„Bemászok ablakon, kimászok kulcslyukon,

Előttem tágul az akadály,

Figaro remekül viszi az ügyeket,

Figarót veheted, hívhatod, viheted,

A munka szépen megy a kezében,

Ő megcsinálja, te meg csak állj!

Mert előtte tágul az akadály!”

Gioacchino Rossini/Cesare Sterbini: A sevillai borbély - 1816

 

 

 

 

Hát persze, hogy nem akarnak Orbánék megállapodni az IMF-fel és az EU-val! Naiv, aki valaha is hitt ebben. Olyan nincs, hogy valaki, akinek:

1.     szüksége van a segítségre,

2.     meg akar állapodni,

3.     megvan a szükséges hatalma/parlamenti ereje a megállapodáshoz és az ezzel járó, ehhez szükséges belföldi politikai, törvénykezési és gazdasági lépésekhez,

az ne lenne képes fél év alatt erre! Képes lenne, persze – ha akarna. De nem akar!

…Éspedig azért nem akarnak Orbánék megállapodni, mert akkor:

1.     amíg tart a hitelszerződés, addig folyamatosan ellenőriznék őket (Orbánékat),

2.     be kellene tartani az EU írott és íratlan szabályait.

És itt a lényeg: ha Orbánék betartanák ezeket a szabályokat (és emiatt nem hoznának itthon olyan, a saját hatalmukat bebiztosítani hivatott jogszabályokat, amelyekről nyilvánvaló, hogy ellentétesek az Európai Unió és a demokrácia jogelveivel), akkor igen-igen kétséges, hogy 2014 után is kormányon maradhatnának-e?

A kormányzati teljesítményük alapján biztosan nem!

…És ebből logikusan következik még valami, ami mindennél fontosabb:

Ha Magyarország az EU tagja, akkor (ismételjük:) be kell tartania az EU szabályait. A szabályok betartásáért a kormány felel. Ha a kormány – azaz: Orbán és köre - betartja e szabályokat, akkor nem tarthatják meg az őket (Orbánékat) - legalább reményeik szerint - hatalomban tartó, az EU elveivel ellentétes törvényeket. …És akkor nem tarthatják meg a hatalmukat – hiszen hatalommegőrző stratégiájukat a demokratikus játékszabályok kijátszására, az ellenzék politikai, gazdasági és kommunikációs/médiabeli ellehetetlenítésére, a demokráciákat életben tartó kontrollmechanizmusok kikapcsolására építik.

…Ebből következően: ha Orbánék meg akarják tartani a hatalmat, akkor ki kell vezetniük Magyarországot az Európai Unióból!

De ehhez kell egy jó apropó - ezt a következő módon próbálják majd meg mesterségesen megteremteni:

Olyan helyzetet igyekeznek majd kialakítani – legvalószínűbben az államcsőd apropóján -, amelyért az EU-t teszik majd „főfelelőssé”. Úgy próbálnak majd tematizálni, hogy az EU „meg akarta szállni Magyarországot”, „el akarta venni a magyar emberek döntési szabadságát”, hogy „a sajátos magyar gondolkodásmód és életstílus számára idegen eszméket és életmódot akart ráerőltetni a magyar emberekre”, stb. És hogy „a kormány a magyar emberek érdekeinek védelmében döntött a kilépés mellett”, stb… És azok, akik amúgy sem tudnak mit kezdeni a modern Európa bonyolultságával és magas teljesítmény-elvárásaival, Orbánék számításai szerint örömmel fognak hallgatni ezekre a szlogenekre. Ők fogják adni majd a kilépést „követelő”/éltető „spontán” tömegtüntetések állandó és bármikor mozgósítható derékhadát. (Jó részül persze jobbikos leszezért sem határolódik el Orbán már két éve sosem a Jobbiktól, tegyen és mondjon az bármit!)

…A „jobbos elit” pedig azért követi majd Orbánt ezen az úton, mert nekik személy szerint garantálni fogja Orbán és köre, hogy legalább annyira kivételezettek lesznek a kilépést követően is, mint jelenleg. Sőt: valami olyasféle helyzetet élvezhetnek majd, mint annak idején a káderelit: nekik minden elérhető lesz, rájuk kvázi nem is fog vonatkozni az EU-val való szakítás! Nekik pl. továbbra is lehetnek „nyugati érdekeltségeik” (off-shore cégeik is…).

Orbánéknak tehát kell az államcsőd – ezért nem kell nekik az IMF-hitel

…Szép elképzelés – csak éppen hiába minden, mégsem fog működni!

-           Mert már az IMF-hitel híján netán egy 2015-'16-ban bekövetkező államcsőd miatti gazdasági összeomlás többek között épp a mai „fanatikus híveket” veri telibe egzisztenciálisan – és hát állítson bármit is Bayer Zsolt*, mégsem lehet (tartósan) „üres hassal himnuszt énekelni”!

-           Mert ha összeomlik a gazdaság, akkor megrázkódik a társadalom is – és a legrafináltabb politikus sem tudja egészen biztosan a kezében tartani az események feletti irányítást. (Erről XVI. Lajos sokat tudna mesélni…)

-           Emiatt Orbánék el sem jutnak addig, hogy valóban végrehajthatnák a kilépést az EU-ból.

Ezt a játszmát Orbánék nem nyerhetik meg. Nincs olyan stratégia és nincs olyan forgatókönyv, de még csak olyan „trükk” sem, ami ezt lehetővé tenné számukra.

Nem kétséges: Orbánék belebuknak ebbe a kalandorpolitikába – a kérdés nem is ez. Csupán két fontos kérdés van:

1.     Mibe kerül ez majd a magyar népnek és meddig tart helyrehozni az okozott károkat?

2.     Ki jön Orbánék után és ki végzi el a kármentesítést és az újjáépítést?

 

 

 

 

*Kamaszkorunk legszebb nyara – Bayer Zsolt és Nemes Tibor filmsorozata, 1998:

http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/08/10/08/Kamaszkorunk_legszebb_nyara_Amerika__12_resz_Pennsylvania_.aspx – Az idézett mondatot ld. 14.40-nél.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://progressziv.blog.hu/api/trackback/id/tr514460157

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Oszt köztársasági elnök voltál-e már, édesöcsém? 2012.04.19. 11:56:36

Furcsa, de a 2/3-os kormánnyal kapcsolatban nem az irritáló arrogancia és a nagyképűség a legnagyobb probléma. Nem is az, hogy politikai szólamokkal szeretnének, ráadásul meglehetősen ügyetlenül kicserélni tudományos fogalmakat. Vagy az, hogy az észt o...

Trackback: Oszt köztársasági elnök voltál-e már, édesöcsém? 2012.04.19. 11:56:23

Furcsa, de a 2/3-os kormánnyal kapcsolatban nem az irritáló arrogancia és a nagyképűség a legnagyobb probléma. Nem is az, hogy politikai szólamokkal szeretnének, ráadásul meglehetősen ügyetlenül kicserélni tudományos fogalmakat. Vagy az, hogy az észt o...

Trackback: Oszt köztársasági elnök voltál-e már, édesöcsém? 2012.04.19. 11:55:50

Furcsa, de a 2/3-os kormánnyal kapcsolatban nem az irritáló arrogancia és a nagyképűség a legnagyobb probléma. Nem is az, hogy politikai szólamokkal szeretnének, ráadásul meglehetősen ügyetlenül kicserélni tudományos fogalmakat. Vagy az, hogy az észt o...

Trackback: Oszt köztársasági elnök voltál-e már, édesöcsém? 2012.04.19. 11:55:24

Furcsa, de a 2/3-os kormánnyal kapcsolatban nem az irritáló arrogancia és a nagyképűség a legnagyobb probléma. Nem is az, hogy politikai szólamokkal szeretnének, ráadásul meglehetősen ügyetlenül kicserélni tudományos fogalmakat. Vagy az, hogy az észt o...

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.04.19. 10:19:18

Hogyan lett a huszonéves, a kádári diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. (Kép: esbalogh.typepad.com)   Update 04...

Trackback: Száz forint a forró lángos, mihez értesz, Áder János? 2012.04.19. 10:16:30

Áder János életrajza sallangmentes Europass sablonba töltve: íme egy újabb nímand, egy elvtelen csinovnyik, aki a Párt iránti elkötelezettsége mellé semmilyen szakmai eredményt nem tud felmutatni. “Áder Jánosnak nincs semmiféle jelentős tudományo...

Trackback: Orbán Viktor is volt fiatal, liberális és demokrata (archív kép) 2012.04.19. 10:03:03

  A fekete-fehér kép valamikor a 80-as évek végén készülhetett Orbánról, Deutschról és Fodorról, a Fidesz akkor még valóban fiatal, valóban liberális és valóban demokrata nézeteket valló három alapító tagjáról. A magukat akkor még „liberális, radi...

Trackback: Nem vak az a ló, csak bátor ... 2012.04.19. 09:47:14

Most jön az IMF vagy nem? Tárgyalunk vagy nem? Van esélyünk hitelre, vagy úgy teszünk, mintha akarnánk, de valójában nem akarjuk? Fejjel megyünk a falnak vagy csak bátrak vagyunk és irány előre, unorthodoxia? A külföldi elemzők szerint hazánk ...

Trackback: Matolcsy és a forintválság 2012.04.19. 09:46:45

A Kormány és a Nemzetgazdasági Minisztérium végre látványosan, félreértelmezhetetlenül döntött - semmibevéve az Európai Központi Bank által a múlt héten közölt, a jegybanktörvénnyel kapcsolatos aggályokat ugyanazt a javaslatot nyújtották be megtá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J.László 2012.04.19. 17:02:53

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Elkapkodtam. Az a dr. kivancsivagyok mehet utóvizsgázni. Bocsánat. Az ötös az ötös.

nósumifan 2012.04.19. 17:07:28

@van-itt-ész: nem férünk hozzá tőletek...
Bár ez nekünk - veletek szemben - nem okozna örömöt.

Bryan élete 2012.04.19. 17:07:59

@J.László: Speciel az ipar mezőgazdaság éppen a "kommunisták" alatt volt a tsz-ek és a KGST által a legerősebb ágazatunk. Egészen a rendszerváltásig.
Akkor kik is verték szét?
Mindent szétloptak és amit nem privatizáltak külföldre, elsimlizték maguk között az új urak. Minden akkori párt benne volt a tutiban.

Kakimaki0123456789 2012.04.19. 17:08:58

@vkaresz6: "i az uniónak pedig rohadtul nem érdeke egy magyar csőd"
Nem erdeke, de nem fog ugy megmenteni minket mint Gorogorszagot. Velunk nem buknanak akkorat a nemet, francia bankok.

J.László 2012.04.19. 17:18:41

@Spániel:
Tehát a Jobbikra kell legközelebb szavazni. Mondasz valamit.
Persze ne feledkezzünk meg arról, hogy az "emúttkétévben" gyakorlatilag nincs privatizáció. 1998 és 2002 között se nagyon volt.

vkaresz6 2012.04.19. 17:24:20

@Kakimaki0123456789: Én sem gondolnám hogy egy a göröghöz hasonló műveletet bevállalnának értünk de a német importból rendesen kivesszük a részünket a franciák meg masszívan jelenvannak az angolokkal együtt a piacunkon. Ez odalenne. Nem döglenének bele de fájna.

vkaresz6 2012.04.19. 17:25:38

@Kakimaki0123456789: Arról nem is beszélve hogy ha mi kilépünk esetleg jönne velünk pár perifériás állam is ami viszont már az unió felbomlását jelenthetné.

Bryan élete 2012.04.19. 17:33:02

@J.László: Mégis mi a lőfaszt privatizáltak volna két év alatt? A susztereket vagy a pékeket? ezek még működnek. Már teljesen ki vagyunk rabolva.
Azért a 98-2002-nek nézz utána, meglepődsz.

ob.szerver 2012.04.19. 17:33:45

@vkaresz6:

"a német importból rendesen kivesszük a részünket"

A német exportból a mi részesedésünk kerekítési hibán belül van.

J.László 2012.04.19. 17:35:11

Görögország az EU termelésének talán 2%-át, ha kiteszi. Magyarország exportja a görög export háromszorosa (két hasonló méretű és lakosságú országról van szó). Ha egy ilyen adottságú ország képes megrengetni az EU-t és az euro-zónát, akkor az EU-ban nagy bajok vannak. Ami szerény személyemet illeti, kezdek hálás lenni Gyurcsánynak, hogy Veressel az oldalán meghiúsította hazánkban az euro bevezetését.

J.László 2012.04.19. 17:38:23

@Spániel:
Nem lőfasz, hanem lófasz. Szabad utánanézned neked is. Meglepődni is szabad.

Mesterlövész 2012.04.19. 17:43:03

Mi van narancskommandó, vége a délutáni áhítatnak?

vkaresz6 2012.04.19. 18:06:51

@ob.szerver: Utánanéztem és kb igazad van. A német import kb 1%a származik tőlünk ami azért több mint a kerekítési határ de nem sok sajna azt viszont fenntartom hogy ennek az 1% nak nem örülnének. Németektől a magyarok felé irányuló árúmozgás is hasonló mértékű szintén nem örülnének neki. Nem vitatkozom mi húznánk a rövidebbet de a magyar piac vagy ha úgy tetszik európa szemetesládájának az elvesztése fájna az eu nak. Nem nagyon csak kicsit de fájna.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 18:07:05

Szerintem lehet találgatni a lehetőségek közül,hogy miért nem kell a kormánynak az IMF hitel?
1-mert elinflálják az adósságot,

2-mert az IMF eleve nem is akar adni,csak úgy tesznek mint ha,közben pedig tartanak az EU összeomlásától.

3-a kormánynak nem kell a hitel,mert fedezi a kiadásokat az államkötvények eladása.

4-még sem olyan jó a konstrukció mint ahogy hirdeti az IMF és ránk akarja kényszeríteni az elbaszott hitelét.

5-valójába tényleg csak biztosíték gyanánk kellene,de úgy meg nem akarnak adni.

6-egyszerűen nincs fedezete,ezért csak úgy lennének hajlandóak adni ha ők diktálnának és biztosítanák magukat a megtérülésről.

további ötletek?

rasztaszív 2012.04.19. 18:10:46

a szerző nagyon optimista.a helyzet még sokkal súlyosabb.orbán idegen érdekeket szolgál.a vatikán zsoldjában bomlasztja az uniót.ha az unió nem eszmél,tényleg vége lehet.

J.László 2012.04.19. 18:21:49

@rasztaszív:
"a vatikán zsoldjában bomlasztja az uniót." Mármint Orbán. Ilyen összeesküvés elméletet még nem hallottam, az indexen se. De nem rossz.

flippant 2012.04.19. 18:36:41

Aki a fideszre szavazott, az az elmúlt nyolc évet akarta és az mszpre szavazott.

fidesz = mszp

egyik kutya, másik eb!

bebe tv 2012.04.19. 18:37:50

@Larry Silverstein: De még mindig nem tudom hogy honnan veszed hogy kilépünk az EUból. Az megvan hogy soha senki nem lépett ki, pláne nem tették ki?

Nem veszi sehonnan sem csak egyszerűen rájött, hogy erre játszanak.
Az pedig megvan, hogy soha senkivel ilyen keményen nem léptek fel? Vajon miért?
Gondolom az is megvan neked, hogy az a kollégium ahol a fiúk laktak és még mentort is kaptak Stumpf személyében, az kis gondolkodással kibogozható lehetne még neked is, hogy egy káderképzőként működött.

bebe tv 2012.04.19. 18:47:04

@Mózsi bá: Természetesen az IMF-nek van szüksége arra, hogy kölcsönt erőltessen Magyarországra, és nem Magyarországnak arra, hogy kölcsönt vegyen fel tőlük.

Basszus te olyan setét vagy, hogy a Negro világítana a szádból.Tegyük fel, hogy van egy kis megtakarításom. Vajon miért akarnám én azt minden áron rád erőltetni?
Nyugodj bele, hogy neked van szükséged arra a pénzre, mert mondjuk nem tudod másképp kifizetni a szobafestőd. Most már tiszta?

Kakimaki0123456789 2012.04.19. 18:48:19

@Spániel: Hat nem. A folosleges burokracia (nekunk van a tersegben a legnagyobb allamgepezetunk!!) csokkentese is kiadas-csokkentes es csak jot tesz.
A szocialis juttatasok megnyirbalasa fajdalmas, de nem azoktol veszik el akik adoznak hanem azokrol akik - jellemzoen - nem, tehat nem ugyanaz mint az adoemeles. Egyaltalan nem. Ilyet csak az mondhat aki semmit sem konyit a kozgazdasaghoz.
A szocialis juttatasok jobb elkoltese (pld segely helyett utazasi/lakhatasi tamogatas egy tavolabbi munkahelyre) is jelentos megtakaritast okoz.

Ez mint ismert faktor csak a kormany b.szik megcsinalni, szerintem okkal.

Kakimaki0123456789 2012.04.19. 18:49:38

@Dr. Furia: O...
0- Orban nem akarja hogy beleszoljanak a kis kiralysagaban barmibe is, mert o tevedhetetlen!

bebe tv 2012.04.19. 18:52:05

@Dr. Furia: 3-a kormánynak nem kell a hitel,mert fedezi a kiadásokat az államkötvények eladása.

Ja 4% kamat helyett 9-11%-ra. Mondhatom nagy dobás.Ez olyan mintha te kapnál az OTP-től 20%-ra személyi kölcsönt de te elmész a Provident-hez és ott veszel fel 60%-ra. Kb. ezt csinálja most az Orbán és a tőzsdeguru Matolcsy. Csakhogy azt a 5-7% kamatkülönbözetet ránk cinkelik.
Nagyon nagy ötlet.

nu pagagyí 2012.04.19. 19:08:48

@J.László: Hálás lehetsz, a béred lassan egy szlovák takarítónő bérét sem éri el, Románia pedig 2015-ben akarja bevezetni az eurót. Az előző ciklusban a Fidesz minden haladást elősegítő dolgot megakadályozott. És úgy tűnik ez tényleg elvi kérdés volt náluk. Ők visszafejlesztenék az országot.

Jó uton haladunk, hogy az ország egy elmaradott rezervátummá váljon, ahová majd csak kalandvágyból néz be a szomszéd országokból egy-két dúsgazdag túrista.

Nem tudom mit akarnak pontosan Orbánék, mert nem kötik a polgárok orrára, de szememben nemzetárulásnak tűnik, amit tesznek.

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:13:49

@bebe tv: Az pedig megvan, hogy soha senkivel ilyen keményen nem léptek fel?

- Nem, nincs meg. Valami konkrétum, esetleg?

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:16:06

@bebe tv: Örülök hogy egyszemélyben okosabb vagy a pénzügyekhez, mint a kormány.

A devizahitelesek is azért vették fel a frankhitelt, mert sokkal kisebb volt a kamat, mint a forinthitelnél. Jó üzlet volt, mint tudjuk.

Egérfogó 2012.04.19. 19:24:18

Az EU-ból nem lehet kilépni.
Az EU-ból csak kihalni lehet.

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:29:58

Az EU egyébként ma döntött a repülőjáratok utasainak az USA részére történő átadásáról.

Szerintem olyan kompetenciákat vett magára a kedves EU parlament, ami kezdetben egyáltalán nem képezte részét az európai közösség lényegének.

Nem igazán nyugtat meg, hogy az idióta amerikai választók által 'kikövetelt', valójában a legfelsőbb kör által nyomott teljes információs privátszféra megszüntetése 'biztonsági okokból', mármint az elit biztonsága érdekében most már a miénk is. Brávó.

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:30:33

@Larry Silverstein: Mármint az utasadatok egyoldalú kiszolgáltatásáról.

2012.04.19. 19:31:45

Itt nem pénzről van szó! Normális (nem baliberál) magyar embernek a nevezetes Orbán-EU vitanap óta szemernyi kétsége sincs afelől, hogy az EU, IMF stb. intézmények az aljas liberális világhatalom eszközei! Szerencsére recseg ropog a tákolmány.
Amire még felhívnám a figyelmet: az a mostani ellenzék hihetelenül megszervezet aljas, hazug és gátlástalan lejárató kampánya! Amikor ők voltak hatalmon az utcán hevert a téma, ők most magánbeszélgetés lehallgatásokkal meg hasonló aljasságokkal operálnak!

ob.szerver 2012.04.19. 19:32:41

Meg lehetne előzni az ilyen jellegű posztokat, a róla szóló vitát és a Jobbik egyik mondókáját a négyből (buzi, roma, zsidó), ha az EU azt tenné velünk, amire már régesrég rászolgáltunk, és kibasznának bennünket.

Én a svéd, német, holland polgár helyében követelném, hogy azt az évi 800 milliárdot amit tőlük kapunk, ne érdemtelenekre pocsékolják el, hanem fordítsák értelmes és hasznos dolgokra.

Hátha pármilliónyian közöllünk megsértődnének az EU-ra, és visszamennének Levédiába, ahova a mentalitásuk alapján valók, mert még az Etelköz is túl nyugatos a számukra.

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:39:37

@ob.szerver: Én a svéd, német, holland polgár helyében követelném, hogy azt az évi 800 milliárdot amit tőlük kapunk, ne érdemtelenekre pocsékolják el, hanem fordítsák értelmes és hasznos dolgokra.

- Persze. Semmit sem kapsz, hiszen az alku részeként a teljes piacunkat megkapták a nyugati cégek. Amit az EU visszaoszt azt pedig arra lehet fordítani, ami ezeknek a cégeknek kell: infrastruktúra stb. Nem feltétlen rossz dolog ez, de befosni azért nem kell.

Mózsi bá (törölt) 2012.04.19. 19:40:15

@bebe tv: Kezdem azt hinni, hogy tényleg nem érted. Köpd ki a negrót, aztán kérj tanácsot másoktól. Én csak pénzért adok.

ob.szerver 2012.04.19. 19:41:00

@Larry Silverstein:

"az idióta amerikai választók.."

Ha bármi fogalmad lenne Amerikáról és az ottani választópolgárokról, akkor tudnád, hogy egy Orbán Viktor már az "oszt jónapot" megjegyzése után sem indulhatna semmilyen választott pozícióért, legyen az kisvárosi sheriff vagy district attorney, ugyanis aki szándékos törvénytelenségre buzdít, azt az egészséges társadalom kiveti magából. És akkor szándékosan nem említem a számtalan köztörvényes cselekedetét.

komplikato 2012.04.19. 19:41:56

@s: " Lehet, hogy az olasz cipőmet Kínából hozták?"
Azt nem tudom, de az eredeti Martens bakancs igen.

"Restelleném. A SAMSUNG meg, amennyire jól tudom koreai."
Lol. Koreai Samsung terméket leginkább Koreában kapsz. A tévéket nálunk és a szlovák szomszédoknál gyártják. Konkurencia már lelépett Kínába. Viszont a többi cuccaik (elektronikai) ott készülnek.

2012.04.19. 19:42:01

"Hogy rohadnál meg a piszkos parazita fajtáddal együtt, te gyáva szar zsidó geci! Miért nem a budiba szart ki a kurva anyád?"

Kívánjon Ön is szépeket a lányra támadó bátor zsidó patkánynak!
Itt megteheti!:

www.facebook.com/people/Istv%C3%A1n-Heuduska/100000391885721?sk=wall

Mária 2012.04.19. 19:42:27

@ob.szerver:

"Én a svéd, német, holland polgár helyében követelném, hogy azt az évi 800 milliárdot amit tőlük kapunk, ne érdemtelenekre pocsékolják el, hanem fordítsák értelmes és hasznos dolgokra."

Az unió megalakításának LEGFŐBB célja az volt, hogy a tagállamok értelmes együttműködésével és az egyes államok FELETT álló közöség eszméjével el lehessen kerülni azt, hogy bármelyik európai államban ismét hatalomra kerülhessen egy őrült, amelyik ismét egymásnak fordítja az európai embereket.

Orbán Viktor pontosan az a típusú ember, akinek az eszement gyűlöletkeltő természete ellen az unió létrejött.

Nem látom reális esélyét annak, hogy lehetőséget kapjon, hogy egy unióval szomszédos független nem-tagállam vezetőjeként tombolni kezdjen.

komplikato 2012.04.19. 19:44:05

@Larry Silverstein: " Semmit sem kapsz, hiszen az alku részeként a teljes piacunkat megkapták a nyugati cégek."

Miféle "piacunkat"? Gengszterváltáskor nem is volt arra piacunk, a keleti piacokat meg ha kellett ha nem kinyírták gyorsan.

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:46:44

@Mária: Az unió megalakításának LEGFŐBB célja az volt, hogy a tagállamok értelmes együttműködésével és az egyes államok FELETT álló közöség eszméjével el lehessen kerülni azt, hogy bármelyik európai államban ismét hatalomra kerülhessen egy őrült, amelyik ismét egymásnak fordítja az európai embereket.

- ilyen cél nem szerepelt egy európai szerződésben sem, nem mintha lenne alappod ilyet állítani.

- orvos látott? Nem kéne moonitor előtt tölteni a napot, megárt.

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:48:13

@komplikato: A mi piacunk, nem keleti, nem nyugati.

Tudod 20 éve az áru 90%-a volt magyar, ma 10%-a.

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:49:17

@Schindler Pistája: Durva génhulladék a csávó, még kónbanditán is túlmegy.

J.László 2012.04.19. 19:50:10

@nu pagagyí:
Te vagy, ne is haragudj, a liberális agymosás egyik autentikus esete. Az összes tünetet felmutatod.

Szevasztok 2012.04.19. 19:51:26

@Lindalinda: "Normális (nem baliberál) magyar embernek a nevezetes Orbán-EU vitanap óta szemernyi kétsége sincs afelől, hogy az EU, IMF stb. intézmények az aljas liberális világhatalom eszközei!"

Még jó, hogy mindkettőnek tagjai vagyunk. Ezek szerint akkor miénk a világhatalom?

Larry Silverstein 2012.04.19. 19:51:57

@ob.szerver: És akkor szándékosan nem említem a számtalan köztörvényes cselekedetét.

-pedig érdekelne. Egyébként az amerikai választó semmivel sem okosabb a magyarnál.

ob.szerver 2012.04.19. 19:54:33

@Mária:

"...a tagállamok értelmes együttműködésével .."

Na ez az, amire ez az ország alkalmatlan.

"Orbán Viktor pontosan az a típusú ember, akinek az eszement gyűlöletkeltő természete ellen az unió létrejött."

Ez rendben van, csakhogy O.V-t nem a szél sodorta oda, ahol van, hanem a választóktól kapott 2/3-ot. A legutóbbi köztvéleménykutatás szerint Fidesz 39%, Jobbik 22%.

Nem kéne ezt az "európaiságot" erőltetni. Ki kell lépni a picsába, és csatlakozni a Levédiai Puszták Törzseinek Közösségéhez. Oda valók vagyunk, akármennyire is nem tetszik ez néhányunknak.

J.László 2012.04.19. 19:55:32

@Larry Silverstein:
A ma EU-nak nevezett szervezet annak idején valóban ezért jött létre, ha nem is írták így le.
Az Mária baja, hogy egy szabad választásokon elsöprő fölénnyel megválasztott pártot vagy annak vezetőjét hibásan azonosítja be.

ob.szerver 2012.04.19. 20:00:43

@Larry Silverstein:

"-pedig érdekelne"

Hát, ha megerőlteted magad, azért te is biztos tudsz mondani egy-két csínytevést.

"Egyébként az amerikai választó semmivel sem okosabb a magyarnál."

Nem okosabb, hanem a demokratikus értékek iránti elkötelezettsége, és a morális nívója fejlettebb nagyságrendekkel.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:02:17

@J.László: Én úgy emlékszem hogy az EK gazdasági közösségként jött létre, nem politikaiként, de fokozatosan azzá is vált(EU). Egyesek szerint ez elkerülhetetlen.

Mindenesetre Kínát minden érdés nélkül holnap felvennék EU tagnak, annak ellenére hogynem demokratikus. Csak hát ők sem hülyék.

komplikato 2012.04.19. 20:03:42

@Larry Silverstein: Mint ahogy a németországi termékek 90% is kínai.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:07:34

@komplikato: Miről beszélsz?

Az teljes EU-n belül kizárólag a németek termelnek többet (a nagy országok között), mint amennyit fogyasztanak. A zokni náluk is kínai, de értékben a kínai áru még mindig kisebbségben van.

Mária 2012.04.19. 20:12:03

@ob.szerver:

"Oda valók vagyunk, akármennyire is nem tetszik ez néhányunknak."

Biológiai szempontból a ma a Kárpá-medencében élő, magyar nyelvet beszélő emberek 4/5 részénél nem lehetne semmilyen sejtszintű vizsgálattal FELTÉTELEZNI sem az ázsiai származást.

A honfoglaló magyarok - tetszik vagy nem - BEOLVADTAK.

És ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy gyenge érdekérvényesítő képeséggel rendelkeznek a saját maguk által megválasztott hazug politikusaik intézkedéseivel szemben.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:13:39

@ob.szerver: Nem okosabb, hanem a demokratikus értékek iránti elkötelezettsége, és a morális nívója fejlettebb nagyságrendekkel.

Erre is írhatsz konkrétumot, mint én.

Úgy becummantották az alkotmányuk alapvető visszafejlesztését(Patriot Act pl), hogy még tapsoltak is hozzá.

Vagy: Obama pénzügyminiszterének fő ígérete az adósság csökkentése volt. A Bush kormánynak ő adta a hiteleket az NY-FED elnökeként(ez volt amerika legdurvább eladsodása a háború óta). XLOLLOLOLOL

J.László 2012.04.19. 20:14:57

@Larry Silverstein:
Azzal a szándékkal hozták létre, hogy közös felügyelet alá helyezzék a tagállamok szénbányászatát és nehéziparát, hogy azok ne tudjanak egymás ellen fordulni.
Természetesen továbbra is a liberális agymosás részének tekintem pl. Mária hülyeségét. Elnézést a kifejezésért.

ob.szerver 2012.04.19. 20:17:15

@Larry Silverstein:

"Tudod 20 éve az áru 90%-a volt magyar, ma 10%-a."

És ezalatt a magyar export a tízszeresére (sőt valószínűleg többszörösére) nőtt.

Ez egy ilyen világ.

Levédiában nem lesz ilyen gondotok. Halásztok, vadásztok és bámuljátok a sámán táncát a tűz körül, és nem fog baszogatni az EU, hogy próbáljatok már egy kissé európai ember módjára viselkedni, hamár a markotokat tartjátok a pénzükért.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:20:18

@ob.szerver: Nem kell rettegni, esély sincs sem a kilépésre, sem a kidobásra.

Ugyanolyan liberrálthiszti mint a 23 millió román.

Megszoktad hogy automatikusan térdelsz és szeretsz, és fura hogy most előre kéred a pénzt. Megszokod.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:24:14

@ob.szerver: Másrészt 2004ben meg előtte itt levédia voltmeg szürkemarha? Ugyan. Ha jól emlékszem minden téren jobban álltunk, bár ez nem az EU sara.

komplikato 2012.04.19. 20:24:55

@Larry Silverstein: "Úgy becummantották az alkotmányuk alapvető visszafejlesztését(Patriot Act pl), hogy még tapsoltak is hozzá."

Pont mint nálunk ...

Mária 2012.04.19. 20:25:58

@Larry Silverstein:

Liberrált, na persze :)

Tudtad, hogy Orbán volt a legnagyobb liberális frakcióvezető korában?

Az egyházat meg tiszta szívéből gyűlölte.

Bezonyám:

www.hetek.hu/belfold/200702/orban_hite

"Orbán 1993-94-ig kérlelhetetlenül antiklerikális maradt. Ezzel kapcsolatban kötelező jelleggel szokás idézni a „Csuhások! Térdre, imához!” jellegű kiszólásokat, amelyek a Fidesz-frakció padsoraiból hangoztak el rendre, amikor KDNP-s politikusok szólaltak fel a parlamentben, vagy a pápalátogatást cápalátogatásként aposztrofáló szintén fideszes szóviccet.

Az antiklerikalizmus nemcsak radikális külsőségekben nyilvánult meg, hanem részét képezte a párt – liberális – ideológiájának is. „Vannak-e garanciák arra nézve, hogy az egyházak nem avatkoznak be közvetlenül a politikai életbe, nem gyakorolnak közvetlen befolyást az államra?” – tette fel a kérdést 1991-ben az Országgyűlésben Orbán, majd az egyházak költségvetési támogatása ellen érvelt, mondván, hogy ez függőséget teremt állam és egyház viszonyában. A politikai katolicizmust erőteljesen képviselő MDF-ről is megvolt Orbán véleménye: szerinte az egyházakban politikai szövetségest kereső párt egy olyan „elkorhadt, régi világot képvisel”, amely soha többé nem fog Magyarországra visszatérni, az a gondolatvilág pedig, amellyel „kéretlenül boldogítani akarják a nemzetet”, idegen a huszadik század végi modern társadalomtól."

ob.szerver 2012.04.19. 20:27:26

@Mária:

"A honfoglaló magyarok - tetszik vagy nem - BEOLVADTAK."

Persze. Beolvadtak és számtalan néppel keveredtek. De itt valami mégiscsak csúnyán elbaszódott. Ilyen ostoba, rosszindulatú, irigy, gyűlölködő, intoleráns nép nincs még egy Európában.

Mária 2012.04.19. 20:30:17

@J.László:

Kár volt személyeskdéssel elrontani az egyébként elég értelmes hozzászólásodat.

Tudtad, hogy személyeskedni mindig az kezd, aki kevésnek érzi magát a tényszerű, érdemi vitához?

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:30:26

@Mária: Az antiklerikalizmus és a pápaellenesség nem lehet hogy azért van, mert az egész banda református?

Semmi gondom azzal, ha egy ember nem ugyanazt gondolja az emberekről, dolgokról amit 10 évvel korábban.

Az ellenkezőjét betokosodottságnak szokták hívni, és jó látszik OV ellenzékének 'teljesítményén'.

De örülök hogy megint sikerült kihámoznod a lényeget a hozzászlásomból. Lécci mostantól mást tisztelj meg a kommentjeiddel.

SchindIer Pistája (törölt) 2012.04.19. 20:31:51

@Larry Silverstein: A gond az hogy akiket az ortodoxabb Tóra felfogással tanítottak, azok eléggé vaskalaposak.
Én már csak a kóser szokásokat tartom be, a szombatot nem.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 20:32:13

@ob.szerver: Dehogy nincs.Olvass egy kis Balzac-t és rájössz.Mindenütt ugyan ez van.Pénz beszél kutya ugat.Ha pénzed van tisztelnek és félnek tőled,ha nincs akkor leköpnek.

J.László 2012.04.19. 20:33:11

@Mária:
Biztos igazad van. Halálosan unalmas, hogy nem bír egyéb kijönni a szátokon. Ez betegség szerintem. De elnézésedet kérem.

Mária 2012.04.19. 20:33:59

@ob.szerver:

"Ilyen ostoba, rosszindulatú, irigy, gyűlölködő, intoleráns nép nincs még egy Európában."

Én inkább gyerekes viselkedésnek mondanám. Normálisan szocializálódott emberi lény legkésőbb 10-11 éves korára kinövi ezeket a dolgokat.

Sajnos ezt a vonását a magyaroknak a rendszerváltás UTÁN is minden kormány erősítette, JUTALMAZTA és bátorította.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:34:04

@SchindIer Pistája: Nyehehe. Én meg már csak a pénzet pergetem, de megváltom magam pénzen.

SchindIer Pistája (törölt) 2012.04.19. 20:37:54

@J.László: De persze értelmeset nem birtál mondani csak leugatadd. Ha elfogytak az érveim én zsidózok egy kicsit. Ezzel elnyomom gyermekkori sérelmeim emlékét, amikor a rabbi állandoan basztattot mert nem tudtam kivülröl a Tórát.

Mária 2012.04.19. 20:38:44

@Larry Silverstein:

"Lécci mostantól mást tisztelj meg a kommentjeiddel."

Ha továbbra is hülyeségeket írsz, akkor továbbra is reagálni fogok rá.

Nem azért, hogy téged bosszantsalak, hanem azért, hogy mások megtudhassák, mit gondolok a kommentedről.

SchindIer Pistája (törölt) 2012.04.19. 20:38:56

@Larry Silverstein: Ha kell sékel nagy tételben, csak szoljál!

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 20:39:58

@Mária: Olyan szánalmas,mikor állandóan ezt kell olvasnom minden kommentnél,hogy a magyar ilyen, meg olyan irigy,utálatos és rosszindulatú satöbbi.
Ez egyrészt nem igaz,mert ugyan ilyen tetű a francia és az angol is.Továbbá nyilvánvalóan oka is van ha irigy meg utálatos egy nép,és az oka nem más,mint az évezred óta tartó állandó nyomor ebben az országban.
Összehasonlítva Balzac vidéki parasztját Móricz vidéki parasztjával a különbség a kettő közt nulla.Mindkettő ugyanaz és ugyan olyan.

Szóval egy gigabaromság azt hinni,hogy csak a magyarok ilyen gonosz lények.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:41:48

@Mária: Nyugodtan, csak ne ide címezd.

SchindIer Pistája (törölt) 2012.04.19. 20:42:18

@Dr. Furia: Mi sem vagyunk jobbak mint a magyarok. Mózes is azért választotta szét a Vörös tengert, mert szégyellt velünk körbe menni.

ob.szerver 2012.04.19. 20:43:34

@Dr. Furia:

"Olvass egy kis Balzac-t és rájössz"

Javíts ki ha tévedek, de mintha Balzac közel 200 évvel ezelőtt írt volna.
Néhány nép esetében azért azóta megfigyelhető bizonyos mentalitásbeli és morális fejlődés, még ha mi nem is tartozunk közéjük.

Mária 2012.04.19. 20:44:00

@Dr. Furia:

Állandóan?

Ez nyilván költői túlzás.

Egyébként mivel magyarázod az ország sikertelenségét, ha nem az ország lakóinak a nem sikeres életstratégiájával?

Ugye nem azzal, hogy az egész világ összefogott a magyarok ellen, akiknek emiatt folyamatosan harcolniuk kell, hogy visszaverjék a gonosz világ támadását?

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 20:44:20

@Larry Silverstein: Amiért egy életen át küzdöttél,izgultál,remegtél,az mind itt marad ezen a földön.A másvilágra nem fog utánad menni a költöztető brigád.Továbbá tévhit azt hinni,hogy a pénztől biztonságot kapsz.Sőt,akkor vagy csak igazán nagy veszélyben,ha sok van belőle nálad.
Tehát aminek örvendezel,az valójában egy illúzió.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 20:46:35

........Egyébként mivel magyarázod az ország sikertelenségét, ha nem az ország lakóinak a nem sikeres életstratégiájával?............

Én az I.VH elvesztésével és az elbaltázott Trianoni szerződéssel.Ott kezdődött minden.

Mária 2012.04.19. 20:46:41

@Larry Silverstein:

Ha nem kattintok a kommented alatt a "válasz erer" gombra, akkor az olvasók nem fogják tudni, hogy a te kommentedre reagáltam.

Ez logikus.

Úgyhogy inkább kattintok.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:47:46

@Dr. Furia: Továbbá tévhit azt hinni,hogy a pénztől biztonságot kapsz.Sőt,akkor vagy csak igazán nagy veszélyben,ha sok van belőle nálad.
Tehát aminek örvendezel,az valójában egy illúzió.

- Nyehehe. Ezt az illúziót úgy látom Te sosem tapasztaltad.

ob.szerver 2012.04.19. 20:48:03

@Dr. Furia:

"Összehasonlítva Balzac vidéki parasztját Móricz vidéki parasztjával..."

Hát ez az. Balzac parasztjának semmi köze a mai francia paraszthoz, Móricz meg akár ma is írhatta volna a műveit, és nem acsak a parasztokról szólóakat.

Rokonok. Egy az egyben ma is aktuális. Ugyanaz a világ, ugyanaz a mentalitás, ugyanaz a posvány.

Mária 2012.04.19. 20:49:02

@Dr. Furia:

Én meg azzal, hogy a magyarok komoly hányada a győztes-győztes (win-win) stratégia helyett KÖVETKEZETESEN a győztes-vesztes stratégiát erőlteti, amiből hoszú távon minden egyes játékos VESZTESKÉNT távozik.

Larry Silverstein 2012.04.19. 20:51:28

@cso zsi: Mindig csodálkozom, hogy elsőszámú felvásárlási célpont Magyarország, Manhattan után.

Pedig a magyarok gaz nácik, mint az köztudott, és velükszületetten rasszisták.

Akkor mér ide kell jönni? Valaki mondja meg, te Pista, ez hogy van?@SchindIer Pistája:

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 20:52:25

@Mária: Az Hoffmann Rózsikát azért elküldeném Kínába hogy tanulmányozza csak egy kicsit,az ottani oktatást és szippantson magába valamit.

A magyarok egyesítésének már az óvodában el kellene kezdődnie és az általad felvázolt stratégiának.

J.László 2012.04.19. 20:56:23

@SchindIer Pistája:
Ezt ismered?
A Csendes óceán felett leáll a repülőgép összes hajtóműve. A pilóta bemondja, hogy mi a helyzet. De van alattuk egy felfedezetlen sziget, semmilyen térképen nincs rajta, oda le tudnak szállni, viszont úgy készüljön mindenki, hogy az egész hátralévő életüket majd itt kell leélniük, mert nem fogják megtalálni őket.
Kohn ekkor megkérdezi a feleségét:
- Sára. Befizetted a hitközségnek a tagdíjat?
- Nem, Kohn. Ne haragudj, elfelejtettem.
- Sára! A zsinagógának csak átutaltad a felújítási hozzájárulást...
- Ne haragudj Kohn, tudod jól, mennyi dolgom volt a héten. Nem utaltam át.
- Sára!!! A rabbinak azért kifizetted a törlesztést!
- Te jó ég Kohn! Elfelejtettem azt is, Kérlek, ne haragudj!
Kohn arca kisimul és megnyugodva hátradől a székében:
- Ne izgulj Sára, meg fognak találni.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 20:59:09

@Mária: Ez elgondolkodtató.Mármint a win-win stratégia.
De szerintem ez nem működne sehol a világon valójában.Ennek genetikai okai lehetnek.Mármint kódolva van az emberben ez a "játék" a túlélésért.Hol működik ez a stratégia valójában a világon Mária?
Ha csak nem a pénz nélküli faluban.

Mária 2012.04.19. 21:03:27

@Dr. Furia:

Persze hogy működik.

Nem csak az emberek, hanem jónéhány ÁLLATFAJ is játssza :)

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 21:05:12

@Mária: Te győztesekre és vesztesekre bontod le a világot.Én azt mondom vannak az eltartók és az eltartottak.Szó szerint és az egész világra érvényesen.Ha ez az egyensúly megbillen valami miatt(kevés embernél túl sok pénz halmozódik fel) -mint most a válságban,akkor baj van.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 21:08:11

@Mária: Nem vagyok genetikus,de a spórolás és az éhségtől való félelem azért mindenkiben ott lapul olyannyira,hogy ezt a világon soha semmi nem fogja kiirtani a génjeinkből.
Ezért nem működhet ez a stratégia csak maximum elszigetelt kis közösségekben.

J.László 2012.04.19. 21:12:18

Ki találta ki ezt a win-win dumát? Az összes liberális ezzel dobálózik mostanában. Könyvből olvassák? Kiadtak valami "Valósítsd meg önmagad" kézikönyvet 990 Ft-ért?

Larry Silverstein 2012.04.19. 21:15:53

@J.László: Az Szdsz is sikerrel alkalmazta az Mszp-vel kapcsolatosan.

Egyébként egy üzletkötési séma, ami az üzletben jó esetben müködhet, a politikában viszont elvileg is lehetetlen. Ha vki kormányon van, valaki meg nem abból win-win sosem lehet.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 21:16:27

@J.László: Ezt még az őskorból örökölhették nyilván,mert egy ősközösségben működhetett a dolog,talán.

J.László 2012.04.19. 21:17:26

@Larry Silverstein:
Így gondolom magam is. Az üzletben lehetséges ilyesmi. Erre vannak megalapozott elméletek. A politikában, hát, hogy is mondjam, ilyet még nem sokat láttunk. Természetesen nem csak Magyarországra gondolok.

Larry Silverstein 2012.04.19. 21:20:23

@J.László: Nyilván a kormánykoalíciós szerzdésekben van azért belőle, de szép magyarosan egyszerübb kompromisszumnak nevezni.

Mária 2012.04.19. 21:25:03

@Dr. Furia:

Nem bontom le győztesekre és vesztesekre a világot.

Arról van szó, hogy azokban a csoporokban, amelynek a tagjai kölcsönösen támogatják egymást, az egyes egyedeknek nagyobb az esélyük a túlélésre, az örökítőanyaguk továbbadására és az utódok ivaréretté nevelésére, mint azokban a csoportokban, amelyekben minden egyes tag önerőből - vagy éppen a fajtársai kárára - oldja meg a túlélés minden kérdését.

A kulcsszó a KÖLCSÖNÖSSÉG: vagyis a csoporttagoknak tudniuk kell, hogy ami plusz energiát betesznek a "közösbe" hogy egy másik fajtársuk egy adott helyzetben előnyhöz jusson, ugyanazt a plusz energiát minden tag a csoport minden egyes tagjától vissza fogja kapni.

Magyarországon ez a bizalomra alapuló kölcsönösség nem működik.

Itt sokan akarnak többet kivenni a közösből, mint amennyit belepakoltak.

És ezzel nem a nehéz élethelyzetben lévőkre gondolok, hanem azokra, akik a státuszukból adódóan meg tudják tenni, hogy FOLYAMATOSAN mások kárára jussanak előnyökhöz, anélkül, hogy a kapott előnyt viszonoznák.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 21:26:50

Ősbige az őspasiknak:
-le kéne gyilkolnotok egy mamutot,mert különben éhen hal a közösség apraja nagyja.
őspacák erre:
-azt minek strapáljam én magam a többiek miatt is,he?!
ősbige:
-hát mert különben te is rosszul fogsz járni ha én éhen halok,nem lesz kivel szexeljél.
őspacák:
-Na és,ott vannak még az őstulkok,azoknak is van olyan kerek a hátsója mint a tiedé.
ősbige bemérgeli magát erre:
-oké,de ha az őstuloknak csinálsz gyereket,az kurva ronda lesz és lehet hogy a tulok genomja fog érvényesülni a tied helyett,míg velem lehet egy szép kőccöd és megengedem hogy elnyomd a genomomat,a húsért cserébe,ez egy olyan üzlet,melyben mindketten jól járunk és még a tulok is,azaz win-win-win.

valahogy így kezdődhetett,sok a számító ősemberrel.

rohadjmegARCgeci 2012.04.19. 21:40:11

@Mária:
Azért fölösleges ezen aggódni,mert minden létező dolog és fogalom, (természet,gazdaság,népszaporulat,klímaváltozás stb) az egyensúlyra törekszik,ergo ezek a problémák is megoldódnak idővel.
A mások kárára előnyhöz jutókat vagy leütik mint a taxiórát majd,vagy felhúzzák egy lámpavasra vagy kirabolják ha túl sok lesz az éhező körülötte vagy a társadalom ítélkezik felette valami oknál fogva majd,esetleg a saját lelkiismerete végez az illetővel és elsorvadván visszaadja a társadalomnak azt,amit eltulajdonított az élete során.

Ugyanez a törvény (az egyensúlyra törekvés) mindenre alkalmazható.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.04.20. 09:54:52

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Ilyen alapon fizetést is kár adni, hiszen úgy is csak elköltik az emberek..."

Tudod a fizetés, mint a munkád ellenértéke jár neked. Jobb országokban nem mondják meg, hogy mire költsed. És ha megtakarítani szeretnél (mert mondjuk gondolsz öreg korodra), akkor nem nyúlják le.

Az emberek pont azért viszik ki a pénzt, mert nem bíznak abban, hogy Kusz Szem nem akarja csődbe vinni az országot és ennek folyományaként nem fogják zárolni a bankszámlákat.

Tudod, bizalom... No ez nincs.
süti beállítások módosítása