2010.06.10. 22:44 Szerző: Dr. Evet

Hurrá! - vagy Basszameg?

Tisztelt Orbán Viktor úr!

Ön az ország miniszterelnöke, döntenie kell tudnia tehát súlyos kérdésekben. Ezért én most a saját súlyos dilemmáimat is Ön elé tárom – annál is inkább, mert leginkább Ön okozza azokat! Mielőtt belekezdenék, hangsúlyoznom kell, hogy amit le fogok írni, az a dolgok mai állása, nem tudhatom, hogy Ön és kollégái forgatnak-e valamilyen ezt felülíró változatot a fejükben? Ha végiggondolom az elmúlt hetek-hónapok során Ön által mondottakat, bizony ennek is van valószínűsége…

Elborzadva olvastam az Ön egysávos adózással kapcsolatos terveit, mert azokból az következne, hogy a kb. 240.000 Ft-os bruttó fizetés alatt keresők kisebb, vagy nagyobb mértékben rosszul járnak majd… Ez, korábbi, mára valószínűleg érvényét vesztett ígéreteivel szemben kifejezetten a közé- és felső rétegeknek fog kedvezni – ahogy az Ön által 1998 és 2002 között tapasztalt politika is (akkor kifejezetten deklaráltan is) a középosztályhoz tartozók megerősítését tűzte ki célul.

…De mi is az a középosztály, kik is tartoznak abba – és ami nekem szubjektíve a leglényegesebb: én vajon beletartozom-e abba? Beletartozom-e az Ön által a jelek szerint a jövőben (is) privilegizáltak közé?

Én úgy tudom, hogy a középosztály tipikus képviselői a nyugati polgári társadalmakban pl. az orvosok… Nos, én orvos vagyok, méghozzá szakorvos, sőt, nemrégiben kiváló minősítéssel szereztem meg Ph.D.-fokozatomat – bizton állíthatom tehát, hogy ha valaki, akkor én bizony a középosztály tagja vagyok, megnyugodhatok tehát: nekem kurva jó lesz az Ön kormányzása alatt, hurrá!:-)

…Csakhogy van egy gond! Az előbb azt írtam, hogy az egykulcsos adóval a 240.000 Ft felett keresők fognak jól járni – nos, én, mint egy önkormányzati fenntartású szakorvosi rendelőintézet orvosa, ennél jóval kevesebbet keresek; nem is akarom leírni, hogy mennyit. Jövedelmem alapján tehát semmiképp nem fogok a preferáltak közé tartozni, nettó vesztes leszek, szívni fogok, basszameg!:-(

Akkor most mi van, Tisztelt Miniszterelnök úr? Nincs itt ellentmondás? Általánosan megfogalmazva: Önnek és kormányának szüksége van-e a hozzám hasonlókra? Még általánosabban: szüksége van-e ennek a (jelenleg Ön által vezetet) országnak a kiválóan képzett, nemzetközi szinten is magasan teljesíteni képes emberekre? Ha igen, akkor miért löki őket vesztes pozícióba? Hogyan szeretné megerősíteni a középosztályt, ha éppen megvágja sok, elvileg odatartozó jövedelmét? Általánosságban: hogyan várhatja el, hogy mi kiválóan teljesítsünk a magunk posztján, amikor Ön és társai átgondolatlanul és felkészületlenül alulteljesítenek a sajátjukon?

Nézze: ha netán az lenne az üzenet, hogy húzzon innen a büdös francba mindenki, aki tehetséges, mert a tehetség veszélyes Önökre, akkor ezt megüzenheti nagy elődje és ellenfele, Gyurcsány Ferenc stílusában is: „akinek nem tetszik, el lehet húzni innen!” Csak ha az ő gondolatmenetét követi, nem értem, miért törekedett őt leváltani, amikor Ön sem ígérkezik különbnek?

De visszatérve kérdésemhez, az alábbiak a lehetőségeim:

1.    Szívok tovább és kussolok, örülök, hogy van munkám – és lassan elfásulok, lehet, hogy meg is őrülök.

2.    Elmegyek dolgozni egy gyógyszercéghez, 5-10-szeres fizetésért, belekerülve így a valódi preferáltjai közé – csak éppen nem végzek orvosi munkát, a betegeim ellátatlanok maradnak az orvoshiány miatt.

3.    Elhúzok Németországba, 380 Eurós fizetés helyett (csak elárultam, mennyi is a mennyim!) 6.500 Eurósért – és szintén ellátatlan betegeket hagyok itt.

4.    Maradok - és mindent megteszek azért, hogy Önnél sokkal jobb miniszterelnöke legyen mielőbb Magyarországnak.

Válaszát várva maradok tisztelettel:

(Akármelyik 30 és 40 év közötti magyar szakorvos)

ui.: Akikben írásomat olvasva felötlik a hálapénz, azoknak javaslom, hogy olvassák ez következő, Hálapénz c. posztomat is!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr802072906

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szakpolitika ideje 2010.06.11. 11:01:28

"Oszlassunk el egy tévhitet! Az állam méretének, a közszolgálati béreknek a csökkentése nem a minisztériumi, önkormányzati 'léhűtők' ügye. Hanem a tanároké, orvosoké, rendőröké stb. A fűnyíró itt nem megy." Vendégszerzőnk, Holtzer Péter írá...

Trackback: Mennyi bőr van még? 2010.06.11. 09:20:33

Tegnap már érintőlegesen írtam a közszférát érintő megszorításokról, azonban úgy gondolom, hogy a dolog megér egy hosszabb írást is. Orbán Viktor kedden jelentette be, hogy a közszférától elvonnak 15%-ot, pontosabban 15%-os bértömeg-csökkenés várható....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szjm 2010.06.11. 09:17:09

Bocsesz, de az adózatlan jövedelmedről nem írtál.

balf 2010.06.11. 09:21:25

Meg arról sem írtál "basszameg" dokikám (nem vagy te egészen véletlenül bérblogger?), hogy mi vezetett ahhoz az állapothoz amelyben most az ország van. OV most lett miniszterelnök, de te máris őt ócsárolod, úgy hogy a Gyurcsány-félék ámokfutásáról kényelmesen megfeledkezel? Nem a mostani kormánnyal van baj, hanem az előzőekkel volt. Le lehet venni a szemellenzőt!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.06.11. 09:26:45

Az egykulcsos szja nem elég progresszív? :]

Mr. Acid 2010.06.11. 09:27:00

Ugyanezt a szöveget nagyon sok szakmára el lehet mondani, pl.: ápoló, rendőr, tűzoltó, tanár, régész...

Mr. Acid 2010.06.11. 09:28:15

Annyi különbséggel, hogy, a fent említett szakmákban dolgozó embereknek nem nagyon van 10x többet kereső álláslehetősége.

VIII. Nagyapó 2010.06.11. 09:32:10

Bruttó 220-230 ezer körül kezdesz nyerni a dolgon, a 380 euró gondolom, a nettód lehet.

De ha gyerekeid vannak, vszeg már a jelenlegi fizetéseddel is nyerni fogsz az új rendszeren: meglepne, ha a családi adókedvezmény a most elbukott havi néhány ezer forintod alatt lenne.

Winston Smith 2010.06.11. 09:32:55

A 30 és 40 év közötti magyar szakorvosok többsége (tudopm, vannak kivételek...) elég sok hálapénzt visz haza, amiből persze nem adózik.

Ez a módosítás ilyen: a BEJELENTETT MÓDON viszonylag jól keresőknek kedvez, aki baszik rá adózni, az nem jár jól vele. A "számlanélkülolcsóbb" vállalkozónak sem kedvez, de ez nem is baj.

Valaki1 (törölt) 2010.06.11. 09:33:31

Ebben az osrzágban az orbándiktatúra naccsos-kegyelmes urainak már csak szolgaseregre van szüksége.
Mindenki más elmehet.

Almaspite 2010.06.11. 09:35:25

@Balf: A post írója OV szájából elhangzott adatokkal számolt! Még te beszélsz szemellenző levételéről?

:-)

szemtanú 2010.06.11. 09:39:03

Be kell vallani a hálapénzt is, ezzel jóval 240 ezer fölött lesz a havi, és már is jól jártál az egykulcsos adóval.:)

Haywood 2010.06.11. 09:39:36

Tény, hogy az orvosok hivatalosan keveset keresnek. Az is tény, hogy havi 100 köröli bruttóból 2 év múlva kevesebbet kap valaki kézhez, mint ma. Ennek nincs köze egyébként az egykulcsos adóhoz, mert az adókulcs csökkenni fog az alsó sávban is. Az adójóváírás eltörlése miatt lesz.

Ettől függetlenül a posztíró vagy ostoba, vagy direkt ír hülyeséget.
Ezen a problémán (hogy az orvosi fizetések alacsonyak) nem lehet lényegesen javítani vagy rontani az adórendszer ilyen jellegű átalakításával.

Ha 0% adót kellene fizetned, akkor elérnéd a nyugati bérszínvonalat?
Ha egy nálad többet kereső sokkal több adót fizetne, a te nettód ettől több lenne? Akkor?

Ezen kívül ott a paraszolvencia kérdése is. Én még nem találkoztam olyan orvossal, aki ne fogadta volna el a borítékot. Biztos van olyan is, de ritka.

Napkutya 2010.06.11. 09:43:25

Amellett, hogy én is tudnék néhány felelősségteljes szakmát hozzá adni a fenti listához, elgondolkodtatott Dr.Evet kiléte. Erősen kampányanyag jellegűnek tűnik ez az írás.

(A felhasználó 0 komment, 1 blog, - az viszont az rögtön címlapos)

Én még mindig szívesen látogatom az Indexet, de nem így kellene vezetni az orránál az istenadta népet...

Gera 2010.06.11. 09:48:00

Én, mint valódi jobboldali pógár, abszolút díjazom a minimálbér és az alacsony jövedelmek adóztatását. Tény, hogy ez nem fér össze OV eddigi kő kommunista dumáival, de én pontosan abban reménykedtem, hogy ez így lesz. Szerencsére hazudtak nekünk :) Persze nem kizárt, hogy ebből tényleg forradalom lesz, mert aki már a havi 60ezerből sem bírt megélni, annak 50ből nem tudom, hogy fog sikerülni.

sidorovich 2010.06.11. 09:48:45

@szjm:
@VIII. Nagyapó:
@Winston Smith:

Rosszul tudjátok, mert szakterület szerint megy a hálapénz. Azt se tudjátok, hogy a posztoló milyen területen és melyik országrészben dolgozik, de máris ítélkeztek. Van olyan szakterület, ahol semmit sem kapnak az orvosok (labor, patológia stb.) mert nincsenek kontaktusban élő páciensekkel.

A 380 EUR _nettó_ teljesen valós, nézegessetek bértáblát, elérhető a neten. Jó ha tudjátok, hogy pont ezért az összes WizzAir járat tele van magyar orvosokkal. Rövidesen eljön az a pillanat, amikor ti is rádöbbentek, hogy már most nincs szakorvos aki meggyógyítana benneteket és ez egyre csak rosszabb lesz. De addig is nettózhattok meg bruttózhattok, hátha az segít.

A posztolónak meg tudomásul kellene venni, hogy az orvosi szakma egy speciálisan alulfizetetett ága a gazdaságnak és ezen eddig egy kormány sem akart érdemben változtatni (a vizitdíj a vizitdíj automatásnak kedvez). Talán OV most hozzányúl ehhez is, de nagyon az az érzésem, hogy nem fog. Ugyanis abban a pillanatban az összes magyar félig felnőtt polgártársunknak szembesülnie kell azzal, hogy mennyibe kerül a kezelése és az árak pillanatok alatt elérik a nyugati szintet. Igaz, sok esetben most is fizetünk annyit, csak zsebbe, de még egyelőre meg tudjuk tenni azt, hogy ingyenes kezelésünk+pár ezer forint para után kifele menet szidjuk az orvosokat.

Haywood 2010.06.11. 09:49:48

Egyébként mindig több lehetőség van:

Külföldi munka: jól keresel, de itt kell hagyni az országot, szóval azért ennek is vannak árnyoldalai. És külföldön élni sok szempontból szar. Tudom, próbáltam.

Gyógyszercég: jól keresel, csak nem orvosként hanem ügynökként. Nyilván az önbecsülésnek meg a szakmai tudásodnak nem tesz jót.

Hálapénzt elfogadva: jól keresel, csak papíron nem. Hivatalosan van jogalapod sírni a megalázó fizetés miatt, gyakorlatilag meg azért elég jól megélsz, ezért is van az, hogy csak sírsz, de nem váltasz.

Becsületesen: Ez az, ami szopás.

Amíg nem omlik össze az egészségügy, mivel még lesz elég orvos az utolsó két kategóriába, addig a minkáltatónak nem érdeke bért emelni sajnos. Ha minden orvos beintene, akkor valamit lépni kéne az államnak is. Persze lehet, hogy ebből nem magas orvosi fizetések lennének, hanem pl. egy kétszintű egészségügyi rendszer: egy jó minőségű fizetős a tehetőseknek és egy rossz minőségű a szegényeknek.

Napkutya 2010.06.11. 09:50:14

@Gera: Hát... Egy ajtó, öt gyerek, tizenhat lopott alufelni...

kacsa65 2010.06.11. 09:50:51

A tanárok, orvosok, stb. fizetése egy vicc. Ez igaz. Meg kell(ene) emelni, de ezzel párhuzamosan ki kellene irtani a hálapénzt is. Ez pedig csak akkor lesz életszerű, ha a hálapénz adását és elfogadását is büntetik. Miért rosszabb az a rendőr aki pénzt fogad el jogosulatlan előny nyújtásáért mint az az orvos, aki ugyanezt teszi? Emeljék meg az orvosok (és a többiek) fizetését, ezzel párhuzamosan a TB és egyéb járulékokat is (mert valamiből azért finanszírozni kell!) de kapjon letöltendő börtönbüntetést minden hálapénzt, megvesztegetési pénzt adó- és kapó. No???

s9e (törölt) 2010.06.11. 09:55:17

Nem fogom sajnálni az orvosokat. Még nem láttam nem pályakezdő szegény orvost.
Ha még több szakot cipelő tanár lenne akkor OK.

haleluja 2010.06.11. 09:55:33

Most voltam tüdőszűrésen beszélgettem a szakorvossal,a fent leírtak miatt szintén kétségbe van esve!Ha ezen szakorvosok lelépnek a fityisz hívők röngenezgethetik majd egymást!

Gera 2010.06.11. 09:59:01

@Gera: Persze ettől függetlenül a posztolónak igaza van abban, hogy az orvosi fizetések röhejesek. Takarításból többet lehet összerakni. Én egyébként nem értem az államot. Egy jó orvos képzése tízmilliókba kerül, nem igazán értem, hogy ezek után miért éri meg évi kb 2millióval kevesebbet adni neki, mint az elvárható minimum lenne, hogy aztán az összes, amelyik ér valamit, elhúzzon Angliába. Nekem ez erősen hibás stratégiának tűnik.

ThufirHawat 2010.06.11. 09:59:22

@Gera: Jó látni, hogy a jobb oldalon is laknak értelmes emberek. ;o) Köszi!

degerely 2010.06.11. 10:00:32

Valaki legyen szíves felvilágosítani, hogy miben tévedek, mert én a következőképpen számoltam:
jelenleg éves br. 4 698 000 ft-ig jár adójóváírás valamilyen mértékben, ami havi br. 391500 ft, tehát ennyi bruttóig minuszt jelent az adójóváírás eltörlése. Emellett éves br. 5 millió ft-ig 17% az szja, tehát 1%-ot nyer az ember a 16%-kal.
Nyílván x összeg felett ez az 1% több, mint az adójóváírás összege, így pár ezer forinttal több marad nettóban, de ez az összeg nem jelentős, főleg az idei változtatásokkal összevetve. Ugyanakkor lefelé haladva egyre nagyobb hiányt fog okozni ez a differencia, kb. 250 ezer forinttól konkrétan mínuszba megy az ember.
Szóval, a kérdésem az lenne, hogy hol rontottam el a számolást, mert ebben a formában nem látom, hogy miért kellene örülnie az emberek 90%-ának, aki nem éri el a havi 400 ezret.

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:00:36

@balf: OV tán nem volt még kormányon?
Elfelejtettétek már?????

Amúgy meg már miért is lenne ez a doki bérblogger?
Ha valaki le meri írni a nagy büdös valóságot, ti fidesznyikek azonnal lebérbloggerezitek.

A kormány rövidke eddigi tevékenysége: fejetlenség, kapkodás, hazudozás, egymásnak ellentmondó nyilatkozatok, az embereket hülyének nézik - ennyit még Fletó sem hazudott és töketlenkedett, mint ezek.

NemzetköziKockázatközösség 2010.06.11. 10:00:58

Megint a rosszindulatú kommentek sorozata. Aki tud olvasni, az láthatja, hogy Ph. D-zett. Gyengébbek kedvéért: az nem az a d és r betű, amit minden orvos és jogász a neve mellé biggyeszthet. Ahhoz nemcsak kőkemény munka kell, hanem olyan szintű gógyi is, amivel mondjuk az ország lakosságának 1 százaléka bír, vagy annyi se.

Ezért a teljesítményért nem hálapénz jár ám, helló! Sokkal, de sokkal fontosabb munkát végez, mint egy vastag borítékú nőgyógyász, mert az csak egy-egy beteget gyógyít meg, amit viszont a kutatóorvos felfedez, azzal egy csapásra sok emberen segíthet. És az alapkutatásban nem mindig van lóvé, vagy gyógyszergyári támogatás. Nehogy már azok, akik a szerelését se vihették volna a suliban soha, erre a pénzharácsolós pályára próbálják kényszeríteni a köz érdeke ellenében!

Szerencsére Orbán sose mondott olyat, hogy nem fogja rendezni ebben a szektorban a fizetéseket. Az pedig nem fűnyírót jelent, hanem azt is, hogy a kiemelkedő képességű és keményen teljesítő honfitáraink igenis vastagabb borítékot vigyenek haza, mint az ügyeskedő divatszakmások.

Irigyország, legyen végre véged. Ne a csaló nyerjen, hanem a kiemelkedő.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.06.11. 10:02:04

rendkívül visszatetsző, hogy valaki ilyen mocskos szájjal veri magát arra, hogy ő beza középosztálybeli.

doktor úr, nem a pecsétes papírja, nem a nyavajás dé err a neve előtt és a péhádé mögötte tesz valakit a középosztály tagjává, sőt, figyelj, nagyot mondok: nem is a fizetése.

hanem a jelleme.

megértem, és együtt érzek. én aztán tudom, milyen szar orvosnak lenni ebben az országban, nem is lettem az. és megengedhetem magamnak, hogy mocskos legyen a pofám, hogy a tököm tele legyen a polkorrekt picsogással, az álszent, élérevasalt gazemnberségből, az ezekre adott válaszaimban én is csak úgy szórom a szitokszavakat.

csakhogy én egy senki vagyok, és megtehetem, és közben nem verem magam arra, hogy de, de, de, én a középosztály tagja vagyok.

teccikérteni?

sidorovich 2010.06.11. 10:02:13

@kacsa65:

Az a baj, hogy TB költségei exponenciálisan nőnek, ahogy az orvostudomány és annak eszközparkja fejlődik. 40 évvel ezelőtt 8 nő görnyedt mikroszkópok felett és nézegette a mintákat, ma egy méregdrága automata csinálja ugyanezt, méregdrága reagensekkel, méregdrága szervizzel. Ugyanez az összes szakterületen. Mivel a z árakat a piac diktálja ezért a TB hatékonyan csak egy dolgon spórolhat: az orvosok fizetésén.

Egyébként Bajusz Lajjer okosat mondott: mindenki bedob egy tízest havonta és mehet a busz. Csak hát mi lesz a sok minimálbéressel, nemfizetővel, ingyenélővel, kirekesztettel stb.? Szolidárisak kell lennünk velük, mert máskülönben fasiszták vagyunk.

Csatmar (törölt) 2010.06.11. 10:02:37

Na ja, ez tényleg nevetségesen alacsony összeg - főleg ha figyelembe vesszük, hogy egy orvos 10-15 évet is eltölt kemény tanulással, munkával. Ez egy régi probléma, amit az új adórendszer csak még jobban kiélez.

Ezt a hálapénzes dolgokat is rendbe lehetne tenni már - természetesen pénzzel, de hogy hogyan, azt a franc se tudja.

Haywood 2010.06.11. 10:02:49

Amúgy arról is volt szó, hogy nem fognak a nettók csökkenni. Amennyiben azt csont nélkül elhiszitek, hogy 16%, meg nem lesz adójóváírás, akkor azt miért nem teszitek mellé, hogy a bruttót valszeg megemelik annyival, hogy a végén a nettó ne változzon. Mindkét állítást ugyanaz az ember mondta.

ladislaus 2010.06.11. 10:02:58

@kacsa65: Nah vegre valaki!

Orvosok is sirnak rinak, de a gyogyszer es egyeb eu. eszkozoket gyarto cegektol azert csurran cseppen... ugyehogyugye?

a poszt demagog. mint index minden nap.

Terézágyú 2010.06.11. 10:03:14

Cikkíró, te egy komcsibérenc gyurcsányimádó vagy!
Csak az lehetsz, hiszen ellenkezel orbánviktorral!!!!

neurotikk! (törölt) 2010.06.11. 10:03:23

Szia

A te problemad nem a 16%-os egyseges adokulcs, hanem hogy szarul fizetnek.
Egy 240e-s fizunak a kozeposztaly aljanak kell lenni, es asszem gyakorlo versenyszfera jolkepzett es tehetseges tagjainal igy is van.
A 16 igenis jot tesz sok kozeposztalybelinek - mikozben kinyalja a felso reteg segget, persze. Az also retegert kell aggodni, annak is a nem minimalberes vegeert, a minimalberes veget kompenzal(hat)ja a minimalber emeles, mertekfuggoen. A tobbinek abbol kellene kompenzacio, hogy a vallalkozasi elvonasok csokkentese megjelenik a fizetesekben. Egy normalis erdekervenyesito kozossegben - ez itt nem olyan - jo esellyel meg is teremtodik ez. Mindenesetre fennall a nagyobb presszio, hogy alacsony fizetesbol feltornazza magat jobb fizetesube az egyen, kiharcolja maganak a pofatlan alacsony javitasat. Jobban mintha kiharcolt jobb fizu utan tobb kerulne elvonasra, szinte buntetve azt aki tobbet keres.
Nagy szukseg lenne a pofatlanul alacsony fizuk feltornazasara. Mert igy nem csak az adon, de az elkoltheto penzben - kovetkezeskepp forgalmi adoban - is tobb bevetel lenne nagy tomegeknel, ami jo - ha utana jol koltik el a kozpenzt, persze -, a forgalom elenkul, a gazdasag elenkul, a lerobbant kozossegi dolgokat ki lehetne kupalni. Nem beszelve az egyenlotlensegek csokkeneserol, mindenkinek erdeke, meg a gazdagoknak is, hogy mindenki jobban eljen. Nagyon szar lerobbant emberekkel egy kozossegben elni.
Az alacsony reteg frusztralasa talan segit valtoztatni ezen - lathatoan korabbi modszerek nem valtak be -, presszionalna az erdekei ervenyesitesere, aminek a lehetoseget biztosithatna az allasadok terheinek csokkentese, persze hazai korulmenyek kozott.... hat inkabb szopas lesz sajna. Nem kizarolag a kormany miatt.

Jelen korulmenyek kozott neked a 4.-es pontot nagyon ellenjavallom. Az olyan mintha szarral dobalnanak vidaman, te pedig hogy nehogy csalodast okozz nekik nem ellenkeznel.

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:03:55

@szjm:
egy szakorvosi rendelőintézetben nem jellemző ám a hálapénz!

Vagy te szoktál adni az SZTK-ban a röntgenorvosnak, a belgyógyásznak, aki az EKG-dat csinálja, a reumatológusnak,
a füll-orr-gégésznek, stb, stb. ??

jet set 2010.06.11. 10:04:09

Tipikus "dögöljön meg a szomszéd tehene" hozzáállás. Ha nekem szar, akkor legyen másnak is az.
Az ex-csajom orvos. Aneszteziológus, így hálapénz 0. Viszont szabadidejében nem otthon símogatja, hanem tanít a SOTE-n. Így már normális fizetés jön össze neki.
Te is csinálhatnál mást is, a szakrendelői munka nem napi 8 órás meló.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.06.11. 10:04:31

@FizessunkTobbetHogyLegyenElegParkolohely:amit te leszírsz, mondjuk egyáltalán nem igaz. a legtöbb PhD-s valójában élhetetlen stréber és egyetlen sort nem tesz hozzá a tudományhoz, csak tölti az éveket pótcselekvéssel, kuli papírmunkával, kamu előadások és semmitmondó publikációk fabrikálásával, professzorok seggének fényesre nyalásával, ahelyett, hogy embereket gyógyítana. tisztelet a kivételnek. hát, nekem ez a véleményem, sőt, a tapasztalatom.

Haywood 2010.06.11. 10:04:42

@degerely: az a 17% az 21,59% valójában, mert a szuperbruttóra vonatkozik. Így 5,59% a különbség.

Terézágyú 2010.06.11. 10:05:25

@ladislaus:
"Orvosok is sirnak rinak, de a gyogyszer es egyeb eu. eszkozoket gyarto cegektol azert csurran cseppen... ugyehogyugye?"

Speciel ezt egy orvos írta. De írhatta volna egy tanár is. Vagy bármilyen diplomás alkalmazott, akinek a fizetése ebbe a sávba esik.

neurotikk! (törölt) 2010.06.11. 10:05:56

@Bukowszky:
Felszines dolgokon lovagolsz apukam.

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:06:27

@Bukowszky: neked meg elgurult a gyógyszered?
Középosztály a jellemétől középosztály?

Ez a hét vicce!!!!
MEGALOL!!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

ladislaus 2010.06.11. 10:06:47

@Magg: Te magad vagy a megtestesult dilletantizmus! 98-02 kozott nezd mar meg hogy milyen helyzetben volt pl az ÁLLAMADOSÁG! Es ne gyere itt valsaggal, mert az mar 58%-rol szepen 70 fole kuszott d209-es regnalasa alatt, hazaarulo zsidorablo apro-csokos fleto alatt pedig meginkabb.

VIII. Nagyapó 2010.06.11. 10:08:05

@sidorovich:

Mondtam én mást?

De a nettó 100, az bruttó 120-130 körül lehet valahol. A portfolió ábrája szerint ez a csoport már két év múlva, a jóváírás teljes eltörlésekor is < 5%-ot bukik majd az új rendszeren - mondjuk 6 e Ft-ot havonta.

Meglepne, ha nem lenne legalább ennyi a kedvezmény 1 gyerek után - legalábbis akkor nincs sok értelme a rendszernek...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.06.11. 10:08:24

@neurotikk!: nem én lovagolok felszínes dolgokon, hanem a magukat kurvanagy tudósnak képzelő PhD-sok.. :)

Megfigyelo 2010.06.11. 10:09:09

A probléma reális, nagyon sokan, akiknek a középosztályba "kellene" tartozniuk, nem kapnak ezzel adekvát fizetést, és most vesztesei (de legalábbis nem nyertesei) lesznek az egykulcsos adó bevezetésének.

Ez persze elsősorban valóban nem adózási kérdés, bár az adórendszer is tud valamit rontani vagy javítani rajta.

Az egykulcsos adóval azonban az a közvetlen erkölcsi probléma, hogy a szegények több és a gazdagabbak keveseb adót fognak fizetni mint eddig, változatlan beszedett SZJA adótömeg mellett (Vámosi Nagy adószakértő becslése). Ez azt jelenti, hogy amennyivel én majd többet kapok, azt elveszik néhány olyan szegény embertől, akinek sokkal jobban fog hiányozni, mint amennyire nekem szükségem van rá. A progresszív adózás nem valamilyen cucilista találmány, Nyugaton mindenütt az van, sőt tudtommal még a Horthy kor Magyarországán is volt. (Az adóeémélet különböző fokú "adóterhelhetőségről" ír.) Az egykulcsos adó a "vadkelet" durva megnyilvánulása...

Egy apró megjegyzés (javítandü elütés):
vezetet --> vezetett

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:09:13

@Terézágyú: Orbán Viktor maga az atyaúristen, mi?
Amit ő mond, az már egyenesen kinyilatkoztatás.
Tán te vagy az a mami, aki a képen kezetcsókol Őfőméltóságának?
Pfujjjj...

ladislaus 2010.06.11. 10:09:45

@Terézágyú: De mi is a doktor ur/no baja most? keves a fizetese? Jah... akkor huzzon el egy gyogyszeresz ceghez... DE ROHADJON MEG NEM FELESKUDOTT???

Terézágyú 2010.06.11. 10:09:58

@ladislaus:
"98-02 kozott nezd mar meg hogy milyen helyzetben volt pl az ÁLLAMADOSÁG!"

Igen, pont akkor volt az, hogy a takarítónők fizetése nőtt, a vezetők fizetése nőtt, a sima alkalmazottaké maradt...
Jött megyó és megemelte: most visszajött ov, és megint csökkenni fog, míg a takarítónőké meg a vezetőké nő...

gumo 2010.06.11. 10:10:07

Magyarországon túl sok a tudás, azzal nem lehet érvényesülni. Ha valakinek tudása van, de kapcsolatai nincsenek, az szerintem legjobban teszi, ha lelép az országból.

Nyugaton szakorvosként a repülőjegy aprópénz, és a szabadidő is több, mint Magyarországon, szóval nem kell semmiről lemondani.

Terézágyú 2010.06.11. 10:10:49

@ladislaus:
"De mi is a doktor ur/no baja most?"

Speciel ezt egy orvos írta. De írhatta volna egy tanár is. Vagy bármilyen diplomás alkalmazott, akinek a fizetése ebbe a sávba esik.

sidorovich 2010.06.11. 10:11:01

@Bukowszky:

Miből vontad le ezt a következtetést?

kacsa65 2010.06.11. 10:11:02

@sidorovich: Igen, a technika fejlődik. Igen, drága lehet egy ilyen gép, de sebességben és pontosságban lepipál 8 laboránst és egyben feleslegessé is teszi őket. Gyorsabb, pontosabb és végeredményben olcsóbb. A maradékot meg oda lehetne adni az orvosnak. Vagy nem?

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:11:34

@ladislaus: ja, mert te még a nemzetközi gazdasági szakértőknél is okosabb vagy, ugye?

Terézágyú 2010.06.11. 10:12:15

@Magg:
Nézd meg a szótárban az irónia szót :)

sidorovich 2010.06.11. 10:12:24

@VIII. Nagyapó:

Tényleg ezt mondtad, bocsesz :-). Még egy kv rendel.

Gera 2010.06.11. 10:13:12

@ladislaus: Kibaszott ocsmány dolog az orvosi esküt emlegetni az orvosi fizetések kapcsán. Ingyen ne dolgozzon, b+?

neurotikk! (törölt) 2010.06.11. 10:13:43

@Bukowszky:
Eszembe jut rolad az egyszeri parasztbacsi aki beszabadul egy tervezoirodba ahol mindenki a gepet bamulja, es rosszalloan csovalja a fejet, hogy ejnye, ezek hogy raernek egesz nap tevet nezni.
Aki nem probalta, de legalabb meg nagyvonalakban sem fogja fel a mukodeset valakinek, az konnyen beszel hulyeseget. Mint latjuk.
Nem mondom, hogy nincs igazsag a mogott amit mondasz, minden rendszernek megvannak a buktato is arnyoldalai, de te bazdmeg az arnyek kurva sotet kozepeben tapogatsz ertetlenul!

ladislaus 2010.06.11. 10:14:02

itt sir mindenki szaja hogy ennyi annyi adokedvezmenytol esik el... MI UTAN KAPJA??? Mert keves a fizetese? Aha... en tenyleg nagyon sajnalom (szuleimnek vilag eletukben keves volt) de adokedvezmenyt sose kaptak. Miert kaptak volna? a macskank utan, meg hogy hany madarat etetunk napont a kertben levo fakon?

ladislaus 2010.06.11. 10:14:57

@Gera: de akkor ne sirjon a szaja hanem VALTSON!!! Fleto mondta meg hogy tessek el lehet menni.

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:15:29

@Terézágyú:
a takarítónőké nőni fog????
Nem tudsz nekem akkor valahol egy takarítói állást?

Pont arról ír/beszél mindenki, hogy CSAK a kábé 300 ezres fizutól lesz több a hazavihető, mivel csak innentől csökken a befizetendő adó!

neurotikk! (törölt) 2010.06.11. 10:15:58

@Bukowszky:
Nezz mar korul magadon. Stilusba kotsz bele kapasbol, azon lovagolsz, nalad az a merce. Johogynem a ruhazataba kotsz mar bele. Szanalom vagy apam, es meg te akarsz masokat megitelni. Ne viccelj mar.

ladislaus 2010.06.11. 10:17:31

@Magg: jah mert egyik ezt mond a masik meg total ellenkezot ugye?
Es itt mindenki csak ezen a rohadt 16%-on lovagol es nem osszessegeben nezi a dolgokat. A kormanynak az orszag egeszet kell figyelembe vennie.

Megfigyelo 2010.06.11. 10:17:32

@Haywood: A kormány - ha akarja - megemelheti a bruttót a közszférában, de nem írhatja elő a versenyszférának. 98-02 között is nettó jövedelemátcsoportosításra került sor a szegényektől a gazdagokhoz (gazdagabbakhoz). Ezt hívják "fordított Robin Hoodnak".

Gera 2010.06.11. 10:17:36

@ladislaus: Ja. "El lehet menni". Az tényleg hasznára válna az országnak.

sidorovich 2010.06.11. 10:17:43

@kacsa65:

Nem, mert nem ugyanazt a színvonalat hasonlítod össze. Míg a 8 laboráns manuálisan 20 egység munkát végzett, addig az automata 100 egységet végez. Az 80 egységgel több reagens és akkor szervizköltséget nem számoltunk és azt sem, hogy 40 évvel ezelőtt közel sem vizsgáltak annyi paramétert mint most.

S ez még mindig csak a labor. Mi van azokon a területeken, ahol régen nem is volt laboráns (mert nem volt ilyen vizsgálat) ma viszont ott csücsül egy méregdrága szerkezet?

Terézágyú 2010.06.11. 10:17:48

@Magg:
"a takarítónőké nőni fog???? Pont arról ír/beszél mindenki, hogy CSAK a kábé 300 ezres fizutól lesz több a hazavihető, mivel csak innentől csökken a befizetendő adó!"

Stimmt. De már tervbe van véve a minimálbér emelése...

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:17:53

@Terézágyú:
oké, azóta a többi hozzászólásodat olvasva már vágom, csak nem láttam smiley-t a szöveged végén!

s9e (törölt) 2010.06.11. 10:18:38

régi, de talán valaki nem ismeri:

Tételezzük föl, hogy 10 ember minden nap elmegy sörözni és a összesen 100 dollárt fizetnek a végén.

Ha úgy fizetnének a sörükért ahogy most adót fizetünk valahogy így nézne ki:

Az elsõ 4 ember ( a legszegényebbek) nem fizetnének semmit

Az ötödik 1 dollárt fizetne.

A hatodik 3 dollárt fizetne.

A hetedik 7 dollárt fizetne.

A nyolcadik 12 dollárt fizetne.

A kilencedik 18 dollárt fizetne.

A tízedik ( a leggazdagabb) 59 dollárt fizetne.

Tehát így döntöttek, és a tíz ember minden nap boldogan sörözött egészen addig amíg a bár tulajdonosa kedvezményt nem adott nekik. \"Mivel olyan jó vásárlók vagytok mától olcsóbban adom nektek a sört 20 dollárral.\"

Onnantól a sör a 10 ember számára csak 80 dollárba került.

A csapat továbbra is ugyanúgy szeretett volna fizetni a sörért ahogyan adót fizetünk, ami azt jelenti, hogy az elsõ 4 embert a változás nem érintette - õk továbbra is ingyen ittak.

De mi legyen a másik 6 emberrel - a fizetõ vendégekkel? Hogyan tudják elosztani a 20 dollár engedményt, hogy mindenki elégedett legyen?

Kiszámolták, hogy 20 dollár 6 részre osztva 3,33. Ha ekkora részt levonnának mindenki számlájából akkor az ötödiknek és a hatodiknak sem kellene fizetni a sörért. Ezért a bár tulajdonosa azt javasolta, hogy az lenne igazságos, ha mindenkinek a részébõl körülbelül ugyanakkora százalékot vonnának le és tett egy javaslatot, hogy ez hogy nézne ki.

Tehát:
Az ötödik ahogy az elsõ 4 semmit se fizetne (100% megtakarítás

A hatodik 2 dollárt fizetne 3 helyett (33% megtakarítás

A hetedik 5 dollárt fizetne 7 helyett (28% megtakarítás

A nyolcadik 9 dollárt fizetneb12 helyett (25% megtakarítás

A kilencedik 14 dollárt fizetne 18 helyett (22% megtakarítás

A tízedik ( a leggazdagabb) 49 dollárt fizetne 59 helyett (16% megtakarítás

Mind a 6 ember jobban járt a korábbi állapothoz képest és az elsõ 4 továbbra is ingyen ivott.

Amikor kimentek a bárból az emberek elkezdték összehasonlítgatni a megtakarításukat.

Én csak egy dollárt kaptam a 20 dolláros engedménybõl õ pedig 10-et mutatott a tízedik emberre.

Ez igaz kiáltotta a hetedik. Miért kap õ 10-et mikor én csak kettõt? A gazdagok kapják az összes kedvezményt.

Várjunk csak kiabált az elsõ négy kórusban - mi nem kaptunk semmit - a rendszer diszkriminálja a szegényeket.

A kilenc ember körülvette a tízediket és elverték. A következõ este csak kilencen jöttek el sörözni, leültek és a tízedik nélkül itták a söröket.
Amikor a fizetésre került a sor rájöttek valami fontosra. Még együtt se volt annyi pénzük, hogy a számla felét kifizessék.

Ez az ahogy az adórendszerünk mûködik. Az emberek akik a legmagasabb adókat fizetik kapják a legnagyobb kedvezményeket az adókedvezményeknél. Ha túladóztatják és támadják õket azért mert túlságosan gazdagok egyszer csak nem lesznek köztünk többet. Sõt elõfordulhat, hogy külföldön fognak inni ahol a légkör barátságosabb.

Azoknak akik ezt értik, nem kell magyarázni.

Azoknak akik nem értik, nem lehet elmagyarázni.

David R. Kamerschen, Ph.D.

Terézágyú 2010.06.11. 10:19:13

@ladislaus:
"Es itt mindenki csak ezen a rohadt 16%-on lovagol es nem osszessegeben nezi a dolgokat. A kormanynak az orszag egeszet kell figyelembe vennie."

Ez tény.
A te fizud mellesleg hogy fog most változni? :)

sidorovich 2010.06.11. 10:19:21

@ladislaus:

El is mennek ne félj. Meleg váltásban vannak a WizzAir gépek, klinikai szintű ellátást kapsz, ha valami bajod támad a fedélzeten ;-)

trogi 2010.06.11. 10:20:04

1. Talán kellene adni kb 1 évet ennek a csapatnak!
2. Az orvosok tényleg nagyon keveset keresnek - és ennek semmi köze az adóhoz. Távlatilag kell változtatni a közszféra fizetésein. Persze ez talán kicsit nehéz egy ilyen válság közepén - és 8 év hibáit nem lehet 1-6-12 hónap alatt megoldani. Illene egy PHD-snek azért józanul látni ezeket
3. Egyébként tessék sztrájkolni, hogy észhez térjen az ország... - persze ahhoz nagyobb összetartás kellene az orvosok részéről

Magg (törölt) 2010.06.11. 10:20:09

@Terézágyú:
és akkor így lesznek szerencsétlenek nullán (legalább nem fog ezrekkel csökkenni az adó miatt a bérük).

Mindenki azzal jön, hogy persze, minimálbér, a többi megy zsebbe - azért nagyon sokan tényleg csak minimálbért keresnek.
Nem csak Budapestből áll ám Magyarország!

Gera 2010.06.11. 10:21:57

Egy kis információ: hatlakásos társasházunk havi 15 rugót fizet takarításért. Ez olyan 6-8 óra munka lehet. Egy fiatal orvos dolgozik ezért 3 napot? Há ménem megy el takarítani? Kibaszott jó lenne, ha sok millióért takarítókat képeznénk az egyetemeken.

Lépes Elek 2010.06.11. 10:22:01

En csak annyit mondok, hogy nyugateuropa rohamosan oregszik es boven van hely orvosnak, tanarnak, mernoknek stb. errefele. Tessék otthagyni azt az urambatyamos, mutyizos, mindenkinel mindenhez jobbanerto helyet es idekinn egzisztenciat teremteni. Amennyiben sikerul, tenyleg jo a fazon, amennyiben nem, visszamegy mutyizni vagy kocsmat nyitni.

Megfigyelo 2010.06.11. 10:22:10

@ladislaus: Valaki, nagyon bölcsen, azt mondta, hogy azért kell az orvosokat jól megfizetni, hogy az orvos ne a pénzért gyógyítson. (Értsd, az adott beteget...)

haleluja 2010.06.11. 10:22:42

@ladislaus: Igazad van ! Én szívesen megcsinálom a tüdőszűrésedet ha a dokik lelépnek ,igaz nem értek hozzá.

DominoFX 2010.06.11. 10:27:32

Nyilván teljesen korrekt egy pár hete hatalmon levő párton és miniszterelnökön számonkérni a hosszú ideje fennálló katasztrofális helyzetet.

Még korrektebb egy néhány mondatos ismertetés alapján, a konkrét törvény és végrehajtási utasítás kihirdetése, sőt megalkotása előtt már jóelőre hőbörögni azon, hogy lehet, hogy majd csökken a nettója a posztolónak, és akkor irgumburgum, majd másra fog szavazni 4 év múlva.

Straight 2010.06.11. 10:27:37

@sidorovich: Régebben 8 laboros görnyedt a mikroszkóp felé és hasonló árú reagenseket használtak. Ma a méreg drága gépet megveszik és nem kell fizetni 8 teljes munkaidős alkalmazottat. (kérdéses hogy ez pozitív e de mindenképpen költséghatékony) A probléma az hogy ezeket a gépeket bérlik mert irreális az áruk egy korház számára.

A liberalizmus egyik alap tétele hogy az állam rossz gazda. Ez ebben az esetben azt jelenti hogy nagy cégektől bérlik és mérésenként díjakat fizetnek ezekért a szerkezetekért mert ha az állam megvenné és "ingyen" lehetne használni akkor az drágább mert az állam ugye csak rossz lehet.

Az orvosook fizetése 10 évvel több tanulással jobban mérhető egy takarítónőéhez mint egy jogászéhoz. Ez szerintem nem csak pofátlanság hanem megalázó a hálapénzről meg annyit hogy aki így is 60e ft ot visz haza havonta nem fog horribilis összegeket adni az orvosnak mert enni is alig van pénze az ellátást meg így is úgy is megkapja. Egy normális orvos pedig el sem várja azt. (más kérdés hogy ha adják elfogadja e)

És csak gondoljatok bele mit jelent ez a cikk: Egy orvos álltalános iskolától kezdve alaphangon 21 évig tanul és akkor még mindig nem teljes jogú szakorvos és ennyi munka után még mindig nem éri el a társadalom középrétegét. Gratulálok. És akiknek bajuk van azzal hogy az orvosok keveslik a takarítónői fizetést azoknak ajánlom figyelmébe a modoros blog legutóbbi bejegyzését.

Napkutya 2010.06.11. 10:27:56

Ha én állam lennék, elgondolkodnék azon, miért éri meg nekem más országokba fiatal szakembereket képezni a saját pénzemen. Bármilyet. Tök mindegy, hogy szakács vagy asztrofizikus. De hát, ezt mindenki tudja..

A legtöbb előbb-utóbb hazajön?
Nem feltétlenül igaz.

Itthon költi el a kint megkeresett pénzt? Ez sem igaz, maximum csak a töredékét. Három év külföldi munka után már semmit nem érdemes itthon megvenni.

Arra spórol majd, hogy itthon egzisztenciát teremtsen?
A jó francot!

Épp most vesszük el tőlük a reményt, hogy erre esélyük van, - és aki már huzamosabb ideig élt kinn, az azt sem fogja egzisztenciának tekinteni, amikor hazajön -és a fizetése ugyanolyan felelősség mellett, azonnal a nyolcadára zuhan, miközben itthon olyan árakkal találkozik, mint mondjuk Glasgow-ban.

(Nem vicc, ott olcsóbban lehet bevásárolni, és kb. ugyanolyan áron lakni, mint itthon. Legalábbis, két hete még így volt. A szolgáltatások drágábbak, de legtöbbször tartalmasabbak is (pl.telefon, biztosítások, gépjármű fenntartás, stb.)

El lehet húzni a francba? Ne jussunk már el odáig, hogy ami eddig lehetőség volt, az most muszáj legyen.

Nyolc évig hallgattuk az ellenzéktől, hogy erre van megoldásuk! Hajrá!

julios 2010.06.11. 10:30:17

Nettó hülyeség, és nem ezen az egy helyen.

A közalkalmazotti bérek rendezése is egy pont. Ez nem tudjuk, mit jelent pontosan, valószínűleg részben emelést, és aki normálisan dolgozik, nettó jól jár a végén. Ha emelik a minimálbért (és emelik), akkor a bértáblát is, másrészt.

Nem kell mindenre behisztizni.

A probléma az, hogy van 1 millió(!) vállalkozó minimálbéren bejelentve. Ami tudjuk, hogy mit jelent. Túlságosan jutalmazták a komancsok a minimálbérességet, ide jutottunk, ide jutott az ország! Ezt azonnal meg kell szüntetni, nagyon helyes.

Amúgy meg, szüksége van-e az országnak a 300-500 bruttót kereső, európai színvonalú tehetséges emberekre is, nem csak a 220 bruttót kereső európai színvonalú tehetséges emberekre? Mert akkor miért is büntetik EZT a réteget a progresszív adóval?

Nyolc éven keresztül én voltam büntetve, amikor tanársegédi fizetéssel felső adósávba kerültem. Amiből megélni nem lehetett, de a hozzá keresett extrák (cikkírás, céges pályázatok) több, mint felét elvitte az adó meg a járulék. Miért is???????

Ezzel szemben, az egy kulcs senkit sem büntet. Végre, legalább 500 km-rel nyugatabbra érzem magam, ha csak eszembe jut az egy kulcsos rendszer. Ez a normális.

Ha a jól keresőket súlytó hátrányos megkülönböztetést megszűntetjük, sokan fognak jól keresni Magyarországon.

Globetrotter2014 2010.06.11. 10:30:56

nem akarok különösebben politikai viutákba bonyolódni. Van azonban egy alapvető dolog amiről a posztoló bölcsen hallgat. Ez a rendszer a SZABÁLYKÖVETŐ középosztálynak fog kedvezni. NEm mondja nekem, hogy PHDvel, sokéves tapasztalattal ennyiért dolgozik. Nyilvánvalóan bukni fog rajta a sok minmálbérre bejelentett válllakozó is, de a rendszer előnye pont ez. MEGÉRI BECSÜLETESNEK lenni, vagy legalábbis nincs alapvető különbség ha csalna. A korábbi rendszer (ahoyg rednszerváltás előőt, vagy a mai Kuba) KÖTELEZŐVÉ tette a csalást. Rossz esetben ügyeskedés nélkül meg sem éltél, jobb esetben csak simán rosszabbul jártál ha becsületes voltál. EGY OVOS IGENIS KÖZÉPOSZTÁLY, és IGENIS MEG VANNAK FIZETVE. Más kérdés hogy a fizetés nagyobb része feketén jön be.

Terézágyú 2010.06.11. 10:32:38

@DominoFX:
"Nyilván teljesen korrekt egy pár hete hatalmon levő párton és miniszterelnökön számonkérni a hosszú ideje fennálló katasztrofális helyzetet."

Nem a helyzetet kérem számon, hanem azt, hogy úgy tűnik, hogy NEKEM csökkenni fog a pénzem, a felettem lévőké viszont nőni fog (ha bejön a minimálbér emelése, akkor meg az alattam levőké is nőni fog)...

"Még korrektebb egy néhány mondatos ismertetés alapján, a konkrét törvény és végrehajtási utasítás kihirdetése, sőt megalkotása előtt már jóelőre hőbörögni azon"

Miért, mikor hőbörögjünk? Amikor már el van fogadva a törvény, ki van hirdetve??? Nem ELŐTTE kéne szólni, ha gond van vele????

Egyébként: mi itt "hőbörgünk"??? Miért is? A szocik alatt te is "hőbörögtél"? Ja, nem, AZ biztos nem "hőbörgés" volt a részedről...

Alex3000 2010.06.11. 10:36:42

Kedves posztíró: a 3-as javaslom. Ennek az országnak nincs jövője, csak a köcsög és szélhámosok élnek jól, de ők is csak addig, amíg te és én fizetjük őket. El kel húzni a picsába!

mirage13 2010.06.11. 10:36:46

Sikerült azt a réteget(lakosság 10%-a) jutalmazni végre, több évnyni elfeledés után, akik az szja bevételek 80%-át adják össze, és eltartják az összes többit. Mindenki jutalmazta a közszolgákat, nyugdíjasokat, cigányokat stb..., de az igazi középréteggel senki nem törődött, viszont sikerült annyira sanyargatni őket, hogy aki nem tudott, az lesüllyedt a középből.
Ez a réteg viszont többet fog költeni a megmaradóból, vagy megtakarít, ami még jobb...
Persze aki kevesebbet fog kapni, annak óriási gáz, sajnálom, nekem is van ilyen a családban, segíteni fogjuk öket, ahogy eddig is...

Anyád a baráthal 2010.06.11. 10:36:49

Abban lehet, hogy igaza van a posztolónak, hogy ő rosszul járna (feltéve, hogy nem kap hálapénzt). Ez azonban egy másik probléma, amit meg kell oldani.

Az adó egyszerűsítés, vagy akár a közszféra adminisztrációjának a csökkentése szükségszerűen érzékenyen fog érinteni pár (sok) embert. DE:

1) Tele van a hócipőm az állami/önkormányzati adminisztrációban dolgozó lusta emberekkel, meg a bürokratikus hajtűkanyarokkal, amivel nap mint nap meg kell küzdeni, ha valamire szükséged van. Itt már Romániától is példát vehetnénk.
2) A rendőr/tűzoltó/pedagógus/orvos fizetéseket rendezni kell. Azonban a rossz pedagógusokat meg el kéne küldeni. Ahogy a baromarcú orvosokat is. Mert vannak ilyenek.
3) Orbán néhány pontja egy irányt kijelöl. De még hiányos, csak egyéb, átfogó strukturális átalakítást célzó lépésekkel lehet egész. Nem rá szavaztam, de drukkolok neki(k), hogy sikerüljön, és jobb életünk legyen.

Globetrotter2014 2010.06.11. 10:40:15

@Straight: tök mindegy hogy mennyit viszel haza, ha nem fizetsz, akkor számíthatsz rá hogy ráfázol. Ezt elég sokszor elsőkézből tapasztaltam. A hálapénz nem kötelező, csak ne számíts semmire ha nem adod, eddig minden orvosnak megvolt rá a módszere hogy ezt érzékeltesse. Nem mondta, nem utalt rá, Csak egyszerűen nem kezelte a betegséget. A kisnyugdíjas nénikék is odaadják az ezrest 2 ezrest látogatásonként, nyugaton ez messze az vizitdíj önrész feletti része. VOlt hogy egy kezelsés díza kevsebb volt, amint amit a doki otthon a köszönés mellé kap adómentsen. MArhára nem kellene most ilyen szöveggel jönni mint ami a posztban van. Mintha egy minimálbéren lévő vállakozó rinyálna...

Cooper82 2010.06.11. 10:45:22

Egy kulcsos adó: mindenki ugyanannyit fizet (%-ban)! Korrekt.
Azért jár rosszabbul a keveset kereső, mert a jobban kereső jobban jár? Azért járjon rosszabbul a többet kereső, mert adott esetben megdolgozott érte, hogy többet keressen és akkor szopassuk meg rendesen. Arról nem is beszélve amit feljebb már írt valaki: attól, hogy a felsőbb réteg többet adózna, az alsóbb réteg akkor sem fog kevesebbet. Vagy ez esetleg egyeseknek megnyugvást eredményez, hogy a másikat jobban sújtják az adók, mint őt magát. Ha netalántán meg épp átkerülne magasabb adósávba, akkor meg az lenne a baj! Gratulálok, nagyon jó hozzáállás.
És tényleg, pont egy orvos panaszkodik? Én rosszul élő orvost még nem láttam, vajon miért van ez? Lehet, hogy papíron több fizetést érdemelne, ez biztos így van, na de azért zsebbe megy rendesen a korrekció...
Szerintem nagyon rossz hozzáállás az, hogy valaki járjon rosszabbul, valaki meg jól. Fizessen mindenki ugyanannyit és kész. Egy egyszerű fejszámolással meg lehet állapítani, hogy a gazdagok így is többet fizetnek, mint a szegényebbek.
Orbánnak azzal az állításával nem értek egyet, amit az M1 műsorában mondott, hogy aki minimálbért keres, az valójában többet keres, csak annyira van bejelentve. Igen van erre példa, én is kerestem így egy ideig (nem is tetszett a dolog), na de a legnagyobb többségre aki minimálbért keres papíron, az egyébként is annyit keres. Meg kellene kérdezni a multikban dolgozó "rabszolgákat", mert ők tudnának erről mesélni azt hiszem. Ezt nem ártana Orbán figyelmébe ajánlani. Nagyon nem minden minimálbéresnek több az annyi, mint az amennyi.

Terézágyú 2010.06.11. 10:45:43

@ZF2:
"MArhára nem kellene most ilyen szöveggel jönni mint ami a posztban van. Mintha egy minimálbéren lévő vállakozó rinyálna..."

Most írom le harmadszor, de sebaj:
Speciel ezt egy orvos írta. De írhatta volna egy tanár is. Vagy bármilyen diplomás alkalmazott, akinek a fizetése ebbe a sávba esik.
Tehát most ne azon rugózzunk, hogy "orvos? akkor hálapénz!!"

Napkutya 2010.06.11. 10:47:24

@ZF2: "EGY OVOS IGENIS KÖZÉPOSZTÁLY, és IGENIS MEG VANNAK FIZETVE. Más kérdés hogy a fizetés nagyobb része feketén jön be."

Lófütty!!! Nemrég egy ismerősöm mesélte, hogy néhány betege HÍZIK a kórházi tartózkodása alatt, mert többet eszik, mint otthon. És ez nem vicc.

Szerinted mennyit adhat egy olyan beteg, akinek van havi ötvenezer nyugdíja, és havi negyvenötezer költsége? Elfogadnád? Nem fogadod el.

Tudok olyan helyről, ahonnan a beteg nyolc doboz bonbonnal és mindenféle nasival TÁVOZOTT, mert a nővérek bepakolták a motyójába.

Terézágyú 2010.06.11. 10:52:22

@Cooper82:
"Azért jár rosszabbul a keveset kereső, mert a jobban kereső jobban jár? Arról nem is beszélve amit feljebb már írt valaki: attól, hogy a felsőbb réteg többet adózna, az alsóbb réteg akkor sem fog kevesebbet."

Attól valóban nem, de ugyanakkor eltörlik az adójóváírást. EMIATT lesz kevesebb a pénze ennek a rétegnek.

Tehát az adótörvények változása miatt pl. a főnököm mostantól többet kap kézhez (ugyanannyi fizu mellett), én meg kevesebbet fogok kézhez kapni. Senkinek nem változik a bruttója, senki nem dolgozik többet/kevesebbet - és mégis változik.
Ez itt a gond.

Winston Smith 2010.06.11. 10:54:40

@Napkutya: "Szerinted mennyit adhat egy olyan beteg, akinek van havi ötvenezer nyugdíja, és havi negyvenötezer költsége? Elfogadnád? Nem fogadod el."

Ez érvényes a betegek 20 %-ára. A maradék 80 %-tól meg általában elfogadják a hálapénzt, és ez teszi ki az orvosok fizetésének a nagy részét.

Anyád a baráthal 2010.06.11. 10:54:46

@ZF2: Kiegészítés:
Magyarországon 1.1millió minimálbérre bejelentett ember van. Ebből 300 ezer alkalmazott, a többi 800 ezer vállalkozó.
Ugye mindenki elhiszi, hogy ez a 800000 ember nem keres többet, mint a minimálbér?
Másrészt ismerek pár embert, aki elvileg minimálbért kap (esetleg a kicsit magasabb, nem gyanús bért), de a tényleges jövedelme minimum a duplája. Ezek ne sírjanak.

Globetrotter2014 2010.06.11. 10:56:14

jó, én meg betegként aztismerem amikor pénz megy és nyugati szinvonalad meghaladó szakértelemmel, jó vagy rossz gépekkel hatékony ellátást kapok kedves embrektől, vagy nem adok pénzt és mogorva otrmba emberek alibi kezelést adnak, vagy simán hazaküldenek hogy minden ok. Nyilvánvaló hogy nem fog a néni panaszkodni, hogy az ötezres a havi teljes megtakarítása, így a doki lelkiismeretfurdalás nélkül veheti át. 10 léve mesélte egy ismerősöm hogy cslaádegyesítéási okok miatt a vőlegnye állást keresett FRanciországban (a gazdagabb részén), és a kürházi ajánlatok nem voltak versenyképesek...

Netuddki. 2010.06.11. 10:56:24

Ez megint egy demagóg duma.

Az a helyzet, hogy idáig azt a kb. nettó 15 ezer forintot gyakorlatilag ajándékba kaptad azoktól akiknek volt akkora keresetük, hogy adóztak utána. Vagy mondhatnám a vállalkozókat is akiknek NEM JÁRT az adójóváírás.

Most a sok minimálbérre és a közelébe bejelentett szembesülni fog azzal milyen keveset is keres. Szóval nem sírni kell, hanem jobb bérpozíciót kiharcolni.

Ettől függetlenül még mindig sok a munkával kapcsolatos adóteher.

Mellesleg még bruttó 240eFt-ból is csak épp meg lehet élni.

ladislaus 2010.06.11. 10:59:08

Aki itt hozong annak egy valamit a figyelmebe ajanlanek. OV azt mondta hogy nehez lesz az elkovetkezo 1-2 ev. Szerintem lesz ebbol 3-4 is de mindegy. Itt most 2 hete vannak kormanyon es mivel az orszag nincs olyan helyzetben hogy mindenkinek jo legyen ezert szar lesz valakinek. Lehet hogy nekem is az lesz.
De szidta mindenki az elozo adorendszert meg kozszferat hogy nagy sok... erre most valaki akar valamit valtoztatni es maris szar amit csinal.
Es az orvost igenis meg kell fizetni en is ezt mondom! De ahhoz hogy penze legyen a TBnek erre, ahhoz valami mast is kellene tenni nem?

Napkutya 2010.06.11. 10:59:55

@Winston Smith: Ez speciel egy olyan hely, ahol javarészt ilyen betegek vannak. No most, erre mit mondanál? Peches munkahelyet választott az orvos?

ragi 2010.06.11. 11:00:40

@Magg: éppenséggel a reumatológusok kapják a legtöbb hálapénzt a rendelőintézetekben. Mit gondolsz, hogy kaphat valaki szanatóriumi beutalót? Nekem szerencsém volt eddig, a mi orvosunk valóban nem fogadott el senkitől hálapénzt - el is paterolták nyugdíjba gyorsan. Azóta nincs szakrendelés, csak változó időpontokban, vendégszereplőkkel. Ha becsípődik az ideg és nem tudsz kiegyenesedni, mire orvoshoz jutsz, már hetek teltek el fájdalommal és a probléma valamennyire rendeződött.

sidorovich 2010.06.11. 11:00:59

@Cooper82:

"És tényleg, pont egy orvos panaszkodik? Én rosszul élő orvost még nem láttam, vajon miért van ez? "

Mert csak párféle orvost ismersz és ez alapján általánosítasz.

"Orbánnak azzal az állításával nem értek egyet, amit az M1 műsorában mondott, hogy aki minimálbért keres, az valójában többet keres, csak annyira van bejelentve. Igen van erre példa, én is kerestem így egy ideig (nem is tetszett a dolog), na de a legnagyobb többségre aki minimálbért keres papíron, az egyébként is annyit keres. Meg kellene kérdezni a multikban dolgozó "rabszolgákat", mert ők tudnának erről mesélni azt hiszem. "

1. Miből gondolod, hogy egy (pár, tíz, de mindenképpen kisszámú) példa elég ahhoz, hogy ezt kijelenthesd? Milyen adatok alapján általánosítasz?

2. A KSH adatait nézted már a minimálbéresek/összes munkavállaló és multik alkalmazottjai/összes munkavállaló összehasonlításban?

3. A minimálbérre bejelentett de zsebrefizetett alkalmazott és a ténylegesen minimálbérre bejelentett alkalmazott munkaszerződésén ugyanaz szerepel. Akkor miért vagy abban biztos, hogy akinek ez van a papírján az TÉNYLEG minimálbért keres?

4. Google: vágyvezérelt gondolkodás (wishful thinking)

Kivancsi 2010.06.11. 11:01:08

En orulok ennek a lepesnek...

Egyseges lesz az adofizetes most, hogy 16? 18? 20? % mindegy..
A lenyeg atlathato gyorsan egyszeruen szamithato...
Nincs hokusz-pokus mindenfele savok kivetelek.. ez fizet az nem fizet...

- MINDINKInek adot kell fizetni..
minimalberesnek, orvosnak, vallalkozonak, bankarnak..

Aki sokat keres az a soknak 16% val jar hozza az allamhoz..
Miert kene neki meg tobbel adoznia??

Azt segitsuk kedvezmennyel aki a jovonkhoz azaz a nepesseghez tesz hozza: van gyereke..
szoval jo otlet..

Osszegsegeben:
- Most halvany gozom nincs mit is, hogy mennyi adot kell fizetnem?
- Milyen brutto? Superbrutto?
- Milyen savban vagyok?
- Milyen % -ot vonnak?
- Milyen kedvezmenyt kapok...

De nem is akarom kovetni...
Jovore mindenkinek egyszeru es tiszta lesz: 16% adot kell fizetni..
ha kolkom van kis kedvezmeny..

ENNYI!!! es CSOK...

Soralateten megirom az adobevallast...
Nincs szuksegem fel kilos csomagot kapnom az APEH tol millio rublikaval tablazattal es magyarazattal... aminek a felet nem is ertem.. pedig magyarul van...

Ugyerzem ezzel a lepessel csokken a Mo-gi burokracia..
Az ingyenelo APEH-es revizor mehet kapalni vagy tenyleg a csalokra koncentralhat...

KEZDESNEK JO!!!!!!

Ha esetleg par %-al rosszabbul jarok??
Istenem valsag van!!
Oruljek, hogy van mibol rosszuljarnom :):):)

Netuddki. 2010.06.11. 11:02:49

@Terézágyú: Az a gond, hogy a plebs csak azt nézi kinek lesz magasabb vagy kevesebb a keresete. Aztán ha az ővé csökken akkor sipítozik. Azon már nem gondolkodik el miért is van (lesz) ez így.

Tessék a munkáltatóhoz fordulni emelje meg annyival a fizetést, hogy ne legyen kevesebb a nettó!

Terézágyú 2010.06.11. 11:03:22

@kovi1970:
"Most a sok minimálbérre és a közelébe bejelentett szembesülni fog azzal milyen keveset is keres."

Én egyik sem vagyok. Csak éppen kevesebb a bérem, mint bruttó 240eFt.

(És balga módon azt hittem, hogy középosztály vagyok...)

Netuddki. 2010.06.11. 11:05:34

Mellesleg én még orvost nem láttam, hogy számlát adott volna. Itt nem a TB által támogatott vizsgálatokról beszélek.

Winston Smith 2010.06.11. 11:06:45

@Winston Smith: Hozzáteszem, vannak orvosok a szűk családban, több szakterületen, több városban, látom, hogy nem keresnek rosszul. Sokat tanultak, fontos munkát végeznek, és megérdemlik, nem sajnálom tőlük a pénzt. De akkor is, az egyszerűen nem igaz, hogy az orvosok általában rosszul keresnek.

Lehet, hogy van orvos, aki rosszul keres, de a 30 fölötti orvosok 90 %-a szerintem a fizetése mellé legalább egy havi 100 nettót összeszed hálapénzből, vagy valami más okosságból szed további pénzt a fizetése mellé (gyógyszercéges kenőpénz, gyógyszercéges kutatásban való részvétel, vállalkozó háziorvos és másként veszi ki a pénzt a cégből, stb.)

Terézágyú 2010.06.11. 11:07:13

@kovi1970:
"Az a gond, hogy a plebs csak azt nézi kinek lesz magasabb vagy kevesebb a keresete. Aztán ha az ővé csökken akkor sipítozik."

Már bocs, de MINDENKI azt nézi, hogy mennyik a fizetések.

És MINDENKI "sipítozik" ha csökken az övé. Főleg ha azt látja, hogy másé meg nő.

Neked ezek szerint szintén csökken, de te mégis helyesled??? Ha igen, akkor elfogadom a kritikádat.
Ha neked most tényleg nem változik, akkor azt mondom: kibic vagy.
Ha meg éppenhogy neked is több lesz most, akkor álszent vagy.

Winston Smith 2010.06.11. 11:07:42

@Napkutya: Igen. Ez egy atipikus munkahely.

Terézágyú 2010.06.11. 11:08:32

@kovi1970:
"Tessék a munkáltatóhoz fordulni emelje meg annyival a fizetést, hogy ne legyen kevesebb a nettó! "

Aha. Ez egy jó ötlet. És ilyen egyszerű. A munkáltatók általában megértően fogadják az ilyen kéréseket.

ladislaus 2010.06.11. 11:09:55

@sidorovich: multiban dolgozok nem minimalra jelentik be oket. Rohadt sok munkaltaoi igazolast lattam teszkos osan stb... multiktol, es nem minimaloztak... nem mondom hogy sokat kaptak, de nem minimal.

Tibike15 2010.06.11. 11:10:48

Jövőre lecsökkentik az szjat az orvosoknak is. Tehát emelés lesz nekik is. De ezt az örökös sírást nem értem, mert senki nem keres magyarországon német béreket, de mégis állandóan mindenki a német meg angol fizetéseket hozza fel példaként.
Nyilván adnának többet az orvosnak is, csak nincs miből. Hogy gondolják, fizessek több adót, hogy az orvosoknak több legyen a fizetése ?

Netuddki. 2010.06.11. 11:11:35

@Terézágyú: Na és azt miből gondoltad, hogy ez a középosztály bérezése? Csak nem az amúgy irracionálisan alacsonyan tartott sávokból? Hát akkor jól kitoltak Veled.
Magasabb fizetést kell kérni. Vagy megadják vagy nem.

Mellesleg én meg éppen adóoptimalizálási módban vagyok. Addig amíg ilyen magas adók lesznek és megtehetem biztosan maradok is.
Pedig amilyen képességeim és tudásom van jó sok adót fizethetnék még jóval kisebb munkát terhelő adók mellett is.
Hát hiába, ha az állam erre nem tart igényt...

Netuddki. 2010.06.11. 11:19:02

@Terézágyú: Nekem pont a magas munkát terhelő adók miatt szűnt meg a munkám. Az állam gyakorlatilag a munkámmal kapcsolatos költségek 2/3-át kasszírozta be. A maradékból meg még az ÁFÁ-t is fizettem. Ezt a "válság" idején a cég sajnos nem tudta finanszírozni.

Azonban én egy bizonyos árszint alatt nem adom el a munkámat. Vállalkozóként meg az adójóváírás nem érint. Azért kibicnek nem mondanám magamat. Nagyon is helyeslem, mindenki fizessen csak szépen adót. ;)

Netuddki. 2010.06.11. 11:20:21

@Terézágyú: Nekem pont a magas munkát terhelő adók miatt szűnt meg a munkám. Az állam gyakorlatilag a munkámmal kapcsolatos költségek 2/3-át kasszírozta be. A maradékból meg még az ÁFÁ-t is fizettem. Ezt a "válság" idején a cég sajnos nem tudta finanszírozni.

Azonban én egy bizonyos árszint alatt nem adom el a munkámat. Vállalkozóként meg az adójóváírás nem érint. Azért kibicnek nem mondanám magamat. Nagyon is helyeslem, mindenki fizessen csak szépen adót. ;)

ladislaus 2010.06.11. 11:21:55

Valaki mondja el melyik a jobb ha valaki azert kap adokedvezmeny mert alacsony a fizetese vagy azert mert 2 gyereket nevel?

gerywood 2010.06.11. 11:23:40

Kedves ZF2. Én is PhD-vel tanítgatok az ország elismert egyetemén a bértábla alapján nyilvános kb. br. 230000 Ft-ért. Láttad már amint "vastag" borítékot kap az oktató az egyetemen?? :-) Én sohasem. Sidorovich-nak sokmindenben igaza van. És orvost is ismerek az egyetemen, aki a laborban dolgozik, vagy szakrendelőben, ahol van kicsi pénz, de átlag havi 5-10e Ft.

Netuddki. 2010.06.11. 11:24:18

@Winston Smith: Azt mondom, amennyi járulékot beszed(né)nek tőlünk abból vígan, EU bérezéssel dupla annyi orvost el lehetne tartani.
Ausztriában egy havi max. 100EUR betegbiztosítással már kinyalják a hátsódat.
Az okokat is nagyon jól tudjuk. Elfolyik a pénz valahova... :(

Seravy 2010.06.11. 11:26:53

Hálapénz = korrupció. Csak nem az önkörményzatnál leszel előnyben tőle, hanem a kórházban, amikor pl. operálnak... de a működési elv ugyanaz. Mondjuk sokkal erkölcstelenebbnek tartom a hagyományos korrupciónál, mert itt az emberek életéről és egészségéről van szó...
Emeljék meg az orvosok fizetését megfelelő szintre, a hálapénzt meg TILTSÁK BE, és büntessék!
Egy nonszensz hogy fizetni kell TB járulékot, de azért az orvosnak fizess hálapénzt is ha ellátást akarsz. Akkor a TB-t mire fizetjük, nem abból kéne az orvost kifizetni?

Na ennyit az orvosokról. Más szakmánál meg...kevés a fizetés? Tessék sztrájkolni...nem elvállalni a munkát annyiért...ha senki sem vállalja, kénytelenek lesznek rendesen megfizetni...

Az adó pedig szerintem jó így, kevésbé motivál jövedelem eltitkolásra...és valamennyit az eltitkolóktól is be tud szedni, a minimálbér után járó részt legalább...

Netuddki. 2010.06.11. 11:28:40

@ladislaus: NINCS SZÜKSÉG ADÓKEDVEZMÉNYRE.
Természetesen, ha némi adójóváírással a gyereket nevelőket akarják támogatni azt támogatom én is. ;)
Persze csak szigorúan adójóváírással és egy max. összeghatárig.

frmn 2010.06.11. 11:31:49

Én ezt komolyan mondom, nem értem. Megy a hiszti, tele a net az ehhez hasonló firkálmányokkal (a stílus is nagyjából ilyen) ahol a szerzők csak egy dolgot felejtettek el: megfelelően tájékozódni.

Egyrészt még nincs meg a törvény; addig mindez csupán fikció és jövőbelátás. De ha már találgatunk, tegnap elég sok helyen lehozták, hogy a kedvezményeket 2 év alatt vezetik ki, tehát az érintettek nem fognak azonnal kevesebbet kapni, csak legkésőbb 2 év múlva. Azonban eközben lesz minimálbér emelés, illetve a 'családi típusú' adózás bevezetése, ami sokaknál kompenzálni fogja a kedvezmények megvonása miatti kiesést.

A blogger sokadmagával egyetemben csak egyetlen elemet emel ki, és csupán arról ír, nem a teljes képről.

Netuddki. 2010.06.11. 11:32:36

@kovi1970: "mindenki fizessen csak szépen adót. ;)"

Természetesen a mértékével nem értek egyet. Még az egykulcsos bevezetése utáni munkát terhelő adókat is túl magasnak tartom.
Valahogyan a betegbiztosítást el kéne már választani a bérezés mértékétől.
Ugyanúgy a nyugdíjjárulékot is. Ha az "állam" az éppen befizetett adókból akarja megoldani anyugdíjak fizetését találjon ki más forrást.

Terézágyú 2010.06.11. 11:33:18

@kovi1970:
"Azonban én egy bizonyos árszint alatt nem adom el a munkámat. Vállalkozóként meg az adójóváírás nem érint. Azért kibicnek nem mondanám magamat."

Én viszont mondanálak.

"Nagyon is helyeslem, mindenki fizessen csak szépen adót. ;)"

Bizony. Én is fizetek. Ezek szerint most többet.

Egyébként mellik politikai erő is hangsúlyozta eddig, hogy "ne a zemberekkel fizettessék meg!!" ??????

Pepe135 2010.06.11. 11:34:12

@Seravy: Mindíg lezs valaki, aki 2éhes" és el fogja vállalni annyiért is a munkát! Bár mostanában már nem is kellene az idézőjel!
Amúgy ez a narancsos kormány egyre inkább vérnarancs. Kívül sárga, de ha megkaparod a felszínt, vörös lé csurog belőle!

Globetrotter2014 2010.06.11. 11:34:23

@gerywood: ehem, vizsgadíj/fejpénz?, publikációk?, egyetemközi együttműködések pótlékai? És akkor még csak a legalis bevételekről beszélünk. Ne nézd az olvókat teljesen kezdőnek...

jog-ász 2010.06.11. 11:36:21

az a baj hogy a döntéshozók jó korházakba kerülnek...innentől meg nem érdekli semmi őket, sem az orvos, sem a beteg..a posztirónak legalább nyugat europában pénzre váltható végzettsége van, menjen csinálja, ha meg elhivatott és magyar betegekért akar dolgozni tehát valodi hivatást gyakorolni akkor ugyis akármennyiért is de itt marad, mint sokan mások.

Netuddki. 2010.06.11. 11:38:34

@vastudo: Egykulcsos adónál nincs értelme a családi adózásnak. Ha összevonod az ugyanúgy 16% lesz, mint külön-külön.

Kevesebb akkor lehetne, ha pl. gyerekek után adójóváírást lehetne alkalmazni. Ha annak lenne egy max. összeghatára akkor már lenne értelme 2 ember keresetét összevonni, ha külön külön egyikőjük sem éri el az adójóváírás maximumát.

Terézágyú 2010.06.11. 11:42:32

@ZF2:
"publikációk?"

:)))))
rengeteget fizetnek egy publikációért a szakfolyóiratok!!! :)))
15 oldalas szakcikk (mondjuk egy féléves munka), 8eFt...

2010.06.11. 11:43:49

Én csak annyit tennék hozzá, hogy bár ezt a progresszív világfelfogásban biztos nehéz megérteni, hogy NINCSENEK PREFERÁLT TÁRSADALMI CSOPORTOK.
az egykulcsos adó pont ezt jelenti. A magas jövedelműek most nem jól járnak, hanem végre nem járnak rosszul.

Netuddki. 2010.06.11. 11:43:50

@Terézágyú: Mondhatsz, de csak az irigység beszél belőled. ;)

Továbbra is azt mondom. Tessék jobb pozíciót kiharcolni a munkaerőpiacon, magasabb fizetéssel vagy jobban jövedelmező munka után nézni.
Igen! Abban nagyon is igazad van a munkaadó nem fog önként és dalolva több bért fizetni.
Viszont arra is gondolj, a szemét mekkora extraprofitot vág zsebre, ha nem fizeti meg eléggé a munkádat.
Ez érvényes az orvosokra is. Amit az "állam" nem fizet ki nekik most +bérként azt a különbözetet valaki ellopja! Vagy csak egyszerűen az államadósság törlesztésére fordítják.

frmn 2010.06.11. 11:44:43

@kovi1970: Úgy értettem a családi típusú adózást, hogy ha valaki teszem azt 200-at keres, és van 1 gyereke, akkor jelen elgondolás szerint (tegnap Matolcsy mondta talán) az adóalapja nem 200 lesz, hanem csak pl. 190. (nem konkrét szám, csak példa volt, lehet kevesebb vagy több is) Ez kiválthatja a kedvezményeket, és egészségesebb az iránya is.

gerywood 2010.06.11. 11:45:25

@ZF2: Te nem dolgoztál még egyetemen ugye??? A vizsgáztatás kötelesség és nem extra. Fizetni csak a külsős meghívottnak lehet, tehát pl. ha engem XY hely felkérne valamire, de ilyen csak a doktori bizottságokban van, ahol muszály. A publikálás az előlépés feltétele és a tudományos folyóirat nem fizet a szerzőknek! Kérlek ne írj olyat, ami igen erős csúsztatás.

Globetrotter2014 2010.06.11. 11:46:48

@Terézágyú: ok, ezt beleírtam, de a 2ft kar valszeg soem hozza vissza a befektetet energiát (ha nem nézzük hogy ez feltétele a fokozatsezésnek/szintugrásnak, ami fizu emeléssel jár). De ugyabár az egyetemi tanár nem középiskolai szint, gondolom van egy rendes karreirje is mellette ami alapján kiválasztották a felsőfokú oktatók közé (nem röhögni! :) ), ha nem vállal egyetemi tisztséget, akkor azért marad ideje a heti 2-6 óra tanítás és 1 fogadóóra mellett arra, hogy a rendes munkáját is végezze...

TottaKár 2010.06.11. 11:48:48

hehe

tok jo hogy most mindenki azt várja egy uj kormanytol h megoldja az elmut 20 ev osszes problemajat
hehehe

amikor meg a tavalyiakat is negyon nehaz lesz

sajnos az orvosok keveset keresnekez teny, de a KOZTEHERVISELES mindnkire vonatkozik

aki akart mar ugyis elment, aki meg maradt itt az haborog de ettol meg nem lesz jobb

en igenis azt mondom, fizessen mindenki DE anyagi eroforrasaihoz kepest aranyosan

2010.06.11. 11:53:17

Én még szegény orvost nem láttam. Valaki?

frmn 2010.06.11. 11:53:35

Az a baj, hogy mint korábban írtam, az egész poszt félinformációkon és feltételezéseken alapul, így alapvetően hibás a következtetése is. Zsigeri hörgés, semmi más.

Netuddki. 2010.06.11. 11:55:50

@TottaKár: "tok jo hogy most mindenki azt várja egy uj kormanytol h megoldja az elmut 20 ev osszes problemajat"

Miért szerinted mire kapták a 2/3-ot?
Mellesleg pont ezt ígérték.
hehehe

Netuddki. 2010.06.11. 11:57:09

@zulu: Mondjuk azok az orvosok akik közvetlenül nem találkoznak a beteggel és magánpraxisuk sincs. Csak mert éppen olyan szakirányt választottak.

Cooper82 2010.06.11. 11:57:33

Az igazság egyébként az, hogy olyan sosem lesz, hogy mindenkinek jó lesz. Lehet itt bármit csinálni, mindig lesz valaki, akinek nem fog tetszeni.

gerywood 2010.06.11. 11:59:51

@ZF2: Egy kis továbbképzés a lokális ismeretekből: A heti kötelező óraszámok a hierarhiában 12-12-10-8 az első a tanseggé az utsó az egyetemi tanáré. Ezek a kötelező!! óraszámok, aminek két félév átlagában teljesülnie kell, különben csökkentik a tanszék bérkeretét, azaz valakitől meg kell válni. Ezen kívül valóban van egy fogadóóra, de az szinte kihasználatlan, ellenben heti átlag +3-4 óra a szakdolgozók istápolása, és ezek csak a kontakt órák, meg van még ezernyi más. Valóban marad szabadidő, nem tagadom, de közel sem annyi amennyit elképzelsz és ekkor kell a szakcikkeket összehozni vagy mást csinálni. (Bocs a muszály-j ért csak siettem.)

Cooper82 2010.06.11. 12:00:16

@kovi1970: 2 hét alatt kellene megoldani az ország problémáit?
Én remélem, hogy megoldják, de arra 4 év is kevés lesz. És ha 4 év múlva megint más fog kormányozni, akkor megint megtorpanunk bárki is kerüljön kormánypozícióba.

Netuddki. 2010.06.11. 12:03:05

@Cooper82: Vagy ha éppen nem csináltok semmit a 4 évet se töltitek ki. :P

PillaMilla 2010.06.11. 12:04:40

Lehet kimaradt, vagy én nem olvastam, de arról miért nem ír senki, hogyan is áll ma a SOTE oktatása, és arról, hogy itt sok 10 éven át ingyen tanultak orvosnak nem kevesen, majd elmentek külföldre. Ez sem oldható meg 1-2 hét alatt. Maga a rendszer rossz. Én bízom benne, hogy változás jön. Csak mindenki türelmetlen. Igen, aki orvos, és mégis itt maradt, azoknak minden elismerésem..

TottaKár 2010.06.11. 12:05:23

@kovi1970:

gondolkozz már egy kicsit is reálisan
ha nem ku*ják el jobban már az is ajándék nekunk nem?

egyebkent ez lehetetlen is, tul sok a felgyult 20 eves kaka a biliben

Globetrotter2014 2010.06.11. 12:07:07

@PillaMilla: alapvető tévedés büntetni a külfödre költözést. Ha nem tiltják ki az országból, pár éven belül úgyis viszatérnek, tapasztalatokkal más mentalitással és annak reményével hogy talán végre normáiisan alakunak majd a dolgok. Ahhoz hogy véglegesen kint is SZERETNÉL maradni, lottónyremény kellene, vagy olyan feltételek amit egy egyszerű magyar vendémunkásnak (mégha orvos is) nem fognak megadni...

Cooper82 2010.06.11. 12:07:15

@kovi1970: olyan volt már, hogy valakik nem csináltak semmit 4 évig. Meg is lett az eredménye, azt szívjuk most is.

2010.06.11. 12:07:46

@kovi1970: Értem én hipotetice, de praktice látott már valaki ilyen szegényembert?

ladislaus 2010.06.11. 12:10:27

@Cooper82: ezek mindig a bérbloggerek lesznek :)

domenico 2010.06.11. 12:14:33

Tényleg elképesztő, hogy a részletek pontos ismerete nélkül azonnal az alig két hete megválasztott miniszterelnöknek ugranak. Persze, ebben szerepet játszik a sajtó egy jelentős része, de megszólaltak a többszörösen levitézlett megmondóemberek is (kérdés: ki tartja/tartotta el ezeket a figurákat, akikre egyébként a kutya nem kíváncsi?). Ami félelmetes, az az, hogy többek között a társadalom elitjéhez (sajnos, tudjuk, hogy miféle "elit" ez) tartozó orvosok egy része is beszállt ebbe az egyfelől aljas, másfelől végtelenül primitív sárdobálásba.

sidorovich 2010.06.11. 12:17:19

@ZF2:

Az orvosainkat tárt karokkal várják, 3500-4000 EUR-ós kezdőfizetéssel, nyelvi képzés sem gond. Pont valamelyik mostani Orvosok Lapjában keresnek a svédek _pszichiátereket_ svéd nyelvtanulással, el is hűltem, hogy ennyire kellenek a dokik, hogy egy többé-kevésbé verbális szakiránynál sem számít a svéd nyelv ismerete, csak jöjjön már valaki.

vasgyuszi 2010.06.11. 12:17:26

köcsögorvos adózz a hálapénzedbol, aztán járjon a pofád!

hááááát 2010.06.11. 12:20:27

@domenico: 8 éven keresztül valaki csak megmondta és most amikor cselekednie kéne, baromira nem aszt teszi amit ellenzéki szerepében mondott.

Ki döl be, kinek?

Átvitel honvéd 2010.06.11. 12:22:31

Ha a T. Posztoló valóban kitüntetéssel végezte (volna) az orvosit, akkor valószínűleg elég esze (volna) az adórendszer és az egészségügyi rendszer közötti apró különbség felfogásához.

Segítek.

Az adórendszer (ami ilyen- vagy olyan módon, de működőképes volt -- reméljük, az egykulcsos rendszer sokkal egyszerűbb lesz, és kevésbé lesz adócsalásra ösztönző, mint a mostani -- átalakításáról volt és van szó most.

Az egészségügyi rendszer (amely alapvetően rossz) átalakításáról a kormány hivatalba lépése óta eltelt szűk két hétben még nem esett szó.

...Valamennyiünk érdekében remélem, én magam is, hogy erre is sor kerül előbb-utóbb; de pusztán ennek ürügyével, hogy _emiatt_ milyen hülyeség az egykulcsos rendszer, kár -- és nem túl hiteles -- még egyet rúgni a kormányba.

Azt pedig már sokadjára mondom, hogy nem emlékszem, hogy az elmúlt nyolc évben "emberek" ilyen nagy nyilvánosság mellett lettek volna "ennyire" az MSZP-SZDSZ kormányok viselt dolgaival kapcsolatban. Hogy lehet ez?... ...Talán csak nem Kurir-effektusnak (boldog kora-'90-es évek) vagyunk ismét szemtanúi?...

usm 2010.06.11. 12:27:24

nem az egykulcsos 16%-kal van a baj, hanem azzal, hogy mindenki azt gonodlja, ha valaki keveset keres, biztos zsebbe megy a többi. ez nem így van és ezért rossz ebben az esetben ez a "fűnyíró elv". igaz valamennyit fog fizetni az adócsaló is, de sokkal nagyobb gond az, hogy rengeteg tisztességes embernek viszont ez a húzás valóban húsba vágó.
lehet, hogy inkább az apeh-nak kellene hatékonyabban működnie és beszedni az adócsalók pénzét. ehhez persze megfelelő jogszabályi háttér kellene és ez a nehezebb út. egyszerűbb attól (például a rengeteg köztisztviselőtől, közalkalmazottól is!) elvenni, aki NEM TUDJA eltitkolni a jövedelmét.
A közszféra 15%-os bértömeg csökkentése is ezért rossz döntés, vagyis inkább rossz megközelítés. Előbb ugyanis átalakítani és racionalizálni kellene és ennek eredményeként csökkennének a kiadások. ehhez persze átgondolt döntésekre és megfelelő vezetőkre lenne szükség az utolsó osztályvezetőig. sokáig voltam köztisztviselő, csak egy idő után nem bírtam gyomorral. és a legkisebb jelét sem látni annak, hogy bármi is változna. sajnos.

Zz_ 2010.06.11. 12:30:06

Az a baj, hogy a munka nincsen megbecsülve!!!
Tényleg az az igazságos, ha mindenki egyforma mértékben fizet adót. De az már cseppet sem igazságos ahogy a pénz eloszlik.

Zz_ 2010.06.11. 12:34:59

Miért érzik jónak az elosztást azok akik havi 500 ezer felett keresnek? Miért érzik igazságosnak azt, hogy az orvos/tanár/ápoló munkája az meg annyit ér amennyit most kap. Ez nem irigység?

pucros 2010.06.11. 12:36:48

Én nem hiszem hogy az egykulcsos adóval bárki jobban vagy rosszabbul járna, mint másvalaki.

Pont hogy a progresszív adótábla az, ami egyeseknek kedvező, másoknak hátrányos.

sidorovich 2010.06.11. 12:40:48

@usm:

Az APEH létszáma már így is magas, hatékonysága pedig rossz, annak ellenére, hogy ha valamely közhivatal hatékonyságában érdekelt a Magyar Állam, akkor az az APEH.

Nem lehet mindenki mellé APEH ellenőrt állítani, csak azon az áron, ha az így befolyt pluszpénz a szigorú ellenőrzési rendszer állományának és eszközparkjának fenntartására fordítódik, de akkor mitől is lett jobb az államnak? Maximum pedagógiai hatása van, gazdasági nincs.

Új gazdasági és adózási környezetre van szükség és lassan körvonalazódik, hogy bármennyire is lépésenként kell megvalósítani, az első lépés(ek) valamely érdekcsoportot sérteni fogják. Magyarán nincsen olyan kezdő lépés ami valakinek nem lesz rossz.

Abban az országban, ahol csak szegények élnek ott tartós is lesz a szegénység. A szegény keveset keres (=kevesebbet adózik) és keveset is költ (kevés ÁFÁ-hoz juttatja az államot). Ahol keveset költenek az emberek onnan kivonul mindenki és csak a legalja, legolcsóbb dolgok maradnak. Kivonul a külföldi tőke de kivonul az is aki hozzá tudna tenni az országhoz. Tehát hosszú távon nem működik a szegényekkel való szolidaritás, ösztönözni kell őket, ez mindannyiunk érdeke.

akimellon 2010.06.11. 12:46:40

arra senki sem gondol, hogy hiába marad a zsebemben több pénz, ha az ország körülöttem szétrohad, mivel ABBÓL az adóból csinálták volna meg!

kacsa65 2010.06.11. 12:48:26

@sidorovich: Áááááá! Mostmár értem. A gép 5-ször annyi vizsgálatot végez el, tehát 40 laboráns munkáját. Régen ez nem így volt. Meg is haltak az emberek, mint anyósom, akinek nem ismerték fel a liszt allergiáját. A nejemét felismerték. Ma is él. Szóval akkor most sírjam vissza 8 laboráns hatékonytalan munkáját csak azért mert az még mindíg olcsóbb? Gratulálok! Talán ezt megbeszélhetnéd a még élő feleségemmel is, ha van hozzá merszed.

ladislaus 2010.06.11. 12:48:35

Amugy index miert nem ir blogot fleto ujabb beszederol?

Pepe135 2010.06.11. 12:50:31

Bocsánat, de a mostani kormány nem a Holdról jött.
Itt éltek köztünk, állításuk szerint szakemberek, hát nekem ne jöjjenek azzal, hogy nem erre számítottak!
Nyolc év alatt fel lehet készülni a kormányzásra. Ha meg nem megy VIKTOR irányításával, akkor ne fárasszák a népet!
Jó lenne a fideszben is megújulás. De most is csak a régi zombik másztak elő pl Lezsák, Deutch, Kövér... A pár hozzáértő mint Varga, Pokorny, Révész, és a többi reálpolitikus ki van szorítva a közvetlen irányításból!

ati27 2010.06.11. 12:53:22

Szeretnék valamit kérdezni:

T.e: 120 ezer bruttó után most mennyit fizetsz adót? %-ban?

Cooper82 2010.06.11. 12:53:38

@ladislaus: miről, hogy mindent meg kell akadályozni, amit a fidesz akar csinálni, akár az utcán akár bárhol?
Azt az embert zártosztályra kellene vinni és betapasztani a száját! Mikor fog már eltűnni végre a közéletből? Kíváncsi még valaki annak a gyökérnek a véleményére?

Cooper82 2010.06.11. 12:56:02

@Pepe135: Megnézted kik a kormánytagok? Mert a felsoroltakból egy sincs ott.

varvizib 2010.06.11. 12:58:39

Jó lenne ha nem pusztán a saját helyzeteddel lennél elfoglalva, hanem esetleg előrébb látnál az orrodnál.

Eddig többek között azért nem ment az ország előrébb, mert mindenki pusztán a saját érdekeit nézte (azt is rövidtávon) és nyavalygott ha épp neki kellett egy kicsit megszorítani a nadrágszíjat. A politikusokra is ugyanez volt a jellemző (most mintha ezzel kapcsolatban előrelépés lenne látható, remélem igazam van).

Ki kellene ebből nőni...

Az hogy konkrétan te hogyan tudnál több pénzt keresni, arra a megoldást szerintem nem Orbán Viktortól kellene várnod. Lehet más szakmát is választani, ha ez nem elég jövedelmező, és lehet kiegészítő tevékenységekkel is foglalkozni. Millió féle lehetőség van!

Orbánnak az a feladata, hogy tágabb értelemben a magyar nép érdekeit képviselje, és valahogy növekedési pályára állítsa az országot. Ha ez megvalósul, minden bizonnyal neked is jobb lesz. Ha pedig nem, akkor mindenkinek rosszabb.

frmn 2010.06.11. 12:59:15

Látom, előbújt a gödörből a sok szoci, aki eddig a sebeit nyalogatta. Végre van téma, mi? Nyilván nem zavar senkit, hogy félinformációkról fröcsögtök úgy, hogy egy csomó elhangzott nyilatkozatot, ami módosította az alapfeltevést, figyelembe sem vesztek. Na persze, a tények sosem zavarták a hozzátok hasonlókat :)

Pepe135 2010.06.11. 12:59:49

@Cooper82: Jah, nézd meg a parlamenti alelnökök illetve a fidesz vezetők névsorát is.

sidorovich 2010.06.11. 13:01:51

@kacsa65:

Te egyébként mivel vitatkozol?

ladislaus 2010.06.11. 13:02:43

@Cooper82: igen arra gondoltam. Arrol nincs bérblogolás...
mivel eladtak a dilihazat, igy mar nincs hova vinni ezt a barmot...

sidorovich 2010.06.11. 13:04:12

@kacsa65:

A te családi történeteidnek mióta van köze a tb. költségeihez?

pucros 2010.06.11. 13:08:40

@Zz_: Japánban pl. a tanári fizetés iszonyatosan magas. De ott a tanárképzés is összehasonlíthatatlan a mienkkel. Csak a legjobbak kerülhetnek be - és még jobbak kerülnek ki. Óriási is a presztízse a tanári pályának.

Az a gond, hogy egy hivatás társadalmi és egyéb összefüggéseinek az egyes aspektusai összefüggnek egymással.

Hol változtatnál rajta először? A jelenlegi viszonyok ismeretében nálunk nem a legjobbak jelentkeznek, hogy ők legyenek a holnap tanárai. A tanárképzés már rég alkalmazkodott az oda bekerülők képességeihez, a tanári pályát sorra hagyják el, akik megállják a helyüket abban "az életben", amire a többiek állítólag felkészítik a gyerekeket.

Az anyagi és a társadalmi megbecsülés az így kialakult állapotok rovására is írható. (A tanárokat csak példának hozom fel; valójában igazságtalan őket már eleve egy kalap alá venni is, olyannyira másképpen szelektálódnak pl. az alsós, a felsős, illetve mondjuk a gimnáziumi tanárok.)

Epokit Drive 2010.06.11. 13:12:25

Nem értem, posztíró Drága: 16%-osnál kevesebb SZJA-t akar fizetni? Vagyis: szinte semmilyen közterhet nem vállalna a fizetése rovására?
Vagy: az fáj Önnek, hogy a fizetésnagysága okán nem Ön jár jól, hanem mások? Dögöljön meg a tehenük is?
Vagy: értelmiségi léte csak a diplomáig terjed, és el sem is hiszi, hogy középosztályt nem csak diploma, de anyagi helyzet mentén is lehet definiálni?
Más. Az, hogy maradsz vagy elhúzol, a Te dolgod. Lehet ennek nemzeti tartalmat keríteni könnyen, de a Te életedet Neked kell élned, én elküldöm ezt a kommentet, és nem hiszem, hogy nagyon emlékezni fogok Rád és a nyomorodra. Oldd meg, én sem ajvékolok, hogy kevés, és még adóztatnak is. Ja, meg van közvilágítás és aszfaltozott utak. Meg az árvíz után az állam épít majd házakat ott, ahol én is lakhatnék akár. (És mégsem irigylem tőlük, mert ők azt is látták, ahogy nagymama kulipintyója, ahol unokaként játszottak, összedőlt. És ezt nem tudják visszaadni.)
Folytassam? Vagy már el is mentél?

sertésmájkrém 2010.06.11. 13:14:41

Nem értitek a lényeget emberek, sajnos.

Csak papíron kell működnie nálunk a dolgoknak, semmi más nem számít. Ebbe rengeteg ember van belekényszerítve, akinek a munkája létszükséglet hogy normálisan működjön valami.

Ezek az emberek, amint megjön az eszük és vagy lehetőségük lesz, elmennek és többszörösét keresve dolgoznak máshol.

De ez nem gáz, mert az egésznek csak papíron kell működnie.

Úgy meg fog, még sokáig. Majd szépen lassan megszokjátok. Az oktatástól az egészségügyig.

ati27 2010.06.11. 13:16:28

@sidorovich:
Bezony bezony. Elmondom hogy megy: megkeresik a végzős hallgatókat a következő szerződéssel: Szeva jösz svédországba? A következő a teendő még itthon fél éves svéd tanfolyam (Napi 8-10 órában, tehát nem immel ámmal) amit már a svéd orvosi kezdő fizuval fizetünk (kb 30-32 ezer SEK)

No ennek az ismeretében mondom hogy a poszt maga FAKE. Ugye felsorol egy csomó lehetőséget, miért nem él vele? Tehát valami vaj van a fején. Tehát mit tudsz olyan emberekkel kezdeni aki annak ellenére nem lép, hogy bőven megvan hozzá a képessége/ismerete? Azzal csinálhatsz te bármit.. Sírni fog..

Napkutya 2010.06.11. 13:17:42

@Winston Smith: "Igen. Ez egy atipikus munkahely."

Bocs, dolgom volt. Szóval, tényleg nem egy tipikus munkahely, de ilyen is kell. Van. Amiért ezt a példát egyáltalán publikussá tettem, hogy oda is kell orvos, szakápoló, betegmozgató, stb.

DE ha itt mindenkinek igaza van, akkor ott nem is lehetne orvos, mert úgysem tudna eleget keresni és nem is vállalná senki.

Aki meg olyan hülye, hogy itt foglalkozik az öregekkel és nem Kaliforniában huszonötször ennyiért, az megérdemli?

sertésmájkrém 2010.06.11. 13:18:59

@kovi1970: 3 milla nyugdijas, 1 milla casládipótlékos segélyes.

Ezeket a kasztokat jól tartja az ország, nagy a szavazóerejük. Az előző kormányzat mindent meg is tett, hogy növelje a sázmukat.

ati27 2010.06.11. 13:22:12

@ati27:
Még mindig nem kaptam választ erre a kérdésre! De ugy látom kiguglizom.. Mert ugye kérdezni könnyebb :)

Napkutya 2010.06.11. 13:23:07

"No ennek az ismeretében mondom hogy a poszt maga FAKE. Ugye felsorol egy csomó lehetőséget, miért nem él vele? Tehát valami vaj van a fején. Tehát mit tudsz olyan emberekkel kezdeni aki annak ellenére nem lép, hogy bőven megvan hozzá a képessége/ismerete? Azzal csinálhatsz te bármit.. Sírni fog.. "

Csak teoretice: Nincs vaj a fején, de van egy hetven körüli anyja, egyedül, egy pedagógus nyugdíjjal. És akkor nem fogja itt hagyni évekre, még akkor sem, ha kutató állást kap egy magánklinikán...

stratez 2010.06.11. 13:23:55

Először is egy szakorvos ne írjon a sarki kocsma és Tóta W. stílusában. Ha ezt sikerül korrigálni, az érvei is értőbb fülekre fognak találni...

usm 2010.06.11. 13:23:58

@ati27: "miért nem él vele?"

azt nem tudom, hogy fake-e, de talán azért, amiért pl én nem szlovák rendszámú autóval járok. hiába mondja a könyvelő, hogy vigyük ki a céget, de egyszerűen nem megy. érted-e?

vizesnyolcas 2010.06.11. 13:25:41

A posztolónak normálisan nem azon kellene méltatlankodnia, hogy a 240 ezer alatti fizetése miatt hátrányosan érinti az egykulcsos szja, hanem az összes többi orvossal együtt már régen (legalább 20 éve folyamatosan), azért kellene tüntetnie, mert orvos létére ilyen alacsony a fizetése. - Aztán vagy sikerrel járnának, vagy nem; de az mindenképpen kiderülni, nem is annyira a kormányok az ellenfeleik, hanem az a mainstream gazdasági ideológia, amely a 20 év magyar kormányainak nyolc legrosszabb gazdasági döntése között előkelő helyem emlegeti azt, hogy Orbán megemelte a minimálbért, és hogy Medgyessy emelte - mások mellett - az orvosok bérét.

Бабаяга 2010.06.11. 13:27:31

Kedves Dr. Evet PHD!
Néhány hónapja még OVI-k habzó szájjal álltak ki az orvoskamara feje mellett, hogy igen, 400 e. bruttó minimum jár az orvosoknak, mert különben elmennek. Lehet, hogy már csak néhányat kell aludnod, és nem kell szégyenkezned a fizetésed miatt, sőt jól fogsz járni a 16%-kal.
Mellesleg az is vicces, hogy a PHD megszerzése mennyi fizetésemeléssel jár.

is 2010.06.11. 13:28:06

@Terézágyú: "Stimmt. De már tervbe van véve a minimálbér emelése... "

itt van 1998-2002 megint. akkor is ez ment. ok, munkaltatok, lecsokkentunk valamit (most a tarsasagi adot, akkor a TB merteket), de cserebe megemeljuk a minimalbert, amire lehet tobb TB-t, egyebet fizetni. tehat a vallalkozok megiscsak szivnak, nem lesz itt soha valodi gazdasagi fellendites.

is 2010.06.11. 13:28:58

@stratez: egyre tobben jonnek szembe azon az autopalyan... nem lehet, hogy inkabb neked kellene valtoztatni?

ati27 2010.06.11. 13:30:18

no tehát 2010 ben 5 milláig 17%. A minimálbér 73500. Ami jelenleg adómentes.ok. De akkor 73501 Ft már 17%-os szinten adózik? Nem érdekes egy kicsit? Akkor már mindenki adózzon mert elég egyértelmű. Egykulcsos adóval mert akkor mindenki a keresetének arányával veszi ki a részét. Kell e magyaráznom a % számítást?

Napkutya 2010.06.11. 13:30:20

@sertésmájkrém: Nem az előző kormányzat, barátom, hanem az idő! Az idő!

A "3 milla" nyugdíjasnak meg kellett öregednie! Most jön a "nyuggerezés"?

Бабаяга 2010.06.11. 13:30:37

@vizesnyolcas: Amikor Viki felnyomta a minimálbért, akkor egy takarító többet vitt haza, ha kapott veszélyességi pótlékot, mint egy frissen végzett, szakvizsgával még nem rendelkező orvos.
Jövőre, ha újra emelik a minimálbért, akkor ismételten közelítő lesz a helyzet.

ati27 2010.06.11. 13:32:40

@usm:
Ez érv.. Vállaltad nem? De nem sirsz miatta. Ez a nem mindegy. "Ha nem tetszik el lehet menni", vagy tudomásul veszem hogy ez van.

na__most__akkor 2010.06.11. 13:36:28

Orvosok? Tőlük függ a következő nemzedékEK egészsége.
Pedagógusok? Tőlük függ a következő nemzedékEK esze.
Társadalmi megbecsülés? Tessék mondani mi az? Orvosokat megvernek betegek, tanárokat megvernek a tanulók szülei.
Rendőrség? Kellene, hogy legyen. Nem gárda.
Katonaság? Na ne.

Minden évben előfordulok Nyugateurópában. Most nem azt akarom elmondani, hogy az átlagjövedelem mennyi. Tudjuk, 8x, 10x. Azt akarom elmondani, hogy az átlagjövedelmen belül az elosztás valahogy arányos, kiegyensúlyozott az egyes szakmák (=hivatások) között. EZT kéne lemásolni.

...................................
neurotikk, ladislaus, lépes elek, kivancsi, tottakár :
Vatytoke etymatyar who tudbeszel matyarnyelv language? Ekezetek meg mindenlofasz jellemzo aki matyarnyelv-e vagymi?

Cooper82 2010.06.11. 13:39:55

@na__most__akkor: vannak olyan munkahelyek, ahol nincs magyar billentyűzet... ezért nem kell beszólni.
Ha tudnának ékezetesen írni, akkor úgy írnának, ebben biztos vagyok.

pucros 2010.06.11. 13:41:53

Önmagában kell nézni az egykulcsos adót, hogy igazságos-e.

Nem azt, hogy a mostanihoz képest milyen. A mostani az szar.

Az egykulcsos igazságos. Most igazságtalan.

akos1 2010.06.11. 13:46:24

Hálapénzből úgyis agyon keresed magad. Akkor meg miről szól ez a poszt?

saclos (törölt) 2010.06.11. 13:49:30

@ati27: Szépen kevered a szuperbruttót a minimálbérrel :O A minimálbér nem adómentes, ha nem hiszed, számold ki: adozona.hu/kalkulator_ber.aspx
Ja, meg fokozatosan szűnik meg az adójóváírás, és az nem azt jelenti, hogy hatálya alatt nem kell adót számítani, hanem azt, hogy csökkenti a fizetendő adót.

Továbbá adozona.hu/adovaltozasok_2010/20100201_szja_valtozas_2010.aspx

Napkutya 2010.06.11. 13:50:10

@akos1: Basszus, néhányan pont azt próbáljuk elmesélni, hogy az orvosi területek komoly részén NINCS hálapénz, pont úgy, ahogy nem minden jogász sztárügyvéd. Te mekkora jattot adnál egy patológusnak?

Pedig ha szarul végzi a szövettant, te még hónapokig nem tudod meg, ha rákos vagy!

na__most__akkor 2010.06.11. 13:56:06

@Cooper82:
Vagy nem.
Nekem a munkahelyemen magyar billentyűzetem van, amin többnyire angol szöveget írok. (programot, angol commentekkel).
Itthon meg angol billentyűzeten írok, többnyire magyarul.

Nem kell megvédeni a lustákat, a nemtörődömöket. Ostorozni kell őket.

Meg a csalókat, lásd szlovák rendszám ...

Mitől is magyar a magyar?

Valaki, egyszer régen, azt mondta, hogy NYELVÉBEN ÉL A NEMZET.

vizesnyolcas 2010.06.11. 14:00:34

@Бабаяга: És? - Nem azt mondtam, hogy az orvosoknak tüntetni kellene?

ampierre 2010.06.11. 14:30:50

Nem azért, de ki számolta ki ezt a 240 ezret??

Nem szuperbruttóból értendő a 16 %..

Most jelenleg mindenki szuperbruttó után fizet 17% ot..

Ennél alacsonyabb összegből (régi bruttó) lesz 16% levonva..

A minimálbér meg épp annyival lesz megemelve, hogy a leendő nettó minimálbér (adózás után) megegyezzen a jelenlegivel..

Ki nem érti?

ladislaus 2010.06.11. 14:32:53

@na__most__akkor: szerinted mi a faszert nem irok ékezetet? Tudok de nem ékezetes a billentyuzetem. Es igen baszki azert mert nem otthon dolgozom. Ennyi.
Es mielott valami nagyokos belémkotne, hogy fizetek e otthon adot, meg ilyeneket eloszor is leszogeznem hogy mi a fasz koze van hozza masodjara pedig igen baszkikam fizetek!

ampierre 2010.06.11. 14:33:25

@vampierre: annyit pontosítok, hogy a szuperbruttó ALSÓ sávjába eső jövedelem után.. vagy 18 at nem tudom pontosan, a sávhatár feletti jövedelem után meg harmincvalamennyit... Tény, hogy aki többet keres jobban jár, de nehogymár valaki azt higgye hogy Viktor bevállal egy ADÓEMELÉST..

ADÓKITERJESZTÉS lesz, és bizonyos rétegek, (javarészt a teljes összegre bejelentett versenyszférában dolgozók) jobban járnak.

ladislaus 2010.06.11. 14:38:20

@ladislaus: helyesbitek gyorsirni nem lehet igy ekezeteseket, szoval csak ezert nem.

amugy reszemrol ez a tema off.

Laciii 2010.06.11. 14:44:22

"Ausztriában egy havi max. 100EUR betegbiztosítással már kinyalják a hátsódat.
Az okokat is nagyon jól tudjuk. Elfolyik a pénz valahova... :("
Részben, a másik fele viszont az, hogy nálunk 10% fizet 100 eurót, az osztrákoknál meg min. 30% és máris 3-szor annyi jut egy betegre.

na__most__akkor 2010.06.11. 14:46:07

Kedves nemmagyar ladislaus:
Amint a 2010.06.11. 14:32:53 commentben olvasható az "ékezetes" szó, LEHET ékezeteket írni ékezet nélküli billentyűzetről.

Aki mégsem teszi, az lusta, nemtörődöm, leszarja a többieket. Meg a magyar nyelvet. Ha jól emlékszem, pont ezt tettem szóvá.

Baszki.

akos1 2010.06.11. 15:07:00

@Napkutya: Ok, akkor van egy javaslatom.
Emeljék az orvosok bérét a háromszorosára. Azt hiszem ez magyar viszonylatban akkor már egy jó fizetés lenne, cserébe, ha valakit hála pénz elfogadásán kapnának, akkor annyi nyilvános korbácsütést kéne kapniuk, ahány forint hálapénz elfogadtak. Erről az összes orvos szavazhatna, hogy bevezessék-e ezt a törvényt. Szerinted mi lenne a szavazás eredménye?

Napkutya 2010.06.11. 15:35:58

@akos1: Ha őszinte akarok lenni, nem tudom. A legtöbb megszavazná, aztán talán jönne néhány eset, amikor valaki leszakítana egy-egy komolyabb verést.

De úgy gondolom, ez nem működne, ha utána az elítélt a praxisában maradhatna, mert az emberek nem kockáztatnának. Ez a hivatás, a szakmai részén túl egy bizalmi dolog is...

Ugyanakkor, ha ezzel együtt eltilthatnák a szakmától is, -ami ugye jóval súlyosabb- az szerintem megoldás lenne, legalább is ha már végletekben gondolkodunk. A bíróknál elvileg verés nélkül is működik ez a dolog.

A probléma innentől politikai jellegű. Ha egy orvossal a fentiek történnek a hálapénz kapcsán, szerinted meddig lennének parlamenti képviselőink hasonló szabályozással?

Napkutya 2010.06.11. 15:46:38

@akos1: Ezzel igazából arra utaltam, hogy az életben nem menne át a magyar politikai döntéshozáson. Az én tapasztalatom az, hogy a legtöbb orvost azért tisztelik... Az általad ajánlott mércéhez mérve a többieket azért nehéz lenne enyhébben értékelni...

De hát ez innentől sci-fi

Napkutya 2010.06.11. 15:51:13

Kihagytam egy rakás vesszőt, pótolnám: ,,,,

neurotikk! (törölt) 2010.06.12. 06:01:22

@na__most__akkor:
Mutassak igazi magyar stilust? Hianyoltad, gondolom szukseged van erre:
A lobaszott jo edes kurva anyadat kritizald a csokott szarakodasoddal te turosfaszu faszkalap.

Ez eleg magyar lett neked?
Vagy cifrazzam meg tovabb?
süti beállítások módosítása