2012.06.04. 22:38 Szerző: Đđ

Kedves Angéla!

„Uram Király: egy egyszerű magyar áll előtted!”

Bácskai Lauró István: Gyula vitéz télen-nyáron - 1970

 

 

Tisztelt Kancellár Asszony, Kedves Angéla!

 

 

Egy egyszerű magyar szól Önhöz e levél által – ám kétmillió másik nevében!

 

Mi, a Kétmillió Magyar, azzal a kéréssel fordulunk Önhöz, hogy fogadjon be minket a Szövetségi Köztársaság. Tudjuk, kérésünk talán első olvasásra kissé meglepő, lévén hogy egy szintén EU-tagállam polgárai lennénk – ám a helyzet az, kedves Angéla, hogy mégsem vagyunk azok!

 

Egy rendes EU-s állam rendes polgárainak van beleszólásuk országuk ügyeibe – és nekünk nincs. Egy EU-s polgárnak van politikai érdekképviselete – nekünk az sincs. Egy rendes EU-s országban legalább köszönőviszonyban van egymással az emberek érdeke és a kormány politikája, és ha netán ez mégsem lenne így, akkor a polgároknak lehetőségükben áll jobb kormányt választani – ám ez Magyarországon nem adott.

 

Egy rendes EU-s tagállamban, ha egy efféle kormány kerülne hatalomra és az ellenzéke is olyan impotens lenne, mint a miénk, a polgárok szövetkeznének egymással és leváltanák. De mi erre nem vagyunk képesek – így, ha emberi életet akarunk magunknak, akkor azt máshol, egy másik országban kell megkeresnünk magunknak. Ott, ahol az ottaniak ezt már megcsinálták maguknak, ahol már kész és működik a rendszer.

 

Az Önök országára gondoltunk… Németek akarunk lenni! Az elmúlt évben úgyis elment oda 40.000 emberünk és semmi jele annak, hogy ez a folyamat megállna – akkor meg ugyan minek aprózzuk el a dolgot?

 

Fel akarunk hagyni azzal az ezeregyszáz éves kísérlettel, amiben még az őseink kezdtek bele, Árpád vezetésével. Nem ment, be kell látnunk és le kell vonnunk a megfelelő következtetést. És ha már a történelemnél tartunk, azzal hogy befogad minket, valójában egy ezeréves német álmot teljesít be. Ami nem ment Fekete Henrik császárnak 1044-ben, majd 1051-ben, ami nem ment III. Frigyesnek Mátyás király ellenében, és amivel a Habsburgok később is tulajdonképpen eredménytelenül próbálkoztak, de még a Wehrmachtnak sem ment 1944-ben, az most Önnek egy csapásra sikerülhet: megszerezni Magyarországot! Igaz, nem a területet, csupán az emberek legjavát, ám egy ország erejét úgyis az emberek adják.

 

Igen, Kedves Angéla, mi adjuk az ország erejét – mert akik rajtam keresztül most Önhöz fordulnak, Magyarország legképzettebb, legmunkaképesebb emberei. Ők azok, akik a vállukon viszik a magyar gazdaságot. Mérnökök, technikusok, szakmunkások, akik évről évre összetolják a magyar gépipari kiviteli többletet. Informatikusok, akikből éppen Németországban van akkora hiány a munkaerőpiacon. Orvosok, egészségügyi szakdolgozók, akikből sokezres hiány van Önöknél. Eddig, ahogy írtam, ők tartották el Magyarországot – innentől kezdve viszont már semmi kedvük egy olyan ország terheit viselni, amelynek kormánya annyira nem kíváncsi a véleményükre és annyira tesz az érdekeikre. Nem akarnak többé olyan országot szolgálni, amely „több mint kétharmaddal” volt képes megválasztani egy kormányt, amelyről előre tudható volt, hogy akkor is hazudik, ha köszön és valójában semmiben sem különbözik a maffiától. Ez a kétmillió ember, akinek a nevében írok Önnek, nem akarja, hogy gyerekei olyan átideologizált, elavult tudást adó és továbbtanulásra csak az ország elitgyerekeinek esélyt biztosító iskolarendszerbe legyenek bezárva, amilyen most Magyarországon épül ki éppen. Ők azt akarják, hogy a gyerekeikből öngondoskodásra képes, a fejlett világban bárhol értékes munkát végezni tudó polgárok váljanak, nem pedig közmunka-jobbágyok valamely oligarcha „állami pályázaton elnyert” birtokán, vagy állami megbízásokkal hizlalt vállalkozásánál.

 

A kétmillió között persze akadnak olyanok is, akik szakképesítésük következtében nem állhatnak munkába minden további nélkül Németországban – de állhatnak árvizek esetén pl. az Elba veszélyeztetett partszakaszain, szádfalként! Egy magyarországi pedagógus számára még szakmai sikert is fog jelenteni, hogy ha már a magyar közoktatást nem tudta megvédeni Hoffmann Rózsától és a NAT-ot elárasztó antiszemita-nyilas kultúrszeméttől, legalább a drezdai Zwinger pártalan európai kultúrkincseit megóvhatják attól, hogy azokat elsodorja az Elba áradása…

 

Ha jól tudom, a németországi népesség is egyre öregszik és problémát okoz a szociális, a társadalombiztosítási és a nyugdíjrendszer jövőbeni fenntartása. Azt hiszem, hogy ha kétmillió friss, jól képzett, munkaképes ember kerül a rendszerbe, ezzel legalább egy emberöltőre megoldódnak e gondok Önöknél!

 

De ne csupán munkaerőként és a szociális rendszer fenntartóiként emlegessük ezt a kétmillió magyart, hiszen ők, ha Németországban fognak letelepedni, akkor fogyasztókként is az ottani gazdaságot fogják élénkíteni! Igaz, ők eddig Magyarországon is vásároltak hébe-hóba német termékeket, ám az nyilvánvaló, hogy ezt a magyarországi jövedelmükből tették. Mármost, ha németekké lesznek és ők is az ottani szinten fognak keresni, ezzel máris 5-10-szer annyi vásárlóerő jelenik meg a rendszerben!

 

Kedves Angéla! Mielőtt érveim hatására azonnal rohanna a Bundestagba a magyarok bejövetelével kapcsolatos törvényt megszavaztatni, kötelességemnek érzem, hogy felhívjam a figyelmét az üggyel, a magyarok majdani németországi letelepítésével kapcsolatban egy kis problémára és egy hatalmas veszélyforrásra. A kis probléma: a nyelvtudás – de ez valójában egy év alatt, központilag szervezett nyelvtanfolyamokkal megoldható. (Jó példa erre a skandináv országok gyakorlata.) A hatalmas veszély pedig abban és akkor öltene testet, ha a magyarokat egy tömbben telepítenék le Németországban, mint annak idején a Magyarországról kitelepített svábokat a mai Baden-Württemberg területén. A svábokkal ez sima ügy volt: ők kimentek, aztán elkezdtek dolgozni. Ám a magyarok nem csupán a szaktudásukat és a munkaerejüket fogják magukkal vinni, hanem a mentalitásukat is – ez pedig komoly kockázatokkal járhat! Ezek elkezdenek dumálni, okoskodni – aztán persze mindegyikük okosabb akar majd lenni a többinél… És a végén képesek szétzülleszteni az egész országot! Éppen ezért azt javaslom, hogy nem egy tömegben, hanem legfeljebb kis csoportokban, az ország területén elszórva kapjanak letelepülési lehetőséget. Javaslom továbbá, hogy a nekik szervezett német nyelvtanfolyamokon már eleve vegyék figyelmembe a letelepülés helyét, azaz: az illető német terület nyelvjárását tanítsák meg nekik. Így a leendő „frízmagyarok” nem tudnak majd szóba elegyedni és konspirálni a „felsőbajor magyarokkal”. Hála Istennek, Németországban 26 nagyobb és azokon belül számtalan kisebb, egymástól szinte a kölcsönös érthetetlenségig eltérő dialektus él, így a magyarok akár az idők végezetéig tökéletesen el lesznek egymástól szigetelve!

 

Kedves Angéla, zárom soraimat! Biztos vagyok benne, hogy hamarosan találkozunk az állampolgári vizsgán!

 

Üdvözlettel:

 

Kétmillió magyar

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr344565894

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Nagy Taxisblokád-Teszt – miért robbant ki, hány napig tartott, hány ember tüntetett a rendszerváltás utáni évek legnagyobb kormányellenes tüntetése alatt? 2012.06.05. 20:15:13

Mennyibe került egy liter benzin, melyik párt volt kormányon, teljesültek-e az egész országra kiterjedő Taxisblokád tiltakozóinak követelései? – teszteld a tudásod a Nagy Taxisblokád-Teszt 13+1 kérdésből álló tudáspróbájával! * * 1. Mikor kezdődö...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.06.05. 20:12:07

  Egy évnyi szociológus szakmai gyakorlata van, 24 éve agresszív, gátlástalan megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radio Silicon 2012.06.05. 22:11:22

@Yogi:
"10 CSAK A FIDESS
20 IF NOT FIDESS THAN MSZP
30 GOTO 10 "

gondolom THEN-t akartál írni. Öngól. De legalább tanultál belőle. :)

takacsb (törölt) 2012.06.05. 22:12:25

@is:
aztán melyik állampárt teljesített ebből bármit is?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.05. 22:13:13

Azt tudtátok, hogy Ruanda úgy commonwealth, hogy semmi korábbi "kapcsolata" nem volt a Királysággal?

"The second country (after Mozambique) to be admitted to the Commonwealth without any former colonial or constitutional links with the United Kingdom.[24]"

Legyünk a brit commonwealth tagjai :D:D

Radio Silicon 2012.06.05. 22:13:27

Ja, és a blogolónak üzenem, hogy:
1. a nemzetét nem becsülő magyart a német ördög is kiköpi
2. németül kellett volna megírnod, ha már Angelának címezted.

Yogi 2012.06.05. 22:13:34

@BéLóg: Neked, biztos, hogy elmentek otthonról... Én az általad felvázolt egyik csoportba sem tartozom, de azt tudom, hogy ezen emberek könnyedén kikerülik majd ezt is. DE AZOK FOGNAK SZOPNI, AKIK EZT NEM TEHETIK MEG. Érted barátom? (neked is könnyű legyen, azok az emberek, akik itt maradtak, dolgoznak és becsülettel meg akarnak élni). By the way, azt mond meg nekem, hogy ha 50.000,-Ft-tal többet kapnék és 50.000,-Ft-ot levonnak nekem, az hol biznisz?? (leszámítva a söralátétnyi adóbevallásomat persze) Ne gyere a nem jövedelem alapúval, mert a 16 %-os adó az jövedelem alapú adó és ennek hiányát nem jövedelem alapú adóval kiegészíteni, már-már Matolcsy magasságokba emel Téged :)

Radio Silicon 2012.06.05. 22:15:37

Illetve még ezt is üzenem a blogolónak:

"Ezek elkezdenek dumálni, okoskodni – aztán persze mindegyikük okosabb akar majd lenni a többinél…"

gondolom a fenti idézet saját magadra (is) vonatkozik

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.06.05. 22:15:51

@tildy:): és mi lenne ay előnye? játszhatnánk krikettet?

takacsb (törölt) 2012.06.05. 22:16:23

@tildy:):
középeurópai bundesrepublik.
mitteleuropa oder balkan?

Yogi 2012.06.05. 22:19:20

@Radio Silicon: bár nem hinném, hogy a THAN, vagy THEN elírása lenne öngól.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.05. 22:20:52

@pirosfeherzoldezamagyarfold: Viktor nem lehetne király:D:D:D Mármint nem a Király Viktor:D

Viccet félretéve , az ízletes magyar élelmiszereknek lenne jó felvevőpiaca, a MU megtanítaná fociznia magyar válogatottat, és még sorolhatnám:D

BéLóg 2012.06.05. 22:23:34

@Yogi: Ki beszélt itt SZJA-róL?
Azt mondánk, ÁFA, matelcsi, tranzakciós.
megmondanád EZEKET ki és hogyan tudja "kikerülni"?
terelgetünk, terelgetünk?

Azt nem tudok, X kolléga 50e Ft-ja hogyan és miként jön össze, de akikről ÉN írtam, azoknak az ÁFAemelés, a matelcsiadó és a tranzakciós adó UTÁN is még bőven százezer forint FÖLÖTTI plusz jövedelmük marad.

Ismétlek: Egykeresős, sokgyerekes családokra van rálátásom már több mint 4 választási ciklus óta.
Ezek az emberek Első Orbánördög alatt is fejlődtek, aztán 8 év után majdnem nyomorba dőltek, most pedig Senkrechtstraterként belföldi fogyasztanak, megtakarítanak, satöbbi.
Diplomás vagy többdiplomás, versenyszférában de állami szektorban is keményen dolgozó emberek, akiket végre nem fejőstehénnek nézik a mint a komcsiliberálisok.

Nem kell nekem hinni, váltsál pártoló tagságit Magyarország legeslegnagyobb taglétszámú egyesületében és végezz náluk te is társadalmi munkát. Látni fogod ezeket a példákat, de sajnos ennek ellenkezőjét is. A különbség, 8 évig NEM VOLT pozitív példa! Hát ki az a hülye aki ilyenkor nem a fidesz mellé áll?

Radio Silicon 2012.06.05. 22:24:15

@Yogi: Jó, csak gondoltam szólok, hogy, ha már valakit lebalfaszozol, akkor egy háromsoros BASIC programot illene tudni megírni hibátlanul, de legalább a visszaolvasás után fel kellene tűnjön.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.06.05. 22:24:26

@tildy:): talán igen, bár az ausztrálok, kanadaiak, indiaiak, pakisztániak mind vizummal lépnek be. úgy tűnik inkább az angoloknal jó. bár krikettben néha legyőzik őket.

takacsb (törölt) 2012.06.05. 22:26:55

@KG2000:
nézd, kormánykörökben nagyon népszerű volt egy időben keynes. az első törvénye, hogy a fogyasztási határhajlandóság a jövedelem emelkedésével csökken. aminek többek között az a hatása, hogy hiába csoportosítasz át jövedelmet az alsó középosztálytól a felsőre. nem a belső piacot fogod élénkíteni hanem a külsőt.

a kormány gazdaságpolitikájával az a legnagyobb probléma, hogy a célok és az eszközök véletlen sincsenek összhangban.

Radio Silicon 2012.06.05. 22:27:40

Amúgy egy kis németes fegyelem és hatékonyság biztosan jól jönne. De remélem, hogy nem veszítjük el ezt a kis vadóc magyaros jellegünket. Pl. pont ezt komálják a németek a magyarokban.

BéLóg 2012.06.05. 22:30:43

@Radio Silicon: Glaubst Du er spricht deutsch?
Niemals.
Nur den Maul hat er ziemlich groß.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.06.05. 22:31:23

@Radio Silicon: "De remélem, hogy nem veszítjük el ezt a kis vadóc magyaros jellegünket. Pl. pont ezt komálják a németek a magyarokban"

-hát ezt meg honnan veszed?

Radio Silicon 2012.06.05. 22:34:45

@Đđ: hát nálunk nagyobb a végrehajtói tolerancia a politikai tabutémákat kapargatók irányában, mint Németországban. De a németek sokkal erőszakosabbak is, így érthetőek a szorosabb korlátok.

finalNmbr 2012.06.05. 22:35:36

Miért nem akarsz inkább Izraelbe menni? Úgyis azzal van teli megint az index főoldal

Szlacza76 2012.06.05. 22:35:40

Sziasztok,
Amikor Gyurcsány beszólt, hogy el lehet innen menni, még én is azt gondoltam, hogy ez köcsög, ne mondja meg, hogy mit csináljak.
Ma senki sem mondja, de érzem, hogy itt maradni nincs értelme, nem jutok előrébb, ahogyan több mint 40e magyar gondolta ugyanezt az elmúlt időszakban.
Rengeteg barátom ismerősöm van, aki ugyanezt gondolja, és azokat sajnálom, akik nem tudják ezt meglépni valamilyen egyéb oknál fogva, de ők is mennének.

3 dolgot tudok jelenleg elképzelni:

1. Orbán azt mondta, nem leszünk gyarmat!
Inkább legyünk.
A nagy magyarság tudatom sajnos odalett, mert nincs időm foglalkozni vele akkor, ha a családom megélhetése a tét...

2. Elmegyünk máshová, ahol élni hagynak. Inkább legyek benne egy tortában 2%-ban, mint egy hányásban 100%-ban...

3. Itt maradok és sírok, mert az életem még szarabb lesz, (kisrészben) azok miatt akik elmennek, és (nagyrészben) azok miatt, akik elcseszték a magyar emberek jelenét és jövőjét jó hosszú időre...

Đđ 2012.06.05. 22:38:01

@BéLóg:

Na, ned, i kon ned nua teutsch, sonda' boarisch!:-)

(Übrigens: Du hast deinen Satz mit eninem schlechtem Wortstellung geschrieben, weil die richtige Wortfolge "Glaubst du, [ob] er deutsch spricht?" gewesen wäre.)

Démonmac1 2012.06.05. 22:38:58

zseniális cikk, köszönöm:)

Radio Silicon 2012.06.05. 22:39:10

@pirosfeherzoldezamagyarfold: mondjuk, mert kb. 15 évet éltem ott, és pontosan tudom, hogy mitől döglik a német nő, és, minden német barátom könnyezve emlékszik vissza a hülyeségekre, amiket együtt csináltunk.

Radio Silicon 2012.06.05. 22:41:18

@Đđ:
kijavítom: "mit enineR schlechteN Wortstellung"

gyerekek, ha már okoskodunk, akkor figyeljünk oda a lényeges részletekre!

prometheus_X 2012.06.05. 22:42:10

@Đđ: "2012.06.05. 20:20:01
@Szem:

Rendes (prudens gazdálkodást folytató) államok rendes (felelős) polgárairól volt szó a posztban...

A görögöknek és a spanyoloknak volt hosszú évekig beleszólásuk abba, ami náluk folyt - csak éppen a szavazataikkal rendre asszisztáltak a politikusaik stiklijeihez, mert ezáltal hosszú évekig sokkal magasabb életszínvonalon élhettek, mint amit a gazdaságuk teljesítménye lehetővé tett volna számukra. És most is megvan a beleszólásuk: eldönthetik, hogy akarnak-e végre reálpolitikusokat, vagy maradnak a hazugoknál? Csak most már a döntéseik következméynei azonnal és közvetlenül érinteni fogják őket... "

Üdv! Nem tudom, feltűnt-e Neked, de ha ebben a bekezdésedben a görögöket és spanyolokat lecseréled magyarokra, akkor a bekezdés igazságtartalma továbbra is megáll. Na már most... adódik a kérdés: nem lehet, hogy a helyes önkritika gyakorlásával kéne a problémáinkat megoldani? És akkor kimondanám: NEM a politika a hibás - az a társadalom a hibás, amelyik az ilyen politikának érvényt szavaz, amelyik az ilyen politikusokat nem végzi ki tömegesen vagy juttatja börtönbe (európér megközelítésben) 15-szörös életfogytiglan idejéig és nem kezd neki az ország azonnali helyrehozásának annak ellenére, hogy ehhez a szakembereink, a szaktudásunk BŐVEN adott! Ez a társadalom LUSTA, ELKÉNYEZTETETT, ELKÉNYELMESEDETT és képtelen az ÉRDEKÉRVÉNYESÍTÉSRE. Ez a szomorú helyzet és nem a politika miatt tartunk itt, hanem emiatt. Ti. a politika is csak a társadalom egyfajta tükörképe.

Rwindx 2012.06.05. 22:42:23

"Igen, Kedves Angéla, mi adjuk az ország erejét – mert akik rajtam keresztül most Önhöz fordulnak, Magyarország legképzettebb, legmunkaképesebb emberei. Ők azok, akik a vállukon viszik a magyar gazdaságot."

Aham, szóval a 8 millió az pusztán kolonc, majd alkalomadtán beszéld meg néhányukkal személyesen...
Másrészről a besorolásod alapján én ugyan a kétmillióba tartozok, de csak egy Petőfi idézet jut eszembe eme nagyszerű posztról.

Đđ 2012.06.05. 22:50:11

@Radio Silicon:

Du hast rech! Eigentlich wollte ich "Wortstellungsgebrauch" schreiben, aber ich fand's zu lang und kompliziert.

Đđ 2012.06.05. 22:53:27

@prometheus_X:

Ez a Progresszív Blog egyik fő témája, immár több mint 2 éve.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.06.05. 22:54:11

@Radio Silicon: hát ez nem túl sok bizonyíték. az másik kérdés, hogy ha 15 évet éltel ott, hogy szavazhattál a miépre es hogy lehetsz fideszes.

2012.06.05. 22:55:48

"Kedves Angéla!

Nem lehetne Magyarország a Német Szövetségi Köztársaság n+1. tag tartománya? Onnan Berlinből távvezérelve is jobban tudná irányítani ezt a területet, mint a jelenlegi valóságtól elrugaszkodott, alkalmatlan vezetőink.
"

kajagugu 2012.06.05. 23:00:56

@BéLóg: és az eszed hol hagytad?

Radio Silicon 2012.06.05. 23:05:12

@pirosfeherzoldezamagyarfold: hahahaha, pont elég bizonyíték. Kevés olyan embert ismerek, aki jobban ismerné a németeket. Én minden társadalmi szegmenst megismertem, úgy, mint gyári munkásokat, parasztokat, bevándorlókat, anarchista házfoglalókat, de ugyanúgy professzorokat, orvosokat, művészeket, mérnököket. Közös nevezőként azt lehet mondani, hogy szeretik a spontán, elokvens, de egyben a határokat állandóan feszegető, néha pimasz magyart.

A szavazási szokásaimról meg annyit, hogy, ahogy azt BéLóg hozzászólásából kiveheted, ha nem a Fideszre szavazok, akkor az MSZP jönne megint, ami a lehető legrosszabb forgatókönyv az országunk számára.

ikszel 2012.06.05. 23:07:13

@OrangeOrder: "...Mondjuk még mindig nem tudta nekem senki elmagyarázni, hogy melyik párt lenne jobb, ha nem a Fidesz..."

Bármelyik! De még a Mókus őrs is jobb lenne.

rohadjmegARCgeci 2012.06.05. 23:12:19

@OrangeOrder: A 16%-al csak rövid időre jártál jó.Míg az össztársadalmi elégedetlenség szét nem cseszi a javaidat,vagy a tömeg(aki rosszul járt a 16-al) ki nem lopja a szemedet.Továbbá mivel a kkv szektor nagy részét is bedöntötte a 16%,így nyugdíjad,jövőd és nyugodt életed sem lesz soha.Csak most,pillanatnyilag érzed úgy,hogy jól jártál,de hidd el,hogy nem jó ómen,ha minden második üzlet zárva van a Rákóczi úton.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.06.05. 23:14:58

@Radio Silicon:
Ezek szerint azt szereti bennünk, ami belőle nyomtalanul hiányzik. A német nem spontán, hanem kínosan pontosan tervező; nem beszédes, hanem a soros vérfürdőjét türelmesen, csendben tervező, a határokat pedig nem pimaszul feszegeti, hanem 100 tonnás guruló acéllal tapossa le, aztán csodálkozik, hogy valami mégsem jó.

rohadjmegARCgeci 2012.06.05. 23:18:00

@takacsb: Nem kéne mindent szó szerint venni a kormánynak,lehet hogy aki ezt írta,tévedett.
Számos ország gazdasága épül a belső fogyasztásra,Magyarországé sosem épült arra,itt mindig letojták a belső fogyasztás,de most túl nagyot találtak fosni,mert megdöglött.

rohadjmegARCgeci 2012.06.05. 23:18:53

@ikszel: Talán jöhetne valami új.Mondjuk a VÉSZ párt.

Đđ 2012.06.05. 23:20:34

@Gudea enszi:

Gratulálok! Sikerült egy 3000 éves történelemből egész 12 évet kiemelned!:-)

(Megj.: a II. vh. késői szakaszában - tehát jóval a "határletaposások" után - hadrendbe állított Tigris harckocsi sem érte el a 100 tonnás tömeget, mimdössze 56,9 tonna volt.)

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.06.05. 23:21:13

@Radio Silicon: mindent ismersz? nagyon okos lehetsz.

"ha nem a Fideszre szavazok, akkor az MSZP jönne megint, " - ezt nem értem, akkor te egy kétállású kapcsoló vagy?

radikalisviccek 2012.06.05. 23:26:04

ez még provokációnak is szar öngyűlölő csúsztató firkálmány.

komplikato 2012.06.05. 23:38:53

@Kacor_király: Szakadék?

@KG2000: "- Egy olyan bankba teszi a pénzét, amely hitelt ad a KKV-nak"
Olyan már nincs, ahogy kinéz jó darabig nem is lesz.

@BéLóg: "Többszáz CSALÁD csak az én közvetlen közelemben százezrekkel (!) kap többet mint előtte, amikor a férj MÁR NEM, a feleség med egyáltalán nem vehette igénybe az egyébként törvényileg járó adókedvezményt..."

Szeretnék egy matematikai levezetést látni róla, hogy jön ez ki, mikor két alacsony keresetű ember kapásból elveszített a 2011-2012 adószabáylok miatt havi 16.000-et, míg a gyerekenkénti adókedvezményt (max. 12.000) csak egyik szülő vehette igénybe, de mivel szar volt a fizetése ezért az kapásból 9000 forint. Szóval a a -32.000 forint ... na jó, legyen csak a 2012-es bukta: -16.000 forint vs +9.000 forint képében hogyan manifesztálódik az évi százezer? Ha a gondolat okés, miért él 4 MILLIÓ magyar létminimum ALATT???

komplikato 2012.06.05. 23:40:19

@Juzer: Elég lenne 500.000 magyar aki képes önálló gondolkodásra. Azt mondják elég 5% elszánt ember, hogy mindent meg tudjon változtatni. Akár egész társadalmat.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.06.05. 23:40:52

@Đđ:
A Római Birodalom kőbányává változtatása az V. században, Róma 1527-es ismételt pozdorjává zúzása, a herero törzs 1904-es genocídiuma, az első világháború kiprovokálása, valamint fél Európa kiirtása 1939-45 között, nálam valahogy nem fér bele 12 évbe. Egyikünk elszámolta magát. ;)

Az egész történelmük a határletaposásról szól. Országok, népek, emberek magánszférájának lelketlen letaposásáról. A németek történelme, akárcsak az összes többi germán nép történelme, két vérfürdő közti rövidke szakaszokból tevődik össze.

A 100 tonnás acélt jelképesen is értelmezheted, kezdve a páncélos nehézlovasokkal, folytatva az 56,9852247524445 tonnás Tigrissel (csak egy tizedesre pontosan tudod, te roppant művelt?), és befejezve a szerencsésen a tervezőasztalon rekedt P-1500-assal.

komplikato 2012.06.05. 23:41:20

@OrangeOrder: "Kibírt ez a nép sokkal keményebb időszakokat is, pl. MDF-terror 94-ig."
No csak valaki még emlékszik rajtam kívül? :)
Jól sikerült akkor megágyazni 22 évnyi szenvedésnek és vergődésnek.

komplikato 2012.06.05. 23:45:17

@Rwindx: OFF: Szerintem az aktív 2.7 millióból indultak ki, bár én se tudom levezetni miként olvadt 2 millióra? Legalább is a szöveg azon része alapján, hogy eme 2 millió tartja fent az országot.

NIL7 2012.06.05. 23:46:56

Maradnék az USA-nál mint választott hazámnál. Egyrészt jobban tetszik a beszélt nyelv, másrészt a mélymagyarok jobban gyűlölik - tehát ott a helyem építeni a szabadságot, dolgozni hazámért, Amerikáért.

rohadjmegARCgeci 2012.06.05. 23:50:31

@komplikato: A 4 millió munkavállaló tűnt el és lett belőle 2,6 millió jelenleg.A többi elhúzott északnak,nyugatnak,délnek vagy keletnek,mivel bárhol jobb az életszínvonal és több a lehetőség mint itt.Ennél csak a Szahara közepe rosszabb,ha a munkalehetőségeket tekintjük.

tucano 2012.06.05. 23:53:07

@tildy:): Mozambik egy része angol megszállás alatt volt, tulajdonképpen ez okozta a portugál afrikai gyarmatbirodalom összeomlását, ugyanis az angolok nem engedték, hogy a portugálok összekössék a keleti (Angola) és a nyugati (Mozambik, bár nem így hívták) területeiket, ami csúnya stratégiai szopás volt és emiatt képtelenek is voltak megtartani ezeket. Persze voltak más okok is, de ez nagyon közrejátszott.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.05. 23:55:28

@BéLóg:

" Már abban a pillanatban hazudtál, amikor Kövérbejuszt "Köteleslacinak" nevezted, amely eseményről maga a Leszop párt is elismerte, hogy szándékosan meghamisították az "akasszuk föl MAGUNKAT" szöveget "akasszuk föl az mszp"-re."

*

Nem kellett azon hamisítani semmit.

Google a barátod, megtalálod az eredeti, teljes szöveget.

Arslab 2012.06.05. 23:57:14

@Pan Modry: Jah, ezért magasabb Szlovákiában a munkanélküliség + a Dunától északra lévő magyarlakta területet Szlovákia elhanyagolja, míg Győr-Mosonba költöznek Szlovákiából

+

miért legyünk "alja németek"?
A németek java is kivándorol!!!!

cirka 20ezer éppen Magyarországra...

Lasombra 2012.06.05. 23:58:32

az a helyzet, hogy szerintem is annyit ér ez az egész fidesz kormány, mint egy kéthetes hígfosás. igazi balfasz semmirekellők, akik lófaszhoz sem értenek, viszont kellően kitartóak, akaratosak és arrogánsak, ergo minden jobb érzésű embert irritálnak.

de én nem tartok veletek.
itthon maradok.

az alternatív valóságból, narancsországból nézve valszeg csak egy mocskos ballibsi vagyok, de ez legalább annyira az én hazám is, mint azoké, akik hivatásszerűen magyarkodnak, és ostoba ámokfutásukban napról napra teszik tönkre ezt az országot.

szeretem az idegen nyelveket, párat beszélek is annyira, hogy boldoguljak velük, kapcsolataim is volnának kint, elvileg ki tudnék költözni, de kalandvágyból maradok.

legfeljebb ha már mindenki elment, lemészárolta a másikat, vagy épp éhen halt, majd leoltom a villanyt.

ich wünsch' euch die Beste doch.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:02:32

@OrangeOrder:

"Mondjuk még mindig nem tudta nekem senki elmagyarázni, hogy melyik párt lenne jobb, ha nem a Fidesz, mert ilyenkor hirtelen minden nagyhangú fikázó, kivándorlásra buzdító volksverhetzer hirtelen visszavonul és terel. Vajon miért?"

*

Mert hülyeséget kérdezel, kicsi szívem :)

Jelenleg a parlamenti ciklus felénél tartunk.

Ilyenkor az a téma, hogy a kormánypárt mit csinál jól vagy rosszul, és hová fajulnak a dolgok két éven belül.

Ettől függ ugyanis az, hogy az ellenzéki pártoknak milyen elképzeléseik lesznek majd két év múlva a mérhetetlen pusztítás enyhítésére.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:09:21

@Pan Modry:

"En nem szeretem a fidesz politikajat, de az egykulocsos az eppena a keves jo dolgok egyike volt.
Elegge rohejes volt korabban hogy egy evi potom 40 ezer euros fizetesen 50+ % os adoek legyen."

*

Tudod mi ez?

Ez az egyszeri kisember mérhetetlen önzése.

Csak az lebeg a szemed előtt, hogy neked hirtelen pártízezer forinttal több lett.

De azt nem látod - vagy nem vagy hajlandó tudomásul venni - hogy nem azért lett jobb neked, mert élénkült a gazdaság, és ezért a munkáltatód többet tud fizetni neked, hanemazért lett neked jobb, mert másoktól, azoktól, akiknek a munkájáért még a te bérednél is kevesebbet fizettek, nos, ezektől a "másoktól" elvettek, és odaadták neked.

Kár, hogy sok hozzád hasonló felelőtlen kisember van az országban, akik a saját pillanatnyi érdekeiken nem tudnak felülemelkedni, és nem látják a történetet összefüggéseiben.

Megismétlem:

Ha jóljártál az egykulcsossal, nem azért jártál jól, mert a kormány jól végzi a dolgát és több jut a cégeknél munkabérekre.

Azért jártál jól, mert a kormány "átcsoportosított" és azért, hogy neked egy kicsivel jobb legyen, azért másoktól a tavalyi nettó fizetésük 10-15-20%-át elvette.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:12:12

@KG2000:

"@Đđ: Közben rájöttem, hogy te vagy a blogos maga."

*

B+ ehhez csak gratulálni tudok.

A "bloggernek" meg javasolnám, hogy sürgősen vezessen be valamilyen kommentezési cenzust :)))

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:16:22

@KG2000:

"Magyarország köts. hiánya 2012-ben és 2013-ban 3% alatt lesz, amit sem Medgyessy, sem Gyurcsány, sem Bajnai nem volt képes elérni,"

*

Egyikük se nyúlta le a manyup kasszát és egyikük se vezetett be válságadókat meg extra adókat.

Mondtam már, hogy a Nokia csomagolt, és az elmúlt két évben kivitte az országból az összes pénzét, amit csak kivihetett?

És a Nokia csak egy a sok közül.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:18:46

@BéLóg:

" Mivel Magyarországon nemzeti sport az adócsalás, az kell mondanom, BÁRMELY adó amelyik nem jövedelem alapú, így az áfa vagy a matelcsi vagy a tranzakciós, a Világ Legjobb Magyar adófajtája."

*

Hülye.

Nem kellene eltűrni az adócsalást.

Normális országokban nem is tűrik el.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.06.06. 00:20:15

@NIL7: +1
(-1 szavazat az kmp/mkp/mdp/mszmp/mszp/szdsz/lmp konglomerátumnak)
@No_Fidesz_No_Problem:
Sajnos nem mondta, hogy akasszuk fel a teljes mszpt, pedig ez egy elég kellemes megoldásnak hangzik.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:25:52

@Kurtz ezredes:

"Sajnos nem mondta, hogy akasszuk fel a teljes mszpt, pedig ez egy elég kellemes megoldásnak hangzik."

*

Tedd azt.

discover 2012.06.06. 00:28:20

@KG2000: Ez meg mi? Értelmetlen. Háromszor olvastam el. Helyesen írok magyarul, azt hiszem, de az írás a gondolatok közlésére való. Csak annyi jött át, hogy Fideszes vagy, de hogy mit akartál elmismásolni, azt nem tudom.
Valaki értette?
Most más fog jönni.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.06.06. 00:28:35

@No_Fidesz_No_Problem:
Kösz a beleegyezést
"Hülye.

Nem kellene eltűrni az adócsalást.

Normális országokban nem is tűrik el."
Christine Lagarde barátnődre gondolsz?

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.06. 00:28:58

@No_Fidesz_No_Problem: Ja oké, azt hittem, hogy ilyentájt már illene körvonalazódni valami (legalább) választási programnak az ellenzéki pártok részéről. Egyelőre messiásvárást (Bajnai) látok, meg MSZP-s blöffölést.

Bocs a késői válaszért, de éppen az SZJA-többletjövedelmem egy részét tapsoltam el egy nagyon kedves kis újlipótvárosi étteremben. Bőkezűen jattoltam, de szigorúan kártyával álltam a cechet!

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:31:23

@Kurtz ezredes:

Nem.

Orbán haverodra gondoltam, meg a sleppjére.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.06. 00:32:50

@OrangeOrder:

"Ja oké, azt hittem, hogy ilyentájt már illene körvonalazódni valami (legalább) választási programnak az ellenzéki pártok részéről."

Azt hiszel, amit csak akarsz.

*

"Bocs a késői válaszért, de éppen az SZJA-többletjövedelmem egy részét tapsoltam el egy nagyon kedves kis újlipótvárosi étteremben. Bőkezűen jattoltam, de szigorúan kártyával álltam a cechet!"

Szerintem itt ezt mindenki leszarja.

komplikato 2012.06.06. 00:35:12

@Arslab: Bizony, bizony. Déli részeken nincs meló, ottani lakosok, akár magyar akár nem, jó része a nálunk sokkal rosszabb bérek ellenére IDE jár dolgozni. Sőt. A szlovákok jó része (már aki nem ment nyugatabbra) a cseheknél húzza az igát.

Ennek ellenére amit írt arról, hogy töke tele van ottaniaknak az innen való belepofázásra, az bizony igaz mind szlovákiai, mind erdélyi magyarok esetében.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.06.06. 00:39:45

@No_Fidesz_No_Problem:
Ebben egyetértünk. Veled ellentétben én nagyon várom a pillanatot, amikor megfelelő kül és belpolitikai pillanatban Miniszterelnök Úr összefog a jobbik vállán ücsörgő angyalkával, és együtt kényszerítik rá imádott multicégbirodalmaidat a közteherviselésre.

komplikato 2012.06.06. 00:42:59

@OrangeOrder: Van aki a 4K-ra esküszik, kérdés a 4K mennyire tud NEM hasonlítani az LMP-re és legkevésbé az SZDSZ-re. Mondjuk amit nyilatkoztak ezügyben az biztató, de ha annyi ezresem lenne ahányszor valaki biztatót nyilatkozott utána teljesen mást, akár ellenkezőjét tette (lásd Fidesz és igen lásd SZDSZ), a Milla eddig is egyre gyorsuló ütemben ásta el magát, egykori alapítóinak értelmesebb része már rég le és kilépett. Azután ott vannak a "nem nevesített" csoportosulások. Összegyűlt jó pár dühös civil szervezet és szerveződés, talán ha összeállnak és nem ilyen ovis szinten gondolkodnak. Ott van Bajnai és Tsa. akikről konkrétan nem tudom milyen néven és kiknek az oldalán akarnak valamit, már ha akarnak, mert ez marhára nem mindegy. Illetve van pár társaság aki itt ott veri a tamtamot, hogy majd ők ... de még sem elnevezés, sem olyan program amiből kiderülne ők miért lennének bárkinek jók. De még van 22 hónap, valaki azt írta az LMP is seperc alatt nőt ki a földből, jó mondjuk olyan is lett. Szóval a remény hal meg utoljára. :D
Mondjuk Fideszből az előző 4 év is sok(k) volt, pláne a választási balhéjuk után. No de kinek kéne a döglött MDF? A kipusztult SZDSZ? A magát most szarrá lejárató KDNP? A kimúlt FKGP? És nem utolsó sorban a jelen helyzetért elég súlyosan felelős MSZP/DK? Nem biztató, hogy a szart vagy fost lehet választani.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.06. 00:53:39

@No_Fidesz_No_Problem: Mondhatnám, hogy igazad van, de nem teszem, mert eddig 24 választ kaptam, szépen megcímezve.

Továbbra se látom, hogy 2014 egyfordulós választásának éjszakáján hogy lesz így bánat a Fidesz-székházban. Hátha valakit ez itt még érdekel, ha téged nem.

@komplikato: Jól látod. Az MSZP esetleg valami hatalmas demagógiával győzhetne, de a Ron Werber-i kártyát már eljátszották. Nehéz lesz. Különben marad a Jobbik, akiktől én nem nagyon félek :)

discover 2012.06.06. 01:10:08

Írták azt is, hogy ha nem a "fiszfaszra" szavazunk, akkor a "maszop" jön. Én 12 éve egyik választáskor sem szavaztam egyikre sem, hanem direkt színesíteni akartam a politikát. De ha ilyen gyökerek tömkelege ez az ország, akkor azt hiszem hogy tényleg menni kell innen. Ja, ebben az évben 3.594.295.- (hárommillió-ötszázkilencvennégyezer-kettőszázkilencvenöt) forintot húzott le a Tisztelt Kormány a számláimról, nem adó címszó alatt, hanem LOPÁS és BÜNTETÉSként. Én termelek, fizetem az adót, a nyugdíjasok piramisjátékát, a jövedéki adót meg az ÁFA't. Nekem elegem van. Még jó, hogy a billentyűleütést nem adóztatják, vagy inkább büntetik. Elegem van ebből a szarfosból. (Ja most kinézik az IP címemet, és azért ítélnek halálra. SZAVAZZATOK A FIDESZRE! KORREKT TÁRSASÁG! HOGY A PHENJANI VARJÚ BASSZA ŐKET SZÁJBA! Ha mennék az EU bírósághoz, az sem érne semmit, mert az ÖRDÖGFIÓKA halálra ítélne, ott meg azt mondaná, hogy "A mi udvarunkba' mi vagyunk az urak. A többség támogatását élvezzük." Hogypusztuljonmegmáarohattkurvaannyais. Június 25-én megyek. (sajnos Amerikába. Nem sok bizodalmam van, csak rokonaim.)

Đđ 2012.06.06. 01:15:51

@OrangeOrder:

Beleolvasgattam a blogodba... - hát igazán színvonalas, az ok-okozati összefüggéseket objektíven követő írások! (A blog büszke, öntudatos polgári stílusára igen jellemző pl. a következő megfogalmazás: „Navracsics Tibor Miniszterelnökhelyettes úr, Veszprém büszke fia”…) Minden egyéb jellemzés helyett szó szerint idemásolom az egyik posztodat (ezt: orangeorder.blog.hu/2012/04/02/schmitt_pal_egy_kozulunk#more4356123)

"Ma mutatkozott meg igazán a Köztársasági Elnök úr minden emberi kvalitása és valódi nagysága.

Nem adta fel rögtön. Kiállt és kiáll az igaza mellett, és továbbra is harcolni fog, hogy bebizonyítsa: nem csalt és csupán aljas támadások áldozata. Ráadásul az ország és a Fidesz érdekében is képes a háttérbe vonulni, hogy ezzel is kihúzza a nemzetvesztő ellenzék méregfogát. Kiállt, nem magyarázkodott, hanem az ellenfelek és a Nemzet szemébe mondta döntését.

A sportember csak azért is, akár egyedül is győzni fog. De nem leszel egyedül, Pali bácsi: kiállunk melletted sok milliónyian! Áldozatod sokszorosan fog gyümölcsözni, mert túl messzire ment a sunyi ellenzék a gyalázkodásban. A nemzet sokmindent eltűr, de az igazságtalanságot és a gyalázkodást soha: ezt bizonyította a Békemeneten is.

És most kezdhetjük a visszavágást, ők akarták. Módszeresen, egyesével világítunk át mindenkit. És olyan köztársasági elnököt kaptok, hogy lesz itt sírás-rívás. Egyszer volt Budán kutyavásár.

Köszönjük Elnök Úr - köszönjük, Pali bácsi!"

Igen, így ír egy objektív, a teljesítményelvűség talaján álló, higgadt, igazságos demokrata! [A "Módszeresen, egyesével világítunk át mindenkit. És olyan köztársasági elnököt kaptok, hogy lesz itt sírás-rívás."- kitételed után már csak Simicska úr egykori szavait kellett volna ideidézned: „Az Úristen irgalmazzon nektek!”:-)

...És még azt várnád el ezek után, hogy fedjük fel lapjainkat és mondjuk el neked, mi készül itt 2014-re? Ugyan már, királyfi - ha annyira kíváncsiak vagytok, akkor:

1.) Nyomoztassátok ki a TEK-etekkel!
2.) Kövessétek a médiát!

...Azért egyvalamit mégis elárulok neked: Magyarország az EU GDP-jének 0,7%-át adja - úgyhogy ekkora túlerővel álltok szemben, azon a bő 3 milla aktív magyar választópolgáron kívül, akiknek sem a Fidesz, sem annak édes kistestvérkéje a Jobbik nem kell...:-)))

discover 2012.06.06. 01:17:11

Ja és évi (sajnos csak ennyi) 2.532.253.- (kettőmillió-ötszázharminckétezer-kettőszázötvenhárom) forinttól estek el, akik itt maradtok. Kiszámoltam. Nem sok, de azért valamire jó lett volna az is. Ahogy ismerem a közbeszerzést, azér a Déli pályaudvar kiesett macskakövének a virágágyását félig be lehetne ültetni belőle. Gratulálok, magyarok. (én letagadom, hogy az vagyok. I'm from Albania. Büszke leszek rá.)

komplikato 2012.06.06. 01:19:20

@Kurtz ezredes: A Jobbik ami néha "rásegített" a Fidesznek, még lehet a fordítva elsülő kapanyél ... szóval akár a Fidesz bukta fő oka is lehet és nem arra gondolok, hogy ők nyernék a választásokat és azért.

discover 2012.06.06. 01:53:08

Ja és azt nem számítottad bele, hogy ÁFA%, meg jövedéki adó, plusz még összevernek, ha nem adsz "pízt" az állammaffia részéről, akkor 90% körül járunk. Hol a tájékoztatás, hogy mire ment el? Én nem bánom, de szívesebben fizetném a középkori tizedet, meg huszadot.

midnight coder 2012.06.06. 06:36:41

Igazából teljesem mindegy ki jön. A mozgástér adott - pont a jó EU és a nemzetközi helyzet által.

Bárki is kerül hatalomra, a kiadási oldal adott lesz. Ott vannak a cigányok, nyugdíjasok, egészségügy, oktatás, rendőrség. Le lehet faragni a költségekből mindenféle reformmal úgy 20%-ot, de azt is max. hosszú távon - és míg az egyiket faragod, a másik növekszik. Ráadásul a faragás sincs ingyen.

A bevételi oldal szintén adott. Az, hogy a világ műhelye kínában van, nemigen fog változni attól, hogy ki van hatalmon. Az, hogy kis hazánkban már 20 éve hülye ötlet vállalkozást indítani mert tökig el van adóztatva, ráadásul agyament jogszabályok mentén szintén nem fog változni - és ha még változna is, 70 évnyi lemaradást nem fogunk tudni behozni pár év alatt. A népet sem lehet már ennél jobban adóztatni, sőt.

Az MSZP nyomhatja a demagógiát az egykulcsos ellen, de az igazság az, hogy az a réteg akit ez igazán érint így is folyamatosan hagyja el az országot - mert nyelvet beszél, mert használható diplomája van, mert az EU népessége is fogy, és szüksége van az itt ingyen kiképzett EU-kompatibilis kultúrából érkező, nyelveket beszélő fiatalokra. A hiányzó népességet másképp max. az afrikából beáramló nyelvet nem beszélő kecskepásztorokkal tudná pótolni - ezekből van ugyan bőven, de az Al-Kaidás kiképzőtáborban szerzett gyorstalpaló csőbombakészítő tanfolyamtól még nem lesz a kecskepásztorból villamosmérnök.

Azaz, ha valaki itt arról álmodik, hogy egy új Bokros csomaggal majd jól megszorít és a bevételből szociális kiadásra költ - lásd lomposok - az igencsak pofára fog esni: ezzel csak felgyorsítja az agyelszívást. Ami pár év múlva olyan strukturális munkanélküliséghez vezet majd, ami eleve lehetetlenné teszi azt hogy a jobb multik, akik nem csak összeszerelnek akár csak itt is maradjanak, nem hogy ide települjenek.

Szóval, a pálya kötött. Max. abban lehet némi különbség, hogy ki lop pofátlanabbul - de nekem nincsenek illúzióim. Bárki kerül oda, lopni fog. Bárki kerül oda, nem fog egyszerűsíteni a szabályokon - mi lenne akkor a milliónyi bürokratával akik állam bácsi csöcsén lógnak, és esélyük sem lenne a versenyszférában ? És ezek főnökeivel ? Nem, ezzel sem fog senki szembe menni, ha egyszer hatalomra kerül.

Itt hosszú távon marad ugyanez a szar, akárki is lesz hatalmon.

OmegaMale 2012.06.06. 08:00:31

"Igen, Kedves Angéla, mi adjuk az ország erejét"

Én is abba a kétmillióba tartozom, amiről beszélsz (bár, aki oda tartozik, nem tervezi a távozást, mert JÓL járt az adórendszerrel). És nem cserélném
vissza a két évvel ezelőtti állapotra. Ezen is sok javítanivaló van, de legalább nem zsákutca.

Egy becsődölt állapotot kell újra működőképessé tenni, amit olyan politikai erők idéztek elő, amik ellenzékben már teljesen szétestek (egyikük már a parlamentben sincs). A jobbszárny (akit Te a fidesszel azonosítasz) legszéle pedig önszántából, ellenzékben fut neki a falnak és bizonyítja, hogy nem méltó/képes a többség irányítására. Az 'mások' pedig egyszerűen mindenre azt mondják, hogy nem, ennyi a küldetésük. Maradt a kormánypárt, aminél szintén lehetne jobb, de jelenleg nincs.

Azok beszélnek országelhagyásról a legtöbbet, akik eddig minimálbéren elvoltak, de most nincs adójóváírás, ezért irány Írország mosogatni. Ők NEM annak a kétmilliónak a része, csak hangemberek, akik pár hónap szopás és éhezés után rájönnek, hogy A SZOMSZÉD FŰJE MINDIG ZÖLDEBB. A közvélemény kutatások elsősorban ezt mutatják. Kb. olyan, mintha megkérdeznéd az embereket, hogy akarnak-e újabb autót, mint amijük most van. Sokkal többen válaszolnak úgy, hogy MENNÉNEK külföldre, mint ahányan erre képesek/alkalmasak/HAJLANDÓK lennének. De ez csak feltételes mód. Egy tucat ilyet ismerek, végül soha nem ment sehova (ha egy helyi fősulit nem volt hajlandó vki kijárni, majd pont a nagy ismeretlenbe fog fejest ugrani). Viszont egyet sem ismerek, aki komolyan csinálni akart valamit és végül NEM találta meg ITTHON a számítását.

A kormánynak NEM csak azt a kétmilliót kell kiszolgálnia, hanem MINDET. Néha a gondoskodás viszont NEM abból áll, hogy megkapjuk, amit akarunk, hanem abból, hogy NEM kapjuk meg. Ha a döntés joga hat évesen nálunk lett volna, még mindig az oviban brümmögnénk a szőnyegen a kisautóval és sose tanulunk meg írni, olvasni stb. A magyar társadalom következetesen elkerüli a saját feladatait, inkább külföldön akarnak beülni a készbe, a jóba, ami már működik és nem kell bajlódni vele. Vagy inkább nem csinál semmit, elfekszik a földön és nyöszörög.

Annak a kétmilliónak felelőssége van a többivel szemben is, elsősorban azzal a 2-3M emberrel szemben, aki ma mereszti a pöcsét és követeli az ingyenéletet (alaptalanul). Nekik kellett volna munkát adni (OK, nekik is kéne munkát vállalni, vagy megteremteni, de ezt ez a réteg nem vállalja fel, ezért olyan az ország, amilyen), ez lett volna a kétmillió felelőssége. Az egykulcsost megkaptuk, amit pedig cserébe kellett volna adni, nem adtuk meg. Így kell segget csinálni egy kormány szájából, innentől ne hivatkozzunk a választási ígéretekre. Vagy, ami még nagyobb kárt okoz, fenyegetőzz egyfolytában azzal, hogy elmész, ha kijártad a sulit, vagy értékes munkaerővé válsz. Ekkor a válaszlépést Te is tudod: egyszer csak vágnak az oktatási keretszámokon, tandíjat vezetnek be, meg hülye szabályokat, amivel itthoni munkavégzésre köteleznek. Minek drága pénzen képezni azokat, akik úgyse itthon akarják a tanulmányaikba fektetett erőforrást megtéríteni.

A külföldi képzett munkaerő hiányát pedig külföldön is jól látják, szóval hiába gondolod, nem fogsz tudni jóljárni. A multik idejönnek Magyarországra, nyitnak egy irodát (ahogy ezt ezerszer megtették) és elkezdik felvenni az embereket. Nem lesz német fizetés, csak mondjuk az itteni átlagfizetés kb. háromszorosa. De az is jó pénz és itthon adózol utána. Nem véletlen, hogy a német nem akar mérnök lenni, ha irodistaként, technikusként simán keres annyit, hogy megéljen belőle.
De pont ettől működik a rendszer, ez a szerepünk. Ez még NEM gyarmati felállás.
(Az ott kezdődik, amikor CSAK a munkaerőnket akarjuk adni, nincs belső termelés-értékesítés)

Alapvető feladata mindenkinek, hogy a HÁZA TÁJÁN tartson rendet. Ha nem tetszik, amit látsz, inkább itt segíts rendet tenni. Ha olyan nagy játékos vagy a piacon, teremts munkahelyet. Ha nem megy, keress többet és fizess több adót, azzal is segítesz (a németeknél több adót kell fizetni, az érdekes módon senkinek nem gond). Vagy nevelj fel gyerekeket, ha már az előző generációk nem neveltek eleget fel. Érdekes módon odakint nem próbálna meg senki adót csalni, rokikártyával tilosban parkolni, bliccelni, vagy akár a szemetet eldobálni. Sőt, a gyalogos körül se néz a zebrán, úgy megy át.

Mert ENNYI a különbség: ahol VENDÉG vagy, nem mész be sáros cipővel, nem teszed fel a lábad az asztalra és szarsz oda, ahol eszel. Ezt itthon is meg lehetne bárkinek próbálni és valszeg csodát látnánk.

Nem a két éve regnáló kormány hibája a fenti mentalitás, az öregedő korfa, az inaktívak tömege, vagy az, hogy a magyar ember mindent kívülről vár. Ezzel eddig egy kormány sem tudott semmit kezdeni.

De ha ezt a posztot annak a bizonyos 2-3M embernek szántad figyelmeztetésül, akit úgy cipel a hátán a kétmillió, hogy Ők maguktól is tudnának menni (csak elszoktak az öngondoskodástól), akkor remélem az illetők végre a tükörbe néznek és elhúznak dolgozni. Vagy legalább szemetet szedni.

(Kiküldetésben összesen 3 évet éltem Nyugat-európai országokban és sok kollégám települt ki. Én úgy írok Neked ezekről a dolgokról, hogy csináltam; és nem a mosogatós-cumizós verziót, olyannal is beszéltem. Ha visszatekintek, akkor azt mondom, hogy szép volt, jó volt, de egy idő után ELÉG volt, ezért maradok itthon.)

Üdv

ui: ami Angélát illeti, Ő se hülye. Ő is a helyiekkel akarja feltölteni a kvótát VAGY olcsó káeurópai országban pl. MAGYARORSZÁGON, offshore foglalkoztat a helyi viszonyokhoz képest magas (de német viszonyokban alacsony) pénzért külföldi munkaerőt, külföldön. És akkor MI nyertünk (és Ők is).
Ha a német elmegy mérnöknek, akkor Ők nyertek és mi vesztettünk.
Ha Téged nyomott áron odakint felvesznek, akkor Te talán nyertél, de MI vesztettünk.

midnight coder 2012.06.06. 08:12:43

@OmegaMale: Sajnos egyre kevesebb fiatal mérnök képzeli el itthon a karrierjét. És egyre többen mennek el a környezetemből is. Ami azt illeti, ha csak 10 évvel fiatalabb lennék, én sem maradnék.

2012.06.06. 08:14:42

Nem kell Frau Merkelnek írni, lehet jönni bárkinek, bármikor.
Csak hát itt dolgozni kell, a nyelvet sem árt tudni.

gmower (törölt) 2012.06.06. 08:17:59

Ez de egy szánalmas szar... Kedves posztoló, minden lehetőség adott, hogy távozz, és a magyarok többsége örömmel is fogadná költözésed hírét. Persze nem mész te sehova, nagyon is jól megélsz ezer éves hazánkban ezen baromságok írogatásából, bár bizonyára nem élsz olyan jól, mint négy éve, és ez talán fáj, de hidd el, mivel Németországban a kutya sem kiváncsi szaros írásaidra, ott még rosszabbul élnél.

protézisesh 2012.06.06. 08:18:03

@Đđ: ez az orangeorder ez egy irónia-blog? Mert ha komolyan gondolja, akkor nagy a baj...

Nem gondolkoztál a FB-alapú kommentelésen? Szűrné a trollokat.

@Arslab: "ezért magasabb Szlovákiában a munkanélküliség + a Dunától északra lévő magyarlakta területet Szlovákia elhanyagolja, míg Győr-Mosonba költöznek Szlovákiából"

A munkanélküliség mellett nézd meg a foglalkoztatottak arányát a munkaképes korú lakosságon belül. Nálunk ez 56%, vagyis gyakorlatilag nem 10, hanem 44% a magyar munkanélküliség. Csak 34% oly rég óta munkanélküli, hogy már az ellátórendszerek nagy részéből is kiiratkozott.

Ha a térképre nézel, láthatod, hogy a szlovák főváros (Pozsony) gyakorlatilag határváros, a magyar oldalon viszont csak falvak, illetve Mosonmagyaróvár, mint kisváros van. Pozsony szívja a munkaerőt ezerrel, jók a bérek, a gyenge forint viszont számukra olyan olcsóvá teszi a határmenti magyar falvakat, hogy sokkal inkább megéri nekik Rajkán bérelni, mint Malacky városkában. Kábé olyan, mintha a Bp-en dolgozóknak ugyanaz a ház Gödöllőn 40%kal drágbb lenne, mint Biatorbágyon. Baromira nem a nagy szegénység elől menekülnek GyMS megyébe. Győriként naponta látom. Sőt, azt is látom, hogy ha nem lennének a szlovákok, a győri kiskereskedelem simán leránthatná a redőnyt. :(

John Doe3 2012.06.06. 08:34:53

@KG2000: Én is jóval többet keresek az egykulcsos SZJA-val. És rettegek, hogyha táppénzre kellene mennem, akkor a megnyert összeg 8x-ét buknám el. Tehét a többletet kénytelen vagyok az egészségpénztárban felhalmozni...

berliner12 2012.06.06. 08:41:38

A sok Fidesz-betyárnak: Én is többek között azért léptem le pár hete Németországba, mert otthon NINCS kire szavazni. És egy normális országban ilyenkor az ember pártot alapít, otthon viszont egyfelől én 80-90 órát dolgoztam hetente, úgy nehézkes, másfelől pedig Orbán ügyesen gondoskodott róla, hogy több friss párt ne juthasson szóhoz.

Egyébként haza fogok menni és az LMP-re fogok szavazni, csak azért hogy a másik háromnak (a DK szvsz halva született) keresztbetegyek ahol tudok. Amúgy is, a Jobbik mellett az egyetlen tiszta párt, csak ők legalább nem is nácik. (Igen, szerintem akinek náci szaga van és úgy viselkedik, mint egy náci, az náci, akkor is ha ez sérti a lelkét és ő radikálisnak vagy a tököm tudja minek állítja be magát.)

Ja és még valami! Nem tudok németül, nem végeztem egyetemet/főiskolát és a német átlagnál jobban fizető rendes állásom van itt. A reggelimet, a kávémat és a német oktatásomat a cég állja, ha kések 20 percet, akkor késtem 20 percet... Nem mondom, hogy bárkinek könnyű itt munkát találni, de a fent említett szakmákban nem nagy ügy.

Nem mondom, hogy menjen mindenki külföldre, de én nem hiszek Magyarország jövőjében már sajnos. Meglátjuk két év múlva berlini leszek-e még, de hogy nem költözöm egy ideig haza, az biztos.

ob.szerver 2012.06.06. 08:43:33

@OmegaMale:

"És nem cserélném
vissza a két évvel ezelőtti állapotra. Ezen is sok javítanivaló van, de legalább nem zsákutca."

Az összes makrogazdasági mutató rosszabb mint két éve, a forint/kockázati felár az egekben, a demokratikus intézményrendszer leépítve, az egészségügy kivéreztetve, a közigazgatás szétverve, a kultúra/média kisajátítva, az oktatás szétzilálva, négymillió ember létminimum alatt, a cégfelszámolások soha nem látott szinteken.
Orbánt Európában / Amerikában sehol sem fogadják, ide senki sem jön.

De a lényeg, hogy te elégedett vagy, mert ez nem zsákutca.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.06.06. 08:49:44

Ez egy hányás..
Ezek igazi Gyurcsányi magasságok !
"El lehet menni, tessék tessék"
Hányinger..

Bár tényleg jobb lenne mindenkinek ha az ilyen posztolók azonnal emigrálnának.

Nekik nem kéne pocskondiázniuk, gyűlölniuk a saját identitásukat, nemzetüket, mi pedig végre alaptalan kritika nélkül lehetnénk büszkék magyarságunkra.

Augustin 2012.06.06. 09:16:21

@gmower: Nekem is ez jutott róla eszembe. Vagy abból próbálna kinn megélni, hogy előadná, hogy itt üldözik...

Tzp 2012.06.06. 09:30:50

Nem kéne szó szerint venni a posztot. Az írója nyilván azon a valóban létező problémán ironizált, hogy Mo-on az alacsony számú aktívnak (adófizetőnek) rendkívül alacsony a beleszólása a politikába és ennek bizony súlyos árat fizet az ország. De ennek nem csak a rossz aktív-inaktív arány az okozója, hanem az is, hogy a politikusaink nem képesek a legkisebb mértékben sem együttműködni. Normális esetben a politikai elit szemben álló felei tisztában vannak a közös problémákkal és azok esetében nem érvényesítik minden áron a saját (párt) érdekeiket. Például Mo-on a nagy pártok tisztában vannak vele, hogy az irdatlan nyugdíjkiadások az egyik oka annak, hogy vergődik az ország, de ahelyett, hogy hagynák egymást nyugdíjat csökkenteni (tehát ha csökkenti az egyik párt, akkor azt nem használja fel politikai céljaira a másik), a lehető legnagyobb mértékben kihasználják egymás ellen. Így viszont nem lehet tényleges megszorításokat végrehajtani. Nálunk csak a megszorítások egyik fele van, az adóemelés, míg a másik fele a kiadáscsökkentés nincs. Illetve csak olyan területeken ahol nem kéne, például egészségügy, katonaság stb.

Radio Silicon 2012.06.06. 11:40:18

@pirosfeherzoldezamagyarfold:

Érdekes különben ez a ballibes nyafogás itt Magyarországon, hogy nincs jövő, meg semmi. Na, hát - ha úgy nézzük - itthon soha nem volt jövő Ny.-Európához képest, DE, ami miatt nem volt jövő, az pont az az MSZP és elődje miatt volt, amit a Fidesz megpróbál ledarálni. Így mondhatjuk, hogy érdekpárhuzam van köztem és a FIDESZ között.
Ahogy írtam, én megjártam a világot, mindenhol megálltam a helyem, többek között ny.európai egyetemen szereztem (nem kamu) tudományos fokozatot. Azaz papírom van arról, hogy nem vagyok teljesen agyhalott, és, hogy a nagy pofám egy valós teljesítményen alapszik. Így azt is látom, hogy - ha már problémákra koncentrálunk - akkor a FIDESZ a kisebb probléma a mai Magyarországon.

Amúgy érdekes, hogy a magyar műszaki értelmiség, ami tényleg az adófizetés szinte egyetlen valós forrása, zömében inkább Fideszes, de még többen Jobbikosok. Azért ez jelent valamit, nem?

Tzp 2012.06.06. 12:17:28

@Radio Silicon:

A Fidesz szemernyit sem jobb az MSZP-nél, ugyanazt a felelőtlen politikát folytatja. Egyszerűen figyelmen kívül hagyják a gazdasági szempontokat és kizárólag a saját hatalmi érdekeik szemüvegén keresztül nézik a dolgokat. Nem hogy a hosszú, de még az ország rövid távú érdekeit is feláldozzák azért, hogy hatalmon maradjanak.

Az hogy külföldön voltál az nem feltétlenül jobb, hiszen nem látod a magyarországi viszonyokat. Ami máshol működik, az nem biztos hogy itt is. Ugyanakkor a letisztultabb társadalom képe mutathatja, hogy milyen irányba kéne menni.

A végzettséged meg nyilván nem közgazdasági, mivel akkor teljesen egyértelmű lenne számodra, hogy a Fidesz gazdaságpolitikája egyszerűen katasztrofális.

Radio Silicon 2012.06.06. 12:31:01

@Tzp: nincs közgazdasági végzettségem, ettől még beleszólhatok a dolgok menetébe, nem? Egy ország sikeres vezetése nem csak jó gazdasági döntések sorozatán múlik, hanem azon is, hogy milyen szellemiség uralkodik a társadalomban. Úgy érzem, hogy a Fidesz/KDNP által propagált keresztény elvek mentén szervezett társadalom mindenképpen ellenállóbb lesz bármilyen krízishelyzetben, mint, az a materialista (részben ateista) szemlélet, amit az MSZP és elődje a társadalomba oltott.

Đđ 2012.06.06. 12:55:44

@Radio Silicon:

Javaslom, olvasd ez az alábbi linken olvasható poszt elején álló Márai-idézetet:
progressziv.blog.hu/2012/06/05/a_munka_tesz_szabadda (Magát a posztot is elolvashatod, abból sokat megtudhatsz arról, hogy sokan miért "tartanak ki" a Fidesz, vagy épp a JObbik mellett. A poszt két ilyen okcsoportot is megfogalmaz...)

Ez szól a "jobboldali, keresztény elvek mentén" élő jobbos magyar elitről - és ezek nem egy "komcsilibsi" szavai!

...Egyébként: valóban, "beleszólhatsz a dolgok menetébe" - de azokba illik kompetens módon, a kellő ismeretek és az objetív, összefüggéseikből ki nem ragadott tények ismeretében beleszólni! Ha másként jársz el, akkor beleszólásod eredménye csak kár lehet.

(Azért - gondolom, Tzp-vel együtt - kíváncsi lennék a végzettségedre, ill. hogy mely területen szereztél tudományos fokozatot.)

Radio Silicon 2012.06.06. 13:31:30

@Đđ: A Márai idézet egy perverz és a valós keresztény elvektől teljesen idegen álszent kereszténységet ír le. Mert, ahogy írja ő egy olyan "'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot" lát, "amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni ", azaz, amely világban a Tízparancsolat több pontját is megsértik. Tehát valójában ő nem a keresztény elveket kritizálja, hanem pontosan annak hiányát. Fontos lett volna, ha ezt tisztázza az idézetben, bár lehet, hogy később nyilvánvalóvá válik.

Radio Silicon 2012.06.06. 13:36:03

@Đđ: A végzettségemről csak annyit, hogy, hacsak nem öregebb 10 évnél a számítógéped, akkor a mikroprocesszorodat többek között azért sikerült legyártani az Intelnek/AMD-nek, mert a csapatom kifejlesztette gyártásnál használt nagyfelbontású optikának elméleti ill. szimulációs modeljét.

Tzp 2012.06.06. 15:08:08

@Radio Silicon:

"nincs közgazdasági végzettségem, ettől még beleszólhatok a dolgok menetébe, nem?"

Persze hogy beleszólhatsz. Nekem sincs gazdasági végzettségem. Nálad is azért említettem csak meg, mert az Orbán-kormány annyira egyértelmű és olyan óriási hibákat követ el, hogy ha van gazdasági alapismereted, akkor egyértelmű lenne. Pár éve nekem sem volt, csak foglalkoztam kicsit vele, hogy mi hogy működik, így viszont teljesen elképesztő ami itt zajlik. Persze ez az egész nem csak a Fidesz bűne, hanem egy olyan folyamat végeredménye, ami még Kádár Jánossal kezdődött el és most tart ahol tart. Egy mai kormánytól az nem várható el, hogy pikk-pakk megoldja a problémákat, de az igen, hogy irányt váltson. De ehhez semelyik kormánynak nem fűlik a foga.

"Egy ország sikeres vezetése nem csak jó gazdasági döntések sorozatán múlik, hanem azon is, hogy milyen szellemiség uralkodik a társadalomban. Úgy érzem, hogy a Fidesz/KDNP által propagált keresztény elvek mentén szervezett társadalom mindenképpen ellenállóbb lesz bármilyen krízishelyzetben, mint, az a materialista (részben ateista) szemlélet, amit az MSZP és elődje a társadalomba oltott."

A társadalom akkor lesz ellenálló, ha a tagjai megbíznak a hatalomban. A Fidesz gondoskodott róla, hogy ne lehessen megbízni bennük. Ellopták a felhalmozott nyugdíjvagyont és azt hazudták nyíltan az emberek szemébe, hogy megvédik azt. Sőt, nyíltan megfenyegették az embereket, hogyha nem lépnek önállóan át a magánból az államiba, akkor nem kapnak állami nyugdíjat. A kormány megtette, hogy ha az Alkotmánybíróság visszadobott egy törvényt mert sértette az Alkotmányt, akkor belerakták az Alkotmányba. Visszamenőleges érvényű törvényt hoztak, amit még diktatúrákban sem szokás. A média, a pártok finanszírozása stb terén olyan elmozdulás volt, ami a diktatúra irányába vezet. Persze diktatúra nem lesz, de hogy a végsőkig feszítik a húrt az sok mindent elmond róluk. Orbán egyszerűen mindent a saját hatalomba maradásának rendel alá, nem számít már neki semmiféle erkölcsi elv. Mondom ezt úgy hogy én 2010-ben rájuk szavaztam. Azt gondoltam, hogy megpróbálják az országot normális irányba terelni, de e helyett még rosszabb lett. Az SZDSZ hülye volt, de legalább jól megérdemelten kibukott. Az MSZP lopott és elkúrt, de legalább a legvégén lemondott Gyurcsány és hagyta, hogy Bajnaiék tüzet oltsanak. De Orbán szemlátomást minden elkövet, hogy ez ne történhessen meg vele. Azért akarja a választások előtti két évben megszüntetni a pártok finanszírozását, hogy ne tudjanak megfelelően kampányolni. Persze azt hazudja az embereknek, hogy azért tenné, hogy válságban takarékoskodjanak.

Gudea enszi · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2012.06.06. 16:03:58

@Đđ:
Nagyon hamar elfogytak a németbarát érveid.

Elfelejtettél válaszolni erre:
progressziv.blog.hu/2012/06/04/kedves_angela/fullcommentlist/1#c16912805

Ha már kivándorlásra biztatod a magyarokat, legalább ne csessz ki velük, és ne egy sivár lelkű, szomorú, kibírhatatlan időjárású országot lakó nép kebelére küldd őket, ahol gyakorlatilag nincs esély elkerülni a depressziót!

Husz_János_Puszita 2012.06.06. 16:23:03

@OrangeOrder:

Szépen illesz a NER-be, pont olyan pökhendi, arrogáns egoista vagy, mint a gazdáid. Remélem jól esett az éttermi kaja, ne zavarjon, hogy 5 szegény családtól vették el, akiknek hónap végén már csak üres főtt tésztára futja. Jól vésd az eszedbe barátom: magas lóról lehet nagyot esni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.06.09. 12:20:20

Na a fidesztrollok itt is kitettek magukért.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.06.09. 12:21:36

Azt én értem ,hogy nektek ez miért jó.
De fizetek egy rekesz jófajta sört annak aki megmagyarázza,hogy NEKEM miért jó ez az egész...

BéLóg 2012.06.09. 22:38:34

@No_Fidesz_No_Problem: Ne röhögtess már! Neked talán nem ugyanaz a guglid vagy a mszop oldalait böngészed?

Nemhogy az EREDETI szöveg fenn van, de az az ERDETI maszop vallomás is, hogy tudatosan, a helyzetet kihasználva hamisították meg a média felé.

Öngól hazudós pajtikám!

BéLóg 2012.06.09. 22:58:28

@Đđ: Na wunderbar, aber ich empfehle dir eine kurze erfrischende Grammatikstunde zu nehmen. Denn was ICH gesagt habe hat damit nichts zu tun, was du geschrieben hast.
Ich hätte schreiben können:
Glaubst Du, ob er deutsch spricht? (Hochdeutsch, deine Version)
Glaubst du, daß er deutsch spricht? (Köznyelvi beszédfordulat.)
Glaubst du er spricht deutsch? (Umgangsprachliche Ausdrucksform wie im ungarischen Wörter wie "nemt'om", "vok", usw.)

Denk drüber nach und komm nicht mit blödem boarisch, es bedeutet doch nichts, oder?

Na és visszatérve a németül nem beszélőkre, mondjuk attól hogy te plusz egy tájszólást beszélsz én meg mondjuk német mellett spanyolul és szlovákul is tudnék (az angolt nem mondom, az biztos neked is megy), akkor én "okosabb" leszek mint te?

De egyben -- ha már EB -- te is lőttél egy komoly öngólt, mert ha boarisch is beszélsz, akkor:
1. Te már RÉGEN nem élsz Magyarországon és külföldről próbálsz belepofázni mások életébe amelyről fogalmad sincs,
2. Lószart tudtál elérni a Bajoroknál és simán hazazavartak téged így most osztod az észt mint az orosz hóhér Tallinban...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.06.10. 11:24:21

@Đđ: Majd azt viktor tudja mi a jó nekünk, jó?
Sokkal jobb ha a sikeres magyar nagyvállalkozók lopják szét az országok,mint a külföldi oligarchák!
:))
De sajnos ez van.:((
süti beállítások módosítása