Orbán rögtönöz. Össze-vissza rángatja a magyar alkotmányosságot, a jogot, a tulajdon biztonságát, a jövő tervezhetőségét. Ha valami ma nem úgy jön be, ahogy álmában elképzelte, akkor holnapra kész egy „Új Világgal”, olyannal, amelyről a polgárok korábban még sohasem hallhattak. Sohasem volt arról szó, hogy „...majd arrafelé halaggyunk, zemberek!” – és így a zemberek nem is arra készültek és fel sem készülhettek arra. Visszamenőlegesen változik a jog: „Holnaptól minden másképp volt!” – ezt már hallottuk Rákosi, Kádár alatt…

Orbán ezzel a legrosszabb magyar hagyományokat folyatja: a folyton megszakítottságot. Azt, ahol soha semmi nem ért úgy célt, ahogy elkezdődött. Azt, hogy ha terveztél, sosem úgy valósult meg – ha lett egyáltalán valami belőle. Azt, hogy elindultuk – és sosem oda érkeztünk meg, ahová mentünk. Ebből lett az, hogy nem tervezünk már előre, már nem gondolunk végig semmit – minek? Mert úgysem…

Eddig a Történelem, az aktuálisan erre járó Nagyhatalom – és persze az őt kiszolgáló „magyar elit” – tette-intézte ezt el nekünk. Most viszont a saját - szabadon választott - kormányunk teszi meg ezt velünk. Na ja: „szabadon választott” - vajon választhattunk-e igazán áprilisban? Mert az ugye nem választás, ha választékként szar és szar van csak, ha választásunk csupán annyi, hogy most akkor a Gazemberek maradjanak-e, vagy jöjjenek inkább a Pszichopaták?

(Ez utóbbiról lásd: http://progressziv.blog.hu/2010/11/02/le_malade_imaginaire_avagy_kepzeld_beteg c. posztunkat!)

Nem, ezek nem voltak igazi választások – ergo nem is mondhatjuk a szó igaz értelmében, hogy jelen kormányunk „szabad választásokon szerzett felhatalmazást a Néptől!”. Mert nem voltak meg egy valóban szabad társadalom belső feltételei. Igaz ugyan, hogy „államberendezkedés és intézményrendszer” terén szabad és demokratikus az országunk, de az emberek lelkében ennek vajmi kevés nyoma van…

És most azt a magyar hagyományt látjuk dolgozni Orbánékban, amely hagyomány megakadályozta, hogy kialakuljon bennünk, közöttünk a demokrata mentalitás és annak „polgári előfeltétele”: a tervezhető és meg is valósítható jövőbe vetett alapvető hit. És miközben Orbán minden tettével épp a demokratasághoz vezető utat lehetetleníti el, aközben tele a szája a Népfelségre való hivatkozással. Legalább akkora demokrata, mint azok a „komcsik”, akiket pedig de tud átkozni!

Igen: ezek az ösztöneink – és ezek az ösztöneink működnek a politikusainkban is…

Hát mi lesz itt? Mi lehet így velünk? Ki lehet ebből valaha keverednünk? „Megváltható”-e a magyar nép, megváltoztatható-e a mentalitásunk? Hogy a csudába’ alakítsuk ki a közbizalmat és a kiszámítható jövőbe vetett hitet a népben? Mert közbizalom és kiszámíthatóság nélkül nincs, nem lehet magabiztosság sem és ha nincs magabiztosság, akkor nincs polgári öntudat, anélkül meg „maradunk Ázsiában”…

…De mi – legalábbis anyagi vágyainkban – Ausztria, Németország, Svédország akarunk lenni! Ezek meg mind igen erős és magabiztos polgári társadalmak – az anyagi gazdagságuk is ezen alapszik, mert az nem is alapulhat máson. Hát akkor? Mi a teendőnk?

Igen, mi a mi teendőnk – mert arra nyilvánvalóan hiába számítunk, hogy majd Orbán megteszi helyettünk és nekünk. Ő ugyanazt teszi és csak azt tudja csinálni, amit előtte honfitársaink és vezetőink zöme: rögtönöz, mert nem természetes szükséglete és nem is magától értetődő automatizmusa, hogy előre eltervezze a lépéseit, éspedig hosszú távra. Nem ebben nőtt fel és nem képes a belérögzült „hagyományon” átlépni. Hiába, ezt látta otthon: Apu – mert akkor úgy kellet és lehetett – „rögtönzött” egy MSZMP-tagságot, aztán meg, amikor változott a világ, rögtönzött egy kőbányát… A fia meg rögtönzött előbb székházat, Antallék alatt, aztán rögtönzött szőlőbirtokot is…

Most meg „forradalmat”, „szabadságharcot”, „időleges állami felügyeletet” rögtönöz, aztán Alkotmányt rögtönöztet.

…Én utálok rögtönözni! Fárasztó. Idegesítő. Kimerítő. És legfőképp: soha de soha nem juttat el oda, ahol pedig jó lenne nekem. Ha rögtönzök, akkor ezzel elismerem, hogy nem vagyok ura a viszonyaimnak és hogy le is mondok arról, hogy alakíthassam a sorsomat. Rögtönzésre akkor kényszerül az ember, ha mások játékszere, ha mások a saját pillanatnyi érdekeik szerint ugráltathatják.

Emberek: most nincs itt se tatár, se török, se labanc, se orosz – senki sem kényszerít arra, hogy ne végezzük be, amit elterveztünk. Tanuljunk meg hát tervezni – meglássátok: lesz eredménye! Ez most a mi teendőnk: tervezni tanulni, megszokni és megszeretni a tervezést-szervezést.

És mit tervezzünk mindenek előtt magunknak? Hát, egy tervezni szerető-akaró és minket is tervezni hagyó-tanító politikai közösséget – amely aztán leválthatja „Rögtönző Viktorékat”…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr822424522

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden nagyon szép, minden nagyon jó... 2010.11.05. 08:23:08

 Nem is értem, kedves Árpád, hogy miért vagyunk meglepődve azon, hogy a Fidesz továbbra is tartja az előnyét a többi párttal szemben? Hiszen eddig bármit is csináltak, az a népakarat volt, bármit is mondjon Gyurcsány Ferenc vagy az LMP. Hiszen a n...

Trackback: Az AB-ügy anomáliái 2010.11.05. 01:12:51

 Egyelőre töretlenül népszerűnek tűnik a második Orbán-kormány és a Fidesz megítélése. Ugyanakkor erősödnek a kormányzati teljesítményt és döntéseket bíráló, azokat szkepticizmussal fogadó hangok, ezzel párhuzamosan az ellenzéki erők tetszhalott, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megmondomdom 2010.11.05. 00:44:40

Azért vannak itt a nyakunkon, mint szinte mindig ..... Egyébként az alapgondolat jó!

belekotty 2010.11.05. 01:25:16

89-es beszéde óta ezt csinálja. Rögtönöz. A hatalomért bármikor.
Amikor azt mondta hogy a magyar ifjuság neváben beszél 89-ben. Én ott álltam húsz méterre. Akkor láttam hogy ez a manus semmiben sem különbözik Rákosiéktól. Jelszavakat talál ki, demagóg propagandát nyom. Aztán jött a csuhások térdre, majd átváltozott libsiből konzervvé. Úgy ahogy mondod, ez az ember egy pszichopata, ez 1998-2002 óta, főképp a 2002-es bukása utáni viselkedéséből nyilvánvaló. Mikor szabadulunk már meg tőle?

fátum 2010.11.05. 06:23:56

Majd, ha lesz jobb. Egyelőre ez van.

fátum 2010.11.05. 06:27:18

"Rögtönzésre akkor kényszerül az ember, ha mások játékszere, ..."
Pontosan. EU, IMF, NATO, USA, oroszok, Kína, hitelező bankok, soroljam még?

BillyAKolyok 2010.11.05. 06:43:29

""Rögtönzésre akkor kényszerül az ember, ha mások játékszere, ..."
Pontosan. EU, IMF, NATO, USA, oroszok, Kína, hitelező bankok, soroljam még? "

Nem jó érv. Ezek mind tudott és elég jól kiszámítható dolgok, ezeket belekalkulálva kell(ene) tervezni.

fátum 2010.11.05. 06:51:56

De attól még játékszere, vagyis nem azt csinál, amit akar.

fátum 2010.11.05. 06:53:06

Persze jól kiszámítható dolog, hogy 3 % alatt legyen a hiány, csak hogy csinálod meg?

fátum 2010.11.05. 06:56:45

Másrészt az EU, IMF, NATO, USA a kiszámíthatóbbak közé tartozik, a többi már nem feltételenül.

Roy 2010.11.05. 06:58:02

@belekotty: Sajnos soha nem szabadulunk meg. Az alkotmányt is úgy fogja alakítani ahogy neki jó lesz.
A határon túli magyarok szavazati jogáért miért harcol? Ez mondjuk a visszájára is elsülhet. Kint se mindenhol népszerű.
Sajnos elég hatalommániás.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.05. 06:58:51

Én csak azt szeretném kérdezni, hogy Viktor régebbi tanácsadójának (S.M) van e köze az újonnan megválasztott bájgunár S.Pálhoz???

gomorra 2010.11.05. 07:19:59

Mi ez az ócska nyavalygás? Arról, hogy nem volt szabad választás? Miért nem, he? Miért nem alapítottál pártot te idióta, ha nem volt olyan, akire szívesen szavaztál volna? Na, ugye, akkor minek a pofázás?
Miért vagyok dühös?

Azért, te anyaszomorító, mert progresszívnek állítod magad a blogcímed alapján s csak nyavalygásra futja neked. Nem nyavalyogni kell, hanem dolgozni. Ez ennek a kurva prszágnak a baja, hogy senki nem akar igazán dolgozni, mindenki csak nyavalyogni tud, s csodálkozik mindenki, hogy a béka segge alá szegényedik.
Minek búcsúztatni a demokráciát! Majd négy év múlva, ha leszavazzák őket (vagy nem lesz szavazás), na akkor majd lehet pofázni, addig nem. Most új utat jelöl a mostani kormány, kapkodva, de új utat jelöl. S ezen végig kell menni, azt látjuk, hogy az ezt megelőző annnyi kárt tett anyagilag, gazdaságilag, erkölcsileg, hogy kiheverni nem kis idő. S épp ezért is indokolt a kapkodás, nincs senkinél a bölcsek köve, nálad sem gazfickó. S a nyavalygás arra is való, hogy még nehezebb megtenni a szükséges lépéseket, pedig biztos eszébe jut hülye orbánnak is, hogy a magas fizetésű nyuggerek pénzét le kéne venni, el kéne zavarni dolgozni a műnyuggereket, be kéne vezetni mégiscsak a vizitdíjat, fel kéne robbantani a kórházellátó rendszert, a felsőoktatási rendszert, a mindent gúzsba kötő hatóságokat, a bíróságokat lefokozni s helyettük 12 dühös emberre bízni a döntést, a legkisebb cégnél is elősegíteni, hogy szakszervezeti tagok legyenek az alkalmazottak, szóval sok-sok elbaltázott lépést kéne megtenni, de ha sok károgó varjú van egy országban. a zemberek olyan sült galambot szájába váró ócska majmok, akkor hogyan legyen okos épp valaki?!

Archenemy 2010.11.05. 07:29:10

Az a furcsa Magyarországon, hogy az ország minimum 95%-a jobban kormányozna az aktuális pártnál, és ennek ellenére mégis mindig olyanokat szavaznak meg, akik mit sem konyítanak hozzá?!

Ebben egyébként hasonlít a magyar focira! Micsoda véletlen, hogy ott is pont a legtehetségtelenebbek fociznak, akik meg valóban értenek hozzá, azok hajat vágnak vagy taxit vezetnek!

fátum 2010.11.05. 07:39:53

@Archenemy: Jobban kormányozna, persze, legalábbis azt hiszi magáról. A focis példa elég nevetséges, nem gondolod? Ha annyira jól tud focizni, miért nem csinálja? Sokkal többet keresne. Hogy ki mennyit ér, az a pályán dől el tétmeccseken. Az kevés, ha valaki valamikor tehetséges kezdő volt, vagy ügyes kispályán, vagy esetleg látványos kunsztokat tud. Ezek szart sem érnek.

Commandante Jayasuriya 2010.11.05. 07:47:28

@Archenemy:

Sajnos egy kissé sántít a hasonlatod. Ugyanis attól, hogy a Debrecen jókorát zakózott Eindhovenben, senkinek nem lesz több a havi lakástörlesztő részlete.
Ellenben ha egy debreceni politikus hülyeségeket beszél...

Ja, és még annyit, hogy sem a focihoz, sem a politikához nem kell különösebben érteni, ezen különbségek érzékeléséhez.

Mayhem 2010.11.05. 07:48:54

@gomorra: De édes vagy... Mutass légyszíves csak egy apró jelet, egy ici-pici csökevényes jelet arra, hogy bármilyen strukturális reform van készülőben? Én csak azt látom, hogy a költségvetés számaival történő agresszív, tőlünk nyugatra már lopásszámba menő trükközés folyik "nyugdíj forradalom" címszóval, ezen kívül meg csak pöfög a jó öreg fűnyíró. És hozzá 7-24-ben nyomják a vastagon államszocialista intézményi visszarendeződés gázpedálját. De úgy tűnik az általad felsorolt tennivalólistából, hogy te pont ennek tudnál őszintén tapsolni.

gányolás (törölt) 2010.11.05. 07:53:35

Mi van, a libsik klónozással szaporítják a nyavajgó, bérrettegő blogokat? Eddig is unalmasok, gőgösek voltatok, azért lettetek leváltva. És mégsem tanultatok belőle semmit, tovább nyomjátok ugyanazt a süket dumát?

Mikor tértek vissza a realitások talajára?

sprenczl 2010.11.05. 07:55:45

Egy újabb ajvékoló szobalibsi. Szar vagy te is.

gomorra 2010.11.05. 07:57:57

@Mayhem: Nem, éppenséggel nem vagyok híve az államszolcialista visszarendeződésnek, a hajam is égnek áll, mikor olyan baromságokat hallok, mint illés államtitkár kijelentése, hogy nem lehet a csatornát magánvállakozásokkal építtetni, mert az magában hordozza a korrupciót, az állam fontos hogy erős legyen, de kicsi, fontos, hogy a magánvállalkozásoké legyen a gazdasgában a főszerep, de az is fontos, hogy én most s itt dolgozzzam, tahát többet most nem osztom az észt itt, hanme teszem a dolgom, a mai dolgom.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.05. 08:08:29

Ez az eredmény, ha egy kezelés alatt álló idegbeteg vezeti az országot. Attól, hogy Ausztriában kezelik, még ugyanúgy idegbeteg.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.11.05. 08:12:02

@sprenczl: birom az ilyen primitív embereket. Ha valaki kimondja, vagy leírja az igazat, az azonnal "szobalibsi". Abból, hogy a Gyurcsány kormány rossz volt, nem következik az, hogy jó! A második mondatoddal sem a kultúra tört ki belőled!

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.11.05. 09:04:40

"De mi – legalábbis anyagi vágyainkban – Ausztria, Németország, Svédország akarunk lenni"
Ha már változás ,akkor ott kéne kezdeni, hogy ezen változtatunk. Ez olyan, mint mikor a kisgyerek apu bicskájára ácsingózik. De azt hiszem, ehhez okosodni, felnőni, érni kell. Ahogy írod, a gazdagság az elérhető cél. De ahhoz tervezni kell, és GONDOLKOZNI. Meg felnőni, hogy ésszel tudjuk használni a gazdagságot, arra ,amire való. Ez nem valósítható meg 1-2 év alatt, ezt tanulni kell, szocializálódni kell.
Pár napot voltam a múltkor Berlinben, és próbáltam rájönni, miért éreztem magamat jobban ott, mint Pesten. Aztán megértettem: nem a gazdagság, a jobblét miatt. Az emberek mentalitása volt más. Másképp élnek, másképp gondolkoznak. Ők már felnőttek apu bicskájához. Mi meg még mindig csak elcsenni akarjuk.

öcsi55 2010.11.05. 09:10:25

@butus: a düh nemtud meg fordulni benned
és nagyon nevetségessé válsz!

bierkamp 2010.11.05. 09:11:08

MÁR FÉL A GONOSZ TÖRPE HOGY SEGGBE LÖVIK... pedig az lesz a vége! hihi

Lacdelo 2010.11.05. 10:19:44

Amit a Fidesz csinal az nem konzekvens jobb oldali politika, hanem egyszeru parasztvakitas. 1998-tol kezdve a politikajuk teljesen kiszamithatatlan, sokszor sajat maguknak ellentmondo. Ez csak azert lehetseges, mert nincsen konzervativ ertekek menten kialakitott egyseges gazdasagi, politikai strategiajuk. Meg azt se tudjak hogy mit fognak holnap megszavazni a parlamentben, nemhogy 1, urambocsa 2 ev mulva. A Fidesz mindig ugy politizal, ahogy az neki a legtobb politikai hasznot hajtja. Ha kell akkor jobb oldali (kereszteny, csaladbarat), ha ugy latja hasznosabbnak bal oldalinak tunteti fel magat (allamositas magannyugdij penztar=szocializmus, kapitalista ellenesseg=TESCO sarc).

Egyebkent is minek kell AB? Kik ok, hogy megmondjak Viktornak hogy mit lehet? A zemberek felhatalmaztak Viktort a fulkeforradalomban arra, hogy azt csinaljon az orszaggal amit akar kenye-kedve szerint. Mit nekunk alkotmanyos demokracia, amikor ilyen jol kepzett, mindenttudo, hihetetlen inteligens, uj vezetoink vannak?

A Fidesznek a kovetkezo lepese akar a valasztasok eltorlese is lehet ha akarnak, hiszen a nep felhatalmazta oket mindenre es az AB-nek ugyse lesz semmi beleszolasa ezentul semmibe. Az uj alkotmany meg majd ertelmezhetik ugy ahogy tudjak a beszukult mozgasterukben. Ha en a Fidesznek lennek az uj alkotmayt osszecsapnam vagy 2-3 oldalba azt jot rohognek, hogy milyen ugyesen kibabraltam az AB-vel.

Irany Kazahsztan!Orban "Nazarbajev" Viktor

Fidesz politikai iranyvonala lasd:

hu.wikipedia.org/wiki/Kazahszt%C3%A1n Fuggetlenseg bekezdes

Archenemy 2010.11.05. 11:14:20

@fátum: hú bazdmeg az irónia az meg az, amivel a postán írnak, nem?

Archenemy 2010.11.05. 11:20:27

@Lacdelo: sajnos a mostani váteszek kajabáltak már 98-ban is, hogy itt fasiszta diktatúra van, de legalábbis lesz kéremszépen, bőrönd már az ágy alatt... Hiteltelen, hiteltelen. Nem érdekel már senkit, mekkora patája van orbánnak, beleuntak az emberek a ballib tábor folyamatos rettegésébe, fasisztázásába, holokauszt-vízióiba. Leszerepeltetek, vegyétek már észre. Négy év múlva lehet próbálkozni, addig kezicsókolom.

Publius Decius Mus 2010.11.05. 13:25:00

Megsúgom, hogy az eddigí megszakításokat Kun Béla, a Trianoni Diktátum, a németek, az oroszok csinálták. Egyik sem a magyar választóktól jött, nincsen olyan, hogy a megszakítás hagyománya.

A jelenlegi rendszer úgy van kitalálva, hogy a letűnt diktatúra örökösei és a multik nyerjenek rajta. Talán furcsa, de ezzel még nem is lenne akkora baj. Csakhogy erkölcsi, demográfiai és anyagi csődhöz vezet. Hogy ez mikor lesz? Már van. Meg kell barkácsolni a renszert mielőtt végleg maga alá temet mindenkit. Ahol pedig barkácsolnak, ott hullik a fűrészpor, ez bizony zavaró.

U.I: Akinek nem tetszik, el lehet menni.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.11.05. 14:21:29

@Publius Decius Mus: "U.I: Akinek nem tetszik, el lehet menni."
Sajnos szerintem elég sokan elmennek. És sajnos elég sok (nem csak a szakmájában!) tehetséges ember van köztük, akire itthon lenne szükség. Becsületesnek lenni, tisztességesen csinálni nem sikk és nem divat. Gondolkozni, kritizálni, saját hibákat beismerni, TANULNI és VÁLTOZTATNI nem szokás. Túl sokan hiszik azt, hogy az a sikeres ember, aki ügyeskedik, ki tud játszani mindent és mindenkit, erősebb és gyorsabb - és még mindig ott tartunk, hogy méregetjük össze a farkunkat, kinek nagyobb. Pedig lehet jobb lenne, ha azt néznénk, mire és hogyan lehet használni, és nem elküldeni, aki nem akar méregetni. Módszert kellene váltani, szemléletet, ezt kellene ösztönözni - de jelenleg nem ez történik. Inkább csak az, hogy már nem méregetjük össze, hanem vettünk egy mérőszalagot meg papírt-ceruzát.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.11.06. 18:33:41

"Mert az ugye nem választás, ha választékként szar és szar van csak, ha választásunk csupán annyi, hogy most akkor a Gazemberek maradjanak-e, vagy jöjjenek inkább a Pszichopaták?"

Az LMP-nek pedig még pszichiáter jelöltje is volt asszem. Egyébként mi baj van velük? (nem azért kérdezem, mintha szerintem semmi nem lenne, csak érdekel)

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.11.06. 21:12:49

@piefke: Hmm. Azért ez elég messze van a gazemberségtől és a pszichopátiától is. Meg azt se felejtsük el, hogy egy kormány működését ideális esetben nem csupán a kormánypárt agytekervényeinek működése határozza meg, hanem a szavazópolgárok beszólásai is. És a jelenlegi parlamenti pártok közül egyedül az LMP-ből nézem ki, hogy kormánypárt-státuszban egy össznépi elégedetlenkedésre nem gumilövedékkel / Nemzeti Önfelszopó Nyilatkozattal / ertéelklub ledózerolásával, hanem önkritikával reagálna. Azért ez már egy erős pirospont.

piefke 2010.11.06. 22:20:36

@Bokortalan Lajtalan:

Az érthetőség kedvéért: "Gazemberek": MSZP, "Pszichopaták": Fidesz. Ezen a "palettán" az LMP-t nem láttuk célszerűnek szerepeltetni, de ha kéred, akkor a "Baromira Szubjektív, Introvertált Elméleti Szobatudósok & Naiv Fantaszták" kategorizálás megfefel?:-)

Az "össznépi elégedetlenséget" sok-sok éves-évtizedes sikertelenségünk, az ezen alapuló frusztráltságunk és az ezt önmaga hatalmi ambíciói érdekében kihasználó akkori ellenzék okozta egyfelől. Másfelől pedig az, hogy az akkori kormányerők nem voltak képesek valóban megalapozott és működőképes programmal előállni...

A helyes "technológiai sorrend": jó helyzetértékelés -> jó program -> magabiztos és koherens cselekvés -> siker -> növekvő társadalmi és közbizalom. És itt már az első pontban megdől a "Szép LMP-s Új Világ", mivel az LMP helyzetértékelése csapnivaló: baromira szubjektív és esetleges... Emiatt aztán nem is lehet alapja egy reális programnak, ha pedig az nincs, akkor ugyebár elmaradnak a sikerek is, azok összes pozitív társadalmi hatásával együtt.

...Egyszerűbben fogalmazva: egy jó kormányzat ismérve nem az, hogy "nem lövet", hanem az, hogy jól kormányoz.

"Szakadj le" az LMP-ről, mert ők soha semmit meg nem fognak tudni oldani - még részdolgokat sem, nemhogy a magyar társadalom alapvető problémáit!

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.11.06. 22:21:34

@belekotty: szerintem nem pszichopata, egy hisztrionikus vagy nárcisztikus személyiségzavart azért megszavaznék neki, bár a diagnózisát tudtommal csak Andrassew látta :D

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2010.11.06. 22:34:33

@piefke: szerintem annak jelenlegi állapotukban pont megfelelnek, amik most: egy hétszázalékos, főként környezetvédelmi kérdésekkel foglalkozó rétegpártnak - részkérdéseket igenis megoldhatnak. Más kérdés, hogy a szavazótáboruk (liberálisok, középbalosok) nem ezt várták el tőlük, de náluk van a legnagyobb esélye a társadalmi ráhatásnak. Lehet, hogy naiv vagyok, de kinézem belőlük, hogy a szavazóik beléjük tudnák verni, hogy Tibet függetlensége nem oldja meg a tönkreszekált kisvállalkozó, a huszadik állásinterjúról elzavart cigányember, az aluljáróban az mp3-lejátszójáért megkéselt hipster, stb. problémáját.
Meg ha még igazad van is, fennáll a kérdés: ki a fasz, ha ők nem? Milyen új pártok vannak még? Az MRPP a Jobbik érelmeszesedett/skizofrén kivitelben, a PDP honlapjának impresszuma meg üres (bár azt nem ellenőriztem, esetleg fehérrel fehérre van-e írva)

EgyEmber (törölt) 2010.11.13. 20:07:08

Azt eddig senki nem vette észre, de legalábbis nem láttam sehol ezt leírva. Gyakorlatilag a fidesz legálissá tette azt a rengeteg pénzjutalmat, végkielégítést, stb, amiről annyit dumáltak, hogy húúú, meg haaa. Nem értek igazából a joghoz, de szerintem pusztán egyszerű logikával ki lehet következtetni, hogy megadóztatni csak azt lehet, ami legális. Szóval azzal, hogy kitalálták és megszavazták ezt a 98%-os adót, nem azt mondták, hogy állj, ez illegális, ez neked nem jár. Hanem azt, hogy "köszönjük szépen, hogy adójával hozzájárult a gazdaság helyreállításhoz" (vagy épp orbánfélék pénztárcájának töméséhez), amelyet bizonyára "tisztán és legálisan szerzett jövedelme után fizetett be". Azaz visszamenőlegesen legitimálták ezeket a kifizetéseket. Hogy ennek átviteléhez még alkotmányt is kellett módosítani, azzal pedig egyértelműen azt üzenik, hogy ez majdan az új alkotmányunk része is lesz: "Magyarországon mindent szabad, amit Orbán mindenható úr megenged, legyen az bármilyen erkölcstelen, sőt igazából lopni csalni, még ölni is szabad, a lényeg, hogy fizesse be a 98%-át az államkasszába!"

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.13. 20:22:14

jA! :) - az előbbi poszthoz majdnem ugyanezt írtam. Ezek az alapvető bajaink tényleg. Én azonban arról álmodom, hogy politikai pártoskodás nélkül lehet igazán DOLGOZNI egy országnyi embert érintő és hatalmas szervezést (előbb valós helyzetfelmérés! majd kitűzött cél..stb)igénylő munkában. Hiszen beláthatnánk (saját érdekünkben) már végre, hogy amíg pártérdek mentén slattyog egy egész ország gazdasága, addig a kutya nem törődik az aktuális feladatokkal :). Annyira nevetséges, hogy még senki nem gondolkodott párton kívüli parlamentarizmusban... az lenne egy új és hatékony világ, ha a szakmaiság és észérvek terveznének... annyi tennivalónk van! - és mi még azokra koncentrálunk, hanem ilyen hülyék elől próbáljuk menteni a bőrünk . :) az emberek már... bolondok? Vagy csak képtelenek látni a valóságot? nem is értem...
Ha látnánk, már rég ott hangoskodnánk a lemondásukat követelve - amíg nem lesz késő. Most még lehetne ésszel fel- és átdolgozni az egész magyar politikát (kidobhatnánk gyorsan a szótárból is, mert mire jó? van valami - bármi haszna, hogy pártok léteznek? ), hogy ne kelljen ezreknek belepusztulni a jogos felháborodásba.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.13. 20:23:31

jA! :) - az előbbi poszthoz majdnem ugyanezt írtam. Ezek az alapvető bajaink tényleg. Én azonban arról álmodom, hogy politikai pártoskodás nélkül lehet igazán DOLGOZNI egy országnyi embert érintő és hatalmas szervezést (előbb valós helyzetfelmérés! majd kitűzött cél..stb)igénylő munkában. Hiszen beláthatnánk (saját érdekünkben) már végre, hogy amíg pártérdek mentén slattyog egy egész ország gazdasága, addig a kutya nem törődik az aktuális feladatokkal :). Annyira nevetséges, hogy még senki nem gondolkodott párton kívüli parlamentarizmusban... az lenne egy új és hatékony világ, ha a szakmaiság és észérvek terveznének... annyi tennivalónk van! - és mi még azokra koncentrálunk, hanem ilyen hülyék elől próbáljuk menteni a bőrünk . :) az emberek már... bolondok? Vagy csak képtelenek látni a valóságot? nem is értem...
Ha látnánk, már rég ott hangoskodnánk a lemondásukat követelve - amíg nem lesz késő. Most még lehetne ésszel fel- és átdolgozni az egész magyar politikát (kidobhatnánk gyorsan a szótárból is, mert mire jó? van valami - bármi haszna, hogy pártok léteznek? ), hogy ne kelljen ezreknek belepusztulni a jogos felháborodásba.
süti beállítások módosítása