2010.07.26. 18:44 Szerző: piefke

Alakul a magyar Berlin!

Magyarország és a magyarok sorsa új kezekben van – és ennek máris letagadhatatlan, objektíven is mérhető hatása van az emberek életére. De nézzük a tényeket!

Itt a nyaralások ideje – és mit látunk? Az adatok azt mutatják, hogy a múlt évihez képest 5-7%-kal többet szánunk nyaralásra, utazásra. Honfitársaink kivétel nélkül többet költenek, mint egy évvel korábban: drágább szálláshelyek, drágább éttermek, drágább szórakozóhelyek, sőt, még az is tény, hogy drágább kocsikkal utaznak nyaralni!

…De vannak még a nyaralási, utazási szokásainknál sokkal komolyabb tények is: a korábbiakhoz képest magyarok tömegei élnek immár drágább lakásokban!

Arra kell mindebből következtetnünk, hogy máris nőtt az életszínvonal, ahogy Orbán Viktor miniszterelnök úr mondta: több pénz marad az emberek zsebében? Hiszen Orbán Viktor megígérte nekünk, hogy ha ő kerül hatalomra, meg fog változni a magyarok élete – és lám: valóban itt a változás: máris érzékelhető, mérhető és kézzelfogható!

…Erről az egészről persze nekem eszembe jut Adolf Hitler ígérete a ’30-as évek végéről: „Tíz év múlva a berliniek nem fognak ráismerni városukra!” – és valóban: az ígéret elhangzása után egy évtizeddel Berlinre tényleg nem lehetett ráismerni…

Igen… Nálunk is megtörténtek a változások, gyakorlatilag azonnal, ahogy Orbánék hatalomra kerültek... Valóban 5-7 %-kal többet költünk nyaralásra – forintban! Valóban drágább autókon utazunk – mert megugrottak az autóhitel-törlesztőrészletek. És drágább lakásokban laknak többszázezren – pedig el sem költöztek, csak a jelzálog-hiteleik kerülnek sokkal többe… Valóra válnak Orbán ígéretei: lassan mi sem ismerünk rá „Berlinünkre”!

…Erre szavaztunk?

…És most lenne kire szavaznunk? Lenne-e jobb „választanivalónk”?

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr1002177976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.26. 22:44:00

Ok, és ha két hét múlva visszaáll a forintárfolyam, akkor mi lesz? Nevetséges próbálkozás. Ezzel a szétlőtt pariserplatz-cal meg hatásvadász is. Mindenesetre semmiképpen sem progresszív.

piefke 2010.07.30. 21:37:46

@aesculus:

Szerintem te annál sokkal értelmesebb, képzettebb, világlátottabb vagy, hogysem valóban kielégíthetné az intellektusodat és megfelelhetne az ízlésednek és igényeidnek az, amit a kormány és a kormányfő valódi koncepció híján és jó kormányzás helyett művelnek.

...Akkor meg miért véded őket? Mi szükséged van neked arra, hogy a rosszra rámondd, hogy "jó!"? A blogodban semmi ehhez hasonlót soha meg nem engedtél-engedsz magadnak - akkor ugyan miért tennéd ezt politikai és társadalmi kérdésekben?

Az lehet, hogy talán a gazdaság, az államszervezés nem a te "szakterületed" és talán a személyiségedtől is távolabb állnak ezek - de minden konstruktív, hasznos és igényes emberi tevékenység alapja az átgondoltság, a helyes terv és a hozzáértés - ha ezeket "veted be" egy kormányzati teljesítmény értékelése közben is, akkor igen nehéz a jelenlegi vezetésünket az ország és a nép érdekeit tekintve "jó"-nak titulálni!

Nem vezet jóra, ha egyéni megszokásainkat, a bennünk kialakult, de nem a valóságot mutató ideákat keverünk objektív tényekkel - bármiféle siker csak a valóságban érhető el. Nem szabad "félnünk" adott esetben leszámolni illúzióinkkal és korábbi, tévesnek bizonyult ideálokkal.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.30. 22:21:02

@piefke: tévedsz, a gazdasági kérdések egyáltalán nem állnak messze az érdeklődésemtől. Sőt. Viszont a kormány eddigi tevékenysége nekem tökéletesen megfelel.

Engem nem is ismersz. Lehet, hogy egy félfasiszta, csőlátású fideszjobbikos vagyok:D

Egyébként még az állandóan hivatkozott "nyugati sajtóra" sem lehet már hivatkozni. Tulajdonképpen az történt, ami várható volt: a külföldi ballib média lecseszte, a jobbos-konzi pedig megvédte Orbánt.

piefke 2010.07.31. 00:00:37

@aesculus:

A Die Weltre mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy ballib... És a múlt vasárnapi Welt am Sonntagban az Orbán-interjú minden volt, csak őt megvédő nem!

Egyedül egy múlt heti FAZ-cikk próbálta kimosni, de elég kevés erővel (egy Magyarországon élő tudósító meglehetősen szubjektív és elfogult, a vélemény-rovatban megjelent írása). De pl. a szintén nem ballib Financial Times Deutschland cikke (www.ftd.de/politik/europa/:agenda-ungarns-rechter-weg-in-die-pleite/50147227.html) nagyon negatívan látja Orbánék tevékenységét...

Szóval: olvass, mielőtt írsz és azt állítod, hogy a jobbos-konzi lapok megvédték Orbánt - egyébként a jobbos-konzi Merkel is a diplomáciában meglehetősen kemény szavakkal "tette helyre" Orbánt Berlinben... Utána nyöszörgött is egy elismerés-félét Bajnaiékról.

Tudod: az a világ a valóságra épül és abban teljesít, a kamu szövegeket pedig nem akceptálja…

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 00:39:31

@piefke:

"A sajtóértekezleten a kancellár úgy értékelte, hogy a Nemzetközi Valutaalap (IMF) és Magyarország közötti tárgyalások felfüggesztése semmilyen hatással nincs a német-magyar gazdasági kapcsolatokra. Reményét fejezte ki, hogy Magyarország hosszú távon is a stabilitás útjára lép, és ebből kiindulva az idei 3,8 százalékos költségvetési hiánycélt kedvezőnek nevezte." (mti)

Méghogy az ft nem ballib? És még "én nem élek való világban". Hát, erre már tényleg nem lehet mit mondtani, az ft egy ballib médiazászlóshajó.

Amúgy nem csak a faz "mosta" Orbánt, hanem a Times is. Amúgy vicces, hogy aki védi az "szubjektív és elfogult", aki támadja pedig "objektív és tárgyilagos".

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 00:44:33

@piefke: ezt a "Merkel helyretette Orbánt" egyedül az indexen lehetett olvasni. De azért nehogy már az a virtuális wc-papír legyen a mértékadó forrás. A hatásvadász cím után ki is derül az igazság: annyit mondott, hogy a konvergenciaprogramban vállaltak minden országra érvényesek. Nahát, micsoda újdonság.

piefke 2010.07.31. 00:53:29

@aesculus:

Aha!
...Meg az egész német sajtóban!

Különben mivel magyarázod, hogy az addig minden elképzelhető és elképzelhetetlen módon szidott Bajnai-kormány teljesítményét épp akkor, varázsütésre ismerte el Orbán, mikor kijött Merkeltől?

Ugyan már!

Lehet szeretni Orbánt, ahogy te is teszed, de azt hiszem, itt az ideje, hogy válasszunk: Orbánt szerejük feltétel nélkül, vagy a hazánkat?

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 01:03:31

@piefke: de ebben nemt tudom, mi a hatalmas "beolvasás".

Amúgy te azt várod, hogy ötvenvalahány nap után "leesen a hályog a szememről", belássam, hogy "mekkora barom voltam", és rohanjak, hogy a hülye lázálmaidban jelenlévő valamiféle új politikai formációhoz csatlakozzak. Persze...

piefke 2010.07.31. 01:08:24

@aesculus:

Úristen! Már ott tartunk, hogy az FT ballib? Te, figyelj már: ez a kategória, hogy "ballib", nem is létezik sem Nagy-Britanniában, sem pedig Németországban - igazából ez csak a magyar jobboldal fejében-lelkében létezik!

Mindkét országban élesen eltér egymástól a baloldali és a liberális politikai erő - Nagy-Britanniában épp a konzervatívok partnere az utóbbi, úgyszintén Németországnan is. Akkor ott "jobblib" van???

Na most egy kicsit a német-magyar gazdasági kapcsolatokról: nem képzeled, hogy egy Orbán miatt Németország veszni hagyná magyarországi beruházásait? Orbánok jönnek és mennek (ahogy Gyurcsányok is...), de a német-magyar közös érdekek megmaradnak, a gazdaságban is! Több, mint 1000 éve Németország volt-van a legnagyobb gazdasági és kulturális hatással a magyarságra és ez a jövőben is minden valószínűség szerint így lesz.

Csak egyes magyarok olyan hülyék, hogy pillanatnyi "helyezetek" miatt odadobnak kapcsolatokat - a németek nem!

..."Reményét fejezte ki, hogy Magyarország hosszú távon is a stabilitás útjára lép" - ez diplomáciául annyit tesz: "- Fiam, ezt kell tenned és kész!

Elég nagy baj és szégyen, hogy valakinek, aki 8 évig azt állította magáról, hogy ő mindent sokkal jobban fog csinálni, így kell teendőit és egyben korlátait tudtára adni...:-(

piefke 2010.07.31. 01:17:45

@aesculus:

Hát... Nem ártana! Hályogos szemmel ui. veszélyes élni.

De viccen kívül: nálam jobban senki sem tudja, hogy mennyire nem a tények és a racionalitás határozzák meg az emberek nézeteit, véleményét - még egyébként igen tájékozott, értelmes emberekét sem!
Szocializáció, környezetünk, eddigi életünk, szubjektív tapasztalataink, mentalitásunk alakítják azt a látás- és gondolkodésmódot, ami bennünk él.

Az emberek döntései emocionálisak - a racionális érvekkel általában csak "aláfalazzák", megtámogatják az érzelmi alapú választásokat. És benne az a legszebb, hogy nem is tudatosul bennünk az, hogy érzelmeik határozták meg a választást, mert a folyamat eleve egy szubjektív szűrőn át láttatja és válogattatja ki velünk a valóság tényeit.

...És akkor még nem is szóltam a mentalitás genetikus alapjairól!!!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 01:20:38

@piefke: nyilván nem lehet úgy használni a "ballib" kifejezést, de szerintem elég érthető, hogy melyik oldalra és kikre gondoltam (nem, nem a zsidókra

"Na most egy kicsit a német-magyar gazdasági kapcsolatokról": na, köszönöm a közgazdasági-történelmi kioktatást, ma is tanultam valamit. De nem látom, hogy miért lenne szó veszendőbe menő német beruházásokról. Az egész hiszti arról szólt, hogy múlt hét elején gyengült a forint az euróhoz képest, majd a hét második felére visszaállt. Emiatt született ez a hatásvadász poszt.

Nahát, még jó, hogy elmondta Merkel Orbánnak a vállalt hiánycélt, biztos eszébe nem jutott volna. Hiszen ő csak egy alcsúti focizó paraszt-szerinted.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 01:22:50

@piefke: "De viccen kívül: nálam jobban senki sem tudja". Na ne mondd! :D Kivel vitatkozom én? Egy közgazdász-politológus-történész-németoszágszakértő-pszichológus zsenivel? Loool.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 01:47:44

@piefke: ó, örülök

Megértem "Dr Evetet", nekem is vannak orvos rokonaim, és olyanok is, akik devizahitelt vettek fel.

"Nos, a forint azóta gyenge, mióta kiderült, mit tud az új csapat az ország élén... " Azóta gyenge? A forint 2006 óta folyamatosan gyengélkedik.

Amúgy a nemzeti bank is érdemelne egy-két szót, hogy miért tűnt érdemesnek devizában eladósodni. Az mszp kormánnyal együtt, aki megszüntette a támogatott lakáshiteleket.

Egyébként, ha az imf tanácsaira hallgat Orbán, akkor Dr. Evet nem fog 108 ezer forintot keresni havonta. Lehet, hogy kilencvenet fog, vagy nem lesz állása, és akkor "elmehet, ha nem tetszik valami", ahogy Gyurcsány fogalmazott. De hát az megszorító intézkedés lesz, a finacial times odalesz a gyönyörtől.

piefke 2010.07.31. 02:17:48

@aesculus:

A forintnak 2009. jan. 19-ig semmi baja nem volt, akkor, Gyurcsány megingásától Bajnai programjáig volt gyenge, ez 2009. máj. 07-éig tartott. A következő zuhanása 2010 máj. 4-én indult el és tart máig... (Forrás: www.budapestbank.hu/info/arfolyamok/db_arfolyamok.php)

Nem az MSZP-kormány szüntette meg a kedvezményes lakáshiteleket, hanem azok kiszorultak a piacról, mert érdemesebb volt devizaalapú lakáshiteleket felvenni 2006 óta. Egyébként nem csak Magyarországon ugrottak meg a devizahitelek, hanem máshol is ez volt a "trend(y)". A baj pedig nem magával a devizaalapú hitellel volt és van, hanme a nem kellően prudens banki hitelezési gyakorlattal.

Dr. Evet pedig akkor fog 90-et keresni, ha úgy valósul meg az egykulcsos adó, ahogy híres 29 pontos beszédében elmondta Orbán... De ha gondold és mered, akkor beszéld ezt meg vele, személyesen!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 02:23:53

@piefke: a támogatott lakáshiteleket a Medgyessy-kormány szüntette meg 2003 végén.

Persze, hogy érdemesebb volt-akkor úgy tűnt, a jegybank ostoba kamatpolitikája miatt.

2006 máricus 13, info rádió: "Kora délelőtt óta megállíthatatlanul zuhan a forint. Egy euró már több mint 263 forintot ér. Kora délelőtt még 259 forint alatt volt az euró árfolyama."

Ezeket a "megbeszéljük személyesen" mondatokat nem tudom komolyan venni sajnos. Ezt már te is felajánlottad nekem, "azóta is beszélünk személyesen"

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.07.31. 02:24:32

@aesculus: ja, és maga Simor is elismerte, hogy szerepe volt a jelenlegi helyzet kialakulásában.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.08.10. 19:18:33

@piefke: igen, most olvastam a Magyar Nemzetben, hogy 2009 márciusában 317 ft volt egy euró. Mégsem sírtak a "mértékadó külföldi lapok" és a magyar ballib sajtó.
süti beállítások módosítása