2013.06.12. 14:00 Szerző: Cincinnatus

Orbánt támogatjuk!

Szög.jpg

„Hát ezt jól elvégezted, Zoltán fiam! Ezt alaposan elvégezted. Becsület! Az az érzékeny úri becsület, mi? Miféle becsület az, amely összeesküvő banditáknak juttat mérhetetlen vagyont, ahelyett, hogy jóra használná?”

Jókai Mór - Várkonyi Zoltán: Kárpáthy Zoltán (film), Kis Miska szavai – 1966

 

 

Igen, „Orbánt támogatjuk!” – mármint nem mi, ProgBlogosok, hanem az a magyar ellenzéki értelmiségi és politikusi közeg, amely célszerű cselekvés helyett csak moralizál, vagy politizál.

Magyarok milliói, felmérések szerint a felnőtt lakosság jóval több mint fele reménykedik abban, hogy egy év múlva véget ér ez a rémálom, amibe 2010 tavaszán beleszédültünk, beleszédített minket a csábító populizmus. reménykedik, mert egyebet nem tehet, hiszen ennek a csaknem ötmillió embernek fogalma sincs arról, hogy miképpen kellene, lehetne egymással összefognia. Úgy gondolja, ez a megszabadítás az ellenzéki politikusok dolga lenne, én neki csak oda kellene mennie és a szavazatát adni. De nincs kire: nincs olyan ellenzék, amelyről hihető lenne az, hogy:

  • győzni képes,
  • nem folytat majd önző, vagy épp tehetségtelen politikát,
  • meg is tudja majd tartani a hatalmát a választásokon vesztes, de „alaptörvényesítetten” az összes fontos közjogi, hatalmi pozíciót „fogó” Fidesszel és a mögötte álló elszánt támogatókkal szemben.

Azért nincs ellenzék, akitől ezt a három dolgot várhatnánk, mert az ellenzéket az előttünk álló feladatra alkalmatlan személyiségű és nem is az előttünk álló valódi feladatokra koncentráló figurák vezetik. Csak néhány jellemző példa arra, hogy milyen és miképpen viselkedő ellenzékünk van nekünk. Az egyik elveszik a szakpolitikákban, ám lövése sincs arról, hogy miképpen szerezze meg azt a két és félmillió szavazatot, amelynek birtokában egyáltalán elkezdhetné a tükörfényesre csiszolt szakpolitikáját meg is valósítani – egyszerűen nem tudja megragadni a problémát, hogy miképpen is lehet megszerezni a hatalmat? Vagy ott a másik, amely már „eldöntötte”, hogy majd ő adja a miniszterelnököt, csak éppen megfeledkezik arról az apróságról, hogy a választásokon a szavazók fogják eldönteni ezt a kérdést – márpedig rájuk a szükséges szavazószámnak a fele sem akar szavazni az istennek se! Oda vannak kötve három éve a tíz százalékukhoz – de miniszterelnököt adnának az országnak…

…Komolyan: ezek hülyék? Politikusok – ők? „Lószart, mama!”

Nekünk pedig politikusok kellenek, ha egyszer győzni akarunk! Győztes pártokat sosem szakemberek, szakpolitizálók és szürkeeminenciáskodni szeretők vezetnek győzelemre és nem is olyan alakok, akik csak az otthoni borotválkozótükörben látszanak „szubjektíve miniszterelnöknek”, hanem a szavazók zöme előtt is.

Igen: nekünk politikusok kellenek – és nem pedig az a magában és magával örökösen elvi kérdéseken vitatkozó, meghasonlott „szellemi holdudvar”, amely ahelyett, hogy az utcákon és a még elérhető médiumokban átvenné a terepet és a tematizálást, csak egymás közt konferenciázgat. Ez nem politika: ez szellemi faszverés! Tömegeket nem az mozgósít, ha „több oldalról és mélyen és a szellemi áramlatok tükrében…”, hanem az, hogy kiáll valaki, hogy „Utánam!

Ez a mi ellenzékünk nemhogy komplex politizálásra képtelen, de még arra sem jó, hogy legalább olyan témákat vessen fel, amelyek vonzóak, érdekesek a tömegeknek is. Orbánék ellenzékbe is képesek voltak megszervezni egy sikeres népszavazást – de mit tud Mesterházy, vagy Bajnai? …És most senki ne mondja azt, hogy Orbán is csak demagóg témákban lehetett sikeres – mert vannak témák, amelyek éppen hogy a felelőtlen politizálás ellen hatnának és mégis sokan, nagyon sokan támogatnák azokat. (Nemrégiben több posztunk is foglalkozott ezzel: a Párt – vagy valami más? http://progressziv.blog.hu/2013/05/24/part_vagy_valami_mas, a Kiút a Pokolból - http://progressziv.blog.hu/2013/05/26/kiut_a_pokolbol, és az Add vissza!  - http://progressziv.blog.hu/2013/05/31/add_vissza_904 c. írások.)

…Lehet, hogy ez a mi ellenzékünk nem is akarja a változást?

Jó lenne, ha felfogná minden egyes, magát Orbán ellenzékének képzelő ember, hogy Orbánt egymás közti vitákkal nem lehet eltávolítani a hatalomból – hacsak ki nem várjuk, hogy maga a Természet végezze el ezt a feladatot, átléptetve majdan őt az emberi kor legvégső határán1.

Győzni akartok – vagy jobb nektek, ha kifinomult szellemi eleganciával leplezve a gyávaságot és alkalmatlanságot, nem tesztek semmit? Ne feledjétek: itt nem a ti kis lokális igazságaitokról van szó - itt majdnem tízmillió ember következő évtizede a tét! …Ám attól tartok, hogy a mi ellenzéki szellemi köreinkben is töretlenül él tovább a felvezető idézetben emlegetett „érzékeny úri becsület” – amely már száznyolcvan évvel ezelőtt sem volt célszerű. Ti ugyan ezt a bennetek tudat alatt működő magyar hagyományt nem „úri becsületnek” nevezitek: aktuális nevei a „bázisdemokrácia”, a „szellemi függetlenség” meg az „európai stílus”, de valójában csak ugyanarról a formákra és a személyes közegetekbeni pozíció-fenntartása koncentráló, de a lényeggel nem törődő gondolkodásmódról van itt szó.

Ezzel szemben Orbánék a lényegre koncentrálnak: mi ad hatalmat ma Magyarországon – mert hatalombirtoklás nélkül nem lehet semmiféle elképzelést itt megvalósítani: se a közérdekűt, se az önzőt. A hatalom semleges dolog: azt szolgálja, aki szilárdan a kezében tartja – és annak az elképzelései mennek át a gyakorlatba és alakítják a valóságot.

Megjegyzem: ahhoz, hogy itt (majd valamikor…) igazi és ne csupán papírdemokrácia lehessen, kell a hatalom – mert azzal lehet belekezdeni a demokratikus tudat kialakításába. Mert demokráciát nem 2014-ben lehet majd itt csinálni, hanem legkorábban akkor, amikor felnő az első hoffmanntalanított nemzedék! Ezt tudnia kell annak, aki itt demokráciát akar, vagy aki arról beszél, hogy „majd a demokratikus kisközösségeken át…”: annak tudnia kell, hogy itt a fejekben nincs demokrácia, annak tisztában kell lennie azzal, hogy valami nem létezőről szónokol. Ezek a mi állítólagos demokratikusan működő kisközösségeink a valóságban egyáltalán nem demokratikusak – mert a „demokratikus” nem mást jelent, mit hogy: „a közérdeket követő, ahol a célszerűség és a tehetség érvényesül és a közösség ezek által aktív és cselekvőképes”. Nos, e kritériumok szerint igazán nem tudom, miképpen nevezhetők demokratikusnak részérdekeket csőlátással képviselő, vagy éppen egyes emberek ilyen-olyan mániáinak alárendelődő közösségek? Demokrata-e az LMP? Ugyan – hiszen nem a közérdek (Orbán leváltása), hanem Schiffer András egyéni démonai mentén politizál. Demokratikus-e az MSZP? Hát, ja! – az is ezt igazolja, hogy egy Mesterházy nevű (legfeljebb) közepes tehetség vezetheti. (Meg is látszik a tehetség hiánya a 10%-on!) Demokratikus-e az Együtt…? Nyilvánvalóan nem, hiszen megalakulása óta cselekvésképtelen, már ami a gyakorlati eredményességet illeti – más meg ugye nem számít!

Mindez és mindezek a személyek, így, ahogy vannak, adják Orbánnak és rendszerének a legnagyobb támogatást – nagyobbat, mint az EU antidemokratizmussal szembeni eszköztelensége, a Simicska nevű gazdasági polip, az alaptörvény, a Békemenet, Szőke Feri és a jól kommunikálható árvíz együttesen. Mert az EU nem fog jövő májusban tankokat küldeni, Simicska sem akar lemondani az évi rendes közbeszerzési sikereiről, az alaptörvényt csak egy szilárdan kézben tartott hatalommal lehet ad acta tenni, a Békemenet, ha kell, jövő tavasszal minden egyes szavazót elkísér az urnákig, Szőke Feriék gyúrnak az utcai harcokra, a permanens szabadságharc pedig mindig talál valami aktuálisan jól kommunikálható és sikeresen legyőzött vészhelyzetet.

Csak egyvalami segít: ha hagyjuk a francba az „úri allűröket” és hajlandóak leszünk egyszerű munkásként dolgozni a politikai siker nevű terméken. Az eszközök és a formák ehhez képest másodlagosak – az meg, hogy melyik ellenzéki figurának, csoportnak hol lesz ebben a helye, századrangú kérdés.

  • Ha nem vagy eredményes, állj félre – mert ha nem teszed, Orbánt támogatod!
  • Ha nem vagy képes a pártod népszerűségét akkor sem növelni, amikor az ellenfeled egyfolytában hatalmasakat hibázik, akkor mondj le – mert különben akadályozod a Fidesz-rendszer leváltását!
  • Ha csak a saját ellenzéki közegedben tudsz okoskodni, akkor fogd be a szádat és hallgass azokra, akik célszerű tanácsokkal szolgálnak – mert különben semmivel sem vagy különb, mint az Orbánt ajnározó „szellemi holdudvar” tagjai!

Még egyszer: a feladat nem a saját pozícionálásod és nem is az, hogy „neked legyen igazad”! A feladat: célszerű, európai és majdan demokrata gondolkodású közösségéé szervezni a magyarokat. Aki ezt egyéni, személyes allűrök nélkül szolgálja, az ma az igazi ellenzéki. A többiek se nem demokraták (mert a demokrataságot fentebb már másként definiáltuk), se nem ellenzékiek (mert az ellenzékiség azt jelenti: nem követem a hagyományos és annyi kárt okozó magyar közéleti gondolkodást és a szokásos viselkedésmódot). A többiek, ha nem is akarják, de valójában továbbéltetik az orbánizmust!

 

 

 

1 Ezt is leírtuk már, több mint két éve az „…Íme, elpusztítá ádáz ellenségünk!” c. posztban - http://progressziv.blog.hu/2011/02/16/ime_elpusztita_adaz_ellensegunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr765357385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 17:13:11

Remek poszt, minden szava kincs.

Ami hiányzik a mindenoldali politikából és értelmiségből immár 23 éve nem más, mint amit kormányzásnak szoktak nevezni:

- eredményorientáltság
- célorientáltság
- feladatorientáltság
- hatékonyság és megvalósítási képesség
- lényeglátás
- problémamegoldó képesség ( IQ? )

Bajnainak az adófizetőkre kellene koncentrálnia, nem elveszni a baloldal taktikázásában. Az adófizetőknek továbbra sincs képviselete.

A szellemi holdudvarról szó se essék! Ha Avart és Bolgár urat hallgatom az ATV-n, álmomban felzokogok és be akarok lépni a Fideszbe. Népszava, Népszabadság detto. Siralmas.

"Ezek a mi állítólagos demokratikusan működő kisközösségeink a valóságban egyáltalán nem demokratikusak"

Ez a mondat telitalálat. Addig nem érdemes erőltetni az autonómiát és az önkormányzatiságot, amíg azokat ugyanazzal a kádári szisztémával működtetik kicsiben, mint az országot nagyban.

Fejesrob 2013.06.12. 18:27:13

Rémálom, de az időköziken mégis mindenki a fideszesre szavaz.

Az a gond, hogy rémálom, de Bajnaiék még ennél is nagyobb rémálom.

Fejesrob 2013.06.12. 18:28:37

@Husz_János_Puszita: Szerintem tökmindegy kire koncentrál Bajnai, ha egyszer hitele nincs.

drkovax 2013.06.12. 18:41:46

1. A "közérdek" mibenlétéről a választás dönt, tehát még az is lehet, hogy nem az lesz a köz döntése, hogy Orbán eltávolítását tekinti érdekének.

2. Mesterházy és Schiffer esetében egyértelmű a szerző állásfoglalása, Bajnain inkább csak a Baranyi Ferenc-féle Rebellis'77 "rosszul vállamnak se essen" stílusában veri el a port, pedig a Medián mérései visszaigazolják, hogy az eredmény semmi vagy épp csak annyi, hogy most kétfelé oszlik az, ami különben egy is lehetne.

3. Mindezekből az is következik, hogy meg kell nevezni az alkalmas személyt (sőt személyeket). Enélkül a szerző épp ugyanabban a gödörben csücsül, mint az általa bíráltak.

collateral collector (törölt) 2013.06.12. 18:48:02

Mélyen igaz. Tökéletes megfogalmazás, minden szó a helyén.

csakhalkanszólok 2013.06.12. 18:52:47

A politikust csak egy dolog érdekli: a hatalom.
Orbán erre rájött kb 200x-ben ezért meghirdette az "egy a tábor, egy a zászló" elvet. Magába olvasztotta a kereszténydemokráciát, meghagyta maga mellett a szélsőjobbot. Így jobbról zárt, és "jobboldali" néppárt lett. Természetesen őt is a hatalom érdekli, ebben nem jobb a jelenlegi baloldali-liberális ellenzékénél.
A bal oldalon is mindenkit csak és kizárólak a hatalom érdekel. Ezért lesz huzavona, ki legyen az első az elsők között.
Most borítékolom, azok az "ingadozók", akik egy év múlva esetleg megint átbillentik a mérleg nyelvét, egy-két éven belül megint Orbán mellett állnak.
De ez nem old meg semmit. A politika marad ami. Hatalomért küzdő, és a hatalom megszerzése után a nép hátán ücsörgő "elit". Bal oldalt is, jobb oldalt is, a konzervatív oldalt is, a liberális oldalt is.

Libatolvaj takarodj 2013.06.12. 19:05:59

Mítosz az "ellenzéki összefogás", mert ki is akar itt összefogni?

-Gyurcsány volt miniszterelnök
-Bajnai, a Gyurcsány kormány tagja
-Mesterházy Attila, államtitkár, majd frakcióvezető

Tehát a várva várt "összefogás" PONTOSAN az, ami már egyszer megvalósult.

Olajozottan "fogtak össze" ezek az emberek, hisz ugyanannak a KORMÁNYNAK a tagjai voltak, hol kell ennél nagyobb összefogás?

És valaki ettől vár megoldást, hogy az időben visszafelé elindulunk és hátha eljutunk oda, amikor teljes egyetértésben közösen tevékenykedtek ezek a ma egymásra acsarkodó ellenzéki szereplők??

legeslegujabbkor 2013.06.12. 19:07:13

Az ellenzék módszerei vagy nem jók, vagy még nem találták ki őket.
Persze fontos a program egyeztetés a pártok között, de a főbb jelszavaknak már rég közszájon kellene forogniuk. A kormány hibáiból pedig miért nem csinálnak utcai megmozdulásokat? Pár képviselő magányos harca nem lesz elég, most tényleg azt kell mondanunk, hogy gyávák kiállni egy térre, hátha megdobálják őket tojással?

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.06.12. 19:20:40

Az ellenzék ugyanazon a 20% támogatottságon osztozik. Hiába vannak külön, vagy hiába fognak össze, nem lesznek többen se így, se úgy. A többi 80% elutasítja őket egy ideje. Talán 2006 és 2010 között nem kellett volna olyan gátlástalanul és arrogánsan víz alá nyomni az emberek fejét...

Cincinnatus 2013.06.12. 19:29:29

@Libatolvaj takarodj: @Ellenőrző QR kód:

Gyerekek, árnyékra mozdultatok: itt nem az ellenzék (Bajnai, MSZP, Gyurcsány, LMP, stb.) hatalomra kerüléséről van szó, hanem arról, hogy a társadalom nagy többségét alkotó, a Fidesz-rendszert elutasító állampolgárok véleménye miképpen érvényesíthető.

Menjetek, trollkodjatok máshol!:-)

graycivil 2013.06.12. 19:31:05

"Orbánék ellenzékbe is képesek voltak megszervezni egy sikeres népszavazást – de mit tud Mesterházy, vagy Bajnai?"

A poszttal teljesen egyetértek. Ám a fenti kifakadáshoz hozzá kell tenni, hogy ha nem tűnt volan fel valakinek, Orbán adminisztratíve "eltörölte" a népszavazás intézményét. Tehát ennek az egynek a számonkérése szerintem jogtalan.

high up! 2013.06.12. 19:31:56

gratula blogos, hogy rájöttél, hogy Mesterházi nem is akar nyerni!

Hatalmas vakság nem észrevenni, hogy egyszerűen be van fosva a hatalomra jutástól. Mert ha meg is nyerné a maszoppal a választást mi történne? Szakemberük egy darab se, és nem is tudnának a fenéből se összeterelni 15-20 minisztert meg államtitkárt plusz 10-szer annyi háttértanácsadót, akiken ne röhögne már a bemutatásukkor is a világ.

Tehát szakember ügyileg el kellene ballagniuk Libásékhoz. Csak hogy az meg nem fog működni, hogy Libásék min.elnököt nem adhatnak, csak bedolgozókat a maszopos min.elnöknek. Zsákutca.

Úgyhogy Mesterházi jelenleg csak egy dolgot tesz: a pártelnökségből eddig kiszorította az öreg kokmcsikat és körbevetetette magát a hálás vazallusaival. Még ha 1% pluszt se nyer 2010-hez képest, így is ő marad a főnök.
Tiszta orbáni út!

Közben a hülye ellenzék meg nem tudja felfogni, hogy 2014-ben orbán BIZTOSAN verhető. Ha ezt az alkalmat elszalasztják, 2018-ban csak egy újonnan alakult POLGÁRI párt lesz majd képes megverni a fideszt. A maszop meg Libás meg mehetnek a szadesz meg madöf meg fidesz után.

camilló 2013.06.12. 19:34:36

@Husz_János_Puszita: Valóban nem rossz ez a poszt. Miért adófizetőkről beszélsz?
Én elsősorban munkás vagyok, és nem adófizető. Az én szememben az adófizetés valamilyen fokon emlékeztet a rabszolgaságra. Ki képviseli ma a munkásokat.
Akiket ostoroz a poszt, biztos nem. A rendszerváltásban, nagy szerepe volt az értelmiségnek, mert azt hitték többre képesek. Hiszem, hogy az elmúlt 23 év bebizonyította alkalmatlanok az ország vezetésére. Miért nevezi egyáltalán bárki baloldalinak azt az ellenzéket, aki baloldalinak hirdeti magát. Mint ahogy a demokratának, úgy a baloldaliságnak is vannak kritériumai. Orbán baloldali programmal győzött. Igen, sokaknak tetszik az államosítás, és sok olyan intézkedés, amit bevezetett. Talán még én is egyetértek sok mindennel, de mikor azért államosítanak, hogy a haveroknak osszák vissza, no az nem tetszik.
Tegye a köz érdekében! Valóban szükség van egy karizmatikus vezetőre, de ez a vezető, biztos nem az értelmiség között található. Utalhatok talán a lengyel Szolidaritásra. Egy munkás szemében, az értelmiség soha nem lesz hiteles! A mi értelmiségünk között, nincs Castró, nincs Lenin, és had ne sorolja. Mindenki a saját kis pecsenyéjét akarja sütögetni, ráadásul nincs is tisztában azzal, miként is él az átlag ember. No ezért nem lesz itt összefogás, mert képtelenek felismerni a tisztelt ellenzéki pártok, kiket is kellene képviselniük. Végezetül egy idézet, nem tudom kitől. "Isten óvja Dániát, hogy valaha is egy nagy politikusra legyen szüksége!"

Cincinnatus 2013.06.12. 19:35:01

@graycivil: Nem "törölte el" - olvasd csak el az alaptörvény 16§-át! A posztban hivatkozott írások részeltesen taglalják a népszavazással kapcsolatos lehetőségeket.

vakapad 2013.06.12. 19:39:41

@Cincinnatus:

Egyrészt: egy újabb bejegyzés, amely kicsit közelebb hozza Orbán újjáválasztását. Már nem számolom.

Másrészt:
" ... itt nem az ellenzék (Bajnai, MSZP, Gyurcsány, LMP, stb.) hatalomra kerüléséről van szó, hanem arról, hogy a társadalom nagy többségét alkotó, a Fidesz-rendszert elutasító állampolgárok véleménye miképpen érvényesíthető."

Elárulom az óriási titkot: nélkülük sehogy. Valahogyan baromi nehéz ezt megérteni.

camilló 2013.06.12. 19:40:52

@Cincinnatus: Egy gondolat Neked! Mit is mondott Antal annak idején? "Tetszettek volna forradalmat csinálni!" No egyre jobban úgy érzem, hogy tetszenénk talán forradalmat csinálni!

Libatolvaj takarodj 2013.06.12. 19:44:28

", a Fidesz-rendszert elutasító állampolgárok véleménye"

Természetesen a megoldás a Jobbik-MSZP-Együtt-LMP-DK-PM nagykoalíció.

Hisz mi sem természetesebb, hogy a Fideszt elutasító embereket tökéletesen egybe lehet számolni, mint ahogy te teszed azt.

Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy tényleg elhiszed ezt az ócska propagandát, hogy a Jobbikot összevonod az Együttel és megalkotod a "Fideszt elutasítók" nemlétező táborát?

fog- és Bulawayo magiszter 2013.06.12. 19:45:07

Az, hogy az ellenzék "veszekedik", vagyis ki-ki ragaszkodik hatalmacskájához, pozíciócskájához, nem azért van, mert "nem ismerték fel az összefogás szükségességét", hanem mert hiányzik az egységes pénz és akarat a különvélemények elfojtásához. Nem véletlenül keltették Sörös halálhírét. Kivonulása a magyar liberalizmusból olyan hatást tett, mintha meghalt volna. Ez előre láthatóan vezetett előbb az SzDSz széteséséhez, majd a teljes magyar liberalizmus feloldódásához az individualizmusban.

Cincinnatus 2013.06.12. 19:50:14

@vakapad:

Talán nem vetted észre: az MSZP-nek, Együttnek, LMP-nek összesen nincs annyi szavazója, mint amennyi most a Fidesznek - és mivel immár 3 éve alig mozdul el az MSZP támogatottsága, az Együtt 2014-é pedig megalakulása óta nem volt képes áttörést kiváltani a "bizonytalanoknál", ezért nekik kellene végre felfogniuk, hogy egyszerűen nem kellenek a társadalom ma politikailag passzivitásba vonult, ám gazdaságilag legaktívabb csoportjának.

Nem ezekre a pártokra van szükség tehát, hanem csupán a szavazóikra - viszont rájuk, a pártokra nem és nem hajlandóak szavazni a saját támogatóikon kívül állók. Ezt is meg kellene érteni végre! Ha sarkítottan akarnék fogalmazni, akkor azt írnám: e pártok gyalázatosan és ostobán árulták el és hagyták cserben mindazokat, akik orbántalan országot szeretnének és bíztak/bíznak e pártokban.

Libatolvaj takarodj 2013.06.12. 19:55:21

Találós kérdés:

Ha miniszterlnöknek:
Orbán Viktort akarja 44% nem akarja 56%
Vona Gábort akarja 17% nem akarja 83%
Mesterházy Attilát akarja 22% nem akarja 78%
Gyurcsány Ferencet akarja 6% nem akarja 94 %
Bajnai Gordont akarja 10% nem akarja 90%

akkor a logikus konklúzió nyilván az, hogy Orbánt 56% nem akarja, tehát a többség ellene van, tehát nem ő lesz megválasztva, igaz?
Hát persze hogy igaz, amint Vona Gábor felszólítja a híveit, hogy fogjanak össze Gyurcsánnyal, félretéve minimális nézeteltéréseiket.

Ez a valószínűbb? Vagy az, hogy a szavazóknak az lesz a legfontosabb, hogy Gyurcsány-Bajnai ne térhessen vissza és egyéni körzetekben ez alapján fognak szavazni.

Brix 2013.06.12. 19:56:27

A kormányváltás ideje még nem jött el 2014-ban, sajnos. Az ellenzék sem szervezetileg, sem pénzügyileg, sem személyileg nem képes felvenni a versenyt Orbánnal. A fidesz teljesen átvette az irányítását, és az ország minden anyagi erőforrása a politikai-gazdasági vazallusaikat gazdagítja . A hatalmat most egy erős kisebbségi birtokolja, a többség kárára, azonban nincs egy új, erős elit, amelyik valahogy elzavarná ezt az országvesztő bandát. A korábban regnáló kormányok is saját zsebre dolgoztak, de ennyire kisember ellenes kormány még nem volt, amelyik nyíltan deklarálja a gazdagok támogatását. Az egész Világon igyekeztek a gazdagok adóit megnöveli, hogy a válság terheit ne a kisember viselje, de nálunk éppen ellenkező trendek vannak. Talán 2018-ra érik be egy új, fiatal generáció , amelyik elég erős lesz ahhoz, hogy Orbánékat elzavarja a hatalomból. A demográfia tények a jelenlegi hatalomnak kedveznek: egyre kevesebb a fiatal és a legtöbben már elmenekültek ebből a kilátástalan országból.
A többség tehetetlenül nézi a kormányközeli vállalkozások gazdagodást, a földosztást, a trafikmutyit és az állások osztogatást, de nem biztos hogy elmegy szavazni.
Az emberek többsége, 56%-a kormányváltást akar, de a mostani ellenzéki pártok nem tudják megszólítani őket. Egyetlen, hiteles személyt kellene miniszterelnöknek jelölni- nem Mesterházit vagy Bajnait- és a közös programban megegyezni. Talán így van egy esély 2014-re...

zobod 2013.06.12. 20:06:45

Az ellenzéknek biztos rossz, hogy ők csak ellenzék, de nekünk, állampolgároknak ez a helyzet az optimális. Annak a szavazónak, akinek most nehéz a helyzete, annak egy szoclib kormány alatt még nehezebb lenne. Akiknek meg tűrhető a helyzete - hát nekik is rossz lenne, a középosztály már megtanulhatta a '2000-es években, milyen is az, ha a balliberálisok kormányoznak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.12. 20:10:41

@Cincinnatus:

Negatív értékek mentén nehéz politizálni. A jobbikos pl. nem ugyanazért utasítja el Orbánt, mint a szoci. De még a szoci és a liberó sem ugyanazért. S az LMP sem. Ezek után abszurd arról beszélni, hogy mindenki fogjon össze Orbán ellen.

Most Bulgáriában pont ez történt meg, mindenki - tehát a helyi szocik, liberók ÉS a szélsőjobb - fogott összes a helyi Fidesz ellen. S leváltották a helyi Orbánt. Csakhát ha ez az ára, inkább ne váltották volna le.

HomicideWatch (törölt) 2013.06.12. 20:16:19

A választók 70-80%-a soha nem szavazna egy olyan összefogásra amiben az mszp részt vesz. Bajnai részben emiatt hiteltelen és hosszútávon rengeteg szavazót veszít, hogy csak az mszp kutyájaként próbálja gyûjteni a szavazatokat nekik. Ezt már eljátszották a szocik egyszer.

Kōvetem a politikát, de ezidáig nem voltam aktív szavazó. El fogok menni viszont 2014-ben és Orbánra szavazok. Nem azért mert hû de jó minisztetelnök, de annál amit az mszp mûvelt, rendekkel jobb. Az mszp-t nem 5 millióan akarták elzavarni, hanem 9 millióan. Mszp kilôve.
Ugye a nácikra nem szavazhatok, az LMP nagyon messze áll az elképzeléseimtôl. Szóval 35 évesen, elsô szavazóként 2014-ben Orbán. Sajnálom fiúk, nem cserélem vissza a szart a fosra.

vakapad 2013.06.12. 20:22:01

Már rég észrevettem. Oka egyszerű: a nem FIDESZ hívő médiumbirtokos értelmiség (a lakájmédiákról most nem beszélnék se egyik, se másik oldalon, azok tették/teszik, amire szerződtek, vagy az elfogultságuk viszi őket) az emútnyócévben tökéletesen elhitette a nem FIDESZ-es emberekkel (vagyis azokkal, akik őket olvassák), hogy annál rosszabb nincs, nem létezik, nem lehetséges. Abszolút hatékony sárbatiprás volt (lásd: Orbán kétharmada). Fenti okból az olvasóitok hiába szembesülnek most azzal, ami itt folyik, nem akarják(!) elfogadni. Önbecsülésük nekik is van, pofán köpni korábbi önmagukat nem áll szándékukban. Ezért nincs változás.
Ennek fényében érdekes gondolat, hogy azoktól várjátok a megváltást, akikkel ezt tettétek. És persze, még most is teszitek (lásd: „gyalázatos és ostoba árulás”).

Az egy másik kérdés, hogy ahányan vagytok, mind a négymillióan mást akartok (munkáspártiságtól a konzervativizmusig), és ha azt látjátok, hogy nem hajszálpontosan az körvonalazódik az ellenzéki törekvéseket illetően, akkor jön a „nekem nem megfelelőek” helyett az egyénre szabott Messiás várása, aki szomorú módon, már jóideje nem jelentkezik. Egyéb reményetek, mint a mai ellenzék, józan gondolkodás esetén nem lehet, de ezt a tényt egyszerűen nem akarjátok tudomásul venni. Az különösen tetszik, hogy a szavazóikra „igény lenne”, holott köztudott, hogy egyrészt az MSZP szavazói mindig az MSZP-re szavaznak (és ha nincs MSZP, akkor nagy arányban senkire), másrészt ti az ő szavazóik nélkül is elegen lennétek a kétharmadhoz, csak képtelenek lennétek programot adni (négymilliót persze igen, csak EGYET nem), valamint egy miniszterelnököt kiállítani.

Az ugyancsak másik kérdés, hogy ez már az ikszpluszegyedik írás ebben a témában, amelyik ugyanolyan módon adja fel a magos labdát a FIDESZ hívőknek, akik idejárnak kéjelegni, hogy igen, igazad van, az ellenzék hülye, ostoba és rosszindulatú. Ezt olvasván a FIDESZ kormányzását nem akarókban erősödik az érzés, hogy hát akkor minek menjek el? És nem is fog.

Én finoman szólva sem vagyok rajongója az MSZP-nek, Bajnai elképzelései sem mindig állnak közel hozzám, az LMP-é meg végképp nem. De biztosan szavazni fogok, bármilyen formáció legyen is az, még ha nagyon eltérő politikát is hirdetnének, mint amelyet én (a négymillió-egyedik) szívesen látnék, mert nagyon nagy kompromisszumot tudok felvállalni a jövő érdekében. És persze tudom (de még mennyire), hogy kevés lesz.

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 20:22:17

@camilló:

Tisztelem és becsülöm a munkásokat, de egy országot jobb ha tanult hozzáértők vezetnek.
Lengyelország becsődölt 1982.-ben.
Adófizetők alatt azokat értem, akik a munkájukkal fizikai vagy szellemi értéket állítanak elő és abból leadóznak: munkások, vezetők, értelmiség, cégek, vállalkozók.

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 20:31:10

@vakapad:

Ez a legújabb balos csúsztatás, hogy a szocik nem is kormányoztak rosszul, csak a Fidesz propaganda és a média hitette el a zemberekkel.

Ácsi!!!

Én itt éltem az elmúltnyolcévben is és nem szenvedek Alzheimer kórban. Utálom ha hülyének néznek, mindegy melyik oldalról teszik.

vakapad 2013.06.12. 20:36:31

@Husz_János_Puszita:

Úgy hallottam, akkoriban nem voltunk bóvli kategóriában. Nopersze, ha valakinek jól jött az egykulcsos, az más (nekem is jól jött, de még milyen jól, amíg volt állásom - január óta nincs).

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 20:41:56

@vakapad:

A Fidesz bűnei nem mentik fel a szocikat bűneik alól.
23 évig a kisebbik rossz populistára szavaztunk azzal, hogy a nagyobb támogatással esélye van kormányt váltani. Mire jutottunk vele?
Elég volt. Így is úgy is sz.ban leszünk jövőre, nyugodtan megtehetem, hogy elvek mentén adom le a szavazatom. Talán egyszer elég sokan fogunk így tenni.

Khonsu 2013.06.12. 20:46:03

Minden jel azt mutatja, hogy jövőre ismét a Fidesz nyer. Részben az ellenzék minősége okán, részben az agymosás hatékonysága miatt...
És pontosan ez az, aminek most történnie kell. Remélhetőleg nyernek, de nem 2/3-al, ami részben azért megköti a kezüket. Az egész kreálmányuk a nyakukba omlik a következő ciklusban. Ez lehet az a sokk, amitől a társadalom végre felébred. Rájön, hogy itt az egész jelenlegi politikát kell leváltani, nem csak a Fideszt. A mostani ellenzék ugyanúgy mehet a levesbe. Úgyhogy fogakat összeszorítani és kitartás még egy kicsit, mert ez kell a társadalmi "bomba" élesítéséhez, amit 23 éve szorgalmasan építenek...
Ha ez megtörtént, akkor adottak a feltételek a változáshoz, és valami új megerősödéséhez. A Fidesz sem tartana ott ahol most, egy gyűlölt Gyurcsány kormány öszödi beszéd utáni több éves kormányzása nélkül.

vakapad 2013.06.12. 20:46:17

@Husz_János_Puszita:

Igen. Akkoriban a kitöltött pezsgő hőmérséklete néha eltért az ideálistól, most meg szomorúan nézzük, ahogy az összetört pezsgősüveg darabjai a padlón szétfolyt italban hevernek, amit majd valakinek fel kell takarítani. Persze, lehet táncolni is rajta.

És, természetesen, mindenki szavazzon az elvei szerint. Én se teszek másként.

Cincinnatus 2013.06.12. 20:47:18

@Libatolvaj takarodj:

"Bajnai Gordont akarja 10%, nem akarja 90%" - erről közölnél forrást (mondjuk, olyat, ami nem nézőpontos, vagy századvéges)?
Valójában Bajnai miniszterelnökségét 8a legutóbbi Medián-felmérés alapján - ld.: www.median.hu/object.71e5f611-7c3f-4fa6-bd9b-5687855b224a.ivy) a teljes választókorú népesség 19,6%-a támogatja (az elutasítottságáról ninvs adat), a kormányváltást akaróknak pedig a 35%-a. (Mindez attól függetlenül tény, hogy én magam nem tartom alkalmasnak ebben a helyzetben őt arra, hogy győzni képes, majd sikeresen kormányozni tudó miniszterelnök-jelölt legyen.)

vakapad 2013.06.12. 20:48:34

@Khonsu:

Na, egy újabb Messiásváró. Kíváncsi leszek, hogy a Messiás vajon 2316-ban vagy 2521-ben fog megszületni, és vajon Balmazújvárosban vagy a Gazdagréten (ha akkor még lesz olyan). Majd nézem fentről. Illetve alulról inkább.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.12. 20:49:04

@Fejesrob: Nem azért nincs hitele Bajnainak amit tett, vagy nem tett, hanem a kedvenckénid gerinctelen aljadék karaktergyilkolászós húzásai miatt. És ezekhez a húzásokhoz te tapsikolsz. Ezt rakd össze és nézz tükörbe.

Cincinnatus 2013.06.12. 20:52:04

@vakapad:

Egyvalami miatt lehet elfogadni egy MSZP-Bajnai kombót, ha mégis képesek győzni: sokkal könnyebb lesz őket elzavarni, mint a Fideszt!:-)

...Tudod: hosszú távra játszunk!:-)

Khonsu 2013.06.12. 20:53:05

@vakapad: Én inkább tervezésnek mondanám.

Cincinnatus 2013.06.12. 20:55:53

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik:

Igen, a Fidesz karaktergyilkossága nélkül Bajnai sokkal elfogadottabb lehetne - akkor csak az lenne vele a baj, hogy az egész habizusa alkalmatlan a feladatra: legyőzni a Fideszt!:-)

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 20:56:04

@Khonsu:

Hajlamos vagyok veled egyetérteni.

vakapad 2013.06.12. 20:57:03

@Cincinnatus:

Csak kérdezném: mely korábbi tettük miatt várható, hogy majd el kell zavarni őket?

Cincinnatus 2013.06.12. 20:57:55

@Khonsu:

Hagyd békén vakapadot: nem látod, hogy elkötelezett?:-)

Csak épp nem a Fidesz iránt - de ez nem jelent alapvető különbséget, hiszen így se-úgy se tud és nem is akar akar tisztán látni! Ő azt akarja, hogy a Lieblingje győzzön.

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 20:58:52

@vakapad:

Tisztában vagyok vele, hogy a tisztulás hosszú folyamat, de ha mindig megalkuszunk a kisebbik demagóggal, akkor el sem indul.

vakapad 2013.06.12. 20:59:59

@Khonsu:

Helyes. Ha az ember úgy érzi, hogy van ideje, akkor így kell tennie. Magyarországnak ennyi sajnos nincs.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.12. 21:00:35

@Cincinnatus: Ez igaz, de ez is csak azért mert a fidesz olyan, amilyen. Inkább szekta, mint párt. A politikának amúgy sem a show-ról kéne szólnia. Persze tudom, hogy nem csak nálunk szól a show-ról, de ezért hiányzik teljes mértékben a szakértelem.

Khonsu 2013.06.12. 21:03:55

@Cincinnatus: Azt hiszem igazad van, még ő is "alszik".

Cincinnatus 2013.06.12. 21:04:34

@vakapad:

Jó, sorolom:

- személyes tehetségtelenség
- szakmai alkalmatlanság
- korrupció
- a közéleti tisztaság és transzparencia beteges kerülése
- megújulásképtelenség
- a magyar társadalom alapvető problémáinak vészes nem ismerete
- lustaság

...Ennyi elég, vagy akarod még, hogy üssem a kedvenceidet?:-)

Figyu már: ha az a csapat nem több, csupán csak megfelelő tudna-tudott volna lenni, akkor nem itt tartana sem az ellenzék, sem az ország! Bazmeg: 8 évig volt az övék a hatalom és az összteljesítményük Orbán Viktor morlátlan uralma lett! Legközelebb kicsodát szerencsétlenkednek majd az ország élére? Pol Potot?:-) Nyisd már ki a szemeidet - vagy ha magadtól nem megy, támaszd ki gyufaszálakkal!:-)

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:05:01

Bakker de gyorsan elfelejtették az Eleonóra 100 milliós végkielégítését! Az egész rohadó rendszer megtestesült benne.

vakapad 2013.06.12. 21:08:21

@Husz_János_Puszita:

Nem akarom én ezt már hosszasan erőltetni, de elmondanám, hogy választást nyerni nulla ígérettel nem lehet. Lehet vele gyönyörűen veszteni, de azzal sokra nem megyünk. 2006-ban például a FIDESZ másfélszer annyit ígért, mint az MSZP, de az MSZP se vért, verejtéket és könnyeket (ezt Churchill is csak a megválasztása UTÁN).

Fenti okból, ha valaki ilyen pártra vár, akkor ettől kezdve nem kell figyelnie mikor vannak választások, mert számára érdektelen.

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:09:57

A különbség mindössze annyi, a szocik hűtőben tartották az oszló hullát, elzárva a kíváncsi szemek elől. A Fidesz meg kihozta a napra, most kezdett el iszonyúan bűzleni. Egyenes út vezetett idáig.

Cincinnatus 2013.06.12. 21:09:58

@Husz_János_Puszita:

Eleonóra egy valóságos Szent Johanna volt egynémely szoci és szadesz-nagyágyú mellett amaga nem is 100, hanem csupán 86,2 milliójával.:-)

...A maiak, a Fidesz-nehéztüzérség mellett pedig egy ekkora tétel már fel sem tűnik!

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:14:50

@Cincinnatus:

Ne lovagolj már te is az összegen, nem szabad relativizálni. Ez a rendszer ennyit tud: füstölgő romokat és bűzlő tetemeket.

Cincinnatus 2013.06.12. 21:15:51

@vakapad:

Hmm... Ajánlom figyelmedbe a 2005-ös német választásokat! Tanulságos, hogy a győztes egyáltalán nem ígérgetéssel győzött, hanem az ország áldozatokkal járó rendbetételéről beszélt a kampány során. Amit meg is tett - nagykoalícióban a vesztes SPD-vel!

Ne mondd már, hogy a németek Übermenschek, a magyarok meg csak egy birka, alacsonyabbrendű, félázsiai népség, akinek hazudni kell a hatalomért...:-)))))

Cincinnatus 2013.06.12. 21:16:45

@Husz_János_Puszita:

Semmi baj: a tetemek úgyis elégnek az égő romok között - legalább nem lesz járványveszély!:-)

Khonsu 2013.06.12. 21:20:05

@Cincinnatus: A lángok legalább jól befűtik a "keltetőt" :)

high up! 2013.06.12. 21:20:10

Látom nem értitek meg talán 2018-ra sem a helyzetet: a fideszt balról nem lehet elzavarni, mert az emberek többsége hányik a ballibsiktól. A fidióta és bocialista maffiózókat jelenleg 2,8 millió körüli birka támogatja az utolsó véréig. Számuk egyre jobban csökken, mivel az életüket betanított állatként leélni kívánó generációk száma exponenciális gyorsasággal apad. Na meg majd 2014 után még a leghülyébb fidióta proli is észreveszi, hogy kifingott a 9%-os szja származékos terhe alatt.

A Fidesz hatalmát csak egy új és valódi polgári párt tudja majd megtörni. Akár 2014-ben is. Nem feltétlenül azzal, hogy megveri a választáson, hanem azzal, hogy nélkülük nem lehet kormányt alakítani. És ha nem lehet, abból egyenesen következik, hogy a koalíciót úgy alakítják, ahogy azt akarják.

2014-ben verhető a Fidesz de nagyon, de ezt a múltból itt ragadt, ezerszer leszerepelt nullaszériás karrier politikusok garmadája fogja megakadályozni - az ellenzéki oldalról!

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:20:21

@Cincinnatus:

Majd jön a Dr. csont és lehelyszínel. :D Nálatok is van ott labancéknál?

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:23:00

@Khonsu:

Én azt hittem, a lángok majd csak később érnek el, ott az üstben. Tévedtem, van ilyen.

high up! 2013.06.12. 21:25:15

@Cincinnatus:

Nana, a német választási példa irreleváns: nem hasonlíthatod össze a német polgári társadalmat a magyar behisztériázott proli társadalommal.

Inkább Venezuelával hasonlíthatod össze: a nagy Bunkó vezér beszopatta vagy 3 választáson át is a tudatlan proli réteget. Kapták ők is a majd ingyen energiát meg majd ingyen virslit.
Aztán ma már a WC csatorna tisztítás díját se bírják kifizetni a proletárok.

Wintermoots (törölt) 2013.06.12. 21:28:35

@high up!:

vagy egy erős "baloldal", vagy tisztességes jobboldaliak zavarják el orbánt.
harmadik lehetőség nincs.

százhuszat verő gumibot 2013.06.12. 21:29:47

@Fejesrob:
"Bajnai, ha egyszer hitele nincs. "

Pont fordítva: Bajnainak hitele van, de semmi mása nincs. Illetve az is csak volt, amit most fizetünk vissza. De ezen kívül tényleg semmije nincs, se pártja (az E14 nevű ételmaradékot a PM nevű zöldséggel én nem nevezném annak), se programja, se tömegbázisa, leszámítva néhány gyógyíthatatlan csodavárót

Cincinnatus 2013.06.12. 21:30:11

@high up!:

Persze, tudom: csak keserű irónia volt!:-(

Az előző kommenteddel pedig egyetértek: " A Fidesz hatalmát csak egy új és valódi polgári párt tudja majd megtörni. Akár 2014-ben is. Nem feltétlenül azzal, hogy megveri a választáson, hanem azzal, hogy nélkülük nem lehet kormányt alakítani. És ha nem lehet, abból egyenesen következik, hogy a koalíciót úgy alakítják, ahogy azt akarják." - erről már írtunk is korábban itt...

Khonsu 2013.06.12. 21:34:23

@high up!: Ne párttól várj csodát. Kevesen látják át mifelé tart a helyzet, de gyorsan összefoglalom ahogy én látom.
23 év alatt kizsigerelték a társadalmat, az utóbb 2-3 ciklusban pedig erősen átpolitizálták. Ezek következménye, hogy a társadalmi feszültség és a politikai aktivitás egyszerre növekszik. Az éhes ember könnyen befolyásolható. Erre bejött egy globális válság. A legutóbbi alkotmánymódosítással pedig a Fidesz rövid távú céljai miatt lényegében kivégezte az ország alkotmányos "immunrendszerét". Az AB és a köztársasági elnök is egyszerű szemlélővé fokozódott le bármit műveljen is az épp hatalomra jutó erő.

Na ezt nevezem én keltetőnek, ilyen helyzetekben születtek a múltban az új ideológiák. Ennek nálunk is ez lesz a vége, a terep már elő lett készítve. Mindez a válság sújtotta Európa közepén.

Nem fogunk unatkozni...

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:35:46

Ma se látom a Szulejmánt, el vagyok keseredve.

Cincinnatus 2013.06.12. 21:37:06

@Husz_János_Puszita:

Ja, van: az RTL nyomatja - de én csak a Bergdoktort és a Bulle von Tölzöt nézem, meg legfeljebb Peter Steiner Pajtaszínzáhát, vagy Hoamatfilmeket, mint a Jennerwein, a vadorzó: www.youtube.com/watch?v=WmdcFm8JxwE

:-)))

Fejesrob 2013.06.12. 21:37:10

@Itt hamarosan Nemzeti Dohánybolt nyílik: Ja értem, Bajnainak a fidesz rossz hírét keltette.

Magadnál vagy?

Azért hihetetlen vagytok ti ballibsik. A kolléga itt lámpavasozik, miközben nyilván ő is nácizza a jobbikot.

Bajnai rábaszott a libázásra, azért az nem úgy megy, hogy elintézzük egy "nem értettem hozzá" szöveggel.

Talán elgondolkodik, mi az, hogy hitelesség és azon is, hogy ezt nem lehet odahazudni és bírósági papírokat lobogtatni.

azbesztos 2013.06.12. 21:37:16

@Cincinnatus: Te tényleg elhiszed azt a nagy többséget?

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:39:43

@Khonsu:

Jaj ne!! Ideológiával tele a padlás. Mi lenne, ha kipróbálnánk valami igazi újdonságot, mondjuk nekiállnánk keményen dolgozni? Nem jó?

Khonsu 2013.06.12. 21:40:47

@Husz_János_Puszita: Fő a pozitív gondolkodás! Ingyen lesz a fűtés :)

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:43:11

@Cincinnatus:

Ahha már értem honnan a harci retorika folyton. :D

Libatolvaj takarodj 2013.06.12. 21:43:41

@Cincinnatus:"a teljes választókorú népesség 19,6%-a támogatja (az elutasítottságáról ninvs adat), a kormányváltást akaróknak pedig a 35%-a"

Szerintem te és a medián némileg félreérti a magyar választási rendszert. A magyar rendszerben pártokra szavazunk, ezért Bajnau támogatottsága pontosan annyi, amennyien a pártjára hajlandóak szavazni, egy szavazattal sem több.

Az egy fikció, hogy valaki Bajnait támogatja, miközben az MSZP-re szavaz. A magyar választási rendszerben nincs ilyen, nem létezik, ez egy kitaláció. Ez olyan mint hogy Dávid Ibolya egy időben a legnépszerűbb politikus volt, ez a magyar választási rendszerben nem értelmezhető úgy, hogy miniszterelnöknek akarta volna őt bárki is. Ha akarták volna az MDF-re szavaztak volna.

Az együtt14-ről pedig bármikor tudsz találni megfelelő támogatottsági adatokat, ahol fogod látni a 10% körüli támogatottságot. A 90% nem akarja az pedig szintén a választási rendszerben értelmezhető, hisz ha Bajnait akarná akkor a pártjára szavazna (és pl nem az MSZP-re aminek Mesterházy a jelöltje).

Cincinnatus 2013.06.12. 21:43:50

@azbesztos:

"A tények makacs dolgok!"- mondta egykoron Sztálin elvtárs, a népek Nagy Tanítója. És íme, a tények: www.median.hu/object.71e5f611-7c3f-4fa6-bd9b-5687855b224a.ivy

...Tanulj te is tőle - és a tényekből!:-)

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:44:01

@Khonsu:

:D :D Minek ingyen fűtés, ha itt a rezsicsökkentés?

Khonsu 2013.06.12. 21:44:20

@Husz_János_Puszita: Dolgoztam már olyan helyen, ahol a szervezés csapnivaló volt. Hidd el, ilyen esetben a kemény munka önmagában nem sokat ér. Kell egy jó rendezőelv, hogy ne értelmetlenül pazarold el az erőforrásaid.

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 21:47:02

@Khonsu:

Én elhiszem, maga vagyok a rendezőelv.

Cincinnatus 2013.06.12. 21:49:45

@Libatolvaj takarodj:

A megjegyzésed nem a választási eredményességre, hanem az illető miniszterelnökségének elvi elfogadottságára és elutasítottságára vonatkozott - erre közöltem az aktuális adatokat. Egyébként: az Együtt'14 támogatottsága nem éri el a 10%-ot - viszont az elutasítottsága is messze kevesebb, mint 90%-os, így ebben a kontextusban nem állítottál igazat!:-)

...Szedd már össze magad, mert különben nem kapsz fizut Kubatorvtól!:-) Vagy tán én tartsalak el? Vagy: netán az a másfélmillió magyar választó, akik a legtöbbet fizetnek a közös kasszába és mégsincs beleszólásul az ország dolgaiba, éspedig számukra is hiteles politikai képviselő híján?

vakapad 2013.06.12. 21:51:47

@Cincinnatus:

Nacsak! Végül csak felforrt benned, félredobván korábbi ügyes kitérésedet?

Megjegyzendő, hogy amiket írtál, azok konkrétumot nem tartalmaznak, de ehhez már rég hozzászoktam.

1./ Személyes tehetségtelenség
Tegyük fel, hogy így van (konkrétum híján nem tehetek mást). Személyesen tehetségtelenek. De akkor mit mondjunk a mai kormányzásról? A munkanélküliség a közmunkások nélkül 13 % felett lenne, a beruházási ráta már az amortizációt se fedezi, a GDP válság nélkül stagnál, az adósságállományunk a lenyúlások és a sorozatos megszorító csomagok ellenére nem nagyon csökken, nadeviszont most avatták az AUDI gyárat, ami majd … (mindig is mondták, hogy minden a Gyurcsány miatt van).

2./ Szakmai alkalmatlanság
Egy kis ismétlés, hátha elfeledtem volna az elsőt.

3./ Korrupció
Valóban, volt ilyen. Zuschlag lopott, és ezért 7 évre elmeszelték. 20 millióért. Gyurcsány alatt. Jelenleg minden egy kézben van, de Hunvald felmentve, Molnár Gyula felmentve, Sukoró kezd röhejessé válni, a Hagyó ügy kissé(?) imbolyog, a moszkvai épület pere is düledezik, elítélve még senki, és persze intézményesített, törvényekkel alátámasztott, azaz abszolút lebukásmentes, nagyösszegű (mái stíl) lopásról akkoriban egyáltalán nem hallottam.

4./ A közéleti tisztaság és transzparencia ügyben úgy hallottam, a szakértőkkel a kormány 2008 – 2009-ben (ellenzékkel egyeztetve) kidolgoztatta a pártfinanszírozás átlátható változatát, amelyet aztán a FIDESZ nem írt alá, és sajnálatos módon az akkori kormánynak nem volt kétharmada, ezért be se vezették.

5./ Megújulásképtelenség
Ha jól tudom, (bár jórészt az őszödi beszéd hatására, amely ezen célból lett elmondva) az MSZP olyan törvényeket is megszavazott, amelyektől igazi szocinak a háta is borsódzik (nyári megszorítás, kezdeti reformlépések), de utóbbiakat hálisten mind leszavaztuk, nehogymá segíccsük a megújulást.

6./ A magyar társadalom alapvető problémáinak vészes nem ismerete
Az ilyen szövegekről általában feltételezhető, hogy az „alapvető problémák” mindig azok, melyeket a szöveg írója annak tart. Persze, konkrétumok esetén lehetne beszélni arról, hogy azok valóban az alapvető problémákhoz tartoznak vagy se, de így csak a „vészes” szócska szépséges odaillésében gyönyörködhetünk.

7./ Lustaság
Hát ez maga a korona. Vagy hab. Kinek hogy tetszik.

A végső kifakadásokat nem kommentálnám.

Megjegyzendő még, hogy az „övék volt a hatalom”-ba a jóakarók simán beleértik, sőt kötelezően beleszámolják a világválság hatásait, melynek következménye volt napéldául a GDP 7 %-os csökkenése (így a regnálásuk alatt az csak 12 %-kal nőtt, anélkül 19 %-kal), meg az adósságállomány 65 %-ról 80 %-ra való növekedése. Nopersze anélkül, hogy ez a jóakarók önnön sportszerűségükről alkotott véleményén bármit változtatna. De a hibátlanságot azért el tetszenek várni. Mástól.

- Pistike fiam, te csak maradj a mostani matektanárodnál. Igaz, hogy a jóvoltából csak kettesre tudod az anyagot, de múltkori se tudott veled négyesnél jobb eredményt elérni. Mondom én, hogy minden matektanár hülye!

Cincinnatus 2013.06.12. 21:53:03

@Husz_János_Puszita:

...Lenne itt neked egy miniszterelnök-jelölti állás. Magas, fix állami fizetés, mellékjuttatások, kaja-pia-nők - és még a hatalmi tébolyodat is kiélheted!:-)

(Negatívum: néha puszit kell adnod Merkelnek... Gondold meg!)

vakapad 2013.06.12. 21:53:17

Nacsak! Végül csak felforrt benned, félredobván korábbi ügyes kitérésedet?

Megjegyzendő, hogy amiket írtál, azok konkrétumot nem tartalmaznak, de ehhez már rég hozzászoktam.

1./ Személyes tehetségtelenség
Tegyük fel, hogy így van (konkrétum híján nem tehetek mást). Személyesen tehetségtelenek. De akkor mit mondjunk a mai kormányzásról? A munkanélküliség a közmunkások nélkül 13 % felett lenne, a beruházási ráta már az amortizációt se fedezi, a GDP válság nélkül stagnál, az adósságállományunk a lenyúlások és a sorozatos megszorító csomagok ellenére nem nagyon csökken, nadeviszont most avatták az AUDI gyárat, ami majd … (mindig is mondták, hogy minden a Gyurcsány miatt van).

2./ Szakmai alkalmatlanság
Egy kis ismétlés, hátha elfeledtem volna az elsőt.

3./ Korrupció
Valóban, volt ilyen. Zuschlag lopott, és ezért 7 évre elmeszelték. 20 millióért. Gyurcsány alatt. Jelenleg minden egy kézben van, de Hunvald felmentve, Molnár Gyula felmentve, Sukoró kezd röhejessé válni, a Hagyó ügy kissé(?) imbolyog, a moszkvai épület pere is düledezik, elítélve még senki, és persze intézményesített, törvényekkel alátámasztott, azaz abszolút lebukásmentes lopásról egyáltalán nem hallottam.

4./ A közéleti tisztaság és transzparencia ügyben úgy hallottam, a szakértőkkel a kormány 2008 – 2009-ben (ellenzékkel egyeztetve) kidolgoztatta a pártfinanszírozás átlátható változatát, amelyet aztán a FIDESZ nem írt alá, és sajnálatos módon az akkori kormánynak nem volt kétharmada, ezért be se vezették.

5./ Megújulásképtelenség
Ha jól tudom, (bár jórészt az őszödi beszéd hatására, amely ezen célból lett elmondva) az MSZP olyan törvényeket is megszavazott, amelyektől igazi szocinak a háta is borsódzik (nyári megszorítás, kezdeti reformlépések), de utóbbiakat hálisten mind leszavaztuk, nehogymá segíccsük a megújulást.

6./ A magyar társadalom alapvető problémáinak vészes nem ismerete
Az ilyen szövegekről általában feltételezhető, hogy az „alapvető problémák” mindig azok, melyeket a szöveg írója annak tart. Persze, konkrétumok esetén lehetne beszélni arról, hogy azok valóban az alapvető problémákhoz tartoznak vagy se, de így csak a „vészes” szócska szépséges odaillésében gyönyörködhetünk.

7./ Lustaság
Hát ez maga a korona. Vagy hab. Kinek hogy tetszik.

A végső kifakadásokat nem kommentálnám.

Megjegyzendő még, hogy az „övék volt a hatalom”-ba a jóakarók simán beleértik, sőt kötelezően beleszámolják a világválság hatásait, melynek következménye volt napéldául a GDP 7 %-os csökkenése (így a regnálásuk alatt az csak 12 %-kal nőtt, anélkül 19 %-kal), meg az adósságállomány 65 %-ról 80 %-ra való növekedése. Nopersze anélkül, hogy ez a jóakarók önnön sportszerűségükről alkotott véleményén bármit változtatna. De a hibátlanságot azért el tetszenek várni. Mástól.

Pistike fiam, te csak maradj a mostani matektanárodnál. Igaz, hogy a jóvoltából csak kettesre tudod az anyagot, de múltkori se tudott veled négyesnél jobb eredményt elérni. Mondom én, hogy minden matektanár hülye!

Khonsu 2013.06.12. 21:53:21

@Husz_János_Puszita: Komám!, akkor már ketten vagyunk :)
Jöjjetek még páran és úgy átrendezzük a dolgokat, hogy még mi is meglepődünk :D

Jolka40 2013.06.12. 21:58:42

@HomicideWatch: Egyszer még (nemsokára) nagyon fogod szégyellni magad ezért.

Libatolvaj takarodj 2013.06.12. 22:02:04

@Cincinnatus: Na jó kezdjük újra.

Keversz két dolgot. Az egyik az elutasítottság-népszerűség, amit méregetnek a közvéleménykutatók, pl Dávid Ibolyának anno 55%-ot, mondjuk.

Én nem erről beszélek, hanem azt állítom, hogy ezt komolyan kezelni értelmetlen, hisz Dávid Ibolya nem hogy miniszterelnök nem lett soha, de egy jelentéktelen senki volt a magyar politikában.

Ezért aztán én tényleges dolgokról beszélek, egy konkrét választási szituációban.

Pl Fideszre szavaz 44%- ezt lehet úgy értelmezni, hogy ők Orbánt akarják min. elnöknek, a többiek nem akarják. a maradék 56%.

Bajnai esetében ugyanígy jön ki a dolog van néhány szavazója de a többi 90% nem akarja hogy min. elnök legyen. Nem azt értem ezalatt, hogy a közv kutatónak azt mondják hogy elutasítják, hanem a szavazatukkal utasítják el.

Egy Jobbikost lehet úgy értelmezni hogy Bajnait akarja? Nem lehet, ő Vonára szavazott.
Egy MSZP-st? Nem mert ő szavazatával Mesterházy minelnökségét segíti elő éppenhogy ELSZABOTÁLJA Bajnaiét.

És így tovább.

A miniszterelnököt a parlament fogja megválasztani.

_most_ 2013.06.12. 22:05:28

nem igazán kell semmit tennie az ellenzéknek, csak hátradőlni és megvárni míg a fidesz teljesen tönkreteszi az országot, végtelenségig úgy nem nyelik be az emberek se a propagandát, hogy az ország jobban teljesít, az elmúlt 8 év idővel megszépül, és az Orbán rezsimhez képest bármelyik ellenzéki párt egyre vonzóbb alternatívának fog tűnni.

Khonsu 2013.06.12. 22:10:48

@Libatolvaj takarodj: Valaki megnyomhatná végre a reset gombot, az hiányzik ennek az országnak.

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 22:10:58

@Cincinnatus:

Én bírom az öreglányt. :D
Sajnos vissza kell utasítsam a felkérést, én már nyugisabb melóra vágyom. Kicsit besokalltam a stressztől.

Cincinnatus 2013.06.12. 22:18:26

@vakapad:

1+2. Személyes tehetségtelenség: ezt ne a mai foshoz mérd, hanem az ország előtt álló feladatokra való alkalmassághoz és felkészültséghez! Nem az a jó közgazdász, aki Matolcsynál egyel kevesebb mongolfoltot vél látni a magyar gyerekek seggén és nem az a jó miniszterelnök, aki még azt sem fogja fel, hogy vele, személy szerint is baj lehet, ha 3 ilyen év után is ott áll a pártja, ahol állt 3 éve.
(Audi-gyár: annak idején én szerveztem-irányítottam a területvásárlás-finanszírozást Németországban, úgyhogy pontosan tudom, melyik magyar politikai erő és politikus mit tett – illetve: nem tett ez ügyben!)
Gyurcsány: aki képes volt a 2006-os kampányban a Közgázon egy, a kezében lobogtatott vékonyka füzetről azt mondani, hogy „Ebben van az új Magyarország KOMPLETT terve!”, az minden egyéb gaztettre is képes, hiszen épeszű ember (pláne a Közgázon) tudja, hogy egy ilyen terv sok ezer oldalt tenne ki…:-)

3. Korrupció: Személyesen ismerem Puch Lászlót + a viselt dolgait… Inkább szégyelld magad, hogy képes vagy e téren mentegetni a szocikat! Mi van, csak nem csurrant-cseppent neked is?:-)

4. Itt szó szerint idézem, amit írtál: „A közéleti tisztaság és transzparencia ügyben úgy hallottam, a szakértőkkel a kormány 2008 – 2009-ben (ellenzékkel egyeztetve) kidolgoztatta a pártfinanszírozás átlátható változatát, amelyet aztán a FIDESZ nem írt alá, és sajnálatos módon az akkori kormánynak nem volt kétharmada, ezért be se vezették.” – Nos, egy transzparencia-törvényhez nem kell 2/3 – elég lett volna az államháztartásról, közbeszerzésről szóló törvényt módosítani, ill. az aktuális évi költségvetést úgy tervezni – no meg akár az ÁSZ-ra, akár a Költségvetési Tanácsra vonatkozókat módosítani. (Ezek akkor még nem voltak 2/3-osak.)

5. Megújulás-képtelenség - erről részletesen írtunk itt: progressziv.blog.hu/2013/01/29/az_mszp-aszok_a_mi_voros_baroink, olvasd el!

6. A magyar társadalom alapvető problémáinak vészes nem ismerete: sokat beszélgettem befolyásos MSZP-sekkel – tényleg fogalmuk sincs!:-)

7. Lustaság: jártál már a Jókai téren az MSZP-székházban? Ha nem, menj be és meg fogsz lepődni!:-) ha azzal a hozzáállással és munkakultúrával dolgoznának az Audi-gyárban, akkor az még a ’70-es évek Dacia-színvonalát sem érné el.:-)

+1. Világválság: köztudott, hogy a magyar gazdaság a né,et szatellitje – és a válság a német gazdaságot messze nem érintette olyan súlyosan, mit amennyire a magyar esett vissza. E visszaesés oka a 2001 óta tartó elhibázott gazdaságpolitika volt, továbbá a kormányzásban 2006. őszét követően beállt cselekvésképtelenség és stratégiátlanság. (Itt és emiatt jöhetett képbe a Fidesz nagyon nem konstruktív ellenzékisége, mint rontó tényező – de ugye világos, hogy egy megfelelő stratégiával bíró és jól működtetett kormányerővel szemben a Fidesz tehetetlen lett volna?)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.12. 22:19:28

@Fejesrob:

1.: Nem mindenki "ballibsi", aki nem akkora fidesz seggnyaló, mint te. Az ország legalább fele egyik kategóriába sem tartozik. Persze 1000-szer leírták már ezt neked, de nem éred fel ésszel, csak nyomod a hülyeségeidet.

2.: Gyurcsányt és Bajnait is a fidesz csinálta ki. Ugyanis ehhez ért,de nagyon. Mindenki másban jó, a fidesz ebben. Ne gondold, hogy Viktor akár egy picit is kevésbé hazug, képmutató, vagy pajáca, mint Ferenc. Nem tartana itt, ha nem lenne az. Azt pedig még mindig nem látom, hogy Bajnai börtönben ülne azért ami történt libaügyileg. Hiába, Polt, Handó és a többi. Miért?

Khonsu 2013.06.12. 22:27:32

@Husz_János_Puszita: Szomorú vagyok, te voltál az utolsó reményem. Most kire szavazzak ebből a felhozatalból? Legalább Spongyabob vagy Miki egér indulna. Meglenne a 2/3 :)

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 22:30:10

@vakapad:

Nem kötekedésképp, de az érvelésed rendkívül hasonlít fityaszékhez, amikor mindnre azt vágják rá: deazelmúltnyolcév!

Nálad: deafidesz!

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 22:32:18

@Khonsu:

Ne keseregj, gondolj az első hsz-edre. Eljön a mi időnk, de nem most.

explanatus 2013.06.12. 22:37:40

@Cincinnatus: „a Fidesz-rendszert elutasító állampolgárok véleménye miképpen érvényesíthető”

Az ellenzéknek – a majdaninak – először a mostani ellenzéket kell legyőznie. Enélkül nem győzheti le a Fideszt. Ami most ellenzéknek nevezi magát és keresi az egymással való össze(nem)fogást, nem más, mint nyelvtani fogalommal élve, régmúlt-idő. Valamikori valakik. Volt lehetőségük, de tehetségtelenségük oka a mai helyzet. Ráadásul ők a legnagyobb gátjai egy valóban újjászerveződő ellenzéknek. Hogy könnyen értse mindenki. A halászléhoz kell hal, hagyma, paprika, só, tájegységfüggően tészta. Ebből lehet culináris öröm. Konzerves szardínia, citrom meg isten tudja mi, még ha finom is nem versenyezhet a bajai halászléfesztivállal. Szóval, amíg a mostani ellenzék meglévő „csapatai” kitartanak a végsőkig, és egymást amortizálják, addig nincs remény. Addig nincs aki kimondja „Utánam!”

A fenti idézetre a válasz mindaddig várat magára, amíg az érdemtelenül ellenzéki pozícióban tetszelgők pozícióban vannak. Őket hatástalanítani sokkal nehezebb feladat, mint legyőzni a Fideszt, és addig nem is lesz hiteles arc ki kitudja mondani: „Utánam!”

Khonsu 2013.06.12. 22:38:53

@Husz_János_Puszita:

Eddig kibírtuk, az a pár év már hamar elrepül :)

Husz_János_Puszita 2013.06.12. 22:42:13

@Khonsu:

Féllábon is, de én már nem itthon.
Na eltolom a biciklit, jó éjt mindenkinek!

Cincinnatus 2013.06.12. 22:43:52

@camilló:

„Én elsősorban munkás vagyok, és nem adófizető. Az én szememben az adófizetés valamilyen fokon emlékeztet a rabszolgaságra.” - Adót azért fizetünk, hogy legyen előzetesen fedezet azokra a beruházásokra, amelyeket nem egyénileg és nem akkor kell és lehet finanszíroznunk, amikor épp egyénileg szükségünk van rájuk. Ilyen a közoktatás, az egészségügy, a nyugellátás (bár e kettő külön, nem adóból finanszírozott rendszerben is működhet – de azokat a rendszereket is előzetes, rendszeres és jövedelemarányos befizetésekből kell fenntartanunk!), esetleg az infrastruktúra (bár elvileg ez is működtethető tisztán kapitalista alapon: banki és befektetői fejlesztés + költség- és használatarányos díjszabás mellett). De az adóból tartják fenn a közszolgáltatásokat, az államot, a hadsereget, a rendőrséget, a külügyi apparátust, a parlamentet, stb. Ezek nélkül, gondolom, te sem szeretnél élni?

…Látod, compañero Cienfuegos, milyen vulgárszocialista módon gondolkodsz a világról? Amiről te írsz, azt a Németországi Szociáldemokrata Párt 1875-ös gothai kongresszusán elfogadott program tartalmazta - amiről nem kisebb ember, mint Marx írt megsemmisítő kritikát…

...Vagy neked ő sem elég autentikus?:-)

Ami pedig a munkásság és az értelmiség állítólagos szembenállását illeti: erről Déry Tibor már kifejtette a véleményét A befejezetlen mondat c. regényében – hogy ismét egy kommunistát idézzek emlékezetedbe! Ott azt írja: „Marx sem volt munkás és Engels papa sem a küszöböt rágta.”:-)

Khonsu 2013.06.12. 22:44:20

@explanatus: Csak utánam ne jöjjön senki se, mert már így is kezdek paranoiás lenni.

Cincinnatus 2013.06.12. 22:49:19

@Khonsu:

"In meines Vaters Garten,
Da stehn viel schöne Blum', ja Blum'.
Drei Jahr muß ich noch warten,
Drei Jahr sind bald herum.
Fi di ru la ru la, ru la la la la,
Fi di ru la ru la, ru la la!
Drei Jahr muß ich noch warten,
Drei Jahr sind bald herum."

(Wohlan, die Zeit ist gekommen.../Fel, eljött az idő… - www.youtube.com/watch?v=t9eUfQMuPyk)

semmiextra 2013.06.12. 23:32:49

@Cincinnatus:
Kedves blogíró!
A probléma ott kezdődik, hogy a demokrácia nem az amikor jön egy karizmatikus politikus és bele kiabál a tömegbe, hogy menjünk. Ez megint csak egy egyszemélyi rendszerhez vezet.
A demokráciának azt kéne jelentenie, hogy a tudatos tájékozott polgárok elmondják az igényeiket es megválasztanak közszolgálat akik segítik ebbe az irányba tolni a dolgokat, ha meg rossz felé mennek üvöltenek és rázzák az öklüket.
És ha majd lesz ilyen polgár lesz ehhez megfelelő vezető is. (Pl.: ha nem lesz gáz politikusnak lenni, vagy politikával foglalkozni.)
Amúgy ha valakinek ekkora hiány érzete van keressen egy embert akit támogatni tud, akar, vegye rá arra, hogy szálljon be valamilyen szinten és támogassa őt minden erejével... Így már valahogy lehet... Ha nem is 1 év múlva.

camilló 2013.06.13. 05:19:56

@Husz_János_Puszita: "Fabatkát sem ér, az iskola, az egyetem, ha hiányzik a gyakorlati jártasság!" Mivel a mi politikai "elitünk" az életben nem dolgozott, így soha nem fogja megérteni, mi az amit tenni kéne. A politikai kultúránk a béka feneke alatt van, ezért egymástól sem tanulnak. Egy valamit tanultak meg a 90-es évek zűrzavarában. Lopni! Azt gondolom, hogy nem a diploma határozza meg, kinek milyen képességei vannak, egy pozíció betöltésére. Számtalan példát lehetne felhozni a nagypolitikából, de akár a munkahelyekről is.
Lengyelország nem Lech miatt csődölt be, hanem a sztrájkok és a rossz termelési módszerek miatt. Ez érvényes a mezőgazdaságra, és az iparra is. Nem szeretek ilyet mondani, de akkoriban ők nem igazán akartak dolgozni. Persze számtalan ok vezetett odáig, amiről lehet találni pár tanulmányt, elemzést. Az ottani vezető réteg is vastagon benne volt a csődben, mert nem értették meg a munkások életét, és vaskalapos pártvezetők, a kiszolgálóikkal együtt vitték oda az országot. Itt párhuzamot lehet vonni talán, a mi mostani állapotunkkal.

camilló 2013.06.13. 05:39:22

@Cincinnatus: Öröm olvasni soraid:) Közvetlen (nem az embereket érintő) adófizetés nélkül is lehet gazdaságot működtetni. Marx eléggé autentikus, de azért megjegyzem a szocialista gondolkodók, nem dogmákat írtak. Erre Lenin is felhívta a figyelmet:) Mindig alkalmazni kell az adott országra, és a történelmi helyzetre, de van olyan, amit meghalad az idő. Amit nem halad meg az idő, az emberek egyenlőség iránti vágya. Itt nem a liberális értelemben vett egyenlőségre gondolok, mert az álságos. Déryt nem tartom kommunistának. Sőt. Milyen ember az, aki kiszolgálja Rákosit, (nem is akármennyire) majd az OSE idején fordul egyet, aztán kicsit később megint. Déryről, Marosán írt megsemmisítő kritikát (mint kommunistáról). Moldovának van egy szatírája, amiben pont az ilyen írókat figurázza ki. Mivel, én mindennap munkások között vagyok, tudom, mit gondolnak a munkások az értelmiségről. Hidd el, nem tűr nyomda festéket. Minek köszönhető ez. Annak az arroganciának, amivel közelítenek a munkások felé. Ha érdekel, sorolhatok pár eseményt, ami bicskanyitogató. Pedig, mint volt kollégám mondta:" .... a leghülyébbnek is lehet jó ötlete.":))

Dinkainka 2013.06.13. 05:54:59

@csakhalkanszólok: Francot hatalom!
Megélhetési mutyikommandósok ülnek csak és kizárólag a Parlamentben! Nem érdekli őket semmi más, csak némi apró pénz, szarnak ők a többiekre. Marakodás csak a koncért folyik. Nincs alternatíva, normális ember közelébe sem megy a politikának, mert vagy kicsinálják a rabló hiénák hada, vagy beleun a kilátástalan szélmalom harcba.
Akkor lesz itt rendszerváltás, ha néhány elmebeteg kap pár fegyvert, és válogatás nélkül lövöldözni kezd. Addig meg rohad az ország!

felcsutisuttyo 2013.06.13. 06:33:26

én a szöget és kalapácsot javaslom. Csak már látnám, hogy a Nép keresztre feszíti, vagy a lámpavasra köti fel lógni.HÜLYE MAGYAR NÉP, BESZARI EHHEZ. Bezzeg a Románok....LEÖLTÉK A DIKTÁTORT, MINT EGY DISZNÓT!

csakhalkanszólok 2013.06.13. 06:52:03

@Dinkainka: Pénz=Hatalom, illetve Hatalom=Pénz :-)
Az utolsó mondatodra meg: "Tetszetek volna forradalmat csinálni!" - de ebben én is saras vagyok sajnos egy kicsit.

Kékes 2013.06.13. 09:44:15

Nincs 1 karizmatikus egyén, akit elő lehetne varázsolni! Van akarat, de nincs varázsló, nincs kalap, sőt mégy nyúl sincs!! Hűdeszarban vagyunk !

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.13. 11:17:02

@Kékes: Nagyon ritka lehet ott a levegő feléd.

legeslegujabbkor 2013.06.13. 16:46:09

@Kékes: Ha megfelel a kalapból egy nyúl alakú karizmatikus egyén, szerzek varázslót.

Cincinnatus 2013.06.13. 18:49:37

@felcsutisuttyo: @camilló:

"Ki kardot ragad, kard által vész!" - vagy kimoderálják és letiltják!

Uccsó figyelmeztetés: itt nem emlegetünk kötelet, fegyvert!

SZDSZ 2013.11.18. 14:41:05

@Libatolvaj takarodj: Ilyen közvélemény kutatási eredményt nem ismerek. Honnan van...vagy csak feltételezés?
süti beállítások módosítása