Érdekes volt a tegnapelőtti nap: Orbán Strasbourgban, Schmitt Pozsonyban… És tulajdonképpen mindketten ugyanazt művelték: az itthoni politikai megosztottságot akarták „exportálni”. Azt a politikai megosztottságot, amely csak külső megjelenési formája egy sokkal mélyebb megosztottságnak: annak a mentalitásbelinek, amely kettévágja a magyar társadalmat. A megosztó kérdések: tudunk-e, akarunk-e magunkról gondoskodó, felelősséget vállaló, a jövőre előkészülő polgárok lenni – vagy azt várjuk, hogy ezt „megkapjuk felülről”, valakitől. Fel vagyunk-e készülve a versenyre, vagy rettegéssel tölt el csupán annak ténye minket? Vállalni tudjuk-e a korábbi rossz, megalapozatlan döntéseink és illúzióink káros következményeivel való szembenézést és leszámolást – vagy makacsul és kétségbeesetten kapaszkodunk abba a veszélyes hazugságba, hogy „Mi csak mások összeesküvéseinek az áldozatai vagyunk!”.

Ezek a kérdések osztják meg valójában Magyarországot: van egyrészt a felkészültek és realisták tábora és vannak az önállótlanok és illúziókba menekülők. Tudom, durva ezt így kimondani, de az Isten szerelmére: legyen már végre bátorságunk nevükön nevezni a dolgokat! A Nagy Magyar Elhallgatás és Önkímélet semmit sem oldott meg – talán a Kegyetlen Kimondás végre elvezethet a sikerhez minket! Ugyan hányszor akarunk még leszívni az önáltató illúzióink miatt? Ugyan hányszor hagyjuk még magunkat rosszul és rossz felé vezetni azért, mert elfogadjuk a kontraszelektált elitek kormányzását? Ugyan mikor volt nekünk legutóbb olyan kormányunk, vezetőnk, amely-aki nem valami világhazugsággal akart itt uralkodni – addig, ameddig csak lehet? És nem gondoljuk, hogy összefüggés van rossz vezetés, öncsaló illúziók és „nemzeti szerencsétlenkedés” között?

…Az előbb arról írtam, hogy Orbán és Schmitt „megosztólag” léptek fel tegnap: Orbán azt szeretné, ha az egész EU-t megfertőzné az a „ballib-jobb élethalálharc”, az ebben való szinte már ösztönös gondolkodás, ami ránk, magyarokra jellemző és amelynek mögöttes okairól az előbb volt szó. Mert ha ez a megosztás létrejönne Európában is, ha sikerülne „felpiszkálni” így az embereket, apellálva sokak személyes sikertelenségére, problémáira és ráfogva ezekre, hogy ennek is a „komcsilibsik” az okai (…vagy ki tudja ki?), akkor Orbán bízhatna abban, hogy „európai porondon” is működtetni tudja azokat a machinációkat, amelyekkel Magyarországon alakította ki azt a választói hangulatot, ami hatalomra juttatta és ott is tarja még… Ő ebben bízik, erre alapozna – és Schmitt is ez játszotta kicsiben: a kisebbségi magyarság körében szeretne olyan hangulatot kelteni, hogy egyszerűen „vállalhatatlan” legyen úgy ott magyarként létezni, hogy az ne társuljon szükségképpen a felkínált magyar állampolgárság felvételével. Mert csak akkor ér valamit a politikai stratégiában a külmagyaroknak bizonnyal megadott választójog, ha azzal tömegesen és a jobboldalt támogatva élnek majd az ottaniak. De ehhez is „pszichózis” kell: egyrészt, hogy megszégyenüljenek és ellehetetlenüljenek a kisebbségi magyarság köreiben az állampolgárság kérdésében „másként gondolkodók”, másrészt pedig hogy addig ingereljék a szomszédos államok kormányait és többségi nemzeteit, hogy azok elkezdjenek ellenséget látni az ottani magyarokban és ellenséges intézkedéseket hozni velük szemben – hogy aztán erre hivatkozva a jobboldali magyar kormány azt mondhassa nekik: „Ha állampolgáraink lesztek, akkor lesznek eszközeink a kezünkben a megvédelmezésetekre!”.

Orbánék „exportálnák”  megosztottságot – mert ha sikerül szekértáborosítani, akkor már eséllyel indulnak be a „barát-ellenség”-ösztönök és ha az ösztönök veszik át a vezérlést, akkor boldogulhat könnyen egy irracionális vezetés. Akkor van Orbánéknak esélyük a tartós felülkerekedésre, ha sikerül kint is kialakítani egy kellően nagy tömeget frusztráltakból, így-úgy sértett emberekből, akikre aztán mit „a népre” hivatkozhatnak és támaszkodhatnak, az itthonról már oly jól ismert Fidesz-recept szerint...

Látjuk tehát ezt az ördögi és ostoba „logikát”… Egyik sem fog működni – mert az európai országok társadalmai sokkal egységesebbek, mint a magyar társadalom, éspedig az egyes társadalmakat működtető elvek, mentalitás tekintetében… És a külhoni magyarságot sem a konfrontáció, a „vagy-vagyban gondolkodás” felé terelik a mindennapi, gyakorlati érdekei…

…De miért tartja vonzónak ezt a politikát sok ember mifelénk?

A magyar politikai közvélemény egy részét „kényszerképzet” ösztökéli arra, hogy „egyesítse a magyarokat”. Ennek vannak történelmi okai is, de leginkább kinek-kinek a személyes élettörténetében vannak azok az okok, amelyek oly sok más elé helyezik ezt a „feladatot”. És mivel a személyiségük kialakulása során őket ért hatásokhoz, benyomásokhoz kapcsolódik ez a kérdés, ezért – mivel a személyiségünk „ösztönként” működik bennünk – a „magyarságegyesítés” is úgy él bennük, mint egy ösztön: nem gondolkodunk azon, hogy vajon ésszerű-e, vagy sem?

Ezek az emberek érzékelik a magyarság történelmén végigvonuló megosztásságot és annak káros mivoltát, ám nem jól definiálják a megosztottság okait. És mivel az okokkal nincsenek tisztában, ezért a „megoldásuk” is téves: mert az „állampolgárságban való egyesítés” semmit sem változtatna a fentebb már emlegetett mentalitásbeli megosztottságon. Ez nem „fizikai”, vagy „jogi eszközökkel” orvosolható megosztottság, nem azért van, mert a magyarok egy része nem magyar állampolgár és nem a magyar államhatárokon belül él – tehát: a státuszbeli, vagy netán a területi egyesítés után is változatlanul megmaradna. Pláne akkor, ha a „Nagy Egyesítés” eléréshez – mint fentebb láttuk – éppen a hazai megosztottság „exportálását” használnák eszközül Orbán és társai…

Mit tehetünk? Mi történhet?

Lehetne tényszerű adatokkal is szembesíteni Schmitt Pált, hogy t. i. nem „15-16”, hanem kb. 13,5 millió magyar él összesen a világban. Lehetne azt is emlegetni, hogy az egész európai államfelfogással ellentétesek a „gumihatárok”, hogy számtalan „technikai” ok miatt a legcélszerűbb a „fizikai határok” használata (adózás, törvénykezés, közigazgatás-szervezés, stb.). Lehetne azt is emlegetni, hogy eddig példátlan helyzetet teremtene, ha milliószámra lennének olyan magyar állampolgárok, akikre a „kétfelé kötődés”, a „kettős élet” lenne a jellemző… De elég annyit mondanunk, hogy ez az egész egy fantazmagória: meg lehet ugyan próbálni megvalósítani, de az ilyen „érzület-politizálás” mindig bajba sodorta az „érintetteket” – azokat is, akik keresztülerőltették és sajnos azokat is, akik a keresztülerőltetők által vezetett országban élnek. Márpedig ha az anyaország „zűrösödik” a világ szemében, akkor sokkal kevésbé lesz kulturálisan, személyes identitás tekintetében is vonzó azoknak a magyaroknak, akiknek „fizikai honosításáért” volt az egész cirkusz…

Az a valószínű, hogy a külmagyaroknak egyszerűen nem fog kelleni ez az „ajándékmagyarság”: azért nem, mert semmi értelme számukra. Kulturálisan, identitás tekintetében ugyanis semmi gyakorlati előnye nincs egy „távállampolgárságnak”. Ha ezek az emberek magyarul akarnak tanulni, akkor ezt valószínűleg otthon, a befogadó ország iskolai infrastruktúráját használva teszik, nem küldik gyerekeiket Magyarországra, mondjuk oviba, vagy elemibe… Ha kultúrájukat, hagyományaikat akarják megélni, akkor azt a mindennapjaikban teszik meg: nem fognak Budapestre utazni azért a székelyek, hogy  népviseletükbe öltözzenek. Ép ésszel éppen az biztosítaná a kultúra és az identitás fenntartását, ha Magyarország a szülőföldjükön tartaná magyarként ezeket az embereket, ottani létükben segítené őket és nem használná ki őket saját vágyálmai és politikai hatalommegtartási céljai érdekében a magyar politikai elit.

…De itt „ép ésszel való politizálásról” szó sincs – ahogy fentebb a személyiség ösztönös működésével kapcsolatban arról már volt szó: ez nem ésszel, hanem ösztönökkel véghezvitt politikai aktus lesz, ha lesz…

És persze nem sikerülhet Orbánnak sem a „Nagy Megosztás”: Az EU-ban nem állnak le „baloldal-jobboldal életre-halára”-játékot játszani. A viták után ugyanúgy szóba állnak ezután is egymással a bizonyos ügyekben ellentétes véleményt képviselő felek, mert az alapmentalitásuk összeköti őket. A végén pedig Orbánék és megmaradt híveik magukra maradnak a „csatatéren”… És nem fog a hatalmuk megmentéséért Csaba királyfi sem lejönni az égből a „Külhoni Magyar Választók Serege” élén.

Maradnak a realitások – és megy Orbán…

Update: javaslom, hogy olvassátok hozzá az alábbi, bő fél éve írt posztot is: http://progressziv.blog.hu/2010/06/05/jol_kerdezni - a "nagymagyar" törekvések és vágyak további "mögöttes mozgatórugóiról"...

 

 

online survey

online survey

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr822601519

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Választójog a politika szolgálatában 2011.02.03. 16:58:01

Ténytár Egyes országoknak sok olyan állampolgára van, akik a határain túl élnek. Ezen országok különböző megoldásokat dolgo

Trackback: Az apokalipszis hungarisztáni lovasai V. – Ön náci vagy kommunista, melyiket választja? 2011.01.25. 16:03:05

Minden rendes hungarisztáni zsigerből utálja, aki külföldön él/élt, pláne ha az a bizonyos külföld egy olyan ország, ahol picit jobban mennek a dolgok, mint a Dicső Hungarisztáni Dumaköztársaságban. Az ilyen alakoknak alanyi jogon kijáró, irigységgel e...

Trackback: Azért is alkotmányoznak 2011.01.21. 13:50:01

Forradalom van. Kétharmados, fülke- és ellenforradalom. Már csak az Alkotmány – kétharmados többséggel szemben gyönge – korlátai gátolják a tobzódó többség kiteljesülését.A társadalompolitikai tendenciák egyértelműek. És katasztrofálisak. A...

Trackback: A bloggerek nem szeretik Orbánt? 2011.01.21. 13:12:40

Tanulságos, de egyben blogíróként csalódást keltő volt tegnap az index címlapján szereplő blogokat olvasgatni Orbán Viktor európai parlamenti szerepléséről. Íme a kora délutáni állapot sorban: Tóta W. Lesznek egy testté Orbánnak össze kell sze...

Trackback: Hamis hang 2011.01.21. 12:22:43

„Les verts et moi personellement, nous aimons la Hongrie.” Azaz: „A Zöldek és jómagam is szeretjük Magyarországot.” Ezt mondta Cohn-Bendit. És vagyunk még pár millióan, aki hasonlóan érzünk. Vagyunk még, akik szeretjük...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dögölj meg 2011.01.21. 11:05:56

De jó is volt Kádár eeetárs idejében,nem
voltunk megosztva,egységesen haladtunk előre a lenini úton,aztán jött a zorbán,
és mindent felrúgott !

Billy01 2011.01.21. 11:06:39

" Mi csak összeesküvés áldozatai vagyunk"

Ez az összeesküvés a következő szerintük. Ezt persze nem mondják ki, de minden igaz fideszes tudja. Vagyis hogy a zsidók esküdtek össze ellenük. Mert a fidesz felfogás szerint ha tudnátok kedves barátaim, aki nem fasiszta az zsidó! De a legnagyobb zsidók azok a ballibek, főleg a liberálisok, mert a liberalizmusban az okosabb, a tanultabb győz, ahogyan itt írja Piefke is ezerszer, na most akkor a buták, tanulatlanok és ezekből van több-nem csak itt, mindenhol- irtani akarják a libsiket (is). A fasizmus zsidó, más faj, liberális és kommunista ellenes és szerintük mindenki más zsidó.
A nyilas terrornak nagyon sok nem zsidó áldozata is volt, rengeteg kedves barátaim, akire csak ráfogták, hogy az, de különben keresztény volt és nem áttért. :)
Tehát adva van az antiszemitizmus.
Na most. A határon túliak nak adandó szavazati jog, gyakorlatilag eltüntetné a mostani határokat. Ezt még a kinti nacik nem látják, de majd fogják.
Ez pedig kérem szépen a nagymagyaroszág kívánalma.
1.Nagymagyarország. 2. antiszemitizmus
3. szocializmus. 4 kereszténység. 5.nacionalizmus. =fasizmus! Magyar formációja: Szálasi eszmék, nyilaskeresztesség!

Na most ezen csak a néppárt tud segíteni. A néppárt kezében van a megoldás. Tudniillik, ha Hitler feltámadna ugyanúgy tömegek éljeneznék, mert erre a német népben is meg van a hajlandóság. Akik ma ennek útját állják, azok a demokraták, baloldali demokraták és konzervatív, jobboldali demokraták. Most a néppárt eldöntheti( ha nem lenne egyértelmű persze és remélem , hogy egyértelmű)eldöntheti, hogy maga egy jobboldali, konzervatív demokrata néppárt, vagy pedig egy fasiszta néppárt. Ha az első mellett dönt, akkor ki kell, hogy zárja tagjai közül a fideszt és ezzel oldódik(na) magyaroszág ügye. Ha nem ezt teszi, akkor valóban megosztódhat európa is fasisztákra és demokratákra. Ebben persze nem hiszünk, nem tudjuk elképzelni. A demokraták azok , akik vigyáznak arra, hogy a fasizmus ne ismétlődhessen meg soha többé!

Tehát itt a baloldal nem tud tenni semmit. Semmit az ég világon. Ez a feladat a jobboldara (néppárt) vár. Hogyis eldöntse mi lesz az irány ebből a szempontból. III. világháború, vagy marad demokrácia!

Inner Circle 2011.01.21. 11:12:28

Ez a firkálmány még a manapság futótűzként terjedő, egy kaptafára készül ("Orbánnakpatájavan") cikkek közül is különösen ostoba, ezért tőlem telhetően terjeszteni fogom az értő közönség mulattatása céljából :-)

Steppenwolf 2011.01.21. 11:13:44

@Billy01: Döntsétek már el, hogy a Fidesz most akkor végül kommunista, fasiszta, vagy náci párt, mert minden nap mást fröcsögtök.

Fidesz, mint antiszemita párt, melynek a legtöbb vezető politikusa vallását is gyakorló zsidó, és amit széljobbról csak "zsideszként" emlegetnek?
Azért ilyen abszurditásra még Gyurcsány gazdid sem ragadtatja magát. :)

dögölj meg 2011.01.21. 11:18:01

@Billy01: Hitlert éljenző népünktől kap-
tatok nyolc évet,mi a szart tudtok felmu-
tatni ? NOKIA-s dobozokon,elbaszott metro-
szerződéseken,lenyúlt milliárdokon kívül ?

Rwindx 2011.01.21. 11:18:05

"van egyrészt a felkészültek és realisták tábora és vannak az önállótlanok és illúziókba menekülők."

Jaja, úgy nézem még mindig nem józanodtatok ki az elmúlt 20 év dorbézolásából amikor mindig is magatokat tartottátok a bölcsek kövének örökös tulajdonosának. Az a "lángész" az az "előre látás" az a hihetetlen gazdasági, társadalomfilozófiai hozzáértés amit eddig csillogtattatok emelte Magyarországot az aranykorba, amit most Orbán rombol le.

Természetesen aki nem értené a fenti az csak írónia volt, rég kiderült hogy semmihez sem értetek a pofázáson kívül (elismerve hogy azt jól csináljátok) és mindent tönkrebasztok amihez hozzáértek, és egy lépésre nem láttok előre. Tehát magatokat mint a hozzáértők és realisták táborát megjelölni akkora pofátlan hazugság hogy nem a mennyezet, de a Nap is leszakad az égről.

Azt hiszem ennyit erről.

roki 2011.01.21. 11:25:40

No para!

Baller paranoia.

Steppenwolf 2011.01.21. 11:25:50

@lobster thermidor: Imádom ezt a fajta baloldali intellektuális fölényt. :)

kertesz 2011.01.21. 11:26:41

Az a valószínű, hogy a külmagyaroknak egyszerűen nem fog kelleni ez az „ajándékmagyarság”: azért nem, mert semmi értelme számukra."

Szia Progresszív, azt hiszem, itt tévedsz. Kérdezd meg (pl)erdélyi ismerőseidet erről- a külmagyarok sorban állnak azért, hogy megkaphassák az állampolgárságot. Egyetlen ország van, ahol megfélemlítik a magyarokat ebben az ügyben, ez Szlovákia. Romániának, Szerbiának, hasonló ügyei vannak, és rájöttek, fölösleges ebből balhét verni. Szóval a külmagyaroknak fontos az állampolgárság.

Más. Minden ország életében eljött egy vagy-vagy pillanat, amikor eldőlt, hogy merre indul tovább. Ez a "pillanat" akár évekig is tartott. Csekély történelmi ismereteim alapján ilyennek gondolnám Angliában a parlament győzelmét a királyi seregek felett-1600-as évek, a francia forradalmat-1700-as évek vége, a német egyesítést, (az elsőt, az 1800-as években), az olasz egyesítést-1800-as évek, a román egyesítést-1918-ban, a spanyol polgárháborút 1930-as években, stb.

Ezekben a helyzetekben nagyjából tiszta lappal indult egy rezsim. A magyar történelemben nem tudok ilyenről- legalábbis olyan fordulópontról, ami sikeres volt. 1867 maszatolás volt.

Az1948-as kommunista fordulat igazi rezsimváltás volt, de (szerencsére) kifulladt, és változások kezdődtek el.
Az egész "rendszerváltás"-utólag nézve, megintcsak az 1867-es maszatoláshoz hasonlít.

Szerintem NEM lehet kiegyezni. Most kell igaziból rezsimet váltani, és bizony ez rengeteg embernek fáj. Szerencsére a közvéleménykutatások azt mutatják, hogy az összes balfaszkodás ellenére megvan a támogatottsága a Fidesznek, hogy tényleg leváltsa az előző rezsimet.

Orbánt szerintem nem érdekli annyira külföld, hogy kurzusvitát erőltessen-be is láthatja, hogy fölösleges. Elég az nekünk, ha egy jobboldali országot formál.

A jelenlegi baloldal megérett a teljes pusztulásra. Ha az MSZP eltűnik a süllyesztőben, mint a többi rendszerváltó párt, akkor, alakulhat új baloldal- és remélhetőleg lesz is mondanivalója.

Darth_Vader 2011.01.21. 11:28:29

Fúj, de buta írás ez egy buta szerzőtől.

AdFL 2011.01.21. 11:42:16

Tisztelt hozzászólók!

Figyelmükbe ajánlom Varga Domokos György: A törzsi háború természetrajza című könyvét.

A blogbejegyzés nagyon jól rámutat a hazai megosztottság tényére. A probléma viszont összetettebb, a bejegyzés lényegében csak az egyik, részkérdésére hívja fel a figyelmet az aktualitások tükrében.

A szerző amúgy joggal vádolható Fidesz-közeliséggel, de tisztelendő és követendő objektivitással boncolgatja a témát, és szerintem képes kritikusan szemlélni a saját "törzsét" is.

A párbeszéd a párbeszédre való készséggel kezdődik. A könyv jó kiindulópont ehhez, a valóságban viszont nem látok semmilyen elmozdulást ez irányba.

(A könyvről: www.gondola.hu/cikkek/44541)

Chicano 2011.01.21. 11:43:12

"Orbánék és megmaradt híveik magukra maradnak a "csatatéren"."

A kedves posztíró látta a ma publikált ipsos felmérés eredményét? A választani tudó biztos szavazók között még mindig kétharmaddal vezet a FIDESZ. Úgy tűnik eddig gyakorlatilag az összes "hívük" megmaradt, úgyhogy miről beszélünk?

sárkányfő 2011.01.21. 11:43:15

Remek írás, gratula. De nem hinném, hogy akár csak egy ember is felébredne az önámításból, vagy elismernék, hogy a határon túli magyarokat színtiszta pártpolitikai érdekből akarják felhasználni.
Nem fog változni semmi.

porquenotecallas · http://antiblog.blog.hu 2011.01.21. 11:43:16

@Inner Circle:

teljesen igazad van: ezeket a sorozatban gyártott orbánozó-fideszező-matolcsyzó, "európéer" írásokat, vagyis a bégető nyáj újabb és újabb böffentéseit valóban humorosan kell felfogni és szórakozás céljából elolvasni.
sajnos azonban ismerjük a gobbels-i módszert; ha valamit elég sokszor mondunk el - pláne ha több, egymástól látszólag teljesen független helyről hallják - akkor előbb-utóbb egyre többen elhiszik azt.
és ez semmiféle összeesküvés-elmélet: ez bizonyos érdekcsoportok egymástól teljesen függetlenül is nagyon könnyen felismert, egy irányba mutató jajveszékelése, mert egyszerre lett a "lábukra lépve". de mindezt bőven fejtegetem az antiblog-on.

Billy01 2011.01.21. 11:44:51

@dögölj meg:

Csak szólok előre, jó előre, hogy kaptatok most 8 évet. :)
Az egyéves fülke évfordulóig , ami nincs messze, már nem sok minden látszik érlelődni. Tehát kimondhatjuk , hogy az előző 1 évben ku..ra nem történt semmi érdemleges. A zemberek ugyanolyan nyomorba vannak, sőt még nagyobb nyomorban, mint a választás előtt. Érdemi intézkedés a pálinkafőzés szabadságát leszámítva nem történt. A benzinár az egekben, a törlesztők az egekben, a kamatkülönbözetek a duplájukra nőttek. De ami legrosszabb, még egy rohadt tervetek sincs, ami világos lenne és nem feltételezéseken alapulna.

Tehát maradt 7 év.
Hogy telik az idő! :)

Igaz Magyar 2011.01.21. 11:48:32

Remek írás, világos értelmes előadás, jó meglátás, köszi!

szamarhegy 2011.01.21. 11:48:39

@dögölj meg: Tisztázzuk, Orbán (korából eredően) akkor csatlakozott be a rendszerváltó erők közé, amikor a Kádár rendszer már az utolsókat rúgta és amikor a rendszerváltó erők nagy része már egy-két (van aki több) évtizedes aktív politizálást folytatott, még akkor is ha ez az állásába került, és ha emiatt minden lépésüket figyelték. Orbánt pár megzavart tüntetéstől eltekintve nem érte ilyen atrocitás, nem rúgták ki sehonnan, elvégezhette az egyetemet. Orbán a rendszerváltás lelkes, de nem túl fajsúlyos fiataljai közé tartozott (tisztelet természetesen ezért) akkoriban SZDSZ farvízén utazott, mint az ifjúsági tagozat. Ebből a farvízen utazásból és az SZDSZ-es (termetben is) nagyfiúkkal szembeni frusztráltságból ered a későbbiekben tetten érhető állandó kényszer, hogy az SZDSZ-hez mérte a sikereit és hogy milyen örömmel szórakozott a töpörödő ellenfélen. Amit írtam semmi köze (Orbánnak annál több) az SZDSZ-hez, csak éppen nem szeretném, ha egy lelkes, jól beszélő, de akkor még súlytalan fiatalemberből lenne a rendszerváltás központi figurája, mert központi figura egyébként sem volt.

fitball 2011.01.21. 11:48:45

Most mondd meg érdemes volt ezt a vackot megírni????

Billy01 2011.01.21. 11:49:01

Amúgy a kommentekből is látszik, hogy a fidesz még mindig csak az mszp, komcsibolsibalos stb. fikázásból akar megélni, vajon meddig!
Sajnos nem tudom azt mondani, hogy jobban élünk, mint 2010 április 25-én, és ez gáz is és gond is egyben!

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.01.21. 11:49:38

a " kis sértett járja be Európát" ( a költő átírta )

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.01.21. 11:50:29

halva látnám már Orbánt, nyugodtabb lennék:)...igy csak egy Tumor betegség az országnak.....

laci_52 (törölt) 2011.01.21. 11:51:44

"Megy Orbán..."

Na, ez még odébb van!

Igaz Magyar 2011.01.21. 11:52:21

@szamarhegy: mert azon elgondolkodtál már, hogy amikor mindenki be volt szarva (még orbán is) miért kekeckedett a hatalommal mégis? Annyira nem volt hülye, kellett legyen a háttérben egy "szervezet" ami őtet védte-irányította.
Ajánlott film: Ghostwriter

Igaz Magyar 2011.01.21. 11:53:22

Amúgy a cia-ra jellemző, hogy rendre nagypofájú bajkeverőket támogatott a történelemben.

AdFL 2011.01.21. 11:55:57

Amúgy nem hinném, hogy a megosztottság tartósan exportálható lenne.

A magyarországi megosztottság annyira sokrétű és több-összetevős probléma, amely egyedi és ránk jellemző. Ez maximum időlegesen kivetíthető az Eu-ra.

Nincs itt szó arról, hogy nekik több eszük lenne. Ha az elnökség véget ér, szerintem a projektálásnak is vége, hiszen az ország(vagy inkább Orbán és a Fidesz) most aránytalanul sokat szerepel a nemzetközi médiában. A Néppártnak persze kínos a dolog némileg. Ám minden bizonnyal a kisebb rossz mellett döntöttek, azaz a magyar elnökség idejére egységfrontot alkotnak, utána meg már úgysem foglalkozik senki sem a Fidesszel, sem Magyarországgal...

Az persze már egy másik kérdés, hogy ez a felhajtás mennyire alapul valódi aggódáson az európai szocik és zöldek részéről. Hiszen az "európai értékek" amúgy is megfoghatatlan losung-gyűjteményét szerintem előszeretettel kezelik kettős mércével...

Persze ettől még a kritika indokolt lehet a részükről, a felhajtás meg már csak a show része...

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.01.21. 11:56:17

mini-szterelnök Brüsszelben már csak felmosórongynak való..........

Igaz Magyar 2011.01.21. 11:57:30

@Chicano: javaslom tanulmányozni a Kádári puha diktatúrát. Pont így volt annak is támogatottsága. Csak kicsit még nagyobb is ;-)

AdFL 2011.01.21. 11:58:09

@AdFL:

"A magyarországi megosztottság annyira sokrétű és több-összetevős probléma, amely egyedi és ránk jellemző. Ez maximum időlegesen kivetíthető az Eu-ra. "

Elég elolvasni a kommenteket...

(és most magamnak válaszoltam, uff! :))

Éhesló 2011.01.21. 11:58:18

A szavazásra feltett második kérdés szar, mert e megosztottság és a kettős mérce buktortól és magyaroktól függetlenül is jelen van.
Ezt megszívták már a csehek, lengyelek, oszrtákok (két alkalommal is) és sokan mások, akik elhitték a sok semmitérő lózungot amit a "liberális, toleráns és demokratikus" ejrópaji urak hazudnak.

Igaz Magyar 2011.01.21. 12:00:18

@Félkegyelmű: Lol!
Csillag Patrickhoz van szerencsénk a Spongya Bob-ból?

Petykabá 2011.01.21. 12:00:19

@Billy01: namost ha te nem vagy sztereotípiákban gondolkodó fanatikus, akkor az milyen? Minden fideszes antiszemita. Istenem, azért ez rettentő butaság.
nem továbbmegyek (ahogy tovább olvastam a kommentedet). te beteg vagy, betegséged neve: üldöztetéses téveszme.

szamarhegy 2011.01.21. 12:05:21

@IgazMagyar: Hát azért voltak páran, akik Orbánnál sokkal komolyabb szinten és téttel 'kekeckedtek' a hatalommal. Nem vagyok híve az összeesküvés elméleteknek, egyébként is elég esetlegesen történtek a dolgok. Én csak passzív szimpátiával szemléltem a rendszerváltás környéki eseményeket, de a 80-as évek közepétől már lehetett érezni, hogy a hatalom egyre tanácstalanabb, a központi céges ünnepségek tök üres, értelmetlen, előadók által is csak kötelezően lenyomott dolognak tűntek. A velünk dolgozó fiatal srácot mondhatni értetlen kiközösítés övezte, amikor 86-ban rányomult a munkahelyi KISZ vezető pozícióra, akkor már az nagyon ciki lépés volt. Az érezhető tanácstalan, kiürült, erőtlenedő hatalommal párhuzamosan egyre többen kezdték el építgetni a privát üzleteiket, biztos volt titkosszolgálat a történések mögött, de alapvetően az egész történet valami osztrák fogyasztói kapitalizmus felé tartott, az eladhatatlan exportra szánt magyar áruk, pedig megadták a végső lökést.

Rive 2011.01.21. 12:05:36

Két dolog:

- Az EP képviselői nem lesznek restek jót röhögni az ellenpárt kárára, ha Orbán kellemetlen helyzetbe hoz valakit, de ez a korlátozott kárörömöt nem lépi túl: az EP nagyrésze tisztában van vele, hogy mi kényszeriti egybe Európát és ennek megfelelően fognak dolgozni, ha konkrét cselekvésre kerül a sor. Persze, hogy Orbán számára ez hogy jön le, illetve hogyan tudja eladni itthon, az persze más kérdés.

- Ahogy már máshol is irtam: a határon túli magyarságnak nem az értük való konstans hazai nyafogás, a környező országok kormányainak állandó ekézése az elsődleges érdeke, hanem az, hogy Magyarországgal erős gazdasága, jó lokális beágyazottsága, kapcsolatrendszere okán érdemesebb legyen jó kapcsolatokat ápolni, mint a helyi kisebbségekkel b@szakodni. Ez amúgy azon környező országokbeli pártoknak, amik sikeresek és tömegbázisukban magyarokat is integrálnak, már leesett - éppenséggel a magyar jobbódali külpolitikai kavarások ellenére, azokkal szembemenve. Következményesen: az orbáni magyarságpolitika éppenséggel várhatólag a határokon túli magyarság kárára lesz majd, nem hasznára.

Igaz Magyar 2011.01.21. 12:06:38

@Éhesló: amit egy cezaromániás leépült funkcionális analfabéta cigó hazudik az majd jó lesz?

Petykabá 2011.01.21. 12:12:04

@Billy01: Jajj hát most olvasom, hogy ez a csúnya gonosz Viktor mit akar Európai szuperállamot. Már előre látom Billy beteg vízióját: reggel izzadsággal átitatott pizsamájában arra ébred, hogy Viktor egész Európát Nagymagyarországgá tette. Következő célként pedig átnevezi Magyar únióvá.

Asszem kedves nagymagyarországgal fenyegetőzők, most kurvára szétesett a paranoiátok és a rémremegésetek alapja. Már régóta azt gondolom, hogy az mutatja meg, hogy a FIDESZesek a kulturális integritásért vagy NAGYMOért harcolnak, hogy akarják e majd a szuperUniót. Asszem ezt benéztétek:) (hacsak nincs olyan idióta, aki azt gondolja, hogy Orbán egész Európát magyarfölddé akarja majd tenni)

Közöd???? 2011.01.21. 12:12:40

Van mégegy ok ami valójában osztja meg az országot és ez az antiszemitzmu és idegengyűlölet. Egy ilyen ország ahol a holokauszt és a mostanában történt cigánygyilkosságok után hivatalos és magánszemélyek hada állítja, hogy ez nem antiszemita és rasszista ország, ott alapvető léthazugság áll fenn.

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.01.21. 12:14:08

takarodjanak azok a magyarul beszélők a francba akik csak szavaznának, és nem adóznak a határon belűl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

szamarhegy 2011.01.21. 12:15:16

@IgazMagyar: Sokat jártam abban az időben az Orsz. Idegennyelvű (akkor Gorkij) könyvtárba, ott dolgozott akkoriban Rockenbauer Zoltán, aki már akkor is nagyon szolid, visszafogott ember volt, és akinek elég hiteles értékrendje volt 89 előtt és utána is, nem véletlen, hogy kiszállt a politikából... De folyosói pletykákból lehetett tudni beszervezett könyvtárosokról (RZ nem volt közöttük), érdekes világ volt, az itt tanuló Izrael elpusztítását tervező palesztin diákokkal színesítve :)

Petykabá 2011.01.21. 12:18:35

@IgazMagyar: Ezt sosem fogom megérteni. Valaki már bontsa ki nekem annak a logikáját, amikor Orbán Viktort lecigányozzák. Felőlem legyen cigány. De az már súlyos személyiséghasadás, amikor valaki egyszerre akar liberális értékeket "képviselni", és sértésként lecigányoz. Mert ugye a cigány az NEM alacsonyabbrendű ember szerintem, akkor meg mit akart ezzel mondani kedves Uram? Vagy ön csak nem fajgyűlölő baloldali esetleg? De hát olyan nem lehet! Mert épp az előbb fejtette ki szegény skizó Billy01, hogy... á mindegy

2011.01.21. 12:18:45

@dögölj meg: Miért hiszed, hogy azért mert idiótának tartom a Fideszt, én az MSZP szekerét tolom?

Lorp 2011.01.21. 12:19:15

Cohen-Bandit szép példáját adta mennyire csak a magyar jobboldal jellemzője a gyűlölködés. A hazai ballib értelmiségről már ne is beszéljünk. Ron Webert meg felejtsük is el. Szóval az árkot két oldalról ásták.

Petykabá 2011.01.21. 12:21:18

@Közöd????: légyszives bontsd már ki a logikát, hogy 3 ember cselekedeteiből, hogyan vezeted le egy ország rasszizmusát. Eszednél vagy? Ilyen gondolatmenet alapján nem találsz olyan országot, ahol nem rasszista mindenki.

Öreg Sam 2011.01.21. 12:25:56

Az utolsó nagyformátumu politikus Horn Gyuszi volt,aki az ülésteremben azt találta mondani Torgyánnak:"ne hülyéskedj Pubi!"-a szünetben meg meghivta egy virslire a büfében :)
A permanens forradalmi hevületben elfelejtkezni uriemberi-politikusi mivoltunkról,és nem kezet fogni az ellenféllel (nem ellenség,ellenfél),az valamiféle harmadik világ felé taszit bennünket.
Én rajongója voltam OV-nak,benne láttam a saját és a gyerekeim jövőjét,csalódnom kellet...
Mi lesz a harci ideológia,ha elfogy az "ellenség"???Örökké nem lehet háborúzni,békésen épitkezni annál inkább hasznos lenne.
Fikázóknak,egybiteseknek:sem zsidó,sem kommunista,sem náci nem vagyok,jó reggelt,én vagyok a NÉP!

Alamio 2011.01.21. 12:32:17

@Öreg Sam: Meg az is a nép, aki lekommunistáz, lezsidóz, lenáciz. Ilyen a demokrácia.
@Kilo166: Ha visszatér a kétpólusú politikai rendszer (a Jobbik önpusztítása, és az LMP színtelensége, valamint új pártok híján erre van esély), akkor ez úgy is igaz lehet, hogy nem is akarod az ő szekerüket tolni. Ha eldöntendő a kérdés, akkor azt a kérdést el kell dönteni egy igennel vagy nemmel.
Jelenleg ugyanis az ellenzék sem külön-külön, sem együtt nem tud markáns arcot mutatni. Úgyhogy a kérdés jelenleg így merül fel: Igen, vagy nem a Fideszre?
Persze ez változhat bármikor.

Igaz Magyar 2011.01.21. 12:32:20

@Öreg Sam: Halál 50 órája. Jó film!
A "hős" náci páncélos tiszt és a háborútól megcsömörlött tisztiszolga párbeszéde jut az eszembe. A lényeg: a cél nem a győzelem , hanem a háború folytatódjon.

Alamio 2011.01.21. 12:33:04

@Öreg Sam: Meg az is a nép, aki lekommunistáz, lezsidóz, lenáciz. Ilyen a demokrácia.
@Kilo166: Ha visszatér a kétpólusú politikai rendszer (a Jobbik önpusztítása, és az LMP színtelensége, valamint új pártok híján erre van esély), akkor ez úgy is igaz lehet, hogy nem is akarod az ő szekerüket tolni. Ha eldöntendő a kérdés, akkor azt a kérdést el kell dönteni egy igennel vagy nemmel.
Jelenleg ugyanis az ellenzék sem külön-külön, sem együtt nem tud markáns arcot mutatni. Úgyhogy a kérdés jelenleg így merül fel: Igen, vagy nem a Fideszre?
Persze ez változhat bármikor.

Lorp 2011.01.21. 12:34:00

@Öreg Sam: Akkor a NÉP 2014-ben elmehet, és szavazhat.

Igaz Magyar 2011.01.21. 12:38:20

@Petykabá: én ugyan nem képviselek liberális értékeket, mint kend, de nem is arról szól az egész. Nem értékek meg eszmék vannak itten hanem egy nagypofájú bajkeverő.

kertesz 2011.01.21. 12:38:37

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe:
Ezt bizony benézted, vörös törpe. Rólad fogunk szavazni és az ilyeneknek MIND székely harisnyában kell majd járni, alsógatya nélkül :))))))

ChatMan 2011.01.21. 12:38:53

Te jó ég milyen ostoba blog.....

Így jelenik meg az indexen:

Orbánék és megmaradt híveik magukra maradnak a "csatatéren".

Közben a vezércikk az indexen:

Nem csökken a Fidesz támogatottsága.

Akkor most nem csökkent = a megmaradtal.

Tehát 2/3

Egyszerű matematika.

Max Hansen 2011.01.21. 12:40:35

"Ha ezek az emberek magyarul akarnak tanulni, akkor ezt valószínűleg otthon, a befogadó ország iskolai infrastruktúráját használva teszik, nem küldik gyerekeiket Magyarországra, mondjuk oviba, vagy elemibe…"

BEFOGADÓ ORSZÁG? Te sötét paraszt!

Öreg Sam 2011.01.21. 12:43:23

@IgazMagyar:
Kedvenc filmem...D
Hessler ezredes akár egy szimpatikus figura is lehetene,az ember hajlamos sok tekintetben azonosulni vele.
És mégis vesztes..
@Lorp:
Sajnos nincs alternativa,igy nem szavazok.Kicsike reményem azért hadd legyen: Meggyőződésem,hogy ha "elfogy az ellenség",nem kell már senkit sem legyőzni,a Fidesz kitermeli önmaga ellenzékét.Talán majd akkor...

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.21. 12:53:50

Ezért a fosért kár volt megtanulnod írni!

(Szerintem diktáltad.)

atila68 (törölt) 2011.01.21. 12:58:01

Az első bekezdésen még valahogy átrágtam magam, aztán hagytam a faxba.
Olyan ez is mint a magyar foci, mindenki ért hozzá, és kizárólag kijelentő módban osztja az eszet.

KG2000 2011.01.21. 12:58:18

Már az első következtetés a 2. mondatban sem igaz:
"És tulajdonképpen mindketten ugyanazt művelték: az itthoni politikai megosztottságot akarták „exportálni”."

A szocialisták exportálták a vitákat egész Európába, és naná, nagyon helyes, hogy orbánék erre rámutatnak.

hungarisztan 2011.01.21. 12:59:38

Semmi más nem támasztja alá a cikkben foglaltakat (megosztáskényszer) jobban, mint a kommentfolyam.
Ez az ország megérdemli, hogy a maszop/szadesz töketlen bénasága után a fidesz arrogáns bénasága is tönkretegye. Nyaljátok a seggeket, pártcsinovnyikok, hátha leesik nektek is egy morzsa a főbűnözők asztaláról. Aztán meg sírjatok, mint a fürdőskurva, mikor végül kiderül, rossz lóra tettetek.
Idióta bagázs. Menthetetlenek vagytok.

Amexrap · http://amexrap.org 2011.01.21. 13:01:21

Itt megosztottság alapja: "Milyenek a magyarok? – Megdöbbentő adatok" amexrap.org/fal/megdobbento-adatok
A szenvedők a szocialisták (régi típusú szocik pl MSZP, és a nemzeti típusú szocialisták pl Fidesz) a szenvedők, cselekvő pedig nincs a politikai pártok között.

parttalan 2011.01.21. 13:17:48

@dögölj meg: "De jó is volt Kádár eeetárs idejében,nem
voltunk megosztva,egységesen haladtunk előre a lenini úton,aztán jött a zorbán,
és mindent felrúgott !"

Most is e felé haladunk, csupán csak a gaz ellenzéki KOMMUNISTÁK nem hajlandóak ezt még tudomásul venni...

arizmendi 2011.01.21. 13:18:17

azért az meglepő, hogy olyan túl nagy roham nincs a magyar állampolgárságért...
3 hét alatt 5 ezer ember...

Várúr 2011.01.21. 13:19:11

Mikor a ballibek vesztenek, rögtön jön a "megosztottság" duma. Épp eléggé megosztottak ők maguk (Meseházy-Furcsány duó, stb.) Nincs nép, mely politikailag ne lenne megosztott. A német egységet pl. milliónyi nyugatnémet nem akarta. Franciaországban a Marie Le Pen féle Nemzeti Front a maga 18 százaléknyi választójával élesen opponálja az összes többi pártot, kis marxista csoportokról, a német kommunista Link alakulatról, stb. nem beszélve. Magyar megosztottságról: az országgyűlés három (3) kivétellel megszavazta a könnyített állampolgársági törvényt. Innen kezdve nem is tudom, a poszt szimpla hülyeség, vagy a szokásos ballib hazudozás.

Szputya 2011.01.21. 13:27:10

index.hu/belfold/2011/01/21/aktivak_a_fidesz-szavazok/

"Az adatokat január 8-15. között vették fel, ezerötszáz embert kérdeztek meg. A hibahatár plusz-mínusz 2,5 százalék."

Szerintem mindig ugyanazt a pár embert kérdezik meg... 1500 ember a lakosság kb. 0,15%-a...
Engem még sosem kérdeztek meg...
Titeket?

A megosztottság meg jól lejön a kommentekben, és én gyűlölöm, hogy egy időben nem hordhattam a kokárdát...

Oliver36 2011.01.21. 13:32:57

Orbán és még megmaradt követői..:) A ma nyilvánosságra hozott eredmények szerint: Fidesz 65% - MSZP 17% Na erről ennyit, Te szerencsétlen!

Várúr 2011.01.21. 13:37:07

@arizmendi:
A Felvidéken kevés a szám, a büntető törvény miatt. A Székelyföldön, Szerbiában, stb. nyárra adnak időpontot, annyi a jelentkező. A szlovák számot pontosan nem is tudjuk, mert sokan Magyarországon kérvényezik a szankciók miatt, azt meg a hivatalok érthetően titkolják.

Várúr 2011.01.21. 13:38:46

@Oliver36:
Magyarországnak 100 éve - mostanáig - nem volt egyetlen kormánya, melynek 9 hónap kormányzás után ennyi híve lenne....

Közöd???? 2011.01.21. 13:53:56

@Petykabá: nem a 3 emberről van szó, hanem milliók jeges közönyéről, jeges hideg és elutasító közöny mikor vitték a zsidókat kisgyerekestűl és ugyanez a mostani cigánygyilkosságokknál, pusz kis kajján vigyor még hozzá. Ez ma a magyar nép, és ezek a seggfejek még azt hiszik itt megpróbálja uralni vagy elnyomni őket bárki is, holott nincs a világon olyan feslett diktátor akinek ezek kellenének, nyomorult megvetett és a gonoszságukba belehülyült páriák, ezek a magyarok ma.

Archenemy 2011.01.21. 13:55:11

"A megosztó kérdések: tudunk-e, akarunk-e magunkról gondoskodó, felelősséget vállaló, a jövőre előkészülő polgárok lenni – vagy azt várjuk, hogy ezt „megkapjuk felülről”, valakitől."

Igen, ez egy nagyon jó dilemma! Például vannak, akik "felülről", hol a szovjet elvtársaktól, hol a brüsszeli elvtársaktól várják a megoldást, és képtelenek önállóan, felelősséget vállalóan dönteni!

piefke 2011.01.21. 14:00:12

@Várúr:

Oliver36, Várúr!

Ha már idéztek, pontosan tegyétek: a Fideszt "ha ma lennének a választások", az összes választásra jogosult polgár 34%-a támogatná, ez kb. 2.7 millió ember.

Ezzel szemben áll 43%-nyi bizonytalan, ami kb. 3,4 millió fő. Ha hozzávesszük még a 11%-nyi "nyíltan szocit" is (ami 0.8 millió választó) és a 4%-nyi LMP-szimpatizánst (0.3 millió), akkor világos, hogy a kb. 8 millió szavazati joggal rendelkező magyar 57%-a nem támogatja a jobboldalt. A Fidesz és a Jobbik hívei (ez utóbbi 6%, kb. 0.8 millió fő) összességükben a magyar társadalom kisebbségét teszik ki: 3.5 millió választót, 43%-ot.

(Idézett adatok: nol.hu/lap/mo/20110121-aktiv_fideszesek__passziv_mszp-sek)

Nem az a helyzet, hogy "a magyarok zöme a jobboldalt támogatja". A Fidesz tábora azért nem csökken, mert "nincs hová állni", "Berlin bleibt deutsch". Nincs kormányképes alternatíva az országban? Az impotens és velejéig korhadt, elzüllött MSZP "gondoskodott" arról, hogy ne legyen vonzó a tehetséges fiataloknak, a semmilyen LMP pedig hát igen: semmilyen.

Vákuum van Magyarországon - de mivel az embereknek kell kötődniük valahová, kell valamibe kapaszkodniuk, ezért tartanak ki a Fidesz mellett. Ez nem politika, hanem humánetológia - lásd az éppen most "mellettünk" az Indexen lévő Szkeptikus Blogot:

szkeptikus.blog.hu/2011/01/21/miert_nem_gyogyithatoak_a_fanatikusok?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index

piefke 2011.01.21. 14:01:47

@Oliver36: @piefke:

Ld. amit Várúrnak válaszoltam!

szamarhegy 2011.01.21. 14:02:37

@Várúr: A megosztottság a piti magyar politika érdekeit szolgálja, nem a miénket, az átlag magyar az ügyek 90%-ban egyetért, munkát, alacsony adót, jó közszolgáltatást, stb. szeretne, a politika pedig mindent megtesz, hogy a maradék 10%-ot felnagyítsa 90-nek. Az autópálya pénzek, a parkolási biznisz, az önkormányzati bizniszek, Csányi, Demján, Hernádi nem pártpolitikai alapon mennek, csak a felszín, a hülyítés az jó és rossz felosztás. Amíg az emberek a jobbosokkal és balosokkal foglalkoznak, addig se a pátyi, sávolyi, UD Zrt.-s bulik kötik le, és nem érdekli őket a piszkos hátterű pártpénzes buli, az ügynökkérdés, amíg a bak és a jobb harca a tét, addig új pártoknak is nehéz bekerülni, mert harc közben nehéz új csapatokkal szimpatizálni.
Akkor leszünk civilizált ország, ha a politikai pártok legfontosabb ügyekben felül emelkednek a pártpolitikai acsarkodáson és hosszú távú évtizedes megállapodásokat kötnek.

szamarhegy 2011.01.21. 14:07:53

piefke, Lehet abban igazság, hogy a tartozás kényszere kódolva van bennünk és sokan nem tudnak ellenállni ennek, inkább a valóságot alakítják, formálják hozzá a táborukhoz.

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.21. 14:29:18

@Közöd????: Amikor a magyarokat vitték a zsidók az 50-es években,arról miért nem röfögsz?
És a mostani cigányok által elkövetett magyargyilkosságokról?
Igazi kis féreg vagy,mi?

usernev 2011.01.21. 14:40:21

Én úgy látom. hogy a támogatók jelentős része hívő. És a hitet nem lehet észérvekkel megdönteni, annak nincs köze a realitáshoz. Ha a hit tárgya kézzelfogható közelségbe kerül, akkor már nincs miben hinni, ezért vigyázni kell arra is, hogyha mindig menjünk valami felé, de sose érjük. Ha azt a célt adjuk a hívőknek, hogy a másképpen gondolkodókat kell legyőzni, akkor vigyázni kell, hogy el ne fogyjanak, mert akkor ott fog állni egy csomó tanácstalan ember, hogy OK, legyőztük az ellent, itt állunk tök egyedül és akkor most mi lesz? Amíg viszont a cél ott lebeg előttük, vakon mennek amerre a vezér mutat. Nem véletlen, hogy a hit hegyeket mozgat meg.
Közben meg nézem, hogy Deutsch úr jóvoltából megérkezett a válasz a cikkre.
index.hu/belfold/2011/01/21/deutsch_most_mar_tenyleg_legyen_eleg_a_hazugsagokbol/
Azért ehhez már pofa kell. Ez még Szeretett Vezérünk szájából is kicsit durva lenne.
Arra meg, hogy ki hány milliárdot lopott a kormányzás idején az egy több esélyes lista és szoros rajta a verseny. Csak idén 3000 milliárdot sikerül kaszálni ha minden jól megy.
A cikket meg azért nem volt sok értelme megírni, mert aki nem veszi be az oldalakról szóló mantrákat és a saját bőrén érzi meg a nagy eszmék hatásait, az ezt mind tudja. A többit meg nem érdekli, csak örül neki, hogy valakit kirekeszthet és kiélheti a gyűlöletét.

Várúr 2011.01.21. 17:05:29

@szamarhegy:
Nagyjából egyetértünk. Valóban pártközi megegyezésekre, kompromisszumokra volna szükség. Már csak az a kérdés: kivel egyeztessen a fidesz? A teljesen lenullázódott szocikkal? A szittyalelkű félnyilas jobbikkal? Az alig létező lmp-vel? Azokkal, akik egymással se tudnak megegyezni, lásd: Furcsány-Meseházy-Szanyi konfliktus, stb. ? Mindhárom ellenzéki pártnak vannak már kilépői, miközben ketten közülük egy éve sincsenek a parlamentben.

Várúr 2011.01.21. 17:09:53

@piefke:
Senki nem állította, hogy a magyarok zöme a jobboldalt támogatja. A szavazók zöméről van szó. Vagyis a politikailag aktív Magyarország zöméről. Ami a nem szavazókat illeti: nem álltak és állnak a ballibek mellé és ez sem közömbös... Két párt kihullott, két új jött, innen kezdve értelmetlen negatív számokkal bűvészkedni.

Billy01 2011.01.21. 17:43:01

Megpróbálom elmondani a sok antidemokratának mi a demokrácia! :)

Ha százan vagyunk egy szigeten és választunk, hogy ki legyen a vezető és mondjuk 98 ember szavaz valakire és 1 valaki másra ( hatalmas arány)akkor vagy demokrata, ha a döntésed előtt megkérdezed azt az egyet, aki nem rád szavazott, hogy vajon nem sérti e az érdekeit a döntésed, mert ha 1 mód van rá, akkor megváltoztatod.
És akkor vagy fasiszta, ha azt mondod az az 1 nem számít szarjuk le!
:D

Éhesló 2011.01.21. 20:12:13

@IgazMagyar: nem kellene eldobni az emberálarcot egy egyszerű kérdéstől.
Inkább gondolkodj el rajta, miért szívatták anno a felsoroltakat.

Petykabá 2011.01.21. 21:50:49

@Közöd????: Nem akarlak bántani tényleg, mert érzem a keserűség nagyon erős benned. De amit leírsz az döbbenet. Szerintem egyrészről nem igaz, nagyon durva általánosítás, sztereotípia. Így ahogy ez leírod ez finoman is durva rasszizmus a magyarokkal szemben, akkor is ha magyarul írod. Önrasszizmus.

@Billy01: Elgondolkodtál azon, hogy a te definíciód alapján hány demokratikus állam található a világon? Ilyen terminátoros stílusban mondom, hogy megértsed: 0.0 Szerencsére definíciód alapján a súlyos diktatúrák megússzák a fasizmus vádját, de az összes ma demokratának tartott állam ezek szerint (szerinted) fasiszta. Te hol kérdeztél meg engem, hogy például szeretném-e Gyurcsány Ferencet vezetőnek?

legeslegujabbkor 2011.01.21. 22:20:41

Azt hiszem, nyugodtan elkeseredhetünk. Ahelyett, hogy a Fidesz megpróbálna kikerülni a médiatörvény miatti kellemetlen helyzetből, agymosás programot indított be. Tényleg hihető, hogy az MSZP-nek olyan hatása van az EU-ban, hogy minden politikust meg tudnak vezetni? Úgy értem Fidesz-funoknak.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.01.21. 22:33:57

Ja? hogy címlapos... így már van magyarázat a sok, de nem okos hozzászólásra. Van dolgod elég... mint látjuk, kell az összefogás a felvilágosodáshoz. Éljen és virágozzék a józan ész! (ez a Deutsch!? - segít elválasztani a fénytől a sötétséget... :) - istenem! hogy húznak a barlangba vissza egyesek?)
Amúgy pedig egy lényeges dolog szerintem kimaradt: volt egy vajdasági beszélgetőtársam (fiatal egyetemista magyar fiú), ő mondta egyszer, hogy milyennek látja az itthoniakat - irigynek, és rosszindulatúnak... Hát hamar rátapintott a lényegre. E kettő nélkül nehezebben menne a megosztás, talán létre sem jöhetett volna, ha... Ha nem ez a kettő a fő jellemvonása a 2/3-nak. (erről viszont nagyon nehéz őket lebeszélni, de szerintem is meg kell próbálni, sőt mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy belássák: maguk alatt vágják a fát)
süti beállítások módosítása