2013.03.17. 18:49 Szerző: Đđ

A tömeg áll…

pilóták.jpg

„Tudják, hogy a gazdagokban és hatalmasokban nem bízhatnak meg, mert ők csak az angolok szerepét vehetnék át a szabadság nevében.”

Richard Attenborough: Gandhi – 1982

 

 

Az ellenzék nem képes megmozdítani a bizonytalanokat. Pedig ezeknek a bizonytalanoknak a jelentős része a fenébe kívánja a Fideszt – és mégsem „köt alkut”: nem és nem áll sem a szocik, sem az E14 mellé! Pedig csak az ő szavazataikkal van matematikai esélye a kormányváltásnak – és ezt ők, a sehová sem állók is jól tudhatják. És mégis: inkább képesek megkockáztatni egy újabb Fidesz-négyévet (-nyolcévet?), mintsem hogy megmozduljanak.

Mi a mozdulatlanságuk oka? Több ok is van.

Vannak közöttük sokan, akik egy fél éve már azt hitték, hogy rendeződnek a dolgok az ellenzék körül, mert a Bajnai-féle szakértőiség bevonul oda – aztán azt kellett tapasztalniuk, hogy tulajdonképpen nem történt semmi. Nem vált markánsabbá az ellenzéki kommunikáció: nem lettek új, lendületet adó és az ellenzék tömegbázisát lelkesítő gondolatok. Viszont Bajnai is elkezdett egyre inkább úgy beszélni és viselkedni, mint ahogy azt a szociktól megszokták. Ahelyett, hogy a róla elképzelt „profi kapitalista” imázsnak megfelelően a magyar versenyszféra feljavításáról, a gazdaságélénkítés gyakorlati technikáiról hallhatott volna tőle az ember, elkezdett szolidaritást emlegetni, meg jogállamiságot – mintha átalakult volna egy MSZP-Milla egyveleggé. Az MSZP pedig – évtizedes szokása szerint – csak semmitmondó lózungokat nyom, még akkor is, ha ezeket „modern politikai show”-ként igyekeznek tálalni.

Ráadásul mintha a legfőbb dolguk az lenne, hogy ki fogja vezetni az ellenzéki egységet és nem az, hogy merrefelé és hogyan… Többet hallani arról, hogy egymást hogyan próbálják meg kicselezni, mint arról, hogy mit csinálnának együtt.

…Egyszerűen nem lehet elhinni sem Bajnaiékról, sem a szocikról, hogy ezek tényleg képesek legyőzni a Fideszt! Nem hiszik el róluk, hogy képesek lennének kirántani az országot a stagnálásból. Nem vonzzák a bizonytalanokat sem azok a dolgok, amiket mondanak, sem azok, amiket csinálnak (vagy épp nem csinálnak), sem pedig azok, akik vezetik őket.

A Fidesz nem ment bele részletekbe az ígéreteit illetően 2010-ben (és előtte sem!) – de hát az ő publikuma ezt nem is igényelte! Sőt: az a publikum valójában fél a szakszerűségtől – hiszen az neki nincs. A szakszerűség számára rendre azt jelentette, hogy nem ő van pozícióban. Nem ő, akinek csak vágyai sérelmei és indulatai vannak… Ebben egyébként bizonyos mértékig rokon ez a publikum az „ős-szoci” szavazókkal is, akiknek viszont a szakszerűség azt jelenti, hogy „kapitalizmus” – és attól ők ugyanúgy idegenkednek, mint a Fidesz törzsszavazói! Ebben – a konkrétumok kerülésben, valamint a lózung- és ígéretpolitikában – tehát követi az ellenzék a 2010-es „sikerreceptet” – azonban ez az ellenzék tömegbázis-építése esetében kifejezetten ártalmas. Ártalmas, mert a bizonytalanok éppen hogy szakszerűséget és koncepciózusságot, végiggondolt és részleteiben szerves egységet mutató gondolatmeneteket várnának (eddig mindhiába) – a „populizmussal etetendő” régi szoci-szavazók pedig már megvannak és őket el sem lehetne veszíteni a szakszerűséggel (hiszen ők amúgy sem követik végig e gondolatokat, meg se igen értenék azokat).

És van még egy nagy ellenzéki hiány: amíg Orbán a 2002-es vesztése utáni pillanattól kezdve egyértelművé tette, hogy vissza akar kerülni a hatalomba, hogy elsődleges célja az ellenfele(i) legyőzése, addig az ellenzéki oldalon legfeljebb olyan vezetőket találni, akik a saját „kamarillájukon” belül akarnak hatalmon maradni. Mesterházy egyáltalán nem mutatja egy „mindenáron győzni akaró vezér” képét, Bajnai pedig évekig kérette magát, hogy egyáltalán nekiálljon valamit szervezni-vezetni. Orbán született vezető – és ezt az emberek azonnal meg is érzik, hiszen évmilliós ösztönök jelzik bennünk, ha valaki ilyen. Mint ahogy arra is vannak „antennáink”, ha valakiből hiányzik ez a fajta „minden falat átvivő” vezetői elhivatottság. Bajnai és Mesterházy nem olyan személyiségek, akik „elementáris erejű vezetők”.

Sokan mondhatják erre azt, hogy nem is baj, mert elegünk van már a „megszállott vezérekből”, jöjjön inkább egy „szürke technokrata”, egy „normális demokrata vezető”, egy „jó manager”! Elvileg, normális esetben talán igazuk is lenne – de a mi mostani helyzetünk nem ilyen. Itt nem egy békés és jószándékú kormányzás alatti kiegyensúlyozott kampányban kell győzni, hanem egy „mindent vagy semmit”-játékban gondolkodó és szinte minden szükséges kampányerőforrást a markában tartó, a hatalmat monopolizálni akaró ellenségtől kell azt kicsikarni. Nem lehet úgy győzni, hogy a hatalmat birtokló erő keményen háborúzik, mi pedig eközben békésen piszmogunk. Itt azonnali – és jó! – döntések (is) kellene, kell egy olyan stratégia, amire az ellenfél álmában sem gondol és így nem is készül fel rá és kell olyan vezető is, aki ezt a váratlan stratégiát rá is tudja erőltetni az ellenfélre, átvéve tőle a dolgok irányítását. Ha az erőfölény az ellenfél oldalán áll, akkor csak rendkívüli invencióval és rendkívül hatékony vezetéssel-működéssel remélhető győzelem vele szemben!

…Ehhez pedig rendkívüli emberek kellen(én)ek!

Én elhiszem, hogy Bajnaiék és Mesterházyék is – no meg a millások – valódi demokraták, de ha így van, akkor miért nem cselekednek demokrataként? Miért zárkóznak saját köreikbe? Sem az MSZP múltkori nagyrendezvényén, sem Bajnai legutóbbi videóüzenetében nem esett egyetlen szó sem arról, hogy várjuk a legtehetségesebbeket – csak arról beszélnek, hogy „Majd mi!”, esetleg „Együtt!” Mert legyünk őszinték és nézzünk szembe a valósággal: sem a Bajnai-körben, sem az MSZP-ben nincsenek olyan emberek, akik a fenti „rendkívüliség-kritériumoknak” eleget tennének. Ez nem azt jelenti, hogy ott (csak…) „idióták” lennének – csupán annyit jelent, hogy nem a jelen szituációnak megfelelő emberek vannak ott és vezetnek. Ez pedig, mint írtam, nem lesz elég a győzelemhez!

Tudom: az ellenzék köreiben egyre erősödik az a vélemény, hogy a győzelemhez elegendő lesz az, ha egyáltalán létezik és ajánlkozik a demokratikus ellenzéki erők valamiféle szövetsége, mert a választók többsége annyira megutálja a Fideszt, hogy bárki mást inkább támogat majd addigra… Ám ez egy súlyos tévedés és nem jó semmi másra, mint hogy az egyes ellenzéki erők „megideologizálják maguknak”, hogy miért nem úgy tevékenykednek, ahogy azt a helyzet valóban megkívánná tőlük és vezetőiktől. A választók ugyanis – az inaktívak, a bizonytalanok – nemigen fognak tömegesen egy erőszakos erő helyett egy tehetetlenkedőnek és ötlettelennek látszó mellé felsorakozni: inkább otthon maradnak majd, mint tették azt már 2010-ben is „jó ajánlat híján”. Ez pedig egyenlő lesz az ellenzék bukásával.

…És ez az ellenzék nem képzelheti, hogy 2014 után majd megőrizheti a pozícióit, sőt, javíthat is azokon. Ha most, az épülő diktatúrában sem képes átvenni a közélet tematizálását, akkor egy megszilárdult diktatúrában még kevésbé lesz erre képes.

Ezt, a kudarc előszelét érzik a bizonytalanok Bajnaiékon és a szocikon is és ezért nem támogatják őket! Ezt a szelet pedig meg kell fordítani valakiknek, éspedig sürgősen, mert alig egy évünk van hátra a választásig. És ez a fordulat nem fog menni a létező demokratikus ellenzéki erőknek saját erőből – mert ha menne, már ment volna eddig is. A teljesítményképtelenségük bizonyítéka maga a teljesítmény, a társadalmi hatás hiánya! A bizonytalanok érzik: nem bízhatnak meg azokban, akik ma „hatalmasok” a demokratikus ellenzéknél, mert nincs bennük a győzelem esélye. Biztos vesztesek mellé pedig csak a hülye áll!

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr735139865

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.18. 12:26:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Milla light 2013.03.18. 08:28:07

Méghozzá nagyon light. A megszokott tömeg töredéke gyűlt csak össze a Kálvin téren ma délután. És ez igencsak meglepő volt számomra, tekintve, hogy az ember azt gondolná, az elmúlt hetek történései minden eddiginél nagyobb számban hajtja ki az utcár...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2013.03.18. 11:18:30

@Moin Moin:
Ja, nem neked válaszoltam, így a kiinduló alapod is hibás.

A válaszom annak a "reménykedőnek" szólt, aki megint a külföld segítségét várja a nép támogatásának hiányában a hatalom visszaszerzésére.

...és most nem akarok belemenni, hogy mi a többség, mert a beírásom eleve arra vonatkozott, hogy még a választani akaró és tudó többség sem akarja őket, és ebbe bőven belefér az, amit te akarsz kihozni, jelesül az, hogy itt az 1986-os választás óta még sosem volt olyan párt hatalmon, amire a választásra jogosultakból több mint 50%+1 fő szavazott volna.
Ezen nem lehet vita.

(Ha meg ebből kihozod azt, hogy én visszasírom azt, amikor igen morcosan néztek azokra, akik nem írták alá a szavazólistát - akár úgy is, hogy megkeresték őket az okát tudakolva, akkor tévedsz.)

pástétom 2013.03.18. 11:28:54

@Moin Moin: "azonban ne feledkezz meg arról, hogy a jogállam is csak akkor lehet stabil, ha erősek annak gazdasági (erőforrás-) alapjai"

Teljesen fordítva ülsz a lovon. Éppen hogy a jogállami keretek lesznek többek között szükségesek az erős, növekedést felmutatni képes gazdasághoz.

A bizonytalanok népes táborát pedig legnagyobb mértékben a korábbi szociális dumáktól, felelőtlen és be nem teljesített jóléti ígérgetésektől megcsömörlött népes választói réteg teszi ki. Az viszont ezúttal sem fog ugrani a hmm... "szakértői" technokraták gazdaságfejlesztési fejtegetéseibe. Nagyon örülök, hogy magad a társadalom szellemi elitjébe sorolod, és magad olyan műveltnek tartod, hogy száraz és szigorú gazdaságtechnokrata programtervtől várod a megváltást, de fel kell ismerni, hogy a magyar választók többsége - akikkel választást lehet nyerni - nem erre ugrik.

És csak ismételni tudom magam: egyfelől várod az "új, lendületet adó és az ellenzék tömegbázisát lelkesítő" gondolatokat, másrészt jösz a gazdaságműködtetési gyakorlati technikával, minden mást lózungnak bélyegezve. A kettő marhára nem fedi egymást.

grani 2013.03.18. 11:48:08

@Moin Moin: Milyen hazát akarsz gyermekeidre, unokáidra hagyni?

- ahol munkahely teremtő állami beruházások indulnak, hogy legalább 4 millió fő tudjon dolgozni, legyen biztos jövedelme

Ne haragudj, de ez tipikusan magyar, tipikusan szolga mentalitás. NEM MUNKAHELYEK kellenek, hanem vállakozók, vállalkozások. Négymillió vállakozó és nem bérrabszolga országa kellene lennünk. De sajnos a magyar csak úgy tudja elképzelni a jövőt, hogy biztos, lehetőleg állami, nyugdíjas állás, ahol élete végéig robotolhat. Egészségesebb társadalmakban nem ez a cél, hanem a vállakozás, a saját biznesz, a meggazdagodás, a szemét módon, nagyon gazdaggá válás. Ez hajtja az egészségesebb társadalmakt, ez teszi őket sikeressé, gazdaggá. A munka soha. Az rabszolgaság.

elwood 2013.03.18. 11:53:14

nem emlékszem pontosan megyó mennyire mozgósította a népet 2002-ben de sztem semennyire. a közv. kut. még az utolsó héten is orbánnak jelzett.

a nép meg "ezt orbánnak" gondolattal megválaszotta.

kb. ugyanerre számítok. a szerencsétlen fidesz meg még mindennap mutogatja is hogy szerintük bajnai akarja leváltani őket.

kérődzőgiliszta 2013.03.18. 11:54:48

A nép nem "szakszerű". A népnek nem lehet tudományos magyarázatokat adni, mert nem tudós.
A népnek csak érzelmei vannak. A politika az érzelmekre apellál, minél jobban, annál eredményesebben.
Ma érzelmileg jobban lehet azonosulni a "jobb"oldallal, mert az üzenetük több szívhez talál utat. A lózungjaik annál érzelmesebbek és befogadhatóbbak lesznek, minél közelebb lesz a választás, vagy minél jobban éleződik a harc.
Aki ma értelemre hatva szeretne választást nyerni, az eleve veszített.

teknős 2013.03.18. 11:56:33

@Moin Moin: Azt hiszem mi nagyon egyet gondolunk adolgokról.

A politikusok azt mondják, amit mi hallani akarunk.

Mi meg nem akarjuk a valóságot. Nagyon nem.

grani 2013.03.18. 12:00:00

@Moin Moin: Arról, hogy egy társadalomnak, országnak, népnek milyen kulturális jellemzői vannak, ma már sok tanulmány van. Van szakirodalma is.
Magyarország az egyik legindividualistább országok közzé tartozik és mellé még paternalista is. Hát ebből a mixből nem lessz se igazi polgári, szolidáris társadalom, se szabadvállalkozó kapitalista rend. Ebből kell kiindulni, ebből az anyagból dolgozni. Itt, MO-n nem működnek a skandináv modellek, hiába szeretné sok értelmiségi ráhuzni.

Scagnetti 2013.03.18. 12:01:17

@grani: Nem mindenki alkalmas vállalkozónak. Van, akinek nem hiányzik az ezzel járó stressz, nincs ötlete, ami gazdaggá tehetné, vagy nem a munkájával akarja eltölteni az életét. Az is lehet, hogy ebben az országban nem akar vállalkozni, mert itt az állam is igyekszik ellehetetleníteni a vállalkozásokat. Számtalan oka lehet annak, hogy valakiből miért nem lenne jó vállalkozó. Mellesleg, ha mindenki vállalkozó lenne, akkor ki dolgozna a cégeiknek? Hogy működnének a "rabszolgák" nélkül?

Ezt hadd döntse el mindenki saját maga!

grani 2013.03.18. 12:01:46

@kérődzőgiliszta: Igen. Így van. A népnek nincs esze, szíve van. A népnek nem programok kellenek, hanem egy vezér, aki mutatja az utat és akiben lehet bízni.
Értelmiségi kollégák, lehet berzenkedni, de ne magatokból induljatok ki. A lakosság alig valamivel több mint 4%-a vagyunk.

kérődzőgiliszta 2013.03.18. 12:05:06

@grani: :-)
Szvsz Mo. alapvetően egy "késő"feudalista mentalitású ország. Mindent áthat a földhöz való viszony, az öröklődési szokások, tulajdonképpen a Szentkorona-tan, megspékelve némi keresztény mázzal.

grani 2013.03.18. 12:08:34

@Scagnetti: Én nem mondtam, hogy mindenki vállalkozzon, hanem, hogy a társadalmi kulturában, az életcélok propagálásában a vállalkozót, az élelmes, saját lábán megálló egyént kell előtérbe helyezni a "becsülettel ledolgoztam az életemet" típus helyett.
A munkának bére van. A vállakozásnak haszna.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.03.18. 12:10:13

Ha valaki azzal jön, hogy "Eleged van belőle, hogy a szart eszed 3 éve? Válassz minket, amit mi kínálunk: fos!" akkor az nem egy kedvező alternatíva. Az a baj, hogy sneki nem kínál pörköltet, vagy bármi rendes ételt. Ja, van még két "beszállító" az egyik ciánt ajánl, a másik levegőt. Hát köszi!

kérődzőgiliszta 2013.03.18. 12:13:54

@grani: Jajjjj! A magyarban annyi a vállalkozószellem mint macisajtban a brummogás! A zemberek 75%-a funkcionális analfabéta! Még egy közmű számlát sem képesek értelmezni!
(Megjegyzem, találkoztam olyan bíróval /első és másodfokon is/ aki szintén nem tudta!)
Azok a pártok hatékonyak, akik megtalálják azokat a legegyszerűbb szavakat, amivel képesek a legtöbb embert megszólítani. Ezekben kellenek pozitív üzenetek, de kell az ellenség felmutatása is.

Scagnetti 2013.03.18. 12:14:16

@grani: Én azt mondom, hogy mindkettőt meg kellene becsülni. Senki nem alacsonyabb rendű csak azért, mert nem vállalkozó volt, hanem alkalmazott.

Viszont meg kellene szüntetni az inaktívak előnyben részesítését a dolgozókkal szemben. Csakhogy erre semmi esély sincs, mert mindkét politikai oldal az inaktívak kitömésére építi politikáját.

kérődzőgiliszta 2013.03.18. 12:15:12

Jajj, most jövök rá, hogy ingyen osztom itt az észt!
:-)

Martian (törölt) 2013.03.18. 12:15:21

"elegünk van már a „megszállott vezérekből”, jöjjön inkább egy „szürke technokrata”

Érthető óhaj lenne, csak hát nagyon úgy néz ki, hogy a technokrata szemlélet 5 éve nem igazán vette komolyan a kopogtató globális válságot és azóta is nehezen birkózik vele... a "köznépi asszociációk" tekintetében az "ügyvéd" már jó ideje alig pozitívabb értelmű a gyerekmolesztálónál és ehhez erős felzárkózásban van a "bankár" és a "közgazdász", a "politikus"-ról nem is beszélve... ha ezeket "technokrata"-vá összegyúrjuk, az már szinte felér egy káromkodással. :)

grani 2013.03.18. 12:18:46

@kérődzőgiliszta: No, én nem akartam így egyenesen szembe mondani, de valóban. Jobbágyok, cselédek, zsellérek. A nemesség meg vagy lelépett, vagy lezüllött.
A Szent Korona tannal nincs semmi baj. Eléggé előremutató elmélet, csak korszerűsíteni kellene. Jobban illik ehez az országhoz, mint a germán-francia alkotmánytípus.

kérődzőgiliszta 2013.03.18. 12:20:32

@Scagnetti: Bocsika, de Mo-n akkora és olyan az állami elosztórendszer, hogy a közalkalmazottak képezik a legkiszámíthatóbb munkaerőt, vásárlóerőt, ezeket életveszély figyelmen kívül hagyni. Akárcsak az állami emlőn csüngő nyugdíjasokat (ezért is volt szükség a mnyp visszaállamosítására) és segélyezettek. Ennyivel már választásokat lehet nyerni. Az új szisztémában akár örökre!

grani 2013.03.18. 12:23:34

@Martian: ha így folytatjuk, akkor a köznép rájön, hogy ezt mind ki lehet fejezni egy szóval: értelmiségi. Na mondjuk a politikus nem egészen az, de nagyon hasonlít. Szóval az anyázást felváltja az értelmiségezés :) A magyar értelmiség nagyon tehetséges, vagyis elégg hamar leküzdi magát az anyázós szintre.

Scagnetti 2013.03.18. 12:24:21

@kérődzőgiliszta: Tisztában vagyok vele. Ezért mindegy, hogy ki nyeri a választást, mert ezen biztosan nem fog változtatni. Pedig az ország legsúlyosabb problémáinak egyike ez.

kérődzőgiliszta 2013.03.18. 12:25:37

Ha meglesz szeptemberre a pedagógus fizetés rendezés, akkor '14-ben meglesz a győzelem!
Márpedig meglesz!
Minden hosszú életű birodalom a tőle függő erős adminisztrációra alapozta a hatalmát. Ha ennek az alapjait képes lerakni a Fidesz, akkor akár lehet OV fejéről méretet venni a korona átszabásához!

grani 2013.03.18. 12:33:43

@Scagnetti: Semmi gond, megoldható az innaktívak kikapcsolása. Csak az szavazhat, aki adózik. Mégpedig minnél többet adózik, annál többet ér a szavazata.
Aki nem adózik legalább évi egy millát, nem választható.
Jó, nem? :)

Doberdo 2013.03.18. 12:49:04

Nincsenek az ellenzékben olyan emberek, akik a "rendkívüliség-kritériumnak" eleget tudnak tenni. Bezzeg a másik oldalon ott van a rendkívüli szabadságharcos Orbán Viktor, aki már megutáltatta az országot minden külföldivel !!!

Martian (törölt) 2013.03.18. 12:53:07

@grani: de pl. gépészmérnök még nem volt nálunk kormányfő :) és egy közlekedési mérnöknek biztosan jó affinitása van a kormányművekhez! :)

grani 2013.03.18. 12:54:38

@Doberdo: Nem minden külföldivel. Nagyon sokaknak tetszik, amit csinál. Gondolom, abban a körben, ahol te mozogsz, nem tetszik sokaknak. Csakhogy a világ nem a te körödből áll, sőt a világ közepén sincs, sőt mértékadónak se számít. Ízlések és pofonok.
Karizmája az egész brancsból tényleg csak OV-nak van. Előtte meg Horn Gyulának volt. Legalábbis az én szubjektív véleményem szerint.

Scagnetti 2013.03.18. 12:55:37

@Doberdo: Ez a lényeg. Nem a külföldiek szavaznak, hanem a magyarok. A magyarok előtt Orbán jobban tudja előadni magát, mint az ellenzék. Az országot vezetni meg sem a Fidesz, sem az ellenzéke nem tudja, ezt az elmúlt 23 év elég jól megmutatta. Ebben tehát egyformák. Így marad az érzelmi alapon történő választás, és ebben most a Fidesz van jobb helyzetben.

grani 2013.03.18. 12:56:15

@Martian: Ó jaj :)) Ez fájt... Mondjuk ehez az országhoz egy pszichiáter kellene :D Az ért hozzá, hogy tartson rendet a bolondok között.

turulpina 2013.03.18. 12:57:21

@toportyánzsóti: "A génkészlet nagyon meghatározó,tudtad?"

Jogos, nálad is kiütköznek a tengerimalac és patkány gének.

Francois77 2013.03.18. 13:24:54

@Moin Moin: fura, hogy a 10:59-es kommentedben kb. 20%-os Fideszről írsz, pedig az MTI 10:31kor adta ki a legfrissebb Ipsos-kutatás eredményét, ez pedig 24 százalék a teljes népesség körében, és 45 százalék a pártot választók között. Ez egy hónap alatt +6%, míg az MSZP csak +3%-ot ért el, így tovább nyílt az olló a két legnagyobb párt között.
Ennyi a pártok népszerűségéről.
Ami pedig azt illeti, hogy " a válaszók több mint 3/4-e szerint a Fidesz rossz irányba vezeti az országot": én is olvastam a felmérést, de ugye te sem gondolod komolyan, hogy ebből egyenesen következik az, hogy az elégedetlenek közül senki nem szavaz majd a Fideszre? De, gondolod: "Csupán a teljes választókorú népesség kb. 20%-a támogatja a Fideszt és választaná újra. Ennek tükrében a Fidesznek sem "adná újra oda" a maygarom jelentős többsége a hatalmat." Mondjuk nem tudom, mi az a maygarom, de kb. értem a mondatot. Ami mellesleg egy faszság. Az, hogy valaki szerint nem úgy mennek a dolgok, ahogy ő azt gondolja, még ugyanúgy hideglelést kap az egymás torkát szorongató ellenzéktől, és bárki másra szavazna, mint rájuk. Én nem tudom, mi köze és egyáltalán van-e köze a Progresszív Blognak a Magyar Progresszív Intézethez, de ha csak feleannyi köze van hozzá, mint amilyen jó segge van a névadónak, akkor értem, miért van, hogy a Fideszre történik folyamatosan utalás, hivatkozás egy, az ellenzékről szóló bejegyzésben. Pedig higgyetek nekem, lehet a mai magyar ellenzékről olyan blogbejegyzést írni, amiben nem kerül elő se a Fidesz, sem Orbán Viktor. Sőt, a teljesítményük alapján kell is. Na nem azért, hogy összeszedjék magukat, mert az esélytelen, de talán előbb-utóbb csak szögre akasztják, amit kell, és elhúznak végre... Végül is ennyi párttámogatásból potens ellenzéki pártot is finanszírozhatnánk, nem?

parandroid 2013.03.18. 13:27:44

"A választók ugyanis – az inaktívak, a bizonytalanok – nemigen fognak tömegesen egy erőszakos erő helyett egy tehetetlenkedőnek és ötlettelennek látszó mellé felsorakozni."
két szó: medgyessy péter.

ben2 2013.03.18. 13:31:43

A bizonytalanok azért nem sorakoztak fel a "Bajnai-féle szakértőiség" mellé, mert az pontosan olyan, mint a milliárdos szocialista meg a leplezetlenül hazudozó demokrata.
Újabb abszurd jelenség a sokat látott magyar közéletben.
Arról a Bajnairól beszélünk ugyanis, aki gazdasági miniszterként oroszlánrészt vállalt a szoci elkúrásból és a trükkök százaiból. Arról a Bajnairól, aki az IMF mentőcsomag előtt pár héttel még rémhírnek minősítette, hogy a válság elérheti az országot.
Arról a Bajnairól, aki utolsó utáni jelöltként, jobb jelentkező híján kapta meg a miniszterelnöki megbízatást, mert az SZDSZ-esek nem kértek a "klónok háborújából".
És most neki kellene eljátszania a kérlelhetetlen technokrata, a pragmatikus "szakértő" szerepét.
Röhej.
Bajnai fellépése nem csak azt jelzi a bizonytalanok felé, hogy egy politikailag súlytalanná vált, volt miniszterelnök nem érzékeli maga körül a valóságot és hamis szakértői imázst próbál maga köré építeni.
Bajnai személye ékes bizonyítéka annak, hogy a balliberális oldalon semmi sem változott. Ott tartanak, mint 2010-ben: megpróbálják beadni, hogy a fekete fehér, a milliárdos "a kisemberekkel van", az elkúró meg szakértő.Ez az, amiből a választók nagyon nagy részének 2010-ben egyszer és mindenkorra elege lett.
Nem csoda tehát, hogy csak azok állnak Bajnai mögé, akikből a jobboldali kormány már a beiktatása előtti nulladik napon is fröcsögő indulatokat váltott ki, csak volt annyi realitás-érzékük, hogy belássák: az MSZP-ből még hosszú ideig nem lesz váltópárt. Ezek a választók azonban messze nem bizonytalanok, hanem párt nélküli szélső-liberálisok. Nagy különbség.
A politikai hovatartozásukban _valóban_ bizonytalanok viszont csak annyit látnak a balliberális oldalból, hogy nemhogy a királyuk, de az összes trónkövetelőjük is meztelen.

pocakos focisla 2013.03.18. 13:51:03

A szerző prekoncepciója az, hogy mindenképpen le kell váltani a Fideszt, és ezért tegyenek meg mindent a választók, pártok, mozgalmak.

A prekoncepció hibás.
Az MSZP-től rosszabb se gazdaságilag, se demokrácia ügyileg nincs.

És ezt pontosan tudják a választók is.
És ez akkor is igaz, ha a Fidesz se jobb, egy kupac szartól.

willdataa 2013.03.18. 14:10:57

Hamarosan Monoron időközi választás, időközben Monoron újabb idős magyar bácsit gyilkolt meg kegyetlenül egy cigány bűnöző, az áldozat ráadásul köztiszteletben álló polgára volt a városnak.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.18. 14:17:24

@Moin Moin:

Ha nem tudsz a sorok között olvasni akkor sajnálom.
Erre minden lehetőség adott, egy pénzügyi reform biztosítja erre a megfelelő összeget folyamatosan.

Természetesen azonnal nem lehet mindent egyszerre helyrehozni mert úgy elkúrták ezt az országot, de fokozatosan alapoktól kezdve lehet építkezni. 23 év elcseszését senki ne várja 1-4 év alatti megoldhatóságát.

A programunk a belső gazdaság és fogyasztás fellendítésére épül amely köré minden egyéb dolgot, ingyenes oktatást, stabil EÜ-et, adócsökkentést lehet tervezni. stb.

És igenis lehet az embereknek adni pénzt azért, hogy ne éhezzenek, és magyar áruk fogyasztásával erősítsék a belső gazdaságunkat. Nem stadionok , szánkódombok, szökőkutak kellenek ide most hanem olyan prg ami elindítja a gazdaságot a fejlődés útján.

unionista (törölt) 2013.03.18. 14:22:20

@konrada:
nem ez az álmuk, de könnyen lehet, hogy így fognak nyerni: a forintgazdaság összecsuklik, mint egy zollstock.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.18. 14:25:49

@Moin Moin:

Ja mégaz kimaradt, hogy sohasem voltam komcsi és szélsőbalos sem.

Miért nem lehet azt elképzelned, hogy mindezeket a prg -okat egy jobbközép nem tudná megvalósítani....persze tudom, mert ha ilyent a fidnyák nem tud megvalósítani akkor azt gondolja minden fidnyák szimpatizáns, hogy más sem. Ez fatális tévedés.

Ezek igazi demokratikus programok... de tudom ez idegen tőletek.

willdataa 2013.03.18. 14:29:35

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Ha úgy alakul hogy a Fidesznek nem lesz egyedül többsége, akkor a ballib kívülről támogatni fogja az Orbánt hogy a Jobbik ne kényszríthesse nemzeti politikára.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

pocakos focisla 2013.03.18. 14:38:14

@szabadmagyarnép:

@szabadmagyarnép:
Beszarás..
Simán lefidnyákoztad a progressziv blogot.. :)
Olvass már vissza néhány bloggal, vagy elég ha csak a címeket nézed !

Kevés nagyobb seggnyalója van a szociknak és Bajnaistáknak a bloggazdától !

Moin Moin 2013.03.18. 14:39:44

@Francois77:

A „kb. 20%”-ba a 24% is belefér. Azért írtam „kb.”-t, mert a négyből egy felmérése jelent ma meg és a mérési-módszertani hibahatár miatt inkább hivatkoztam egy körülbelüli értékre.
Ha olvastad a teljes, részletes anyagot, abban ott áll, hogy a Fidesz növekménye egy az egyben a legfeljebb alapfokú végzettségű, kisebb településeken élő, szegény népességnek tudható be – ennek oka pedig egyetlen szóban megadható: rezsicsökkentés. Ám kíváncsi leszek, vajon mi lesz ennek a döntésnek a hatása hosszabb távon? (Most nem akarok belemenni a rezsidíj-ügy részleteibe, megírták ezt már mások, alaposan. A lényeg: ezen mindenki szívni fog – végső soron még maga a Fidesz is!)
„maygarom” = magyarok + sietség:-) Az pedig, hogy a magyarok többsége nem adná oda a hatalmat újra a Fidesznek, természetesen nem azt jelenti, hogy bárki másnak odaadják, pl. a szociknak - lehet, hogy egyszerűen otthon fognak maradni.
A Magyar Progresszív Intézethez semmi közünk. Névadójával én összesen 2-szer találkoztam, de mindkétszer szemből… Ami pedig a Fideszről és/vagy az ellenzékről szóló ilyen-olyan posztjainkat illeti: épp eleget olvashatsz olyanokat is, amelyek az egyes ellenzéki erőkről szedi le a fölös dicsmázt. És: valóban érdemes lenne egy potens, modern ellenzéki pártot finanszírozni – te mennyit adsz bele?

laci_52 2013.03.18. 14:40:03

@willdataa: Tévedés! Orbán simán koalíciót köt a Jobbikkal, ha ezáltal biztos többséggel hatalomban maradhat.

Amadeus62 2013.03.18. 14:41:55

@Scagnetti:

"A magyarok előtt Orbán jobban tudja előadni magát, mint az ellenzék."

Valamiért ez nem így volt 2002-ben és 2006-ban sem. 2010 meg egyértelmű, hogy "Csak a Fidesz" 8 év tényleges töketlenkedés után.

Elijah_Baley 2013.03.18. 14:45:14

@willdataa: ja, ezen az alapon a fidesz mszp, dk, e14 bármiféle variációjú együttműködése simán elképzelhető.
közös ellenség, veszélyben a haza,stb, láttuk már a fidesz eszköztárában eddig is...

pocakos focisla 2013.03.18. 14:45:54

@kérődzőgiliszta:

Nehezen behatárolható az értelmiségi jelző. Ezzel nem is kísérletezgetnék.

De tény, hogy rendszerváltás óta a szocik mérőszáma pártpreferenciát tekintve tök utolsó az egyetemeken, és kb negyede a Fideszének.

Szóval ez a "ballib = értelmiség" kitétel, elég nagy lózungnak tűnik.

Mégvalami.. Szerinted ezzel a diktatúrázással, nácizással a ballib az értelemre akar hatni, vagy csak hangulat keltésre hajtanak?
(ahogy ezt tették mindig, amikor nem az MSZP volt kormányon rendszerváltás óta.)

Elijah_Baley 2013.03.18. 14:50:15

@laci_52: a fidesz simán, de a jobbik nem fog velük.. eccerűen a szavazóbázisukat a fideszből kiábrándultak teszik, ha kialakulna köztük 1üttműködés, eltünne a támogatottságuk és ottmaradnának egy marék pattanásos kamaszgyerekkel, akiknek szavazati joga sincs még..

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2013.03.18. 14:50:34

@grani: "A legujabb kutatások szerint a személyiség tulajdonságok majdnem 9O%-ban öröklöttek és neveléssel alig vagy egyáltalán nem befolyásolhatóak."

Ezt hol hallottad? A pszichológiai kutatások jelen állása szerint a genetika-nevelés aránya kb. 50-50%. De ha belegondolsz, akkor is hülyeség, hogy szinte mindent a gének döntenek el. Tényleg van olyan gén, amelynek megléte esetén többszörös az esélye annak, hogy valaki pszichopata sorozatgyilkos legyen, de azért nem lehet általánosítani. Nem hiszem, hogy Hitlernek vagy Sztálinnak gonosz génjei voltak, de ha megnézed a gyerekkorukat, szinte törvényszerű volt, hogy oda jutottak, ahova. Neveléssel nagyon sokat lehet tenni egy gyerek személyiségének fejlődéséért. Biztos tudod, hogy egy gyerek előbb a szüleit utánozza, majd a kortársait. Ez nem genetika, ez nevelés, illetve a társadalom hatása. Szép is lenne, ha mindent a gének döntenének el.

Moin Moin 2013.03.18. 14:50:40

@szabadmagyarnép:

Hú, csak tovább rontasz az imázsodon!:-)

"Ezek igazi demokratikus programok" - itt a "demokratikus" szót, gondolom, "szociális" értelemben használod, különben nincs értelme!

Amit ott olvashatni nálatok, az mind-mind tőrőlmetszett amatőr-populista elképzeléslista. Az egész programot finanszírozó "pénzügyi reform" pedig nem tudom, mi lenne? Az az érzésem, hogy itt is tévesen használod a "pénzügyi" szót!

A belső gazdaság- és fogyasztásélénkítés pedig nem megoldás egy nyitott gazdaságú országban - lásd Matolcsy ez irányú "eredményeit". Ugyan mit akarsz te ezzel a módszerrel, amikor a magyar GDP 28%-át német tulajdonú cégek állítják elő és a magyar export 60%-át úgyszintén. Honnan szerzel akkora tőkét, amely egy ilyen volumenű gazdaságélénkítéshez kell? Honnan szerzel fejlett technológiákat és piac- és versenyképes termékeket ehhez?

...De nem is folytatom: aki minket "fideszesnek" lát, azzal nem érdemes vitatkozni!:-)

Amadeus62 2013.03.18. 14:54:53

@Francois77:

Kit érdekel kik mennyit mérnek? Nem ez a mérvadó. A választás lesz az. Engem még egyszer sem hívtak fel ezügyben, sem ismerőseimet, pedig ebből nem kell titkot csinálni...

willdataa 2013.03.18. 14:55:12

@laci_52:

Egy nagy frászt. Izrael nem engedi meg Orbánnak hogy koalíciót kössön a Jobbikkal.

Moin Moin 2013.03.18. 14:56:21

@pocakos focisla:

"Ha csak a címünket nézed" ("progresszív"), akkor a magadfajta "kétállásúaknak" valóban a szocik ugranak be ("aki nem fidesz-hívő, az csak mocskos komcsi lehet!") - ám ha az általad adott tanácsot te magad is megfogadnád és beleolvasnál a posztjainkba, akkor azonnal látnád, hogy nálunknál elvszerűbb kritikusa a baloldalnak nincs!

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2013.03.18. 15:04:28

"Ahelyett, hogy a róla elképzelt „profi kapitalista” imázsnak megfelelően a magyar versenyszféra feljavításáról, a gazdaságélénkítés gyakorlati technikáiról hallhatott volna tőle az ember, elkezdett szolidaritást emlegetni, meg jogállamiságot – mintha átalakult volna egy MSZP-Milla egyveleggé."

Ezt leginkább a tanultabb rétegeknek lehet elmondani. Mari néni Mucsaröcsögéről nem fogja érteni, ha versenyszféráról meg gazdaságélénkítésről beszélnek neki. Azzal nem értek egyet, hogy a "szolidaritás" meg a "jogállamiság" csupán "lózungok", inkább egy társadalom alapkövei, amiről a kormány láthatóan megfeledkezett.

Ez az egész leginkább a Family Guy egyik részét juttatja eszembe, amikor Lois indul a polgármester-választáson, de amikor kifejti a programját, a lakosok nem értik... erre elkezd egyszerűen válaszolni a kérdésekre ("Mit szándékozik tenni a bűnözés visszaszorítása érdekében?" - "Sokat."), erre nyer. Az Együtt célcsoportja egyértelműen a magasabb végzettségűek; az üzenetét egy nyolc osztályt végzett falusi ember egyszerűen nem érti.

Amadeus62 2013.03.18. 15:10:52

@RozsaNiki:

Hát igen, olyan ország vagyunk, ahol rezsicsökkentéssel, meg ilyen-olyan látszatintézkedésekkel, meg nyugdíjemeléssel lehet csak választást nyerni. Az, hogy hosszútávon működő lesz-e a gazdaság, az kit érdekel?! :(
Egyébként mindig a nyugdíjasok döntik el a választást. Nem a tanárok, nem az egyetemisták, nem a rendvédelmisek, hanem a nyugdíjasok. Szerintem más országban nem ennyire populisták a kormányok.

Kovács Béla Jr. 2013.03.18. 15:16:16

@RozsaNiki: a magasabb végzettségűek, akiknek a fizuja nem üti meg a bruttó 4 kilót. asszem, a szakmunkásképzőt végzettekre gondolhacc :)

Bolsi Buster 2013.03.18. 15:22:11

Bajnait profi kapitalistának beállítani Orbán mellett waddafakk kategória.

Nevetséges.

Balt 2013.03.18. 16:03:02

Mi lesz az a külső (nem "saját") erő? (Tippem van rá, eléggé látszik is a "légi híd" a "szövetségesektől"...)

Ez volt már?
index.hu/belfold/2013/03/18/ipsos_aktivizalodtak_a_valasztok

lavór 2013.03.18. 16:03:28

"Az ellenzék nem képes megmozdítani
a bizonytalanokat."

Már hogy lenne képes? Nagyrészt ők is bűnösök az elmúlt 25 év töketlenkedéseiért.

Rwindx 2013.03.18. 16:14:59

Ugyan ez már régi elméletem, de az idő szemlátomást igazolja: A fideszt csakis egyféleképpen lehet eltüntetni, úgy hogy az mszp és az összes ivadékpártja eltűnik a pöcében.

Csak kevesen fogták fel hogy nálunk még jobbára protest szavazások vannak. Ha nem lesz ki ellen szavazni (mszp, bajnai, dk) a fidesz bázisa is szét fog hullani, perpill ezek léte tartja egyben.

Szerintem ez 2018-ra megtörténhet, előbb nem valószínű. Addigra kellene egy vagy több tömegpárt jellegű képződménynek felnőnie.

grani 2013.03.18. 16:16:11

@RozsaNiki: A személyiség jegyek. Introvertált- extrovertált, melankolikus-szandvinikus stb. Megvan? Ugyanúgy matematikai érzék, zenei érzék, rendszerben való gondolkodás, empátia stb. Mint írtam, hogy ebből mit gátol és mit hoz felszínre az ilető, nagy szerepe van a társadalomnak, nevelésnek és a korűlményeknek.
Az 5O% erre vonatkozik. Viszont akinek nincs matematikai tehetsége, ha megveszel se csinálsz belőle igazi matematikust. Ja, mikor én vizsgáztam, van annak már vagy tíz éve, ebből már az 5O%-ot is erősen kétségbe vonták.

grani 2013.03.18. 16:18:18

@Moin Moin: és mennyi is volt a német tulajdon mondjuk húsz éve? Hogy is jutottunk, szerinted, a számok alapján, német gyarmat szintjére? És miért jó ez nekünk? Mármint a gyarmati sors.

grani 2013.03.18. 16:22:33

@Amadeus62: De ennyire. Sőt, még inkább. A nyugat előttünk jár a néphülyítésben is.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.03.18. 16:27:53

Amióta azt látom, hogy a Fidesz legyőzése 2014-ben szükségképpen a szocik visszatérését is jelenteni fogja, én is arra hajlok, hogy nem megyek el szavazni. Minek, hogy itt megint Szekeres meg Kiss Péter elvtárs vezesse az országot a progresszív jövő felé? Hát azt már nem.

Ez a hátralévő egy év meg kevés ahhoz, hogy új, akármilyen karizmatikus vezetők változtatni tudjanak a jelenlegi tendenciákon. Itt bizony továbbra is az MSZP hagyományos komcsi vonala jelenti az ellenzék fő erejét, azok, akik most jajonganak a demokrácia érdekében, de amikor ők voltak hatalmon, akkor rendben volt, hogy a "Felelős kormányt Buda-Pesten" feliratú táblát feltartó, amúgy full békés két tüntetőt bevitte, rabosította és testüregmotozásnak vetette alá a rendőrség. Hát én ebből nem kérek, az elmebetegek által vezetett Fidesz-maffiából meg pláne nem kérek, inkább kivándorlok innen a picsába.

percenként százhuszat verő gumibot 2013.03.18. 16:30:18

"Bajnai-féle szakértőiség bevonul "

Nincsen ingyenebéd, még Bajnainak se.
A hatalomba jutásért meg kell dolgozni a politikai világon belül

Az fog bevonulni, akit a többség meválaszt, mert így működik a választói demokrácia, nem pedig a hatalmasságok általi kinevezéssel. Az csak a Gyurcsányokráciában volt úgy

kuszkusz1 2013.03.18. 16:32:11

@Moin Moin:

Te (ti) törvényszerűségeket láttok ott ahol én esetlegességeket és véletleneket.

Én a magyar politikát, pártostul az "ahogy esik úgy puffan" viszonylatában értelmezem amely sokkal kevésbé elegáns mint ha az ember törvényszerűségeket fedezne fel mindenfelé.

A magyar népre jellemző mentalitás ugrásszerű javulása - pl. a tolerancia szárbaszökkenése - volt megfigyelhető 1989-ben Németh Miklós miniszterelnöksége idején. Van abban valamiféle törvényszerűség, hogy Grósz Károly éppen őrá sózta a miniszterelnökséget? Törvényszerű lett volna, hogy Németh Miklós egy féléves tesze-toszaság után egyszercsak nagyon jó és hiteles kormányfővé válik?

Vagy. Az SZDSZ 1989-ben átverte a lakosságot a négyigenes népszavazással amelynek első három kérdése fals és hamis volt, már eldöntött kérdésekre vonatkozott, csak nekik muszáj volt kipenderíteni Pozsgayt a közéletből.
Van itt valami törvényszerűség?
Ha ezt az ordenáréságot nem mívelik akkor simán megnyerték volna a választásokat és mi megmenekültünk volna az iszonyú MDF-től és az ő borzalmas koalájától.
Nem így nézne ki az ország egy tisztességes és fair SZDSZ-kormányzással. 1990-ben ők meglehetősen magas szellemi potenciált képviseltek. Vagy: törvényszerű vala, hogy az SZDSZ a lehető legrémesebb, legpimaszabb, legfelfuvalkodottabb koala partnere legyen az MSZP-nek 1994-től kezdődően? Hogy elképesztően inkorrekt és illojális legyen aminek következtében a szerencsétlen elölről-hátulról (hátba)támadott és anyázott MSZP még a saját formájánál is gyatrább legyen?

Mi közük van ezeknek az eseményeknek és viszonyulásoknak a boldogtalan választókhoz?
Hol van itt a néphülyeség?
Itt párthülyeség van dögivel. A jelenlegi pártok roppant alacsony színvonalat képviselnek, de mit tehet erről a választó?
Pl. szeretett Gordonom többnyire baromságokkal hozakodik elő a visszatérése óta. Ez is a választók hibája?

Husz_János_Puszita 2013.03.18. 16:48:34

Egyetértek. Hiába mondja el Bajnai százszor, hogy a választók igényeire figyeljen végre a politika, ha bebújnak a tárgyalótermekbe és nem látszik belőlük semmi.

Én itt vagyok, várom hogy meggyőzzenek.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.18. 17:00:41

@pocakos focisla:

Ok, bocsi, de nem akartalak megbántani, tisztelem minden nemes szándékkal vezérelt törekvéseket ami Magyarország javát szolgálja és a demokratizmus irányába halad.

szabadmagyarnép · http://www.facebook.com/szabadmagyarnep 2013.03.18. 17:09:08

@Moin Moin:

Majd meglátjuk mit hoz a jövő, sok sikert nektek is.

Scagnetti 2013.03.18. 17:16:36

@Amadeus62: Most viszont nagyon úgy tűnik, hogy így van.

Husz_János_Puszita 2013.03.18. 17:45:51

"Az Ipsos március első felében végzett közvélemény-kutatása szerint a Fidesz támogatottsága a múlt havi 18-ról 24 százalékra emelkedett, így 1,9 millióan sorakoznak fel a kormánypárt mögé. Erősített az MSZP is, 13-ról 16 százalékra bővült a tábora, és 1,3 millió híve van. Megtartotta szavazóit a Jobbik, a népesség 8 százaléka, több mint 600 ezer ember támogatja. Az Együtt 2014-et a párttá alakulás utáni napokban a választásra jogosultak 5 százaléka preferálja, azaz jelenleg 400 ezer emberre számíthat. Az LMP tábora valamelyest kisebb lett: 2 százaléknyian, nagyjából 150 ezren sorakoznak fel mögéjük, noha ebben a választási ciklusban jellemzően 3-4 százalékos támogatottságuk volt. A Demokratikus Koalíció támogatottsága tavaly december óta mindig és ezúttal is 1 százalékos, ami megközelítőleg 100 ezer embert jelent.
.
.
E folyamat kedvezményezettje főképpen a Fidesz, a kormánypártnak ugyanis egy hónap alatt 6 százaléknyi, körülbelül félmillió új szavazót sikerült magához vonzania, akik az Ipsos szerint az érkezők főképpen 30 évesnél fiatalabbak és 50 évesnél idősebbek, legfeljebb alapfokú végzettségűek, kisvárosokban és falvakban lakók, az átlagosnál szerényebb jövedelmi viszonyok között élők. "

mandiner.hu/cikk/20130318_ipsos_aktivizalodnak_a_valasztok

Rezsicsökkentéssel lehet itt választást nyerni. Nyugodtan zárjátok be a blogot, oszoljunk.

narmer 2013.03.18. 20:17:00

@kuszkusz1: Muszáj ezt a szörnyű kígyót?

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2013.03.18. 20:32:58

@Amadeus62: USA republikánusok. Ugyanaz a történet. :)

@sósavas bácsi: A diplomásokra gondoltam. A max. 8 osztályt végzettekhez Viktor tud szólni.

@grani: Persze hogy megvan, összevont szigorlatom van pszichológiából... Ezek gének, én is az apámtól örököltem a természetem, de a saját környezetemben látom, mit tesz egy gyerekkel a nevelés.

grani 2013.03.18. 20:47:16

@RozsaNiki: A gyerekek nem mindig ütnek a szülőkre. A fiaim nem én vagyok, de a lányaim, hát ők teljesen az én természetem. Imádom őket :) És nem tudja őket semmilyen nevelés elrontani. Az anyjuk egyszerűen képtelen szót érteni velük, míg rám hallgatnak. Pedig van konfliktus bőven.
Emlékszem a kicsi zűrös volt az oviban. Az anyuka képtelen volt bármit is elérni, a legnagyobb csibészek között volt számon tartva a fiuk között. Aztán véletlenűl, ritkán látom őket, de elmentem az oviba. Az ovónő meglátott, két szót beszélt velem és azt mondta, mindent ért, mitől olyan a gyerek. Leszálltak róla. Nem megy a lánynak a szeressük egymást gyerekek viselkedés mód :)

Husz_János_Puszita 2013.03.18. 22:46:01

@kuszkusz1:

Igazad van, a nép nem hüje.
Annál sokkal rosszabb.
Porig alázzák, elveszik a pénzét, a jogait, lábbal tiporják az emberi méltóságát, belerúgnak, mit csinál? Egy kis alamizsnáért hálásan nyalogatja a gazdi kezét.
A szervilis siserehad, a megélhetési politikus sem tesz mást.

Igaza van Kertész Ákosnak.

kuszkusz1 2013.03.19. 05:56:09

@narmer:

Kérlek....ez egy puffogó vipera.

Nagyon élethű!

kuszkusz1 2013.03.19. 06:10:49

@Husz_János_Puszita:

Engem is meglepett a Fidesz népszerűségének növekedése. Ha ezt a rezsicsökkenés számlájára írjuk - és nem vesszük figyelembe azt az eshetőséget, hogy a népek nem merik megmondani a kérdezőbiztosnak, hogy utálják a Viktort - akkor sem találom indokoltnak az általad festett sötét képet a lakosság értelmi képességeiről.
Én egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy aki szűkölködik az örül a rezsicsökkentésnek és ebben az országban sokan szűkölködnek. Tehát: örül a kuncsaft, hogy kevesebbet kell fizetnie.
Elvárnád tőle, hogy ne örüljön? Amikor rohadtul kevés pénzt kell hónapról hónapra beosztania?

Abszurd elvárni a szerencsétlen, nyomorult polgártól hogy háborodjon fel a rezsicsökkenés láttán. Ezt legfeljebb jól szituált, közgazdaságilag némileg képzett lakosoknál igényelheted, de a nyomorult alsóbb néprétegektől ilyesmit várni életszerűtlen. Ezért nem helyes felülni velük szemben a magas lóra - egyáltalán - a magas lóra való felülést rohadtul nem kedvelem. Inkább némi empátiát ha lehetne a boldogtalan népek irányába.

kuszkusz1 2013.03.19. 06:50:51

@Husz_János_Puszita:

Ha elfogadjuk valósnak a Fidesz népszerűségének ilyen magas szintjét (amit én éppen a Fidesz által gerjesztett félelem miatt megkérdőjeleznék) akkor van egy további érvem a boldogtalan lakosság mellett.
Hun van a Viktor riválisa?
Hun van az a párt amely vonzó, intelligens és bátor egyedekből áll pártvezérkari szinten?
Hol van az a politikus aki okos, karakán, lényegi gondolkodású és magával ragadó személyiség, akire felszabadultan és erős meggyőződéssel szavazhat a Viktor ellenében az államnak polgára?

Ha őt/őket megtaláltad és még mindig azt tapasztalod, hogy a Viktort favorizálják a népek a fenti tulajdonságokat birtokló politikai tényezők ellenében és dacára akkor el fogok gondolkozni azon, hogy igazat adjak neked a néphüjézés tekintetében.

Doberdo 2013.03.19. 07:25:26

@grani: A tegnapi 12.54-re. Sajnos sokan vélekednek úgy, hogy O.V. karizmatikus,Pedig nem azonos a szezon a
fazonnal. O.V-nak és a H.Gy-nak nem karizmája, hanem fejlett felsőtestén csak "karizma" van, ill. volt. Persze ezt a kettőt sokan keverik....

narmer 2013.03.19. 08:09:31

@kuszkusz1: Hát engem kiver a víz, mert látom mozogni,de egy herpetológus ismerősöm nyilván elélvezne a látványtól.

kuszkusz1 2013.03.19. 08:14:20

@narmer:

Ahol eddig hozzászólóként vagy hosszabb írások szülőjeként hemzsegtem, ott mindenütt élethűnek találták az engem megjelenítő puffogó viperát.

narmer 2013.03.19. 08:22:41

@kuszkusz1: Nem akarsz inkább tasmániai ördög lenni? Vagy wendigó, manitu?

kuszkusz1 2013.03.19. 08:50:39

@narmer:

Nekem a puffogó vipera tökéletesen megfelel.

toportyánzsóti 2013.03.19. 11:28:36

@turulpina: Gratula a génkészletedhez.Egyszer csak sikerül felfognod,csak magadat minősíted.

Scagnetti 2013.03.19. 12:54:14

@kuszkusz1: "Engem is meglepett a Fidesz népszerűségének növekedése."

Engem cseppet sem. Eddig minden kormány baloldali populista szövegekkel nyert választást. Akkor miért kell meglepődni, ha a népnek tetszik egy baloldali populista intézkedés.

"Ha ezt a rezsicsökkenés számlájára írjuk - és nem vesszük figyelembe azt az eshetőséget, hogy a népek nem merik megmondani a kérdezőbiztosnak, hogy utálják a Viktort - akkor sem találom indokoltnak az általad festett sötét képet a lakosság értelmi képességeiről."

Nyugodtan lehet a rezsicsökkentés számlájára írni.

Azt a hülyeséget viszont el kellene felejteni, hogy a nép nem meri megmondani a kérdezőbiztosnak az álláspontját. Ezt a szocik terjesztik, mert valamivel magyarázniuk kell, hogy még mindig nem voltak képesek ELLENZÉKBŐL átvenni a vezetést a mérésekben. Ez ugyanis nagyon ciki, ezért kell rá valami ütős magyarázat. A csaló közvélemény-kutatók elmélete pont jó erre, kajálja is a szavazótáboruk. (Szegények vágynak már valami vígaszra.)

Az értelmi képességekkel az a baj, hogy a polgár a mostani tíz forintos előnyért hajlandó hosszabb távon száz forintot kifizetni. Nem fogja fel, hogy ha ezeknek nem engedne, akkor holnap jobban élne, mint ma a plusz tíz forintjával.

Erre játszik rá minden kormány, mikor elkezd osztogatni. Ebben Fidesz és MSZP közt nincs különbség. A Fidesz is ettől várja 2014-es győzelmét, és a szocik is ezzel nyertek 2006-ban.

kuszkusz1 2013.03.19. 14:46:07

@Scagnetti:

Nem gondolnám, hogy a Fidesztől való félelemtől mindjárt az ellenzéki vezetésig, vagy nem vezetésig kell ugrani logikailag.

Szerintem a kettőnek semmi köze sincs egymáshoz. Aki fél az nem azért fél, hogy ezáltal valamit elérjen vagy terjesszen.
A félelem önmagában való nincsen célja, értelme, irányultsága.

Persze mondhatod, hogy senki sem fél itten a Fidesztől, de ez éppenhogy a Viktoréknak nem tetszene akik igenis megfélemlítik azokat akiket lehet.

A 2002-es, kissé váratlan szoci győzelem is azt bizonyítja, hogy az emberek egy bizonyos hányada nem volt őszinte az őt kérdező biztosokhoz. A közvéleménykutatók "csalása" nem tudom hogy jön ide - ha hozzájuk az állampolgár nem őszinte akkor szó sincsen semmilyen csalásról - és nem is volt.

De erről jut eszembe: 2002-ben amikor győztek a szocik akkor fideszes barátnőm az ő győzelmüket a közvéleménykutatók ármánykodásának a számlájára írta, miszerint nem figyelmeztették idejében a Viktort - itt sejtelmesen rám nézett és ezt suttogta - a zsidók....!

Mindez 2002-ben volt és egy könyvtáros szájából hangzott el. Még elgondolni is rémes, hogy most mik hangzanak el ugyanabból a szájból.
Már nem vagyunk barátnők.

Kovács Béla Jr. 2013.03.19. 14:51:33

@RozsaNiki: diplomás, aki felettébb szarul keres.
tancsi?

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2013.03.19. 15:42:27

@grani: Ez a természetük, ez öröklődik. Én is meglehetősen különbözöm a húgomtól, pedig ugyanúgy neveltek minket. De az, ahogyan felnőve reagál dolgokra, nagyrészt nevelés kérdése. Barátaink néhány éve örökbe fogadtak két testvért, bőrszínük alapján valószínűleg kisebbségi származásúak... Az anyjuk hobbiból szüli a gyerekeket, az apjuk, vagy apák kilétéről fogalmunk sincs... Mégis, a legjobban nevelt gyerekek, akiket valaha láttam. Tökéletes példája, mit tesz az emberrel a nevelés.

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2013.03.19. 15:43:04

@sósavas bácsi: Például. A válság pedig tovább rontott a helyzeten.

Husz_János_Puszita 2013.03.19. 16:30:47

@kuszkusz1:

Jah szerintem is a Bajnai egy személyben felelős mindenért.
A kedves Nép nem, vele mindig csak úgy megtörténnek a rossz dolgok. Semmiről nem tehet.
Végül is, a Politikus van olyan jó bűnbak, mint a zájemef vagy a cigányok.
A lényeg, hogy a magyarember nem hibás soha.
Én meg meguntam ezt finanszírozni, de nagyon.
További jó szórakozást nektek!

kuszkusz1 2013.03.19. 17:00:56

@Husz_János_Puszita:

A jókívánságaidat köszönjük!

Igyekszünk remekül mulatni.

Scagnetti 2013.03.19. 18:51:35

@kuszkusz1: 2002-ben a választások előtt már egyáltalán nem volt egyértelmű fideszes fölény a mérésekben. Valamekkora bizonytalanság meg mindig van bennük. A gond az, hogy egyesek azt hiszik, 10-20%-os (vagy még nagyobb) eltérés is belefér ebbe, csakhogy ez nem igaz. Ennyivel nem szoktak félremérni, és most ennyi kellene legalább ahhoz, hogy az ellenzék esélyessé lépjen elő. Ilyesmiben csak azok hisznek, akik semmit sem tudnak a mérési módszerekről, és egy az egyben beszopják a pártok lózungjait. (Vagy képtelenek elfogadni a rossz hírt.)

Úgy gondolom, nem a kvk-t kell hibáztatni azért, mert szarul áll egy párt. (Hogy a párt ezt teszi, azt megértem, a hiba elismerése ismeretlen fogalom errefelé.) Ők csak lemérik, mi az állás.

Ráadásul nincs is semmi meglepetés a méréseikben, a látottak alapján erre lehet számítani. Egyeseket meglep, hogy még vezet a kormány, de rá kell nézni az ellenzékre, és láthatjuk, mi ennek az oka. Leszerepelt, hiteltelen arcok próbálnak visszakapaszkodni a hatalomba, miközben az ellenzék leghangosabb, leglátványosabb figurája egy 1%-os pártot vezető, a népszerűségi lista végén álló politikus. (Nem véletlenül plakátolja tele a képével az országot a Fidesz.)
Erre szokott jönni az a kérdés, hogy a Fidesz hiteles? Nem, egyáltalán nem az. El is vesztették a táboruk felét 2010 óta. Viszont a maradék tábor még mindig nagyobb, mint a szociké, és mivel senkinek nem sikerül új szavazókat megszólítania, az erőviszonyok sem változnak. Kisebb ingadozások lehetségesek, erre jó példa a rezsicsökkentés miatti javulása a Fidesznek. De ez csak pár százalék, közel a hibahatárhoz.

Nagyobb változáshoz valami új, ütős dolog kellene. Ez viszont semmiképp sem a Bajnai-MSZP páros, mert pont ezeket zavartuk el 2010-ben. És ha megnézed hosszabb távon, az E2014 és az MSZP általában egymástól veszi el a szavazókat. Ha az egyik erősebb lesz pár százalékkal, a másik kb. ugyanannyit gyengül. A végén majd összefognak, hogy a saját maguk által kettéosztott tábort egyesítsék. De ettől az a tábor még nem lesz nagyobb.

És akkor még ott van a Jobbik is, amelyiket rendszeresen elfelejtik megemlíteni, pedig sajnos elég nagy a tábora annak is.

kuszkusz1 2013.03.19. 19:10:28

@Scagnetti: Sok mindenben igazat adok neked, egy dologban azonban nem: Bajnai nem azonos Gyurcsánnyal, a Gordon fényévekkel jobb volt kormányon mint a Gyurcsány.

Igen sajnálatos, hogy a visszajövetele óta a 2009-ben szerzett politikai tőkéjét herdálja és már alig maradt belőle valamicske. Szabadúszó politikusként legalább akkora csalódás mint amilyen kellemes meglepetés volt kormányfőként.

Nincs riválisa Orbánéknak, sajna. Ők legalább erősek-erőszakosak, az ellenfél gyenge, tesze-tosza. Az erő, az önbizalom önmagában is érték a gyengeség viszont riasztó a választók szemében. Ki a nyavalya akar egy tétova, bávatag politikusra szavazni? Ha ez a felállás marad ami most van én akkor a Gordonra szavazok, bár szívem szerint inkább jól fenéken rúgnám.

(A Jobbik az egy komoly probléma, az igaz. Hajjaj!)

Scagnetti 2013.03.19. 19:49:18

@kuszkusz1: Nem mondtam, hogy azonosak, szerintem is sokkal jobb volt Bajnai.

Viszont a kettő összemosható, és mivel a szoclibek nem merik lerázni Gyurcsányt viselniük kell a hatásait is. Ahogy Bajnainak is.

Én mondjuk Gordont sem kedveltem túlzottan, bár talán a legkevésbé irritáló miniszterelnök volt, viszont az utóbbi időben engem is meglepett. Pl. azzal, hogy átvette a szoci demagógiát. Innentől már nem sok értelme lesz különbséget tenni közöttük.

Bénák is a szoclibek, de szerintem legalább akkora probléma náluk, hogy olyan arcokkal akarnak hitelesnek látszani, akik már leszerepeltek.

kuszkusz1 2013.03.19. 20:02:27

@Scagnetti:

Mesterházy nem elhasznált (leszerepelt) csak simán vacak.
De Botkában van fantázia - kell lennie ha meg tudott maradni Szeged polgármesterének egy totálisan fideszes időkben - de jellemző a szocikra, hogy Mesterházy az elnökük.

De mire fel, kérdem én?
Mi a túrót találhatnak benne amitől neki kell elnöknek lennie? Hogyan nem jut eszükbe egy olyan embert megválasztani akinek hitele is van? Szerencsétlen, fantáziátlan társaság.
Megjegyzem igen sokáig voltam maszop szimpatizáns, de a legszívesebben letagadnám.

stone pit(er) 2013.03.27. 13:20:37

Kösz!
Nem tudom a többség mit vár, de én ezt várom!
Valaki? Senki többet? Először,...!
süti beállítások módosítása