2010.06.26. 19:19 Szerző: piefke

Kádár fia

 

 

A Progresszív Blog birtokába került egy családi levél, mely közérdeklődésre tarthat számot… Ez osztjuk most meg Tisztelt Olvasóinkkal:

Kedves Viktor Fiam!

 Ugye nem baj, hogy így szólítalak? Tudod, nekem nem adatott meg, hogy vér szerinti fiam szülessen – ezért is örül most a lelkem (nekem már csak lelkem van), hogy te, drága Fiam, mégiscsak követed néhai János bátyád útját! Sírnék is az örömtől, ha lenne szemem, de tudod, annak idején ellopták a koponyámat…

 Én mostanában a Fiume felett úszkáló felhőkön ücsörgök :  te is tudod, az ember visszavágyik a szülőhelyére – hiszen te is gyakran mész haza Alcsútra… Kár, hogy te az idén nem Horvátországot, hanem Bulgáriát választottad :  elbeszélgethettünk volna. Én annak idején Szocsiban szoktam nyaralni, ha te is olyan jóban leszel Putyinnal, mint én voltam Hruscsov és Brezsnyev elvtársakkal, téged is biztosan meghívnak majd oda is.

 De csak fecsegek itt, hiába :  ilyen egy vénember! Ott tartottam, hogy örömmel látom :  te az én fiam vagy! Az én utamat járod te is :  leszámolsz az ellenforradalmárokkal, ajánlom figyelmedbe Biszku elvtársat, ő sokat segíthet neked ebben. És ugye te is úgy találod, hogy munkádban sokat segít és sok jó ötletet ad Lenin Állam és forradalom c. műve? Nagyon hasznos kézikönyv ez a hozzánk hasonló forradalmároknak! Hogyan kell a politikai hatalom birtokába jutva megszerezni a gazdasági alapokat és hogyan biztosítsuk be a Párt feltétlen uralmát…

 Annak idején azt hittem, nem kedvelsz engem. Nem haragszom rád ezért, minden fiatalembernek van egy lázadó korszaka :  annak idején én is szembekerültem Rákosi elvtárssal! Aztán mégis az ő rendszerét építgettem-toldozgattam tovább - akárcsak most te az enyémet. Tudod, az emberek általában abban élik le az életüket, amiben felnevelkedtek. Te az én rendszeremben lettél felnőtt, természetes, hogy hozzám hasonlóan gondolkodsz és cselekszel.

 Az életutad is hasonló az enyémhez. Engem lenéztek, mert szegény, törvénytelen gyerek voltam, téged lenézett a fővárosi elit, mert vidéki voltál. Engem Horthy rendőrei vertek, téged az apád. Mindkettőnkben ott volt a tehetség és a vezetővé válásra való alkalmasság és soká tartott, mire végre-valahára a helyünkre kerülhettünk.

 Te ugyan most nem szocializmusnak hívod azt a rendszert, amelyet kiépíteni igyekszel minden erőddel, de a lényeg, hogy az Eszme él! Nálad Nemzeti Együttműködés van, nálam Népfront volt – de mindkettő mögött ott állt és ott is kell, hogy álljon egy erős és egységes Párt, ezt is jól látod, Fiam! Nekem annak idején a szovjet formalitásokhoz kellett igazodnom (pedig hogy utáltam Brezsnyevnek csókot adni!), neked meg most az EU-hoz. (Azért mégiscsak jobb neked :  Barroso legalább nem kér puszit…) És ez a Pali bácsi, akit elnökké teszel! Látod, még ebben is hasonlóak vagyunk. Nekem is volt egy ilyen kedélyes, szolgálatkész és veszélytelen Pali bácsim :  a Losonczi.

 Most zárom soraimat, Fiam, az én drága Mariskám már hív vacsorázni, a kedvenc krumplilevesemet főzte, újkrumpliból! Hmmmm…J Te is menj és játssz a gyerekekkel a tengerparton! Egy forradalmárnak is kijár a pihenés.

 

Üdvözöllek :

A te János Bátyád

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr22112116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piefke 2010.06.27. 12:10:51

@Brendel Mátyás:

Nem csak a médiatörvényt kell megvédeni - ha olvasod ezt ablogot, látod, hogy mi mindennel van még baj és azt is, hogy mi mindet tehetünk!

islander77 2010.07.19. 12:06:23

ki*asz*tt jók ezek a levelek!!!!!!
Piefke, zseni vagy!

Kipeta 2010.07.19. 20:19:55

Elolvastam a blogot , és elmerengtem . Volt egyszer még az 1800-s években egy mozgalom a Nagy Cári Oroszhonban , a "Narodnyikok".Apostoluk Mihail Bakunyin emlőin nevelkedve egy Nyecsajev nevezetű agyament pszichopata megalkotta fő művét a "Forradalmi Katekizmust".E művet a későbbi bolsevikok -köztük Uljanov,Dzsugasvili stb.elvtársak-bibliaként kezelték .A katekizmus szerint a forradalmár feladata a rettenetes,általános rombolás.A rendszer lerombolása érdekében be kell hatolni a társadalom minden rétegébe, így a rendőrség és egyéb hatalmi szervek soraiba is.A befolyásuk alá kell vonni a gazdag és befolyásos embereket, és ki kell használni őket.Minden eszközzel mélyíteni kell a nép bajait, hogy türelme fogytán könnyebben fel lehessen lázítani.Végül szövetséget kell kötni a vad rablóvilággal , ami az országban az egyetlen forradalmi erő .
Valami ilyen zavarodott gondolatoktól hemzseg az egész "mű". Ezt az irományt anno a volt szoc. országok egyetemein , mint forrást jelölték meg Lenin több művében .Természetesen azok az idők már elmúltak , csak úgy elmerengtem .

piefke 2010.07.19. 22:31:44

@Kipeta:

Azok az idők" sosem múlnak el, mint potenciális veszély, mert a Bakunyin- és Sztálin-féle alakokat az élet sajnos újra és újra előállíthatja...

Ha belegondolsz, mostani vezetőink is gondolnak és tesznek esetenként hasonlókat: a társadalom minden rétegében "polgári köröket" csináltak, a rendőrség és a titkosszolgálatok átidomítása megtörtént. A gazdasági elittel is kokettálnak (Csányi Sándor...) és hát a "rablóvilág" is jelen van, mint szövetséges, Pintér Sándor személyében.

Megjegyzem, az előző időszakokban sem volt mentes a politika a "narodnyik technikák" egyes elemeitől...

Én nem hiszem, hogy ennek mindenképpen így kell lennie - hogy Orbán Viktor szavaival éljek: "Magyarország többet érdemel!"

Kipeta 2010.07.20. 22:41:08

@piefke: Kedves piefke !
Úgy tűnik , nem kellő képp hangsúlyosan ironizáltam , de ez az én hibám .
Ennek ellenére vetted a gondolatot, a jól bevált képlet hatalomváltás-kori, ciklikusan ismétlődő alkalmazásáról . Teljesen egyetértek veled .
Egy megjegyzés , ezúttal a "játék"-ban full-contact szereplők vagyunk .
süti beállítások módosítása