2013.02.07. 14:31 Szerző: Fuorcontrasti

Jön a Gőzhenger?

Komcsik.jpg

„Ez az ember tiszta hülye - mondta a tábornok az őrnagynak. - Felvenni egy tó partján valami orosz egyenruhát, amit isten tudja, ki hagyott ott, aztán tűrni, hogy bevágják az orosz hadifoglyok közé, ezt csak egy hülye teheti meg.”

Jaroslav Hašek: Švejk - 1923

 

Mindenek előtt: nekem az egyik személyes kedvencem Oroszország és az orosz nép. Ennek számos – részben szubjektív – oka van. Érdekel e nép történelme, kultúrája (mind a népi, mind a „magaskultúrája”). Ennek a népnek és világnak sok fontos mondanivalója volt és van – és bizony: a mai Európa is egészen másként nézne ki egy bizonyos orosz cár egyik szubjektív döntése nélkül1! És ez az a nép is, amely talán a legtöbb személyes és emberi áldozatot hozta azért, hogy Európa ne legyen az „Ezeréves Birodalom Barbárság” martaléka…

Vannak párhuzamok is a magyar és az orosz társadalomfejlődés és ebből következően a mentalitás között is: az egyiket a többszáz éves török-, majd Habsburg uralom, az utóbbit pedig a szintén több évszázados tatár hódítás terelte le a korábban általa követett útról. Az eredmény mindkét nép esetében egy nagyon önállótlan, nagyon nem-kezdeményező és nagyon „ukázelvű” hozzáállás lett. (Persze mindkét esetben vannak kivételek is: itt a leginkább német-osztrák és zsidó eredetű polgárság, illetve a XIX. század második felétől megjelenő nagyparaszt-vállalkozói réteg, ott pedig egyfelől szintén a német2 és zsidó bevándorlók, másfelől pedig a szibériaiak – de róluk talán egy másik alkalommal majd…)

…Amivel azonban nem tudok azonosulni, az Magyarország „putyinizálása”, amin – a hírek szerint – Orbánék ezerrel dolgoznak! Azért nem támogathatom ezt, mert Magyarországot felesleges függésbe hozza, anélkül, hogy ennek bármiféle előnye lenne.

Szentpétervárt fel lehetett építeni ukázzal-kancsukával és brutális kényszermunkával, ám polgári társadalom nyilvánvalóan nem „létesíthető” így – noha I. (Nagy) Péter szándéka valami efféle lett volna. A Szovjetunió összeomlása utáni káoszból ki lehetett hozni Oroszországot egy ottani „centrális erőtérrel”, a putyinizmussal, ám ennek alapját mégsem a központosítás és az ellenzék akár fizikai üldözése jelentette és jeleni, hanem a világpiaci olajár-robbanás. Oroszország megerősödésben tehát nem valamiféle belső okok játszottak szerepet, az erőforrást nem az orosz társadalom és gazdasága adta. Ott lényegében semmi sem változott: nemigen vannak kimagasló orosz ipari termékek, nincs semmiféle „tudásalapú expanzió” arrafelé. Megy úgy minden, ahogy korábban, a szocializmus „jobb éveiben”: az állam, ha bevételre tesz szert valahogyan, abból oszt a „polgártársaknak3” is – akik valójában egyáltalán nem polgárok, sokkal inkább a muzsik hagyomány örökösei…

Amikor Orbán egy ilyen országhoz akarja kötni a magyar gazdaság igen jelentős szegmenseit, akkor ezzel Magyarországot távolítja a minőségek versenyét jelentő nyugati világtól és mentalitástól. Amikor itt igen fontos, hosszú távra szóló dolgok majd nem az ország hosszú távú érdekei szerint és nem objektív teljesítmény- és/vagy ár- és minőségversenyben fognak eldőlni, hanem az országot jelenleg vezetők/”birtoklók” egyéni hatalmi érdekei szerint, akkor ezzel tulajdonképpen „kilépünk az EU-ból”.

Egyetértek az Európai Unió és Oroszország közeledésével. Ez a két világhatalmi szereplő egymás legtermészetesebb szövetségese – lehetne, ha alaposan megfontolnánk, mi is e közeledés célja és lehetséges módja és ha a folyamat kezdeményezője az EU lenne. De azzal nem értek egyet, ahogy most Magyarországot húzza a putyini Oroszország felé Orbán! Értem én Orbánt, hogy neki passzolna egy olyasféle társadalmi berendezkedés, ám az semmiképpen sem érdeke a magyaroknak, hogy országuk és mentalitásuk arrafelé legyen „orientálva”.

Nem tudhatjuk még annak részleteit, hogy miképpen fog festeni az a paktum, amely készül – de már most el kell gondolkodnunk azon, hogy miképpen farolhatunk majd ki belőle egy kormányváltás után!

 

 

[A témához zenei aláfestéseképpen íme, III. Frigyes Vilmos porosz király Szemleindulója a Szentpétervári Admiralitás Zenekarának előadásában: https://www.youtube.com/watch?v=qiVAGnyykSY]

 

1 Ha annak idején, a Hétéves háború végén, 1762-ben az akkor trónra lépő III. Péter, elődje I. Erzsébet cárnő politikájával szembefordulva nem áll Poroszország mellé, akkor ma aligha létezne Németország – és talán EU sem lenne. III. Péter világéletében csodálta II. (Nagy) Frigyes porosz királyt és képtelenségnek érezte volna, hogy ellene harcoljon. Péter maga gyenge [és felesége, II. (Nagy) Katalin által hamarosan az útból el is tétetett] uralkodó volt, azonban Poroszország „megmentése” mellett komoly racionális érvek álltak: ez a két ország és a két nép valahogy egymás természetes kiegészítői voltak – és ma is azok, ha hagyják őket békén fejlődni…

2 A német bevándorlókkal Oroszországban megjelent újfajta, a helyitől alapjaiban különböző, polgári munkakultúra „örök nyomot” is hagyott Moszkva városában, a híres utca, az Arbat nevében – ez ugyanis az eredetileg ott lakó németek „Arbeit”, „munka” szavából származik. El lehet képzelni, hogy milyen „elementáris” hatást gyakorolhatott a jó, ám „komótosan” dolgoz(gat)ó oroszokra az a munkastílus, amelyet a németeknél láthattak!

3 Polgártárs: ez volt a (nem párttag) szovjet állampolgárok hivatalosan használatos megnevezése.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr835067606

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem leszünk gyarmat? 2013.02.07. 20:33:41

Közismert a szabadság azon mély óhaja, amely egy éve épp egy békemenetnek elnevezett megmozduláson is kulcsmondattá vált: Nem leszünk gyarmat! A "szabadságvágy" e kinyilvánítása egyben a kormányzat melletti kiállás kinyilvánítása is volt, hiszen utó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muzsikok közt 2013.02.07. 21:13:42

@Fuorcontrasti: 'hiszen elvett 3000 milliárd MANYUP-vagyont'

- Elvenni azt lehet ami a tied volt, ez nem volt a tied. Ha a tied lett volna, az állam most tartozna neked vele azaz államadósság lenne. De az államadósság mind2 OK alatt csökkent.

- EU hitel más tészta, ne keverd. IMF bárkinek hitelez az EU-n kívül akár diktatúra akár nem.

adósságot nem az olcsóbb IMF-kamat mellett, hanem az annak csaknem kétszeresét kitevő szabadpiaci kötvénykamatok mellett „menedzseli” olyan faszán

- nem ismerjük a feltételeket, de az IMF érdeke az újabb és újabb IMF hitel. Most pl. tök megsértődtek.

'Orbán épp most adja el az oroszoknak a teljes atom- és gázágazati beszállítói piacunkat'

- én ilyet nem mondtam, ha te állítod akor adjál forrást, mert az eddigi bizonyítékok alapján akár Putyin unokáinak szülinapja is lehetett a megbeszélés tárgya.

'Az orosz hitel kamata pedig a valóságban nem csupán a "hivatalos" 2,25% lesz, mert ahhoz nyugodtan számold még hozzá a monopoláraka épített "plusszt" is!'

- Lehallgatod Putyin telefonját?

Rwindx 2013.02.07. 21:16:44

@Laeisz:
"Mármost: miért is kell kiiktatni a versenyt? Válasz???"

Tehát történt valami megállapodás ezügyben a pályáztatás kihagyásával? Valamiféle hiteles forrás erről?

"hogy az milyen technológiával/ki által lesz üzemeltethető"
Ez hülyeség. A technológia maga a blokk, aműködési előírása szerint kell üzemeltetni. Persze lehet Putyin maga szeretné kezelni a gombokat...
Egyébként a gondolatmeneted szerint a paksi erőművet most is az oroszok üzemeltetik? Ha igen, akkor mi lesz a változás?

"ha eleve lemondunk a beszerzés diverzifikációjának lehetőségéről (Nabucco?),"
Már bocsi, de ki mondott le miről? 2 év múlva kész lesz a Nabucco? Fájdalmas de nem, gázt kell meg venni akkor is.

"Amikor pedig 18 évvel ezelőtt megköttetett a gázszerződés, még nem létezett más valós alternatíva."
Egy kérdést feltettem a poszt szerzőjének, válaszolhatnál helyette. Remélem neked sikerül.

"Putyin 4,6 milliárd dollárja azért problémás, mert energetikai monopóliumok adása a feltétele"
Szarkazmus on
Na végre általad nyilatkozott valaki olyan is aki ott volt és mindent tud.
Szarkazmus off.

Muzsikok közt 2013.02.07. 21:17:29

@J.László: @Fuorcontrasti:

A moszkvában tanult magyar ballib véleményformálók még nem biztosak benne, hogy most melyik segget kéne nyalni, úgy benne van a fejük (most) brüsszel seggében.

Orbán gyorsabban kapcsolt mint általában(pl. HTM állampolgárság). Külügyben is veri a KB-seket.

Muzsikok közt 2013.02.07. 21:21:18

@Laeisz: a HVG, amely emberemlékezet óta nem tévedett ilyesmikben.

- Ja az azerieknél ugyanezt mantrázta a HVG, hogy állampapír vásárlás volt a háttérben.

- ilyen rövid az emberemlékezet?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.07. 21:22:29

Nem értem, hogy az oroszoktól miért nem védőhálót kérünk? Minek nekünk az a fránya pénz???

Muzsikok közt 2013.02.07. 21:24:57

@MikeBoy: 'Annyit tudsz, hogy 2.5% kamatra és 5 milliárd EUR.'

- Ez is lehet kacsa, mint az azeri ügy.
- Ha semmi mást nem tudnék akkor természetesen orosz hitel, mert alacsonyabb a kamat + nem 10.000 milliárddal tartozunk nekik már eleve.

Rwindx 2013.02.07. 21:25:39

@MikeBoy:
Részben igen. De legyen neked. Nézzük mi van HA a hírek igazak:
Ez esetben mindkettő bele akar nyúlni olyan dolgokba amihez semmi köze, ergo mindkettő húzzon a francba, egyikben sem bízok.

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.07. 21:29:36

"az semmiképpen sem érdeke a magyaroknak, hogy országuk és mentalitásuk arrafelé legyen „orientálva”."
Szerintem meg majd az emberek eldöntik ezt. Egyelőre Orbán is és Putyin is magának tudhatja a bő többség támogatását.

Egyébként ebbe semmi meglepő nincs. A nyugat-európai szemléletű kapitalizmus láthatóan csak úgy képes működni, hogy időről időre lejjebb adja az emberek életszínvonalát. És az se mindenkinek jön be, hogy ha nem úgy ugrálunk, ahogy nyugaton fütyülnek, akkor jön mindenféle gazdasági szankció, mert hogy jövünk mi ahhoz, és egyébkéntis... Akinek egy csöpp esze van, az ezek után más szövetségeseket keres. Lehetőleg olyanokat, akik olyan gazdasággal rendelkeznek, ami nem egyik válságból a másikba bukdácsol...

Muzsikok közt 2013.02.07. 21:35:01

Ráadásul már majdnem 5 milliárd dollárnyi állampapír van a magyar lakosság kezében, ez nyilván nem tetszik azoknak, akik pénzkölcsönzésből élnek.

Mindent el fognak követni hogy a magyarok ne legyenek tulajdonosok a saját országukban, hiszen eddig is ezt tették. A spórolásra képes réteg agyonadóztatásával az mszp-n keresztül.

Ez nem személyes, csak üzlet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.07. 21:38:30

@sánta vas: Nem tűnsz úgy, mint aki függetlennek tartja az indexet. Ne álszenteskedjél!

grani 2013.02.07. 21:39:17

Nem hiszem, hogy egy fityinget is adnak az oroszok a magyaroknak. Nem hülyék.
Ami pedig a blog oroszokkal kapcsolatos megfogalmazásait illeti...
Röviden: hülyeség. Bővebben is az.
Én leéltem majd harminc évet a régi Oroszországban. Aztán húsz évig nem is néztem felé. Mikor öt évvel ezelőtt a cégem ideküldött, nem örűltem neki. Mikor megérkeztem, leesett az álam. Azóta is itt vagyok, itt élek Moszkvában, meg Pétervárott.
Munka van dögivel. És jönnek a szakemberek egész Európából. Jó fizetés, minden van, sőt még jobban, nyugi és itt nincs válság. Az euró árfolyama öt évvel ezelőtt kb. 4O rubel volt, most is annyi.
Az meg, hogy mennyi itt az ipar? Hát Oroszország már abból nagyon jól megélne, ha csak a nyersanyagait árulná. A lakosság egyik fele kitermeli, a másik fele meg őrzi. De az oroszok nem hülyék. Míg Európa, köztük a nagyeszű magyarok, leépítik az ipart, addig az oroszok telepítik. GYárakat, technológiákat vesznek és szakikat importálnak. Én csak tudom, mert ezt csinálom. De persze okoskodni lehet. Gondolom, savanyú a szőlő...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.07. 21:40:20

@Önnek megyünk: "A nyugat-európai szemléletű kapitalizmus láthatóan csak úgy képes működni, hogy időről időre lejjebb adja az emberek életszínvonalát."

Bezzeg a kelet-európai... mi is pontosan? Az oligarchák világa? Vagy akkor az oligarchák már nem is rosszak, narancs?

Fuorcontrasti 2013.02.07. 21:41:58

@Önnek megyünk:

Sem a magyar, sem az orosz társadalom/választópolgár nem épp a tudatos, racionális és előrelátó döntéseiről híres, mint ahogy az is tény, hogy egyik sem rendelkezik komoly demokratikus gyakorlattal. Így nem meglepő, hogy olyan „csodatévőkbe” fektette a bizalmát, mint Orbán és Putyin. Ráadásul az utóbbi – no nem önmagának köszönhetően – jól meg is tudta emelni az orosz átlag-életszínvonalat (erről alább még…).
Orbán „bő többsége” pedig jelenleg úgy áll, hogy a választók 19%-a támogatja, a többi meg nem, és a választók 80%-a szerint rossz felé viszi az országot… Tényleg jó nagy támogatottság!:-)

„A nyugat-európai szemléletű kapitalizmus láthatóan csak úgy képes működni, hogy időről időre lejjebb adja az emberek életszínvonalát.” – na ja… Látom, egybites vagy, aki a narancsmédiából tájékozódik… Bezzeg az orosz gazdaság: az száguld! Igaz, hogy az egyre lejjebb hanyatló nyugatiak által vásárolt olajból. És ha már, akkor: „Akinek egy csöpp esze van, az ezek után más szövetségeseket keres. Lehetőleg olyanokat, akik olyan gazdasággal rendelkeznek, ami nem egyik válságból a másikba bukdácsol.” – az orosz gazdaság (ahogy a posztban is ott áll) az olajár-robbanásból profitált, nem pedig a saját hatékony, innovatív, magasan teljesítő (noch dazu: kapitalista!) versenyszférája tartja el – ellentétben a „válságról válságra bukdácsoló” német, svéd, dél-koreai, stb. gazdaságokkal. „Haldokló kapitalizmus” – emlékszel még?:-)

grani 2013.02.07. 21:49:32

Ja, ami meg az Arbat utca nevének eredetét illeti, amely Moszkvában van. Nos azt már a XV. században is így hívták, amikor hát németek Moszkvában nem nagyon fordúltak elő. Állítólag arab eredetű, a Rabad szóból ered, ami kűlvárost jelent. Többes számban arabad. Akkoriban Moszkva még a tatárok uralma alatt volt azok meg nagyrészt muszlimok voltak már akkoriban is.
Szóval ennyit ér ez a blog...

hld 2013.02.07. 21:50:58

Az IMF=megszorítás, a megszorítás pedig tabu, főleg az ellenzék számára. Így Orbánnak nem sok mozgástere maradt. Csak nem tudom, mi a jobb: az oroszokkal eladósodni vagy az IMF-el.

Fuorcontrasti 2013.02.07. 21:53:01

@grani:

"Nincs válság": amíg a magas olajár tart... De utána?

Viszont: milyen magas is az átlagos orosz munkakultúra-színvonal? Mekkora is az innovatív készség? Merthogy ezek határozzák meg hosszabb távon a pozíciókat a világban. Ha trendeket vizsgálsz, látod, hogy a nyersanyag- és energiatermelők tündöklése mindig csupán tranziens jelenség, ha nem áll mellette egy komplex társadalmi stratégiaváltás. Ennek az oroszoknál semmi jele: az olajért kapott pénzből a saját régi mentalitásukat és társadalmi leosztásukat tartják fenn.

Nem elég „készpénzért” megvásárolni a technológiát, ha sem a menedzser, sem a munkás mentalitása nem passzol ahhoz. Amiről te írsz, amitől „leesett az állad”, az csupán a felszín… DE ha évtizedeket töltöttél ott, akkor tudhatod, milyen is valójában az orosz társadalom és gondolkodásmód. Ezen pedig a putyini hatalom dehogyis akar változtatni! Ezen az úton egyszer, jó száz évvel ezelőtt, már végigment Oroszország: akkor is nyersanyagokért vásárolt ipart, jórészben külföldi, pl. német szakemberekkel, vállalkozókkal. De mint most, akkor is mindez mit sem változtatott magán a társadalmon és akkor is a létező rendszer (a cárizmus) fenntartását/finanszírozását szolgálta. Fel kell hívnom arra a figyelmedet, hogy ha ellentmondás van technológia és mentalitás, és/vagy társadalmi berendezkedés és mentalitás között, akkor a mentalitás lesz a győztes.

Ez a helyzet Oroszországban – és ezért volt lehetséges az, hogy bár az oroszok elvileg megnyerték a II. világháborút, a békét mégis mindig a németek nyerik.:-)

Ez egy nicknév 2013.02.07. 21:53:58

@Fuorcontrasti: Oroszország egyik legjelentősebb gazdasági partnere Németország. Nyilván a ők is "putyinizálódnak". Bőven elég lett volna annyit írnod, hogy utálod Orbánt (amivel nincs is semmi gond) és ennélfogva minden szar amit ők csinálnak.

burqus · http://wangfolyo.blogspot.com 2013.02.07. 21:55:25

csak egy apró megjegyzés a 2. lábjegyzethez: az Arbat neve nem a német Arbeitből jön, hanem keleti jövevényszó, az orosz etimológusok szerint vagy az arab arbāḍ, külváros, vagy a tatár arba, szekér szóból

Ez egy nicknév 2013.02.07. 22:01:35

@Fuorcontrasti: Egyébként pedig ki nem szarja le, hogy Oroszországban jelenleg miért pörög a gazdaság? Jelenleg megy nekik, emiatt érdemes jó viszonyt fenntartani velük.

Fuorcontrasti 2013.02.07. 22:03:40

@grani:

Az Arbatról: Moszka tartósan sosem állt tartár uralom alatt. Egyszer foglalták el, de akkor, 1237-ben fel is égették. Nyilvánvaló, hogy ők nem adhatták az Arbat nevét… Az pedig még kevésbé hihető, hogy az orosz fejedelmek a halálos ellenségüknek engedték volna át az utcanév-adást.:-)
A rabat egyébként nem is tatár, hanem arab név – gondolj csak Marokkó fővárosára! Márpedig sem Észak-Afrikában tatárok, sem Moszkvában arabok nemigen éltek ahhoz kellő számban, hogy névadók lehessenek.:-)
Viszont: már a XIV. században is éltek német iparosok és kereskedők a cári udvarban, többek között épp a cár meghívására. Es tut mir leid… A blog ezek szerint mégis ér valamit!

[megmondoember] 2013.02.07. 22:06:36

@Zuckerbrot: "- Elvenni azt lehet ami a tied volt, ez nem volt a tied. Ha a tied lett volna, az állam most tartozna neked vele azaz államadósság lenne."
Te nagyon hülye. Az a pénz bizony a "tiéd" (a befizetőké) volt. Nem vehetted ki, nem költhetted el (csak szigorúan meghatározott feltételek között), de attól még a tiéd volt, a nyugdíjpénztár pedig a te megbízásodból kezelte, kamatoztatta. Egészen addig, amíg Orbán be nem államosította.

"De az államadósság mind2 OK alatt csökkent."
A makacs tények sajnos tökéletesen cáfolják ezt az üres propagandaszöveget. Az EuroStat számai szerint egyértelműen nőtt az államadósság pl. még 2012 második és harmadik negyedéve között is, több mint 30.000 milliárd forinttal.

grani 2013.02.07. 22:08:17

@Fuorcontrasti: Az olajár a válság előtt se volt se magasabb, se alacsonyabb. Az export se nőtt, vagyis a bevételek sem. Viszont az öt év alatt, amióta itt vagyok, látványosan fejlődik Oroszország. Persze, ha te jobban tudod Budapestről...
A munkakultura színvonal? Mit értesz ez alatt? Az oroszok sokat dolgoznak. És sokkal kevesebbet ísznak. Megkockáztatom, hogy fele annyit se, mint a magyarok. Az orosz mérnökök közzűl sokan megjárták nyugatot, több évet dolgozva ott. Nagyon sokan visszajöttek és nem felejtették el, amit ott megtanultak. A fiatal mérnökök majd mind beszélnek angolul, sokan tanulnak pár fél évet külföldön. Az idetelepedő gyárak meg hozzák a munkakultúrát. Sokkal többre tartok egy orosz munkatársat, mint egy magyart. Az orosz nem okoskodik, nem sorolja fel mind a kétezer okot, ami miatt nem lehet a munkát elvégezni. Egyszerűen megcsinálja.
Azt meg kűlön díjazom, hogy te akarod nekem megmondani, mi van itt. Én voltam ott is. Dolgoztam a GE-nek, a GM-nek USA-tól egészen Hong Kongik. Nekem van összehasonlítási alapom és azt mondom, nem értesz semmit.
Putyin azt csinálja, amit kell. Ez meg látszik az ország állapotán és azon, ahog fejlődik. Ha majd utjában lessz a fejlődésnek, az oroszok szépen nyugdíjazzák. Egy biztos, az oroszoknál a jelszó: soha többé liberalizmust, soha többé demokráciát. Soha nem felejtik el a kilencvenes évek nyomorát és káoszát. És azt sem, hogy ez jutatta csődbe az országukat. Azt az országot, amely a világ legnagyobb nyersanyagkészletével rendelkezik...
Mesélni lehet, de gyerek ki Oroszországba és nézz kürűl. És ha még azt is láttad volna, mi volt itt azelőtt...

Fuorcontrasti 2013.02.07. 22:08:24

@burqus:

"orosz etimológusok szerint" - Ahogy ezt már grainak is megírtam, az arab eredet valószerűtlen (nem élvén ott arabok) - viszont a nem német eredet vélelme azokból az időkből származik, amikor Németország és bármi, ami német nem volt épp "comme il faut" a Szovjetunióban. Sztálin ennél fontosabb dolgokban is eltérítette az orosz-szovjet tudományt a valóságtól - gondolj csak Micsurinra!:-)

sánta vas 2013.02.07. 22:10:30

@pocakos focista: Én nem tartom őket annak, de a magyar ballib értelmiség még mindig ebben a pózban tetszeleg. Csak már egyre kevesebben hisznek nekik...

Ez egy nicknév 2013.02.07. 22:11:22

@Fuorcontrasti: A tatárok miatt sok türk és arab eredetű szó került át az orosz nyelvbe.

grani 2013.02.07. 22:15:53

@Fuorcontrasti: Na, olvass utánna Moszkva történetének. Moszkva csak nyolc, azaz nyolcszáz éves. Utoljára a tatárok 1571-ben égették fel. De teljesen.
Ja, a moszkvai hercegek a tatár kánok kegyelméből uralkodtak és ők hajtották be az adót a tatárok részére. Addig Moszkva és a moszkvai hercegek teljsen jelentéktelenek voltak.
Szóval olvasni, tanulni és utánna blogolni...

burqus · http://wangfolyo.blogspot.com 2013.02.07. 22:18:25

@Fuorcontrasti: nem, nem, nem szovjet etimológusokra gondolok, hanem a cári időkben született orosz-német Max Fasmer orosz etimológiai szótárára, ami a nyelvészetben nemzetközi tekintély. Most nincs nálam, de nézd meg pl. hogy <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Arbat_Street">az angol Wikipedia</a> mivel magyarázza az Arbat eredetét. És nem tatár vagy más keleti megszállók, hanem kereskedők miatt nevezték így: hát ahogy a sztálini időkben lebontott Kitajgorodot is, amely, mint neve mutatja, a keleti kereskedők külvárosa volt.

De ha mutatsz valamilyen hiteles nyelvészeti forrást az Arbat-Arbeitra, azt is készséggel elfogadom, nem hitkérdés ez.

És persze abszolút semmi köze a blog színvonalához, hát az egész poszt nem erről szól, csak illusztráció hozzá, és ha véletlenül nem stimmel, akkor sem cáfolja meg a német munkakultúra oroszországi hatását, amelyik tény és való.

sánta vas 2013.02.07. 22:19:50

@Fuorcontrasti: Strasbourg szerint nem sértett magántulajdont a magán-nyugdíjpénztári vagyon államosítása, azaz nem történt jogfosztás.
Egyébként meg ha olyan fasza az az IMF hitel akkor miért nem mindenki azt veszi igénybe? Miért bajlódnak az országok államkötvények kibocsátásával?

grani 2013.02.07. 22:20:00

@Fuorcontrasti: Arabok éltek itt szép számmal. Mégpedig azért, mert erre ment a déli kereskedelmi utvonal a kaszpiról a volgán. A Moszkva folyó, ami itt folyik az ablakom alatt a Volga mellékfolyója.
De nem az arabok miatt, hanem mert a muszlimok közzűl sokan beszéltek arabul, merthogy a Korán nyelve az arab.
Ha érdekel, a Moszkva elnevezés meg nagy valószínüséggel finn-ugor eredetű... Mint sok helységnév moszkva körűl. Merthogy ez nem annyira szláv, mint inkább ugor terület volt.

grani 2013.02.07. 22:22:20

@burqus: Kitajgorod elég szépen átvészelte a sztálini időket. Szépen felújították. Most olyan múlatós része Moszkvának a régi épűleteivel.

Fuorcontrasti 2013.02.07. 22:26:34

@grani:

Többet tudok az orosz állapotokról, mintsem gondolod. Hosszú évek óta fogllakozom ui. közép- és keleteurópai országokkal, társadalmakkal.

Ami a világpiaci olajárak és az orosz fellendülés szoros kapcsolatát illeti, az alkábbi grafikon önmagáért beszél:

translate.google.hu/translate?hl=hu&langpair=en%7Chu&u=http://www.wtrg.com/prices.htm&ei=FhoUUZqXKtH5sgbj8oDYCA

A jelcini idők nyomora és káosza idején 20-30 dolláros olajárak voltak, és akkor jöttek a "putyini sikerek", amikor az ár a 2000-es évek közepétől 60 dollár fölé emelkedett.

Munkakultúra: látom, nem vagy tisztában e kifejezés jelentlésével. Az ui. nem azt jelenti, hogy időtartamban mennyit dolgoznak és abból mennyit józanul...:-)

Muzsikok közt 2013.02.07. 22:26:41

@[megmondoember]: GDP arányosan van értelme nézni.

A manyup megtakarítás nem magántulajdon, mert nem rendelkezhettél vele. Ha szerinted magántulajdon akkor pereld vissza Strassbourgban.

Fuorcontrasti 2013.02.07. 22:30:36

@sánta vas: @grani:

1.) Az, hogy nem történt jogsértés, nem azt jelenti, hogy azzal a 3000 milliárddal ne javított volna egyenleget Orbán.

2.) Azoknak az államoknak éri meg államkötvényt kibocsánati, amelyek azt 1-2-3%-os kamatra tehetik meg. Jellemzően ezek az országok nem is küzdenek pénzügyi instabilitással - így miért is kellene nekik az IMF "védőháló", hiszen maguktól is jó a hírnevük a piacokon.

sánta vas 2013.02.07. 22:35:14

@Fuorcontrasti: Az USA államkötvényeinek fele Kína kezében van.Na bumm. Mégse fújt senki riadót az államokban..
Paksban pedig nem kapnak tulajdonrészt, ez csak felvetődött, mint lehetőség, és a sajtó rögtön felkapta. Mellesleg, ha ők építették korábban, nem az a legkézenfekvőbb ha rájuk bízzák a bővítést?
A gázbeszerzés kapcsán pedig milyen alternatíva van az orosz szállításokkal szemben? A rendkívül kérséges működésű Nabucco projekt? Azt pedig különösen előnyösnek tartom, hogy nálunk lesz az elosztóközpont, így nem kell nagyon tartanunk az ukrán kekeckedésektől.

grani 2013.02.07. 22:39:58

@Fuorcontrasti: Hát én lassan már harmincöt éve dolgozom mérnökként és vezetőként az iparban. Van három dilomám is ehez. Azt hiszem, hogy talán van valami elképzelésem arról, mit is jelent a munkakúltura. Nem vagyok biztos abban, hogy pont azt, amit nálad. Ezért kérdeztem meg. Választ nem kaptam.
Mikor voltál utoljára oroszországban? Lehet, hogy foglakozol a társadalmakkal, de gondolom olyan szobatudós szinten.
Az olajár. Putyin hatalomra jutása után emelkdetett, tény. De a dollár is inflálódott szépen. Amikor az USÁ-ban dolgoztam, pont 98-ban, mikor bedőltek az oroszok, akkoriban 1 forint 3OO dollár volt. Mennyit is ér most a dollár? Mennyit is ért mondjuk a kétezres évek elején? Az a hatvan-száz dollár most ért talán 3O-4O kilencvenes évek eleji dollárt.
A fellendűlést az hozta, hogy Putyin letörte az oligarchák szarvát és az olajpénzek nem nyugatra mentek, hanem az államkasszába. Nyafizik is a sok nyugati ingyenélő.

Vitéz László 2013.02.07. 22:41:22

a feudális világ komcsi/náci diktátorai "összetartanak"

Vitéz László 2013.02.07. 22:42:39

a mafiavezérek/kersztapák néha megbeszélik a hejzetet...

na nem egy szinten vannak...
max testileg és erkölcsileg...

Vitéz László 2013.02.07. 22:43:21

a mafiavezérek/kersztapák néha megbeszélik a hejzetet...

na nem egy szinten vannak...
max testileg és erkölcsileg...

Muzsikok közt 2013.02.07. 22:44:55

@grani: Jól van azért az orosz munkakultúra meg kultúra meg satöbbi az humbug.

Óriási ország, mint Kína, vannak gócok, óriás cégek csúcstechnológiával a lakosság nagy része meg alig él. 200 éve a legtorzabb szétnyílt társadalom amit az is bizonyít hogy a kivádorlás és a népesség természetes fogyása is borzasztó. Ettől még te az irodában a mérnökökel elvagy de általánosan ne mondjunk olyanokat hogy Oroszország de fejlett. Azt bármelyik Svájci síparadicsomban mindenki megtapasztalhatja hogy milyenek az oroszok.

Muzsikok közt 2013.02.07. 22:49:08

@grani: A bojárok fényüzésben 200 éve is lenyomták a nyugatiakat, a muzsikok talpát meg vesszővel ütötték még 50 éve is, ha rosszalkodtak.

És ez meg is látszik rajtuk. Nagy sláger az orosz közlekedési 'kultúra', mindent elmond róluk.

Fuorcontrasti 2013.02.07. 22:51:32

@grani:

A forinthoz viszonyítani az olajár-dollár arányát nem mérvadó. (Egyébként az igazi, szoros összefüggés az olajár és a dollárkamat között van - ezek épp fordítottan mozognak).

Munkakultúra: ez nem választható el a társadalmi stratégiák fogalmától, ugyanis hozzátartozik minden, amely a munka végeredményének minőségét meghatározza. A tervezés-szervezés általános szintje egy adott társadalomban éppúgy, mint az innovativitási készség/index, vagy akár a tudás és a szorgalom/kitartás általános társadalmi pozícionálása is az adott közegben. De olyan nehezen mérhető jelenségek is meghatározzák a munkakultúrát, mint egy társadalom "iparosodotsági hagyománya", sőt az adott társadalom polgárosodottsága is. Része továbbá a munkakultúrának az is, hogy egy adott társadalom mennyire meritokrata.

...Remélem, eléggé "szobatudós-stílusban" válaszoltam:-)

A "nyugati ingyenélőkről" pedig annyit, hogy egy átlagos nyugati polgár négy-nyolcszor annyi értéket állít elő időegység alatt, mint egy orosz... Aligha lehet ingyenélőnek nevezni egy ennyivel hatékonyabb, termelékenyebb társadalom tagjait!

grani 2013.02.07. 22:55:31

@Zuckerbrot: És ezzel mit akarsz bízonyitani? Mármint a svájcban sielő oroszokról? Hogy megengedhetik maguknak, a magyarok meg nem? Hogy több orosz turista látogatja a turistaparadicsomokat, mint nyugateurópai? Hogy oroszországban van egy erős középosztály? Hogy furán viselkdenek? Mindenesetre nem annyira, mint az angolok. Ha még emlékszel rá, amint hordákban jártak budapestre az olcsó pia meg az olcsó kurvák miatt. Hát jhozzájuk képest az oroszok kultúremberek. Vagy mondjuk több orosszal találkozol a Louvr-ban, mint magyarral.
Oroszország nem fejlett, főként nem svájci szinten. De fejlődik és nem visszafejlődik. Oroszországnak van potenciálja. Nyugat-európának meg nincs.
Itt van jövő, ott meg már nincs. És hogy van olló? Jártam én gettóban az USÁ-ban. Láttam én olyan nyomort angliában és párizs mellett, hogy a szabolcsi cigánytelep luxuslakónegyed.

sánta vas 2013.02.07. 22:57:20

@Fuorcontrasti:
1.Csakhogy te "ellopott" magánnyugdíj pénzekről beszéltél.

2. Az alacsonyabb kamatnak pedig megvan az ára. Megkötik az ország vezetésének a kezét. Nem lehetne államosítani, és csökkenteni a lakosság terheit. Biztos vagyok benne, hogy emiatt többnyire olyan országok se választják az IMF-et, akik egyébként csak 3% fölött tudják finanszírozni a hiányt.

grani 2013.02.07. 22:58:46

@Zuckerbrot: Az oroszok, mikor MO-ra érnek autóval, azt mondják: otthon vagyunk :) A magyar vezetési kultura semmiben nem különbözik az orosztól. Csak annyiban, hogy az orosz autókon szinte kötelező a videorögzítő és ezért van tele a youtube a filmjeikkel.
Ha vad dolgokat akarsz látni, utazz nápolyba vagy portugáliába :D Na, ott még én is féltem..

Muzsikok közt 2013.02.07. 23:04:00

@grani: A magyar vezetési kultura semmiben nem különbözik az orosztól.

- Vannak hasonlóságok. Csak más az intenzitás. Ha az orosz 100 akkor a magyar 20, és javul. A 90es években volt mondjuk 40.

Muzsikok közt 2013.02.07. 23:13:28

@grani: Hogy oroszországban van egy erős középosztály?

Pont ez nincs(és sosem volt erős). A lakosság számához viszonyítva nagyon vékonyka réteg, még a magyarnál is vékonyabb. Csak éppen majd 200 milliós az ország.

Nem mondom hogy a nyugatiak kultúremberek, csakhogy tőlük hozzánk a középosztály legalja és a prolik jönnek. A Louvre-ot elhiszem, a francia - orosz kultúrfriendship nagyon régi gyökerü.

Oroszország nem fejlett, főként nem svájci szinten. De fejlődik és nem visszafejlődik. Oroszországnak van potenciálja. Nyugat-európának meg nincs.

- Itt nyagyrészt egyetértek bár még vészesebben fogynak mint a nyugatiak. Csakhogy az orosz és kínai konjunktúra a nyugati fogyasztásra van utalva.

- Nekem is egy haverom hajómérnök valahol Kínában, és örül hogy keres 7-8000 eurót. De ez csak itthon nagy szám, NyeU-ban nem az. Nekik sokkal többet kell(ene) fizetni hogy elutazzanak családostul a szutyokba.

grani 2013.02.07. 23:13:55

@Fuorcontrasti: Hát igen. Nem tudnak se tervezni se szervezni. Csak mostanában az ürbe csak orosz járművel lehet eljutni. Aha. És tizedannyi pénzből, mint az USA csinálja, csinálta. Ühüm. A vonat, amellyel Pétervárra utazom, 3 óra 45 perc alatt teszi meg a hétszáz kilómétert és még soha nem késett. Igaz, hogy most német vonatok járnak, de amikor idejöttem, még nem voltak. Az orosz gyártású vonat, orosz mozdonnyal, orosz síneken 4 óra alatt tette meg. Na ja, nem tudnak az oroszok semmi. Mikor hazamegyek, Budapestről Nyíregyházára az IC is négy órát megy. Aha, van ott kúltura.
Szervezni azt tudnak az oroszok, tuti. És most hogy van miért dolgozniuk, dolgoznak is. A te információid, mint minden szobatudósnak, elavult. Te azt kutatod, ami volt én meg benne vagyok a jelenben.
Ha taxit hívok, akkor látom az iphonon, hol van a legközelebbi, látom, hogy vette a foglalást és hogy merre tart.
Ha jegyet akarok venni, interneten veszem, elektronikusan regisztrálok, elküldi a mobilomra és csak bemutatom a kalauznak. Nem tudnak az oroszok semmit.
Ha fizetni akarok valamelyik szolgáltatónak, vagy adót akarok befizetni, bírságot vagy bármit, csak odamegyeg egy utcai automatához és már el is van intézve. Ugyanezt interneten, mobilon is.
Ja, kell valamilyen papír? Csak beírok a hivatalnak, kitöltöm az űrlapot. Ha kell kiküldik postán. Ha valamiért személyesen kell bemenni, akkor kapok időpontot és bebagyogok.
Aha. Szóval nem tudnak az oroszok semmit... Ha nem tudnám mi van otthon, vagy nem járnék havonta Párizsba, Londonba, Frankfurtba még el is hinném, amit mondasz. Csakhogy járok és látom, mi megy ott is, itt is.
A buta, otromba orosz medvét el kellene felejteni. Pofára esik az, aki szterotípiákat használ. Nem azt kell nézni, hol vannak most az oroszok nyugathoz képest, hanem azt, hol voltak tíz évvel ezelőtt és hol vannak most.
Ha pedig ezt MO esetében is megnézed, akkor van valami rálátásod ki merre tart. Talán elhiszed, hogy MO nem a jó irányba tartott.

grani 2013.02.07. 23:15:02

@Zuckerbrot: Hát én itt is ott is vezetek. Az orosz 1OO a magyar 9O. Személyes tapasztalat.

grani 2013.02.07. 23:19:02

@Zuckerbrot: Mondodd te, hogy nincs. Én meg azt mondom, hogy van.
Szutyok? Hát szeretnél te olyan körűlmények között lakni, mint én itt :) Semmiben nem különbözik Londontól vagy New Yorktól. Le vagy maradva.
Fizetés? Itt 13 % az SZJA. És nyomulnak ide a nyugati szakik.
Ja, dolgoztam Kínában is 2OO4-ben. Na, szerettnél te olyan körülmények között lakni, mint én Kínában. A tetőn lévő medence mindent megért...
Szutyok és nyomor MO-n van. Jobb volna, ha csendben lennétek és elkezdenétek dolgozni.

grani 2013.02.07. 23:22:41

@Zuckerbrot: 15O milliónál is kevesebb. Ha vitatkozol, akkor legalább a tényekkel légy tisztában. Kétszer annyian sincsenek, mint a németek. A terület meg sokszorosa a németekének.

Muzsikok közt 2013.02.07. 23:27:36

@grani: OK, de Moszkváról/Pétervárról beszélsz, ne keverd Oroszországgal. Ha az ember Pekingbe megy(a kiállítási standbérlet drágább mint Londonban), azt hiszi hogy van kínai középosztály pedig nincs. A vidéki kínaiak százmilliói 2 dollár/napért túrják a földet. Én mediánt nézek.

grani 2013.02.07. 23:32:55

Az orosz áltagfizetés 2O12-ben.

www.mojazarplata.ru/main/srednemesjachnaja-nominalnaja-nachislennaja-zarabotnaja-plata/2012

Héttel kell beszorozni.
Ja, és nem kell elindítani azt a demagógszöveget, hogy sok a milliárdos. A milliárdosok nem fizetést kapnak.
Nálam egy kezdő közgazda, 24 éves, nincs gyakorlata, beszél valamit angolul, 45 ezer rubellel kezd.
Egy kezdő mérnök az üzemben, nulla gyakorlattal, Moszkváttól kétszáz kilométere Kalugában, 31 ezer alappal indul. A munkás ugyanott 18-25 között szakmától függően.
Ezek az adatok nem mese, ez tény.
Az igaz, hogy a tanárokat itt sem kényeztetik el. De a tanár fizetése Moszkvában és a tajgai kis faluban ugyanannyi. A rendőré, tűzoltóé is. És ami kevés Moszkvában, az a tajgában szinte egy vagyon.
De nem ez a lényeg. Hanem az, hogy minden évben vastagabb a boriték. Nálatok mi a helyzet? Elvégre ti vagytok a nyugati rendszer minta országa. Vagy csak voltatok? Ja, nem jött be...

grani 2013.02.07. 23:37:26

@Zuckerbrot: Nem keverem. A szibériai városokban még jobban keresnek :) Szegénység a lerobbant iparvidékeken van. Megváltozott az ipar szerkezete, bezártak a nagy szovjet gyárak. Egész városok maradtak munka nélkül. Az oroszok nagyon mobilak, de az öregek már ott maradnak meghalni. Vannak még régiók, ahol történelmileg mindig szegénység volt. Kb. mindt kelet magyarország és a déli megyék. Persze, egy tamanyi, vagy kubányi kozák birtokát és jövedelmét megirigyli még akár egy amcsi nagygazda is... A medián meg nem sokat mond.
Moszkvában a lakásért 7O ezer rubelt fizetek. Ugyanezért délen, Taganrogban meg 2o-at. A medián nem sokat mond.

Muzsikok közt 2013.02.07. 23:42:22

@grani: Én meg ezt találtam

Ami a lakosság további részét illeti, évente több mint 1 millió dollárt nagyjából 160.000 ember keres, 100 ezer dollárnál többől pedig 440.000 család gazdálkodhat. Ám az orosz átlagfizetés (2010 eleji adat) alig 6.593 rubelt tesz ki havonta (kb. 44.000 forint), sőt, 43 millió orosz lakos még ennél kevesebbet keres. A minimális nyugdíj Oroszországban 3.300 rubel (22.000 forint),

kitekinto.hu/eia/2011/01/25/milyen_problemakkal_kuzd_a_vilag_legnagyobb_orszaga&lap=2

grani 2013.02.07. 23:50:45

@Zuckerbrot: Hát ha ilyenekből szerzed az információidat, nem is csodálkozom azon, amit mondasz.
A minimálbér régiónként változik, most 52O5 rubel az országos. Moszkvában 1O4OO.
A minimális nyugdíj kereken 5OOO országosan. Moszkvában 12OOO rubel.
Ezek hivatalos adatok.

grani 2013.02.07. 23:55:04

@grani: Ja, az országos azt jelenti, hogy ettől kevesebb sehol nem lehet. A gazdag köztársaságokban még Moszkvától is magasabbak.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.07. 23:58:34

Amíg az oroszok voltak Magyarországon, a magyar néptörzs példátlan gazdagodást élvezhetett.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2011/01/szamok-nyelven.html

Talán méltányolni kellene ezt és nem az amerikaiak hátsó felét nyalnunk.

Muzsikok közt 2013.02.07. 23:59:11

@grani: Milyen nyelven dolgozol? És a nyugatabbiak?

grani 2013.02.08. 00:07:35

@Zuckerbrot: Orosz nyelven itt. Amúgy angolul. Milyen nyugatabbiak?

grani 2013.02.08. 00:11:54

@grani: Ja a külföldi szakik? Elég sokan beszélnek oroszul. Aztán meg az oroszok is sokan angolul. Jól el vannak. Van holland művezető is, aki csak angolul tudott. Egy év után már egészen jól megy neki az orosz, káromkodni meg perfektűl tud oroszul :D
Sok volt orosz és szovjet is visszajön. Az egyik projektmenedzserem kanadai, de eredetileg moszkvai orosz. Van olyan orosz is, aki Angliából jött vissza és nagyon sokan németországból és izraelből. Soknak megmaradt az orosz útlevele is. Az elvándorlás már nem jellemző, sőt inkabb a visszavándorlás. Igaz, öt éve én még az egyik első fecske voltam, most viszont csőstől jönnek. Ha jól tudom, MO-n csak most kezdődött az elvándorlás... Le vagytok maradva :)

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:12:01

@grani: A nyugatról oroszországba igazolt melósok.

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:14:21

@grani: 2006tól vett komolyabb ütemet, de anglia/németország a célország, gondolom a nyelv miatt. Én Szlovákiából írok, mondjuk látom Magyarországot az ablakból, de akkor is.

grani 2013.02.08. 00:15:23

@Zuckerbrot: Melós nem sok jön. Abból van itt is és egészen jók.
A kisegítő munkákra meg ott van közép ázsia. Üzbégek, tadzsikok, kirgizek. Kazahok nem jönnek, mert ők nem élnek rosszabbúl, mint az oroszok.
Az ukránok már nem állnak be taxisnak, a beloruszok meg soha nem jöttek alantas munkára.

grani 2013.02.08. 00:20:17

@Zuckerbrot: Pozsonyban dolgoztam, mielőtt Oroszországba küldtek :) A cégnél Szlovákiában a vezetőség, felső szint németek meg lengyelek voltak. Alattuk voltam én meg egy orosz. Alattunk meg a rengeteg szlovák :D
A Mihálská utcában laktam, közvetlenűl a volt országháza mellett.

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:21:00

@grani: De nem vészes egyébként a magyar elvándorlás, a régióhoz képest. Van bevándorlás is, ami kb. kompenzál. A többi K-eui mobilisabb a magyaroknál, ami nem jó vagy rossz csak tény.

A magyar ha megy is dolgozni külföldre, többnyire ideiglenesen megy vagy ingázik ha tud.

grani 2013.02.08. 00:22:14

@grani: A szlovák korona annyi volt akkor, mint a rubel. Elképzelheted, mit éreztem, mikor egy korsó sörért 17O rubelt kértek Moszkvában :D 17O korona!!!! Na most 7O ért is kapok már.

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:23:14

@grani: Pozsony felpörgött az utóbbi években. Én nem szeretem de már EU átlag fölött van a pozsonyi régió. Azt kb. Szlovákiáról ennyit érdemes tudni.

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:25:10

@grani: Szlovák korona már nincs, de a sör itt mindig olcsó volt és lesz is, ez itt (és Csehországban) politikai kérdés. 1 euró körül van átlagos kocsmákban, szóval pont mint 5 éve.

grani 2013.02.08. 00:25:33

@Zuckerbrot: Mostanában, mikor Londonba megyek, sok magyart látok. Pincérek meg szállodai alkalmazottak. Németországban is ez a helyzet. Régen oroszok meg lengyelek trógerkodtak, most meg a magyarok.

grani 2013.02.08. 00:28:05

@Zuckerbrot: Pont akkor mentem el, amikor váltottak euróra. Amúgy eredetileg én is Felvidéki vagyok.

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:29:25

@grani: Azért lengyelből még mindig több van mint az öszes többiből együtt, de ez normális is. NBr még bevándorlással együtt is 900 fővel fogy naponta, és főleg angolok mennek el.

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:30:36

@grani: Mi az hogy eredetileg? Elgagyogsz szlovákul? Mert akkor könnyebb dolgod volt az orosszal gondolom....

grani 2013.02.08. 00:35:53

@Zuckerbrot: Ruszinból vagyok perfekt :) Oroszországban végeztem az egyetemet, oroszul. Tudok még ukránul és eléggé jól lengyelül. A szlovákot meg kikeverem ezekből :D

Muzsikok közt 2013.02.08. 00:41:30

@grani: Nyehehe. Na jó elteszem magam holnapra. Köszi az újdonságokat, dobrú noc!

WLaci 2013.02.08. 04:08:50

EU GDP (2012) $ 15,700,000,000,000
Oroszország GDP (2012) $ 2,509,000,000,000

felcsutisuttyo 2013.02.08. 04:54:04

Az IMF ellenőrizné, hogy hogyan használjuk fel azt a pénzt amit adnak. Putyin ha adna ( DE NEM AD..ÉS OKOS) leszarná, hogy mire használnánk , felcsuti Akadémiára, vagy Alcsútdobozi útépításre, vagy Orbán vagy Mászáros farmra, , vagy osztogatásra az oligarháknak, seggnyalóknak...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.08. 07:31:43

Sajnos nem igaz!

A gazdasági teljesítményünk, gyakorlatilag csak az orosz nyersanyagoktól és energia hordozóktól függ!

Még mindig ki vagyunk nekik szolgáltatva! A felsőoktatásunk pedig olyan gyér, hogy nem tudnának még egy folyami árapály erőművet sem összedobni a Dunára...

Minden szempontból kivagyunk mindenkinek szolgáltatva...

Frick László Emlékzenekar 2013.02.08. 08:02:50

@Zuckerbrot: Azt látná, amikor egy bolgár meg egy lengyel beszélgetnek, a lengyel lengyelül és a bolgár bolgárul szól és jobban értik egymást, mint az LMP két fele. Jahhogy maga Zuckerbrot, ez különben jellegzetes magyarétel, schwoob ilyesmire a zuckerlit nem pocsékolja, szóval az is kasa, amikor egy dán meg egy délnyugatangol kamionos beszélget a hollanddal, kb dutch-ül.

Frick László Emlékzenekar 2013.02.08. 08:07:26

Én sose értettem ezeket az analógiagyártogató demagógokat, hogyhogy nem félnek attól, hátha valaki tudja is, hogy mi folyik a mai oroszországban és hogy állnak. Mi is a baj a mai Oroszországgal, talán az, hogy a családok több mint egyharmada középosztálybeli , havi 2000 USD-be átszámított jövedelemmel? Oszt ezek a középosztálybeli, meg a közéjükemelkedéshez perspektivát látó felemelkedő rétegek összesen annyit látnak, hogy jaó élnek oszt mégjobb lesz?
vagy az a baj.. akkor hagy gyártsak má én is egy faszagányos demagóg analógiát ... hogy Putyin az ő komszomolec -üket dutyiba vágta, nem pedig a A Párt még ki is tanította, mint nálunk az MSZP azt az ő drága Ferikéjüket??

csakhalkanszólok 2013.02.08. 08:08:07

@WLaci: Jó dolog ilyen megfontolt, megalapozott véleményt hallani tőled.

Innen is látszik persze hogy igazam van, mert most sem lehet őszinte véleményem, mindig van egy ..., aki csak ezért képes lehülyézni.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.02.08. 08:12:34

Nem kell aggódni. Ha Orbán Viktor elvtárs azt fogja kitalálni, hogy holnaptól újra kommunisták leszünk, akkor a hívei azonnal felveszik a piros könyvet, az nem kétséges. Talán a munkásőrök voltak ilyen elvakult fundamentalisták meg fanatikus barmok, mint ennek a hívei. Jó kezekben az ország, éljen a Párt és a Kedves Vezető!

hazug fidesznyik (törölt) 2013.02.08. 08:14:27

A régi kommunisták által szervezett békamenetnek javasolom a bevált indulót: a Párttal, a néppel egy az utunk, a jelszavunk munka és béke....

mojszipupi 2013.02.08. 08:28:57

Россия – священная наша держава,
Россия – любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

Void Bunkoid 2013.02.08. 08:38:11

Elnézést, nem olvastam végig az összes kommentet, de szemet szúrt, hogy valaki azt vetette fel, hogy esetleg az oroszok majd energetikai monopóliumot szeretnének a kölcsönért cserébe, és az húdeszar meg függés.

Most ne haragudj, kedves energiafüggéstől rettegő, de úgy konkrétan kitől szeretnél gázt venni akkor? A BELGÁKTÓL?????

Tőlük max csokit meg sört tudsz, energiahordozót nem, mert ők maguk is az oroszoktól veszik azt...

Sajnos az energiafüggés meg fog maradni mindörökre - vagy legalábbis amíg a földgáz el nem fogy ott. Abból a tök egyszerű okból kifolyólag, hogy nekik van, nekünk meg nincs. És úgy környéken nem is nagyon van más, akinek lenne, és olcsóbban is tudná adni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.08. 09:42:48

Cölöpteknős nyíltan komenista! Hisz apukától is ezt tanulta és KISZ titkárként is ezt szítta magába...

lobster thermidor 2013.02.08. 09:54:44

De tényleg, kíváncsi lennék arra, hogy vajon mit szól ehhez a lánglelkű ifjú fideszes, Wittner Mariska néni.

Mert az az 500 000 magyar, -és ez a szám napról, napra nő-, akinek a döntő többsége az EU valamelyik országában dolgozik, már szavazott arról, hogy kinek az érdekövezetéhez kíván tartozni. Attól tartok, ha ezt az orosz - nem orosz kérdést feltennék egy népszavazáson, orbán csúnyát bukna.

Bár a nagyeszű fülkeforradalmárok, akik eddig az orosz tankok kivonulásához, és 56 - hoz pozicionálták magukat, bármikor szemen köpik saját magukat akár egy zacskó érett túrónyi baksisért is, és simán tapsikolnak orbánnak az oroszok behívásához.

Ami pedig az oroszokat illeti, jó lesz vigyázni velük!
Ők biztosan nem felejtik el ilyen hamar a II. világháborúban hazánk felszabadításáért elesett szovjet katonák magyarországi emlékműveinek napjainkban is folyó beszántását, az utca átnevezéseket, és az egyéb "hőstetteket". Nem mellékesen azt is megtanulhatta volna orbán a történelemből, hogy ahova az orosz medve beteszi a lábát, onnan sok évtizedig nem lehet kitessékelni!

lobster thermidor 2013.02.08. 09:58:24

@Frick László Emlékzenekar:

Kedves Laci!
Észre kellene vennie, hogy nem az oroszokkal van itt a baj, hanem orbánnal.

Frick László Emlékzenekar 2013.02.08. 11:28:09

@lobster thermidor: Már mért is lenne baj Orbánnal. Tán nem faszául van beleszorulva ebbe a csiki-csukiba is? -mert ha meg nem tárgyalna Putyinnal, az lenne a baj, hogy itt ásítozik mellettünk az az orosz piac, ahol 178 940 471 ember úgy eszi a hagymát, ahogy mi az almát sem, le a héját és nyersen harsogja el kenyér nélkül és kb egy hét alatt bezabálnák a teljes magyar hagymatermést.

Orbán tökmindegy mit csinál, az szartseér vagy kártékony, a legjobb még talán az lenne, ha Új Zélandon nyitna szőlőbányát Kövérrel meg a bandájával, persze Bójerzsót is velük tartana. Jaj, a Bójerzsót ne menjen, mert akkor mivel foglalkoznának a jóoldali újságírók kevésbé tehetségei témaínségükben, ha már a kurucinfostot is elírták előlük a frissebbek...

Orbánék eltakarodnának minden ,megint nagyon rendben lenne, jönnének Bajnaiék és rendbetennék az országot és persze felelős politikus rögtön Obama meg Merkel után rohanna blattolni Putyinnal. és akkor kb ugyenezek az észosztó pofák meg azt szednék szemen, hogybár Putyin ilyen-s ilyen, de mégis a magyar gazdaság egy ekkora, meg a gázszükségletek és a többi, a több... (sőt, most már újra se kell írni a cikkeket, hanem elő lehet kopipasztázni a 2007-2008-as üdvkormányzás szépnapjaiból.

Azonban az a cuki ebben a képletben, hogy nem két váltó van, hanem három és ha így csattog a cigánykártya, az is lehet, hogy a Jobbiknak is lesz egyharmada, meg a fidesznek is, és akkor milyen rádöbi-debi lesz, már előre röhögöm! Akkor majd mindenki megint a "Mérhattuk, hogy ígylegyent bömböli... " Kivéve Zseniális Ferencéket meg Bajnait, mert nekik ez még jobb verzió lenne annál is, minthogy 2014-ben nyerjenek, akkor, amikor még nem ér véget sem az EU sem a világválság... Ráadásul ez a [FÜTTY!] Orbán még az is lehet, hogy csinál valami jó kis ürügyet nekik, amin kapvakaphatnak a "választások" bojkottjához.

nem hiszik drágám, hogy lesz még lennebb, de lesz.

sánta vas 2013.02.08. 13:56:30

@Frick László Emlékzenekar: Pontosan így van. Orbán ugyanazért van a nyugatiak(és itthoni csatlósaik )bögyében, mint Orbán. Vagyis az energiaszektor államosítása miatt. A továbbiakban már nem tudják ugyanis az energiaszféra óriási hasznát kilapátolni a két országból. Ez fáj nekik,de nagyon, és ilyenkor szoktak ők demokrácia deficitet meg hasonló dolgokat emlegetni. (Érdekes valamiért Szaud-Arábia kapcsán nem teszik ugyanezt. Vajon Miért?)
Persze ha sikerülne Gordit benyomni a miniszerelnöki székbe, ő rendkívül européer, és progresszív módon aznnal prvatizálni kezdene, és emelné a lakosság rezsiköltségeit, mert hát tulajdonképpen a fogyasztók érdeke is hogy "nyugati barátainknak" meglegyen a rendes haszna. (Annyira kilóg a lóláb gyerekek.)
Egyébként meg hogy el volt ájulva minden ballib, amikor Vlagyimir Vlagyimirovics a Fletó villában töltötte az éjszakát, és Klára asszony, meg Katus anyus főztjét ette.
Milyen progresszív, és előremutató külpolitika is volt az kérem...

Fuorcontrasti 2013.02.08. 15:14:01

@sánta vas:

"Az energiaszektor óriási haszna": Amint az alábbi írásból és az abban szereplő táblázatokból is kiderül, az energiahordozók ára egyáltalán nem magas európai viszonylatban - így "kiugróan magas haszon" sem keletkezhetett abból:

www.portfolio.hu/vallalatok/energia/a_magyar_energiaarak_korantsem_magasak_europaban.177740.html

Továbbá: 2006-ban Putyin nem "aludt", csupán ebédelt Gyurcsányéknál...

A "lóláb", vagyis a hazugság tehát mindkét állításod esetében nálad lóg ki.

lobster thermidor 2013.02.08. 15:14:34

@Frick László Emlékzenekar:

Ha valaki részleges emlékezetkiesésben szenved, az roppant kellemetlen, de ha szándékosan feledkezik el tényekről, vagy ferdíti el azokat, akkor az bizony kifejezetten csúnya dolog. Te valószínűleg ugyan azon a tápon vagy, mint a min.elnök, mert ahogy elnézem hasonló amplitúdójú koordináta rendszerben hagy ki mindkettőtök memóriája.
Kérlek idézz nekünk az utóbbi 20 évből néhány oroszokkal kapcsolatos orbáni megnyilatkozást, hátha ily módon megvilágosulva meglátjuk benne az államférfiúi következetességet, és azt az acélos jellemet, mellyel a mostani moszkvai találkozón kiállt a korábban saját maga által vallott, és fennhangon deklarált elvek mellet.

lobster thermidor 2013.02.08. 15:22:12

@sánta vas:

Nyilván sokkal jobb orbánnak, ha az oroszok, és saját csatlósai lapátolják ki a pénzt az energiaszektorból, persze csak akkor, ha maradt benne még valami aprócska profit.

Ha meg nem maradt, hát most fogadok veled nagyobb összegbe, hogy a választások után egy évvel jön az áremelés, vagy a 30 %-os ÁFA.
Más alternatíva ugyanis nem létezik, még orbánnak is csak ezekből lehet választani.

sánta vas 2013.02.08. 16:30:14

@Fuorcontrasti: Hát ez jó! Nyilván az E-on azért vásárolta be ide magát néhány éve, mert ez pocsék üzlet, és csak emberberáti szeretetből akarnak segíteni rajtunk. Vagy említhetném a francia víz-közmű cégeket is, és még sok mást. Nyiván ez egy olyan szörnyen rossz biznisz, hogy ettől meg akartak kímélni bennünket.Ne nézzük már egymást hülyének!
Miért van az , hogy máshol nem engedtek ilyen arányú külföldi tulajdont az energiaszféra, és a közműszolgáltatás terén?

Fuorcontrasti 2013.02.08. 16:55:56

@sánta vas:

Tudod, a „pocsék/szörnyen rossz üzlet” és az „óriási haszon” között ott van még a tisztességes nyereség is – te meg úgy teszel, mintha ez nem létezne. A magyarországi energia- és közműcégek hasznát mindenkor erősen korlátozták a különböző neveken (Fidesz, MSZP) regnáló szocialista kormányok.:-)

E.On: ez a cég valójában két cég volt mindig is. Az egyik, amelyik a hálózaton keresztül szolgáltatja a gázt és a másik, amely a földalatti tározókat üzemeltette. Az első nyereséges volt (de egyáltalán nem „óriási haszonnal”), a másik pedig mindig is veszteséges. Ez utóbbit vásárolta meg most az állam – lelke rajta!:-)

Egyébként nem tudom, hogy mire gondolsz, amikor azt írod, hogy „máshol nem engednek ilyen arányú külföldi tulajdont”, ui. egyrészt multivilágban élünk, így nemigen lehet meghatározni egy-egy cég „nációját”, hiszen a cégek nem államok, hanem részvényesek tulajdonában vannak – azok meg lehetnek malájok, hottentották, güzmének és pirének… Ha veszel pl. E.On-részvényt, akkor te is „idegenszívű” leszel, aki Magyarország esküdt ellensége?:-)

Az alábbi linken látható kép pedig mutatja, hogy pl. az E.On hol mindenhol van „magyarországi pozícióban”: www.eon.com/content/eon-com/de/responsibility/Regional_Activities/_jcr_content/contentheader/image.img.278.187.png
[A nemzetközi konszernről itt (németül) találsz infót: http://de.wikipedia.org/wiki/E.ON#Internationale_Anlagen]

[…Végezetül javaslok valamit, off-poszt: a magyarságot ne a „multiktól”, meg az EU-tól féltsd, hanem a tudatlanságtól – attól, hogy megfelelő XXI. századi tudás, polgári tudatosság híján nem lesz versenyképes a kikerülhetetlen nemzetközi teljesítményversenyben! Egy olyan ország esetében nem működik a bezárkózó, protekcionista nacionalizmus, amely GDP-je 28%-át pl. német tulajdonú cégeknek köszönheti. El vagyunk veszve, ha meg akarjuk úszni a versenyt. Gondolj a finnekre: ők mit hogyan csinálnak – és igyekezz tanulni abból!]

politikus-omm 2013.02.08. 23:14:53

@Fuorcontrasti:
E.On: ez a cég valójában két cég volt mindig is. Az egyik, amelyik a hálózaton keresztül szolgáltatja a gázt és a másik, amely a földalatti tározókat üzemeltette. Az első nyereséges volt (de egyáltalán nem „óriási haszonnal”), a másik pedig mindig is veszteséges. Ez utóbbit vásárolta meg most az állam – lelke rajta!:-)

- Most hogy kiderült hogy a németek 2009ig 1200 millió eurót fizettek érte a MOLnak és most 800ért vesszük át ezt updatelheteted nyugodtan.

sánta vas 2013.02.09. 00:03:50

@Fuorcontrasti: Mennyi az csekélyke haszon, amennyivel szegényeknek be kell érniük? Azért ez érdekelne. Miért jó Magyarországnak, hogy külföldi cégeknek termel hasznot az energiaszektor? Ennek a stratégiai ágazatnak mindenütt állami irányítás alatt kellene lennie, vagy olyan cég kezében amelyben jelentős, többségi állami tulajdon van, mivel alapvető létszükségleti javakról van szó. Példának okáért biztos vagyok benne, hogy mondjuk a Francia energiaszektorban nincs olyan tulajdonhányada az E-onnak mint nálunk, hiába van rajta a cég érdekeltségi térképén.
A multinacionális cégek pedig a részvényeseiknek termelik a hasznot, és így kerül ki az országból. Miért jó ez nekünk?
Azt meg gondolom viccnek szántad, hogy az energia és közmű cégeket korlátozták a szocialisták, hiszen állandóan emelték az árakat ebben a szférában (közben pofátlanul baloldalinak hazudva magukat), és így nem csak ők jártak jól az adóbevételek növekedése révén, hanem az ezt a szegmenst birtokló multik is.
A Fidesz viszont most a tökükre lépett a nagyarányú rezsicsökkentéssel, és kénytelenek lesznek megszabadulni érdekeltségeiktől.
Az E-ontól pedig nem csak a tárolókapacitást fogják megszerezni, hanem a teljes gázüzletágat is, bár a tárolókapacitás birtoklása már önmagában is alapvető államérdek.

Frick László Emlékzenekar 2013.02.09. 03:48:54

@lobster thermidor: A politika a jelen történelmének az elhazudozása a valóságból.

A pillanat művészete.

A politika hasonlatos művészet a sakkhoz. Maga olyasmiket feltételez (még csak nem is különösebben tehetséges... mondjuk középszerű...) politikusról, mintha sakkozónak felróná a korábbi lépéseit... még az is tetszik, amikor az emberek elvárnák, hogy a politikus az elkövetkezendő nyolc lépését tárja föl.

Morált követel a közbirkaember a politikustól, ami különösen muchacháztatós a magyaroktól, akiknél a nagyáruházban rókaprémgalléros néni fogja, plimm, kiissza a joghurtcsi felét majd ügyikén visszateszi a polcra a tégelykét, míg a papa a permetezőgép tartálykupakját vágta zsebre az imén szerzett 10-es csillagvilláskulcs mellé. Sőt, hát a poolitikusok Nagy Lopásait abból fantáziálják az emberek, ahogyan ők lopnának, ha odakerülhetnének a mézesbödön közelébe...

A politika nem a következeteségról szól seggszájgéppel ma már nagyon csúnya munkákat lehet végezni, nemhiába tüntetett el az index jópár érdekes cikket a múltjából. A papírújságok azonban kutathatóak az OSZK-ban.

Talán ezért is feccölt annyi pénzt ideiglenesen a Wallis az indexbe.

Namost az magukal a baj, hogy a politikaikommunikációt képtelenek elkülöníteni a politika művelésétől. Ez olyan, mintha maga pl akkora birka lenne, mint az a picsa házasszony aki beveszi, hogy egy Perwoll-os flakon elfér a csípőnaci farzsebében, vagyhogy csakis férfiakat dönt ágyba a nátha és a hős háziasszony majd tudja a gyóccer nevét, amit bele kell nyomnia, bár az előbb kapott orgazmust azon, hogy a gyerekei rátaláltak a Kinder pingui szeletekre (német picsáknak készített reklámok még nemannyira elpicsásodott magyar háziaszonyok tudatába, ahogy plottyannak)

Tudom, hogy nem lesz ettől szomorú, mert magának annyi esze nincsen, hogy felfogja, de bizony a "Búzi Ágybavizelős Fletó" "Komcsi Órbán Cigány Kurvannya-kurvannyája" felkiáltások kb annyira teszik erkölcsössé az embert, mint okossá vagy politikához értővé.

Gyurcsány egyébként pompásan szórakozik az Ágybavizelő Ferencen és volt idő, amikor megrendelt ilyesmiket (2009. május-június) Ferenc olyan zseniális politikus, akit még néha közvetlen hívei se mindig értenek meg.

Talán az EU val tudnám szemléltetni, hogy a magához hasonló egységsugarú politikaikommunikáció benyalók is megértsék: A diplomácia (és külpolitika) nem foglalkozik belpolitikai kérdésekkel. tehát le lehet olvasni Barroso arcáról az undor és hányinger hullámait, viszont kezet fog Orbánnal és tárgyal vele, MERT EZT VA BARMOT VÁLASZTOTTÁK MEG DEMOKRATIKUSAN A MAGYAROK EZ VAN csakígy bárki is az egyik világhatalom vezetőjével, Putyinnal. Az egy speciális USA szokás, hogy az USA diplomácia státuszban futtat CIA embereket, akik az elmaradott, általában fejlődő, pl nyugat-ázsiai (tehát kárpát-medencei vagy balkáni) államban különböző karitatív szervezeteket, úgymint Újságírókat Nevelő és Átalakító Központ, Walt Disney Butik és hasonlóakat működtetnek és pl egyáltalán nem titkosan pénzelik az adott elmaradottország un Harmadik Erőit, pl olyan embereket, akiket otthon lecsuknának, mint ahogy a liberális piacgazdaságú USÁ-ban most töltené Gyurcsány a 14-ik évét a börtönbüntetéseiből és Gordonka a 20-asának a derekán ücsörögne. Viszont külországban azokat a pofákat, akiket otthon sajátpolgárként letartóztatnának, súlyos dollárezrekkel támogatják, néha pl egymással ellentétben álló Harmadik Erő-ket is, pl nácikat is, ha jól kavarják a szart az adott országban.

Ráadásul Putyin nem A Hatalom.. hanem egy Láthatatlan Hatalmi Szervezet Embere ... és ez a láthatatlan szervezet. És ez a Láthatatlan Légió bizony, ha valakikre megharagszik, nagyon csúnya munkát végez és nem olyan nyílt tiszta, átlátható és becsületes munkát, mint az amerikaiak, hanem nagyon csúnyákat, pl a baromarcú fekszik otthon, egyszercsak az országa erőszakszervezete lefogja, fölfejtik a padlót, amin fekszik és kiderül, hogy ott gyilkoságokhoz használt fegyverek vannak, meg a telefonlistáján az adott időpontokban a gyilkosságok helyszínéről hívások ... így dolgozik a Légió, ami Putyin mögött áll.

Valamint Magyaroszág csődben VAN. Nem lesz, nem volt, hanem van. Politikai kommunikációs érdek is azonban ezt a csődöt titokban tartani, mert most már nem úgy van, mint Kozirjev idejében 1997-ben Oroszországban, amikor ő a magához hasonló tudatlan lelkiegzaltáltságban ostobák szívevígasztalására, mint egy őszinte politikus, azt mondta ki, ami van.. akkor a brókerek még tévében nézték azt, hogy Kozirjev bejelenti, csőd szélén Oroszország... akkor még a televízió alkonyán legalább 15 perceb került Oroszország azonnali csődbefuttatása a tokiói meg new yorki tőzsdékből. Az internetes tőzsde idején, amely tőzsdevilág szabályait még a telefonálós korszakban alkották, kb 1-2 mp-be kerülne a titkos csődből a rendesbe tolni Magyarországot.

Ami még külön mókás a számomra, amikor azok a pofák ájtatosmanóskodnak sajtóértekezleteken, akik közvetllenül is felelősek ezért a csődért ... és pl az önkormányzato csődjéért, ami csődhullámnak, ez igaz, 2008-ban kellett volna bekövetkeznie és akkor a a Zigasságos Nép jól megbüntette volna Orbánékat 2010-ben. Néha látni ezeket a pofákat, amikor mvége a sajtóértekezletnek, nyálukszakadtta röhögőgörcsben tántorognak le szinte orrabukva, annyira jól szórakoznak, hogy már senki se emlékszik pl arra, hogy kik javítottak költségvetési mutatókat a devizahitelekkel mesterségesen javított fogyasztásiadatokkal is...

meg azok a pofák ugatnak, akik ellenezték a csőd miatti 2009-es előrehozott választásokat, na ezek olyan okosak, mint maga, kb.. azzal, hogy nehogy már a geci cigány nyerjen! Akkor MÉG azonban nem lett volna kétharmad! Ahhoz már kevés volt az idő, hogy az önkormányzatokat annak ellenére csődbe nyomják, hogy a pógármesterek kölcsönöket vétettek föl meg kötvényeket bocsátottak ki.
Úgyhogy elmondható: Pont a magához hasonló, kb az orrukig, a sakktáblán esetleg a következő lépésig "előrelátó" sötétagyú, csak kettőig elszmolni képes emberek miatt lett a kétharmad. Sólyom Lászlót basztatták akkor a magához hasonló sötételméjüek, az embert, aki szólt: legyenek előrehozott választások.

Most megint kb kettőig tud számolni, pedig itt a kommentoszlopban a maguk szövegeire rímelően A Harmadik Erő emberi is itt óbánykúnnyázznak ám. csak szövegszinten nem lehet elkülönböztetni őket a jóoldaliaktól. Itt tartunk: beh szép is, amikor Jóoldalnak meg Rosszoldalnak egy a hangja és egynemű kórusban! Egyszólamban! Nekem nagyon tetszik, hogy jóoldaliak és jobbikosok ugyanazokat a szólamokat nyomatják.
Már előre röhögök a magafajta barmok rinyálásán, amikor a valamikori választásokon majd a Jobbik egyedül a magukfajta egységsugaró kommunikáció-benyalós bambákat meglepve túl nagy arányú győzelmet arat. majd akkor kezdenek el maguk pampogni meg tátogni, mert ugye ez három.. és maguk kettőig tudnak leszámolni, egy Orbán, kettő Gordonka.

@sánta vas: ... olvassa el kérem a kommentem nagyonhosszú felsőrészét is... szóval lesz majd meglepi, amikor kiderül, hogy Gordonka nem is akar miniszterelnök lenni.. Már MOST sem akar, amikor ezeket a betűket gépbeverem... ugyanis Gordonkáék új koncepciója szerint semlegesnemű, szakértőői és tanárbácsi alakú "ismeretlen karakternélküli" ME kell. Gordonkáénak már nagyon jól ment a kormány-és demokratikus intézményrendszer fölötti ellenőrizhetetlen és még az MSZP-sektől is számonkérhetetlen kormányzás a MeH kamarilla szerű átszervezésében.A miniszterek csak PR tevékenységet végeztek, sőt, Gráfot Gyurcsány nagyon csúnyán az ország nagynyilvánossága előtt megszívatta párszor. (szöbetűs szó, de mást kellet volna írnom :D )

A LMP-vel történtek és Okoskatörpnek a Pártja szócsöve [index.hu] által közzétett baromságai bizonyítják azt, hogy Gordonka annyira jól, modern, előremutató módon politizál, hogy ezt még a saját oldalán se értik -vagy annyira kapzsiak az LMP-s politikusok? Hogy ennyire klasszikus megoldást választanak, holott kívülről is támogathatták volna Gordonkát, eljátszván azt, hogy ők se ide... se oda 8de Orbán ellen is tehát aki orbán ellen van, az Gordonkáékkal)
Ez pedig a lényeg: Gordonkáék EGY (1)( célért bele se fognak semmibe. Minden célkitűzésüknek legalább alternatívája van. De nem ritka az, hogy 3 vagy 4 variációra is kidolgoznak megoldást. tehát kettőnél több, azaz harmadik lehetőség az, hogy a Jobbik olyan arányú győzelmet arat, amiből már ők beszélnek föntrőllefelé Orbánékkal. Gordoinkáéknak ugyanis.. vagy a jóoldalnak, hogy fogalmazzak.. kétharmad kell. ha pedig nem jön össze elsőnekifutásra a kétharmad, márpedig nem, akkor Gordonkáéknak sokkal jobb C variációjuk is van erre, mégpedig az, hogy a FIDESZ a Jobbikkal koalícióra lép és ebben a koalícióban elrohad, az emberek fejvesztetten a következő választáson Gordonkáékra szavaznak, megadván a kétharmadot. (a Jobbik gömböcpárt és ami paradox' de igaz: a reá zúdúló gyűlölet tartja össze a belső titkos szétrohadásban ... dudenbuch.blog.hu/2009/09/14/gombocpart_1 )

Visszatérve arra, hogy Gordon nem is akar ME lenni... most egy tanárbácsi talán kiesett Dr Rónával. de pl nem is annyira titkoltan párthozköthető az EU ban jópofa ártatlannak ismert Andor László... és ilyen embere Gordonéknak van vagy 6-7... ki lehet "karaktergyilkolni" párat.. de mindenestre is több kettőnél a jelöltjük...

Frick László Emlékzenekar 2013.02.09. 04:00:08

@sánta vas: Az energiacégek magatartását nem belülről (Magyarországról) kell vizsgálni. A Souez olyasmiket művelt itt, amiért otthon vasba verték volna őket. ugyanez a két nagy osztrák bank esete a magyar hitelpiaco9n. A legaljasabb hiteleket a nagy bank-ok nem a ját nevük alatt forgalmazták, hanem külön, korlátos-jogosítványos pénzügyi szolgáltató ZRt-ket alapítottak erre... de még ezek sem közvetlemnül értékesítették az aljashiteleket, hanem kiadták bt-knek kft-nek az ügynöki munkát.. gyönyörűbb az a láncolat, amibnek itt még nincsen vége, mert a Nagy bank menedzsmentjének rokonai, testvére vagy családtagja autóértékesítő céget alapított és amikor a bank visszavette az autót, elsőkörben ez volt az autóknak csak a papírjaival foglakozó cég.. néha még a másodkéz 8akik már fizikailag foglalkoztak is az autókkal) a vevő a bankiviszavett autóval gyakran har,madikkézből találkozott először, de még ezek a cégek se csináltak semmit se az autókkal... Ellenpélda a Merkantil, ahol "közvetlenül" lehetne megvenni az ilyen autót, de pott meg a személyzet umbuldáz.
Visszatérve a bankokra: a Két Nagy osztrákot becsukatta voolna az osztrák bankfelügyeletet is ellátó osztrák nemzetibank, ha otthon azt műveli, aminek a müvelése miatt retorzióért az osztrákk külpolitika felszólalt. tehát az EU-ba rohant árulkodni az osztrák diplomata azért, amiért a bankot otthon "láncraverik"

Pontosan ez a magatartás bizonyítja, milyen ívben és mit tettek a liberális gazdaságpolitikára gyuicsányék. Mikronjábnan sem voltak liberálisak, kb a ballibsizéstől lesznek azok (tehát nekik a libsizés cukin jött!) Egy liberális gazdságban olyan embereket, mint Gurcsáény leisztinger vagy Bajnai kutyaláncon vezetnek ki. Itt felmerül a mkérds, hogy amidőn bajnai fél évet az USÁban lobbizott, tehát hogyhogy szóba álltak vele? Ó, hát hogyne! Az USA bármilyen Harmadik Erő képviselőjével szóbaáéll, tárgyaltak ők Szaddam husszeinnel vagy Osama Buin ladennel is, amikor ők megfelelőek voltak Harmadik Erő-nek. Ezzel persze Bajnait nem Szaddámhoz hasonlítom, ő kb Mbwebnna Bldlla Chombwe az alsó-kakaóisztáni kőolajvezetékfúró klán Harwardon taníttatott jókisfiának felel meg...

[megmondoember] 2013.02.09. 17:53:21

@Zuckerbrot: " GDP arányosan van értelme nézni."
GDP arányosan abból a szempontból van értelme nézni, hogy mikorra (vagy ki tudod -e egyáltalán) fizetni. De azon, hogy maga az adósság mennyi ill. hogy Orbánék alatt is növekedett és növekszik, semmit sem változtat az, hogy GDP-arányos mértéke hogyan változik. Főleg, hogy a GDP eleve egy nagyrészt csak becsült és absztrakt módon számított hasszám, aminek már puszta létjogosultságát is vitatja a legtöbb haladó közgazdász.

Persze a betanított birka mindig azt óbégatja amit megmondtak neki, hogy bégetni kell...

"A manyup megtakarítás nem magántulajdon, mert nem rendelkezhettél vele."
Nagyon sok minden van a világban amivel nem rendelkezhetsz te, mint egyes egyén szabadon, ami viszont attól még magántulajdon. Azzal, hogy te ilyen baromságot leírsz csak azt bizonyítod, hogy mennyire tájékozatlan vagy a témában.
süti beállítások módosítása