhat. Van több mint egymillió munkavállaló, aki megszívta – ráadásul úgy szívta meg, hogy semmi értelme nem volt. Nem azért keres most kevesebbet, mert valami nagy és szükségszerű dolog miatt kért-vár tőle áldozatot a Haza. Hiszen a haza is megszívta: az elengedett adókkal hatalmas lyukat ütött a kormány a költségvetésen – amit aztán máshonnan, mások pénzéből be kellett tömni… És ezzel a „mások pénzéből”-lel már ott is vagyunk az Orbán-féle adócsökkentés állítólagos kedvezményezettjeinél: a jól kereső kb. 700.000 emberünknél. Velük meg az a baj ui., hogy ugyan nekik több lett a nettójuk, ám az ő MANYUP-megtakarításaikból tömték be az előbb emlegetett lyukat.

Kurva nagy ötlet: hagyok nálad egy kicsivel több pénzt – de ahhoz, hogy ezt megtehessem, el kell vennem a megtakarított nyugdíjpénzedet! Ha összevetjük, hogy ők, a „jól járók” mennyit kapnak most havonta pluszban és mennyit buktak el a MANYUP-Einstandon, akkor máris átmegy negatívba a mérleg! Jó nagy negatívba…

Orbánnak azért fog előbb-utóbb elpárologni a szerencséje, mert – ha figyelembe vesszük a fentieket – gyakorlatilag vesztett mindenki, így vagy úgy, a Nagy Mutatványon, a mutatványra alapozott gazdasági fellendülés pedig elmarad.

Van most legalább másfél-kétmillió „nettó vesztes” – már csak az kell, hogy a másfél-kétmillióból valaki egyet csináljon: egy váltópárt tömegbázisát.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr202724095

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pénzügyi Terroristák 2011.03.09. 15:12:19

Tévedsz, nem a bankárokról van szó.Egy 2009-ben a Pentagon megbízásából készült, a Wahington Times oldalán a napokban nyilvánosságra hozott jelentés szerint, a 2008-ban kezdődött, és jelenleg is tomboló gazdasági válságot nem a kapzsi, gátlástalan bank...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2011.03.09. 11:00:55

Tetszettek volna nem elkúrni.

collateral collector (törölt) 2011.03.09. 11:09:50

@midnight coder: "Tetszettek volna nem elkúrni."

tetszettek volna...

NEM megszavazni az 50%-os közalkalmazotti béremelést,
NEM megszavazni a 13. havi nyugdíjat,
NEM hülyíteni az embereket a 14. havi nyugdíj ígéretével a 2006-os kampányban,
NEM lerombolni a fél belvárost, amikor meghallják azt, hogy "megszorítás",
NEM szervezni 5 milliárd Ft költségű népszavazást a 300 Ft-os vizitdíjról,
NEM élből elutasítani minden olyan lépést, ami kiadáscsökkentő lett volna,

azaz:

tetszettek volna NEM bűnrészességet vállalni az ország eladósításában.

nem egyszerűbb lenne a dolga a Fidesznek is, ha engedtek volna megcsinálni egy pár reformot?! ugyanúgy ők lennének most kormányon. persze mindig csak a pillanatnyi győzelem, és a totális elutasítás kommunikációja számított, ÉS a felelőtlen, "minél rosszabb, annál jobb" - szemlélet...

collateral collector (törölt) 2011.03.09. 11:15:07

@compound interest: "persze mindig csak a pillanatnyi győzelem, és a totális elutasítás kommunikációja számított"

"az tökmindegy, hogy ha hülyeségről tartunk népszavazást, a lényeg, hogy mi győzzünk"

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2011.03.09. 11:16:17

És ha ehhez hozzáteszed, hogy a [magán]cégek a saját költségvetésükből pótolják a kiesett jövedelmeket, akkor azt kell mondani, zseniális módon adóztat az elvtárs!

Ringlósztár 2011.03.09. 11:17:53

@Ringlósztár:
De én jobban örültem volna, ha Orbán nem bizonyul még Medgyessynél is hülyébbnek.

blokkos 2011.03.09. 11:18:00

"senki sincs ma a porondon, akire hallgatna ez az annyiszor és minden politikai erőtől átvert és/vagy megvadított-meghülyített nép"
"csak az kell, hogy a másfél-kétmillióból valaki egyet csináljon: egy váltópárt tömegbázisát"
EGYETÉRTÜNK!
Hol lehet jelentkezni?

midnight coder 2011.03.09. 11:27:39

@compound interest: A mindenkori kormány tevékenységéért a mindenkori kormány a felelős, és nem az ellenzék.

>NEM megszavazni az 50%-os közalkalmazotti béremelést,
>NEM megszavazni a 13. havi nyugdíjat
Ők nyújtották be ? Nem. Megszavazza a parlament ha ők elutasítják ? Igen.
Eleve élből hülyeség az ellenzéktől elvárni hogy ha a mindenkori kormány elkezd osztogatni akkor ők tiltakozzanak. A kormánynak a dolga nem osztogatni ha nincs miből.

>NEM hülyíteni az embereket a 14. havi
>nyugdíj ígéretével a 2006-os kampányban
Hogyan is nyertek Megyóék 2002-ben ? Na ugye...
>NEM lerombolni a fél belvárost,
>amikor meghallják azt, hogy megszorítás"
NEM a FIDESZ rombolta le a várost. Hogy ki, az jó kérdés - lehettek a jobbiktól az MSZP által felbérelt provokátorok is. Nem mintha Öszöd után nem állt volna fel minden normális ország kormánya...
>NEM szervezni 5 milliárd Ft költségű népszavazást a 300 Ft-os vizitdíjról,
Ha nem szerveznek, akkor mára Hordágy Ágica szervezett volna egy olyan jó kis magánegészségügyipénztár rendszert ami havonta szivattyúz ki 5 milliárdot az egészségügyi rendszerből anélkül hogy bármi pozitívumot hozna.

sobri-bodri 2011.03.09. 11:28:57

No, az ilyen kérdéseknek nincs egyáltalán értelme a poltikában. Mi lett volna ha... Jó lenne már megérteni, hogy kétszer nem lehet ugyanabba a helyzetbe kerülni és nincs értelme így visszafele kérdezgetni. Annak viszont lenne értelme, hogy hogyan tovább. Konstruktívan... Pl. egészségügy - orvosok helyzete.

elwood 2011.03.09. 11:33:19

"És azért is, mert senki sincs ma a porondon, akire hallgatna ez az annyiszor és minden politikai erőtől átvert és/vagy megvadított-meghülyített nép."

a népet nem behülyítették. a nép hülye.

ide oda pattog két populista erő között, mert a másik több babkonzervet ígér, hiába látta már hogy a múltkor is hazudott

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 11:34:11

@midnight coder:

Magácska kis bálványkái meg éppen most kúrják el amit csak lehet. Barnanyelvű szervienske, ez az elkúrás tetszik?

gpetersz 2011.03.09. 11:34:39

@Ringlósztár: Én is. Mert ugye ki van rajta kívül? Visszajön a Fletó? Isten ments! Vona? Hajaj. Schiffer? Ez még viccnek is rossz.

vietnámi balzsam · http://fityiszt.blog.hu 2011.03.09. 11:38:13

@midnight coder: tudod, "cinkos, aki néma", hát még aki tesz is pl szavaz

amúgy bal-jobb érzelemtől függetlenül MINDENKI még akik nem is OV ra szavaztak azt szerették volna, hogy JÓL CSINÁLJÁK de csak a szájuk volt kibaszott nagy - mi hogy CSAK A kormányváltással 400milliárd plusz jón mert felminősítenek minket (mondotta Szíjjártó) ehhez képest tudjuk mi történt, hopgy radikális adócsökkentéssel és NEM NÉPNYÚZÁSSAL kánaán lesz itt, meg hogy 2 héten belül rend! ÁÁÁH!
Túl sok ezotérikus irodalmat olvasnak az urak, hogy pozitív mantrázással megtörténik a CSODA, hát tenni is köll, előremozdítani, koherensen és konzekvensen gondolkodni.

ostvan 2011.03.09. 11:38:56

És átszivárgott a bankadó és a kereskedelmi cégekre kivetett különadó is a mi pénztárcánkat megcsapoló költségemelkedéssé és áremelkedéssé.
Visszaolvasva régi kommenteket, milyen sokan voltak akkoriban, akik bíztak a kormányban, hogy majd megvéd bennünket a gonosz multik áremeléseitől.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.09. 11:39:16

@blokkos: Haza és Haladás Közalapítvány!
Remélhetőleg hamarosan hallunk róluk, aztán társadalmi nyomást kell gyakorolnunk, hogy Párttá alakuljon, meg kell szavazni őket,végül hagyni kell őket dolgozni!

fikanick 2011.03.09. 11:39:27

@midnight coder: Nem az a baj, hogy sok az olyan idiota, mint midnight coder, mindenhol sok az ilyen, angliaban ezek olvassak a Daily Mailt, Nemetorszagban a Bildet, puffoghatnak is a sajat provincializmusukban naphosszat, mindenki szarik bele.

A baj az, hogy Orban azt nem erti, hogy aki ezeknek a hulyeknek a kedvere akar tenni, az veszelyes dolgot csinal.

Az ilyen hulyekkel nem szokas foglalkozni, mert aki elkezd nekik igergetni, annak szuksegszeruen mennie kell tovabb ezen az uton, igy meg mindenki megszivja.

Magyarul valasztani lehet, hogy vagy igazi demokracia van 2 evig, utana meg valami nepszeru fasizmus vagy nem foglalkozunk ezekkel az idiotakkal azon tul, hogy legyen mit enniuk, megvehessek tizevente az uj Ford Focust es puffoghassanak magukban az erdektelen meggyozodeseiken.

Ezt nem erti a magyar elit es ezert is van erre a spiralra itelve ez az orszag.

elwood 2011.03.09. 11:40:51

@gpetersz: ejnyemár

a zöldségeshez akkor hoznak új gyümölcsöt ha a régi rohadtat már nem veszik meg

nem azért kellett volna az LMP-re szavazni mert egyetértünk vele, hanem mert ezzel lehetett volna jelezni a többi pártnak, hogy látjuk, rohadt a gyümölcs, tessék újat hozni (kampányszámlát, offhore cégek kizárását közbeszerzésből etc.)

mivel mindenki boldogan viszi haza rohadt gyümölcsöt, nem lesz új.

ennyi

Selli69 2011.03.09. 11:41:05

A "De azért mégsem szerencsés Orbán" kezdetű bekezdésben csak én látok orbitális ellentmondásokat a pénz útjára vonatkozóan?

collateral collector (törölt) 2011.03.09. 11:42:43

@midnight coder: "A mindenkori kormány tevékenységéért a mindenkori kormány a felelős, és nem az ellenzék."

szóval az ellenzék nem felelős azért, hogy merre megy az ország? végülis, a fidesz is pont így gondolkodott 8 évig... de akkor minek vannak a 2/3-os törvények? minek van parlament? minek van ellenzék?

technikailag az mszp adósította el az országot, ők írtak alá mindent. az irányt és a tempót viszont a fidesz diktálta, elég egyértelműen. a juttatásokat MINDIG megszavazták, a megszorításokat SOHA. a zavargásokról, a demagógiáról ne is beszéljünk...

...és az előző Fidesz-kormány által indított kamattámogatott lakáshitelprogramjáról sem, ami szintén egy óriási lépés volt az eladósodás felé, most is nyögi az ország, viszont az eladósító hatása még nem jelentkezett 2002 előtt!

még ezt írod:

"...Eleve élből hülyeség az ellenzéktől elvárni hogy ha a mindenkori kormány elkezd osztogatni akkor ők tiltakozzanak. A kormánynak a dolga nem osztogatni ha nincs miből. ..."

ezt nem mondhatod komolyan. pont ez lenne egy felelős ellenzék dolga, hogy ellenőrizze a kormányt, és ne engedje, hogy a kormány osztogasson. mire való az ellenzék, ha nem erre?!

csárli hárper 2011.03.09. 11:46:13

@midnight coder:

igen elkúrták, nem kicsit, nagyon!
ezt senki nem vitatja, de ettől még az új faszok nem kéne még jobban elkúrják!
vagy de?
azt "ígérték"(szándékosan nem írtam hogy hazudták) hogy felkészültek a kormányzásra, és lám mégse, akkor ezt most hogy?
lehet egy iciripicirit mégis csak füllentett őméltósága és a párt?

csoko20 2011.03.09. 11:46:16

@midnight coder:
"Eleve élből hülyeség az ellenzéktől elvárni hogy ha a mindenkori kormány elkezd osztogatni akkor ők tiltakozzanak."

Eleve élből hülyeség az ellenzéktől elvárni, hogy felelősségteljesen gondolkozzanak? Vagy ez csak a fideszes ellenzékre állt?

"A kormánynak a dolga nem osztogatni ha nincs miből."

Hát, ezt 8 éve is elmondhattad volna, vagy Viktor!!! Most azért nagyobb lenne a hitelük.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 11:47:36

Én a gyerekkedvezményt is felmarkolom, a sokmilliós manyup-pénzemet is megtartottam, és még jól is keresek. Havi 40 ezer hasznot húzok az új adórendszerből.

Nem vagyok büszke rá.

Đđ 2011.03.09. 11:50:36

@Selli69:

Egyszerű a folyamat:
1. Adócsökkentés > 2. Hiány a 2011-es költségvetésben > 3. Forrást kellett találni a hiány befoltozására > 4. MANYUP-Einstandból fedezett hiány

Ha nincs az adócsökkentés - ami, látjuk, felesleges, sőt káros volt - akkor nem kellett volna "pótlólagos forrásokat" sem lenyúlni. Az adócsökkentés nyertesei a magas jövedelműek és nekik voltak a legnagyobb MANYUP-megtakarításaik is - ezért áll az, hogy a nekik az adócsökkentés miatt az államkasszába befizetendő kevesebb adót "felülírja" a tőlük elvett, a magán-nyugdíjszámláikon lévő pénz.

Đđ 2011.03.09. 11:52:45

@Humperdickk:

Ami a MANYUP-pénz megtartását illeti: üdvözöllek a "százezrek" táborában!:-)))

...A többiről meg nem te tehetsz. Vedd fel és fektesd be jobban, mintha Orbánnál-Matolcsynál maradt volna és ők "fektetnék be"!:-)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 11:55:45

@Đđ: eliszom. Az melyik? :))

Viccelek: félretesszük asszonnyal, gndolván öreg napjainkra. Ja, merthogy nekem nyugdíjam az nem lesz...

elwood 2011.03.09. 11:56:52

az adócsökkentés nem felesleges, túladóztatott a gazdaság

a forrása viszont kiadáscsökkentés kellett volna legyen, és nem biztos, hogy ennyire eszelősen sokat kellett volna vágni

feltörni a perselymalacot hozzá (manyup) és szétszórni, felmérhetetlenül káros

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 11:58:32

Egyébként meg marha érdekes, hogy a fideszszavazók, mnt ez a midnight dekóder is, büdüös életben nem fognak kifogyni abból az érvből, hogy deagyurcsány. Ezek bazmeg nyakig ülnek lassan a meleg, bélsárral kevert geciben, de még mindig elhiszik, hogy nekik ez jó. És még mindig két és fél millióan vannak.

Döbbenet ez az ország, komolyan mondom.

becike4 2011.03.09. 11:59:32

@midnight coder: Azért ettől már több kéne.

fizetekmegegysort 2011.03.09. 12:00:15

Vicces dolog az "elkúrásra" való hivatkozás, kedves Orbánpártiak. Mert bár az elkúrás tényét nem vitatom, a hivatkozást sajnos nem áll módomban elfogadni. Mégpedig azon okból, hogy nyolc évig azt hallgattam, hogy márpedig ők maguk, Viktorral az élükön mennyivel sokkal jobban csinálnák. Nos, itt a lehetőség. Lassan egy éve, hogy hatalmon vannak, de nem látom a "jobban csinálást", ez az én nagy bajom. Őszintén szólva, tőlem már Micimackó is vezethetné ezt az országot, ha végre meghozná a népszerűtlen ám érdemi kiadáscsökkentő intézkedéseket.

Đđ 2011.03.09. 12:01:23

@Humperdickk:

...És mindaddig döbbenet is marad, amíg a magad fajták el nem kezdik ésszerű érdekeink mentén megszervezni magukat!

...Ma este pl. mit csinálsz?:-) ("Azon" kívül...)

ostvan 2011.03.09. 12:01:55

@midnight coder: Nagyon furcsa a világszemléleted, ha a 11 óra 27 perces hozzászólásodat le merted írni:
- Normális esetben az ellenzék alapvető feladata, hogy KORLÁTOZZA a kormány költekezéseit. Ez nem nem hülyeség, hanem - ismétlem - elsődleges feladat.
Korábban, egy másik blogban, másik kommentben háborgott valaki, hogy a korábbi kormányok nagy rakás trágyát hagytak maguk után, miért nem takarították el. De - könyörgöm - takarítottak volna, csak a fidesz kívülről támasztotta az istállóajtót, és nem engedett ki semmit (=minden reformpróbálkozást megakadályozott, ha kell népszavazással is). Akkor most van közös felelősség, vagy nincs?
- Azért, mert 2002-ben Medgyessi ígérgetéssel nyert, és ezért elítéled, de a fideszt felmented, mert még arra is ráígért. Ha a határtalan ígérgetés egy hatékony eljárás a választás megnyerése érdekében, akor azért vagy mindekettőt dícséret illeti, vagy mindkettőt el kell ítélni.
- 2006 október 23-mal kapcsolatosan: Ugyebár bűncselekmények esetében (és az a nap bőven tartalmazott olyanokat), vizsgálni kell, hogy "kinek az érdekében". Nos, ha akkor sikerül a TV-székháznál megvert 136 rendőr miatt (jogosan, de szabálytalanul) dühös rendőrök és a köveket-táblákat dobáló "békés" tüntetők közötti csatát addig fokozni, hogy legyen LEGALÁBB EGY halott is, akkor Gyurcsánynak - valószínűleg - le kellett volna mondani. Ez a forgatókönyv egyedül Orbánnak volt az érdeke. Senki másnak.

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.09. 12:02:33

Mocskos, provokatív balibsi torzítás! NEM igaz, hogy mindenki rosszul járt!

Demjánnak, Csányinak, Orbánnak bejött az új SZJA. Hát nem elég ez nektek, mocskos telhetetlen banda? Tessék példát venni midnight coder polgártársról! Ő bezzeg rendesen, őszintén tud örülni, hogy oligarcháinknak ismét több jutott.

NewWay 2011.03.09. 12:03:15

@compound interest:
"tetszettek volna...
NEM megszavazni az 50%-os közalkalmazotti béremelést,
NEM megszavazni a 13. havi nyugdíjat,"

Bírom ezt a baloldali érvelést, miszerint a Fidesz a felelős azért, mert az MSZP kormány bevezette a 13. havi nyugdíjat és az 50% emelést.

Azért ilyen formán szart kenni az valami mestermű!

NewWay 2011.03.09. 12:03:57

@Grigorij Pantyelejevics:
Nekem is bejött az új SZJA, havi +15 ezer csak az SZJA változás miatt. A többi a béremelés miatt.

És nem hívnak Demjánnak!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 12:04:19

@elwood: nem akarlak nagyon kiábrándítani, de ez nem volt adócsökkentés. Ugyanaz maradt a bruttó, csak most már azok, akik sokat keresnek, még többet keresnek, mert ők többet tarthatnak meg. Aminek lenne értelme, az a foglalkoztatás növelése (plusz egymillió munkahely, vágod), azt meg munkáltató bérterheinek csökkentéséve lehetne leginkább ösztönözni. Nos, ezek egy fillérel sem csökkentek, sőt, a társasági adó csökkentését meg bőven ellensúlyozza az extraadók, magasabb benzinár stb. okozta kiadásnövekedés.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 12:05:24

@Đđ: igazad van. Valószínűleg semmit. Ki vagyok ábrándulva.

Pernahajder Viktor 2011.03.09. 12:05:54

Várjatok csak, mindjárt jön wmiki is :-)

dekol84 2011.03.09. 12:06:42

Ne izéljetek már! Hát erre kaptak felhatalmazást! A saját szememmel láttam, hogy valaki azt írta a szavazólapra tavaly áprilisban:

Felhatalmazom orbán viktort, hogy szopasson meg engem és az összes zembert!

És ilyenekből volt vagy 2,7 millió. Akkor most miről beszélünk? Aki meg nem ment el, az jóváhagyta a szopatást!

NewWay 2011.03.09. 12:06:55

@Humperdickk:
"Havi 40 ezer hasznot húzok az új adórendszerből.

Nem vagyok büszke rá. "

Miért nem vagy rá büszke?

Mennyi adót, járulékot fizettél havonta 2010-ben? Mondjul 250 ezer Forintot?
Most mennyit fizetsz? Havi 210 ezret?

Azért nem vagy büszke, hogy "csak" 190 ezret Fizetsz havonta adóként?

Bezzeg arra büszke lennél, ha segélyezett lennél, és egy fillér adót nem tennél be az államkasszába?

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 12:09:29

@NewWay:

Megszavazták, vagy nem szavazták meg? Ha megszavazták, akkor egyetértettek vele, tehát rajtuk is számonkérhető, akár tetszik ez neked, akár nem.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 12:09:36

@NewWay: nem szarkenés. Közös felelősség. Tudod, ez olyan, mint az is, hogy mondok valamit hétfőn, és nem szarok keresztbe kedden. Mittom, nincs ilyen, hogy hétfőn "megvédem a nyugdíjpénztárakat", aztán kedden már nem, mert "eltőzsdézték a tagok vagyonát". Ezt ilyen hazugságnak hívják. Tudod, gyurcsánytakarodj. Tüntetni a zorbán ellen mikor mész?

2011.03.09. 12:11:17

"Kíváncsi lettem volna, mit harsogott volna a Fidesz-propaganda és miről szónokolt volna maga Orbán Viktor.."

2006 október 23.(Hazudtunk éjjel nappal) II.részének forgatásához statisztákat keresünk.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 12:11:44

@NewWay: járulékot fél százalákkal többet fizetek. Adót kevesebbet, mert én jól keresek. De a poszt azokról szól, akik nem keresnek jól.

És segélyezett vagyok, mert két gyerek után kapok családi opótlékot és az asszony gyedet. Ezekért nem dolgozunk meg. Ez segély.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 12:18:22

@Humperdickk:

Ejnye, nem szép dolog szellemi fogyatékosokon röhögni!

Csakegyvélemény 2011.03.09. 12:22:18

Az első lépés az lett volna, ha az ország gazdaságát stabil alapokra helyezik (bármely kormány a rendszerváltást követően), és AZTÁN hoznak olyan döntéseket, amelyekkel könnyítik az emberek helyzetét - pl.: adócsökkentés, stb. Stabil gazdasági helyzet megteremtése érdekében mindenki szó nélkül meghúzza azt a bizonyos nadrágszíjjat, de sajnos több évtizeden keresztül csak azt halljuk, hogy "Még egy kicsit.....".

Ebből már mindenkinek elege van!!!

Nem visszafelé kellett volna/kellene mutogatni, hanem hasznos, racionális döntéseket hozni a stabil gazdaság létrehozásához. Egyik oldal/ párt sem (lesz)szavahihető, ha bort iszik és vizet prédikál.

Reméljük, hogy minél hamarabb létrejön egy olyan "csoport", amelynek a hétköznapi emberek lesznek a fontosak, és nem a saját érdekeit fogja nézni.

Tudom, naivitás!!

Tormán Piktor 2011.03.09. 12:30:30

TÉNY:mindegy milyen bőrbe bújt a politikus az elmúlt 20 évben, csak a hatalom érdekli és saját sorsa, nem pedig az országé...

Csigorin 2011.03.09. 12:33:51

"mirol szonokolt volna a fideszes propaganda"

qrvara senkit se erdekel. Ha Gyurcsanyeknak lett volna ketharmaduk, es a fidesz lett volna csak egy a harom jelentektelen ellenzeki partocskabol, pont ugyanugy le lenne sz@rva amit mondanak mint az, hogy most mirol szol az mszp propaganda meg mirol szonokol Mesehazy.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.09. 12:38:14

@NewWay: Ez nem szarkenés. Akkor lenne hiteles a fidesz, ha a kiadásnövelő intézkedéseket nem szavazta volna meg, mégpedig az ország érdekeire hivatkozva.

tudod az a legnagyobb baja OV-nek meg bandájának, hogy 8 évig nem jutottak a mégzesbödön közelébe. Tudod, hogy hány embernek be voltak ígérve állások, pozíciók, mézesbödön hozzáférések?
Nem szabad elfelejteni, hogy mi pénz áll a fidesz mögött. (Ha csak belegondolunk, hogy a HÍR TV-t mennyibe lehet fenntartani, pedig alig van reklám benne)
És most szarban van, kínjában lenyúlta az emberek jövőjét. Nem kell azon sokat gondolkodni, hogy szépen fog abból jutni a magánzsebekbe is. Magánnyugdíjpénztárakból magánzsebekbe.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 12:39:42

@Csigorin:

Csókolom, maszop-szadesz kormánynak VOLT 2/3-a 1994 és 1998 között, mégsem futottak ámokot, mint most az alcsúti és a haverok. Sőt, az eddigi egyetlen érdemi reformot ők izzadták ki, amit a mostani 2/3 baszott tönkre.

Csigorin 2011.03.09. 12:42:05

@Lófasz Hadnagy: koalicioval nem ugyanaz, akkor egyeztetni kell meg targyalni.
de ha mar itt tartunk: es erdekelt barkit is hogy mit ugat a fidesz 1994-98 kozott? :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 12:43:43

@Csigorin: olvass Lófasz Hadnagyot, és megérted, mit nem értesz.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 12:46:02

@Csigorin: a fidesz 94 és 98 között kussolt, csendben székházakkal kereskedett, átment konziba, valamint lassan, jól érthetően elmondta a 98-as választások előtt többször is, hogy ha nyernek, soha, semmilyen körülmények között nem kötnek koalíciót torgyándoktorral. A többit tudod. Szabadibéla megvan még?

Rémes, mennyire nem fogy a kavintom manapság.

Tartós Béka 2011.03.09. 12:47:19

1. Szánalmas azt magyarázni, hogy a Fidesz éppolyan felelős az elmúlt 8 év elkúrásáért, mint aki elkúrta. Nem. Azért kaptak lehetőséget a kormányzásra 2002-ben és 2006-ban, hogy a felelősséget is vállalják melléje.

Csak felhívnám a szanaszét szóródó figyelmeket, hogy ha 2002-ben nincs kormányváltás, 2005 óta euróval fizetnénk, jóval megelőzve a szlovákokat, akik azóta szégyenszemre állva hagytak bennünket, pedig soha a (rövid) történelmük során semmiben sem tudtak lenyomni minket.

2. Az Index cikke súlyosan hazudik arról, hogy mennyien járnak rosszul az új adórendszerrel, mert az inflációs veszteséget (vö. reálbér) is az adórendszeren kéri számon. Ez pedig olyan analfabétizmust sejtet, amit el sem hiszek, sokkal inkább a szándékos hazugság a valószínű.

A cégeket pedig ne sajnáljuk annyira, hogy visszaéltek az adócsökkentéssel és emiatt nem emeltek béreket. A társasági adó csökkentése jól esett nekik, a Széchenyi-terv 2000 milliárdos összegei szintén jól esnek nekik, akkor szíveskedjenek a maguk részét kivenni a béremelésekkel.
A kormány ott hibázta el, hogy erről nem gondoskodott jóelőre, most meg magyarázhatja, hogy hogyan is van, hogy "senki sem járhat rosszabbul".

Egyébként az Index cikkében szereplő 1,5 millió is egy ordas marhaság, nincs is ennyi munkaviszonnyal rendelkező ember Magyarországon, aki ne nevelne gyereket, tehát még matematikailag sem járhattak ennyien rosszabbul.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 12:47:50

@Csigorin:

Kiherélték az AB-t bosszúból, amikor elkente a Bokros-csomag jelentős részét? Nem. Pofátlanul hoztak visszamenőleges törvényeket, hogy a nem saját cimbiket megszívassák, de a saját cimbiket előnyhöz juttassák? Nem. Betolták minden létező fék és ellensúlyként funkcionáló szervezet élére a barnanyelvű droidjaikat? Nem. Satöbbi...

Az a kurva nagy szégyen, hogy egy olyan vén pufajkás, mint a horngyufa is mennyivel európaibb módon volt képes élni a hatalmával, mint a felcsúti gumicsizmás.

Csigorin 2011.03.09. 12:48:58

@Humperdickk: olvassa ot a hoher, nem vagyok mazochista :)

csupan arra ohajtottam ravilagitani, hogy az mindig is ugy mukodott hogy az ellenzek sirankozik, a kormany meg lesz@rja. Ezen a szabalyon nem most fognak valtoztatni, plane nem a maszop kedveert.
Az amokot meg futottak ok is rendesen a nyolc ev alatt, egyedul a Bajnai volt normalis.

De hogy ekezzem kicsit a masik oldalt is: ha rank biznak egy rogyadozo hazat hogy fel kene ujitani mielott osszedol, es mellesleg oltani is mert eg, akkor nem azzal kezdem a munkatervet hogy megvitatom milyen betutipussal legyen a tuzoltoauto oldalara irva a Tuzoltosag felirat, illetve vacillalok hogy hova is parkoljon le, valamint nem az a felujitasban a legfontosabb hogy a hazat elotte kivulbelul narancsszinure fessuk.

Roviden: nem zavarna az hogy a sajat embereikkel toltik fel a posztokat, elvegre en is azt csinalnam a helyukben, hulye lennek ott hagyni akiket a masik oldal rakott oda hogy aztan majd furjon... Nem az intezkedeseik zavarnak, inkabb az intezkedesek, a KOMOLY erdemi kiadascsokkento intezkedesek hianya.

wirth6 2011.03.09. 12:50:35

@elwood: Persze hibáztathatod a gumilabdát azért, mert a négy fal (és padló/plafon) között pattog, de mi mást tehetne? Lebegjen a levegőben? (természetesen ajtó vagy ablak az nincs)

Ez nem olyan, mint a zöldségesnél, hogy ha minden romlott, akkor nem választasz. Ez iskolai menza: vagy eszed amit adnak, vagy eszel máshol (de amikor az ország az iskola, ha máshol eszel, más iskolába is kell járnod)

Csigorin 2011.03.09. 12:51:40

@Lófasz Hadnagy: Amugy Hornt kedvelem, az oreg idejen legalabb baloldali part volt tobbe-kevesbe az mszp.
Oke, volt egy hulyeseguk anno, a nyugdijas ingyenutaztatas, de akkor abban a helyzetben meg lehetett csinalni, elvenni meg azota se meri senki.

Tormán Piktor 2011.03.09. 12:58:04

@Tartós Béka: inkább brekegj tovább, minthogy hülyeségeket írj...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.03.09. 12:59:51

NEM az a baj, hogy "csak" 16% szja-t fizet mindenki (és nem többet).

A baj az, hogy az állam sokat költ. Még mindig. Szerintem ebből induljunk ki.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:01:33

@Csigorin: "koalicioval nem ugyanaz, akkor egyeztetni kell meg targyalni": szegény kádéenpét már szart ér?!

de mindegy: az emeszpéeszdéesz azzal kezdte, hogy 4/5-össé tette az új alkotmány megalkotását és kötelezettséget vállalt arra, hogy nem módosít alkotmányt.

A többivel egyetértek.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:02:14

@Csigorin:

Na igen, a franc se hitte volna, hogy egszer még visszasírom a Horn-Kuncze kormányt. Bár ahogy mennek a dolgok, még a végén az előző Orbán-Torgyán polgár kormány is a hüppögős nosztalgia része lesz, sőt, még Gyurcsány is felértékelődhet.

Talán igaza van asszonynak és jobb volna London felé venni az irányt, még ha a double deckeren is csak azt látnám magam előtt, hogyan fordul a sárga villamos a körúton.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:05:38

@Humperdickk:

"a fidesz 94 és 98 között kussolt, csendben székházakkal kereskedett, átment konziba"

Megkapó élmény volt, ahogy a Listen to your heart áthangszerelődött és lett belőle a végén székely himnusz.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:05:44

@Tartós Béka: " 1,5 millió is egy ordas marhaság, nincs is ennyi munkaviszonnyal rendelkező ember Magyarországon, aki ne nevelne gyereket". Ezt, gondolom, megszámoltad. Ha igen, kezdheted elölről, ugyanis tájékoztatlak, hogy magyarországon kétmillió gyerek van, sokan testvérek, azaz kábé egymillió család van, ami kábé kétmillió szülő. A három és fél millió munkavállaló minusz kétmillió megvan?

Tartós Béka 2011.03.09. 13:06:03

@Tormán Piktor: örülök, hogy ilyen részletesen leérveltél a terepről.

Link Elek 2011.03.09. 13:07:31

tud valaki Mo-n szánalmasabb europai orszagot?

ostvan 2011.03.09. 13:08:02

@Tartós Béka: Látszik, hogy még sohasem voltál vállalkozó! Egyszer próbáld meg.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:08:55

@Humperdickk: te számold újra. A családonkénti átlagos gyerexám 1,3, ami azt jelenti, hogy a kétmillió gyerekedre (ami kb. helyes adat) másfélmillió család jut, ami a csonka családokat is beszámítva kb. két és fél millió szülő.
És akkor még mindig csak a matematikai lehetőségeknél tartunk, arról nem is beszéltünk, hogy az Index hazugságával ellentétben nem havi 340 ezernél, hanem 290 ezernél van a rosszuljárás határa, és ez alól kivételek a közszféra dolgozói, akik szinte kizárólag a határ alatt keresnek.
Ebből kijön, hogy olyan kb. félmillió körül lehet a rosszuljárók száma, ez meg még testvérek között is a harmada annak, amit a Zindex hazudik.

Tormán Piktor 2011.03.09. 13:10:34

@Tartós Béka: soha rosszabb örömforrást...

Publius Decius Mus 2011.03.09. 13:11:21

Bár ez egy politikai és érzelmi blogduma, azért halkan megkérdezem;

Az rendben volt, hogy az adók 63 %-át a társadalom 3%-a fizette be? És ne legyünk naívak, nem a gazdagok, mert Zwack bácsi is minimálon van meg a többiek. Nem, az agyonszivatott középréteg most kevesebbet szív, ez bizony meg másoknak fáj.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:11:22

@Tartós Béka: rendben, legyen akkor akkor hárommillió szülő. Munkanélküliek, rokkantnyugdíjasok, gyeden lévő egyedülállók játszanak? Azokat is jól megszámolod? Hozzá is adtad a félmilliódhoz?

Grigorij Pantyelejevics 2011.03.09. 13:11:59

@NewWay: "Nekem is bejött az új SZJA, havi +15 ezer csak az SZJA változás miatt. A többi a béremelés miatt."

Ami neked "bejött", azt gyorsan elviszi ez-az (pl. családi pótlék inflálása, hamburger adó, vagy egyéb okosság).
De legalább pár rongyos ezresért beállsz a mellé, hogy az ország legszegényebbjeit még inkább kinyírják.
Beállsz a mellé, hogy a jövedelmi olló még inkább szétnyíljon.
Beállsz a mellé, hogy az ország még inkább leszakadó nyomorultak tengődése legyen, amin pár pofátlan jól meghízik.
Az a pár ezres elég a szemed elé, hogy ne lásd meg azokat a súlyos milliárdokat, amik ezzel a felső 5 %-nál maradtak.

Joebacsi70 2011.03.09. 13:12:48

@midnight coder:
A mindenkori kormány tevékenységéért a mindenkori kormány a felelős, és nem az ellenzék.

>NEM megszavazni az 50%-os közalkalmazotti béremelést,
>NEM megszavazni a 13. havi nyugdíjat
Ők nyújtották be ? Nem. Megszavazza a parlament ha ők elutasítják ? Igen.

FELTÉTELEZÉS !!!!!

Eleve élből hülyeség az ellenzéktől elvárni hogy ha a mindenkori kormány elkezd osztogatni akkor ők tiltakozzanak. A kormánynak a dolga nem osztogatni ha nincs miből.

EZ A RÉSZE ÉPPEN MOST AKTUÁLIS ! SZÓLJ AZ ELVBARÁTAIDNAK, LÉGY OLY KEDVES !

>NEM hülyíteni az embereket a 14. havi
>nyugdíj ígéretével a 2006-os kampányban
Hogyan is nyertek Megyóék 2002-ben ? Na ugye...

ŐK BE IS TARTOTTÁK (sajnos) !

>NEM lerombolni a fél belvárost,
>amikor meghallják azt, hogy megszorítás"
NEM a FIDESZ rombolta le a várost. Hogy ki, az jó kérdés - lehettek a jobbiktól az MSZP által felbérelt provokátorok is. Nem mintha Öszöd után nem állt volna fel minden normális ország kormánya...

TEHÁT ETIKÁTLAN LÉPÉSRE A VÁLASZ A BŰNCSELEKMÉNY ? ESETLEG BŰNCSELEKMÉNYRE A BŰNCSELELKMÉNY ? ESETLEG A MÁSODIK BŰNCSELEKMÉNY ALÓL UTÓLAG FELMENTJÜK AZ ELKÖVETŐKET ?

>NEM szervezni 5 milliárd Ft költségű népszavazást a 300 Ft-os vizitdíjról,
Ha nem szerveznek, akkor mára Hordágy Ágica szervezett volna egy olyan jó kis magánegészségügyipénztár rendszert ami havonta szivattyúz ki 5 milliárdot az egészségügyi rendszerből anélkül hogy bármi pozitívumot hozna.

AHA, MÉG SZERENCSE, HOGY AZÓTA OLYAN SZUPER AZ EÜ. ELLÁTÁS. ÉLMÉNY MEGJELENNI EGY VIZSGÁLATON (HÓNAPOK MÚLVA), BEFEKÜDNI EGY KÓRHÁZBA (A SAJÁT ÁGYNEMŰDBE, SAJÁT EVŐESZKÖZÖD, ÉTELED ÉS GYÓGYSZEREID TÁRSASÁGÁBAN).

Tartós Béka 2011.03.09. 13:13:55

@Humperdickk: azok egészen pontosan hogyan is jártak rosszul az új adórendszerrel?

dekol84 2011.03.09. 13:14:01

@Tartós Béka: "ha 2002-ben nincs kormányváltás, 2005 óta euróval fizetnénk, jóval megelőzve a szlovákokat..."

Oszt eszt meg honnan a fa...omból szoptad? Ja, megvan! Az idióta járai vagy matolcsi 7%-os GDP növekedéséből vezetted le! Hát barátom az annyira jött volna be, mint a mosta adócsökkentéstől várt fellendülés!
Egy ménkű nagy lófallosz lesz itt, nem fellendülés!
Ahogy euró sem lett volna 2005-ben! Azt is megmondom miért! Mert a tótoknál igenis végrehajtottak strukturális reformokat, míg itt a fostalicska zorbánnak mindig is fontosabb volt a a hatalom, a politika, mint bármilyen gazdasági reform. Ezért úsztatott koronát annak idején, ezért cirkuszolta, fröcskölte végigi a gané a 8 évet és ezért ilyen impotens most is a félszemű jobbkezével együtt!

ostvan 2011.03.09. 13:14:27

@Tartós Béka: És az már jó, ha CSAK félmillió ember járt rosszul?
Mellesleg, annak is megkeseredett a szája, akinek csak párszáz forinttal lett kevesebb a borítékban. Mert nem erre számított.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:15:42

@Grigorij Pantyelejevics: "az ország még inkább leszakadó nyomorultak tengődése legyen, amin pár pofátlan jól meghízik."

Bocs, de én nem vagyok hajlandó pofátlan meghízónak érezni magamat csak azért, mert jól jártam az új adórendszerrel és a két egyetemi diplomámnak és a nagy felelősséggel járó munkámnak köszönhetően jobban tudom fizetni a bankhitelemet a panellakásra.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:16:27

@ostvan: nem mondtam, hogy jó, ha "csak" félmillióan járnak rosszul, mert senki se járjon rosszul.
De félmilliós rosszuljárás nem indok arra, hogy másfélmillióst hazudjunk. Csak ennyit akartam mondani.

dekol84 2011.03.09. 13:18:14

@Lófasz Hadnagy:
"Megkapó élmény volt, ahogy a Listen to your heart áthangszerelődött és lett belőle a végén székely himnusz."

Na vazzzzeee, ilyen is volt? Már a leírt látványtól is hányok, hátha még hallanám!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:18:23

@Tartós Béka: nem, nem jártak jól, csak ki kell vonnod a számukat hárommillió szülőből, aki jól jár.

dekol84 2011.03.09. 13:19:30

@Tartós Béka:

"De félmilliós rosszuljárás nem indok arra, hogy másfélmillióst hazudjunk."

A rákai kálmán meg kétmilliót hazudott, amikor néhány száz paraszt összeröffent a vekker hívására a parlament elé!

Tartós Béka 2011.03.09. 13:19:35

@dekol84: ha a gusztustalan fröcsögésedet leszámítom, akkor, befogott orral ugyan, de azt javaslom, hogy nézzél utána az akkori elemzéseknek, KIVÉTEL NÉLKÜL minden gazdasági szereplő éß elemző reálisnak tartotta a 2005-ös céldátumot, mert a 3 maastrichti kritériumból kettőt az akkori kormány alatt már teljesítettünk. Amióta az MSZMP lopott, a háromból nullává vált az arány.
Ezt pedig, akárhogy is fröcsögsz, nem lehet eltagadni, mert ezek számok.

Joebacsi70 2011.03.09. 13:20:24

@Humperdickk: @elwood: nem akarlak nagyon kiábrándítani, de ez nem volt adócsökkentés. Ugyanaz maradt a bruttó, csak most már azok, akik sokat keresnek, még többet keresnek, mert ők többet tarthatnak meg. Aminek lenne értelme, az a foglalkoztatás növelése (plusz egymillió munkahely, vágod), azt meg munkáltató bérterheinek csökkentéséve lehetne leginkább ösztönözni. Nos, ezek egy fillérel sem csökkentek, sőt, a társasági adó csökkentését meg bőven ellensúlyozza az extraadók, magasabb benzinár stb. okozta kiadásnövekedés

A TÁRSASÁGIADÓ CSÖKKENTÉSÉT VISSZAVONTÁK !!!!CSAKÚGY, MINT SOK MÁST !
A TÖBBSÁVOS GÁZÁR, AMIT BEFAGYASZTNAAK AMÚGY IS ? EBBŐL MARADT 2 ÉS AZT IS EMELTÉK ! EZT HOL PUBLIKÁLJÁK ?
A VILLANYÁRAM EMELÉSÉT ?
A DEVIZAHITELESEK ESZKÖZKEZELŐJE ?
A 190 FT-OS GARANTÁLT ÁRFOLYAM ?
A CSUKLÓM ELFÁRAD A HAZUGSÁGAIKTÓL!
ODABÖFFENTÜNK VALAMIT, MAJD KICSIT KUSSOLUNK RÓLA, MAJD SZÉPEN ELFELEJTÜK.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:20:55

@dekol84:

Én nosztalgikusan hallgatom, amikor ez volt a kampánydaluk, még csillogó szemű, lelkes, liberális fiatalokat láttam. Amióta a székely himnusz szól, azóta csak megkeseredett, gátlástalan, cinikus vénembereket látok.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:21:44

@Tartós Béka: nem az index hazudott, hanem a Tóth István János, aki ilyen akadémikus tudósköcsög. A poszt elején ott a link. Azzal kezdjed máskor. Az elejével.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:21:55

@Humperdickk: A gyeden lévő egyedülállókat a csonka családhoz számolhatod, az a 10% munkanélküli meg sokkal kisebb arányban nevel gyereket.
De rendben, hozzáadhatsz pár százezret a félmilliómhoz, akkor legyen az Index hazugsága nem háromszoros, csak kétszeres. Szerintem így sem lett szebb, mert a lényeg a hazug számaikban van.

dekol84 2011.03.09. 13:23:14

@Tartós Béka:

Az, hogy ki mit mond és ír le nagyívben attól függ, hogy melyik oldalon áll. De nem pampogsz a 7%-ról, ami akkor sem és most sem fog bejönni! Mi a bánatos fa..omtól lett volna nekünk 2005-ben eurónk, amikor 2004 május 1-én léptünk be az Eu-ba te szerencsétlen agymosott!!

Tartós Béka 2011.03.09. 13:23:34

@Humperdickk: ja tényleg. Ez igaz, részben mentesíti a Zindexet, de úgy kell annak, aki egy marxista "közgazdász" "elemzését" kritika nélkül publikálja. Maradjunk annyiban, hogy a pofáraesés attól még vastagon fennáll.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:23:53

A lényeg, hogy ez az akadémikus, aki biztos ilyen zsidólibsi, mint a Hellerék, kiszámolta, hogy mennyi az annyi. Neki kijött, én most nem akarnék ennek utánaszámolni.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:24:30

@Tartós Béka: EZ AZ!!! Tudtam, hogy mégse libsi! Marxista! Te, zsidó is?

Tartós Béka 2011.03.09. 13:24:40

@dekol84: ez az utolsó alkalom, hogy bármit is reagálok a fröcsögésedre, de már mondtam egyszer, hogy nézzél utána a maastrichti kritériumoknak. Ezek tények.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:25:25

@Humperdickk: egész idáig normálisabbnak tűntél, szerintem maradj meg annál.

dekol84 2011.03.09. 13:25:30

@Tartós Béka:

Hülyeség! Hazudtak akkor is most is! Egy szavuk sem igaz! Agymosott vagy, de erőteljesen!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:25:41

@Tartós Béka: azt meg engedelmeddel az év képzavarárával díjaznám, miszerint "a pofára esés fennáll". De az is lehet, hogy az ellenség keze ide is betette a lábát?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:26:59

@Tartós Béka: ja, ahhzo, hogy normálisnak tűnjek, le kell marxistáznom ismeretlen tudósembereket? Az megvan, hogy Marx közgazdász volt? És nm is akármilyen?

Tartós Béka 2011.03.09. 13:28:23

@Humperdickk: tartós pofára esés van.
Arra meg magasról kaksizok egyébként, hogy milyen Tót Kis Nagy Szabó Kovács Molnár milyen elemzéseket gyárt fiktív számokkal, de aki a bérek inflációkövetését az adórendszeren kéri számon, és tudósnak gondolja magát, azt vagy 20 évig tartó általános iskolára, vagy életfogytig tartó ároxéli kapálásra ítélném.

dekol84 2011.03.09. 13:28:42

@Tartós Béka:
"...de úgy kell annak, aki egy marxista "közgazdász" "elemzését" kritika nélkül publikálja."

Inkább publikálná naphosszat a vezér félszemű jobbkezének a nagyívű eszmefuttatásait, aminek annyi köze a realitásokhoz, mint mackósajtnak a brummogáshoz! Az tényleg hiteles! 3-ig nem tud elszámolni a fickó!

Tartós Béka 2011.03.09. 13:29:36

@Humperdickk: "Az megvan, hogy Marx közgazdász volt? És nm is akármilyen?"

Valóban nem volt akármilyen, láthattuk az elmúlt 8 évben, hogy mire mentek a követői, amikor egy országot kaptak a kezükbe. Meg hogy a világon bárhol is mire mentek a követői, tessék megnézni a volt szovjet blokkot, a régi Kínát, Kubát meg Észak-Koreát.

dekol84 2011.03.09. 13:30:59

@Tartós Béka:

Bangladesben nem voltak marxisták és mégis hol tart, te szerencsétlen!

dekol84 2011.03.09. 13:32:19

@Tartós Béka:

Észak-Koreáról jobb ha nem szólsz semmit, mert a vezérednek az a példaképe! Jó úton halad a megvalósítás felé, amíg a zemberek jól picsán nem rúgják őt!

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:33:21

@Tartós Béka:

Ja, aki nem bólogat a narancsos centrális erőtér propagandájának, mint annó a Wartburgok kalaptartóján a műanyag kutya, az marxista. Sőt, kommunista, meg sanszos, hogy zsidó is, ugye?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:34:30

@Tartós Béka: kik voltak a követői? Miről beszélsz te? A követői 1989 előtt műveltek ezt-azt. A szocialisták a liberális közgazdaságra élveznek Bokros óta.

Nagyon egyszerű a te világképed. Vannak a komcsik, meg a nem komcsik. Az egyikbe bele kell férni, nincs mese. Mivel a zorbán utálja a komcsikat, ő nem komcsi. Tehát akkor a gyurcsánynak kell lennie, meg a bajnainak. Az ne zavarjon, hogy a zorbán államosít ezerrel. Az se, hogy nem bízik a tőkében. Tudod, mint az a Marx, akinek a közgazdászát az előbb állítottad pellengérre.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:35:15

@Lófasz Hadnagy: teljesen mindegy, hogy minek nevezed, ha egyszer tényszerűen hülyeségeket ír.

tomwar 2011.03.09. 13:35:31

@Tartós Béka:
Beka, mindenki - Te is - keveri az egykulcsos adot, meg a csaladi adozosat. Ez utobbi jo, bar a meretezese szerintem nem jo, es nincs felso plafonja se, de alapvetoen jo elgondolas.

Nalunk a cegnel 40% felett van a rosszul jartak aranya. Ha kapnak %% fizetesemelest, akkor nominalisan ott vannak, ahol tavaly, vagyis a fizetesemeles nem mas, mint KOMPENZACIO. Itt jon kepbe az inflacio, a bermegallapodas erre vonatkozott, nem pedig arra, hogy a csorok szponzoraljak a gazdagabbakat.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:35:40

@Lófasz Hadnagy: hagyd, ezen már túl vagyunk. Persze, hogy zsidó. Mint az a Marx is.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:37:17

@Humperdickk: ha tényleg ennyire nem tudsz különbséget tenni ott, ahol pedig hatalmas különbség van, akkor kicsit még tanulmányozd a világ működését. Ha neked a tőkemonopólium megtörése azonos a marxista teljes felszámolással, meg ha számodra egy Apró-klános pártfőfüttynek, egy aczélista cenzor (Lendvai) által is vezetett pártban semmi köze a kommunistákhoz, akkor komoly hiányosságaid vannak.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:38:52

@tomwar: nem keverem, az új adórendszerről összességében beszéltünk, ami egyszerre egykulcsos is, meg családi is. Nincs értelme különválasztani, nem is lehet.
Csak tudod amíg a magáncégek tavaly meg tavalyelőtt 6-7% körüli nominális béremelést engedtek meg maguknak, most a társasági adó csökkentése meg a Széchenyi terv évében hirtelen valami kemény 1,5% körül emeltek átlagosan (javíts ki, ha tévedek). Erről van itt szó.

Rob67 2011.03.09. 13:39:57

@midnight coder: most ezt a lózungot amit fentebb lenyomtál azt tényleg komolyan mondtad?
Nem voltál te a balfék szpetivel sokat egy légtérben?
Emlékszem a mikor középiskolások voltunk, mindig azt a szerencsétlennt szivattuk :)
Mintha rád is emlékeznék...
Most álltok bosszút az akkori kirekesztettségért barát?
Akkor is mondtunk nektek: ahhoz hogy csajod legyen az agyadat is kellene használni, nem elég a bandafőnök dumáját leírni és visszamondani...
Soha nem tanultok.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:40:03

@Tartós Béka: a tőke felszámolása marxista duma. (Illetve leninista, mindegy.)

Még valami: az a marxista közgazdász azért jön az inflációval, mert az OÉT-en azért állapodnak meg béremelésben folyton, mert van ez az infláció. A rogán meg most ezt akarja elakciócsoportozni a cégeken. Érted?

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:40:40

@Tartós Béka:

"tényszerűen hülyeségeket ír"

Vicces, ahogy nektek, narancsosoknak megvannak a saját tényeitek. Sebaj, majd obersovszky a rekedtre cigizett hangján jól megmondja a frankót közpénzen, sakkó' minden szép lesz, a haza fényre derül.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:42:19

@Rob67:

Midnight coder olvtársra kár is időt meg energiát pazarolnod, már az oviban is szíííííííííííííííííííííííííjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjártópetya magas homloka volt a jele.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:42:24

@Tartós Béka: azért nem emelnek, mert felment a gáz, a villany, a benzin ára, plusz sokuk szopik az extraadó miatt. És épp emiatt nem is fejlesztenek. És épp emiatt van kevesebb dolgozó, mint korményváltás előtt. Pedig lassan már százezerrel többnek kellene lenni, ha tartani akarják az egymilliós ütemtervet.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:42:47

@Lófasz Hadnagy: ha akár egyetlen konkrét érvvel képes lennél cáfolni a számokat, amiket írok, talán még lenne valami sportértéke a hozzászólásodnak. Így viszont csak teljesen értelmetlen, nettó fikázás.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:44:42

@Humperdickk: akármiben állapodnak is meg az OÉT-en, a bérek inflációkövetésének semmi, de semmi köze az új adórendszerhez. Ezen az alapon egy teljesen változatlan adórendszert is lehetne fikázni csak azért, mert az évfordulóval csökkent a fizetések reálértéke, nem érted? De hát erre az ostoba összemosásra volt szükség ahhoz, hogy 340ezret lehessen hazudni a 290ezer helyett.

nemecsek ernő áruló 2011.03.09. 13:45:23

@Tartós Béka: Őőőő... Ha jól sejtem, nem olvastad a Tőkét. Sem a kommunista kiálltványt. Megdöbbennél, mennyire hülyének vagy nézve...

Jót nevetnék a magad fajta droidokon, ha nem az én bőrömre (is) menne a vásár.

De:

Észak Korea: nem marxista kommunizmus, hanem Sztálinista, persze tudom, hogy nem vágod az ilyen finom különbségeket, tudom: delfin, vagy eszkimó, nem mindegy? Hal, hal!

Kína: hát szeretnék néha olyan szar gazdasággal bíró államban élni, mint Kína.

Kuba: Ha itt is karom vastagságú szivarja, és állandósult 35-40 fok + tengerpart lenne mindenkinek, le se szarnák Viktort, meg Gyurcsányt, meg fszmtdj kit.

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:45:25

@Tartós Béka:

Narancsosként jobb, ha megszokod a fikázást, ez már csak rosszabb lesz.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:46:09

@Humperdickk: hát a gáz meg a villany ára pont hogy nem ment föl, mert hatóságilag be van fagyasztva... Honnan tájékozódsz te?
A benzinár tényleg szopó, de azt meg a MOL szabja meg, amiben pontosan nulla az állami tulajdon aránya.
Ettől függetlenül én is ideges vagyok miatta, és a kormány legalább vakkanthatna valamit, hogy mi lesz a benzinárral, mert ez rövidtávon is nagy szopóágnak tűnik most már.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:46:42

@Lófasz Hadnagy: a fikázást megszoktam, az ellenérvelésre meg hiába várok. De nem aggódom, mert pont annyit is érnek a kommentjeitek.

Tartós Béka 2011.03.09. 13:48:09

@Gerzsonka: szerintem inkább te vagy kollektíve hülyének nézve, ha meg akarod magyarázni, hogy a régi Kínának, Észak-Koreának meg Kubának mennyire semmi köze sincs a kommunizmushoz...
Ha meg szeretnél Kínában élni, miért vagy még itt? Egyébként ilyen hülyeséget is csak az mond, aki max. a szelektív tévéhíradójából ismeri Kínát.

tomwar 2011.03.09. 13:48:17

@Tartós Béka: nem keverem, az új adórendszerről összességében beszéltünk, ami egyszerre egykulcsos is, meg családi is. Nincs értelme különválasztani, nem is lehet.
Csak tudod amíg a magáncégek tavaly meg tavalyelőtt 6-7% körüli nominális béremelést engedtek meg maguknak, most a társasági adó csökkentése meg a Széchenyi terv évében hirtelen valami kemény 1,5% körül emeltek átlagosan (javíts ki, ha tévedek). Erről van itt szó.

Az adorendszer ELEMEI a csaladi adozas es az egy kulcs. Kulon-kulon is hasznalhatoak. Az adorendszer nem egy homogen egesz. Most akkor Szechenyi terv v, vagy Szell Kalman Terv vagy 5 eves terv ev van!?!?
Tarsasagi adot csokkentunk a cegeknek, hogy tobb maradjon befekteteni - jellemzoen a kkv-knak - a masik oldalon pedig elvesszuk, hogy finanszirozzuk az adokieset, es emeljuk a nyugdijjarulekot. Jobbkez ad, bal elvesz.
Kicsit tobb az osszefugges, mint amennyit MGy fel tud fogni...
A Szechenyi terv pedig lenyegeben az EU penzenek elosztasarol szol...es biztos lehetsz benne, hogy lesz, aki nem kap....:-))) lattam mar ilyet az elozo Szechenyi terv idejen is...ideologiailag nem felelt meg a ceg.

nemecsek ernő áruló 2011.03.09. 13:48:37

@midnight coder: "Hogyan is nyertek Megyóék 2002-ben ?"
Emlékeim szerint úgy, hogy Viktor kijelentette, hogy nem magyar, aki leveszi a kokárdát március 15, és a szavazás közt. Ha lett volna akkoriban LMP, vagy az MDF nem kompromittálta volna magát végérvényesen a kormányzati "munkájával", azok nyertek volna.

2002 protest-szavazás volt.

nemecsek ernő áruló 2011.03.09. 13:50:52

@Tartós Béka: Nem ezt mondtam, de hál'istennek olvasni nehéz, neked nem is megy.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:50:57

@Tartós Béka: MOST MÁR be van fagyasztva. Miután megemelték. Legutóbb 1,5%-kal az áramét.

fizetekmegegysort 2011.03.09. 13:52:02

@Tartós Béka: Ja, tényleg hülye volt az öreg, mi? Idézzük csak: "A tőkések a munkásosztályt egyre több és több drága áru, épület, és technika megvásárlására fogják buzdítani.
Ezzel együtt arra ösztönözve őket, hogy egyre több drága hitelt vegyenek fel
mindaddig, amíg a hitelek visszafizethetetlenekké válnak. A bedőlt hitelek csődbe juttatják a bankokat, amelyeket emiatt államosítani fognak, és mindez végeredményben a kommunizmus megszületéséhez vezet."
Karl Marx, 1867

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:52:22

@Tartós Béka:

Jaja, tudjuk, mindenki más a hülye, aki szembe jön. Kiváló Matolcsy tanítvány vagy.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 13:53:07

@Tartós Béka: a benzin 60%-a adó, ami nem a Molon múlik. Az a jövedéki adó a legtöbb, amit például a gyurcsánytakaroggy lecsökkentett ideiglenesen, amikor nyígott a fidesz miatta, hogy 300 lesz a benzin, tegyen már a kormány valamit.

Barátom, te szopni jársz ide?

dekol84 2011.03.09. 13:55:54

@Tartós Béka:
"a gáz meg a villany ára pont hogy nem ment föl, mert hatóságilag be van fagyasztva..."

Jaj mindjárt elélvezek olyan gyönyörűen hangzik ez! Akárcsak a drága jó cuculizmusban! Megállították az energiaárak emelkedését! Nem engedjük, hogy a zemberekkel fizettessék meg!

Mondom én, hogy a fityisz, meg a zorbán a létező legnagyobb kommenista!

Nem vagyok fideszes 2011.03.09. 13:57:48

@Humperdickk:

Ugyanmár. A 300 forintos benzinár skandallum volt, a 400 forintossal semmi gond nincs.

fizetekmegegysort 2011.03.09. 13:58:27

@Humperdickk: ja.. csak az az "ócska" közgazdász kicsit előbb leírta a folyamatot... :) A kommenyizmus meg tényleg itt van. Látva OV intézkedéseit. Már a sulikat is államosítaná. :)Lesz itt még sulitej meg SZOTüdülő... csak Nemzeti Tej és Nemzeti Üdültetés néven.

fizetekmegegysort 2011.03.09. 14:02:09

@Tartós Béka: Igazad van, a lényeg a hazug számokban van. Ki is volt az, aki azt mondta mikor a bevezetésről döntöttek: SENKI nem fog rosszabbul járni az új egykulcsos adóval. Ki is? Csak nem a kormányszóvivő néni? Aki még azt is mondta, hogy az a néhány ember, aki mégis kevesebbet keres majd egy kicsit, mégis jobban jár, mert sokkal gyorsabban ki tudja majd tölteni az adóbevallást. Na, akkor ki is hazudott minimum ötszázezer adófizető állampolgárról? Szerintem monnyon le...:)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 14:04:31

@fizetekmegegysort: na, majdnem megszivattál. Utánanéztem a Marxodnak, az az idézett csak urbanlegends. Kár, olyan jó lett volna, ha igaz... :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 14:05:31

@fizetekmegegysort: az én adóbevallásom egy oldallal hosszabb lett tavalyhoz képest. Igaz, én NAGYON SOK sört iszok, ahhoz kell is az alátét!

fizetekmegegysort 2011.03.09. 14:08:35

@Humperdickk: az enyém alátétes. De gondolom ezt a GYED teszi. :) Mentem adófizetőt nevelni, további kellemes délutánt!

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 14:09:02

@fizetekmegegysort: de hogy miért írtam többes számban, azt nem tudom. Megyek, uszok inkább egyet, az jobban megy nekem.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 14:11:35

Iszok. Nem uszok. Vaze. Kész vagyok mán teljesen, ez a Tartós Béka leszívta az agyamat csontig.

midnight coder 2011.03.09. 14:23:47

@Gerzsonka: Nem. A jóléti rendszerváltás programjával nyertek (osszuk meg a kiváló makrogazdasági mutatók eredményeit a kisemberekkel), meg a nyugdíjasoknak küldött sárga csekkekkel.

midnight coder 2011.03.09. 14:26:26

@Gerzsonka: Lehet hogy szeretnél, de Kína minden csak nem kommunizmus. Olyan vadkapitalizmus mint ami ott van utoljára az angoloknál volt az ipari forradalom kezdeti szakaszában amikor még nem voltak szakszervezetek, de a gyerekek már a gépeknél dolgoztak.

nemecsek ernő áruló 2011.03.09. 14:26:46

@midnight coder: Te már csak tudod, hiszen rájuk szavaztál. ;)

Lefordítva: igen, a hülye emberek szavazatával is nyertek, valóban. De elég erősen benne volt a kokárdás játszma, meg a "köteles" beszéd, meg még rengeteg más dolog. Nagyon sokan voltak (rendkívül sokan) akik bárkit láttak volna kormányon, csak Viktort nem.

Mondom: ha az LMP akkor indul, simán kormányzó párt lett volna.

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2011.03.09. 14:30:34

@Tartós Béka: "a villany ára pont hogy nem ment föl, mert hatóságilag be van fagyasztva..."

Magyar közlöny. Minden előzmény nélkül megemelték a villany árát...
Amúgy meg enyhénszólva kommunista megoldás (amit te úgy elutasítasz) a hatósági ár.
Fél mondatban 2 tökön szúrás. Nem rossz.

Ringlósztár 2011.03.09. 14:31:28

@Tartós Béka:
Hát ja, Humperdickk az normális.

Bankrator 2011.03.09. 14:35:53

2001 végén kezdett újra emelkedni az államadósság.Vajh miért is,és kik is voltak akkor kormányon?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2011.03.09. 14:44:21

"A dolgozók védelme a cégeknek támadást jelent: a tervek szerint azok a vállalkozások, amelyek nem tartják be az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) béremelési javaslatát, állami támogatásoktól esnének el." (Rogán, ma.)

Nagyon helyes. Épüljön csak a kommunizmus. A kapitalista cégek, akik nem kapnak támogatást, remélhetőleg még versenyképesebbek lesznek, hisz teher alatt nő a pálma is. Vagy nem.

midnight coder 2011.03.09. 15:00:18

@Gerzsonka: Egy fenét. Az MSZP nyert - a jóléti rendszerváltás programjával, meg hogy azért mégis csak ők a Párt.
Azok akiket az általad leírt dolgok zavartak szvsz inkább az SZDSZ szavazótáborát erősítették - és csak nekifutásból vitték át az 5%-ot.

nemecsek ernő áruló 2011.03.09. 15:01:50

@midnight coder: Nyilván. Elvégre te rájuk szavaztál, és gondolom ezért, mert ilyen hülyeségeket hadováltak össze-vissza.

A szemedben az MSZP nyert.
Az én szememben a fidesz veszített.

NewWay 2011.03.09. 15:02:43

@d-evike:
"Ez nem szarkenés. Akkor lenne hiteles a fidesz, ha a kiadásnövelő intézkedéseket nem szavazta volna meg, mégpedig az ország érdekeire hivatkozva."

Ja, qrvára hiteles lenne, csak épp elbukta volna a 2010-es választásokat is. Mert az MSZP propaganda úgy szólt volna, hogy tessék, itt a Fidesz, aki nem akart nyugdíjat emelni nektek!

Akkor meg mit ér a hitelesség?

NewWay 2011.03.09. 15:04:27

@dekol84:
"Akárcsak a drága jó cuculizmusban! Megállították az energiaárak emelkedését! Nem engedjük, hogy a zemberekkel fizettessék meg!"

Hú, és az bizony milyen piacgazdaságot támogató lépés volt az MSZP-től, hogy az áram árát felemelték 2-3%-al, és ezt a pénzt egy az egyben odaadták a távfűtéseseknek!

Az áram árából ma 2-3% (évi 90 milliárd Forint) arra megy el, hogy a távfűtést támogassuk. Fasza!

Yasashi Tanuki 2011.03.09. 15:05:48

OV szerencséje?

A címhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem a szerencsétlenség volt hanem, 8 év szocialista kormányzati teljesítmény a szocialista mentőakciók előzménye, amire a szocialista politikusok legalább annyira büszkék mintha az államtól kisíbolt vagyonukból állták volna a költségeket.

NewWay 2011.03.09. 15:09:42

@Grigorij Pantyelejevics:
"De legalább pár rongyos ezresért beállsz a mellé, hogy az ország legszegényebbjeit még inkább kinyírják."

A legszegényebbeket? A minimálbéreseknek szintén emelkedett a fizetésük, bár valóban nem sokat.

Eddig adóztam havi 240 ezret, most 210 ezret adózok havonta. Kevés? Mégis mi kellene? Adózzam le a teljes fizetésem, és haljak éhen? Az tetszene, ugye? Az lenne csak az igazi szolidaritás, ha ingyen dolgoznék, és minden pénzt az államnak fizetnék be!?

A szuperbruttóm 60-70%-a megy az államkasszába, mint járulék, adó, ha ez neked nem elég szolidáris, akkor menj a ....-ba!

komvik 2011.03.09. 15:22:58

Száz szónak is egy a vége: minden politikus lop, csal, hazudik!!!
A politika nem más mint legális bűnözés a törvények támogatásával!!! Olyan törvényt hoznak amilyet akarnak és azt meg is szegik ráadásul!! Mi a megoldás??: Csak a 10 parancsolatot kellene betartani és kész!! De, ezek mind bűnözök, sajnos és ez így is marad míg ember él a földön!!!

komvik 2011.03.09. 15:33:51

Isten tízparancsolata

A Sínai-hegyen Istentől adott parancsok a valláserkölcsi élet örök érvényű alaptörvényei (Kiv 20). Az embernek Isten és embertársai iránti kötelességeit összegzi. érvényessége minden időben megmarad, mivel Jézus azt mondta: "Nem megszüntetni jöttem a Törvényt, hanem beteljesíteni" (Mt 5,17).

I. Uradat, Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!

Istent felismerve első kötelességünk a benne való hit, a neki kijáró imádás; hódolat és dicsőítés, uralma kizárólagosságának elismerése.

II. Isten nevét hiába ne vedd!

Minthogy az ember gondolkodása és kimondott szava között szoros kapcsolat van, e hódolathoz hozzá tartozik Isten nevének (és általában az isteni dolgoknak) tisztelete.

III. Az Úr napját szenteld meg!

Istentől való függőségünket fejezzük ki azzal, hogy megtartjuk az Úr napját, ezt az időt (egész életünkkel együtt) Neki szenteljük, ugyanakkor a földi munkálkodás múlandóságát jelezve és a végső nyugalmat előlegezve munkaszünetet tartunk!

Az első három parancs Isten uralmának elismeréséhez vezetett minket. Csak ez biztosítja az ember tökéletes szabadságát. A Tízparancsolat második része (táblája) az embertársak iránti kötelességeket tartalmazza, összhangban a természeti törvényekkel:

IV. Atyádat és anyádat tiszteld!

Kapcsolataink közül első az, mely szüleinkhez fűz, hiszen életünket és felnövekedésünket nekik köszönhetjük. A szülői felelősség és a gyermeki tisztelet egymástól elválaszthatatlan.

V. Ne ölj!

Minden ember élete szent. Az egészség is Isten ajándéka. így kell őriznünk magunk és mások életét.

VI. Ne paráználkodj!

Az új élet nemzése éppúgy tiszteletet és védelmet kíván, mint az ember teste, s a szerelemben a másik felé megnyíló legbensőbb rejtett valósága.

VII. Ne lopj!

Az embernek a munkával szerzett tulajdonhoz, az életét biztosító anyagi javakhoz való jogát szavatolja ez a parancs.

VIlI. Ne hazudj, és mások becsületében kárt ne tégy!

Az emberek közti kapcsolatok legfőbb munkálója az emberi beszéd. E nagy adománnyal nem élhetünk vissza, nem használhatjuk mások kárára. A parancs a nyelvvel elkövethető legnagyobb bűnt is jelzi, s általánosságban is elénk állítja az igaz beszédet, mint Istentől szabott kötelességet.

IX. Felebarátod házastársát ne kívánd!

X. Mások tulajdonát ne kívánd!

Az igaz cselekedetek mellett az igaz érzések, gondolatok, vágyak is az isteni akarat teljesítéséhez tartoznak.

gorcsev54 2011.03.09. 15:35:55

@Tartós Béka: Nagyot tévedsz! Ha Orbán maradt volna 2002 akkor sem lenne Euró, és van annyi dolgozó aki nem nevel gyereket,rengetegen vannak akik már nem nevelnek,sokkal többen mint akik még nem nevelnek.Nem 1,5 milliót írt hanem 1 milliót. A cégek többsége a társasági adó csökkentéssel semmit sem nyert a nagy cégeknél meg maradt.A Széchenyi terv 2000 milliárdja az ablakban van ott is marad a többség csak nézheti, a cégeknek meg emelkedett a járulék,és még arról sem kéne elfeledkezni (bár a hazudós Viktor azt mondta : első intézkedése a szuperbruttó eltörlése lesz),hogy az adó törvény szerint a nem létező jövedelem után nem kell fizetni szja .És még valami nagyon is meg állja a helyét az a megállapítás " a 8 év elkúrásában része volt a Fidesznek is"Sőt!Bár valóban aki be se jár a munkahelyére az nagy kárt nem tud okozni de azért nekik még így is sikerült. Kivárásos alapon a nagy vezír azt várta minél szarabb legyen ö annál nagyobbat nyer,csak 8 év alatt nem volt ideje foglalkozni a gazdasággal-bár megjegyzem hiába is foglalkozott volna, Magyarország most süllyed végleg a szarba(lehet ,hogy sikerül az állam adósságot csökkenteni, de olyan ára lesz,hogy kapkodja majd a fejét még a legnagyobb hívő is.Igaza van a cikk írójának 9 hónap alatt nagyobb hiányt csináltak mint más kormány egy év alatt és még loptak is hozzá 3000 milliárdot.Ja és sose voltam szoci szavazó,sőt még egyszer szavaztam rá is,igaz fél év alatt már akkor is rájöttem ,hogy tévedtem.

komvik 2011.03.09. 15:40:43

A törvény legfontosabb célja, hogy a becsületes életet kereső embert bűnismeretre tanítsa!!!

dekol84 2011.03.09. 18:37:58

@gorcsev54:
"Kivárásos alapon a nagy vezír azt várta minél szarabb legyen ö annál nagyobbat nyer,csak 8 év alatt nem volt ideje foglalkozni a gazdasággal"

Na ennek a baromnak a gazdaság olyan, mint szamárnak az ABC. Ez akkora fasz, hogy 5-ig nem tud elszámolni, nemhogy gazdasági kérdésekkel foglalkozzon. Csak az a baj, hogy olyan idiótákra bízza ezt, mint a félszemű jobbkeze, vagy az oligarcha fellegi!

dekol84 2011.03.09. 18:39:56

@NewWay:
Te fasz! Az szerinted szar volt? Ha igen, akkor mi a qrva anyjáért kell nekik megismételni! Az összes ratyi fityiszes ugyanolyan fasz! Mind azzal jön, hogy ezt csinálták a cocik is! És??? Ha akkor nem tetszett, akkor most nem úgy kellene csinálni! Faszfej agymosott baromagyú!

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.03.10. 09:06:54

@NewWay:

Öregem... akkor tulajdonképpen nyilvánvalóan SZABAD HAZUDNI?

Akkor miért voltatok kiakadva azon, hogy a Gyurcsány hazudott??

Ő meg a 2006-os választásokat nem akarta elbukni.
Hoppá kiscipő!!!

UncleSam 2011.12.18. 15:54:29

@Grigorij Pantyelejevics:
Hallotta a jó hirt?
Megtalálták V.I.Lenin anyját!
És képzelje,megint terhes,
úgyhogy megnyugodhatunk,mert lesz még itt felkelés!!!
Csak mikor?
És hol a vekker?

Szúrófény 2013.12.25. 10:31:27

@Humperdickk: Tovább a lenini úton:
Trockíj jövőképe!
Válasz Lenin Mi a teendő? Brosúrájára! 1903

Ön a pártot a proletáriátus helyébe foglya tenni, aztán a központi bizottságot a párt helyébe, a párt főtitkárát a központi bizottság helyébe, így a proletáriátus nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!

Ön a FIDESZT az egy párt helyébe foglya tenni, majd a kollégiumi brancsot a párt helyébe, a pártelnököt a kollégiumi brancs helyébe, így a FIDESZ nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!

„Játszom egy gondolattal, játszik velem egy gondolat!”
süti beállítások módosítása