2011.04.21. 16:41 Szerző: piefke

Mi a Fidesz?

„A fasizmus a finánctőke legreakciósabb, legsovinisztább, legimperialistább elemeinek nyílt terrorista diktatúrája.”

A fasizmus definíciója - a Komintern VB 1933. decemberi plénuma

(Gondoltam, rögtön a poszt elején adok egy kis muníciót azoknak, akik le akarnak kommunistázni – ezért idéztem a fenti definíciót… Egyébként nem gondolom és nem is „sugalmazom” azt, hogy a Fidesz „fasiszta” lenne: nem minden-mindenki fasiszta, ami-aki nem demokrata. Az idézet csak arra való, hogy szemléltesse: egy, az adott korban „rendkívüli” hatalom, politikai jelenség magyarázata, definiálása fontos – különösen, ha fel akarunk ellene lépni!)

 

Néhány nappal a Fidesz-alkotmány után vagyunk – itt az ideje, hogy meghatározzuk végre, mi is az az Fidesz? Mi az a hatalmi konglomerátum, amely Magyarországon uralkodik? Hogyan jött létre, mi tartja fenn, kiknek az érdekeit szolgálja és milyen társadalmi és mentalitásbeli alapokkal rendelkezik?

A Fideszben személyes ambíciók, személyes és közösségi félelmek, szorongások, kisebbrendűségi érzések és tehetségtelenség találkoztak össze néhány nagytőkés gazdasági-politikai befolyásigényével. Ezek alkottak erős, kontraszelekció-alapú rendszert. A dolog nem arról, szól, hogy miképpen működhetne hatékonyabban az ország, hanem arról, hogy miképpen képesek a játszma résztvevői személyes érdekeiket érvényesíteni – legyenek e személyes érdekek akár gazdaságiak, akár hatalmiak, vagy éppen „lelkiek”.

A Fidesz-uralom (1.) a leggátlástalanabb üzleti körök, (2.) a saját kisebbrendűségüket hatalommal túlkompenzálni akaró politikusok és (3.) a szakmai téren tehetségük híján csúcsra jutni egyébként sosem képes szakemberek „véd- és dacszövetsége”, amelyhez (4.) a mindig befolyáséhes római katolikus egyház csatlakozott.

Ez magyarázza az utóbbi korokban példátlan hatalmi terjeszkedést és személyes és közszabadságjog-korlátozást: hiszen ha nincs „teljhatalmuk” és ha erősek és tiszteletben tartottak az egyéni és közjogok, akkor nehezen képzelhető el hosszabb távon egy öncélú, de egyébként az ország szempontjából sikertelen hatalom fenntartása.

A rendszer fenntartását, társadalmi elfogadottságát (pontosabban azt, hogy a magyar társadalom eltűri ezt a rendszert) a magyar társadalom nem polgárisága biztosítja. Ez a nép még néhány évtizeddel ezelőtt is egy szegényparaszti társadalom volt, ez a hagyomány, amely ma is él. Él a kezdeményezőkészség hiányában. Él az együttműködés hiányában: a családon és a legszűkebb közegen túl itt nemigen terjed az összefogás horizontja.

Szintén a rendszer elfogadását segíti az, hogy a magyar nép jelentős csoportjai „identitászavarral” élnek: személyes és közösségi történelmi sérelmek, sikertelen történelem, a nemzeti és polgári önállóságot csorbító külső erők „játékaikén” nem is igen alakulhatott ki valódi, sikerekkel alátámasztott, pozitív tartalmú önérzet. Emiatt „ugranak” itt sokan mindenféle „külföldi erőkről” hallván (pl.: „multik”, „EU”, „zsidók”, „komcsik”, stb.) és ezt a nemzet- és önvédelmi ösztönt lovagolja meg a Fidesz vulgárpatriotizmusa, „kuruckodása”.

Kiegészül ez – bár valójában nem túl nagy erővel – a hagyományos keresztény egyházak (mindenek előtt a katolikus) adta „biztonsággal”: oly sok „igazságunkról” derült ki, hogy illúzió volt, hogy az egyházak által szállított „garantáltan isteni származású” vallási igazságba kapaszkodnak-kapaszkodhatnak azok, akik talán már minden „evilági fogódzójukat” elvesztették.

…Egy ilyen rendszer fennmaradása hosszabb távon csak úgy lehetséges egy gazdasági és külpolitikai téren nyitott országban, ha az ország népének hagyománya a hatalom bármilyenségébe való beletörődés – és ez nálunk így van. Szokás ugyan 1956-ot emlegetni, mint a magyarok szabadságvágyának bizonyítékét, azonban ne feledjük, hogy az csupán egy „hőzöngésféle” volt, egy „lelazult” hatalommal szemben - és kis időre csökkent a határozott szovjet „hátszél” is. Nem akartak azok a magyarok semmi különösebbet, nem volt „koncepciójuk” arról, hogy miképpen is kellene az országot átalakítani. Nem volt szervezettség és nem volt egységes vezetés – márpedig ezek híján igazi szabadságeszményről sem beszélhetünk. Éspedig azért nem, mert a nyugat-európai értemben vett szabadságeszmény alapját éppen a magukat szabad és önálló, kezdeményezőképes polgároknak érző és a saját és közös dolgaikat előre eltervező emberek adhatják – ilyenek híján lázadni lehet csak. Egy sikeres forradalomnak mindig kell hogy legyen ideológiája, kellenek szellemi és gyakorlati vezetők – és ’56-nak ilyenjei sem voltak…

Ne legyenek azzal kapcsolatban se illúzióink, hogy az előző „demokratikus 20 évben” létezett itt komolyan, megfelelő erővel működő szabadság. Ha lett volna, nem omlott volna össze az elmúlt szűk egy évben gyakorlatilag mindenféle tényleges ellenállás nélkül. (Figyelem: a hőzöngés, a tüntetések nem tekinthető ellenállásnak – ellenállás alatt olyasvalami értendő, amely megakadályozza a folyamatot, vagy legalább jelentősen lassítja azt!) Az elmúlt két évtizedben (pontosabban: abban az összesen 12 évben, amelyben nem jobboldali kormányok voltak hatalmon) csupán azért véltük, hogy él és működik a szabadság, mert senki sem ambicionálta annak felszámolását. Azok a „kis stiklik”, amelyeket e „jóindulatú kormányok” elkövettek, sosem igényelték az egész szabadságalapú rendszer felszámolását – éspedig azért nem, mert az irányítók alapvetően gazdasági hatalomban gondolkodtak és nem különösebben voltak túlkompenzálandó kisebbrendűségi problémáik (vagy ha voltak, mint pl. az SZDSZ egyes tagjainak, csoportjainak, azok „csoportos félelmek” voltak: nácizmustól, holokauszttól, stb… és ezáltal éppen a liberális, „anti-antidemokratikus”, jogállami attitűdöt erősítették).

…Korábban – nem kis keserű iróniával – azt szoktam mondogatni, hogy politikai téren választhatnak a magyar polgárok a gazemberek és a pszichopaták között… Vagyis: azok között, akik „csak” lopnak és azok között, akik ezt „erőszakkal” teszik. A korábbi MSZP-SZDSZ-kormányok és a mai Fidesz(-KDNP?)-hatalom között ezek szerint hasonló a különbség, mint a lopás és a rablás között: a tulajdonunkat mindkét esetben kár éri, de utóbbinál „végig is mennek rajtunk”!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr472845344

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: V. A "szakszerű" ipari társadalmak demokrácia modellje 2011.04.24. 16:28:25

 Nyugaton a II. világháború után és idehaza 85-től a rendszerváltás első két kormányciklusáig kialakult az a demokrácia modell, amelyben az érintettek és a kulcsfontosságú szakértők részt vesznek a döntés előkészítési folyamatokban.Ezek a rendszer...

Trackback: Viktor evangéliuma 2011.04.23. 11:23:04

A kép forrása a Négymadár blog. Kedvenc miniszterelnökünk húsvéti üzenetében szakrális magasságokba emelte az új alkotmányt: Az újjászületésben ölt testet a kereszténység központi gondolata, a Megváltó kereszthalálának áldozata és az általa elnyert b...

Trackback: Lázár János kezébe szálka ment 2011.04.22. 19:46:05

  Szegény Lézer János már jó ideje álmatlanul forgolódott éjszakánként az ágyában. Hiába gondolkodott erősen, nem jött rá mi az oka. A szép szolgálati autóját már régen leadta, az már nem is foglalkoztatja, hisz vett egy hasonlót (az árát és ...

Trackback: Királyi úton a Fidesz 2011.04.22. 07:57:15

Nem tudom, mikorra sikerül megértenie a Parlamentben ülőknek, hogy a kétharmados felhatalmazás nem azt jelenti, hogy mindenki feltétel nélkül velük van. Inkább csak azt, hogy egy kegyelmi pillanatban nagyon kevesen voltak ellenük. De ez a hangulat mind...

Trackback: Feudális alkotmány 2011.04.21. 22:54:21

Werbőczy Istvánnak az ő Tripartituma volt a legutóbbi efféle, az adott közállapotokat közjogilag is konzerváló, hosszú távú normaszöveg, amit most ránk eresztett a kétharmad. Akkor a Dózsa-féle „parasztháború” tanulságainak figyelmen kívül ...

Trackback: Schmitt Prágáig menekült a tüntetők elől 2011.04.21. 21:59:46

A Facebookos csoport számos szimpatizánsa a Sándor palota előtt tette tiszteletét....

Trackback: Konvergencia program: a reformok útján 2011.04.21. 20:11:51

A Matolcsy György által ismertetett konvergencia programban a jobboldali kormányzat egyrészt az átlagos keresetű állampolgárokat érintő juttatások fájdalmas megvágásá…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyárspolgár 2011.04.22. 00:27:12

Vannak tanult emberek, nekik nem muszály definíciókat adni. Ráhúzza az előzőekre, amelyeket elsajátított. Ott van már a régóta a fejében.
Most van a Fidesz éa a buta emberek. Ez az általa gyártott definícióit húzza magára. Ezek persze mindig jók, rosszat nem gyárt magának.

Times New Roman 2011.04.22. 00:28:27

nem unjátok még a szófosást? félművelt, okoskodó, ripacs bloggerek...

2011.04.22. 00:30:20

@Húsleves: És még lehetne sorolni azokat a dolgokat, amik miatt nem menthetjük fel a szociopata, liberopata állatokat annyival, hogy "csak loptak".

Mélységesen igazad van.
De ennyire igénytelen a magyar, hogy beéri egy nemzeti színű ugyanazzal, vagy mindegy kivel, csak ne az előző legyen?
Végülis valami lehet benne, hiszen itt eddig csak protest szavazás volt.
Orbán korábban is csak azért bukott, mert már zsebében érezte a győzelmet, és nekiállt hülyeségeket beszélni, ami az emberek egy részének ijesztő volt. Na most ezek az emberek nem mentek el szavazni , mert Gyurcsányból elegük lett.
Ha 2 évvel korábban lép le...
Nem nyeri meg a választást OV-nak.

ghavin 2011.04.22. 00:38:19

@mialenyeg: Hú elnézést, tehát te tényleg komolyan gondoltad amit korábban írtál, s halvány lila gőzöd sincs, hogy mit takar a jelenlegi republikánus doktrína, s így azt sem tudhatod, hogy a vitatott hozzászólásod olyan, mintha egy átlagos republikánus trollkodását ültették volna át magyar kontextusba?

Aztakurva, ez tényleg lenyűgöző! A második Orbán kormánynak sikerült kitermelnie az első magyar pszeudo-republikánust személyedben. Nem nagy teljesítmény, de azért gratulálok.

Érdekesnek ígérkezik az elkövetkező évek közbeszéde, ha még több hungarorep (le kéne védetni) várható utánad.

nyárspolgár 2011.04.22. 00:42:45

Aki Gyurcsányról csak annyit tud, hogy "gyurcsányahibás"? A Fidesz teletömte a fejét ezzel, mást nem is kell neki tudni róla. Nem igaz? Még a villanyoszlopra is ezt ragasztották ki. Mindenkiről tudni kell mindent és majd szavazok az egyikőjüről.

mialenyeg 2011.04.22. 00:46:31

Ghavin: ezt mind ennyiből szűröd le? :)
Jó gyorsan forognak azok a fogaskerekek.

2011.04.22. 01:05:07

@mialenyeg: Ez tetszett, igényes írás. Gratulálok.

ghavin 2011.04.22. 01:05:51

@mialenyeg: A leszűrés kifejezés túl prózai, inkább úgy fogalmaznék, hogy legalább akkora tapasztalattal rendelkezem a tengerentúli jobboldal szubkultúrájáról, mint a hazai Fidesz-szavazóbázisáról, így nem jelent túl nagy kihívást bizonyos retorikai sajátosságok összevetése. Igazság szerint ez volt az első olyan eset, ahol A-tól Z-ig visszaköszönt a republikánusok "baloldallal" szembeni bújtatott demagógiája, a jobboldali doktrína centrumba állításának kísérlete, az ideológiai felsőbbrendűség-tudatot jelző apróbb nüanszok, s az összes többi jellegzetesség. Ha ez tényleg segítség nélkül tört elő belőled, akkor a helyedben megfontolnám a pártalapítást, ugyanis még a Fidesz is képtelennek látszik ilyen konzekvensen képviselni a posztmodern jobboldal ideológiáját (muszáj teletűzdelniük szociális konformizmussal a politikájukat, máskülönben már fél év után a fejüket vették volna).

mialenyeg 2011.04.22. 01:21:36

@Ghavin: Kösz, megfontolom a pártalapítást. De nem akartam bújtatni a baloldal ellenességemet, egyáltalán. És a centrumba se akartam állítani a jobboldalt, miért gondolod? Mert jól hangzik az "autoriter" kifejezés? Felsőbbrendűség tudatban azért neked se kell a szomszédba menned.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 01:42:03

@Bergeroth:
"@Balt:
Ki az a "nektek" basszameg?????????????????
Valaki magyarázza már el !!!!!!!!!!!!!!
Ez hihetetlen !!!!!!!!!!!!
"

Tök igazad van, jogos a riposzt, de ennél kcsit higgadtabbnak gondoltalak. Nem értem, miért foglalkozol vele? nem veszed észre, hogy nem egy súlycsoport vagytok?

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.04.22. 02:56:29

Ilyen kétségbeesett libsi prüszkölést, ajvékolást már rég nem hallottam. Szégyelld magad senkiházi, képtelen vagy a legalapvetőbb politikai véleményalkotásra is, akkor meg mi a rossebnek blogolsz azt leszámítva ha fitzetnek neked érte?
Össze vissza kevered a szezont a fazonnal, egy ideológiai tohuvabohu ez az írás. Lazítsál. Üljél le kicsit és gondold át még egyszer. Meg persze moderálj ki nyugodtan, méltó lesz hozzátok.
Egyébként pedig nyilvánvalóan beteg vagy, tehát kezeltesd magad. Peace:
Egy "mandineres tenyésznáci" (© orulunkvincent.blog.hu)
(Viszont attól ahogy '56 -ot gyalázod, mint minden normális magyarnak, kinyílik a bicska a zsebemben, úgyhogy addig örülj amíg az anonim mocskolódás hitvány menedéke mögé bújva böfögheted a világba vörös váladékodat.)

burgener 2011.04.22. 03:04:35

@Karmadealer: Ebből áll az érvkészlet, alpári, mocskos személyeskedésből?

ghavin 2011.04.22. 04:14:17

@mialenyeg: A baloldallal-ellenesség és a demagógia marhára nem ugyanaz, illetve nem kötelező annak lenniük. Na de hová is lenne az élet sava-borsa a már-már elhagyhatatlan csipkelődés nélkül? A jobber doktrína centrumba állítása másképpen fogalmazva azt jelenti, hogy a jobboldali értékrendre tekintesz úgy, mint valami ideológiai origóra, amelyhez képest még a hagyományos értelemben vett centrista politika is baloldali (s így megvetendő) szélsőségnek számít, míg a jobboldali reakciósok túlbuzgó, virgonc kiscserkészeknek tűnnek. Ez a fajta origó-eltolás persze a baloldalon is megfigyelhető, ám sokkal jellemző a norma-kör bővítésének igénye (többek között ezért ülhetnek euroszkeptikus vérpistikék Brüsszelben). Az, hogy az adott origó mennyiben autoriter, s mennyiben liberális/libertárius már megint csak más kérdés - a jobboldali gyűjtőpártok jellemzően rendkívül következetlenek egy egységes koncepció megalkotásában arra vonatkozóan, hogy kifelé mit illene kommunikálniuk, befelé pedig mi szolgálja inkább az érdekeiket (transzparencia vagy nepotizmus, költséghatékony kis állam vagy paternális konformizmus, satöbbi). Elismerem, nem vagyok híján az önbizalomnak, ám annyira mégsem vagyok arrogáns, hogy azt feltételezzem, ideológiailag, illetve erkölcsileg mások felett állnék.

31/48 2011.04.22. 04:47:39

@Balt: +1

@piefke: az européerség nem egyenlő a modernitással. Azon kívül csak mert valami más, mint eddig volt, nem feltétlenül jó. Pont ez az egyetlen probléma a Fidesszel is. Megválasztották, mert azt hitték, jobbak lesznek az addig kormányzóknál. Pedig nem jobbak, vagy legfeljebb csak pár szimbolikus kérdésben képviselnek populárisabb álláspontot.

lobaszopiatej 2011.04.22. 05:09:44

Érdekes olvasni a fideszes kommenteket. Egy fideszest a következő axiómák határoznak meg:
1. Orbán Viktor az Isten küldötte, megkérdőjelezhetetlen amit mond
2. egységben az erő, aki nem velünk az ellenünk, pusztuljon
3. hajrá magyarok (fradi, újpest, stb...) drukkerkultusz
4. kritikátlan: kétség sem merül fel h a jelenlegi kormány néha esetleg hibázna is (pedig nyilvánvalóan tesz ilyet, amitől még nem okvetlen lenne rossz egy kormány)

Szóval érdekes hogy ÉLTETIK a jelenlegi túlhatalmat, pont azok akik a leglelkesebben 56-oznak, azok nem tanultak belőle.

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.22. 05:59:01

AZÉRT NE ADD FEL BLOGOLÓ.

Az éhség minden forradalmak forrása, ezt hidd el.
Lehet ráfogni a magyarra vagy bármely népre (kivétel pl. a franciák..stb) hogy birka, de van egy pont ahol már mindegy...legalábbis európában mindenképp, de láthatod az arab országokban is...ez az éhezés, tömeges nyomor.
persze itt is vannak kivételek, etiópia, bangladesh vagy észak korea, de azért a magyart ennél csak többre tartanám).

Orbán politikája 1-2 éven belül mérhetetlen nyomort, hajléktalanságot és szó szerinti éhezést fog hozni, és gyanítom ehhez már nem béget senki.
lesz itt még forradalom, amikor már mindenmindegy lesz a tömegeknek.
eddig ugyanis szocsegéllyel, munkanélkülivel meg ilyen-olyan támogatásokkal valahogy a túlélés szintjén elvegetáltak, nem beszélve arról hogy a tömeges kilakoltatások is most kezdenek majd beindulni.

Sok hasznos info egy helyen! · http://www.zseni.info 2011.04.22. 06:30:21

Nem tudom mért kell szidalmazni a Fideszt, nézzétek meg hogy ki tett többet Magyarországért, Mszp : mitcsinált? és a fidesz? Ki nyert..... ?

kvadrillio 2011.04.22. 06:45:10

A Fidesz = VALAKI

avagy olyan emberkék társulása, akik jelenleg valakinek képzelik magukat.
Aztán eltelik egy kis idő és ezekből a VALAKIK-ből SENKIK lesznek.

különvélemény 2011.04.22. 06:50:12

Messze a legszarabb poszt amit valaha kinyögött a libsi oldal

Ennél még a Véleményvezéres, mindent kimoderálok ami ellentmond, is 100x színvonalasabb.

különvélemény 2011.04.22. 06:53:34

@lobaszopiatej:

"Érdekes olvasni a maszopos kommenteket. Egy maszoposa következő axiómák határoznak meg:
1. Orbán Viktor az Ördög küldötte, megkérdőjelezhetetlen amit mond
2. egységben az erő, aki nem velünk az ellenünk, pusztuljon
3. Én nem festhetem át neked az eget,
De építek egy utat, és elhordom a hegyet,
Ó igen - (a hegyet, igen), igen, igen!
Ó igen - igen, igen!
Magyarország, Magyarország, gyere bátran, Magyarország!
Magyarország, Magyarország, gyere bátran, Magyarország!
4. kritikátlan: kétség sem merül fel h a jelenlegi kormány néha esetleg cselekedne jót is (pedig nyilvánvalóan tesz ilyet, amitől még nem okvetlen lenne hibátlan egy kormány)

különvélemény 2011.04.22. 06:56:50

@LE AZ ORBÁNDIKTATÚRÁVAL!: "Orbán politikája 1-2 éven belül mérhetetlen nyomort, hajléktalanságot és szó szerinti éhezést fog hozni, és gyanítom ehhez már nem béget senki."

"Gyurcsány arroganciája 1-2 éven belül mérhetetlen nyomort, hajléktalanságot és szó szerinti éhezést fog hozni, és gyanítom ehhez már nem béget senki."

különvélemény 2011.04.22. 06:57:47

@kvadrillio:
"A maszop = VALAKI

avagy olyan emberkék társulása, akik jelenleg valakinek képzelik magukat.
Aztán eltelik egy kis idő és ezekből a VALAKIK-ből SENKIK lesznek."

kutya vacsorája 2011.04.22. 06:58:05

mindig lenyűgöz, hogy az 1998-2002-es kormányzásból (simicska apeh elnök, wermer/káel országimázsa, vegyépszer sztrádái, széchenyi terv a haveroknak, koronaúsztatás, csuhások sztárolása stb.) hogyan nem következtették ki a választók, hogy mi lenne kétharmad esetén? ez.
nagy demokraták néznek most ostobán. bazzz. "erős legitimációról" papoltak a kampányban, hogy nem olyan rossz a 2/3, viktor csak a választóinak pupulizál, majd európer lesz a hatalomban. mer igen.
másrészt én pl. biztos voltam benne, hogy pontosan így alakul minden (teljes médiaeinstand, kereszténykurzusos, szentkoronás alkotmányozás, választójog megbuherálásása, némi magánvagyonállamosítás stb.) mégsem tettem semmit. még a szavazatommal sem (nem voltam szavazni). miért? könyörgöm: az mszp-nek húznia kellett el. gátlástalan brigantik voltak (még ha - igaz - nem, vagy legalábbis nem mind erőszaktevők), azért ne feledjük hagyót, cusit, a tenyérbemászó tártai fiúkát stb-t. meg hogy maga a párt még most is a nemlétező koncon marakodik. mesterházi vs gyf, szép meccs lesz bruhaha. igazi államférfiak:(
jobbik? hungarista keretlegények, a házmesterfajtából. lmp? letenném a nagyesküt, hogy a fidesz trójai falova. ennyi.
viszont egy dologban többet néztem ki a fideszből, és az a gazdaság. télleg azt hittem,h.gyurcsányéknál nem lehet többet bénázni. de lehet. a frank-(euró stb.) árfolyamot is a fülkeforradalomnak köszönhetjük... és ez nem csak a devizahiteleseknek szar.majd mindjárt mindenki meglátja, aki nyaralni indul külföldre. vagy itthon. nem érdekel a ksh-adatsor, kétszámjegyű az infláció, ha azokat a termékeket nézzük, amiket rendszeresen meg is kell vásárolnunk.
rossz hírem is van: minél nagyobb lesz az elégedetlenség (a fegyveres testületek tüntetése pl. elégedetlenségnek számít), annál vadabbak lesznek az ún. ideológiai törvénykezésben és a végrehajtásban. max.kivárják az eu-elnökség végét, hogy tán akkor nem néznek ránk ezer szemmel nyugaton. (attól tartok, ezt jól tippelik egyébként.) nem szeretnének "viktort takarodj"-ot a kossuth téren. pedig...

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.22. 07:01:14

@különvélemény: orbánhoz képest gyurcsány jó ember.és főleg nem arrogáns, inkább sunyi...az arrogancia a fideszesek sajátja.

különvélemény 2011.04.22. 07:07:31

@LE AZ ORBÁNDIKTATÚRÁVAL!:
Csak a kommented információ tartalmára akartam felhívni a figyelmed, mint a többi hirtelen kommentemmel másoknak.

különvélemény 2011.04.22. 07:19:41

@kutya vacsorája: "mindig lenyűgöz, hogy az 1998-2002-es kormányzásból (simicska apeh elnök, wermer/káel országimázsa, vegyépszer sztrádái, széchenyi terv a haveroknak, koronaúsztatás, csuhások sztárolása stb.) hogyan nem következtették ki a választók, hogy mi lenne kétharmad esetén?"

Nézz körül a szomszédos országokban és ahhoz képest meséld el mi lett?
Szeretnél pl. 25%-os fizetéscsökkentést mint a románok, vagy a görögök, vagy államcsődöt, vagy ezermilliárdos IMF hitelt?

"a frank-(euró stb.) árfolyamot is a fülkeforradalomnak köszönhetjü"
2009 március maszop kormény, chf 210 től
2010 június még mindig nem fidesz chf 215
2011 április chf 204

Harcimaci 2011.04.22. 07:30:52

Bár nem olvastam végig minden kommentet,de érdekelne az,hogy akinek egyik politikus sem nyerte el a szimpátiáját és esetleg ezért nem szavazott az most végül is kicsoda? Fidesses vagy mszp-s?

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.22. 07:34:31

@Harcimaci: attól függ...bár mszp-sektől még nem hallottam gyakran hogy akkor fideszes vagy, legfeljebb csak ha nagyon élteted a jobbikot akkor vagy náci.

az orbánista droidoknak viszont mindenki automatikusan gyurcsányfan meg komcsi aki nem tapsol a gonosz országvesztő felcsúti koboldnak.

Húsleves 2011.04.22. 07:46:19

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Orbán hülye nyilatkozataival kapcsolatban egyetértünk, jelentősen hozzá is járult ezzel, hogy az eddigi 5 ciklusból 3-at az MSZP kormányzott. Csak ennek a kártékonysága nem mérhető össze az olyan dolgokkal, amit a derék szoclibák privatizáció címén és egyéb címeken műveltek. És itt ismét vissza kell térnem az eredeti gondolathoz, hogy "ha csak loptak volna", hát istenem, kellett nekik, nekik is vannak gyerekeik ugye... De nem "csak loptak", hanem a gyárakat, jól működő cégeket külföldiek kezére játszották, akiknek csak azért kellett, hogy bezárják azokat. Olyan szerződéseket kötöttek (pl. az Alstommal), hogy akár azok egyértelmű hibáját is a magyar adózók fizessék meg, és még arról is gondoskodtak előrelátóan, hogy ha perre kerül a sor, az a demokrácia fellegvárában, Franciaországban legyen, ahol - mint azt az index újságból megtudhattuk - szokás, hogy külföldiek elleni perekbe az államügyész is beleszól (képzelem mekkora liberális ordítozás lenne, ha ez Magyarországon így menne).

lobaszopiatej 2011.04.22. 07:51:27

@különvélemény:

Na és Te melyikhez sorolod magad?

Csore60 2011.04.22. 07:55:25

@Bergeroth:

Hagyd el... Annak idején még Kádár is eljutott odáig, hogy "Aki nincs ellenünk, az velünk van". Most jön a Rákosi féle: "Aki nincs velünk, az ellenünk van! " gondolat. Ezt láthatod a "MI" és a "TI" megfogalmazás mögött.
MI vagyunk a jófiúk, ti meg az aljas nemzetárulók, mert nem tapsoltok kritikátlanul mindennek. Szerinted nem ez volt a fő politikai cél? Amíg ez a gondolkodásmód jellemzi az embereket, addig a politikusoknak nincs félnivalója. Szomorú, de ezzel szemben nincsenek észérvek. Hittel nem lehet vitatkozni.

I_Isti 2011.04.22. 08:00:49

(3.) a szakmai téren tehetségük híján csúcsra jutni egyébként sosem képes szakemberek „véd- és dacszövetsége”,

Ez tökéletesen így van.

Doktor Kotász 2011.04.22. 08:02:16

Röhej, hogy sok embernek nem esett le a tantusz, hogy a fidesz és Orbán gazdaságilag suta, mint az MSZP. A különbség annyi, hogy a szocik a szíjjártó-kommandós nyomás miatt balfaszoskodtak, az Orbánék meg azért, mert tényleg hülyék. 20 év alatt egy jól teljesítő kormányunk volt, és az a Bajnai-Oszkó páros. Ha ez a két ember pártot alapítana, és bevennék a Bokrost, lenne kire szavaznom.

v. jókormányzósember 2011.04.22. 08:04:39

Nos, Gyermekeim! A legszentebb ünnepünk előtt- melyről a magukat kereszténynek(?) s demokratának(?) mondók nem igazán emlékeztetik meg sajtóvazallusaikat- nézzük, mit lehetne válaszolni a kérdésre.

1. kft
2. fiatal(?) demokraták(?) szövetsége - amíg a kérdőjelek nem voltak a szavak végén- egy tisztességes párt
3. lesz...
...erepelt káderek gyűjtőhelye:
Pozsgai, Szűrös, Schmitt (ő jelentkezett a szociknál is korábban!)- de kövér(!) lenne a lista- ha minden "érintettet" rávezetnénk- ott van pl. az a kiskatona, akinek a vallás sokat jelentett... Ja, Ő(!) jelentett sokat- katonatársai vallásosságáról (Szz!!!)
4. a (kelet) európai néppárt (2004-es bukott Eu-s kampány jelszava). Földrajzilag a Balkán- külsőnél.

5. A listagyártó - ld. az érettségizett tovaris kubatov.

6. S végül- s ezt már komolyan írom- talán a remény. Azért, mert ha végre komolyan vennék azt, amit mondanak (az embereknek segíteni)- egy tisztességes párt lenne ez végül. Addig még amit kérdeznek, az sem hihető- hiszen 2001-ben a Velencei nyilatkozattal pofánverték a határon túli magyarokat, 2009-ben "vezérük" az önrendelkezést semmibevevő(!) Basescu(!) támogatására szólított fel... Olyanok ezek, mint a feketemunkások: "Mihez értessz?" "Mihez kell?" Így rakják össze gondolataikat, véleményüket is. S ez leginkább egy személy miatt van. Egy levedlett demokrata miatt. Charles Gáty róla írja: demokratából nacionalista lett- kár érte.

Imádkozzunk hát, hogy végre lehessen majd egyszer tisztességes embernek is a fideszre szavaznia. Hogy valóban fiatalok, valóban demokraták legyenek (s a hülye sallangokat "pógári" "szövetkezet" stb.) elhagyják. Mint a hülyeséget, ostobaságot, hagymázt. (Ja, és végre tisztességes európai konzervatívként- ellökjék maguktól a nácikat!)

Adjon az Isten-

több józan észt!

xxxxxxxx

VJK

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
S- valami fontosabbról is, mint olyan emberek társasága, kik eltévelyedtek.

Nézzétek, gyermekeim - ezt. Ő- aki mindent visz. Ő, aki tisztességgel vezeti "kft"-jét. Ő, aki valóban a bőrét viszi a vásárra- helyettünk. Ő az, ki VALÓBAN(!) tiszteletet érdemel- s kézcsókot.
Sőt...

www.youtube.com/watch?v=yzqTFNfeDnE

Áldott Húsvétot mindenkinek!

dbeata 2011.04.22. 08:10:13

@rockjano: Szerintem nem kell lelkesedni a politikusokért, vagy pártokért. Értékekért, eszmékért igen, de ez olyan, mintha a papokért lelkesednénk Isten, vagy a hit helyett. Pont ez a baj, hogy mindig érzelmi alapon közelítünk.
Lelkesedjünk egy sportágért, vagy egy zenekarért, az érzelmi alap, de a politika, a közélet kőkeményen racionalizált kellene hogy legyen.

Doktor Kotász 2011.04.22. 08:11:43

@Csore60: Nincs hiteles, illetve komolyan vehető politikus, akinek a kritikáját befogadná a köz. Ha egy MSZP-és kritizál, akkor na már megint a komcsik, ha az LMP, akkor környeztvédp hippik, buzivédő exSZDSZ-es, ha Jobbikos, akkor meg neonáci az emberek szemében.
Így csinálhatnak az Orbánék bármilyen baromságot, az emberek nem értenek hozzá, és legyintenek, hogy na ezek jobbak, mint a "komcsik". Öt-hat évig nem jön rá itt a tömeg, hogy átvannak baszva. Addigra meg kijön két ciklus, előre nem haladtunk, csak hátra, és marad annyi hülye, aki harmadjára is betolja ezeket a parlamentbe. Ha nem lesz Orbán rákos, és a háttérbe szorított faszok nem ugranak egymás torkának egymás fejére borítva a szarral teli biliket, akkor marad a fidesz a hatalomban, mi meg nyakig a szarban úgy, hogy az ország nagyobbik része észre sem veszi.

sisszi 2011.04.22. 08:14:09

@Harcimaci: én is ez az eset vagyok és mindig megkapom a szoci jelzőt a fidesz fanoktól. ez van. imádják a kategóriákat amik megkönnyítik a gondolkozást...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.04.22. 08:19:33

itt kell hagyni a francba kurvaorszagot..
ezt szavaztak maguknak.
eljek meg boldogan. en barhol megelek a vilagon, nem vagyok a sajat bunkosagom es tanulatlansagom rabja, mint a nemzeti kommunista fidesznyikek..

vezer kellett, csicskalelkuek? megkaptatok.

csak ne akarjatok, hogy en az adommal tamogasam az elmebajotokat, tehetsegtelen, beszari, gerinctelen, onsorsronto, depresszios banda..:-)

Csore60 2011.04.22. 08:20:36

@Doktor Kotász:

Most mit mondjak erre? Tökéletesen igazad van. A politikát a dörzsöltek csinálják az ostobáknak... A gondolkodásra meg hamarosan kivetik a luxusadót...

kvasztics47 2011.04.22. 08:39:41

@a-kis-herceg: "em gondolod hogy kidobott idő? ezzel tölteni egy másodpercet is?"
Azért nem gondolom, mert érdekel ennek a KURVA országnak a sorsa, mivel felnövekvő gyermekeim vannak és a párom nem meri itt hagyni ezt a helyet.
Úgy kezelitek, gyurcsányt, mint egy istent, akinek módjába lett volna mindent megtenni az ország érdekében, de még sem tette. A demokráciában csak kompromisszumok útján lehet változást elérni.
Egy ellenséges bandával semmijein konpromisszumra nem volt lehetőség. Ezzel szerezték meg a hatalmat és most látjuk, hogyan élnek vele.

Pávor Jál 2011.04.22. 08:41:31

fidesz ugyanolyan komcsi, mint az mszp.

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.22. 08:42:32

@az igazi Sipi: az tényleg szörnyű hogy ez a nép mindíg elszúrja.
egyébként pl. trianonban is az ilyen nagypofájú urizálók cseszték el mint a fideszesek most.

de sebaj, újra megkapja a pofonját aztán egy időre észheztér.

majd amikor tömegesen éheznek és lesznek munkanélküliek meg hajléktalan nincstelenek a magyarok akkor rájönnek és hirtelen felébrednek.

thinker_ 2011.04.22. 08:43:10

újabb gyűlölködő poszt az index címlapon. miért is nem lepődök meg?

kvasztics47 2011.04.22. 08:50:11

@Ghavin: " szíved joga úgy megítélni az ürgét, ahogy, de ugyanez rám is vonatkozik."
Azért vagyunk a neten, hogy véleményt cseréljünk és mások véleményének tükrében átgondoljuk a saját véleményünket.
Az látom, hogy te inkább elvi síkon foglalkozol a témával, engem pedig a gyakorlati vonatkozások érdekelnek. Hogyan lehet, vagy miért nem egy valós helyzetben kivitelezni egy elképzelést. Az, hogy akar e valaki valamit tenni, és mi akadályozta meg, illetve mi lett volna az alternatíva.
Gyurcsánynak a 300 Ft népszavazás után nem sok alternatíva állt rendelkezésére, ami volt azt meglépte, lemondott.

global001 2011.04.22. 08:50:56

A Fidesz inkább már egy szekta, mint párt !!!
Komolyan mondom már azt várom, hogy a sok agyhalottnak mikor írják 2/3-dal felül a Bibliát - az álkeresztény Sömjén terjesztené be.

thinker_ 2011.04.22. 08:58:28

@a-kis-herceg: elírtad az évszámot, vörös elvtárskám! az általad leírt csalások 2006-ban történtek. máshogy ugyanis nem tudtatok volna nyerni.

thinker_ 2011.04.22. 09:01:23

@piefke: te képviseled a modernitást? akkor inkább nem kérek belőle :))

Tiptoe 2011.04.22. 09:01:46

@Bergeroth: Nna végre, köszönöm. Ebben a mi közös, sötét szellemi és érzelmi Hádészunkban egyszerűen nem és NEM tudom felfogni, hogy azért mert a szocik tehetségtelenek, megélhetésiek, loptak és hazudtak, az miért menti fel a másik bagázst attól, hogy élve a lehetőséggel mást és jobbat csináljon. Miért nem lehet elvárni azt, hogy egy új rezsim, a közjó érdekében, kivételesen ne kontraszelektíven be-és felemelt vadbarmokkal vegye magát körül, hanem okos, szakmai értelemben magukra adó és megfontolt technokratákkal, ne akarja megszedni magát a közvagyonból (és a köz ne akarjon asszisztálni ehhez, reszketve a lepotyogó koncért), ne hazudozzon szemrebbenés nélkül, művészetté emelve azt, lsd. Orbán, Szíjjártó, Kovács és a többi elviselhetelenül dilettáns és szar alak. MIÉRT kell másnál hörögni, nekik elnézni??? MIÉRT? A posztíró elég korrektül összefoglalta, hogy hogyan áll össze ez a massza, ami az én hazám is, és én is azt hittem, hogy itt jó nekem, itt szeretnék boldogulni. Keserű, szomorú: nem érdemlem ezt, és még jónéhányan nem ezt érdemlik. Évekig fog tartani a sok fülkeforradalmárnak, akit Orbán kétharmada emelt hőssé és "igazi" magyar állampolgárrá, hogy felébredjen, amikor már nem lát ki az életének minden szegletét befonó nyomorúságból. Annyi ésszel, ami ebben az országban van, mert van, sokkal előrébb tarthatnánk: ezt a szarhalmazt, amit itt most raknak halomba az égig, nem lehet senkire kenni, csak mindenkinek magára, amennyi megilleti belőle ....És itt lenne az ideje kedves Orbán hívek belátni: lehet utálni az előző nyócévet, én is utálom, de az nem feledteti velem az azt megelőző négyet, a nyócév alatti hereverést és keresztbetevést, és a mostani garázdaságot. Tetszettünk volna elenmezni, emlékezni, megfontolni, gondolkodni, és normális döntéseket hozni: ezt még mindig lehet. Érjük meg valamennyien egészségben.

Mr. Waszabi 2011.04.22. 09:11:50

Nem fasiszta, hanem nemzetiszocialista.
Most a német minta van porondon (na, nem a mostani, hanem a 70 évvel ezelőtti:) Keveredik a 2 szó jelentése a magyar köznyelvben.
Van egy törzsfejlődése Orbánnak: pár éve még az olasz mintát követte, most meg a németet. Csak az időtengellyel vannak problémái, ahogy látom. Fog ez vajon javulni?

thinker_ 2011.04.22. 09:15:31

@Doktor Kotász: sokra nem mennének egy szavazattal. több meg nem nagyon jönne össze :))

thinker_ 2011.04.22. 09:18:06

@LE AZ ORBÁNDIKTATÚRÁVAL!: sőt, szerintem mohácsi csatát is Orbán egy őse miatt vesztettük el. jah, és a törökök is miatta voltak itt. még szerencse, hogy itt vagy nekünk és megosztod ezeket az infókat.
amúgy milyen az élet bent? gyógyszeradagodat rendesen megkapod? ahogy látom vannak fennakadások :))

Netuddki. 2011.04.22. 09:23:52

Ne dobálózzunk kérem a nagy szavakkal!
Egyszerűen arról van szó, hogy 20 éve Magyarországot bűnözők irányítják. Akiknek valóban nem az állampolgárok szolgálata a céljuk. Ugyanis a valódi céljuk a pénzünk megszerzése. A "hatalmon" lévők között a különbség pedig max. annyi, hogy van aki mindezt diszkrétebben van aki pedig nyíltabban, ostobábban teszi.
Ha valóban érdekest akartál volna írni akkor a politikusok mögött lévő bűnözőkről írhattál volna. Ja azon kéne egy kicsit dolgozni is?

a-kis-herceg 2011.04.22. 09:34:31

@kovi1970: 20 éve?

1011 éve...

vagy előtte angyalok voltak a hűbérurak és vazallusaik? és az egyház...?

1011 éves feudalizmus. Meggebedeusok földje, mucsa, parasztok és kiskirályok...

Mr. Waszabi 2011.04.22. 09:36:47

@Húsleves: van itt egy logikai hézag.
A FIDESZes politikusoknak, FIDESZ közeli vállalkozóknak honnan lett a vagyona? Örökölték az ámerikai nagybácsitól? Fenét. Legalább annyian vannak, mint az mszp közeliek és ők is ugyanazon privatizáció során jutottak hozzá. Orbán papa is(kőbánya), meg a fia is (Tokaj). Akkor mennyire helytálló a privatizációs vagyonosodást az mszpre kenni? Csak mert Orbán ezt terjesztette el? Ki néz kit hülyének? Ha a FIDESZ és holdudvara semmit nem vett volna el a közösből, akkor lenne ennek a szlogennek bármi alapja, így azonban elég hiteltelen.
Ahogy látom, Orbánban még zsiványbecsület sincs. Elvette, amit annak idején lehetett, most meg játsza itt a maszületett bárányt? Mit lehet az ilyentől várni? Ha azokat elárulja, akikkel egy tálból zsírosodott meg, milyen alapon várható, hogy azokat nem árulja el, akik felett egyoldalúan hatalma van?

Mr. Waszabi 2011.04.22. 09:41:20

Dicsőséges 2011 tavasz - ahogy én látom

Lassú rothadás emészti e népet,
gerincébe évszázadok oltják a mételyt.
Királyok s földesurak, rablók, idegenek,
egy se hagyta őket felnőni embernek.
Börtönéből alig húsz éve szabadult,
akkor is négykézláb hagyta el a kaput,
s azóta is csak kutyaként kódorog,
fájlalván csupán, hogy gyomra korog.
Szeme térdmagasan, nem lát messzire,
amit kihány este, azt eszi reggelire,
lelkére nem tekint, nincs is neki olyan,
a hazafiságot nem veszi komolyan.
Csak a zabáláson, a kényen jár esze,
meg, hogy a több pénzt honnan vegye,
fekete szemüveg, iphone kell amerikából,
de semmit nem vett annak szabadságából.
Hazudik éjjel, hazudik nappal,
megcsalja magát minden pirkadattal,
dícső nagyjai szennyeséből öltözik,
vásott kötelek, mik múltjához kötik,
de a jót, valós dicsüket látni nem akarja,
büdös tenni érte, inkább seggét vakarja,
s várja a mannát, hátha Isten megáldja
- tenné meg helyette, mi neki volna drága.
Nincs esze reá, hogy embernek született,
s életéhez az egyenes derék - szükséglet.
Történelmet, ha ismer, könyvnek tekinti,
mint dícső, öreg meséket, akként örökíti,
de tanulni nem tanult ezerévből sem,
nincs mit csodálkozni az örök vesztésen.
Nincs benne méltóság, mint emberben,
hogy végre két erős lábára keljen,
inkább irigy és gyűlöl más népeket,
minthogy saját gyávaságát vesse meg.
Széchenyi, Kossuth, Petőfi s az aradiak,
sírva nézik most, mi szellemükből maradt,
kezük ökölbe, foguk csikorba szorul,
elméjük anyázás közben elborul:
hát ezért küzdöttek, tettek, írtak, haltak,
hogy utódaik legyenek ilyen hitványultak?
Pedig voltak nagyok, kik írtak emberest,
150 éve - de a mostani megint rest,
nem látja - nem akarja -, hogy emberként élhetne,
mert az nehéz - inkább hivatkozik egy elhalt nemzetre.
Zsinóros mente, cifra korona, szent kereszt
- álság átkai évezred óta, mit magára rekeszt,
s csodálkozik ezredszer, vajh az Isten miért veri,
de gyávaságát a tükörben megnézni nem meri.
Pediglen nem veri, csak kezét vette el,
nem márt közös tálba gonosz restekkel,
kik önmagukért kiállni is gyávák,
idejük javában magukat sajnálják,
vagy egymást lopják széles mosollyal,
majd koccintanak rá jó magyar borral,
s mind hiszi, hogy ő volt a ravaszabb,
imigyen egész nemzetükkel kibasznak.
Mostmár végre embernek kellene lenni,
ki talpán magyar, s árulkodnak róla tettei,
nem pediglen ócska hazudozó, ükapja dicsével,
miközben szíve vetekedik egy véka tüskével.
Hazudik oltár előtt, esküdözik nyakra-főre,
meglásd, mik lesznek majd itt esztendőre,
de maga sem hiszi, már nem is tudja,
milyen lehetne élete, ha volna rá gondja.
Csak kenyér és szalonna, mint ezeréve,
ennyire futja csak, pedig gondolkodni kéne.

PiszkosFreddy 2011.04.22. 09:43:17

Elszomorító így a hozzászólásokon keresztül is újra szembesülni azzal,ami már évek óta tény,vagyis a mi kis országunk két részre van szakadva.Ki kezdte,ki tartja fenn,kinek az érdekét szolgálja ez az állapot,sztem mindenki tudja.Mint ahogy az is,hogy a mai állapotok,pld.egykulcsos adótörvény,ami a kis- és középkeresetűeket sarcolja meg(a többséget)és a tehetős rétegek további jólétét biztosítja.Nyolc év harcos ellenzékiség után egeret szültek a hegyek...mondjuk csodálkoztam volna,ha nem.Ami most történik,szégyen,ennél bárki más kevesebb kárt okozna az országnak.Milyen hatalom az olyan,aki a nem neki tetsző döntéseket(pld.Ferihegy-reptér névváltoztatásának nem támogatása)azzal torol meg,hogy a civil állásából is kirúgatja a bizottság tagjait?Ha ezt,és a többi értelmetlenséget sem látja a többi mélyen tisztelt posztoló,az már az Ő bajuk,csak sajnálni tudom Őket.Meg magunkat is,hogy ezt át kell élnünk,el kell viselnünk a magyar történelem egyik legsötétebb korszakát.(Demokrácia?Szólásszabadság?Jóléti társadalom?)

a-kis-herceg 2011.04.22. 09:48:21

mi a fides? egy...

...alkalmatlan, kisstílű, aljas - feudális maffiaszervezet...

...a kassza megszerzésére és őrzésére létrejött Szövetség...

a nácizás túlzás... az ezekhez képest 1 progresszív állapot...

PiszkosFreddy 2011.04.22. 09:54:31

@waszabi: Ez csak így mostanra?Gratula...

Mr. Waszabi 2011.04.22. 09:58:03

@PiszkosFreddy: nem. március 13-án kelt, de most úgy látom, egész tavaszra igaz - csak a címen kellett változtatni:) Ez a ciki, nem a faláb...

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 10:04:02

@különvélemény:

"
"a frank-(euró stb.) árfolyamot is a fülkeforradalomnak köszönhetjü"

2009 március maszop kormény, chf 210 től
2010 június még mindig nem fidesz chf 215
2011 április chf 204"

Az HUF keresztárfolyam árfolyam nem feltétlenül csak a kormány munkáját minősíti, egy annyira nyitott gazdaságban, mint a miénk, igen nagy a világpiaci hatások eredője is. De azért nézzük meg, mit tett a GYF kormány, mit a Bajnai-Oszkó páros (ne feledjük: itt már nyakig ültünk a válságban), és mi a tendencia OV-Matolcsy esetén:

MSzP:

2007. jan 158 HUF/1CHF
2008. jan 154 HUF/1CHF
2009. jan 180 HUF/1CHF
2010. jan 202 HUF/1CHF

2007-től 2010 júniusig gyakorlatilag tartósan és masszívan 200 HUF alatt, évekig 180 alatt, és majd 1 évig többnyire 160 (!) HUF alatt.

Fidesz:
2010 januártól emelkedő tendencia, 2010 közepétől (kb.a kormányváltás) 200-220 HUF között ingadozik, és egyszer sem sikerült 180 alá mennie. A 160 pedig álom, továbbra is. A hiteles szívnak, a kormény - bár ígérte - nem tesz semmit.
Na , akkor ennyit erről.

A megszorításokkal kapcsolatban: szükségesek, csak azt nem értem, hogy aki 2006 őszétől gyakorlatilag TUDJA, hogy 2010-ben választást fog nyerni, és aazt kommunikálja, hogy kész is a kormányzásra (nem a hatalomra, bár e téren ugye látjuk a jövőt illető elképzelésüket is), az miért vár majd 1 évet a Széll Kálmán tervvel?

A kérdés költői, hétfő óta tudjuk a választ. Kormányzás helyett Kotmányzás folyik.

Jelen helyzetben az a legnagyobb tragédia, hogy nincs komoly erő, aki alternatíva lehetne. Remélem, mikor Bajnai visszajön a NY-ból, visszatér Oszkóval együtt. Őket szívesen látnám újra kormányon...galaktikus különbséghek hozzáértésben és stílusban egyaránt.

elemzo 2011.04.22. 10:11:49

Az egész bloggal tökéletesen egyetértek. Nagyszerűen megfogalmazta az író mi mozgatja a vezetőket Magyarországon. Gratulálok!

elemzo 2011.04.22. 10:13:09

@Pávor Jál:
Szerintem komcsibb, lásd 1. fidi kormány

Pendemonda 2011.04.22. 10:29:08

@karnak:
ugyan nem értem az érdeklődést a médiafogyasztásom felől, de szívesen elmondom, hogy kb 10 éve atv, hirtv, mtv híradók, hetiv válasz, hvg, index, origo, inooradio, portfolio.hu.

Te meg nyilván most kapod harmadszor közgazdasági Nobel díjat - esetleg Diamond, Mortensen vagy Akerlof személyesen?

ORBÁNGÖRÉNY HÍGFOSÁBAN FÜRDŐZŐ MAGYAR. 2011.04.22. 10:32:36

@thinker_: az sem kizárt, ki tudja mit csináltak a felcsúti orbáncigányok...szerintem akkor is csak loptak hazudoztak.ja és utálták a magyar dolgozó embereket.

okostojáska 2011.04.22. 10:33:59

Ritka gagyi cikk, ez még indexes körökben is az alsó kategória. Azok az emberek, akinek a szellemi szintjén íródott nem igen olvasnak ilyet, azok VV-t meg éden hotelt néznek.

Lehet hogy jobban tenné a cikk írója is, ha inkább azokban a témákban írogatna, ha csak ennyire futja.

Az egészben az a legszomorúbb, hogy ezeknek az emberek annyi önkritikájuk sincs, hogy belássák, semmi olyat nem tudnak kierőlködni magukból, ami egyrészt bárkit is a legkevésbé érdekel, másrészt bármi értéket/minőséget képvisel.

_Epikurosz_ 2011.04.22. 10:37:39

@waszabi: Ez tökjó, és sajnos annyira igaz!

_Epikurosz_ 2011.04.22. 10:40:40

@mialenyeg: A fasizmus éa s zületéskontroll: A fasizmusban a jó fajú nőknek kötelező és naaagy dicsőség szülni, a rossz fajúaknak nem ajánlatos. Nem ismerős ez valahonnan?

blah 2011.04.22. 10:42:38

Teljesen jó a cikk, a lényeg tényleg ez, paraszti társadalom vagyunk, az emberek nagy része nem érti mi folyik a hatalomban, nem tudja értelmezni a folyamatokat így változtatni sem tud. Szomorú de ez van...

_Epikurosz_ 2011.04.22. 10:44:13

@Zébácsi: Bajnai nem fog visszajönni a Columbia egyetemről. Gondolj már bele!!! Tekintélyes, jól fizetett professzornak lenni egy demokratikus országban, versus egy feudális, mocskolódó országot vezetni. Utóbbit csak egy vérbeli diktátor választaná.

blah 2011.04.22. 10:46:46

@okostojáska: az a szomorú, hogy ilyen a magyar társadalom, okoskodik, hülyézi a másikat azt közben óriási öngólt lő, mint pl te. Remélem nem fog évekig tartani, hogy rájöjj miért...

A szerelő 2011.04.22. 11:06:05

Engem nagyon elgondolkoztatott ez a cikk. Tetszik.
okostojáska-nak mondom, hogy érdekes és értékes, minőségi írás.

Pendemonda 2011.04.22. 11:14:22

@piefke

Lehet hogy te trollkodsz és pénzért írod ezt szemetet, én a saját véleményemet képviselem, akkor is, ha ez nem tetszik.

A kérdésekre konrétan:
abban semmi rossz nincs, hogy egy relative szegény országban 4%-ot meghaladóan félnek a "külföldi konkurenciától", amelyiknek van pénze, és nem mindig van a helyi piac/társadalom/munkahelyek iránti elkötelezettsége, igenis érthető. Mindannyian láthattuk például a konzerv- és cukorgyárak priivatizációját, ahol bagóért megvették a gyárat, majd bezárták, és a piacot a külföldi gyáregyságen gyártott termékekkel szolgálják ki.

Az pedig hogy ők lehetnek-e a "vulgárnemzetieskedés támaszai" nem tudom. A Te számodra a vulgárnemzetieskedés valószínűleg mást jelent mint nekem. Neked 56 "hőzöngésféle, nekem személyesen is fontos (két nagybátyám ment ki akkor). Csak mellékesen 56-ről meg a nyugat-európai értelemben vett szabadásgeszményről: Camus-t elképzelhetően ismered, ezúton hívnám fel a figyelmed "A magyarok vére" c. írására.

Szóval valószínűleg vissza kellene menni az iskolába, először olvasni, okosodni, aztán írni, mert az írástudónak még a blogkorszakban is van felelőssége.

A 4%-ot egyébként az Eurobarometer mérte (a magyr részét egy multi leánya a TNS Hungary), de nem arra, amire használtad, hanem amire idéztem.

Szóval összegezzünk:
-adsz egy definíciót, majd ennek apropóján írod le, hogy hogy látod az országot.

Miután a definíció inkább csak fröcsögés, (a leíró, szabatos elemeket leginkább a számozása képviseli), a helyzetleírás definíció-függetlensége inkább előny.
A helyzetleírással nem vitatkoznék, -Te így látod, a Te dolgod - de nem azért, mert egyetértek vele, hanem azért, homályosak a fogalmak, és nincs kedvem félreértésekbe és azok magyarázkodásába belemenni.

Please don't answer

- arra a kérdésre, hogy mi a a fidesz, kaptunk egy sommás fröcsögést,
- az érvek kifejtetlenek, ha egyáltalán vannak

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 11:21:34

@_Epikurosz_:

Csak egy EU-s kurzus megtartására kérték fel, vendégelőadó - nem kap egyetemi státuszt. Mindenestre ez óriási dolog, még akkor is, ha történetesen A K-európa egyetemen Balázs Péternél készül fel, trenírozza magát az amarikai kalandra.

Visszatérésére lenne igény, mert GYF vagy Mesterházy nem lehetnek valós alternatívák. Jobbik? Na, ne. LMP? Még ellenzékben is enerevált, nemhogy kormányon. Másrészt támogatottsága sem lenne.

Szükség van egy új poltikai erőre - az pedig világosan látszik, hogy ennek a az elmúlt 21 év romjain, de nem abból kell építkeznie!
Hiteles, nem leamortizált arcok kellenek, és valami olyan hosszabb távon gondolkodó politikai attitűd, ami kellő szakértelemmel párosul.

Bárki lesz is hatalmon, sajnos a megszorításokat nem kerülheti el.

Ennek a néppel való elfogadtatása könnyebb lenne úgy, ha közben azt látnák a választók, hogy érdemes dolgozni, nem folyik el Audikra, és egyéb felettébb kérdőjeles dolgokra a befizetett adó, nem szélesedik, hanem szűkül a szociális (egzisztenciális) különbség az átlagbér felett és alatt keresők között (SZJA 16%, ugye), magyarul a társadalmi felelősségvállalás eloszlása igazságos, az oktatás valós és elérhető tudást ad, és a minimálbéres/kisnyugdíjas is be tudja fizetni a számláit, uram bocsá', huszadika után nemcsak csirkefarhát jut.

Hiteles arcok, és felelős tettek kellenek, a demaóg frázispuffogtatók meg tűnjenek el végre, ideológiától függetlenül.

Fenteiknek megfelelő politikai szándékot és erőt, tudnékk támogatni, sőt üdvözölném azt!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 11:37:38

@okostojáska:
"Ritka gagyi cikk, ez még indexes körökben is az alsó kategória. Azok az emberek, akinek a szellemi szintjén íródott nem igen olvasnak ilyet, azok VV-t meg éden hotelt néznek. "

Pár gondolattal szeretnék reagálni fenti két mondatodra.
A másodikkal kezdem.

Igazat adok neked: azok többsége, akik VV-t meg Éden Hotelt néznek (szeretik a TV-t meg a fotelt), valószínűleg ritkán olvasnak ilyet. Sajnos, mert a cikk tartalma talán új gondolatokra ébrsztené őket. Ha csak a kép alatti dőlt betűs részig jutnak és annak helyes értelmezésében elmerülnek,már megérte a cikk szerzőjének fáradozása.

Az első mondatodhoz.

Nem ritka gagyi cikk, hanem stílusosan megírt egyfajta látásmód, egy lehetséges állapot körüljárása, vagy egyszerűen csak gondolatébresztő-vitaindító lenyomata 21 évünk demokráciafelfogásának, érzékelésének. Másrészt nem vulgáris, ok-okozati összefüggéseket feszeget, tájékozódni próbál.

Tekintsd annak, ami: véleménynek, görbe (sima) tükörnek, vagy prizmának, ami megmutatja az összetett egy (fehér fény -itt: demokrcia) a spektrumait és azok esetleges elhajlását, játékát.
Egyetérteni vele nem feltétlenül muszáj, de gondolkodni érdemes rajta.

_Epikurosz_ 2011.04.22. 11:43:34

@Zébácsi: Mármint a CEU-n készül fel? Legyen. Ha meggondoljuk, Amerikában Európáról tanítani kicsit más, mint Európában Európáról beszélni. A vendégelőadás pont olyan, mint amikor projektet vállal valaki egy cégnél. Lehet belőle további megbízás is.
Viszont a kérdés akkor is megmarad, hogy egy olyan ideális, hiperszuper vezetés, amilyennek Ön (és egy kis ránézegetés után talán én is) bizalmat szavazna, mihez tudna kezdeni a funkcionális analfabétákkal, a velük umbuldázni akaró vezető réteggel, az átláthatatlanság kihasználóival, azaz a zavarosban halászókkal, stb. Szóval valamit tenni is kéne azért, hogy mi egy ilyen kormányt megérdemeljünk. Tippelek: adókat befizetni? Hatékonyságot, pontosságot, megbízhatóságot növelni, és egyúttal mindenkitől megkövetelni?

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 12:07:24

@_Epikurosz_: Igen, a CEU-n készül, beül Balázs Péter előadásaira, no és szerintem ezen kívül is kap a volt külöügyestől segítséget. Nem hinném, hogy maradna (remélem, hazajön), bár igazad van, megeshet, hogy marasztalják, és valóban ott mást jelent az EU, mint itt, a kellős közepén.

jól látod, az adókat be kellen fizetni. De a jelenlegi SZJA rendszer, szerintem igazságtalan, és értelmetlenül torzít. Mondom ezt úgy, hogy én nagyon jól jártam vele.
Ha azt látja a polgár, hogy az állam spórol, a szó valódi értelmében végzi a közbeszerzést, meggondolt lépéseket tesz, bővíti a demokratikus alapjogokat, szakít a Mikszáth/Móricz által szépen lefestett dzsentrizmussal, akkor nagyobb társadalmi elfogadottsággal lehetne megszorítani, kievickélni a trutyiból.
El kellene felejteni végre a Jupiter-kisökör effektust.

_Epikurosz_ 2011.04.22. 12:28:10

@Zébácsi: Bővíti a demokratikus alapjogokat. Most sírjak vagy nevessek? A dzsentrizmussal szerintem a népnek kell szakítania, valamint meg kell tanulnia azt, amit az amerikaiak (is)elfelejtettek: a protestáns takarékosságot, pénzügyi óvatosságot. Ha valaki megszokja, hogy a fogához veri a garast, akkor nem fogja eltűrni, hogy az állam túlköltekezzen, vagy felesleges dolgokat csináljon.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 12:49:18

@_Epikurosz_: " Ha valaki megszokja, hogy a fogához veri a garast, akkor nem fogja eltűrni, hogy az állam túlköltekezzen, vagy felesleges dolgokat csináljon."

Milyen igaz! Ez nagyon jó és lényeges észrevétel. Amíg itthon fontosabb a legújabb plaza TV, okortelefon megvásárlása/birtoklása (akár hitelre is) a takarékosságnál, amíg a külcsín dönti el, ki vagy, addig nagy a baj.
Régóta mondom, hazánkban minden baj forrása az értékek (morális, kulturális) davalválódása. Ennek változnia kell, kellene, ami hosszú idő, mert a többség még csak fel sem ismeri, hogy ezekkel a dolgokkal baj van.
Az viszont, hogy egy kormányzó erő milyen példát mutat, rövidtávon gyümölcsöző lehet, nem csak gazdasági szempontból, hanem társadalmilag is.

_Epikurosz_ 2011.04.22. 13:44:54

@Zébácsi: Felőlem vehet plazmatv-t, ha zsebből ki tudja fizetni. Ha viszont csak a menőzés meg a mónikasó miatt vesz fel 48%-os fogyasztási hitelt japán jen alapon, akkor nem tudom sajnálni. Tessék először megtanulni a 4 alapműveletet (gyk. + - : *).

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 14:02:35

@_Epikurosz_:

A LEGÚJABB plazma tv csak példa volt. Minek 2011-es modell, ha működik a 2009-es? Fogyasztói társadalom, persze, meg növekvő GDP, ezt is értem, de emlékezzünk csak Hofira: addig nyújtozkodj,...atany drága bogaram, kimondta, hogy lesz takaród?
Ezzel csak azt szeretném érzékeltetni, hogy ha van pénz költeni, nem feltétlenül muszály.

Ha van pénze, inkább fektesse be. Kicsiben is lehet kezdeni, ha már takarékosságról van szó. Egy olyan országban, ahol 100 milliós tétel megy sms-re a szavazóshow-kban, ott lehetne miből magasabb egy kicsit a nettó megtakarítások összege, nem?

A 4 alapműveletig tényleg jó lenne eljutnia mindenkinek, ezzel már tudna százalékot is számolni a delikvens. Mondjuk, ez a THM-hez kevés, mert ugye ott annuitásfaktor is van, diszkontálni kell (kamatos kamat, periódusok száma), ez pedig már a hatványozás fogalmát is felveti.
Igaza is volt Uljanovnak: tanulni, tanulni, tanulni.
Nem kell mindent elvetni, ami "balról" jön. :-)

_Epikurosz_ 2011.04.22. 14:26:21

@Zébácsi: Ha sima annuitás, akkor a havi eurós összeget kell felszorozni az árfolyammal, a kezdő havi összeget pedig bele szokás tenni a szerződésbe.

Juteszembe szegény Kaszperszkij, neki elviszik a fiát, a kollégák meg csodálkoznak, hogy Perelman meg nem fogad el pénzt. Okosabb ő annál.

kutya vacsorája 2011.04.22. 14:42:45

@különvélemény: a chf-adatsort zébácsi megválaszolta hálistennek. azzal, hogy ő engedékenyebb nálam, amikor azt mondja,h.a keresztárfolyam nem feltétlenül a kormányt minősíti, én hozzátenném: olyan grafikont is néznék, amikor kósa majdnemközgazdászlettem lajos beszól kettőt és utána mit tesz a forint...
nézzek körül a "szomszéd" országokban? görögo.mióta szomszéd?! ezt még a turulisták sem gondolják:) amúgy meg persze, máshol mégrosszabb, kenyában pl.éheznek. mit látok a - tényleg - szomszéd szlovákiában pl.? bankokat magyar betétekkel, magyar tulajdonú cégeket és cégautókat. gyurcsány mondta,h.el lehet húzni, de ov.elől többen elhúztak, és a pénz menekül először.
"szeretnék-e" akárhányszázalékos fizetéscsökkenést? perszehogy nem, csakhogy ez a főnökömtől függ, a kormánytól csak annyira, amennyiben képtelen kezelni a válságot... egyébként jelzem: sokaknak állása sincs. nézzél egy adatsort a munkanélküliségre sztem. rosszabbul élünk mint négy éve, ez a helyzet.
szeretnék-e imf-hitelt? ráolvasás, hogy az imf minden baj okozója, bár így lenne. bezárnák, oszt eljönne a kánaán. egy bank a sok közül. arra való, hogy kölcsön adjon, ha kell, olvass széchenyit.

Balt 2011.04.22. 15:59:12

@Bergeroth:
@Könnyen elkaptuk, uram!:
@Zébácsi:
@Csore60:

Az eredeti komment roth megfogalmazásában, amely ha nem beszélne önmagáért "mi" és "ti" konstellációban, akkor sajnálom, úgy látszik nem egy nyelvet beszélünk:
(Gyk. kiemeltem a többesszámú ragokat és névmásokat - "aki", "annak" nyilván épp úgy csoportképző/kirekesztő szemantikailag, ha nyelvtanilag nem is többesszám.)

"Elég abszurd is a dolog, hogy minden erej_ükkel_ pont ezt a demokratikus utat próbál_ják_ meg tönkretenni és teljes mértékben ellehetetleníteni a működését.

Komolyan mondom, vála_sszuk_ már ketté az országot!! Középen lerakni 1 határt, szögesdróttal, katonákkal, aki engedély nélkül átlépi annak golyó, kérdés nélkül.
_Aki_ nosztalgikusan és könnyes szemmel gondol a horthy és kádár rendszerre, és a továbbiakban is orbán seggét akarja nyalni, _annak_ irány kelet-magyarország.
_Aki_ demokráciát szeretne és a fejlődő nyugathoz akar tartozni, _annak_ irány nyugat-magyarország.
Kap _mindenki_ 1 hónapot, hogy eldöntse melyik oldalon akar élni.
Csinál_juk_ már meg valahogy, én nem akarok ilyen seggfejekkel 1 országban élni, mint ez a komcsi fidesz rezsim!!!"

További jó fölényeskedést faszkalapok, lehetőleg másik országban - óhajotok szerint!

Balt 2011.04.22. 16:03:00

"fölényeskedést" persze idézőjelben, mert ahogy az ámbra mutatja, komplett diszlexiás banda vagytok.

Bergeroth 2011.04.22. 16:46:06

@Balt:
Tehát konkrétan neked az fáj, hogy nekem más a véleményem és ezt le mertem írni?

A másik dolog pedig, hogy igen, tartozom 1 bizonyos "csoporthoz", bár tény, hogy nem igazán vág ide a profilja a dolognak, de azért megmondom neked, csak hogy ne érje szó a ház elejét. Nos, ezt a "csoportot" kockáknak hívják, gyanítom sejted mit jelent.
Az viszont még mindig érdekelne, hogy Te konkrétan mire gondoltál, amikor gondolatban jelzőket aggattál rám?
Mert erről ide még 1 betűt nem írtál le.

Bergeroth 2011.04.22. 17:00:08

@Balt:
"fölényeskedést" pedig akkor értenék alatta, hogyha kijelenteném, hogy "én megyek, te pedig maradsz".
Ezen a ponton pedig szövegértelmezési problémába szaladtál bele. A dolog ugyanis úgy néz ki, persze ha tényleg megvalósulna amit írtam (nem fog, ezt mindketten tudjuk), hogy mindenki választhatna, hogy hol akarna élni.
Szó sincs fölényeskedésről, ugyanis mindenki saját maga dönthetne, melyik a szimpatikus neki.
Nem kell belemagyaráznod dolgokat, bőven elég ha csak nem az állandó paranoiádból táplálkozol, hanem elgondolkodsz egy kicsit a dolgot hogyanján és miértjén.

Csore60 2011.04.22. 17:25:10

@Balt: Mondd, te tényleg azt olvastad, amit írtam? Mert ha igen, akkor azt is elolvashattad volna, amire reagáltam.
Nem kéne helyből a földbe döngölni, én nem tartozom a lelkesen tapsoló orbánhívők közé. Ami azt illeti, sosem voltam kritikátlanul lelkes, főleg akkor nem, amikor ezt várták el tőlem.
Amint látod, még mindig ott tart a többség, köztük Te is, hogy az ellenséget keresi. Együtt gondolkodás, eszmecsere, értelmes véleménycsere helyett. Pedig ez lenne a demokrácia lelke.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.04.22. 21:54:37

@Balt:

Az a baj kedves Balt, hogy súlyos tévedésben vagy, és azzal a kommenteddel, amit összesen 4 hozzászólónak - köztük nekem is, és csak ezért válaszolok
- írtál, azt is bizonyítottad, hogy valóban más súlycsoport vagy.
Ne haragudj, nem megbántásnak szánom, de tényleg...

Bergeroth eredeti hsz-ében csupán annyi megjegyzést tett, hogy:

"Elég abszurd is a dolog, hogy minden erej_ükkel_ pont ezt a demokratikus utat próbál_ják_ meg tönkretenni és teljes mértékben ellehetetleníteni a működését."
(Az alsóvonások már a te kiemeléseid. Az idézett komment egyébiránt egy teljesen helyénvaló megállapítást tesz.)

Nekem ebből egyáltalán nem az jön le, amit te feltételezel. Ugyanis pont, hogy lehetne akár fideszes vélemény, amolyan belső kritika is. Lehetne jobbikos, lmp-s, parlamenti pártnélküli volt mdf-es, kisgazda, avagy nosztalgikus szocdem. Egyáltalán nem biztos, hogy maszopos megjegyzés - bár, lehetne ez is.

Csakhogy!
Mivel rögtön csoportot emlegetsz (miközben lövésed sincs, hogy a komment milyen ideológiát takar (már, ha egyáltalán van mögötte ilyen indíttatás), pont, hogy te vagy az, aki skatulyáz, prejudikál - csak azt nem tudom, hogy miért?

Mit szólsz mindjárt ehhez a kommentedhez? :
"Balt 2011.04.21. 22:04:38
De mégis, milyen jó nekünk, hogy itt vagytok ki, haladó szellemű munkásmozgalmi liberátorok!

(Nem olvastam végig, elég volt belőle ízelítő.) "

Vagy ehhez?:
"Balt 2011.04.21. 22:27:30
@Bergeroth: "Aki nosztalgikusan és könnyes szemmel gondol a horthy és kádár rendszerre, és a továbbiakban is orbán seggét akarja nyalni, annak irány kelet-magyarország."

Ezt egy kicsit benézted: Dunántúl en bloc fideszes, néhány maradék szocialista iparvárost/-negyedet leszámítva. Tehát az a szomorú hírem van, hogy nektek irány kelet, csak úgy hagyományosan... "

Ki gondolt könyes szemmel Kádár és Horthy rendszerre?

Másrészt:
tehát a nyugat fideszes, és bergeroth(ék) - gondolom én is - húzzunk keletre?

De később pedig emígyen írsz:
"Balt 2011.04.22. 15:59:12

_Aki_ demokráciát szeretne és a fejlődő nyugathoz akar tartozni, _annak_ irány nyugat-magyarország.
Kap _mindenki_ 1 hónapot, hogy eldöntse melyik oldalon akar élni.
Csinál_juk_ már meg valahogy, én nem akarok ilyen seggfejekkel 1 országban élni, mint ez a komcsi fidesz rezsim!!!" "

Tehát te nem akarsz a komcsi fidesz rezsimhez tartozni, így ki is jelölted, hogy az ország fejlettebbik része milyen jó lesz a demokráciaépítésedhez -irány nyugat!!!

Ez tök, jó, mert korábban pont te írtad (fent idéztem), hogy az ország nyugati fele fidezses, néhány cocialista maradék ipari környék kivételével.

Summázva a dolgokat, te össze-vissza hablatyolsz, és amikor rákérdeznek, még te vagy felháborodva.

Ford Fairlane híres mondata jut eszembe rólad.

becsoccsent 2011.04.22. 22:13:45

@kulonvelemeny: egy tipikus, agy nelkuli, felfuvalkodott, fideszes naci. minden leirt mondatodat egyenkent - szavankent - lehetne cafolni, de ugysem ertened meg. nagy a baj, nagyon nagy, mert a fajtadbol sok van. meg jo, hogy a gondolkodo fideszesbol egyre kevesebb.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.04.22. 23:49:35

szerintem te olyan buta vagy, hogy az már degeneráltság

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2011.04.24. 16:36:49

Nagyon szép világos beszéd!

Egyetértek a diagnózissal!

Gratulálok!

pirimogyoró 2011.08.26. 14:06:09

Ki az, aki azt gondolja, hogy a másik kommentelőnek nincs joga a (nem trágár!) véleményéhez?
Pótkérdésem; ki az, aki azt gondolja, hogy valami válogatott gorombasággal meggyőzi a másikat arról, hogy nincs igaza?
Talán nem kéne keresni az alkalmat, hogy neki lehessen esni minden kommentelőnek, aki másik párttal szimpatizál...

korte1975 2011.12.21. 04:56:51

100%. sajnos igy csak ugy latja az ember a dolgokat ha kulfoldon el. Gondolom ez a gondolatmeneted sokaknal kicsapta a biztositekot
süti beállítások módosítása